• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ok, nieuwe batterij is binnen en mijn Lumia 950 werkt tot nu toe stuk beter. Gister zat ik tijdens het wachten op het vliegtuig een paar uur op de telefoon nieuws/emails te lezen en hij had het helemaal gehad na een tijd, Edge werd retetraag, telefoon heeft zich 3x herstart in 2-3 uur tijd en toen ik bijna lande gaf hij melding of ik Battery Saver wou aanzetten, met dat ik ja drukte ging hij uit... met nog 20% batterij..

Aanzetten lukte, totdat hij bij het inloggen was, dan ging hij weer uit. Toen hij in de auto aan de lader zat stond er nog 18% op, hopelijk krijg ik dat niet meer nu! We gaan het zien, hij voelt, zeker bij Edge een stuk vloeiender weer!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Ik heb vandaag ook mijn nieuwe batterij binnengekregen. Ik heb er nu 1 van 2016/02/13.

Van de week een nieuw hoesje besteld, telefoon een herinstallatie gegeven en nu een nieuwe batterij. Ik heb weer een toestel als nieuw.

Ik ga kijken of het er allemaal beter op wordt! Ik ben tenminste weer trots op mijn toestel!

Edit: Ik had eigenlijk een mooi doosje verwacht waar de batterij in zat, maar het waren mooie beschermde zakjes. Batterij was 6% vol. Ik heb de oude met 40% weggelegd, wat is eigenlijk de beste percentage om hem wegteleggen?

[ Voor 26% gewijzigd door mswp op 23-02-2017 22:47 ]

😲

mswp schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:44:
[knip]

Edit: Ik had eigenlijk een mooi doosje verwacht waar de batterij in zat, maar het waren mooie beschermde zakjes. Batterij was 6% vol. Ik heb de oude met 40% weggelegd, wat is eigenlijk de beste percentage om hem weg te leggen?
Als je de oude accu niet regelmatig een keer aan de lader hangt maakt het restpercentage bij wegleggen niet uit, deze zal dan langzaamaan leeglopen.

Testing, one, two ...

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Blijf het schandalig vinden, op de accu krijg je normaal maar een 1/2 jaar garantie, maar je dusven we een 1 jaar oud exemplaar als "nieuw" op te sturen :(

• mswp

mswp

Wie Niet?

shiptronic schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:37:
Blijf het schandalig vinden, op de accu krijg je normaal maar een 1/2 jaar garantie, maar je dusven we een 1 jaar oud exemplaar als "nieuw" op te sturen :(
Als ik nu een L950XL koop verwacht ik ook niet dat hij vorige maand is gemaakt, ik zou het dan ook niet vreemd vinden als die een jaar oud is. De telefoons zijn nou eenmaal 2 jaar geleden uitgekomen en toen in massa aantallen geproduceerd.

Ik neem toch aan dat ik vanaf gister nog 6 maanden garantie heb.

😲

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 10:38
Ik heb de oude met 40% weggelegd, wat is eigenlijk de beste percentage om hem wegteleggen?
Lithium-accu's blijven het beste als ze grofweg halfvol zitten (40% is prima, zo'n 3,8 V) en koel (boven nul) bewaard worden. Let er wel op dat ze wat kunnen condenseren als ze uit de koelkast komen. Je kan er niet op rekenen dat je ze dan rechtstreeks kan gebruiken.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-10 21:12

Swerfer

Hmm...

Ik heb vandaag ook mijn nieuwe batterij binnengekregen. Ik heb er nu 1 van 2016/02/13.

Van de week een nieuw hoesje besteld, telefoon een herinstallatie gegeven en nu een nieuwe batterij. Ik heb weer een toestel als nieuw.

Ik ga kijken of het er allemaal beter op wordt! Ik ben tenminste weer trots op mijn toestel!

Edit: Ik had eigenlijk een mooi doosje verwacht waar de batterij in zat, maar het waren mooie beschermde zakjes. Batterij was 6% vol. Ik heb de oude met 40% weggelegd, wat is eigenlijk de beste percentage om hem wegteleggen?
Jammer dat je gelijk een herinstallatie hebt gedaan. Nu weet je niet 100% zeker of de accu het probleem was, of je moet je oude accu weer een keer plaatsen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
mswp schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:22:
[...]

Als ik nu een L950XL koop verwacht ik ook niet dat hij vorige maand is gemaakt, ik zou het dan ook niet vreemd vinden als die een jaar oud is. De telefoons zijn nou eenmaal 2 jaar geleden uitgekomen en toen in massa aantallen geproduceerd.

Ik neem toch aan dat ik vanaf gister nog 6 maanden garantie heb.
De 950's kwamen uit in oktober 2015, dus nog geen anderhalf jaar geleden :)

• mswp

mswp

Wie Niet?

Swerfer schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:12:
[...]

Jammer dat je gelijk een herinstallatie hebt gedaan. Nu weet je niet 100% zeker of de accu het probleem was, of je moet je oude accu weer een keer plaatsen...
Ik had hem dinsdag gereset, gister aan het eind van de dag de accu gewisseld. Ik merk tot nu toe geen verschil. Ik ga hou het gewoon in de gaten, ik zou volgende week wel even melden of het nu beter is of niet. Vandaag is namelijk qua gebruik weer anders als gister. naar een week gebruik weet ik wel of hij langer meegaat of niet.
Marly schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:30:
[...]

De 950's kwamen uit in oktober 2015, dus nog geen anderhalf jaar geleden :)
Je heb helemaal gelijk! 8)7

😲

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Blijkbaar zijn we niet de enige met gare accu's. Uiteraard hoor je gemiddelde Apple gebruiker er niet over als je erover praat, aangezien er nooit wat mis is met hun smartphones. Vind het wel opvallend, zou een Iphone ook geleverd worden met een Samsung accu?

Als ik forums mag geloven hebben ze niet alleen door software bugs er last van maar ook door hardware problemen (de accu).

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 25-02-2017 11:51 ]

vali schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:47:
Blijkbaar zijn we niet de enige met gare accu's. Uiteraard hoor je gemiddelde Apple gebruiker er niet over als je erover praat, aangezien er nooit wat mis is met hun smartphones. Vind het wel opvallend, zou een Iphone ook geleverd worden met een Samsung accu?

Als ik forums mag geloven hebben ze niet alleen door software bugs er last van maar ook door hardware problemen (de accu).
Dat van die exemplaren met een niet lekker werkende accu had ik wel eerder voorbij zien komen. Wat hierboven staat lijkt werkelijk meer op een fout in het iOS?

Bij de accu toestellen zijn vooral de productiemaanden interessant, die komen namelijk (toevallig?) overeen met de maanden die in dit topic ook steeds terugkomen.

http://www.rtlz.nl/tech/a...llende-iphone-6s-modellen

Testing, one, two ...

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Ik heb zelf een lumia 950xl , een Samsung s7 en een iPhone 7 plus,

Na eigen ervaring is de camera op de lumia een flink stuk beter in kleur en detail dan de 2 andere telefoons, maar waarom word overal zoveel gesproken dat Samsung zo goed is kwa camera, en lumia zo na beneden gehaald.
Terweil die camera van lumia veel beter is, ik mis ook al die fantastische sluitertijd en iso instellingen bij niet Microsoft phones .

