• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:59
jodeltje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:22:
Ik gebruik altijd iOS en Windows Phone naast elkaar, dus overstappen is niet nodig.
Ik merk wel dat sinds ze de widgets in iOS10 overzichtelijk en toegankelijk (linkerscherm, zowel gelocked als unlocked) hebben gemaakt, ik de LiveTiles waar ik altijd enthousiast over was steeds minder mis.
Ik wisselde altijd om de ~week van toestel, want iOS lekker stabiel en WM handiger en mooier, maar dit lijkt steeds minder van toepassing, ik gebruik voornamelijk mijn iPhone.
Aan de andere kant gebruik ik Continuüm bijna dagelijks, ik Remote Desktop van mijn bureau naar mijn PC (in een andere kamer) en dat werkt echt perfect, ik zal de Lumia 950 die ik heb ook zeker niet wegdoen.
Hmm dit ervaar ik dus met het gebruik van mijn LG G5 (ik gebruikte altijd de 950), ik had altijd wat weerapps, de MSN Nieuwsapp en een mail tile op mijn homepagina staan (hetgeen dat bovenaan staat dus)

Maar op Android kan ik deze widgets klein genoeg maken en de andere (weliswaar minder mooi en consistent) icoontjes op 1 scherm kwijt, in combinatie met Nova launcher hoef ik dus ook niet horizontaal te scrollen (wat ik zo RSI-minded vind aan iOS). Met andere woorden; de scrollbare widgets maken live tiles voor mij onnodig... Het multitasken in split screen (ik download zo nu en dan nog wat MP3tjes omdat ik geen Spotify abonnement heb, maar puur data gebruik om te streamen) biedt hier voordelen, omdat ik niet tussen apps hoef te 'wisselen'. Verder houdt de G5 ook werkelijk alle apps in het RAM-geheugen wat ik maar kan wensen, terwijl WhatsApp op W10M vrijwel altijd 'laden' weergeeft... :o

Neemt niet weg dat ik in veel gevallen voor W10M zou kiezen, maar Microsoft moet echt heel erg veel verbeteren, wil het ooit nog mensen van Android over laten stappen... ;)

Overigens; de G5 heeft ook een Always on display, hetgeen dat ik heel erg miste in de tijd dat ik (eventjes) een Sony Xperia Z5 Compact heb gebruikt

Microsoft zou gewoon één ding moeten laten zien, dat is dat ze de mobiele markt serieus nemen. Op dit moment doen ze dat absoluut niet, want met de Surface Pro 4 hebben ze wel een onverslaanbaar apparaat op de markt van laptops/desktops... (ik geniet elke dag van het lichtgewicht in mijn tas, waarmee ik aantekeningen kan maken door te schrijven, tikken, whatever... als ik thuis kom sluit ik hem gewoon aan op mijn 32 inch scherm en heb ik alle vrijheid om aan verslagen of rapportages te werken! :+)

[ Voor 15% gewijzigd door barta123 op 15-03-2017 11:10 ]

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 10:38
barta123 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:07:
[...]
Verder houdt de G5 ook werkelijk alle apps in het RAM-geheugen wat ik maar kan wensen, terwijl WhatsApp op W10M vrijwel altijd 'laden' weergeeft... :o
Dit is een probleem van Whatsapp en wat andere apps (Spotify is ook zo'n ramp). Skype en Groove laten zien dat je prima vlot kan resumen op Windows.

• barta123
Bacchus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:42:
[...]

Dit is een probleem van Whatsapp en wat andere apps (Spotify is ook zo'n ramp). Skype en Groove laten zien dat je prima vlot kan resumen op Windows.
Helemaal mee eens, het OLEDscherm en Groove waren een perfecte combinatie voor mij... Play Music is hierin echt een stuk slechter (mijn mening), Audiocloud werkte ook perfect voor mij als Soundcloud cliënt... Maar er zijn van mij genoeg haken en ogen, waardoor ik momenteel (een stuk) blijer ben met mijn G5... Die wide-angle lens levert echt prachtige resultaten, de normale lens is beter dan die van de S7.

Ik hoop dat Microsoft met een heel goede Surface Phone komt, waar geen concessies hoeven gedaan te worden. Er is zoveel mogelijk, investeer dat geld dan eens :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Ik gebruik Lockmix om o.a. mijn agenda afspraken te tonen op het lockscreen. Maar sinds enige tijd werkt het niet meer zoals het hoort. De gegevens worden niet meer geupdate. Ik heb m'n settings nagekeken en het batterij beheer op "altijd toegestaan" gezet, maar dat maakt geen verschil. De app opnieuw installeren zorgt ervoor dat het ongeveer een week weer goed werk met automatisch updaten en daarna werkt het niet meer.
Komt dit iemand bekend voor?
BadWampa schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:11:
Ik gebruik Lockmix om o.a. mijn agenda afspraken te tonen op het lockscreen. Maar sinds enige tijd werkt het niet meer zoals het hoort. De gegevens worden niet meer geupdate. Ik heb m'n settings nagekeken en het batterij beheer op "altijd toegestaan" gezet, maar dat maakt geen verschil. De app opnieuw installeren zorgt ervoor dat het ongeveer een week weer goed werk met automatisch updaten en daarna werkt het niet meer.
Komt dit iemand bekend voor?
Het heeft volgens mij niet werkelijk specifiek met de 950 serie te maken, en hoort daarom meer in een ander topic thuis, maar ik ervoer exact hetzelfde. Steeds meer items op het lockscreen die maar niet meer werden bijgewerkt.

Herinstallatie bleek geen degelijke oplossing en ben daarom inmiddels over naar Awesome Lock, deze app wordt ook nog steeds onderhouden en bijgewerkt met updates.

Mogelijk worden de problemen met Lockmix door een meer recentere build van Windows 10 mobiel veroorzaakt maar dan beslist niet door de meest recente Productie versie, ik had het daarvoor ook al spontaan gekregen.

Testing, one, two ...

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
hardware-lover schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:03:
Het heeft volgens mij niet werkelijk specifiek met de 950 serie te maken, en hoort daarom meer in een ander topic thuis...
Nee, dat vermoedde ik al maar aangezien wij als 950 gebruikers de laatste windows mobile gebruikers zijn verwachtte ik hier eerder een antwoord. ;)
hardware-lover schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:03:
Herinstallatie bleek geen degelijke oplossing en ben daarom inmiddels over naar Awesome Lock, deze app wordt ook nog steeds onderhouden en bijgewerkt met updates.

Mogelijk worden de problemen met Lockmix door een meer recentere build van Windows 10 mobiel veroorzaakt maar dan beslist niet door de meest recente Productie versie, ik had het daarvoor ook al spontaan gekregen.
Ja ik denk ook dat het zoiets is, maar bedankt voor de Awesome Lock tip. Ik ga die eens bekijken. :)

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:25
shiptronic schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:10:
[...]

Dat je Abbo afloopt is toch geen reden om voor een andere telefoon te kiezen? Mijne doet het nog prima, en ik heb gewoon verlengt met SIM-only. lekker voordelig, en met mijn vertrouwde telefoon. Ik krijg soms de indruk dat mensen denken verplicht een andere telefoon te moeten uitzoeken als abbo afloopt? Doe eens gek, en doe 3 jaar of langer met je telefoon. Er zijn geen functies of noviteiten bij gekomen die ik met mijn huidige telefoon niet zou hebben. Daarbij valt me ook vaak op dat de personen om mij heen die altijd als 1e de nieuwste verzie moeten hebben, geen flauw idee hebben wat ze gekocht hebben en wat ze er mee kunnen. Verder als Faceboek, Whatsapp , Agenda, Mail en bellen komen ze niet: Beetje als een Ferrari kopen, om er vervolgens de boodschappen bij de super om de hoek mee te doen, en klagen dat er geen bergruimte inzit :)
ik zou graag de 950XL willen houden, alleen heeft ie 1,5 jaar geleden een wasbeurt meegedraaid wat 'm niet goed gedaan heeft qua scherm (brightness is erg donker), voor de rest werkt 't allemaal nog prima.

Ik zou een SIM only kunnen nemen.. nu lonkt een abo met een nieuwe 950XL voor 2 jaar ook heel erg (0 euro bijbetalen). Maar om de 950XL nu nog eens voor 2 jaar te gebruiken, heeft wat risico's. Hoe lang blijft de Rabo-app nog werken? Voor de rest zit ik er niet zo over in eigenlijk, dat zal vast door blijven werken.. maar telebankieren is toch echt een vereiste.
Net de specs bekeken van de S7 en LG G5.. dat is toch ook niet echt wat ik zoek. Zit serieus in dubio wat ik moet doen. Geen idee.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Lenovo P2 (32 GB, 300 euro) of de 5.5" Asus Zenfone 3 (64 GB, 355 euro). Zouden overigens beide prachttoestellen geweest zijn als Windows 10 Mobile-middenklassers, met die specs en prijs.

