Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-10 20:21
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 00:09:
[...]

Dan ga ik dat ook maar eens doen...

Vanochtend werk ik wakker, terwijl Glance aangaf dat het 03:46 was -> echter was het 11:00 uur, omdat ik twee NL-alerts kreeg (Feyenoord in de buurt, dus alarm om de stad niet in te gaan).

Van die NL-alerts werd ik wakker, maar Glance was dus (weer) vastgelopen en update de tijd niet meer... handig, een telefoon die je niet kan gebruiken om te bellen of de tijd af te lezen... :p
Bij mij geeft hij Snapchats ook altijd de verkeerde tijd weer. Unlocl je een keer dan doet hij het weer even.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Edge werkt inderdaad niet meer goed sinds de update. Als je bijvoorbeeld op dailybuzz.nl een video wilt afspelen dan werkt dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:00:
[...]

Ja, dat doet hij sinds die CU... Heel irritant! Hij doet het soms wel, en soms niet...
Bij mij deed ie dat vóór de CU ook a. Ook ná de CU. Maar met de Insider-update (15213.0) ná de CU is dit verholpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stevens20 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:45:
[...]

Bij mij geeft hij Snapchats ook altijd de verkeerde tijd weer. Unlocl je een keer dan doet hij het weer even.
Klopt... maar het blijft irritant dat je Glance aangeeft dat het 03:37 was, terwijl het allang 08:41 is... het is dat ik het daglicht kon zien, anders denk je nog lang door te kunnen slapen...

Als ze zelfs de tijd niet meer kunnen doorgeven, is het toch wel een flinke stap terug - qua telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:09
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:38:
[...]

Klopt... maar het blijft irritant dat je Glance aangeeft dat het 03:37 was, terwijl het allang 08:41 is... het is dat ik het daglicht kon zien, anders denk je nog lang door te kunnen slapen...

Als ze zelfs de tijd niet meer kunnen doorgeven, is het toch wel een flinke stap terug - qua telefoon...
Gek, maar bij mij is de tijd op Glance goed, bij de tijd zogezegd

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

CU update heeft bij mij ook meer stuk gemaakt dan iets waardevols toegevoegd. Voor de CU update werkte alles bij mij prima. Het gaat dus om:

- Automatische updates van de Store
- Windows Hello Iris scanner
- Glance scherm
- Front camera

Na installatie van de CU update, krijg ik dus geen auto updates meer van apps en moet ik elke app aanklikken in de store om te controleren of er een update is. Ik kan 100000x op de Check for updates knop drukken, er worden geen updates gevonden. Ook niet na een Factory reset en een WDRT reset.

Windows Hello Iris scanner werkt niet meer. Het rode lampje gaat even aan als je je ogen wil scannen, maar komt dan met de foutmelding dat er iets mis is gegaan en dat je Windows Hello moet afsluiten en opnieuw moet opstarten. Maar uiteraard werkt dat ook niet na 100x proberen.

Glance scherm blijft regelmatig hangen op een bepaalde tijd terwijl het in werkelijkheid al 4 uur later is dan het glance scherm laat zien.

Front camera is stuk na de CU update. Werkt niet meer en geeft een foutmelding bij het starten. De rear camera werkt wel, maar skypen icm de front camera werkt niet. De front camera heb ik ongeveer 20x gebruikt in 1.5 jaar tijd.

Begin steeds meer te neigen om de 950xl weg te doen en een iPhone te kopen. Android komt er bij mij niet in omdat je voor een redelijk normale ervaring een google account nodig hebt. En ik leef Google vrij.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
[...]

Ik ben het met je eens! het was juist voor mij een dingetje wat me overhaalde juist wel voor deze telefoon te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:57
[...]

Heb je al een reset gedaan en heeft dat enige verbetering gebracht?

Enige waar ik nu tegenaanloop, ook weer in Edge, is dat het keyboard soms niet meer naar bovenkomt, als ik een inputveld aantik (de cursor wordt dan wel netjes geplaatst).

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:22:
[...]
Heb je al een reset gedaan en heeft dat enige verbetering gebracht?
Nog niet, dat doe ik dit weekend - ik gebruik de telefoon zakelijk en wil voorkomen dat ik door de weeks juist issues oproep door te resetten :)

Grootste issues nu zijn Glance die (relatief) vaak blijft hangen op de tijd, Maps die niet meer offline werkt (zal een reset niets aan doen), een 'dood' touchscreen als iemand belt (kan niet swipen om op te nemen) en inderdaad vage / custom / random bugs in Edge (hangen, stotteren, geen respons / keyboards, video's haperen, etc...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:40

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Dat met Glancescherm. Ik heb mijn scherm op 'weergeven gedurende na 5 minuten' staan. Maar ik neem aan dat het bij jullie op 'Altijd aan' staat?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:00
[...]

Dat is een bug in de CU, die al gefixed is in de insider build. Het is waarschijnlijk geen kwestie van de tijd doorgeven, maar het niet updaten van het glance scherm. Hij doet het bij mij meestal wel goed en soms niet.
GerCor schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:30:
Dat met Glancescherm. Ik heb mijn scherm op 'weergeven gedurende na 5 minuten' staan. Maar ik neem aan dat het bij jullie op 'Altijd aan' staat?
Ja. Hij stop tegenwoordig soms ineens met het updaten van dat scherm, even de sensor blokkeren (zodat het glance scherm uit gaat en weer aan) is al voldoende om het weer aan de praat te krijgen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-10 10:00

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb Glance op 30 seconden staan en geen problemen. Eigenlijk met de CU niet veel problemen. Direct nadat ik die geinstalleerd had was de telefoon merkbaar sneller. Vooral het starten van apps was sneller; bij WA zag ik geen '... resuming ...' meer. Nadat ik wat problemen heb gehad met de telefoon heb ik hem gereset naar fabrieksinstellingen (zonder backup) en nu is gek genoeg een deel van die snelheid weer weg. Edge doet af en toe niks, als in: reageert een seconde of 5-10 niet en stottert af en toe. Voor de rest gaat het redelijk, al vind ik het stroomgebruik aan de hoge kant; 's avonds staat mijn accu onder 40% en ik ben een matige gebruiker.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P_Tingen schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:04:
Ik heb Glance op 30 seconden staan en geen problemen.
Het treedt pas op na een x-aantal minuten;

Ik gebruik de telefoon als klok, horloge, wekker (afspraken) en dan is het prettig te weten hoe laat het is.

Sinds de update kan je de telefoon dus niet meer op die manier als klok gebruiken (tenminste, niet betrouwbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:34
Sinds de update loopt Glance bij mij ook vast. Heel vervelend als je midden in de nacht naar een huilend zoontje moet en denkt dat het pas 23:45 is terwijl het al 4:30 is bij wijze van spreken.

Daarnaast heb ik sinds de update ook last dat het toestel een paar keer per dag totaal vast loopt. Bijvoorbeeld bij het aanzetten van het scherm (double tap of knop, maakt niets uit), tijdens het gebruik van diverse apps en laatst ook toen ik gebeld werd. Swipte omhoog en het toestel liep vast, trilmotor bleef draaien en voor de rest helemaal vast.
Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:31
Marc_22 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:44:
trilmotor bleef draaien en voor de rest helemaal vast.
Hebben anderen dit ook?
Dit herken ik wel aardig. In het begin (heb hem nu een maand of 5) een aantal keer gehad en toen een tijdje niet meer. Afgelopen week zomaar weer een keer op het moment dat ik aan het unlocken was via pincode en er een melding kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc_22 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:44:
Sinds de update loopt Glance bij mij ook vast. Heel vervelend als je midden in de nacht naar een huilend zoontje moet en denkt dat het pas 23:45 is terwijl het al 4:30 is bij wijze van spreken.

Daarnaast heb ik sinds de update ook last dat het toestel een paar keer per dag totaal vast loopt. Bijvoorbeeld bij het aanzetten van het scherm (double tap of knop, maakt niets uit), tijdens het gebruik van diverse apps en laatst ook toen ik gebeld werd. Swipte omhoog en het toestel liep vast, trilmotor bleef draaien en voor de rest helemaal vast.
Hebben anderen dit ook?
Het lijkt er bijna op dat Microsoft het laatste restje gebruikers express aan het wegpesten is met random bugs, irritaties en kapot-gemaakte-features-die-eerst-wel-goed-werkten...

