... en gaat over tot de orde van de dag
Gij wint jonguh 👌😜
Testing, one, two ...
Deze week gekeken toch getest hoe het gaat als ik inlog via Edge. Ik moet zeggen dat ik positief verrast was hoe de website eruit ziet en wat de mogelijkheden zijn (meer dan in de app). Op dit moment heb ik de pagina aan start gepind en gebruik ik deze naast de app. Klaar voor de transitie :-)
Ik heb uit nieuwsgierigheid ook een accu bij Coolblue besteld, gewoon om eens te vergelijken met de accu die ik nu zo'n 9 maanden in gebruik heb. Productiedatum is idd 2017peerke63 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:49:
[...]
Ik heb gisteren bij Coolblue een accu besteld met de productiedatum van 08012017.
Dus als men nog verlegen zit om....
Na ontvangst meteen goed doorgeladen naar 100% om niets aan het toeval over te laten.
Deze meest recent geproduceerde accu houdt het minder lang vol dan degene uit maart 2016. Ik heb nu dagen afgewacht om deze voorzichtige conclusie te trekken, maar iedere keer is het percentage aan het einde van de dag aardig lager dan met mijn vorige accu.
Meer gebruikers die deze aanname kunnen bevestigen of komen die misschien van een defect exemplaar af en zijn direct naar de 2017 versie overgeschakeld? In dat geval is er geen vergelijk mogelijk. Het gaat om het vergelijken van een gezonde accu met diegene die door Coolblue wordt (werd?) geleverd met 2017 als productiejaar.
Testing, one, two ...
bij mij staat er nog steeds uitverkocht bij? of heb je hem al een tijd terug besteld daar?hardware-lover schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:37:
[...]
Ik heb uit nieuwsgierigheid ook een accu bij Coolblue besteld, gewoon om eens te vergelijken met de accu die ik nu zo'n 9 maanden in gebruik heb. Productiedatum is idd 2017
Na ontvangst meteen goed doorgeladen naar 100% om niets aan het toeval over te laten.
Deze meest recent geproduceerde accu houdt het minder lang vol dan degene uit maart 2016. Ik heb nu dagen afgewacht om deze voorzichtige conclusie te trekken, maar iedere keer is het percentage aan het einde van de dag aardig lager dan met mijn vorige accu.
Meer gebruikers die deze aanname kunnen bevestigen of komen die misschien van een defect exemplaar af en zijn direct naar de 2017 versie overgeschakeld? In dat geval is er geen vergelijk mogelijk. Het gaat om het vergelijken van een gezonde accu met diegene die door Coolblue wordt (werd?) geleverd met 2017 als productiejaar.
Met de nieuwe 2017 accu zit ik tegen het naar bed gaan (dit is vaak rond 1:00-2:00 uur), zo'n net rond de 20% de laatste dagen. Met mijn "oude" accu was dit vaak 40% of hoger bij hetzelfde gebruik, en die gaat er vanaf nu ook weer in. Eens kijken of er niet toevallig een app is die de boel vernacheld de laatste dagen, maar aan het batterij app-verbruik te zien is daar niet werkelijk wat aan veranderd.P_Tingen schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:36:
Ik heb mijn 735 weer uit de kast gehaald, mede vanwege de accu. Op mijn 950 staat de accu aan het einde van de dag ergens net onder de 40%. Mijn 735 dan net onder de 70%. En dan ben ik helemaal niet erg actief op de telefoon. Op wat voor percentage kom jij dan uit, @hardware-lover?
Vorige week was er beperkte voorraad toen ik keek vanuit PW van Tweakers, ik heb er toen meteen een besteld, de volgende dag geleverd.The_Scarabial schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:23:
[...]
bij mij staat er nog steeds uitverkocht bij? of heb je hem al een tijd terug besteld daar?
Testing, one, two ...
Pas als ik de telefoon portrait houdt en via een snelkeuze knop in het instellingen swipe menu de draaivergrendeling aan zet, blijft het beeld op portrait staan.
Ik heb de telefoon al gereboot. maar dat verandert niets.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en/of kent iemand de oplossing?
Heb ik ook gehad ja. Reboot en heel veel rammen op de rotation lock heeft het uiteindelijk wel opgelost.winnie schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:47:
De rotatiesensor van mijn 950XL lijkt stuk te zijn. Zodra ik een app start die draaien ondersteunt (Edge, Outlook, buienradar), draait het beeld naar landscape, terwijl ik de telefoon portrait vasthoudt. Draaien van de telefoon (portrait -> landscape, landscape -> portrait) verandert niets aan het beeld van een gedraaide app (bijvoorbeeld outlook).
Pas als ik de telefoon portrait houdt en via een snelkeuze knop in het instellingen swipe menu de draaivergrendeling aan zet, blijft het beeld op portrait staan.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Mooi dat het opgelost kan worden.Ramon schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:55:
[...]
Heb ik ook gehad ja. Reboot en heel veel rammen op de rotation lock heeft het uiteindelijk wel opgelost.
Letterlijk rammen (dus met kracht op de telefoon drukken), of figuurlijk als in heel vaak op de knop drukken, zonder daarbij overdreven veel kracht te zetten?
Zoals hier boven gemeld het klinkt raar, maar dit was bij toen ook de oplossing.Ramon schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:55:
[...]
Heb ik ook gehad ja. Reboot en heel veel rammen op de rotation lock heeft het uiteindelijk wel opgelost.
It's never easy.....
figuurlijkwinnie schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:00:
[...]
Mooi dat het opgelost kan worden.
Letterlijk rammen (dus met kracht op de telefoon drukken), of figuurlijk als in heel vaak op de knop drukken, zonder daarbij overdreven veel kracht te zetten?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik moet bekennen dat ik de nieuwe accu nog niet heb geprobeerd. Ik las ergens dat ze uit productie werden genomen en de verkrijgbaarheid erg laag was. derhalve "al vast" 1 besteld die ook meteen geleverd kon worden.hardware-lover schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:37:
[...]
...
Ik zal die vannacht eens in het toestel frotten en opladen
En opgelost. Vraag me niet hoe, maar gisteravond was de telefoon opeens gereboot en deed de rotatie het weer. Ik heb wel veel op die rotatievergrendeling gedrukt, maar dat was eerder en had geen effect. Dus wat het nou was......winnie schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:47:
De rotatiesensor van mijn 950XL lijkt stuk te zijn. Zodra ik een app start die draaien ondersteunt (Edge, Outlook, buienradar), draait het beeld naar landscape, terwijl ik de telefoon portrait vasthoudt. Draaien van de telefoon (portrait -> landscape, landscape -> portrait) verandert niets aan het beeld van een gedraaide app (bijvoorbeeld outlook).
