• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Helaas zal ik ook voorlopig afscheid nemen van het WP platform. Het OS vond ik heerlijk en hoewel naar mijn gevoel het navigeren e.d. trager werkte dan andere highend smartphones, was het een genot. Het huidige aanbod van apps en de mogelijkheid om met Android mijn boordcomputer van m'n auto over te nemen, hebben er voor gezorgd dat ik voorlopig toch overstap naar een S8.

Hopelijk komt Microsoft met een knaller in de vorm van Surface Phones, dan zou ik voor zakelijk gebruik zonder twijfel zo'n toestel nemen.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:22

g0tanks

Moderator CSA
The_MAN schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:46:
[...]
Inmiddels mis ik echt:

- Remote BMW App
- Rabobank (die kan namelijk veel uitgebreider)
- TrackJack (tracker in de auto)
- Exact (boekhoud software)
Om hier even op in te haken, ik ben recentelijk overgestapt van de Lumia 950 (na 1.5 jaar gebruik) naar een OnePlus 3 met Android 7.1. Ik realiseer me nu eigenlijk pas hoeveel fijner de apps op Android zijn. Een paar voorbeelden:

Bankieren: zoals genoemd is de Rabobank-app vele malen beter op Android. Daarnaast heb ik aandelen bij Binck, die überhaupt geen WP-app heeft. Ook bankier ik bij een Australische bank (Commonwealth) die hetzelfde verhaal heeft als de Rabobank, zo mist de WP-app de optie om contactloos te betalen via NFC.
Nieuws: ik heb abonnementen op The Economist (WP-app is heel basic, zo kan je niet direct de audio-versie downloaden en luisteren) en The New York Times (in de WP-app worden hyperlinks in een artikel naar andere artikelen in de browser geopend i.p.v. de app zelf, op Android niet)
Navigeren: Op WP gebruikte ik Maps, maar die kon vaak winkels/plaatsen niet vinden die Google Maps wel kon vinden, daarnaast was het in GM een stuk duidelijker als er werkzaamheden o.i.d. waren. De WP-apps die gebruikmaakten van GM (zoals gMaps) zijn lang niet zo gebruiksvriendelijkheid.
Gamen: Android heeft zoveel meer goede games (b.v. PC-ports zoals Baldur's Gate, Star Wars KOTOR, Terraria, etc.). Laat staan als je GBA/DS/PSP/N64/etc. emulators meerekent.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ook ik ben overgestapt van de mooie 950XL dual sim. Mis de interface nog wel erg. Maar moet eerlijk toegeven. Android 7 is wel super vlot in het gebruik. En de Outlook app van Microsoft erop gezet, contacten email en agenda alles van m'n 950 kon ik zo weer gebruiken. Ik heb nu de lenovo p2 dual sim 5100mah accu, voor 250.-bij Amazon gekocht. En ik heb er nog steeds geen spijt van. Hoop voor de Windows gebruikers dan de komende grote update wat leuke vernieuwingen voor jullie meebrengt. En dat ze het systeem blijven onderhouden..

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50
g0tanks schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:52:
[...]
Gamen: Android heeft zoveel meer goede games (b.v. PC-ports zoals Baldur's Gate, Star Wars KOTOR, Terraria, etc.). Laat staan als je GBA/DS/PSP/N64/etc. emulators meerekent.
Dat gamen op een telefoon heb ik nooit gegrepen. Zelfs die 950XL vind ik te klein. Daarom heb ik ook een Android tablet.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Leijenman schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:59:
Ook ik ben overgestapt van de mooie 950XL dual sim. [...] Hoop voor de Windows gebruikers dan de komende grote update wat leuke vernieuwingen voor jullie meebrengt. En dat ze het systeem blijven onderhouden..
Redstone 2 (de komende grote update voor W10M) brengt niets nieuws; het enige (zichtbare) nieuwe is dat er een ander icoon is bedacht voor 'share', that's it...

Overigens ben ik ook overgestapt na meer dan 5 jaar Windows op de telefoon (en 4 jaar actief apps ontwikkelen voor het platform).

De L950 verkocht en gebruik nu een oude Sony met Android 4.1 er op (ruim 4 jaar oud, schat ik?)... niet de snelste telefoon, maar mijn G*d wat een verademing qua apps;

Op de L950 had ik - letterlijk - maar 3 of 4 apps staan, maar zelfs die zijn op Android mijlen verder, beter uitgekristaliseerd en 'gewoon' heerlijk en snappy om te gebruiken;

- WhatsApp
- NOS.nl
- NU.nl
- Outlook

Jarenlang in het duister geleefd en tevreden met Microsoft... nu schijnt er weer licht door de ramen en kan ik Windows afsluiten...

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:22

g0tanks

Moderator CSA
Wailing_Banshee schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:10:
[...]

Dat gamen op een telefoon heb ik nooit gegrepen. Zelfs die 950XL vind ik te klein. Daarom heb ik ook een Android tablet.
Nouja, zoveel anders is het niet vergeleken met gaming handhelds. De PS Vita en Nintendo 3DS komen ook niet boven de 5" uit. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:29
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:11:
[...]

Redstone 2 (de komende grote update voor W10M) brengt niets nieuws; het enige (zichtbare) nieuwe is dat er een ander icoon is bedacht voor 'share', that's it...

Overigens ben ik ook overgestapt na meer dan 5 jaar Windows op de telefoon (en 4 jaar actief apps ontwikkelen voor het platform).

De L950 verkocht en gebruik nu een oude Sony met Android 4.1 er op (ruim 4 jaar oud, schat ik?)... niet de snelste telefoon, maar mijn G*d wat een verademing qua apps;

Op de L950 had ik - letterlijk - maar 3 of 4 apps staan, maar zelfs die zijn op Android mijlen verder, beter uitgekristaliseerd en 'gewoon' heerlijk en snappy om te gebruiken;

- WhatsApp
- NOS.nl
- NU.nl
- Outlook

Jarenlang in het duister geleefd en tevreden met Microsoft... nu schijnt er weer licht door de ramen en kan ik Windows afsluiten...
Pijnlijk inderdaad, zo heb ik nu een G5, dat ding gaat als een trein met splitscreen apps en een Snapdragon 820... Het is spijtig dat Microsoft W10M zo heeft laten verstoffen, Whatsapp opent zich sneller op de 920 die mijn moeder nu gebruikt dan dat op mijn 950 ging :(

Ik hoop dat ze wakker geschud zijn en met een fantastisch apparaat terugkomen, ik zou het zeker kopen! Want man, die Surface Pro 4 is echt een laptop/tablet/Desktopkiller voor mij, vederlicht en uiterst veelzijdig! :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-11 15:33

Renate1970

Lef is Leven

hjs schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:08:
Als 85% een android toestel gebruikt zal het toch wel werkbaar zijn?
Ben alleen bang voor mindere werking van de agenda app icm mijn ms account en de live-tile.