[ Voor 44% gewijzigd door Dreamvoid op 21-03-2017 19:41 ]

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:13

The_Scarabial

MTB for life!

Na de laatste update, telefoon mega traag geworden, op elk gebied, shitzooi het werkte allemaal tadeloos. Meer mensen last van?

[ Voor 9% gewijzigd door The_Scarabial op 21-03-2017 22:27 ]

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-11 08:59

GerCor

Zonder dallen geen pieken

The_Scarabial schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:27:
Na de laatste update, telefoon mega traag geworden, op elk gebied, shitzooi het werkte allemaal tadeloos. Meer mensen last van?
Nee. Ik gelukkig niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

The_Scarabial schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:27:
Het tegenovergestelde lijkt het geval? De hoogste Antutu benchmark uitslag tot nu toe (ik test na elke Productie update).

Buiten dat, helemaal niets te klagen tot nu toe (behoudens externe zaken waar de telefoon zelf geen schuld aan heeft).

Edit: is het de 950 of de recent aangekochte tweedehandse 950 XL, of heb je ze niet allebei meer in bezit?

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 22-03-2017 01:53 ]

Testing, one, two ...

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-11 15:33
Heren,

Na de storing van MS gisteren krijg ik op mijn 950 de agenda en mail niet meer geüpdatet.
Ik blijf de melding krijgen "out of date" wat ik ook doe.

De auto fix werkt niet en het account verwijderen en opnieuw instellen ook niet.

Weet iemand de fix

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:39
Geduld hebben ;)

control alt oeps deleted

Verwijderd

Schermrotatie doet plotseling raar.
Edge en andere apps die staand en liggend te gebruiken zijn gaan in de liggende stand, en blijven vervolgens in die stand staan. Geen rotatie meer mogelijk. Staande apps blijven wel staand. Na sluiten van die liggende apps en vervolgens de draaivergrendeling in staand te zetten werkt dan weer wel. Draaivergrendeling uit, en ze gaan weer in de liggende stand.
Opnieuw opstarten brengt geen oplossing.
Iemand wel een oplossing? Fabrieksinstellingen oid?

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Best luitjes,

3 accounts van mij zijn deze week gehacked, waarvan ik er twee terugheb. Ik heb mijn laptop en PC gechecked op malware of andere zooi, met diverse programma's, maar daar is niets mee gevonden. Hoe het kan gebeuren is mij momenteel een raadsel en ben nu hard bezig met mijn wachtwoordmanagement...

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is dat mn Lumia 950 XL (met mn hoofd microsoft account) iets van een virus kan bevatten. Via diverse kanalen gelezen dat het niet echt mogelijk is, maar ik wil voor de zekerheid gewoon even checken of er iets op zit. Kleine kans dat het probleem hier in zit, maar ik wil even alles langsgaan wat eventueel zou helpen.

Mocht iemand een manier hebben om WP10 op virussen etc. te checken, dan hoor ik het graag.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-11 12:18

P_Tingen

omdat het KAN

MisterChaoSs schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:02:
Mocht iemand een manier hebben om WP10 op virussen etc. te checken, dan hoor ik het graag.
Op checken weet ik niet, maar knap virus die een factory reset weet te overleven zou ik denken....

Ik denk eerlijk gezegd dat dat niet nodig is, maar als je het echt-echt-echt zeker wil weten, is het een optie.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Als er bij mij niet één, niet twee, maar zelfs drie accounts gehackt zouden zijn zou ik het niet zoeken in een virus.
Maar eerder in een ander stukje mallware op een machine waar alle drie de accounts op gebruikt worden.
Een geïnfecteerde telefoon lijkt me uitgesloten, maar niets is onmogelijk.
Bij wantrouwen niet moeilijk over doen maar gewoon resetten.
Liever wat meer moeite doen dan dat ding met wantrouwen gebruiken.

Persoonlijk zou ik het zoeken op de pc/laptop, de kans daarop is namelijk groter.
Maar bij drie gehackte accounts zou ik het toch ( voorzichtig ) wat dichter bij huis gaan zoeken want dat bij 1 persoon meerdere accounts zijn gehackt lijkt mee meer een doelgerichte actie dan toeval.
Wie hiermee eventueel bij gebaat kan zijn kan alleen jij zelf weten.

Of heb je misschien zelf "geblunderd" door in te loggen op een vreemde machine ( eventueel met wachtwoord onthouden ).

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-10 21:12

Swerfer

Hmm...

Vandaag moest ik een presentatie geven en een collega zou zorgen voor een laptop die aangesloten kon worden op een huge Samsung TV. Was hij een mini-HDMI naar HDMI kabel vergeten mee te nemen |:(

Nu kwam mijn L950XL van pas. Via Continuum een verbinding kunnen maken met de Samsung TV en via OneDrive de presentatie van de desktop van mijn PC thuis binnengehaald (Ik synchroniseer mijn desktop ook met OneDrive). Voor het eerst dat ik continuum op deze wijze echt nodig had en het werkte (draadloos) perfect! _/-\o_

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

P_Tingen schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:37:
[...]

Op checken weet ik niet, maar knap virus die een factory reset weet te overleven zou ik denken....

Ik denk eerlijk gezegd dat dat niet nodig is, maar als je het echt-echt-echt zeker wil weten, is het een optie.
Factory resetje zal ik zeker even doen. Denk ook niet dat het hieraan ligt maar je weet maar nooit.
Amadeus1966 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:28:
Als er bij mij niet één, niet twee, maar zelfs drie accounts gehackt zouden zijn zou ik het niet zoeken in een virus.
Maar eerder in een ander stukje mallware op een machine waar alle drie de accounts op gebruikt worden.
Een geïnfecteerde telefoon lijkt me uitgesloten, maar niets is onmogelijk.
Bij wantrouwen niet moeilijk over doen maar gewoon resetten.
Liever wat meer moeite doen dan dat ding met wantrouwen gebruiken.

Persoonlijk zou ik het zoeken op de pc/laptop, de kans daarop is namelijk groter.
Maar bij drie gehackte accounts zou ik het toch ( voorzichtig ) wat dichter bij huis gaan zoeken want dat bij 1 persoon meerdere accounts zijn gehackt lijkt mee meer een doelgerichte actie dan toeval.
Wie hiermee eventueel bij gebaat kan zijn kan alleen jij zelf weten.

Of heb je misschien zelf "geblunderd" door in te loggen op een vreemde machine ( eventueel met wachtwoord onthouden ).
Eens dat het waarschijnlijk aan mijn kant ligt, doelbewuste actie lijkt mij sterk. Het is niet zo dat ik vijanden oid heb :+

Heb niet op een vreemde machine ingelogd en heb heel mn PC en laptop voor de zekerheid met allerlei software gechecked en cleaned. Nu met password manager programma alle wachtwoorden veranderd en opgeslagen.

Thanks voor de tips iig

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• ErwinJ
Geduld was op ;)
Harde reset gedaan en alles werkt weer >:)

• The_MAN
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ik overweeg een 950 uit de VS te laten overkomen, ze zijn daar nogal goedkoop. Iemand ervaring met een AT&T Lumia 950? Ik heb in het verleden een AT&T telefoon gehad en voor zover ik me kan herinneren heeft AT&T dezelfde LTE als hier in NL, maar kan niet zo veel info vinden... Ook weet ik niet zeker of MS sowieso verschillende versies van de 950 gemaakt heeft. Iemand die er wat meer over weet?

http://www.ebay.com/itm/N...26sd%3D232004192790&rt=nc

edit: deze is niet zo voordelig aangezien Ebay er automatisch $50+ import belasting overheen gooit... Goedkopere gevonden:

http://www.ebay.com/itm/142046866396?var=441147116132

Free shipping, duurt alleen wat langer...

[ Voor 13% gewijzigd door The_MAN op 23-03-2017 12:14 ]

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

The_MAN schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:58:
Ik overweeg een 950 uit de VS te laten overkomen, ze zijn daar nogal goedkoop. Iemand ervaring met een AT&T Lumia 950? Ik heb in het verleden een AT&T telefoon gehad en voor zover ik me kan herinneren heeft AT&T dezelfde LTE als hier in NL, maar kan niet zo veel info vinden... Ook weet ik niet zeker of MS sowieso verschillende versies van de 950 gemaakt heeft. Iemand die er wat meer over weet?

http://www.ebay.com/itm/N...26sd%3D232004192790&rt=nc

edit: deze is niet zo voordelig aangezien Ebay er automatisch $50+ import belasting overheen gooit... Goedkopere gevonden:

http://www.ebay.com/itm/142046866396?var=441147116132

Free shipping, duurt alleen wat langer...
Je kunt ook de tweedekansjes van Coolblue in de gaten houden. Zo heb ik vorige maand daar een gekocht die als nieuw was, en €292 kostte.