Ben niet slim, maar wel dom

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-10 10:51

Zak

Wat dan weer heel slecht is van de camera is het feit dat je niet meerdere fotos achter elkaar kan maken. Ja je hebt burst. Maar soms wil ik van kind of hond in korte tijd meerdere fotos willen maken. Niet 5 per seconde maar 10 per minuut. Helaas na een foto of 7 altijd de melding "saving" en net dan mis je het moment. Dat was bij mijn iphones nooit.

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Zak schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:41:
Wat dan weer heel slecht is van de camera is het feit dat je niet meerdere fotos achter elkaar kan maken. Ja je hebt burst. Maar soms wil ik van kind of hond in korte tijd meerdere fotos willen maken. Niet 5 per seconde maar 10 per minuut. Helaas na een foto of 7 altijd de melding "saving" en net dan mis je het moment. Dat was bij mijn iphones nooit.
Heb ik op mijn toestel geen last van, kan er vrij veel achter elkaar nemen.
Voor rappe burstfoto's vindt ik trouwens " blink" fijn werken.

Een goede sd kaart doet ook wonderen.
Of je laat ze rechtstreeks naar het interne geheugen schrijven.
Een keus die je met een iphone niet hebt.
Net als de diverse camerainstellingen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Zak schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:41:
Herken dit probleem ook niet (ook niet met de verschillende insider builds op de verschillende 950 en 950XL's die ik heb.)
Heb je misschien alle "beeld verbeteraars"aan staan? HDR etc etc etc en ook bijvoorbeeld living images?
Dan zou ik me het nog kunnen voorstellen dat je op een bepaald moment ...saving.. krijgt.
Maar als je gewoon zonder al die opties foto's neemt, zou je flink door moeten kunnen "knallen"
Op al mijn toestelen wordne de foto's opgeslagen op de SD kaarten die aanwezig zijn. En dat zijn sandiskjes varierend van 32 tot 200 gb

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11 22:39
Help...

Mijn 950 van deed vaag, werd verschrikkelijk heet omdat hij bezig was om een update op te halen die bleef hangen op 97/98% nadat ik hem in het insider program slow ring heb gezet.. Hij bleef daar maar hangen, heet worden en batterij slurpen.

Dus weer uit het insider program gehaald, reboot, maar nog steeds met die update bezig met de zelfde gevolgen...

Dus, terug naar fabrieks instellingen. Duurde allemaal redelijk lang in mijn ogen, maar op een gegeven moment weer een start, maar daarna blauw scherm met Bitlocker Recovery. Dus even zoeken, Recovery tool gebruiken. Ok doen we dat.

Toestel aansluiten, ffu downloaden. Hij is klaar met downloaden (2,95 van de 2,95GB gedownload), en dan de melding:
Er is een problem opgetreden met downloaden van het softwarepakket.
Controleer de proxy-instellingen correct zijn en klik op opnieuw proberen. Klik op afsluiten als u het downloaden wilt annuleren.

Details:
Downloading File RM1104_1078.0053.10586.13169.15250.034EBD_retail_prod_signed.ffu Failed.

Klaar met downloaden, maar toch failed. Lijkt er op dat het bestand corrupt is ofzo en bij controle dat ook blijkt.

Hij download wel Keurig vlot (30 MB/s), maar na tich keer proberen wil het nog steeds niet. En het toestel blijft maar rebooten en ik kan hem niet fixen..

Iemand een idee hoe dit ding kan fixen.. Heb hem morgen weer nodig voor het werk, want mijn Ativ werkt helaas ook niet meer.. (simlezer kapot)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Op een andere machine downloaden, misschien even bij een kennis oid opnieuw proberen?

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:54
Renegade666 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:19:
Help...

Mijn 950 van deed vaag, werd verschrikkelijk heet omdat hij bezig was om een update op te halen die bleef hangen op 97/98% nadat ik hem in het insider program slow ring heb gezet.. Hij bleef daar maar hangen, heet worden en batterij slurpen.

[...knip...]
In deze branch, Redstone 2, heeft het geen zin om 'm in de slow ring te zetten, laatste slowring update is van oktober:

Wikipedia: Windows 10 version history

• Renegade666
Amadeus1966 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:40:
Op een andere machine downloaden, misschien even bij een kennis oid opnieuw proberen?
Probeer het nu op mijn server, nu gaat hij wel wat verder, bleef even op switching device to flashing mode..

Maar hij is nu aan het installeren.

Wel vreemd dat dit niet gewoon werkt op mijn W10 pc.. Die ook het nodige generaties nieuwer is dan mijn servertje.

edit:

Hij is de backup aan terug zetten :)

Bedankt voor de tip Amadeus :)

Edit 2:

Hij doet het wel weer, maar ik heb geen startscherm, alleen de app lijst.. Tog maar even weer leeg beginnen denk ik dan maar.

[ Voor 19% gewijzigd door Renegade666 op 26-02-2017 13:48 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-11 21:33
Renegade666 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:14:
[...]

Edit 2:

Hij doet het wel weer, maar ik heb geen startscherm, alleen de app lijst.. Tog maar even weer leeg beginnen denk ik dan maar.
Gewoon 1 app uit de applijst aan het startscherm vastmaken

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Renegade666
kruila schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:10:
[...]

Gewoon 1 app uit de applijst aan het startscherm vastmaken
Ik heb hem nu weer klaar.
Maar als je een backup terug zet, dan zou dat start scherm er toch gewoon moeten zijn?

Moet eerlijk zeggen dat de backup van windows phone altijd slecht is geweest bij mij, mijn ativ s deed ook altijd vreemd met een backup terug zetten.

Maar hij doet het eerst weer even.

Renegade666 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:14:
[...]

Probeer het nu op mijn server, nu gaat hij wel wat verder, bleef even op switching device to flashing mode..

Maar hij is nu aan het installeren.

Wel vreemd dat dit niet gewoon werkt op mijn W10 pc.. Die ook het nodige generaties nieuwer is dan mijn servertje.

edit:

Hij is de backup aan terug zetten :)

Bedankt voor de tip Amadeus :)

Edit 2:

Jij omschrijft zaken, en vooral dat laatste, wat ik ook heb meegemaakt. Ik kon op geen enkele wijze meer een fatsoenlijke installatie voor elkaar krijgen, en als dit wel het geval leek dan was het toestel zo instabiel als maar mogelijk. Bij mij bleek het achteraf een hardware-probleem te zijn.

Jij hebt geen rare dingen meegemaakt betreffende de accu condities of het opladen daarvan?

Testing, one, two ...

• Renegade666
hardware-lover schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:35:
[...]

Jij omschrijft zaken, en vooral dat laatste, wat ik ook heb meegemaakt. Ik kon op geen enkele wijze meer een fatsoenlijke installatie voor elkaar krijgen, en als dit wel het geval leek dan was het toestel zo instabiel als maar mogelijk. Bij mij bleek het achteraf een hardware-probleem te zijn.

Jij hebt geen rare dingen meegemaakt betreffende de accu condities of het opladen daarvan?
Qua accu spoort hij ook niet, daar krijg ik als het goed is deze week een nieuwe van.
Hij valt uit tussen de 15 en 20% lading. Ondanks altijd, echt altijd de orginele lader heb gebruikt.

