Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Zojuist de boel leeggetrokken en opnieuw aan het configureren.
Hij slikt iig de backup van 950, ben benieuwt.
Mocht ie daardoor toch nog hickups krijgen dan doen we het gezellig nog een keer maar dan zonder backup.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-10 09:42
Ook ik heb last van spontane reboots en vastlopers van mijn 950XL. Veelal als mijn batterij voor meer dan de helft is ontladen. Het unlocken van mijn toestel is vaak al genoeg om hem te doen herstarten. Ik heb een nieuwe batterij besteld in de hoop dat dit het probleem gaat verhelpen, want anders ga ik toch ook mijn toestel aan de wilgen hangen.

Gisteren nog een update gekregen, Microsoft blijft het (prima) OS updaten, maar moeten snel met de Surface Phone komen anders stap ik ook noodgedwongen over naar Android..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dubbeldekkert schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:22:
Ook ik heb last van spontane reboots en vastlopers van mijn 950XL. Veelal als mijn batterij voor meer dan de helft is ontladen. Het unlocken van mijn toestel is vaak al genoeg om hem te doen herstarten. Ik heb een nieuwe batterij besteld in de hoop dat dit het probleem gaat verhelpen, want anders ga ik toch ook mijn toestel aan de wilgen hangen.

Gisteren nog een update gekregen, Microsoft blijft het (prima) OS updaten, maar moeten snel met de Surface Phone komen anders stap ik ook noodgedwongen over naar Android..
Als je het toestel niet hebt laten vallen o.i.d., dan is de kans groot dat je je toestel met een frisse accu niet meer herkent v.w.b. de problemen die je hebt.
Wel jammer dat tamelijk veel gebruikers zijn opgezadeld met een accu die gewoon niet goed blijkt te zijn.

In kracht afnemen na verloop van tijd is vrij normaal, maar in de meeste gevallen gaat het bij de (oorspronkelijke) accu, in de eerst geleverde 950 XL toestellen, om een exemplaar wat defect raakt, en dat brengt instabiliteit en onvoorspelbaar gedrag met zich mee. Als dat eenmaal begint dan kan je het toestel wel vervloeken na verloop van tijd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-10 09:36
Ook ik begin last te krijgen van plotselinge reboots, crashes en andere vage problemen. Voornamelijk als de batterij op 20 a 30 procent zit. Toestel is nu ongeveer 1.5 jaar oud.

Is dit iets wat aan de batterij ligt? En zoja, zou dit niet inde garantie moeten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:53
somers1234 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 17:20:
Ook ik begin last te krijgen van plotselinge reboots, crashes en andere vage problemen. Voornamelijk als de batterij op 20 a 30 procent zit. Toestel is nu ongeveer 1.5 jaar oud.

Is dit iets wat aan de batterij ligt? En zoja, zou dit niet inde garantie moeten vallen?
Dikke kans dat dit de batterij is, zoek maar eens in dit topic. Vooral wanneer de batterij op laag percentage zit zijn er problemen. En garantie? Je kan het proberen maar volgens mij valt de batterij niet onder de 2 jaar garantie van het toestel.

Ik heb ook al vast een reserve batterij besteld op Amazon, nog geen dertig euro inclusief verzend kosten.

Zelf heb ik er nog geen last van, maar ik laat de batterij ook niet zover leeglopen over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Meende ooit eens ergens gelezen te hebben dat er op de accu iets van 6 maand garantie stond.

Maar......
Als je net doet alsof je neus bloed en dat ding gewoon opstuurt met eventuele vermelding van dat dat ding zo nu en dan dienst weigert.
Misschien heb je dan geluk.

Al is de service in vergelijking met wat Nokia toen had een beetje om te huilen als ik het zo links en recht heb mogen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Daarbij komt dat je waarschijnlijk de hele telefoon met batterij moet opsturen met een goede omschrijving van het probleem. Alleen de batterij opsturen heeft geen zin omdat de garantie bepaalde wordt aan de hand van het emei nummer van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ja je moet natuurlijk het hele ding opsturen.
Dat is altijd al zo geweest.
Daarnaast moet je niet de nadruk leggen op een batterij probleem.
Laten ze dat zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De garantie voor verwijderbare accu's ligt vast op 6 maanden volgens Microsoft. Je kunt net doen of je neus bloed, maar als ze je confronteren met die voorwaarden dan ben je straks een veelvoud aan kosten kwijt als je pech hebt. Daarbij is het niet eens zeker of je wel je eigen opgestuurde toestel terug gaat krijgen. Of dit tegenwoordig ook nog steeds het geval is weet ik niet, maar ik heb het risico destijds iig niet durven nemen omdat het toen wel het geval kon zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-10 23:41
Bij aanbieden voor reparatie mag je de accu niet eens meesturen ... Beetje Note (7) Fear denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PinokkioTV schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:39:
Bij aanbieden voor reparatie mag je de accu niet eens meesturen ... Beetje Note (7) Fear denk ik :)
Hoe gaat dat dan met toestellen waarbij de accu niet door jezelf te verwijderen is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
PinokkioTV schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:39:
Jawel hoor, na aanmelding bij B2X krijg je een mailtje met wat instructies. Ze vragen om, als het probleem waarschijnlijk niet batterij-gerelateerd is, de batterij dan liever niet mee te sturen. Maar hij komt ook gewoon aan als je de batterij erin laat zitten. Ik weet dit omdat ik de mijne op moest sturen na een vastloper tijdens het gebruik van WDRT waardoor mijn 950XL gebrickt werd. En uiteraard lekker de batterij laten zitten :p dacht er later pas aan!

Wat betreft garantie op de batterij weet ik het niet, maar dat zou je aan B2X kunnen vragen. Mij mij is het moederbord geswapt en dat wel viel binnen de garantie. Overigens heb ik één van de eerste XL's en totaal geen last met de accu en onregelmatig gedrag. Hij gaat wel retesnel leeg inmiddels maar geen vastlopers of reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
hardware-lover schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:27:
[...]

Hoe gaat dat dan met toestellen waarbij de accu niet door jezelf te verwijderen is?
Sarcasme on..

Die worden opgehaald door speciale opgeleide teams,
van die eod-ers die wat zwart bijklussen.

Sarcasme of....

Zonder gekheid, die dingen worden gewoon compleet met accu en al verstuurd.

Even andersom denken.
Hoe komen die toestellen anders dan bij de klant/gebruiker?

[ Voor 5% gewijzigd door Amadeus1966 op 18-06-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-10 20:21
Ja... En nu.. Mijn mobiel laad niet mer op. Vannacht heeft hij het draadloosladen niet gepakt. En daarom had ik mijn originele lader mee maar helaas pakt hij dat ook niet. Hoe kan ik er nu achter komen wat het precies is? (volgens mij heb ik geen garantie meer, dat moet ik vanavond even checken)

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:43

g0tanks

Moderator CSA
Amadeus1966 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:04:
[...]

Sarcasme on..

Die worden opgehaald door speciale opgeleide teams,
van die eod-ers die wat zwart bijklussen.

Sarcasme of....

Zonder gekheid, die dingen worden gewoon compleet met accu en al verstuurd.

Even andersom denken.
Hoe komen die toestellen anders dan bij de klant/gebruiker?
Dat snapt hij ook wel, je mist hier compleet zijn werkelijke vraag. Namelijk, als het versturen van telefoons inclusief accu zo gevaarlijk is, waarom is het dan bij telefoons met niet-verwijderbare accu's geen probleem?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stevens20 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:32:
Ja... En nu.. Mijn mobiel laad niet mer op. Vannacht heeft hij het draadloosladen niet gepakt. En daarom had ik mijn originele lader mee maar helaas pakt hij dat ook niet. Hoe kan ik er nu achter komen wat het precies is? (volgens mij heb ik geen garantie meer, dat moet ik vanavond even checken)
Als het over een 950 gaat, en dat zou je denken gezien de topic-titel, dan heb je nog garantie op je toestel, maar eigenlijk niet meer op de accu als daar het probleem zit. De 950 is in november 2015 beschikbaar gekomen, dat is ruim minder dan 2 jaar geleden.