• Bacchus
@The_MAN: Die tweede komt dan ook niet uit de VS maar uit China (in de ruime zin). Overigens wil dat eBay hier de importheffing niet automatisch berekent, niet zeggen dat je geen inklaringskosten en BTW gaat moeten betalen.

Natuurlijk kun je altijd leuke deals vinden maar over het algemeen biedt internationaal gezien Europa hele lage prijzen voor elektronica.

• The_MAN
Bacchus schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:23:
@The_MAN: Die tweede komt dan ook niet uit de VS maar uit China (in de ruime zin). Overigens wil dat eBay hier de importheffing niet automatisch berekent, niet zeggen dat je geen inklaringskosten en BTW gaat moeten betalen.

Natuurlijk kun je altijd leuke deals vinden maar over het algemeen biedt internationaal gezien Europa hele lage prijzen voor elektronica.
Dat begrijp ik, denk dat ik er toch maar 1 uit de EU haal, in DE zijn ze voor €299 te koop.

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
The_MAN schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:57:
[...]

Dat begrijp ik, denk dat ik er toch maar 1 uit de EU haal, in DE zijn ze voor €299 te koop.
Zag pas een bericht je dat ze daar rond de 110,-- €* waren

* was wel bij een afname van ~ 900 stuks ;)

• The_MAN
shiptronic schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:35:
[...]

Zag pas een bericht je dat ze daar rond de 110,-- €* waren

* was wel bij een afname van ~ 900 stuks ;)
Heb een paar vrienden gevraagd, we kwamen tot 891 stuks...

Toch maar een voor €299,99 besteld :)

• shiptronic
The_MAN schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:13:
[...]

Heb een paar vrienden gevraagd,
1x trek je de conclusie :)

[ Voor 15% gewijzigd door shiptronic op 23-03-2017 18:30 ]

• The_Scarabial
  • Laatst online: 21:13

The_Scarabial

MTB for life!

hardware-lover schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 00:44:
[...]

Het tegenovergestelde lijkt het geval? De hoogste Antutu benchmark uitslag tot nu toe (ik test na elke Productie update).

Buiten dat, helemaal niets te klagen tot nu toe (behoudens externe zaken waar de telefoon zelf geen schuld aan heeft).

Edit: is het de 950 of de recent aangekochte tweedehandse 950 XL, of heb je ze niet allebei meer in bezit?
Alleen m'n 950 heeft hier last van, misschien maar eens een hard-reset doen.
De 950XL heeft nergens last van, maar moet wel zeggen dat ik die puur voor werk gebruik, dus alleen wat mail, bellen en whatsapp en veel foto's maken

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07 12:18
The_MAN schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:13:
[...]

Heb een paar vrienden gevraagd, we kwamen tot 891 stuks...

Toch maar een voor €299,99 besteld :)
Ik had hem voor 313,-, bij belsimpel, gratis verzonden.
Staan nu voor 328,- daar.

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:04

c0burn

Feed your head

Sinds vorige week is mijn 950 zeer instabiel geworden. De telefoon valt zeer random uit waarna opnieuw opstarten moeizaam gaat. Vaak komt alleen het Microsoft logo in beeld (soms 1-2x het Windows logo), waarna het scherm weer op zwart springt. Opnieuw aanzetten met de powerbutton doet het dan ook vaak niet, alleen batterij eruit en erin laat de powerbutton weer werken.

Omdat ik op de Slow Insider ring zat, hoopte ik dat flashen met de WDRT zou helpen. Momenteel dus op versie 14393.953 maar de problemen bestaan nog steeds, zowel clean als met een teruggezette back-up.

Een enkele keer geeft de telefoon het "Batterij leeg" scherm (zonder stekker geloof ik, dat is pas aan de lader) na een onverwachte reboot. Ook varieert het batterij-percentage nogal eens: van 80% naar 100% na 5 minuten laden / na een nacht aan de lader 100%, stekker er uit en opeens 67% / van 60% naar 50% na een onverwachte reboot.
Daarnaast beginnen de reboots volgens mij pas bij een batterijpercentage <70%, als dat percentage al klopt.

Dit alles doet mij vermoeden dat het aan de batterij ligt. Productiedatum hiervan is 29-9-2015 geloof ik, wat overeenkomt met eerder genoemde probleem-accu's in dit topic. Ik wil deze best vervangen, maar de levertijden bij de shops in de PW zijn 10+ dagen en 1 mei.

Ik vroeg mij dus af:
- Heeft het zin de batterij te vervangen?
- Iemand ervaring met www.bestelhoesje.nl ? Hier zijn ze wel voorradig, zij het met een prijsverschil: 1 en 2

Remember what the dormouse said

• shiptronic
Het forum volgend kom ik tot de conclusie dat je problemen die je ondervind heel vaak samen gaan met een slechte accu, dus een nieuwe accu lijkt me in deze een prima kandidaat om van de problemen af te komen.

Ik zou nog wel even opletten dat je daadwerkelijk een originele accu krijgt, er zwerft veel china imitatie troep rond :(

• c0burn

c0burn

Feed your head

Met een nieuwe accu nergens meer last van. Productiedatum is ergens in 2016. Er staat wel een Microsoft logo op maar de kleine lettertjes zijn anders, weet dus niet of het een 'genuine' is.
Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn 950 en W10M nog niet hoef af te danken :)

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
c0burn schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:49:
Sinds vorige week is mijn 950 zeer instabiel geworden. De telefoon valt zeer random uit waarna opnieuw opstarten moeizaam gaat. Vaak komt alleen het Microsoft logo in beeld (soms 1-2x het Windows logo), waarna het scherm weer op zwart springt. Opnieuw aanzetten met de powerbutton doet het dan ook vaak niet, alleen batterij eruit en erin laat de powerbutton weer werken.

Omdat ik op de Slow Insider ring zat, hoopte ik dat flashen met de WDRT zou helpen. Momenteel dus op versie 14393.953 maar de problemen bestaan nog steeds, zowel clean als met een teruggezette back-up.

Een enkele keer geeft de telefoon het "Batterij leeg" scherm (zonder stekker geloof ik, dat is pas aan de lader) na een onverwachte reboot. Ook varieert het batterij-percentage nogal eens: van 80% naar 100% na 5 minuten laden / na een nacht aan de lader 100%, stekker er uit en opeens 67% / van 60% naar 50% na een onverwachte reboot.
Daarnaast beginnen de reboots volgens mij pas bij een batterijpercentage <70%, als dat percentage al klopt.

Dit alles doet mij vermoeden dat het aan de batterij ligt. Productiedatum hiervan is 29-9-2015 geloof ik, wat overeenkomt met eerder genoemde probleem-accu's in dit topic. Ik wil deze best vervangen, maar de levertijden bij de shops in de PW zijn 10+ dagen en 1 mei.

Ik vroeg mij dus af:
- Heeft het zin de batterij te vervangen?
- Iemand ervaring met www.bestelhoesje.nl ? Hier zijn ze wel voorradig, zij het met een prijsverschil: 1 en 2
Heb hier laatst batterij gekocht, wel iets duurder. Had ook productiedatum van 11/2015.
https://rounded.com/micro...000mah-0670775.html?sl=nl

xbl: superlucky luke

• Peter29846
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-11 18:44
Is er hier iemand die met een eigen beheerde VPN (op synology, raspberry pi, edgerouter) werkend gekregen heeft i.c.m. de lumia 950?

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb de Synology router met L2TP. Dit werkt goed op mijn Lumia 1520 met Windows 10 en redelijk op mijn Lumia 920 met 8 (als je de 920 weglegt en de wifi is niet al te stabiel komt de telefoon in een loop als de VPN opnieuw opgebouwd moet worden)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:36
Peter29846 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:21:
Is er hier iemand die met een eigen beheerde VPN (op synology, raspberry pi, edgerouter) werkend gekregen heeft i.c.m. de lumia 950?
Jup, had het een hele tijd draaien. Maar heb je nog een concrete vraag hierover?

• Peter29846
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-11 18:44
Caelorum schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:16:
[...]

Jup, had het een hele tijd draaien. Maar heb je nog een concrete vraag hierover?
Nou eigenlijk welk protocol, en welke VPN service, daar OpenVPN niet werkt, en bepaalde certificaten niet werken.

Dus eigenlijk welke VPN service op welke device binnen je eigen netwerk werkt met de Lumia 950.

