Acties:
  • 0 Henk 'm!
BrBuggyB schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:26:
Wanneer ik een start menu achtergrond instel, valt het mij op dat deze verticaal uit wordt gerekt. Een plaatje van een perfecte cirkel wordt daardoor een ovaal. Hoe kun je dit tegengaan? Is het iets van de 950xl of windows10mobile breed?
Dat zou niet moeten gebeuren, alleen als het bronplaatje niet hoog genoeg is (dus niet uit zichzelf de hele oppervlakte van het scherm kan vullen).

Als dat laatste het geval is, kan je wellicht het canvas vergroten, zodat hij toch je hele scherm kan pakken.

Post ander het plaatje hier; dan fix ik het voor je.

- edit -

Het werkt goed, de aarde blijft rond :) wel is het zo, dat je rekening moet houden dat de afbeelding wordt 'uitgesmeerd' over twee schermen en een perfect gecentreerde cirkel (of planeet...) dus op je scherm iets uit balans is (naar rechts).

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/3kofnb261/wp_ss_20170723_0002.png

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/ffmgpta67/wp_ss_20170723_0003.png

[ Voor 24% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 23-07-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-10 22:40
Hmm, mijn Glance en Double Tap werken nu al een dag niet meer. Iemand een idee ? Soft reset heeft niet geholpen.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:38

The_Scarabial

MTB for life!

offtopic, dus weg

[ Voor 89% gewijzigd door PaT op 23-07-2017 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
@The_Scarabial , bedankt voor je reactie, helaas weet ik niet wat er in stond dankzij een overijverige mod.

PM dan maar ?

[ Voor 7% gewijzigd door shiptronic op 24-07-2017 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:15
shiptronic schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:20:
@The_Scarabial , bedankt voor je reactie, helaas weet ik niet wat er in stond dankzij een overijverige mod.

PM dan maar ?
Als je niet weer wat er stond, hoe weet je dan of die mod overijverig was?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Sorry dat mag ik hier niet posten , gaat te veel off topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07 12:18
Amadeus1966 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 23:28:
Vanaf een gelockt toestel.de hardwareknop gebruiken om foto's te schieten levert bij mij wel eens problemen op.
Als je je hand vlakbij de proximity (of zoiets) sensor houdt, dan werkt dat niet, probeer maar eens.
Die sensor zit aan de bovenkant van het toestel.
Is bedoelt om per ongeluk activeren van je camera in je broekzak te voorkomen.
Kun je aan of uitzetten in instellingen, Apparaten, camera.

Is dat soms waardoor je dat probleem hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door MartinM7H op 24-07-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:47:
[...]

Settings > Extras > Colour profile > Sunlight Readability.
Die optie zit er bij mij niet in... wel op de L820 - maar bij de L950 is die er uit gesloopt, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:16:
[...]
Die optie zit er bij mij niet in... wel op de L820 - maar bij de L950 is die er uit gesloopt, denk ik...
Enkel bij de 950 dan? Bij de XL is die optie namelijk wel beschikbaar (in het Nederlands) bij mij.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 24-07-2017 17:42 . Reden: ter verduidelijking... ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosManz
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Op mijn 950 (niet XL) heb ik die optie ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

XL hier, heb (nederlands) daar enkel optie standaard/levendig/koel en geavanceerd (sliders).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:16:
[...]

iets verder naar onder in het menu kleurprofiel staat de optie "leesbaarheid in zonlicht", dat kun je aan of uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kruila schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:18:
[...]

iets verder naar onder in het menu kleurprofiel staat de optie "leesbaarheid in zonlicht", dat kun je aan of uitzetten
Ik heb die optie echt niet... ik ken hem wel (van de L820) maar op mijn L950 (niet XL, normale build - alle updates) is hij niet aanwezig...

Er is hooguit een 'battery saver option' (naast de kleurprofielen en sliders), maar geen 'better readability in sunlight' optie...

