• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:02
BadWampa schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:00:
Volgens deze pagina:
http://answers.microsoft....a?tm=1456427315779&auth=1

Zou de laatste firmware voor mijn toestel (Lumia 950 XL, RM-1085_15247, TMO-NL) versie 1078.38.16025.39032 moeten zijn. Ik heb echter versie 1078.00027.15506.02031 erop staan. Heeft iemand (al) wel deze versie?
Ik heb deze firmware dit weekend eindelijk gekregen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Wailing_Banshee schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:23:
[...]

Ik heb deze firmware dit weekend eindelijk gekregen.
Ah ok, dan hou ik het even in de gaten. :)

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Ik ben aan het twijfelen of ik de 950 zou aanschaffen, ik zie vooral veel potentie icm de dock. Iemand hier al ervaring mee of dat prettig werkt?
btw. is de aanvraag voor een gratis dock nog steeds te doen of is de actie voorbij... op de site van microsoft zie ik alleen "binnenkort beschikbaar"

ik voel me lekkaah !!!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:27
Liep volgens mij tot 31/1 en icm de xl

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 11:16
Volgens mij moet Microsoft gewoon eerder nieuwe 'firmware' uitrollen, want sinds ik een firmware-update heb gehad op m'n Lumia 950 met build .1002, heb ik een stabiele, snelwerkende telefoon! Als kers op de taart zijn de herstarts ook verleden tijd!

Jammer dat het zo'n bewogen start is geweest, maar gelukkig was mijn hoop nog niet vervlogen! Ik had al bijna een LG G4 gekocht... (ook die is niet geheel probleemloos)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:41
barta123 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:00:
Volgens mij moet Microsoft gewoon eerder nieuwe 'firmware' uitrollen, want sinds ik een firmware-update heb gehad op m'n Lumia 950 met build .1002, heb ik een stabiele, snelwerkende telefoon! Als kers op de taart zijn de herstarts ook verleden tijd!

Jammer dat het zo'n bewogen start is geweest, maar gelukkig was mijn hoop nog niet vervlogen! Ik had al bijna een LG G4 gekocht... (ook die is niet geheel probleemloos)
Precies mijn gedachte... Het uitrollen van de 16025 firmware begon op 4 februari en is kennelijk nog niet afgerond. Zoveel 950/XL telefoons hebben ze nou ook weer niet verkocht dat ze de uitrol zo uit moeten smeren.

Mijn enthousiasme is ook danig getemperd. Gelukkig nu wel voor het weekend de 16025 firmware en .107 OS versie binnen, maar ook dan zijn er nog altijd irritante bugs. Ik hoop dan ook dat ze nu snel doorpakken.

Ik wil echt graag dat W10M een succes wordt, of in ieder geval een levensvatbaar alternatief wordt voor iOS en Android. Maar dan moet Microsoft wel echt zijn best gaan doen, vooral om het gebruik van het platform te stimuleren.

• barta123
bilgy_no1 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:15:
[...]

Precies mijn gedachte... Het uitrollen van de 16025 firmware begon op 4 februari en is kennelijk nog niet afgerond. Zoveel 950/XL telefoons hebben ze nou ook weer niet verkocht dat ze de uitrol zo uit moeten smeren.

Mijn enthousiasme is ook danig getemperd. Gelukkig nu wel voor het weekend de 16025 firmware en .107 OS versie binnen, maar ook dan zijn er nog altijd irritante bugs. Ik hoop dan ook dat ze nu snel doorpakken.

Ik wil echt graag dat W10M een succes wordt, of in ieder geval een levensvatbaar alternatief wordt voor iOS en Android. Maar dan moet Microsoft wel echt zijn best gaan doen, vooral om het gebruik van het platform te stimuleren.
Daar heb je een sterk punt, nu lijkt het erop alsof Microsoft liever wat applicaties op Android en iOS maakt, in plaats van dat het de focus op W10M legt... Dat is als je het mij vraagt een jammerlijke zaak, er is namelijk voldoende potentie, die niet wordt gebruikt. Wat ik ook totaal niet snap, is dat gezeik om de onder jongeren zo populaire applicatie 'Snapchat', is die CEO daadwerkelijk zo zielig van aard dat hij apps van derde partijen niet toestaat omdat hij een hekel heeft aan Microsoft?

Voor mij des te meer een reden het niet te gebruiken, maar een ding is zeker, het weerhoudt heel wat mensen ervan om een W10M apparaat te kopen... Jammer maar helaas! ;)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

barta123 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:19:
[...]

Daar heb je een sterk punt, nu lijkt het erop alsof Microsoft liever wat applicaties op Android en iOS maakt, in plaats van dat het de focus op W10M legt... Dat is als je het mij vraagt een jammerlijke zaak, er is namelijk voldoende potentie, die niet wordt gebruikt. Wat ik ook totaal niet snap, is dat gezeik om de onder jongeren zo populaire applicatie 'Snapchat', is die CEO daadwerkelijk zo zielig van aard dat hij apps van derde partijen niet toestaat omdat hij een hekel heeft aan Microsoft?

Voor mij des te meer een reden het niet te gebruiken, maar een ding is zeker, het weerhoudt heel wat mensen ervan om een W10M apparaat te kopen... Jammer maar helaas! ;)
Dat is hetzelfde geval met Strava, die vertikken het ook om een windows app uit te brengen, nou zal mij dat aan de reet roesten (want gebruik voor hardlopen en fietsen een GPS horloge/computer), maar ik weet dat heel veel mensen om deze reden ook geen windows phone willen 8)7

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 22:38
Nou dat weer... we hebben op het werk twee Mazda's waarmee ik wil koppelen... helaas, gaat niet.
Ik krijg er eentje gekoppeld en de andere niet. Waarschijnlijk omdat de Bluetooth naam van beide auto's 'MAZDA' is en mijn 950XL niet twee keer dezelfde naam pikt.
Helaas kan ik de naam van de auto niet aanpassen (stomme Mazda) en heb ik geen idee wat nu?

Iemand ideeën?

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-11 14:42
hardware-lover schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:03:
[...]

We zitten eigenlijk in het verkeerde topic aangezien dit niet specifiek 950 (XL) is. Zoeken op nu.nl binnen de store op de 950 zelf geeft één app die nu.nl+ heet. Dat is een andere versie dan ikzelf al geïnstalleerd heb staan. Via www geeft een zoekactie wel beide apps; https://www.microsoft.com...lt.aspx?q=nu.nl&form=apps

Edit: zoeken op nu. (met punt) geeft wel de oude app zo te zien. Zoeken binnen de app store is wel erg kritisch zo te zien.
Als je Windows 10 Mobile draait kun je beleefd aan mede-tweaker Tom Verhoeff d.m.v. een Direct Message vragen of je mee zou mogen doen met het proefdraaien van de beta van de nieuwe Nu.nl UWP app.
Op mijn Lumia 950 met de nieuwste Firmware en Redstone build plus op mijn desktop werkt het perfect m.i.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:41
barta123 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:19:
[...]

Daar heb je een sterk punt, nu lijkt het erop alsof Microsoft liever wat applicaties op Android en iOS maakt, in plaats van dat het de focus op W10M legt... Dat is als je het mij vraagt een jammerlijke zaak, er is namelijk voldoende potentie, die niet wordt gebruikt. Wat ik ook totaal niet snap, is dat gezeik om de onder jongeren zo populaire applicatie 'Snapchat', is die CEO zo zielig van aard dat hij apps van derde partijen niet toestaat omdat hij een hekel heeft aan Microsoft?

Snapchat boeit me eigenlijk totaal niet. Dat is een volgens mij een typische hype app waar je over een paar jaar niets meer van hoort.

Kwalijker vind ik het van Google. Dat is gewoon pesterig gedrag van een (bijna) monopolist. Nog erger is dat er dan reviewers zijn die het WP kwalijk nemen dat er geen Google apps zijn. Die lui moeten beter weten en bovendien zijn er prima alternatieve apps voor de Google diensten.
dal673 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 01:27:
[...]
Als je Windows 10 Mobile draait kun je beleefd aan mede-tweaker Tom Verhoeff d.m.v. een Direct Message vragen of je mee zou mogen doen met het proefdraaien van de beta van de nieuwe Nu.nl UWP app.
Op mijn Lumia 950 met de nieuwste Firmware en Redstone build plus op mijn desktop werkt het perfect m.i.
De oude app draait op mijn 950 werkelijk probleemloos, niet die + versie maar de oorspronkelijke waarbij staat dat deze voor Windows Phone 7 gemaakt is. Ik wilde enkel naar de juiste versie in de app store verwijzen. Ikzelf wacht rustig af tot de nieuwere versie van Tom uit Beta komt.

Testing, one, two ...

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 18:29
Nu dat de 950 onder de €500 is gedoken wil ik er één gaan halen.

Is er een manier om te zien uit welke batch het toestel komt? Ik heb niet zo veel zin om een toestel te halen die uit een oude batch uit het buitenland (hij moet wel uit het buitenland komen voor die prijs) komt.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Gister wederom een herstart gehad, toestel was gloeiend heet en accu melding in scherm dat die leeg zou zijn. Daarna ging die uit. Na paar minuten aangezet en had gewoon nog genoeg lading en werkte ook weer.

Dit met de .107 en firmware 01078.00038.16025.39032.

Oftewel mijn toestel gaat terug, tot nu toe met elke firmware / OS software deze problemen gehad. Soms een aantal dagen (tot zelfs 2 weken) niet, soms paar keer op een dag. Vanmiddag maar eens contact opnemen met Coolblue over de mogelijkheden.

//edit
Coolblue verwijst me door naar Microsoft, met Microsoft soft reset uitgevoerd. Als dat niet helpt hard reset proberen, en anders terug sturen voor reparatie, maar omdat het soms dagen niet gebeurd heb ik daar eigenlijk geen trek in. Dan weet ik wel hoe het gaat: "Niks kunnen vinden".

