• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Zelfs met een fresh install, valt mijn Lumia 950 XL soms random uit als ik hem unlock. Ik word er echt moe van om dit steeds te doen. Het is nu twee weken zo en draaide altijd fast insiders ring. Nu heb ik hem een keer volledig opnieuw geinstalleerd zonder insider ring en nog gebeurd het....

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
hardware-lover schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:09:
[...]

Het gaat niet om de ongelijke diepte van de knoppen, die is er altijd al geweest v.w.b. de powerknop (ligt wat lager), het gaat om het scheefliggen. Zoals bij de twee bovenste covers te zien valt.
Ja sorry ik bedoelde ook dat ze scheef zaten. Dat doen die van mij ook, maar kan me dus niet herinneren of dat beter is geweest in het begin.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-11 17:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Naar aanleiding van het feit dat Galileo positioning operationeel wordt wilde ik ff checken of dat op de Lumia 950 kan worden gebruikt.

Nu kan de lumia al 3 positioning systemen aan namelijk GPS, Glonass en Beidou en is daarmee voldoende nauwkeurig maar het is gewoon voor de fun of it.

De 808 en 810 chips worden niet genoemd. Wel is het zo dat de lumia 950 en 950XL de IZAT Gen8C chip hebben. Mogelijk kunnen ze daardoor, na een software update, toch gebruik maken van het Galileo systeem.

Weet iemand of de IZAT Gen8C chip (met een evt software update) hiervoor voldoende is?

Ik heb al gezocht bij Qualcomm maar kan het daar niet vinden
BadWampa schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:12:
[...]
Ja sorry ik bedoelde ook dat ze scheef zaten. Dat doen die van mij ook, maar kan me dus niet herinneren of dat beter is geweest in het begin.
We zitten eigenlijk in het verkeerde topic voor dit onderwerp, maar dat hoort dus niet zo te zijn. Ik heb er zelfs twee nieuwe covers voor ontvangen. Dan is ook bij jou wat aan de binnenzijde afgebroken. Een klein nokje wat een rubber op zijn plaats houd welke vervolgens de knoppen weer in hun uitgangspositie terug laat komen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/mozo%20knop%20heel.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/mozo%20knop%20kapot.jpg

Testing, one, two ...

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-11 17:07
Heeft iemand ook last van het feit dat en shazam en soundhound geen enkel stuk muziek kunnen herkennen. Soundhound geeft zelfs bij geen geluid aan dat de input maximaal is.

De irritatie over mij 950 blijft maar groeien. Waar is de tijd gebleven dat het een lekker werkend besturing systeem was op een mobiel toestel. Wat een gedrocht is het tegenwoordig.

OneNote vandaag ook weer kan je niks selecteren zonder dat het knippen/plakken venster over de tekst gaat staan. Apps worden met de minuut minder.

• BigEagle
  • Laatst online: 09:09
Videopac schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:35:
[...]

En waar heb je die 1520 gekocht?
Want? Die winkel kan er toch niets meer aan doen lijkt mij.

[ Voor 18% gewijzigd door BigEagle op 14-12-2016 20:27 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:31

Videopac

Rommelt wat aan.

BigEagle schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:26:
[...]

Want? Die winkel kan er toch niets meer aan doen lijkt mij.
De winkel waar je het gekocht hebt is diegene waarmee je het contract hebt en die zijn dus verplicht je reparatie binnen acceptabele tijd uit te (laten) voeren. 10 euro voor een statusupdate is natuurlijk onzin.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• BigEagle
  • Laatst online: 09:09
Videopac schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:33:
[...]

De winkel waar je het gekocht hebt is diegene waarmee je het contract hebt en die zijn dus verplicht je reparatie binnen acceptabele tijd uit te (laten) voeren. 10 euro voor een statusupdate is natuurlijk onzin.
Ondertussen is mijn garantie verlopen en mijn toestel ligt in Bulgarije volgens mij. Ik kan nu niets doen behalve wachten... ;(

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• The_Scarabial
  • Laatst online: 10:12

The_Scarabial

MTB for life!

Big-Foot schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:04:
Heeft iemand ook last van het feit dat en shazam en soundhound geen enkel stuk muziek kunnen herkennen. Soundhound geeft zelfs bij geen geluid aan dat de input maximaal is.

De irritatie over mij 950 blijft maar groeien. Waar is de tijd gebleven dat het een lekker werkend besturing systeem was op een mobiel toestel. Wat een gedrocht is het tegenwoordig.

OneNote vandaag ook weer kan je niks selecteren zonder dat het knippen/plakken venster over de tekst gaat staan. Apps worden met de minuut minder.
Dat is bekend probleem, wel irritant, het schijnt zo te zijn dat de microfoon uitstaat bij het openen van shazam oid, maar je kan het laten werken.
Shazam laten luisteren. Toestel locken met de knop aan de zijkant, gelijk weer unlocken opnieuw shazam laten luisteren, binnen enkele secs een hit >:)

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11 10:45
+1. Erg frustrerend... Ik kan ook niet meer volgen waarom zo een logische dingen het niet meer doen. Dit werkte al sinds WP7 en nu plots niet (meer)... Waarom ligt dat? Aan de app die niet up to date is voor W10m of aan het OS?

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Inderdaad een bekend probleem, had er ook last van. Op een forum ergens gelezen dat je de schermknoppen even weg moet swipen (van onderaf het scherm naar boven vegen) voordat je op de Shazam knop drukt. Erg irritant dat dit zo moet, maar het werkt wel.

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:31

Videopac

Rommelt wat aan.

BigEagle schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:40:
[...]

Ondertussen is mijn garantie verlopen en mijn toestel ligt in Bulgarije volgens mij. Ik kan nu niets doen behalve wachten... ;(
Als je de telefoon voor de afloop van de garantie aangemeldt hebt, moet die gewoon onder garantie gemaakt worden. Zo anders een mooie boel zijn, dan kan een leverancier gewoon wachten tot de telefoon buiten garantie is en dan alsnog cashen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:40
MisterChaoSs schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:57:
Zelfs met een fresh install, valt mijn Lumia 950 XL soms random uit als ik hem unlock. Ik word er echt moe van om dit steeds te doen. Het is nu twee weken zo en draaide altijd fast insiders ring. Nu heb ik hem een keer volledig opnieuw geinstalleerd zonder insider ring en nog gebeurd het....
Dit was ook een van de symptomen bij mijn nu defecte 950xl, booten ging moeizaam en als de telefoon opstartte kon unlocken hem weer laten rebooten/laten uitvallen.

Ik zou even contact opnemen met b2x want bij mij was er dus een hardware defect.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

mathelicious schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:42:
[...]