...op deze manier kan de laatste gebruiker die overblijft het licht uitdoen en Microsoft zich zonder gezichtsverlies volledig van de mobiele markt terugtrekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:35:
[...]

Het treedt pas op na een x-aantal minuten;

Ik gebruik de telefoon als klok, horloge, wekker (afspraken) en dan is het prettig te weten hoe laat het is.

Sinds de update kan je de telefoon dus niet meer op die manier als klok gebruiken (tenminste, niet betrouwbaar).
Of niet. Of na een paar uuur. Niet te voorspellen.

Ik vind het niet zo'n heel groot probleem, ik heb hem meestal toch op z'n kop liggen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:34
Ben het ook best wel zat om eerlijk te zijn hoor. Ik moet gewoon kunnen vertrouwen op mijn telefoon.
Ik overweeg dan ook zwaar om straks de BlackBerry KeyOne te gaan halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xubone!
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-09 13:17
Ik heb na ongeveer anderhalf jaar afscheid genomen van mijn Lumia 950XL. Ik het begin vond ik het een best leuk toestel. Vooral Continuum leek mij een leuke extra.
Ik de praktijk heb ik het een enkele keer gebruikt.

Vooral de problemen die ik met Edge had, voornamelijk het steeds afsluiten, en het gebrek aan andere browsers heeft mij doen besluiten om terug te gaan naar Android.

Ik ben nu de gelukkige bezitter van een Moto G5 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc_22 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:16:
Ben het ook best wel zat om eerlijk te zijn hoor. Ik moet gewoon kunnen vertrouwen op mijn telefoon.
Ik overweeg dan ook zwaar om straks de BlackBerry KeyOne te gaan halen.
Na bijna 5 jaar ben ik ook wel overstag... geen idee wat mijn volgende wordt (momenteel een Android 4.x als daily driver).

Mocht er nog een W10M toestel zijn over 1 jaar, dan koop ik die wellicht nog... afhankelijk van het beleid van MS.

Anders maar Android, kale ROM, stock, root... en dan Bing als daily wallpaper en de tiles-launcher van Microsoft... heb je ook een Lumia ervaring, maar dan zonder alle shizzle...

En volgens mij zijn er ook al Androids tegenwoordig, die Glance-achtige functies hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 17-05-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:56:
[...]

Nu nog updates die jaren na het uitkomen van het toestel ook nog komen. En een OS waarbij niet zoveel troep meegeleverd wordt die ik niet kan verwijderen zonder te rooten (nee, ik hoef geen facebook, nee, ik hoef geen twitter, nee, ik hoef al die standaard meegeleverde spelletjes niet)
Bedoel je die beloofde updates die niet naar 90% van de hardware komen ook al werkte de preview versie prima? Of die updates die willekeurig battery drain introduceren? Of updates die opeens zeer geliefde interface user experience verwijderen en vervangen voor een hamburger menu ergens in de meest onhandige en onbereikbare plek op je scherm, gestolen van dat andere OS... En nog slecht gestolen ook want in dat andere OS kan je dat menu wél met een simpele swipe openen.

En al die crapware... Hmmm, op mijn Samsung Galaxy S7 kan ik die troep gewoon disablen. Standaard, in de Samsung launcher. Geen root, niets. En de bijgeleverde apps bestaan voornamelijk uit Microsoft spul :+ . Denk dat je even je indruk van 'dat andere OS' moet bijwerken, heeft al jaren na het uitkomen geen update meer gehad zo te horen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Propane schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:47:
[...]
Bedoel je die beloofde updates die niet naar 90% van de hardware komen ook al werkte de preview versie prima? Of die updates die willekeurig battery drain introduceren? Of updates die opeens zeer geliefde interface user experience verwijderen en vervangen voor een hamburger menu ergens in de meest onhandige en onbereikbare plek op je scherm, gestolen van dat andere OS... En nog slecht gestolen ook want in dat andere OS kan je dat menu wél met een simpele swipe openen.
Ja, die updates. Die ik tot nu toe alleen bij mijn Android apparaten heb gekregen trouwens :p
En al die crapware... Hmmm, op mijn Samsung Galaxy S7 kan ik die troep gewoon disablen. Standaard, in de Samsung launcher. Geen root, niets. En de bijgeleverde apps bestaan voornamelijk uit Microsoft spul :+ . Denk dat je even je indruk van 'dat andere OS' moet bijwerken, heeft al jaren na het uitkomen geen update meer gehad zo te horen :P.
Ik heb al jaren een android tablet (eerst android 4, sinds kort android 6) en ook een android telefoon (android 5) (zonder sim kaart). Dus ik hoef niets bij te stellen. Ik kan gewoon hier en nu vergelijken.
Ik wil net disabelen, ik wil verwijderen. Ik wil helemaal niets met dat soort bedrijven te maken hebben. Ik wil gewoon alleen dingen op m'n telefoon/tablet staan die ik erop wil hebben staan. Of het gedisabled is of niet, het staat nog steeds op het apparaat. Tenzij ik root en het werkelijk verwijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb een hoop posts verplaatst naar de prullenbak, omdat die offtopic waren. Zullen we het vanaf nu weer hebben over de Lumia 950 (XL)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Helaas, na eerst de 920 te hebben gebruikt, is de 950 die ik anderhalf jaar heb gebruik, zojuist verkeerd terecht gekomen. Geen barsten, maar het scherm blijft helaas zwart.

Helaas stap ik nu ook over op een ander OS, windows 10 Mobile werkt toch niet zo goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:39
Wie weet er een winkel of webshop in binnen of buitenland waar ik een nieuwe camera module kan kopen? Ik weet niet of die van Ebay uit China van goede kwaliteit zijn. Betaal in dit geval liever iets meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:53

c0burn

Feed your head

Mich schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:58:
Wie weet er een winkel of webshop in binnen of buitenland waar ik een nieuwe camera module kan kopen? Ik weet niet of die van Ebay uit China van goede kwaliteit zijn. Betaal in dit geval liever iets meer
allaboutwindowsphone.com heeft het wel eens over fonejoy gehad als betrouwbare partij. Zelf heb ik er geen ervaring mee.

Link naar camera module

[ Voor 12% gewijzigd door c0burn op 20-05-2017 16:38 . Reden: link toegevoegd ]

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:19
Mich schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:58:
Zelf goede ervaring met rounded.com.
link naar camera module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Hm, vandaag ben ik er eens serieus voor gaan zitten en heb een harde reset doorgevoerd.
Alles doet het weer.....nope.
Heb nu problemen met web tiles, leuke customizing app voor gepinde webpagina's.
En.....ik moet een andere pincode aanmaken.
Mijn oude 1111 voldeed niet meer aan de eis.
Beetje betuttelend gedrag, ik bepaal zelf wat ik veilig vind.
Maar schijnbaar is 1111 minder veilig dan gewoon helemaal geen beveiliging want dat mag dan weer wel.

Mijn leven zal nooit meer hetzelfde zijn......zucht.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:40

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Amadeus1966 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:49:
Hm, vandaag ben ik er eens serieus voor gaan zitten en heb een harde reset doorgevoerd.
Alles doet het weer.....nope.
Heb nu problemen met web tiles, leuke customizing app voor gepinde webpagina's.
En.....ik moet een andere pincode aanmaken.
Mijn oude 1111 voldeed niet meer aan de eis.
Beetje betuttelend gedrag, ik bepaal zelf wat ik veilig vind.
Maar schijnbaar is 1111 minder veilig dan gewoon helemaal geen beveiliging want dat mag dan weer wel.

Mijn leven zal nooit meer hetzelfde zijn......zucht.
Heb ik ook. Ik gebruikte mijn SIMPIN code die ik van T-Mobile gekregen heb. Vind Windows niet veilig genoeg. 8)7

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-10 21:44
MRE-Inc schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:24:
Begin steeds meer te neigen om de 950xl weg te doen en een iPhone te kopen. Android komt er bij mij niet in omdat je voor een redelijk normale ervaring een google account nodig hebt. En ik leef Google vrij.
Waar wacht je nog op? Stap over je eigen schaduw heen zoals dat zo mooi heet, dump die 950XL op Marktplaats en doe jezelf een plezier met een iPhone. Scheelt je een boel gezeik, een boel kopzorgen en nog veel meer tijd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:47
mind123 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:20:
[...]