Ik kijk naar de moto g5 plus, zelfde camera sensor als de S7 dus dat zal wel werkbaar zijn ;)
Het is werkbaar ik gebruik naast de lumia 950 nu een Samsung s7 edge, het is wennen en soms niet echt logisch maar het kan wel.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-11 22:41
ben ik de enige met Bluetooth problemen?

Mijn box en koptelefoon hebben problemen met verbinding maken en soms zelfs met het behouden ervan. Ook gaat bluetooth soms niet eens aan als de WiFi en 3G uit staan. Zet ik dat ook aan dan kan het ineens wel.

Ik zie nu trouwens na een tijd afwezigheid hier dat veel mensen aan het overstappen zijn. zelf heb ik de financiele middelen niet maar als ik de kans heb ga ik het toch wel doen hoor. Met name met Whats-App heb ik toch echt problemen omdat die vaak afsluit tijdens het typen. Ook blijf ik het vreemd vinden dat mijn audio door blijft gaan als ik de app afgesloten heb.

Ik wacht de volgende grote update af en dan kan het zomaar zijn dat er voor mijn verjaardag een budget android telefoon komt. Ik ben destijds van android afgestapt omdat ik het niet fijn vond werken en was erg tevreden met W10M maar dat blijft in een soort beta status hangen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:56
stevens20 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:55:
ben ik de enige met Bluetooth problemen?

Mijn box en koptelefoon hebben problemen met verbinding maken en soms zelfs met het behouden ervan. Ook gaat bluetooth soms niet eens aan als de WiFi en 3G uit staan. Zet ik dat ook aan dan kan het ineens wel.

Ik zie nu trouwens na een tijd afwezigheid hier dat veel mensen aan het overstappen zijn. zelf heb ik de financiele middelen niet maar als ik de kans heb ga ik het toch wel doen hoor. Met name met Whats-App heb ik toch echt problemen omdat die vaak afsluit tijdens het typen. Ook blijf ik het vreemd vinden dat mijn audio door blijft gaan als ik de app afgesloten heb.

Ik wacht de volgende grote update af en dan kan het zomaar zijn dat er voor mijn verjaardag een budget android telefoon komt. Ik ben destijds van android afgestapt omdat ik het niet fijn vond werken en was erg tevreden met W10M maar dat blijft in een soort beta status hangen.
Die Bluetooth problemen die jij omschrijft heb ik niet meer, maar ik draai ook de CU update al. Daarin is de Bluetooth engine flink aangepakt. Ik heb ook diverse Bluetooth devices, JBL speaker, carkit Renault, toetsenbord, geen problemen meer.

Whatsapp sluit bij mij ook niet random af, enigste probleem app is af en toe de Rabobank, wil niet connecten, afsluiten en opnieuw opstarten en hij doet het weer.

Maar wanneer zo meteen de CU update officieel uitkomt, installeren, backup maken (na een paar uur), factory reset, en backup terug zetten. Kijken wat ie dan doet.

• stevens20
ardvark99 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:39:
[...]

Die Bluetooth problemen die jij omschrijft heb ik niet meer, maar ik draai ook de CU update al. Daarin is de Bluetooth engine flink aangepakt. Ik heb ook diverse Bluetooth devices, JBL speaker, carkit Renault, toetsenbord, geen problemen meer.

Whatsapp sluit bij mij ook niet random af, enigste probleem app is af en toe de Rabobank, wil niet connecten, afsluiten en opnieuw opstarten en hij doet het weer.

Maar wanneer zo meteen de CU update officieel uitkomt, installeren, backup maken (na een paar uur), factory reset, en backup terug zetten. Kijken wat ie dan doet.
Ik denk dat ik dat maar eens ga doen dan. De JBL speaker van mijn broertje doet het over het algemeen heel aardig. De rest is helaas minder. Zodra de CU komt ga ik doen wat je zei. Ik heb nog nooit een backup gemaakt en dan een factory reset. Misschien helpt dat ook bij whats app. Ben je dan trouwens wel gesprekken enzo kwijt?

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:41
stevens20 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat ik dat maar eens ga doen dan. De JBL speaker van mijn broertje doet het over het algemeen heel aardig. De rest is helaas minder. Zodra de CU komt ga ik doen wat je zei. Ik heb nog nooit een backup gemaakt en dan een factory reset. Misschien helpt dat ook bij whats app. Ben je dan trouwens wel gesprekken enzo kwijt?
Je kunt Whatsapp backupen naar Onedrive of de SD kaart. Je raakt eigenlijk helemaal niks kwijt als je alles weer restored na een factory reset. Echter zou die update volgens mij de 25 al komen, dus dat kan het wachten waard zijn.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pyramiden schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:38:
[...]

Je kunt Whatsapp backupen naar Onedrive of de SD kaart. Je raakt eigenlijk helemaal niks kwijt als je alles weer restored na een factory reset. Echter zou die update volgens mij de 25 al komen, dus dat kan het wachten waard zijn.
Dat is niet helemaal waar, elke app die geen gebruik maakt van die backup-ruimte, ben je zelfs na een restore gewoon alles kwijt, game progressie, data in apps, daar moet je wel als de app ondersteuning heeft een aparte backup van maken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Pyramiden
SinergyX schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:46:
[...]

Dat is niet helemaal waar, elke app die geen gebruik maakt van die backup-ruimte, ben je zelfs na een restore gewoon alles kwijt, game progressie, data in apps, daar moet je wel als de app ondersteuning heeft een aparte backup van maken.
Je hebt helemaal gelijk, natuurlijk. Bij mij hoeft alleen de ING app opnieuw ingesteld te worden aangeziek ik verder geen apps gebruik die data opslaan. Per ongeluk aan voorbij gegaan.

• Wailing_Banshee
@stevens20 Nee, ik heb geen bluetooth problemen. M'n auto, m'n koptelefoon en m'n speaker blijven altijd netjes gekoppeld staan. Wifi staat bij mij altijd aan, data staat altijd uit.

En ik stap voorlopig niet over naar Android. Ik heb ook een android telefoon (gewoon omdat ik het leuk vind om mee te spelen). Dat model is nog geen jaar ouder dan mijn 950XL. Echter loopt het OS 2 versies achter. En dat is nadat ik zelf handmatig een versie omhoog gegaan ben (anders was het al 3 versies geweest, en dan heb ik het alleen maar over major versions!)

En het feit dat ik nog geen enkele android telefoon heb gezien die ik mooi vind (ik houd van dat vierkante van de Lumias).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-10 22:01
Heeft iemand ervaring met deze accu.....

https://nl.aliexpress.com...758.html?isOrigTitle=true

?
Je zou deze user eens een berichtje kunnen sturen, wat hij besteld en ontvangen heeft. Dat lijkt geen betrouwbare oplossing te zijn; bhorvers in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

Het lijkt erop dat een nieuwe originele accu een collectors item-aan het worden is voor de 950 XL. Ze zijn origineel bijna nergens te vinden lijkt het wel. Niet in ons landje maar ook niet in het buitenland. Ik kwam een berichtje tegen dat ze via de Microsoft store te koop zouden komen vanaf maart 2017 (volgens B2B info), maar daar kan ik hem/haar ook nergens vinden. Misschien B2B of Microsoft een berichtje sturen?

