• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BadWampa schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:35:
[...]

Het is nu dus afwachten tot ze allemaal uitgestorven zijn. Die van mij en m'n vrouw doen in ieder geval goed hun best. Tijd lang geen gebreken gehad en nu de afgelopen 2 weken al een paar keer willekeurig uitval en reboots gehad. En de allerergste is dat de telefoon op zwart slaat, vaak na ontvangst van een bericht, en enorm luid begint te zoemen/brommen. Alleen de batterij eruit trekken helpt dan nog.
Heel jammer hoor, had best hoge verwachtingen en hoop toen ik de telefoon kocht. Dat Microsoft het wel aardig recht zou gaan trekken met Windows 10 Mobile maar het is hem niet geworden...
Gewoon 10 seconden ofzo langer laten doorzoemen, hij schiet vanzelf in een reset.

Heb ik er 1tje recent van gehad, lijkt toch iets vaags te zijn icm Whatsapp, gebeurde precies wanneer ik een WA binnenkrijg.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
SinergyX schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:41:
[...]

Gewoon 10 seconden ofzo langer laten doorzoemen, hij schiet vanzelf in een reset.

Heb ik er 1tje recent van gehad, lijkt toch iets vaags te zijn icm Whatsapp, gebeurde precies wanneer ik een WA binnenkrijg.
Ja dat klopt, maar op de een of andere manier gebeurd het dan precies op een moment dat 10 seconden herrie niet echt op prijs wordt gesteld. :P

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Killen door powerknop ingedrukt te houden werkt ook altijd.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

GerCor schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:37:
Het is zover: geen Lumia telefoons meer te koop in de Store.
Zoooo ;)

Testing, one, two ...

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-11 16:19

GerCor

Zonder dallen geen pieken

In sommige landen kun je ook andere merken dan Lumia kopen in de Microsoft store. In Nederland helemaal niks meer. Hebben, voor zover ik weet, ook nooit andere merken in de store gestaan. Ergo: geen telefoons meer te koop in de store.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:56
Had vorige maand een 950 XL aangekocht.

Zullen ze geen nieuw model uitbrengen op de CES beurs?

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-10 20:15

FXX

hardware-lover schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:44:
[...]

De kreet "Liquid" is misschien tamelijk verwarrend voor menigeen, wat veel belangrijker is dat de heatpipe zijn werk blijkbaar erg goed doet, en dan boeit het mij als gebruiker niet veel hoe ie heet (<< ;) )
Potato-potàto inderdaad.. :) Toch wordt ook een 950 best warm tijdens zwaarder gebruik (m.n. navigatie/gamen), maar overheaten gebeurt gelukkig niet.
hardware-lover schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:44:
Wat een sprong in het resultaat van de geheugen snelheidstest? Die is werkelijk heel erg groot?
Je hebt niet per ongeluk de waarde aan de rechterzijde genomen, die van de opslag?
Dat heb ik wel, blijkbaar |:( Nog twee metingen gedaan met wat meer apps open op de achtergrond, zelfde build (14965.0):
CPU: 1484 / 1531 / 1452
Data Mem: 89.86 / 92.05 / 87.9
Data Storage: 125 / 131.16 / 125
GPU avg: 39 / 38 / 38

Eerste meting was na een reboot zonder zelf andere apps te openen. Echt veel brengt dat niet. De 950XL presteert zoals de specs beloven, op alle fronten beter dan de 950..

• coenraad7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 14:29
ik heb een vraag die ik laatst ook al op een ander forum heb gesteld maar ik kreeg wat vage antwoorden terug.

Ik heb al een jaar mijn Lumia 950 en sinds een tijdje laat mijn usb C kabel telkens los uit mijn oplader poort van mijn telefoon. ik heb ook al verschillende usb C kabels geprobeerd, maar niks helpt. ik heb mijn oplader poort van mijn telefoon ook al mijn zo'n " spray duster " schoongemaakt maar er zit geen vuil in.

Heeft iemand hier ervaring met dit probleem en misschien een oplossing ?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 19:48

Swerfer

Hmm...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• coenraad7
zou dat kunnen voor mijn probleem ?

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

coenraad7 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:06:
[...]

Het lijkt een mechanisch probleem waar jij niet perse schuld aan hebt. Als Microsoft niet kan aantonen dat je de aansluiting onjuist hebt gebruikt of geforceerd, dan heb je gewoon recht op garantie. Microsoft is ook meestal erg coulant naar hun klanten toe. Misschien eerst via de chat aangeven wat je probleem is en misschien zeggen ze meteen wel dat het onder garantie valt. Sla de chat wel op mocht er later toch gezegd worden dat het geen garantie is en je daarom in ieder geval voor de 'onderzoekskosten' moet betalen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Swerfer schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:13:
[...]

Het lijkt een mechanisch probleem waar jij niet perse schuld aan hebt. Als Microsoft niet kan aantonen dat je de aansluiting onjuist hebt gebruikt of geforceerd, dan heb je gewoon recht op garantie. Microsoft is ook meestal erg coulant naar hun klanten toe. Misschien eerst via de chat aangeven wat je probleem is en misschien zeggen ze meteen wel dat het onder garantie valt. Sla de chat wel op mocht er later toch gezegd worden dat het geen garantie is en je daarom in ieder geval voor de 'onderzoekskosten' moet betalen...
Je zou eerst met een satéprikker in de poort kunnen peuren, misschien zit er wat stof in. En anders inderdaad aanmelden bij B2X voor garantie. De aanmeldprocedure is een hoop gezeik maar qua afhandeling zijn ze eg soepel en snel.

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-11 18:45
coenraad7 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:06:
[...]
Ik heb hetzelfde gehad op mijn Lumia 735. Is gerepareerd onder garantie.

• coenraad7
bedankt, ik ga een poging wagen bij B2X

• coenraad7
Paulus73 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:24:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad op mijn Lumia 735. Is gerepareerd onder garantie.
hoelang was je je toestel kwijt ?
coenraad7 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:51:
bedankt, ik ga een poging wagen bij B2X
Via de B2X app? ;)

Testing, one, two ...

• coenraad7

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Vraag me af of er ervaring is met verschil in accu-duur bij wél of niet gebruik van SD-kaart.
Zou de accu hier verschillend mee omgaan?

