• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-11 22:20
Ik ben toe aan een nieuwe telefoon, kom van een Sony Xperia Z3 Compact en zit met een serieus schuin oog naar de Lumia 950 te kijken. Nu heeft Coolblue deze in het zwart (single sim) en wit (dual sim). Ik ben de dual sim aan het overwegen (ivm sim werk), alleen weet ik nog niet of ik erg gecharmeerd ga zijn van dat wit.

Om te beginnen, als ik de dual sim aanschaf maar er (nog) geen 2e sim in stop, gedraagt W10M zich dan gewoon als single sim telefoon? Ik heb verder geen ervaring met W10M, vandaar die vraag.

Daarnaast is als ik het goed begrijp de achterkant van de telefoon te vervangen, dus het feit dat deze wit is, mocht dit niet bevallen, lijkt me geen dealbreaker dan? En hebben jullie dan tips? Ik ben niet zo van de hoesjes, heb gezien dat Mozo (vrij dure!) achterkantjes verkoopt, weet niet zo goed wat ik daar van vind op basis van wat fotootjes. Ben erg benieuwd naar de bevindingen en evt. (goedkopere) alternatieven...

De app gap lijkt me maar een beperkt dingetje, het gros van de apps die ik gebruik is wel beschikbaar. Daarentegen draait kantoor op Office365, dus kan ik me niet voorstellen dat OneNote, Onedrive, etc. niet werken. Kun je dan ook met docs in de cloud werken vanuit OneDrive, à la Sheets van Google?

Tot slot: kan Continuüm ook via Miracast o.i.d. gebruikt worden, en is het dan mogelijk de telefoon als toetsenbord o.i.d. in te zetten, of moet dat echt met aparte randapparatuur?

Berg vragen, hoop dat jullie me dat laatste zetje kunnen geven bij deze beslissing ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door DFKT op 02-12-2016 10:14 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

DFKT schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:11:
Om te beginnen, als ik de dual sim aanschaf maar er (nog) geen 2e sim in stop, gedraagt W10M zich dan gewoon als single sim telefoon?
Geen enkel probleem
Daarnaast is als ik het goed begrijp de achterkant van de telefoon te vervangen?
Ja. Zelf heb ik alleen de Mozo gezien, maar er zijn meer (nog niet gekocht echter, zijn toch best prijzig)
De app gap lijkt me maar een beperkt dingetje, het gros van de apps die ik gebruik is wel beschikbaar. Daarentegen draait kantoor op Office365, dus kan ik me niet voorstellen dat OneNote, Onedrive, etc. niet werken. Kun je dan ook met docs in de cloud werken vanuit OneDrive, à la Sheets van Google?
Uiteraard kan dat, OneDrive is de standaard locatie voor nieuwe documenten
Tot slot: kan Continuüm ook via Miracast o.i.d. gebruikt worden, en is het dan mogelijk de telefoon als toetsenbord o.i.d. in te zetten, of moet dat echt met aparte randapparatuur?
Ja Continuum kan ook via Miracast, maar met kabel is wel vlotter. Telefoon verandert in een trackpad.

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 19:48

Swerfer

Hmm...

215821 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:44:
Telefoon verandert in een trackpad.
Met toetsenbord mogelijkheid...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
DFKT schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:11:
Ik ben toe aan een nieuwe telefoon, kom van een Sony Xperia Z3 Compact en zit met een serieus schuin oog naar de Lumia 950 te kijken.

Daarnaast is als ik het goed begrijp de achterkant van de telefoon te vervangen, dus het feit dat deze wit is, mocht dit niet bevallen, lijkt me geen dealbreaker dan? En hebben jullie dan tips? Ik ben niet zo van de hoesjes, heb gezien dat Mozo (vrij dure!) achterkantjes verkoopt, weet niet zo goed wat ik daar van vind op basis van wat fotootjes. Ben erg benieuwd naar de bevindingen en evt. (goedkopere) alternatieven...
Gewaagde keuze als je al die doemdenkers mag geloven. Maar ik vind het een prima telefoon :)

Je kunt ook via Ebay en zo achterkantjes kopen, dus die witte van CoolBlue zou ik me inderdaad niet zo druk over maken ...

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 20:00
Ondanks dat ze redelijk aan de prijs zijn zijn de mozo hoesjes het wel waard. Pasvorm is bijna nog beter dan de originele achterkant (de standaard behuizing kraakt bij mij).
Ik heb er gelijk twee besteld, bruin leer en appelgroen. Leer is erg gevoelig voor beschadigingen wat natuurlijk te verwachten is. De groene is niet uit één stuk maar heeft een zachtere rubberachtige achterkant wat het wel goed doet voor de kwaliteitsbeleving.

Flickr - Strava

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-11 22:20
PinokkioTV schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:36:
[...]

Gewaagde keuze als je al die doemdenkers mag geloven. Maar ik vind het een prima telefoon :)

Je kunt ook via Ebay en zo achterkantjes kopen, dus die witte van CoolBlue zou ik me inderdaad niet zo druk over maken ...
Beoordeling van scherm en camera trekken me wel. W10M eigenlijk ook wel, vanwege de aansluiting bij mijn desktop omgeving (en integratie met Office apps). Ben niet echt meer een power user (word blijkbaar een dagje ouder), dus alles wat me altijd trok aan Android, doet dat nu eigenlijk niet meer.

En wat eerder al is aangegeven, als de software-ontwikkeling maar niet stil valt (wat ik vreemd zou vinden eerlijk gezegd), dan geloof ik dat ik wel weer 1 of 2 jaar vooruit kan met deze telefoon.

Hoop wel dat de x86-app-emulatie doorgaat, dat zou de keuze helemaal top maken!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-11 19:54

PhatFish

and, uhm......Moo

Sinds een kleine maand ben ik over naar een Lumia 950. Tot nu toe is het een geweldige ervaring, echter is de GPS-ontvangst ronduit waardeloos te noemen. Het lijkt heel erg op dit probleem, echter lees ik daar dat dit ergens in februari al gefixed zou zijn.

Komt er dus op neer dat er om de haverklap geen GPS-ontvangst meer is, wat navigatie gewoon waardeloos maakt. De spontane reboots herken ik ook, echter gebeurt dit pas nadat ik al de auto uit ben en al lang niet meer in de buurt van de BT-ontvanger ben. Aangezien ik de navigatie best vaak gebruik, zoek ik een oplossing. Iemand die mij op weg kan helpen met dit euvel?

...

PhatFish schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:57:
Sinds een kleine maand ben ik over naar een Lumia 950. Tot nu toe is het een geweldige ervaring, echter is de GPS-ontvangst ronduit waardeloos te noemen. Het lijkt heel erg op dit probleem, echter lees ik daar dat dit ergens in februari al gefixed zou zijn.

Komt er dus op neer dat er om de haverklap geen GPS-ontvangst meer is, wat navigatie gewoon waardeloos maakt. De spontane reboots herken ik ook, echter gebeurt dit pas nadat ik al de auto uit ben en al lang niet meer in de buurt van de BT-ontvanger ben. Aangezien ik de navigatie best vaak gebruik, zoek ik een oplossing. Iemand die mij op weg kan helpen met dit euvel?
Als ik iets zeker niet heb dan is het problemen met GPS ontvangst. Buiten een supersnelle fix (ook binnenshuis), valt de verbinding (als ik GPS gebruik), eigenlijk nooit weg. Nu vraag ik mij echter meteen ook af, is de GPS hardware van een 950 gelijk aan die van de 950 XL?

Edit: dat lijkt er wel op; Qualcomm IZat GPS+Glonass wordt voor de Snapdragon 808 en 810 opgegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 02-12-2016 19:45 ]

Testing, one, two ...

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:37
Ik hebt een probleem met mijn L950 adressen boek .

Het is namelijk zo , dat er namen er soms wel 3 of 4 keer in staan .
Hoe kan ik de dubbele namen verwijderen , en dat ze in de toekomst niet meer terug komen .

Wie weet hier een oplossing voor ?
wim62 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:53:

Hoe kan ik de dubbele namen verwijderen , en dat ze in de toekomst niet meer terug komen .

Als ik het goed herinner heb ik het opgelost door dubbele contacten met elkaar te combineren.

Stel ik heb Henk 2x, 1x zijn telefoonnummer en 1x zijn hotmailadres, dan heb ik die aan elkaar gekoppeld, en werden ze samengevoegd tot 1 Henk.

Volgens mij :P

De rommel kwam bij mij vooral omdat mijn skype-account anders is/was dan mijn Hotmail-account, daardoor kreeg ik dubbele mensen, en als ik mensen ooit handmatig had toegevoegd, dan stonden die er ook tussen.

People as things, that’s where it starts.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

koppelen inderdaad
naam openen, dan dat kettinkje aan de onderkant en de andere weergave van de naam zoeken.

Als je dan een keer bv facebook eraf gooit en opnieuw installeert, is hij wel een deel van die koppelingen weer kwijt |:(

• Schmitzenbergh
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-11 19:53
Sinds kort eigenaar van de lumia950xl en het bevalt goed :)
Er val mij alleen een ding op. Bij het snel scrollen in de skype-preview app lijkt het net of er een soort blauwe scroll waas over de "chatbubbels" komt. Iemand anders last hiervan? Het lijkt alleen voor te komen met een zwarte achtergrond en een grijs vlak dat je dan scrolt. Net alsof het scherm een soort van kleur tearing heeft.

Verder is het echt een super upgrade komende van een L925!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
AMOLED schermen zijn daar regelmatig slachtoffer van ja... Mijn L930 had het, mijn L950XL in iets mindere mate maar ook nog steeds. Het is smearing en komt bij verschillende toestellen met AMOLED voor.

Er zullen ongetwijfeld reacties komen als 'nee hoor, mijn scherm is perfect', maar het maakt ook nog uit per persoon of je er een beetje gevoelig voor bent en het je opvalt.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:40

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Microsoft heeft de oplossing. Althans, ze brengen een update uit. Problemen doen zich voor bij Outlook.com.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DFKT schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:03:
Hoop wel dat de x86-app-emulatie doorgaat, dat zou de keuze helemaal top maken!
Dat zou wel kunnen, maar ik betwijfel of toestellen met oudere SoC's als de Snapdragon 810 in de 950XL dat gaan ondersteunen.

Alsnog wordt W10M in behoorlijk hoog tempo ontwikkeld, maar er is ook een hoop in te halen. Hopelijk staan Chromecast en MirrorLink support ook nog op de lijst, dat zijn toch wel functionele gaten in het OS.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-11 12:40
Dreamvoid schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:18:
[...]

Dat zou wel kunnen, maar ik betwijfel of toestellen met oudere SoC's als de Snapdragon 810 in de 950XL dat gaan ondersteunen.

Alsnog wordt W10M in behoorlijk hoog tempo ontwikkeld, maar er is ook een hoop in te halen. Hopelijk staan Chromecast en MirrorLink support ook nog op de lijst, dat zijn toch wel functionele gaten in het OS.
Het tempo ligt hoog en ik zie maandelijks verbeteringen/veranderingen die mij wel/niet bevallen, mede daarom toch mijn 930 vervangen door een 950xl. Eén van de grootste ergernissen op development is wel het uitblijven van NL ondersteuning van Cortana. Ik heb in het engels gezien hoe makkelijk het werkt, afspraak is zo gemaakt en de herinneringen zijn voor mij ideaal ipv zelf lopen priegelen in de (niet ideale) outlook agenda.

Met x86 ondersteuning zou continuum per direct een killer zijn geweest in de zakenwereld, dus dat gaat niet/slecht draaien op de 810/808 uit de 950 serie.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:57
Zojuist een NL alert gehad op mijn 950XL, da's ook de eerste keer.

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-11 09:52

c0burn

Feed your head

ardvark99 schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:01:
Zojuist een NL alert gehad op mijn 950XL, da's ook de eerste keer.
Voor mij ook de eerste keer, althans het controlebericht. Toevallig gisteren de eerste gekregen vanwege een brand in Waalwijk.
(Lumia 950 op Vodafone 4G)

Remember what the dormouse said

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11 14:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Hier ook voor het eerst :o

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 09:14
Ik had hem de vorige keer al 2 keer ontvangen, en deze keer weer 2 keer.

Helaas heb ik er niets aan omdat hij het geluid niet mag overrulen (koptelefoon zit in het toestel maar lag gewoon even op m'n bureau).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• GerCor

GerCor

Wailing_Banshee schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:06:
Ik ook 2 keer. (950 T-Mobile 4G)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1u3b0TdMazFxmPbsgMZxiEf0/full.png

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 08:01
lol ik kreeg m wel maar mijn toestel stond op alleen-trillen.
Is het niet juist de bedoeling dat hij zelfs geluid maakt als het toestel op stil staat? Beetje nutteloos anders

• Wailing_Banshee
GerCor schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:14:
[...]

Ik ook 2 keer. (950 T-Mobile 4G)

[afbeelding]
Ik heb er nu 6 in staan: 2 van december vorig jaar, 2 van juni en 2 van december dit jaar
(950XL Vodafone 4G)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
Wailing_Banshee schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:06:

Helaas heb ik er niets aan omdat hij het geluid niet mag overrulen (koptelefoon zit in het toestel maar lag gewoon even op m'n bureau).
Ik had op dat moment mijn bluetooth speaker gekoppeld en Groove speelde muziek af, het geluid ging over de speaker, dwars door mijn muziek. Maar Groove crashte daarna wel, maar dat komt omdat ik Insider draai, en sinds de laatste Groove update crasht Groove wanneer er iets anders doorheen gaat. |:( En ik kreeg de alert idd twee keer binnen. Het alarm geluid is wel zacht.

Trouwens afgelopen week een update van alarm en wekker binnen gehad, vanmorgen moest ik wel ff mijn bril opzetten toen de wekker afging. Ze hebben de knoppen kleiner gemaakt, met icoontjes er in. Icoontje is wel leuk, maar kleinere knoppen niet, moet er weer ff aan wennen 8)

• Wailing_Banshee
Martijndoes schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:19:
Is het niet juist de bedoeling dat hij zelfs geluid maakt als het toestel op stil staat? Beetje nutteloos anders
Hij trilt zelfs niet eens als je dat uitgezet hebt (wat mijn standaard is). En ja, het is voor mij beetje heel erg nutteloos... (ik heb eigenlijk altijd mijn dopjes erin zitten en die zitten niet altijd in m'n oren :p)

• GerCor

GerCor

Wailing_Banshee schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:20:
[...]
Ik heb er nu 6 in staan: 2 van december vorig jaar, 2 van juni en 2 van december dit jaar
(950XL Vodafone 4G)
Hé, das grappig! Een verzamelaar van berichten. :Y _O-
Wailing_Banshee schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:21:
[...]
Hij trilt zelfs niet eens als je dat uitgezet hebt (wat mijn standaard is). En ja, het is voor mij beetje heel erg nutteloos... (ik heb eigenlijk altijd mijn dopjes erin zitten en die zitten niet altijd in m'n oren :p)
Ik denk dat je het idee van NL-Alert nog niet helemaal begrijpt. De bedoeling is dat je het NL-Alert bericht ontvangt. Niet of jij iets hoort, leest of dat de telefoon trilt.

[ Voor 46% gewijzigd door GerCor op 05-12-2016 12:29 ]

• Wailing_Banshee
GerCor schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:23:
[...]

Hé, das grappig! Een verzamelaar van berichten. :Y _O-
Meer een kwestie van: ik heb het gelezen en sluit de app weer. Het staat ergens, staat niet in de weg, dus waarom zou ik opruimen :D

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:18

winnie

de poes...

Hier nog maar eens vragen: Ik heb een 950XL, met een bluetooth probleem. Als ik bluetooth bel, kan iedereen mij verstaan, maar versta (hoor) ik niemand. Ik heb de telefoon al een keer een factory reset gegeven, toen was het probleem weg. Maar na een dag apps instaleren was het probleem er weer. Ik heb een andere auto geprobeerd, maakt niets uit. Gekke is wel dat muziek van de telefoon probleemloos naar dezelfde auto gestreamed wordt via bluetooth.
Weet iemand waar ik de oplossing van dit probleem zou moeten zoeken?

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:03
Binnenkort mag de iPhone 4 op pensioen en komt de Lumia 950 XL in me bezit.

Wat is jullie ervaring met de display docking aangezien ik die gratis erbij heb gekregen.

Zal wss een grote aanpassing zijn om van iOS naar WM over te schakelen.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003

The_Scarabial

MTB for life!

Martijndoes schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:19:
Nee hoor, bij mij bij openen telefoon over het hele scherm zichtbaar, dus onmisbaar als je je telefoon gaat bekijken.

• Martijndoes
The_Scarabial schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:38:
[...]

Nee hoor, bij mij bij openen telefoon over het hele scherm zichtbaar, dus onmisbaar als je je telefoon gaat bekijken.
Daar heb je inderdaad veel aan als je pas 2 uur na de ramp op je telefoon kijkt.

Nee zonder dollen, hij moet natuurlijk geluid maken. Het is de bedoeling dat het alleen ingezet wordt bij een ramp, dan mag je van mij best m'n "stil" overschrijven

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 14:31
MiAnVaSa schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:31:
Binnenkort mag de iPhone 4 op pensioen en komt de Lumia 950 XL in me bezit.

Wat is jullie ervaring met de display docking aangezien ik die gratis erbij heb gekregen.

Zal wss een grote aanpassing zijn om van iOS naar WM over te schakelen.
Volgens mij ondersteund wm10 gewoon de sync met icloud dat scheelt je een hoop 😀

• GerCor

GerCor

Martijndoes schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:43:
[...]

Daar heb je inderdaad veel aan als je pas 2 uur na de ramp op je telefoon kijkt.

Nee zonder dollen, hij moet natuurlijk geluid maken. Het is de bedoeling dat het alleen ingezet wordt bij een ramp, dan mag je van mij best m'n "stil" overschrijven
Daarmee diskwalificeer je mensen die doof zijn. Niks moet, het kan ....

• Wailing_Banshee
GerCor schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:32:
[...]

Daarmee diskwalificeer je mensen die doof zijn. Niks moet, het kan ....
Daarom is het ook een tril functie. Ik vind ook dat de telefoon alles moet overrulen om de gebruiker te waarschuwen, dus wel geluid, ook al staat de telefoon op stil en trillen ook al is dat uitgezet.