Misschien is dit nu opgelost met de factory reset, maar denk ik niet.
Dus hoop dat het met de nieuwe accu wel goed is.

Renegade666 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:40:
[...]
Qua accu spoort hij ook niet, daar krijg ik als het goed is deze week een nieuwe van.
Hij valt uit tussen de 15 en 20% lading. Ondanks altijd, echt altijd de orginele lader heb gebruikt.

Misschien is dit nu opgelost met de factory reset, maar denk ik niet.
Dus hoop dat het met de nieuwe accu wel goed is.
Duidelijk. Dan is vrijwel zeker dat daar het probleem zit. Je kent je toestel normaal gesproken niet meer terug na het plaatsen van die nieuwe accu, in positieve zin bedoel ik dan ;)

Testing, one, two ...

• Renegade666
hardware-lover schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:58:
[...]

Duidelijk. Dan is vrijwel zeker dat daar het probleem zit. Je kent je toestel normaal gesproken niet meer terug na het plaatsen van die nieuwe accu, in positieve zin bedoel ik dan ;)
Ben benieuwd.
Om eerlijk gezegt niet best dat je na 1 jaar al weer een nieuwe accu moet hebben. Hadden mijn vorige toestellen geen last van..

Renegade666 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:19:
[...]
Ben benieuwd.
Om eerlijk gezegt niet best dat je na 1 jaar al weer een nieuwe accu moet hebben. Hadden mijn vorige toestellen geen last van..
Amper 6 maanden bij mij, dus je kunt het slechter treffen. Uit nieuwsgierigheid, wat staat er voor datum op je huidige accu?

Testing, one, two ...

• Renegade666
hardware-lover schreef op zondag 26 februari 2017 @ 20:11:
[...]

Amper 6 maanden bij mij, dus je kunt het slechter treffen. Uit nieuwsgierigheid, wat staat er voor datum op je huidige accu?
2015/09/19 staat er op
Ik heb het toestel vanaf dec 2015.

Renegade666 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:03:
[...]
2015/09/19 staat er op
Ik heb het toestel vanaf dec 2015.
Duidelijk zo, dankjewel. Is ie nog wel helemaal vlak of valt er ergens wat bolling te zien?

Testing, one, two ...

• Renegade666
hardware-lover schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:37:
[...]

Duidelijk zo, dankjewel. Is ie nog wel helemaal vlak of valt er ergens wat bolling te zien?
Hij is nog helemaal vlak. Geen bolling te zien.

Overigs is hij nu op 15%. Dus lijkt toch iets gedaan te hebben die reset. Al draai ik nu wel in de fast ring, alleen zit hier nog de nodige bugs in. Even kjjken hoe het gaat, anders maar weer terug.

• The_MAN
Ik heb inmiddels een weekend met de nieuwe accu doorgemaakt, hij gaat een stuk langer mee dan de oude (30-40% schat ik). Ook heb ik geen last van uitvallen als hij de battery saver modus in gaat of andere onverklaarbare problemen. Ik ben weer helemaal blij met mijn 950 en dat was de afgelopen maand wel anders!

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07 12:18
Renegade666 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:32:
[...]

Ik heb hem nu weer klaar.
Maar als je een backup terug zet, dan zou dat start scherm er toch gewoon moeten zijn?

Moet eerlijk zeggen dat de backup van windows phone altijd slecht is geweest bij mij, mijn ativ s deed ook altijd vreemd met een backup terug zetten.

Maar hij doet het eerst weer even.
Ik kan me best goed voorstellen, dat een backup van je telefoon gemaakt uit de insider builds, niet probleemloos terug te zetten is op de een oude W10 versie (10586).

Toen ik nog insider builds draaide, gaf ik mijn telefoon nadat er een nieuwe build op zat, altijd de naam van die build mee.
Ja, zo stonden er een paar backups in je lijst, maar nou en?

Nooit problemen gehad met backups.

• Renegade666
MartinM7H schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:04:
[...]

Ik kan me best goed voorstellen, dat een backup van je telefoon gemaakt uit de insider builds, niet probleemloos terug te zetten is op de een oude W10 versie (10586).

Toen ik nog insider builds draaide, gaf ik mijn telefoon nadat er een nieuwe build op zat, altijd de naam van die build mee.
Ja, zo stonden er een paar backups in je lijst, maar nou en?

Nooit problemen gehad met backups.
Ik zat niet nog niet in de insider met die backup.
En met het terug zetten ook nog niet.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-11 16:26
Nieuwe telefoon in binnen. Binnenkort mijn Lumia 950 op de V&A. Ik ga de camera missen, maar daar blijft het bij denk ik... Succes iedereen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-11 00:05
De sinds 2 maanden begin ik mij meer te irriteren aan de Lumia 950 en WM10. Ik ben er zeker een jaar blij mee geweest, maar nu begint het toch te kriebelen om hem weg te doen vanwege:
- Suggested Brightness, altijd, maar dan ook altijd staat ie op zijn donkerst. Succes om dingen te lezen in het licht, ik moet elke keer me scherm uit en aan zetten om dit op te lossen.

- De apps begin nu wel een ding te worden, traag, geen updates, onstabiel (photo app, fb messenger, whatsapp), begin nu toch wel apps te missen die ik zou willen gebruiken. Ik gebruik voor de meeste apps dan ook gewoon de mobile page.

- Battery drain, ik moet tegenwoordig elke dag de Lumia opladen. Terwijl voorheen hij 2 dagen mee ging, dit is voornamelijk slechter geworden door OS updates (en leeftijd accu?). GPS en bluetooth staan altijd uit. Edge staat op 30% gebruik batterij gebruik en WhatsApp op 22%... Edge staat zelf op never allowed in background anders kan ik elke halve dag opladen.

- Photo app die om de haverklap crashed al wil je iets delen

- Foto's maken gaat op zich snel, maar 30 seconden wachten op "Adding the finishing touches" is erg irritant. Vooral als je de foto direct wilt delen.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:20

P_Tingen

omdat het KAN

kdeboois schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:51:
Nieuwe telefoon in binnen. Binnenkort mijn Lumia 950 op de V&A. Ik ga de camera missen, maar daar blijft het bij denk ik... Succes iedereen.
Grappig; ik heb net een 950 gereserveerd bij Coolblue als vervanger voor mijn 735. Die laatste is nog prima, maar nu zijn er nog 950's te krijgen en als mijn 735 het laat afweten moet ik maar zien wat er verkrijgbaar is. Voor €292 een goede deal lijkt me.

... en gaat over tot de orde van de dag

JerX schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:53:
De sinds 2 maanden begin ik mij meer te irriteren aan de Lumia 950 en WM10. Ik ben er zeker een jaar blij mee geweest, maar nu begint het toch te kriebelen om hem weg te doen vanwege:
[knip]
Alle zaken die je aanhaalt zijn niet normaal, dus er is duidelijk wat mis met je toestel, een andere conclusie kan niet worden getrokken.

Testing, one, two ...

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:30
Alle zaken die je aanhaalt zijn niet normaal, dus er is duidelijk wat mis met je toestel, een andere conclusie kan niet worden getrokken.
Nou, dat vind ik een beetje te kort door de bocht.
Ik herken zeker enkele problemen die JerX aangeeft.

