• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-11 07:07
Ik ben in september na 4 jaar Windows Phone/Windows 10 Mobile (laatste telefoon Lumia 930) overgestapt naar de iPhone 7 en ik was in eerste instantie zeer enthousiast over IOS.
Na een maand of 3 begon ik het echter toch een beetje saai te vinden en heb ik besloten de iPhone te verkopen en terug te gaan naar W10M met de Lumia 950XL...
En ik moet zeggen: het is heerlijk om weer terug te zijn!
De 950XL is in vergelijking met de 930 erg snel en het hele OS loopt heerlijk.
Het scherm is fantastisch en Glance is een erg leuke toevoeging (had ik niet op HTC 8X en Lumia 930).
Natuurlijk zijn er dingen die beter en vloeiender werken op IOS maar ik ben er wel achter dat W10M met alle bijbehorende 'gebreken' gewoon mijn OS is.
Als er nog 950XL-specifieke tips en tricks zijn dan hou ik me aanbevolen! :)

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 12:43
azazel1983 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:27:
Ik ben in september na 4 jaar Windows Phone/Windows 10 Mobile (laatste telefoon Lumia 930) overgestapt naar de iPhone 7 en ik was in eerste instantie zeer enthousiast over IOS.
Na een maand of 3 begon ik het echter toch een beetje saai te vinden en heb ik besloten de iPhone te verkopen en terug te gaan naar W10M met de Lumia 950XL...
En ik moet zeggen: het is heerlijk om weer terug te zijn!
De 950XL is in vergelijking met de 930 erg snel en het hele OS loopt heerlijk.
Het scherm is fantastisch en Glance is een erg leuke toevoeging (had ik niet op HTC 8X en Lumia 930).
Natuurlijk zijn er dingen die beter en vloeiender werken op IOS maar ik ben er wel achter dat W10M met alle bijbehorende 'gebreken' gewoon mijn OS is.
Als er nog 950XL-specifieke tips en tricks zijn dan hou ik me aanbevolen! :)
Je noemt nu voordelen van W10M. Ik ben persoonlijk wel benieuwd wat je de nadelen van iOS vindt.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-11 07:07
stevens20 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:22:
[...]

Je noemt nu voordelen van W10M. Ik ben persoonlijk wel benieuwd wat je de nadelen van iOS vindt.
Wat mij tegen ging staan aan iPhone in vergelijking met de Lumia 930:

- Het ontbreken van de terugknop (zijn uiteraard wel alternatieven voor zoals terugswipen maar ik vind een terugknop handiger)
- Het saaie homescreen met alleen maar pictogrammen
- Het ontbreken van double tap to wake. Gebruik ik op kantoor erg vaak als de telefoon naast me ligt.
- Het ontbreken van draadloos opladen

Als ik er zo over nadenk is het eigenlijk vooral het gevoel bij het OS dat mij terug naar W10M getrokken heeft.. Na een aantal jaar WP ben je gewend om apps op een bepaalde manier te sluiten vanuit het multitaskmenu, tik je 2 keer op je scherm om te zien of er nog iets gebeurd is en druk je op een terugknop om terug te gaan..
Het zijn dus vooral wat kleine persoonlijke dingetjes waardoor iOS niet echt voor mij is :)

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 09:14
azazel1983 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:25:
[...]
Als ik er zo over nadenk is het eigenlijk vooral het gevoel bij het OS dat mij terug naar W10M getrokken heeft.. Na een aantal jaar WP ben je gewend om apps op een bepaalde manier te sluiten vanuit het multitaskmenu, tik je 2 keer op je scherm om te zien of er nog iets gebeurd is en druk je op een terugknop om terug te gaan..
Het zijn dus vooral wat kleine persoonlijke dingetjes waardoor iOS niet echt voor mij is :)
Gewenning is zooo onhandig :p Ik heb ook een android tablet (6 geloof ik). Hoe vaak ik wel niet swipe om terug te gaan naar de vorige pagina...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
idd de gewenning of ontwenning.

Van de week moest ik even wat instellen en opzoeken op een Samsung toestel.
Normaal was dat in het verleden zo gepiept, maar moest nu toch echt wel zoeken.
Het is uiteindelijk wel gelukt, maar je voelt je wel even onbeholpen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-11 11:09
Na de laatste update een paar random reboots of volledige hangers gehad: Telefoon op zwart, batterij er uit en er weer in, dan pas weer opstarten....

Ook de batterij duur is verkort.

Iemand nog tips?

Ineens is de 950xl een minder (betrouwbaar) toestel geworden!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:26
sloddervos schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:35:
Na de laatste update een paar random reboots of volledige hangers gehad: Telefoon op zwart, batterij er uit en er weer in, dan pas weer opstarten....

Ook de batterij duur is verkort.

Iemand nog tips?

Ineens is de 950xl een minder (betrouwbaar) toestel geworden!
insider?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• sloddervos
Nee, gewone update van vorige week

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:14
sloddervos schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:32:
Nee, gewone update van vorige week
Waarschijnlijk is er met de laatste update ergens iets mis gegaan, blijft er een service hangen of zo. Wat geeft batterij verbruik van de apps aan, zit er een app tussen die er uit springt, en die normaal gesproken niet veel verbruikt? Zo ja, verwijderen en opnieuw installeren. Zijn de reboots random, of bij gebruik van een bepaalde app?

Wanneer dit aanhoudt, back-up maken, factory reset en back-up terug zetten. Geheid dat het dan opgelost is.

• sloddervos
Daar was ik al bang voor...

Er zijn geen rare apps of abnormaal stroom verbruik.

Waar ik voorheen de hele dag spotify kon afspelen en 25% overhield als ik naar huis ging, is de batterij nu om 15:00 leeg, zonder apps op de achtergrond.

Een hangende service klinkt logisch. Iets met audio en bluetooth vermoed ik. Enkele freezes en reboots waren met podcasts en bluetooth.

Nou ja, wordt de eerste factory restore...

• vali
  • Laatst online: 05-10 19:26
Ik had al een vermoede, maar blijkbaar klopte die ook (gelukkig). De random reboots kwamen door mijn SD-kaart. Ik had mijn apps (stonden nog paar blijkbaar) die op mijn sd-kaart waren geinstalleerd naar de interne opslag verhuist en sindsdien heb ik geen random reboots meer.

Van de week maar eens maar wat checks op de sd-kaart uitvoeren.

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Weet iemand of het probleem met gedeelde Outlook agenda's al is verholpen?

• Voxxie
  • Laatst online: 07-11 08:42
BadWampa schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:22:
Wat zou er niet werken ?
Ik heb geen problemen met de gedeelde outlook.com-agenda van mijn partner en mijzelf.

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07 12:18
BadWampa schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:22:
Je bedoelt dat gedeelde agenda's een tijdje "alleen-lezen" waren, tijdens het ombouwen van outlook.com?

Zo ja, dat is inmiddels gedaan, en gedeelde agenda's doen weer normaal.

• BadWampa
Hmm bedankt voor jullie antwoord, hebben jullie daar zelf nog iets voor moeten instellen? Bij mij werkt het namelijk nog steeds niet. Agenda items die mijn vrouw toevoegt zie ik wel (zij staat als eigenaar) maar als ik items toevoeg dan komen ze niet terug op haar 950.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:19

GerCor

Zonder dallen geen pieken

MartinM7H schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:37:
[...]
Je bedoelt dat gedeelde agenda's een tijdje "alleen-lezen" waren, tijdens het ombouwen van outlook.com?

Zo ja, dat is inmiddels gedaan, en gedeelde agenda's doen weer normaal.
Geldt dat voor iedereen of is het toevallig bij jou weer normaal? Niet iedereen werd in één klap overgezet naar het nieuwe Outlook.com. Dat gaat is fases vandaar dat bij de één iets wel werkt maar bij de ander nog niet.

Ik moet er wel bij zeggen; hoewel je de problemen ervaart op je 950, het helemaal niks met de 950 te maken heeft maar alles met Outlook.com.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 25-01-2017 14:37 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• BadWampa
GerCor schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:35:
[...]
Ik moet er wel bij zeggen; hoewel je de problemen ervaart op je 950, het helemaal niks met de 950 te maken heeft maar alles met Outlook.com.
Toch wel, ik heb net wat tests gedaan met Outlook.com in 2 verschillende browsers waar in 1 mijn account ingelogd stond en in de andere die van mijn vrouw. Aanmaken van agenda items met beide accoutns kwamen vrijwel direct door in de andere. Maar mijn 950 hield zich van de domme en zelfs na de telefoon uit en aan gezet te hebben verschijnt er nog steeds geen van de aangemaakt items in de agenda op de telefoon. Ik zie nu wel 2 keer de naam van de gedeelde agenda staan...
Hoezo is dit 950 serie specifiek vermoed jij?

Testing, one, two ...

• BadWampa
hardware-lover schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:53:
[...]

Hoezo is dit 950 serie specifiek vermoed jij?
Oh dat bedoelde ik niet, ik denk eerder Windows 10 mobile specifiek dan. Maar ik ervaar het op mijn 950 XL. :)

• GerCor

GerCor

BadWampa schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:03:
[...]
Oh dat bedoelde ik niet, ik denk eerder Windows 10 mobile specifiek dan. Maar ik ervaar het op mijn 950 XL. :)
Het is ook niet Windows 10 Mobile specifiek. Het enige wat wel klopt, en dat schrijf ik ook, is dat jij het zo ervaart op jouw 950(XL). Nogmaals, het heeft met Outlook.com te maken. Verder nergens mee.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• BadWampa
GerCor schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:10:
[...]