Zit dit nu met gemengde gevoelens te schrijven op mijn nog echte Nokia ( 1320 ).
Vannacht werd ik in mijn slaap gestoord door een zacht brr brr.
Paar minuten later weer en dat begon dusdanig te irriteren dat ik toch maar eens ben gaan kijken.
En jahoor mijn 950 deed verwoede pogingen om zichzelf op te starten wat dus niet lukte.
Hij kwam niet verder dan de tekst microsoft en ging hij weer uit.
Nee, ik draai geen insider dus het is niet wat er nu speelt met de bootloop probleem van de foutief geplaatste update.
Denk dat mijn accu de geest heeft gegeven.......
Lullige van dit alles is dat de veel gevraagde encryptie van de sd kaart er nu voor zorgt dat ik niet meer bij mijn lokaal opgeslagen data en whatsapp backup kan komen.
Tja......hoe je eigen beveiliging tegen je kan keren....
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Deze misser van MS geld niet alleen voor insiders !! ook productie kent die problemen, is totale willekeur voor zowel Mobiel als PC !Amadeus1966 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:43:
Nee, ik draai geen insider dus het is niet wat er nu speelt met de bootloop probleem van de foutief geplaatste update.
Dus het is evt. toch mogelijk dat hij op de achtergrond de update heeft binnen gehaald en nu lekker in de rust uurtjes is gaan installeren.
Dan word het waarschijnlijk WDRT , Succes alvast.
Bedankt voor je oplossing.shiptronic schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:26:
[...]
Deze misser van MS geld niet alleen voor insiders !! ook productie kent die problemen, is totale willekeur voor zowel Mobiel als PC !
Dus het is evt. toch mogelijk dat hij op de achtergrond de update heeft binnen gehaald en nu lekker in de rust uurtjes is gaan installeren.
Dan word het waarschijnlijk WDRT , Succes alvast.
Gadsamme, je weet niet half hoe gelijk je had.
Dit is wel de bloody limit.
Alles gewoon pispoter.
Lokale backup van whatsapp is nu ook weg ivm de encryptie.
Ondanks dat het mij een nieuwe accu bespaard heeft, had ik het nu liever even anders gezien.
Hoe dan ook, er is weer leven in het ding.
Heb je backup to onedrive aanstaan? Niet dat dat een garantie is overigens op succes #ervaringAmadeus1966 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:48:
[...]
Lokale backup van whatsapp is nu ook weg ivm de encryptie.
Zover ben ik nog niet, hij is nu nog steeds bezig met alles aan het bijwerken.P_Tingen schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:51:
[...]
Heb je backup to onedrive aanstaan? Niet dat dat een garantie is overigens op succes #ervaring
Op de eigen backup van Windows 10 liep hij al op stuk.
Dus een gigantische puinhoop.
Whatsapp en mail zijn bij de laatste zaken die ik configureer.
Ach misschien is het wel for the best.
Een frisse schone start.
Aan de andere kant......
Beetje eng dat als iemand daar in het verre een stupide fout maakt dat ik in het hoge noorden met een nagenoeg onbruikbare telefoon zit.
Maw.....ben niet eens baas in eigen huis.
Hou het netjes
Dergelijke zaken halen namelijk wel het laatste beetje vertrouwen onderuit.
Ik ben niet gauw over de tief,
maar dit geintje heeft er wel voor gezorgd dat de weegschaal richting een ander platform aardig begint door te hangen.
[ Voor 7% gewijzigd door The Wizard op 05-06-2017 09:14 ]
Testing, one, two ...
Een één of ander volidioot heeft gewoon de bende verkloot.
Ik heb gewoon de productieversie.
De insider werd mij te penibel,
en vond het vertrouwder om het maar gewoon bij de productieupdates te houden.
Dit is altijd goed gegaan, totdat die simpele ziel stomme dingen ging doen.
Als deze update geweigerd werd door het o.s. waarom dan nog wel een installatie ( die tot nergens uitliep, behalve mij en vele anderen een pisbui bezorgen ).
Ben nu al een paar uur verder en hij is nog steeds bezig met bepaalde apps te installeren of up te daten.
Kom op zeg, zoveel apps heb ik niet eens.
En wat moet ik met uber?
Het is een prachtig O.s. maar dit soort idiote praktijken trekt het wel heel erg naar beneden.
[ Voor 178% gewijzigd door hardware-lover op 04-06-2017 13:41 . Reden: alles loopt door elkaar nu v.w.b. topics, offtopic hier. ]
Testing, one, two ...
Ik zit wel op release preview , omdat ik anders geen CU kan draaien op een 735, en heb er die avond zelf voor gekozen ( nog niets bekend en nieuwsgierig).
Een fuckup, ok shit happens , maar ben nu al een paar dagen bezig mijn telefoon weer up to date te krijgen. Maar for god's sake waarom moet ik door alle versies heen en kan ik niet gewoon de laatste update flashen, ok evt in preview voor de laatste stap. Met WDRT staat er maar 1 versie op de server en dat is 8.1 , ondanks dat ik nu al wat versies verder ben en af en toe check met WDRT blijkt mijn telefoon een nieuwere versie te bevatten dan op de server staat. Aan beland bij versie 1607 10.0.14393.1198 , geen updates meer te vinden, en als ik insider probeer aan te zetten geeft dat een fout melding dat ik geen internet verbinding zou hebben (browsen met edge gaat)
Synchronisatie staat aan, dus na d eerste instal staan alle computers op de standaard blauwe windows kleur, wat gespeeld met div computes om weer eenheid te krijgen , de PC staat nu op groen, de laptop op rood en wonder boven wonder staat de telefoon op grijs. Grijs was mijn standaard kleur voor het hele debacle, maar synct dus niet met de rest en ik verbaas me ook waar dat grijs opeens vandaan komt. Personen hebben geen foto meer , skype heeft geen foto's meer bij de contacten. Kaarten stonden op mijn SD kaart maar zijn niet meer zicht baar ?
tis een complete puinhoop, begin het vertrouwen in het platform zo langzamerhand ook te verliezen. Ik dacht ok niet leuk , maar het sosm ook niet verkeerd om met een schone lei te beginnen , maar update over update voelt ook niet geweldig. Lieftst zou ik hem blanco maken en alleen de laatse build terug zetten en dan de telefoon weer naar mijn hand zetten.