Dit was ook een van de symptomen bij mijn nu defecte 950xl, booten ging moeizaam en als de telefoon opstartte kon unlocken hem weer laten rebooten/laten uitvallen.

Ik zou even contact opnemen met b2x want bij mij was er dus een hardware defect.
Na een update heb ik het nu al bijna een dag niet :+ Hopelijk houdt hij dit vol, maar anders inderdaad even kijken, thanks voor de tip!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Heb je na een update al eens fabrieksinstellingen gedaan. Dat kan een heleboel oude zooi opruimen die nog in de weg zitten. Veel werk en niet leuk, maar eens klaar een hele verademing
The_Scarabial schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:37:
[...]
Dat is bekend probleem, wel irritant, het schijnt zo te zijn dat de microfoon uitstaat bij het openen van shazam oid, maar je kan het laten werken.
Shazam laten luisteren. Toestel locken met de knop aan de zijkant, gelijk weer unlocken opnieuw shazam laten luisteren, binnen enkele secs een hit >:)
Ik heb dat in het verleden als een vaker gelezen, o.a. hier op Tweakers. Ik kan mij echter niet herinneren daar ooit problemen mee gehad te hebben, en ook nu weer na uitgebreid getest te hebben. Iedere keer na openen geen probleem, en wat ik ook selecteer aan nummers, ze komen snel tevoorschijn met de juiste herkenning.
Ik hoef dus geen kunstgrepen uit te halen om de app werkend te krijgen, starten en doet het.

Zou er verschil zitten met de app-ervaring afhankelijk van het toesteltype (ik 950 XL) misschien?

Testing, one, two ...

• The_Scarabial
  • Laatst online: 10:12

The_Scarabial

MTB for life!

hardware-lover schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:00:
[...]

Ik heb dat in het verleden als een vaker gelezen, o.a. hier op Tweakers. Ik kan mij echter niet herinneren daar ooit problemen mee gehad te hebben, en ook nu weer na uitgebreid getest te hebben. Iedere keer na openen geen probleem, en wat ik ook selecteer aan nummers, ze komen snel tevoorschijn met de juiste herkenning.
Ik hoef dus geen kunstgrepen uit te halen om de app werkend te krijgen, starten en doet het.

Zou er verschil zitten met de app-ervaring afhankelijk van het toesteltype misschien?
Ik gebruik een Lumia950.

• Nathan80
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-02-2024
Vraagje aan iedereen, ik heb een Lumia 950 besteld alleen op mijn factuurbon staat Lumia 950 RM-1104 Global Swap Package. Is dit een gerefurbished toestel of wel een nieuwe?? Ik weet alleen dat dit een internationale Lumia 950 is, maar weet nu dus ook niet of er een Nederlandse taal opstaat?? Wie weet hier meer van, kan de order gewoon cancelen

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11 22:09
Nathan80 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:06:
Vraagje aan iedereen, ik heb een Lumia 950 besteld alleen op mijn factuurbon staat Lumia 950 RM-1104 Global Swap Package. Is dit een gerefurbished toestel of wel een nieuwe?? Ik weet alleen dat dit een internationale Lumia 950 is, maar weet nu dus ook niet of er een Nederlandse taal opstaat?? Wie weet hier meer van, kan de order gewoon cancelen
http://forums.windowscent...ct-codes-lumia-950-a.html

• Nathan80
Bedankt voor de link maar deze heb ik al geraadpleegd. Dit wilt alleen niet zeggen dat de Nederlandse taal erop zit en deze Lumia 950 ook geschikt is voor de Nederlandse providers. Dus mijn vragen zijn eigenlijk niet echt beantwoord dmv de link.
Nathan80 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 00:08:
Bedankt voor de link maar deze heb ik al geraadpleegd. Dit wilt alleen niet zeggen dat de Nederlandse taal erop zit en deze Lumia 950 ook geschikt is voor de Nederlandse providers. Dus mijn vragen zijn eigenlijk niet echt beantwoord dmv de link.
Nederlands zal er beslist tussen staan als taal, er zijn zoveel talen beschikbaar als je de eerste setup afrond. Maar waar heb jij het toestel besteld dat jij twijfelt aan het nieuwe danwel mogelijk refurbished zijn?

Testing, one, two ...

• Nathan80
Het is bij een lokale telecomwinkel en op de factuurbon staat dat het een Lumia 950 black RM-1104 Global Swap Package besteld is.
Ik weet dat sommige versies niet werken met de Nederlandse providers (ivm 4G) en dat deze versies (Global Swap) volgens mij nooit verkocht worden retail. Tenminste ik zie eigenlijk deze versie voor het eerst, meestal is het wel een CV versie of een Euro versie.
Dus vandaar mijn vragen.

[ Voor 46% gewijzigd door Nathan80 op 16-12-2016 05:17 ]

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 10:38
Ik weet alleen dat de dual-sim-versie (theoretisch) beperkt is in snelheid op 4G omdat er een paar dingen (levels/bands/frequenties/"iets") niet ondersteund worden maar hij werkt prima. (Mijn onderbuikgevoel zegt me dat 4G zelfs vlotter werkt dan de meeste wifi)

• BadWampa
hardware-lover schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:10:
[...]

We zitten eigenlijk in het verkeerde topic voor dit onderwerp, maar dat hoort dus niet zo te zijn. Ik heb er zelfs twee nieuwe covers voor ontvangen. Dan is ook bij jou wat aan de binnenzijde afgebroken. Een klein nokje wat een rubber op zijn plaats houd welke vervolgens de knoppen weer in hun uitgangspositie terug laat komen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Oh ik zie wat je bedoelt, maar ik heb mijn cover niet rechtstreeks bij Mozo gekocht maar bij Amazon.de.
BadWampa schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:38:
[...]
Oh ik zie wat je bedoelt, maar ik heb mijn cover niet rechtstreeks bij Mozo gekocht maar bij Amazon.de.
hardware-lover in "[Lumia 950/950XL] Accessoires topic" ;)

Testing, one, two ...

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Stefano schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:49:
Ervaringen met de nieuwe reparatieclub B2X:

- Mijn 950XL is vorige week dinsdagmorgen (online) voor reparatie aangemeld en dinsdagmiddag opgehaald door DHL Express (let op met aanmelden bij DHL Express, dit is dus niet standaard DHL).

- Toestel is woensdag aangekomen in Hongarije. Je kan online de status van je reparatie volgen, maar dit is zeer beperkt.

- Toestel is vanavond, na 8 dagen, teruggekomen met een gerepareerde front camera.