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-10 12:36
BadWampa schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:35:
[...]

Het is nu dus afwachten tot ze allemaal uitgestorven zijn. Die van mij en m'n vrouw doen in ieder geval goed hun best. Tijd lang geen gebreken gehad en nu de afgelopen 2 weken al een paar keer willekeurig uitval en reboots gehad. En de allerergste is dat de telefoon op zwart slaat, vaak na ontvangst van een bericht, en enorm luid begint te zoemen/brommen. Alleen de batterij eruit trekken helpt dan nog.
Heel jammer hoor, had best hoge verwachtingen en hoop toen ik de telefoon kocht. Dat Microsoft het wel aardig recht zou gaan trekken met Windows 10 Mobile maar het is hem niet geworden...
Ik had dezelfde problemen na iets meer dan twee jaar. Batterij vervangen, voor nog geen €25 en ik heb weer een prima werkende telefoon. Microsoft Batterijtype: BV-T4D.

• Sandwalker
coenraad7 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:35:

Ik heb al een jaar mijn Lumia 950 en sinds een tijdje laat mijn usb C kabel telkens los uit mijn oplader poort van mijn telefoon. ik heb ook al verschillende usb C kabels geprobeerd, maar niks helpt. ik heb mijn oplader poort van mijn telefoon ook al mijn zo'n " spray duster " schoongemaakt maar er zit geen vuil in.

Heeft iemand hier ervaring met dit probleem en misschien een oplossing ?
Zo'n spray duster geeft niet echt veel luchtdruk en een USB connector is klein en best diep. Als je je telefoon veel in je broekzak hebt zitten hoopt zich vanzelf stof op in de connector wat je er bijna niet uitkrijgt. Daarnaast kan het gebeuren dat er stof in het vrouwtje van de USB aansluiting komt te zitten.

Pak een naaisetje, neem een dunne naald. Telefoon uitzetten, batterij eruit en rustig op je gemak even peuteren (kant met het oogje gebruiken en proberen niet in je vingers te prikken) en stof en dergelijke eruit halen. Ik stond ervan te kijken hoeveel rommel, die ik met het blote oog niet kon zien, er uit zo'n connector kan komen. Daarna werd de telefoon weer herkend door de pc en zat de USB kabel ook een stuk steviger vast.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
coenraad7 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:52:
[...]

Mijn toestel werd op vrijdag opgehaald door DHL en werd de volgende vrijdag gerepareerd thuisbezorgd. Main camera en main speaker vervangen onder garantie.

[ Voor 9% gewijzigd door PinokkioTV op 04-01-2017 11:22 ]

• Paulus73
coenraad7 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:52:
[...]
Ook ik was hem een week kwijt.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Sandwalker schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:00:
[...]
Pak een naaisetje, neem een dunne naald. Telefoon uitzetten, batterij eruit en rustig op je gemak even peuteren (kant met het oogje gebruiken en proberen niet in je vingers te prikken) en stof en dergelijke eruit halen. Ik stond ervan te kijken hoeveel rommel, die ik met het blote oog niet kon zien, er uit zo'n connector kan komen. Daarna werd de telefoon weer herkend door de pc en zat de USB kabel ook een stuk steviger vast.
Kwam echt veel stof uit :o Ik heb overigens wel de punt gebruikt ipv het oogje...

Sandwalker schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:48:
[...]
Ik had dezelfde problemen na iets meer dan twee jaar. Batterij vervangen, voor nog geen €25 en ik heb weer een prima werkende telefoon. Microsoft Batterijtype: BV-T4D.
Iets meer dan 2 jaar? Ik moet mij heel sterk vergissen maar de 950 serie is zo rond okt/nov 2015 pas beschikbaar? Misschien moet het 1 jaar zijn i.p.v. 2?

Testing, one, two ...

• Sandwalker
hardware-lover schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:45:
[...]

Iets meer dan 2 jaar? Ik moet mij heel sterk vergissen maar de 950 serie is zo rond okt/nov 2015 pas beschikbaar? Misschien moet het 1 jaar zijn i.p.v. 2?
Je hebt helemaal gelijk. Damn! had ik heb nog mooi onder de garantie kunnen laten vallen.
Sandwalker schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:09:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Damn! had ik heb nog mooi onder de garantie kunnen laten vallen.
Niet echt, Microsoft geeft 6 maanden garantie op de accu. Zou deze niet verwisselbaar zijn (door de gebruiker zelf), dan was het 2 jaar voor ons geweest.

Testing, one, two ...

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07 12:18
GerCor schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:37:
Het is zover: geen telefoons meer te koop in de Store.
950XL is gewoon te koop hoor...... ;)
Swerfer schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:47:
[...]

Kwam echt veel stof uit :o Ik heb overigens wel de punt gebruikt ipv het oogje...
Zo doe ik het ook eens in de paar maanden, ik heb blijkbaar bijzonder stoffige broeken, iedere twee-drie maanden moet ik peuteren omdat de usb kabel anders nauwelijks contact maakt.

People as things, that’s where it starts.

• coenraad7
Nou... Ik heb dus even gezeten met een naald, 2 lampjes om me heen en zitten pielen in mijn charging port. En ja hoor, de kabel gaat er weer goed in. Er zat zo veel stof in en zand?!?!? Dus ik annuleer die ticket wel weer bij B2X. Iedereen bedankt voor de tip XD

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 23:28
RobinHood schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:59:
[...]

Zo doe ik het ook eens in de paar maanden, ik heb blijkbaar bijzonder stoffige broeken, iedere twee-drie maanden moet ik peuteren omdat de usb kabel anders nauwelijks contact maakt.
Vlak voordat je inplugt even blazen? Dat is wat ik vrijwel altijd doe... Ik hoef nooit te peuteren, behalve bij de 3.5mm poort, daar gaat bijna altijd een pluisje inzitten :+

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

MartinM7H schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:55:
[...]
950XL is gewoon te koop hoor...... ;)
Ik zag het idd, enkel een zwarte XL en tegen een aardig bedrag, maar ze hebben (hadden ondertussen?) er minimaal één te koop staan en daarom.... ;)

(buiten de Microsoft stores zijn ze schijnbaar nog goed verkrijgbaar)

Testing, one, two ...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog wel te koop, 399.
https://www.microsoftstor...iver_30_LUMIA950XL_PDP)()

(geen idee of er referral zut in zit, komt van de MSN pagina af).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-11 19:26
SinergyX schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:19:
Nog wel te koop, 399.

refurbished misschien wel :P

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:19:
Nog wel te koop, 399.