Edit: het oplaadprobleem herken ik overigens ook, maar ik lijk wel een papegaai als ik steeds maar blijf herhalen wat al eerder eens is uitgesproken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 19-06-2017 13:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-10 10:39

Renate1970

Lef is Leven

Dan heeft de val zijn vruchten afgeworpen, veel plezier met de XL versie.
Amadeus1966 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:25:
Toch besloten om mijn 950 uit zijn lijden te verlossen en om definitief afscheid te gaan nemen.
Deze plechtige ceremonie zal één deze dagen plaatsvinden.
Het toestel zal in hoofdgroepen uiteen worden genomen en zijn organen zullen voor zachte prijsjes ter donatie worden gesteld voor de liefhebbers.

Maakt dit nu dat ik stop in het MS ecosysteem?
Niet echt, ben zojuist de blije eigenaar geworden van een 950 XL en mag nu eindelijk meedoen met de grote jongens :D

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11

P_Tingen

omdat het KAN

stevens20 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:32:
Oude truc: accu eruit halen, aan/uitknop halve minuut ingedrukt houden, accu er weer in en opladen.

Werkt niet altijd, maar ik heb het zelf al een paar keer met succes geprobeerd bij een toestel dat dood leek te zijn.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
P_Tingen schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:22:
[...]

Oude truc: accu eruit halen, aan/uitknop halve minuut ingedrukt houden, accu er weer in en opladen.

Werkt niet altijd, maar ik heb het zelf al een paar keer met succes geprobeerd bij een toestel dat dood leek te zijn.
Top!! Dank je. Ik heb idd de accu er uit gehaald en en weer terug in gedaan na een half uurtje. Toen deed hij het weer. Ik heb ook de connectie met perslucht uitgespoten. Alles lijkt het nu weer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:27

The_Scarabial

MTB for life!

Kreeg vanmorgen een update op mijn Lumia 950XL, geen id wat het was, maar zit nu op dit 10.0.15036.414 versie 1703

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Scarabial schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:36:
Kreeg vanmorgen een update op mijn Lumia 950XL, geen id wat het was, maar zit nu op dit 10.0.1503663.414 versie 1703
Die is vorige week dinsdag_avond al beschikbaar gekomen als update, bij jou wat later aangeboden blijkbaar, of heeft als sluimerende update op de achtergrond gestaan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
g0tanks schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:56:
[...]

Dat snapt hij ook wel, je mist hier compleet zijn werkelijke vraag. Namelijk, als het versturen van telefoons inclusief accu zo gevaarlijk is, waarom is het dan bij telefoons met niet-verwijderbare accu's geen probleem?
Was ook niet voor hardwarelover bedoelt maar op hetgeen wasr hij op reageerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crackbull
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2022
P_Tingen schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:22:
[...]

Dit is een hele bruikbare tip.P_Tingen
Mijn accu was opeens totaal niet meer op te laden. 0,0. Veel opstart problemen en spontane reboots. Het opladen hield op bij 43%. Het gebruikelijke probleem zeg maar.
Update niet meer uit te voeren omdat de accu niet meer boven de 39 % kwam.
Ten einde raad de accu er maar uit gehaald en een nieuwe accu besteld van weekend.
Helaas lange levertijd. En nu lees ik net bovenstaande tip van P_Tingen en Stevens20 dat het gelukt is. :)
Toestel start normaal op en de accu laad ook weer. Een wonder _/-\o_ zou je het bijna gaan noemen.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Crackbull schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:13:
[...]

Mijn accu was opeens totaal niet meer op te laden. 0,0. Veel opstart problemen en spontane reboots. Het opladen hield op bij 43%. Het gebruikelijke probleem zeg maar.
Ten einde raad de accu er maar uit gehaald en een nieuwe accu besteld van weekend.
Helaas lange levertijd. En nu lees ik net bovenstaande tip van P_Tingen en Stevens20 dat het gelukt is. :)
Toestel start normaal op en de accu laad ook weer. Een wonder _/-\o_ zou je het bijna gaan noemen.
Bedankt.
Ik vermoed dat het elektronische oplaad circuit hiermee gereset wordt. Maar idd een goede tip om te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Crackbull schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:13:
[...]

Bedankt.
Blij dat het geholpen heeft. Het heeft mijn dochters mobiel op vakantie een keer gered. Ik wilde het eerst niet geloven, maar het werkte dus echt. Ik vermoed ook dat het ervoor zorgt dat alles gereset wordt. Het indrukken van de aan/uit knop is dan ook om alle stroom uit het apparaat te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

hardware-lover schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:03:
[...]

Die is vorige week dinsdag_avond al beschikbaar gekomen als update, bij jou wat later aangeboden blijkbaar, of heeft als sluimerende update op de achtergrond gestaan?
Dat zou wel goed kunnen idd, want heb de wifi op mn werktelefoon nooit aan staan en die updates willen dan bevestiging dat ze over data gedownload mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ik ga toch eens even een nieuwe batterij proberen. Met alle problemen die bij dit ding komen nu wil ik dat nog wel,eens zien. Ik geloof nooit dat de telefoon in het begin zo vlekkeloos kan lopen en nu zo'n gedrocht aan het worden is met reboots, vastlopers, scherm dat niet aan gaat, lockscreen dat niet werkt... Enzovoorts (ja, er is nog véél)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
99% zeker batterij, ik ben bezig met mijn tweede, maar die heb ik gekregen als reserve van een maat(die had zijn originele 950XL laten vallen. Maar begin nu weer exact dezelfde kuren te krijgen(eerlijkheidshalve deze accu was ook al anderhalf jaar oud alleen minder intensief gebruikt). Ik vermoed dat draadloos opladen, waarbij je hem toch gauw "even" er op legt allicht niet heel goed is voor de batterij, hoewel ik daar met mijn 930 en 920 (gelukkig) nooit last van heb gehad omdat deze geen vervangbare accu had.

Na aardig wat pushen bij MS kon ik hem overigens wel laten opsturen, want ook al is de accu kut, dan nog mag hij niet uitvallen of verkeerde percentages en zo aangeven. Maar had daar geen zin in(wil toestel niet missen en inpakken etc.)

Ik ga maar even een extra batterij bestellen nu het nog kan.

[ Voor 4% gewijzigd door CR35 op 21-06-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackbull
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2022
P_Tingen schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:18:
[...]

Blij dat het geholpen heeft. Het heeft mijn dochters mobiel op vakantie een keer gered. Ik wilde het eerst niet geloven, maar het werkte dus echt. Ik vermoed ook dat het ervoor zorgt dat alles gereset wordt. Het indrukken van de aan/uit knop is dan ook om alle stroom uit het apparaat te halen
Helaas te vroeg gejuicht, Na het opstarten van het toestel en opladen bleef die hangen op 5%. Aan de stroommeter gehangen en gekeken hoeveel Watt/Amp er aan het net ontrokken werd maar dat bleek een fractie van de 640xl als ik die aan de oplader zet. Uiteindelijk kwam de oplader niet meer boven de 1 watt uit alleen al ik het scherm ontgrendelde ging het omhoog naar ca. 2.6 watt en zakte naar 1,5 watt.
Na de procedure nogmaals meerdere keren te hebben uitgevoerd bleef het scherm slechts een lege accu geven met een stroomverbruik van 0,8 watt. :?

