Acties:
  • +1 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 16:07
Ik heb wat problemen met mijn 950 sinds CU.
- hij wordt veel warmer, vooral met Edge en Maps
- meerdere malen per dag is ie unresponsive voor enkele seconden tot een halve minuut of nog langer
- batterij looptijd is merkbaar slechter en varieert sterk van dag tot dag.

De 950 heb ik al meerdere keren een fabrieksreset gegeven (voorheen nog nooit) en ook een keer met recovery tool. Maar dat mocht allemaal niet baten. Ik las dat de kwaliteit van de accu slecht is voor een flagship, maar ik voel er eerlijk gezegd niks voor om voor dit geval nog geld uit te gaan geven en een nieuwe accu te kopen.

Helaas kan ik niet de vorige windows versie erop zetten, zonder dat deze automatisch update, anders zou ik dat doen.

Heeft iemand nog ideeën (buiten een andere telefoon kopen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:59
opdiefiets schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:38:
Ik heb wat problemen met mijn 950 sinds CU.
- hij wordt veel warmer, vooral met Edge en Maps
- meerdere malen per dag is ie unresponsive voor enkele seconden tot een halve minuut of nog langer
- batterij looptijd is merkbaar slechter en varieert sterk van dag tot dag.

De 950 heb ik al meerdere keren een fabrieksreset gegeven (voorheen nog nooit) en ook een keer met recovery tool. Maar dat mocht allemaal niet baten. Ik las dat de kwaliteit van de accu slecht is voor een flagship, maar ik voel er eerlijk gezegd niks voor om voor dit geval nog geld uit te gaan geven en een nieuwe accu te kopen.

Helaas kan ik niet de vorige windows versie erop zetten, zonder dat deze automatisch update, anders zou ik dat doen.

Heeft iemand nog ideeën (buiten een andere telefoon kopen)?
Ik heb exact dezelde symptomen. MS wil van de laatste gebruikers af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:45
Sthony schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:36:
[...]

Ik heb exact dezelde symptomen. MS wil van de laatste gebruikers af.
Haha, daar begint het wel op te lijken...
Deze vakantie gebruikte ik de 950 als routeplanner terwijl ik een bluetooth muziekstream aan had met behulp van bluetooth.

Al om al was het een groot drama. De routeplanner die er om de zoveel tijd uitklapte, herberekeningen, vastlopers, muziek die bleef wegvallen door de vastlopers, routeplanner die na het aangeven van een alternatieve route alsnog het origineel ging plannen, afslagen niet goed aangeven en meer van dat soort moois.

Waarom kon mijn Nokia N8 met een nietig ARM11 processortje dit wel allemaal gewoon maar een "moderne" Lumia met 3GB RAM en hexacore processor niet?

Ik begin toch aardig te overwegen om gewoon een Nokia 6 te gaan halen... Ik zal dan wel de camera missen...

On a positive note, de nieuwe batterij is wel een behoorlijke vooruitgang. Ik kan weer makkelijk de dag vol maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:55
Ik heb sinds de CU wel 1 probleem met m'n 950XL. Hij wil niet meer uit. Als ik hem uitzet door het scherm naar beneden te bewegen, blijft hij op een zwart scherm met "Goodbye" erop staan. Hij gaat gewoon niet uit, tenzij ik het power knopje ingedrukt blijf houden, zodat hij restart.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Heb je wel de lader eruit? Een Nokia/windows geval kan je niet uitzetten als er nog een voedingskabel inzit. Heeft bij mij ook even geduurd voor ik dat door had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:55
shiptronic schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:39:
Heb je wel de lader eruit? Een Nokia/windows geval kan je niet uitzetten als er nog een voedingskabel inzit. Heeft bij mij ook even geduurd voor ik dat door had.
Ja. Hiervoor, als ik hem aan de lader had en ik zette hem uit, ging hij automatisch ook weer aan. (net zoals m'n Nokia Lumia 800 en Nokia Lumia 920) Maar hij sluit nu niet eens meer af...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ik stop er mee... mijn Lumia 950 heeft nog steed restarts als ik vaak foto's maak (op intern geheugen!), scherm gaat niet meer aan als ik hem na bellen bij mijn hoofd weg haal, scherm gaat sowieso soms slecht aan (paar keer aan/uit waarna hij pas werkt). Het gemis aan apps heb ik eerder eens aangehaald. Edge heeft nog steeds problemen met velden invullen sinds laatste grote update, wordt ook niets aan gedaan.

Ik heb zojuist een Galaxy S8 besteld. Doei doei Windows Mobile, we hebben het lang volgehouden! ;w

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
The_MAN schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:00:
Ik stop er mee...

Ik heb zojuist een Galaxy S8 besteld. Doei doei Windows
Daar krijg je spijt van, niet om het een of ander maar je krijgt gewoon spijt.
Voor deze uitspraak heb ik gefundeerde redenen voor.

Teveel apps
Android is nu betrouwbaarder
Meer functionaliteit
Meer recentere hardware

Allemaal van die puntjes waar Windows juist zo sterk in is.
Weinig apps
Niet altijd betrouwbaar
Minder functionaliteit
En wat meer gedateerde hardware.

Do i need to say more....

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Amadeus1966 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:24:
[...]
[knip]

Do i need to say more....
Yes...

Je gaat nu eindelijk de reclame onder ogen krijgen die je tot nu toe hebt moeten missen bij de meeste gratis Windows mobiele apps :P

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
hardware-lover schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:57:
[...]

Yes...

Je gaat nu eindelijk de reclame onder ogen krijgen die je tot nu toe hebt moeten missen bij de meeste gratis Windows mobiele apps :P
Denk niet dat ik daar veel last van ga krijgen, De apps die nu niet heb (of met slechte functionaliteit) en graag wil zijn van verschillende bedrijven zoals AirBerlin, Rabobank, BMW, Expedia, Booking.com, etc. Denk niet dat daar veel reclame in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 12:58

Arjan81

Rotterdam

dr_dreey schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:22:
Ik heb ook net een nieuwe accu besteld en binnengekregen gister (met productie datum 8/1/2017) daar ik de laatste maanden de dag niet meer doorkwam en veel last had van vastlopers, reboots en andere rariteiten. Ik had van mijn Lumia 920 geloof ik nog een draadloze laadplaat en daar heeft de phone altijd opgeladen. Mijn vrouw heeft ook een Lumia 950 XL net als ik en tegelijkertijd gekocht alleen die van haar heeft altijd aan de originele snellader opgeladen maar haar accu gaat niet snel leeg en phone vertoont geen kuren, beide insider fast builds en accu's hebben dezelfde productie datum...
Wat me wel opvalt aan de nieuwe accu is dat de snellaad functie niet lijkt te werken. Ik heb tegelijk getest met de phone van mijn vrouw en in dezelfde tijd laad mijn nieuwe accu maar de helft van de wat de accu van mijn vrouws phone oplaadt. Het is een originele BV T4D MS accu, tenminste dat staat op de sticker...
Hier exact hetzelfde probleem. Nieuwe accu besteld. Lijkt het beter te doen. In ieder geval geen vastlopers meer. Snellaad functie werkt niet meer. Voort geeft hij soms aan 100%. Vervolgens van lader af of stekker eruit en dan springt hij terug naar 64% of 80%. Ligt eraan of hij op de draadloze plaat ligt of aan het snoer hangt. Hoop dat het beter wordt anders batterij maar weer omruilen.

Heb net de batterij eruit en 30 sec aan/uit knop move geprobeerd en hoop dat hij het nu weer gaat doen.

Heb nu sinds de 3310 bijna alleen maar Nokia en Windows Telefoons gehad (ja een paar keer een jaar een samsung en 1 keer een panasonic). Maar ik ben nu echt close om afscheid te gaan nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjan81 op 11-07-2017 15:22 ]

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-10 09:14
Arjan81 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:19:
[...]
Heb nu sinds de 3310 bijna alleen maar Nokia en Windows Telefoons gehad (ja een paar keer een jaar een samsung en 1 keer een panasonic). Maar ik ben nu echt close om afscheid te gaan nemen.
Je kan toch weer prima terug naar Nokia, inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Arjan81 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:19:
[...]

Hier exact hetzelfde probleem. Nieuwe accu besteld. Lijkt het beter te doen. In ieder geval geen vastlopers meer. Snellaad functie werkt niet meer. Voort geeft hij soms aan 100%. Vervolgens van lader af of stekker eruit en dan springt hij terug naar 64% of 80%. Ligt eraan of hij op de draadloze plaat ligt of aan het snoer hangt. Hoop dat het beter wordt anders batterij maar weer omruilen.

Heb net de batterij eruit en 30 sec aan/uit knop move geprobeerd en hoop dat hij het nu weer gaat doen.

Ik had 9 jaar lang windows telefoons, van CE, naar WP naar WM, deze week was het genoeg. Zal nog even laten weten hoe de S8 bevalt als hij vrijdag binnen is. Er zijn nog maar weinig mensen over en dat wordt alleen maar minder... helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Na enkele dagen met de nieuwe accu (productiedatum 8-1-2017) ervaar ik het volgende:

-snel laden werkt niet meer
-aan de stroom tv kijkend trekt de telefoon sneller leg dan hij oplaadt
-bij het afkoppelen van de lader (na het opladen met zowel de standaard lader als de draadloze lader van de oude L920) krijg ik soms na enkele seconden een lagere batterij waarde dan 100%
-overall een slechtere performance in gebruikstijd en laad tijd.

Heb ik pech of ervaren de meesten deze issues met de nieuwe accu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Arjan81 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:24:

Pech, ik had die problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-10 14:36
Arjan81 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:24:
Na enkele dagen met de nieuwe accu (productiedatum 8-1-2017) ervaar ik het volgende:

-snel laden werkt niet meer
-aan de stroom tv kijkend trekt de telefoon sneller leg dan hij oplaadt
-bij het afkoppelen van de lader (na het opladen met zowel de standaard lader als de draadloze lader van de oude L920) krijg ik soms na enkele seconden een lagere batterij waarde dan 100%
-overall een slechtere performance in gebruikstijd en laad tijd.