Zou dan van ál die artikelen die riepen dat MS de verkoop staakt, helemaal niemand contact hebben opgenomen met MS voor een verificatie?

Dat zou bijzonder treurig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door jodeltje op 05-01-2017 00:48 ]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 16:19
Ik vind het jammer dat er geen Lumia 830's meer te koop zijn. Ofja, geen 830's, maar Windows Phone's met een metalen body en dan een beetje in het design van de 830/930 van destijds.

Mijn 830 heeft een klein barstje in het scherm zitten (zelf schuld) en doet het verder nog prima. Hopelijk is er tegen de tijd dat hij echt stuk is een mooie nieuwe op de markt. Ik trek heel die Apple en Android OS-en bijzonder slecht :X

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 10:38
vosss schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 01:02:
Mijn 830 heeft een klein barstje in het scherm zitten (zelf schuld) en doet het verder nog prima. Hopelijk is er tegen de tijd dat hij echt stuk is een mooie nieuwe op de markt. Ik trek heel die Apple en Android OS-en bijzonder slecht :X
Ik ben persoonlijk juist wel blij met de kunststof behuizing van de 950 en vooral met de verwisselbaarheid ervan: Mijn rode Mozo-cover geeft de telefoon toch echt wel iets bijzonders.
Gelukkig heb ik mijn 950 nog niet zo lang maar ik hoop wel dat er wat meer fabrikanten het aandurven om wat fijne Windows-toestellen uit te brengen. Ik ben ook een beetje bang van die andere twee OS'en..

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:46
jodeltje schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 00:46:
[...]

Zou dan van ál die artikelen die riepen dat MS de verkoop staakt, helemaal niemand contact hebben opgenomen met MS voor een verificatie?

Het zou ook niet de eerste keer zijn. Dit soort nieuwsberichten die later foutief bleken te zijn heeft WP8 en W10M echt geen goed gedaan. Overigens MS die vervolgens het niet corrigeert ook niet echt, maar ok.
We zullen zien of de 'pers' het dit keer beter heeft gedaan.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:53

Esumontere

Floep, banaan.

Dit soort bijdragen willen we niet zien in toesteltopics. Die houden we graag in V&A

[ Voor 89% gewijzigd door PaT op 05-01-2017 10:10 ]

• Sandwalker
jodeltje schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 00:46:
[...]

Van de frontpage van tweakers:
Microsoft Nederland kan op dit moment geen antwoord geven op de vraag of er weer Lumia-telefoons op voorraad komen. Een medewerker van de Microsoft Store-website geeft via de chat aan dat de helpdesk geen informatie heeft over de voorraad.

Er is dus wel navraag gedaan, maar bij de chat van de helpdesk die weet ik veel waar zit. Ik had eigenlijk van Tweakers wel verwacht dat ze in ieder geval de persvoorlichters van de grote jongens wel onder speed dial hebben zitten. De 950XL, die qua prestaties leuk mee kan komen is op dit moment nog leverbaar, maar je moet op de display dock aanbieding klikken om hem te zien. De andere kon ik zo in de store niet gevonden krijgen.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 10:55
Sandwalker schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:23:
[...]

Van de frontpage van tweakers:
Microsoft Nederland kan op dit moment geen antwoord geven op de vraag of er weer Lumia-telefoons op voorraad komen. Een medewerker van de Microsoft Store-website geeft via de chat aan dat de helpdesk geen informatie heeft over de voorraad.

Er is dus wel navraag gedaan, maar bij de chat van de helpdesk die weet ik veel waar zit. Ik had eigenlijk van Tweakers wel verwacht dat ze in ieder geval de persvoorlichters van de grote jongens wel onder speed dial hebben zitten. De 950XL, die qua prestaties leuk mee kan komen is op dit moment nog leverbaar, maar je moet op de display dock aanbieding klikken om hem te zien. De andere kon ik zo in de store niet gevonden krijgen.
De MIcrosoftstore Italie had hem tot voor kort nog op voorraad. Wel voor een hoge prijs: 459 euro.
Ik weet niet of die store ook naar NL verstuurd.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Typhone heeft ze "ruim" op voorraad zeggen ze.

950 XL in Wit en Zwart voor €299,-

Testing, one, two ...

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-11 21:23
Het Windows 10 Mobile avontuur loopt voor mij tegen het einde. Heb ruim een jaar de Lumia 950 XL gebruikt met enigszins gemengde ervaring. Dikke plus voor de hardware en dan vooral de camera. Ook de algemene bediening en UI zijn me goed bevallen. App gap viel op zich wel mee, maar is afgelopen jaar niet echt beter geworden.

Minpunten waren de vele bugs en missende features. Dat is wel iets verbeterd in een jaar tijd, maar lang niet alles is opgelost en dat valt me wel tegen van Microsoft. Maar de grootste afknapper is toch echt Microsoft zelf. Door o.a.het volledig afkappen van de eigen toestellen hebben ze de markt een signaal gegeven waardoor het hele momentum weg is. En dat wordt helaas niet gecompenseerd door de paar niche toestellen van andere OEMs.

Ik gebruikte de Lumia als tweede toestel naast mijn Android werktelefoon en daardoor was het niet zo erg dat bepaalde apps er niet zijn of bepaalde functionaliteit ontbreekt. Nu ga ik echter nog maar 1 telefoon gebruiken en dan heb ik toch de volledige functionaliteit nodig.

Het was een leuk ritje om met een OS in ontwikkeling mee te maken, hoewel ik meer lol en betrokkenheid had in de twee jaar daarvoor dat ik een Jolla in gebruik had. Het was wel een duur ritje, want als ik zie wat de nieuwprijs nu is zal ik er flink op toeleggen wanneer ik hem in de V&A zet...

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11 10:47
bilgy_no1 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:18:
Het Windows 10 Mobile avontuur loopt voor mij tegen het einde. Heb ruim een jaar de Lumia 950 XL gebruikt met enigszins gemengde ervaring. Dikke plus voor de hardware en dan vooral de camera. Ook de algemene bediening en UI zijn me goed bevallen. App gap viel op zich wel mee, maar is afgelopen jaar niet echt beter geworden.

Minpunten waren de vele bugs en missende features. Dat is wel iets verbeterd in een jaar tijd, maar lang niet alles is opgelost en dat valt me wel tegen van Microsoft. Maar de grootste afknapper is toch echt Microsoft zelf. Door o.a.het volledig afkappen van de eigen toestellen hebben ze de markt een signaal gegeven waardoor het hele momentum weg is. En dat wordt helaas niet gecompenseerd door de paar niche toestellen van andere OEMs.

Ik gebruikte de Lumia als tweede toestel naast mijn Android werktelefoon en daardoor was het niet zo erg dat bepaalde apps er niet zijn of bepaalde functionaliteit ontbreekt. Nu ga ik echter nog maar 1 telefoon gebruiken en dan heb ik toch de volledige functionaliteit nodig.

Het was een leuk ritje om met een OS in ontwikkeling mee te maken, hoewel ik meer lol en betrokkenheid had in de twee jaar daarvoor dat ik een Jolla in gebruik had. Het was wel een duur ritje, want als ik zie wat de nieuwprijs nu is zal ik er flink op toeleggen wanneer ik hem in de V&A zet...
Ik loop met hetzelfde gevoel helaas.
Echter ik wacht nog een paar maanden om te kijken of er nog iets gaat uitkomen ( surface Phone ) ijdele hoop misschien maar wie weet.
Als het dan nog niets duidelijk is wat er gaat gebeuren of wat ze willen ga ik naar IOS. Mijn vrouw is nu al overgestapt naar een IPhone SE en als ik zie hoe dat werkt dan word ik toch wel jaloers, zelfs de MS applicaties ( office365, OneDrive ) werken beter dan op de MS eigen toestellen.
Er is gewoon 1 ding dat stoort en dat is de UI van IOS de telefoon ziet er chaotisch uit ;)

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 14:31
SED schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:54:
Net even mijn 950 getest met twee soorten handschoenen aan en inderdaad geen reactie. Jammer was wel handig.
Ik gebruik nu een paar weken de 950 en vandaag miste ik deze functie dus op de fiets met mijn neus t scherm bediend verre van ideaal dus.

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 19:41
Een tweetal maand geleden een Nokia Lumia 950 XL in gebruik genomen, ik kom van Android en had zin om eens iets anders te proberen en wou ook mijn ervaringen even delen.

Positief:
  • Het scherm is echt heel mooi, scherp en ook buiten goed af te lezen
  • Het besturingssysteem met de tiles. Op die manier past er eigenlijk meer op mijn startscherm dan bij een Androidtelefoon
  • De live tegels. Handig om snel even te spieken welk nummer er aan het spelen is, welke afspraken nog gepland staan en of ik regen moet verwachten
  • De gezichtsherkenning om de telefoon te unlocken. Het duurt soms net te lang maar af en toe weet het me toch te verrassen door sneller te zijn dan dat ik de pincode kan invoeren
  • De meegeleverde apps werken prima
  • Sms'en vanaf de pc via Skype preview.
  • Voor een telfoon maakt het apparaat vaak prima plaatjes
Negatief:
  • Het app-aanbod is zéér mager. Sommige apps bestaan wel maar zijn al maanden of jaren niet meer geüpdatet waardoor de gebruikerservaring toch een pak lager is dan wat ik gewoon was.
  • De traagheid van de niet-MS apps. Voor een telefoon met eingelijk echt wel degelijke specificaties had ik een vloeiendere gebruikerservaring verwacht. Eén voorbeeldje: ik had niet verwacht dat ik bij het openen van Whatsapp soms enkele seconden zit te wachten tot het ook daadwerkelijk opent.
  • De GPS verbindt meestal snel en prima maar af en toe verbindt hij enkel wanneer ik de telefoon opnieuw opstart. Dat is uiteraard hinderlijk.
Conclusie:
Ik kan de telefoon waarschijnlijk enkel aanbevelen aan liefhebbers van het OS. Ik kan ermee uit de voeten doordat heel wat webapps vaak een goed of beter alternatief zijn maar ik vond Android beter en sneller werken. Ik vind het een toestel met heel wat ongebruikte potentie. Mocht ik het toestel eerst 2 maand kunnen uitproberen hebben, dan zou ik het nu niet opnieuw aanschaffen.

• GerCor

GerCor

bacardifrans schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:08:
[...]

Ik gebruik nu een paar weken de 950 en vandaag miste ik deze functie dus op de fiets met mijn neus t scherm bediend verre van ideaal dus.
Wordt binnenkort toch verboden dus ach .... :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

bacardifrans schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:08:
[...]
Werkt je rechter grote teen ook niet? Nee? Probeer het eens met de linker dan?

Testing, one, two ...

• Amadeus1966
  • Laatst online: 22-10 15:16
Naast dat het niet mag in het verkeer en dadelijk hopelijk ook niet meer op de fiets hoop ik ook dat ze eindelijk ook eens de "oortjes" gaan aanpakken.
Maar dat terzijde.

De oudere lumia's zoals de 520/1320 e.d.kon je altijd wel bedienen met handschoenen.
Niet met die dikke ovenwanten natuurlijk maar toch.

Maar ja een smartphone bedienen tijdens een stortbui is ook een drama.
Is mij al een paar keer overkomen dat ik een gesprek niet eens kon aannemen tijdens een stortbui.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04:03

g0tanks

Moderator CSA
Ik kan de laatste tijd nooit fatsoenlijk WhatsApp web gebruiken, omdat deze zegt dat mijn telefoon niet verbonden is met het internet. Als ik mijn telefoon ontgrendel en WhatsApp open werkt het meteen weer wel. Raak ik mijn telefoon een tijdje niet aan zodat deze zich vergrendelt, dan gaat WhatsApp web weer meteen 'offline'. Heeft iemand dezelfde ervaring? Ik heb verder gewoon een stabiele WiFi- en 4G-verbinding en geen battery saver o.i.d. aanstaan.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ja, herkenbaar.

• kruila
g0tanks schreef op zondag 8 januari 2017 @ 06:17:
Ik kan de laatste tijd nooit fatsoenlijk WhatsApp web gebruiken, omdat deze zegt dat mijn telefoon niet verbonden is met het internet. Als ik mijn telefoon ontgrendel en WhatsApp open werkt het meteen weer wel. Raak ik mijn telefoon een tijdje niet aan zodat deze zich vergrendelt, dan gaat WhatsApp web weer meteen 'offline'. Heeft iemand dezelfde ervaring? Ik heb verder gewoon een stabiele WiFi- en 4G-verbinding en geen battery saver o.i.d. aanstaan.
heb je misschien uitgezet dat whatsapp op de achtergrond mag werken?

• Amadeus1966
Hier komt dat ook met regelmaat voor.
En ja alles staat goed ingesteld.
Heb me er maar bij neergelegd.
Zal straks met de grote update wel weer over zijn.
Immers dan wordt alles altijd mooier, sneller en beter 😆

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 19:41
g0tanks schreef op zondag 8 januari 2017 @ 06:17:
Hier exact hetzelfde probleem de voorbije dagen. Ik ben de instellingen zelfs nog eens afgelopen om te checken of er iets niet plots 'uit' stond. Nee dus. Zeer vervelend.

• Paulus73
Even iets anders. Ik heb de 950XL nu ruim een week, maar ik vind het unlocken met Hello niet werkbaar.
Ik moet de telefoon zo dicht bij mijn gezicht houden dat het niet meer handig / prettig is. Ook zonder bril kom ik niet op minder dan 20/25 cm, niet de normale 'gebruiksafstand' waarop ik mijn telefoon gebruik.

Werkt Hello niet goed bij mij, of is dit het beste wat de irisscanner kan? Ook bij het instellen (herhaaldelijk 'beter herkennen' gedaan) moet ik hem vaker dichter bij houden dan ik hem gebruik, met bril herkent hij me niet en ik moet mijn telefoon dan dichtbij houden.

Is het bij jullie werkbaar?

• Amadeus1966
Nope, vind het op mijn 950 ook niet je van het.
In het begin een paar keer gebruikt maar algauw van afgestapt.
Toevallig afgelopen weekend ook weer even mee geklooid, maar net als bij jou.
Fijner was geweest als je dat ding pakt en op leesafstand kon openen.
Doch helaas.

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 22:38
peterh schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:56:
Een tijdje geleden kon mijn 950XL wel bijna 40 uur met een batterij doen. Helaas is dat inmiddels weer gereduceerd naar max 20 uur.
Heeft iemand soortgelijke ervaring?
Ik heb nu de Skype Preview eraf gemieperd... ik heb sterk de indruk dat dat behoorlijk wat batterij-tijd scheelt.

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

peterh schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:13:
[...]
Ik heb nu de Skype Preview eraf gemieperd... ik heb sterk de indruk dat dat behoorlijk wat batterij-tijd scheelt.
Dat was toch gemakkelijk te controleren via het batterijverbruik per app overzicht onder de instellingen? Bij mij staat Skype Preview op < 1% in dat overzicht.

Testing, one, two ...

• GerCor

GerCor

Paulus73 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:53:
Even iets anders. Ik heb de 950XL nu ruim een week, maar ik vind het unlocken met Hello niet werkbaar.
Ik moet de telefoon zo dicht bij mijn gezicht houden dat het niet meer handig / prettig is. Ook zonder bril kom ik niet op minder dan 20/25 cm, niet de normale 'gebruiksafstand' waarop ik mijn telefoon gebruik.

Werkt Hello niet goed bij mij, of is dit het beste wat de irisscanner kan? Ook bij het instellen (herhaaldelijk 'beter herkennen' gedaan) moet ik hem vaker dichter bij houden dan ik hem gebruik, met bril herkent hij me niet en ik moet mijn telefoon dan dichtbij houden.

Ja, voor mij werkt het ook voor geen meter. Dus ........ mijn dochter gevraagd het op mijn telefoon te proberen. Resultaat: werkt probleemloos en razendsnel.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:58

RayNbow

Kirika <3

Windows Hello staat aan op m'n 950, maar ik gebruik 't nauwelijks. Het is sneller voor mij om snel omhoog te swipen en m'n pincode in te voeren.

(Op m'n Surface Pro 4 werkt het wel ideaal.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Paulus73
Dan denk ik dat ik ook bij de mensen hoor bij wie het niet lekker werkt. Jammer maar helaas. Was ook niet de reden dat ik hem kocht......... (maar het had mooi geweest als het soepel werkte).

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Meen toch een hele reactie te hebben gegeven op de vraag over hello op de 950xl. Heeft iemand deze soms verwijderd?

In het kort dan. Op de 950xl werkt het voor geen meter, op de surface 4 werkt het feilloos.

Vind de opmerking van gercor wel grappig. Wij zaten hier al te geinen dat ik een ooglift nodig heb, want als ik mijn ogen geforceerd groot maak werkt het wel aardig. Maar goed, je staat redelijk voor lul als je dat in het openbaar doet. Dochter heeft wel grote heldere ogen, zal eens kijken hoe het voor haar werkt.
Paulus73 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:42:
Dan denk ik dat ik ook bij de mensen hoor bij wie het niet lekker werkt. Jammer maar helaas. Was ook niet de reden dat ik hem kocht......... (maar het had mooi geweest als het soepel werkte).
Het werkt hier vrijwel altijd wel, met en zonder bril (met ontspiegeld glas). Maar het is niet sneller dan even de code intypen (eigenlijk altijd langzamer), en die knipoog na de herkenning mag ook wel weg, dat kost enkel onnodig extra tijd. Daarbij is het nog steeds in bèta?

Testing, one, two ...

• maggoo
  • Laatst online: 10-10-2020
Ah, microsoft vindt het zelf ook maar matig met hello:

http://www.windowscentral...mprovements-windows-hello

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:59
Sneller is beter, nu ook hopen dat de herkenning ook beter is, ook met bril, dan ga ik het misschien weer gebruiken. Maar wat minder handig is, wanneer je in de auto zit, en de telefoon vast geklemd zit op de midden console, en je moet onder het rijden de telefoon unlocken...
Ik heb via de FB hub al eens voorgesteld om bij bepaalde bluetooth connections de telefoon niet te locken (car mode).

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Net de nieuwe update geïnstalleerd.

Het valt me op dat er eigenlijk al een poos geen firmware update geweest is. Zal de hardware dan al perfect met de software matchen?

😲

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11 16:14

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik heb vanmorgen nog even voor een heel leuk prijsje de 950XL besteld, verwacht geen wonderen. Maar het zal toch wel een hele stap voorwaarts zijn t.o.v. de 1020 op WM 10 wat ik nu gebruik (eigenlijk niet meer te doen.)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• flipje1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05-2023
dreameater schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:22:
Ik heb vanmorgen nog even voor een heel leuk prijsje de 950XL besteld, verwacht geen wonderen. Maar het zal toch wel een hele stap voorwaarts zijn t.o.v. de 1020 op WM 10 wat ik nu gebruik (eigenlijk niet meer te doen.)
Wat is een heel leuk prijsje en waar als ik vragen mag?

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 10:38
dreameater schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:22:
[...] t.o.v. de 1020 op WM 10 wat ik nu gebruik (eigenlijk niet meer te doen.)
Het zou me niet verbazen als de L1020 na een factory-reset opeens best weer werkbaar is. Natuurlijk wordt het geen snelheidswonder maar op mijn L925 ging het echt van "net niet" naar "best aardig".

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 10:55
De 1020 was wel een prachtig toestel! Ook qua bouwkwaliteit. Ook makkelijk open te halen mocht er iets stuk gaan. En natuurlijk de camera!

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023

Wat is "zo dicht bij'' bij jou?

Ik hou hem zo tussen de 20 a 25 cm van mijn gezicht af, eigenlijk de afstand wat ik ook heb met unlocken middels pincode, en werkt perfect. Soms ben ik pincode net aan het intikken en unlockt ie al. :)

Dus voor mij werkt het prima. Snelheid mag inderdaad wel wat omhoog, want dat is altijd mooi meegenomen. Maar ik moet zeggen dat ik die animatie wel geinig vind. :o

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59

The_Scarabial

MTB for life!

Ik moet zeggen dat ik het sinds ik de telefoon heb begin deze week weer heb aangezet en was aangenaam verrast over de irisscanner, bloedsnel, sneller als typen iig en het werkt beter als in den beginne.

In de auto als die in de houder staat gebruik ik gewoon de pincode

[ Voor 13% gewijzigd door The_Scarabial op 11-01-2017 23:25 ]

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-11 18:52
Zijn er meer mensen die plots geen geluid meer hebben met continuum.
Ik heb twee beeldschermen, twee docks, twee hdmi kabels en twee usb kabels geprobeerd. Alleen geluid als ik een 3,5mm jack aansluit.

Gisteren werkte het nog, vandaag kreeg ik de nieuwe update binnen en dit probleem doet zich voor...

Iemand een oplossing voor handen, google biedt ook weinig.

[ Voor 9% gewijzigd door mathelicious op 11-01-2017 23:31 ]

• Amadeus1966
MelvinB schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:57:
[...]

Wat is "zo dicht bij'' bij jou?

Ik hou hem zo tussen de 20 a 25 cm van mijn gezicht af, eigenlijk de afstand wat ik ook heb met unlocken middels pincode, en werkt perfect. Soms ben ik pincode net aan het intikken en unlockt ie al. :)

Dus voor mij werkt het prima. Snelheid mag inderdaad wel wat omhoog, want dat is altijd mooi meegenomen. Maar ik moet zeggen dat ik die animatie wel geinig vind. :o
20 a 25cm is mijn inziens te dichtbij.
Dat zou dan inhouden dat als je hem in je wagen in een standaard hebt zitten dat je hem eruit moet halen halen of zelf helemaal naar voren moet buigen.

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 13:54
maggoo schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:30:
...want als ik mijn ogen geforceerd groot maak werkt het wel aardig. Maar goed, je staat redelijk voor lul als je dat in het openbaar doet.
Haha! Ik heb dezelfde ervaring en sper mijn ogen altijd ver open voor Windows Hello, ongeacht wie er om me heen staat. #metbril
mathelicious schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:30:
Ik heb twee beeldschermen, twee docks, twee hdmi kabels en twee usb kabels geprobeerd. Alleen geluid als ik een 3,5mm jack aansluit.

Gisteren werkte het nog, vandaag kreeg ik de nieuwe update binnen en dit probleem doet zich voor...

Draadloos verbinden met mijn TV via Continuum geeft nog steeds beeld en geluid na de update. Dock zit nog in de doos, nooit in gebruik genomen, dus daar kan ik geen uitspraak over doen.

Testing, one, two ...

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 09:14
Amadeus1966 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:40:
[...]

Dat zou dan inhouden dat als je hem in je wagen in een standaard hebt zitten dat je hem eruit moet halen halen of zelf helemaal naar voren moet buigen.
Dan kun je toch altijd de pincode gebruiken? Het lijkt me sowieso geen goed idee om in de auto een irisscanner te gebruiken, want je moet dan wel echt je ogen van de weg halen. Een pincode intypen kan nog vanuit je ooghoeken.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• GerCor

GerCor

hardware-lover schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 00:27:
[...]
Draadloos verbinden met mijn TV via Continuum geeft nog steeds beeld en geluid na de update. Dock zit nog in de doos, nooit in gebruik genomen, dus daar kan ik geen uitspraak over doen.
Bij mij precies hetzelfde. Ik gebruik Continuum draadloos. 950 via Miracast naar mijn TV. Geen problemen, geluid doet het prima en ....... toch een mooie techniek hoor .... dat Continuum. Ziet er prachtig uit op 50 inch. _/-\o_

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Amadeus1966 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:40:
[...]

Ik bedoelde in mijn geval ook niet het gebruik in de auto.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

flipje1 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:10:
[...]
Wat is een heel leuk prijsje en waar als ik vragen mag?
Gezien de frequenties van dreameater zijn reacties is bij een volgende reactie van hem de Surface Phone mogelijk al beschikbaar :+

Testing, one, two ...