Denk inderdaad dat het een oplossing is voor een batterij die nog redelijk is maar de mijne is waarschijnlijk al te ver heen. Dat hoop ik eigenlijk heimelijk.

Wat ik wel vreemd vind is dat de App van B2X nota bene aangaf dat de batterij in uitstekende conditie verkeerd en dat voor een accu van nov. 2015. 8)7 Met alle kwalen die hier veelvuldig voor bij komen.

Hoop nu wel dat de batterij snel wordt geleverd en dat het inderdaad daaraan ligt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 10:32

deethan

the best is yet to come

Mijn vrouw had een Lumia 535, en had wat problemen met het snel leeglopen van de accu, ook kon ze het scherm maar moeilijk aflezen en berichtjes schijven in Whatsapp e.d. was ook lastig voor haar (het is de leeftijd!!!). Een Android, of een Iphone wil ze niet en daar zou ze ook nooit aan kunnen wennen.

Wat te doen?

We hebben voor haar een gebruikte Lumia 950 aangeschaft, nou ja gebruikt, toen ik de sim kaart erin wilde doen bleek de binnenkant helemaal stofvrij, het apparaat is ook verder helemaal gaaf, dus ik vermoed dat er erg weinig gebruik van is gemaakt.

Kosten, 160 euro. Lijkt me een goede deal.
Zij is er erg blij mee, en helemaal met de camera, die toch echt heel wat betere plaatjes schiet dan haar oude 535.

"Push now for a Golden Age"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:00
Foto's die ik heb ontvangen vanuit Whatsapp zijn volgens mij niet opgeslagen op mijn telefoon, maar wel beschikbaar indien ik ze wil openen vanuit de ontvangen afbeeldingen per chat. Nu ben ik overgestapt of teruggegaan naar Android en zou graag op de meest snelle manier de ontvangen foto's die ik graag bewaar willen selecteren en veilig stellen.

Heeft iemand tips om dit te doen? Ik zit nu zelf te denken aan het toch nog een keer gebruiken van de Lumia 950 en dan de foto's die ik wil bewaren op te slaan, omdat ze dan naar de cloud gaan. Maar dat is wellicht toch wat te omslachtig gedacht. Doordat de whatsapp backup niet kan worden teruggezet denk ik daar niet veel aan te hebben.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-10 13:10
CR35 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:55:
Ik vermoed dat draadloos opladen, waarbij je hem toch gauw "even" er op legt allicht niet heel goed is voor de batterij,
Volgens mij is dat een gevoel uit de NiCd-tijd: Die moest je vanwege geheugeneffect niet deels opladen. De Li-ion-accu in je telefoon voelt zich juist happy als je hem niet nokkie-vol laadt en niet tot de laatste druppel ontlaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07 12:18
RudyL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:58:
Foto's die ik heb ontvangen vanuit Whatsapp zijn volgens mij niet opgeslagen op mijn telefoon, maar wel beschikbaar indien ik ze wil openen vanuit de ontvangen afbeeldingen per chat. Nu ben ik overgestapt of teruggegaan naar Android en zou graag op de meest snelle manier de ontvangen foto's die ik graag bewaar willen selecteren en veilig stellen.

Heeft iemand tips om dit te doen? Ik zit nu zelf te denken aan het toch nog een keer gebruiken van de Lumia 950 en dan de foto's die ik wil bewaren op te slaan, omdat ze dan naar de cloud gaan. Maar dat is wellicht toch wat te omslachtig gedacht. Doordat de whatsapp backup niet kan worden teruggezet denk ik daar niet veel aan te hebben.
Ik laat whatsapp ook niet automatisch zijn foto's in mijn fotoverzameling opslaan, maar heb wel de back-up van whatsapp naar onedrive aanstaan. In deze back-up zit een folder die "media" heet, en daarin vindt je alle foto's terug.Wellicht kun je zelfs deze back-up vanuit onedrive in Android terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:00
MartinM7H schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:00:
[...]

Ik laat whatsapp ook niet automatisch zijn foto's in mijn fotoverzameling opslaan, maar heb wel de back-up van whatsapp naar onedrive aanstaan. In deze back-up zit een folder die "media" heet, en daarin vindt je alle foto's terug.Wellicht kun je zelfs deze back-up vanuit onedrive in Android terugzetten?
Ah, dat heb ik één keer gedaan, zo'n backup naar onedrive en zie inderdaad wat foto's terug in de map. Eens kijken of ik die nog een keer kan uitvoeren, weet wel dat ik dan het scherm continue moet blijven aanraken om het niet stil te laten vallen.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07 12:18
RudyL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:16:
[...]
weet wel dat ik dan het scherm continue moet blijven aanraken om het niet stil te laten vallen.
Bij mij doet ie dat standaard elke nacht, dus geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag naar een klein plaatsje in de Ardennen gereden. Wat een ramp. Steeds route herberekenen op 10 minuten rijtijd en dan springt scherm naar kaartje van Benelux.

Ook rijbaanbegeleiding is er uitgehaald en kaarten overdwars weergeven, gelukkig niet meer op de kop zoals vorig jaar naar D.

En dan zegt de stem verlaat de snelweg bij een snelweg wissel.

Totaal onbruikbaar, gelukkig had mijn zoon een goede navigatie op zijn Android toestel.

Ook het fototoestel wordt verder uitgekleed met de updates. Men is goed bezig om de zaak te verzieken.
Moet nog 1 jaar met de Microsoft 950, maar voor navigatie moet ik iets anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:37:
[knip]

Ook het fototoestel wordt verder uitgekleed met de updates. Men is goed bezig om de zaak te verzieken.
Moet nog 1 jaar met de Microsoft 950, maar voor navigatie moet ik iets anders zoeken.
Wat je met het fototoestel en uitkleden bedoelt begrijp ik niet direct, maar Kaarten is aardig om zeep geholpen ja. Gelukkig zijn er voor de 950 ook prima en goede navigatie alternatieven, daarvoor hoef je echt niet van toestel te wisselen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Gister en vandaag weer eens een lange rit met navi gemaakt, en idd drama, voorheen was deze redelijk tot goed te gebruiken, nu is het en en al ruk.

Welke navi is dan wel goed? Om na te gaan toestel gekocht om de goede navi die Nokia bied, Erg Jammer dat ze HERE niet aan boord kunnen hebben houden.

Ook i moet langzaam toe gaan geven, de Samsung S5 mini heeft een total reset gehad, en ben hem nu aan inrichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
Een week verder en mijn 950XL loopt nu ongeveer 40x per dag vast. Spontane reboots, direct bij het unlocken van het scherm en ook regelmatig een zwart scherm met geen mogelijkheid tot unlocken. Het enige dat dan werkt is de powerknop 10 seconden ingedrukt te houden tot hij weer reboot.

Ik heb twee weken geleden een nieuwe accu besteld, maar die staat nog steeds in de backorder dus ik moet nog even geduld hebben. Toch bizar dat de telefoon na een jaar compleet onbruikbaar is geworden.

[ Voor 10% gewijzigd door dubbeldekkert op 22-06-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Afgelopen zaterdag naar een klein plaatsje in de Ardennen gereden. Wat een ramp. Steeds route herberekenen op 10 minuten rijtijd en dan springt scherm naar kaartje van Benelux.

Ook rijbaanbegeleiding is er uitgehaald en kaarten overdwars weergeven, gelukkig niet meer op de kop zoals vorig jaar naar D.

Totaal onbruikbaar, gelukkig had mijn zoon een goede navigatie op zijn Android toestel.

