Bij die van mij is een kleine bolling waar te nemen aan 1 kant dicht bij de contacten. Het is miniem, maar het is er wel. Accu is van 22-09-2015hardware-lover schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:55:
[...]
Om het voor iedereen even helder te krijgen, de juli versie is van 2016 neem ik aan?
Zien de mensen die accu problemen ervaren ook uiterlijk wat aan hun accu? Is deze werkelijk nog helemaal plat of is er (iets) bolling waar te nemen als je kritisch kijkt?
Nee, hij komt uit juli 2015. Schrok er ook van hoe oud hij was, maar hij doet het wel prima. Accu gaat nu echt weer 1.5 dag mee.hardware-lover schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:55:
[...]
Om het voor iedereen even helder te krijgen, de juli versie is van 2016 neem ik aan?
Zien de mensen die accu problemen ervaren ook uiterlijk wat aan hun accu? Is deze werkelijk nog helemaal plat of is er (iets) bolling waar te nemen als je kritisch kijkt?
Het genot van een nieuwe accu ervaar ik nog dagelijks, maar je hebt wel een tamelijk oud exemplaar toegestuurd gekregen? De exemplaren die ik ontvangen heb (dat zijn er inmiddels totaal 3), zijn allen van 2016.vali schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:27:
[...]
Nee, hij komt uit juli 2015. Schrok er ook van hoe oud hij was, maar hij doet het wel prima. Accu gaat nu echt weer 1.5 dag mee.
Overigens niet denken dat ik al zoveel exemplaren heb moeten vervangen hoor
1x besteld i.v.m. zwangerschap van eerste accu.
1x geleverd gekregen in een tweede (reserve toestel) 950 XL
1x geleverd gekregen als extra reserve accu (voor het geval dat...)
Maar als die van jou uit juli 2015 het goed blijft doen (dat wordt even afwachten dus), dan kan het bijna niet anders als dat er een slechte productiebatch is geweest. In dat geval zullen er meer slechte exemplaren boven water gaan komen, waarbij ik in het achterhoofd heb zitten, dat er nu diverse toestellen problemen geven waarbij dit enkel door de accu komt en niet door de software. Dus ook bij de groep Insiders, die er al vanuit gaan dat er wat mis kan zijn met een nieuwe Insider build, terwijl problemen met zo'n build misschien wel enkel door een zieke accu worden veroorzaakt.
Testing, one, two ...
Ik dacht ook dat ik een paar brakke insider builds had. Nu denk ik dat het de accu.. Waar hebben jullie de nieuwe accu's vandaan? Ik heb die van mij via ebay besteld.
Ik heb geen insider builds en dacht dat het aan de release builds las, zo waardeloos laatste tijd...menzo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:41:
Ik dacht ook dat ik een paar brakke insider builds had. Nu denk ik dat het de accu.. Waar hebben jullie de nieuwe accu's vandaan? Ik heb die van mij via ebay besteld.
Ik heb hem bij Azerty besteld vandaag.
Vooropgesteld dat ik (nog) geen problemen met mijn accu heb in mijn Lumia 950 heb al wel 2 maanden terug een reserveaccu besteld (je weet maar nooit) bij replacedirect.nlmenzo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:41:
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
De eerste bij: mobilesupplies , het tweede toestel en een losse accu bij Amazon.de, maar bij laatste is ie nu te duur (inclusief verzenden).menzo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:41:
Testing, one, two ...
pricewatch: Microsoft Lumia 950 batterij - vervangt originele accu - BV-T5E -...
Dank, ik zie dat alle winkels op de pricewatch hem weer op voorraad hebben. Vorige week stonden ze allemaal nog op 15+ werkdagen.
Dank, ik zie dat alle winkels op de pricewatch hem weer op voorraad hebben. Vorige week stonden ze allemaal nog op 15+ werkdagen.
[ Voor 11% gewijzigd door menzo op 08-02-2017 20:19 ]
Hallo,
sinds een jaar gebruik ik een Lumia 950 en heb nu, sinds de laatste automatische update van Win10, het probleem dat mijn Whatsapp berichten niet meer verzonden worden.
Slechts na een herstart van de Lumia, worden de app berichtjes verzonden en krijg ik ook meteen nieuwe berichten binnen, die anderen naar mij verzonden hebben.
Herkent iemand dit ?
En dan natuurlijk de vraag : Weet iemand de oplossing voor dit probleem ?
sinds een jaar gebruik ik een Lumia 950 en heb nu, sinds de laatste automatische update van Win10, het probleem dat mijn Whatsapp berichten niet meer verzonden worden.
Slechts na een herstart van de Lumia, worden de app berichtjes verzonden en krijg ik ook meteen nieuwe berichten binnen, die anderen naar mij verzonden hebben.
Herkent iemand dit ?
Hier accu 2015/11/18, dus ook ruim 1 jaar oud, niet echt noemenswaardige problemen.vali schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:27:
[...]
Nee, hij komt uit juli 2015. Schrok er ook van hoe oud hij was, maar hij doet het wel prima. Accu gaat nu echt weer 1.5 dag mee.
zojuist is er in de store een update voor whatsapp beschikbaar gekomen, probeer die eensSteamboy schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:14:
Hallo,
Herkent iemand dit ?
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Als ik terug zoek, zijn het met name de accus van september 2015 die slecht zijn. Die van mij (oktober) ook geen enkel probleem mee.The_Scarabial schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:51:
[...]
Hier accu 2015/11/18, dus ook ruim 1 jaar oud, niet echt noemenswaardige problemen.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Is het 't nog waard om nu, of over een maand of 2, nog een L950XL?
Of is het toch echt een uitlopend model ondertussen?
Wachten op wat er nog komen gaat?
Ik ben geen high-end gebruiker, heb nu een L830, maar een groter scherm en wat meer CPU vermogen zou mooi zijn, ook op de lange duur..
Ik ben geen high-end gebruiker, heb nu een L830, maar een groter scherm en wat meer CPU vermogen zou mooi zijn, ook op de lange duur..
Live from Denmark
Goede vraag, mijn vrouw heeft een nieuwe telefoon nodig binnenkort en vroeg me af of de 950 nog slim is om te kopen. Heb hem zelf en ben best tevreden, maar het is al een oud model. Probleem is dat er geen nieuwe midrange telefoons uitkomen... Overweeg zelf om misschien uiteindelijk de overstap naar Android te gaan maken. Met pijn in het hart, dat wel...hansie_k schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:11:
Is het 't nog waard om nu, of over een maand of 2, nog een L950XL?
Wanneer is een toestel "oud"? Alleen als hij meer dan iets meer dan een jaar geleden op de markt gekomen is?The_MAN schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:33:
[...]
Goede vraag, mijn vrouw heeft een nieuwe telefoon nodig binnenkort en vroeg me af of de 950 nog slim is om te kopen. Heb hem zelf en ben best tevreden, maar het is al een oud model. Probleem is dat er geen nieuwe midrange telefoons uitkomen... Overweeg zelf om misschien uiteindelijk de overstap naar Android te gaan maken. Met pijn in het hart, dat wel...
