Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Thanks!Amadeus1966 schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:18:
[...]
@ your service
YouTube: WP 20161118 08 59 33 Pro
Voor wat de "mindere" processor betreft, dat is meer een Android gedachte dat alles alleen maar snel sneller of snelst moet.
Best goede kwaliteit, maar het gewobbel krijg je er niet helemaal uit, ook niet met stabilisatie. Ik heb al van alles geprobeerd, maar ook mij is het nog nooit gelukt. Kijk, ik bedoel dit, met een kleine dashcam als Mobius of JooVuu o.i.d., heb je geen groot log ding in je houder op dashboard staan, en is dus ook niet aan een hefboomeffect onderhevig. Die telefoons zitten in een houder en die houder geeft de vibraties en trillingen, gaten in de weg etc, met "versterking" door aan de telefoon vanwege de "uitzwaai", zo noem ik het tenminste altijd maar.
Op mijn YT staan aardig wat clipjes, kun je zien wat ik bedoel. Staat ook wat tussen opgenomen met mijn Alcatel Idol 4s, Xiaomi Redmi Note 2 en Nexus 5.
YouTube: dirkzelf
Maar eerlijk is eerlijk, voor dergelijke opnames zijn de standalones toch beter.
Bij sommige modellen krijg je ook de snelheid, datum/tijdstip e.d. in beeld.
Handig voor bepaalde situaties waar we als sjoof liever niets mee te maken willen hebben.
Heb zelf ook een dergelijke opname waar ik pas naderhand ( met het terugkijken ) zag dat de rit er ook anders had kunnen uitzien.
Tijdens de rit had ik het zelf niet gezien, maar bij het terugkijken zag ik op een bepaald stuk een stuk of wat herten in de bosrand die in de duisternis wilden oversteken, maar uiteindelijk besloten om dat maar niet te doen.
Anders had ik ze zeker gehad.
Op mijn 950XL kan ik instellen dat hij bij het filmen óók nog softwarematige IS doet, maar dat heb ik uit staan want ik vind het eigenlijk alleen maar een negatief effect hebben op de beeldkwaliteit.
Ligt aan je printer denk ik ^^ Nog nooit problemen gehad met mijn Brother printer, maar die staan ook wel bekend om de goede ondersteuning van de meest obscure platformen. Ze hebben dus ook nog een mooie WP7 app, die is omgezet naar een WP8 app in de store staan. Daar is al jaren niets meer aan gedaan, maar hey.. het werkt nog, dus waarom zouden ze.BadWampa schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:55:
Waarom is het niet of nauwelijks mogelijk om wat te printen vanaf je 950xl? Ben nu onderweg naar een tentoonstelling in de Beurs van Berlage, dus wou vanochtend toch nog even de tickets uitprinten voor de zekerheid. Standaard ging dat al niet vanaf de telefoon. Dus een drietal apps geprobeerd zonder succes. Ik pak daarna de ipad en het is zo gebeurd...
Succes met het aanbieden dan. Kan ook nog 'leuk' worden zo lees ik links en rechts..BigEagle schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:15:
Dit heb ik nog nooit gehad met een mobieltje:
[afbeelding]
De 950XL krijgt een reisje aangeboden richting B2X...
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Misschien kun je de batterij er eens uithalen?
Bij deze een eigen persoonlijke ervaring. B2X is vriendelijk in de contacten, proberen je echt te helpen is mijn ervaring. Maar je moet helaas wel vaak contact opnemen. Ik heb een Lumia 735. De aan/uitknop had geen klik meer. Ik had nog twee weken garantie dus ik heb hem opgestuurd, om te voorkomen dat deze echt zou stoppen. Maar voordat dat je hem in Hongarije hebt heb je nog wel wat te doen.GerCor schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:29:
[...]
Succes met het aanbieden dan. Kan ook nog 'leuk' worden zo lees ik links en rechts..
Na het uploaden van mijn aankoopbon (mijn garantie op basis van IMEI was verlopen) via de chat en het verificeren daarvan kreeg ik per mail een verzendlabel. Dit label voor DHL kon ik niet gebruiken om via de telefoon een ophaalafspraak te plannen of bij een shop af te geven. Het benodigde nummer van het bedrijf dat de verzending betaalt ontbrak. Weer contact met B2X, alleen lukt dat pas op werkdagen. Na een chatsessie kreeg ik de goede code door. Gebeld met DHL en toen kon ik een afspraak maken. De status van reparatie is niet goed te zien. (en helaas is mijn probleem niet verholpen, maar inmiddels lijkt deze het 'spontaan' weer te doen).
Ik kreeg een verzendlabel, (zat nog gewoon binnen de fabrieksgarantie) maar het was niet mogelijk om het af te geven bij een DHL punt of een pakketstation van DHL. Omdat het een expres zending betrof moest hij opgehaald worden. Uiteindelijk opgelost door naar DHL te bellen.
De status op de website was brak, en na aankomst in het reparatiecentrum was het veld zelfs leeg.
Echter was de telefoon exact een week later op donderdag weer terug (kreeg een sms van UPS), en netjes gerepareerd. Gelukkig nog dezelfde IMEI en ze hadden ook de microfoon seals vervangen die vaak los komen. Erg blij mee!
2x geprobeerd zonder resultaat...andreas2005 schreef op maandag 21 november 2016 @ 00:32:
Ik heb iets soortgelijks gehad met een 1020. Die heb ik laten leeglopen qua batterij, daarna aan de stroom gedaan en ik had weer een normaal beeld. Heb nooit begrepen wat er mis ging.
Misschien kun je de batterij er eens uithalen?
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Hopelijk verhelpt dit ook de gedeelde agenda problemen.
Ik vraag me altijd of die knoppencombinatie iets anders bereikt dan alleen de aan- en uitknop ingedrukt te houden.FreshM schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:36:
Vanmorgen werd ik gebeld op mijn Lumia 950, maar het touchscreen reageerde nergens op; ik kon het gesprek niet aannemen. Nadat de ringtone stopte werkten alleen de hardware-knoppen, zo kon ik bijvoorbeeld de camera starten en het volume aanpassen. De telefoon uitschakelen lukte niet bij gebrek aan touch. Ik heb de telefoon toen maar met volume - en powerknop een soft-reset gegeven en daarna werkte alles weer naar behoren. Ik hoop dat dit een eenmalige glitch was, want ik ben meer dan tevreden over de 950.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
ik heb eens ergens gelezen dat die knoppencombinatie de voorganger is van alleen het powerknop ingedrukt houden voor een soft reset. (Bij sommige modellen werkt maar 1 van de 2 manieren)GerCor schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:06:
[...]