Voor een alternatieve navi

Sygic: GPS Navigation, Maps & POI, Route Directions kopen - Microsoft Store Nederland

Aangeklede camera
ProShot Classic kopen - Microsoft Store Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ik gebruik al sinds de eerste windowsphone Garmin Navigon, beste navigatie die ik ooit gezien/gebruikt heb, nooit meer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dubbeldekkert schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:58:
Een week verder en mijn 950XL loopt nu ongeveer 40x per dag vast. Spontane reboots, direct bij het unlocken van het scherm en ook regelmatig een zwart scherm met geen mogelijkheid tot unlocken. Het enige dat dan werkt is de powerknop 10 seconden ingedrukt te houden tot hij weer reboot.

Ik heb twee weken geleden een nieuwe accu besteld, maar die staat nog steeds in de backorder dus ik moet nog even geduld hebben. Toch bizar dat de telefoon na een jaar compleet onbruikbaar is geworden.
Bij mij was het na ruim een half jaar al over met de originele accu. Het aanbod aan nieuwe accu's was toen echter nog riant te noemen (aug 2016), en ze waren destijds nog goed betaalbaar ook. Van die eerste serie accu's vallen er gewoon teveel vroeger uit dan normaal het geval is bij een accu, dat klopt gewoon niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10 13:42
Wat betreft navigatie: de telefoon (in het algemeen) vind ik daar onbruikbaar voor. Ik heb altijd al een losse TomTom gehad. Hangt misschien van je auto af, maar die van mij zou vol-continue in de zon hangen (indien het zonnig is), namelijk aan het raam, en dan wordt hij zo bloedheet dat ik hem het liefst in de diepste schaduw zou doen (zeker omdat hij dan ook aan de stroom moet hangen). De TomTom wordt nooit zo heet. Daarnaast vind ik de TomTom beter leesbaar in fel zonlicht dan m'n telefoon.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:02:
Wat betreft navigatie: de telefoon (in het algemeen) vind ik daar onbruikbaar voor. Ik heb altijd al een losse TomTom gehad. Hangt misschien van je auto af, maar die van mij zou vol-continue in de zon hangen (indien het zonnig is), namelijk aan het raam, en dan wordt hij zo bloedheet dat ik hem het liefst in de diepste schaduw zou doen (zeker omdat hij dan ook aan de stroom moet hangen). De TomTom wordt nooit zo heet. Daarnaast vind ik de TomTom beter leesbaar in fel zonlicht dan m'n telefoon.
Telefoon op zich vind ik er niet ongeschikt voor maar het "standaard" met een zuignap aan de voorruit is een stomme plaats. Daarbij lijkt navigatiesoftware voor telefoons op de een of andere manier veel minder efficiënt (dus wordt ook van binnenuit warmer) dan die voor standalone apparaten.
Van de andere kant begin ik ook iets tegen af-fabriek ingebouwde navigatie te krijgen: Sloom, weinig kaart-updates en (bijna) geen software-updates voor veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Bacchus schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:19:
[...]
Telefoon op zich vind ik er niet ongeschikt voor maar het "standaard" met een zuignap aan de voorruit is een stomme plaats.
Tja, dat is de enige plaats waar wij een houder kunnen plaatsen... Dus dan heb je niet zo heel veel keuze.

(En die ingebouwde, ik zou er nooit voor betalen, onze auto heeft het omdat de vorige eigenaar dat zo gekocht heeft, we gebruiken het zelden)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:31:
[...]
(En die ingebouwde, ik zou er nooit voor betalen, onze auto heeft het omdat de vorige eigenaar dat zo gekocht heeft, we gebruiken het zelden)
Er komt wel verbetering in autonavigatie. Ik heb een Skoda leaseauto en de navigatie daarvan kan ik 2x per jaar zelf updaten zonder extra kosten. Gewoon downloaden van de Skodasite en op het sd-kaartje zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:13

Totaal onbruikbaar kan ik navigeren met de Kaarten-app niet noemen, maar dat "verlaat de snelweg" is volgens mij een echte bug. De stem roep het om de haverklap, zelfs als je (nog) niet op de snelweg rijdt, of er juist naartoe moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46
Amadeus1966 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:14:
[...]

Voor een alternatieve navi

Sygic: GPS Navigation, Maps & POI, Route Directions kopen - Microsoft Store Nederland

Aangeklede camera
ProShot Classic kopen - Microsoft Store Nederland
Sygic is inderdaad erg goed. Kaarten durf ik niet te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:31:
[...]

Tja, dat is de enige plaats waar wij een houder kunnen plaatsen... Dus dan heb je niet zo heel veel keuze.

[knip]
Linksvoor op een zijruitje en een Garmin HUD+ onder de voorruit, dat werkt hier wel prettig. En zonder HUD+ linksonder horizontaal op de voorruit maar dan wel met het scherm op maximum helderheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09

Gekke vraag misschien, maar had je wel de kaart van België op je telefoon staan? Ik had vorig jaar namelijk een zelfde soort probleem in Duitsland. Vantevoren route ingesteld, ging allemaal prima. Tot ik even stopte bij een pompstation in Duitsland en daarna de reis wou vervolgen. Hij was toen volledig van het padje af. Bleek dat ik de kaart van Duitsland er niet op had staan en mijn roaming stond ook uit. Dus hij kon niet meer de correcte data inladen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja net voor de vakantie ge-updated. Inmiddels Sygic erop gezet ziet er ook goed uit.
Op toestel Android van mijn zoon erg goede navigatie.
Moet wel iets voor betaald worden, maar dat is het wel waard. Geen gekke stemmetjes die steeds roepen verlaat de snelweg. Dit is gekomen na de laatste update. Nog nagevraagd bij kennis die ook veel met de de 950 en Here maps navigatie werkt. Er is mee te navigeren maar dan moet je niet naar de stem luisteren, zegt ook vaak niets. Dus op het kaartje rijden is dan nog het beste.

Ook de persoonlijke geluidsinstellingen zijn na de laatste update naar standaard gezet.
Was altijd grote fan van Nokia met navigatie en ook mijn familie, maar nu met deze Lumina 950 is de liefde wel over. Trouwens hierna is er niets tot nu toe, geen alternatief voor Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:09:
Ja net voor de vakantie ge-updated. Inmiddels Sygic erop gezet ziet er ook goed uit.
Op toestel Android van mijn zoon erg goede navigatie.
Moet wel iets voor betaald worden, maar dat is het wel waard. Geen gekke stemmetjes die steeds roepen verlaat de snelweg. Dit is gekomen na de laatste update. Nog nagevraagd bij kennis die ook veel met de de 950 en Here maps navigatie werkt. Er is mee te navigeren maar dan moet je niet naar de stem luisteren, zegt ook vaak niets. Dus op het kaartje rijden is dan nog het beste.

Ook de persoonlijke geluidsinstellingen zijn na de laatste update naar standaard gezet.
Was altijd grote fan van Nokia met navigatie en ook mijn familie, maar nu met deze Lumina 950 is de liefde wel over. Trouwens hierna is er niets tot nu toe, geen alternatief voor Windows Phone.
Here Maps op een Lumia 950 zal het niet zijn, die kan daar niet meer werkend op aanwezig zijn, maar Kaarten (Maps) met Here data (al is het tegenwoordig met hopeloos achterlopende Here data afkomstig van Bing maps).

Dan nog even vermelden welke erg goede navigatie dat is bij je zoon? Of is dat ook Sygic, bedoel je dat misschien?

Edit: of je laat dat simpelweg maar in het midden, we zullen het nooit weten welke dan zo goed is op Android ;)

[ Voor 55% gewijzigd door hardware-lover op 16-07-2017 01:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Ik gebruik mijn L950XL niet vaak voor navigatie. In de wagen van mijn werk (Renault Clio) zit ook zo'n navigatie scherm ingebouwd, Media Nav. Deze gebruik ik helemaal niet. Ik gebruik voor navigatie al jaren een Garmin, waarop ik regelmatig updates binnen krijg. Tevens gebruik ik deze als "ritten registratie", deze worden dan op mijn laptop van het werk opgeslagen. \
De Lumia gebruik ik onderweg voor Flitsnav, muziek streamen, en af en toe om te bellen via de Carkit van de Clio. Tevens gebruik ik de Media Nav van de Clio om mijn muziekstreams of telefoon te bedienen. Ik ben dus niet van plan om de kaarten van de Media Nav te updaten, daar ga ik niets voor betalen. Een service van niks dus eigenlijk.

De Lumia gebruik ik wel af en toe in mijn prive auto voor navigatie, en ook na de laatste updates van de laatste maanden, waar ik idd zie dat er minder info in staat (huisnummers stonden er eerst wel in dacht ik), ondervind ik eigenlijk geen grote hinder met het navigeren. Voor mij werkt ie eigenlijk best goed, al is de Garmin beter als scherm voor navigatie te gebruiken. Nu gebruik ik navigatie meestal alleen als hulpmiddel, ik weet vaak al de weg ;)

Maar ik heb de Lumia en Garmin ook wel eens naast elkaar gemonteerd in de auto, zoals vorige jaar op vakantie naar Italië. Hierbij waren beide het ongeveer voor 98% met elkaar eens, ook betreffende de actuele verkeersinformatie. Het enigste waar ze het niet mee eens waren was van huis naar Duitsland, de plek van de grensovergang dus.

Maar al die tijd heb ik er wel voor gezorgd dat ik de juiste kaarten van de betreffende landen geladen heb. En vorige kwam ik er achter dat de navigatie ook prima in het vliegtuig werkt, mits de juiste kaarten zijn geladen, en dat je redelijk in de buurt van een raam moet zitten om de gps te locken.

Edit: Oh ja, stem navigatie begeleiding gebruik ik bijna niet, op geen een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:38:
[knip]

Maar ik heb de Lumia en Garmin ook wel eens naast elkaar gemonteerd in de auto, zoals vorige jaar op vakantie naar Italië. Hierbij waren beide het ongeveer voor 98% met elkaar eens, ook betreffende de actuele verkeersinformatie. Het enigste waar ze het niet mee eens waren was van huis naar Duitsland, de plek van de grensovergang dus.

Maar al die tijd heb ik er wel voor gezorgd dat ik de juiste kaarten van de betreffende landen geladen heb. En vorige kwam ik er achter dat de navigatie ook prima in het vliegtuig werkt, mits de juiste kaarten zijn geladen, en dat je redelijk in de buurt van een raam moet zitten om de gps te locken.

Edit: Oh ja, stem navigatie begeleiding gebruik ik bijna niet, op geen een apparaat.
Was de Kaarten app tot voor kort heel redelijk als navigatie-hulpmiddel, hebben ze er met de laatste Creators_update een bedroevend stukje software van gemaakt, onbegrijpelijk voor menig gebruiker.
Gelukkig voor mij is het niet werkelijk van belang, ik gebruik al jaren andere pakketten, maar het is zonde wat Microsoft ermee heeft gedaan. Het verschil van voor en na de CU is zo ongelooflijk groot.

Ik gebruik navigatie zoveel mogelijk op het gehoor, en kijk zo min mogelijk op het 950 scherm, wel vaker naar het HUD schermpje recht voor mijn neus, als ik dat in gebruik heb. Soms kijk ik bij afslagen die elkaar snel opvolgen wel naar het afslagoverzicht op de Lumia maar vaak is dat niet noodzakelijk. Ik kan me echter ook voorstellen dat de meesten liever naar muziek luisteren dan het geleuter van een (vaak niet altijd prettige) navigatiestem. In sommige opstellingen gaat dat ook prima samen, maar mogelijk ook niet voor iedereen.

Voorheen werd er door mij altijd een up to date PNA ingezet, maar de laatste jaren eigenlijk niet meer. De meeste software die op een PNA staat is ook als app beschikbaar en met het grote scherm van de 950 XL hoef je aan overzicht eigenlijk ook niet veel meer te missen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Vandaag een draadloos laadgeval gekregen.
Vanmiddag waren we even op bezoek bij onze schoonzoon en die had zo'n samsung draadloos laadplateau liggen.
Ach moest het even voor de fun proberen natuurlijk.
En ja, zag er koddig uit.
Nu wilde het toeval dat hij er nog eentje had.
Niet zo'n samsung ding, maar een echte chinese kloon van een merk die je niet eens fatsoenlijk uit kan spreken.
En ja, natuurlijk net als het een goede chinese kloon betaamd deed ie het.....eventjes
De Micro-usb aansluiting was naar de frut.

Een beetje techneut ( niet ikke ) zet er zo even in een handomdraai een nieuwe poort op.
De wat mindere techneut ( ikke ) heb gewoon een oude usb kabel verknipt en die aan de ground en + gesoldeerd met het zelfde resultaat.
Hij werkt.....nog.

Iig ik kan draadloos laden.
De zin en onzin van het draadloos opladen zal wel een persoonlijk iets zijn.
Immers dat ding hangt toch ook weer aan een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-10 12:58

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik gebruik al sinds jaar en dag Navigon op mijn Windows Phones. Was een goeie investering (ca. 80 euro) 6 jaar geleden op mijn HTC Titan.
Ik merk op mijn 950 dat, in combinatie met muziek spelen via Microsoft Groove via Bluetooth, het navigeren zorgt voor haperingen in het afspelen van muziek, met name als Navigon druk is met allerlei afslagen, op de lange stukken gaat het wel prima, en verbruikt Navigon blijkbaar minder kracht van de telefoon.

Op Android gebruikt mijn vriendin Sygic en daar is ze erg tevreden over, ik heb Navigon ook geprobeerd op Android maar daar zit dan een soort abonnement aan vast.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Amadeus1966 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:49:
Ik laad draadloos sinds m'n 920 en zou niet zonder meer willen. Het voordeel voor mij? Ik hoef het draadje niet te zoeken, het plateau ligt gewoon altijd klaar, met het draadje mooi weggewerkt. En ik heb twee telefoons: mijn 950XL en een Yotaphone 2 als speeldingetje. Dan zou ik twee kabels moeten hebben liggen (USB-C en micro-USB). Met dat laadplateautje kan ik nu beide toestellen laden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Amadeus1966 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:49:
Sinds een jaar of zo heb ik ook een draadloze lader voor mijn telefoon maar ik zou niet meer zonder willen. Ik heb hem gekocht voor mijn 735, daarna voor de 950 gebruikt en nu ik weer terug ben op mijn 735 gebruik ik hem daar weer voor. Ik vind het makkelijker dan frutten met een kabeltje. De 950 met zijn omkeerbare stekker is dan nog makkelijk, maar de micro-usb van mijn 735 wil er standaard pas bij de derde poging in.

Nu leg ik de telefoon op het plateau en laden maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
P_Tingen schreef op maandag 26 juni 2017 @ 08:50:
[...]

maar de micro-usb van mijn 735 wil er standaard pas bij de derde poging in.

Nu leg ik de telefoon op het plateau en laden maar!
Kleine truck, op elke USB stekker staat een USB teken, houd deze naar je toe en je schuift de stekker er zo in.(scherm ook naar je toe houden) Dit geld voor meer/alle apparaten, USB teken naar boven of naar je toe zou de juiste stand moeten zijn. Heeft ook lang geduurd voor ik dit wist, maar het werkt wel. Hoewel ik de USB-connector nog altijd een draak van een ding vind, dat is bij de C-versie pas opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
shiptronic schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:48:
[...]
Kleine truck, op elke USB stekker staat een USB teken, houd deze naar je toe en je schuift de stekker er zo in.(scherm ook naar je toe houden) Dit geld voor meer/alle apparaten, USB teken naar boven of naar je toe zou de juiste stand moeten zijn. Heeft ook lang geduurd voor ik dit wist, maar het werkt wel. Hoewel ik de USB-connector nog altijd een draak van een ding vind, dat is bij de C-versie pas opgelost.
Moet je nog steeds dat USB-teken zien :p En dat klopt als ik m'n Yotaphone pak (en het LCD scherm boven heb), maar bijv. niet voor m'n Kobo (even gecontroleerd). Gelukkig zijn mijn tablets (windows en android) beide USB-C...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

shiptronic schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:48:
[...]
Hmm, de usb-stekker die in mijn pc steekt, heeft dat niet; beide kanten blanko. Daarnaast is dat bij ofwel mijn e-reader ofwel mijn draadloos-laad-plateau juist andersom. Dus al teveel afwijking om op te kunnen vertrouwen.

De persoon die de usb stekker ontworpen heeft moeten ze met terugwerkende kracht hier een ferme trap in een zekere plaats geven. Wie bedenkt nou zo'n aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Usb Was toch ooit eens de creme de la creme.
Alleen de micro is een beetje aan de fragiele kant.

[ Voor 38% gewijzigd door Amadeus1966 op 26-06-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het waren 18 mooie maanden met de Lumia 950 maar vandaag toch echt te koop gezet. Zonder vooroordelen trouwens; het is een fijn OS en de smartphone is op zich ook snel zat.

Helaas zijn apps als ABN, ANWB en dergelijke niet meer ondersteund/ontwikkeld en dat zijn toch de zaken waar ik vaker mee werk. Ook het verschil met de Xbox Smartglass App tussen WindowsPhone en Android is voor mij een dealbreaker; het is zoveel sneller en vloeiender op Nougat.

Misschien dat ik over 18 maanden er weer anders over denk en als Microsoft dan wederom mobiele devices heeft, zal ik me ongetwijfeld zeker interesseren voor hun nieuwe vindingen en ondersteuning.

* MAX3400 signing off from this topic

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!
10 kleine negeertjes
Die appten in de regen
Een Lumia 950 viel in V&A
Toen waren het er nog maar negen

9 kleine negeertjes ..... ;w

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko1973
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:01
Na een Lumia 800, 925, 650 en een 950 is het ook voor mij klaar en ben sinds vorige week eigenaar van een OP3T. De reden ligt dan nog niet eens direct in het feit dat er bv een ABN app uit de store wordt gehaald omdat de mobiele website meer dan afdoende functioneert. Hoewel ik me daar enkele weken geleden wel verschrikkelijk aan irriteerde ;).

Wat mij dwars zit is dat je als trouwe aanhanger van dit OS keer op keer het gevoel hebt dat je wordt gen@$@!. Alle apps van MS, en geen enkele uitgezonderd, zien er beter uit of werken beter op Android en IOS. Dit akkefietje ook al gehad met de Surface RT.

Goodbye my lover.
Goodbye my friend.
You have been the one.
You have been the one for me.…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remko1973 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:30:
Na een Lumia 800, 925, 650 en een 950 is het ook voor mij klaar en ben sinds vorige week eigenaar van een OP3T. De reden ligt dan nog niet eens direct in het feit dat er bv een ABN app uit de store wordt gehaald omdat de mobiele website meer dan afdoende functioneert. Hoewel ik me daar enkele weken geleden wel verschrikkelijk aan irriteerde ;).

Wat mij dwars zit is dat je als trouwe aanhanger van dit OS keer op keer het gevoel hebt dat je wordt gen@$@!. Alle apps van MS, en geen enkele uitgezonderd, zien er beter uit of werken beter op Android en IOS. Dit akkefietje ook al gehad met de Surface RT.

Goodbye my lover.
Goodbye my friend.
You have been the one.
You have been the one for me.…
10 kleine negeertjes
Die appten in de regen
Een Lumia 950 viel in V&A
Toen waren het er nog maar negen

9 kleine negeertjes ..... ;w
8 kleine negeertjes ..... ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-10 06:33
Tsja, laat ik nou onlangs een fijne 950xl + displaydock voor een heel erg fijn second hand prijsje hebben gekocht. Had de 640 en wilde graag zo'n 950XL hebben.Afwachten werd beloond ;-) Vooral de camerakwaliteit incl. fysiek aanwezige afdrukknop waren hoofdreden. Gecombineerd met Geo-app, heerlijk voor mij. Beetje surfen, WAppen, lichte navigatie is wat ik doe. Geen last van app-gap.
Dus 'de een zijn dood, is de ander zijn brood', za'k moar zegge. Heerlijk toestel voor mij. Och ja, Msoft zal voorlopig wel basaal de OS blijven onderhouden, net zoals bijv. XP menig computer overleefde. Dus MSM zal ook dit toestel wel overleven. So I don't worry, be happy ;-))
Ook het feit om dezelfde OS te hebben op mobiel, laptop en desktop: hoef ik mijn energie maar in 1 OS te stoppen. Vind ik een uitkomst. Maar ik ben dan ook geen 'Tweaker' in hart en nieren wat dit betreft ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:09
Ik probeer het tot maart volgend jaar uit te houden met de 950XL....dan ga ik helaas ook de overstap moeten maken naar Android (Samsung S9)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
Heb vandaag eindelijk een nieuwe batterij binnen voor m'n 950XL. Was hard nodig ook, de telefoon moest de laatste twee weken aan de lader hangen om überhaupt bruikbaar te zijn. Alleen van alleen unlocken viel hij zelfs al uit, ook met een volle batterij. Dat na een jaar van alleen opladen met de standaard (3 Ampere) lader. Dat snelle opladen heeft dus wel degelijk een effect op de levensduur van een batterij.

Afgelopen uur nog geen vast lopers of rare fratsen gehad. De telefoon is ook meteen weer een stuk responsiever en voelt sneller aan. Weer als nieuw eigenlijk, zo houd ik het nog wel een jaartje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dubbeldekkert schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:25:
[knip] Dat na een jaar van alleen opladen met de standaard (3 Ampere) lader. Dat snelle opladen heeft dus wel degelijk een effect op de levensduur van een batterij.

[knip]
En dat denk ik dus niet. Mijn 950 XL werd en wordt bijna nooit met de originele snellader opgeladen en heeft het na ruim een half jaar ook al voor gezien gehouden. Ik denk werkelijk dat de eerste serie accu's gewoon niet fris was.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
Dat zou heel goed kunnen. Maar het is natuurlijk wel een feit dat snel laden nadelig is voor de levensduur. Alleen moet ik ook wel toegeven dat ik hem vrijwel altijd 's nachts aan de lader had hangen, terwijl dat nog slechter voor de batterij is.

Mijn batterij kwam uit september 2015, m'n nieuwe uit januari van dit jaar. Benieuwd of deze het langer uit gaat houden, ik haal hem voortaan wel van de lader als hij vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Da's toevallig, mijn nieuwe batterij is vandaag ook binnen gekomen, productiedatum 8-1-2017. Niet dat mijn oude batterij kuren toonde, maar na het lezen van de vele batterij problemen heb ik 2 weken geleden ook maar een nieuwe besteld op Amazon.