Wat betreft de apps, de Microsoft apps gaan nog wel, worden geupdate en zijn acceptabel qua snelheid en stabiliteit. Kom je bij non Microsoft apps zoals Facebook, Whatsapp, Messenger, Buienradar, Tweakers etc. dan zijn die ronduit traag en dan heb ik het nog niet over de functionaliteit van deze apps. Op mijn Moto G3 van €190,- draaien deze apps soepel en openen snel.

Battery drain, standby is er geen probleem, twee dagen lukt. Zodra de telefoon word gebruikt, Edge, Facebook, maakt niet uit, dan is de accu met 4-5 uur leeg. De Moto G3 lacht daar om en houd het de hele dag vol.

Al met al word de ervaring steeds minder positief, zowel met de 950 als W10M.
Over een dik half jaar eindigt mijn abonnement, kan dan een nieuwe telefoon uitzoeken en dat word waarschijnlijk geen W10M telefoon.
Als Windows mobile gebruiker en fan van het eerste uur (vanaf Lumia 800), had ik dat niet gedacht.
Berpie74 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:22:
[...]
Nou, dat vind ik een beetje te kort door de bocht.
Ik herken zeker enkele problemen die JerX aangeeft.

Wat betreft de apps, de Microsoft apps gaan nog wel, worden geupdate en zijn acceptabel qua snelheid en stabiliteit. Kom je bij non Microsoft apps zoals Facebook, Whatsapp, Messenger, Buienradar, Tweakers etc. dan zijn die ronduit traag en dan heb ik het nog niet over de functionaliteit van deze apps. Op mijn Moto G3 van €190,- draaien deze apps soepel en openen snel.

Battery drain, standby is er geen probleem, twee dagen lukt. Zodra de telefoon word gebruikt, Edge, Facebook, maakt niet uit, dan is de accu met 4-5 uur leeg. De Moto G3 lacht daar om en houd het de hele dag vol.

Al met al word de ervaring steeds minder positief, zowel met de 950 als W10M.
Over een dik half jaar eindigt mijn abonnement, kan dan een nieuwe telefoon uitzoeken en dat word waarschijnlijk geen W10M telefoon.
Als Windows mobile gebruiker en fan van het eerste uur (vanaf Lumia 800), had ik dat niet gedacht.
Ik ga er niet nog een keer uitvoerig op in, hij heeft het bij de apps niets alleen over de traagheid maar noemt met name de instabiliteit, en buiten de andere dingen die hij meemaakt met het toestel, is instabiliteit bij het gebruik van apps (ongeacht traag of niet), meestal geen probleem, MITS het toestel ook in orde is (en de app zelf niet beroerd ontwikkeld is).

De snelheid van de meeste apps is op mijn toestel vaak meer dan acceptabel (alles vanaf het interne geheugen draaiende), maar ik vergelijk dan ook zelden met iOS of Android met vergelijkbare hardware on board.

Ik weet wel dat een Android toestel met wat mindere specificaties, vaak ook niet vooruit te branden is, dat ligt hier namelijk als niet gebruiker toestel op tafel. Maar dit is verder offtopic wat mij betreft.

Testing, one, two ...

• Berpie74
Ik ga er niet nog een keer uitvoerig op in, hij heeft het bij de apps niets alleen over de traagheid maar noemt met name de instabiliteit, en buiten de andere dingen die hij meemaakt met het toestel, is instabiliteit bij het gebruik van apps (ongeacht traag of niet), meestal geen probleem, MITS het toestel ook in orde is (en de app zelf niet beroerd ontwikkeld is).

De snelheid van de meeste apps is op mijn toestel vaak meer dan acceptabel (alles vanaf het interne geheugen draaiende), maar ik vergelijk dan ook zelden met iOS of Android met vergelijkbare hardware on board.

Ik weet wel dat een Android toestel met wat mindere specificaties, vaak ook niet vooruit te branden is, dat ligt hier namelijk als niet gebruiker toestel op tafel. Maar dit is verder offtopic wat mij betreft.
Je hoeft er ook niet op in te gaan, maar als je het doet, probeer dan niet recht te praten wat voor mij krom is.

Het is mijn gebruikservaring met dit toestel en daar is dit topic (Ervaringen en discussie) voor.
Gebruik ik met dit toestel de Facebook app, dan sluit hij deze regelmatig zomaar af. Gebruik ik de Tweakers app, dan loopt deze regelmatig vast. De foto app geeft ook regelmatig problemen.
En als ik het toestel voor wat dan ook gebruik, dan loopt de accu vrij snel leeg.
Spontane restarts heeft hij dan weer niet, dat gaat goed. Foto's maken gaat ook prima, behalve met een lege accu. GPS tracking voor het sporten is een klein drama. Oh ja, bellen lukt ook.

Dus hoewel W10M prima draait en een zeer fijn besturingssysteem is, is de gebruikservaring verder voor mij niet positief. Zeker niet in vergelijking met de 6(!) andere budget en midrange toestellen bij ons in huis.

• shiptronic
Dat klink duidelijk als een probleem met de accu, niet zo zeer met het toestel of de App's

• The_MAN
Nou, ik heb net mijn accu vervangen, maar probleem met apps (op mijn Lumia 950) is er zeker...

Ik heb geen app voor: Airberlin, MyVodafone, BMW, Q-Music, sommige TV spellen. Deze apps mis ik echt.

Apps waar problemen mee zijn:

Facebook - Traag met scrollen, heb het er 2 uur opgehad, toen er weer af. Functionaliteit is op dit moment wel OK
Skype - Stopt soms helemaal, ook niet echt snel, hoewel ik moet zeggen dat de laatste versie wel beter is.
Camera - laat te de telefoon soms crashen. Kan in verband staan met SD kaart opslag, maar zelfs dan vind ik dat het niet moet gebeuren. Ook duurt het "finishing touch" gedeelte erg lang...
Rabobank - App mist nogal wat functionaliteit
Sixt - Werkt offline niet, zal wel een WebApp zijn, niet echt praktisch voor een app die je gebruikt als je reist en niet altijd data roaming hebt...

Ik begrijp dat dit geen apps zijn die iedereen nodig heeft/gebruikt, maar het feit dat ze er op iOS en Android wel zijn, tja, dat gaat mij volgend jaar toch wel laten switchen ben ik bang... Met pijn in het hart, want ik ben al aan mijn 6e Windows telefoon, de Windows CE telefoons niet eens meegerekend!

Verder werkt mijn Lumia 950 niet goed samen met mijn auto over BT, hij geeft Audio niet door als hij verbonden is en ik kan niet door de muzieklijst bladeren. Op de WP8.1 die mijn vrouw draait op haar 640XL werkt dit gewoon!

Ik moet nog een jaar, dus wie weet verandert er nog wat, maar ik wacht ook al 2-3 jaar op verbetering in de apps inmiddels...