Testing, one, two ...

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-10 22:01
hardware-lover schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:16:
[...]

Je zou deze user eens een berichtje kunnen sturen, wat hij besteld en ontvangen heeft. Dat lijkt geen betrouwbare oplossing te zijn; bhorvers in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

Het lijkt erop dat een nieuwe originele accu een collectors item-aan het worden is voor de 950 XL. Ze zijn origineel bijna nergens te vinden lijkt het wel. Niet in ons landje maar ook niet in het buitenland. Ik kwam een berichtje tegen dat ze via de Microsoft store te koop zouden komen vanaf maart 2017 (volgens B2B info), maar daar kan ik hem/haar ook nergens vinden. Misschien B2B of Microsoft een berichtje sturen?
Thnx, zal ik ff doen....

Ik heb MS en B2B een berichtje gestuurd, B2B zou de accu kunnen vervangen voor €100 (dat gaf een chat medewerker aan)

Beetje belachelijk dit.......

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:00
Ladykiller007 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:55:
[...]
Thnx, zal ik ff doen....

Ik heb MS en B2B een berichtje gestuurd, B2B zou de accu kunnen vervangen voor €100 (dat gaf een chat medewerker aan)

Beetje belachelijk dit.......
Daarvoor moet je hem opsturen en vervangen wij hem zelf.
Hallo een 950XL heeft gewoon een losse accu en gen vastgeplakte accu zoals het met de meeste toestellen nu is.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:14
hardware-lover schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:16:
[...]

Het zelfde geld voor de normale 950, mijn accu is nu echt "op" telefoon gaat elke keer uit bij 30% accu en krijg hem dan niet meer aan. Had een accu besteld hadden ze mij de verkeerde gestuurd (een van een Lumia 640 |:( ). Op verschillende plekken lees ik nu wel voorraad vanaf 1 mei.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

ShittyNL schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:15:
[...]
"Daarvoor moet je hem opsturen en vervangen wij hem zelf."

Hallo een 950XL heeft gewoon een losse accu en gen vastgeplakte accu zoals het met de meeste toestellen nu is.
Je zou denken dat een losse accu opsturen idd tot de mogelijkheden zou moeten behoren, maar toen Microsoft de reparatie-afhandeling nog in eigen beheer had werd tegen mij exact hetzelfde gezegd. Om aanspraak te kunnen maken op accu garantie zou ik mijn complete toestel op hebben moeten sturen, wat helemaal nergens op slaat natuurlijk. Ik zou (volgens informatie op Tweakers van andere users), mogelijk niet eens mijn eigen toestel terug kunnen ontvangen maar een gerepareerd toestel van iemand anders. Daar heb ik toen maar voor bedankt en heb uiteindelijk maar zelf een nieuwe accu aangekocht à 26,-. Later nog een reserve exemplaar via amazon.de (ook spotgoedkoop toen), enkel voor het geval dat.

Het lullige van dit alles is dat je 2 jaar garantie op je toestel hebt, maar bij zelf vervangbare accu's maar 6 maanden garantie op de accu zelf, schrijft Microsoft. Hoe dit in de praktijk gaat weet ik niet, maar je kunt het vooraf maar beter weten gezien de €100,- die hierboven wordt aangehaald als B2B het voor je gaat doen?

Testing, one, two ...

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Nee, maar ik weet uit eigen ervaring dat deze echt ruk is:
https://www.aliexpress.co...umia-940/32787595127.html

Ik zoek dus ook nog een goede vervanger...

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:18

P_Tingen

omdat het KAN

Vraagje over de resolutie van de Edge browser op mijn L950. Ik gebruik deze ERG veel, omdat ik voor de meeste zaken de webpagina gebruik ipv een app (voor zover die er al is). Maar als ik bv Tweakers bekijk, dan zijn de letters vrij klein.

Ik heb via ease of access grotere letters geprobeerd maar die zijn niet van invloed op Edge, ik krijg dan alleen op alle andere plekken grotere letters. Ook text scaling heb ik iets hogergezet (van 350% naar 400%) maar dan ga ik weer terug in het aantal tiles op mijn startscherm van 8 naar 6 kolommen. Zoomen werkt uiteraard wel, maar dan valt de tekst van het scherm en moet ik heen en weer schuiven om alles te lezen.

Eigenlijk wil ik alleen de letters in de browser wat groter hebben. Kan dat?

... en gaat over tot de orde van de dag

P_Tingen schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:48:
Vraagje over de resolutie van de Edge browser op mijn L950. Ik gebruik deze ERG veel, omdat ik voor de meeste zaken de webpagina gebruik ipv een app (voor zover die er al is). Maar als ik bv Tweakers bekijk, dan zijn de letters vrij klein.

Ik heb via ease of access grotere letters geprobeerd maar die zijn niet van invloed op Edge, ik krijg dan alleen op alle andere plekken grotere letters. Ook text scaling heb ik iets hogergezet (van 350% naar 400%) maar dan ga ik weer terug in het aantal tiles op mijn startscherm van 8 naar 6 kolommen. Zoomen werkt uiteraard wel, maar dan valt de tekst van het scherm en moet ik heen en weer schuiven om alles te lezen.

Eigenlijk wil ik alleen de letters in de browser wat groter hebben. Kan dat?
Deze browser lijkt een iets groter lettertype te hebben dan Edge als ik de nieuws-items op de Tweakers frontpage vergelijk. Buiten dat iets grotere lettertype is deze browser sowieso de moeite van het proberen waard (min of meer voorzien van adblocker, meerdere vensters tegelijk, helderheid in te stellen, enz..)

Testing, one, two ...

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

hardware-lover schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:44:
[...]
Deze browser lijkt een iets groter lettertype te hebben dan Edge als ik de nieuws-items op de Tweakers frontpage vergelijk. Buiten dat iets grotere lettertype is deze browser sowieso de moeite van het proberen waard (min of meer voorzien van adblocker, meerdere vensters tegelijk, helderheid in te stellen, enz..)
Dank, ik heb hem geïnstalleerd en ik zal hem eens proberen. De letters zijn inderdaad groter, alleen is het scrollen wat schokkerig. Eens kijken of me dat gaat irriteren.

P_Tingen schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:25:
[...]
Dank, ik heb hem geïnstalleerd en ik zal hem eens proberen. De letters zijn inderdaad groter, alleen is het scrollen wat schokkerig. Eens kijken of me dat gaat irriteren.
Schokkerig op de Tweakers site, en dan op een bepaald gedeelte misschien? Dat is mij nog niet nadrukkelijk opgevallen, eigenlijk heel erg soepel? Of bedoel je schokkerig op andere websites dan Tweakers?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 26-04-2017 17:07 ]

Testing, one, two ...