Klinkt als pech, als je nog een 3e oplader zou hebben, kun je het daar nog een keer mee testen, maar ik denk dat je een rotte heb.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Rhodan schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:30:
[...]

Klinkt als pech, als je nog een 3e oplader zou hebben, kun je het daar nog een keer mee testen, maar ik denk dat je een rotte heb.
Dank hjs en Rhodan.

Morgen omruilen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amadeus1966
Als ik overstap naar Android....
....en die kans is aanwezig.
Dan denk ik dat ik toch richting de Nokia's ga kijken.

Voelt wat minder aan als overspel denk ik.

Wachten is op Carl...
Want ik wil wel een degelijke camera houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-10 12:24
@Arjan81
Mijn eerste vervangende accu heb ik via ebay besteld uit Dld. Zou om een OEM accu gaan maar eenmaal binnen zat er over Microsoft logo en tekst een zwarte sticker (eraf gehaald uit nieuwsgierigheid wat eronder stond) Verder klopte het typenummer wel en productiedatum was 8/1/2017. Deze accu vertoonde dezelfde mankementen die jij beschrijft, geen quick charge, laden tot 100% en van de lader ineens 60 a 70% binnen paar minuten. Ik heb van de originele accu en de ebay accu de gehele sticker afgehaald om te kijken of eronder nog info stond op de accu zelf (een sticker kan iedereen erop plakken) er stond een lange reeks cijfers op welke niet identiek zijn. Een Google en Bing search kwam echter niet met resultaten.
Omdat de vervangende accu mij deed twijfelen of het wel een originele was bij Coolblue nog een vervangende accu besteld waar bij stond dat dit een originele OEM accu was, eenmaal binnen was bij deze accu het Microsoft logo en tekst niet afgeplakt en er zit zo'n glimmende TM sticker op, echter hier mist aan de voorzijde de witte vocht indicator sticker. Productie datum is ook 8/1/2017 en om een lang verhaal kort te maken deze accu vertoont dezelfde mankementen. Ik heb de accu geprobeerd op te laden met 4 verschillende originele snelladers van Microsoft (mijn vrouw en ik hebben 1 1/2 jaar geleden beide een 950XL gekocht waar toen ook een displaydock bij zat met snelladers, vandaar 4) en bij alle laders hetzelfde euvel. Leuk detail is dat ik de eBay accu en de Coolblue accu in mijn vrouws 950XL geprobeerd heb en bij haar telefoon werken beide accu's naar behoren (snelladen werkt en laadt op tot 100%). Haar telefoon heeft sowieso nog geen problemen met de originele accu, enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat mijn vrouw haar telefoon altijd 's nachts heeft opgeladen met de originele snellader, mijn telefoon is altijd 's nachts opgeladen met een draadloze lader welke ik bij mijn L920 heb gekregen destijds.
Al met al snap ik er weinig meer van en op inet kan ik weinig vinden over deze problemen. Ik ga binnenkort een clean install doen via WDRT, kijken of dat iets oplost, misschien is het iets softwarematigs maar ik ben bang dat er door de defecte originele accu waar ik lang mee door heb gelopen iets elektronisch in het oplaad circuit niet optimaal meer werkt... To be continued.

@ardvark99
Ja maar zonder succes, dank voor het meedenken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door dr_dreey op 12-07-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:29
Hebben jullie al geprobeerd om de accu voor een periode van een half uur of langer verwijderd te laten uit de 950XL. Effe spelen met de aan/uit knop, zodat alle spanning verdwenen is uit het toestel. En daarna de accu terugplaatsen.

Het kan zijn dat bepaalde onderdelen in de GSM, waar net de accu verwijderd is, nog even onder spanning blijven, zoals het oplaadcircuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amadeus1966 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:28:
Als ik overstap naar Android....
....en die kans is aanwezig.
Dan denk ik dat ik toch richting de Nokia's ga kijken.

Voelt wat minder aan als overspel denk ik.

Wachten is op Carl...
Want ik wil wel een degelijke camera houden.
Gezien het artikel op onze FP vandaag, onderbouwt dit voor mij nogmaals waarom ik nog steeds een voorkeur heb voor "onze" 950 XL. Zolang deze het prima blijft doen (en ik heb werkelijk niets te klagen over de werking), ga ik nog steeds voor mijn gekozen setup. Naast de Lumia een goedkope sidekick die oneerbiedig "Androcht" wordt genoemd ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
@hjs
Wat is de productie datum van je accu en waar heb je deze gekocht?

[ Voor 8% gewijzigd door dr_dreey op 12-07-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

dr_dreey schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:16:
@Arjan81
Mijn eerste vervangende accu heb ik via ebay besteld uit Dld. Zou om een OEM accu gaan maar eenmaal binnen zat er over Microsoft logo en tekst een zwarte sticker (eraf gehaald uit nieuwsgierigheid wat eronder stond) Verder klopte het typenummer wel en productiedatum was 8/1/2017. Deze accu vertoonde dezelfde mankementen die jij beschrijft, geen quick charge, laden tot 100% en van de lader ineens 60 a 70% binnen paar minuten. Ik heb van de originele accu en de ebay accu de gehele sticker afgehaald om te kijken of eronder nog info stond op de accu zelf (een sticker kan iedereen erop plakken) er stond een lange reeks cijfers op welke niet identiek zijn. Een Google en Bing search kwam echter niet met resultaten.
Omdat de vervangende accu mij deed twijfelen of het wel een originele was bij Coolblue nog een vervangende accu besteld waar bij stond dat dit een originele OEM accu was, eenmaal binnen was bij deze accu het Microsoft logo en tekst niet afgeplakt en er zit zo'n glimmende TM sticker op, echter hier mist aan de voorzijde de witte vocht indicator sticker. Productie datum is ook 8/1/2017 en om een lang verhaal kort te maken deze accu vertoont dezelfde mankementen. Ik heb de accu geprobeerd op te laden met 4 verschillende originele snelladers van Microsoft (mijn vrouw en ik hebben 1 1/2 jaar geleden beide een 950XL gekocht waar toen ook een displaydock bij zat met snelladers, vandaar 4) en bij alle laders hetzelfde euvel. Leuk detail is dat ik de eBay accu en de Coolblue accu in mijn vrouws 950XL geprobeerd heb en bij haar telefoon werken beide accu's naar behoren (snelladen werkt en laadt op tot 100%). Haar telefoon heeft sowieso nog geen problemen met de originele accu, enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat mijn vrouw haar telefoon altijd 's nachts heeft opgeladen met de originele snellader, mijn telefoon is altijd 's nachts opgeladen met een draadloze lader welke ik bij mijn L920 heb gekregen destijds.
Al met al snap ik er weinig meer van en op inet kan ik weinig vinden over deze problemen. Ik ga binnenkort een clean install doen via WDRT, kijken of dat iets oplost, misschien is het iets softwarematigs maar ik ben bang dat er door de defecte originele accu waar ik lang mee door heb gelopen iets elektronisch in het oplaad circuit niet optimaal meer werkt... To be continued.

@ardvark99
Ja maar zonder succes, dank voor het meedenken. :)
dr dreey

Wij hebben precies dezelfde problemen. Ik heb eveneens 's nachts opgeladen met de draadloze L920 lader en ook heel lang doorgelopen met het uitvallen etc. Wat dan wel weer vreemd is. Het snelladen werkt wel nog steeds bij de originele 'kapotte' accu en deze gaat ook veel langer mee. Ware het niet dat hij regelmatig uitvalt. Dus naar mijn idee kan het niet aan de telefoon liggen want bij de oude accu werkt het snel laden nog wel naar behoren.

Vandaar dat ik bij CB een nieuwe accu heb besteld. Echter ervaar ik nu de problemen zoals beschreven. Morgen mag ik de accu omruilen. Dus wellicht heb ik dan wel een goede. Maar eigenlijk ben ik bang dat het niet gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
@Arjan81
Laat ajb weten wat de uitkomst is.
Ik ga morgen of vrijdag WDRT doen en laat weten of het soelaas biedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

dr_dreey schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:04:
@Arjan81
Laat ajb weten wat de uitkomst is.
Ik ga morgen of vrijdag WDRT doen en laat weten of het soelaas biedt.
Prima ik zal de uitkomst hier delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

dr_dreey schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:58:
@hjs
Wat is de productie datum van je accu en waar heb je deze gekocht?
Heb de L950 ondertussen verkocht, kan dus niet even kijken.
Had hem afgelopen december via bol.com gekocht bij BestelHoesje.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
@hjs
Dank voor de info

Phone hangt inmiddels aan WDRT, dan ben ik er maar vanaf.
Nadeel van WDRT is dat na reflash er nog allerlei updates zijn, WDRT versie nl. is pre CU helaas. Daarnaast zit ik in insider fast maar ik denk dat ik nu eerst even op production build blijf de aankomende dagen om evt insider build problematiek uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjan81 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:59:
[...]
dr dreey

Wij hebben precies dezelfde problemen. Ik heb eveneens 's nachts opgeladen met de draadloze L920 lader en ook heel lang doorgelopen met het uitvallen etc. Wat dan wel weer vreemd is. Het snelladen werkt wel nog steeds bij de originele 'kapotte' accu en deze gaat ook veel langer mee. Ware het niet dat hij regelmatig uitvalt. Dus naar mijn idee kan het niet aan de telefoon liggen want bij de oude accu werkt het snel laden nog wel naar behoren.

Vandaar dat ik bij CB een nieuwe accu heb besteld. Echter ervaar ik nu de problemen zoals beschreven. Morgen mag ik de accu omruilen. Dus wellicht heb ik dan wel een goede. Maar eigenlijk ben ik bang dat het niet gaat helpen.
Voor mij is het CB exemplaar de duidelijk "minst goede" van de drie exemplaren die ik nu heb liggen (buiten die originele in het toestel aanwezige inmiddels hoogzwangere versie). Weliswaar de meest recentere v.w.b. productie-datum, maar dat is op papier dan ook wel het enige positieve, buiten zijn acceptabele verkoopprijs.

hardware-lover in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:37

The_Scarabial

MTB for life!

hardware-lover schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:19:
[...]