Ik vraag me altijd of die knoppencombinatie iets anders bereikt dan alleen de aan- en uitknop ingedrukt te houden.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
In mijn geval had ik geen keuze, want het scherm naar beneden trekken om af te sluiten kon niet bij gebrek aan touch. Ik denk toch dat die knoppencombinatie hetzelfde is als wanneer je je pc abrupt uitzet. Nadat de Lumia opnieuw was gestart kreeg ik de melding dat mijn account moest worden hersteld.GerCor schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:06:
[...]
Ik vraag me altijd of die knoppencombinatie iets anders bereikt dan alleen de aan- en uitknop ingedrukt te houden.
Je had waarschijnlijk wel de keuze, de powerknop ingedrukt houden totdat je het trillen voelt (ongeveer 10 seconden) dan krijg je een soft reset.FreshM schreef op donderdag 24 november 2016 @ 18:19:
[...]
In mijn geval had ik geen keuze, want het scherm naar beneden trekken om af te sluiten kon niet bij gebrek aan touch. Ik denk toch dat die knoppencombinatie hetzelfde is als wanneer je je pc abrupt uitzet. Nadat de Lumia opnieuw was gestart kreeg ik de melding dat mijn account moest worden hersteld.
Ik wist niet dat dat ook werkt op de 950.kruila schreef op donderdag 24 november 2016 @ 18:22:
[...]
Je had waarschijnlijk wel de keuze, de powerknop ingedrukt houden totdat je het trillen voelt (ongeveer 10 seconden) dan krijg je een soft reset.
Info over de datum:
http://www.crisis.nl/nl-alert/nl-alert-controlebericht.aspx
NL-Alert hoe en wat:
http://www.crisis.nl/nl-a...-je-mobiele-telefoon.aspx
Als het goed is staat het bij ons allemaal ingesteld.
http://www.crisis.nl/nl-alert/instelhulp/microsoft.aspx
Hebben jullie hem vorige keer wel ontvangen? Ik ben benieuwd of er dit keer verbetering is. Eigenlijk heb ik nog nooit zulke berichten gehad.. ook niet van Amber Alert terwijl ik er wel allemaal voor aangemeld ben.
😲
Ook op mijn 820 nooit gekregen
En omdat ik de sirene alleen kan horen als de wind goed staat, ben ik dus de sjaak bij een echt probleem
People as things, that’s where it starts.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ja, ik heb hem de vorige keer gewoon ontvangen.mswp schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:56:
NL-Alert, maandag 5 december zullen we hem allemaal weer moeten ontvangen voor controle. Bij de vorige controle heb ik hem niet ontvangen, volgens mij meerdere niet uit dit forum?
Info over de datum:
http://www.crisis.nl/nl-alert/nl-alert-controlebericht.aspx
NL-Alert hoe en wat:
http://www.crisis.nl/nl-a...-je-mobiele-telefoon.aspx
Als het goed is staat het bij ons allemaal ingesteld.
http://www.crisis.nl/nl-alert/instelhulp/microsoft.aspx
Hebben jullie hem vorige keer wel ontvangen? Ik ben benieuwd of er dit keer verbetering is. Eigenlijk heb ik nog nooit zulke berichten gehad.. ook niet van Amber Alert terwijl ik er wel allemaal voor aangemeld ben.
*knip verhaal over app aanbod
Dit soort discussies horen dus niet thuis in dit toesteltopic
[ Voor 36% gewijzigd door PaT op 28-11-2016 08:58 ]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
single sim: https://www.microsoftstor...50-XL/productID.326667800
dualsim: https://www.microsoftstor...ight_2_Lumias950XL_241116
(349 euro incl display dock)
[ Voor 26% gewijzigd door Dreamvoid op 25-11-2016 10:57 ]
Je kunt niet 2 SIM kaarten en een geheugenkaart plaatsen, neem ik aan?Dreamvoid schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:42:
En hier in Europa 50 euro extra korting op de 950XL
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Dreamvoid schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 13:32:
Jawel, da's het mooie! Bij de 950 en 950XL wel, de HP Elite X3 heeft wel zo'n ellendig hybride slot.
Waarom zijn die 950/950XL niet populairder?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Als je in Android-land wilt blijven is er trouwens een andere tip: de 64GB Asus Zenfone 2 (ook met 2 sim slots plus aparte sd card) is nu voor slechts 229 euro te koop bij Amazon.fr, wat ook een behoorlijke stuntprijs is. Niet zo'n mooie camera als de 950XL, geen dock en een kleinere accu, maar tegen die prijs...
[ Voor 54% gewijzigd door Dreamvoid op 26-11-2016 14:04 ]
Wel in woord, maar nog niet in daad
Bij mij staat het ook aan, maar ik heb nog nooit een NL-alert gehoord
Combinatie van dingen:Videopac schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 13:45:
[...]
![]()
Waarom zijn die 950/950XL niet populairder?
Veel negatief gedoe over Windows Phone vergeleken met android en iOS, waardoor het lijkt alsof die platformen vrij zijn van problemen
Windows is bij de gemiddelde consument niet echt geliefd. Ja, het draait op hun computer, maar het heeft vaak genoeg problemen met virussen, "...dus Windows Mobile heeft dat ook!" heb ik regelmatig gehoord toen ik zei dat ik een Windows telefoon had. Zelfs redelijk tech-savvy mensen denken dat je er BSOD's op kan krijgen
Gebrek aan apps, al betwijfel ik of de gemiddelde gebruiker dat echt merkt. Natuurlijk, voor jongeren is snapchat een gemis, maar ik denk dat overschat wordt wat mensen nou echt missen. Slimme thermostaten zijn nog lang geen gemeengoed, niet ieder huishouden heeft een NAS, niet ieder huis heeft een fancy draadloos geluidssysteem, als ik zo eens rondkijk op wat mensen zoal doen op hun smartphone, ook hun nieuwste iPhone of Galaxy 7, dan zie ik WhatsApp, Facebook, mail checken, krantje lezen en foto's maken.