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-11 10:06

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

mathelicious schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:30:

Hier hetzelfde probleem , audio lijkt wel te werken , Althans als ik een usb muis aansluit hoor ik wel het usb geluid.

Update naar release candidate behoud het probleem , slow en fast ring kan ik niks over zeggen. Probleem treed al op als ik de kabel aansluit van de dock aan de telefoon. De agdq twitch stream gaat gelijk loosen en geeft daarna error.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-11 22:20
Toevallig meer mensen die last hebben van kuren met de Lumia 950 sinds dit weekend of zo? Vandaag doet hij heel moeilijk met uit slaapstand komen als ik de power knop in druk, ik heb soms wel 3 pogingen nodig om het toestel aan te krijgen. Ook lijkt de automatische helderheid van het scherm daarbij niet altijd te werken.

Heb volgens mij ergens voor het weekend een update binnen gehengeld, maar weet niet of het daarmee te maken heeft (aangezien ik het pas sinds vandaag ervaar)

N.B. Heb het toestel al een keer helemaal uit gezet en weer aan, maar dat lost niets op.

[ Voor 8% gewijzigd door DFKT op 16-01-2017 09:50 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• kruila
DFKT schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:50:
Toevallig meer mensen die last hebben van kuren met de Lumia 950 sinds dit weekend of zo? Vandaag doet hij heel moeilijk met uit slaapstand komen als ik de power knop in druk, ik heb soms wel 3 pogingen nodig om het toestel aan te krijgen. Ook lijkt de automatische helderheid van het scherm daarbij niet altijd te werken.
Nee, geen problemen met mijn 950

• GerCor

GerCor

Heb volgens mij ergens voor het weekend een update binnen gehengeld, maar weet niet of het daarmee te maken heeft (aangezien ik het pas sinds vandaag ervaar)

N.B. Heb het toestel al een keer helemaal uit gezet en weer aan, maar dat lost niets op.
Yep. Niet precies dat wat jij hebt maar wel: net voordat de 950 zichzelf uitschakelt, wordt het scherm iets minder helder (dat is normaal) en gaat dan op zwart. Alleen op het moment dat het scherm minder helder is krijg ik het niet meer helder door te scrollen. Ook werken de instellingen niet in het actiecentrum.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26

Heb het zelf ook af en toe met mijn l950xl. Het is gekomen sinds de laatste update, aangezien ik het eerder nog nooit heb gehad/

• wim62
  • Nu online

Dat had ik afgelopen zaterdag avond ook.
Hij zat in zijn geheel vast ook de aan en uit knop deed het niet .
Na het verwijderen van de accu werkt hij weer normaal , had een dag van tevoren wel een update gehad .

• stevens20
  • Laatst online: 07-11 12:43
wim62 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:59:
[...]

Dat had ik afgelopen zaterdag avond ook.
Hij zat in zijn geheel vast ook de aan en uit knop deed het niet .
Na het verwijderen van de accu werkt hij weer normaal , had een dag van tevoren wel een update gehad .
Dit had ik vannacht ook. Hij deed niks meer! Geen enkele knop deed iets en heb uiteindelijk de batterij verwijderd en daarna deed hij het weer. Het was maar goed dat ik vannacht naar de toilet moest, anders had ik vanmorgen geen wekker gehad.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Nog geen soortgelijke problemen ervaren sinds de laatste OS update met mijn XL.

Tja? Dat krijg je ervan als je vergeet af te kloppen |:(

Prompt zijn genoemde problemen begonnen, en dit gebeurde bij mij pas nadat ik mijn voicemail afluisterde met de telefoon in de hand waardoor de luidspreker actief is. Toen ik de telefoon naar het oor bracht bleef deze op luidspreker staan, en dat hoort niet. Scherm hoort dan ook op zwart te gaan maar dat heb ik niet gecontroleerd. Ik moest handmatig de telefoon op luidspreker aan of uit zetten, ongeacht hoe ik de telefoon hield.

Telefoon reageert nu aanmerkelijk trager op de dubbele scherm tik, wordt wel wakker, maar het duurt seconden langer dan anders. Na een herstart is het verdwenen en lijkt er niets aan de hand.

Ik ga het eens uitgebreid aan het testen, kijken of ik het "probleem" zelf op kan roepen.

Update 17-01 20:45: ik heb het gisteren nog een keer meegemaakt, direct nadat ik opnieuw de voicemail had afgeluisterd en wisselend van luidspreker naar intern audio geschakeld te hebben door het toestel aan de bovenzijde van het scherm af te dekken tijdens het afluisteren. Scherm werd daarbij ook keurig steeds zwart of gaf weer beeld, afhankelijk van wel/niet afdekken. Direct daarna was er nog niets aan de hand maar enige minuten later kwam het probleem zoals beschreven toch weer terug.

Na opnieuw een reboot heb ik het probleem echter niet meer kunnen "creëren" en mijn toestel werkt tot op dit moment weer helemaal zoals het hoort.

[ Voor 116% gewijzigd door hardware-lover op 17-01-2017 20:47 . Reden: Update is op 10-01 geinstalleerd, op 16-01 begonnen mijn problemen. ]

Testing, one, two ...

• GerCor

GerCor

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn agenda vanaf de Live Tile geopend. Wel als ik eerst een andere app open en dan weer sluit. Maar .... telefoon unlocken, Live Tile agenda aantikken..... mooi niet. :(

• kruila
GerCor schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:37:
Ik krijg met geen mogelijkheid mijn agenda vanaf de Live Tile geopend. Wel als ik eerst een andere app open en dan weer sluit. Maar .... telefoon unlocken, Live Tile agenda aantikken..... mooi niet. :(
even voor je getest: een live tile op mijn lumia 950 gemaakt van de outlook agenda en met 1 tik op die live tile opent de outlook agenda.

• GerCor

GerCor

kruila schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:19:
[...]
even voor je getest: een live tile op mijn lumia 950 gemaakt van de outlook agenda en met 1 tik op die live tile opent de outlook agenda.
Nadat je de 950 opnieuw hebt opgestart?

• kruila
GerCor schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:29:
[...]