Voor mij is het CB exemplaar de duidelijk "minst goede" van de drie exemplaren die ik nu heb liggen (buiten die originele in het toestel aanwezige inmiddels hoogzwangere versie). Weliswaar de meest recentere v.w.b. productie-datum, maar dat is op papier dan ook wel het enige positieve, buiten zijn acceptabele verkoopprijs.

hardware-lover in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"
Hier nu met de de accu die ik bij CB had besteld juist alleen maar positief, accu haalt weer ruim een dag :D en schakelt bij 20% niet meteen af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
Up en running weer vanaf WDRT, wat een gedoe.

Via WDRT build 10586
Via WU build 14939
Via WU build 15063
Via WU 2017-07 update for ARM devices

Ik kan geen draaiende tandwielen en we 're getting there, it'll be worth the wait meer zien, haha.

Na de laatste update phone met accu 100% van de lader en zonder backup restore alle apps geüpdate, geïnstalleerd en ingesteld en alle settings ingesteld (lees paar uur verder) en nu nog 70% over.
Hopen dat de phone vannacht op de draadloze lader normaal oplaadt en morgenvroeg 100% is en normaal drained.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The_Scarabial schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:18:
[...]
Hier nu met de de accu die ik bij CB had besteld juist alleen maar positief, accu haalt weer ruim een dag :D en schakelt bij 20% niet meteen af
Moet jij je eens voorstellen als je mijn "oude" nieuwe accu in je toestel zou hebben zitten, dan zouden het misschien wel 2 dagen worden i.p.v. ruim één dag :+

Flauwekul natuurlijk, maar èh, uitvallen bij 20% hebben ze alle drie nooit gedaan hier? Bij de ingestelde 15% gaat het kaarsje branden en ook dan gaan ze nog steeds door. Sterker, ik kan me met een gezonde accu niet herinneren dat ooit mee te hebben gemaakt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
dr_dreey schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:33:
Up en running weer vanaf WDRT, wat een gedoe.

Via WDRT build 10586
Via WU build 14939
Via WU build 15063
Via WU 2017-07 update for ARM devices

Ik kan geen draaiende tandwielen en we 're getting there, it'll be worth the wait meer zien, haha.

Na de laatste update phone met accu 100% van de lader en zonder backup restore alle apps geüpdate, geïnstalleerd en ingesteld en alle settings ingesteld (lees paar uur verder) en nu nog 70% over.
Hopen dat de phone vannacht op de draadloze lader normaal oplaadt en morgenvroeg 100% is en normaal drained.
En het heeft niet geholpen helaas.
Van de lader met 100% en nog geen paar minuten later 65% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-10 20:31
dr_dreey schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:15:
[...]

En het heeft niet geholpen helaas.
Van de lader met 100% en nog geen paar minuten later 65% over.
Kan het niet zo zijn dat niet goed gemeten wordt hoeveel sap er in de batterij zit? Dan zou je een keer de batterij tot ongeveer 10 procent moeten laten leeglopen en dan weer opladen. Het is het proberen waard, nietwaar?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr_dreey
@kruila
Gedaan, als in leegtrekken tot phone uitschakelt en dan met originele lader laten opladen tot 100%. Helaas zelfde euvel, wederom naar paar minuten van 100% naar 60 a 70%.
Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• au-
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-10 13:43

au-

Hello. Ik had exact hetzelfde probleem met een nieuwe accu voor de Lumia 950 vorige week. Aan de lader geeft 'ie 100%, van de lader af springt 'ie terug naar ~65% (draadloze lader) of ~80% (originele USB-C lader). En snelladen werkt niet. Leeg laten lopen en weer vol laden maakte geen verschil.

Inmiddels is deze accu onderweg terug naar de leverancier, even afwachten of er een nieuwe komt en wat die gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Arjan81 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:09:
[...]

Prima ik zal de uitkomst hier delen.
Nieuwe accu zit erin. Nu laden. Productiedatum is echter weer 8-1-2017. Dus heb er hard hoofd in. Bij aan-uitzetten was ik alweer 6% van batterij kwijt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjan81 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:38:
[...]
Nieuwe accu zit erin. Nu laden. Productiedatum is echter weer 8-1-2017. Dus heb er hard hoofd in. Bij aan-uitzetten was ik alweer 6% van batterij kwijt. |:(
Is de accu v.w.b. aanzien en opschriften ook anders dan de originele als je ze vergelijkt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

hardware-lover schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:54:
[...]

Is de accu v.w.b. aanzien en opschriften ook anders dan de originele als je ze vergelijkt?
Verschillen:

- productiedatum
- op de nieuwe zit een refelecterend stickertje (TM)
- de nieuwe zit een stuk strakker in de phone
- de aansluiting van de nieuwe met de aansluit polen in de phone lijkt anders (bij de oude een los component, bij de nieuwe meer uit 1 stuk).

Beide stickers (opschriften) zijn nagenoeg gelijk geven aan dat het originele Microsoft batterij gaat. Volgens mij staat op de nieuwe alleen v6.0 maar dat weet ik niet zeker want hij zit er nu in.

Ben nu een uur aan het laden en ongeveer 30% bijgeladen dus snelladen werkt naar mijn idee niet.

Update: Opeens was hij toch bij 100% na 2 uur vanaf 36%. Na ontkoppelen bleef hij even op 100% hangen. Dus ik denk start hem even opnieuw op. Toen ging hij naar 78%. :( Nu maar weer aan lader) Ik ga even bekijken hoe het de komende dagen gaat. Maar heb weinig hoop.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjan81 op 13-07-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
@hardware-lover
Verschillen zijn bij mij hetzelfde dan bij @Arjan81
Het lijkt erop dat er iets is met de 8/1/2017 accu's zoals @hardware-lover reeds beschreef
hardware-lover schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:00:
Als vervolg op mijn 2017 accu ervaring; hardware-lover in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

Ruim 4 dagen geleden maar eens mijn andere "reserve" accu in gebruik genomen met productiedatum 02-2016. Deze is een tijdje geleden bij Amazon.de besteld en is origineel Microsoft gelabeld.
Nadat het rest-percentage, voordat deze 's nachts aan de lader ging, opvallend (flink) hoger was dan anders het geval, heb ik deze nu maar eens gebruikt tot het kaarsje tevoorschijn kwam (ingesteld op 15%).

De tot 100% geladen accu heeft het nu, bij voor mijn doen redelijk normaal gebruik, 50 uur volgehouden op één lading. Dit is voor mij zelfs een extreem getal. Ik heb in die tijd, of voorafgaande aan, niets aan de instellingen of apps gewijzigd. Wel gewoon die dingen gedaan die anders ook gebeurden. Ik heb de telefoon wel wat minder ter hand genomen dan normaal het geval is (oppakken, ontgrendelen, een snelle check en weer wegleggen), maar niet extreem veel minder.

Afijn, mijn "oude" nieuwe 2016 accu lijkt het stukken beter te doen dan mijn "nieuwe" nieuwe 2017 accu. Zelfs mijn "oude" oude 2016 accu (productiedatum 03-2016), doet het flink beter dan de 2017 versie.

Een mogelijke verklaring voor het verschil tussen de accu's zou het productieproces kunnen zijn?
LGC_BV-T4D-PhoneProgram_v5.0 t.o.v. v6.0?

Een ander opvallend iets, telefoon wordt veel minder warm met de 2016 accu's. Tijdens het laden en bij gebruik.

Men zou misschien denken dat het 2017 exemplaar defect is, maar bij vollast of andere zaken geeft deze geen krimp, loopt alleen wat sneller leeg.
Ik ga als laatste mijn 8/1/2017 accu voor een aantal dagen wisselen met mijn vrouws L950XL accu om te kijken of het probleem mee verhuisd. Ik heb dit reeds eerder gedaan maar voor een paar uur, om 100% zekerheid te hebben ga ik dit nu een aantal dagen doen en mij en mijn vrouws phone goed in de gaten houden qua accu gebruik.
To be continued.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• au-

au-

dr_dreey schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:02:
@hardware-lover
Verschillen zijn bij mij hetzelfde dan bij @Arjan81
Het lijkt erop dat er iets is met de 8/1/2017 accu's zoals @hardware-lover reeds beschreef
De mijne met hetzelfde probleem was van maart 2016, dus al een stuk ouder.
Verder gelijk aan wat @Arjan81 beschrijft - een glimmend TM stickertje, en zit strakker in m'n telefoon als de originele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Arjan81 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:35:
[...]

Update: Opeens was hij toch bij 100% na 2 uur vanaf 36%. Na ontkoppelen bleef hij even op 100% hangen. Dus ik denk start hem even opnieuw op. Toen ging hij naar 78%. :( Nu maar weer aan lader) Ik ga even bekijken hoe het de komende dagen gaat. Maar heb weinig hoop.
Update: Na 1,5 dag gebruik en 2 keer opladen.

- opladen lijkt toch goed te gaan in ieder geval tot 100%. Alleen met snoer geladen en niet draadloos. Hij spring niet terug naar een lager % na verwijderen snoer (vanochtend) (wel na het reboot)
- Nu na 1,5 uur gebruik (radio en nieuws lezen) zit ik op 88%.

Ik blijf het monitoren de komende dagen maar heb toch voorzichtige hoop dat deze accu het beter doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:23

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Hier mijn bevindingen met een nieuwe accu voor de 950XL.

Besteld via amazon.de voor ongeveer 30 euro. Bij aankomst stond er een adres uit Jersey USA op.

Sticker om de accu zag er net zo uit als de originele.
Datum op de nieuwe 8 januari 2017

Ik laad de 950xl altijd 's nacht op via de oranje wireless charger die destijds met de komst van de 930 gereleased werd.

's Ochtends geeft de accu 100% aan, maar ook bij mij naar een paar minuten naar 67%. Dat is dus via de wireless charger die naast mijn bed ligt.

Moet wel zeggen dat de telefoon daarna ongeveer 2,5 uur op 67% heeft gestaan. Op mijn werk net via de originele lader die bij de continuum dock zat opgeladen. In ongeveer een half uur stond die weer op 100%. Nu ligt de 950xl alweer ruim een uur op tafel van de lader af en geeft nog steeds 100% aan.