[ Voor 22% gewijzigd door Shinji op 01-03-2016 11:14 ]

• WaSteiL
  • Laatst online: 02-12 09:02
Ik heb met de laatste insider build nu al keer of 4 volledige vastloper gehad. Hij reageert dan alleen nog op reset keys. Nadeel is ook dat je wekker niets meer laat horen. Herstarts vind ik niet zo'n probleem, vastlopers zijn echt een probleem omdat je het voor langere tijd niet door kan hebben.

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Iemand enig idee, hoe je je playlist in groove kan refreshen zodat hij weer opnieuw de nummer zoekt, als je sd kaarten wisselt onthoudt hij alle nummers die er al niet meer zijn...
Ik neig weer naar een hard reset.

Kansloos toestel blijft kansloos. Niet eens een fatsoenlijke muziek speler, laat staan wekker of communicatie apparaat. Ik moet gewoon een tweede telefoon erbij kopen wat een farce.

[ Voor 45% gewijzigd door D0gtag op 01-03-2016 13:12 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:18
Zo jammer dat de 950 (xl) zo brak is, zit er al een tijdje op te wachten maar durf het toestel gewoon niet aan te schaffen.Kan het me gewoon niet veroorloven om met een toestel rond te lopen waar je niet 100% van op aan kan.
Heb in het verleden een Lumia 800, 2x een Samsung Ativ-s en een Lumia 925 (top apparaat!!) gehad. Nu heb ik om de tijd te overbruggen een Lumia 640 maar ook dit toestel is behoorlijk bagger...
Ga de overstap maken naar een IPhone :( en kijk over een jaartje of 2 nog wel eens hoe het met de Windows10 toestellen is.

• barta123
reller schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:25:
Zo jammer dat de 950 (xl) zo brak is, zit er al een tijdje op te wachten maar durf het toestel gewoon niet aan te schaffen.Kan het me gewoon niet veroorloven om met een toestel rond te lopen waar je niet 100% van op aan kan.
Heb in het verleden een Lumia 800, 2x een Samsung Ativ-s en een Lumia 925 (top apparaat!!) gehad. Nu heb ik om de tijd te overbruggen een Lumia 640 maar ook dit toestel is behoorlijk bagger...
Ga de overstap maken naar een IPhone :( en kijk over een jaartje of 2 nog wel eens hoe het met de Windows10 toestellen is.
Brak zou ik het niet noemen, de eerste maanden waren enigszins bewogen te noemen... Maar sinds enkele weken heb ik een probleemloze telefoon, die nog snel is ook! ;) Maar als je bij Apple wilt shoppen, houd ik je ook zeker niet tegen hoor...

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:18
reller schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:25:
Ik heb een tweedehands (twee weken oud) Lumia 950 aangeschaft. Scheelt geld. Ik vind hem echt niet brak. OK, design had iets spannender gemogen maar hij bevalt prima. Aan de software valt nog het nodige te verbeteren, maar ook dat vind ik niet brak. Maar ja, ik vond de 640 van mijn dochter en mijn eigen 640 ook niet 'bagger'. Ik vind het wel avontuurlijk. Maar speel je op zeker, dan moet je denk ik inderdaad voor de iPhone gaan.

• reller
barta123 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:24:
[...]

Brak zou ik het niet noemen, de eerste maanden waren enigszins bewogen te noemen... Maar sinds enkele weken heb ik een probleemloze telefoon, die nog snel is ook! ;) Maar als je bij Apple wilt shoppen, houd ik je ook zeker niet tegen hoor...
ok misschien is brak niet het juiste woord.
begrijp me goed, ik heb niets liever dan een goed werkende 950 maar als ik dan dit topic doorlees heb ik daar geen zin meer in

• reller
coenox schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:45:
[...]

Ik heb een tweedehands (twee weken oud) Lumia 950 aangeschaft. Scheelt geld. Ik vind hem echt niet brak. OK, design had iets spannender gemogen maar hij bevalt prima. Aan de software valt nog het nodige te verbeteren, maar ook dat vind ik niet brak. Maar ja, ik vond de 640 van mijn dochter en mijn eigen 640 ook niet 'bagger'. Ik vind het wel avontuurlijk. Maar speel je op zeker, dan moet je denk ik inderdaad voor de iPhone gaan.
ten opzichte van een Lumia 925 is de 640 niet echt snel te noemen. de camera valt me ook behoorlijk tegen tov de 925

maar ik ga hier behoorlijk offtopic aangezien dit niet het 640 en 925 ervaringen topic is ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.1004: Sinds vanmiddag continu vastlopers met idiote battery drain. Of althans, hij loopt denk ik vast zodra ik 'm van het lockscreen afhaal, want de tijd die Glance laat zien is wel actueel, maar dan is ie al wel superheet. Vanmorgen vroeg van de lader gehaald en heb nu nog 25% over, en heb er vrijwel niets mee gedaan. Normaal zit ik nu op 80% oid.

Na de laatste keer heb ik alle verbindingen uitgezet, en nu lijkt hij weer normaal te doen. Ik verdenk de BT stack, want het laatste wat ik ermee deed voordat de problemen begonnen was bellen in de auto via BT. Cellular data en Wifi staan nu weer aan, so far so good.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb zelf ongeveer 15% drain per uur alleen al via BT verbonden zijn met de auto; dan gebruik ik verder geen enkele functie (audio-streaming, bellen, whatever) met mijn 950. Wel vind ik dat BT veeeel sneller pairt (is dat een woord???) sinds de laatste update; waar ik voorheen iets van 20 seconden moest wachten totdat auto O+ Lumia, is dat terug naar 7 seconden ofzo (gemeten nadat alle onboard-systemen opgestart waren en daarna pas BT op de Lumia aangetikt).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:34
Ik volg dit topic al een tijdje. (Net zoals ik al jaren een account heb, maar nauwelijks wat post :P)

Anyways... Ik heb sinds kort ook een 950. Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om W10M een kans te geven en ik moet zeggen dat ik tot op heden erg tevreden ben. De reden dat ik nu toch even inhaak is heeft te maken met een aantal posts die ik lees en erg nieuwsgierig ben waar die bewuste ervaringen vandaan komen. Voor de beeldvorming... Ik kom van een Xperia Z1 compact af en het is zodoende best wel een gok voor mij. Niet alleen qua schermgrootte en het "beta-OS", maar ook door een beperktere accuduur. (Z1 compact redt makkelijk 2 a 3 dagen, mijn lumia 950 doet nu ca. 1,5 dag.)

Even voor wat betreft de posts waar ik op in wil haken:
WaSteiL schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:03:
Ik heb met de laatste insider build nu al keer of 4 volledige vastloper gehad. Hij reageert dan alleen nog op reset keys. Nadeel is ook dat je wekker niets meer laat horen. Herstarts vind ik niet zo'n probleem, vastlopers zijn echt een probleem omdat je het voor langere tijd niet door kan hebben.
Ik heb het gevoel dat dit te maken heeft met de insider builds. Het zijn niet voor niets insider builds bedoeld om te testen. Hetzelfde idee met de early access games. Vooral klagen dat het niet werkt, terwijl je er zelf voor kiest om iets te proberen wat getest moet worden en vervroegd gereleased wordt juist om te testen. Tuurlijk mag je wel enige stabiliteit verwachten, maar geef niet iets de schuld waar je zelf voor kiest om te testen. Of meld, indien mogelijk, de klacht, zodat er juist wat mee gedaan kan worden.

Even op voorhand... Ik draai zelf op dit moment de insider (nog) niet en kan alleen maar zeggen dat de februari-update erg ok is. Geen problemen die schokkend zijn in ieder geval, maar dat kan nog komen natuurlijk. ;)
D0gtag schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:11:
Iemand enig idee, hoe je je playlist in groove kan refreshen zodat hij weer opnieuw de nummer zoekt, als je sd kaarten wisselt onthoudt hij alle nummers die er al niet meer zijn...

Kansloos toestel blijft kansloos. Niet eens een fatsoenlijke muziek speler, laat staan wekker of communicatie apparaat. Ik moet gewoon een tweede telefoon erbij kopen wat een farce.
Wederom iets wat ik niet herken, met een link naar een topic wat over een oude versie gaat. Ik ben het absoluut met je eens dat er zaken verbeterd meoten worden, graag zelfs, maar ik krijg sterk het gevoel dat veel meningen nog gebasseerd zijn op reviews van de eerste OS-versies.

Natuurlijk is het zo dat MS eigenlijk te vroeg is geweest met "live" gaan, maar ik merk erg sterk dat iedereen zijn mening laat beinvloeden door reviews die nu al niet meer terecht zijn. Wederom... fout MS. Een eerste indruk blijft namelijk hangen.
reller schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:30:
[...]

ok misschien is brak niet het juiste woord.
begrijp me goed, ik heb niets liever dan een goed werkende 950 maar als ik dan dit topic doorlees heb ik daar geen zin meer in
Deze post eigenlijk idem. Het grootste deel van dit topic gaat over problemen die al geweest zijn. Natuurlijk is het niet perfect, maar het is nu eenmaal een feit dat mensen pas in de verbindingen klimmen als er dingen niet goed gaan. De vele positieve gebruikers hoor je namelijk niet. (Al ik tot op heden eigenlijk best positief ben eigenlijk :+ )

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen, meld je af voor de insider als je veel problemen blijft ondervinden en vertrouw gewoon op de stabiele builds. (En ja, ik heb ook graag die nieuwste functies eerst :Y )
---------------------------

Ik word in ieder geval elke ochtend nog wakker van mijn wekker. De "wekkerpopup" is overigens wel erg karig met die kleine knoppen (snooze en uitzetten). Die had ik graag wat "grafischer" gezien met grotere knoppen.