Dat zou ik het liefst willen doen als de CU update er weer op staat. maar wat moet ik dan ? Fabrieks instellingen ? Krijg nu al de bibbers en ben bang dat ik dan weer van voor af aan kan beginnen ? geen idee meer als ik dat doe welke build ik dan beland, de laatse update die gereste word en dan opbouwen? ga ik terug naar de 1e verzie van windows 10M of beland ik weer op 8 ? het beleid vliegt alle kanten op en is voor mij geen touw meer aan vast te knopen
Bij een factory reset blijft de build waarin jij de reset doet actief. Het is alleen het resetten van de huidige build, al jouw instellingen, apps en overige data verdwijnt, behalve de SD kaart, mits die erin zit, en je de juiste keuze maakt voor de SD niet of wel mee resetten. Na de reset en het opnieuw boten kan je eventueel een back-up terug zetten.shiptronic schreef op zondag 4 juni 2017 @ 00:57:
.....
Dat zou ik het liefst willen doen als de CU update er weer op staat. maar wat moet ik dan ? Fabrieks instellingen ? Krijg nu al de bibbers en ben bang dat ik dan weer van voor af aan kan beginnen ? geen idee meer als ik dat doe welke build ik dan beland, de laatse update die gereste word en dan opbouwen? ga ik terug naar de 1e verzie van windows 10M of beland ik weer op 8 ? het beleid vliegt alle kanten op en is voor mij geen touw meer aan vast te knopen
Dit is ook het beste wat je kan doen na een reset via WDRT, eerst alle builds laden, tot de laatste, dan een factory reset, en dan eventueel de laatste back-up terug zetten. Daarna eventueel weer de insider in gaan.
Na het debacle van afgelopen week draait ie bij mij weer soepel, al ben ik nog steeds bezig met app configuraties en settings. Back-up is leuk, maar een hoop wordt niet gebackuped. Vervelende is ook dat bepaalde apps de backups handmatig gemaakt moeten worden, en dat gebeurd natuurlijk niet vaak genoeg, dus mis ik hier en daar data.
Heb nog even ruzie gehad met de configuratie van mijn mailaccounts.
Maar naar deze ergernis draait alles weer.
Gosh wat klinkt dat mooi.
Eventjes resetten, herstellen van de backup en alles draait weer als vanouds.
JA....maar daar ben je notabene wel een dag zoet mee.....MS heeft blijkbaar een andere definitie van eventjes dan wat ik heb.
Maar ben blij dat mijn 950 weer onder de levenden is.
Ik heb mijn lay-out altijd precies zo en niet anders.
Dan heb ik nog drie folders met uiteraard inhoud op mijn start scherm.
1 met facebook met een paar gepinde gezinsleden 2 mijn favoriete websites en 3 met overige attributen.
Apps heb ik gelukkig niet zo veel van.
En dan nog mijn vijf mailaccounts.
Een kaal toestel is natuurlijk sneller up en running dan zoals ik de mijne heb.
Vandaar mijn opmerking van valsspelen 😉
Gekheid natuurlijk.
Als wp gebruiker moet je inderdaad alle versies doorlopen.....best wel triest eigenlijk.
Heb de zelfde ellende al een paar keer moeten doorstaan met mij 1320 om uiteindelijk toch maar bij wp 8.1 te blijven.
Het werd mij allemaal te omslachtig en vooral te tijdrovend.
Op dit moment heb ik meer vertrouwen in 8.1 dan in 10, ik denk dat dat meer komt omdat dat aan dat platform niet meer wordt gesleuteld door MS hahaha
Na de nodige update was er enige verberering dus maar eens gaan kijken voor een nieuwere verzie, de 950 maar 1 probleem ik zouk eigenlijk een kleiner handzaam model , dus ipv. de XL eigenlijk een S.
Maar toen begon MS Nokia van de hand te doen, verloren ze HERE. Hmm wat dan, Toen kwam HP in het nieuws en daar mee ook goede ervaringen (Enterprise niet de home zooi) HP elite X3 , mooi toestel maak ook weer hetzelfde bezwaar , veel te groot. Ook bij Panasonic gekeken (zeer goede ervaringen met hun Tougbook spullen) Maar ook lomp en zeker met die bult waar de Lazer scanner in zit , onlangs hebben ze een nieuwe verzie die iets kleiner is ( binnen kort krijg ik die even op proef) .
Maar gezien het nieuws en de weg die MS is ingeslagen weet ik het even niet meer De S5 heeft onlangs een update gekregen naar android 6 en heb ik voledig gereset , maar ik krijg alweer de kriebels als ik een foto van mijnlatop over USB op het interne geheugenz zet. De foto moet als home screen en vergrendel schem dienen. Om acces te krijgen tot die foto moet ik verplicht mij adresboek delen met gallerij en mijn locatie ?? Die ligt dus ook weer in de hoek.
Voor mij zou op dit moment de volgende optie geniaal zijn, Window 10 Mobile flashen op de S5 mini, goed formaat en alles onboard wat ik zou wensen (fingerprint scanner, IR afstandsbediening en een boel extra's alleen helaas geen draadloos laden)
Ik wil bij blijven met MS, en ondanks het oud zijn draait W10M prima en wacht nog even wat er evt uit de koker komt. Maar kiezen op dit moment is moeilijk.
BTW, Appel komt er ook niet in. als ik eentelfoon niet als HD of USB stick kan gebruiken maar eerst met ITunes aan de slag moet, nee bedankt, en weer een acount erbij ? nope.
Voor nu dus nog maar even op deze manier. Inmiddels ben ik weer op de CU update beland.
Ik dacht dan ook de laatste stap te kunnen nemen en fabrieks reset te doen en beginne met mijn configuratie, maar helaas blijkbaar moet er eerst de Localisation voor dutch er over heen we zijn nog even bezig.
Als straks alle klaar is zou het toch fijn zijn om mijn maagdelijke verzie ergens op te kunnen slaan, en als voorgaande zich weer voordoet, ik direkt terug kan gaan naar deze staat. (zit er vlg. mij helaas niet in) .
Dus als iemand nog een update tip heeft (gewoon een kopie van de huidig staat terug kunnen flashen)
Gegroet, van een teleur gestelde MS gebruiker, en hierbij vind ik ook dat als er een Nieuwe telefoon uit komt van MS, alle huidige gebruikers deze gratis moeten krijgen en testen voor deze op e markt komt als dank als trouwe gebruiker en vergoeding voor gratis test komijn te spelen voor MS. (ik blijf nog even dromen, mag ik ? )
De backupopties bij de mobiele versie is om te janken.