Het is ook niet Windows 10 Mobile specifiek. Het enige wat wel klopt, en dat schrijf ik ook, is dat jij het zo ervaart op jouw 950(XL). Nogmaals, het heeft met Outlook.com te maken. Verder nergens mee.
Ok, maar hoe dan ook het blijft vervelend.

• GerCor

GerCor

BadWampa schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:19:
[...]
Ok, maar hoe dan ook het blijft vervelend.
Dat kan ik me heel goed voorstellen maar omdat het niks met de 950/950XL te maken heeft zou ik je willen adviseren hier eens even rond te snuffelen: https://answers.microsoft.com/nl-nl/outlook_com

Succes

• BadWampa
GerCor schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:25:
[...]

Dat kan ik me heel goed voorstellen maar omdat het niks met de 950/950XL te maken heeft zou ik je willen adviseren hier eens even rond te snuffelen: https://answers.microsoft.com/nl-nl/outlook_com

Succes
Bedankt, ik ga daar ook eens kijken. Heb al wat rondgesnuffeld op support.office.com maar kwam daar niet echt verder.

• MartinM7H
@BadWampa, kun je me vertellen wat de sychronisatie frequentie is van je outlook account op je 950?
Als deze op dagelijks staat, kan het dus tot een dag duren eer een agenda item verschijnt.
Ik heb 3 (mail)accounts in mijn 950XL waar ik op sychroniseer, en ik heb ze alle 3 op "zodra items binnenkomen" staan. Je outlook account, zorgt ook voor de agendasychronisatie.
Je denkt dat dit veel meer batterij vreet, maar het imap protocol zorgt ervoor dat dit best meevalt en voor mij gevoel is het net zoveel als dat je elk uur laat controleren.

• MartinM7H
GerCor schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:35:
[...]

Geldt dat voor iedereen of is het toevallig bij jou weer normaal? Niet iedereen werd in één klap overgezet naar het nieuwe Outlook.com. Dat gaat is fases vandaar dat bij de één iets wel werkt maar bij de ander nog niet.
Volgens mij is iedereen inmiddels om naar het nieuwe outlook.com.

• BadWampa
MartinM7H schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:18:
@BadWampa, kun je me vertellen wat de sychronisatie frequentie is van je outlook account op je 950?
Als deze op dagelijks staat, kan het dus tot een dag duren eer een agenda item verschijnt.
Ik heb 3 (mail)accounts in mijn 950XL waar ik op sychroniseer, en ik heb ze alle 3 op "zodra items binnenkomen" staan. Je outlook account, zorgt ook voor de agendasychronisatie.
Je denkt dat dit veel meer batterij vreet, maar het imap protocol zorgt ervoor dat dit best meevalt en voor mij gevoel is het net zoveel als dat je elk uur laat controleren.
Daar heb ik net naar zitten kijken en die staat op "op basis van mijn gebruik", ik heb het niet gewijzigd omdat het leek alsof het enkel om de synchronisatie instellingen van het Postvak gaat. En ik gebruik niet de mail van Outlook, enkel de agenda. Maar ik zal het eens wijzigen en kijken of dat effect heeft.

• MartinM7H
BadWampa schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:22:
[...]

Daar heb ik net naar zitten kijken en die staat op "op basis van mijn gebruik",
Als je iets verder kijkt, dan staat onder "op basis van mijn gebruik" ook nog wat dan de huidige frequentie is.

Maar, ja deze wordt ook gebruikt voor je agenda.

• MiniMan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 10:22
GerCor schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:25:
[...]

Succes
Ik heb in november ook problemen gehad met synchronisatie tussen mijn toestellen 950xl , PC en Surface Pro4.

heb een call geopend bij Microsoft en dit was het antwoord :

"Beste,

Allereerst onze welgemeende excuses voor onze late reactie op je berichten. Dit wordt veroorzaakt door de grote hoeveelheden aan ondersteuningsverzoeken die we momenteel krijgen.

Ik begrijp dat je problemen hebt met het inloggen op je account maar ook dat je problemen hebt met het sychronizeren met je telefoon.

Na het bekijken van je account zie ik echter niets dat voor problemen zou moeten zorgen om in te loggen op je account.

Ik kan je wel enkele stappen geven die je zou kunnen uitvoeren om zo te kijken of dit het probleem verhelpt.

Probeer even de volgende stappen uit te voeren:

1. Log in https://account.live.com
2. Maak een Outlook.com alias in account.live.com.
3. Klik op 'Je gegevens' en ga dan naar 'Hoe u zich aanmeldt bij Microsoft beheren'. Maak nu een alias aan door te klikken op 'E-mailadres toevoegen'.
4. Klik dan op 'Instellen als primair'.
5. Log uit en log dan weer in met de zojuist aangemaakte alias

Mocht het je dan lukken om in te loggen kun je het beste geen veranderingen aanbrengen om gegevensverlies te voorkomen verander ook niet de primair terug naar je orginele e-mail.
Wanneer dit ook niet lukt wil ik je vragen om even een post op het forum van Outlook.com te plaatsen, deze kunnen je hier dan beter bij helpen."

Wat heb ik uiteindelijk gedaan? => Mijn primair e-mail adres omgezet naar een outlook.com adres en op al mijn toestellen de account opnieuw aangemaakt en alles is na een beetje geduld terug beginnen synchen. Wel wat miserie gehad omdat ik op alle toestellen de account heb verwijderd en terug toegevoegd; het neveneffect was dat ik alle foto's van mijn contactpersonen kwijt was. Op eigen risico dus...

• BadWampa
MiniMan schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:22:
[...]

Ik heb in november ook problemen gehad met synchronisatie tussen mijn toestellen 950xl , PC en Surface Pro4.

heb een call geopend bij Microsoft en dit was het antwoord :

"Beste,

Allereerst onze welgemeende excuses voor onze late reactie op je berichten. Dit wordt veroorzaakt door de grote hoeveelheden aan ondersteuningsverzoeken die we momenteel krijgen.

Ik begrijp dat je problemen hebt met het inloggen op je account maar ook dat je problemen hebt met het sychronizeren met je telefoon.

Na het bekijken van je account zie ik echter niets dat voor problemen zou moeten zorgen om in te loggen op je account.

Ik kan je wel enkele stappen geven die je zou kunnen uitvoeren om zo te kijken of dit het probleem verhelpt.

Probeer even de volgende stappen uit te voeren:

1. Log in https://account.live.com
2. Maak een Outlook.com alias in account.live.com.
3. Klik op 'Je gegevens' en ga dan naar 'Hoe u zich aanmeldt bij Microsoft beheren'. Maak nu een alias aan door te klikken op 'E-mailadres toevoegen'.
4. Klik dan op 'Instellen als primair'.
5. Log uit en log dan weer in met de zojuist aangemaakte alias

Mocht het je dan lukken om in te loggen kun je het beste geen veranderingen aanbrengen om gegevensverlies te voorkomen verander ook niet de primair terug naar je orginele e-mail.
Wanneer dit ook niet lukt wil ik je vragen om even een post op het forum van Outlook.com te plaatsen, deze kunnen je hier dan beter bij helpen."

Wat heb ik uiteindelijk gedaan? => Mijn primair e-mail adres omgezet naar een outlook.com adres en op al mijn toestellen de account opnieuw aangemaakt en alles is na een beetje geduld terug beginnen synchen. Wel wat miserie gehad omdat ik op alle toestellen de account heb verwijderd en terug toegevoegd; het neveneffect was dat ik alle foto's van mijn contactpersonen kwijt was. Op eigen risico dus...
Dat zou bij mij misschien wel kunnen helpen aangezien ik geen microsoft gerelateerd mailadres gebruik voor mijn live account.

• Nathan80
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-02-2024
Sinds een maand kan ik geen €-teken meer invoeren als ik een mailtje wilt sturen. Ongeacht welk email account ik gebruik. Het vreemde is dat als ik een andere taal installeer (bv UK), ik dan wel het €-teken kan selecteren en invoeren. Mijn Lumia 950 is CV NL en draai op 14939. Heb al een softreset gedaan maar dat hielp niet. Op wat voor manier kan ik de NL taal opnieuw downloaden. Of moet ik toch een hard reset doen via wdrt??
Nathan80 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:48:
Sinds een maand kan ik geen €-teken meer invoeren als ik een mailtje wilt sturen. Ongeacht welk email account ik gebruik. Het vreemde is dat als ik een andere taal installeer (bv UK), ik dan wel het €-teken kan selecteren en invoeren. Mijn Lumia 950 is CV NL en draai op 14939. Heb al een softreset gedaan maar dat hielp niet. Op wat voor manier kan ik de NL taal opnieuw downloaden. Of moet ik toch een hard reset doen via wdrt??
Probleem is al aangekaart in het algemene Windows App topic, het is daar meer op zijn plek dan in het 950 topic aangezien het een app probleem lijkt te zijn en niet toestel gerelateerd. Het lijkt sterk op een bug, en dan moet er vanuit Microsoft een oplossing voor komen.

Testing, one, two ...

• Granny
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-08 20:10
Ik heb al sinds de lumia 920 uitkwam een windows phone en wil ook niet anders meer. Momenteel heb ik nu een lumia 930 (sinds twee jaar) en zit te twijfelen of de 950 of 950xl wel veel meer de bieden heeft. De lumia 950 is al weer duurder aan het worden (was minimum 300 euro) en de 950XL is nu voor 300 euro. Volgens mij heeft de XL niet veel toegevoegde waarde ten opzichte van de 950 > volgens mij is de resolutie niet meer, en zie je dus niet meer info op het scherm.. het is alleen groter.