Ik snap ook best dat deze problemen niet voor iedereen gelden, maar op een gegeven moment houdt het voor sommige mensen gewoon op. Stop met verdedigen, het is gewoon een feit.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:33
The_MAN schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:04:
[...]Ik moet nog een jaar, dus wie weet verandert er nog wat, maar ik wacht ook al 2-3 jaar op verbetering in de apps inmiddels...[..]
Reken er maar niet op :)
Ik snap ook best dat deze problemen niet voor iedereen gelden, maar op een gegeven moment houdt het voor sommige mensen gewoon op. Stop met verdedigen, het is gewoon een feit.
Het is niet verdedigen als je oprecht zegt zelf geen problemen te ervaren. Ik heb in principe ook geen problemen met Windows 10 mobile. Wel met het beleid van MS, waardoor ik gewoon geen toekomst zie op het mobile vlak. Dat is genoeg om bij mijn volgende telefoon een ander merk te kiezen.

Overigens het lange finishing touches komt 100% door de sd kaart. Je slaat de foto's hier ook op, neem ik aan? Ik heb er met mijn 950XL namelijk geen last van, maar daar zit een prima sd kaart waar W10M ook wat van snapt ^^

• kruila
knip

Camera - laat te de telefoon soms crashen. Kan in verband staan met SD kaart opslag, maar zelfs dan vind ik dat het niet moet gebeuren.

knip
je kan toch (tijdelijk) de camera app de foto's op laten slaan op het telefoongeheugen, dan kom je er misschien achter of de sd-kaart minder goed is.
Mijn idee is dat je apps beter vanaf je telefoongeheugen kunt draaien, omdat niet alle sd-kaarten goed functioneren.

• The_MAN
kruila schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:12:
[...]

je kan toch (tijdelijk) de camera app de foto's op laten slaan op het telefoongeheugen, dan kom je er misschien achter of de sd-kaart minder goed is.
Mijn idee is dat je apps beter vanaf je telefoongeheugen kunt draaien, omdat niet alle sd-kaarten goed functioneren.
Mijn apps draaien allemaal vanaf de telefoon, alleen opslag voor foto's, video's en muziek is op de kaart (en offline maps). Ik zal het eens op intern zetten en kijken hoe lang dat lukt voordat hij vol is. Maar dit is mijn minst grote probleem...

• shiptronic
Nou, ik heb net mijn accu vervangen, maar probleem met apps (op mijn Lumia 950) is er zeker...
Dat wil nog niet zeggen dat de accu goed is, ik heb hier al meermaals gelezen dat ze gewoon een oude accu afsturen. Wat is de datum code op de accu ?

Je kan de B2X-SMARTAPP downloaden, daar zit een kleine test functie in. En mocht die nog onder garantie vallen zou ik daar gebruik van maken, wat ik tot nu toe lees is de service van B2X goed en snel.

[ Voor 21% gewijzigd door shiptronic op 28-02-2017 17:12 ]

• kdeboois
P_Tingen schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:54:
[...]

Grappig; ik heb net een 950 gereserveerd bij Coolblue als vervanger voor mijn 735. Die laatste is nog prima, maar nu zijn er nog 950's te krijgen en als mijn 735 het laat afweten moet ik maar zien wat er verkrijgbaar is. Voor €292 een goede deal lijkt me.
Het is een prima telefoon als je geduld hebt. Ik heb het iets meer dan een jaar volgehouden en kan na twee dagen met de iPhone 7 zeggen dat de camera van de Lumia top is, maar het OS echt veel te traag is. Als je je telefoon veel gebruikt is W10M echt langzaam aan een kwelling aan het worden.

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 13:54
kdeboois schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:15:
[...]

Het is een prima telefoon als je geduld hebt. Ik heb het iets meer dan een jaar volgehouden en kan na twee dagen met de iPhone 7 zeggen dat de camera van de Lumia top is, maar het OS echt veel te traag is. Als je je telefoon veel gebruikt is W10M echt langzaam aan een kwelling aan het worden.
Ik gebruik dagelijks mijn Lumia 950 en merk niks van trager worden. Waar wringt de schoen bij jou eigenlijk?

• kdeboois
FreshM schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:00:
[...]

Ik gebruik dagelijks mijn Lumia 950 en merk niks van trager worden. Waar wringt de schoen bij jou eigenlijk?
WhatsApp gebruik ik het meest. Foto's sturen was altijd een crime. Telegram crashed dan zelfs... kan ook de toegenomen irritatie zijn.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
FreshM schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:00:
[...]

Denk dat er niet zo zeer trager worden bij gebruik wordt bedoeld maar meer het feit dat W10M in veel gevallen gewoon trager is dan bijv. Android of iOS. Is al eerder besproken hier, maar tenzij je zelf je dagelijkse gebruik eens uit kan proberen op een Android toestel met vergelijkbare hardware, of een iPhone, zul je misschien denken dat W10M prima is.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:05
Ik heb met het OS geen problemen qua traagheid. Maar regelmatig als ik Facebook of Messenger wil starten dan duurt dat te lang en stuurt de telefoon je terug naar het homescreen. Regelmatig als ik whatsapp open dan duurt resumen te lang waardoor ik ook teruggestuurd wordt naar het homescreen. Ligt waarschijnlijk niet direct aan Windows 10 Mobile, maar het kan ook komen omdat Facebook gewoon maar weinig aandacht aan het platform geeft.

Dat gekoppeld met het feit dat Microsoft in essentie het platform heeft laten stikken zorgt er bij mij voor dat ik voor het eerst naar een nieuwe telefoon aan het kijken ben die geen Windows draait.

[ Voor 18% gewijzigd door Ramon op 01-03-2017 08:27 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:De problemen met betrekking tot Whatsapp zijn verplaatst naar WhatsApp voor Windows Phone. Graag daar verder.

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-10 10:51

Zak

GiLeX schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:49:
[...]

Herken dit probleem ook niet (ook niet met de verschillende insider builds op de verschillende 950 en 950XL's die ik heb.)
Heb je misschien alle "beeld verbeteraars"aan staan? HDR etc etc etc en ook bijvoorbeeld living images?
Dan zou ik me het nog kunnen voorstellen dat je op een bepaald moment ...saving.. krijgt.
Maar als je gewoon zonder al die opties foto's neemt, zou je flink door moeten kunnen "knallen"
Op al mijn toestelen wordne de foto's opgeslagen op de SD kaarten die aanwezig zijn. En dat zijn sandiskjes varierend van 32 tot 200 gb
Er zit geen SD kaart in dus het gaat rechtstreeks naar het interne geheugen. HDR staat aan, verder niks. Alle combi's mbt opslaan ook al geprobeerd. RAW/RAW+JPG/JPG etc. In iedere modus hetzelfde probleem.

Iets anders.

Sinds woensdag gebruik in de 950 als Dual Sim.
  • Sim1= Tele2 prive, hoogste connectiesnelheid en dataverbinding
  • Sim2=Vodafone Werk, data uit en verbindingssnelheid op 2G. Enige mogelijkheid
Ik heb een hekel aan met twee toestellen rondlopen maar ik merk toch dat het niet heel betrouwbaar is. Al een paar keer heb ik de melding gekregen dat ik ofwel privé ofwel zakelijk niet te bereiken ben. Vooral Zakelijk wil er nog wel eens uitklappen. Ik zie dan ook op de telefoon dat er geen verbinding is. Vliegtuigmodus en weer aan en het probleem is opgelost. Dit is natuurlijk wel extreem balen. Mijn werkgever staat het gebruik in een ander toestel officieel al niet toe dus als ik vaker niet bereikbaar ga zijn word ik dadelijk gedwongen om met twee prullen rond te lopen.