Waar wacht je nog op? Stap over je eigen schaduw heen zoals dat zo mooi heet, dump die 950XL op Marktplaats en doe jezelf een plezier met een iPhone. Scheelt je een boel gezeik, een boel kopzorgen en nog veel meer tijd in dit topic.
Ik heb het gedaan. De 950 verkocht zo lang het nog wat oplevert. En een iPhone 6 64gb gehaald (van het werk, gratis, luxe dus). De apps zijn een verademing en werken met mijn stappenteller, actie camera etc. Minder kopzorgen inderdaad. En ook een beetje saai. Daarom speel ik af en toe met mij Lumia 640XL en 830. Maar op zich blij met de overstap

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coenox schreef op zondag 21 mei 2017 @ 17:17:
[...]

Ik heb het gedaan. De 950 verkocht zo lang het nog wat oplevert. En een iPhone 6 64gb gehaald (van het werk, gratis, luxe dus). De apps zijn een verademing en werken met mijn stappenteller, actie camera etc. Minder kopzorgen inderdaad. En ook een beetje saai. Daarom speel ik af en toe met mij Lumia 640XL en 830. Maar op zich blij met de overstap
Idem hier - L950 verkocht via Marktplaats (binnen een dag, à 250 euro - persoon in kwestie had een kapotte L930).

Toen een oude Android opgestart... 4 jaar oud, Android 4.1 draait 'ie.

Geen snelheidswonder, wel stabiel en de (weinige) apps die ik heb, zijn erg goed uitontwikkeld met regelmatige updates.

Ik heb nog een L820 met W10M die ik gebruik om mijn eigen (developer) apps op te testen - en die werkt erg relaxed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-10 10:39

Renate1970

Lef is Leven

Ik heb het ook gedaan, mijn lumia 950 is naar de tweede plek geschoven en ik heb een Samsung S 7edge gekocht. De lumia ging steeds sneller leeg en nu doe ik ruim een dag met de Android. Het is dat alles net wat lichter en makkelijker draait

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Dat geloof ik direct Renate.
De vraag is als hij ook zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:16:
Dat geloof ik direct Renate.
De vraag is als hij ook zo blijft.
Ik ben al een maandje of zes over nu zo'n beetje, en ja, de S7 blijft soepel draaien. Weken/maanden lang geen restart, maanden geen reset, niets. Nog geen app crashes gehad en alle, letterlijk alle 'dagelijks gebruik' apps werken gewoon veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

mind123 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:20:
[...]

Ik weet niet zo goed wat me tegenhoudt. Vorig jaar een iPhone 5s via marktplaats gehaald. Een week of 2 als daily driver gebruikt, maar ik miste gewoon de live tiles, het uiterlijk en nog meer van die kleine dingen. Ik zit nou eenmaal heel diep in het MS ecosysteem zowel qua hardware als softwarematig.

Mijn vriendin is in januari overgegaan van WP naar een IPhone SE. Ik pak die iPhone regelmatig om er even mee te spelen. In het begin denk ik dan vaak van: leuk, lekker snel, goede apps, maar na een tijdje wordt het gewoon weer saai. Ook het hele instellingen menu zit gewoon raar in elkaar. Ik weet echt niet waar ik dingen zoeken moet en dat is zeker geen gewenning ofzo.

En die live tiles....tja....ik vind het hele start scherm van mijn 950xl gewoon een stuk levendiger dan dat van de statische icoontjes van de iPhone.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-10 21:44
MRE-Inc schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:14:
Ik weet niet zo goed wat me tegenhoudt. Vorig jaar een iPhone 5s via marktplaats gehaald. Een week of 2 als daily driver gebruikt, maar ik miste gewoon de live tiles, het uiterlijk en nog meer van die kleine dingen. Ik zit nou eenmaal heel diep in het MS ecosysteem zowel qua hardware als softwarematig.
Het zit gewoon puur tussen de oren. Been there, done that! Ik vind een Alfa Romeo ook gewoon mooier om te zien als - ik noem maar - een Opel. De Opel is echter een verstandigere keuze. Je kunt er meer mee, hebt er langer plezier van, maar echt spannend is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Propane schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:56:
[...]
Ik ben al een maandje of zes over nu zo'n beetje, en ja, de S7 blijft soepel draaien. Weken/maanden lang geen restart, maanden geen reset, niets. Nog geen app crashes gehad en alle, letterlijk alle 'dagelijks gebruik' apps werken gewoon veel beter.
Dank je voor je antwoord. Heb vroeger al eens de note 1 gehad en eigenlijk deze toen ook met veel plezier gebruikt.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb nu een paar weken een L950 en het is een prima toestel.

Maar.

Ik heb er steeds ruzie mee. Ik vind de accu te snel leeg gaan ('s avonds ~40% bij licht gebruik) en ik vind hem simpelweg te groot. Hij zit me steeds in de weg in mijn broekzak. Daarnaast viel de snelheid me eigenlijk tegen voor zo'n toptoestel. Dus donderdag heb ik mijn oude 735 maar weer uit de kast gepakt en alle apps weer geinstalleerd die ik op de 950 had. Het startscherm heb ik precies zo ingedeeld en ik ben weer over. Het idee is om een paar dagen te kijken hoe bruikbaar mijn 735 eigenlijk is. En nu - na 3 dagen - denk ik dat ik gewoon terug ga naar de 735. Wat een heerlijk compact toestel. Er zitten natuurlijk een paar nadelen aan deze downgrade:

- De camera van de 950 is onovertroffen en ook de 735 kan er niet aan tippen. Aan de andere kant: ik maak alleen foto's voor op facebook / whatsapp / familiefotoboek dus deze teruggang is mee te leven. En de 735 maakt geen beroerde foto's

- De cameraKNOP heb ik ook niet meer. Die is in de praktijk best handig heb ik gemerkt.

- De 735 is trager, en hoewel het verschil op papier indrukwekkend lijkt, valt het in de praktijk mee. Windows draait goed op tragere telefoons en maar ietsjes beter op 10x zo snelle hardware.

Over de snelheid: de 950 is wel sneller, maar bij het openen van Whatsapp zie ik nog steeds 'resuming' staan. Dat moet niet nodig zijn met zo'n toestel. Mijn dochter heeft een Samsung J5 en daar vliegt het erover. En dat is een toestel van €160.

Mijn 735 houdt het makkelijk vol de hele dag en 's avonds heb ik nog zo'n 60% accu over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-10 07:24
P_Tingen schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:25:
Over de snelheid: de 950 is wel sneller, maar bij het openen van Whatsapp zie ik nog steeds 'resuming' staan. Dat moet niet nodig zijn met zo'n toestel. Mijn dochter heeft een Samsung J5 en daar vliegt het erover. En dat is een toestel van €160.
Dit heeft dan ook niets met de hardware te maken: Whatsapp (op Windows) is gewoon zo slecht geprogrammeerd dat het eerst vier seconden "iets" gaat doen voor het iets wil laten zien. Maar sinds een paar weken is hij *soms* een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
P_Tingen schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:25:
Ik heb nu een paar weken een L950 en het is een prima toestel.

Maar.

Ik heb er steeds ruzie mee. Ik vind de accu te snel leeg gaan ('s avonds ~40% bij licht gebruik) en ik vind hem simpelweg te groot. Hij zit me steeds in de weg in mijn broekzak. Daarnaast viel de snelheid me eigenlijk tegen voor zo'n toptoestel. Dus donderdag heb ik mijn oude 735 maar weer uit de kast gepakt en alle apps weer geinstalleerd die ik op de 950 had. Het startscherm heb ik precies zo ingedeeld en ik ben weer over. Het idee is om een paar dagen te kijken hoe bruikbaar mijn 735 eigenlijk is. En nu - na 3 dagen - denk ik dat ik gewoon terug ga naar de 735. Wat een heerlijk compact toestel. Er zitten natuurlijk een paar nadelen aan deze downgrade:

- De camera van de 950 is onovertroffen en ook de 735 kan er niet aan tippen. Aan de andere kant: ik maak alleen foto's voor op facebook / whatsapp / familiefotoboek dus deze teruggang is mee te leven. En de 735 maakt geen beroerde foto's

- De cameraKNOP heb ik ook niet meer. Die is in de praktijk best handig heb ik gemerkt.

- De 735 is trager, en hoewel het verschil op papier indrukwekkend lijkt, valt het in de praktijk mee. Windows draait goed op tragere telefoons en maar ietsjes beter op 10x zo snelle hardware.

Mijn 735 houdt het makkelijk vol de hele dag en 's avonds heb ik nog zo'n 60% accu over.
735 met Windows 8 of 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:46
Na de creators update werkt bij mij eindelijk audio via continuum weer, hiervoor stuurde de telefoon geen geluid over de usb-c poort. Daarentegen is de telefoon verder echt brak geworden, vastlopen, apps die crashen, heet worden, accu leegtrekken etc.
Nou ben ik geen fan van resetten want de telefoon staat net lekker ingesteld, maar is dit het middel om de problemen aan te pakken? Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik heb vorige week de 950 gereset zodat er weer een verse Creator's Update op staat maar dat bracht geen soelaas. Nu net via de Recovery Tool een oude versie er weer op gezet, en dat is nu bezig.

Ik hoop dat ik weer fatsoenlijk kan scrollen in Edge zometeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ik heb een probleem met mijn 950. Hij begint wat autistische trekjes te krijgen. Soms ineens geen netwerk terwijl ik 4 van de 5 streepjes heb. Na een reboot doet hij het dan ineens wel weer. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik kan het zelf niet vinden. Heb het nu iedere week wel 1 a 2 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

richdb schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:20:
[...]
735 met Windows 8 of 10?
Windows 10, CU via Insider.

Ik ben nu aan het experimenteren met de Interop Tools omdat ik gelezen heb dat toestellen met 1mb geheugen daar wat snappier van worden, maar dat gaat nog niet zo soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik gebruikte regelmatig Netflix in Edge op Continuum op mijn L950 maar dat geeft sinds enige tijd (CU?) een foutmelding. Heeft iemand daar ervaring mee of tips om het wel aan de gang te krijgen?
Niets aan de hand, ik laat me door het algemene sentiment van de laatste tijd verleiden.

[ Voor 22% gewijzigd door Bacchus op 24-05-2017 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
stevens20 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:53:
Ik heb een probleem met mijn 950. Hij begint wat autistische trekjes te krijgen. Soms ineens geen netwerk terwijl ik 4 van de 5 streepjes heb. Na een reboot doet hij het dan ineens wel weer. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik kan het zelf niet vinden. Heb het nu iedere week wel 1 a 2 keer.
Ik heb dit ook. Soms als ik ontgrendel zie ik dat hij geen netwerk heeft/had. Gebeurt een paar keer per week. Ik maak me er niet zo heel druk om want het is maar kort. Ook nooit gezocht wat het kan zijn. Maar mocht je een oplossing hebben :P Ik heb trouwens Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Bacchus schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:21:
[...]

Dit heeft dan ook niets met de hardware te maken: Whatsapp (op Windows) is gewoon zo slecht geprogrammeerd dat het eerst vier seconden "iets" gaat doen voor het iets wil laten zien. Maar sinds een paar weken is hij *soms* een stuk sneller.
Daar komt bij dat dit Whatsapp probleem zoals ik het lees heel random voor komt en niet te linken is aan type telefoon of windows 10 versie. Bij mijn 640 is het sinds de CU update opgelost. Bij mijn 950 heb ik hier sowieso nog nooit last van gehad i.t.t. anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Mich schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:24:
[...]

Ik heb dit ook. Soms als ik ontgrendel zie ik dat hij geen netwerk heeft/had. Gebeurt een paar keer per week. Ik maak me er niet zo heel druk om want het is maar kort. Ook nooit gezocht wat het kan zijn. Maar mocht je een oplossing hebben :P Ik heb trouwens Simyo.
Dan zou het daar nog mee te maken kunnen hebben. Ik heb ook Simyo namelijk. Ik vind het wel lastig hoor, het is bij mij vaak in de ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10 13:15
Hmm, ik dacht even inlezen in wat men hier zoal vind van de Lumia 950 (XL).
Verwachtte toch wel positieve geluiden (een kennis is zeer tevreden over zijn windows phone). Is het hier dan een concentratie van ongelukkige Lumia gevallen, of is de telefoon echt niet aan te raden?

Zit nog op een Blackberry Z30, BBOS10. Waar ik ansich tevreden mee ben, alleen krijg ik steeds de melding dat Whatsapp na 31-7 niet meer ondersteund wordt.. wat dan wel weer sort of een issue is.

Maar dus de vraag: zouden jullie het aanraden, een Lumia 950 (XL)? Kan er voor ~ 200euro een kopen incl display dock.

Alternatief zou een iPhone 6 (64GB) zijn voor wat meer geld.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
RzrBck schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:34:
Verwachtte toch wel positieve geluiden (een kennis is zeer tevreden over zijn windows phone). Is het hier dan een concentratie van ongelukkige Lumia gevallen, of is de telefoon echt niet aan te raden?

Zit nog op een Blackberry Z30, BBOS10. Waar ik ansich tevreden mee ben, alleen krijg ik steeds de melding dat Whatsapp na 31-7 niet meer ondersteund wordt.. wat dan wel weer sort of een issue is.

Maar dus de vraag: zouden jullie het aanraden, een Lumia 950 (XL)? Kan er voor ~ 200euro een kopen incl display dock.

Alvast bedankt!
Ben na 9 maanden gebruik van de Lumia 950 nog steeds tevreden over de Lumia 950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

...
Zoals altijd hoor je wel de klagers maar zelden de tevredenen....

Volgens mij wordt dit toestel over het algemeen zeer gewaardeerd door de bezitters.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amadeus1966
Yep, hier ook een tevreden gebruiker.

Al ben ik het wel eens dat de azijnpisserijgehalte hier oo het forum de laatste tijd vrij hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
Dus de horror van vastlopers, battery drains e.d. valt in de praktijk (iig voor sommigen) mee/is afwezig? (Berichten als "verkopen nu die nog wat waard is" klinken niet bemoedigend :| )

[ Voor 28% gewijzigd door RzrBck op 26-05-2017 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Je moet even zorgen dat je een zinnige accu hebt. Rond, volgens mij, september 2015 is een serie slechte accu's gemaakt. Met een goede accu kun je een "normale" accu-levensduur verwachten maar het wisselt zo sterk met gebruik dat ik er geen getal aan durf te hangen.
Vastlopers, tja, ze zijn er, en daarmee meer dan mij lief is. Eind vorig jaar was de mijne bijzonder stabiel, de laatste paar maanden heb ik wel enkele keren (<5x) opnieuw op moeten starten.

De 950(XL) biedt m.i. nog altijd een leuk pakketje (prima hardware: mooi scherm, uitmuntende camera, en naar mijn bescheiden mening het beste OS met als enige maandelijks updates) voor een prijs waar je geen vergelijkbare Android voor vind, laat staan een Apple. De voetangels zitten vooral in software: De voorheen exclusieve pareltjes Here Maps en Mail/Calendar zijn er nu ook voor Android en iOS. En van de andere kant is software van derden zeer beperkt beschikbaar en dat wordt alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Alleen na de update had ik vastlopers die na een paar seconden gewoon ophielden.
Na een factoryreset geen issues meer.
Batterydrain heb ik nog niet gehad.
Tuurlijk is er altijd wel iets te klagen of te verbeteren, dat is een mens eigen.
Misschien heb ik wel gewoon geluk gehad dat ik een goed toestel en dito accu heb.

En mocht MS er ooit eens de stekker er uit trekken dan is het jammer,
maar het leven gaat gewoon verder.
Dan wordt de volgende toestel gewoon een Android of Ios of wat dan ook op dat moment op de markt is en wat kan voorzien in mijn behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Laat ik het afkloppen: Nog nooit een vastloper gehad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 05-10 19:26
Eindelijk weer eens tijd om gebruik te maken van mijn Lumia 950XL. Had namelijk enkele weken terug de Bitlocker bug waardoor mijn Lumia niet meer werkte. Tussentijd gebruik gemaakt van mijn O3T. Tijdens dagelijks gebruik kwam ik er toch wel vrij snel achter dat ik flink wat punten mis van W10M. Voornamelijk dat je maar moet gokken wat bepaalde opties doen binnen het OS en dat er geen enkele browser is (zover ik kon vinden) waar de adresbar beneden zit.