Als je hem reset dan moet je maar hopen dat al je apps nog in de store zijn en niet dat een één of andere ontwikkelaar deze ondertussen verwijderd heeft want dan ben je mooi genaaid.
Onder android deed ik dat altijd met "titanium backup" en later met "apk extractor".
Dan wist ik zeker dat ik alle apps terug kreeg zonder tussenkomst van de store of overgeleverd was aan de grillen van een bepaalde ontwikkelaar.
Windows heeft idd nogal wat te wensen over....
Maar als het werkt is het een mooi solide o.s.
Voor jou was misschien de 520 iets geweest ( qua formaat).
Ikzelf had liever een maatje groter gezien zoals de 1320 / 1520.
Dit met een hufter en waterproof metalen unibody voorzien van een goede camera ( met vierkanaals stereo opname inc windfilter ), ir, vingerfriemelscanner, amoled en tevens ook voorzien van usb, min jack en een zeer goede zware verwisselbare accu.
Daarmee zou ik enigzins een beetje blij zijn....denk alleen niet dat ik dan blij zal zijn met de prijs.
Hij is nu alle apps (30) aan het bijwerken dus nog even geduld om te kunnen zien welke build ik nu uiteindelijk beland ben, dan preview weer aan zetten en op hoop van zegen.
[22:58] ongelofelijk dit. even spieken bij insider en een melding dat ik misschien toch nog insider updates krijg. ?? dus nogmaals uit gezet en telefoon gestart. Toen weer bij insiders gekeken en idd uit/weg.
Dus maar weer op nieuw aangemeld met mijn account en telefoon aan/uit en sta dus weer op de insider previeuw (om zo ver te komen moest ik eerst naar slow) , voor de fun even een update chek gedaan en wat denkje , er is een nieuwe update, localistion for dutch ?? nou vooruit dan maar nu we toch bezig zijn, maar ik vraag me af als je slow de laatste heb binnen gehaald, hoe kan je dan met preview een nieuwe krijgen?
Hij is aan het downloaden, word vervolgd zal build nr. hier plaatsen om plaatje compleet te houden. En nee ik geloof niet dat ik nog een keer ga resetten.
LOL. Here app's stonden wel weer in de app lijst, hij opent maar sluit meteen weer af
[ Voor 52% gewijzigd door shiptronic op 04-06-2017 23:06 ]
Zoals alom bekend is deze mooie app de digitale nek tijdens één van de eerste updates van 10 al omgedraaid wat op zich een groot verlies was ( of is ) van dit platform.
In ieder geval hebben we niets te klagen over MS want deze heeft ons tijdens deze warme pinksterweekend toch wel " leuk " bezig gehouden.
En inderdaad ik denk ook dat dit de laatste keer is dat ik er zoveel aandacht aan ga besteden.
Voor rond de 2 a 300 € zijn er al hele leuke speledingetjes op de markt.
Om in de geest van Nokia te blijven, de nieuwe aanstaande Nokia's mogen er ook wel best zijn.
Maar ja, dan zal ik wel enigszins iets moeten inboeten aan mijn wishlist.
In ieder geval ben ik dit soort gepeupel meer dan zat.
Dit zou een toestel zijn voor de fan's en was in den beginne al kreupel op de markt gezet.
Maar dit geintje is niet iets wat ze al te vaak moeten gaan doen,
want anders loopt die fanclub nog sneller leeg dan wat nu al het geval is.
in perview , en geen updates meer gevonden ! reset naar fabriek gaan we maar even niet meer doen
[ Voor 14% gewijzigd door shiptronic op 05-06-2017 00:11 ]
Dat is toch raar. Als ik even ver zie dan zit ik op 15063.297. De laatste officiële versie voor mijn Lumia.shiptronic schreef op maandag 5 juni 2017 @ 00:10:
Zit nu op build 15063.332ik loop dus weer gelijk met PC en lapdoos
in perview , en geen updates meer gevonden ! reset naar fabriek gaan we maar even niet meer doen
Yep, ik kreeg net weer een update voor de kiezen en wel degene die jij hier aangeeft.FreshM schreef op maandag 5 juni 2017 @ 01:24:
[...]
Dat is toch raar. Als ik even ver zie dan zit ik op 15063.297. De laatste officiële versie voor mijn Lumia.
Met de vorige werkte hij al beter volgens de geleerden van MS dan zal hij nu wel helemaal geweldig zijn.
Die tandwielen knarsen nu net zoals mijn gebit de afgelopen dagen................ben benieuwd.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Probeer hem eens op Release te zetten, dat is wanneer hij bij mij binnen kwam, gaan we verder is het insider topicFreshM schreef op maandag 5 juni 2017 @ 01:24:
[...]
Dat is toch raar. Als ik even ver zie dan zit ik op 15063.297. De laatste officiële versie voor mijn Lumia.
Ik heb een groot gedeelte van mijn chatlogs kunnen redden vanaf de onedrive, maar dat ging niet van harte.
Kreeg halve wege het proces een foutmelding en begon hij opnieuw.
Heb nu een gat van een halve maand.
Niet leuk, maar is nog overheen te komen.
Het enige wat ik vanmorgen had was dat ik artefacten had tijdens het filmen.
Ook maar bij 1 opname, de rest was goed.
En webtiles doet met de laatste update vreemd.
Ruim 4 dagen geleden maar eens mijn andere "reserve" accu in gebruik genomen met productiedatum 02-2016. Deze is een tijdje geleden bij Amazon.de besteld en is origineel Microsoft gelabeld.
Nadat het rest-percentage, voordat deze 's nachts aan de lader ging, opvallend (flink) hoger was dan anders het geval, heb ik deze nu maar eens gebruikt tot het kaarsje tevoorschijn kwam (ingesteld op 15%).
De tot 100% geladen accu heeft het nu, bij voor mijn doen redelijk normaal gebruik, 50 uur volgehouden op één lading. Dit is voor mij zelfs een extreem getal. Ik heb in die tijd, of voorafgaande aan, niets aan de instellingen of apps gewijzigd. Wel gewoon die dingen gedaan die anders ook gebeurden. Ik heb de telefoon wel wat minder ter hand genomen dan normaal het geval is (oppakken, ontgrendelen, een snelle check en weer wegleggen), maar niet extreem veel minder.
Afijn, mijn "oude" nieuwe 2016 accu lijkt het stukken beter te doen dan mijn "nieuwe" nieuwe 2017 accu. Zelfs mijn "oude" oude 2016 accu (productiedatum 03-2016), doet het flink beter dan de 2017 versie.