Continuüm lijkt me een handige feature, maar zitten hier nog vorderingen in kwa apps die dit ondersteunen?
Halo lijkt me ook wel aardig, maar lees toch wel gemixte reacties hier.

Is de 950 ten opzichte van de 930 echt zo veel sneller?

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

Granny schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:05:
Ik heb al sinds de lumia 920 uitkwam een windows phone en wil ook niet anders meer. Momenteel heb ik nu een lumia 930 (sinds twee jaar) en zit te twijfelen of de 950 of 950xl wel veel meer de bieden heeft. De lumia 950 is al weer duurder aan het worden (was minimum 300 euro) en de 950XL is nu voor 300 euro. Volgens mij heeft de XL niet veel toegevoegde waarde ten opzichte van de 950 > volgens mij is de resolutie niet meer, en zie je dus niet meer info op het scherm.. het is alleen groter.

Continuüm lijkt me een handige feature, maar zitten hier nog vorderingen in kwa apps die dit ondersteunen?

De 950 XL is ietsje sneller dan de 950, heeft een wat zwaarder accu, gorillaglas 4 i.p.v. 3 (als die opgave klopt), en er zijn nog wat andere kleine verschillen die mij niet direct te binnen schieten. Als je de Antutu resultaten moet geloven dan is de 950 (XL) nogal wat vlotter vergeleken met de 930, daar komt bij dat eerste origineel met W10M is gekomen en daarmee mogelijk beter met dat OS uit de voeten kan dan de 930. Ik kan het echter niet staven op persoonlijke ervaring, het lijkt mij zo als ik de reacties hier op Tweakers en elders lees.

Tamelijk veel van de eerste generatie 950 XL toestellen lijken last te hebben van een zieke accu, het wordt steeds vaker gemeld. Daardoor wordt het toestel instabiel en onbetrouwbaar bij gebruik. De laatste 950 XL die ik binnenkreeg in november 2016 (ik heb er 2 nieuw gekocht), was standaard al voorzien van een nieuwere accu. Bij het eerste toestel (gekocht jan. 2016), heb ik de accu uit noodzaak moeten vervangen, er was niet meer mee te werken. Gelukkig zijn ze met zo'n €25,- niet werkelijk heel kostbaar.

Mocht de XL net zo duur in aanschaf zijn dan de 950, dan zou ik voor de XL gaan, als persoonlijke voorkeur.

Edit: er zijn toch wat meer verschillen die mogelijk de doorslag tussen beide toestellen zou kunnen geven;
http://www.knowyourmobile...crosoft-lumia-950-xl-best

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 27-01-2017 13:07 ]

Testing, one, two ...

• wim62
  • Laatst online: 20:33
Ik hebt sinds juni 2016 de lumia 950 .
In het begin had ik er de insider programma op gezet , maar dat was geen succes steeds vastlopers en diverse andere problemen .

Had hem terug gebracht naar de orginale win 10 en gewoon de normale updates uit gevoerd .
En hij werkt nu hoe hij moet werken .
En de batterij gaat ook lang mee .
Na een nacht draadloos laden s'morgens om 6:15 eraf en om 22:00 uur hebt ik nog zeker 50% in zitten .
Ben geen zware sociale media gebruiken , maar wel veel mail en internet gebruiker via wifi en via mobile .

Al met al ben ik zeer tevreden met de lumia 950 echt een top toestel .

• Amadeus1966
Mijn dochter heeft de 950 XL gisteren besteld en kreeg hem vandaag binnen.
Moest alleen even slikken van de prijs ( in vergelijk wat ik voor een paar maand geleden voor mijn 950 betaald heb ).

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-11 10:06

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:28:
[...]

Hier hetzelfde probleem , audio lijkt wel te werken , Althans als ik een usb muis aansluit hoor ik wel het usb geluid.

Update naar release candidate behoud het probleem , slow en fast ring kan ik niks over zeggen. Probleem treed al op als ik de kabel aansluit van de dock aan de telefoon. De agdq twitch stream gaat gelijk loosen en geeft daarna error.
even een update vanuit hier, na de laatste release candidates (technical preview) is deze bug nog steeds aanwezig, dus de laatste twee TP versies en de normale update daarvoor hebben dus deze bug wat continuum via dock min of meer vrijwel compleet onbruikbaar maakt, geen audio bij foto's en video en ook youtube/twitch etc doet niets kwa audio weergeven (edge). best bizar dat het enigste wat ik hierl las was dat wireless (wat ik niet heb om te testen) wel werkte, bijzonder irritant, kan nu geen videos uit de library afspelen op een tv via continuum wegens looped playback probleem en ook geen audio. :(

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:37

winnie

de poes...

hardware-lover schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:53:
[...]
Tamelijk veel van de eerste generatie 950 XL toestellen lijken last te hebben van een zieke accu, het wordt steeds vaker gemeld. Daardoor wordt het toestel instabiel en onbetrouwbaar bij gebruik. De laatste 950 XL die ik binnenkreeg in november 2016 (ik heb er 2 nieuw gekocht), was standaard al voorzien van een nieuwere accu. Bij het eerste toestel (gekocht jan. 2016), heb ik de accu uit noodzaak moeten vervangen, er was niet meer mee te werken. Gelukkig zijn ze met zo'n €25,- niet werkelijk heel kostbaar.
Kun je iets meer vertellen over de accu-problemen? Ik heb een vroege 950XL en zo nu en dan wat issues bij het (draadloos) opladen. Een reboot verhelpt dat, maar als het een structurele fout is, wil ik die wel graag verhelpen.

• GerCor

GerCor

Ik heb beide. De 930 en de 950. Ik gebruik de 930 niet meer, ligt op de kast. De 930 is zwaar en lomp i.v.m. de 950. 950 heeft mooier beeld(scherm), voelt veel lichter aan. Heeft Continuum, Hello en Glance. Sneller, ach ... de 930 is niet langzaam. Maar mij bevalt de 950 een stuk beter terwijl de 930 helemaal niet slecht is.

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Amadeus1966 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 23:21:
Mijn dochter heeft de 950 XL gisteren besteld en kreeg hem vandaag binnen.
Moest alleen even slikken van de prijs ( in vergelijk wat ik voor een paar maand geleden voor mijn 950 betaald heb ).
positief of negatief?

Ik denk al helemaal niet meer terug aan de prijs die ik betaald heb.. O-) ;w

😲

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 19:48

Swerfer

Hmm...

mswp schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:43:
[...]

positief of negatief?

Ik denk al helemaal niet meer terug aan de prijs die ik betaald heb.. O-) ;w
Ik neem aan positief. 299,- volgens de pricewatch...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022

Ligt aan de staat van de 930. Werkt alles nog perfect, dan zou ik geen 950 aanschaffen. Of je wil continuüm willen gebruiken. Qua snelheid zal je niet veel verschil merken tov de 950. Of je moet veel games spelen, die starten sneller op. Soms is een update niet beter, vooral qua accu moet de 950 veel meer pixels aansturen, en de batterij is al niet het beste aspect van de Lumia's En ik denk dat full HD van de 930 al genoeg is voor de kleine schermen, verschil is al bijna niet zichtbaar.
Maar ja, als je het geld hebt en zin hebt in iets nieuws, dan gewoon de 950 aanschaffen 😉

• Amadeus1966
307€ bij simpel.
En ze is helemaal lyrisch van het apparaat.
De eerste wow factor voor haar was de helderheid.
En nu wordt ik telkens lastig gevallen van oh moet je kijken.....

Ik laat haar lekker zelf knoeien dat is vaak wel de beste leermeester.

fixed ;)

Zou je je dochter eens kunnen laten kijken naar de aanwezige accu en de productie-datum die daarop vermeld staat?

[ Voor 44% gewijzigd door PaT op 28-01-2017 16:31 ]

Testing, one, two ...

• Amadeus1966
Haar accu is van 24-02-2016

Mooi, eentje uit de nieuwe batch dus, en dat geldt ook voor het toestel wat ze ontvangen heeft waarschijnlijk, al voorzien van de laatste firmware (ik bedoel niet de laatste W10M OS build).

Testing, one, two ...

• Amadeus1966
Ze heeft al wel een paar updates gehad, welke dat waren en welke versie er oorspronkelijk op stond heb ik niet meegekregen.
Ze kon niet wachten tot ik thuis was 😁

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13

_Arthur

blub

kdeboois schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:07:
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaring met de Lumia 950 en Whatsapp.

Als ik een foto maak en deze probeer te versturen duurt het soms minuten voordat de foto eindelijk door de Whatsapp app zichtbaar wordt in de 'camera roll' folder.

Verder is het starten en opnieuw selecteren van Whatsapp gewoon traag vergeleken met iedere andere app. Het duurt zo'n 3 seconden voor je beeld hebt, terwijl de concurrent Telegram het in één seconde lukt.

Is dit herkenbaar of moet ik de boel eens opnieuw installeren ?
Same hier. Whatsapp starten is dramatisch traag. Op een android is het de app aantikken en het staat er binnen een halve seconden: op mijn L950 met gemak 2-3 seconden. Soms zelfs langer.

De reden waarom ik naar een iPhone aan het kijken ben...

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
_Arthur schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:32:
[...]

Same hier. Whatsapp starten is dramatisch traag. Op een android is het de app aantikken en het staat er binnen een halve seconden: op mijn L950 met gemak 2-3 seconden. Soms zelfs langer.