Iemand hier met twee sims die deze problemen herkent?

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:23

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ramon schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:22:
Ik heb met het OS geen problemen qua traagheid. Maar regelmatig als ik Facebook of Messenger wil starten dan duurt dat te lang en stuurt de telefoon je terug naar het homescreen. Regelmatig als ik whatsapp open dan duurt resumen te lang waardoor ik ook teruggestuurd wordt naar het homescreen. Ligt waarschijnlijk niet direct aan Windows 10 Mobile, maar het kan ook komen omdat Facebook gewoon maar weinig aandacht aan het platform geeft.

Dat gekoppeld met het feit dat Microsoft in essentie het platform heeft laten stikken zorgt er bij mij voor dat ik voor het eerst naar een nieuwe telefoon aan het kijken ben die geen Windows draait.
Volgende week - dus 1 dag voor de verkiezingen - is er weer een update. Dat laten stikken, iets wat ik steeds vaker lees, waar komt dat vandaan? Er zijn toch elke maand - 2e dinsdag van de maand - updates van het OS?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

GerCor schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:19:
[...]
Volgende week - dus 1 dag voor de verkiezingen - is er weer een update. Dat laten stikken, iets wat ik steeds vaker lees, waar komt dat vandaan? Er zijn toch elke maand - 2e dinsdag van de maand - updates van het OS?
Mwoa, om nou te zeggen dat Microsoft hard aan het trekken is aan hun mobiele OS .... :N

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-11 22:20
[...]

Voor de main firmware, of alleen als je Windows Insider gebruikt? Volgens mij staat die van mij nog op een update van juli 2016 en als ik zoek op updates, zijn die er niet...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• shiptronic
[...]

Volgende week - dus 1 dag voor de verkiezingen -
Zijn in jouw regio de verkiezingen een week eerder ?

En kwa update's ging het goed, maar de laatste is uitgesteld zowel PC als Mobile.

[ Voor 16% gewijzigd door shiptronic op 03-03-2017 11:55 ]

• kruila
[...]

volgende week dinsdag is 7 maart, dus de 1e dinsdag van de maand! :z

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:23

GerCor

Zonder dallen geen pieken

kruila schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:58:
[...]
volgende week dinsdag is 7 maart, dus de 1e dinsdag van de maand! :z
Oeps...... haha. :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

DFKT schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:54:
[...]
Voor de main firmware, of alleen als je Windows Insider gebruikt? Volgens mij staat die van mij nog op een update van juli 2016 en als ik zoek op updates, zijn die er niet...
Je OS build zou 10.0.14393.693 moeten zijn van begin januari

• Bacchus
P_Tingen schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:46:
[...]
Mwoa, om nou te zeggen dat Microsoft hard aan het trekken is aan hun mobiele OS .... :N
Met het OS is weinig mis, of ten minste, niet meer (maar wel andere dingen) dan met de andere OS'en naar mijn mening. Het probleem van Windows zit in keuze aan hardware en de kwaliteit en beschikbaarheid van 3rd party software.

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-11 22:20
P_Tingen schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:02:
[...]

Je OS build zou 10.0.14393.693 moeten zijn van begin januari
Die heb ik. Dacht dat de discussie over de firmware ging, die is al ouder :+

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

DFKT schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:19:
[...]
Die heb ik. Dacht dat de discussie over de firmware ging, die is al ouder :+
Oja, die heb je ook nog; firmware, OS en apps. Daar had ik weer niet bij stilgestaan...

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zak schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:44:
[...]
• Sim2=Vodafone Werk, data uit en verbindingssnelheid op
Iemand hier met twee sims die deze problemen herkent?
Ik gebruik op sim 1 2G voice, en sim 2 4G data, dus niet hetzelfde als jij, maar het werkt sinds begin tot nu feilloos.

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-11 14:27

tijmeng

Panasonic 7J

Hier ook een 950 dual sim. Werkt feilloos. Gister stond IT met een nieuwe iPhone voor mn neus.... Twijfel twijfel. Maar heb lekker mn 950 gehouden, werkt gewoon super voor mij

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
tijmeng schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:38:
Hier ook een 950 dual sim. Werkt feilloos. Gister stond IT met een nieuwe iPhone voor mn neus.... Twijfel twijfel. Maar heb lekker mn 950 gehouden, werkt gewoon super voor mij
Was zelf ook aan het twijfelen. Als werktelefoon heb ik de oneplus3t uitgekozen en had bijna gebruik gemaakt van de dualsim. Er zijn paar punten die ik echt mis van de l950XL. De irisscanner, de adresbalk die onderaan zit, living images, irisscan en clean interface die W10M biedt.

Uiteraard zijn er paar apps te vinden die hetzelfde bieden op sommige punten, maar die werken gewoon ruk. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt om beide smartphones naast elkaar te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 05-03-2017 11:17 ]

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-10 10:20
Sinds twee dagen dat de trilfunctie op m'n Lumia 950 XL niet meer werkt. De telefoon trilt gewoon niet meer. Heb al een soft reset geprobeerd, maar krijg de trilfunctie niet meer aan de praat. Ik draai build 10.0.14393.726

Iemand nog enig idee wat ik nog zou kunnen proberen. Heb zelf het idee dat het een hardware probleem kan zijn. Iemand enig idee of de trilmotor makkelijk te vervangen is?

• Nathan80
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-02-2024
Download de app van B2X, kun je heel je telefoon testen op hardwarefouten. Eventueel een call aanmaken voor reparatie via B2X.
Sonny7 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:29:
Sinds twee dagen dat de trilfunctie op m'n Lumia 950 XL niet meer werkt. De telefoon trilt gewoon niet meer. Heb al een soft reset geprobeerd, maar krijg de trilfunctie niet meer aan de praat. Ik draai build 10.0.14393.726

Iemand nog enig idee wat ik nog zou kunnen proberen. Heb zelf het idee dat het een hardware probleem kan zijn. Iemand enig idee of de trilmotor makkelijk te vervangen is?
Je draait met een insider build, dus er is dan ook altijd de twijfel of het daar dan niet mee te maken zal hebben.

Testing, one, two ...

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-10 10:20
hardware-lover schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:42:
[...]

Je draait met een insider build, dus er is dan ook altijd de twijfel of het daar dan niet mee te maken zal hebben.
Zijn er problemen bekend met deze build en de trilfunctie? Ik kan zo geen info vinden via Google/Bing

Ik zal de B2X app eens downloaden en kijken of de app het probleem kan herkennen!
Net twee diagnostic testjes gedaan waarbij de app de trilmotor 'aanzet', maar beide keren helaas geen trillende telefoon. Lijkt toch een hardware probleem te zijn ben ik bang. Iemand nog software matige suggesties die ik zou kunnen proberen?

[ Voor 21% gewijzigd door Sonny7 op 06-03-2017 14:02 ]

• shiptronic
tijmeng schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:38:
Niet gevraagd waar de HP Elite X3 +docking station en Pad is ?

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-10 12:51
Ik draai die build ook maar dan op een 930 en hier nergens maar dan ook nergens last van.
Vanmorgen de B2X app gedownload en als werkt.