Conclusie voor deze reparatie, prima geregeld.
Wat een drama zeg dat B2X ... shippinglabel is tien dagen geldig, maar zie maar eens een nieuw te krijgen als het verlopen is. Kastje-muur ... heb je eindelijk een nieuw label en bel je DHL: we hebben een accountnummer nodig ... dat staat dus niet op het label. Weet chatten met B2X. Het accountnummer is 958628840. Ik heb ze de tip gegeven om dit kenbaar te maken gelijktijdig met het shippinglabel. Dat vonden ze een goed idee....

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11 13:56

Stefano

Ondertitel Not Found

PinokkioTV schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:58:
[...]

Wat een drama zeg dat B2X ... shippinglabel is tien dagen geldig, maar zie maar eens een nieuw te krijgen als het verlopen is. Kastje-muur ... heb je eindelijk een nieuw label en bel je DHL: we hebben een accountnummer nodig ... dat staat dus niet op het label. Weet chatten met B2X. Het accountnummer is 958628840. Ik heb ze de tip gegeven om dit kenbaar te maken gelijktijdig met het shippinglabel. Dat vonden ze een goed idee....
Tijdens mijn belletje met Dhl stonden de benodigde nummers op het label, wel even aan de mevrouw van Dhl gevraagd "welk nummer heeft u nodig en waar staat dit op het label?"

Het label laten verlopen vond ik geen goed idee, ga ik niet proberen ook :)

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 21:50
Ik ergerde me er zelf een beetje aan dat ik hem niet bij een DHL pakketbus of een DHL verzendpunt af kon geven. Verder ben ik wel erg te spreken over de service van B2X. Net zo snel als Arvato, en lijkt ook net zo klantvriendelijk. Probleem is bij mij netjes opgelost en ze hebben ook de seals van de microfoons vervangen.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb het gewoon via Coolblue gespeeld. Geen problemen ondervonden...

Wel hebben ze echt alles vervangen en is mijn toestel weer als nieuw. Nieuwe accu, nieuw scherm en nieuwe behuizing.

Mooi moment om hem te verkopen denk ik.

Youtube: DashcamNL

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hey de iris-scanner werkt ook als je bewusteloos bent zie ik net bij gtst :+

• shiptronic
Is die iris scanner nu een echte sensor, of creatief met de camerasoftware ?

• BlakHawk
shiptronic schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:40:
Is die iris scanner nu een echte sensor, of creatief met de camerasoftware ?
Infrarood camera ofzo toch?
Probeer hem maar eens zonder enige vorm van licht.
Of met zonnebril op...

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Jammer dat het scannen het soms niet doet als je net wakker bent en met slaperige ogen op je phone wil kijken. :+

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• shiptronic
dfrenner schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:46:
[...]

Infrarood camera ofzo toch?
Probeer hem maar eens zonder enige vorm van licht.
Of met zonnebril op...
die functie zit volgens mij niet op een 735 ;)

• BlakHawk
shiptronic schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:55:
[...]

die functie zit volgens mij niet op een 735 ;)
Lol ik kijk geen gtst ;-)

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-11 11:06
MelvinB schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:42:
Jammer dat het scannen het soms niet doet als je net wakker bent en met slaperige ogen op je phone wil kijken. :+
Yep. En laat Microsoft ook dat "Hallo *****" eruit slopen na een succesvolle irisscan. Dat scheelt weer een seconde schat ik zo.

• shiptronic
? ik begrijp het niet , wat is gtst? Mijn Nokia 735 heeft volgens mij geen Halo functie , dus kan ik het niet proberen/testen.
shiptronic schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:37:
[...]
? ik begrijp het niet , wat is gtst? [knip]
Ik verwacht dat de eerste hit via Google succesvol zal zijn ;)

Testing, one, two ...

• BlakHawk
shiptronic schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:37:
[...]

? ik begrijp het niet , wat is gtst? Mijn Nokia 735 heeft volgens mij geen Halo functie , dus kan ik het niet proberen/testen.
Ohhh okee.
Ik weet zeker dat het werkt met een zonnebril op en ook in het donker. En dan bedoel ik echt donker.

• shiptronic
A ok, het zit hem dus in de belichting, fun je zou dat met een andere camera kunnen zien, mijne licht niet op in het donker (als test een AB genomen en dat IR licht zie ik wel)

Gtst+ gestures? zat er wel op maar heeft weer eens een andere naam gekregen iets met USB, maar zie hier even het verband niet?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:47

g0tanks

Moderator CSA
Weet iemand hoe ik het invoerscherm voor de SIM pincode weer tevoorschijn kan toveren? Soms druk ik deze perongeluk weg tijdens het opstarten van de telefoon, waardoor ik dus wel gebruik kan maken van apps e.d., maar niet kan bellen of 4G heb. Ik heb zo'n beetje overal gezocht maar het lukt me niet om weer bij dat scherm te komen zonder opnieuw te starten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Probeer eens te bellen.
Als het goed is popt hij weer omhoog.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:39
shiptronic schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 00:06:
A ok, het zit hem dus in de belichting, fun je zou dat met een andere camera kunnen zien, mijne licht niet op in het donker (als test een AB genomen en dat IR licht zie ik wel)[...]
Is inderdaad een IR camera die speciaal voor dit doeleinde in de telefoon zit. De camera zit op de 950XL links van het Microsoft-logo.
Probeer eens goeden tijden slechte tijden te googlen ^^

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 09:14
Amadeus1966 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 01:29:
Probeer eens te bellen.
Als het goed is popt hij weer omhoog.
Ja, dit is ook de enige manier die ik gevonden heb.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• shiptronic
Caelorum schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:50:

Probeer eens goeden tijden slechte tijden te googlen ^^
Proest , ha ha , ok dat heb al in geen jaren meer gezien, nee mij niet gezien!

{beurt steen op, en kruipt er snel weer onder :) }

Nog niet helemaal duidelijk of er nu echt een IR camera speciaal voor inzit, elke camera kan goed IR weer geven, van een aantal U-tube filmpjes kan je wel zien dat er een IR-LED gaat branden.

Ben eigenlijk wel benieuwd of je zon ding voor de gek kan houden houden dmv aan foto oid.

[ Voor 32% gewijzigd door shiptronic op 20-12-2016 14:23 ]

• hjs
  • Niet online

hjs

shiptronic schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:13:
[...]

Sorry dat ik erover begon, heb opeens een schoondochter die het volgt en zag het per ongeluk langs komen :+

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Nou, na een keer volledig met de Windows Recovery Tool alles gewiped te hebben, gisteren een Hard Reset gedaan te hebben, komt het probleem nog steeds voor.

Het probleem is dat de telefoon uitvalt na het unlocken, dit kan na de 10e keer of na de 100e keer unlocken gebeuren.