Jup, ik heb mijn 950 recent ook weg gedaan en ben naar een Galaxy S7 overgestapt. Ik hou nog een Lumia 930 en 1520 om met W10M te spelen, maar tot dusver is het vooral stilstaan en dus achteruitgang met W10M. Voornamelijk de mainstream apps die ik veel gebruik zijn het probleem ook. Whatsapp, Facebook, Instagram... Allemaal rete-traag in vergelijking met iOS of Android. Maar dat past beter in een ander topic.

Wilde gewoon even zeggen, I feel your pain :P.

• Amadeus1966
Nou ik kan ook rustig zeggen dat dat wel enigszins overtrokken is.
Op mijn Android duurt facebook en Whatsapp ook aardig lang.
Bij mijn vrouw op haar android hangt Facebook met regelmaat.
Mijn dochter vervloekte Whatsapp omdat deze ook met regelmaat crashte.

Onder Windows is het soms wel eens tandenknarsen,
maar om Android nu als heilige graal weg te zetten.
Uiteraard hebben we niet de allerlaatste modellen in huis, maar toch.

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:10

Renate1970

Lef is Leven

Ik herken eigenlijk niet direct jullie problemen dat hij traag is, heb zelf in het verleden ook Android gehad maar vond het daar als je het toestel een half jaar had ook traag reageren en was de snelheid eruit. Bij de 950 die ik sinds september heb merk ik eigenlijk niets van traagheid. Maar zijn we niet ook in deze wat te veel gericht van ik wil het nu en het moet snel dat zelfs een drie tal seconde ons doet voorkomen als een eeuwigheid.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:41
Renate1970 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:43:
Ik herken eigenlijk niet direct jullie problemen dat hij traag is, heb zelf in het verleden ook Android gehad maar vond het daar als je het toestel een half jaar had ook traag reageren en was de snelheid eruit. Bij de 950 die ik sinds september heb merk ik eigenlijk niets van traagheid. Maar zijn we niet ook in deze wat te veel gericht van ik wil het nu en het moet snel dat zelfs een drie tal seconde ons doet voorkomen als een eeuwigheid.
Mijn vriendin heeft een iPhone 6S en dat is mijn referentie kader. Natuurlijk kan een Lumia 950 dan 20% - 50% trager zijn maar het is echt meer richting de 500-800%.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik vind het opstarten van WhatsApp op de 640 van mijn moeder wel meevallen hoor, ik erger mij er in ieder geval niet aan. Je zou denken dat het op de 950(XL) dan al helemaal zal meevallen.

Ik ben overigens al lang blij dat WhatsApp qua features up to date is op W10M. :)
_Arthur schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:32:
[...]

De ene Android is de andere niet, ook daarbij zijn flinke verschillen bij gebruik te vinden, en idd, vaak minder stabiel. Mijn vrouw zit dagelijks regelmatig hardhandig op haar nieuwe tablet te tikken; "hij reageert weer niet", en dat is dan mijn schuld, want ik koop de hardware voor haar. "deze loopt ook al regelmatig vast, net als die andere?", tja? Mijn jongste dochter vervloekt haar zoveelste Android ook regelmatig, loopt vast, wordt traag, en wil nu toch werkelijk ook naar een ander platform (geen Windows nee).

Ik draai alles vanaf het interne geheugen, dat lijkt het meest ideaal te zijn v.w.b. app gebruik. Als men een trage externe opslag gebruikt in een 950 dan komt dat de snelheid zeker niet ten goede weet ik uit ervaring, maar zoals terecht wordt opgemerkt, wat maakt het nu eigenlijk allemaal uit, een enkele seconde langer wachten?

Ik krijg een glimlach om de mond bij het lezen van je reactie, dat komt vooral door die laatste zin. Je constateert het één maar gaat dan toch voor een totaal andere oplossing 😏

Testing, one, two ...

• jodeltje
  • Niet online
Whatsapp is op mijn 950 de enige app die 'loading' laat zien, maar het staat er net lang genoeg om het te lezen, nog geen seconde dus. Wel zie ik het Onenote splash screen voor 1,5/2 seconden staan, die start verreweg het traagst op op mijn telefoon, hoop dat dat nog verbetert.

Ben over het algemeen zeer tevreden over de prestaties van het toestel.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:39:
Nou ik kan ook rustig zeggen dat dat wel enigszins overtrokken is.
Op mijn Android duurt facebook en Whatsapp ook aardig lang.
Bij mijn vrouw op haar android hangt Facebook met regelmaat.
Mijn dochter vervloekte Whatsapp omdat deze ook met regelmaat crashte.

Onder Windows is het soms wel eens tandenknarsen,
maar om Android nu als heilige graal weg te zetten.
Uiteraard hebben we niet de allerlaatste modellen in huis, maar toch.
Ik weet niet waar jij iemand Android als heilige graal ziet aanprijzen...

Ik heb in de afgelopen 14 maanden in dagelijks gebruik gehad;

- Lumia 930
- iPhone 6s
- Lumia 950 XL
- Lumia 950
- Lumia 1520
- Galaxy S7

En ik kan je met enige zekerheid zeggen dat er niets is overdreven. De apps die ik noemde zijn gewoon extreem langzaam op W10M vergeleken met zowel iOS als Android. Dit heeft verder weinig te maken met SD kaartjes, maakte ik geen gebruik van. En dan moeten we natuurlijk geen appels met peren vergelijken maar flagship met flagship. Op zowel iOS als de meer recente Android flagships, ook die van dezelfde leeftijd als de 950 serie, zullen mijn genoemde apps 99,9% van de tijd sneller zijn. En niet met een fractie, maar op een manier waarbij je in iOS/Android het scherm direct voor je neus hebt, en je bij W10M zomaar even tot zo'n 10 seconden zit te wachten in het ergste geval (Facebook is de grootste boosdoener, Whatsapp is meer 2-5 seconden).

Geloof me, ik vind W10M nog steeds het beste mobiele OS qua interface, de Lumias zijn prima toestellen en de first party apps zijn prima snel genoeg. Maar het feit dat mainstream apps zo achterlopen stoorde mij, omdat ik die veel gebruik. En tenzij je zelf het verschil naast elkaar kan zien zou ik die traagheid niet zomaar weg wuiven. En als je die traagheid "niet herkent" ben je mogelijk niets anders gewoon na tijden lang alleen WP8/W10M te gebruiken ;).

Dit hoort natuurlijk meer thuis in het W10M OS topic, dus ik laat het hier wel bij :).

• _Arthur

_Arthur

blub

hardware-lover schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:34:
Ik draai alles vanaf het interne geheugen, dat lijkt het meest ideaal te zijn v.w.b. app gebruik. Als men een trage externe opslag gebruikt in een 950 dan komt dat de snelheid zeker niet ten goede weet ik uit ervaring, maar zoals terecht wordt opgemerkt, wat maakt het nu eigenlijk allemaal uit, een enkele seconde langer wachten?
Dat laatste is natuurlijk geheel persoonlijk; maar zoals iemand anders al opmerkt; op een toestel als de L950 mag je toch wel verwachten dat een veek gebruikte applicatie gewoon 'snel' start. En niet dat je weer naar "resuming..." zit te kijken voor 3-5 seconden. Als dat nu een keer per dag is, prima, maar Whatsapp gebruiken sommigen wat meer dan 1x per dag :)
Ik krijg een glimlach om de mond bij het lezen van je reactie, dat komt vooral door die laatste zin. Je constateert het één maar gaat dan toch voor een totaal andere oplossing 😏
Omdat bij 'die andere oplossing' het starten van deze apps wel snel is. Ik haalde een Android aan (geen idee welk model/software versie whatever) en daar was het starten van Whatsapp 'instant'.

Dus ja, uiteindelijk gaat dit soort dingen enorm irriteren en dan ga je naar iets anders kijken.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:58
Het probleem is gewoon dat whatsapp niet een uwp app is. Zouden ze het updaten naar het laatste platform en support voor wp8.1 laten vallen dan zou je zien dat de app al meteen een stuk sneller opstart. Ik begrijp de keuze overigens wel en inderdaad, totdat ze updaten zal en is de app een stuk trager dan op andere platformen op gelijkwaardige hardware.
_Arthur schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:35:
[...]
Dat laatste is natuurlijk geheel persoonlijk; maar zoals iemand anders al opmerkt; op een toestel als de L950 mag je toch wel verwachten dat een veel gebruikte applicatie gewoon 'snel' start. En niet dat je weer naar "resuming..." zit te kijken voor 3-5 seconden. Als dat nu een keer per dag is, prima, maar Whatsapp gebruiken sommigen wat meer dan 1x per dag :)

[...]

Omdat bij 'die andere oplossing' het starten van deze apps wel snel is. Ik haalde een Android aan (geen idee welk model/software versie whatever) en daar was het starten van Whatsapp 'instant'.

Dus ja, uiteindelijk gaat dit soort dingen enorm irriteren en dan ga je naar iets anders kijken.
Ik herken die lange wachttijden helemaal niet op mijn 950 XL, en zeker geen 3-5 seconden of nog langer, maar zoals ik al vaker heb aangegeven, ik ben beslist geen zware gebruiker. Het interne geheugen van de 950 XL is zeer snel, vele malen sneller dan een goed presterende SD opslag, en daardoor maakt het zeker wel uit of je van de interne of externe opslag je apps draait of de data daarvoor vanaf een SD op moet halen, het scheelt werkelijk aanmerkelijk. Veel Android toestellen kunnen nog steeds vaak geen volledige aanspraak maken op een externe opslag en een iPhone, die heeft het niet eens binnen de mogelijkheden, heel verstandig van Apple.