En waarom zeg je ik had het draaien :? want dat klinkt alsof het stopte met werken.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004

PeaceNlove

Deugleuter

Ik kan zowel L2TP (met preshared key) als PPTP draaien, maar die laatste is zeer onveilig, dus die raad ik af

[ Voor 10% gewijzigd door PeaceNlove op 02-04-2017 12:32 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:27

g0tanks

Moderator CSA
Mijn Lumia 950 viel zojuist uit mijn broekzak toen ik op een stoel zat, ongeveer 40 cm naar beneden met een landing op tapijt, en nu gaat het scherm niet meer aan. :( Er is geen zichtbare schade en de telefoon werkt nog wel, want ik kan b.v. nog steeds via Web bij WhatsApp. Uiteraard meerdere keren herstart, ook door een tijdje de batterij er uit te halen.

Even kijken of het nog de moeite waard is om te laten repareren, of dat ik toch eerder dan gepland terug ga naar Android.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• GerCor

GerCor

g0tanks schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:19:
Mijn Lumia 950 viel zojuist uit mijn broekzak toen ik op een stoel zat, ongeveer 40 cm naar beneden met een landing op tapijt, en nu gaat het scherm niet meer aan. :( Er is geen zichtbare schade en de telefoon werkt nog wel, want ik kan b.v. nog steeds via Web bij WhatsApp. Uiteraard meerdere keren herstart, ook door een tijdje de batterij er uit te halen.

Even kijken of het nog de moeite waard is om te laten repareren, of dat ik toch eerder dan gepland terug ga naar Android.
Je kunt natuurlijk ook even een hard reset proberen: https://support.microsoft...rk-or-respond-as-expected

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Als er werkelijk geen zichtbare schade is dan zou ik hem onder garantie voor reparatie aan gaan melden.

Testing, one, two ...

• GerCor

GerCor

hardware-lover schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:13:
[...]

Als er werkelijk geen zichtbare schade is dan zou ik hem onder garantie voor reparatie aan gaan melden.
Moet je ook eerst een hard reset doen. :+

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-11 08:41
GerCor schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:19:
[...]

Moet je ook eerst een hard reset doen. :+
De kans dat een hardreset dit probleem gaat oplossen lijkt mij vrij gering. Je kunt het natuurlijk altijd met de recovery tool proberen.

Persoonlijk zou ik hem openschroeven en kijken of het stekkertje van het scherm misschien los zit. Lijkt de digitezer nog wel te werken? Je zou dit misschien kunnen testen door de telefoon te bellen en te kijken of je nog op kan nemen.

• GerCor

GerCor

Pyramiden schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:18:
[...]
De kans dat een hardreset dit probleem gaat oplossen lijkt mij vrij gering. Je kunt het natuurlijk altijd met de recovery tool proberen.
Mee eens. Maar, zoals geschreven: voordat je een telefoon aanbiedt ter reparatie dien je een hard reset uit te voeren...... zodat jouw (persoonlijke) gegevens gewist zijn. Blijkt dan dat het scherm het weer doet is aanbieden ter reparatie niet nodig/nuttig.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:43

Ik weet niet of je een Display dock of de Wireless versie hebt, misschien dat Continuum nog werkt. Dat kan je in iedergeval de data nog veilig stellen, en van daaruit een factory reset doen.

• Amadeus1966
Net wat GerCor zegt, voordat je een apparaat opstuurt altijd leegtrekken.
Als het goed is dan gaan ze hem sowieso voorzien van nieuw software.
Maar je toestel is dan wel in handen van derden......met al jou gegevens.

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-10 22:01
M'n 950XL voor de 2e keer in 3 maanden opgestuurt wegens herhaalde reboots spontaan op de dag....hard reset heeft helaas niet geholpen....dacht dat sd card het probleem was...ook niet helaas.....ben ineens veel minder enthousiast over het toestel

• shiptronic
Ladykiller007 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:36:
M'n 950XL voor de 2e keer in 3 maanden opgestuurt wegens herhaalde reboots spontaan op de dag....hard reset heeft helaas niet geholpen....dacht dat sd card het probleem was...ook niet helaas.....ben ineens veel minder enthousiast over het toestel
Als ik de ervaring hier zo lees, klinkt het als een accu probleem. Wel bouwjaar/maand is de accu ?

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-10 22:01
shiptronic schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:42:
[...]

Als ik de ervaring hier zo lees, klinkt het als een accu probleem. Wel bouwjaar/maand is de accu ?
Dat is een hele goeie....heb ik eigenlijk nooit aan gedacht....

24-10-2015......
En ik heb het toestel op 23-12-15 aangeschaft....

• shiptronic
Als ik de datum zo zie kon dit er weleens een uit de "slechte" serie zijn, zoek maar eens rond op het forum, daar vind je datums van accu's die niet echt geweldig zijn. De ervaringen zijn dan ook dat je met een nieuwe accu het toestel niet meer terug herkent (in positieve zin dan)

• c0burn

c0burn

Feed your head

shiptronic schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:42:
[...]

@shiptronic stuurde mij ook in de juiste richting, zie c0burn in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en disc..."

• bhorvers
  • Laatst online: 13-06-2023
Net een nieuwe akku gekocht ... zou de originele Microsoft moeten zijn. Staat er ook op ... haha, maar dat zegt natuurlijk nix. Met deze nieuwe batterij (prod.datum aug.2016) gaat mijn telefoon om de haverklap uit. Maar dan ook echt uit ... cover er af akku er uit en dan weer opnieuw opstarten ...
De oude akku zit er weer in ... geen problemen, maar kortere akkuduur. Ga hem maar eens ruilen ...

• Amadeus1966
Volgens mij kan er wel een aparte topic alleen al voor de accu's geopend worden.
Goedkoop lijkt me best wel vaak een duurkoop als ik het zo lees.
Ik denk dat als het zover komt dat ik mijn accu wel bij een lokale telefoonboer bestel.
Dan kan ik iig ergens ventileren als het mis gaat.

• barta123
Weet iemand eigenlijk of het mogelijk is om een dual boot met Android te maken op de 950? Ik heb nu de LG G5, maar vooral als ik beeldmateriaal via YouTube, of andere dingen stream merk ik toch wel dat het scherm van mijn 950 heel veel beter is... (vooral met zwartwaarden, ik kan weleens eenvergelijkende foto maken)

Ik merk namelijk dat de 950 het toestel is dat echt alles heeft, maar zolang Nadella Redstone 3 (vol met functies uiteraard, Soon™ inbegrepen), maar dat W10M dit alles mij niet biedt helaas.

Qua hardware is de 950 grotendeels gelijkwaardig aan de LG G4 (Snapdragon 808, 3GB RAM, quad-HD scherm ed.), dus vraag ik me dit af. :)

Tips zijn welkom!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:09
Ik heb oortjes met USB-C gekocht nadat een MS-vertegenwoordiger, MS-verkoper en een MS-supportmedewerker allemaal afzonderlijk hebben gezegd dat de Lumia 950 audio zou moeten kunnen uitsturen over USB-C, maar helaas krijg ik het niet werkend. Ik kan nergens een instelling vinden die ik kan proberen en heb al 2 keer een soft reset gedaan (1 keer met de knoppencombinatie en 1 keer door de accu een uurtje uit het toestel te laten). Hebben jullie nog een idee dat ik kan proberen? Een hard reset zie ik niet zitten, tenzij dat een hele grote kans op succes geeft.

Als ik de oortjes inplug krijg ik de volgende melding:
'The USB device might not work
Try connecting it to a PC.'

Maar het geluid van bijvoorbeeld YouTube en Groove gaat nog steeds via de speaker in plaats van via de oortjes. De oortjes krijgen wel stroom (er zitten kleine lampjes in die oplichten) en als ik op de mute-knop druk laat de telefoon het huidige volumeknop zien. Ook werken ze wel met Android.

@barta123 Dat kan ik me niet voorstellen, maar als je wat te weten komt hoor ik het graag :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ample Energy op 11-04-2017 15:32 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Martijndoes
  • Laatst online: 04-11 17:56
Probeer m eens aan een pc te hangen?

Ik had laatst ook een oplaadkabel die het niet meer deed. Toen heb ik m aan mn laptop gehangen en daarna deed hij het magisch weer..

• Ample Energy
@Martijndoes Ik heb helaas niks anders met USB-C en ken ook niemand die dat wel heeft. Alleen m'n moeder heeft USB-C op haar Android-toestel en daar werken ze wel op.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Indoubt
  • Laatst online: 26-10 12:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

Welke oortjes heb je?