Hij zit nu in mijn GSM, op de lader. Eens kijken of het merkbaar langer volhoud. De laatste tijd wel het idee dat de oude sneller leeg trok, maar dat kan ook fastring/Fitbit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:01
Ik heb ook net een nieuwe accu besteld en binnengekregen gister (met productie datum 8/1/2017) daar ik de laatste maanden de dag niet meer doorkwam en veel last had van vastlopers, reboots en andere rariteiten. Ik had van mijn Lumia 920 geloof ik nog een draadloze laadplaat en daar heeft de phone altijd opgeladen. Mijn vrouw heeft ook een Lumia 950 XL net als ik en tegelijkertijd gekocht alleen die van haar heeft altijd aan de originele snellader opgeladen maar haar accu gaat niet snel leeg en phone vertoont geen kuren, beide insider fast builds en accu's hebben dezelfde productie datum...
Wat me wel opvalt aan de nieuwe accu is dat de snellaad functie niet lijkt te werken. Ik heb tegelijk getest met de phone van mijn vrouw en in dezelfde tijd laad mijn nieuwe accu maar de helft van de wat de accu van mijn vrouws phone oplaadt. Het is een originele BV T4D MS accu, tenminste dat staat op de sticker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
dubbeldekkert schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:03:
Dat zou heel goed kunnen. Maar het is natuurlijk wel een feit dat snel laden nadelig is voor de levensduur. Alleen moet ik ook wel toegeven dat ik hem vrijwel altijd 's nachts aan de lader had hangen, terwijl dat nog slechter voor de batterij is.

Mijn batterij kwam uit september 2015, m'n nieuwe uit januari van dit jaar. Benieuwd of deze het langer uit gaat houden, ik haal hem voortaan wel van de lader als hij vol is.
Waarom is 'nachts laden slechter? Omdat het donker is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Arjantje72 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:56:
[...]

Waarom is 'nachts laden slechter? Omdat het donker is? ;)
Ik gok omdat ie na twee uurtjes wel vol is en daarna nog uren aan het stroom blijft liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
hjs schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:07:
[...]

Ik gok omdat ie na twee uurtjes wel vol is en daarna nog uren aan het stroom blijft liggen?
Ik denk dat de meeste dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Als ie niks gebruikt hoeft ie toch ook niet bij te laden, dus zie het probleem niet dat ie dan aan de lader hangt, laad mn telefoons al jaren snachts op
Moet wel zeggen dat ik nu af en toe ook een keer gemerkt heb dat als de telefoon nog 20% batterij heeft en ik een filmpje afspeel dat ie dan opeens uit gaat, telefoon weer aan zetten en je kan gewoon weer wat doen, beetje vreemd.

zojuist ook een nieuwe accu besteld om uit te proberen :)

[ Voor 7% gewijzigd door The_Scarabial op 02-07-2017 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Het oplaadproces is tegenwoordig dusdanig dat een accu niet kan worden overladen.
Net zoals het voorkomen wordt dat deze helemaal leeg raakt.
Immers als zo'n accu echt helemaal tot 0% ontladen is dan kan je hem afschrijven.
Vandaar dat ze afschakelen bij 10 respectievelijk 20%

[ Voor 10% gewijzigd door Amadeus1966 op 02-07-2017 14:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ton37 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:03:
Tsja, laat ik nou onlangs een fijne 950xl + displaydock voor een heel erg fijn second hand prijsje hebben gekocht. Had de 640 en wilde graag zo'n 950XL hebben.Afwachten werd beloond ;-) Vooral de camerakwaliteit incl. fysiek aanwezige afdrukknop waren hoofdreden. Gecombineerd met Geo-app, heerlijk voor mij. Beetje surfen, WAppen, lichte navigatie is wat ik doe. Geen last van app-gap.
Dus 'de een zijn dood, is de ander zijn brood', za'k moar zegge. Heerlijk toestel voor mij. Och ja, Msoft zal voorlopig wel basaal de OS blijven onderhouden, net zoals bijv. XP menig computer overleefde. Dus MSM zal ook dit toestel wel overleven. So I don't worry, be happy ;-))
Ook het feit om dezelfde OS te hebben op mobiel, laptop en desktop: hoef ik mijn energie maar in 1 OS te stoppen. Vind ik een uitkomst. Maar ik ben dan ook geen 'Tweaker' in hart en nieren wat dit betreft ;-))
Als je er niet al te veel "spannende" dingen mee doet, is het inderdaad een goede telefoon, met een dijk van een camera, en dat voor eigenlijk geen geld als je 'm tweedehands koopt.

Daarom hink ik ook op twee gedachten. Aan de ene kant begin ik 'm eigenlijk wel zat te worden, omdat ik ook gewoon langzaam maar zeker begin te merken hoe dood W10M eigenlijk is, en mijn accu is ook gewoon behoorlijk meh geworden in 18 maanden tijd.

Maar aan de andere kant: Het OS werkt gewoon zo lekker, leeftegels zijn gewoon geweldig, de camera is slechts geëvenaard, maar niet overtroffen en eigenlijk is ie ook wel snel zat voor wat ik ermee doe.

Dus ik weet niet wat ik doe als in november mijn abo afloopt. Eigenlijk zijn alle keuzes kut :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
SIM-only ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat [vrijwel] zeker met die nieuwe abo regels, maar ik weet niet of ik mijn 950 dan nog lang hou, en kijkend naar wat er nu te krijgen is in smartphone-land, zou ik niet weten waarmee ik 'm ga vervangen.

Maar daar open ik wel een aankoopadviestopic over tzt :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Heb ook maar een nieuwe accu via Amazon.de besteld. Mijn 950xl geeft ook elke avond de geest terwijl er nog iets van 20% over is van de accu.

Eind november loopt mijn contract af bij KPN en kan ik dus eind juli verlengen, maar ik stap over naar T-Mobile. Was al aan het kijken naar een iPhone 7 Plus in het rood want Android komt er hier niet in. Tenzij Microsoft me als nog positief weet te verrassen met een of andere high end telefoon aka Surface Phone. Maar dat denk ik niet :(

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MRE-Inc schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:45: want Android komt er hier niet in.
Ik ben toch aangenaam verrast hoe soepel android werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 13:34
Me vrouw zal ook terug overschakelen naar Android volgend jaar.

Haar 650 begint echt traag te worden op laatste builds en scherm die minder reageert.

We hebben beiden Windows Mobile een eerlijke kans gegeven, maar eigenlijk is er geen enkele reden meer om bij Windows Mobile te blijven.

Alle apps van MS zijn eveneens beschikbaar voor iOS en Android en bijna geen enkele app van Android en geen enkel app van Apple voor MS.

Een gemiste kans van MS om de toestellen echt te laten openbloeien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
RobinHood schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:31:
[...]

Als je er niet al te veel "spannende" dingen mee doet, is het inderdaad een goede telefoon, met een dijk van een camera, en dat voor eigenlijk geen geld als je 'm tweedehands koopt.

Daarom hink ik ook op twee gedachten. Aan de ene kant begin ik 'm eigenlijk wel zat te worden, omdat ik ook gewoon langzaam maar zeker begin te merken hoe dood W10M eigenlijk is, en mijn accu is ook gewoon behoorlijk meh geworden in 18 maanden tijd.

Maar aan de andere kant: Het OS werkt gewoon zo lekker, leeftegels zijn gewoon geweldig, de camera is slechts geëvenaard, maar niet overtroffen en eigenlijk is ie ook wel snel zat voor wat ik ermee doe.