Als mijn 950XL nu stuk zou gaan, zou ik zo weer een nieuwe kopen. OS is nog steeds up-to-date (in tegenstelling tot al de Android apparaten die ik tot nu toe heb gehad, die na een jaar al niet meer bijgewerkt werden), hij is nog steeds snel genoeg, ik heb nog geen vertraging gemerkt ten opzichte van toen ik hem kreeg (nooit een factory reset gedaan), ook weer in tegenstelling tot de Android apparaten die ik heb gehad die ik elk jaar toch een factory reset moest doen omdat ze zo traag werden als dikke drab.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Hieronder de eerste ervaringen met de Lumia 950 XL van een verstokte Android-gebruiker (van versie 1.5 tot 7.0 alle versies gebruikt):
Ongeveer twee weken geleden heb ik een 950 XL aangeschaft terwijl ik tot dat moment zeer tevreden gebuiker van een S7 Edge was. Het was een gok omdat ik al tijden erg benieuwd was naar het toestel en natuurlijk naar Windows Mobile. Nu de prijs zo gunstig is en het toestel nog te krijgen is heb ik het erop gewaagd.
Ik ben tot op heden erg onder de indruk van zowel Windows als de 950XL. Het besturingssysteem werkt (veel) intuïtiever (ten opzichte van Android) en het toestel voelt op bepaalde punten soepeler aan. Het scherm en de camera zijn vergelijkbaar met of zelfs beter dan de S7E, die in aanschaf ongeveer het dubbele kost. Een vlak scherm is (voor mij) in praktijk bruikbaarder dan de gebogen tegenhanger waarbij tekst soms lastig leesbaar wordt. Ook over de ergonomie ben ik erg te spreken, hoewel ik moest wennen aan de knoppen die allemaal aan de rechterkant zitten. Een aparte cameraknop vind ik wel prettig.
Tot nu toe heb ik weinig minpunten kunnen vinden aan het toestel. Het ontbreken van een vingerafdrukscanner? Daar kom ik wel overheen...
Hoewel het besturingssysteem, zoals eerder gezegd, me erg bevalt heb ik wel al twee keer een harde reset gedaan. De laatste keer was ik opeens al mijn (Google) contacten kwijt en kreeg ik die met geen mogelijkheid meer gesynchroniseerd (soft reset, opnieuw toevoegen account e.d eerst geprobeerd natuurlijk). Maar dat kan ook mijn onervarenheid zijn geweest...
Ongeveer twee weken geleden heb ik een 950 XL aangeschaft terwijl ik tot dat moment zeer tevreden gebuiker van een S7 Edge was. Het was een gok omdat ik al tijden erg benieuwd was naar het toestel en natuurlijk naar Windows Mobile. Nu de prijs zo gunstig is en het toestel nog te krijgen is heb ik het erop gewaagd.
Ik ben tot op heden erg onder de indruk van zowel Windows als de 950XL. Het besturingssysteem werkt (veel) intuïtiever (ten opzichte van Android) en het toestel voelt op bepaalde punten soepeler aan. Het scherm en de camera zijn vergelijkbaar met of zelfs beter dan de S7E, die in aanschaf ongeveer het dubbele kost. Een vlak scherm is (voor mij) in praktijk bruikbaarder dan de gebogen tegenhanger waarbij tekst soms lastig leesbaar wordt. Ook over de ergonomie ben ik erg te spreken, hoewel ik moest wennen aan de knoppen die allemaal aan de rechterkant zitten. Een aparte cameraknop vind ik wel prettig.
Tot nu toe heb ik weinig minpunten kunnen vinden aan het toestel. Het ontbreken van een vingerafdrukscanner? Daar kom ik wel overheen...
Hoewel het besturingssysteem, zoals eerder gezegd, me erg bevalt heb ik wel al twee keer een harde reset gedaan. De laatste keer was ik opeens al mijn (Google) contacten kwijt en kreeg ik die met geen mogelijkheid meer gesynchroniseerd (soft reset, opnieuw toevoegen account e.d eerst geprobeerd natuurlijk). Maar dat kan ook mijn onervarenheid zijn geweest...
Tja, wanneer is een toestel oud.Wailing_Banshee schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:51:
[...]
Wanneer is een toestel "oud"? Alleen als hij meer dan iets meer dan een jaar geleden op de markt gekomen is?
Als mijn 950XL nu stuk zou gaan, zou ik zo weer een nieuwe kopen. OS is nog steeds up-to-date (in tegenstelling tot al de Android apparaten die ik tot nu toe heb gehad, die na een jaar al niet meer bijgewerkt werden), hij is nog steeds snel genoeg, ik heb nog geen vertraging gemerkt ten opzichte van toen ik hem kreeg (nooit een factory reset gedaan), ook weer in tegenstelling tot de Android apparaten die ik heb gehad die ik elk jaar toch een factory reset moest doen omdat ze zo traag werden als dikke drab.
Ik zou me nog redden met een Nokia E71, maar vind Windows gewoon erg handig.
De L830 doet t ook nog steeds soepel, maar begint toch wat kleine mankementen te krijgen...
Toch nig maar ff sparen, en dan voor de 950XL.
Live from Denmark
Nou, mijn 950 is erg traag aan het worden, maar als het aan de accu blijkt te liggen en hij weer zo word als hij vorig jaar was, dan gaat het goedkomen. Ik irriteer me mateloos aan mijn 950 de laatste weken... Als het geen ouderdom is, maar een accu probleem, dan kan ik er wel mee leven inderdaadWailing_Banshee schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:51:
[...]
Wanneer is een toestel "oud"? Alleen als hij meer dan iets meer dan een jaar geleden op de markt gekomen is?
Ik ben tot nu toe meldingen tegengekomen van september, oktober en gisteren eentje van november (in dit topic). Ik lees dat vooral elders, niet op Tweakers. Ik heb geen idee wat het percentage aan probleemaccu's is over die maanden. Het aandeel 950 toestellen is veel te klein om er wereldnieuws van te kunnen maken (alla Samsung) 😉Wailing_Banshee schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:39:
[...]
Als ik terug zoek, zijn het met name de accus van september 2015 die slecht zijn. Die van mij (oktober) ook geen enkel probleem mee.
Testing, one, two ...
Dan lees jij andere dingen dan ik, want ik zie eigenlijk alleen september terug komen.hardware-lover schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:10:
[...]
Ik ben tot nu toe meldingen tegengekomen van september, oktober en gisteren eentje van november (in dit topic). Ik lees dat vooral elders, niet op Tweakers. Ik heb geen idee wat het percentage aan probleemaccu's is over die maanden. Het aandeel 950 toestellen is veel te klein om er wereldnieuws van te kunnen maken (alla Samsung) 😉
Slecht:
The_MAN: accu uit september 2015
menzo: 2015/09/17
Terpstars: 2015/09/26
Geen problemen:
The_Scarabial: accu uit november 2015
Terpstars: december 2015
Ikzelf: 2015/10/23
Er zijn meer mensen die problemen hadden met hun batterij, maar de productie datum van de batterij niet genoemd hebben. Dit zijn degene die ik van de afgelopen weken kan terugvinden.
Het hoeft niet een probleem te zijn met accu's van september 2015 natuurlijk, het kan ook te maken hebben met hoe lang ze in gebruik zijn en hoe ze worden opgeladen. Die van mij is net een jaar oud, ik laad zowel met QI, alsmede met de originele lader.Wailing_Banshee schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:07:
[...]
Dan lees jij andere dingen dan ik, want ik zie eigenlijk alleen september terug komen.
Slecht:
Geen problemen:
Er zijn meer mensen die problemen hadden met hun batterij, maar de productie datum van de batterij niet genoemd hebben. Dit zijn degene die ik van de afgelopen weken kan terugvinden.