Nadat je de 950 opnieuw hebt opgestart?
Nee, maar uiteraard heb ik dat nu alsnog gedaan: geen probleem hier, alles werkt zoals het moet

• nick_haak
  • Laatst online: 11-10 22:48
Aegir81 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:05:
[...]

Hier exact hetzelfde probleem de voorbije dagen. Ik ben de instellingen zelfs nog eens afgelopen om te checken of er iets niet plots 'uit' stond. Nee dus. Zeer vervelend.
En hier ook, ben blij met het toestel voor de rest, maar de Wifi problemen van dat ding zijn zo ontiegelijk irritant af en toe |:( op m'n werk ook, zet regelmatig de wifi maar uit, als blijkt dat ik al een uur geleden een mailtje heb ontvangen, die keurig in m'n outlook staat, maar op de telefoon nooit is binnengekomen, dan is dat kreng z'n verbinding weer kwijt.

Als ze dat nou eens zouden fixen, zou het toestel prima zijn, maar op deze manier.... aaaaargh.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-11 00:06

SED

nick_haak schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:29:
[...]

Emaar de Wifi problemen van dat ding zijn zo ontiegelijk irritant af en toe |
Geen idee welke versie je gebruikt. Maar op mijn insider versie heb ik al vele maanden geen probleem meer met de wifi.
Misschien een idee om eens een insider versie te proberen. In elk ander geval moet er een probleem zijn met je interne wifi deel en dus aanspraak op garantie.

Copyright and left by SED...

• nick_haak
Bedankt voor je reactie, aan het begin heb ik wel eens een insider versie (fast ring) geprobeerd, maar die kwam de stabiliteit niet ten goede.
Zit je op Fast of Slow?

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:59
nick_haak schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:16:
Bedankt voor je reactie, aan het begin heb ik wel eens een insider versie (fast ring) geprobeerd, maar die kwam de stabiliteit niet ten goede.
Zit je op Fast of Slow?
In ongeveer het eerste halve jaar van 2016 was de fastring idd regelmatig niet stabiel, het hele OS was nog niet stabiel genoeg. Maar daarna weinig grote problemen ondervonden. Nu worden vanuit een stabielere omgeving nieuwe functies toegevoegd, wat minder impact heeft.

En natuurlijk blijft het fastring, ook voor de MS apps, dus soms heb je er min of meer last van, maar daar is het fastring voor, het is een risico. Tevens kan het voorkomen dat net jij pech hebt met een update die de stabiliteit vernacheld, waarbij anderen er geen last van heeft. Dan zit er niets anders op om de boel te resetten en een backup terug te zetten.

Sinds de laatste release (15007.1) kan je updates tot ruim 30 dagen uitstellen, of anders kan je (terug gaan) naar de slowring.

Van de laatste builds kan ik zeggen dat ik weinig problemen heb, enkele kleinigheden waar omheen gewerkt kan worden. Melding maken in de Feedback hub, en maar hopen dat er snel weer een build uitgerold wordt. Meestal zijn die problemen dan opgelost, maar er komen er natuurlijk weer nieuwe bij >:)

Anders lees de topic Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen van de afgelopen maanden door.

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
SinergyX schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:41:
[...]

Ik had er vandaag weer 1, dus even gewacht op de auto reset. Maar die kwam niet...
En dit was toen ik een foto wou nemen, heel vreemd.

• MartinM7H
  • Laatst online: 24-07 12:18
nick_haak schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:29:
[...]

En hier ook, ben blij met het toestel voor de rest, maar de Wifi problemen van dat ding zijn zo ontiegelijk irritant af en toe |:( op m'n werk ook, zet regelmatig de wifi maar uit, als blijkt dat ik al een uur geleden een mailtje heb ontvangen, die keurig in m'n outlook staat, maar op de telefoon nooit is binnengekomen, dan is dat kreng z'n verbinding weer kwijt.

Als ze dat nou eens zouden fixen, zou het toestel prima zijn, maar op deze manier.... aaaaargh.
Als je geen mail binnenkrijgt, maar wel verbonden was met wifi, althans dat concludeer ik uit je verhaal, omdat als je geen wifi verbinding zou hebben, had je wel 3/4G gehad, stond er dan iets van een melding "geen internet" in de live tile?

Ik heb dit ook wel eens gehad, maar na een firmware update van mijn wifi router thuis, is het probleem niet meer voorgekomen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MartinM7H op 17-01-2017 17:09 ]

• nick_haak
Bedankt voor het meedenken, top!

Het punt is dat de telefoon niet lijkt te begrijpen dat er geen internet meer is, en dus ook niet altijd terugvalt naar 4G, die gewoon volop beschikbaar is.

Gewoon tijdens het internetten gebeurt het soms ook, je laadt een pagina, alles prima, klikt op een volgende link, er gebeurt geen moer meer, ding blijft heel lang laden om vervolgens te melden dat het niet gaat lukken.

Wifi uit, pagina laadt direct.

Ik heb hier thuis keuze uit 2 verschillende SSID's van totaal verschillende AP's, met allebei komen de problemen voor, ook op m'n werk gebeurt het regelmatig.

Wat meestal wel werkt, is het toestel herstarten, dan gaat het weer een tijdje goed.
Toch idioot, een telefoon hoort gewoon langdurig aan te kunnen staan, en dan gebruik ik hem al als een typisch Windows apparaat, over het algemeen herstart ik hem al eens in de paar weken, juist om gekke dingen binnen de perken te houden.

Jammer maar helaas, ben bang dat ik niet helemaal overtuigd ga raken van Windows 10 Mobile / dit toestel, het concept is mooi, maar er zitten een paar best dikke nadelen aan :(

• stevens20
  • Laatst online: 07-11 12:43
Zo,

ik heb mijn 950 eens helemaal van alle batterijbesparende dingen gehaald. Glimpse scherm altijd aan met achtergrond, schermhelderheid op suggestie met max instellingen, sync continue, locatie aan enzovoorts, alles wat ik enigsinds gebruik dat staat standaard aan. Dit omdat ik eens wil kijken hoe de telefoon dan is. voor vandaag voelde het echt super. In de loop van de dagen ga ik kijken hoe de accu zich houdt. (ook mooi om de powerbank bij te hebben)

Ik laat nog weten hoe dit is bevallen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Pagina: 1 ... 109 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.