Afbeeldingslocatie: https://s2.postimg.org/vn8zaoq6d/wp_ss_20170724_0001.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s2.postimg.org/z84utwupx/wp_ss_20170724_0003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
MartinM7H schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:34:
[...]

Als je je hand vlakbij de proximity (of zoiets) sensor houdt, dan werkt dat niet, probeer maar eens.
Die sensor zit aan de bovenkant van het toestel.
Is bedoelt om per ongeluk activeren van je camera in je broekzak te voorkomen.
Kun je aan of uitzetten in instellingen, Apparaten, camera.

Is dat soms waardoor je dat probleem hebt?
Nee, ik ken de sensor, maar dat is het niet.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 02:04
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:46:
[...]

Ik heb die optie echt niet... ik ken hem wel (van de L820) maar op mijn L950 (niet XL, normale build - alle updates) is hij niet aanwezig...

Er is hooguit een 'battery saver option' (naast de kleurprofielen en sliders), maar geen 'better readability in sunlight' optie...

[afbeelding]

[afbeelding]
Komt omdat bij de eerste foto je advanced hebt geselecteerd. Als je Standard kiest krijg je de optie wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb 'm op advanced staan, en toch heb ik die optie ook.

Maar ik heb niet het idee dat het even goed werkt als bij de 820.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
RobinHood schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:53:

Op de 930 werkte het ook beter volgens mij.
Id bij advaned staat hij er ook bij, moet wat meer naar beneden scrollen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Arjantje72 op 24-07-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinHood schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:53:

Ik niet... advanced, normal, default, etc... ik zie de optie gewoon nooit.

Wel de optie 'battery saver' maar niet 'sunlight readability'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:46:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
ik heb ook een l950 , normale build, maar als taal ingesteld op NL, dat zou je eens kunnen proberen, of dat misschien verschil maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik durf het bijna niet op te merken. Ik neem aan dat iedereen die zegt dat de mogelijkheid niet aanwezig is draait met een Final Build en niet met Insider software?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:04:
[...]

Ik niet... advanced, normal, default, etc... ik zie de optie gewoon nooit.

Wel de optie 'battery saver' maar niet 'sunlight readability'...
Jouw 950 is gewoon bezeten, door Steve Jobs :+

Maar ik betwijfel of je het echt mist hoor, het is mij nog nooit opgevallen dat de kleuren veranderen, wat bij de 820 wel zichtbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:08:
Ik durf het bijna niet op te merken. Ik neem aan dat iedereen die zegt dat de mogelijkheid niet aanwezig is draait met een Final Build en niet met Insider software?
Gewoon WM10 out of the box... en ik zie die optie met geen mogelijkheid.

Wellicht kan iemand een screenshot sturen waar die optie wel zichtbaar is, dan kan ik gerichter kijken...

Interface-taal is bij mij Engels, location Nederlands, Cortana is Engels (als dat al met elkaar te maken heeft).

Ik zie alleen de battery-saver waardoor de brightness optioneel minder wordt, meer nergens een zonnetje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kruila schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:08:
[...]

ik heb ook een l950 , normale build, maar als taal ingesteld op NL, dat zou je eens kunnen proberen, of dat misschien verschil maakt
Hebben ze niet de Nederlandse taalstring verkeerd vertaald?

Ik heb één toggle 'battery saver brightness'... als dat vertaald is naar 'zonlicht helderheid' is het een verklaring (vroeger zat die optie er wel in, en dus de text-string ook... als ze dan de optie er uit slopen maar de text-string verkeerd 'binden' aan de toggle, heb je dus een hele andere functie te pakken dan waar de toggle voor staat...)

Afbeeldingslocatie: https://s2.postimg.org/rs5l8470p/wp_ss_20170724_0003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:43:
[...]
Hebben ze niet de Nederlandse taalstring verkeerd vertaald?