Met dat ik dit typ herinner ik me trouwens dat ik zo'n 2 maanden geleden de originele USB-C lader meer gebruik (bijna elke nacht) en minder QI laad (de lader naast bed is weg
Blijkbaar? Vali maakt melding van een niet goed functionerend exemplaar uit november? En mijn accu probleem heb ik al veel langer geleden hier op Tweakers neergezet. Daarbij heb ik aangegeven dat er op andere fora ook meldingen zijn geplaatst, ook over accu's afkomstig uit oktober. Maar wat doet dat er eigenlijk toe? Er blijken vroege uitvallers te zijn, en dat zal niet voor 100% van alle geproduceerde accu's gelden. Maar mocht er bij iemand onvoorspelbare zaken plaatsvinden, dan zou er mogelijk een relatie kunnen zijn en dan zou een frisse accu wonderen kunnen verrichten. Daar gaat het onderwerp eigenlijk over, niet om een gelijk te halen.Wailing_Banshee schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:07:
[...]
Dan lees jij andere dingen dan ik, want ik zie eigenlijk alleen september terug komen.
Slecht:
Geen problemen:
Testing, one, two ...
Ben het hiermee eens, het gaat er niet om dat hij kapot is na een jaar, vind ik best wel OK voor een accu eigenlijk. Het gaat erom dat mensen zich ervan bewust worden dat als ze problemen ondervinden die er eerder niet waren, dat het wel eens opgelost zou kunnen worden met een nieuwe accu.hardware-lover schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:02:
[...]
Blijkbaar? Vali maakt melding van een niet goed functionerend exemplaar uit november? En mijn accu probleem heb ik al veel langer geleden hier op Tweakers neergezet. Daarbij heb ik aangegeven dat er op andere fora ook meldingen zijn geplaatst, ook met accu's afkomstig uit oktober. Maar wat doet dat er eigenlijk toe? Er blijken vroege uitvallers te zijn, en dat zal niet voor 100% van alle geproduceerde accu's gelden. Maar mocht er bij iemand onvoorspelbare zaken plaatsvinden, dan zou er mogelijk een relatie kunnen zijn en dan zou een frisse accu wonderen kunnen verrichten. Daar gaat het onderwerp eigenlijk over, niet om een gelijk te halen.
Blij dat hij verwisselbaar is
Ah, ik zat berichten van gisteren te lezen en dat bericht van Vali was van eergisterenhardware-lover schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:02:
[...]
Blijkbaar? Vali maakt melding van een niet goed functionerend exemplaar uit november?
Maar ik was aan het teruglezen, vooral die eerste paar weken nadat het toestel uit kwam. Ik vraag me af hoeveel van die problemen toen ook al te verwijten waren aan een slechte batch batterijen?
Inderdaad! Het lijkt iets heel simpels: wel of niet kunnen vervangen van de batterij, maar het kan een enorm verschil uitmaken...
Ik heb een accu van bv t4d 2015/10/23 van 950XL. Ik heb nooit echt lange dagen kunnen maken met die accu, vanaf het begin al. Eerste paar dagen was accu zo dramatisch dat ik erover twijfelde om hem terug te brengen. Nu al ruim jaar oud, maar ik haal altijd maar net de dag. Ook op dagen dat ik veel aan het studeren ben en telefoon niet of nauwelijks gebruik. Ook als hij uit de lader is, zit ik na uurtje al vaak onder 90% met alleen even een check en appjes als ik wakker ben...
Als ik jullie ervaringen zo lees twijfel ik ook over nieuwe accu. Iedereen ervaart dus echt significante verbeteringen?
Als ik jullie ervaringen zo lees twijfel ik ook over nieuwe accu. Iedereen ervaart dus echt significante verbeteringen?
Hier ook net een L950 XL, met een accu van 2015/10/24. Vind de accu ook niet gigantisch, vaak (min 1x per dag) spontane reboots, freezes enz.
Ik dacht eerst dat het aan de fast ring lag, maar daar twijfel ik over. Hard reset gedaan, dit leverde weer andere problemen op, maar verhielpen bovenstaande niet.
Zal mijn 930 weer ff updaten en gaan gebruiken, kijken of die dezelfde problemen ondervind. Is dat niet het geval ga ik ook voor een andere accu denk ik zo.
Ik dacht eerst dat het aan de fast ring lag, maar daar twijfel ik over. Hard reset gedaan, dit leverde weer andere problemen op, maar verhielpen bovenstaande niet.
Zal mijn 930 weer ff updaten en gaan gebruiken, kijken of die dezelfde problemen ondervind. Is dat niet het geval ga ik ook voor een andere accu denk ik zo.
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Ok, nou wordt het helemaal leuk... telefoon om 13.30 van de QI lader gehaald, was heeeeel warm (zonder gebruikt te zijn) en 100% vol, kijk net op mijn telefoon en 18% over... heb 5 min gebeld en 10 geskyped, dat was zo'n beetje alles in de afgelopen 3 uur. Kan niet wachten op een nieuwe accu en hopelijk is het dan voorbij!
Als het aan de accu ligt. Warm worden en daarbij snel leeglopen kan ook aan een bug in het OS of een app liggen...The_MAN schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:44:
Ok, nou wordt het helemaal leuk... telefoon om 13.30 van de QI lader gehaald, was heeeeel warm (zonder gebruikt te zijn) en 100% vol, kijk net op mijn telefoon en 18% over... heb 5 min gebeld en 10 geskyped, dat was zo'n beetje alles in de afgelopen 3 uur. Kan niet wachten op een nieuwe accu en hopelijk is het dan voorbij!
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik hoop echt dat het de accu is, heb het app verbruik nagekeken, Edge verbruikt het meeste de afgelopen 24uur, wel apart, heb het niet zo veel gebruikt en staat toch 26% verbruik bij... Start heeft 20% verbruikt?!?!?!Swerfer schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:30:
[...]
Als het aan de accu ligt. Warm worden en daarbij snel leeglopen kan ook aan een bug in het OS of een app liggen...
Laatste wat ik geïnstalleerd heb ik Uber, die gaat er maar eerst weer vanaf!
Heb hem een 20min geleden weer van de lader gehaald en hij voelt gewoon warm terwijl ik er niets mee doe... laat het aub de accu zijn!
Edit: Lijkt erop dat mijn telefoon probeert te updaten, maar hij komt er niet door met het downloaden... Erg vervelend...
edit2: het viel mij op dat mijn telefoon continu data aan het versturen was, ik check mijn 2GB data bundel en hij heeft gister zo'n 1,5GB verstookt.... Zelfs de internetverbinding hier op kantoor werd er traag van als hij aan de wifi hing... Ben een factory reset aan het doen nu. Helaas vergeten te checken wat de data verstookte, merkte dat mijn desktop OneDrive gister continu aan het synchen was, uploaden van bestanden met rare namen en 5-6 seconden weer deleten. Geen idee of mijn telefoon iets vergelijkbaars deed, maar na restart van de deskop was het op de desktop voorbij, de telefoon helaas niet...