Heb het idee dat de wireless chargers het niet helemaal goed doen.

Tevens laad ik de 950xl op in de auto via de sigaretten aansteker en zo'n plug. Wel met de originele usb-c kabel die bij de 950xl geleverd werd. Snel laden werkt dan prima en als de 950xl van de lader af is nadat ik uit de auto stap, dan zakt het percentage niet ineens 20% zoals wanneer je hem van de wireless lader haalt.

Kortom, opladen met de originele kabels en laders werkt bij mij het beste.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Echt vaag, sinds vandaag problemen met het opladen van de m'n 950, het lijkt vooralsnog aan de poort van het opladen te liggen, lijkt of de laadkabel er te los in valt, maar dit was volgensmij altijd al het geval, maar nu opeens veel moeite om het laadsymbooltje te voorschijn te krijgen.
Nog nooit last van gehad, heel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:07

P_Tingen

omdat het KAN

Mooi moment om over te gaan op draadloos laden ....

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:23

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Zaterdag opgeladen via de normale oplader (snellader) De 950xl is daarna iets van 6x uitgevallen. Elke keer als deze in mijn broekzak zat. Nadat de telefoon weer aangezet werd, kreeg ik elke keer de melding dat ik mijn pincode te vaak had ingevoerd en dat ik via A1B2C3 de telefoon moest unlocken. Deze melding kwam dus direct na een cold boot. Het leek er dus ook op dat de telefoon in mijn broekzak telkens geprobeerd is te unlocken en daarna uit zichzelf is uitgezet. Zodra ik even kort op de powerknop drukte, sprong het toestel aan en bootte zoals de telefoon boot vanaf een cold start. Dit allemaal met de nieuwe accu van 8-1-2017 die ook bij mij te strak in de telefoon zit. Ik kan deze er niet eens met mijn vingers uithalen, heb er echt een mesje voor nodig.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben nu al een paar weken over op Android maar mis eigenlijk een standaard SMS-toontje van de 950. Geen idee meer hoe dat toontje heet in WindowsPhone maar is er ergens een repository met de factory-default toontjes van de Lumia's?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-10 14:09

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

The_Scarabial schreef op zondag 16 juli 2017 @ 23:16:
Echt vaag, sinds vandaag problemen met het opladen van de m'n 950, het lijkt vooralsnog aan de poort van het opladen te liggen, lijkt of de laadkabel er te los in valt, maar dit was volgensmij altijd al het geval, maar nu opeens veel moeite om het laadsymbooltje te voorschijn te krijgen.
Nog nooit last van gehad, heel vreemd.
Misschien heb je troep in de poort zitten. Probeer eens met een tandenstoker oid het schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:41:
Zaterdag opgeladen via de normale oplader (snellader) De 950xl is daarna iets van 6x uitgevallen. Elke keer als deze in mijn broekzak zat. Nadat de telefoon weer aangezet werd, kreeg ik elke keer de melding dat ik mijn pincode te vaak had ingevoerd en dat ik via A1B2C3 de telefoon moest unlocken. Deze melding kwam dus direct na een cold boot. Het leek er dus ook op dat de telefoon in mijn broekzak telkens geprobeerd is te unlocken en daarna uit zichzelf is uitgezet. Zodra ik even kort op de powerknop drukte, sprong het toestel aan en bootte zoals de telefoon boot vanaf een cold start. Dit allemaal met de nieuwe accu van 8-1-2017 die ook bij mij te strak in de telefoon zit. Ik kan deze er niet eens met mijn vingers uithalen, heb er echt een mesje voor nodig.
Er zijn meer vermoedens dat er iets niet helemaal lekker zit met de 2017 versie. Maar het zijn erg tegenstrijdige ervaringen. Of hij werkt geweldig, of het is helemaal niets. Mogelijk gaat het niet bij alle accu's om dezelfde productie-datum, maar bij één review is dat wel overduidelijk.

Prijs is in ieder geval keurig met zijn kleine €20,-, dat dan weer wel. Ik laat er gewoon een deze kant op komen, puur uit nieuwsgierigheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:53
Mijn telefoon (950) moet terug naar de winkel omdat de camera niet meer kan veranderen van focus (dus op 1 afstand gefocust blijft).

Nu moet ik mijn telefoon dus zoveel mogelijk back-uppen, heb zelf al een aantal stappen gedaan maar is dit voldoende om weer verder te kunnen nadat ik een nieuwe of gerepareerde en geresette telefoon terugkrijg?

- Foto's staan in mn onedrive (blijven deze daar ook staan zodra ze van mn telefoon verwijderd zijn?)
- Backup van whatsapp ook naar onedrive (vanuit daar kan ik dus herstellen begrijp ik)
- Back-up gemaakt in instellingen (maar dat zijn maar zeer kleine bestandjes, is dat een volledige back-up?)

Kan ik nog meer doen om zo makkelijk mogelijk weer verder te kunnen werken zodra ik weer met een Windows 10 mobile telefoon ga werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
frankyboy707 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:51:
Mijn telefoon (950) moet terug naar de winkel omdat de camera niet meer kan veranderen van focus (dus op 1 afstand gefocust blijft).

Nu moet ik mijn telefoon dus zoveel mogelijk back-uppen, heb zelf al een aantal stappen gedaan maar is dit voldoende om weer verder te kunnen nadat ik een nieuwe of gerepareerde en geresette telefoon terugkrijg?

- Foto's staan in mn onedrive (blijven deze daar ook staan zodra ze van mn telefoon verwijderd zijn?)
- Backup van whatsapp ook naar onedrive (vanuit daar kan ik dus herstellen begrijp ik)
- Back-up gemaakt in instellingen (maar dat zijn maar zeer kleine bestandjes, is dat een volledige back-up?)

Kan ik nog meer doen om zo makkelijk mogelijk weer verder te kunnen werken zodra ik weer met een Windows 10 mobile telefoon ga werken?
Ja de foto's blijven daar staan na bijvoorbeeld factory reset. Tenzij je ze expliciet uit je "Foto's" collectie gooit of uit de one drive folder.

Backup in instellingen is alleen sommige app instellingen, (Welke geinstalleerde) apps, telefoon instellingen en start menu. Ik deed zelf altijd hetzelfde, maar is voor mij gelukkig lang geleden dat ik dat hoefde te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
frankyboy707 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:51:

Voor het verwijderen van de foto's op jouw toestel moet je opletten dat je het vinkje verwijderen op OneDrive uit hebt staan. Verder backuppen is er niet dan wat je hierboven vermeld. Bepaalde settings van W10M en sommige apps zou je handmatig moeten doen na terugzetten van de back-up.
En sommige apps kan je niet backuppen, zoals spelletjes waarvan je de gespeelde levels kwijt bent.
Maar er zijn ook apps die een back-up kunnen maken, maar dat is handmatig zoals Onelocker en series tracker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:53
ardvark99 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:00:
[...]

Voor het verwijderen van de foto's op jouw toestel moet je opletten dat je het vinkje verwijderen op OneDrive uit hebt staan.
Gaat in dit geval dus om een factory reset (of mogelijk een nieuwe telefoon) dus dan worden ze niet verwijderd uit mn one drive dus. Dus dat klinkt prima.

Duidelijk dat ik dus in principe alles gedaan heb wat mogelijk is.
Hopelijk dat ik uiteindelijk niet teveel mis als ik iets terugkrijg van de reparatie.

Maar thx @ardvark99 en @cr35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:45
Vandaag ook de overstap gemaakt naar Android met een Xiaomi Mi 5S. Het is een klein beetje een iphone clone, maar geeft veel bang voor zijn buck.

Vooral email, etc. instellen is even een dingetje, maar allemaal gelukt. Ik ben er vooral verbolgen over hoeveel beter de Microsoft apps onder Android zijn. Skype, Onedrive en Office zijn zoveel sneller, om nog maar niet te spreken over Linkedin...

Verder is vooral Mytube een gemis, en zijn de adds in sommige apps een beetje irritant (Facebook, Twitter, Youtube)
Maar het belangrijkste is dat ik eindelijk weer normaal kan navigeren met Here Maps! Het is toch raar gelopen dat een van de selling points van WP 8(.1) zo'n beetje het zwakste punt van WM 10 geworden is...

Ik zit te twijfelen of ik de 950 verkoop, of dat ik hem bewaar en hoop op een mirakel... Alhoewel Microsoft in de afgelopen jaren geen commitment meer heeft afgegeven...

[ Voor 9% gewijzigd door Pyramiden op 17-07-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Ik ben ook met de overstap bezig, maar skype vind ik een ramp, je kan niet meer zien wie online is, je kan jezelf niet meer instellen wat je bent, onzichtbaar offline ed. Plus die waardeloze kleuren, kies je voor zwart wit, wat denk je? hebben ze witte de hoofd kleur gemaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

P_Tingen schreef op maandag 17 juli 2017 @ 07:42:
Mooi moment om over te gaan op draadloos laden ....
Heb wel zo'n draadloos geval, zou wel de oplossing zijn als de poort niet meer goed gaat, maar vind het echt de meest waardeloze manier van opladen, heb hem daarom ook nog maar 1 keer gebruikt.

Overigens vandaag de poort even schoon geblazen met hoge druk en wat gepurkt met een naald, daarna leek het weer goed te gaan, ook de kabel ingeplugd en 1mm teruggetrokken, leek ook een soort van oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Net weer ineens een random gevalletje van hysterisch trillen tot ie reboot, lijkt of het systeem met de week slechter wordt. Snap echt niet dat Microsoft Windows Mobile zo heeft laten vallen. Het was echt een prima toestel maar het wordt steeds minder bruikbaar op deze manier. Zou nog mooi zijn als je er Android op kon zetten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
BadWampa schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:13:
Net weer ineens een random gevalletje van hysterisch trillen tot ie reboot, lijkt of het systeem met de week slechter wordt. Snap echt niet dat Microsoft Windows Mobile zo heeft laten vallen. Het was echt een prima toestel maar het wordt steeds minder bruikbaar op deze manier. Zou nog mooi zijn als je er Android op kon zetten... :(
Als ik dit topic de laatste tijd zo lees,is de fasting bijna stabieler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Ik mag het hopen, ik had een kleine opleving in m'n teleoon ervaring nadat ik een nieuwe accu had. Maar dat ging redelijk snel bergafwaarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:10
Gewoon de slow ring hier en geen echte problemen... behalve van het surfen naar bepaalde websites (misschien veel Javascript ?) wordt hij wel erg warm en vreet hij batterij. Nu ja, hetzelfde heb ik ook op m'n laptop, is dus een typisch Edge probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Had vandaag weer even een 950XL in mijn handen en één van de meest opvallende dingen voor mij is nog steeds dat vreemde scaling verschil tussen normale interface en apps en dan opeens MS Edge... Snap niet hoe dat ooit door quality control is gekomen als het ware. Op de default scaling zijn de Edge interface elementen en dingen als favorieten echt serieus klein vergeleken met de normale W10M interface.