Eric

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-11 08:41
Heeft iemand anders er ook last van dat Kaarten voor geen meter werkt tijdens het navigeren? De instructies kloppen wel, maar het beeld wisselt voortdurend van positie en het driehoekje wat jouw auto voor moet stellen schiet alle kanten op... Reinstall heeft het probleem niet opgelost...

Vandaar meer weren even een 920 met kapot scherm in de autohouder. Toen ik die weer in mijn handen had viel Windows Mobile 10 toch wel op in negatieve zin...

• The_MAN
Pyramiden schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:35:
Heeft iemand anders er ook last van dat Kaarten voor geen meter werkt tijdens het navigeren? De instructies kloppen wel, maar het beeld wisselt voortdurend van positie en het driehoekje wat jouw auto voor moet stellen schiet alle kanten op... Reinstall heeft het probleem niet opgelost...

Vandaar meer weren even een 920 met kapot scherm in de autohouder. Toen ik die weer in mijn handen had viel Windows Mobile 10 toch wel op in negatieve zin...
Ik heb nergens last van, afgelopen week nog in Engeland gebruikt.

Had er laatst wel last van bij met de Lumia 640 van mijn pa, mijn mijn 950 doet het prima.

Ik begin me inmiddels wel te storen aan de matige accuduur van mijn 950. Eerdaags eens een reset doen, en als hij dan nog steeds een meh accuduur heeft, toch maar eens kijken voor een nieuwe accu.

Mocht het de accu zijn, zou ik dat wel jammer vinden, die van mijn oude 820 kakte minder snel in. Misschien heeft het toch te maken met dat snel-laden?

People as things, that’s where it starts.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RobinHood schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:59:
[...]

Had er laatst wel last van bij met de Lumia 640 van mijn pa, mijn mijn 950 doet het prima.

Ik begin me inmiddels wel te storen aan de matige accuduur van mijn 950. Eerdaags eens een reset doen, en als hij dan nog steeds een meh accuduur heeft, toch maar eens kijken voor een nieuwe accu.

Mocht het de accu zijn, zou ik dat wel jammer vinden, die van mijn oude 820 kakte minder snel in. Misschien heeft het toch te maken met dat snel-laden?
Batterijduur heb ik nooit een logica in gevonden, waar ik 1 dag richting etenstijd nog op 30% zit, zit ik een dag later nog op 78% (zoals nu). Doe nagenoeg hetzelfde, geen rariteiten met bluetooth, wifi etc, alsof er soms gewoon een achtergrond-app de CPU beetje langer laat draaien en dit behoorlijke aanslag op je accu is.

Zie het soms beetje als de PC Win10 versie, heb ik ook regelmatig een achtergrond process wat opeens 10-15% CPU blijft gebruiken zonder enige logica. Soms Edge, soms Adobe, dan is het weer 1 of ander programma wat ik al lang had afgesloten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
[quote]eric27 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:19:
Ik draai die build ook maar dan op een 930 en hier nergens maar dan ook nergens last van.

Eric

Ik heb de B2X Smart-App. proberen te installeren maar halverwege de Download stopt hij met de mededeling dat er een fout is opgetreden.
Is er iemand die dit ook heeft gehad en/of waaraan dit zou kunnen liggen ?

• cazzie
  • Laatst online: 05:57
yingyang schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:06:
Herstart het toestel eens, dat wil nog wel eens helpen.

control alt oeps deleted

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:47
Ik heb ineens sinds een week vastlopers bij mijn 950 XL. Gebeurt alleen als batterij onder de dertig procent zit. Vaak als hij automatisch in de besparingstand schiet. Iemand een idee?
Jurbatov schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:26:
Ik heb ineens sinds een week vastlopers bij mijn 950 XL. Gebeurt alleen als batterij onder de dertig procent zit. Vaak als hij automatisch in de besparingstand schiet. Iemand een idee?
Nee, totaal niet. Kom je er in dit topic niets over tegen?

Wat heb je er sinds dit bericht eigenlijk nog mee gedaan om dat aan te pakken? Jurbatov in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 09-03-2017 22:27 ]

Testing, one, two ...

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-10 12:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

Van het weekend even naar Frankfurt op en neer geweest en de navigatie deed het prima.

Ik heb dan ook een probleemloos toestel en niet de problemen zoals je die hier soms ziet voorbijkomen
Ik zag vanmiddag dat ik het voor elkaar heb gekregen om een scheurtje in mijn achterkant te krijgen, is ontstaan bij het gat voor de koptelefoon :/

Best knap, polycarbonaat laten scheuren :X Eerdaags maar eens wat epoxy op doen voordat het verder scheurt.

• Bacchus
@RobinHood En voor een paar tientjes alvast een reserve-achterkantje bestellen.

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:47
hardware-lover schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Nee, totaal niet. Kom je er in dit topic niets over tegen?

Wat heb je er sinds dit bericht eigenlijk nog mee gedaan om dat aan te pakken? Jurbatov in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"
Nee geen acties ondernomen. Vastlopers zijn wel echt nieuw. Was voorheen nog niet. Zit nu wel serieus na te denken over nieuwe accu. Onder dertig procent gebeurt het gemiddeld drie keer voordat accu echt leeg is.
Bacchus schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:35:
@RobinHood En voor een paar tientjes alvast een reserve-achterkantje bestellen.
Een paar tientjes? Hell no :( Ik koop gewoon een achterkantje in China. Ik ga echt geen 20-30 euro uitgeven aan een stukje polycarbonaat :P

Moet waarschijnlijk ook al een nieuwe accu in, en ik heb een barst in het scherm, in dit tempo ben ik meer geld kwijt dan een tweedehands 950 waard is :+

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-11 08:41
RobinHood schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:45:
[...]

Een paar tientjes? Hell no :( Ik koop gewoon een achterkantje in China. Ik ga echt geen 20-30 euro uitgeven aan een stukje polycarbonaat :P

Moet waarschijnlijk ook al een nieuwe accu in, en ik heb een barst in het scherm, in dit tempo ben ik meer geld kwijt dan een tweedehands 950 waard is :+
Dan moet je wel even de Qi en de NFC stickers loshalen uit de oude cover. Kun je gewoon in de nieuwe plakken, en dan heb je alle functies nog die je voorheen ook had.
Pyramiden schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:24:
[...]

Dan moet je wel even de Qi en de NFC stickers loshalen uit de oude cover. Kun je gewoon in de nieuwe plakken, en dan heb je alle functies nog die je voorheen ook had.
Was ik ook wel van plan, iig de QI sticker, NFC gebruik ik niet.

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
yingyang schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:06:

Eric

Ik heb de B2X Smart-App. proberen te installeren maar halverwege de Download stopt hij met de mededeling dat er een fout is opgetreden.
Ik had het ook met downloaden van die app. Nadat ik mijn standaard opslaglocatie van apps had gewijzigd naar intern geheugen kon ik hem wel installeren. Die app geeft aan dat mijn batterij nog goed is maar dat lijkt niet echt te kloppen.

xbl: superlucky luke

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:09

Magure

Bla....