USB audio out is aanwezig maar volgens mij in digitale vorm. Al ik me niet vergis volgens UAC1 spec waarbij de maximale bitrate beperkt is tot 24bits/96kHz. Het zou kunnen dat met een latere update al een latere spec heeft. Volgens mij had de insider build van een aantal maanden geleden in ieder geval al de UAC2 maar aangezien ik het niet gebruik op dit moment weet ik niet of het ook al in de regulier update zit.

Ik weet niet of de 950 ook analoog audio out heeft op de USB-C aansluiting. Als dat inderdaad niet het geval is heb je dus oortjes nodig met ingebouwde DAC (digitaal analoog converter)

Als er wel analoog uit is op de USB-C dan heb je geen oortjes met ingebouwde dac nodig. Dan zouden analoge (DAC-loze) oortjes ook moeten werken.

A2DP (audio ditribution profile 2) is iig wel aanwezig.

Externe DAC's werken in ieder geval met de lumia 950. Daar zijn ook lijstjes van te vinden. Voor oortjes lijkt me dat niet zo tenzij je echt een beetje audiofiel bent. Ikzelf heb licht audiofiele neigingen en heb dan ook vrij dure oortjes maar ook een separate audiospeler. Overigens doen die het ook heel aardig met de lumia 950 maar dan gewoon via de 3,5mm jack.

Mocht je een dac overwegen dan wel opletten dat die USB OTG is (OTG = on the go). Oortjes met een USB-C aansluiting en een ingebouwde DAC zijn altijd OTG anders heb je er niks aan.

Ik kan wel even kijken of ik iets kan vinden over analoog uit via USB-c. Zo ja dan kom ik er nog wel even op terug.

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Mijn bluetooth koptelefoon heeft ook een USB optie, die ook via USB-C werkt. Mijn 3.5mm headphonejack op mijn lumia doet het niet/nauwelijks meer, dus ik doe het altijd draadloos/bedraad via usb-c.
Maar het is een bluetooth koptelefoon dus zit er een DAC in (al zeggen ze dat mijne iets anders werkt: http://www.audio-technica...06b80af628416f/index.html).

Ik ondervind trouwens soms wel andere problemen met het BT-verbinden van mijn koptelefoon: soms verbindt ie hem alleen als headset wat belabberde audiokwaliteit als gevolg heeft. Snelste oplossing is dan hem via de kabel te verbinden (om de telefoon dwingen te 'herinneren' dat ik geluid over de koptelefoon wil) en wanneer ik dan de kabel verwijder en hem via BT laat connecten gaat het wel goed :S

• ardvark99
eswa schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:09:
Mijn bluetooth koptelefoon heeft ook een USB optie, die ook via USB-C werkt. Mijn 3.5mm headphonejack op mijn lumia doet het niet/nauwelijks meer, dus ik doe het altijd draadloos/bedraad via usb-c.
Maar het is een bluetooth koptelefoon dus zit er een DAC in (al zeggen ze dat mijne iets anders werkt: http://www.audio-technica...06b80af628416f/index.html).

Ik ondervind trouwens soms wel andere problemen met het BT-verbinden van mijn koptelefoon: soms verbindt ie hem alleen als headset wat belabberde audiokwaliteit als gevolg heeft. Snelste oplossing is dan hem via de kabel te verbinden (om de telefoon dwingen te 'herinneren' dat ik geluid over de koptelefoon wil) en wanneer ik dan de kabel verwijder en hem via BT laat connecten gaat het wel goed :S
In de Creative Update (15063) is de BT engine aangepakt. Effe wachten tot eind deze maand. Misschien brengt dit verbeteringen.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:34
Sinds de update van vanmorgen staat er in het geel(bij Telefoonupdates): Sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd.
Heeft iemand anders dit ook en hoe kom je er vanaf?

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50
Arjantje72 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:21:
Sinds de update van vanmorgen staat er in het geel(bij Telefoonupdates): Sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd.
Ja, viel mij ook al op. Ik vraag me af wie die organisatie is, gezien ik mijn telefoon zelf gekocht heb...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• RayNbow
  • Laatst online: 22:06

RayNbow

Kirika <3

Heb je een Exchange account toegevoegd?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb ik wel vaker zien staan, maar nooit enige beperking tegen gekomen.
Gewoon negeren en wachten op de volgende update.

• ardvark99
Dit zat er in de fast ring (Creative update) ook in. Inmiddels verwijderd. Ik vermoed dat dit voor de W10M Pro versie is (Enterprise). Gewoon negeren.

• Ample Energy
Indoubt schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:22:
Welke oortjes heb je?

USB audio out is aanwezig maar volgens mij in digitale vorm. Al ik me niet vergis volgens UAC1 spec waarbij de maximale bitrate beperkt is tot 24bits/96kHz. Het zou kunnen dat met een latere update al een latere spec heeft. Volgens mij had de insider build van een aantal maanden geleden in ieder geval al de UAC2 maar aangezien ik het niet gebruik op dit moment weet ik niet of het ook al in de regulier update zit.

Ik weet niet of de 950 ook analoog audio out heeft op de USB-C aansluiting. Als dat inderdaad niet het geval is heb je dus oortjes nodig met ingebouwde DAC (digitaal analoog converter)

Als er wel analoog uit is op de USB-C dan heb je geen oortjes met ingebouwde dac nodig. Dan zouden analoge (DAC-loze) oortjes ook moeten werken.

A2DP (audio ditribution profile 2) is iig wel aanwezig.

Externe DAC's werken in ieder geval met de lumia 950. Daar zijn ook lijstjes van te vinden. Voor oortjes lijkt me dat niet zo tenzij je echt een beetje audiofiel bent. Ikzelf heb licht audiofiele neigingen en heb dan ook vrij dure oortjes maar ook een separate audiospeler. Overigens doen die het ook heel aardig met de lumia 950 maar dan gewoon via de 3,5mm jack.

Mocht je een dac overwegen dan wel opletten dat die USB OTG is (OTG = on the go). Oortjes met een USB-C aansluiting en een ingebouwde DAC zijn altijd OTG anders heb je er niks aan.

Ik kan wel even kijken of ik iets kan vinden over analoog uit via USB-c. Zo ja dan kom ik er nog wel even op terug.
Het zijn deze oortjes, van LeEco:
http://www.leeco.com/us/detail/400501000004

24bit/96kHz is al veel meer dan wat je nodig hebt voor die oortjes, laat staan wat je aangeboden krijgt van YouTube :P Ben bang dat een verhoging van de maximale bitrate dus niks zal doen.

Ik denk dan dat het oortjes moeten zijn met een ingebouwde DAC en dat is in mijn prijsklasse (die van LeEco waren €17; ze zijn voor op de fiets en voor tijdens hardlopen) waarschijnlijk niet te vinden. Een externe DAC ga ik er ook niet voor halen, want het moet goedkoop blijven en zonder zorgen in een zak weg te proppen zijn. Audiofiele neigingen heb ik zeer zeker, maar voor wat oortjes vind ik dat zonde van het geld. Dan kan ik net zo goed een koptelefoon opzetten, maar die wil ik niet meenemen en hardlopen daarmee is ook niks.

Ik heb me voor de zekerheid nog aangemeld voor de Insiders Preview, maar hij zegt dat m'n telefoon al up-to-date is. Maar goed, is mijn eigen schuld, want ik had moeten weten dat W10M niet ondersteund wat ik wil doen met m'n telefoon. In ieder geval een mooi excuus om te kijken naar wat oortjes met Bluetooth :P Die kosten bij Amazon ook maar een paar tientjes en kan ik nog terugsturen als die ook niet werken.
eswa schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:09:

Ik had de 3.5 mm-uitgang van m'n vorige telefoon, een 920, al heel snel gesloopt, vandaar dat ik 3.5 mm niet eens meer ga proberen met de 950 :P Die is wel lekker om heel te houden voor wanneer je speakers tegenkomt en je je telefoon dus niet in je zak houdt.

Heb jij enig idee of ik nog moet letten op functies die de werking kunnen blokkeren? Zo zie ik dat er vaak functies op zitten waarmee je een gesprek kunt ophangen of het volgende nummer kunt selecteren. Of zal dat gewoon werken als een BT-speaker waarmee je pairt en dat hij dan altijd werkt?