• ries188
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-10 12:49
Hoi,

Ik heb een backup terug gezet op een Lumia 950 maar zie nu dat de diverse mail accounts in een andere volgorde zijn komen te staan. Op zich geen drama maar was het een beetje gewend dat bepaalde accounts bovenaan stonden.

Is deze volgorde aan te passen of komt het er op neer om de diverse accounts te verwijderen en in de gewenste volgorde weer opnieuw aan te maken?

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:27
ries188 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:32:
Hoi,

Ik heb een backup terug gezet op een Lumia 950 maar zie nu dat de diverse mail accounts in een andere volgorde zijn komen te staan. Op zich geen drama maar was het een beetje gewend dat bepaalde accounts bovenaan stonden.

Is deze volgorde aan te passen of komt het er op neer om de diverse accounts te verwijderen en in de gewenste volgorde weer opnieuw aan te maken?
accounts verwijderen en op volgorde weer aanmaken op je 950

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11 10:45
PhatFish schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:57:

Komt er dus op neer dat er om de haverklap geen GPS-ontvangst meer is, wat navigatie gewoon waardeloos maakt.
Heb ik sinds enkele weken ook voor. Erg jammer... Je zit op een cruciaal punt tijdens je route en dan stopt je navigatie plots met volgen... Dan kan je het uitzoeken... Ik moet zeggen dat mijn ervaring met het toestel van 'goed' naar 'matig' wordt bijgesteld... Is hij zijn 299 euro waard? Zeker. Maar ik blijf het gevoel hebben dat de software nog steeds niet af is. Ik heb bijna 5 jaar een Lumia 800 gebruikt zonder echt zware problemen. GPS deed het altijd, apps crashte nauwelijks. Natuurlijk worden de eisen lager met de tijd. De browser kon op het einde nauwelijks nog iets weergeven en de snelheid was zeer beperkt. Maar ik kende niets anders. Maar één ding is me duidelijk: de software op de Lumia 800 was af.

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11 10:45
Oké... Ik kan niet meer volgen... Ik fotografeer in RAW+JPEG. In mijn verkenner sorteer ik op type. Met het doel mijn JPEG's op Onedrive te zwieren (dat doe ik niet automatisch omdat ik het naar ons gemeenschappelijke account upload, een ander dus dan op mijn gsm, en vreemd genoeg staat Microsoft dit nog niet toe) en de RAW's in Lightroom te importeren.
Ik knip mijn JPEG's en plaats ze op Onedrive (via mijn verkenner). Ik zie tijdens het kopiëren dat hij ook de RAW's verplaatst. Vreemd, denk ik al...
Na het overzetten wil ik mijn RAW's op mijn externe HDD zetten... Vind ik die nergens meer terug. Niet op Onedrive, niet op mijn gsm... Er is 6GB van mijn Lumia af... Er is 1.33GB op Onedrive erbij... Maar de RAW's...
Kan iemand mij die grap uitleggen, want ik ben niet meer mee...
Microsoft... Je stelt me teleur...

[ Voor 7% gewijzigd door maarte997 op 06-12-2016 18:00 ]

• PhatFish

PhatFish

and, uhm......Moo

maarte997 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:58:
[...]

Heb ik sinds enkele weken ook voor. Erg jammer... Je zit op een cruciaal punt tijdens je route en dan stopt je navigatie plots met volgen... Dan kan je het uitzoeken...
Ik ben er onderhand van overtuigd dat het eerder een Bluetooth issue is. Heb laatst (slechts een enkele) test gedaan met bluetooth uit en nergens last van gehad. Echter zorgt Bluetooth wel vaker voor random reboots, ook buiten GPS gebruik om. Als dat het is, kan ik het voor mijzelf met een simpel 3,5mm connector oplossen. Bluetooth of een kabel, als het kreng maar verbindt. Binnenkort eens meer testen.

...

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:22

Punkrocker

Mostly harmless

"What do you get if you multiply six by nine..."

PhatFish schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:00:
[...]
Ik ben er onderhand van overtuigd dat het eerder een Bluetooth issue is. Heb laatst (slechts een enkele) test gedaan met bluetooth uit en nergens last van gehad. Echter zorgt Bluetooth wel vaker voor random reboots, ook buiten GPS gebruik om. Als dat het is, kan ik het voor mijzelf met een simpel 3,5mm connector oplossen. Bluetooth of een kabel, als het kreng maar verbindt. Binnenkort eens meer testen.
Als dat de oorzaak is dan verklaart het wel waarom ik geen enkele GPS ontvangst issues heb. Ik heb zelden tot nooit bluetooth actief op mijn toestel, ik heb namelijk geen reden om dit te gebruiken tijdens navigatie.

Testing, one, two ...

• mathelicious
Sinds vandaag ervaar ik spontane reboots op mijn nagenoeg nieuwe XL, heeft er iemand kennis of er een update is uitgerold die dit kan veroorzaken?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59
maarte997 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:58:
[....]
Kan iemand mij die grap uitleggen, want ik ben niet meer mee...
Microsoft... Je stelt me teleur...
Super vervelend uiteraard, maar de telefoon behandelt beide bestanden (RAW en JPG) als 1 foto. Doordat je met Explorer werkt ben je uiteraard in de veronderstelling met bestanden te werken, aangezien dat is wat je meestal doet, maar met USB apparaten dus niet. Daar werk je met een representatie zoals door het device voorgeschoteld. Een knip actie is niets anders dan een kopieer en verwijder-actie. Dus het gevolg is logisch vanuit een technisch standpunt, maar inderdaad niet uit te leggen aan de gemiddelde gebruiker :/
mathelicious schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:28:
Sinds vandaag ervaar ik spontane reboots op mijn nagenoeg nieuwe XL, heeft er iemand kennis of er een update is uitgerold die dit kan veroorzaken?
Ik weet niet hoelang je het toestel in het bezit hebt, maar ben je al volledig bij met de OTA updates? Welke firmware en software build staat er op je toestel?

Heb je daarnaast redelijke accu-tijden v.w.b. gebruik?

Testing, one, two ...

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 22:38
Een tijdje geleden kon mijn 950XL wel bijna 40 uur met een batterij doen. Helaas is dat inmiddels weer gereduceerd naar max 20 uur.
Heeft iemand soortgelijke ervaring?

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

• mathelicious
hardware-lover schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:39:
[...]