[ Voor 44% gewijzigd door The_MAN op 10-02-2017 10:50 ]
Nou, ik begin mijn Lumia 950xl weer te vertrouwen sinds ik de nieuwe accu heb. Had hem gisteravond rond 11en met 10% op het nachtkastje gelegd en deze ochtend had hij nog steeds 10%. Ga hem bijna weer als main wekker inzetten :-)
En van wanneer is jouw accu?vali schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:54:
Nou, ik begin mijn Lumia 950xl weer te vertrouwen sinds ik de nieuwe accu heb. Had hem gisteravond rond 11en met 10% op het nachtkastje gelegd en deze ochtend had hij nog steeds 10%. Ga hem bijna weer als main wekker inzetten :-)
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Testing, one, two ...
Net ook maar eens gekeken naar mijn accu, mijne is van 26 september 2015.
Op zich nog best tevreden mee, ziet er ook netjes plat uit.
Kom de dag er wel met normaal gebruik mee door.
Bij weinig gebruik, makkelijk 2 daagjes, veel gebruik, krappe dag.
Opladen gaat ook nog steeds goed rap.
Of te wel, toestel in oktober 2015 in gebruik genomen en merk eigenlijk geen verschil.
Op zich nog best tevreden mee, ziet er ook netjes plat uit.
Kom de dag er wel met normaal gebruik mee door.
Bij weinig gebruik, makkelijk 2 daagjes, veel gebruik, krappe dag.
Opladen gaat ook nog steeds goed rap.
Of te wel, toestel in oktober 2015 in gebruik genomen en merk eigenlijk geen verschil.
Mijn 950 is ook enorm traag aan het worden de laatste tijd, eigenlijk onbruikbaar.The_MAN schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:49:
[...]
Nou, mijn 950 is erg traag aan het worden, maar als het aan de accu blijkt te liggen en hij weer zo word als hij vorig jaar was, dan gaat het goedkomen. Ik irriteer me mateloos aan mijn 950 de laatste weken... Als het geen ouderdom is, maar een accu probleem, dan kan ik er wel mee leven inderdaad
Mijn accu is van 29-09-2015, ik laad hem 99% van de tijd met Nokia Qi lader.
[ Voor 4% gewijzigd door Cyrus The Virus op 14-02-2017 12:15 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik moet ook zeggen dat ik nog steeds erg blij met de 950xl ben.JdJtA schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:21:
Hieronder de eerste ervaringen met de Lumia 950 XL van een verstokte Android-gebruiker (van versie 1.5 tot 7.0 alle versies gebruikt):
Wel ontbreken er nog steeds een paar apps die ik wel zou willen maar so be it....
Als vervanger van de vingerafdruk heb je windows hello (iris scanner) Welke ook vrij vlot werkt
Ik heb een factory reset gedaan, dat heeft eigenlijk alle problemen opgelost, behalve dat hij nog een stuk sneller leeg is dan vroeger. Wacht nog op nieuw accu, maar factory reset na een jaar gebruik zonder terug zetten van back up is wel een aanrader!Cyrus The Virus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:14:
[...]
Mijn 950 is ook enorm traag aan het worden de laatste tijd, eigenlijk onbruikbaar.
Mijn accu is van 29-09-2015, ik laad hem 99% van de tijd met Nokia Qi lader.
Daar had ik ook al aan zitten denken, eigenlijk slecht dat het nodig is. Bij mijn werk iphone heb ik dat nog nooit hoeven doen. Waar had je de accu besteld ?The_MAN schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:23:
[...]
Ik heb een factory reset gedaan, dat heeft eigenlijk alle problemen opgelost, behalve dat hij nog een stuk sneller leeg is dan vroeger. Wacht nog op nieuw accu, maar factory reset na een jaar gebruik zonder terug zetten van back up is wel een aanrader!
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik heb een accu in bestelling staan bij Azerty sinds donderdag, toen stond er genoeg op voorraad online, maar nu staat er 10+ dagen... ik heb gebeld, ze gingen ernaar kijken en nemen vandaag contact op hoe lang het nog gaat duren. Maar ik wil niet wachten, dus heb hem vandaag op ebay.de nogmaals besteld:Cyrus The Virus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:26:
[...]
Daar had ik ook al aan zitten denken, eigenlijk slecht dat het nodig is. Bij mijn werk iphone heb ik dat nog nooit hoeven doen. Waar had je de accu besteld ?
http://www.ebay.de/itm/20...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Roept meteen de vraag op: hoe vaak ontvang je een update van het OS op een iPhone? Ook elke 2 dinsdag van de maand?Cyrus The Virus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:26:
[...]
Daar had ik ook al aan zitten denken, eigenlijk slecht dat het nodig is. Bij mijn werk iphone heb ik dat nog nooit hoeven doen. Waar had je de accu besteld ?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Zit al weer met smart te wachten, nog even bijna 20:00 uur
19:00 .......shiptronic schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:48:
Zit al weer met smart te wachten, nog even bijna 20:00 uur
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik heb nog helemaal geen factory reset gedaan, en merk ook geen vertragingen op. Batterij gaat nog net zo lang mee als toen ik hem kreeg (2015 alweer!).The_MAN schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:23:
[...]
Ik heb een factory reset gedaan, dat heeft eigenlijk alle problemen opgelost, behalve dat hij nog een stuk sneller leeg is dan vroeger. Wacht nog op nieuw accu, maar factory reset na een jaar gebruik zonder terug zetten van back up is wel een aanrader!
Nou de laatste echte update van de slow ring is volgens mij van begin november, en bij windows phone zijn updates hard nodig. iOs doet gewoon wat het moet doen (begrijp me niet verkeerd, ik ben eerder WP fanboy zou zelf nooit geen dure apple producten kopen). Ik gebruik windows phones sinds de sony Xperia X1GerCor schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:33:
[...]
Roept meteen de vraag op: hoe vaak ontvang je een update van het OS op een iPhone? Ook elke 2 dinsdag van de maand?
Ik vind dat als je in de slow ring zit, niet echt recht van spreken hebt op eventuele glitches, daar is die ring ook voor. Ik zit gewoon op production, en daar is gewoon netjes een update geweest dit jaar. loopt precies parallel met de desktop. Dat wil niet zeggen dat er geen ruimte is voor verbetering, maar de algemene ervaring hier is gewoon goed, ondanks een zwaar achtlopende 735
Als je in de slow ring zit, dan heb je idd sinds november geen updates meer gehad. Om een of andere reden doet MS niets meer met die ring. De slow ring was wel van belang in de TH2 en RS1 builds, daar werd er veel meer aan het OS gesleuteld, waarbij de fast ring vaak niet stabiel was, en de slow ring veel stabieler.Cyrus The Virus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:41:
[...]
Nou de laatste echte update van de slow ring is volgens mij van begin november, en bij windows phone zijn updates hard nodig. iOs doet gewoon wat het moet doen (begrijp me niet verkeerd, ik ben eerder WP fanboy zou zelf nooit geen dure apple producten kopen). Ik gebruik windows phones sinds de sony Xperia X1
Nu is de RS2 stabieler, al zijn er de laatste tijd weer iets meer problemen. Zie Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen
Het heeft dus geen zin om in de slow ring te gaan zitten, ga naar productie/preview (RS1 14393) of naar de fast ring om nog regelmatig updates te ontvangen.
Ik zal eens de fast ring proberen, al krijg ik daar ook geen update op binnen.
Nu eerst maar reset gedaan met recovery tool, kijken of dat wat oplevert.
Nu eerst maar reset gedaan met recovery tool, kijken of dat wat oplevert.
[ Voor 32% gewijzigd door Cyrus The Virus op 14-02-2017 20:05 ]
als het goed is krijg ik donderdag een 950XL binnen van een medetweaker, wil deze gaan gebruiken voor op m'n werk, maar eens zien hoe dit gaat bevallen, ben zelf nog steeds een zeer tevreden 950 gebruiker.
'Nooit geen'Cyrus The Virus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:41:
[...]
Nou de laatste echte update van de slow ring is volgens mij van begin november, en bij windows phone zijn updates hard nodig. iOs doet gewoon wat het moet doen (begrijp me niet verkeerd, ik ben eerder WP fanboy zou zelf nooit geen dure apple producten kopen). Ik gebruik windows phones sinds de sony Xperia X1
Ik weet niet welke updates jij hard nodig hebt ..... ik heb geen updates nodig. Telefoon werkt perfect. Maar updates zijn altijd leuk om te ontvangen.
Een warme accu ligt aan het verbruik, niet aan de accu.The_MAN schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:44:
Een slechte / oude vaak geladen accu kan wel ineens in elkaar storten, dus dat je bijvoorbeeld nog 40% hebt maar dat je telefoon ineens uitgaat / opnieuw opstart, en dit gebeurt meestal bij een beetje accu verbruik, juist bij gebruik van data.
(Deze 40% is puur en alleen gebaseerd op de spanning die er gemeten wordt, bij een slechte accu is deze meting niet betrouwbaar meer)
Ik meen zelfs te hebben gezien laatst dat OS updates niet meer kunnen zonder dat de telefoon aan de lader hangt, dus ook die 40% resterende accu die er eerst nodig was zijn ze vanaf gestapt (volledig terecht).
Als je gewoon op de normale beschikbare W10 versie blijft, en niet meedoet aan het insider programma, hoef je (uitzonderingen daar gelaten) niet bang te zijn dat je telefoon ineens problemen gaat geven.Cyrus The Virus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:26:
[...]
Overigens had mijn collega met zijn iPhone 6s plus laatst ook problemen en een factory reset gedaan, dus ook met een iPhone komen deze problemen voor (uiteraard)
Dat zal dan voor Insider het geval zijn misschien? De laatste Production build is bij mij, zonder aan de lader gehangen te hebben, geïnstalleerd. Maar misschien is het bij de installatie van die laatste Production build wel actief geval geworden en dien ik de volgende update af te wachten om daarachter te komenMartinM7H schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:40:
[knip]
Ik meen zelfs te hebben gezien laatst dat OS updates niet meer kunnen zonder dat de telefoon aan de lader hangt, dus ook die 40% resterende accu die er eerst nodig was zijn ze vanaf gestapt (volledig terecht).
[knip]
Testing, one, two ...
Hier een tevreden S6 Edge gebruiker, ik zou wel eens een 950/950XL willen proberen, vooral benieuwd hoe het OS is. Raden jullie me aan om deze switch te proberen of zeggen jullie lekker je S6 Edge blijven gebruiken?
Wat mis jij aan je Edge dat je aan het twijfelen bent?234FaTaLiTy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:28:
Hier een tevreden S6 Edge gebruiker, ik zou wel eens een 950/950XL willen proberen, vooral benieuwd hoe het OS is. Raden jullie me aan om deze switch te proberen of zeggen jullie lekker je S6 Edge blijven gebruiken?
Testing, one, two ...
Ik weet niet wat jouw budget is om iets te "proberen"? Voor mij de 950(XL) buiten mijn budget voor een telefoon maar anders zou ik het zeker aanraden. OS is IMHO een prima, overzichtelijk en goedwerkend OS.234FaTaLiTy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:28:
"What do you get if you multiply six by nine..."
Mis eigenlijk helemaal niets, maar wil gewoon graag eens Windows Phone proberen.hardware-lover schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:32:
[...]
Wat mis jij aan je Edge dat je aan het twijfelen bent?
De S6 bevalt prima, snelheid is top etc, maar ben gewoon zeer benieuwd naar WP.
Zelf heb ik de overstap van de S7 Edge naar de Lumia 950 XL gemaakt, ook uit pure nieuwsgierigheid en de gunstige prijs van het toestel. Tot op heden nog geen moment spijt van hoewel ik hier en daar tegen wat beperkingen aan loop (voornamelijk applicaties waarvoor ik alternatieven moet zoeken en synchronisatie met Google die soms niet helemaal soepel lijkt). Maar het systeem is verder erg toegankelijk. Daardoor in mijn ogen ook juist leuk om hier omheen te werken en elke dag weer iets nieuws te ontdekken. Maar dit is mijn mening en denk ik wel iets om jezelf af te vragen: In hoeverre ben je bereid in te leveren op het 'gemak' van iets dat je kent?234FaTaLiTy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:45:
[...]
Mis eigenlijk helemaal niets, maar wil gewoon graag eens Windows Phone proberen.
Hangt er echt vanaf of je waarde hecht aan bepaalde apps. Dingen als Facebook, Messenger, WhatsApp, Instagram... Die lopen echt minder vlot en soepel op W10M. Ik zou zelf bij je S6 blijven of misschien een goedkoper toestel als de Lumia 650 halen om eens mee te spelen.234FaTaLiTy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:45:
[...]
Mis eigenlijk helemaal niets, maar wil gewoon graag eens Windows Phone proberen.
Koop een 950(XL) naast je S6Edge, speel er een paar weken mee. Het OS zit wat mij betreft goed in elkaar, is handig (Livetiles/Continuum), en ziet er goed uit.234FaTaLiTy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:45:
[...]
Of je bepaalde apps gaat missen is de grote vraag.
Edit: als je direct voor een low-end Lumia gaat vanaf een high-end Android is het én wennen én behelpen, lijkt me geen goed idee (heb zelf een 830 weggedaan omdat W10 er gewoon niet lekker op loopt, over de 650 hoor ik dezelfde minpunten als browsen en multitasken).
Ook iets om rekening mee te houden: de apps die er wél zijn, vaak van lagere kwaliteit of met minder functionaliteit dan op Android. Een mooi voorbeeld is de Tvgids.tv app, een wereld van verschil.
Blijkt een heel andere app, tnx hardware-lover.
[ Voor 33% gewijzigd door jodeltje op 15-02-2017 14:23 ]
[dubbel] Excuses
[ Voor 97% gewijzigd door hardware-lover op 15-02-2017 13:42 ]
Testing, one, two ...
Dat laatste zou ik dan zeker niet doen. Als je wilt gaan vergelijken dan zou ik minimaal voor een toestel uit de de 950 serie gaan. Het hardware-verschil is anders veel te doorslaggevend.Propane schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:28:
[...]
Hangt er echt vanaf of je waarde hecht aan bepaalde apps. Dingen als Facebook, Messenger, WhatsApp, Instagram... Die lopen echt minder vlot en soepel op W10M. Ik zou zelf bij je S6 blijven of misschien een goedkoper toestel als de Lumia 650 halen om eens mee te spelen.
TvGids.tv draait niet op mijn W10M apparaat? Tvgids.nl weljodeltje schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:28:
[...]
[knip]
Ook iets om rekening mee te houden: de apps die er wél zijn, vaak van lagere kwaliteit of met minder functionaliteit dan op Android. Een mooi voorbeeld is de Tvgids.tv app, een wereld van verschil.
Testing, one, two ...
Sprekend als iemand die zowel een L650 als L950 heeft gehad, je kunt prima een algemene indruk van het OS en de beschikbare apps krijgen met de L650 en het scheelt je een lading centen.hardware-lover schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:42:
[...]