En de Lumia 950's specifiek: hoge prijs, maar geen marketing. Ik heb welgeteld 2x een reclame gezien waarin de 950 aangeprezen wordt, van Belsimpel, dus niet eens iets van MS zelf.
MS zuigt gewoon in marketing, meer kan ik er niet van maken. De enige reden waarom de Surface-lijn goed loopt, is omdat dingen zichzelf verkopen. Blijf er maar eens vanaf als zo'n ding in een Mediamarkt of andere electronica-winkel ligt. Okay, en er was een tijd dat de Surface, vooral de Pro, de enige keuze was als je een tabtop wilde. Volgens mij zijn het nog steeds de beste laplets die je kan krijgen.
Nou ja .. in principe is daar niks aan gelogen. Als er iets fout gaat bij een OS upgrade of recovery of iets dergelijks kan je wel degelijk een BSOD krijgenRobinHood schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:02:
Windows is bij de gemiddelde consument niet echt geliefd. Ja, het draait op hun computer, maar het heeft vaak genoeg problemen met virussen, "...dus Windows Mobile heeft dat ook!" heb ik regelmatig gehoord toen ik zei dat ik een Windows telefoon had. Zelfs redelijk tech-savvy mensen denken dat je er BSOD's op kan krijgen
[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 26-11-2016 22:55 ]
Patient gamer
Ik heb ook nooit de test alerts gehad. Maar 2x wel een echte alertRobinHood schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:02:
[...]
Wel in woord, maar nog niet in daad![]()
Bij mij staat het ook aan, maar ik heb nog nooit een NL-alert gehoord
Het werkt dus wel in het echt, maar waarom het niet werkt bij een test alert dat weet denk niemand...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik dacht de meeste instabiliteit inmiddels wel was verholpen, maar helaas is deze nieuw...
soft reset gedaan?bilgy_no1 schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:11:
Sinds enkele weken merk ik dat de camera app regelmatig crasht. Dan wil ik een foto nemen en start ik via de cameraknop, maar het hele toestel loopt dan vast. Meestal duurt dat een halve minuut of zo en gaat ie terug naar het startscherm. Soms ook start de telefoon opnieuw op. In alle gevallen is de foto opportunity weg.
Ik dacht de meeste instabiliteit inmiddels wel was verholpen, maar helaas is deze nieuw...
Gedaan! En nu?cindor66 schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:23:
Google op EXTENDED BATTERY
Testing, one, two ...
Idd, ook gemerkt de laatste week. Vanmorgen zo'n vastloper dat de telefoon alleen nog maar kon resetten. Daarna leek het of er veel foto's spontaan weg waren maar bij Bestanden vond ik ze wel terug. Tevens kon ik wel verbinden met de router maar had geen wifi (rest van het huishouden wel dus lag niet aan de router).bilgy_no1 schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:11:
Sinds enkele weken merk ik dat de camera app regelmatig crasht. Dan wil ik een foto nemen en start ik via de cameraknop, maar het hele toestel loopt dan vast. Meestal duurt dat een halve minuut of zo en gaat ie terug naar het startscherm. Soms ook start de telefoon opnieuw op. In alle gevallen is de foto opportunity weg.
Nog een keer volledig opgestart, geen verbetering maar na de batterij eruit/erin werkte het weer naar behoren. En dat allemaal na een vastloper in de camera
Niet vergelijkbaar - maar mijn camera-app onthoud de settings niet...bilgy_no1 schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:11:
Sinds enkele weken merk ik dat de camera app regelmatig crasht.
Ik stel hem altijd in op handmatig, afwijkende ISO en white-balance, etc...
Elke keer weer reset hij zichzelf, verwijdert alle voorkeuren en valt terug op de automatische settings... waarna ik dus weer alles opnieuw moet instellen... voor elke foto weer...
Dus de app is gewoon gaar; de telefoon met de beste camera, maar de slechtste app - in mijn geval
Ik heb nog een andere L950 - die is helemaal gaar qua foto-app... halve updates, verdwenen foto's (die er wel zijn - maar niet zichtbaar, etc...).
Het mooiste zou zijn dat je zelf een paar individuele instellingen kon aanmaken welke je dan kan opslaan onder een bepaalde noemer die je dan alla minuut kan oproepen.
Mocht het niet zo werken bij jullie zou ik toch nog maar eens een hard reset doen ofzo. Of stuur het toestel maar eens naar mij op, ik wil wel eens zo'n.rampentoestel met eigen ogen zien
Ik heb 2 L950's en beiden onthouden de settings niet.Propane schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:59:
De camera app kan doorgaans prima de instellingen onthouden, zolang je hem niet compleet afsluit. Als je hem gewoon met de "Back" knop wegdrukt blijft hij in de achtergrond en zodra je hem weer opent zou hij met dezelfde instellingen tevoorschijn moeten komen. Pas als de app compleet afgesloten is geweest reset hij de instellingen op mijn 950 XL (en 650, 930 en 1520 ook).
Mocht het niet zo werken bij jullie zou ik toch nog maar eens een hard reset doen ofzo. Of stuur het toestel maar eens naar mij op, ik wil wel eens zo'n.rampentoestel met eigen ogen zien
Zelfs de meest basale voorkeur (pro vs. standard) wordt gewist, elke keer dat ik de app opstart.
Hij begint per definitie dus bij "standard" waar alle "pro" instellingen zijn gewist.
Leuk voor een snapshot, maar balen als je per definitie eigen ISO / White-Balance / Grid / Etc... settings hebt.
- edit - Logisch dat hij bij een tombstone-status alles onthoud (hence the name "tombstone") maar waarom bewaart hij niet minimaal de voorkeur voor "basic" vs. "pro"... ik fotografeer bijna nooit basic - en dus zou hij per definitie moeten opstarten met de pro-settings...
Ik heb voor ongeveer 10 USD aan third-party camera-apps gekocht, die het wel onthouden... maar ze hebben één nadeel; ze kunnen niet als standard gebined worden aan de fysieke cam button...
[ Voor 17% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 28-11-2016 00:08 ]
De 650 van mijn vrouw kan het ook niet.
Net als mijn oude 1320 en 520....
Ik heb het gisteren nog letterlijk op al de genoemde toestellen getest, en overal werkt het zoals in mijn vorige post. Ja, het is jammer dat de app niet gewoon Standaard vs Pro kan onthouden bij een volledige reset, maar bij normaal gebruik zou hij dus in ieder geval de laatst gebruikte instellingen moeten onthouden. Ik start hem nu bijv. op uit tombstone van gisteravond en hij staat nog netjes op Pro met custom ISO, focus en WB.
Hoe halen jullie de telefoon leeg? Die Windows Companion App bestaat niet meer en doet het niet onder MacOS Sierra.
Photos ziet de telefoon wel, maar niet de foto's die erop staan.
Instellingen >> Systeem >> Berichten >> Instellingen voor noodberichten wijzigenNixo schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:38:
Waar staat dat? Ik heb dat scherm nog niet gevonden.
[...]
Oude Symbian Nokia's 'onthielden' de gewijzigde camera-instellingen wel, met als gevolg, dat, als iemand er niet aan dacht, ze weer terug te zetten naar 'automatisch', een snelle spontane foto kon mislukken, omdat 't bijvoorbeeld avond was, en men voor een vorige opname de flitser had uitgeschakeld...
Dus ja, 't is 'n keuze, en inderdaad al vanaf het begin zo bij Windows telefoons, misschien niet ideaal voor iedereen (maar wat is dat wel), maar bij de gemiddelde gebruiker zullen op deze manier waarschijnlijk minder foto's mislukken.
Een soort 'pro'-stand, waarin de instellingen wel onthouden worden, zou inderdaad handig zijn, al kan 't iedereen, ook wie zichzelf als 'pro' ziet, weleens gebeuren, dat hij/zij vergeet, de instellingen terug te zetten...
[ Voor 4% gewijzigd door Marly op 28-11-2016 08:52 ]
Camera die weigert te werken: heb ik meerdere malen voorgehad, maar is verholpen. Ik heb het de laaste 2 à 3 weken niet meer voorgehad.
Instellingen van de camera: is mij ook opgevallen. Ik merk dat de camera bij schemer snel naar sluitertijd 1/30 of lager gaat. Geeft geen slechte foto's maar je verliest natuurlijk erg op scherpte.
Ik kan thuis eens kijken. We hebben een Macbook Pro van 2009. Geen idee welk OS erop staat. Ik zal hem eerst update naar het laatst beschikbare OS en vervolgens zien hoe de 950 te benaderen valt. Als je op het eind van de week nog niets hebt gehoord: herinner me er even aan.Vorkie schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:41:
Wie heeft er hier een Apple Macbook / IMac en deze telefoon?
Hoe halen jullie de telefoon leeg? Die Windows Companion App bestaat niet meer en doet het niet onder MacOS Sierra.
Photos pakt bij mij wel de fotos, maar idd de rest niet. Jammer dat macOS geen MTP ondersteunt. Ik gebruik nu mijn Windows 7 VM (VirtualBox) maar om dat enkel voor een telefoon te doen is idd wat overkill.Vorkie schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:41:
Wie heeft er hier een Apple Macbook / IMac en deze telefoon?
Je kan ook je micro SD kaartje eruit halen natuurlijk, macOS kan dat gewoon lezen/schrijven.
Hiervoor heb ik kort een HP Elite X3 gehad maar die was/is nog buggy + de camera presteerde minder dan mijn L930. De 950XL voelt nu al beter, camera laat mooi beeld zien en ik heb al de bruine mozo cover besteld om deze er ook beter uit te laten zien.
De Franse Dual-Sim is uitverkocht.Dreamvoid schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:42:
En hier in Europa 50 euro extra korting op de 950XL
In principe, want als je een trage internetverbinding hebt dan zie je "Ajouter au panier" (plaats in winkelmand) voordat de voorraadcheck gedaan wordt en deze clickable vervangen wordt door "Veuilliez m'envoyez un e-mai lorsque l'article sera disponsible" (stuur mij een e-mail wanneer het artikel weer op voorraad is). Het lukte mij niet om eerst zwart te selecteren en op tijd te klikken. Dus maar een witte besteld en betaald. We zullen zien! Ik was eigenlijk bang dat ik te lang had lopen twijfelen.
Edit: betalen op microsoft.fr kan gewoon met iDEAL!
Hier is de witte 950 XL Dual Sim te krijgen voor 279 euro, maar de ervaringen van deze site/shop zijn matig:
http://www.rueducommerce....950-XL-Dual-Sim-Blanc.htm
Maar dit is het dan wel voor deze telefoons, de 950 was al overal uitverkocht en dan nu de 950XL ook. Nog wat laatste restpartijtjes bij kleine webshops/refurbishers, maar die zijn zonder dock.
Eeuwig zonde dat die 950(XL) er nu al uit gaat zonder opvolger.Dreamvoid schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:11:
Haha, ze kregen bij Microsoft Frankrijk vast zoveel bestellingen voor dualsim toestellen vanuit Nederland dat ze iDeal maar zijn gaan ondersteunen.
Maar dit is het dan wel voor deze telefoons, de 950 was al overal uitverkocht en dan nu de 950XL ook. Nog wat laatste restpartijtjes bij kleine webshops/refurbishers, maar die zijn zonder dock.
Ik mis meer een midranger - kijk je bv naar de Asus Zenfone 3, die voor 299 euro in Frankrijk overal in de winkels ligt, die had ik graag gekocht met Windows erop: 64 GB/4 GB, 5.5" 1080p scherm, Snapdragon 625 (genoeg voor Continuum!), etc. Asus is langdurig partner van MS aan de laptop kant, ik snap dan niet dat ze dat niet voor mekaar kunnen krijgen, ipv met C-merken als Alcatel/TCL in zee gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Dreamvoid op 28-11-2016 16:41 ]
Ik begrijp je, maar 349 euro inclusief Continuum dock is toch ook een midrangeprijs?Dreamvoid schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:39:
De HP Elite X3 is toch wel een waardige opvolger vind ik - en wordt ook via de Microsoft Store verkocht.
Ik mis meer een midranger - kijk je bv naar de Asus Zenfone 3, die voor 299 euro in Frankrijk overal in de winkels ligt, die had ik graag gekocht met Windows erop: 64 GB/4 GB, 5.5" 1080p scherm, Snapdragon 625 (genoeg voor Continuum!), etc. Asus is langdurig partner van MS aan de laptop kant, ik snap dan niet dat ze dat niet voor mekaar kunnen krijgen, ipv met C-merken als Alcatel/TCL in zee gaan.
Ik heb voor de 950XL gekozen om de waar-voor-het-geld en afgezien van de hoeveelheid beschikbare apps kan die prima meekomen met de Android/Apple topmodellen. We zullen zien of het bevalt: ik heb geen ervaring met Windows Phone (heb nu een Moto G X1032 16GB (2013)).
Eens.Dreamvoid schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:46:
Ik bedoel meer, nadat deze batch is uitverkocht is er niks meer.
En dat is gewoon dom van Microsoft: als je marktaandeel wil vasthouden moet je continuïteit in je aanbod hebben.
Gewoon "even" een reboot dus. Het marktaandeel is nu zo laag, ze hebben in principe toch niks meer te verliezen.
Helaas volgens mij hebben ze de achterdeur dichtgezet. Als je nu je netwerk vertraagd krijg je alsnog een melding dat de telefoon niet meer op voorraad is.Videopac schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:52:
[...]
De Franse Dual-Sim is uitverkocht.
In principe, want als je een trage internetverbinding hebt dan zie je "Ajouter au panier" (plaats in winkelmand) voordat de voorraadcheck gedaan wordt en deze clickable vervangen wordt door "Veuilliez m'envoyez un e-mai lorsque l'article sera disponsible" (stuur mij een e-mail wanneer het artikel weer op voorraad is). Het lukte mij niet om eerst zwart te selecteren en op tijd te klikken. Dus maar een witte besteld en betaald. We zullen zien! Ik was eigenlijk bang dat ik te lang had lopen twijfelen.
Edit: betalen op microsoft.fr kan gewoon met iDEAL!
Hier is de witte 950 XL Dual Sim te krijgen voor 279 euro, maar de ervaringen van deze site/shop zijn matig:
http://www.rueducommerce....950-XL-Dual-Sim-Blanc.htm
Ja, nu is het laag. Voordat Microsoft het schip liet zinken hadden ze wereldwijd iets van 3% (maar niet in alle landen beschikbaar) en in sommige landen 10-15%. Leuk dat ze eind volgend jaar met een bijzondere telefoon lijken te komen, maar dan is het marktaandeel 0,01% of zo. Er valt dan weinig te rebooten...RobinHood schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:04:
MS wilt waarschijnlijk juist dat de Lumia's een beetje vergeten worden, als ze inderdaad over een jaar met een geheel nieuwe telefoon komen, die, als het inderdaad eentje is met x86 emulatie, waarschijnlijk ook geen standaard smartphone gaat worden.
Gewoon "even" een reboot dus. Het marktaandeel is nu zo laag, ze hebben in principe toch niks meer te verliezen.
Zelf denk ik dat eerdere trouwe fans, kopers en ontwikkelaars niet meer zo snel terugkomen. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Stel je voor: Je hebt je binnen jouw organisatie hard gemaakt om een WP app te ontwikkelen. Die had al weinig gebruikers en dat aantal daalt nu gestaag naar 2. Denk je dat je volgend jaar weer resources krijgt om een nieuwe en complete UWP app te maken? Fat chance...
Zelf kijk ik ook wel uit. Ik heb €699 betaald uit eigen zak en zit nu met een telefoon die nog steeds niet bug-free is en op een dood spoor zit qua platform. Zelfs Microsoft Outlook Taken kan ik nog steeds niet synchroniseren op mijn Microsoft telefoon. Voor een softwarereus als Microsoft vind ik dit ronduit beschamend. Ik brand er mijn vingers niet meer aan.
M.a.w.: ik heb vandaag een miskoop gedaan?bilgy_no1 schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:00:
[...]
Ja, nu is het laag. Voordat Microsoft het schip liet zinken hadden ze wereldwijd iets van 3% (maar niet in alle landen beschikbaar) en in sommige landen 10-15%. Leuk dat ze eind volgend jaar met een bijzondere telefoon lijken te komen, maar dan is het marktaandeel 0,01% of zo. Er valt dan weinig te rebooten...
Zelf denk ik dat eerdere trouwe fans, kopers en ontwikkelaars niet meer zo snel terugkomen. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Stel je voor: Je hebt je binnen jouw organisatie hard gemaakt om een WP app te ontwikkelen. Die had al weinig gebruikers en dat aantal daalt nu gestaag naar 2. Denk je dat je volgend jaar weer resources krijgt om een nieuwe en complete UWP app te maken? Fat chance...
Zelf kijk ik ook wel uit. Ik heb €699 betaald uit eigen zak en zit nu met een telefoon die nog steeds niet bug-free is en op een dood spoor zit qua platform. Zelfs Microsoft Outlook Taken kan ik nog steeds niet synchroniseren op mijn Microsoft telefoon. Voor een softwarereus als Microsoft vind ik dit ronduit beschamend. Ik brand er mijn vingers niet meer aan.
Dat is helemaal aan jou om dat te bepalen. Je zult beslist weloverwogen de aankoop hebben gedaan?Videopac schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:16:
[...]
M.a.w.: ik heb vandaag een miskoop gedaan?
Testing, one, two ...
Mijn eerste kennismaking met Windows Mobile (na jaren iOS) was afgelopen jaar op een Lumia 640. Dat beviel zo goed dat ik onlangs een Lumia 950 heb aangeschaft. Misschien helpt het in positieve zin.hardware-lover schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:21:
[...]
Dat is helemaal aan jou om dat te bepalen. Je zult beslist weloverwogen de aankoop hebben gedaan?
Dit lijkt me meer iets voor het levendige en altijd actuele topic "Het einde van Windows Phone/Mobile?".bilgy_no1 schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:00:
[...]