Vreemd.

Anyway, de eigenaar van deze is er wel nog steeds blij mee en heeft geen vreemde crash problemen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Zolang je geen echte herrie met het toestel hebt, valt er ook goed mee te leven. Ik ben ook nog steeds een tevreden gebruiker. Ook al gebruik ik af en toe weleens een Android, die kunnen me nog steeds niet overtuigen. Ik ben wel een beetje bezorgd over de continuïteit, aangezien Microsoft echt weinig moeite in Windows mobile lijkt te steken momenteel.

Ik heb vanmorgen mijn scherm gekraakt. Rond de middag lag het toestel bij Phone MediC. Ze zeggen dat ik hem vandaag nog terug ga krijgen (voor €170), ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-10 21:44
Ook ik heb twee weken geleden bij Coolblue nieuwe accu besteld. Lijkt om originele te gaan met productiedatum 08/01/2017. Zit ook goed strak in behuizing en krijg ik er slecht uit.

Heb nog geen goede ervaringen met deze accu. Ik merk ook dat hij snel uit lader al richting 70 procent springt. Heb alleen nog niet door wanneer dit gebeurt. Lees verschillende berichten hierboven dat het al binnen paar minuten is. Verder heb ik nu nog steeds last van reboots. Stuk of 5-10 per dag. Ik word er knettergek van. Had er bij oude accu last van bij lage percentages, maar is nu geen peil op te trekken wanneer het gebeurt.

Zijn er mensen die wel positieve ervaringen hebben met nieuwe accu van die productie datum? Anders even bij Coolblue omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Jurbatov schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:15:
Zijn er mensen die wel positieve ervaringen hebben met nieuwe accu van die productie datum? Anders even bij Coolblue omruilen.
Ik heb ook een accu van dezelfde productie datum, maar dan besteld via Amazon. Bij mij loopt ie niet zo snel leeg na het laden, maar ik heb wel het idee dat ie minder mee gaat als mij oude originele accu. Ik kan dus niet spreken van een verbetering, maar echt slecht is ie ook niet. Ik heb deze accu nu ook een paar weken in gebruik.

En wat die reboots betreft, als dat niet bij lager dan 30% is, zou ik toch een factory reset overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Met mijn nieuwe accu start 'ie niet eens op :'). Hij trilt elke paar seconden een keer als hij aan de lader ligt en er verschijnt geen bootscherm. Batch 2016/05/12.

Gelukkig is de service bij Coolblue top, maar Microsoft is hier wel weer lekker bezig zeg.

[ Voor 5% gewijzigd door popcorn op 20-07-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Ook schandalig om een meer dan 1 jaar oude accu te leveren, die heeft het meest geleden van stil liggen in het magazijn, 1x onder de threshold spanning is het ding waardeloos. En dan beseffen dat je op de accu maar een 1/2 jaar garantie krijgt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shiptronic schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:11:
Ook schandalig om een meer dan 1 jaar oude accu te leveren, die heeft het meest geleden van stil liggen in het magazijn, 1x onder de threshold spanning is het ding waardeloos. En dan beseffen dat je op de accu maar een 1/2 jaar garantie krijgt :(
Mijn eerste reserve accu die ik recentelijk, n.a.v. het bedenkelijke CoolBlue exemplaar uit 2017, in gebruik heb genomen, heeft als productie-datum 02-2016. Met kop en schouders het beste exemplaar van alle accu's die ik geprobeerd heb, dus zo schandalig hoeft het leveren van een ouder exemplaar niet te zijn. Daar komt ook nog eens bij dat vele 950 XL toestellen (bij beschikbaarheid), zeer waarschijnlijk ook nog steeds geleverd werden met de oorspronkelijke accu (maand 09/10/11 2015). Mijn meest recente 950 XL, in november 2016 nieuw aangekocht, was origineel voorzien van een accu uit begin 2016. Ook dat exemplaar doet het meer dan prima in dat toestel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Als de accu goed opgeslagen wordt, kan hij het best even uithouden. Rond het vriespunt en bij 40% SoC verliest hij rond de 2% capaciteit per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• au-

au-

popcorn schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:29:
Met mijn nieuwe accu start 'ie niet eens op :'). Hij trilt elke paar seconden een keer als hij aan de lader ligt en er verschijnt geen bootscherm. Batch 2016/05/12.

Gelukkig is de service bij Coolblue top, maar Microsoft is hier wel weer lekker bezig zeg.
Ik heb inmiddels ook weer een vervangende accu binnen, ook van deze datum. En hier ook weer allerlei vage problemen mee. Snelladen werkt niet, en hij verloor meer dan 20% lading terwijl de telefoon uit stond. Paste net aan in de telefoon.
Ik heb de hoop een goed werkende accu te vinden maar opgegeven, en een nieuwe telefoon gekocht. De originele accu moest bij licht gebruik inmiddels 3x per dag worden opgeladen en ging snel nog verder achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

mijn 950xl heeft een update voor "arm based devices" oid, maar deze krijg ik met geen mogelijkheid gedownload, blijft hangen op 1%, maakt niet uit of het via mobile data probeer of via wifi. Vreemd verhaal. Iemand een idee of dit een belangrijke update is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The_Scarabial schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:23:
mijn 950xl heeft een update voor "arm based devices" oid, maar deze krijg ik met geen mogelijkheid gedownload, blijft hangen op 1%, maakt niet uit of het via mobile data probeer of via wifi. Vreemd verhaal. Iemand een idee of dit een belangrijke update is?
Deze? kruila in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

^Ja die idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:44
Ik ben die 950 echt zo zat he. Al meerdere keren op het punt te staan hem uit te raam te mikken. Ik kan er niet eens mee skypen want hij loopt dan sneller leeg dan de ORIGINELE lader hem kan opladen. Als skype niet eerst crashed dan. Bullshit. Morgen ga ik een Moto G5 Plus kopen. Ik heb 7 Windows telefoons gehad en de 950 is met stip de aller aller aller slechtste telefoon die ik ooit heb gehad. En ik heb een Palm Pre gehad, dus dat zegt wat.

[ Voor 18% gewijzigd door Ramon op 22-07-2017 21:49 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:48:
Ik ben die 950 echt zo zat he. Al meerdere keren op het punt te staan hem uit te raam te mikken.
Same here, maar dan letterlijk :p

Ik had er 3... de 1e teruggestuurd naar Microsoft, de 2e verkocht en de 3e... kapot-gepleurd - expres.

De reden? Vakantie...

Ik was op vakantie en had zowel een L820 als L950 mee genomen ( zekerheid, you never know...).

Tijdens het navigeren bleek al snel; de L950 kon níets. maar dan ook níets vinden (offline, geen internet in het buitenland). De L820 vond zelfs de meest obscure weggetjes...

Email synchroniseerde niet op de L920 en OneDrive begaf het spontaan, omdat deze op de L950 naar de SD-card was gerouterd (en MS had besloten dat OneDrive op WP10 enkel met NTFS werkte en niet meer met FAT).

Kortom; email, navigatie en cloud werkte niet meer (handig, als je al je vakantie-documenten in de cloud hebt staan voor onderweg...).

Toen dacht ik; okay - maar de camera is nog acceptabel. dus dan gebruik ik de L950 daarvoor.

Echter... ik maak veel foto's, heel veel foto's (RAW / high-key en low-key, van meerdere opnames... geen probleem; de L950 is immers een professionele camera-telefoon, riepen ze).

Probleem; de camera-app crashede voortdurend (werd de shutter-button gray, ipv. white en de telefoon hing), dus dat ging niet werken.

Dan ging de telefoon op glance... moest ik unlocken; duurde wel tot 10 seconden nadat het unlock-screen in beeld kwam (handig, als je net een foto wil schieten).

Ook leuk... ik had ingesteld dat de telefoon na 30 seconden het scherm uit zet... maar als je bv. een filmpje schiet of een panorama-foto maakt en je doet daar meer dan 30 seconden over... dan stopt de camera en locked de telefoon!

Wie heeft dat bedacht?!

Ook grappig; de helderheid van de L950 in daglicht (niet eens zonlicht...) is extreem slecht; de L820 is goed afleesbaar, de L950 niet.

100% bright of 'automatic adjust' (geeft 15% meer helderheid) maken niets uit; en als je 'automatic adjust' aanzet op de L950 krijg je dit effect;

Je wil een high-key of low-key foto schieten, dus je belicht een aantal stops over (of onder). Maar omdat het scherm zich aanpast aan de helderheid van de zon, zie je dus niet wat je foto 'doet', maar wat je scherm doet! Je hebt dus geen idee in de viewfinder hoe de foto gaat worden, omdat bij teveel licht het scherm lichter wordt (ook al maak je een onderbelichte foto).

Als je een high-key foto schiet in zonlicht, oogt de foto in de viewfinder dus donker!

Wie bedenkt dat?!

Nog beter; dan schiet je 1.000 foto's op een dag, wil je ze terugzien... ga je scrollen door je library; zie je enkel zwarte vlakken, pas als je stopt met scrollen bouwt de telefoon de thumbnails op (en ja; bij elke refresh weer, met foto's op sd-card, of intern). Je hebt tijdens het scrollen / navigeren dus geen enkel idee welke foto er in beeld komt; zoeken op foto's is onmogelijk.