Nog een laatste poging alvorens ik hem op ga sturen voor reparatie, nieuwe batterij kopen. Op fora gelezen dat door hitte van de accu dergelijke problemen ook zouden kunnen voorkomen. Nu moet ik zeggen dat bij updaten, lang scherm aan of iets dergelijks, de telefoon inderdaad vaak erg heet is geworden.

Iemand nog een tip voor goede websites waar ik een accu voor een Lumia 950XL zou kunnen bestellen of om het probleem te verhelpen?

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11 19:55
MisterChaoSs schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:57:

Iemand nog een tip voor goede websites waar ik een accu voor een Lumia 950XL zou kunnen bestellen of om het probleem te verhelpen?
www.replacedirect.nl

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Fantastisch, zal meteen bestellen. Hopelijk fixed dat het probleem...

MisterChaoSs schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:11:
[...]
Fantastisch, zal meteen bestellen. Hopelijk fixed dat het probleem...
Je ziet niets aan de accu zelf? Nog mooi plat als je hem op een vlakke ondergrond plaatst, wiebelt niet?

Testing, one, two ...

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

hardware-lover schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:36:
[...]

Je ziet niets aan de accu zelf? Nog mooi plat als je hem op een vlakke ondergrond plaatst, wiebelt niet?
Nee, verder niets mee aan de hand voor zover ik het kon zien. Heb hem er uitgehaald en even stof er netjes afgehaald.

Zo'n batterij kan ik mij nog wel veroorloven, maar als dat niet werkt, baal ik wel een beetje. Heb mijn mobiel nodig, omdat ik veel met klanten en potentiële klanten moet bellen. Gisteren belde een potentiële klant, wil ik opnemen en toen tijdens het soort van unlocken viel mijn mobiel uit.... Hopelijk hoorde de andere kant het gevloek net niet :+

De telefoon/OS vind ik ideaal voor zakelijk gebruik i.c.m. Office 365 en Onedrive, maar helaas zorgen dit soort dingen, en andere random crashes in het begin, voor wat minder gebruik. Ik neem na mijn Lumia zeker weer WP, i.v.m. de mogelijkheid om in de toekomst X86 programma's te draaien. Enige minpunt is dat mijn Seat Leon Android en iOS telefoons kan mirroren in de boordcomputer, maar WP10 niet :-(

MisterChaoSs schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:42:
[...]
Nee, verder niets mee aan de hand voor zover ik het kon zien. Heb hem er uitgehaald en even stof er netjes afgehaald.

Zo'n batterij kan ik mij nog wel veroorloven, maar als dat niet werkt, baal ik wel een beetje. Heb mijn mobiel nodig, omdat ik veel met klanten en potentiële klanten moet bellen. Gisteren belde een potentiële klant, wil ik opnemen en toen tijdens het soort van unlocken viel mijn mobiel uit.... Hopelijk hoorde de andere kant het gevloek net niet :+

De telefoon/OS vind ik ideaal voor zakelijk gebruik i.c.m. Office 365 en Onedrive, maar helaas zorgen dit soort dingen, en andere random crashes in het begin, voor wat minder gebruik. Ik neem na mijn Lumia zeker weer WP, i.v.m. de mogelijkheid om in de toekomst X86 programma's te draaien. Enige minpunt is dat mijn Seat Leon Android en iOS telefoons kan mirroren in de boordcomputer, maar WP10 niet :-(
Oké. Bij mij was het via zijn uiterlijk wel duidelijk dat de accu niet meer in orde was, en ik heb in de periode dat ik dat niet in de gaten had ook wel even het toestel vervloekt. Na het uitwisselen van de accu herkende ik de telefoon niet meer terug. Geen enkele onverwachte crash meer en de accuduur was ongekend.

Zoek op type BV-T4D, dat is degene die je moet hebben voor een XL. De accu is op meer plaatsen te koop dan Tweakers Pricewatch doet vermoeden. Ik heb, naast een 2e 950 XL, ook een extra reserve accu aangekocht, uit voorzorg zullen we maar zeggen. Je woont niet bij me in de buurt anders zou je kunnen proberen wat een nieuwe accu voor consequenties zou hebben in je telefoon. ;)

Testing, one, two ...

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
shiptronic schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:13:
[...]

Nog niet helemaal duidelijk of er nu echt een IR camera speciaal voor inzit, elke camera kan goed IR weer geven, van een aantal U-tube filmpjes kan je wel zien dat er een IR-LED gaat branden.

Ben eigenlijk wel benieuwd of je zon ding voor de gek kan houden houden dmv aan foto oid.
Dat ledje wat gaat branden, zit er voor "de show" op. Tevens trapt ie niet in fotos. ;)
Dit heb ik onlangs ergens gelezen. Ik zal eens kijken of ik de link nog kan vinden.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 19:48

Swerfer

Hmm...

MelvinB schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:20:
[...]

Dat ledje wat gaat branden, zit er voor "de show" op. Tevens trapt ie niet in fotos. ;)
Dit heb ik onlangs ergens gelezen. Ik zal eens kijken of ik de link nog kan vinden.
Dat ledje is zeker niet alleen voor de show. Het is tevens een infrarood led en waarschijnlijk is het zichtbare rode licht ter indicatie dat hij het doet. Hou je vinger maar eens op de led en je zal zien dat hij je irissen niet herkent...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:39
Het gebruikt zeker niet de gewone camera aan de voorkant. Zie bijv. ook dit filmpje: YouTube: Lumia 950 XL Iris Scanner demo in Dark & with Sunglasses on
Met een gewone camera zie je echt niet genoeg van de ogen door een zonnebril om er iets zinnigs mee te doen. Er zit overigens ook gewoon een IR sensor in. Zoek maar op de ifixit teardown van lumia 950.

• shiptronic
HA HA , die had ik juist bekeken en daar kan je dus goed een IR LED zien. IR gaat prima door zonne brillen glas ;)

Wil je zelf de IR van je afstand bediening zien, kijk er na middels je camera op de telefoon , die ziet IR prima.

Houd er nu een zonne bril tussen en je ziet dat IR er prima door gaat (niet verwarren met UV) Dus met een IR LED kan je met een gewone camera, prima belden zien en opnemen/analiseren.

Maar ik ga eens zoeken op Ifixit naar de sensor.

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11 10:45
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:08:
[...]

Ja, dit is ook de enige manier die ik gevonden heb.
Even in vlucht zetten en er weer uithalen helpt ook.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
PinokkioTV schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:58:
[...]

Pakketje is vrijdagavond 16/12 afgehaald door DHL, maandag 19/12 aangekomen in Hongarije. En zojuist is de telefoon weer afgeleverd, gerepareerd en wel. Keurige beschrijving van wat er vervangen is.

Het voortraject viel niet mee, maar de rest maakt echt een hoop goed. Zeker niet slechter dan Arvato.