Verder ben ik echt blij met hoe "simpel" het OS werkt. Tuurlijk had ik graag de live tiles animatie uit kunnen schakelen. Tuurlijk zou ik graag bepaalde apps erbij krijgen. Tuurlijk had ik graag een browser die al zo doorontwikkeld is als Chrome mobile. Tuurlijk wil ik graag een net iets praktischere mail-app. Maaaaaaarrrrr... Ik ben erg blij met de kwaliteit van het scherm, de responsiveness van het toestel, de looks van het OS en simpelweg de compatibiliteit/integratie van alle MS gerelateerde zaken (onedrive, office, etc.).

Ik ben in ieder geval bereid het toestel een kans te geven, maar kies er wel bewust voor om hooguit in de "slow ring" te zitten. Al ik verwacht dat ik daar zelf een stap onder blijf, omdat ik wel op het toestel wil kunnen blijven vertrouwen. Ik begrijp overigens ook heel goed dat er mensen zijn die andere eisen hebben en niet bereid zijn even door het zuur heen te bijten om bij het zoet te komen.
Het komt een beetje vreemd over om dagelijks te melden dat je nauwelijks tot geen problemen hebt en een mens is eerder genegen om zijn klachten te delen dan een probleemloos gebruik. Dat geldt voor alles vanzelfsprekend, niet enkel voor de 950 serie en/of het W10M OS.

Ik heb de 950 XL eind januari aangekocht (Italië i.v.m. zijn nieuwprijs), vrij snel de laatste Productie firmware mogen ontvangen (begin februari), en kan enkel van een probleemloos gebruik spreken. Het enige wat mij het meeste dwars zat was de gladde achterzijde. Veel te glad voor mijn droge handjes, maar daar heb ik inmiddels een prima en keurige oplossing voor gevonden.

Testing, one, two ...

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:45
D0gtag schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:11:

Een soortgelijk probleem heb ik ook als ik de Windows Phone desktop app gebruik om m'n iTunes muziek te syncen naar m'n telefoon.
Als ik een afspeellijst update, dan duurt het soms 1 dag voordat de nieuwe muziek ook pas echt zichtbaar is op m'n telefoon. Erg frustrerend.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Resurrect1
hardware-lover schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:18:
Het komt een beetje vreemd over om dagelijks te melden dat je nauwelijks tot geen problemen hebt en een mens is eerder genegen om zijn klachten te delen dan een probleemloos gebruik. Dat geldt voor alles vanzelfsprekend, niet enkel voor de 950 serie en/of het W10M OS.

Ik heb de 950 XL eind januari aangekocht (Italië i.v.m. zijn nieuwprijs), vrij snel de laatste Productie firmware mogen ontvangen (begin februari), en kan enkel van een probleemloos gebruik spreken. Het enige wat mij het meeste dwars zat was de gladde achterzijde. Veel te glad voor mijn droge handjes, maar daar heb ik inmiddels een prima en keurige oplossing voor gevonden.
Haha, eensch. Dat ga je inderdaad niet dagelijks zeggen. Ik probeer alleen aan te geven dat het omgekeerde ook het geval is en dat er met insider-builds problemen te verwachten zijn. Daar wordt het juist voor getest. :)

Ik heb zelf alleen maar ervaring met android 2(.3 geloof ik) en hoger, maar het verschil tussen 2.3 en lollipop (versie 5 meen ik?) is ook aanzienlijk. Ik hoop dan ook dat app-ontwikkelaars, en vooral gebruikers, ook meer vertrouwen krijgen. Ik zie namelijk echt wel potentie, maar ja... eerst nog even uit de kinderschoenen groeien. :*)

• WaSteiL
  • Laatst online: 02-12 09:02
Resurrect1 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:05:
Ik volg dit topic al een tijdje. (Net zoals ik al jaren een account heb, maar nauwelijks wat post :P)

[...]

Ik heb het gevoel dat dit te maken heeft met de insider builds. Het zijn niet voor niets insider builds bedoeld om te testen. Hetzelfde idee met de early access games. Vooral klagen dat het niet werkt, terwijl je er zelf voor kiest om iets te proberen wat getest moet worden en vervroegd gereleased wordt juist om te testen. Tuurlijk mag je wel enige stabiliteit verwachten, maar geef niet iets de schuld waar je zelf voor kiest om te testen. Of meld, indien mogelijk, de klacht, zodat er juist wat mee gedaan kan worden.

Even op voorhand... Ik draai zelf op dit moment de insider (nog) niet en kan alleen maar zeggen dat de februari-update erg ok is. Geen problemen die schokkend zijn in ieder geval, maar dat kan nog komen natuurlijk. ;)
Ik mag dan een insider tester zijn, maar deze problemen speelde ook op productie releases. Daarnaast klaag ik, maar rapporteer ik het ook naar Microsoft doormiddel van de feedback app. Dus ik klaag niet alleen maar, ik probeer ervoor te zorgen dat de community een betere build krijgt. Het probleem is alleen dat het draaien van productie builds alleen geen garantie is dat je deze problemen niet hebt. Dat is wel een probleem.

Het zou misschien ook beter zijn om een apart insider topic te starten omdat je nu allerlei verschillende builds door elkaar heen hebt draaien.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:25
WaSteiL schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:36:
[...]

Ik mag dan een insider tester zijn, maar deze problemen speelde ook op productie releases. Daarnaast klaag ik, maar rapporteer ik het ook naar Microsoft doormiddel van de feedback app. Dus ik klaag niet alleen maar, ik probeer ervoor te zorgen dat de community een betere build krijgt. Het probleem is alleen dat het draaien van productie builds alleen geen garantie is dat je deze problemen niet hebt. Dat is wel een probleem.

Het zou misschien ook beter zijn om een apart insider topic te starten omdat je nu allerlei verschillende builds door elkaar heen hebt draaien.
Volgens mij moet dat hier toch ook wel lukken. Veel Tweakers (de naam zegt het al) draaien een Insider build en als je dat er even bij vermeldt is het kaf prima van het koren te scheiden IMHO.

Ik zit zelf in de Fast Ring en ben op dit moment zeer ontevreden met de stabiliteit. Omdat het mijn 'daily driver' is overweeg ik een stapje terug te doen. Zit nu regelmatig de batterij uit mijn telefoon te trekken om er weer nieuw leven in te blazen... :(

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

De problemen terugkoppelen waar je tegenaan loopt tijdens het insider gebruik is heel wat anders dan klagen. Ik vind ook dat men gerust mag melden wat je zoal meemaakt als insider, het geeft niet insiders, zoals ik, voldoende info om de insider stap wel of niet te gaan maken. Ik vind wel dat je ook een tijdje ervaringen op moet doen met datgene wat voor iedereen beschikbaar is als bezitter. Het wordt anders zo lastig vergelijken tussen productie en insider builds.
kdeboois schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:49:
[...]
[knip]

Ik zit zelf in de Fast Ring en ben op dit moment zeer ontevreden met de stabiliteit. Omdat het mijn 'daily driver' is overweeg ik een stapje terug te doen. Zit nu regelmatig de batterij uit mijn telefoon te trekken om er weer nieuw leven in te blazen... :(
Microsoft geen aan dat je geen insider builds moet draaien op een toestel voor dagelijks gebruik. En dat vind ik een erg verstandig advies.

[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 01-03-2016 15:53 ]

Testing, one, two ...

• kdeboois
hardware-lover schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:50:
Microsoft geen aan dat je geen insider builds moet draaien op een toestel voor dagelijks gebruik. En dat vind ik een erg verstandig advies.
Dat heet indekken. Ik mag er toch wel meer van verwachten ;)

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Inmiddels weer een herstart tijdens een gesprek. Tijd voor een volledige reset om het daarna aan te kijken of het dan is opgelost.

Met betrekking tot backup, waar moet ik rekening mee houden? Heb Whatsapp er op staan en die maakt backup, wordt die dan ook weer terug geplaatst of gaat dit op een aparte manier?

• Resurrect1
WaSteiL schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:36:
[...]

Mjah, ik snap je. Ik wou het ook niet over één kam scheren, maar een part topic is het overwegen waard. "Testervaringen" of iets dergelijks. Maar goed, zwart wit bekeken zijn ook de insider ervaringen ervaringen met de 950(XL) en daarmee het posten waard. Het is in die zin al lovenswaardig hoe makkelijk het is om te testen. De integratie van het OS is daarmee wel goed te noemen.

Ik zou het wel zonde vinden om mensen een verkeerd idee van het OS te geven door het verkeerde beeld wat kan ontstaan. Ik zie graag meer gebruikers omdat ik echt wel heil zie in de potentie van het OS. (Ook qua ontwikkeling trouwens... Visual Studio t.o.v. Android/IOs-ontwikkeling anyone? ;) )

Ik probeer de (soms) grove fouten niet goed te praten, maar het moet wel reëel blijven. :) Wellicht aangeven of het om een insider build gaat of niet? (Al dat moeilijk te handhaven valt, maar een apart topic is wellicht weer een stap te ver.)

[ Voor 4% gewijzigd door Resurrect1 op 01-03-2016 16:01 ]

• kdeboois
Resurrect1 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:59:
[...]
Ik zou het wel zonde vinden om mensen een verkeerd idee van het OS te geven door het verkeerde beeld wat kan ontstaan. Ik zie graag meer gebruikers omdat ik echt wel heil zie in de potentie van het OS. (Ook qua ontwikkeling trouwens... Visual Studio t.o.v. Android/IOs-ontwikkeling anyone? ;) )

Ik probeer de (soms) grove fouten niet goed te praten, maar het moet wel reëel blijven. :)
Velen met jou denk ik, waaronder ik, maar een klein beetje meer zachte dwang op Microsoft om iets meer kwaliteit te leveren kan geen kwaad. Zelfs met knutsel ROMs op een brakke Android heb ik betere ervaringen.

[ Voor 21% gewijzigd door kdeboois op 01-03-2016 16:02 ]

• reller
Resurrect1 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:59:
[...]

Mjah, ik snap je. Ik wou het ook niet over één kam scheren, maar een part topic is het overwegen waard. "Testervaringen" of iets dergelijks. Maar goed, zwart wit bekeken zijn ook de insider ervaringen ervaringen met de 950(XL) en daarmee het posten waard. Het is in die zin al lovenswaardig hoe makkelijk het is om te testen. De integratie van het OS is daarmee wel goed te noemen.

Ik probeer de (soms) grove fouten niet goed te praten, maar het moet wel reëel blijven. :) Wellicht aangeven of het om een insider build gaat of niet? (Al dat moeilijk te handhaven valt, maar een apart topic is wellicht weer een stap te ver.)
Dat is inderdaad/waarschijnlijk het probleem met dit topic.
Mensen die op zoek zijn naar ervaringen en zelf geen ervaring hebben met de insider zien alleen maar negatieve berichten.
kdeboois schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:54:
[...]
Dat heet indekken. Ik mag er toch wel meer van verwachten ;)
Dat noem jij indekken, dat is net hoe je het wil lezen ;)

Ik verwacht ervan dat ik problemen zou kunnen krijgen (of mag verwachten), bij gebruik en daarom "insider" ik op mijn vorige Lumia en niet op de 950.

Testing, one, two ...

• mrsar
  • Laatst online: 21:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

beetje jammer dat groove, muziek niet beschikbaar maakt (vanaf mijn sd-kaart) terwijl ik die wel ooit zelf gekocht heb(alleen niet bij MS) :/ nu dus maar andere muziekspeler gebruiken,wel jammer want groove werkte voor mij behoorlijk ok

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Sc0tTy
mrsar schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:30:
beetje jammer dat groove, muziek niet beschikbaar maakt (vanaf mijn sd-kaart) terwijl ik die wel ooit zelf gekocht heb(alleen niet bij MS) :/ nu dus maar andere muziekspeler gebruiken,wel jammer want groove werkte voor mij behoorlijk ok
Ik luister hier gewoon muziek vanaf mijn SD kaart :o

• mrsar

mrsar

Sc0tTy schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:38:
[...]

Ik luister hier gewoon muziek vanaf mijn SD kaart :o
ja dat werkt ook wel,maar als groove ziet dat ze die in de library hebben staan in xbox music/groove music dan kan je die nummers gewoon keihard niet meer afspelen indien niet via hun gekocht (maar bv eigen rip van cd die je gekocht hebt)
krijg dan de melding : you need groove music pass for this,sign up or renew your subscription

[ Voor 10% gewijzigd door mrsar op 01-03-2016 16:42 ]

• barta123
hardware-lover schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:27:
[...]

Dat noem jij indekken, dat is net hoe je het wil lezen ;)

Ik verwacht ervan dat ik problemen zou kunnen krijgen (of mag verwachten), bij gebruik en daarom "insider" ik op mijn vorige Lumia en niet op de 950.
Je hebt het helemaal bij het rechte eind, nergens wordt aangeraden die insider builds te installeren... In de Fast Ring had ik dagelijks herstarts, sinds ik daaruit gestapt ben, probleemloze telefoon! :*)

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Anyways... Ik heb sinds kort ook een 950. Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om W10M een kans te geven en ik moet zeggen dat ik tot op heden erg tevreden ben. De reden dat ik nu toch even inhaak is heeft te maken met een aantal posts die ik lees en erg nieuwsgierig ben waar die bewuste ervaringen vandaan komen. Voor de beeldvorming... Ik kom van een Xperia Z1 compact af en het is zodoende best wel een gok voor mij. Niet alleen qua schermgrootte en het "beta-OS", maar ook door een beperktere accuduur. (Z1 compact redt makkelijk 2 a 3 dagen, mijn lumia 950 doet nu ca. 1,5 dag.)

Even voor wat betreft de posts waar ik op in wil haken:

[...]

[...]

Wederom iets wat ik niet herken, met een link naar een topic wat over een oude versie gaat. Ik ben het absoluut met je eens dat er zaken verbeterd meoten worden, graag zelfs, maar ik krijg sterk het gevoel dat veel meningen nog gebasseerd zijn op reviews van de eerste OS-versies.

Natuurlijk is het zo dat MS eigenlijk te vroeg is geweest met "live" gaan, maar ik merk erg sterk dat iedereen zijn mening laat beinvloeden door reviews die nu al niet meer terecht zijn. Wederom... fout MS. Een eerste indruk blijft namelijk hangen.

[...]

Deze post eigenlijk idem. Het grootste deel van dit topic gaat over problemen die al geweest zijn. Natuurlijk is het niet perfect, maar het is nu eenmaal een feit dat mensen pas in de verbindingen klimmen als er dingen niet goed gaan. De vele positieve gebruikers hoor je namelijk niet. (Al ik tot op heden eigenlijk best positief ben eigenlijk :+ )
Wat is je punt? ik heb de laatste build (non insider, want insider was nog slechter, en verwacht niet nieuwe features in inside builds..), dit probleem speelt al sinds lancering, dus je bevestigd het probleem?. MS toont geen enkele verbetering. Dat eerste bericht komt uit 5 november het is nu 1 maart.
Zoek voor de gein naar groove SD card.

Je hebt je telefoon net nieuw en je hebt geen problemen... wacht nog maar een paar weken. Ik heb weken geen problemen met alarm of muziek (maar natuurlijk wel iets anders), vervolgens heb ik weer vastlopers en geen fatsoenlijke muziek playback of import, alarm dat niet afgaat etc.
Ik heb het toestel al 4 maanden en windows 10 mobile is zo goed als kansloos voor mij, slechte updates, nauwelijks verbetering in bugs, kansloze communicatie van MS.
Voor de goede orde dit bericht komt uit 12feb 2016, groove speelt o.a. niet/half/niet nummers en playlisten af.
The problems have hit devices running Windows 10 Mobile, including the Lumia 950 and 950 XL. The two phones are Microsoft's flagship Windows phones, intended to drum up consumer interest in the struggling platform.
Windows 10 mobile is dood, als er volgend jaar geen surface telefoon komt is het hele platform dood.
Ze gaan veel mensen ontslaan uit de Mobile devision van MS
MS verkoopt slechts 4.5mil lumia's
En in hun home country loopt het voor geen meter. (de markt waar ze al hun aandacht aan besteden)
Alle info van windowscentral dus veel MS vriendelijker gaat het niet worden (alle info komt uit 2016).
Verder doen ze heel veel investeringen in andere platformen en is het door hun update beleid wel duidelijk dat Windows 10 mobile geen prioriteit heeft.
Writings on the wall
You heard it here first.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Sc0tTy
Windows Phone is inderdaad dood maar Windows 10 Mobile is dat zeker niet.
Voor de mensen die dat niet geloven graag even deze twee erg interessante artikelen lezen:
http://www.windowscentral...art-i-keeping-vision-view
http://www.windowscentral...rt-ii-nurturing-ecosystem

• barta123
D0gtag schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:57:
[...]

Wat is je punt? ik heb de laatste build (non insider, want insider was nog slechter, en verwacht niet nieuwe features in inside builds..), dit probleem speelt al sinds lancering, dus je bevestigd het probleem?. MS toont geen enkele verbetering. Dat eerste bericht komt uit 5 november het is nu 1 maart.
Zoek voor de gein naar groove SD card.

Je hebt je telefoon net nieuw en je hebt geen problemen... wacht nog maar een paar weken. Ik heb weken geen problemen met alarm of muziek (maar natuurlijk wel iets anders), vervolgens heb ik weer vastlopers en geen fatsoenlijke muziek playback of import, alarm dat niet afgaat etc.
Ik heb het toestel al 4 maanden en windows 10 mobile is zo goed als kansloos voor mij, slechte updates, nauwelijks verbetering in bugs, kansloze communicatie van MS.
Voor de goede orde dit bericht komt uit 12feb 2016, groove speelt o.a. niet/half/niet nummers en playlisten af.

[...]

Windows 10 mobile is dood, als er volgend jaar geen surface telefoon komt is het hele platform dood.
Ze gaan veel mensen ontslaan uit de Mobile devision van MS
MS verkoopt slechts 4.5mil lumia's
En in hun home country loopt het voor geen meter. (de markt waar ze al hun aandacht aan besteden)
Alle info van windowscentral dus veel MS vriendelijker gaat het niet worden (alle info komt uit 2016).
Verder doen ze heel veel investeringen in andere platformen en is het door hun update beleid wel duidelijk dat Windows 10 mobile geen prioriteit heeft.
Writings on the wall
You heard it here first.
Sorry, maar kom jij enkel negativiteit brengen hier? Dat jouw ervaring toevallig dramatisch is, wil niet zeggen dat iedereen dat ervaart... MS heeft zeker fout gedaan door deze telefoons voor de release van W10M uit te brengen, maar om het OS dood te noemen? Er zijn enkel de 950 reeks en de 650 uitgebracht, verder nog niets met W10M, de tijd zal het uitwijzen. Dat jij hier enkel komt om je apparaat te bashen, schiet een ander toch niets mee op?

Ik zou zeggen verkoop die telefoon en verlaat dit forum. Aan dat eeuwige gezanik heeft niemand wat, denk in oplossingen. Niet in problemen. :F

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-12 20:15
hardware-lover schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:50:

Waarvan akte! Ik ben zelf al een tijd terug afgehaakt met het volgen van deze thread. Wat mij het meeste stoort zijn al die mensen die hier komen zeuren en zaniken over de kwaliteit van INSIDER builds. Microsoft geeft overal aan dat je de insider builds niet op je dagelijkse telefoon moet gebruiken omdat het een TEST build is, geen productie build.

Wil je testen? Geen probleem. Meld de zaken waar je tegenaan loopt op een constructieve manier, maar ga er aub niet over lopen zeuren en zaniken. Wat mij betreft mag de redactie hier wat harder op ingrijpen op deze kansloze zeurders.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Sc0tTy
Sc0tTy schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:08:
Nu dat de 950 onder de €500 is gedoken wil ik er één gaan halen.

Is er een manier om te zien uit welke batch het toestel komt? Ik heb niet zo veel zin om een toestel te halen die uit een oude batch uit het buitenland (hij moet wel uit het buitenland komen voor die prijs) komt.
Voor de mensen die het willen weten PhoneMarket.nl levert de Duitse variant, zojuist bevestigd gekregen via de mail, ik ga hem daar bestellen :)

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

barta123 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:36:
[...]

Sorry, maar kom jij enkel negativiteit brengen hier? Dat jouw ervaring toevallig dramatisch is, wil niet zeggen dat iedereen dat ervaart... MS heeft zeker fout gedaan door deze telefoons voor de release van W10M uit te brengen, maar om het OS dood te noemen? Er zijn enkel de 950 reeks en de 650 uitgebracht, verder nog niets met W10M, de tijd zal het uitwijzen. Dat jij hier enkel komt om je apparaat te bashen, schiet een ander toch niets mee op?

Ik zou zeggen verkoop die telefoon en verlaat dit forum. Aan dat eeuwige gezanik heeft niemand wat, denk in oplossingen. Niet in problemen. :F
Wat ik ook van dit product vind, de cijfers liegen niet en MS werkt met aandeelhouders en die willen resultaten zien. De lumia's 950 en XL werden als flagships gelanceerd om kort daarna omschreven te worden als 'voor de fans' (eufemisme voor gefaald)
MS heeft niets aan reclame gedaan: uit de link over marketshare
The new Lumia 950 is only available on one carrier – AT&T – and it did not become available until very late in November. Even then, tepid reviews and a lack of marketing kept the phone off the radar of most shoppers. The move was deliberate by Microsoft as they seem to know that the Lumia 950 and Lumia 950 XL are not the phones that will help them rebound.
Ondersteuning is bizar slecht voor een fabrikant -zoals eerder gezegd- als corebusiness een OS maakt.
Er komen dit jaar geen lumia toestellen meer
Ze ontslaan -weer- veel mensen bij de mobile afdeling (dat betekent dat ze niet echt goede resultaten gaan verwachten)
Na 4 maanden hebben ze nog steeds niet een fatsoenlijk product, ik zie ook helemaal geen nieuwe apps verschijnen van de spelers zoals Zuckerberg etc die ondersteuning zouden bieden aan wm10.
MS investeert hevig in elk ander platform behalve WM10.
Je hoort niks meer over de project “Islandwood”.
Ik ben bang dat over 6 maanden er weinig ontwikkelingen zullen plaatsvinden op het software front en gezien wat ze in 4 maanden hebben bereikt, geen goed vooruitzicht.

Denk in oplossingen, groove: hoe herbouw ik me database. (niemand heeft ook een antwoord op vragen behalve: doe een hard reset!!).
Toestel verkopen, ik heb de XL voor 550 gekocht en hij levert nog geen 350€ (in goede staat) de mijne heeft een krasje op het scherm vanaf week 2, denk ik niet eens dat hij 300 oplevert. Ik hou hem liever als onderzetter plus nu kan ik lid blijven van de fan club.

• .oisyn
  • Laatst online: 02:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kan iemand de naald even van de plaat halen? Volgens mij blijft hij een beetje hangen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 19:54

Swerfer

Hmm...

.oisyn schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:41:
Kan iemand de naald even van de plaat halen? Volgens mij blijft hij een beetje hangen.
Kan iemand de cd even reinigen, hij blijft overslaan. (Niet iedereen weet wat een platenspeler is...) ;)

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Sc0tTy
.oisyn schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:41:
Is het niet handig om een Insider draadje te maken? En alle mensen met insider problemen daarheen te verwijzen, zou volgens mij wel wat moeten voorkomen.

• barta123
Sc0tTy schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:17:
[...]

Is het niet handig om een Insider draadje te maken? En alle mensen met insider problemen daarheen te verwijzen, zou volgens mij wel wat moeten voorkomen.
Dat is best lastig, er is ook een Windows 10 Mobile topic namelijk, maar dan zou het beter zijn dat de Insiders hun ervaringen (ook wel problemen) daar neerpleuren, want dat heeft namelijk verder behoorlijk weinig met de 950 te maken... Er zijn ook velen met stabiele software, door onder meer de laatste firmware updates! Ook ik heb nu niks te klagen, ding gaat als een tierelier :) Oh, de camera verslaat iedere smartphonecamera die ik gezien heb! >:)

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12 11:46
Ik ben op zoek naar een andere telefoon en mijn oog is gevallen op de lumia 950.
Als verstokte Blackberry gebruiker zit ik er toch sterk aan te twijfelen, is het OS stabiel bijvoorbeeld en gebruiksvriendelijkheid.
Zoveel vragen ik zal een weekend reviews moeten lezen. *zucht*

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

mrsar schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:41:
[...]

ja dat werkt ook wel,maar als groove ziet dat ze die in de library hebben staan in xbox music/groove music dan kan je die nummers gewoon keihard niet meer afspelen indien niet via hun gekocht (maar bv eigen rip van cd die je gekocht hebt)
krijg dan de melding : you need groove music pass for this,sign up or renew your subscription
Ik heb de muziek niet op een SD kaart staan (heb geeneens een SD kaart in mijn 950) maar wel zo'n 5 a 600 nummers waarvan een deel ongetwijfeld ook via de Groove muziekdienst te koop is. Die kan ik gewoon afspelen.

Het viel me gisteren wel op dat in een playlist bepaalde nummers inderdaad op niet beschikbaar stonden ivm copyrights e.d. het bleek dat ik in 2013 een keer een deel van mijn muziek collectie via de XBOX muziek app heb gesynchroniseerd, dat bleek er nog steeds in te staan. Ik heb vandaag mijn "online" collectie volledig leeggegooid aangezien ik niet van plan ben om een Groove abbo af te sluiten.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• mrsar

mrsar

CAP-Team schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:40:
[...]

Ik heb de muziek niet op een SD kaart staan (heb geeneens een SD kaart in mijn 950) maar wel zo'n 5 a 600 nummers waarvan een deel ongetwijfeld ook via de Groove muziekdienst te koop is. Die kan ik gewoon afspelen.

Het viel me gisteren wel op dat in een playlist bepaalde nummers inderdaad op niet beschikbaar stonden ivm copyrights e.d. het bleek dat ik in 2013 een keer een deel van mijn muziek collectie via de XBOX muziek app heb gesynchroniseerd, dat bleek er nog steeds in te staan. Ik heb vandaag mijn "online" collectie volledig leeggegooid aangezien ik niet van plan ben om een Groove abbo af te sluiten.
oh,ok,hoe doe ik dat?

Denk dat ik het gevonden heb :),eens kijken of het werkt

[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 01-03-2016 23:40 ]

barta123 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:22:
[...]
Dat is best lastig, er is ook een Windows 10 Mobile topic namelijk, maar dan zou het beter zijn dat de Insiders hun ervaringen (ook wel problemen) daar neerpleuren, want dat heeft namelijk verder behoorlijk weinig met de 950 te maken... Er zijn ook velen met stabiele software, door onder meer de laatste firmware updates! Ook ik heb nu niks te klagen, ding gaat als een tierelier :) Oh, de camera verslaat iedere smartphonecamera die ik gezien heb! >:)
Je kunt op je vingers natellen dat er na de final release (< lees productie-versie) van W10 voor de diverse W8.1 modellen, er een lawine aan meldingen zal ontstaan waarbij mogelijk ieder specifiek model zijn specifieke problemen zou kunnen hebben. Ga het dan nog maar eens allemaal overzichtelijk houden binnen één topic?

Testing, one, two ...

screenager schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:27:
Ik ben op zoek naar een andere telefoon en mijn oog is gevallen op de lumia 950.
Als verstokte Blackberry gebruiker zit ik er toch sterk aan te twijfelen, is het OS stabiel bijvoorbeeld en gebruiksvriendelijkheid.
Zoveel vragen ik zal een weekend reviews moeten lezen. *zucht*
Zolang je geen Insider gaat spelen kun je het OS inmiddels wel stabiel noemen. Met .107 en de nieuwste firmware heb ik namelijk nog geen enkel probleem, op falende mail-notificaties na.

Gebruiksvriendelijkheid is erg persoonlijk eigenlijk. Android en zeker iOS worden door velen bejubeld als zijnde heerlijk werkend, maar zeker iOS vind ik een draak om mee te werken, maar ook Android, zowel stock als skinned, vind ik ook behoorlijk "meh", maar WP8[.1] en W10M vind ik heerlijk werken, W10M nog wat lekkerder dan 8.1, omdat het settings menu nu te gebruiken is :+

Eigenlijk alle fysieke winkels die een L950 hebben liggen, hebben die zo ingesteld dat je behoorlijk goed kan zien merken hoe het OS werkt, dus met een lading live tiles op het homescreen en en je kan er gewoon behoorlijk in prutsen.

Reviews lezen over de 950 is wat iffy, omdat ongeveer alle reviews bij launch zijn uitgebracht, en veel problemen spelen niet/nauwelijks meer, zoals de matige accuduur [die van mij is inmiddels letterlijk 2x zo goed], crashes, bugs, trage/matige irisscanner en andere vervelende dingetjes.

Ik kan de 950 wel aanraden, natuurlijk, W10M heeft zijn dingetjes, de achterkant van de 950 kraakt graag, hij voelt wat plastic [maar de Nexus 5x is erger :+ ] maar dat ding heeft natuurlijk ook een sloot positieve dingen: Geweldig scherm, geweldige camera, inmiddels goede accuduur, Continuum, support tot het eind der tijden*, Glance, verwisselbare accu, mSD support, standaard 32GB aan geheugen, Cortana, en enigsinds ironisch: het yes-gevoel als er een populaire app voor uitkomt :+

Oh, en mensen zijn vaak snel klaar met praten over [hun eigen] telefoons als je zegt dat je een Lumia hebt :+ "Oh god, het is er zo'n eentje" :+

People as things, that’s where it starts.

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
D0gtag schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:33:
[...]

Wat ik ook van dit product vind, de cijfers liegen niet en MS werkt met aandeelhouders en die willen resultaten zien. De lumia's 950 en XL werden als flagships gelanceerd om kort daarna omschreven te worden als 'voor de fans' (eufemisme voor gefaald)
MS heeft.............................. /////grote knip/////
En ik dacht dat ik negatieve trekjes had.
De 950 al of niet in xl uitvoering is zeer zeker een dijk van een toestel.
Helaas is win 10 er nog niet klaar voor.....maar daar wordt hard aan gewerkt.

In personeel snijden gebeurt in elk bedrijfstak, zelf bij ons werken we met een draaideurprincipe.
Dit heeft verder niets te maken met het product ( of dienstverlening ) alleen maar met een stukje bedrijfsvoering.

En voor wat de reclames betreft, ach stiekem is het er wel.
Denk maar eens aan Goed tijden/ flikken Maastricht/ the dome.
Het hoeft niet breed uitgemeten te worden om effect te hebben.
Goede wijn behoeft immers ook geen krans.

Stiekem zie ik toch ook steeds meer van die windows toestellen in het wild opduiken.
En....op het werk wordt er ook stiekem interesse getoond.
Niet om het windowsgebeuren,
maar wel om de vrij accurate gps en dat ie wat langer uithoud zonder dat ie aan het infuus hoeft te hangen.

Qua hardware steken ze met kop en schouders boven de rest uit maar helaas wel in de
lowbudget segment in combinatie met een goed functionerend o.s. ( doelende op 8.1 ).
Deze krengen blijven gewoon werken, slippen niet dicht en worden na verloop van tijd ook niet trager.

Qua toestellen verschillen ze niet echt van elkaar en dan doel ik op de functionaliteit.
Na oké, ook met het uiterlijk lijken ze ook wel best veel op elkaar.

De extra features zoals cortana/ hello en continuum e.d. ach daar staan de meeste gebruikers niet echt om te springen.
Net als Siri en de tegenhanger Voice ( oid ), leuk dat het kan en zal in het begin ook wel mee gespeeld worden maar daar blijft het vaak ook bij.....spielerij
Ik zie in de echte wereld maar weinig ( eigenlijk niemand ) praten tegen zijn telefoon, tenzij ze in gesprek zijn met iemand aan de andere kant van "de lijn".
Continuum daarentegen kan wel weer veel gaan betekenen, en zeker in de zakelijke wereld.
Maar niet nu.
Daar missen gewoon de toepassingen nog voor of staan nog in de kinderschoenen.
Over toepassingen gesproken.....
Stylus ondersteuning zoals Samsung die heeft.
Dat zou ook iets kunnen zijn, maar dan wel een slimme stylus waarmee je niet alleen wat kunt krabbelen.
Maar ook kunt krabbelen op iets wat vlak bij het toestel ligt, een vel papier, blocnote of voor mijn part een barcode scannerfunctie.
Of waarmee je iets selecteert op je tablet/laptop en dat copy paste kunt overzetten naar je toestel.

Kijk dan wordt het een stukje interessanter.

Maar niet voor jan met de pet of moeder de vrouw die alleen maar een spelletje willen doen of alleen maar op Facebook/whatsapp actief is.
Die laatste categorie is helaas nog steeds de grootste en bepalen ook nog steeds de markt.
Vandaar dat je deze ook het meest met een Droid ziet lopen, hun interesseert het niet of dat ding wel of niet ondersteund wordt en of er wel of geen beveiligingslekken of dergelijke zijn in hun o.s.
Erger nog, er zijn nog steeds mensen die hun toestel niet eens voorzien hebben van een vergrendeling.

Al met al, de markt is domweg verzadigd en er moet hard aan gewerkt worden om in deze verzadigde markt echt serieus op te vallen.
De doelgroep "jan met de pet en moeder de vrouw" zal je alleen over de streep kunnen krijgen met veel bling bling en liefst voor weinig ping ping.

Ik heb destijds in het verleden een weloverwogen keuze gemaakt voor dit platform.
En wel om mijn nieuwsgierigheid en omdat ik moe werd van de instabiliteit van Android.
Android heeft natuurlijk niet stilgestaan in de ontwikkeling, maar dat gaat ook op voor Windows en iOS.
En de toestellen worden ook steeds beter en beter.
Waarom ik destijds niet gekozen heb voor iOS is omdat ik in het echte leven ook al een broertje dood heb aan jehova's, deze clan lijkt meer op een sekte dan op een groep realistische weldenkende gebruikers.
Al lijkt dit verschijnsel ook steeds meer en meer voor te komen onder de Windowsgebruikers.
Maar het is niet iets wat een goede therapeut niet kan verhelpen, zullen wel lange sessies worden maar het is te verhelpen.....hoop ik.

Vind het trouwens nog steeds knap hoe die dingen in elkaar worden geflanst met die kleine al of niet kinderhandjes en dat in werkdagen van meer dan 15 uur tegen het riante salaris van net te weinig om van te leven en te veel om dood te gaan, maar heb ook de wetenschap dat zodra deze in elkaar worden gezet door europese grote mensenhanden met bijbehorende salarissen dat de prijzen ietsjes hoger komen te liggen..................maar dat is een geheel andere discussie.

Overal is wel iets negatiefs over te zeggen, The Verge is daar echt niet de enige in.
Nu.nl is ook een dergelijke platform, menig Apple of Samsung draadje wordt daar standaard al vroegtijdig dichtgegooid alleen maar om escalatie te voorkomen......hoezo rijp voor therapie.
De zelfde trend merk ik ook steeds meer en meer in Windowscentral, ook daar pik je steeds vaker negatieve geluiden, maar moet eerlijk zeggen Windowscentral lijkt me steeds meer een kiddyoriented forum te worden.
XDA is daarentegen een heel ander laken een pak maar heeft ook een andere insteek.
Alles wordt daar uit de kast gehaald om er iets moois van te maken, tot en met het daadwerkelijk proberen te kraken van Windows....dat mag daar allemaal besproken worden.
Maar probeer daar niet te praten over het kraken van een app...dan wordt je met pek en veren het forum uitgesmeten, Windows kraken mag wel....Apps daarentegen niet...beetje een hypocriete insteek maar enfin.

Ondanks alles gaat het gelukkig nog steeds goed met mij en zie vol vertrouwen de toekomst tegemoet voor wat betreft het windowsplatform.
Alleen de ontwikkelingen van de hardware lijkt niet echt te vlotten.
HP is MS alweer een stap voor...alleen die brakke camera bederft een beetje de vreugde.
Acer heeft inmiddels ook al een Continuum pretpakket samengesteld, zelfs nog eerder dan MS.
Dus ja, de ontwikkelingen zijn aan de kant van MS voor wat de hardware betreft niet echt van de snelle.
Maar laten ze zich eerst maar eens goed concentreren op het o.s. zelf,
de fabrikanten komen dan wel met de rest.
Er zijn stiekem toch steeds meer en meer fabrikanten die zich hieraan beginnen te wagen en dat is op zich best wel positief te noemen.
Het is alleen zo jammer dat in dit geweldig landje het meeste weer via de grijze import moet worden binnengesmokkeld.

Btw, Zuikerberg....die put uit een ander potje en is meer gebaat bij de facebookende en whatsappende massa en ja de grote massa vind je hier ( nog ) niet.
Al ben ik best content met de WA en de FB app voor Windows.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Wailing_Banshee
Amadeus1966 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 01:15:
[...]

En voor wat de reclames betreft, ach stiekem is het er wel.
Denk maar eens aan Goed tijden/ flikken Maastricht/ the dome.
Het hoeft niet breed uitgemeten te worden om effect te hebben.
Goede wijn behoeft immers ook geen krans.
En Wie is de mol...! Daar gebruikten ze ook lumia's (en Surfaces als tablets en de Asus als toets-maak-laptop)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12 17:48
Hier ook maar weer eens voor de verandering een positief geluid over de Lumia 950XL
Ook ik had wat problemen met de laatste insider versie, 1002 en 1004 dacht ik.
Na een recovery, een verse setup zonder restore van een backup, een nieuwe firmware en hierna op de slow insider de 107 gezet, draait het toestel voor mij als een zonnetje.Op de WD2Go app na, werkt alles wat ik werkend wil zien, batterij tijd is er echt op voorruit gegaan (misschien ook wel daar ik van Skype overgestapt ben naar telegram). Standby batterij verlies zit ik rond de 1/2 % per uur. Gisteren vanaf 05.00 tot 22.30, half uurtje bellen, wat mailtjes, beetje browsen met UC, maar voor de rest niet echt veel gebruikt stond die nog op 71%,

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:22

Esumontere

Floep, banaan.

Wailing_Banshee schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 07:48:
[...]

En Wie is de mol...! Daar gebruikten ze ook lumia's (en Surfaces als tablets en de Asus als toets-maak-laptop)
En NCIS LA!

• coenox
Ik volg dit ....

Ik word in ieder geval elke ochtend nog wakker van mijn wekker. De "wekkerpopup" is overigens wel erg karig met die kleine knoppen (snooze en uitzetten). Die had ik graag wat "grafischer" gezien met grotere knoppen.

.......
Ik gebruik Realarm in plaats van de standaardwekker. Ik vind hem kwa instellen briljant en heeft de mogelijkheid om heel veel verschillende wekkers in te stellen. De popup is overigens nog steeds karig.

Oh ja - for the record - ben ook erg tevreden over mijn Lumia 950. Gebruikt gewoon de stabiele build, heb het Insider programma even gelaten voor wat het is.

[ Voor 12% gewijzigd door coenox op 02-03-2016 09:50 ]

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Sinds een paar dagen heb ik regelmatig spontane reboots.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik zit op 10.0.14267.1004 met firmware 01078.00038.16025.39032

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Ik heb een probleem. Mijn telefoon valt opeens uit, en bleef op "Microsoft " hangen bij boot. Toen reset gedaan, met Power + Volume down, en nu blijft hij hetzelfde "tril" geluid maken als tijdens een normale boot, blijft dit echter gewoon herhalen en herhalen.. batterij eruit en erin en hij blijft hetzelfde doen. scherm gaat ook niet aan.. iemand een idee.. ?

• BadWampa
NeP2013 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:16:
Ik heb een probleem. Mijn telefoon valt opeens uit, en bleef op "Microsoft " hangen bij boot. Toen reset gedaan, met Power + Volume down, en nu blijft hij hetzelfde "tril" geluid maken als tijdens een normale boot, blijft dit echter gewoon herhalen en herhalen.. batterij eruit en erin en hij blijft hetzelfde doen. scherm gaat ook niet aan.. iemand een idee.. ?
Klinkt als de dood van mijn 1e 950 XL, die had ook een "reboot loop" zoals ik het maar noem. Kreeg hem met geen mogelijkheid er meer uit, zelfs niet met de device recovery tool. Gelukkig voor mij was hij toen net een week uit en kon ik een nieuwe krijgen.

• NeP2013
BadWampa schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:33:
[...]

Klinkt als de dood van mijn 1e 950 XL, die had ook een "reboot loop" zoals ik het maar noem. Kreeg hem met geen mogelijkheid er meer uit, zelfs niet met de device recovery tool. Gelukkig voor mij was hij toen net een week uit en kon ik een nieuwe krijgen.
was ik al bang voor :(

hmm.. thanks

• BadWampa
Bij mij kwam er toen de melding in de recovery tool dat er "geen emergency package beschikbaar" was. Misschien dat die er inmiddels wel is, ik zou het even proberen voor de zekerheid. Ik heb het over de 1e week van december namelijk.

• NeP2013
BadWampa schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:36:
Bij mij kwam er toen de melding in de recovery tool dat er "geen emergency package beschikbaar" was. Misschien dat die er inmiddels wel is, ik zou het even proberen voor de zekerheid. Ik heb het over de 1e week van december namelijk.
thx, ik was m al aan het installeren. even kijken wat dat brengt, maar hij blijft maar trillen.. mooi klote

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-12 17:05
iemand van een 925 naar de 950 geswitched?

ik ben nog in een interne tweestrijd
ik zit nu al even op een lumia 925 en dat is een fantastisch apparaat. Voornamelijk bellen, foto's nemen van de kindjes, sms en whatsapp en wat surfen en werk email.
Meer heb ik niet nodig, maar de 925 begint zijn leeftijd te tonen.
De lumia 950 is een stuke groter en de handligging is minder imo, maar leefbaar. De lumia 650 ligt volgens reviews beterin de hand, maar lijkt mij wat povertjes in camera prestaties en voor mij is de 925 de norm geworden en de 950 doet minstend even goed.

De lumia 950 is nogal plastiek terwijl de 650 er echt wel netjes uitziet.

Op de laatste roadmaps is de 925 uit de lijst van de w10 devices gehaald dus weet ik niet echt goed wat doen. De 950 is wat duur terwijl de 650 eigenlijk wat goedkoop is (lees paar mindere specs) en er is in de verste verte niets meer gereleased over een 750 850 of 940 of whatever. Mijn 925 met een w10 build was geen success want mijn werk email werte niet en het device was nogal slowpoky.

Ik ging wachten tot na MWC voor de announcements voor devices maar nog steeds op mijn honger en nu dalen de prijzen van de 950 plots zonder dat daar een reden werd voor gegeven. Ik heb het gevoel dat ik nog een week of twee ga twijfelen, dan een een lumia 950 kopen (zeker als ik eentje op de kop kan tikken voor rond de 300 euro sweetspot) en twee dagen erna de 850 of 750 announcement :)

• BadWampa
Even volhouden duurde bij mij ook een aantal keer voor de pc uberhaupt contact kreeg met de telefoon. En toen kreeg ik die melding helaas.

• NeP2013
dafz0r schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:37:

ik zit nu al even op een lumia 925 en dat is een fantastisch apparaat. Voornamelijk bellen, foto's nemen van de kindjes, sms en whatsapp en wat surfen en werk email.
De lumia 950 is een stuke groter en de handligging is minder imo, maar leefbaar. De lumia 650 ligt volgens reviews beterin de hand, maar lijkt mij wat povertjes in camera prestaties en voor mij is de 925 de norm geworden en de 950 doet minstend even goed.

Op de laatste roadmaps is de 925 uit de lijst van de w10 devices gehaald dus weet ik niet echt goed wat doen. De 950 is wat duur terwijl de 650 eigenlijk wat goedkoop is (lees paar mindere specs) en er is in de verste verte niets meer gereleased over een 750 850 of 940 of whatever. Mijn 925 met een w10 build was geen success want mijn werk email werte niet en het device was nogal slowpoky.

Ik ging wachten tot na MWC voor de announcements voor devices maar nog steeds op mijn honger en nu dalen de prijzen van de 950 plots zonder dat daar een reden werd voor gegeven. Ik heb het gevoel dat ik nog een week of twee ga twijfelen, dan een een lumia 950 kopen (zeker als ik eentje op de kop kan tikken voor rond de 300 euro sweetspot) en twee dagen erna de 850 of 750 announcement :)
ik ben van 925 naar 950 gegaan. zeker een goede vooruitgang en t toestel ligt bij mij goed in de hand.

• barta123

Maaaaar, de MOZO cover maakt hem wel een stuk aangenamer om te zien hoor... Ik heb hem met het gouden randje; Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/fb9b0m.jpg

Geen aluminium, of metaal, maar dit voelt ten minste niet koud aan! :)

• coenox

Ik ben geswitched van de 640 XL naar de 950. Eigenlijk ongepland, maar ik zit te veel op Marktplaats.... Mijn Lumia 950 van twee weken oud kostte 275 euro. For the record: met doos, laadkabel, usb-kabel en bon. Er zijn toch veel mensen die niet aan het OS kunnen wennen en er snel van af willen. Als je MP goed in de gaten houdt en snel reageert kan het dus.

Hij bevalt me overigens prima en ligt lekker in de hand. De 640 XL vond ik net iets te groot.

[ Voor 5% gewijzigd door coenox op 02-03-2016 10:48 ]

• dafz0r
NeP2013 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:38:
[...]

ik ben van 925 naar 950 gegaan. zeker een goede vooruitgang en t toestel ligt bij mij goed in de hand.
Dat mag ook wel natuurlijk. De 925 zat 2 maand na de release al op 350 euro op amazon.de en enkele dagen later (kerst 2013 kocht mijn vrouw hem voor mij aan 305 euro)
De nieuwprijs van de 950 zit nu net onder de 475 euro.

Twee grote vragen voor jou.
1. Is er veel verschil in batterij? De 925 is niet slecht maar ook niet super (zeker bij veel bluetooth) en de specs zeggen dat ze minder goed is...
2. loopt de camera app vlotter? Dat is het enige dat mij stoort aan de 925 (vergeleken met de S5 die ze mij van mijn werk opdoffen). De camera app is soms nogal traag en om de X weken loopt ze wel eens vast)

• dafz0r
coenox schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:47:
[...]

Ik ben geswitched van de 640 XL naar de 950. Eigenlijk ongepland, maar ik zit te veel op Marktplaats.... Mijn Lumia 950 van twee weken oud kostte 275 euro. For the record: met doos, laadkabel, usb-kabel en bon. Er zijn toch veel mensen die niet aan het OS kunnen wennen en er snel van af willen. Als je MP goed in de gaten houdt en snel reageert kan het dus.

Hij bevalt me overigens prima en ligt lekker in de hand. De 640 XL vond ik net iets te groot.
Doe ik, maar ze staan allemaal rond de 400 of meer

• NeP2013
dafz0r schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:50:
[...]

Dat mag ook wel natuurlijk. De 925 zat 2 maand na de release al op 350 euro op amazon.de en enkele dagen later (kerst 2013 kocht mijn vrouw hem voor mij aan 305 euro)
De nieuwprijs van de 950 zit nu net onder de 475 euro.

1. Is er veel verschil in batterij? De 925 is niet slecht maar ook niet super (zeker bij veel bluetooth) en de specs zeggen dat ze minder goed is...
2. loopt de camera app vlotter? Dat is het enige dat mij stoort aan de 925 (vergeleken met de S5 die ze mij van mijn werk opdoffen). De camera app is soms nogal traag en om de X weken loopt ze wel eens vast)
Hm, batterij iets beter denk ik, kan er makkelijk een dag mee doen met intensief gebruik, qua camera app, werkt goed. alleen verwerken van de fotos (het opslaan zelf) duurt soms wat lang..

echter is die van mij zojuist overleden :(

• dafz0r
NeP2013 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:52:
[...]
Wat een reclame :+

• NeP2013
Ja, je moet het niet mooier maken dan het is hé :D

• Resurrect1
coenox schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:48:
[...]

Ik gebruik Realarm in plaats van de standaardwekker. Ik vind hem kwa instellen briljant en heeft de mogelijkheid om heel veel verschillende wekkers in te stellen. De popup is overigens nog steeds karig.

Oh ja - for the record - ben ook erg tevreden over mijn Lumia 950. Gebruikt gewoon de stabiele build, heb het Insider programma even gelaten voor wat het is.
Zal eens naar de app kijken, al ik tot op heden geen problemen heb met de standaard wekker. Maar misschien ben ik niet zo veeleisend. :+
[...]