Dat laatste zou ik dan zeker niet doen. Als je wilt gaan vergelijken dan zou ik minimaal voor een toestel uit de de 950 serie gaan. Het hardware-verschil is anders veel te doorslaggevend.
Een slechte accu wordt óók gekarakteriseerd door een hoge interne weerstand en dalende capaciteit. Dat eerste merk je als gebruiker door warm worden onder omstandigheden waar (normaal) niet bijzonder veel van de accu gevraagd wordt.MartinM7H schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:40:
[...]
Een warme accu ligt aan het verbruik, niet aan de accu.
Een slechte / oude vaak geladen accu kan wel ineens in elkaar storten, dus dat je bijvoorbeeld nog 40% hebt maar dat je telefoon ineens uitgaat / opnieuw opstart, en dit gebeurt meestal bij een beetje accu verbruik, juist bij gebruik van data.
Hier noem je precies de apps die op W10m in ieder geval nog beschikbaar zijn. Waarbij FB en FBM op W10m naar mijn smaak prima in Edge werken. Veel van de apps waarvoor je op iOS en Android naar de appstore rent, werken overigens prima als webapp. naast Facebook (-Messenger) zijn dat bijvoorbeeld ook NOS, Tweakers, Domino's, Netflix, NS Reisplanner, Rijdendetreinen en Youtube.Propane schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:28:
[...]
Hangt er echt vanaf of je waarde hecht aan bepaalde apps. Dingen als Facebook, Messenger, WhatsApp, Instagram... Die lopen echt minder vlot en soepel op W10M. Ik zou zelf bij je S6 blijven of misschien een goedkoper toestel als de Lumia 650 halen om eens mee te spelen.
Er zijn echt ontbrekende apps (Snapchat voor de <25'ers) maar ik mis ze niet zo.
Ja, het hangt echt van de persoon af. Maar een mobiele website (want dat is het, geen webapp of andere populaire term) werkt bij lange na niet zo fijn als een app en heeft tevens niet alle functies. Dus als je op een Galaxy S6 altijd de FB en Messenger apps gebruikt en je moet dan opeens een mobiele site gaan gebruiken om een acceptabele ervaring te krijgen... Beetje zonde nietwaar?Bacchus schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:56:
[...]
Hier noem je precies de apps die op W10m in ieder geval nog beschikbaar zijn. Waarbij FB en FBM op W10m naar mijn smaak prima in Edge werken. Veel van de apps waarvoor je op iOS en Android naar de appstore rent, werken overigens prima als webapp. naast Facebook (-Messenger) zijn dat bijvoorbeeld ook NOS, Tweakers, Domino's, Netflix, NS Reisplanner, Rijdendetreinen en Youtube.
Er zijn echt ontbrekende apps (Snapchat voor de <25'ers) maar ik mis ze niet zo.
Bij deze verleen ik jou toestemming de 950/950XL te proberen234FaTaLiTy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:28:
Wel een VOORWAARDE, anders gaat het mooi niet door. Je gaat, en dat beloof je plechtig, het OS proberen. Huilverhalen over apps die je mist hebben niets met de 950/950XL te maken.
(allemaal met een korreltje zout lezen 234FaTaLiTy)
Uiteraard ben je van harte welkom om het te testen.
Voor mijn gevoel is het omgekeerd: Op Android (maar eigenlijk vooral op iOS) moet je een (en voor Facebook twee) native app(s) installeren omdat de webapp het niet goed doet. Dàt noem ik zonde want native apps zijn moeilijker en kostbaarder om te onderhouden. Daarbij wil ik niet eerst een app van 15 MB moeten downloaden en installeren als ik even een pizza'tje wil bestellen of wil weten of de trein op tijd is.Propane schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:07:
[...]
Ja, het hangt echt van de persoon af. Maar een mobiele website (want dat is het, geen webapp of andere populaire term) werkt bij lange na niet zo fijn als een app en heeft tevens niet alle functies. Dus als je op een Galaxy S6 altijd de FB en Messenger apps gebruikt en je moet dan opeens een mobiele site gaan gebruiken om een acceptabele ervaring te krijgen... Beetje zonde nietwaar?
Ik weet niet of je recent een Android hebt gebruikt maar ik zie geen enkel probleem met de mobiele website van Facebook bijv. Dus je bent niets verplicht, het is alleen een betere ervaring doorgaans, omdat het meer functies biedt. Op W10M is de app géén betere ervaring, omdat het traag en niet echt stabiel is, maar een luie port van de iOS versie.
Ja, de 950/950 XL zijn prima toestellen. Maar als je een beetje een app gebruiker bent (en niet alleen maar mobiele sites gebruikt zoals Bacchus) zal je je flink aan moeten passen, want de app situatie is niet bepaald goed te noemen op W10M.
En neem elke post van GerCor niet met een korreltje zout, maar een flink vat pekel
.
Ja, de 950/950 XL zijn prima toestellen. Maar als je een beetje een app gebruiker bent (en niet alleen maar mobiele sites gebruikt zoals Bacchus) zal je je flink aan moeten passen, want de app situatie is niet bepaald goed te noemen op W10M.
En neem elke post van GerCor niet met een korreltje zout, maar een flink vat pekel
het is niet dat ik updates niet nodig had, maar de telefoon crashte veel en was enorm sloom. Maar had niet echt mee gekregen dat ze gestopt waren met de slow ring. Vorig jaar was de slow ring altijd prima. Gisteren de telefoon hard reset gegeven zonder insider. So far so good, alleen mis ik nu wel een aantal apps die ik ineens niet meer kan vinden in de app store (zoals dreambox remote, en sickbeard).GerCor schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:24:
[...]
'Nooit geen'....maar goed.
Ik weet niet welke updates jij hard nodig hebt ..... ik heb geen updates nodig. Telefoon werkt perfect. Maar updates zijn altijd leuk om te ontvangen.
tevens staat nu ook bij de insider release preview, vorige keer had ik alleen slow en fast.
En dan bedoel je dat je ze ook niet kunt vinden in de Mijn bibliotheek in de store?Cyrus The Virus schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:18:
[...]
So far so good, alleen mis ik nu wel een aantal apps die ik ineens niet meer kan vinden in de app store (zoals dreambox remote, en sickbeard).
In mijn bibliotheek staan ze wel tussen maar kan ik ze niet installeren, en als ik gewoon in de store ga zoeken kan hij ze niet vinden.GerCor schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:40:
[...]
En dan bedoel je dat je ze ook niet kunt vinden in de Mijn bibliotheek in de store?
Sickbeard komt tevoorschijn in de store en laat zich probleemloos installeren, en de eerste, heet die app exact zo?
Testing, one, two ...
Voor sickbeard is er inderdaad een andere variant, en Dreambox Remote was een hele simpele app om mijn satelliet ontvanger te programmeren.hardware-lover schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:16:
Sickbeard komt tevoorschijn in de store en laat zich probleemloos installeren, en de eerste, heet die app exact zo?
hmm, dan zal ik de volgende keer als ik het niet vergeet proberen op te letten, alleen laat ik de updates altijd lekker automatisch gaan als ik lig te slapen.hardware-lover schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:54:
[...]