Ervaringen met een 950 non XL heb ik niet, verschil tussen beide toestellen in prestaties maakt mogelijk ook nog wat uit. Het zullen geen grote verschillen zijn maar de XL heeft nu eenmaal v.w.b. specificaties de overhand tussen beiden (zonder hierbij de gebruikers van dat toestel tegen het zere been te willen stoten).

Ervaringen met een high end Android of iPhone heb ik overigens ook niet, dus dat maakt het voor mij stukken acceptabeler verwacht ik ;) Mocht Microsoft het mij te lastig gaan maken om het platform te blijven gebruiken zoals ik dat nu kan, dan wordt mij dat vanzelf wel opgedrongen.

Maar ik wil verder niemand willen overtuigen van "mijn" gelijk, we delen ervaringen en een ieder moet maar kijken of ie daar wat zinnigs uit kan halen. Mogelijk bevind ik mij over een jaar ook wel actief in een ander mobiel platform topic, of zit ik tegen die tijd alleen tegen mezelf te praten hier? De tijd zal het leren. ;)

Testing, one, two ...

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
hardware-lover schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:27:
[...]
Ik herken die lange wachttijden helemaal niet op mijn 950 XL, en zeker geen 3-5 seconden of nog langer, [...]
Hier een XL met app op intern geheugen. De app start in 2 seconden op. Nog steeds best lang eigenlijk, maar net op die grens van hinderlijk. Langer en dan ga je het als traag ervaren. Alles onder de twee is prima en onder de ~600ms voelt gewoon als snappy en snel. Hoe dan ook is het niet echt een snelheidsmonster en aangezien de 950 langzamer is in zowel geheugen (iets ouder type) als processor kan ik me voorstellen dat het daar idd een sec. of 2,5 tot 3 duurt.

Btw die twee seconden is vanaf het startscherm. Als ik een grote groepsapp open via een notificatie dan duurt het (als WA niet op de achtergrond draait) gewoon 4 sec op mijn XL. Dat is eigenlijk onacceptabel traag voor een app.

• _Arthur

_Arthur

blub

hardware-lover schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:27:
Ik herken die lange wachttijden helemaal niet op mijn 950 XL, en zeker geen 3-5 seconden of nog langer, maar zoals ik al vaker heb aangegeven, ik ben beslist geen zware gebruiker. Het interne geheugen van de 950 XL is zeer snel, vele malen sneller dan een goed presterende SD opslag, en daardoor maakt het zeker wel uit of je van de interne of externe opslag je apps draait of de data daarvoor vanaf een SD op moet halen, het scheelt werkelijk aanmerkelijk.
Op de kaarten voor de Maps-app, draaien alle apps op het interne geheugen van de 950.

Openen van Whatsapp vanaf het start-scherm (Whatsapp draait dan niet in de achtergrond): 4,1 seconden totdat alle Chats zichtbaar zijn.
Openen van Whatsapp vanaf het start-scherm (Whatsapp draait WEL in de achtergrond): 5,3 seconden totdat alle Chats zichtbaar zijn.

Ik gebruik Whatsapp Beta en de GA-release van W10M voor de L950 (geen Insider build).
_Arthur schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:59:
[...]
[knip]

Openen van Whatsapp vanaf het start-scherm (Whatsapp draait dan niet in de achtergrond): 4,1 seconden totdat alle Chats zichtbaar zijn.
Openen van Whatsapp vanaf het start-scherm (Whatsapp draait WEL in de achtergrond): 5,3 seconden totdat alle Chats zichtbaar zijn.

Ik gebruik Whatsapp Beta en de GA-release van W10M voor de L950 (geen Insider build).
1) eenentwintig, tweeëntwintig (ietsje langzamer dan bij een koude start op het Lenovo Android tablet van mijn vrouw).
2) eenentwintig, twe, en dan staat het open (op tablet vrijwel instant).

Aantal contacten is zeer beperkt wat ik heb, chats gaan jaren terug maar worden volgens mij niet direct allemaal geladen bij het openen van een contact. Misschien zit daar wel het verschil.

Geen WA beta en het schiet mij zo niet te binnen wat een GA-release is. Ik praat enkel over Production ervaringen hier.

En voor nu laat ik het hierbij v.w.b. WhatsApp ervaringen, het gaat anders veel te veel offtopic 8)

Testing, one, two ...

• labmuisfrl
  • Laatst online: 06-11 13:31
Whatsapp is hier soms 1 a 2 sec maar meestal 4a 5 sec.
Facebook is altijd tussen de 3 en 10 seconden.
Telegram daarentegen almost instant.

Ik gebruik mijn Lumia inmiddels dik een jaar en ik ben er wel een beetje klaar mee.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-11 00:06

SED

Ik gebruik de WA beta op de meest recente fastring op L950. . De opstarttijd is precies 2,6 seconden waarna alle chats zichtbaar zijn. Rond ik af op drie seconden.
Als dat voor sommigen een eeuwigheid is dan hebben ze het eeuwige leven in ieder geval met een Lumia. welk ander apparaat kan je dat bieden.

Copyright and left by SED...

• _Arthur

_Arthur

blub

labmuisfrl schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:36:
Whatsapp is hier soms 1 a 2 sec maar meestal 4a 5 sec.
Facebook is altijd tussen de 3 en 10 seconden.
Telegram daarentegen almost instant.
Voordat ik mijn L950 had, had ik een iPhone 4 (niet eens een S) en daar startte WA instant op. Stap je over op een dik high end toestel, kan je 4-5 seconden wachten... :D
Ik gebruik mijn Lumia inmiddels dik een jaar en ik ben er wel een beetje klaar mee.
Same. En zo te zien ben ik dus niet de enige met dit 'probleem' (wat niet voor iedereen problematisch is en dat kan ik prima begrijpen)).

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008

g0tanks

Moderator CSA
_Arthur schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:50:
[...]

Voordat ik mijn L950 had, had ik een iPhone 4 (niet eens een S) en daar startte WA instant op. Stap je over op een dik high end toestel, kan je 4-5 seconden wachten... :D

[...]

Same. En zo te zien ben ik dus niet de enige met dit 'probleem' (wat niet voor iedereen problematisch is en dat kan ik prima begrijpen)).
Zelfde hier maar dan met voorheen een Galaxy S3. Voor nu blijf ik mijn Lumia 950 gebruiken omdat ik de camera echt supergoed vind, maar bij de volgende upgrade stap ik sowieso weer over naar Android.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• stevens20
stevens20 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:28:
Zo,

ik heb mijn 950 eens helemaal van alle batterijbesparende dingen gehaald. Glimpse scherm altijd aan met achtergrond, schermhelderheid op suggestie met max instellingen, sync continue, locatie aan enzovoorts, alles wat ik enigsinds gebruik dat staat standaard aan. Dit omdat ik eens wil kijken hoe de telefoon dan is. voor vandaag voelde het echt super. In de loop van de dagen ga ik kijken hoe de accu zich houdt. (ook mooi om de powerbank bij te hebben)

Ik laat nog weten hoe dit is bevallen.
Tegen alle regels in jezelf quoten. Ook wel eens leuk.

Ik kom nu terug op een post van een tijdje terug. Wat zijn mijn ervaringen betreffende de energieinstellingen en de gevolgen hiervan.

Als eerst wil ik zeggen dat het mij opvalt dat de accu net zo lang mee gaat als daarvoor. Het enige wat wel echter verschil in accuduur maakt is wanneer je je telefoon met Glimpse aan op je bureau legt zodat deze ook daadwerkelijk de hele tijd aan staat. Doe ik dat haal ik het einde van de dag niet. Houd ik de telefoon in de broekzak dan valt het mij op dat ik, bij weinig gebruik, aan het eind van de middag zelfs meer prik over heb dan voorheen. Vaak zat ik zo rond een uur of 5 (klaar met werk en in de trein) te checken hoe het ermee staat en dan bleek vaak dat ik nog rond de 60% over had.

Ga je de telefoon echter meer gebruiken met de helderheid op maximaal (Wat ook echt een helder beeld geeft) dan red je het simpelweg niet! Dit is iets dat ik erg jammer vind want om eerlijk te zijn geeft die hogere helderheid wel een "premium gevoel". Ik had daarmee echt het gevoel high-end toestel in mijn handen te hebben ten opzichte van het moeilijk doen met alle energiebesparende dingen en de helderheid op low.

Locatie is nog iets wat ik constant aan heb gehad. Hier heb ik niet heel veel gebruik van gemaakt. waar ik wel achter ben gekomen is dat je via de Kaarten-app heel makkelijk je reis kan invullen en dat hij het echt van deur tot deur uitstekend doet! Ik ben vanuit huis (bij Arhem in de buurt) naar Zwolle gegaan en heb dit volledig op de Kaarten-app gedaan. Bij vertrek heb ik hem aangezet, de fietsroute klopte (oke, het weggetje achter de kerk langs kende hij niet maar dat is logisch), vervolgens klopte de informatie voor de trein. Eenmaal in Zwolle aangekomen moest ik nog met de bus die netjes aangegeven was in de app met uiteindelijk een stukje lopen. Alles klopte. Wel één dingetje, de accu! Die was er niet best aan toe. Vrijwel leeg van 2,5 uur gebruik maken van de kaarten app en in de trein wat internetten. Dit heeft mij ruim 55% gekost. (kleinigheidje over de Kaarten-app, in de trein geeft hij het voorlaatste station aan, dit geeft wel wat rust op een onbekend traject. Ook kan je vanuit de app printen mocht je een netwerkprinter hebben). Op de achtergrond mee laten draaien van de locatiegegevens kost eigenlijk geen extra prik.

Synchronisatie is ook iet wat ik heb aangepast. Het is iets wat ik uit had staan voor veel apps, of om de 2 tot 4 uur oid. Dit staat nu voor een aantal apps op continue en dat lijkt weinig te doen aan de accu. Het is wel lekker dat je alles direct binnen hebt. Verder weinig over te zeggen.

Glimpsescherm is ook een leuke. Deze vraagt wel een hoop van je accu als je hem op je bureau hebt liggen maar ik maak er vaak gebruik van. Aan het begin had ik een achtergrondfoto zichtbaar op de achtergrond maar dat maakte het geheel niet duidelijker. Ik ben daarom overgestapt op een zwarte achtergrond en dat scheelt aanzienlijk in hoe overzichtelijk het Glimpsescherm is. Met één oogopslag kan je een hoop info krijgen zonder je telefoon uit slaapstand te halen. Als ik bij vrienden zat dan wat dat blijkbaar wel een eyecatcher want ik heb er de nodige reacties op gehad. Vaak was dit erg enthousiast! Met name de iPhone gebruikers viel mij op. "Welke telefoon is dat?"

Apps die ik gebruik \ percentage accugebruik van de afgelopen 6 dagen
WhatsApp\ 41%
Edge \ 28%
Start \ 7%
Lockscreen \ 5%
Kaarten \ 3%
Nu.nl \ 3%
Telefoon \ 2%
9292 \ 2%
Spotify \ 2%
Foto's \ 1 %
Onedrive \ 1%
Camera, teletekst, Regenmeter, MetroTube <1%

De conclusie: Door dit te doen lever je ietsje in aan accuduur maar je wint aanzienlijk in gebruiksgemak en de "wow-factor". Bij veel gebruik van de telefoon is het verstandig de helderheid niet op maximaal te zetten. Je gaat het einde van de dag niet redden. Andere zaken als sync & locatie kan prima op de achtergrond aan staan.

Mocht je de telefoon vaak gebruiken (screen on time >3u) en gebruik willen maken van "alle" mogelijkheden zonder consessies te doen dan is de Lumia 950 een prima telefoon maar had hij een dubbele accu-capaciteit moeten hebben of je neemt een powerbank mee / laadt hem op in de auto om hem zo nu en dan van wat extra prik te voorzien.

Gebruik je de telefoon zo nu en dan (screen on time <3u) en wil je gebuik maken van van "alle" mogelijkheden zonder consessies te doen dan is de Lumia 950 een prima telefoon en kom je de dag door met één acuulading. (dit is zonder YouTube filmpjes kijken op de bank of úúúren achtereen WhatsAppen met je BFF)

Gebruik je je telefoon amper (screen on time <1u) en wil je gebuik maken van "alle" mogelijkheden zonder consessies te doen dan is de Lumia 950 een prima telefoon en ga je het eind van de dag prima halen!

PS: ik heb dit allemaal gedaan zonder te benchmarken of exacte cijfertjes, alles is uit persoonlijke gebruikservaring

• Wailing_Banshee
stevens20 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:24:
[...]

Als eerst wil ik zeggen dat het mij opvalt dat de accu net zo lang mee gaat als daarvoor. Het enige wat wel echter verschil in accuduur maakt is wanneer je je telefoon met Glimpse aan op je bureau legt zodat deze ook daadwerkelijk de hele tijd aan staat. Doe ik dat haal ik het einde van de dag niet.
Wel geinig. Ik heb Glimpse altijd aan staan, mijn tefefoon ligt standaard op m'n bureau (ok, soms op z'n kop). Ik heb eigenlijk altijd Spotify aan (ik denk dat die zo'n 6 uur per werkdag aan staat, dus muziek speelt). Ik doe niet aan social media, maar ik lees wel meestal m'n mailtjes., dus het scherm gaat vaak wel even aan (ook om soms nummers te skippen van m'n Spotify playlist :p). Misschien zo'n 2 uur per werkdag totaal.

Als ik bij m'n batterij usage kijk, de afgelopen week:

Spotify: 59%
Start: 7%
Glympse: 5%
Edge: 4%
Mail and Calendar: 4%
Dropbox: 3%
Lock Screen: 2%
WhatsApp: 2% (en dan heb ik hem nog niet eens opgestart afgelopen week!)
OneDrive: 1%
NOS: 1%
OneNote: 1%

Ik heb aan het eind van m'n werkdag meestal tussen de 60 en 70% over. En dat is met Glance standaard aan! (Glance is de reden dat ik toen, ooit, lang geleden, geen 925 gekocht heb, maar een 920, dus die gaat niet uit!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:39

Wallie

Herr

Wailing_Banshee schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:39:
[...]

Wel geinig. Ik heb Glimpse altijd aan staan, mijn tefefoon ligt standaard op m'n bureau (ok, soms op z'n kop). Ik heb eigenlijk altijd Spotify aan (ik denk dat die zo'n 6 uur per werkdag aan staat, dus muziek speelt). Ik doe niet aan social media, maar ik lees wel meestal m'n mailtjes., dus het scherm gaat vaak wel even aan (ook om soms nummers te skippen van m'n Spotify playlist :p). Misschien zo'n 2 uur per werkdag totaal.

Ik heb aan het eind van m'n werkdag meestal tussen de 60 en 70% over. En dat is met Glance standaard aan! (Glance is de reden dat ik toen, ooit, lang geleden, geen 925 gekocht heb, maar een 920, dus die gaat niet uit!)
Van wanneer is jouw accu? Mijn 950XL DS haal ik net een dag mee, zo'n 30% over aan het einde en dan doe ik niet bijster veel mee op een dag (en glance staat uit). Nu 67% over, nog 17u mee te doen volgens hem. Heb een accu uit 2015 er in (staat een productiedatum op).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• stevens20
Wailing_Banshee schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:39:
[...]

Als ik je bericht moet geloven heb je ook een andere telefoon, ik heb het over de Lumia 950. Jij zegt dat je in het bezit bent van een 920. Typo?

Dit kan ook verschillen met de achtergrond. Ik heb het vooral gemonitord toen ik een lichte achtergrond had (een mooie foto uit het Openluchtmuseum met veel sneeuw)

Als ik het moet geloven bij mijn batterij-indicatie van de afgelopen week zou mijn Glance screen 0% hebben verbruikt. Dit lijkt mij sterk.

(Ik pas mijn telefoon vaak aan het seizoen aan)

Mijn accu komt uit januari 2016

[ Voor 6% gewijzigd door stevens20 op 30-01-2017 12:10 ]

• Wailing_Banshee
Wallie schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:46:
[...]

Van wanneer is jouw accu? Mijn 950XL DS haal ik net een dag mee, zo'n 30% over aan het einde en dan doe ik niet bijster veel mee op een dag (en glance staat uit). Nu 67% over, nog 17u mee te doen volgens hem. Heb een accu uit 2015 er in (staat een productiedatum op).
Van december 2015. Ik heb de originele accu nog en ik heb m'n telefoon begin december 2015 gekregen.
stevens20 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:00:
[...]

Als ik je bericht moet geloven heb je ook een andere telefoon, ik heb het over de Lumia 950. Jij zegt dat je in het bezit bent van een 920. Typo?
Nee, ik ben in het bezit van een prachtig rode 920 en een nog mooiere 950XL. Het ging er mij om dat ik de 950XL gekocht heb, omdat die ook nog een Glance scherm heeft. Als indicatie dat die bij mij dus nooit uit staat. Het was voor mij een hele grote plus op mijn plussen-en-minnen lijstje voordat ik hem kocht.

Qua achtergrond zou je nog wel eens een punt kunnen hebben. Ik heb geen achtergrond ingesteld. Mijn standaard kleur is rood op een zwarte achtergrond. Ik heb geen doorzichtige tiles. En mijn lockscreen is de Aderlaarsnevel...

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:56
hardware-lover schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:12:
[...]

Mooi, eentje uit de nieuwe batch dus, en dat geldt ook voor het toestel wat ze ontvangen heeft waarschijnlijk, al voorzien van de laatste firmware (ik bedoel niet de laatste W10M OS build).
Welke datums vallen er (ongeveer) onder de eerste batch? Is hier ergens meer informatie over te vinden?

• Amadeus1966
Deze week even een nieuw projectje.
Probeer adh van een tutorial van xda om de lednotificatie aan de praat te krijgen.

Zover zo goed....niet echt.
Krijg alleen de oude interoptools geïnstalleerd maar moet een jongere versie hebben om dat deze de registeraanpassingen kan injecteren.

Kan ook handmatig, maar probeer het eerst op de gemakkelijke manier.

Work in progress

Rips10 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:28:
[...]
Welke datums vallen er (ongeveer) onder de eerste batch? Is hier ergens meer informatie over te vinden?
De meeste accu's die voor problemen zorgen hebben een productie-datum van september/oktober 2015 als ik de reacties mag geloven. Mijn eerste toestel, welke ik in januari van 2016 heb aangekocht, was voorzien van de september datum. Mogelijk hebben de eerste Lumia 950 XL toestellen die op de markt kwamen, een nog iets oudere uitvoering, maar dat kan mogelijk iemand laten weten met een eerste XL toestel, verkregen direct na beschikbaar komen.

Ik heb niet één overzicht gevonden, informatie die ik gaandeweg verzameld komt van diverse websites af. Ben er echter meer op getriggerd omdat ik het zelf heb meegemaakt. Bewuste accu heb ik nog steeds (in een veilige opslag), en deze is inmiddels bijna 3x zo dik dan origineel. Ondanks dat deze meerdere maanden al niet meer gebruikt is, wordt deze toch nog dikker? Mogelijk komt er na 9 maanden een nieuwe accu uit tevoorschijn? :+

Testing, one, two ...