Dus ik weet niet wat ik doe als in november mijn abo afloopt. Eigenlijk zijn alle keuzes kut :P
Ik heb een Yotaphone 2 als Android speledingetje. Ik heb dat ding al twee keer een factory reset gegeven. Ik heb mijn 950XL nog nooit een factory reset gegeven...
Ik zou niet weten wat ik zou moeten kopen mocht mijn 950XL ooit de geest geven... Vooral niet met mijn eisen: geen samsung, geen apple, wel geheugenkaart slot, minimaal 128Gb interne opslag en een camera minimaal zo goed als mijn 950XL. En dan wordt de spoeling wel erg dun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Wailing_Banshee schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:07:
[...]

Ik heb een Yotaphone 2 als Android speledingetje. Ik heb dat ding al twee keer een factory reset gegeven. Ik heb mijn 950XL nog nooit een factory reset gegeven...
Ik zou niet weten wat ik zou moeten kopen mocht mijn 950XL ooit de geest geven... Vooral niet met mijn eisen: geen samsung, geen apple, wel geheugenkaart slot, minimaal 128Gb interne opslag en een camera minimaal zo goed als mijn 950XL. En dan wordt de spoeling wel erg dun!
Ik zou zeggen, koop een reserve L950XL... Zijn er genoeg tweede hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

hjs schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:39:
[...]

Ik ben toch aangenaam verrast hoe soepel android werkt ;)
Android zal ongetwijfeld soepel werken, maar ik boycot Google zoveel mogelijk waar ik kan. Ik leef zoveel mogelijk google vrij indien mogelijk. Geen google accounts dus en geen zoekmachine gebruik van hun. Helaas ontkom ik er niet aan om regelmatig YouTube te moeten bezoeken voor filmpjes die daar op staan. Een 4K Sony tv komt er ook niet in want Android TV.

Verder pak ik zeer regelmatig de iPhone SE van mijn vriendin en als ik dan door die statische grid met icoontjes blader, dan mis ik echt alle info van de life tiles die ik heb op W10M. Die dingen werken echt geniaal. En nee, action centers zijn geen vervanging voor life tiles.
Verder doe ik niet zoveel spannende dingen op mijn telefoon. Beetje whatsapp, mail en foto's maken. Dan houd het wel op. Het nummer welke op mijn staatslot staat die ik 1x per 2/3 maanden koop, controleer ik wel als ik op mijn Surface Pro 3 zit, daar heb ik geen app voor nodig.

Iig zie ik net dat Amazon mijn bestelling heeft verzonden. Gisteren besteld dus vanuit Duitsland zal mijn accu er overmorgen wel zijn. Ben benieuwd hoe mijn 950XL het dan weer doet. Ik moet alleen nog een nieuwe front cam scoren omdat die het niet meer doet om een of andere reden nadat ik de 1703 (die meer stuk maakt dan me lief is) update erop heb gezet.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
dubbeldekkert schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:03:
"[N]atuurlijk wel een feit" is wat kort door de bocht hier. Als ik even aanneem dat je met "snel laden" refereert aan de 3 A-standaard lader die je bij je Lumia kreeg. De accu is 3 Ah, dus die lader doet ongeveer 1 C, dat wordt over het algemeen (net) niet als "snel" beschouwd. Daarbij doet snelladen lithium-accu's weinig pijn. Je wint ook niet veel want je bereikt alleen Vmax (70% vol) wat eerder, daarna moet je toch langzaam aftoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NL_Alert werkt niet goed op mijn 950 XL. Ik heb NL-Alerts uitstaan binnen de instellingen, maar ik kreeg 2x een signaal ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:47:
NL_Alert werkt niet goed op mijn 950 XL. Ik heb NL-Alerts uitstaan binnen de instellingen, maar ik kreeg 2x een signaal ;)
Dat heb ik tot nu toe altijd gehad, op de L950XL en de L930. Beter dubbel dan geen melding. Maar of dit typisch W10M is, of dat dit ook op de andere platformen, gebeurd weet ik niet.

Of de melding is enkel binnen gekomen, maar de berichten app ziet het als een gewoon bericht, en een alarm bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Hier nieuwe accu binnen, via coolblue.

1tje met datum 2016/05/08, had er 1 met 2015/11/18.

Dus 6 maandjes nieuwer, moet wel zeggen dat mn 2015 model in vergelijk met de 2016 model, lichtelijk een bolling heeft. We gaan het testen en zien wel hoe die het vol houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:23
ardvark99 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:53:
[...]
Dat heb ik tot nu toe altijd gehad, op de L950XL en de L930. Beter dubbel dan geen melding. Maar of dit typisch W10M is, of dat dit ook op de andere platformen, gebeurd weet ik niet.

Of de melding is enkel binnen gekomen, maar de berichten app ziet het als een gewoon bericht, en een alarm bericht.
Ach ik heb vandaag pas weer een melding gehad. Zeker 9 maanden geen enkele melding van NL Alert gehad en ik heb echt totaal niets verandert. Ah well, nog maar 3 weken en dan komt mijn china-phone als vervanging en laat ik het toestel voor wat het is. Had waarschijnlijk nog wel even langer rond gehangen, maar liet toestel vallen en scherm is compleet kapot. Zal er niet echt om treuren. Het toestel is echt super en het OS is ook goed, maar de houding van MS en van de app ontwikkelaars ten opzichte van W10M is gewoon zo slecht dat ik het wel voor gezien hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Caelorum schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:12:
[...]

Ach ik heb vandaag pas weer een melding gehad. Zeker 9 maanden geen enkele melding van NL Alert gehad en ik heb echt totaal niets verandert.
Klopt, die NL-alert wordt niet altijd verstuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:23
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:04:
[...]

Laatste was inderdaad in december, maar toen heb ik hem ook niet gehad. Ze geven zelf aan dat als je in gesprek bent of slecht bereik hebt dat je het wellicht niet krijg, maar ik ben vrijwel nooit in gesprek, en al helemaal niet rond 12 uur. Verder heb ik altijd goed bereik, dus dat kan het niet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:30

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:04:
[...]

Je bedoelt: wordt niet altijd ontvangen?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
GerCor schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:52:
[...]

Nee, ik bedoelde verstuurd. Ik heb hem tot nu altijd ontvangen als ik hem had moeten ontvangen. Ik krijg er wel altijd 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Laatst online: 22:43
GerCor schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:52:
[...]

Wanneer zendt de overheid in 2017 een NL-Alert controlebericht uit?
In 2017 zendt de overheid twee controleberichten uit. Op 3 juli 2017 en op 4 december.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
Vraagje: de Wifi wordt na verloop steeds automatisch ingeschakeld op mijn 950xl, ondanks dat ik de wifiknop steeds uitzet. Heb alle instellingen doorgelopen maar kom er niet uit?
Wat zie ik over het hoofd??
Bvd Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Ton37 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:33:
Vraagje: de Wifi wordt na verloop steeds automatisch ingeschakeld op mijn 950xl, ondanks dat ik de wifiknop steeds uitzet. Heb alle instellingen doorgelopen maar kom er niet uit?
Wat zie ik over het hoofd??
Bvd Ton
Kijk eens bij de wifi instellingen zodra je wifi hebt uitgezet. Er verschijnt een optie "schakel wifi in na .." waarschijnlijk staat het nu ingesteld op '1 uur'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
Nou ja zeg, ik wist het ... ik wist het; vorig jaar nog 1 x gedaan 8)7 8)7 Thnx :)

Als excuus (voor mijzelf ), ik zette de Wifi uit via het snelmenu, dan komt die keuze nl niet in beeld :/

[ Voor 39% gewijzigd door Ton37 op 05-07-2017 08:08 ]

Pagina: 1 ... 117 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.