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

hardware-lover schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:38:
[...]
Schokkerig op de Tweakers site, en dan op een bepaald gedeelte misschien? Dat is mij nog niet nadrukkelijk opgevallen, eigenlijk heel erg soepel? Of bedoel je schokkerig op andere websites dan Tweakers?
Ik had een willekeurige thread op het forum geopend en dat was er toevallig een met een aantal plaatjes. Daar is het iets erger, maar ook op een zonder plaatjes is het een beetje schokkend. Zoals gezegd iets minder dan mét plaatjes, maar wel duidelijk zichtbaar. Ik denk dat ik er geen filmpje van kan maken, da's dan weer jammer.

Edit: ook bv de site van het AD is veel schokkeriger. Ik zal de app eens even resetten (zit het er ook niet voor niks op)

Edit 2: WTF! Dat heeft geholpen. Zowel de carport-thread als het AD lopen nu vloeiend

[ Voor 12% gewijzigd door P_Tingen op 26-04-2017 19:24 ]

• Edjuh_B
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik ben op zoek geweest naar een vervangende originele accu voor de 950 XL en bij alle relevante webshops is hij niet op voorraad.

Heeft iemand nog tips voor mij? Iemand die recent een accu heeft gekocht en zo ja, waar?

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:14
Edjuh_B schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:01:
Ik ben op zoek geweest naar een vervangende originele accu voor de 950 XL en bij alle relevante webshops is hij niet op voorraad.

Heeft iemand nog tips voor mij? Iemand die recent een accu heeft gekocht en zo ja, waar?
toevallig gisteren een accu op ebay bij duitse verkoper gekocht voor de gewone 950, is vandaag verzonden. Dus kijk eens op ebay.nl

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Sassem
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Heb een vraag vannacht waarschijnlijk een update gehad op mijn lumia 950 xl en ik wil nu op tweakers kijken en nu is de font grootte op alle website enorm klein geworden kan ik dat op tweakers aan passen of in mijn telefoon ik heb gezocht maar kan niks vinden om de font grootte aan te passen bvb dank

[ Voor 3% gewijzigd door Sassem op 04-05-2017 11:50 . Reden: niet allen op tweakers op alle websites ]

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-11 08:59

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Sassem schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:32:
Heb een vraag vannacht waarschijnlijk een update gehad op mijn lumia 950 xl en ik wil nu op tweakers kijken en nu is de font grootte op alle website enorm klein geworden kan ik dat op tweakers aan passen of in mijn telefoon ik heb gezocht maar kan niks vinden om de font grootte aan te passen bvb dank
Instellingen >> Toegankelijkheid >> Meer opties.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Sassem schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:32:
Paar keer opnieuw proberen te laden, heb ook zoiets en het lijkt alsof hij dan niet goed de mobile-versie van de site gebruikt. Na een paar pogingen gaat het meestal weer goed.

• Sassem
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:12:
[...]

Instellingen >> Toegankelijkheid >> Meer opties.
bedankt maar helaas lijkt het er op dat het met de edge browser te maken heeft

• Sassem
  • Niet online
hjs schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:12:
[...]

Paar keer opnieuw proberen te laden, heb ook zoiets en het lijkt alsof hij dan niet goed de mobile-versie van de site gebruikt. Na een paar pogingen gaat het meestal weer goed.
Bedankt ben ik mee bezig maar nog geen resultaat helaas

Vanochtend met dat de wekker ging kreeg ik allemaal berichten met geluiden en vragen over privacy etc ik heb dit allemaal snel weggeklikt omdat het alarm ook afging en mijn meisje nog wat langer kon blijven liggen

Waarschijnlijk is het toen gebeurt

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

offtopic, dus weg

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 04-05-2017 22:07 ]

• Wailing_Banshee
Sassem schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:05:
[...]

Vanochtend met dat de wekker ging kreeg ik allemaal berichten met geluiden
Ja, heel vervelend dat hij die geluiden altijd aan zet bij een (grote) update! Ik heb altijd alle geluidjes uit staan en moest dus weer een hele zooi apps bij langs om het weer uit te zetten..

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Ik weet niet of het eerder ook zo was.
Het was me iig niet opgevallen.
Als mijn alarm afgaat kan ik hem nu zo " uit vegen " naar boven toe om hem uit te zetten.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• BadWampa
Ok, de situatie met m'n accu wordt nu echt dramatisch. Meerdere keren per dag valt de telefoon uit en is de accu gloeiend heet. Ik moet dus nu een goede vervanger hebben. Heeft iemand nog een goed adres voor mij? Ik zag zelf deze bijvoorbeeld: http://www.batteryupgrade...7227/shopGroupId/54538367

• BadWampa
Bedankt!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik kan nu wel merken dat de batterij minder begint te worden (1,5 jaar oud) nu af en toe tegen de avond al onder de 20% en hij sluit dan af en toe vanzelf af. Gelukkig is hij met een uurtje weer helemaal opgeladen :Y)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Pyramiden
CAP-Team schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:07:
Ik kan nu wel merken dat de batterij minder begint te worden (1,5 jaar oud) nu af en toe tegen de avond al onder de 20% en hij sluit dan af en toe vanzelf af. Gelukkig is hij met een uurtje weer helemaal opgeladen :Y)
Ik zit in precies dezelfde situatie... Heb nu standaard een powerbank in mijn tas zitten om hem weer op te laden.
Ben een beetje aan het twijfelen om een nieuwe batterij te kopen... Ik vind het huidige WM10 een beetje te brak om nog meer in te investeren... Traag, bugs, etc...
Pyramiden schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:56:
[...]
Ik zit in precies dezelfde situatie... Heb nu standaard een powerbank in mijn tas zitten om hem weer op te laden.
Ben een beetje aan het twijfelen om een nieuwe batterij te kopen... Ik vind het huidige WM10 een beetje te brak om nog meer in te investeren... Traag, bugs, etc...
Mijn jongste dochter sleept haar powerbank ook overal mee naar toe. Voorheen met haar Samsung Android toestellen, nu weer met haar (nieuwe) iPhone SE. Soms zit het probleem niet enkel in bepaalde hardware of het OS ;)

Testing, one, two ...

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Toch heb ik het idee dat de batterij er met de creators update inderdaad achteruit gegaan is. Ik hoop dat een volgende update het weer wat verbeterd.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-11 22:35

The_Scarabial

MTB for life!

Rips10 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:41:
Toch heb ik het idee dat de batterij er met de creators update inderdaad achteruit gegaan is. Ik hoop dat een volgende update het weer wat verbeterd.
Dit idee heb ik ook. Zowel op mijn 950 als op mijn 950XL is het naar ik schat ongeveer 20% minder geworden en dat is best veel, normaal kon ik makkelijk de avond halen, maar nu op een dag met veel gebruik (werktelefoon 950xl) dan is die savonds als ik thuis kom al gedaald tot 20% batterij. M'n 950 heb ik doordeweeks niet zoveel last mee want die gebruik ik overdag amper. :)
Ik merkte alleen de eerste dag na de UA een wat hoger accu verbruik, maar vanaf dat moment kan ik niet zeggen dat het meer is geworden. Wel toen ik uitvoerig met de Kaarten app en andere navigatie software aan de slag ben gegaan afgelopen week, toen ging het wel vrij hard. Dat was echter een uitzonderlijk iets en dat komt niet dagelijks voor.

Testing, one, two ...

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 14:31
Ik zou die Cu update weer kwijt willen op mijn 950.
Mijn geluid winst tellingen zijn kompleet de weg kwijt. Het geluid van whatsapp krijg ik niet meer naar hoe het was. In whatsapp staat het goed. In Windows staat ie bij whatsapp op standaard ik snap er niks van maar wil wel het oude geluid ( melding 5 terug)

• GerCor

GerCor

bacardifrans schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:26:
Mijn geluid winst tellingen zijn kompleet de weg kwijt.
Jouw toetsenbord is ook de weg kwijt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Wailing_Banshee
GerCor schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:21:
[...]

Jouw toetsenbord is ook de weg kwijt.
Eerder auto correct (het eerste wat ik altijd uit zet...)

Er is nog iets stuk gegaan mt de Creater's Update: het glance/glimps scherm. Hij houdt nu na een paar uur op met bijwerken. Ik haalde hem vanmorgen van de lader en het glance scherm stond nog op 23:11... Het is me al een paar keer eerder opgevallen en ook op de 650 van m'n partner hetzelfde effect.

• Pyramiden
Wailing_Banshee schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:30:
[...]

Eerder auto correct (het eerste wat ik altijd uit zet...)

Er is nog iets stuk gegaan mt de Creater's Update: het glance/glimps scherm. Hij houdt nu na een paar uur op met bijwerken. Ik haalde hem vanmorgen van de lader en het glance scherm stond nog op 23:11... Het is me al een paar keer eerder opgevallen en ook op de 650 van m'n partner hetzelfde effect.
Foto's app is ook stuk. Opent bij mij vaak niet in 1 keer en is vaak traag en buggy tijdens inzoomen op foto's...
Pyramiden schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:36:
[...]
Foto's app is ook stuk. Opent bij mij vaak niet in 1 keer en is vaak traag en buggy tijdens inzoomen op foto's...
Als ik zo lees wat wat jij allemaal aan ellende hebt, lijkt er meer aan de hand te zijn dan problemen veroorzaakt door alleen een OS update.

Testing, one, two ...

• Pyramiden
hardware-lover schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:51:
[...]

Als ik zo lees wat wat jij allemaal aan ellende hebt, lijkt er meer aan de hand te zijn dan problemen veroorzaakt door alleen een OS update.
Haha, lang Symbian S^3 gebruiken heeft mij een aardig dikke huid opgeleverd.
Nog niet zo lang geleden heb ik weer eens aan hard-reset gedaan, maar dat heeft niet echt geholpen... Misschien nog maar eens doen.
De telefoon voelt gewoon niet meer zo "snappy" als dat mijn 920 is... Tot up het punt dat ik mij afvraag of er wel een 808 in zit...

[ Voor 11% gewijzigd door Pyramiden op 08-05-2017 19:05 ]

• Amadeus1966
Zou hem aan de pc hangen en een andere rom installeren.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:58

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Sinds 2-5-2017 staat de CU update op mijn 950xl. Echter staat de datum van de laatst geupdate apps daar ook op. Na 2-5-2017 is er geen 1 app meer geupdate. Iets zegt me dat dit niet klopt.

Iemand enig idee om dit op te lossen ?

XBL: MRE Inc

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Gisteren update van Skype; versie 11.15.597.0

6-5 outlook mail en agenda
5-5 film en tv
5-5 oneDrive
5-5 OneNote
5-5 personen
5-5 windows camera
5-5 groove
5-5 rekenmachine
5-5 store
3-5 whatsapp
2-5 PowerPoint
2-5 xbox
2-5 excel
2-5 word
28-4 windows alarmen en klok
28-4 windows view 3d
27-4 xbox identity provider (wat het ook zijn mag ? )
27-4 microsoft berichten
27-4 microsoft telefoon
26-4 formula 1r
25-4 voicerecorder

check for updates : Geen

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:58

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik heb handmatig een link gestuurd van de store update. Op mijn Windows 10 laptop waren een paar apps geupdate die Universal Apps zijn en dus ook op mijn 950xl zouden moeten updaten. Handmatig gezocht op Dumpert Universal op de 950xl en die begon direct te updaten ondanks dat ik al tig keer op Check for Updates had geklikt en er niks te updaten viel.

Handmatig zoeken werkt dus wel, maar dat is geen oplossing. Inmiddels de Store app ook geupdate, maar een reboot en uit/inloggen in de Store werkt dus allemaal niet. Enige lijkt mij nog een hard reset. :(

XBL: MRE Inc

• Pyramiden
Amadeus1966 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:37:
Zou hem aan de pc hangen en een andere rom installeren.
Gewoon met de recovery tool?
Het lijkt alsof ik dan niet de meest recente krijg. 10586 staat op de server, maar 15063 op de telefoon. Of pakt hij automatisch de nieuwste met "software opnieuw instellen"?

• ardvark99
Pyramiden schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:49:
[...]

Het lijkt alsof ik dan niet de meest recente krijg. 10586 staat op de server, maar 15063 op de telefoon. Of pakt hij automatisch de nieuwste met "software opnieuw instellen"?
Wanneer je de WDRT gaat gebruiken, krijg je 10586.xxx, en eventueel de laatste firmware. Daarna moet je via settings kijken naar telefoon updates, waarna je uiteindelijk beland op 15063.xxx. Wanneer je een backup wil terug zetten, moet je dat vanaf hier gaan doen wanneer deze backup met 15063 gemaakt is. Of je kan de backup overslaan, en helemaal opnieuw beginnen met configureren. (Oudere toestellen die geleverd zijn met WP8(.1), krijgen WP8(.1) via de WDRT, en moeten daarna via een upgrade tool naar W10M gaan, dit duurt dus nog wat langer. Hier niet van toepassing, ter info)

Maar in jou geval, heb je al een factory reset geprobeerd, voordat je de telefoon aan WDRT hangt. Dit scheelt een aantal stappen, en tijd.

• Amadeus1966
Pyramiden schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:49:
[...]

Gewoon van de server halen, mocht hij updates nodig hebben dan gewoon zijn ding laten doen.
Het wordt mij wel eens vaker tegen gesproken,
maar ik heb toch altijd het gevoel dat met bepaalde updates de boel " vervuild " is het niet met instellingen dan wel met de reeds geïnstalleerde apps.
Ik moet zelf ook nog steeds de boel opkuisen.
Mijn probleem is dat heel af en toe de boel even bevriest en dat mijn backspace niet altijd reageert.
Daarnaast is de lichtsensor momenteel ook niet je van het en veeg ik sochtends zo mijn alarm uit.

Allemaal kleine puntjes die langzamerhand de kop opsteken.
Dus zal hij er binnenkort ook aan moeten geloven.

• Wailing_Banshee
Pyramiden schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:00:
[...]
De telefoon voelt gewoon niet meer zo "snappy" als dat mijn 920 is... Tot up het punt dat ik mij afvraag of er wel een 808 in zit...
Ik vind juist het tegenovergestelde! Die 920 is niet vooruit te branden en de 950XL is heerlijk snel...

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Sinds de CU is mijn 950 niet meer vooruit te branden. Switchen tussen apps (en zelfs het home scherm) veroorzaakt constant een "hervatten" scherm. Tabbladen in Edge moeten ineens vrij vaak opnieuw geladen worden als ik van tab switch, en soms weigert Edge een pagina te laden als er een gif op voorkomt (dit resulteert in het tabblad dat constant crasht en Edge die het steeds opnieuw start en laad...). Whatsapp web doet het niet meer. Touchscreen loopt soms vast voor een paar seconden en verwerkt de gegeven inputs in die tijd in één keer.
:(

Mijn accu is gelukkig nog wel goed, heb hem sinds dag 1.

[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 09-05-2017 09:02 ]

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Als iemand nog een Lumia 950XL uit de boedel van de PhoneHouse wil, kan je nog een paar dagen bieden.

(Ik heb geen relatie met PhoneHouse of BVA, ik kwam de veiling alleen tegen online.)

https://www.bva-auctions....3D%3D&__fp=LcjTjeK22go%3D

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
menzo schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:09:
Als iemand nog een Lumia 950XL uit de boedel van de PhoneHouse wil, kan je nog een paar dagen bieden.

(Ik heb geen relatie met PhoneHouse of BVA, ik kwam de veiling alleen tegen online.)

https://www.bva-auctions....3D%3D&__fp=LcjTjeK22go%3D
Inclusief alle veilingskosten en BTW ben je beter af met een tweedehands hier via V&A denk ik... zijn er een paar voor minder dan €300 met Display Dock etc. Die via de veiling ben je €320 kwijt. Nieuw in de Pricewatch €330...

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-11 09:46
MRE-Inc schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:00:
....Handmatig gezocht op Dumpert Universal op de 950xl en die begon direct te updaten ondanks dat ik al tig keer op Check for Updates had geklikt en er niks te updaten viel....
Thx, die kon ik nog niet! Ziet er goed uit!

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• BadWampa
Het is deze geworden, was snel binnen en wat een verademing om weer een telefoon te hebben waar je niet bang voor hoeft te zijn als je een whatsapp bericht krijgt of wanneer je een foto wilt nemen of...
Yep. Het is net of je een totaal ander toestel in je handen hebt. Wat een slechte accu niet voor gevolgen kan hebben.

Productiedatum van de nieuwe accu?

Testing, one, two ...

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:13
hardware-lover schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:32:
Yep. Het is net of je een totaal ander toestel in je handen hebt. Wat een slechte accu niet voor gevolgen kan hebben.

Ik heb net even met bestelhoesje gebeld. Ben zelf namelijk ook opzoek naar een nieuwe accu.

Ze hebben er nog 4 liggen met productiedatum 8 mei 2016.

Mijn accu is er een van de eerste batch van september 2015. Nu 30 euro betalen voor een accu die een half jaartje jonger is zie ik zelf niet zitten. Dan stel ik voor 30 euro de problematiek een half jaar uit. Kan ik beter die 30 euro opzij leggen voor de aanschaf van een nieuwe telefoon straks.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• BadWampa
hardware-lover schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:32:

Datum staat inderdaad op 8 mei 2016. :)
Panzer_V schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:38:
[...] Nu 30 euro betalen voor een accu die een half jaartje jonger is zie ik zelf niet zitten. Dan stel ik voor 30 euro de problematiek een half jaar uit. Kan ik beter die 30 euro opzij leggen voor de aanschaf van een nieuwe telefoon straks.
Dat dacht ik eerst ook, maar toen besefte ik dat nog zo'n 180 dagen deze ellende moest ondervinden. En dan is 17 cent per dag een klein offer om dat te verhelpen. :)

[ Voor 45% gewijzigd door BadWampa op 11-05-2017 12:28 ]

• Rosalie74
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 10:04
bacardifrans schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:26:
Mijn geluid winst tellingen zijn kompleet de weg kwijt. Het geluid van whatsapp krijg ik niet meer naar hoe het was. In whatsapp staat het goed. In Windows staat ie bij whatsapp op standaard ik snap er niks van maar wil wel het oude geluid ( melding 5 terug)
Ik had dit ook; oplossing:
  • In Meldingen en acties Whatsapp op Standaard.
  • In Whatsapp zelf melding 5 selecteren.
  • Telefoon opnieuw opstarten.
.

• GerCor

GerCor

Rosalie74 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:16:
[...]
Ik had dit ook; oplossing:
  • In Meldingen en acties Whatsapp op Standaard.
  • In Whatsapp zelf melding 5 selecteren.
  • Telefoon opnieuw opstarten.
.
Werkt bij mij niet. :N :-(

EDIT: maar ik zie dat ik ook geen 'Status' kan plaatsen. Als dat weer terug is zal ik het geluid weer eens proberen. Flauwekul houdt je wel bezig zeg. :O

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 11-05-2017 13:49 ]

[...]
Ik heb net even met bestelhoesje gebeld. Ben zelf namelijk ook opzoek naar een nieuwe accu.

Mijn accu is er een van de eerste batch van september 2015. Nu 30 euro betalen voor een accu die een half jaartje jonger is zie ik zelf niet zitten. Dan stel ik voor 30 euro de problematiek een half jaar uit. Kan ik beter die 30 euro opzij leggen voor de aanschaf van een nieuwe telefoon straks.
En dan dump jij je 950 bij het grof vuil of biedt deze te koop aan met een nu al twijfelachtige accu?

Of je hebt helemaal geen problemen met de telefoon en dan is er ook geen reden om een nieuwe accu te bestellen.

Testing, one, two ...

• Panzer_V
hardware-lover schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:11:
[...]

En dan dump jij je 950 bij het grof vuil of biedt deze te koop aan met een nu al twijfelachtige accu?