Hm, batterij iets beter denk ik, kan er makkelijk een dag mee doen met intensief gebruik, qua camera app, werkt goed. alleen verwerken van de fotos (het opslaan zelf) duurt soms wat lang..

Hmm... balen zeg. Insider build of... ? Het geeft in ieder geval goed aan dat alles nog niet op orde is helaas.

Even terug naar mijzelf. Ik heb gisteren spontane reboots gehad tijdens een telefoongesprek en midden in de nacht. Was gelukkig snel opgelost, maar is iemand er al achter waar dit nu vandaan komt?

Even ingaand op:
weid1374 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:01:
Sinds een paar dagen heb ik regelmatig spontane reboots.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik zit op 10.0.14267.1004 met firmware 01078.00038.16025.39032
Ik zit zelf nu op 10.0.10586.107 met 01078.00038.16025.39025. Dus ja, sinds gisteren wel last van, maar ik kan nog niets zeggen over de frequentie.

Is er trouwens een oplossing om je SIM passcode naar voren toe te krijgen als er om je telefoonwachtwoord gevraagd wordt? Met andere woorden... Hoe krijg je dat SIM wachtwoord naar voren toe zonder eerst een telefoongesprek te moeten proberen te maken?

Ik mis mijn openstaande app-drawer uit Android soms wel eens op dat punt. Of is er wel een manier om tussen apps te schakelen om bijvoorbeeld even snel een SMS-code op te zoeken en weer verder te gaan? (Er vanuit gaande dat de melding bovenin al weg is.)

[ Voor 11% gewijzigd door Resurrect1 op 02-03-2016 11:51 ]

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
[...]
Vertel. Wat is er gebeurd?

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-12 16:47
Wat positiefs... :P

De 950 van mij loopt al sinds de aanschaf in november zonder problemen.
Ik heb nu de laatste firmware en de laatste insider versie erop staan en de 950 loopt voor 98% perfect.
( 100 is niet haalbaar :P ) en er is altijd wel 1% te vinden.
De accu gaat makkelijk voor mijn gebruik een dag mee, en als ik tussendoor speel met de batterij besparing gaat ie makkelijk 2 dagen mee. ;)

• NeP2013
zie paar posts terug. hij ging spontaan uit, bij reboot bleef hij op "Microsoft" hangen, toen reset gedaan, maar nu blijft hij trillen als je m aanzet, tel ook niet te vinden via de recovery tool ..

• Tweaker1234
Was dat met een Insider build of stock?

• NeP2013
Tweaker1234 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:18:
[...]

Was dat met een Insider build of stock?
dit is de laatste insider build..

• Tweaker1234
dafz0r schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:50:
[...]
1. Is er veel verschil in batterij? De 925 is niet slecht maar ook niet super (zeker bij veel bluetooth) en de specs zeggen dat ze minder goed is.
Even grof door de bocht (altijd met accu en de vele afhankelijkheden)
Accuduur S4 vs S400/800 is 1 dag om 2 dagen

Camera app start zeer snel en je kan zeer snel foto's achter elkaar maken.
YouTube: Closer look at the Lumia 950 XL camera

[ Voor 5% gewijzigd door Tweaker1234 op 02-03-2016 12:29 ]

• Tweaker1234
NeP2013 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:24:
[...]
dit is de laatste insider build..
Thanks. Niet geheel onbelangrijk om te noemen.
Weer een reden voor een apart Insider topic.

• SED
  • Registratie: Januari 2000

SED

Resurrect1 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:46:
[...]

Ik mis mijn openstaande app-drawer uit Android soms wel eens op dat punt. Of is er wel een manier om tussen apps te schakelen om bijvoorbeeld even snel een SMS-code op te zoeken en weer verder te gaan? (Er vanuit gaande dat de melding bovenin al weg is.)
Pijltje terug even vast blijven houden en dan schuiven tussen open staande apps.

Copyright and left by SED...

• Resurrect1
SED schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:46:
[...]
Pijltje terug even vast blijven houden en dan schuiven tussen open staande apps.
You sir... just made my life a lot easier. _/-\o_

(Ironisch dat ik elke knop, inclusief het "quick-menu" bovenin, wel lang heb ingedrukt, maar die niet |:( )

Maar thanks :)

• J.G. an Breemen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05-2023
Gebruik 950xl fast insider, laatste build en FW.
Met mijn gebruik , na opladen info dat accu ca. 41 uur meegaat
Dit was build .107.
Nu na 1 week laatste build , gelijk gebruik , geen nieuwe apps accu ca. 22 uur.
Verder geen veranderingen en / of grote problemen.
Diverse malen soft resets gedaan, zonder effect.
Kan een harde reset ( fabrieksinstellingen ) helpen? of eerst rustig komende build afwachten.

• barta123
J.G. an Breemen schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:56:
Gebruik 950xl fast insider, laatste build en FW.
Met mijn gebruik , na opladen info dat accu ca. 41 uur meegaat
Dit was build .107.
Nu na 1 week laatste build , gelijk gebruik , geen nieuwe apps accu ca. 22 uur.
Verder geen veranderingen en / of grote problemen.
Diverse malen soft resets gedaan, zonder effect.
Kan een harde reset ( fabrieksinstellingen ) helpen? of eerst rustig komende build afwachten.
Wat ik gedaan heb is hem op 'Release ring' gezet, dus gewoon afwachten zou ik doen... Ik kreeg daarmee ook een firmware update, dat maakte hem ook een stuk stabieler :9 Na een hoop ellende, ben ik nu een tevreden man! Insider previews zijn wat het zijn, niet voor je daily driver in ieder geval!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
En in de TV serie Arrow. :)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

En de tv serie ' Greys Anotomy '
Goede tijden slechte meiden.

• Sc0tTy
Build .122 is uit op slow en release rings :)
  • Improved Kanji input experience while using Continuum.
  • Improved the speed in which thumbnails appear for portrait videos.
  • Improved Internet Sharing on select mobile network configurations.
  • Fixed an issue in Microsoft Edge that prevented Word Flow input on some sites.
  • Fixed an issue that previously prevented the option to “Close all Tabs” in Microsoft Edge from closing all open tabs.
  • Improved IMS registration on select mobile network configurations.
  • Fixed an issue where adding your MSA during OOBE would fail and prevent the account from being re-added after the failure.
  • Improved the email sync experiences when connecting to Wi-Fi networks with a captive portal.
  • Improved data connection profiles for dual SIM devices.
  • Updated background processing of multiple changes to improve battery life of devices.
  • Improved quality of video record to SD memory cards.
  • Improved video recording audio in some cases.
  • Improved overall OS reliability, including reliability of the Start screen, app updates, and the Windows Feedback app
  • Improved Alarm reliability.
Aardig lijstje :)

• SED
  • Registratie: Januari 2000

SED

Daar staan wel een paar heel nuttige verbeteringen tussen. Prima ontwikkeling.. nu nog wachten totdat mijn toestel terug is ;(

Copyright and left by SED...

• barta123
Sc0tTy schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:15:
  • Fixed an issue in Microsoft Edge that prevented Word Flow input on some sites.
  • Fixed an issue that previously prevented the option to “Close all Tabs” in Microsoft Edge from closing all open tabs.
  • Fixed an issue where adding your MSA during OOBE would fail and prevent the account from being re-added after the failure.
  • Improved the email sync experiences when connecting to Wi-Fi networks with a captive portal.
  • Updated background processing of multiple changes to improve battery life of devices.
  • Improved overall OS reliability, including reliability of the Start screen, app updates, and the Windows Feedback app
Ik heb hem nog niet ontvangen, maar dat gaat zo te zien wel de moeite waard zijn! :9

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-12 20:15
Sc0tTy schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:15:
Wordt momenteel geinstalleerd op mijn 950XL. Fijn lijstje met verbeteringen :)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-12 16:39
Inmiddels een aardige tijd aan het genieten van 950XL, maar 1 dingetje zit me nog niet lekker... Misschien weet iemand het hier?

Ik heb eens geprobeerd de telefoon aan te sluiten op het dock, samen met m'n USB koptelefoon (Logitech G430). Dit werkt prima: Spotify speelt erover en voicerecorder gebruikt de microfoon ervan. Echter tijdens een telefoongesprek gaat 'ie doodleuk de telefoon speaker + microfoon gebruiken. En dat wil ik juist met koptelefoon doen :P

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-12 16:47
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:11:
[...]

En de tv serie ' Greys Anotomy '
Goede tijden slechte meiden.
En Hawai five O :P

• Wailing_Banshee
SED schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:26:
Daar staan wel een paar heel nuttige verbeteringen tussen. Prima ontwikkeling.. nu nog wachten totdat mijn toestel terug is ;(
Ik las dat lijstje en dacht: ken ik niet, geen idee, wat is dat... :p

• BadWampa
Wailing_Banshee schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:31:
[...]

Ik las dat lijstje en dacht: ken ik niet, geen idee, wat is dat... :p
Precies, klinkt als onbeduidende dingen. Had ik ook, zag liever "Double tap to wake" en "Update indicator Store Live Tile" erin staan bijvoorbeeld. :)

• Tweaker1234
ShitHappens schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:13:
Inmiddels een aardige tijd aan het genieten van 950XL, maar 1 dingetje zit me nog niet lekker... Misschien weet iemand het hier?
..
Kan je op de koptelefoon de call op nemen?

(als ik in de auto opneem, dan pakt ie
1. de telefoon speaker als ik op de telefoon opneem
2. de auto speaker als ik op de autoradio opneem)

• Wailing_Banshee
BadWampa schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:56:
[...]

Precies, klinkt als onbeduidende dingen. Had ik ook, zag liever "Double tap to wake" en "Update indicator Store Live Tile" erin staan bijvoorbeeld. :)
Die double tap to wake hoeft van mij niet zo, die store indicator wel!

Pagina: 1 ... 77 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.