Bij apps zie je dit ook terug komen en Whstapp is een goed voorbeeld. Zo laat de app totaal niet zien wat bepaalde opties doen zoals kopieren of doorsturen van tekst/foto.

Na reset werkt het toestel weer zoals ik hem 13 maanden geleden gekocht hebt :)

[ Voor 23% gewijzigd door vali op 26-05-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien ik mijn 950 heel normaal gebruik; ABN bankieren, Twitter, Whatsapp, Xbox en wat mail, baal ik er dus flink van dat ABN gewoon stopt met de app. Verder merk ik dat de Xbox app wel aardig wat batterij lust en ook EDGE wil nog wel eens flink de accu aanspreken.

Zit er dan ook flink aan te denken om binnenkort, helaas, echt van W10M af te stappen en een Android aan te schaffen. Wel eentje met een flinke batterij (just in case) en een zoveel mogelijk stock-firmware.

Jammer maar helaas; de knaken zijn al gereserveerd voor een nieuwe smartphone en dan gaat de 950 bij het grofvuil.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik moet eerlijk toegeven dat het geen gemakkelijke keus zal worden.
Camera is toch iets wat bij mij zwaar weegt.
En ik ken weinig die er ( zonder een financiële aderlating ) serieus aan kunnen tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-10 10:23
Ik heb de keuze gemaakt.

950 in de verkoop voor wie hem nog wilt en nu de IPhone 7 128gb aangeschaft.

Ik ben er helaas klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:38

Alvast bedankt!
Ik heb mijn L950XL vanaf dec 2015, bijna altijd fastring gedraait (dus meer kans op bugs). Ben er nog steeds tevreden over. Batterij (sept 2015) doet het bij mij nog prima, geen drains. (Ik laat mijn Lumia bijna nooit onder de 20% komen, naar ik gehoord heb is dat slecht voor lithium-ion batterijen om hem helemaal leeg te trekken)
Maar ga eens spelen met het toestel van jouw kennis, en kijk of de apps die jij denkt nodig te hebben aanwezig zijn. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
ardvark99 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:40:
[...]

Ik heb mijn L950XL vanaf dec 2015, bijna altijd fastring gedraait (dus meer kans op bugs). Ben er nog steeds tevreden over. Batterij (sept 2015) doet het bij mij nog prima, geen drains. (Ik laat mijn Lumia bijna nooit onder de 20% komen, naar ik gehoord heb is dat slecht voor lithium-ion batterijen om hem helemaal leeg te trekken)
Maar ga eens spelen met het toestel van jouw kennis, en kijk of de apps die jij denkt nodig te hebben aanwezig zijn. Voor de prijs hoef je het niet te laten.
Ja, ik heb er wel eens mee gespeeld. Zit nu op BBOS10, waar je wel APK's kan sideloaden, maar tot op zekere hoogte (veel app's vragen om google services, bijvoorbeeld maps). Dus echt een power-app user ben ik niet.
Wat voor mij belangrijk is, is navigatie & bankieren. Sygic & mijn bank zijn er in de windows store.. En verder zou het handig zijn als een beetje mainstream app's gewoon beschikbaar zijn (bijv. cryptocurrency wallets e.d.) danwel zelf te converteren zijn.

De belofte van WP is natuurlijk seemless integratie, is dat nog steeds iets waar ze naartoe werken (voor de telefoon ook) of hebben ze dat min of meer laten vallen en is het niet de verwachting dat het er beter op wordt?

Vragen.. En veel mixed meningen @hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
RzrBck schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:49:
[...]

Ja, ik heb er wel eens mee gespeeld. Zit nu op BBOS10, waar je wel APK's kan sideloaden, maar tot op zekere hoogte (veel app's vragen om google services, bijvoorbeeld maps). Dus echt een power-app user ben ik niet.
Wat voor mij belangrijk is, is navigatie & bankieren. Sygic & mijn bank zijn er in de windows store.. En verder zou het handig zijn als een beetje mainstream app's gewoon beschikbaar zijn (bijv. cryptocurrency wallets e.d.) danwel zelf te converteren zijn.

De belofte van WP is natuurlijk seemless integratie, is dat nog steeds iets waar ze naartoe werken (voor de telefoon ook) of hebben ze dat min of meer laten vallen en is het niet de verwachting dat het er beter op wordt?

Wat MSFT wil gaan doen met W10M is al maanden (jaren) onduidelijk. Ja richting Enterprise, minder customer. Maar dit jaar zijn er geen nieuwe toestellen uitgebracht, ook niet of nauwelijks door derden. En daardoor wacht iedereen af wat er gaat gebeuren. Aan de andere kant zie je apps verdwijnen, maar ook bijkomen. Zoals van de week de W10 Citrix receiver en RSA generator. Nu weet ik niet hoe die receiver bruikbaar is, de oude app was niet voor Continuum geschikt. Andere belangrijke apps krijgen nog steeds updates, vaak maandelijks, zoals Whatsapp, Instragram, etc. FB heeft al lang geen updates meer gehad. En de apps van MSFT zelf worden ook zeer regelmatig geupdeted.
Verder wordt er (sinds CU) wel traag ontwikkeld aan W10M door MSFT. Er schijnt binnenkort meer functionaliteiten aan Continuum toegevoegd te worden. Wanneer MSFT er geen brood in zou zien, zou de ontwikkeling allang stop gezet zijn.

Wat je bedoeld met cryptocurrency weet ik niet.

Ik gebruik zelf een aantal apps op de Lumia, die ik ook op de PC gebruik zoals Onelocker, Series tracker, MS Band, One note en OneDrive. En ik gebruik de Portemonnee app voor de klanten kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 05-10 19:26
Amadeus1966 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:00:
Ik moet eerlijk toegeven dat het geen gemakkelijke keus zal worden.
Camera is toch iets wat bij mij zwaar weegt.
En ik ken weinig die er ( zonder een financiële aderlating ) serieus aan kunnen tippen.
Herken dit helemaal. De enige camera die kan tippen aan de l950xl is die Samsung in zijn telefoons gebruikt. Mijn vriendin had paar dagen de s7, maar wat een drama ding is dat zeg. In tegenstelling tot mijn o3t gaat de accu zeer kort mee en is ook stukken trager in gebruik. Leuk dat de foto's zeer mooi uitzien, maar alleen daarvoor koop je niet (in ieder geval niet voor zo'n prijs) een smartphone.

Camera die Sony levert ( dus ook van de IPhone) zijn niet slecht maar gewoon niet even goed.. Vind het daarom zo jammer dat Microsoft eigenlijk Nokia heeft overgenomen en het vervolgens dood liet dood bloeden...

Zal voor de vakanties mijn lumia als camera en mp3 speler gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 26-05-2017 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Alvast bedankt!
Ik heb hem ook en nog steeds tevreden hij is nu wel nummertje twee bij mij maar nog steeds grijp ik eerder naar hem als naar mijn nieuwe tel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timtwist
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 11:35

Alvast bedankt!
Ik ben zelf sinds ongeveer 3 weken in het bezit van een Lumia 950, en qua hardware is het echt een erg fijn toestel. Prachtig scherm en fantastische camera, maar de software is mijn naar mijn menig ver beenden maat! Ik krijg regelmatig het idee dat het een soort van ''alpha-build'' is.
Plus dat de telefoon, naar mijn mening, toch wat trager is dan ik had gehoopt.
Ik kom zelf van een HTC One M8, die draaide op LineageOS, maar man wat een verschil in snelheid!!
Mijn Lumia 950 voelt gewoon traag aan in vergelijking met Alleen al het wisselen van apps lijkt gewoon een eeuwigheid te duren. En wisselen naar whatsapp of spotify is al helemaal een ramp. Telkens een melding van ''Loading..''. Ik heb echt het idee dat ik met een budget telefoon te doen heb.
EN dan de integratie met Windows 10, is mijn naar mijn mening ook verre van compleet!
Het krijgen van notificaties op mijn laptop werkt compleet niet. Sms-en werkt alleen via de pc via Skype, die dan op de Lumia zelf weer veel te lang erover doet om te openen.
En de apps....ik gebruik zelf weinig apps, en de apps die ik wel gebruik zijn er bijna allemaal wel, maar de kwaliteit is echt heel erg slecht in vergelijking met wat je op android of apple krijgt. Het ziet er ook allemaal wel erg amateuristisch uit, half af zeg maar.
Helaas is er ook maar een browser (voor zover ik heb kunnen vinden) die een ad-blocker heeft, maar die vreet mijn batterij in no time leeg, dus ben je in principe aangewezen op edge. Fijne browser maar geen mogelijkheid voor een ad-blocker.
En dan hebben we nog het toetsenbord.... . Ik heb jaren lang met volle tevredenheid Swiftkey gebruikt, en aangezien Microsoft die een tijd geleden overgenomen heeft had ik een fatsoenlijk toetsenbord verwacht, maar helaas....ook het toetsenbord vind ik maar niks. Het werkt, maar daar s ook wel alles mee gezegd.
En toch, ondanks alle negatieve punten, ben ik dol op mijn Lumia 950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
timtwist schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:47:
[...]

Ik ben zelf sinds ongeveer 3 weken in het bezit van een Lumia 950, en qua hardware is het echt een erg fijn toestel. Prachtig scherm en fantastische camera, maar de software is mijn naar mijn menig ver beenden maat! Ik krijg regelmatig het idee dat het een soort van ''alpha-build'' is.
Plus dat de telefoon, naar mijn mening, toch wat trager is dan ik had gehoopt.
Ik kom zelf van een HTC One M8, die draaide op LineageOS, maar man wat een verschil in snelheid!!
Mijn Lumia 950 voelt gewoon traag aan in vergelijking met Alleen al het wisselen van apps lijkt gewoon een eeuwigheid te duren. En wisselen naar whatsapp of spotify is al helemaal een ramp. Telkens een melding van ''Loading..''. Ik heb echt het idee dat ik met een budget telefoon te doen heb.
EN dan de integratie met Windows 10, is mijn naar mijn mening ook verre van compleet!
Het krijgen van notificaties op mijn laptop werkt compleet niet. Sms-en werkt alleen via de pc via Skype, die dan op de Lumia zelf weer veel te lang erover doet om te openen.
En de apps....ik gebruik zelf weinig apps, en de apps die ik wel gebruik zijn er bijna allemaal wel, maar de kwaliteit is echt heel erg slecht in vergelijking met wat je op android of apple krijgt. Het ziet er ook allemaal wel erg amateuristisch uit, half af zeg maar.
Helaas is er ook maar een browser (voor zover ik heb kunnen vinden) die een ad-blocker heeft, maar die vreet mijn batterij in no time leeg, dus ben je in principe aangewezen op edge. Fijne browser maar geen mogelijkheid voor een ad-blocker.
En dan hebben we nog het toetsenbord.... . Ik heb jaren lang met volle tevredenheid Swiftkey gebruikt, en aangezien Microsoft die een tijd geleden overgenomen heeft had ik een fatsoenlijk toetsenbord verwacht, maar helaas....ook het toetsenbord vind ik maar niks. Het werkt, maar daar s ook wel alles mee gezegd.
En toch, ondanks alle negatieve punten, ben ik dol op mijn Lumia 950.
Je doet je naam wel eer aan :D

Wat is het dan dat je beter vind dan bij android? Juist het smoothe, alles werkt gevoel heb je toch juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-10 10:23
RzrBck schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:24:
[...]

Wat is het dan dat je beter vind dan bij android? Juist het smoothe, alles werkt gevoel heb je toch juist niet?
Hij heeft gelijk.
Ik ben jaren fan geweest en weigerde te geloven dat er niks beters was, maar ik heb mijn bril maar eens afgezet.
De lumia is qua hardware top het OS liep soepel ( nu ook niet meer ) en apps als spotify, Skype (sms) openen zo traag of niet dat het gewoon weg niet meer leuk is.
Whatsapp openen vanuit een melding die je krijgt...nou voor je het weet heb je al meerdere appjes gehad of je wilt reageren :9

Het home screen en de live titles is wat ik ga missen de rest...............niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Laatst online: 23-10 14:03
ErwinJ schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:31:
[...]

Hij heeft gelijk.
Ik ben jaren fan geweest en weigerde te geloven dat er niks beters was, maar ik heb mijn bril maar eens afgezet.
De lumia is qua hardware top het OS liep soepel ( nu ook niet meer ) en apps als spotify, Skype (sms) openen zo traag of niet dat het gewoon weg niet meer leuk is.
Whatsapp openen vanuit een melding die je krijgt...nou voor je het weet heb je al meerdere appjes gehad of je wilt reageren :9

Het home screen en de live titles is wat ik ga missen de rest...............niet
Ik had na CU ook het gevoel dat er een hoop niet meer lekker liep... heb toen een fabrieksreset gedaan en dat maakt een wereld van verschil, het loopt allemaal weer volledig soepel. De CU update maakte bij een ingericht OS een hoop brak, maar dat komt volgens mij juist door de vele veranderingen, schoon beginnen laat het werken zoals bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MicGlou schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:39:
[...]

De CU update maakte bij een ingericht OS een hoop brak, maar dat komt volgens mij juist door de vele veranderingen..
Het enige dat veranderd was, is het 'share icoon' en eerlijk gezegd zie ik die niet eens terug...

Wat is er nog meer verbeterd / aangepast dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:07:
[...]

Het enige dat veranderd was, is het 'share icoon' en eerlijk gezegd zie ik die niet eens terug...

Wat is er nog meer verbeterd / aangepast dan?
Er is een hoop binnen instellingen veranderd, kijk bijvoorbeeld maar eens hoe geluiden en beltonen nu ingericht zijn, of het wifi instellingen menu. Daarnaast bedoel ik niet een specifiek qua het visuele, maar onderliggend is er een hoop aangepast om het OS efficiënter te maken, dat was ook vrijwel de gehele intentie van de update, zo werken de 'mindere' toestellen zoals de 640 merkbaar vlotter. Maar helaas is het wel zo dat bij een ingericht OS de update zorgt voor problemen, maar de reset maakt de boel uiteraard weer fris en zorgt ervoor dat alles zo werkt als bedoelt.

Eerlijk gezegd geldt dat meestal ook voor Android naar een major update... mijn HTC A9 werkte ook niet lekker meer na de Android 7 update, factory reset gedaan en het werkt allemaal een stuk beter. Alleen Apple weet dergelijke major updates vrij soepel te verwerken...

[ Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 26-05-2017 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
MicGlou schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:19:
[...]

Er is een hoop binnen instellingen veranderd, kijk bijvoorbeeld maar eens hoe geluiden en beltonen nu ingericht zijn, of het wifi instellingen menu. Daarnaast bedoel ik niet een specifiek qua het visuele, maar onderliggend is er een hoop aangepast om het OS efficiënter te maken, dat was ook vrijwel de gehele intentie van de update, zo werken de 'mindere' toestellen zoals de 640 merkbaar vlotter. Maar helaas is het wel zo dat bij een ingericht OS de update zorgt voor problemen, maar de reset maakt de boel uiteraard weer fris en zorgt ervoor dat alles zo werkt als bedoelt.

Eerlijk gezegd geldt dat meestal ook voor Android naar een major update... mijn HTC A9 werkte ook niet lekker meer na de Android 7 update, factory reset gedaan en het werkt allemaal een stuk beter. Alleen Apple weet dergelijke major updates vrij soepel te verwerken...
Dus je krijgt nu geen "loading" meer te zien voor het laden van bijvoorbeeld whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
RzrBck schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 00:05:
[...]

Dus je krijgt nu geen "loading" meer te zien voor het laden van bijvoorbeeld whatsapp?
Dat ligt meer aan WhatsApp dan aan het OS. WhatsApp is nog een WM8 app ( Silverlight), en qua grote en heeft ondertussen nogal veel functionaliteiten mee gekregen wat het laden er niet makkelijker op maakt. Ik denk dat wanneer de app naar UWP overgezet zou worden, het flotter zou werken, en met notificaties beter zou werken in W10M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-10 12:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

Alvast bedankt!
Er zijn vast mensen met problemen maar ik behoor niet tot die groep. Voor mij is het een perfect toestel, nog nooit een vastloper gehad en nog nooit een hard reset gedaan of hoeven doen.

Enige probleem dat ik heb is dat er geen waardige opvolgers zijn als mijn toestel uiteindelijk op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
RzrBck schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:49:
[...]

Inmiddels kan dat ook prima met Android en iOS. Maar die twee komen natuurlijk niet overeen met het design van Windows 10.

Apps kunnen nu nog aanwezig zijn, maar volgende week niet... Elke week gaat er wel weer een. WhatsApp vind ik eerlijk gezegd prima werken op mijn Lumia 640 met Creators Update, maar het is wel sneller op Android, omdat het op W10M nog een oudere Windows Phone 8.1 app is.

Op dit moment werken W10 en W10M prima samen, en daar blijven ze denk ik ook nog wel aan werken, volgens mij kwam Microsoft binnenkort ook nog met nieuwe enterprise features voor W10M (Misschien voor Continuum). Het hangt denk ik echt af van de apps die je nodig bent, want de fouten die het toestel had bij launch, zijn volgens mij wel zo goed als opgelost als ik dat allemaal zo lees. (Heb zelf geen 950).

[ Voor 41% gewijzigd door Stefan22 op 27-05-2017 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
RzrBck schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 00:05:
[...]

Sowieso geen last van... ook niet voor de reset. Lijkt mij op het moment meer een probleem van whatsapp zelf. ik ben uitermate tevreden allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timtwist
RzrBck schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:24:
[...]

Android voelt gewoon veel meer af. Waar W10M naar mijn mening dat (nog) niet echt heeft.
Ik heb, voordat ik mijn Lumia 950 kocht, eigenlijk nog nooit een toestel met W10M of Win8 aangeraakt, dus ik had echt totaal geen idee wat me te wachten stond, om heel eerlijk te zijn.
Maar aangezien de Lumia 950 wel een high-end telefoon is, had ik gewoon verwacht dat het allemaal wat ''snappier'' aan zou voelen.
Dat apps van derden niet soepel lopen doordat ze slecht geschreven zijn, daar kan Microsoft weinig aan doen, maar als ik bijvoorbeeld een alarm aan of uit wil zetten, duurt het bijna 2 seconden voordat het schuifje zich verplaatst. En dat is dan nog een redelijk simpel iets zou je denken.
Maar...zoals gezegd is het scherm echt fantastisch, ik ben dol op tap to wake, echt een heel erg goede camera met fysieke camera knop. sd-card slot, aan-uit knop aan de zijkant, en ook vooral de live-tiles zijn gewoon erg prettige dingen om te hebben.
Ik had in het begin niet verwacht dat ik de tiles zo gaaf zou vinden, maar het werkt gewoon echt heel erg prettig!
Ik heb de mijne zelf voor 150 euro incl. display dock op de kop kunnen tikken, en dat geld is hij meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
" , maar als ik bijvoorbeeld een alarm aan of uit wil zetten, duurt het bijna 2 seconden voordat het schuifje zich verplaatst. "

Overdrijven is ook een kunst, maar mocht dat inderdaad zo langzaam gaan dan denk ik eerder dat er wat anders aan de hand is.
Een beetje tweaker kon dat zelf aan de hand van de reacties ook wel bedacht hebben.

Als een toestel na een harde reset nog steeds problemen geeft, dan kan je overwegen om een nieuwe rom te flashen met de recovery tools.
Ik heb in het verleden ook zo zitten te kloten met een L 1320, ik kreeg het maar niet goed, ook niet na een harde reset.
Pas toen ik een nieuwe rom geflashed had waren de problemen verdwenen.
Soms, heel soms lijken bepaalde foutjes onoplosbaar.
Na iedere grote update wordt die bende overschreven, maar ook de herstelpartitie wordt dan onderhanden genomen en dat verloopt niet altijd vlekkeloos.
Als je dan eenmaal fouten hebt in de herstel partitie dan blijven deze keer op keer terugkomen.

Mijn gratis tip voor het weekend is dan ook dat mij het beste lijkt om hiermee eens aan de slag te gaan.
Wel even de encryptie uitzetten van je sd-kaart, anders zit je daar weer mee te klooien.

Mocht dat niet werken dan heb je je iig niet verveeld op deze zonovergoten weekend.
En mocht het wel werken, dan heb je toch mooi weer geheel gratis een leermomentje gehad en is de tijd die je erin gestoken hebt geen verloren tijd geweest 😉

[ Voor 9% gewijzigd door Amadeus1966 op 27-05-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:19
Amadeus1966 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:26:
" , maar als ik bijvoorbeeld een alarm aan of uit wil zetten, duurt het bijna 2 seconden voordat het schuifje zich verplaatst. "

Overdrijven is ook een kunst, maar mocht dat inderdaad zo langzaam gaan dan denk ik eerder dat er wat anders aan de hand is.[...]
tja.. bij mij doet die het in anderhalf seconde. Niet dat het mij echt heel veel boeit.

Gisteren mijn 950XL laten vallen voor de 100e keer. Dit keer heeft het scherm het echter niet overleeft en is vrijwel compleet van boven tot onder gebroken in honderden stukjes. (glas is kapot, alles werkt verder nog wel). Zit nu dus te kijken voor een ander toestel en het gaat waarschijnlijk een Android toestel worden. Ondanks dat de 950XL nu nog voldoet voor mij zie ik er gewoon geen toekomst in.
Je merkt ook dat een Android toestel van rond de 400E gewoon rondjes rent rondom dit ding. Niet eens vanwege betere hardware, maar de apps zijn gewoon zo ongelooflijk slecht geoptimaliseerd en meegegaan met het platform, dat zelfs die inefficiënte bagger op Android sneller is. Het zal wel even slikken worden na meer dan een jaar een 950XL te hebben gehad en bijna 6 jaar windows phone/W10M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Zoals het er nu voorstaat is dat een onoverkomelijk iets.
Het is geen kwestie van dat er overgestapt wordt maar van wanneer.
Maar dat heeft meer te maken met het beleid en toekomstperspectief van MS en een stukje gezonde boerenverstand.

Tegen de tijd dat de mobiele versie van Windows definitief op zwart gaat dan denk ik dat mijn 950 al wel verouderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook bang dat een overstap idd meer afgedwongen wordt door externe factoren. Niet dat het toestel niet meer zou kunnen voldoen maar omdat iets wat belangrijk is voor een gebruiker er gewoonweg niet meer is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 22:49

Overdrijven is ook een kunst, maar mocht dat inderdaad zo langzaam gaan dan denk ik eerder dat er wat anders aan de hand is.
Een beetje tweaker kon dat zelf aan de hand van de reacties ook wel bedacht hebben.

Als een toestel na een harde reset nog steeds problemen geeft, dan kan je overwegen om een nieuwe rom te flashen met de recovery tools.
Ik heb in het verleden ook zo zitten te kloten met een L 1320, ik kreeg het maar niet goed, ook niet na een harde reset.
Na iedere grote update wordt die bende overschreven, maar ook de herstelpartitie wordt dan onderhanden genomen en dat verloopt niet altijd vlekkeloos.
Als je dan eenmaal fouten hebt in de herstel partitie dan blijven deze keer op keer terugkomen.

Mijn gratis tip voor het weekend is dan ook dat mij het beste lijkt om hiermee eens aan de slag te gaan.
Wel even de encryptie uitzetten van je sd-kaart, anders zit je daar weer mee te klooien.

Mocht dat niet werken dan heb je je iig niet verveeld op deze zonovergoten weekend.
En mocht het wel werken, dan heb je toch mooi weer geheel gratis een leermomentje gehad en is de tijd die je erin gestoken hebt geen verloren tijd geweest 😉
Na de CU update duurt het alarm aan/uitzetten bij mij ook veel langer dan voor de update. Dus overdrijven is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Dan had je de rest van mijn posting even moeten meenemen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timtwist
Amadeus1966 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:29:
Dan had je de rest van mijn posting even moeten meenemen 😉
Het is inderdaad iets minder dan twee seconden, maar veel scheelt het niet om eerlijk te zijn.
Ik heb na de laatste update een hardreset gedaan en die heeft eea opgelost, waaronder Cortona, die in het begin elke keer vast liep.
Had geen idee dat je onder windows de rom opnieuw kam flashen, dus zal dat van morgen eens proberen, kijken of het beter gaat daarna😃.
Ben dol op de Lumia qua hardware, maar helaas wel een beetje teleur gesteld dat een software gigant als Microsoft blijkbaar niet in staat is om de software op orde te krijgen, en in plaats daarvan een systeem met zo veel potentie gewoon langzaam dood laat bloeden.
Maar bedankt voor je tip en zal laten weten of het allemaal wat soepeler loopt na het flashen avn de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-10 21:44
Ik heb helaas ook besloten om mijn 950 XL weg te doen na anderhalf jaar. Ik heb ervoor jaren iPhones gehad en doe met mixed feelings mijn 950 XL weg.

