Hmm dit ervaar ik dus met het gebruik van mijn LG G5 (ik gebruikte altijd de 950), ik had altijd wat weerapps, de MSN Nieuwsapp en een mail tile op mijn homepagina staan (hetgeen dat bovenaan staat dus)jodeltje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:22:
Ik gebruik altijd iOS en Windows Phone naast elkaar, dus overstappen is niet nodig.
Ik merk wel dat sinds ze de widgets in iOS10 overzichtelijk en toegankelijk (linkerscherm, zowel gelocked als unlocked) hebben gemaakt, ik de LiveTiles waar ik altijd enthousiast over was steeds minder mis.
Ik wisselde altijd om de ~week van toestel, want iOS lekker stabiel en WM handiger en mooier, maar dit lijkt steeds minder van toepassing, ik gebruik voornamelijk mijn iPhone.
Aan de andere kant gebruik ik Continuüm bijna dagelijks, ik Remote Desktop van mijn bureau naar mijn PC (in een andere kamer) en dat werkt echt perfect, ik zal de Lumia 950 die ik heb ook zeker niet wegdoen.
Maar op Android kan ik deze widgets klein genoeg maken en de andere (weliswaar minder mooi en consistent) icoontjes op 1 scherm kwijt, in combinatie met Nova launcher hoef ik dus ook niet horizontaal te scrollen (wat ik zo RSI-minded vind aan iOS). Met andere woorden; de scrollbare widgets maken live tiles voor mij onnodig... Het multitasken in split screen (ik download zo nu en dan nog wat MP3tjes omdat ik geen Spotify abonnement heb, maar puur data gebruik om te streamen) biedt hier voordelen, omdat ik niet tussen apps hoef te 'wisselen'. Verder houdt de G5 ook werkelijk alle apps in het RAM-geheugen wat ik maar kan wensen, terwijl WhatsApp op W10M vrijwel altijd 'laden' weergeeft...
Neemt niet weg dat ik in veel gevallen voor W10M zou kiezen, maar Microsoft moet echt heel erg veel verbeteren, wil het ooit nog mensen van Android over laten stappen...
Overigens; de G5 heeft ook een Always on display, hetgeen dat ik heel erg miste in de tijd dat ik (eventjes) een Sony Xperia Z5 Compact heb gebruikt
Microsoft zou gewoon één ding moeten laten zien, dat is dat ze de mobiele markt serieus nemen. Op dit moment doen ze dat absoluut niet, want met de Surface Pro 4 hebben ze wel een onverslaanbaar apparaat op de markt van laptops/desktops... (ik geniet elke dag van het lichtgewicht in mijn tas, waarmee ik aantekeningen kan maken door te schrijven, tikken, whatever... als ik thuis kom sluit ik hem gewoon aan op mijn 32 inch scherm en heb ik alle vrijheid om aan verslagen of rapportages te werken!
[ Voor 15% gewijzigd door barta123 op 15-03-2017 11:10 ]
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting