RzrBck schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:34:
Hmm, ik dacht even inlezen in wat men hier zoal vind van de Lumia 950 (XL).
Verwachtte toch wel positieve geluiden (een kennis is zeer tevreden over zijn windows phone). Is het hier dan een concentratie van ongelukkige Lumia gevallen, of is de telefoon echt niet aan te raden?
Zit nog op een Blackberry Z30, BBOS10. Waar ik ansich tevreden mee ben, alleen krijg ik steeds de melding dat Whatsapp na 31-7 niet meer ondersteund wordt.. wat dan wel weer sort of een issue is.
Maar dus de vraag: zouden jullie het aanraden, een Lumia 950 (XL)? Kan er voor ~ 200euro een kopen incl display dock.
Alternatief zou een iPhone 6 (64GB) zijn voor wat meer geld.
Alvast bedankt!
Ik ben zelf sinds ongeveer 3 weken in het bezit van een Lumia 950, en qua hardware is het echt een erg fijn toestel. Prachtig scherm en fantastische camera, maar de software is mijn naar mijn menig ver beenden maat! Ik krijg regelmatig het idee dat het een soort van ''alpha-build'' is.
Plus dat de telefoon, naar mijn mening, toch wat trager is dan ik had gehoopt.
Ik kom zelf van een HTC One M8, die draaide op LineageOS, maar man wat een verschil in snelheid!!
Mijn Lumia 950 voelt gewoon traag aan in vergelijking met Alleen al het wisselen van apps lijkt gewoon een eeuwigheid te duren. En wisselen naar whatsapp of spotify is al helemaal een ramp. Telkens een melding van ''Loading..''. Ik heb echt het idee dat ik met een budget telefoon te doen heb.
EN dan de integratie met Windows 10, is mijn naar mijn mening ook verre van compleet!
Het krijgen van notificaties op mijn laptop werkt compleet niet. Sms-en werkt alleen via de pc via Skype, die dan op de Lumia zelf weer veel te lang erover doet om te openen.
En de apps....ik gebruik zelf weinig apps, en de apps die ik wel gebruik zijn er bijna allemaal wel, maar de kwaliteit is echt heel erg slecht in vergelijking met wat je op android of apple krijgt. Het ziet er ook allemaal wel erg amateuristisch uit, half af zeg maar.
Helaas is er ook maar een browser (voor zover ik heb kunnen vinden) die een ad-blocker heeft, maar die vreet mijn batterij in no time leeg, dus ben je in principe aangewezen op edge. Fijne browser maar geen mogelijkheid voor een ad-blocker.
En dan hebben we nog het toetsenbord.... . Ik heb jaren lang met volle tevredenheid Swiftkey gebruikt, en aangezien Microsoft die een tijd geleden overgenomen heeft had ik een fatsoenlijk toetsenbord verwacht, maar helaas....ook het toetsenbord vind ik maar niks. Het werkt, maar daar s ook wel alles mee gezegd.
En toch, ondanks alle negatieve punten, ben ik dol op mijn Lumia 950.