Ja, nu is het laag. Voordat Microsoft het schip liet zinken hadden ze wereldwijd iets van 3% (maar niet in alle landen beschikbaar) en in sommige landen 10-15%. Leuk dat ze eind volgend jaar met een bijzondere telefoon lijken te komen, maar dan is het marktaandeel 0,01% of zo. Er valt dan weinig te rebooten...
Jahoor. Ik gebruik nauwelijks apps. En voor de rest denk ik veel waar voor het geld te krijgen.hardware-lover schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:21:
[...]
Dat is helemaal aan jou om dat te bepalen. Je zult beslist weloverwogen de aankoop hebben gedaan?
Die 10-15% was alleen in zeer specifieke landen, en hield niet lang stand. Sowieso was die 3% echt in het begin van WP8, dat kwam voornamelijk door de 520 die razend populair was, en de 920 die ook vrij populair was, maar toch hebben ze somehow die gebruikers niet laten plakken, ook al kwam de x30 serie wel redelijk op tijd.bilgy_no1 schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:00:
[...]
Daar is het al fout gegaan, ik snap ook wel waarom: Terugkijkend was WP8 toch wel behoorlijk gehandicapt, en geen enkele x30 was echt een enorme vooruitgang op de x20's, de wow-factor was toen al weg. Tja, dan verlies je klanten.
En dan is er volgens iets van twee jaar niks boven mid-end, tja, dat is zeker een manier om je platform dood te laden bloeden, ik merk dat veel mensen kijken naar wat het topmodel is van een merk, en hoe goed dat is, en dan denken "als het 700 euro model goed is, is het 200 euro model dat vast ook wel.", tja, MS/Nokia had geen 700 euro model
MS kan het altijd proberen, als ze inderdaad met een Surface-phone komen, dus echt een goed high-end ding, maken ze, hopelijk [en eindelijk...] eens echt naam in de slimfoon-business. Genoeg mensen die bij het zien van mijn L950 zeggen "Een Microsoft? Maken zij telefoons dan?". MS had gewoon de Nokia naam moeten houden, branding is bij telefoons echt belangrijk.
Tja, dat is ook de kortzichtigheid van veel app-makers. Die kijken alleen maar naar het smartphone-percentage, maar vergeten dat je ook gewoon de tablets en computers kan mee tellen. Natuurlijk, wij tweakers zullen niet snel apps gebruiken op onze desktop, maar voor de gemiddelde gebruiker is het alleen maar handig als hij zijn bankzaken via een UWP-app kan doen op de desktop. Geen kans meer op phishing-sites bijvoorbeeld. En waarom naar buienrader.nl gaan als je gewoon de app kan openen?Zelf denk ik dat eerdere trouwe fans, kopers en ontwikkelaars niet meer zo snel terugkomen. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Welke telefoon is wel bug-free? Ik denk misschien mijn Nokia 6600 Slide, en heel misschien mijn Nokia C7-00, maar moderne smartphones, tja, dat is eigenlijk gewoon 1 groot bugfest. Android is natuurlijk gatenkaas, maar ook iOS heeft bugs. WP8.1 viel daarom op omdat het gewoon altijd werkt, het is net SymbianZelf kijk ik ook wel uit. Ik heb €699 betaald uit eigen zak en zit nu met een telefoon die nog steeds niet bug-free is en op een dood spoor zit qua platform. Zelfs Microsoft Outlook Taken kan ik nog steeds niet synchroniseren op mijn Microsoft telefoon. Voor een softwarereus als Microsoft vind ik dit ronduit beschamend. Ik brand er mijn vingers niet meer aan.
Dat is overigens ook wel direct de reden waarom ik volgend jaar gewoon weer een Windows-ding neem. Bugs heb je toch overal, maar dan maar bugs in een OS waar ik prettig mee kan werken
Als je het aan 100 mensen vraagt, zullen 99 mensen zeggen "ja!", maar ik zeg lekker neeVideopac schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:16:
[...]
Zolang je een goede hebt [hè Deathgrunt
Ik heb 'm vanaf launch, uit een pre-order zelfs, en ik heb er geen seconde spijt van gehad. Zelfs niet de eerste maanden, toen W10M echt nog wel behoorlijk brak was. Spontane vastlopers, battery drains, soms onverklaarbaar traag, bugs in allerlei MS-apps, maar daar heb ik al iets van 9 maanden geen last meer van. Alleen het krakende achterkantje, maarja, maakt 'm uniek zullen we maar zeggen
Dat vind ik eigenlijk ook, zeker op dit moment gezien de nieuwprijzen. Ik overweeg nu daarom zelfs om er maar een op voorraad te leggen, maar de mijne doet het op dit moment zo goed en betrouwbaar dat het eigenlijk nergens voor nodig is.Videopac schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:36:
[...]
Jahoor. Ik gebruik nauwelijks apps. En voor de rest denk ik veel waar voor het geld te krijgen.
Testing, one, two ...
Ja hoor, tuurlijk helpt het.FreshM schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:32:
[...]
Dat beviel zo goed dat ik onlangs een Lumia 950 heb aangeschaft. Misschien helpt het in positieve zin.
Je hebt hiermee de marktomzet verdubbeld 👍
Je hebt hiermee een prima toestel in de handen gekregen en hoop dat je er net zo veel plezier aan mag beleven als de rest van die positivoos.
Ondanks zijn makken vind ik het een prima ding.
Ik zeg van niet! Ik vind het gewoon heerlijk dat ik s' avonds naar mijn beeldscherm loop, telefoon er aan hang, vpn opzet, rdp sessie, en ik kan snel m'n werk afmaken! Laptop blijft vaak in de tas! Heerlijk toch?Videopac schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:16:
[...]
😲
Ook ik zeg van niet.Videopac schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:16:
[...]
Vorig jaar na jaren Android, de overstap gewaagd naar Windows en daar nog steeds geen spijt van.
Ik vind 349 euro voor een smartphone met een superscherm, supercamera, dual-sim+sd, snelle cpu en een os dat zeker niet slechter onderhouden wordt dan Android op de gemiddelde Android telefoon, goedkoop. En dan zit er nog een Continuum dock bij ook.
NB: ik heb een midrange budget over voor een telefoon: ik gebruik het niet al te veel en heb de intentie meer "echt" te leven i.p.v. in de telefoon/apps.