• Indoubt

Indoubt

Ik heb gisteravond de update gedraaid en bij mij staat er niets over dat sommige instellingen door de "organisatie" worden beheerd. Ik heb dan ook een heel lief toestel :)

Overigens werkt bluetooth bij mij prima. Ben de laatste tijd wat aan het experimenteren met BT versterkers. Ik heb zowel met mijn 640 als met mijn 950 nog vrijwel geen problemen ondervonden. En dat terwijl een iphone 6S, een iphone 7 en een MBAir regelmatig problemen hebben met stabiliteit van de verbinding of het uberhaupt kunnen connecten met de versterker. Misschien ben ik weer een van de weinige maar ik ben juist uitermate te spreken over de BT van de lumia's. Ik heb in totaal 5 verschillende versterkers op de testbank gehad (of BT receivers voor versterkers) De 950 heeft BT4.1 en AptX Dat is best vooruitstrevend als je sommige van de hai-end concurrenten verglijkt. Heel soms duurt het even voordat ie het juiste apparaat vindt maar ik heb dan inmiddels ook een redelijke lijst in mn telefoon staan met BT connecties

@eswa: mooie koptelefoon, het artikel geeft een beetje mambo jambo. wat ze bedoelen met digital drive is mogelijk een wat nieuwere techniek die de omzetting van digitaal naar analoog verder naar achter in de keten plaatst. Uiteindelijk moet je altijd naar analoog. Er zijn ook sommige versterkers te koop met dat principe. Digitale versterkers (class D, T ) zijn eigenlijk analoog maar met een PWM principe. De digitale versterkers hebben de DAC in de eindtrap zitten, bij normale versterkers, ook de digitale Claas D hebben hem voor de eindtrap.

Er is een kans dat je je koptelefoon kunt vastzetten in een bepaald profiel. er staat mij bij dat ik zoiets een keer heb gelezen. In dat geval herkent hij de koptelefoon elke keer hetzelfde. Ik had ooit eens problemen met een BT muis voor mn telefoon en meen dat ik toen zoiets heb gedaan.

• Indoubt

Indoubt

Hmmmm. De Leeco's hebben een DAC maar het schijnt een soort proprietary leeco systeem te zijn. Ik kan er niet veel over vinden. Ze noemen het CDLA.

Ik ben er niet zeker van maar het zou kunnen zijn dat dit proprietary Leeco systeem is speciaal gemaakt voor Leeco smartphones en niet perse voor elke telefoon met een USB-C aansluiting.

Duidelijker wordt het er niet van. Eenvoudiger ook niet

Verwijderd

Heb ik ook op een L950XL en HP elite x3

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op een Lumia 930 heb ik dat al sinds de update voor die van gisteren.

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:15:
[...]
Heb ik ook op een L950XL en HP elite x3
Hier bedoelen jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fha7iRCMWrTmnEFjOAfAus1c/full.png

• kruila
  • Laatst online: 21:33
Dinsdag na de update stond dat bij mij er ook, kijk net weer, en nu is het weg!

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07 12:18
kruila schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:25:
[...]

Klik maar even op "opties voor opnieuw opstarten" en dan meteen weer terug, dan staat het er.

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-10 13:22
Dit is puur een melding naar mijn idee... Ik heb zelf geen verschil gemerkt op mijn 950XL tussen wel en geen melding.
Komt overigens niet voor als je de telefoon instelt op Insider-Fast (bij mij in ieder geval niet (Insider Preview versie 1703 build 10.0.15063.138)). Bij Slow en Release Preview krijg ik die melding ook.

[ Voor 8% gewijzigd door genesis1650 op 13-04-2017 14:24 ]

• Arjantje72
kruila schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:25:
[...]

Hier is de melding nu ook weg.

• Arjantje72
Precies helemaal boven, maar nu is het weg.

• kruila
  • Laatst online: 21:33
MartinM7H schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:16:
[...]

[...]

Klik maar even op "opties voor opnieuw opstarten" en dan meteen weer terug, dan staat het er.
inderdaad toen was ie weer terug na jouw tip, maar een paar uur later: weer weg, raar.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• GerCor

GerCor

MartinM7H schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:16:
Klopt inderdaad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4C5g8ZGC6UEoybu2VZu8l0eb/full.png

Verwijderd

Yep, het is nu weg....

• GerCor

GerCor

Ook als je 'Opties voor opnieuw opstarten' selecteert en dan gelijk weer een scherm terug gaat? Bij mij staat het er nog steeds.

• edeboeck
  • Laatst online: 29-10 18:07

edeboeck

mie noow noooothing ...

@iedereen met "Sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd": toevallig toch geen (zakelijke?) Office 365-account toegevoegd? Dan is het namelijk normaal. Ik kreeg zelf die melding niet tot ik account van het werk ook toevoegde (voor e-mail en agenda), toen kwam die melding (wat ook normaal is).
Just my 0,02...

• GerCor

GerCor

edeboeck schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 02:34:
@iedereen met "Sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd": toevallig toch geen (zakelijke?) Office 365-account toegevoegd? Dan is het namelijk normaal. Ik kreeg zelf die melding niet tot ik account van het werk ook toevoegde (voor e-mail en agenda), toen kwam die melding (wat ook normaal is).
Just my 0,02...
Ik niet. Ik heb alleen gratis en privésoftware. Nog nooit een pakket van Microsoft gekocht en zal het ook nooit doen.

Zakelijk gebruik ik een iPhone en zo'n Samsung met Android ding. Het noemen allemaal niet waard.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 15-04-2017 02:44 ]

Verwijderd

Dan komt het bij mij inderdaad ook terug...
GerCor schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 02:12:
[...]

Ook als je 'Opties voor opnieuw opstarten' selecteert en dan gelijk weer een scherm terug gaat? Bij mij staat het er nog steeds.

• Wailing_Banshee
edeboeck schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 02:34:
Just my 0,02...
Nope, mijn prive telefoon is dat: helemaal prive. Staat niets van m'n werk op, dus ook niet mijn email en agenda.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Na vele jaren Microsoft toestellen nu min of meer 'gedwongen' over van de 950XL naar een Moto G5 met Android. Natuurlijk niet zo'n goede camera als de 950XL, maar wat een geweldig, modern toestel is dat. En dat voor nog geen 200 Euro. Android 7 is ook een stuk beter dan de oude versies die ik nog van vroeger kende. En ik kan weer gewoon apps draaien, dat was ik ook niet meer gewend. Dag Microsoft, je hebt het me niet makkelijk gemaakt, maar wel veel geld gekost en ik kom waarschijnlijk nooit meer terug.
RoJan schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:13:
Na vele jaren Microsoft toestellen nu min of meer 'gedwongen' over van de 950XL naar een Moto G5 met Android. Natuurlijk niet zo'n goede camera als de 950XL, maar wat een geweldig, modern toestel is dat. En dat voor nog geen 200 Euro. Android 7 is ook een stuk beter dan de oude versies die ik nog van vroeger kende. En ik kan weer gewoon apps draaien, dat was ik ook niet meer gewend. Dag Microsoft, je hebt het me niet makkelijk gemaakt, maar wel veel geld gekost en ik kom waarschijnlijk nooit meer terug.
Zonder het vervelend te willen bedoelen, een Moto G5 is niet werkelijk te vergelijken v.w.b. specificaties en prestaties met een 950 XL. Zelfs de Moto G5 Plus komt eveneens niet in de buurt, een Honor 8 zit wat dat betreft op een meer gelijkwaardig niveau (wat betere CPU prestaties, wat mindere GPU), als je dan toch op prestatie-niveau een vergelijking zou willen maken. Foto's en video's van de Honor zijn heel aardig. Dan hebben we het echter over een toestel van + €300,-

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat een Windows toestel nooit kan smullen van het overweldigende aanbod aan apps wat Android te bieden heeft, daar is totaal niets tegenin te brengen en zal voor velen een valide reden zijn om de 950 (XL) de rug toe te keren of er helemaal niet naar om te kijken, maar qua camera zijn er nog steeds maar enkelen die de 950 serie voorbij streven, en dan moet je ook nog eens flink dieper in de beurs tasten.

Mits je dus uit de voeten kunt met het aanbod vanuit de Microsoft store, en graag een mobieltje hebt welke op diverse momenten een redelijke compact camera kan vervangen, dan is de 950 (XL) voor menigeen (zoals ik), eigenlijk nog steeds een heel aardige keuze, zeker als je in ogenschouw neemt dat sommigen hem voor een heel erg laag bedrag van de hand willen doen. Wel even opletten dat ie niet van een zieke accu is voorzien, want dat geeft dan een bijzonder bittere praktijk-ervaring.

Ik probeer verder niets goed te praten, voor het merendeel van de gebruikers zal een app-aanbod de doorslag kunnen geven, maar niet iedereen is "app-geil" om het maar eens bot te zeggen. Om mijzelf in een digitaal Paashaas pak te hijsen en dit publiekelijk te maken, dat zie ik bijvoorbeeld helemaal niet zitten. Wat overigens niet wil zeggen dat ik soms niet smakelijk kan lachen als een ander dat wel graag heeft willen doen. Leven en laten leven, zullen we maar zeggen ;)

Testing, one, two ...

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
hardware-lover schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:53:
[...]