Een mogelijke verklaring voor het verschil tussen de accu's zou het productieproces kunnen zijn?
LGC_BV-T4D-PhoneProgram_v5.0 t.o.v. v6.0?
Een ander opvallend iets, telefoon wordt veel minder warm met de 2016 accu's. Tijdens het laden en bij gebruik.
Men zou misschien denken dat het 2017 exemplaar defect is, maar bij vollast of andere zaken geeft deze geen krimp, loopt alleen wat sneller leeg.
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 10-06-2017 23:07 ]
Testing, one, two ...
EDIT: Heb op de eerste batterij lading bijna 2 dagen kunnen doen.
[ Voor 12% gewijzigd door Cyrus The Virus op 09-06-2017 10:53 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ik heb nog steeds de originele accu en red het ook een hele dag.
Hij krijgt het wel moeilijk als ik serieus actief bezig ben met WhatsApp.
Gebruik ik minimaal WhatsApp dan red hij het fluitend de hele dag ( van 's ochtends vroeg totdat ik horizontaal ga ).
Mijn toestel zegt trouwens pas tot ziens bij 5%
Hebt nog een test gedaan met de B2X-smartapp en die gaf geen fout meldingen aan .
Alle andere functies waar het trillen voor ingesteld zijn werken gewoon .
Alleen bij mijn email wil het trillen van een inkomende mail niet gaan trillen .
Hebt bij instellingen - Systeem - meldingen en acties Gmail en hotmail op aan staan .
En toch gaat hij niet trillen als er een email binnen komt .
Dat was voorheen wel .
Wie weet hoe ik dit kan oplossen ?
gr Wim
ff getest op mijn L950, bij mij trilt ie welwim62 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 23:07:
Sinds de laatste normale update , geen insider , werkt het trillen op mijn 950 voor inkomende mails niet meer .
Hebt nog een test gedaan met de B2X-smartapp en die gaf geen fout meldingen aan .
Alleen bij mijn email wil het trillen van een inkomende mail niet gaan trillen .
Hebt bij instellingen - Systeem - meldingen en acties Gmail en hotmail op aan staan .
Dat was voorheen wel .
gr Wim
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Dit heb ik ook maanden gehad met insider. Sinds een week werkt het weer. Niks gedaanwim62 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 23:07:
Sinds de laatste normale update , geen insider , werkt het trillen op mijn 950 voor inkomende mails niet meer .
Dat was voorheen wel .
gr Wim
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik zou niet eens weten wanneer mijn toestel tot ziens zegt... Ik heb meestal nog zo'n 50 tot 60% over aan het eind van de dag (afhankelijk, of ik hem als MP3 speler gebruik of niet, via bluetooth)Amadeus1966 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 23:02:
Ik denk dat ik dan een mazzeltje heb.
Ik heb nog steeds de originele accu en red het ook een hele dag.
Hij krijgt het wel moeilijk als ik serieus actief bezig ben met WhatsApp.
Gebruik ik minimaal WhatsApp dan red hij het fluitend de hele dag ( van 's ochtends vroeg totdat ik horizontaal ga ).
Mijn toestel zegt trouwens pas tot ziens bij 5%
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Na een paar dagen kwam CU binnen en sindsdien is Edge een ramp en het wisselen tussen apps stottert ook met regelmaat; het kan seconden duren voordat de apps doorscrollen. Binnen Edge gaat het scrollen heet stotterend en soms kan ik helemaal niet scrollen, ook moet ik maar afwachten of het toetsenbord verschijnt als ik ergens iets in moet vullen.
Hebben anderen hier ook last van? (hopelijk hoef ik niet nog een keer een factory reset te doen)
Jup, heb ik ook (950XL dual sim). Lijkt op geheugengebruik, als ik een paar apps sluit lijkt alles weer soepel te gaan.opdiefiets schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:58:
Voordat ik CU liet installeren heb ik een factory reset laten doen, omdat ik vond dat de accu erg snel leeg was, standaard op ongeveer 20% na een dag gebruik. Naar mijn idee vrij licht gebruik. Na de factory reset was de acculooptijd i.i.g. niet verbeterd, wel had ik tijdelijk die achterlijke/kinderachtige suikerstok avatars niet in Mail.
Na een paar dagen kwam CU binnen en sindsdien is Edge een ramp en het wisselen tussen apps stottert ook met regelmaat; het kan seconden duren voordat de apps doorscrollen. Binnen Edge gaat het scrollen heet stotterend en soms kan ik helemaal niet scrollen, ook moet ik maar afwachten of het toetsenbord verschijnt als ik ergens iets in moet vullen.
Hebben anderen hier ook last van? (hopelijk hoef ik niet nog een keer een factory reset te doen)
Beweeg reden zit hem in:
- Het trager worden van de Lumia (ook na resets)
- Onstabiel, eens in de zoveel tijd restarten om WhatsApp te laten functioneren
- Photos die gewoon mega traag is met foto openen omdat die deze nog aan het bewerken is
- Photos delen, klapt er gewoon altijd uit. Moet altijd via trage WhatsApp een foto delen, gemak is anders
- Mis gewoon apps en updates
- Dit ligt eerder aan mij, maar ik heb vaak ruzie met spatie en de windows knop...
Wat ik wel ga missen:
- De interface
- Perfecte ligging en grote van de Lumia
- Groove / Music app
Weet niet waar je naartoe gaat, maar de Groove app op Android is tegenwoordig fully featured en werkt primaJerX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:25:
Wat ik wel ga missen:
- De interface
- Perfecte ligging en grote van de Lumia
- Groove / Music app
Waarom?JerX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:25:
.....
Wat ik wel ga missen:
- .....
- Groove / Music app
In het algemeen vind ik het gewoon een fijne app, maar heb nog niet gekeken bij mijn nieuwe telefoon wat voor muziek apps er zijn
En (nieuwsgierig) wat is dat andere toestel dan?JerX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:25:
Ik heb na 4 jaar Windows Phone / Mobile te gebruiken de handdoek in de ring slow ring gegooid. Ik ga met een beetje pijn afscheid nemen van mijn Lumia 950 en over naar een ander toestel.
En wat leert de eerste vergelijking, is het wat?
Mocht ik de overstap maken is Groove iets wat ik zal missen als kiespijn... Traag... Verschrikkelijk traag... Wat mis ik de WP 8.1 muziek app...
Zelfde schuitje hier, ik heb vorige week de moto G5+ gekocht en vandaag mn L950 op.de post gedaan.P_Tingen schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:58:
[...]