Ik weet niet hoelang je het toestel in het bezit hebt, maar ben je al volledig bij met de OTA updates? Welke firmware en software build staat er op je toestel?

Heb je daarnaast redelijke accu-tijden v.w.b. gebruik?
build is 14393.448 en accutijden zijn goed
mathelicious schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:48:
[...]
build is 14393.448 en accutijden zijn goed
Je vermeld geen firmware maar deze zal ook wel up to date zijn gezien de OS build.

Afijn, ....

Spontane reboots tijdens willekeurig gebruik?
SD opslag aanwezig, zo ja, welke?

Testing, one, two ...

Verwijderd

mathelicious schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:28:
Dit ervaar ik ook sinds enkele weken. In ieder geval elke keer als ik een foto met flits maak en alleen als ik het toestel actief gebruik. Mijn build is:

10.0.14393.448

Firmware:

01078.00053.16236.35026

Gebruik geen sd kaart. Iemand hier ervaring mee?

• Martijndoes
peterh schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:56:
Een tijdje geleden kon mijn 950XL wel bijna 40 uur met een batterij doen. Helaas is dat inmiddels weer gereduceerd naar max 20 uur.
Toevallig sinds vorige week ook wat problemen. Het lijkt elke keer een andere app te zijn die batterij slurpt. Eerst was het de microsoft band app. Ik heb die toen opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niet.

Toen heb ik daarvan de instellingen veranderd naar "Never allow in background". De band app ging toen weer terug naar 0% batterijgebruik maar toen werd het een andere app die 35-40% batterij gebruikte op een dag. Vanmorgen heb ik die app ook gezet op never allow in background dus ben benieuwd hoe t vandaag gaat.

Ik vrees echter een beetje voor een hard reset

• Caelorum
Martijndoes schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:20:
[...]
Toen heb ik daarvan de instellingen veranderd naar "Never allow in background". De band app ging toen weer terug naar 0% batterijgebruik maar toen werd het een andere app die 35-40% batterij gebruikte op een dag. [...]
Dat zal je altijd wel hebben aangezien het percentages van het daadwerkelijke gebruik zijn (dus 500mA van de 2000 gebruikt en 1 app gebruikt er 250mA van = 50%). Of ze moeten dat weer hebben aangepast. Wat dat betreft mis ik ook de optie "since last charge" als timeframe.

• Martijndoes
Ja dat is ook zo maar dat was beide keren toen de batterij binnen 10 uur naar ongeveer 20% was gezakt.

• mathelicious
Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:50:
[...]

Dit ervaar ik ook sinds enkele weken. In ieder geval elke keer als ik een foto met flits maak en alleen als ik het toestel actief gebruik. Mijn build is:

10.0.14393.448

Firmware:

01078.00053.16236.35026

Gebruik geen sd kaart. Iemand hier ervaring mee?
Geen SD kaart bij mij, telefoon net een week in gebruik.

Wel de back up van mijn L930 terug gezet bij installatie.

Vannacht is mijn telefoon uitgegaan, aan de oplader nog wel, en is niet meer aan te krijgen. Hij boot tot aan het windows logo en komt in een bootloop terecht. Ik kon nog net een hard reset uitvoeren maar dat helpt niks. *&@
mathelicious schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:30:
[...]
Geen SD kaart bij mij, telefoon net een week in gebruik.

Wel de back up van mijn L930 terug gezet bij installatie.

Vannacht is mijn telefoon uitgegaan, aan de oplader nog wel, en is niet meer aan te krijgen. Hij boot tot aan het windows logo en komt in een bootloop terecht. Ik kon nog net een hard reset uitvoeren maar dat helpt niks. *&@
Hoe ziet je accu eruit, fysiek bedoel ik dan. En welke productiedatum staat er op de accu vermeld?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 07-12-2016 19:34 ]

Testing, one, two ...

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-11 00:06

SED

peterh schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:56:
Yep hier ook. Met name als je fotos gaat maken of kijken loopt het als een idioot leeg.
Battery app geeft dan melding van 8% in de laatste 20 minuten en zo.

Copyright and left by SED...

• mathelicious
hardware-lover schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:32:
[...]

Hoe ziet je accu eruit, fysiek bedoel ik dan. En welke productiedatum staat er op de accu vermeld?
Op zich is daar niets bijzonders aan te zien, datum is 13 februari dit jaar.
De accu is wel aardig heet na een tijdje de telefoon aan te hebben laten staan (deze probeerde te booten maar bleef op het microsoft logo staan).

Van uit B2X gingen ze ook naar de accu(duur) vragen, met uiteindelijk de conclusie dat het toestel per reparatie moet... Binnen 14 dagen :'(

Ik zit nu in dubio, toestel retour in de zicht termijn en opnieuw bestellen of al de reparatiemolen in...
mathelicious schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:21:
[...]
De accu is wel aardig heet na een tijdje de telefoon aan te hebben laten staan (deze probeerde te booten maar bleef op het microsoft logo staan).

Van uit B2X gingen ze ook naar de accu(duur) vragen, met uiteindelijk de conclusie dat het toestel per reparatie moet... Binnen 14 dagen :'(

Ik zit nu in dubio, toestel retour in de zicht termijn en opnieuw bestellen of al de reparatiemolen in...
Je hebt in iedere geval een recentere productieversie ontvangen, zowel de accu als de telefoon. Dat laatste weet ik omdat ik inmiddels van een 2e XL ben voorzien en deze had nieuw uit de doos al de meest recente firmware (niet OS build). Dat is op zich prettig nieuws, dat je niet met een oude productieversie bent opgezadeld.

Ik zou persoonlijk kiezen voor een ander toestel en niet ter reparatie op gaan sturen, want de kans is zeer reëel dat jij je eigen toestel niet terug gaat krijgen.

Testing, one, two ...

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Welk hoesje van Mozo is die lichtgrijze hout-variant? Kan hem op de Mozo-site niet vinden helaas.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Propane
  • Niet online
MelvinB schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:59:
[...]

Welk hoesje van Mozo is die lichtgrijze hout-variant? Kan hem op de Mozo-site niet vinden helaas.
Die rechter in de foto van de twee houten covers? Op de 950XL? Dat is de zebrawood. Heb ik zelf ook. De knoppen zijn een stuk minder responsief, en de soft touch op de zwarte zij rand slijt vrij snel weg, vooral op de hoeken. Kan hem niet echt aanraden voor volle prijs.

• MelvinB
Propane schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:26:
[...]

Die rechter in de foto van de twee houten covers? Op de 950XL? Dat is de zebrawood. Heb ik zelf ook. De knoppen zijn een stuk minder responsief, en de soft touch op de zwarte zij rand slijt vrij snel weg, vooral op de hoeken. Kan hem niet echt aanraden voor volle prijs.
Ja die bedoel ik, maar lijkt totaal niet op de Zebrawood zoals op hun website staat?
http://mozoaccessories.co...-lumia-950-xl-zebra-wood/

Afbeeldingslocatie: https://mozoaccessories.blob.core.windows.net/media/2016/05/950XL-wood-mid-light-standing-with-black-logo2-600x600.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door MelvinB op 09-12-2016 21:21 ]

MelvinB schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:19:
[...]
Ja die bedoel ik, maar lijkt totaal niet op de Zebrawood zoals op hun website staat?

[afbeelding]
Dit hoort eigenlijk in het accessoire topic thuis, maar om het helder te krijgen.

Op die foto van Windows Central in het artikel staat de licht eiken en donkeren walnoot afgebeeld, maar niet de zebra versie. Het donkere walnoot is in werkelijk niet zo donker zoals hieronder afgebeeld maar komt veel meer overeen met de rechter-cover die te zien is bij het Windows Central artikel. Het gaat dus om de linker- en rechter-backcover op onderstaande foto.

Afbeeldingslocatie: https://shop.windowscentral.com/store_images/product_images/accessories/large/24531.jpg

Testing, one, two ...

• MelvinB
Ik weet genoeg. :)
Ik lees niet zoveel goede reacties over dat type hoesje maar vind het design wel mooi, dus kijk nog even verder en zal mijn vragen eventueel in het Accessoire-topic gaan stellen.

[ Voor 8% gewijzigd door MelvinB op 09-12-2016 21:48 ]

MelvinB schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:48:
Ik weet genoeg. :)
Ik lees niet zoveel goede reacties over dat type hoesje maar vind het design wel mooi, dus kijk nog even verder en zal mijn vragen eventueel in het Accessoire-topic gaan stellen.
Volgens mij hebben de Mozo covers allemaal hetzelfde manco, vroeg of later krijg je ermee te maken. Dat lijkt op een ontwerpfout en als je er naar vraagt dan ontwijken ze het antwoord. Daar staat tegenover dat ze erg coulant zijn maar dat is maar een tijdelijke pleister op de wonde.

Maar idd, een vervolg is logischer in het andere topic. :)

Testing, one, two ...

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:19
Ik wilde met de pincode toegang krijgen tot mijn 950 en hij zegt vrijwel meteen : "Hallo Marco". Hij had me al gezien. Het blijft leuk en handig dat Windows Hello.

• Propane
  • Niet online
MelvinB schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:19:
[...]

[afbeelding]
Excuus, ik had zelf de naam van de cover verkeerd onthouden. Het is inderdaad walnut, niet zebra.

• MelvinB
Is het normaal dat de brightness van het glimpscherm (klokweergave als scherm verder uit is bijv.) zich niet aanpast en dus altijd best op een felle weergave blijft staan? De settings staan wel op automatisch. Mijn Lumia 1520 dimt dat veel beter moet ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door MelvinB op 11-12-2016 13:33 ]

• Caelorum
Is me nog niet opgevallen, maar ik moet dan ook zeggen dat ik de kleur niet op wit heb staan in de avond. Hij switched hier automatisch naar rood, zodat ik het rustig kan aflezen in donkere ruimtes ^^

• MelvinB
Het verschil is er duidelijk. Ik vind het gedimde op mijn 1520 prettiger.
Beiden draaien Win10 build 10.0.14393.479.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/a9sebk.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door MelvinB op 11-12-2016 14:24 ]

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003

The_Scarabial

MTB for life!

Caelorum schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:47:
Is me nog niet opgevallen, maar ik moet dan ook zeggen dat ik de kleur niet op wit heb staan in de avond. Hij switched hier automatisch naar rood, zodat ik het rustig kan aflezen in donkere ruimtes ^^
Alle tekst op rood? hoe fix je dit? Ik wil graag ook een soort filter in de avond i.v.m. de lichtsterkte felheid, maar heb hier nog geen app voor kunnen vinden.

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 10:38
MelvinB schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:18:

[afbeelding]
Holy crap! Heb je die onderste telefoon als skateboard gebruikt? ;)

• MelvinB
Bacchus schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:50:
[...]

Holy crap! Heb je die onderste telefoon als skateboard gebruikt? ;)
Hoe bedoel je? Omdat de binnenzijde van het 1520-flipcover hoesje zo gaar lijkt? :+

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
The_Scarabial schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:31:
[...]

Alle tekst op rood? hoe fix je dit? Ik wil graag ook een soort filter in de avond i.v.m. de lichtsterkte felheid, maar heb hier nog geen app voor kunnen vinden.
Settings>personalization>glance screen: Onderaan de pagina.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:34

PeaceNlove

Deugleuter

[afbeelding]
De oude 1020 van mvr. PeaceNlove met OLED bleef ook altijd veel feller vergeleken met mijn 920 en 1520, dus ik denk dat het bij de OLEDschermen feller ingesteld staat. Technisch zou het veel minder fel moeten kunnen op de 950...

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 10:38
MelvinB schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:54:
Hoe bedoel je? Omdat de binnenzijde van het 1520-flipcover hoesje zo gaar lijkt? :+
Ohw, wacht, dat is een flipcover.. (en er zijn dus maar twee telefoons)
/zondagmiddagmodus.. |:(

• GerCor

GerCor

[afbeelding]
Vast ergens een instelling. Ik draai de productie .448 op mijn 950 maar lijkt toch erg veel op jouw 1520 dan op jouw 950.

• PhatFish

PhatFish

and, uhm......Moo

PhatFish schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:00:
[...]

Ik ben er onderhand van overtuigd dat het eerder een Bluetooth issue is. Heb laatst (slechts een enkele) test gedaan met bluetooth uit en nergens last van gehad. Echter zorgt Bluetooth wel vaker voor random reboots, ook buiten GPS gebruik om. Als dat het is, kan ik het voor mijzelf met een simpele 3,5mm connector oplossen. Bluetooth of een kabel, als het kreng maar verbindt. Binnenkort eens meer testen.
Nu quote ik niet graag mezelf, maar....Met een 3,5mm jack naar de aux in van de autoradio en gewoon nergens meer last van, nu een keer of vier zowel op de snelweg als in enkele steden.

Verbinden met Bluetooth: GPS signaal valt weg en random reboots. Via BT verbinden met een ontvanger bij de versterker in huis (screw you, Sonos :+ ), random reboots. En een Google levert ook niet echt iets recents op. Zeker geen fix. Nu vind ik BT niet zo heel boeiend, dus ik kan ermee leven. Echter ben ik (opnieuw) benieuwd of er nog meer mensen met dit probleem rondlopen, of dat er gewoon een oplossing voor is?

...

• Wailing_Banshee
PhatFish schreef op maandag 12 december 2016 @ 01:40:
[...]

Nu quote ik niet graag mezelf, maar....Met een 3,5mm jack naar de aux in van de autoradio en gewoon nergens meer last van, nu een keer of vier zowel op de snelweg als in enkele steden.

Verbinden met Bluetooth: GPS signaal valt weg en random reboots. Via BT verbinden met een ontvanger bij de versterker in huis (screw you, Sonos :+ ), random reboots. En een Google levert ook niet echt iets recents op. Zeker geen fix. Nu vind ik BT niet zo heel boeiend, dus ik kan ermee leven. Echter ben ik (opnieuw) benieuwd of er nog meer mensen met dit probleem rondlopen, of dat er gewoon een oplossing voor is?
Dit komt mij helemaal niet bekend voor. Ik heb altijd bluetooth aan staan (veel te lastig om het altijd aan en uit te zetten, en ik heb er geen last van als hij aan staat).
Het klinkt mij bijna als een hardware probleem...

• MelvinB
GerCor schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:00:
[...]

Vast ergens een instelling. Ik draai de productie .448 op mijn 950 maar lijkt toch erg veel op jouw 1520 dan op jouw 950.
Ik heb een XL, waarvan de helderheid dus op automatisch staat. Ik zie de helderheid tijdens gebruik zo nu en dan wel iets veranderen, maar dus niet het glimpscherm.

-edit-
Ik draai de Release Preview.

[ Voor 4% gewijzigd door MelvinB op 12-12-2016 09:45 ]

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:19
MelvinB schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:42:
[...]

Ik heb een XL, waarvan de helderheid dus op automatisch staat. Ik zie de helderheid tijdens gebruik zo nu en dan wel iets veranderen, maar dus niet het glimpscherm.

-edit-
Op het Glimp-scherm heb ik de helderheid nog nooit zien wijzigen (950), maar bij gebruik van de telefoon wel. Dat dimmen / feller worden gaat niet bepaald 'traploos', waardoor ik het soms als storend ervaar. Valt vooral op tijdens rijden in het donker onder lantaarnpalen door.

• GerCor

GerCor

MelvinB schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:42:
[...]

-edit-
Ik heb mijn telefoon op 100% staan.

• mathelicious
mathelicious schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:21:
[...]

De 950XL is bijna niet meer leverbaar, dus de mijne ga ik uit België Italië krijgen met nota bene nog korting ook. Top service weer van de consumentensupport!

Wilde ik gewoon even kwijt, vorige keer hebben ze mijn defecte 1520 zonder zeuren omgewisseld voor een 930 dus ze verdienen wel wat lof bij Microsoft!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
hardware-lover schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:03:
[...]

Volgens mij hebben de Mozo covers allemaal hetzelfde manco, vroeg of later krijg je ermee te maken.
Welk manco heb je het dan over? Ik heb (nog) geen last met mijn cover en gebruik hem inmiddels zo'n half jaar nu.
BadWampa schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:29:
[...]
Welk manco heb je het dan over? Ik heb (nog) geen last met mijn cover en gebruik hem inmiddels zo'n half jaar nu.
hardware-lover in "[Lumia 950/950XL] Accessoires topic"

Testing, one, two ...

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Aha, ik snap wat je bedoelt. Bij mij hebben ze volgens mij altijd al ongelijk gezeten. Zit er bij jouw vervangings exemplaren dan een stukje plastic extra aan de binnenkant? Heb je daar een foto van?
BadWampa schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:41:
Aha, ik snap wat je bedoelt. Bij mij hebben ze volgens mij altijd al ongelijk gezeten. Zit er bij jouw vervangings exemplaren dan een stukje plastic extra aan de binnenkant? Heb je daar een foto van?
Het gaat niet om de ongelijke diepte van de knoppen, die is er altijd al geweest v.w.b. de powerknop (ligt wat lager), het gaat om het scheefliggen. Zoals bij de twee bovenste covers te zien valt.

Testing, one, two ...

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 14:21
Mijn 950XL is nu 3 weken bij B2X en ik heb nog steeds niets gehoord :'(. Ondertussen is mijn 950XL uit garantie* en moet ik bijna € 10 betalen voor een chat sessie met een medewerker die niets weet of kan. Op een andere manier contact opnemen kan ook niet. Wat een ballentent die B2X... :(

Ik heb een 950XL gehad voor mijn 1520 die niet meer te repareren was. De garantie van de 950XL is gebaseerd op de 1520.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

Videopac

Rommelt wat aan.

BigEagle schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:10:
Mijn 950XL is nu 3 weken bij B2X en ik heb nog steeds niets gehoord :'(. Ondertussen is mijn 950XL uit garantie* en moet ik bijna € 10 betalen voor een chat sessie met een medewerker die niets weet of kan. Op een andere manier contact opnemen kan ook niet. Wat een ballentent die B2X... :(

Ik heb een 950XL gehad voor mijn 1520 die niet meer te repareren was. De garantie van de 950XL is gebaseerd op de 1520.
Waar heb je je telefoon gekocht?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-11 11:29
Sinds ik ben overgestapt van mijn 925 naar 950 heb ik bij lange na niet meer genoeg aan mijn 1GB datalimiet. Weten jullie of er instellingen t.o.v. de 925 anders zijn waardoor dit ongemerkt data aan het slurpen is? Mijn internet gebruik is volgens mij weinig veranderd, maar wellicht kan de telefoon er ook voor zorgen dat er 'hogere' kwaliteit doorgaat en 'dus' meer data?

LOETKE

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 14:21
Videopac schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:27:
[...]

Waar heb je je telefoon gekocht?
Gehad van Microsoft voor mijn 1520 die niet meer te repareren was.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

RudyL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:31:
Sinds ik ben overgestapt van mijn 925 naar 950 heb ik bij lange na niet meer genoeg aan mijn 1GB datalimiet. Weten jullie of er instellingen t.o.v. de 925 anders zijn waardoor dit ongemerkt data aan het slurpen is? Mijn internet gebruik is volgens mij weinig veranderd, maar wellicht kan de telefoon er ook voor zorgen dat er 'hogere' kwaliteit doorgaat en 'dus' meer data?
Wat zegt "data" info je wat via de instellingen bereikbaar is?

Testing, one, two ...

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

Videopac

Rommelt wat aan.

BigEagle schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:32:
[...]

Gehad van Microsoft voor mijn 1520 die niet meer te repareren was.
En waar heb je die 1520 gekocht?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Wailing_Banshee
RudyL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:31:
Je kunt precies zien welke apps hoeveel data gebruikt hebben de afgelopen periode. Ik zou daar eerst eens kijken.

Daarnaast: foto's uploaden naar OneDrive kan behoorlijk in de papieren lopen!

• RudyL
hardware-lover schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:34:
[...]

Wat zegt "data" info je wat via de instellingen bereikbaar is?
Ik had daarvoor geen instellingen betreffende limiet ingesteld. Wel dat er 2.1 GB was verbruikt in de afgelopen 30 dagen. Ik heb nu wel wat instellingen daarin doorgevoerd, ook achtergrondgegevens niet toestaan e.d. Wellicht zijn er meer van deze instellingen, wat data verbruik naar mijn normale verbruik zou terugdringen.

LOETKE

• RudyL
Wailing_Banshee schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:49:
[...]

Je kunt precies zien welke apps hoeveel data gebruikt hebben de afgelopen periode. Ik zou daar eerst eens kijken.

Daarnaast: foto's uploaden naar OneDrive kan behoorlijk in de papieren lopen!
En waar vind ik die? Volgens mij mag er niets naar OneDrive worden geupload zonder wifi verbinding.

LOETKE

• Wailing_Banshee
RudyL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:50:
[...]

Ik had daarvoor geen instellingen betreffende limiet ingesteld. Wel dat er 2.1 GB was verbruikt in de afgelopen 30 dagen. Ik heb nu wel wat instellingen daarin doorgevoerd, ook achtergrondgegevens niet toestaan e.d. Wellicht zijn er meer van deze instellingen, wat data verbruik naar mijn normale verbruik zou terugdringen.
Heb je geen Usage Details? Als ik op mijn scherm kijk zie ik hoeveel ik gebruikt heb en als ik dan op "usage details" klik, krijg ik precies te zien wat hoeveel verbruikt heeft (ik heb maar een 200Mb databunden en zie bijv. dat Spotify aangestaan heeft toen ik even m'n 4G aangezet heb...)

• RudyL
Wailing_Banshee schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:55:
[...]

Heb je geen Usage Details? Als ik op mijn scherm kijk zie ik hoeveel ik gebruikt heb en als ik dan op "usage details" klik, krijg ik precies te zien wat hoeveel verbruikt heeft (ik heb maar een 200Mb databunden en zie bijv. dat Spotify aangestaan heeft toen ik even m'n 4G aangezet heb...)
Ah keek er even overheen, Facebook & Edge zijn de grootverbruikers.

LOETKE

• Wailing_Banshee
RudyL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:58:
[...]

Ah keek er even overheen, Facebook & Edge zijn de grootverbruikers.
Hoeveel tabs heb je open op Edge? Als Edge op de achtergrond mag draaien en je hebt een tig aantal tabs open, kan dat natuurlijk nog best stiekem wat vreten! (mijn partner kwam er pas geleden pas achter dat je ook op W10M tabs had, het verbaasde mij dat z'n toestel nog niet gecrashed was, zoveel tabs als dat hij open had!)

(Facebook ken ik niet, want dat gebruik ik niet).

• RudyL
Wailing_Banshee schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:01:
[...]

Hoeveel tabs heb je open op Edge? Als Edge op de achtergrond mag draaien en je hebt een tig aantal tabs open, kan dat natuurlijk nog best stiekem wat vreten! (mijn partner kwam er pas geleden pas achter dat je ook op W10M tabs had, het verbaasde mij dat z'n toestel nog niet gecrashed was, zoveel tabs als dat hij open had!)

(Facebook ken ik niet, want dat gebruik ik niet).
Ik heb er ook vaak vele open, heb nu (volgens mij wederom) uitgeschakeld dat Edge & Facebook op de achtergrond mag draaien. Dataverbruik is in ieder geval iets wat ik de komende periode in de gaten ga houden, deed dat nooit, want bleef wel binnen limiet, maar heeft mij nu onnodig wat geld gekost en dat is toch zonde. 8)7

LOETKE

RudyL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:07:
[...]
Ik heb er ook vaak vele open, heb nu (volgens mij wederom) uitgeschakeld dat Edge & Facebook op de achtergrond mag draaien. Dataverbruik is in ieder geval iets wat ik de komende periode in de gaten ga houden, deed dat nooit, want bleef wel binnen limiet, maar heeft mij nu onnodig wat geld gekost en dat is toch zonde. 8)7
Heb je een 4G abonnement en ook zo ingesteld op je telefoon? Je kunt de mobiele netwerk-snelheid (tijdelijk) ook op 2G of 3G zetten als 4G niet nodig mocht zijn. Dat scheelt mogelijk ook een slok op een borrel.

Testing, one, two ...

• RudyL
hardware-lover schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:15:
[...]

Heb je een 4G abonnement en ook zo ingesteld op je telefoon? Je kunt de mobiele netwerk-snelheid (tijdelijk) ook op 2G of 3G zetten als 4G niet nodig mocht zijn. Dat scheelt mogelijk ook een slok op een borrel.
Nee, ik heb in mijn huidige abonnement geen 4G

LOETKE

Pagina: 1 ... 107 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.