In het kort;

- Camera-app crashed regelmatig
- Telefoon unlocked traag, tot 10 seconden (bij fysieke camera-button)
- Navigeren / scrollen door foto's is onmogelijk
- High / low-key foto's maken is niet representatief
- Telefoon sluit de camera af, als je niet snel genoeg bent
- Beeldscherm in daglicht is onleesbaar
- Navigatie is onmogelijk zonder internet
- Email synched niet meer
- Onedrive op de sd-card met FAT (32) werkt niet

Lekker; echt een goede ( zakelijke / camera ) telefoon...

...en toen was die kapot.

PS. nu even wachten op mensen die zeggen 'is je accu wel recent', of 'draai je insider', of 'bij mij werkt alles perfect' :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik zeg niet dat bij mij alles perfect draait.
Maar gelukkig herken ik veel zaken niet hierin.

Behalve dan het scrollen in de fotoapp.
Zwarte afbeeldingen zie ik alleen als ik heel snel scrol.
Vanaf een gelockt toestel.de hardwareknop gebruiken om foto's te schieten levert bij mij wel eens problemen op.

Slechte accu geloof ik niet in.
Of hij levert voldoende sap of levert niets.
Navigatie....tja die hebben ze aardig om zeep gebracht.
Maar werkt offline nog wel maar staat in geen vergelijk met de eenvoud van Heredrive/maps.

De ( kleur) kwaliteit van de foto's tot verhouding van de helderheid en kleurtonen van je scherm, denk dat dit met elk toestel wel is ongeacht merk of type.

Het automatisch vergrendelen heb ik op max tijd staan.
Misschien zou je daar eens naar kunnen kijken voor wat betreft het afsluiten.

Godzijdank geen problemen met mijn mail.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
'bij mij werkt alles perfect' :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:53:
[...]

Same here, maar dan letterlijk :p

Ik had er 3... de 1e teruggestuurd naar Microsoft, de 2e verkocht en de 3e... kapot-gepleurd - expres.

De reden? Vakantie...

Ik was op vakantie en had zowel een L820 als L950 mee genomen ( zekerheid, you never know...).

Tijdens het navigeren bleek al snel; de L950 kon níets. maar dan ook níets vinden (offline, geen internet in het buitenland). De L820 vond zelfs de meest obscure weggetjes...

Email synchroniseerde niet op de L920 en OneDrive begaf het spontaan, omdat deze op de L950 naar de SD-card was gerouterd (en MS had besloten dat OneDrive op WP10 enkel met NTFS werkte en niet meer met FAT).

Kortom; email, navigatie en cloud werkte niet meer (handig, als je al je vakantie-documenten in de cloud hebt staan voor onderweg...).

Toen dacht ik; okay - maar de camera is nog acceptabel. dus dan gebruik ik de L950 daarvoor.

Echter... ik maak veel foto's, heel veel foto's (RAW / high-key en low-key, van meerdere opnames... geen probleem; de L950 is immers een professionele camera-telefoon, riepen ze).

Probleem; de camera-app crashede voortdurend (werd de shutter-button gray, ipv. white en de telefoon hing), dus dat ging niet werken.

Dan ging de telefoon op glance... moest ik unlocken; duurde wel tot 10 seconden nadat het unlock-screen in beeld kwam (handig, als je net een foto wil schieten).

Ook leuk... ik had ingesteld dat de telefoon na 30 seconden het scherm uit zet... maar als je bv. een filmpje schiet of een panorama-foto maakt en je doet daar meer dan 30 seconden over... dan stopt de camera en locked de telefoon!

Wie heeft dat bedacht?!

Ook grappig; de helderheid van de L950 in daglicht (niet eens zonlicht...) is extreem slecht; de L820 is goed afleesbaar, de L950 niet.

100% bright of 'automatic adjust' (geeft 15% meer helderheid) maken niets uit; en als je 'automatic adjust' aanzet op de L950 krijg je dit effect;

Je wil een high-key of low-key foto schieten, dus je belicht een aantal stops over (of onder). Maar omdat het scherm zich aanpast aan de helderheid van de zon, zie je dus niet wat je foto 'doet', maar wat je scherm doet! Je hebt dus geen idee in de viewfinder hoe de foto gaat worden, omdat bij teveel licht het scherm lichter wordt (ook al maak je een onderbelichte foto).

Als je een high-key foto schiet in zonlicht, oogt de foto in de viewfinder dus donker!

Wie bedenkt dat?!

Nog beter; dan schiet je 1.000 foto's op een dag, wil je ze terugzien... ga je scrollen door je library; zie je enkel zwarte vlakken, pas als je stopt met scrollen bouwt de telefoon de thumbnails op (en ja; bij elke refresh weer, met foto's op sd-card, of intern). Je hebt tijdens het scrollen / navigeren dus geen enkel idee welke foto er in beeld komt; zoeken op foto's is onmogelijk.

In het kort;

- Camera-app crashed regelmatig
- Telefoon unlocked traag, tot 10 seconden (bij fysieke camera-button)
- Navigeren / scrollen door foto's is onmogelijk
- High / low-key foto's maken is niet representatief
- Telefoon sluit de camera af, als je niet snel genoeg bent
- Beeldscherm in daglicht is onleesbaar
- Navigatie is onmogelijk zonder internet
- Email synched niet meer
- Onedrive op de sd-card met FAT (32) werkt niet

Lekker; echt een goede ( zakelijke / camera ) telefoon...

...en toen was die kapot.

PS. nu even wachten op mensen die zeggen 'is je accu wel recent', of 'draai je insider', of 'bij mij werkt alles perfect' :p
En het stomme vind ik dat Windows Phone 8.1 gewoon (voor mij) een van de beste OS'en was. Microsoft heeft gewoon iets grandioos fout gedaan ergens in de ontwikkeling van Windows 10 Mobile. Bij mij crasht de Camera app denk 4 van de 10 keren dat ik hem gebruik. De photos app geeft bij mij grijze vlakken tijdens het scrollen, in Windows Phone 8.1 had ik echt NOOIT grijze vlakken. De hele telefoon crashed regelmatig, bijvoorbeeld tijdens surfen, dan kan ik soms tot 30 seconden gewoon niets doen (zeg maar dag tegen die foto dan). Soms lukt het niet om de telefoon te unlocken. Dan ben ik echt 10x op de powerknop aan te drukken voordat er iets gebeurt.

Maar hij laadt wel snel op. :| :/ ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sinds ik uit de insider ben gegaan en nieuwe sim heb gekregen werkt hij 'gewoon'. Bellen, fotos, snelheid, ben tevreden. Stond op het punt een iPhone te nemen (heb een huawai p8, android is niets voor mij), maar ben wel weer tevreden met mn telefoon.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Enige wat ik van Deathgrunts verhaall herken is het locken tijdens foto's maken, dat heb ik sinds de Creators Update [de ironie...] en daar baal ik wel stevig van.

Maximale helderheid is volgens mij het probleem niet, het verschil met de 820 is dat de 820 bij extreme zoninval andere kleuren begon te gebruiken, wat behoorlijk hielp. De 950 heeft die functie voor zover ik weet niet.

Maar dan zie je ook direct het euvel van de 950's: Er zit gewoon vreselijk veel verschil in ze. Als je geluk hebt, heb je eentje die na 18 maanden in principe nog probleemloos is, als je pech had, heb je sinds dag 1 een toestel met heel veel "karakter" :X

Mijn liefde voor de 950 is trouwens ook wel bekoeld, ik heb er gewoon niet veel meer mee, en dat is al een aantal maanden zo. Het is niet dat ik echt grote problemen ermee heb, maar het is gewoon meh. Hij voelt gewoon niet als een high-end telefoon van 1,5 jaar oud. De accuduur is vreemd, soms opeens nog best goed, maar vaak behoorlijk matig, maar ik merk het vooral in de performance, een 640 voelt niet echt trager dan een 950...

Maar toch zou ik ook niet weten waarmee ik 'm zou moeten vervangen. Blijkbaar is oledscherm + goede camera + camerabutton een hele vreemde eis in smartphone land :/

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:58
Bij mij werkte de 950XL ook gewoon probleemloos totdat ik er liet vallen en het scherm en de frontcamera compleet kapot waren. Nu een Xiaomi Mi 6 en ik moet zeggen dat ik als OS liever W10M had, maar de apps wel echt van betere kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-10 20:21
never mind....

[ Voor 97% gewijzigd door stevens20 op 23-07-2017 00:50 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:22
Ik heb nu bijna 2 jaar een Windows Phone. Eerst een Lumia 640 en sinds oktober 2016 een Lumia 950. Daarvoor heb ik alle iPhones gehad tot en met de 6. De overstap kwam door een vriend die geen Android meer wilde en Apple te duur vond. Hij was zo enthousiast over Windows Phone dat ik ook overstag gegaan ben. Dat wilde ik ook (nog) meemaken.

Ik heb Windows Phone 8.1 maar heel kort meegemaakt, want Windows 10 Mobile kwam al snel nadat ik de Lumia 640 gekocht had., en ik heb natuurlijk meteen een update gedaan. Toen de 950 eenmaal rijp was (want dat heeft een tijdje geduurd), heb ik me eraan gewaagd. Die is veel sneller, heeft een prachtig scherm en vooral een sublieme camera.

Nu, na bijna 2 jaar, kan ik de balans opmaken. Ik herken me niet in de batterijproblemen die hier sinds een tijd besproken worden. Wellicht heb ik een recenter model (950 aangeschaft in september 2016).
Dan het OS. De navigatie heeft geleden onder de recente 'updates', maar hij heeft me vandaag weer prima naar m'n bestemming gebracht. Een groot nadeel van Windows Kaarten vind ik dat hij bij het zoeken naar locaties niet voorspellend werkt. Verder wil 'Kaarten' nog wel eens een eerder opgezochte locatie vergeten zijn.