En (nieuwsgierig) wat is dat andere toestel dan?
Het is erg zoeken op android en vooral vwb een app die mn outlook agenda weergeeft op een bescheiden manier in een widget.
Maar de overige app's zijn een verademing, de batterij gaat langer mee en de hardware lekker vlot.
We hebben dezelfde overstap gemaakt, man wat ergeren aan de lumia de laatste paar weken. Whatsapp wat gewoonweg niet normaal meer mee te werken valt. Of niet te openen, of automatisch sluiten, doortellen van notificaties of geen notificaties. Overige apps die helaas ook niet meer werken, nee het fijne van Windows was er voor mij wel af. Terug naar Android wat gewoon weer meer bied, ook al is het soms wat omslachtigerhjs schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:04:
[...]
Zelfde schuitje hier, ik heb vorige week de moto G5+ gekocht en vandaag mn L950 op.de post gedaan.
Het is erg zoeken op android en vooral vwb een app die mn outlook agenda weergeeft op een bescheiden manier in een widget.
Maar de overige app's zijn een verademing, de batterij gaat langer mee en de hardware lekker vlot.
LOETKE
Als je die problemen met de apps die je aanhaalt niet had op de 950 dan had je nog geen ander toestel gekocht?RudyL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:24:
[...]
We hebben dezelfde overstap gemaakt, man wat ergeren aan de lumia de laatste paar weken. Whatsapp wat gewoonweg niet normaal meer mee te werken valt. Of niet te openen, of automatisch sluiten, doortellen van notificaties of geen notificaties. Overige apps die helaas ook niet meer werken, nee het fijne van Windows was er voor mij wel af. Terug naar Android wat gewoon weer meer bied, ook al is het soms wat omslachtiger
Testing, one, two ...
Hmm, doorslaggevend is een val geweest van de telefoon, waarbij ik wel heb besloten maar terug te keren bij Android. De ergernis over de telefoon namen de laatste tijd wel toe, dus denk dat ik ook zonder val wel een nieuwe telefoon had gekocht.hardware-lover schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:40:
[...]
Als je die problemen met de apps die je aanhaalt niet had op de 950 dan had je nog geen ander toestel gekocht?
LOETKE
Dat eerste begrijp ik, maar je beantwoord mijn vraag eigenlijk nog niet?RudyL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:53:
[...]
Hmm, doorslaggevend is een val geweest van de telefoon, waarbij ik wel heb besloten maar terug te keren bij Android. De ergernis over de telefoon namen de laatste tijd wel toe, dus denk dat ik ook zonder val wel een nieuwe telefoon had gekocht.
Testing, one, two ...
Als ik geen problemen had gehad met apps dan was ik niet weggegaan bij Windows als dat je eigenlijke vraag zou zijn. Qua toestel en besturingssysteem veel logischer mijn inziens, maar het app aanbod is alleen maar afgenomen / slechter geworden.hardware-lover schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:02:
[...]
Dat eerste begrijp ik, maar je beantwoord mijn vraag eigenlijk nog niet?
LOETKE
Ik wilde de discussie redelijk objectief houden door geen OS en toestel te noemen. Het OS behoort wel bij de grote 2.P_Tingen schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:58:
[...]
En (nieuwsgierig) wat is dat andere toestel dan?
Je wilde 'objectief' blijven neem ik aan.JerX schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:14:
[...]
Ik wilde de discussie redelijk subjectief houden door geen OS en toestel te noemen. Het OS behoort wel bij de grote 2.
Met je lumia zeker
Vanwege dit soort grappen van de autocorrectie heb ik het woord "kutautocorrectie" toegevoegd aan het woordenboek. Ik hoef nu - na een verkeerd uitgevoerde correctie - alleen nog maar "kuta" in te tikken en ik krijg het woord "kutautocorrectie" als suggestie te zien.The_Scarabial schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:34:
[...]
Met je lumia zekerDie van mij maakt er een potje van (autocorrect) sinds de laatste update
Het schept toch een beetje genoegen om het systeem mee te laten helpen zich uit te laten schelden
Ik heb het ooit uitgezet en mis het nog steeds niet (het staat ook uit op m'n android tablet, die maakte er helemaal een zooitje van!)The_Scarabial schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:34:
[...]
Met je lumia zekerDie van mij maakt er een potje van (autocorrect) sinds de laatste update
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik verkies op dit moment nog steeds de (met kop en schouders boven velen andere Android toestellen) camera-kwaliteit over die van het eventuele gebrek aan apps, waarbij er voor mij nog steeds niet eentje ontbreekt die ik werkelijk mis. Maar wat ik niet mis kan een ander natuurlijk wel degelijk missen, dat besef ik mij terdege en begrijp dan ook een keuze van een overstap. Maar indien de camera kwaliteit een belangrijke factor is voor de keuze van een smartphone en het aankoopbedrag daarvoor ook niet oneindig is, dan is er wat mij betreft nog niet werkelijk een vervanger voor mijn XL.RudyL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:37:
[...]
Als ik geen problemen had gehad met apps dan was ik niet weggegaan bij Windows als dat je eigenlijke vraag zou zijn. Qua toestel en besturingssysteem veel logischer mijn inziens, maar het app aanbod is alleen maar afgenomen / slechter geworden.
Iets te klagen over de algehele werking van het toestel en de apps die erop staan heb ik niet, en dat lijkt, zoals ik dat regelmatig hier lees, meer een uitzondering dan een regel te zijn lijkt het wel.
Op dit moment ge- (of mis)bruik ik een gewoon een goedkoop Android toestel als veredelde app-snapper. Waarom kiezen als je beiden kan hebben?
Testing, one, two ...
Voor die paar apps die ik niet op m'n Lumia kan installeren, heb ik ook een ander speel toestelletje, een Yotaphone. Dit is op dit moment Spotify, een app voor m'n Mi Band (zodat ik de firmware kan installeren, durf dat niet zo goed met m'n Lumia), een app voor een warmtecamera, een app voor m'n PlugWise netwerk en een app voor m'n Anova sous-vide apparaat...hardware-lover schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:48:
[...]
Op dit moment ge- (of mis)bruik ik een gewoon een goedkoop Android toestel als veredelde app-snapper. Waarom kiezen als je beiden kan hebben?
Die Yotaphone heb ik gekocht puur omdat er een e-ink scherm op de achterkant zit (en hij goedkoop was bij een Chinese shop
Zojuist toch maar een hard reset uitgevoerd, nu wel met een backup van de instellingen etc.Wallie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:08:
[...]
Jup, heb ik ook (950XL dual sim). Lijkt op geheugengebruik, als ik een paar apps sluit lijkt alles weer soepel te gaan.
Vooralsnog loopt alles een stuk soepeler. In Edge heb ik geen last meer van stotteren/haperen en apps wisselen gaat weer een stuk soepeler.
De camera van de lumia is inderdaad fantastisch, maar in mijn geval wellicht zelfs wat overkill. Ik ben ook niet iemand die gaat schieten met een spiegelreflex. Was er zeer tevreden over, maar was ook nog zo'n beetje het enige van het toestel. Met de S7 camera in de G5 plus hoop ik niet teveel in te leveren en vooral het gemak van Apps er voor terug te krijgen.hardware-lover schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:48:
[...]
Ik verkies op dit moment nog steeds de (met kop en schouders boven velen andere Android toestellen) camera-kwaliteit over die van het eventuele gebrek aan apps, waarbij er voor mij nog steeds niet eentje ontbreekt die ik werkelijk mis. Maar wat ik niet mis kan een ander natuurlijk wel degelijk missen, dat besef ik mij terdege en begrijp dan ook een keuze van een overstap. Maar indien de camera kwaliteit een belangrijke factor is voor de keuze van een smartphone en het aankoopbedrag daarvoor ook niet oneindig is, dan is er wat mij betreft nog niet werkelijk een vervanger voor mijn XL.
Iets te klagen over de algehele werking van het toestel en de apps die erop staan heb ik niet, en dat lijkt, zoals ik dat regelmatig hier lees, meer een uitzondering dan een regel te zijn lijkt het wel.
LOETKE
Moet daar een simkaartje in?hardware-lover schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:48:
[...]
...
Punkrocker is een Android-nitwit...
"What do you get if you multiply six by nine..."
Niet als je alles via een Wifi verbinding zou kunnen doen, het maakt daarop geen uitzondering met alle overige OS-en volgens mij.Punkrocker schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:19:
[...]
Moet daar een simkaartje in?
Punkrocker is een Android-nitwit...
Testing, one, two ...
Ik heb ook gekozen voor een niet zo'n alledaags toestel met DAB+ tuner en Stylus pen, enkel omdat deze belachelijk goedkoop stond aangeboden, toen ik er toevallig tegenaan liep op een Italiaanse websiteWailing_Banshee schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:13:
[...]
Voor die paar apps die ik niet op m'n Lumia kan installeren, heb ik ook een ander speel toestelletje, een Yotaphone. Dit is op dit moment Spotify, een app voor m'n Mi Band (zodat ik de firmware kan installeren, durf dat niet zo goed met m'n Lumia), een app voor een warmtecamera, een app voor m'n PlugWise netwerk en een app voor m'n Anova sous-vide apparaat...
Die Yotaphone heb ik gekocht puur omdat er een e-ink scherm op de achterkant zit (en hij goedkoop was bij een Chinese shop).
Die Yotaphone is ook geen alledaags geval, verre van
Edit: deze reactie had bij de vorige gekund, mijn excuses
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 14-06-2017 15:49 ]
Testing, one, two ...
Ah, dan ligt het dus niet aan mij dat de Spotify-app voor W10m (WP8?Wailing_Banshee schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:13:
[...]
Voor die paar apps die ik niet op m'n Lumia kan installeren, heb ik ook een ander speel toestelletje, een Yotaphone. Dit is op dit moment Spotify, [...]
Dat ding bespaard me dagelijks veel werk.
Als ik geladen ben moet ik zegelnummers opschrijven.
Dat houd in dat ik per zegel de auto op moet klimmen.
Met dit ding loop ik simpel langs het laadperron en maak er gewoon op twee meter afstand een foto van.
Sommige hebben dat ook geprobeerd maar moesten uiteindelijk toch weer klimmen 😆
Ach werkt prima. Gebruik hem dagelijks. Enige wat een probleem is, is dat die niet automatisch de verbinding weer oppakt als je wifi uitschakelt en verder gaat op 3/4g.Bacchus schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:59:
[...]
Ah, dan ligt het dus niet aan mij dat de Spotify-app voor W10m (WP8?) zo'n drama is?
Ik was even nieuwsgierig wat nou het verschil was. Maar ik vind hem op Android nou ook niet echt denderend. De enige reden dat ik hem nu daar gebruik is omdat ik dan die daily mixes kan gebruiken. Het probleem van die Yotaphone is geheugen, hij heeft geen kaart slot. En op m'n Lumia heb ik 10Gb in gebruik voor Spotify. Dat lijkt niet zo heel veel, maar wel als je maar max 32Gb tot je beschikking hebt (voor zowel OS als apps als bestanden). Op m'n 256Gb kaartje is het natuurlijk maar een druppelBacchus schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:59:
[...]
Ah, dan ligt het dus niet aan mij dat de Spotify-app voor W10m (WP8?) zo'n drama is?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Sinds dinsdag lijkt mijn frontspeaker (die je aan je oor houdt) het niet meer goed te doen. Hardere stukken spraak (waaronder ook de toon als je zelf iemand belt en de telefoon gaat over) vervormen (een soort GAIN/DISTORTION bij een gitaarversterker). Gesprekken zijn wel te volgen, maar de geluidskwaliteit is (vooral bij hardere volumes) echt bagger.
Twee vragen aan andere 950(XL) eigenaren:
- Als ik schud met mijn telefoon, lijkt er bovenin iets te rammelen. Hoort dat (kan de trilmotor zijn) of is dat wellicht bij mij een losse speaker o.i.d.?
- Kan ik garantie claimen als eigenaar van een tweedehands telefoon bij MS of heb ik bij een defect kans op een dikke rekening?
Dank voor het meedenken!
[ Voor 5% gewijzigd door BrBuggyB op 15-06-2017 10:59 ]
Bij die van mij hoor je niks rammelen... en garantie gaat op basis van IMEI, niet op basis van persoon.BrBuggyB schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:57:
Tevreden (tweedehands) 950XL gebruiker hier, maar nu met een probleempje:
Sinds dinsdag lijkt mijn frontspeaker (die je aan je oor houdt) het niet meer goed te doen. Hardere stukken spraak (waaronder ook de toon als je zelf iemand belt en de telefoon gaat over) vervormen (een soort GAIN/DISTORTION bij een gitaarversterker). Gesprekken zijn wel te volgen, maar de geluidskwaliteit is (vooral bij hardere volumes) echt bagger.
Twee vragen aan andere 950(XL) eigenaren:Zelf nog niet de telefoon opengeschroefd, wel even batterij er in en er uit gehaald.
- Als ik schud met mijn telefoon, lijkt er bovenin iets te rammelen. Hoort dat (kan de trilmotor zijn) of is dat wellicht bij mij een losse speaker o.i.d.?
- Kan ik garantie claimen als eigenaar van een tweedehands telefoon bij MS of heb ik bij een defect kans op een dikke rekening?
Dank voor het meedenken!
Mijn 950 (non-XL) tikt ook licht, ik denk dat dat de stabilisatie-lagers in de camera zijn. Dat was bij mijn 1020 ook zo (en nog wel erger).BrBuggyB schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:57:
Remember what the dormouse said
Het is met name irritant op werk...
Ben ik ook benieuwd naar, dit heb ik namelijk met mijn 640, hyper irritant!on99 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:23:
Is er iemand bekend met het fenomeen/probleem dat er een luide 3-pieptoon te horen is na een gemist gesprek, ook wanneer de telefoon op stille modus staat?
Het is met name irritant op werk...
Dit heeft mij ertoe doen besluiten om twee zaken uit te zetten ==> Glance en Windows Hello (unlocken met irisscan).
Sindsdien merk ik dat de telefoon niet meer crasht bij het unlocken.
Klinkt dit bij jullie bekend in de oren?
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Je hebt zelf al eens eerder aangehaald dat je vanaf een bepaald minimaal percentage problemen had met je accu (20%)? Ik verdenk dan ook een niet zo fris exemplaar meer en dat daar meer de oorzaak zal zitten voor de effecten van Glance/Hello bij gebruik.Panzer_V schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:53:
De afgelopen weken merkte ik dat de batterij van mijn 950XL steeds sneller leeg raakte. Ook crashte hij erg vaak bij het unlocken, wilde pas weer starten nadat ik de batterij eruit gehaald had, en verloor tijdens deze swap vervolgens 20% batterij. Dus vier keer en de accu is leeg....
Dit heeft mij ertoe doen besluiten om twee zaken uit te zetten ==> Glance en Windows Hello (unlocken met irisscan).
Sindsdien merk ik dat de telefoon niet meer crasht bij het unlocken.
Klinkt dit bij jullie bekend in de oren?
Je telefoon zou bij niet reageren toch ook moeten rebooten bij het ingedrukt houden (+10 sec.) van de powerknop. Doet ie dat niet dan is er meer aan de hand dan je zou denken.
Testing, one, two ...
Ok...nu ga ik even heel dom klinkenhardware-lover schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:04:
[...]
Je telefoon zou bij niet reageren toch ook moeten rebooten bij het ingedrukt houden (+10 sec.) van de powerknop. Doet ie dat niet dan is er meer aan de hand dan je zou denken.
De volgende keer ga ik dat proberen. Thanks voor de tip.
En mbt mijn eerdere opmerkingen....ik denk dat het een combinatie van factoren is. Een niet zo heel frisse accu met glance/hello geeft schijnbaar bij mij problemen.
Ach ja....nog even wachten tot eind dit jaar als de nieuwe iPhone uitkomt en dan is het helaas bye bye Windows Phone
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Testing, one, two ...
Hij gleed zo mijn borstzak uit, en als de duvel er mee speelde de bookcase klapte open en mijn lumie viel plat op zijn snuffert op het asfalt.
Je raad het al.
Aan gruzels......
Menig duitser hebben een paar Nederlandse woorden er bij geleerd vandaag.
Laten fixen of ???
Dubio, mede omdat de klap toch vrij hard was.
Ik weet ook niet wat ie intern voor schade heeft opgelopen.
Stel ik fix het scherm en er komen andere issues achterweg.
Had toch wel even een k#t momentje.
Fixen of vervangen....
De nieuwe Nokia serie lonkt ook wel...maar die camera.
Moet het eerst maar redden met mijn backup 1320
Ja, zo kom je sneu van je telefoon af inderdaad. Persoonlijk zou ik hem niet laten repareren denk ik; repareren gaat geheid > €100 kosten en je kunt je afvragen of je dat er nog in moet investeren.Amadeus1966 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:56:
Mijn lumia is vanmiddag een wrede dood gestorven......
Hij gleed zo mijn borstzak uit, en als de duvel er mee speelde de bookcase klapte open en mijn lumie viel plat op zijn snuffert op het asfalt.
Je raad het al.
Aan gruzels......
Laten fixen of ???
Fixen of vervangen....
Heel erg balen ... ik zou als ik jou was gewoon op de 1320 blijven komende half jaar. Kijken hoe de dingen verlopen, en dan kan je altijd nog een keuze maken.Amadeus1966 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:56:
Je raad het al.
Aan gruzels......
Laten fixen of ???
Fixen of vervangen....
Dat is balen!Amadeus1966 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:56:
Je raad het al.
Aan gruzels......
Laten fixen of ???
Fixen of vervangen....
Niets leuks te vinden bij Vraag & Aanbod?
"What do you get if you multiply six by nine..."
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Heb helaas (nog) geen telefoon die de zaak aanveegt.stevens20 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:03:
Zijn er meerdere waarbij de telefoon aanveegt dat het geselecteerde netwerk niet bestaat? Als ik vervolgens klik op dat ik geen ander netwerk wil selecteren dan heb ik gewoon bereik. Zo ook dat er een fout is met mijn SD kaart. Klik ik dan op "nee, niet repareren" dan is er niks aan de hand.
dat van die sd kaart: inderdaad niks aan de hand, als je er per se van af wilt: kwailiteits sdcard kopen
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Deze plechtige ceremonie zal één deze dagen plaatsvinden.
Het toestel zal in hoofdgroepen uiteen worden genomen en zijn organen zullen voor zachte prijsjes ter donatie worden gesteld voor de liefhebbers.
Maakt dit nu dat ik stop in het MS ecosysteem?
Niet echt, ben zojuist de blije eigenaar geworden van een 950 XL en mag nu eindelijk meedoen met de grote jongens
Hè hè, eindelijk een fatsoenlijk toestel, het zal tijd worden 😜Amadeus1966 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:25:
[knip]
Maakt dit nu dat ik stop in het MS ecosysteem?
Niet echt, ben zojuist de blije eigenaar geworden van een 950 XL en mag nu eindelijk meedoen met de grote jongens
Testing, one, two ...
Maar ja.......ze kon er niets mee worden en greep al gauw terug naar haar oude hufterproof samsunggeval.
Dus nagenoeg hagelnieuw.
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.