Dat inderdaad ^^FreshM schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:36:
[...]
Dit lijkt me meer iets voor het levendige en altijd actuele topic "Het einde van Windows Phone/Mobile?".
Dat is natuurlijk aan jou om te bepalen. Je kende de situatie toen je besloot te kopen. Bovendien is de prijs nu aanzienlijk lager.Videopac schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:16:
[...]
Toen ik kocht (bij release van 950XL in NL) leek het nog alsof Microsoft volop inzette op de mobiele markt. Weliswaar met een vereenvoudigde range van toestellen (wat ik logisch vond: al die toestellen en varianten waren veel te verwarrend), maar wel toegewijd. En dat was voor mij een van de koopargumenten. Daarna hebben ze het echter volledig laten inzakken als een soufflé.
Ook was de telefoon eigenlijk onbruikbaar door de vele bugs en onbetrouwbaarheid. En dat is inmiddels wel beter geworden, maar nog steeds niet op het niveau wat je van een telefoon van €700 mag verwachten. Voor een telefoon van €300 kan dat natuurlijk anders zijn.
Ik geloof ook wel dat Microsoft volgend jaar met een prachtige telefoon komt, maar ik denk ook dat het moeilijker wordt weer het vertrouwen te winnen van de klant.
Het zelfde hier, een kapitaal betaald aan een mobiel die bugs had enzo, en dan ook nog een half jaar later voor de helft voor de prijs.bilgy_no1 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:07:
[...]
Dat is natuurlijk aan jou om te bepalen. Je kende de situatie toen je besloot te kopen. Bovendien is de prijs nu aanzienlijk lager.
Toen ik kocht (bij release van 950XL in NL) leek het nog alsof Microsoft volop inzette op de mobiele markt. Weliswaar met een vereenvoudigde range van toestellen (wat ik logisch vond: al die toestellen en varianten waren veel te verwarrend), maar wel toegewijd. En dat was voor mij een van de koopargumenten. Daarna hebben ze het echter volledig laten inzakken als een soufflé.
Ook was de telefoon eigenlijk onbruikbaar door de vele bugs en onbetrouwbaarheid. En dat is inmiddels wel beter geworden, maar nog steeds niet op het niveau wat je van een telefoon van €700 mag verwachten. Voor een telefoon van €300 kan dat natuurlijk anders zijn.
Ik geloof ook wel dat Microsoft volgend jaar met een prachtige telefoon komt, maar ik denk ook dat het moeilijker wordt weer het vertrouwen te winnen van de klant.
Nu denk ik maar, ja ik heb Windows 10m vanaf het eerste moment mee gemaakt en heb ook een kleine bijdragen aan de verbeteringen! In het begin vaak feedback gegeven. Nu niet zo veel meer, alles werkt gewoon!
😲
Ik heb voor een week of twee een 8" windowstabletje aangeschaft ( acer iconia 8 W ).
Dat dingetje lag op dat moment voor mij op tafel.
Niets aan het handje.
Totdat ik op mijn lumia waarmee ik even aan het pielen met continuum en hé...
hij zag de acer.
Toen ik daarmee verder ging maakte hij gewoon contact en had ik mijn 950/continuum gewoon op mijn tablet.
Moet zeggen, dat werkt wel geinig en geen dock nodig.
Ik neem aan dat je er W10 op hebt staan? Want ik heb nooit gezien dat hij mijn asus gevonden heeftAmadeus1966 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:51:
Onlangs een kleine ontdekking gedaan met mijn 950.
Ik heb voor een week of twee een 8" windowstabletje aangeschaft ( acer iconia 8 W ).
Niets aan het handje.
hij zag de acer.
Toen ik daarmee verder ging maakte hij gewoon contact en had ik mijn 950/continuum gewoon op mijn tablet.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Dus je gaat continuum gebruiken op een apparaat dat al Windows draait? Da's pas nutteloosAmadeus1966 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:51:
Onlangs een kleine ontdekking gedaan met mijn 950.
Niets aan het handje.
hij zag de acer.
Ja idd Windows 10Wailing_Banshee schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:10:
[...]
Ik neem aan dat je er W10 op hebt staan? Want ik heb nooit gezien dat hij mijn asus gevonden heeft
Hoezo?Esumontere schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:21:
[...]
Dus je gaat continuum gebruiken op een apparaat dat al Windows draait? Da's pas nutteloos
Leg uit of motiveer je reply.
Omdat je UWP-apps, die dus zowel op mobile als op die tablet zelf draaien, gaat gebruiken op je telefoon en je tablet enkel als scherm. Dan kan je ze toch net zo goed direct van de tablet draaien? Is een stuk efficienter, scheelt latency en ander gedoe.
De L950 is nauwelijks meer te krijgen, maar er zijn ook geen reparatie-onderdelen meer voor als je huidige L950 kapot gaat.
http://windowsarea.de/201...stauschger%C3%A4te%20aus/
Microsoft heeft het ding letterlijk gedumpt en je mag het uitzoeken met je spare-parts...
Microsoft is running out of Lumia 950 warranty replacement devices in Germany
Ze hebben een product-aansprakelijkheid, dat is bij wet zo geregeld, in vrijwel ieder land. En de termijn voor deze aansprakelijkheid is langer dan de fabrieksgarantie. Indien Microsoft niet kan repareren of vervangen, dient volledig gecrediteerd te worden.b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 01:18:
Lol - waar sommige(n) al bang voor waren;
De L950 is nauwelijks meer te krijgen, maar er zijn ook geen reparatie-onderdelen meer voor als je huidige L950 kapot gaat.
http://windowsarea.de/201...stauschger%C3%A4te%20aus/
Microsoft heeft het ding letterlijk gedumpt en je mag het uitzoeken met je spare-parts...
Microsoft is running out of Lumia 950 warranty replacement devices in Germany
Overigens wordt er onder het artikel beweerd dat ze nog volop met nieuwe 950 serie toestellen zouden zitten maar dat deze voor zakelijk klanten worden teruggehouden. Voor wat het waard is, het is tenslotte speculaastijd
Ik heb nu nog een nieuwe 950 XL in bestelling staan, maar deze was na bestellen ineens niet meer voorradig (via Amazon zelf als leverancier), maar zou mij toch op 06-12 worden geleverd (zegt Amazon.de). Mocht dat zo zijn dan halen ze toch nog ergens nieuwe toestellen vandaan?