Dat zal dan voor Insider het geval zijn misschien? De laatste Production build is bij mij, zonder aan de lader gehangen te hebben, geïnstalleerd. Maar misschien is het bij de installatie van die laatste Production build wel actief geval geworden en dien ik de volgende update af te wachten om daarachter te komen
Ik draai geen insider builds meer, en zit al geruime tijd op de production builds, dus daar kan ik het niet vandaan hebben.
Kan het zijn dat er een update is geweest die de irisscanner sneller heeft gemaakt? Ik heb sinds vandaag niet eens de kans om het tweede teken in te typen omdat ik dan al herkend ben.. Daarbij lijkt het ook alsof Edge was sneller reageert.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
De wens is misschien de vader van de gedachte?stevens20 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 23:58:
Kan het zijn dat er een update is geweest die de irisscanner sneller heeft gemaakt? Ik heb sinds vandaag niet eens de kans om het tweede teken in te typen omdat ik dan al herkend ben.. Daarbij lijkt het ook alsof Edge was sneller reageert.
De baas gaat een nieuwe mail app gebruiken en ik moet dus naar een andere telefoon. Slecht nieuws voor de zakelijke gebruiker van W10M... We gaan van de Good App naar de Blackberry app.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Is Good niet van Blackberry? Wij doen in principe Good maar ons IT wil geen Windows ondersteunen (terwijl we verder een ontzettende Microsoft-shop zijn) dus zodra de stekker over een paar maanden uit ActiveSync gaat, dan zit ik mobiel zonder mail. Ach,het is beter dan mobiel effectief zonder agenda, contacten en browser zitten zoals je effectief bij het gebruik van Good hebt.kdeboois schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 00:27:
De baas gaat een nieuwe mail app gebruiken en ik moet dus naar een andere telefoon. Slecht nieuws voor de zakelijke gebruiker van W10M... We gaan van de Good App naar de Blackberry app.
Met POP SMTP en IMAP kan je toch overal mee mailen, of zie ik iets over het hoofd?
Bij zakelijke mail wil men iets meer zekerheid. Dus alles encrypted en op afstand te wissen edshiptronic schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:29:
Met POP SMTP en IMAP kan je toch overal mee mailen, of zie ik iets over het hoofd?
De Good App is een soort walled garden die dat regelt. Volgens mij bouwt die app dan ook een VPN verbinding vanuit die app op en stelt wat eisen aan wachtwoorden op je toestel.
De nieuwe versie van de Good app is als ik het goed begrijp nu voorzien van de BlackBerry branding en gestript van W10M support.
Voor een hoop mail die ik interessant vind maak ik een filter aan die de mail doorstuurt naar een gmail adres welke ik wel op mijn w10m kan laden. Zeker als het om "ter info" mail gaat best handig.
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Dan overtreed ik de company policy...robkrekel schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:34:
Voor een hoop mail die ik interessant vind maak ik een filter aan die de mail doorstuurt naar een gmail adres welke ik wel op mijn w10m kan laden. Zeker als het om "ter info" mail gaat best handig.
En als ze het een beetje serieus genomen hebben is het niet eens mogelijk. Ik liet ook altijd de mail van mijn werk naar het mailadres van de klant (waar ik al 8 jaar zit) doorsturen. Door een aanscherping van het beleid is het niet meer mogelijk mail door te sturen naar een adres buiten het eigen domein....
... en gaat over tot de orde van de dag
Dat is voor mij al 18 jaar geleden uitgevoerd. Lijkt me een heel logische stap. voor het meeste is het niet erge maar voor sommige dingen wil je dat echt niet en voor beursgenoteerde ondernemingen zijn dat soort dingen al heel lang, volgens mij, verplicht maar in ieder geval common senseP_Tingen schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:32:
[...]
En als ze het een beetje serieus genomen hebben is het niet eens mogelijk. Ik liet ook altijd de mail van mijn werk naar het mailadres van de klant (waar ik al 8 jaar zit) doorsturen. Door een aanscherping van het beleid is het niet meer mogelijk mail door te sturen naar een adres buiten het eigen domein....
Dilemma..
Zou ik een nieuwe batterij kopen voor 40 euro.. Ik heb nog steeds de originelen. Deze is dus in gebruik vanaf het moment de L950XL uitkwam. Ik laad hem elke avond op en tegenwoordig soms wel 2 keer per dag. Op de batterij staat 2015/9/14
doen? niet doen? toch weer 40 euro.. Bang dat ik straks een batterij aanschaf en geen verschil merk.
Zou ik een nieuwe batterij kopen voor 40 euro.. Ik heb nog steeds de originelen. Deze is dus in gebruik vanaf het moment de L950XL uitkwam. Ik laad hem elke avond op en tegenwoordig soms wel 2 keer per dag. Op de batterij staat 2015/9/14
doen? niet doen? toch weer 40 euro.. Bang dat ik straks een batterij aanschaf en geen verschil merk.
[ Voor 9% gewijzigd door mswp op 18-02-2017 16:50 ]
😲
mswp schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:49:
Dilemma..
Hoe lang wil je je toestel nog gebruiken? [ ] een half jaar of meer -> koop nieuwe batterij [ ] korter -> koop geen nieuwe batterij
#fixed
Volgens mij zou je makkelijk een dag moeten kunnen doen met een batterij. Pokémons vangen en Snapchatten kan toch niet, dus dat moet lukken.
[ Voor 10% gewijzigd door P_Tingen op 18-02-2017 16:55 ]
Waarom bij een half jaar wel?P_Tingen schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:54:
[...]
Hoe lang wil je je toestel nog gebruiken? [ ] een half jaar of meer -> koop nieuwe batterij [ ] korter -> koop geen nieuwe batterij
#fixed
Ik mag hem in januari 2018 vervangen.
😲
Zou mijn persoonlijke overweging zijn, bij minder dan 6 maanden zou ik het er niet voor over hebben. Als je hem in jan '18 mag vervangen moet hij nog een klein jaar mee. Dan zou ik er wel een paar euro over hebben voor een frisse batterij. De termijn van 6 maanden is natuurlijk volledig arbitrair.mswp schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:57:
[...]
Waarom bij een half jaar wel?
Ik mag hem in januari 2018 vervangen.
Ik ga het gewoon doen, ik zie het wel. extra accu kan misschien ook wel makkelijk zijn.P_Tingen schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:06:
[...]
Zou mijn persoonlijke overweging zijn, bij minder dan 6 maanden zou ik het er niet voor over hebben. Als je hem in jan '18 mag vervangen moet hij nog een klein jaar mee. Dan zou ik er wel een paar euro over hebben voor een frisse batterij. De termijn van 6 maanden is natuurlijk volledig arbitrair.
Waar bestelt iedereen zijn accu? kan ik gegarandeerd een accu krijgen uit de nieuwere reeks?
😲
https://www.mobilesupplie...l-3340-mah-origineel.htmlmswp schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:51:
[...]
Ik ga het gewoon doen, ik zie het wel. extra accu kan misschien ook wel makkelijk zijn.
Waar bestelt iedereen zijn accu? kan ik gegarandeerd een accu krijgen uit de nieuwere reeks?
Die is aanmerkelijk goedkoper dan de €40,-
Ik had het al eerder daar nagevraagd (ruim een week geleden nu), wat de productiedatum was van de actuele voorraad, het antwoord was dec. 2015. Bij een eerdere bestelling van mij daar (aug 2016), is er een accu geleverd uit begin 2016. Zij krijgen de accu's blijkbaar ook vrij random aangeleverd.