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:29
eswa schreef op donderdag 6 oktober 2016 @ 10:22:
- Soms unlocked hij en is het scherm zwaar gedimmd. Helderheid aanpassen helpt niet, en met je vinger over de lichtsensor gaan om hem wakker te maken ook niet. Locken-unlocken is de oplossing.
Dit heb ik sinds een week of iets dergelijks ook, scherm blijft gedimd, dan moet je locken en wederom unlocken om normale helderheid te verkrijgen. Mogelijk gekomen, nadat ik Hello weer eens heb aangezet. Weet iemand of er een oplossing voor is, of zal ik Hello gewoon weer moeten uitschakelen.

LOETKE

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 19:48

Swerfer

Hmm...

RudyL schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:37:
[...]

Dit heb ik sinds een week of iets dergelijks ook, scherm blijft gedimd, dan moet je locken en wederom unlocken om normale helderheid te verkrijgen. Mogelijk gekomen, nadat ik Hello weer eens heb aangezet. Weet iemand of er een oplossing voor is, of zal ik Hello gewoon weer moeten uitschakelen.
Ik heb iets soortgelijks gehad. Bij mij bleef mijn scherm 'gedimd' als na een minuut(scherm time-out) het scherm dimde en ik voordat het scherm uitging het scherm aanraakte. Dit is op een bepaald moment verdwenen na een nieuwe build...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:40
Ik had onlangs het probleem van de vertraging in unlocken. Ik heb de automatische helderheid uitgezet en nu weer aangezet, het probleem blijft voorlopig (1 dag) al weg.
Ook het gedimd blijven had ik last van, dit is nu weer weg.

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07 12:18
Sinds een kleine week heb ik ook een 950xl in mijn bezit. Vergeleken met mijn vorige 930, toch een redelijke stap, net als eerder al vermeld hier. Komende tijd kan ik dus weer vooruit!, we zullen eens zien wat de toekomst brengt.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-11 22:48

Wallie

Herr

Ben sinds een week in het bezit van een 950XL dual sim, mooie opvolger van mijn 640XL. Erger me wel aan de accu, die gaat met moeite een dag mee. Met name als het scherm aan staat, lijkt het wel een procent per minuut achteruit te gaan (bij browser/whatsappen). Iemand hier ervaring mee? Lees hier allemaal mensen die drie dagen met hun acculading doen... Staat trouwens 2015 op de accu, niet echt een nieuwe dus...

[ Voor 7% gewijzigd door Wallie op 29-12-2016 18:21 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Wallie schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:20:
Ben sinds een week in het bezit van een 950XL dual sim, mooie opvolger van mijn 640XL. Erger me wel aan de accu, die gaat met moeite een dag mee. Met name als het scherm aan staat, lijkt het wel een procent per minuut achteruit te gaan (bij browser/whatsappen). Iemand hier ervaring mee? Lees hier allemaal mensen die drie dagen met hun acculading doen... Staat trouwens 2015 op de accu, niet echt een nieuwe dus...
Een dag meegaan is tamelijk netjes voor een actieve 950(XL) verwacht ik. Drie dagen zou ik ook wel halen als ik hem vrijwel niet zou gebruiken. Dat van die 2015 accu, ik had het gevoel dat mijn 2016 uitvoering het ook beter doet dan de originele met bj 2015. Maar er zijn ook diverse OS builds achteraan gekomen waarbij er beslist het e.e.a. geoptimaliseerd zal zijn. Dat is moeilijk vergelijken dus, al helemaal omdat mijn 2015 accu gesneuveld is.

Testing, one, two ...

• Wallie

Wallie

Herr

hardware-lover schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:06:
[...]

Een dag meegaan is tamelijk netjes voor een actieve 950(XL) verwacht ik. Drie dagen zou ik ook wel halen als ik hem vrijwel niet zou gebruiken. Dat van die 2015 accu, ik had het gevoel dat mijn 2016 uitvoering het ook beter doet dan de originele met bj 2015. Maar er zijn ook diverse OS builds achteraan gekomen waarbij er beslist het e.e.a. geoptimaliseerd zal zijn. Dat is moeilijk vergelijken dus, al helemaal omdat mijn 2015 accu gesneuveld is.
Nou ja, zo heel actief gebruik ik hem deze dagen niet... mijn 640XL had met actief gebruik meestal nog zo'n 40% over aan het eind van de dag. Ik merk tevens dat hij linksonder erg warm wordt zodra je er iets mee doet, hebben meer mensen dat?

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 09:14
Wallie schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:29:
[...]

Nou ja, zo heel actief gebruik ik hem deze dagen niet... mijn 640XL had met actief gebruik meestal nog zo'n 40% over aan het eind van de dag. Ik merk tevens dat hij linksonder erg warm wordt zodra je er iets mee doet, hebben meer mensen dat?
Mijn XL wordt alleen warm als ik echt wat zwaardere dingen ermee doe (denk filmpjes kijken, spelletjes spelen doe ik practisch nooit). Na een dag ('s morgens om 6 van de lader, rond 8 uur gaat Spotify aan, wifi en bluetooth altijd aan, soms filmpjes kijken en mail checken, om 16:30 naar huis) staat hij dan aan het eind van de dag op zo'n 70 tot 60%. Nu heb ik data uit staan, dus dat zou kunnen schelen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Wallie

Wallie

Herr

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 07:51:
[...]

Mijn XL wordt alleen warm als ik echt wat zwaardere dingen ermee doe (denk filmpjes kijken, spelletjes spelen doe ik practisch nooit). Na een dag ('s morgens om 6 van de lader, rond 8 uur gaat Spotify aan, wifi en bluetooth altijd aan, soms filmpjes kijken en mail checken, om 16:30 naar huis) staat hij dan aan het eind van de dag op zo'n 70 tot 60%. Nu heb ik data uit staan, dus dat zou kunnen schelen.
Heb maar een nieuwe accu besteld, kijken of dat helpt. Vanmorgen zei hij dat hij nog 14u kon met een volle batterij... Als het niet helpt, ga ik wel een reparatie aanvragen.

Wallie schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:29:
[...]
Aan de linker achterzijde bevind zich de "liquid cooling", dat zul je waarschijnlijk daarom aan die zijde voelen.

Ook informatief. Ik kwam het volgende artikel tegen op Tweakers; reviews: Microsoft Lumia 950 en 950 XL: liefdesverklaring aan de fans

Ik heb een gedeelte van die benchmarken nu eens opnieuw gedaan, ruim één jaar na dat artikel.
Microsoft heeft blijkbaar toch wel het e.e.a. geoptimaliseerd want op de vlakken die ik nu kan testen zijn alle resultaten duidelijk beter.