Wat ik ga missen:
- Live tiles
- Camera (regelmatig complimenten van mensen gehad kwaliteit foto's)
- OS in zijn geheel erg prettig, was verfrissend komend van iOS.
- Prachtig helder scherm

Waarom ik wegga:
- App-gap heeft mij op het begin niet veel uitgemaakt maar nu ABN stopt is het echter wel de druppel aangezien ik die app erg vaak gebruik.
- Apps die er zijn worden er niet beter op, 3rd party erg traag.

Ik ga tijdelijk een iPhone 5s gebruiken en kan vanaf eind dit jaar mijn abbo verlengen.

Telefoon is btw te koop in de V&A voor zacht prijsje mocht iemand interesse hebben ;). Weet niet of je link mag plaatsen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon

Dat vind ik een kutexcuus. Het zou niet nodig moeten zijn en STERKER NOG, het was niet nodig met Windows Phone 8.

Bovendien lost het ook niet alles op... zo wordt Edge bij mij altijd heel erg traag als ik op tweakers.net scroll. Om daarna vrijwel altijd te crashen. Ik heb eerst op de telefoon een reset uitgevoerd. Exact hetzelfde probleem. Daarna met de Windows device recovery tool de allereerste Windows 10 Mobile terug gezet. Daarna een sloot updates gedaan en nog steeds is er datzelfde probleem, alleen dan in iets mindere mate. Moet ik het dan maar nog een paar keer doen zodat het iedere keer iets minder speelt?

Leuk, maar ik ben verwend met Windows Phone 7 en Windows Phone 8, jaja weinig apps en features, maar wel retestabiel en soepel, altijd, en als ik met ROMs wilde kloten had ik 7 jaar geleden al wel voor Android gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:19
Wel vreemd, want ik heb nooit last van traag scrollen op tweakers.net. Heb wel wat custom css aanstaan, dus misschien dat het daardoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ramon schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:07:
[...]

Dat vind ik een kutexcuus. Het zou niet nodig moeten zijn en STERKER NOG, het was niet nodig met Windows Phone 8.
Wie heeft het hier over een excuus???
Vind dus de opmerking van kutexcuus meer dan misplaatst.

Iets wat hoort te zijn en toch niet is, tja dan ga je een oplossing zoeken zodat het wel werkt.

Dat je verwend was met wp 7 is prachtig maar heeft natuurlijk absoluut niets te maken met Windows 10 ( is ook een compleet ander o.s. ).

De instabiliteit heb ik na mijn ondernomen acties geen last meer van.
Moet het nodig zijn? nee.
Was het nodig? Schijnbaar wel.

Liever even wat extra werk dan groen en geel ergeren.
Als mijn laptop, tablet en ja ook mijn androidapparaten instabiel worden wil ik mij er niet aan ergeren en trek ik ze leeg.
Toegegeven het vergt even wat werk.
Maar dat is in ieder geval een betere oplossing dan niets te doen en te roepen van wat een k.u.t.o.s.

Edge heeft bij mij trouwens geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:39
Jurbatov schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:53:
Ik heb helaas ook besloten om mijn 950 XL weg te doen na anderhalf jaar. Ik heb ervoor jaren iPhones gehad en doe met mixed feelings mijn 950 XL weg.

Wat ik ga missen:
- Live tiles
- Camera (regelmatig complimenten van mensen gehad kwaliteit foto's)
- OS in zijn geheel erg prettig, was verfrissend komend van iOS.
- Prachtig helder scherm

Waarom ik wegga:
- App-gap heeft mij op het begin niet veel uitgemaakt maar nu ABN stopt is het echter wel de druppel aangezien ik die app erg vaak gebruik.
- Apps die er zijn worden er niet beter op, 3rd party erg traag.

Ik ga tijdelijk een iPhone 5s gebruiken en kan vanaf eind dit jaar mijn abbo verlengen.

Telefoon is btw te koop in de V&A voor zacht prijsje mocht iemand interesse hebben ;). Weet niet of je link mag plaatsen..
Same here, de ABN app was voor mij ook de druppel. Eind dit jaar krijg ik weer budget vanuit m'n werk en de kans is vrij groot dat ik ook weer terug ga naar iPhone. Tot die tijd hou ik het nog wel vol.

Blijf het jammer vinden, qua OS blijft het super, maar in plaats van dat de app-gap gedicht wordt, wordt die alleen maar groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
ING is ook al lang gestopt met zijn app voor windows.
Is lastig misschien...maar niet onoverkomelijk naar mijn idee ;)

ik hou nog ff vol in ieder geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 22:51
peerke63 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:27:

Windows Desktop bedoel je, de Mobile app is er nog gewoon.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurbatov
peerke63 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:27:

Ja klopt maar die wordt niet volgens mij alleen niet verder ontwikkeld. De app van ABN werkt na volgende week gewoon niet meer. Dat is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jurbatov schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:22:
[...]
Ja klopt maar die wordt niet volgens mij alleen niet verder ontwikkeld. De app van ABN werkt na volgende week gewoon niet meer. Dat is wat anders.
Een mede-Tweaker heeft een soort van alternatief bedacht voor de ABN-Amro gebruikers en deze schijnt minimaal hetzelfde te bieden dan die werkelijk minimale app die ABN-Amro in de store heeft staan. De "oplossing" is nu in de store te vinden als AA-browser.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurbatov
hardware-lover schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Een mede-Tweaker heeft een soort van alternatief bedacht voor de ABN-Amro gebruikers en deze schijnt minimaal hetzelfde te bieden dan die werkelijk minimale app die ABN-Amro in de store heeft staan. De "oplossing" is nu in de store te vinden als AA-browser.
Thanks voor de tip. Ondanks dat zijn bijdrage top is, ben ik erg huiverig om onofficiële app voor bankzaken te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-10 14:42
hardware-lover schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Ik zie de AA-browser app staan, maar het ziet er uit als een 'strip bepaalde webpagina's van onnodige headers', in de screenshots dan. Dus; is het nu een browser of heeft het rechtstreeks met ABN te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jurbatov schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:47:
[...]
Thanks voor de tip. Ondanks dat zijn bijdrage top is, ben ik erg huiverig om onofficiële app voor bankzaken te gebruiken.
Misschien kun je je even inlezen in wat hij openbaar heeft gemaakt, is terug te vinden in het W10M OS topic. Dit heeft op zich weinig met de Lumia 950 serie zelf van doen.

Antoniya001 in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2"

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 31-05-2017 11:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jurbatov schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:47:
Ondanks dat zijn bijdrage top is, ben ik erg huiverig om onofficiële app voor bankzaken te gebruiken.
Het is gewoon hetzelfde als je bankzaken regelen op de pc van een totaal onbekend iemand anders;

Je kan er vanuit gaan dat het vertrouwd is, geen keyloggers actief en de persoon van die pc geen kwaad in zin heeft.

Of je dan nog het risico wil lopen om tegen alle adviezen in een niet-officiele bank-app te gebruiken is aan jou.

Natuurlijk; het is van een Tweaker en het is cool dat iemand moeite doet voor Windows... maar het is natuurlijk wel iets dat alle alarmbellen moet af laten gaan;

Gebruikt nooit third-parties apps om zo iets belangrijks als je privé financiën te regelen... (source code zegt niets; je weet immers niet wat er gecompileerd is aangeboden in de store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

hardware-lover schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:51:
[...]
Misschien kun je je even inlezen in wat hij openbaar heeft gemaakt, is terug te vinden in het W10M OS topic. Dit heeft op zich weinig met de Lumia 950 serie zelf van doen.

Antoniya001 in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2"
Deze post geeft meer info: Antoniya001 in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waterstaat ;)

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 115 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.