Edit: En nu ik weer even Amazon raadpleeg staat er zelfs dat de verzending wordt voorbereid?
Testing, one, two ...
Amazon haalt dat gewoon uit een ander land. Dat over die vervangingstoestellen bij MS is natuurlijk ook een wazig verhaal.hardware-lover schreef op donderdag 1 december 2016 @ 02:21:
[...]
Ik heb nu nog een nieuwe 950 XL in bestelling staan, maar deze was na bestellen ineens niet meer voorradig (via Amazon zelf als leverancier), maar zou mij toch op 06-12 worden geleverd (zegt Amazon.de). Mocht dat zo zijn dan halen ze toch nog ergens nieuwe toestellen vandaan?
Edit: En nu ik weer even Amazon raadpleeg staat er zelfs dat de verzending wordt voorbereid?
MS haalt het ook gewoon uit een ander land en als puntje bij paaltje komt leveren ze inderdaad gewoon een nieuwe in de EU anders lopen de kosten voor ze alleen maar hoger op, aangezien ze in de EU inderdaad iets meer aansprakelijk zijn, zelfs na fabrieksgarantie, mits je het toestel ook rechtstreeks bij MS hebt gekocht.
Mocht je het ergens anders hebben gekocht is het aan die partij om het goed af te handelen.
Prijs dock is 0 euro. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Ik denk dat je dock zelf moest bestellen via de app op je telefoon. Zo ging dat bij mij destijds ook. Dus dat zal ook geen dock betekenen dan denk ik...Videopac schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:27:
Briljant: ik had dus zo'n dual-SIM 950XL met gratis dock besteld op microsoft.fr, nu is mijn dock vandaag afgeleverd, maar de 950XL geannuleerd.
Ik had hetzelfde, met de L950, de dock heb ik mogen houden... gratis.Videopac schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:27:
Briljant: ik had dus zo'n dual-SIM 950XL met gratis dock besteld op microsoft.fr, nu is mijn dock vandaag afgeleverd, maar de 950XL geannuleerd.
Later nog wel 4 nieuwe L950's gekocht vanwege issues, en de dock deed het niet - dus die heb ik doorverkocht à 50 euro...
Op zich dus 50 euro gehad van MS
-edit- de dock deed het wel, maar niet op mijn tv / beamer (voordat men denkt dat ik iets doorverkoop dat kapot is...).
[ Voor 9% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 01-12-2016 12:51 ]
De dock heeft hij al...BadWampa schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:47:
[...]
Ik denk dat je dock zelf moest bestellen via de app op je telefoon. Zo ging dat bij mij destijds ook. Dus dat zal ook geen dock betekenen dan denk ik...
Sinds de actie van Microsoft tijdens de septembermaand kreeg je de Lumia en displaydock gewoon samen opgestuurd. Vandaar zijn probleem: de dock is op voorraad, werd geleverd en wordt op je factuur gezet als '0 euro'. M.a.w. dus gewoon een gratis dock, ook al annuleren ze de Lumia.
Ik weet niet wat de waarde van de dock is (voor Microsoft). Mogelijks hebben ze die afgeschreven en zijn ze die liever kwijt dan rijk waardoor ze uiteindelijk zeggen: ach, hou maar.
Ik heb er over gechat met 2 personen van MS (toen het speelde voor mij) en inderdaad was hun tekst iets als;maarte997 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:51:
[...]
De dock heeft hij al...
Sinds de actie van Microsoft tijdens de septembermaand kreeg je de Lumia en displaydock gewoon samen opgestuurd. Vandaar zijn probleem: de dock is op voorraad, werd geleverd en wordt op je factuur gezet als '0 euro'. M.a.w. dus gewoon een gratis dock, ook al annuleren ze de Lumia.
Ik weet niet wat de waarde van de dock is (voor Microsoft). Mogelijks hebben ze die afgeschreven en zijn ze die liever kwijt dan rijk waardoor ze uiteindelijk zeggen: ach, hou maar.
Ons boeit die dock niet meer, je mag hem houden - wij doen er toch niets meer mee.
Ah ok, dat is wel een leuk kadootje dan!maarte997 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:51:
[...]
De dock heeft hij al...
MS heeft al aangegeven dat ze uiterlijk dit jaar alle voorraden van de L950 (XL) willen dumpen en er nooit meer naar om willen kijken.kruila schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:47:
waar hebben ze nog de Lumia 950 (XL)
http://allaboutwindowspho...ing_Lumias-status_upd.php
In principe koop je dus een DOA - of minimaal een EOL.
Misschien dat er dan (weer...) een jaar stilte volgt en ergens eind volgend jaar een opvolger komt.
Of niet, who cares... MS zeker niet.
Er komen gewoon nog updates voor dat ding, het enige wat er end of life aan is, is het gebrek aan officiële reserve-onderdelen en dat je binnen heel kort geen nieuwe meer zal kunnen kopen.
Stilte zal er wel weer zijn ja, maar, je zou bijna gaan denken dat dat de bedoeling is van MS. Of ze verkloten het gewoon weer, dat kan ook
Ik heb dat nieuwsbericht beslist over het hoofd gezien verwacht ik. Waar ergens hebben ze dat publiekelijk gemaakt?b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:09:
[...]
MS heeft al aangegeven dat ze uiterlijk dit jaar alle voorraden van de L950 (XL) willen dumpen en er nooit meer naar om willen kijken.
[knip]
Testing, one, two ...
Laten we hopen dat het niet allemaal DOA's zijn, want die gaan natuurlijk gelijk terug. De hardware zal EOL zijn, maar de software niet. En voor mij is dat veel belangrijker dan de hardware.b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:09:
[...]
MS heeft al aangegeven dat ze uiterlijk dit jaar alle voorraden van de L950 (XL) willen dumpen en er nooit meer naar om willen kijken.
In principe koop je dus een DOA - of minimaal een EOL.
Misschien dat er dan (weer...) een jaar stilte volgt en ergens eind volgend jaar een opvolger komt.
Of niet, who cares... MS zeker niet.
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.