WP Bench - cpu
Telefoon In milliseconden, lager is beter
Microsoft Lumia 950 *** 1531
Microsoft Lumia 950 XL *** 1672 > dec 2016 > 1281
Nokia Lumia 930 *** 2031
Nokia Lumia 1520 *** 2063
Nokia Lumia 925 ******* 4188

WP Bench - geheugen
Telefoon Doorvoersnelheid in MB/s, hoger is beter
Microsoft Lumia 950 ******* 108,00
Microsoft Lumia 950 XL ******* 101,30 > dec 2016 > 108.13
Nokia Lumia 930 ****** 100,10
Nokia Lumia 1520 **** 62,53
Nokia Lumia 925 *** 40,62

WP Bench - fps
Telefoon Framerate in fps, hoger is beter
Nokia Lumia 1520 ******* 49,0
Nokia Lumia 930 ******* 47,0
Microsoft Lumia 950 XL ******* 46,0 > dec 2016 > 54.0
Microsoft Lumia 950 ***** 35,0
Nokia Lumia 925 ***** 32,0

De andere testen kan ik niet uitvoeren omdat het netwerk vanuit de benchmark app niet bereikt kan worden, dit heeft zeer waarschijnlijk met de melding te maken die ik krijg als ik vanuit de app-store naar de website van de ontwikkelaar wil gaan, "er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website".

Het zou informatief zijn als 950 (non XL) gebruikers de test(s) ook eens zouden herhalen?

Voor nu staat de 950 XL bovenaan de eerste 3 testen van de gelinkte pagina.

Testing, one, two ...

• Bacchus
hardware-lover schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:52:
Ik heb een gedeelte van die benchmarken nu eens opnieuw gedaan, ruim één jaar na dat artikel.
Microsoft heeft blijkbaar toch wel het e.e.a. geoptimaliseerd want op de vlakken die ik nu kan testen zijn alle resultaten duidelijk beter.

WP Bench - cpu

WP Bench - geheugen

WP Bench - fps
Wauw, dat zijn flinke stappen: -23%, +7% en +17%

• Wallie

Wallie

Herr

Nou, heb een nieuwe batterij in m'n 950 XL DS gestopt, maar veel verschil maakt het niet. Een dag op de batterij is echt de max wel. Heb ook een hard reset gedaan en geen backup teruggezet, maar dit maakt niks uit lijkt het.
Vannacht opgeladen (om 5:30 van de stroom), en heb nu na het versturen van max 10 whatsappjes, en wat radio luisteren via bt, nog 76% over (nog 18u te gaan zegt hij). Lees ook in sommige reviews, dat je net een dag met de accu kan doen, en in een andere weer ruim 2 dagen... Lijkt er bijna op dat er meerdere versies in omloop zijn. Op het moment dat je iets met het scherm aan, er mee doet, holt de batterij achteruit. Ik baal er wel van, ik wil gewoon ruim de dag door kunnen komen er mee.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11 19:55
Wallie schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:06:
Nou, heb een nieuwe batterij in m'n 950 XL DS gestopt, maar veel verschil maakt het niet. Een dag op de batterij is echt de max wel. Heb ook een hard reset gedaan en geen backup teruggezet, maar dit maakt niks uit lijkt het.
Vannacht opgeladen (om 5:30 van de stroom), en heb nu na het versturen van max 10 whatsappjes, en wat radio luisteren via bt, nog 76% over (nog 18u te gaan zegt hij). Lees ook in sommige reviews, dat je net een dag met de accu kan doen, en in een andere weer ruim 2 dagen... Lijkt er bijna op dat er meerdere versies in omloop zijn. Op het moment dat je iets met het scherm aan, er mee doet, holt de batterij achteruit. Ik baal er wel van, ik wil gewoon ruim de dag door kunnen komen er mee.
Ben bang dat Blue Tooth de grote slurper is

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Bacchus
Wallie schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:06:
Nou, heb een nieuwe batterij in m'n 950 XL DS gestopt, maar veel verschil maakt het niet. [...] Lees ook in sommige reviews, dat je net een dag met de accu kan doen, en in een andere weer ruim 2 dagen... Lijkt er bijna op dat er meerdere versies in omloop zijn. Op het moment dat je iets met het scherm aan, er mee doet, holt de batterij achteruit. Ik baal er wel van, ik wil gewoon ruim de dag door kunnen komen er mee.
Het ligt gewoon heel erg aan je gebruiksprofiel. Als hij op fabrieksinstellingen en zonder SIM een week onaangeraakt op je bureau ligt, zou het me niet verbazen als hij nog gewoon sap over heeft. Als je in de trein over een wiebelige soms-3G/soms-4G-verbinding Spotify aan het streamen bent naar je bluetooth-koptelefoon, terwijl je ook online een 3D-spelletje speelt en tussendoor een paar honderd WA-berichten met de nodige foto's en videos in een paar groepschats ontvangt, dan mag je blij zijn als je meer dan een uur haalt.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-11 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

In Cuba deed ik 2 weken met mijn accu :P maar ja was ook letterlijk alleen mijn wekker + klok, in vliegtuigmodus want toch geen internet :+ :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Wallie

Wallie

Herr

Een uur later, alleen maar radio via wifi en bt geluisterd met het scherm uit: van 76 naar 66% gegaan :') Ik zou hem bijna RMA gaan sturen bij MS.

• Bacchus
Wallie schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:56:
Een uur later, alleen maar radio via wifi en bt geluisterd met het scherm uit: van 76 naar 66% gegaan :') Ik zou hem bijna RMA gaan sturen bij MS.
Je kan blijkbaar tien uur lang actief wifi en bluetooth gebruiken en je suggereert dat dat slecht is? Ik denk dat je hard moet zoeken naar telefoons die dat veel beter doen.

• Wallie

Wallie

Herr

Bacchus schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:39:
[...]

Je kan blijkbaar tien uur lang actief wifi en bluetooth gebruiken en je suggereert dat dat slecht is? Ik denk dat je hard moet zoeken naar telefoons die dat veel beter doen.
Nou ja, mijn 640XL had ik aan het eind van de dag nog zo'n 50% over met dit soort gebruik, en dan had ik zo'n 4 a 5 uur via wifi/bt geluisterd, naast het andere gebruik. Dus ik vind het niet echt een vooruitgang, terwijl hier een (nog) grotere accu in zit.