Of je hebt helemaal geen problemen met de telefoon en dan is er ook geen reden om een nieuwe accu te bestellen.
Ik kies voor optie D als je het goed vindt :+

Zonder dollen.... ik merk de laatste tijd dat de accuduur begint af te nemen. Daarnaast valt de telefoon steevast uit bij een accureserve van 20%. Niet heel hinderlijk allemaal (normaal komt ie niet in de buurt van de 20%) maar het zijn wel tekenen van ouderdom van de accu. Had ik nu een gloednieuwe accu kunnen aanschaffen (productiedatum < 3 maanden geleden) dan zou ik dat gedaan hebben. Het alternatief is nu dus om zo lang mogelijk te doen met deze accu. Hopelijk kan ik er nog een jaartje uitpersen totdat het echt vervelend begint te worden (lees: niet meer een volle 'werkdag' standby kunnen staan met af en toe wat geapp of gebel). Daarna is de telefoon ook alweer bijna 3 jaar oud en afgeschreven.

Aan het einde van de rit gaat ie naar zo'n recycle bedrijf toe voor de recycling van de onderdelen.

Hence.....optie D ;)

De 950 (vooral XL's) met instabiliteit (ook spontaan uitvallen of herstarten, of heel vervelend app-gebruik), hebben niet werkelijk last van een versleten, maar van een niet goed functionerende accu, vooral uit een tamelijk specifieke productie-periode lijkt het.

In jouw situatie zou het idd slijtage kunnen zijn als je enkel bij zo'n 20% pas problemen met het toestelgebruik lijkt te krijgen. Dus geen spontane herstarts, apps die het vertikken, traag reageren, rare oplaadproblemen, enz..

Testing, one, two ...

• Panzer_V
Nope, het is pas bij zo'n 20%. Mijn accu is van september 2015, de eerste batch. Kuren als uitvallen (bij iets anders dan 20% resterend), spontaan herstarten en vervelend appgebruik heb ik niet echt last van. Komt wel eens voor hoor, maar zeker niet dagelijks.

• Pyramiden
Panzer_V schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:08:
Nope, het is pas bij zo'n 20%. Mijn accu is van september 2015, de eerste batch. Kuren als uitvallen (bij iets anders dan 20% resterend), spontaan herstarten en vervelend appgebruik heb ik niet echt last van. Komt wel eens voor hoor, maar zeker niet dagelijks.
Mijn accu doet exact hetzelfde bij 20%. Ik twijfel nu toch een beetje om een nieuwe te kopen. Mijn telefoon draait ondertussen wel weer aardig na de reset.

• Panzer_V
Pyramiden schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:59:
[...]

Mijn accu doet exact hetzelfde bij 20%. Ik twijfel nu toch een beetje om een nieuwe te kopen. Mijn telefoon draait ondertussen wel weer aardig na de reset.
Is jouw accu ook van september 2015?

• Pyramiden
Panzer_V schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:18:
[...]

Is jouw accu ook van september 2015?
Correct, 2015/09/20 staat erop.
Als ik hem op die website voor 22.50 had kunnen kopen was hij nu al thuis geweest. Ik ga misschien toch maar eens rondkijken. Ik verwacht op de korte termijn geen nieuwe telefoon aan te schaffen.

• Panzer_V
Pyramiden schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:26:
[...]

Correct, 2015/09/20 staat erop.
Als ik hem op die website voor 22.50 had kunnen kopen was hij nu al thuis geweest. Ik ga misschien toch maar eens rondkijken. Ik verwacht op de korte termijn geen nieuwe telefoon aan te schaffen.
Daar zou ik dan niet te lang mee wachten. Nieuwe accu's worden al een tijdje niet meer gemaakt. Los van die ene winkel hierboven, met nog 4 exemplaren op voorraad, zijn ze in de westerse wereld nauwelijks tot niet te krijgen. Of je moet zo'n Chinese namaak (licht ontvlambare) versie in je telefoon willen stoppen....

• Keltie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
Naar alle tevredenheid gebruik ik al enige tijd de Lumia 950 maar sinds een update, gisteren of vannacht, is Edge veranderd in een slak. Zodra ik een site als Tweakers (forum) of Reddit open gaat het scrollen met horten en stoten. Herkend iemand dit of is het een teken dat het beestje aan z'n eind begint te raken?

• ardvark99
Keltie schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 00:06:
Naar alle tevredenheid gebruik ik al enige tijd de Lumia 950 maar sinds een update, gisteren of vannacht, is Edge veranderd in een slak. Zodra ik een site als Tweakers (forum) of Reddit open gaat het scrollen met horten en stoten. Herkend iemand dit of is het een teken dat het beestje aan z'n eind begint te raken?
Nergens last van. Maar het kan gebeuren dat na een update er iets mis is met het os. Probeer eens een reboot. Of een andere browser. Hoe is de accu?? Als er zich meer problemen gaan voordoen, misschien een factory reset.

• Keltie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
ardvark99 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 00:17:
[...]

Nergens last van. Maar het kan gebeuren dat na een update er iets mis is met het os. Probeer eens een reboot. Of een andere browser. Hoe is de accu?? Als er zich meer problemen gaan voordoen, misschien een factory reset.
Reboot heeft'ie de afgelopen dagen wel een paar keer gehad, sowieso na de update maar hij is zelfs een keer of twee vastgelopen. Wat ik in de (ik denk) twee jaar daarvoor niet heb gehad. Accu gaat naar mijn idee tegenwoordig wel rap leeg maar als ik het tegenover de gebruiksuren zet valt het misschien ook wel weer mee (maakt wel uren zeg maar). Veel meer problemen ervaar ik eigenlijk niet, puur de vertraging binnen Edge vandaar dat ik eigenlijk nog geen reset heb gedaan. Zal eens kijken naar een andere browser.

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Misschien een vreemde vraag maar weet iemand wat de naam was van de standaard alarm ringtone voor de update en of die nog op de telefoon staat? Bij WP8 was het Nokia/Lumia clock. Sinds de creators update is het Torchbearer maar deze vind ik beide minder aangenaam dan de melodie voor de creators update.

• Deick
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:14
Keltie schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 00:06:
Hier ook het geval.
+ bugs in de kaarten app +bugs in de camera app + random vastlopers + batterij gaat heel snel leeg.
Zit weer op het punt waarbij mij 820 eigenlijk beter presteert dan mijn 950, net zoals een jaar geleden.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Deick schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:26:
[...]