Als ik een ruwe vergelijking tussen iOS en Windows Mobile mag maken, dan noem ik ergerlijke, maar niet overkomelijke dingetjes. Het gaat dan vooral over notificaties. Op iOS verdwijnt een notificatie ook als je een bericht op je pc, of ander apparaat hebt gelezen, bij Windows 10 Mobile niet. Ik heb het dan over Twitter, Facebook. Sowieso vind ik de notificaties op Windows Phone onbetrouwbaar. Soms ontvang je zelfs niets. Trouwens, voor Twitter en Facebook gebruik ik liever de mobiele websites dan de apps. Vooral de Facebook-app is een draak (ook op iOS), maar ik laat beide apps op mijn 950 staan vanwege de notificaties.
Outlook blijft instabiel v.w.b. notificaties. De app blijft aangeven dat je nieuwe mail hebt, maar dat is niet zo. Ik heb mezelf zelfs aangeleerd om 's morgens eerst mijn mail te checken op de pc, alvorens m'n Lumia uit vliegtuigstand te halen. Dat voorkomt vaak 'valse' e-mailindicaties.

Het zijn dus vooral de 'scherpe' randjes van Windows waar ik me aan stoor, die zouden eraf moeten wil Microsoft zich meten met Apple's iOS. Ik herken me geheel niet, of niet geheel in de berichtgeving van @b2vjfvj75gjx7. Voor een telefoon vind ik de Lumia 950 prima. Ik werk meestal met m'n laptop, en sinds kort heb ik voor op vakantie een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinHood schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:19:
Enige wat ik van Deathgrunts verhaall herken is het locken tijdens foto's maken, dat heb ik sinds de Creators Update [de ironie...] en daar baal ik wel stevig van.
Exact dat laatste; WP8.1 werk(e) perfect - kwam ik ook achter toen ik uit nood de L820 als daily driver moest gebruiken tijdens de vakantie (oud en achterhaald, zeker de UI - maar wel stabiel, snel en 'levert' wat het moet leveren - altijd).

De L950 is mooier, het OS is slicker qua design en een goede doorontwikkeling van WP - maar het gebruik is gewoon... random... soms werkt het, soms niet - soms kan een suffe update (creators update) je hele toestel onbruikbaar maken (iig. de fotografie in mijn geval).

Een camera die zich locked als je film / panorama schiet, geen previews tonen tijdens het scrollen, scherm dat de helderheid aanpast aan de zon en níet aan je over- / -onderbelichting, de camera-app die 'gewoon' random crashed / hangt, etc...

Maar de finetuning van de camera-app is prettig (iso. highkey, manual focus, etc...) en de dedicated shutterbutton is heerlijk (als die werkt - vaak moest ik 3 of 4x klikken om de camera actief te krijgen).

Voorlopig dus terug bij de L820... iOS komt er niet in, Android moet ik goed kijken welke telefoon niet bloated is én goede camera heeft... (en dan gewoon de launcher van MS er op zetten). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:11:
[...]

Exact dat laatste; WP8.1 werk(e) perfect - kwam ik ook achter toen ik uit nood de L820 als daily driver moest gebruiken tijdens de vakantie (oud en achterhaald, zeker de UI - maar wel stabiel, snel en 'levert' wat het moet leveren - altijd).

De L950 is mooier, het OS is slicker qua design en een goede doorontwikkeling van WP - maar het gebruik is gewoon... random... soms werkt het, soms niet - soms kan een suffe update (creators update) je hele toestel onbruikbaar maken (iig. de fotografie in mijn geval).

Een camera die zich locked als je film / panorama schiet, geen previews tonen tijdens het scrollen, scherm dat de helderheid aanpast aan de zon en níet aan je over- / -onderbelichting, de camera-app die 'gewoon' random crashed / hangt, etc...

Maar de finetuning van de camera-app is prettig (iso. highkey, manual focus, etc...) en de dedicated shutterbutton is heerlijk (als die werkt - vaak moest ik 3 of 4x klikken om de camera actief te krijgen).

Voorlopig dus terug bij de L820... iOS komt er niet in, Android moet ik goed kijken welke telefoon niet bloated is én goede camera heeft... (en dan gewoon de launcher van MS er op zetten). :)
Ik heb het interessant genoeg alleen bij het maken van foto's, een filmpje gaat wel gewoon goed, kan gewoon minuten filmen zonder dat mijn beeld op zwart gaat, maar als hij op de foto-stand staat, gaat het beeld wel op zwart na 30 sec. 8)7

Wat je zegt over 8.1 herken ik ook. Het is een beetje als de laatste dagen van Symbian: Verouderd en het zit soms vreemd in elkaar, maar het werkt gewoon altijd en draait nog soepeltjes op de meest trage hardware. Mijn Nokia C7-00 is in geval van nood nog wel aardig te gebruiken als een soort feature-phone, het is allemaal nog wel snel genoeg. Mijn LG-P990 is praktisch onbruikbaar, alleen als dumbphone gaat het nog, maar browsen is al een ramp, jeej android :X

Qua phone zoek ik dus hetzelfde als wat jij zoekt, ik wens je alvast veel plezier, want volgens mij is het schier onmogelijk :/

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinHood schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Ik heb het interessant genoeg alleen bij het maken van foto's, een filmpje gaat wel gewoon goed, kan gewoon minuten filmen zonder dat mijn beeld op zwart gaat, maar als hij op de foto-stand staat, gaat het beeld wel op zwart na 30 sec. 8)7
Wat mij betreft zou dit een perfect werkbare situatie zijn;

Als de camera-app 'aan' staat, gaat het scherm gewoon nooit vanzelf uit (ook niet op de door jouw ingestelde time-out).

Als je een panorama schiet, kan dat bv. langer duren dan een minuut - en je wil niet bij 320 graden dat de telefoon uit gaat (wat hij nu wel doet, waardoor je foto mislukt is).

Tegelijkertijd kan je heel goed een foto schieten, even wachten (bv. opnieuw kadreren, of een andere hoek uitproberen in de viewfinder, of gewoonweg 'wachten' tot iemand in beeld of uit beeld is verdwenen). En ook in dat geval wil je niet dat de camera er plots mee kapt, zodat je die na bv. een minuut weer moet aanzetten en unlocken...

De camera-app moet gewoon die hele time-out overrulen; net als wanneer je een video afspeelt (dan blijft het scherm immers ook aan, zonder user-input op het scherm zelf).

Tegelijkertijd moet het scherm, tijdens het filmen / fotograferen, zich niets aantrekken van de helderheidsinstelling; dat geeft immers een 'vals' beeld (wil je high-key fotograferen, wordt het scherm donker omdat je bv. in een donkere omgeving zit). Het scherm zou 100% helder moeten zijn, zodat je ziet wat de foto gaat worden als je over- of onderbelicht.

Maar goed... ik vrees dat er geen (inhoudelijke) updates meer komen en de telefoon + camera gewoon 'as is' beschouwd moet worden.

Het OS van mijn toekomstige telefoon boeit me niet meer zo; Windows is heerlijk, icm. een tablet en desktop (ook Windows), maar als het Android is... best :)

Dan wel een kale, stock Android - ik maak wel een fake Google-account aan (zodat ze mogen tracken en tracen wat ze willen; het is verder toch een leeg account) en gebruik verder alle apps van MS op Android (maps, music, office, outlook, onedrive).

Dan nog een goede camera aan boord, en we zijn er... na een lijdensweg van 2 jaar Windows Mobile (en maar blijven hopen dat MS nu toch echt die update pushed en bugs fixed)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:27:
[...]

De camera-app moet gewoon die hele time-out overrulen; net als wanneer je een video afspeelt (dan blijft het scherm immers ook aan, zonder user-input op het scherm zelf).
Niet helemaal mee eens. In de ideale situatie zou de telefoon wel uitgaan wanneer je hem neerlegt en aanblijven wanneer je hem nog gebruikt (door te luisteren naar een bewegingssensor en/of de timeout iets ophogen?). Je wil ook niet dat je telefoon aan blijft als je hem weglegt als toevallig de camera app open staat, omdat de batterij dan veel sneller leeg loopt. Dat is niet consistent.
Tegelijkertijd moet het scherm, tijdens het filmen / fotograferen, zich niets aantrekken van de helderheidsinstelling; dat geeft immers een 'vals' beeld (wil je high-key fotograferen, wordt het scherm donker omdat je bv. in een donkere omgeving zit). Het scherm zou 100% helder moeten zijn, zodat je ziet wat de foto gaat worden als je over- of onderbelicht.
Dit is wel allemaal in te stellen toch? Of werken deze instellingen bij jou niet? Settings > Extras > Colour profile > Sunlight Readability. En Settings > Display > "Change brightness automatically when lighting changes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:47:
[...]
Niet helemaal mee eens. In de ideale situatie zou de telefoon wel uitgaan wanneer je hem neerlegt en aanblijven wanneer je hem nog gebruikt (door te luisteren naar een bewegingssensor en/of de timeout iets ophogen?). Je wil ook niet dat je telefoon aan blijft als je hem weglegt, omdat dan toevallig de camera app open staat en de batterij dan veel sneller leeg loopt. Dat is niet consistent.

[...]
Dit is wel allemaal in te stellen toch? Of werken deze instellingen bij jou niet? Settings > Extras > Colour profile > Sunlight Readability. En Settings > Display > "Change brightness automatically when lighting changes"
Of wellicht nog handiger; gewoon een "lock" button / icon toevoegen aan de "advanced settings" in de camera-app (waarmee je nu al van alles kan overrulen, bv. iso / focus-point, etc...).

De wat professionelere fotograaf (waar de telefoon toch ooit voor bedoeld was), kan dan zelf bepalen of hij het scherm instelt, of dat de telefoon dat zelf doet (in de standaard settings).

En je kan inderdaad 'auto adjust' uitzetten, maar dan blijf je bezig;

Meestal staat mijn helderheid op 25%, om accu te besparen. Als je een foto maakt, is dat te donker - dan moet ik het dus op 100% zetten (en daarna weer op 25%, zo blijf je bezig...).

Auto-adjust heeft als voordeel dat het scherm op de helderste stand iets van 15% helderder is dan 100% (vraag me niet waarom), maar als nadeel dat het scherm dus dimmed, terwijl je zelf wellicht juist aan het overbelichten ben... vandaar mijn "wens" om in de camera-app die hele time-out en helderheid te overrulen, zodat de viewfinder echt goed tot zijn recht komt.