• Bacchus
De L640XL verstookt 50% van 3.000 mAh in 4,5u => gemiddeld 333 mA*
De L950XL verstookt 10% van 3.340 mAh in 1,0u => gemiddeld 334 mA

* Ik neem even het midden van de 4u à 5u die jij stelt

• Wallie

Wallie

Herr

Bacchus schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:54:
De L640XL verstookt 50% van 3.000 mAh in 4,5u => gemiddeld 333 mA*
De L950XL verstookt 10% van 3.340 mAh in 1,0u => gemiddeld 334 mA

* Ik neem even het midden van de 4u à 5u die jij stelt
De L640XL verstookt 50% van 3.000 mAh in 16,5u => gemiddeld 90 mA* (opstaan om 5:30 en naar bed om 22u)
Zo moet ie ;)

Met WP 8.1 op de 640XL deed hij overigens nog zuiniger, 2 dagen ruim deed ik toen... maar ja, dat was 8.1 ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Wallie op 02-01-2017 11:59 ]

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-10 20:15

FXX

[...]

Aan de linker achterzijde bevind zich de "liquid cooling", dat zul je waarschijnlijk daarom aan die zijde voelen.
Die liquid cooling lijkt anders meer 'marketing cooling': YouTube: Lumia 950 XL Bend test - Liquidless Cooling - Scratch Test
WP Bench - cpu
Microsoft Lumia 950 *** 1531 > jan 2017: 1484

WP Bench - geheugen
Microsoft Lumia 950 ******* 108,00 > jan 2017: 125

WP Bench - fps
Microsoft Lumia 950 ***** 35,0 jan 2017: 39

Het zou informatief zijn als 950 (non XL) gebruikers de test(s) ook eens zouden herhalen?
Heb mijn resultaten toegevoegd, 950 op build 14965.1001 (insider Slow)

• Amadeus1966
Hebben de apps die je geïnstalleerd hebt geen invloed op dergelijke testen?

FXX schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:30:
[...]
Die liquid cooling lijkt anders meer 'marketing cooling': YouTube: Lumia 950 XL Bend test - Liquidless Cooling - Scratch Test
[...]
De kreet "Liquid" is misschien tamelijk verwarrend voor menigeen, wat veel belangrijker is dat de heatpipe zijn werk blijkbaar erg goed doet, en dan boeit het mij als gebruiker niet veel hoe ie heet (<< ;) )

...
Microsoft talked about a liquid cooling during the presentation. Several teardowns actually showed that the smartphone is equipped with a real heat pipe. We checked if there is a positive effect on the performance under sustained load with the GFXBench Battery test, which repeats the T-Rex test 30 times and logs the frame rate as well as the battery charge. It turns out that Microsoft is the only manufacturer that can handle the Snapdragon 810. The Lumia 950 XL also loses some performance, but the drop is comparatively small at 14.5%.
...

Wat een sprong in het resultaat van de geheugen snelheidstest? Die is werkelijk heel erg groot?
Je hebt niet per ongeluk de waarde aan de rechterzijde genomen, die van de opslag?

Edit: zou iemand met een 950 (non XL) met Production software de test eens willen doen?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 02-01-2017 17:46 ]

Testing, one, two ...

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
FXX schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:30:
[...]

[...]

Moet zeggen dat ik die test wel erg matig vind. Er wordt totaal niet gekeken wordt wat de "Liquidless Cooling" wel kan zijn. Bedoel, als je comments zoals die van Eric Pellegrini leest ga je toch wel nadenken van, misschien is het wel een gas soort?!
Hey JerryRig, the coolants inside those heat sinks evaporates under atmospheric pressure. It's in a constant state of evaporation and condensation, and is under pressure. That's why it evaporates so easily.
In het praktijk blijft de Lumia 95x serie stukken cooler dan andere smartrphones die met de SD810v2 worden geleverd. Mijn Sony z5 valt zelfs bij 4k opnamens gewoon uit door de hitte.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:22
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaring met de Lumia 950 en Whatsapp.

Als ik een foto maak en deze probeer te versturen duurt het soms minuten voordat de foto eindelijk door de Whatsapp app zichtbaar wordt in de 'camera roll' folder.

Verder is het starten en opnieuw selecteren van Whatsapp gewoon traag vergeleken met iedere andere app. Het duurt zo'n 3 seconden voor je beeld hebt, terwijl de concurrent Telegram het in één seconde lukt.

Is dit herkenbaar of moet ik de boel eens opnieuw installeren ?

[ Voor 6% gewijzigd door kdeboois op 02-01-2017 18:08 ]

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-11 20:51
kdeboois schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:07:

Als ik een foto maak en deze probeer te versturen duurt het soms minuten voordat de foto eindelijk door de Whatsapp app zichtbaar wordt in de 'camera roll' folder.

Verder is het starten en opnieuw selecteren van Whatsapp gewoon traag vergeleken met iedere andere app. Het duurt zo'n 3 seconden voor je beeld hebt, terwijl de concurrent Telegram het in één seconde lukt.

Geen problemen ermee.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Is allemaal herkenbaar op zowel de 950XL als 950. De foto moet eerst verwerkt worden ("putting the finishing touches") voordat hij bijvoorbeeld in andere apps zichtbaar wordt. Dus als je te snel bent staat hij er niet tussen.

Ook is Whatsapp op W10M gewoon traag vergeleken met andere platformen of zelfs concurrerende apps.

• kdeboois
Dus als je foto met de normale camera app maakt, direct overschakelt naar Whatapp, dan staat de laatst gemaakte foto er om te versturen ?

Ik moet zelfs mijn telefoon rebooten om de foto zichtbaar te krijgen...

• Amadeus1966
kdeboois schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:09:
[...]

Dus als je foto met de normale camera app maakt, direct overschakelt naar Whatapp, dan staat de laatst gemaakte foto er om te versturen ?

Schrijf je de foto's weg naar de sd kaart?
Daar kan een mogelijke oorzaak liggen.
Ook al heb je een snelle kaart dan nog kan dit wel eens problemen geven.
Heb al een paar kee meegemaakt dat mijn toestel na een soft reset niet vooruit te branden was.
Ondanks die zogenaamde scan op fouten bladiebla.

Toen ik de sd kaart los in mijn laptop stak om vanuit daar een schijfcontrole te doen was het euvel opgelost.
Misschien is dat iets voor jou.

• Bacchus
kdeboois schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:07:

Het foto-probleem heb ik niet. Ik schrijf foto's naar geheugen (heb er niet eens een SD-kaart inzitten denk ik) en heb HDR meestal uitstaan.
De snelheid van Whatsapp is echt een drama en inderdaad vooral bij herstellen. Bij mij staan vergelijkbare apps als Threema en Skype er in ongeveer 1,5 s maar Whatsapp heeft er gewoon bijna 5 s voor nodig om te herstellen.
[...]