• Wailing_Banshee
hardware-lover schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:23:
[...]

De meeste accu's die voor problemen zorgen hebben een productie-datum van september/oktober 2015 als ik de reacties mag geloven. Mijn eerste toestel, welke ik in januari van 2016 heb aangekocht, was voorzien van de september datum. Mogelijk hebben de eerste Lumia 950 XL toestellen die op de markt kwamen, een nog iets oudere uitvoering, maar dat kan mogelijk iemand laten weten met een eerste XL toestel, verkregen direct na beschikbaar komen.
De datum op die van mij is 2015/10/23. Originele batterij, eerste batch toestellen in Nederland (ik weet niet meer precies wanneer ik hem gekregen heb, maar de display dock heb ik op 27 november 2015 besteld :D)

hardware-lover schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:54:
Nog geen soortgelijke problemen ervaren sinds de laatste OS update met mijn XL.

Tja? Dat krijg je ervan als je vergeet af te kloppen |:(

Prompt zijn genoemde problemen begonnen, en dit gebeurde bij mij pas nadat ik mijn voicemail afluisterde met de telefoon in de hand waardoor de luidspreker actief is. Toen ik de telefoon naar het oor bracht bleef deze op luidspreker staan, en dat hoort niet. Scherm hoort dan ook op zwart te gaan maar dat heb ik niet gecontroleerd. Ik moest handmatig de telefoon op luidspreker aan of uit zetten, ongeacht hoe ik de telefoon hield.

Telefoon reageert nu aanmerkelijk trager op de dubbele scherm tik, wordt wel wakker, maar het duurt seconden langer dan anders. Na een herstart is het verdwenen en lijkt er niets aan de hand.

Ik ga het eens uitgebreid aan het testen, kijken of ik het "probleem" zelf op kan roepen.

Update 17-01 20:45: ik heb het gisteren nog een keer meegemaakt, direct nadat ik opnieuw de voicemail had afgeluisterd en wisselend van luidspreker naar intern audio geschakeld te hebben door het toestel aan de bovenzijde van het scherm af te dekken tijdens het afluisteren. Scherm werd daarbij ook keurig steeds zwart of gaf weer beeld, afhankelijk van wel/niet afdekken. Direct daarna was er nog niets aan de hand maar enige minuten later kwam het probleem zoals beschreven toch weer terug.

Na opnieuw een reboot heb ik het probleem echter niet meer kunnen "creëren" en mijn toestel werkt tot op dit moment weer helemaal zoals het hoort.
Als vervolg op bovenstaande, vandaag opnieuw meegemaakt. Het lijkt echt getriggerd te worden door het bellen, of i.c.m. het aan het oor brengen van de telefoon als deze (bij mij standaard), het gesprek aan gaat op de luidspreker-stand. Een reboot lost het probleem, traag reageren, scherm-helderheid niet meer automatisch aanpassen, meteen weer op.

Probleem doet zich voor sinds laatste OS update van de maand februari.

Testing, one, two ...

• rens-br
  • Laatst online: 00:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Heb een hoop reacties die gingen over de insider build verplaatst naar: Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen. Zulke reacties zijn hier offtopic.

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Amadeus1966 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:35:
Deze week even een nieuw projectje.
Probeer adh van een tutorial van xda om de lednotificatie aan de praat te krijgen.

Zover zo goed....niet echt.
Krijg alleen de oude interoptools geïnstalleerd maar moet een jongere versie hebben om dat deze de registeraanpassingen kan injecteren.

Kan ook handmatig, maar probeer het eerst op de gemakkelijke manier.

Work in progress
Met wel toestel doe je dit? Ik zelf heb een 735 waar ook een LED in zou zitten, alleen ik heb hem nog nooit licht zien geven

• jodeltje
  • Niet online
Een notificatieLED zou erg handig zijn idd, raar eigenlijk dat ze er inzitten..

Zelf hoop ik eigenlijk op een optie in Glance dat hij aanspringt als er een notificatie (1 vd 5 icoontjes) is, nu staat hij uit omdat ik er steeds naar kijk als in mijn ooghoek de tijd verspringt (en hij op mijn bureau ligt).

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Ach leuk als het werkt, maar andersom vind ik het ook niet erg. Ik zie namelijk een verschil in gebruik.
Als de LED brand/knipper voel je toch de drang om te gaan kijken wat het is.
Geen LED, tja zodra IK beslis iets met het apparaat te gaan doen, zie ik direkt de meldingen, ik stuur het apparaat, ipv dat het apparaat mij aanstuurd, dus geen LED, er is wat voor te zeggen.

• jodeltje
  • Niet online
Maar een LED die die je uit kan schakelen is natuurlijk beter.
jodeltje schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:35:
Een notificatieLED zou erg handig zijn idd, raar eigenlijk dat ze er inzitten..

Zelf hoop ik eigenlijk op een optie in Glance dat hij aanspringt als er een notificatie (1 vd 5 icoontjes) is, nu staat hij uit omdat ik er steeds naar kijk als in mijn ooghoek de tijd verspringt (en hij op mijn bureau ligt).
Ik denk dat ik het niet helemaal goed begrijp, want die notificatie is er toch voor de 5 geselecteerde apps waarbij één gedetailleerde informatie laat zien?

Testing, one, two ...

• jodeltje
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:17:
[...]

Ik denk dat ik het niet helemaal goed begrijp, want die notificatie is er toch voor de 5 geselecteerde apps waarbij één gedetailleerde informatie laat zien?
Glance staat aan ongeacht of er een notificatie is, van 30 sec tot altijd aan. Ik zou graag zien dat Glance pas aanspringt als er echt iets te melden is. Nu krijg je er een icoontje BIJ, weinig verschil plus dat ik reageer op het verspringen van de tijd.
Als er gewoon niets wordt weergegeven (kan mij die tijd nou schelen) tot er iets te melden is (1 vd 5 apps) zou ik persoonlijk beter vinden.
jodeltje schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:32:
[...]
Glance staat aan ongeacht of er een notificatie is, van 30 sec tot altijd aan. Ik zou graag zien dat Glance pas aanspringt als er echt iets te melden is. Nu krijg je er een icoontje BIJ, weinig verschil plus dat ik reageer op het verspringen van de tijd.
Als er gewoon niets wordt weergegeven (kan mij die tijd nou schelen) tot er iets te melden is (1 vd 5 apps) zou ik persoonlijk beter vinden.
Oké. Glance staat hier uit (na de ingestelde tijd, dus scherm is dan donker). Komt er nu een mailtje binnen dan springt deze aan het laat het mail-icoontje zien (inclusief mijn lockscreen inhoud), plus een korte samenvatting van de inhoud van de mail bovenin het scherm. Bij een Whatsapp berichtje staat er daarbij de (gedeeltelijke) inhoud van dat berichtje onder de tijd weergegeven?

In mijn situatie, glance springt pas aan als er wat te melden valt of wanneer ik met mijn hand over het scherm zwaai.

Testing, one, two ...

• jodeltje
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:45:
[...]

Oké. Glance staat hier uit (na de ingestelde tijd, dus scherm is dan donker). Komt er nu een mailtje binnen dan springt deze aan het laat het mail-icoontje zien (inclusief mijn lockscreen inhoud), plus een korte samenvatting van de inhoud van de mail bovenin het scherm. Bij een Whatsapp berichtje staat er daarbij de (gedeeltelijke) inhoud van dat berichtje onder de tijd weergegeven?

In mijn situatie, glance springt pas aan als er wat te melden valt of wanneer ik met mijn hand over het scherm zwaai.
Oef, dan heb ik Glance waarschijnlijk veel te snel afgekeurt |:(
Als ik hem op 30 seconden zet, en het scherm staat al 2 uur op zwart, en ik krijg dan een notificatie dan blijft het Glance scherm net zo lang aan tot ik de notificatie gelezen heb?

(ik ga mezelf even een maitje sturen)
jodeltje schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:05:
[...]
Oef, dan heb ik Glance waarschijnlijk veel te snel afgekeurt |:(
Als ik hem op 30 seconden zet, en het scherm staat al 2 uur op zwart, en ik krijg dan een notificatie dan blijft het Glance scherm net zo lang aan tot ik de notificatie gelezen heb?

(ik ga mezelf even een maitje sturen)
Nee, het scherm gaat weer op zwart na het vertonen van de waarschuwing (30 sec. bij mij).

Testing, one, two ...

• jodeltje
  • Niet online
Oh toch, jammer.

• Amadeus1966
shiptronic schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:24:
[...]

Met wel toestel doe je dit? Ik zelf heb een 735 waar ook een LED in zou zitten, alleen ik heb hem nog nooit licht zien geven
Ik heb een 950

Maar tot zover nog geen geluk,
moet er wel bijzeggen dat gezien de diensten die ik nu draai er ook niet echt aan toekom ( werk is leuk, maar gaat zoveel vrijetijd in zitten ).

Voor de liefhebbers die het ook eens willen proberen.
https://forum.xda-develop...cation-supported-t3504969

Had liever gezien dat die knapen tutorials schreven in het jip&janneke's want het is nog een heel gepuzzel.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:14
Amadeus1966 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 00:07:
[...]

Ik heb een 950

Maar tot zover nog geen geluk,
moet er wel bijzeggen dat gezien de diensten die ik nu draai er ook niet echt aan toekom ( werk is leuk, maar gaat zoveel vrijetijd in zitten ).