Voor point & click foto's zal het wel goed werken, maar als je echt je tijd neemt voor een foto en soms wel minuten lang kadreert, high- / low-key experimenteert, etc... is het uitschakelen van het scherm en negeren van je key niet handig, vind ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Ik heb die problemen ook niet, zit nu op Kos. Prachtige foto's en kaarten werkt prima, ook na de aardbevingen. Alleen zeer slechte internet verbindingen hier. Deze vakantie nog maar één keer een reboot gehad, gelukkig heb ik daar niet vaak last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:35:
Ik heb die problemen ook niet, zit nu op Kos. Prachtige foto's en kaarten werkt prima, ook na de aardbevingen. Alleen zeer slechte internet verbindingen hier. Deze vakantie nog maar één keer een reboot gehad, gelukkig heb ik daar niet vaak last van.
Offline werken de kaarten op de L950 bij mij niet (kan geen enkel adres of straatje vinden) - op de L820 wordt elke steeg nog geduid :)

De aardbeving staat los van het werken van de apps, lijkt mij... of je sensoren moeten in de war zijn geraakt :p

In dag- / zonlicht is de L950 niet afleesbaar, bij mij - de L820 (zelfs met zonnebril) wel...

Maar het zal allemaal persoonlijk zijn - het ding is ook al weer 2 jaar oud, nog een paar weken en de support stopt (verplichtte support van 2 jaar, waar MS naar toe werkt - zodat ze ook deze lijn kunnen laten vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:19:
[...]
Maar het zal allemaal persoonlijk zijn - het ding is ook al weer 2 jaar oud, nog een paar weken en de support stopt (verplichtte support van 2 jaar, waar MS naar toe werkt - zodat ze ook deze lijn kunnen laten vallen).
Zou het ja? En dan alles met W10M laten voor wat het is? Ik hoop van niet, ben nog erg blij met het OS> Wel jammer hoe het ervoor staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stevens20 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:37:
[...]

Zou het ja? En dan alles met W10M laten voor wat het is? Ik hoop van niet, ben nog erg blij met het OS> Wel jammer hoe het ervoor staat.
Dat is het gerucht; MS zelf zegt al maanden niets meer...

Alle telefoons, ouder dan 2 jaar, hebben inmiddels geen support meer - dat was ook de reden dat 85% van alle telefoons geen upgrade naar WM10 kregen, terwijl ze dat - technisch - best aankonden;

MS is globaal verplicht 2 jaar te supporten ivm. internationale regelgeving;

Na 2 jaar (na introductie van het toestel) vervalt die verplichting - en daarom supporten ze nu enkel nog telefoons 'jonger' dan 2 jaar (en dat zijn er nog maar 2 of 3).

Rond september van dit jaar is het 2 jaar geleden dat de laatste telefoon uitkwam en kunnen ze dus - zonder claims - de support laten vallen (net zoals ze al gedaan hebben voor 85% van de overige telefoons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:11

GerCor

Zonder dallen geen pieken

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:19:
[...]
In dag- / zonlicht is de L950 niet afleesbaar, bij mij - de L820 (zelfs met zonnebril) wel...
Dat ..... dat valt mij inderdaad ook vies tegen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:43:
[...]

Dat ..... dat valt mij inderdaad ook vies tegen.
L820 is perfect leesbaar met exact dezelfde instellingen - de L950 is zelfs in de schaduw (soms) niet leesbaar, als de zon er op staat (of het gewoon lichter is op de dag).

Een iPhone 5 (oud ding) die ook mee was, is bijna altijd leesbaar in de volle zon - maar die heeft geen AMOLED, dus dat is vals spelen :) (heeft dus ook zo zijn voordelen, blijkbaar).

Ik heb ook een W10M tablet en die is goed leesbaar in de zon (niet overtuigend, maar je hebt wel beeld...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:42:
[...]

Dat is het gerucht; MS zelf zegt al maanden niets meer...

Alle telefoons, ouder dan 2 jaar, hebben inmiddels geen support meer - dat was ook de reden dat 85% van alle telefoons geen upgrade naar WM10 kregen, terwijl ze dat - technisch - best aankonden;

MS is globaal verplicht 2 jaar te supporten ivm. internationale regelgeving;

Na 2 jaar (na introductie van het toestel) vervalt die verplichting - en daarom supporten ze nu enkel nog telefoons 'jonger' dan 2 jaar (en dat zijn er nog maar 2 of 3).

Rond september van dit jaar is het 2 jaar geleden dat de laatste telefoon uitkwam en kunnen ze dus - zonder claims - de support laten vallen (net zoals ze al gedaan hebben voor 85% van de overige telefoons).
Oke, bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik hoop van niet. Zou dat dan betekenen dat er vanaf dat moment geen updates meer komen? En dus per dag het aantal apps terug valt? Ik zou het heel jammer vinden. Zelf denk ik dat W10M nog wel door zal draaien tot het moment dat het volledig op gaat in W10 S, dat is een beetje de tussenstap tussen M & Home. De meldingen van de telefoon krijg ik toch al op mijn desktop en laptop binnen dus het enige wat aan de gewone windows nog ontbreekt is het bellen en sms'en. Dan de accuduur nog accpetabel krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stevens20 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:50:
[...]
Oke, bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik hoop van niet. Zou dat dan betekenen dat er vanaf dat moment geen updates meer komen? En dus per dag het aantal apps terug valt? Ik zou het heel jammer vinden. Zelf denk ik dat W10M nog wel door zal draaien tot het moment dat het volledig op gaat in W10 S, dat is een beetje de tussenstap tussen M & Home. De meldingen van de telefoon krijg ik toch al op mijn desktop en laptop binnen dus het enige wat aan de gewone windows nog ontbreekt is het bellen en sms'en. Dan de accuduur nog accpetabel krijgen...
Welke uitleg? Als ik ga zoeken naar de product-ondersteuning voor Windows 10 Mobile dan kom ik de volgende informatie tegen;

Begindatum levenscyclus > Einddatum basisondersteuning (US date-format)
  • Windows 10 Mobile, released in November 2015: 11/16/2015 > 1/9/2018
  • Windows 10 Mobile, released in August 2016: 8/16/2016 > 10/9/2018 (Anniversary Update)
  • Windows 10 Mobile, released in April 2017 4/25/2017 > 6/11/2019 (Creators Update)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:06:
[...]

Welke uitleg? Als ik ga zoeken naar de product-ondersteuning voor Windows 10 Mobile dan kom ik de volgende informatie tegen;

Begindatum levenscyclus > Einddatum basisondersteuning (US date-format)
  • Windows 10 Mobile, released in November 2015: 11/16/2015 > 1/9/2018
  • Windows 10 Mobile, released in August 2016: 8/16/2016 > 10/9/2018 (Anniversary Update)
  • Windows 10 Mobile, released in April 2017 4/25/2017 > 6/11/2019 (Creators Update)
Het gaat om de modellen (moment van uitgave) niet van het moment van uitgave van de OS'en...

Apps zullen nog wel geupdate worden, maar dat is (voor MS) gewoon collateral damage; ze updaten de core-apps (outlook, onedrive, camera) voor desktop / tablet en omdat die UWP zijn, sijpelt dat door naar WM10.

Third-party apps zijn nu al gestopt (grotendeels), tenminste; ik heb al maanden geen updates van third-party apps gehad (als ik updates heb in de store, dan zijn het MS UWP apps).

Laatste app die geupdate was bij mij (3rd party) is WhatsApp - daarbuiten al tijden niets meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

^WA is toch ook indirect van MS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:14:
[...]
Het gaat om de modellen (moment van uitgave) niet van het moment van uitgave van de OS'en...

[knip]
Voor de producten geldt een wettelijke product-aansprakelijkheid. Naast de garantie-periode MOET een fabrikant ook een wettelijke service-periode na de garantie-termijn beschikbaar stellen (met onderdelen om reparaties uit te kunnen voeren). Dat dit tegenwoordig gemakkelijk aan de kant wordt geschoven door menig fabrikant is meer de schuld van ons (consumenten) door het allemaal maar te accepteren zonder al teveel tegen te sputteren. Bij wet is dit in principe wel geregeld.

De 950 serie zelf is over een langere periode beschikbaar (geweest). Mijn tweede nieuwe 950 XL uit december 2016 was origineel al voorzien van de Anniversary Update. Deze zou dus al recht hebben op een langere ondersteuning dan de eerste generatie 950's als ik jouw beredenering zou moeten geloven? In de praktijk zal dit echter geen verschil uit gaan maken. De actuele Final OS build op je toestel bepaald de uiterste ondersteuningsdatum. Voor toestellen die officieel in aanmerking kwamen voor de Creaters Update is dat dus de laatste datum die op dit moment in dat overzicht staat vermeld.

V.w.b. Apps en hun updates, ik heb vanaf 10-07 ruim 40 (verschillende) app updates voor de kiezen gehad. Het merendeel daarvan is natuurlijk 3th party, want Microsoft zelf heeft maar een beperkt aantal apps voor zijn "eigen" OS ;)
Of dat allemaal zinnige en werkelijk must have apps zijn, dat laat ik verder in het midden. In de praktijk gebruikt een ieder volgens mij maar een paar apps werkelijk dagelijks, en de rest "indien nodig"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-10 20:31
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:14:
[...]

Third-party apps zijn nu al gestopt (grotendeels), tenminste; ik heb al maanden geen updates van third-party apps gehad (als ik updates heb in de store, dan zijn het MS UWP apps).

Laatste app die geupdate was bij mij (3rd party) is WhatsApp - daarbuiten al tijden niets meer...
Krijg zeer regelmatig updates van third-party apps binnen, de laatste was van 20 juli.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10 20:35
Wanneer ik een start menu achtergrond instel, valt het mij op dat deze verticaal uit wordt gerekt. Een plaatje van een perfecte cirkel wordt daardoor een ovaal. Hoe kun je dit tegengaan? Is het iets van de 950xl of windows10mobile breed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Niet dat ik weet, WA is van Faceboek
Pagina: 1 ... 118 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.