Edit: inmiddels niet meer op voorraad, dus bovenstaande m.b.t. productiedatum van actuele voorraad is n.v.t. nu.
Als je gaat Googlen op het typenummer van de accu, en je komt een heel voordelig adres tegen (zoals accu-pc), ga er daar dan geen bestellen, hoe aantrekkelijk dat het misschien ook lijkt.
https://opgelicht.avrotro...iewtopic.php?f=24&t=20401
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=93072
Dus koop op een vertrouwt adres en betaal dan maar wat meer.
[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 18-02-2017 19:04 ]
Testing, one, two ...
Na alle verhalen over de batterij , heb ik ook maar eens een spare gekocht. Van de week kreeg ik hem binnen met datum februari 2016 en vandaag geplaatst, kijken of ik veranderingen ga merken.
Zoals ik eerder al zei, was best wel tevreden over mijn batterij van oktober 2015.
In ieder geval zijn er 2 950xl 's in huis, dus een extra batterij kan nooit kwaad.
Zoals ik eerder al zei, was best wel tevreden over mijn batterij van oktober 2015.
In ieder geval zijn er 2 950xl 's in huis, dus een extra batterij kan nooit kwaad.
Ik zou een nieuw gekochte accu, die bij levering al 1 jaar oud is gewoon weigering en terug sturen!
Ik niet, tenzij die brak is.shiptronic schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:23:
Ik zou een nieuw gekochte accu, die bij levering al 1 jaar oud is gewoon weigeringen terug sturen!
Persoonlijk vind ik de productie datum van dit soort producten stukken minder belangrijk als artikelen bedoeld voor consumptie.
Edit, eerste wat nu in ieder geval opvalt is dat het toestel minder warm wordt tijdens opladen.
[ Voor 11% gewijzigd door Rhodan op 19-02-2017 12:19 ]
Bedankt voor de tips! Jammer dat hij daar uitverkocht is, goed ervaringen met mobile supplies. Prijs zit daar ook wel mee. Ik ga even verder zoeken.hardware-lover schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 18:02:
[...]
https://www.mobilesupplie...l-3340-mah-origineel.html
Die is aanmerkelijk goedkoper dan de €40,-
Ik had het al eerder daar nagevraagd (ruim een week geleden nu), wat de productiedatum was van de actuele voorraad, het antwoord was dec. 2015. Bij een eerdere bestelling van mij daar (aug 2016), is er een accu geleverd uit begin 2016. Zij krijgen de accu's blijkbaar ook vrij random aangeleverd.
Edit: inmiddels niet meer op voorraad, dus bovenstaande m.b.t. productiedatum van actuele voorraad is n.v.t. nu.
Als je gaat Googlen op het typenummer van de accu, en je komt een heel voordelig adres tegen (zoals accu-pc), ga er daar dan geen bestellen, hoe aantrekkelijk dat het misschien ook lijkt.
https://opgelicht.avrotro...iewtopic.php?f=24&t=20401
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=93072
Dus koop op een vertrouwt adres en betaal dan maar wat meer.
Mag ik weten waar jij hem bestelt heb? En wat je er voor kwijt was?Rhodan schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:53:
Na alle verhalen over de batterij , heb ik ook maar eens een spare gekocht. Van de week kreeg ik hem binnen met datum februari 2016 en vandaag geplaatst, kijken of ik veranderingen ga merken.
😲
https://rounded.com/micro...-t4d-3340mah-0670771.htmlmswp schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:26:
[...]
Bedankt voor de tips! Jammer dat hij daar uitverkocht is, goed ervaringen met mobile supplies. Prijs zit daar ook wel mee. Ik ga even verder zoeken.
[...]
Mag ik weten waar jij hem bestelt heb? En wat je er voor kwijt was?
Net hem hier ook bestelt, ik ben benieuwd!
😲
Mijn telefoon herstart sinds een paar weken regelmatig. Het begon met een groen scherm (gedurende milliseconde) en sindsdien herstart mijn Lumia 950 tot wel 5 of 6 keer per uur. Nu wil ik deze aanmelden bij B2X want het valt binnen garantie. Ondanks dat ik altijd keurig met mijn telefoon ben omgegaan, is er echter wel redelijk wat schade aan het hoesje. Is het vertrouwd om deze op te sturen? Of zal B2X wanneer het niet binnen garantie valt zonder contact op te nemen repareren en een factuur opsturen?
Mocht de accu het probleem zijn, deze heeft een kortere garantie-periode dan de telefoon zelf. Microsoft geeft voor de accu 6 maanden af als deze door eigenaar zelf eenvoudig te vervangen is (en dat is ie).CM0102 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:32:
Mijn telefoon herstart sinds een paar weken regelmatig. Het begon met een groen scherm (gedurende milliseconde) en sindsdien herstart mijn Lumia 950 tot wel 5 of 6 keer per uur. Nu wil ik deze aanmelden bij B2X want het valt binnen garantie. Ondanks dat ik altijd keurig met mijn telefoon ben omgegaan, is er echter wel redelijk wat schade aan het hoesje. Is het vertrouwd om deze op te sturen? Of zal B2X wanneer het niet binnen garantie valt zonder contact op te nemen repareren en een factuur opsturen?
Testing, one, two ...
Bedankt voor de reactie! Accu inderdaad begrijpelijk kortere garantie. Ik dacht zelf meer aan een teruglopend moederbord aangezien de batterij nooit echt problemen heeft gegeven, toestel ging ook nog vrij makkelijk een dag mee (helemaal niet verkeerd gezien mijn verbruik).hardware-lover schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:42:
[...]
Mocht de accu het probleem zijn, deze heeft een kortere garantie-periode dan de telefoon zelf. Microsoft geeft voor de accu 6 maanden af als deze door eigenaar zelf eenvoudig te vervangen is (en dat is ie).
Mijn vraag had eigenlijk meer betrekking op de communicatie van B2X omtrent een product buiten garantie, niet dat ze ongevraagd zaken repareren en in rekening brengen!
Er is een B2X app voor Windows mobiel, daarin zit volgens mij ook de mogelijkheid om het ze zelf te vragen. Misschien is dat iets om er wat wijzer over te worden?CM0102 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:02:
[...]
Bedankt voor de reactie! Accu inderdaad begrijpelijk kortere garantie. Ik dacht zelf meer aan een teruglopend moederbord aangezien de batterij nooit echt problemen heeft gegeven, toestel ging ook nog vrij makkelijk een dag mee (helemaal niet verkeerd gezien mijn verbruik).
Mijn vraag had eigenlijk meer betrekking op de communicatie van B2X omtrent een product buiten garantie, niet dat ze ongevraagd zaken repareren en in rekening brengen!
Edit: er zitten ook wat hardware testen in de app zie ik, mogelijk ook handig om ze eens te checken?
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 21-02-2017 15:10 ]
Testing, one, two ...
Ah top! Goed om te weten. Ik zal de telefoon vanavond even aanslingeren en deze testen draaien, hopelijk word ik daar wat wijzer van. Enorm bedankt voor de tip!hardware-lover schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:08:
[...]
Er is een B2X app voor Windows mobiel, daarin zit volgens mij ook de mogelijkheid om het ze zelf te vragen. Misschien is dat iets om er wat wijzer over te worden?
Edit: er zitten ook wat hardware testen in de app zie ik, mogelijk ook handig om ze eens te checken?
Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.