Zonder het vervelend te willen bedoelen, een Moto G5 is niet werkelijk te vergelijken v.w.b. specificaties en prestaties met een 950 XL. Zelfs de Moto G5 Plus komt eveneens niet in de buurt, een Honor 8 zit wat dat betreft op een meer gelijkwaardig niveau (wat betere CPU prestaties, wat mindere GPU), als je dan toch op prestatie-niveau een vergelijking zou willen maken. Foto's en video's van de Honor zijn heel aardig. Dan hebben we het echter over een toestel van + €300,-
Je hebt gelijk wat de camera betreft en die mis ik zeer. Vooral de DNG plaatjes. Maar nadat ik eerder een vrij hoog bedrag heb uitgegeven voor een aantal Microsoft toestellen heb ik het deze keer eens geprobeerd met een low-end Android en ik val echt van de ene verbazing in de andere. Afgezien van de camera is het toestel zeker niet minder in dagelijks gebruik dan de dure Lumia. En ik maak nu weer meer foto's met mijn echt goede Fujifilm systeemcamera.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

hardware-lover schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:53:
[...]
Ik probeer verder niets goed te praten, voor het merendeel van de gebruikers zal een app-aanbod de doorslag kunnen geven, maar niet iedereen is "app-geil" om het maar eens bot te zeggen. Om mijzelf in een digitaal Paashaas pak te hijsen en dit publiekelijk te maken, dat zie ik bijvoorbeeld helemaal niet zitten. Wat overigens niet wil zeggen dat ik soms niet smakelijk kan lachen als een ander dat wel graag heeft willen doen. Leven en laten leven, zullen we maar zeggen ;)
Laat ik voorop stellen dat ik een windows mobile fan ben. Ik heb vorige maand een nieuwe 950 gekocht en dan moet je eigenlijk wel knap gek liefhebber zijn. Ik heb lang getwijfeld of ik mijn 735 gewoon zou blijven gebruiken tot hij 'af' zou zijn. Maar mijn overtuiging was dat die het best nog wel een tijdje vol zou kunnen houden en dat - als hij dan echt af zou zijn - er haast geen windows mobile toestellen meer zouden zijn.

In de discussie over het wel of niet aanwezig zijn van apps voor windows wordt vaak aangehaald dat men geen liefhebber is van scheet en bierapps of - zoals jij - van paashaasapps. Maar als je denkt dat de app-wereld in twee delen uiteenvalt met aan de ene kant nuttige apps die ook voor windows uitgebracht zijn en aan de andere kant enkel scheet- en bierapps, dan heb je volgens mij een raar beeld van de wereld.

Ik heb zelf niet veel apps nodig, maar er zijn best handige apps die stomweg niet leverbaar zijn op windows. Zo gebruikte ik vroeger de MinderGas app om mijn meterstanden bij te houden. Is er niet op windows en kan wel via de website, maar handig is anders. Ik heb de Rabo-app, maar die loopt mijlenver achter op de Android versie. Vroeger had ik een app om epubs te lezen die verhipte handig was met bediening, maar ook niet leverbaar. Freda is een goed alternatief maar is eigenlijk veel te uitgebreid voor mij. En zo zijn er wel meer apps die best handig kunnen zijn, maar domweg niet op windows. Neem bv een cv-thermostaat. Als je bediening wil via je smartphone, moet je goed zoeken. Het gaat bij het app-aanbod niet zozeer om scheet- en bierapps, maar om the long tail van handige - zij het voor een beperkte groep - apps.

• The_MAN
P_Tingen schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:45:
[...]

Laat ik voorop stellen dat ik een windows mobile fan ben. Ik heb vorige maand een nieuwe 950 gekocht en dan moet je eigenlijk wel knap gek liefhebber zijn. Ik heb lang getwijfeld of ik mijn 735 gewoon zou blijven gebruiken tot hij 'af' zou zijn. Maar mijn overtuiging was dat die het best nog wel een tijdje vol zou kunnen houden en dat - als hij dan echt af zou zijn - er haast geen windows mobile toestellen meer zouden zijn.

In de discussie over het wel of niet aanwezig zijn van apps voor windows wordt vaak aangehaald dat men geen liefhebber is van scheet en bierapps of - zoals jij - van paashaasapps. Maar als je denkt dat de app-wereld in twee delen uiteenvalt met aan de ene kant nuttige apps die ook voor windows uitgebracht zijn en aan de andere kant enkel scheet- en bierapps, dan heb je volgens mij een raar beeld van de wereld.

Ik heb zelf niet veel apps nodig, maar er zijn best handige apps die stomweg niet leverbaar zijn op windows. Zo gebruikte ik vroeger de MinderGas app om mijn meterstanden bij te houden. Is er niet op windows en kan wel via de website, maar handig is anders. Ik heb de Rabo-app, maar die loopt mijlenver achter op de Android versie. Vroeger had ik een app om epubs te lezen die verhipte handig was met bediening, maar ook niet leverbaar. Freda is een goed alternatief maar is eigenlijk veel te uitgebreid voor mij. En zo zijn er wel meer apps die best handig kunnen zijn, maar domweg niet op windows. Neem bv een cv-thermostaat. Als je bediening wil via je smartphone, moet je goed zoeken. Het gaat bij het app-aanbod niet zozeer om scheet- en bierapps, maar om the long tail van handige - zij het voor een beperkte groep - apps.
Ben het hier helemaal mee eens, heb afgelopen weekend even met de Huawei P9 lite van mijn zwager gespeeld en inderdaad, qua camera haalt hij het niet bij mijn Lumia 950, ook het scherm is minder, qua specificaties is de processor ook minder. Maar er zijn wel weer wat apps die ik op Android zou hebben wat ik nu via de websites moet doen. En laten we duidelijk zijn, dat is zeker niet ideaal...

Inmiddels mis ik echt:

- Remote BMW App
- Rabobank (die kan namelijk veel uitgebreider)
- TrackJack (tracker in de auto)
- Exact (boekhoud software)

en met "mis ik echt" is het nu zo ver dat ik me er nogal aan begin te irriteren als ik weer de website op moet die of veel meer tijd kost, of niet werkt, of niet voor mobiel gemaakt is (er is toch een Android/IOS app???)...

Ik ben aan mijn 10e windows telefoon, begonnen met CE en zo verder tot mijn Lumia 950, heb mij vrouw al 4 Lumia's aangesmeerd de afgelopen jaren en net 3 weken geleden nog een nieuwe Lumia 950 voor haar gehaald, maar het houdt gewoon een keer op. En dat duurt niet lang meer...

Trouwens, mij vrouw klaagt over de Lumia 950 die volgens haar minder touch gevoelig is dan haar oude 650XL, minder snel (650XL draaide nog WP8.1) en Wordfeud werkt niet lekker omdat de navigatie balk verdwijnt (uitlijning is niet goed meer). Verder heeft MS Edge slechter gemaakt bij de laatste update, erg vaak komt er geen keyboard omhoog bij het invullen van webadres of formulier (feedback hub geopend, we zijn niet de enige blijkbaar) en haar overall ervaring van de 950 met WM10 is: kan ik niet terug naar mijn 650XL??? Zelfs met het kapotte scherm vond ze hem beter...

Hoe lang moeten mensen dit nog slikken? Ik weet niet wanneer iemand hier voor het laatst een toestel met WP8.1 in de had gehad heeft NADAT ze WM10 hebben gebruikt, maar mijn schoonmoeder heeft een Lumia 532 die nog sneller lijkt te reageren dan mijn Lumia 950.

Ok, nu komt mijn grootste probleem: wat ga ik allemaal irritant vinden met een mid-range Android telefoon? Ben bang dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn wordt... Maar heb dan wel de apps :)

• ardvark99
The_MAN schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:46:
[...]

[...knip...]
Trouwens, mij vrouw klaagt over de Lumia 950 die volgens haar minder touch gevoelig is dan haar oude 650XL, minder snel....
Je bedoelt de 640XL?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Als 85% een android toestel gebruikt zal het toch wel werkbaar zijn?
Ben alleen bang voor mindere werking van de agenda app icm mijn ms account en de live-tile.

Ik kijk naar de moto g5 plus, zelfde camera sensor als de S7 dus dat zal wel werkbaar zijn ;)
[...]