Voor de liefhebbers die het ook eens willen proberen.
https://forum.xda-develop...cation-supported-t3504969

Had liever gezien dat die knapen tutorials schreven in het jip&janneke's want het is nog een heel gepuzzel.
Ziet er leuk uit, alleen ik draai Fastring, dus zou eerst weer terug moeten, niet zo handig. Bovendien is het instellen nogal omslachtig zo te zien.

Vraag mij af welke led gebruikt wordt op de L950(XL), ik neem aan de led voor Hello. Heeft iemand dit al eens uitgeprobeerd op een L950(XL)?

Eigenlijk zou MS dit als een standaard optie mee moeten nemen in W10M.

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:17
Met interesse heb ik de posts gelezen over mensen die klagen over een slechte (eerste batch?) batterij met de Lumia 950 XL. Zelf bezit ik deze telefoon ook en vond ik vooral de laatste maanden mijn batterij schrikbarend slecht geworden, met bijkomend effect vaak een (wat) trage telefoon, af en toe vastlopers die bovendien altijd warm aanvoelde.

Ik zit trouwens op de fastring voor updates.

Nu heb ik de gok gewaagd en online een nieuwe originele microsoft batterij gekocht. Deze heb ik nu een paar dagen in bezit en in gebruik. De batterij die ik had en problemen gaf heeft productiedata 2015/09/26 waar mijn nieuwe batterij uit december 2015 komt.

Bizar wat een verschil ik gelijk merk... Ik verbaas me er nog steeds over dat mijn telefoon altijd koel aanvoelt als ik 'm oppak. Dit gevoel kende ik simpelweg niet meer. Tevens is de batterijduur nu al merkbaar veel beter en voelt mijn telefoon weer veel sneller aan.

Ik begon me steeds meer te irriteren aan mijn telefoon, maar nu gebruik ik deze weer met een grote lach. Voor € 26 euro heb ik voor mijn gevoel weer een nieuwe telefoon! :)

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Terpstars schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:53:
Met interesse heb ik de posts gelezen over mensen die klagen over een slechte (eerste batch?) batterij met de Lumia 950 XL. Zelf bezit ik deze telefoon ook en vond ik vooral de laatste maanden mijn batterij schrikbarend slecht geworden, met bijkomend effect vaak een (wat) trage telefoon, af en toe vastlopers die bovendien altijd warm aanvoelde.

Ik zit trouwens op de fastring voor updates.

Nu heb ik de gok gewaagd en online een nieuwe originele microsoft batterij gekocht. Deze heb ik nu een paar dagen in bezit en in gebruik. De batterij die ik had en problemen gaf heeft productiedata 2015/09/26 waar mijn nieuwe batterij uit december 2015 komt.

Bizar wat een verschil ik gelijk merk... Ik verbaas me er nog steeds over dat mijn telefoon altijd koel aanvoelt als ik 'm oppak. Dit gevoel kende ik simpelweg niet meer. Tevens is de batterijduur nu al merkbaar veel beter en voelt mijn telefoon weer veel sneller aan.

Ik begon me steeds meer te irriteren aan mijn telefoon, maar nu gebruik ik deze weer met een grote lach. Voor € 26 euro heb ik voor mijn gevoel weer een nieuwe telefoon! :)
Hoe lang deed je er eerst mee? En hoe lang nu? Misschien ook nog wel een optie voor mij..

Whatsapp en Edge vragen het meest bij mij.
Edge 40%, whatsapp 25%.

😲

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:10
De batterij van mijn 950 (niet XL) is denk ik ook aan het overlijden. Heel vaak reboots als de batterij wat leger raakt en heel vaak heel heet. Een hard reset heeft niet geholpen. Het lijkt er op dat als de CPU bezig is de batterij niet genoeg stroom kan leveren. Als de telefoon aan de oplader hangt heb ik nul reboots en werkt alles prima.

Een nieuwe batterij is ook hier onderweg.

EDIT: Ter info mijn batterij is op 2015/09/17 gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door menzo op 03-02-2017 17:16 ]

• Terpstars
mswp schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:05:
[...]

Hoe lang deed je er eerst mee? En hoe lang nu? Misschien ook nog wel een optie voor mij..

Edge 40%, whatsapp 25%.
Laat ik voorop stellen dat het altijd lastig vergelijken is omdat iedereen zijn telefoon weer anders gebruikt.
Ik zie mezelf wel als iemand die 'm redelijk intensief gebruikt. Ik gebruik veel besparende instellingen: schermhelderheid op zijn laagst, BT en GPS meestal uit en veel achtergrondtaken heb ik ook uit staan.
Edge en WhatsApp zijn bij mij ook grootverbruikers, in dezelfde volgorde als bij jou.
Ik browse vooral veel op mijn telefoon. Filmpjes kijken doe ik weinig. Ik heb twee e-mailaccounts gekoppeld die ieder half uur mail binnenhalen. WhatsApp gebruik ik niet eens erg veel.

De laatste dagen zat ik met veel gebruik dikwijls halverwege de dag al ruim onder de 50% verbruik, waarbij het onmogelijk leek om het einde van de dag te halen. Nu haal ik met gemak het eind van de dag.

Even los van mijn gebruik, het verschil is voor mij gewoon zo duidelijk. Ben er oprecht verbaasd over.

• Terpstars
menzo schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:15:
De batterij van mijn 950 (niet XL) is denk ik ook aan het overlijden. Heel vaak reboots als de batterij wat leger raakt en heel vaak heel heet. Een hard reset heeft niet geholpen. Het lijkt er op dat als de CPU bezig is de batterij niet genoeg stroom kan leveren. Als de telefoon aan de oplader hangt heb ik nul reboots en werkt alles prima.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!
mswp schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:05:
[...]

Edge 40%, whatsapp 25%.
Die percentages zeggen op zich niet zo heel veel, het geeft alleen maar het onderlinge verbruik t.o.v. elkaar aan. Al leg je de telefoon de hele dag zonder te gebruiken naast je neer, dan nog springen bepaalde apps er met het percentage uit. Dat je daarbij je toestel gemakkelijk 2 dagen van de lader kunt houden (met een gezonde accu), is zonder twijfel.

Testing, one, two ...

• Amadeus1966
Vandaag een poging aan het ondernemen om de boel op te schonen doormiddels van een harde reset ( volgens mij voor het eerst sinds de laatste update ).
Volgens MS uiteraard een fluitje van een cent, volgens mijn ervaring duurt het wel weer een hele avond.

Nou, moet eerlijk zeggen.
Het eea is wel verbeterd sinds de laatste keer.
Amper twee uurtjes later alles weer up en running.

[ Voor 20% gewijzigd door Amadeus1966 op 04-02-2017 21:06 ]

• Wailing_Banshee
hardware-lover schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:23:
[...]

menzo schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:15:

Terpstars schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:53:
Ik zie een patroon! (ik heb een batterij van oktober zonder problemen).

Toch geeft dit wel het voordeel van een door de gebruiker verwisselbare batterij aan. Batterij een slechte batch? Gewoon even naar de winkel en een nieuwe kopen!

• vali
  • Laatst online: 05-10 19:26
Wailing_Banshee schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:25:
[...]

[...]

[...]

Ik zie een patroon! (ik heb een batterij van oktober zonder problemen).

Toch geeft dit wel het voordeel van een door de gebruiker verwisselbare batterij aan. Batterij een slechte batch? Gewoon even naar de winkel en een nieuwe kopen!
Mijn accu ging ook problemen vertonen. Kreeg best vaak spontane reboots en de percentage klopte ook vaak niet. Dan was het 100% en even later 30%.

Accu die ik had kwam uit november en nu heb ik er 1 uit Juli. Al mijn problemen zijn nu weg, hij is echt stukken sneller (openen van apps) en wordt amper heet.

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:07
Even mijn ervaring delen me B2X ivm een reparatie binnen garantietermijn.

Mijn scherm is zondag op zwart gegaan. s 'Avonds een ticket aangemaakt en maandag namiddag een de GSM afgegeven bij een DHL pick-up point voor verzending naar Hongarije. Via track & trace melding dat pakket werd afgeleverd op woensdag en vrijdagmiddag melding via B2X dat telefoon gerepareerd was en 2 uur later bericht van DHL dat pakket maandag geleverd zou worden.

Blijkbaar was de voeding stuk richting scherm. GSM perfect in orde en na 2-tal uur was ik weer up & running.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
vali schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:06:
[...]

Mijn accu ging ook problemen vertonen. Kreeg best vaak spontane reboots en de percentage klopte ook vaak niet. Dan was het 100% en even later 30%.

Accu die ik had kwam uit november en nu heb ik er 1 uit Juli. Al mijn problemen zijn nu weg, hij is echt stukken sneller (openen van apps) en wordt amper heet.
Ik zie nu pas de accu discussie hier, heb sinds kort ook problemen, waaronder uitvallen met 20% battery en reboot bij stevig gebruik. Vaak trouwens reboot bij gebruik camera (kan ook SD kaart zijn). Verder vind ik hem erg traag worden... accu uit september 2015. Ik ga eens een vervanger zoeken, kijken of dat het oplost!

Bedankt voor de feedback hier!
vali schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:06:
[...]

Om het voor iedereen even helder te krijgen, de juli versie is van 2016 neem ik aan?

Zien de mensen die accu problemen ervaren ook uiterlijk wat aan hun accu? Is deze werkelijk nog helemaal plat of is er (iets) bolling waar te nemen als je kritisch kijkt?

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 110 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.