Hier ook het geval.
+ bugs in de kaarten app +bugs in de camera app + random vastlopers + batterij gaat heel snel leeg.
Zit weer op het punt waarbij mij 820 eigenlijk beter presteert dan mijn 950, net zoals een jaar geleden.
vreemd, kreeg gisteren ook nog weer een update en heb nu totaal nergens meer last van, in het begin net na de creators update wel nog korte batterij duur, maar dat was na een paar keer rebooten verdwenen

• stevens20
Iemand ervaring met een Sd kaart die iedere keer hersteld moet worden? Mij mij doet hij dit sinds een week ongeveer. Ik moet dan regelmatig de Sd kaart herstellen en daarna is hij weer te gebruiken. Heel raar.

stevens20 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 02:09:
Iemand ervaring met een Sd kaart die iedere keer hersteld moet worden? Mij mij doet hij dit sinds een week ongeveer. Ik moet dan regelmatig de Sd kaart herstellen en daarna is hij weer te gebruiken. Heel raar.
Dat heb ik vooral in het begin na ingebruikname (jan 2016) een poos meegemaakt, het "probleem" kwam steeds terug. Backup maken van SD, formateren, backup terug, en het bleef weer een tijdje weg. Op een gegeven moment overgestapt naar een 64GB Samsung EVO+ kaartje en ik heb het vanaf dat moment niet meer meegemaakt. Huidige kaartje zit al een hele poos in mijn telefoon nu, zeker een maand of 9/10.

Testing, one, two ...

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:41
stevens20 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 02:09:
Die melding krijg ik ook, de eerste keer heb ik op herstellen geklikt, maar de melding bleef komen elke keer dat ik opnieuw opstart, klik sindsdien elke keer dan op "nee", en alles functioneert prima

[ Voor 13% gewijzigd door kruila op 14-05-2017 19:56 ]

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Indoubt
  • Laatst online: 26-10 12:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

Voordat ik de 950 kocht bleek al uit de verschillende forums dat het toestel nogal kieskeurig is met SD kaartjes.

Na wat onderzoek heb ik toen het 200GB kaartje gekocht van Sandisk. (was toen nog geen 6 tientjes in de aanbieding) en sinds het begin nog nooit problemen gehad.

Niet dat ik zoveel opslag nodig heb, het ging mij meer om een betrouwbaar en snel kaartje

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:34
Ik had ook vaak dat soort meldingen. Een nieuw kaartje (high end) deed wonderen.

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
[...]

Ik heb gisteren bij Coolblue een accu besteld met de productiedatum van 08012017.
Dus als men nog verlegen zit om.... :)

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

peerke63 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:49:
[...]

Ik heb gisteren bij Coolblue een accu besteld met de productiedatum van 08012017.
Dus als men nog verlegen zit om.... :)
tijdelijk uitverkocht staat er :/

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:34
Sinds de Creator's Update heb ik dat Edge op mijn 950 echt heel erg traag scrollt totdat het op gegeven moment vastloopt, als het dan vastloopt duurt het 30 seconden en dan komen alle swipes weer door en vliegt alles dus alle kanten op. Iemand die dat herkent? Een reinstall van Windows 10 Mobile maar proberen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ramon schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:11:
Sinds de Creator's Update heb ik dat Edge op mijn 950 echt heel erg traag scrollt totdat het op gegeven moment vastloopt, als het dan vastloopt duurt het 30 seconden en dan komen alle swipes weer door en vliegt alles dus alle kanten op. Iemand die dat herkent? Een reinstall van Windows 10 Mobile maar proberen?
Er was iets van een experiment modus.
Stond in dit tooic geloof ik, ff zoeken.
Ramon schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:11:
Same here, irritant is ook dat ik vaak niet omhoog kan swipen bij een binnenkomend telefoongesprek;

Op die manier kan ik dus niet opnemen, moet ik wachten tot men ophangt en daarna moet ik terugbellen... en dat voor een zakelijk gebruikte telefoon.

Ligt het aan mij, of is de CU-update de 1e update die heel weinig functioneels brengt, maar wel heel veel issues bij de gemiddelde gebruiker oplevert?

Overige updates gingen bijna altijd vlekkeloos, maar nu lees ik her en der toch veel klachten / issues van diverse gebruikers (los van "ik heb nergens last van" reacties).

• Ramon
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:09:
[...]

Same here, irritant is ook dat ik vaak niet omhoog kan swipen bij een binnenkomend telefoongesprek;

Op die manier kan ik dus niet opnemen, moet ik wachten tot men ophangt en daarna moet ik terugbellen... en dat voor een zakelijk gebruikte telefoon.

Ligt het aan mij, of is de CU-update de 1e update die heel weinig functioneels brengt, maar wel heel veel issues bij de gemiddelde gebruiker oplevert?

Overige updates gingen bijna altijd vlekkeloos, maar nu lees ik her en der toch veel klachten / issues van diverse gebruikers (los van "ik heb nergens last van" reacties).
Met bellen had ik dan weer geen issues. Maar de verhouding edge en bellen is ongeveer 95/5 in het voordeel van edge dus misschien viel het gewoon niet zo op bij mij. Inmiddels heb ik een reset gedaan en doet Edge het weer zoals zou moeten. Deze "install" heeft het 5 maanden uitgehouden; afgelopen winter moest ik een reset doen omdat geen enkele app meer wilde starten.

Ramon schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:35:
[...]

Met bellen had ik dan weer geen issues. Maar de verhouding edge en bellen is ongeveer 95/5 in het voordeel van edge dus misschien viel het gewoon niet zo op bij mij. Inmiddels heb ik een reset gedaan en doet Edge het weer zoals zou moeten. Deze "install" heeft het 5 maanden uitgehouden; afgelopen winter moest ik een reset doen omdat geen enkele app meer wilde starten.
Reset, als in "factory reset" of via WDRT (Windows Device Recovery Tool).

Ik heb nog maar 2 apps die het doen (non-core apps), dus een reset is zo gefixed...

• Ramon
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:45:
[...]

Reset, als in "factory reset" of via WDRT (Windows Device Recovery Tool).

Ik heb nog maar 2 apps die het doen (non-core apps), dus een reset is zo gefixed...
Reset gewoon via Settings > System > About > "Reset your phone". Heeft gewoon 1703 weer geïnstalleerd bij mij.

Ramon schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:47:
[...]

Reset gewoon via Settings > System > About > "Reset your phone". Heeft gewoon 1703 weer geïnstalleerd bij mij.
Dan ga ik dat ook maar eens doen...

Vanochtend werk ik wakker, terwijl Glance aangaf dat het 03:46 was -> echter was het 11:00 uur, omdat ik twee NL-alerts kreeg (Feyenoord in de buurt, dus alarm om de stad niet in te gaan).

Van die NL-alerts werd ik wakker, maar Glance was dus (weer) vastgelopen en update de tijd niet meer... handig, een telefoon die je niet kan gebruiken om te bellen of de tijd af te lezen... :p
@b2vjfvj75gjx7 ik dacht dat jij geen 950 meer in het bezit had, dat heb ik verkeerd begrepen dan?

Testing, one, two ...

• Wailing_Banshee
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 00:09:
[...]
maar Glance was dus (weer) vastgelopen en update de tijd niet meer...
Ja, dat doet hij sinds die CU... Heel irritant! Hij doet het soms wel, en soms niet...

Pagina: 1 ... 114 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.