Mogelijk heb ik een raar beeld van de wereld, of ik ga gewoonweg niet mee in de oppervlakkigheid die er tegenwoordig is, dat zou ook zomaar kunnen. Je kunt van heel veel dingen wel een probleem maken, of er proberen een oplossing voor te zoeken. Ik zie mijzelf niet als doorsnee mobiele gebruiker, verre van zelfs, dus ik heb gemakkelijk praten. Ik heb het in het verleden vaker gezegd, maar dat zal menigeen vergeten/niet gelezen hebben. Ik heb nooit de overstap gemaakt (of hoeven maken), naar een ander mobiel OS dan dat van Windows en daarmee is het voor mij veel gemakkelijk om te slikken dat er iets niet is voor dat platform, zo simpel is het. Misschien geldt dit nog voor een enkel ander iemand en dan zijn we zodadelijk nog die paar Windows mobiele gebruikers die er mee kunnen leven zoals het nu eenmaal is. Dit is niet iets wat van vandaag op morgen is gebeurd, dit gaat zo al jaren en jaren met Windows Mobiel. Dus de argumenten die er vandaag zijn voor een overstap, waren er jaren geleden eigenlijk ook al.

Ik heb ook door de jaren heen vastgesteld dat ervoor diverse apps toch wel alternatieven te vinden zijn, maar idd, vaak goed zoeken. Ook voor een "slimme" thermostaat bijvoorbeeld, en de meterstanden vul ik idd via mijn PC in, wat ik vrij logisch vind aangezien mijn meterstanden afgelezen moeten worden in mijn meterkast, en niet in mijn auto of elders. Voor mij is er nog geen reden om de handdoek in de ring te gooien maar mocht deze er (gedwongen) wel komen, dan nog is er geen man overboord, het is maar een mobiele telefoon waar we het over hebben, niet het einde van de wereld, al denken velen misschien van wel.

Maar ik probeer jou niet van mijn "gelijk" te overtuigen, verre van, en voor jou geldt dat je het mijne op dit moment ook niet zal veranderen. Ik ben zeer tevreden met mijn toestel en als het blijft gaan zoals het nu gaat, dan vind ik dit prima in orde. Er zijn veel ergere zaken waar ik mij drukker over kan en zou moeten maken.

Testing, one, two ...

• The_MAN
Oeps, ja!

• Wailing_Banshee
[...]
Ik heb zelf niet veel apps nodig, maar er zijn best handige apps die stomweg niet leverbaar zijn op windows. Zo gebruikte ik vroeger de MinderGas app om mijn meterstanden bij te houden. Is er niet op windows en kan wel via de website, maar handig is anders. Ik heb de Rabo-app, maar die loopt mijlenver achter op de Android versie. Vroeger had ik een app om epubs te lezen die verhipte handig was met bediening, maar ook niet leverbaar. Freda is een goed alternatief maar is eigenlijk veel te uitgebreid voor mij.
Voor mij is het juist precies het tegenovergestelde.
Ik heb een een app om m'n kilometerstand bij te werken (My Car), kan ik ook op m'n Windows 10 tablets gebruiken.
De rabo-app heb ik ook op m'n android tablet, ik heb die extra functies nog nooit gebruikt (oh ja, één keer, om een nieuwe kaart aan te vragen). En de enige epub reader die ik heb gevonden die alles heeft wat ik wil is Freda, de rest is veel te simpel :p
The_MAN schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:46:
[...]
Ok, nu komt mijn grootste probleem: wat ga ik allemaal irritant vinden met een mid-range Android telefoon? Ben bang dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn wordt... Maar heb dan wel de apps :)
Ik heb altijd al een Android tablet gehad (van een goedkope Chinese kloon, naar een HTC Flyer, toen een Samsung Galaxy Note 8.0 en nu een Asus). En elk apparaat moest ik elk jaar volledig een factory reset doen omdat hij niet meer vooruit te branden was. Ik heb m'n 950XL nog nooit een factory reset gegeven en die heb ik nu echt al langer dan een jaar... (december 2015).

• ErwinJ
Ik moet zeggen ik heb de 950 sinds het eerste uur ( hiervoor de 920 en de 930 ) dat ie verkrijgbaar is en ben ook een fan van Microsoft.
Echter op dit moment merk ik toch veel problemen en apps die weg vallen, ik heb mij eerder nooit bezig gehouden met het hele app verhaal maar nu merk ik toch wel het één en ander.
Als ik nu zie hoe bv Whatsapp en Spotify vlekkeloos lopen op IOS en zelfs de apps van MS zelf ( office 365 ) dan schrik ik toch wel deze lopen echt veel beter op een iPhone SE dan mijn 950.
Ik ga dan ook overstappen naar IOS zodra de nieuwe IPhone uitkomt, maar wat zal ik de live titles gaan missen.
Maar goed van ieder merk en OS is wat te zeggen en het blijft voor iedereen persoonlijk, als ik naar mijn gebruik kijk dan is IOS de betere oplossing helaas. ( de hoop voor een Surface Phone heb ik allang opgegeven )

• Bacchus
ErwinJ schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:34:
Als ik nu zie hoe bv Whatsapp en Spotify vlekkeloos lopen op IOS en zelfs de apps van MS zelf ( office 365 ) dan schrik ik toch wel deze lopen echt veel beter op een iPhone SE dan mijn 950.
Dit herken ik ook (enigszins, ik heb geen iPhone) en ik begin te twijfelen wat ik erger vind: Gewoon geen app en "stik er maar in" of zo'n excuus-app met rampzalige performance als deze.
En nee, dat ligt niet aan de hardware noch aan het OS: Op een L925 (+/- half zo snel) werkt bv Whatsapp niet nog trager en op een Galaxy J1 (grofweg 1/3e zo snel en max 3G) is de ervaring sneller. Een app met aan WA vergelijkbare functionaliteit als Skype werkt op de L950 bijvoorbeeld wel gewoon vlot. "Geen officiele app" kan positief uitpakken: Een third-party-app als MyTube heeft ook prima performance.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:47
Ik vind het zo'n mooi OS. En toch heb ik mijn Lumia 950 vanwege het app verhaal weggedaan. Als oud Symbian gebruiker ben ik echt geen app junk. Maar op de iPhone van mijn werk is er gewoon meer te krijgen en het werkt beter. Simpel voorbeeld: ik maak veel gebruik van marktplaats. Ik krijg mailtjes met nieuwe artkelen in mijn zoekopdracht en open de app vanuit mail. Op de Lumia kan dit gewoon niet. Ik mis wel de camera, de verwisselbare batterij, de life tiles, etc. Het is dus niet op alle fronten beter geworden...

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-10 23:01
coenox schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:13:
Ik vind het zo'n mooi OS. En toch heb ik mijn Lumia 950 vanwege het app verhaal weggedaan. Als oud Symbian gebruiker ben ik echt geen app junk. Maar op de iPhone van mijn werk is er gewoon meer te krijgen en het werkt beter. Simpel voorbeeld: ik maak veel gebruik van marktplaats. Ik krijg mailtjes met nieuwe artkelen in mijn zoekopdracht en open de app vanuit mail. Op de Lumia kan dit gewoon niet. Ik mis wel de camera, de verwisselbare batterij, de life tiles, etc. Het is dus niet op alle fronten beter geworden...
En ook hier moet ik je weer in onderschrijven: de MP app op iOS en Android werkt zo veel fijner dan de MP website via de Edge browser... Als je veel met MP doet is het op een Windows Phone simpelweg niet werkbaar.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Bacchus schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:24:
[...]
Dit herken ik ook (enigszins, ik heb geen iPhone) en ik begin te twijfelen wat ik erger vind: Gewoon geen app en "stik er maar in" of zo'n excuus-app met rampzalige performance als deze.
En nee, dat ligt niet aan de hardware noch aan het OS: Op een L925 (+/- half zo snel) werkt bv Whatsapp niet nog trager en op een Galaxy J1 (grofweg 1/3e zo snel en max 3G) is de ervaring sneller. Een app met aan WA vergelijkbare functionaliteit als Skype werkt op de L950 bijvoorbeeld wel gewoon vlot. "Geen officiele app" kan positief uitpakken: Een third-party-app als MyTube heeft ook prima performance.
Dit onderschrijf ik inderdaad ook. Ik kom van een 735 en vergeleken daarmee valt de performance eigenlijk gewoon tegen. Of je zou ook - positief geformuleerd - kunnen zeggen dat het OS zo geoptimaliseerd is dat de snelheid van je telefoon zelf van ondergeschikt belang is. Whatsapp opent op mijn 735 net zo snel traag als op mijn 950. Ik heb zelfs met de stortvloed van negatief nieuws vorige week nog overwogen mijn 950 maar te verkopen en de 735 weer te gaan gebruiken. Die gaat in ieder geval langer mee op een accu dan mijn 950, dat scheelt nogal. Alleen heeft de 950 zo'n goede camera, dat is niet normaal meer.

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-10 23:01
P_Tingen schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:01:
[...]

Alleen heeft de 950 zo'n goede camera, dat is niet normaal meer.
En Continuum uiteraard
Pagina: 1 ... 113 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.