Misschien dat de vraag al een keer is gesteld, maar heeft er iemand al ervaring met contactloos betalen met zijn 950(xl), zit zelf bij de ABN, maar die schieten niet echt op het ik het idee, lijkt er op dat ING en Rabo hier iets verder mee zijn. Het lijkt me wel ideaal want heb niet in alle gevallen portemonnee mee en dan toch nog even makkelijk iets te kunnen betalen :)

• cazzie
  • Laatst online: 05:57
Magure schreef op zondag 12 maart 2017 @ 08:55:
Misschien dat de vraag al een keer is gesteld,
maar heeft er iemand al ervaring met contactloos betalen met zijn 950(xl),
Volgens mij zijn er bij sommige banken idd wat iniatieven om deze techniek uit te rollen
maar willen de grote banken liever 1 algemeen platform dan tig verschillende technieken.

control alt oeps deleted

• Berpie74
Er zijn vast mensen die net als ik, eind 2015 de 950(XL) hebben aangeschaft i.c.m. een 2-jarig abonnement.
Hoewel het nog even duurt, komt straks de tijd om te verlengen of vernieuwen.
Ik ben benieuwd of ze de 950 houden, voor een andere W10m telefoon gaan of overstappen naar een ander platform.
Zelf twijfel ik tussen de 950 houden of toch naar IOS of Android over te stappen. Ik neig een beetje naar het laatste.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik gebruik altijd iOS en Windows Phone naast elkaar, dus overstappen is niet nodig.
Ik merk wel dat sinds ze de widgets in iOS10 overzichtelijk en toegankelijk (linkerscherm, zowel gelocked als unlocked) hebben gemaakt, ik de LiveTiles waar ik altijd enthousiast over was steeds minder mis.
Ik wisselde altijd om de ~week van toestel, want iOS lekker stabiel en WM handiger en mooier, maar dit lijkt steeds minder van toepassing, ik gebruik voornamelijk mijn iPhone.
Aan de andere kant gebruik ik Continuüm bijna dagelijks, ik Remote Desktop van mijn bureau naar mijn PC (in een andere kamer) en dat werkt echt perfect, ik zal de Lumia 950 die ik heb ook zeker niet wegdoen.

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
[quote]Annoying-Orange schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:22:
[...]

Ik had het ook met downloaden van die app. Nadat ik mijn standaard opslaglocatie van apps had gewijzigd naar intern geheugen kon ik hem wel installeren. Die app geeft aan dat mijn batterij nog goed is maar dat lijkt niet echt te kloppen.

Bedankt voor de tip want nu kan ik hem wel installeren :)

[ Voor 15% gewijzigd door yingyang op 13-03-2017 08:37 ]

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-10 22:01
Berpie74 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:02:
Er zijn vast mensen die net als ik, eind 2015 de 950(XL) hebben aangeschaft i.c.m. een 2-jarig abonnement.
Ik ben benieuwd of ze de 950 houden, voor een andere W10m telefoon gaan of overstappen naar een ander platform.
Zelf twijfel ik tussen de 950 houden of toch naar IOS of Android over te stappen. Ik neig een beetje naar het laatste.
Ik ga volgend jaar de overstap maken naar Android en dan waarschijnlijk de S8 Edge

• shiptronic
Berpie74 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:02:
Dat je Abbo afloopt is toch geen reden om voor een andere telefoon te kiezen? Mijne doet het nog prima, en ik heb gewoon verlengt met SIM-only. lekker voordelig, en met mijn vertrouwde telefoon. Ik krijg soms de indruk dat mensen denken verplicht een andere telefoon te moeten uitzoeken als abbo afloopt? Doe eens gek, en doe 3 jaar of langer met je telefoon. Er zijn geen functies of noviteiten bij gekomen die ik met mijn huidige telefoon niet zou hebben. Daarbij valt me ook vaak op dat de personen om mij heen die altijd als 1e de nieuwste verzie moeten hebben, geen flauw idee hebben wat ze gekocht hebben en wat ze er mee kunnen. Verder als Faceboek, Whatsapp , Agenda, Mail en bellen komen ze niet: Beetje als een Ferrari kopen, om er vervolgens de boodschappen bij de super om de hoek mee te doen, en klagen dat er geen bergruimte inzit :)

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Heeft iemand ervaring met accu's rechtstreeks uit china? Zoals deze bijvoorbeeld:
https://www.aliexpress.co...2d-4818-94e4-1ac12a85b2cd

Scheelt namelijk bijna een derde in de prijs en aangezien op die van MobileSupplies.nl "made in china" staat denk ik dat er eigenlijk niet veel verschil in zit. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk. :)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:58

g0tanks

Moderator CSA
Zojuist een hele vreemde bug tegengekomen. Bij het importeren van een raw-foto in Photoshop zat er een andere raw-foto overheen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7iurRa03XfuAo8XS9wsF5HD2/full.jpg

Het vreemde is dat tussen de twee foto's ruim drie weken en tientallen andere foto's zit.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-10 13:22
BadWampa schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:28:
Heeft iemand ervaring met accu's rechtstreeks uit china? Zoals deze bijvoorbeeld:
https://www.aliexpress.co...2d-4818-94e4-1ac12a85b2cd

Scheelt namelijk bijna een derde in de prijs en aangezien op die van MobileSupplies.nl "made in china" staat denk ik dat er eigenlijk niet veel verschil in zit. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk. :)
dan denk ik dat je beter deze kan proberen: https://www.aliexpress.co...e2-4370-b4a2-8ea0d1a73c7b
is exact dezelfde als in mijn Lumia 950XL

EDIT: weet natuurlijk niet of dat het puur het plaatje is wat hetzelfde is, en het product niet...

• Berpie74
shiptronic schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:10:
[...]

Dat je Abbo afloopt is toch geen reden om voor een andere telefoon te kiezen?
Dat klopt, als je je huidig telefoon wil houden omdat die prima voldoet, kun je met een sim-only verder.
Maar als je naar Android of Ios over wil stappen, dan heb je andere telefoon nodig en het is tegenwoordig goedkoper om dit bij de provider te doen i.c.m. een abonnement.
Er zijn geen functies of noviteiten bij gekomen die ik met mijn huidige telefoon niet zou hebben
Hier sla je de spijker op z'n kop. Op MSpoweruser, Windows Central e.d. lees je regelmatig dat er weer een app verdwijnt voor W10m (Shazam onlangs nog), terwijl Microsoft wel applicaties voor Android en Ios ontwikkeld. Dat geeft bij mij een naar gevoel. Gelukkig blijven ze wel het OS doorontwikkelen, maar echt veel levert dit nou ook nog niet op. Ben wel benieuwd hoe de Creaters Update gaat bevallen.
Berpie74 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:24:
[...]
[knip]Ben wel benieuwd hoe de Creaters Update gaat bevallen.
It will be fantastic, you will love it, it will be great. Let's make Windows Mobile 10 the best mobile platform in the world, let's do. Android first, but can we make Windows Mobile second best? Thank you.

Testing, one, two ...

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
genesis1650 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:35:
[...]

dan denk ik dat je beter deze kan proberen: https://www.aliexpress.co...e2-4370-b4a2-8ea0d1a73c7b
is exact dezelfde als in mijn Lumia 950XL

EDIT: weet natuurlijk niet of dat het puur het plaatje is wat hetzelfde is, en het product niet...
Thanks! Ik ga het gewoon proberen. Veel slechter dan dat pruts ding wat er nu in zit lijkt me onmogelijk.
Pagina: 1 ... 112 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.