Ik zie dat het niet direct laten zien van een net gemaakt foto eerder iets met Whatsapp zelf te maken heeft?
In de foto app (niet camera app dus), komt deze vrijwel direct tevoorschijn in het overzicht, maar bij Whatsapp is op hetzelfde moment die foto nog niet te zien. Is die foto eenmaal zichtbaar binnen Whatsapp en wordt deze vervolgens verwijderd binnen de foto-app, dan blijft deze bij Whatsapp gewoon in het album-overzicht staan zolang je dat overzicht niet gesloten hebt. Als je het album-overzicht open laat staan dan blijft die verwijderde foto ook steeds maar zichtbaar, selecteren geeft wel een foutmelding, maar foto blijft als mini toch in het overzicht aanwezig.

Blijkbaar heeft Whatsapp toch even wat tijd nodig om het album bij te werken.

Testing, one, two ...

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het is niet alleen Whatsapp, het is de manier waarop W10M met de foto's omgaat. De foto is er al, maar wordt nog bewerkt door Windows, een soort post-processing. Zonder HDR is dit vrij vlot, met HDR duurt het langer. De Windows Photos app ziet de foto wel, maar third party apps moeten vaak wachten tot de foto klaar is met verwerken voordat hij goed en wel in hun lijstje komt te staan.

Dit gaat op voor bijv. Whatsapp, Messenger, Instagram etc.

• kdeboois
Amadeus1966 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:34:
[...]

Schrijf je de foto's weg naar de sd kaart?
Daar kan een mogelijke oorzaak liggen.
Ook al heb je een snelle kaart dan nog kan dit wel eens problemen geven.
Heb al een paar kee meegemaakt dat mijn toestel na een soft reset niet vooruit te branden was.
Ondanks die zogenaamde scan op fouten bladiebla.

Toen ik de sd kaart los in mijn laptop stak om vanuit daar een schijfcontrole te doen was het euvel opgelost.
Misschien is dat iets voor jou.
Ik heb er een SD kaart inzitten voor de offline kaarten (wat echt een killer app is voor een wereldreiziger omdat de navigatie prima offline werkt). De foto's gaan allemaal naar het interne geheugen. Ik ben wel een HDR fan, dus die zal ik eens uitschakelen.
hardware-lover schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:12:
[...]

Ik zie dat het niet direct laten zien van een net gemaakt foto eerder iets met Whatsapp zelf te maken heeft?
Blijkbaar heeft Whatsapp toch even wat tijd nodig om het album bij te werken.
Ik ga eens proberen Whatsapp gewoon eerst echt af te sluiten.

Ik gebruik het zo vaak en sta in een winkel echt minuten te klooien terwijl je juist dan ff snel een foto wil maken.

kdeboois schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:29:
[...]
[knip]

Ik gebruik het zo vaak en sta in een winkel echt minuten te klooien terwijl je juist dan ff snel een foto wil maken.
Maar foto's maken binnen Whatsapp en die vervolgens delen gaat toch wel aardig snel?

Testing, one, two ...

• kdeboois
hardware-lover schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:03:
[...]

Maar foto's maken binnen Whatsapp en die vervolgens delen gaat toch wel aardig snel?
Klopt, maar die komen dan niet in je foto's...

Correctie... na een minuut of wat wel... erg irritant.

[ Voor 10% gewijzigd door kdeboois op 02-01-2017 21:13 . Reden: Update ]

kdeboois schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:07:
[...]
Klopt, maar die komen dan niet in je foto's...

Correctie... na een minuut of wat wel... erg irritant.
Ik weet niet wat dat is bij jou? Ik maak een foto binnen whatsapp, stuur deze door, en even later, een paar tellen maar, komt deze tevoorschijn in de foto-app?

Maar het gaat nu alleen nog maar over Whatsapp, en die heeft zijn eigen topic voor Windows mobielen ;)

Testing, one, two ...

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:39
Ik heb sinds zaterdag ook een 950 XL. Deze vervangt mijn Lumia 735. Erg prettig, weer Windows Phone, was al bijna in het Android-kamp beland. Toch gekozen voor de XL doordat deze nu maar net iets duurder is dan een midrange Android.

Wel een paar vragen voor de ervaren 950-bezitters:
  • Hoe krijgen jullie 'Hello' prettig werkend?
    Ik krijg hem niet zo ver dat ie op meer dan 25 cm mijn ogen scant. Met bril op moet ik nog dichter bij. Heb het toch al zeker 20 keer 'u beter leren kennen' gedaan. Maar voor unlocken moet ik de telefoon redelijk dicht bij mijn gezicht houden. Dat zorgt er toch voor dat het niet lekker werkt.
  • Hoe krijgen jullie offline 'Kaarten' geinstalleerd?
    Ik krijg deze niet geinstalleerd. Had de kaarten op de SD-kaart van mijn 735 staan. Dat werkte niet dus die heb ik in mijn 735 gewist. Dat heeft niet geholpen. Hij toont met sd-kaart erin helemaal geen kaart (ook niet op wifi). Zonder kaart doet hij dat wel, maar als ik instellingen wil veranderen stopt de app Kaarten. Iemand tips of oplossingen?
Edit: Een update van de kaarten-app was de oplossing....

• hjs
  • Niet online

hjs

De offline kaarten is bij mij gewoon op de + drukken bij de instellingen.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11 14:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik weet niet wat mijn telefoon aan het doen is, ik was vorige maand al vrij snel door mijn bundel heen dus ik heb op een gegeven moment data maar uitgezet (zit toch bijna altijd op wifi)

Toen werd het 1 januari, dus weer een nieuwe maandbundel. Ik heb gisteren mobiele data minimaal aangehad (alleen in de auto), maar hij heeft nu al bijna een gigabyte (van de 1,5 gb) verstookt.

Bij de instelling waar je kunt zien wat dit heeft gedaan staat dat het proces systeem dik 900 mb heeft verbruikt.

:(

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:47

g0tanks

Moderator CSA
[...]

Herkenbaar, zowel bij WhatsApp als Messenger. ' Oplossing' is om de foto te delen via de galerij naar de desbetreffende app, i.p.v. in de app zelf.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-11 16:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Het is zover: geen telefoons meer te koop in de Store.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• BadWampa
GerCor schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:37:
Het is zover: geen telefoons meer te koop in de Store.
Het is nu dus afwachten tot ze allemaal uitgestorven zijn. Die van mij en m'n vrouw doen in ieder geval goed hun best. Tijd lang geen gebreken gehad en nu de afgelopen 2 weken al een paar keer willekeurig uitval en reboots gehad. En de allerergste is dat de telefoon op zwart slaat, vaak na ontvangst van een bericht, en enorm luid begint te zoemen/brommen. Alleen de batterij eruit trekken helpt dan nog.
Heel jammer hoor, had best hoge verwachtingen en hoop toen ik de telefoon kocht. Dat Microsoft het wel aardig recht zou gaan trekken met Windows 10 Mobile maar het is hem niet geworden...
Pagina: 1 ... 108 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.