Ik heb één toggle 'battery saver brightness'... als dat vertaald is naar 'zonlicht helderheid' is het een verklaring (vroeger zat die optie er wel in, en dus de text-string ook... als ze dan de optie er uit slopen maar de text-string verkeerd 'binden' aan de toggle, heb je dus een hele andere functie te pakken dan waar de toggle voor staat...)

[afbeelding]
Nee, ik heb er twee switches (schakelaars) ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij zit boven die battery saver brightness gewoon nog een extra toggle, met daarop "sunlight readability", mijn phone is hetzelfde ingesteld als de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinHood schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:45:
Bij mij zit boven die battery saver brightness gewoon nog een extra toggle, met daarop "sunlight readability", mijn phone is hetzelfde ingesteld als de jouwe.
Dan geef ik het maar op... ik zie maar één toggle... (battery).

Vaag, blijkbaar is het niet geconditioneerd welke settings je wel- en niet te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Bij mijn xl heb ik inderdaad ook een andere indeling.

Scherm aanpassen, en dan een grote knop om de leesbaarheid in zonlicht aan/uit te zetten.

En daaronder een knop om het eea te activeren bij de spaarstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen idee of de schakelaar werkelijk effect heeft op de algehele helderheid onder direct zonlicht. Het enige wat ik kan zeggen is dat het scherm bij de voorruit, op volle helderheid, stukken beter is af te lezen dan dat van de niet Windows Sidekick met LCD scherm die ik tegenwoordig ook wel eens gebruik. Mijn 950 XL is dan nog steeds meer dan "bruikbaar" als navigatie-scherm, wat ik van de LG Sidekick niet kan zeggen. Nu staat dat LG model ook niet bekend om zijn hoge schermhelderheid, dus een werkelijk vergelijk is ook niet eerlijk. Ik heb met de 950 XL meer last van spiegeling van het scherm bij direct zonlicht, hoewel het e.e.a. nog steeds wel redelijk af te lezen is.

Nu nog een oorzaak (en oplossing) waarom de ene die zon-knop wel heeft, maar een ander dan weer niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:59:
Nu nog een oorzaak (en oplossing) waarom de ene die zon-knop wel heeft, maar een ander dan weer niet?
Wat ik op reddit en windows central lees, is dat het totaal random is; hij kan zelfs spontaan verdwijnen en weer terugkomen die toggle...

(en de meeste zeggen dat het nut niet groot is, omdat het contrast op een lelijke wijze verstrekt wordt - waardoor het feitelijk weer onbruikbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was laatst de locatie-info kwijt bij de gemaakte foto's, hoewel alles aanstond om die info aan de afbeelding toe te voegen. Kreeg het met verschillende instellingen uit en weer aan maar niet aan de praat, ook niet bij wijzigen en steeds maar herstarten, weer activeren enz.. Een soft-reset (volume down + power) loste dat issue echter meteen op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:25:
Ik was laatst de locatie-info kwijt bij de gemaakte foto's, hoewel alles aanstond om die info aan de afbeelding toe te voegen. Kreeg het met verschillende instellingen uit en weer aan maar niet aan de praat, ook niet bij wijzigen en steeds maar herstarten, weer activeren enz.. Een soft-reset (volume down + power) loste dat issue echter meteen op.
Soft-resets heb ik - helaas - tijdens de vakantie meerdere malen per week moeten doen, maar dat hielp blijkbaar niet.

Binnenkort zal ik eens de windows device recovery tool draaien en teruggaan naar fabriek.. wie weet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-10 15:00
@RobinHood Die heb ik inderdaad ook en die werkt ook zoals ik verwacht. (Maar mijn L950 werkt sowieso veel beter, maar ook niet perfect, dan die van de gemiddelde topicbewoner hier. :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10 20:35
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:07:
[...]

Dat zou niet moeten gebeuren, alleen als het bronplaatje niet hoog genoeg is (dus niet uit zichzelf de hele oppervlakte van het scherm kan vullen).

Als dat laatste het geval is, kan je wellicht het canvas vergroten, zodat hij toch je hele scherm kan pakken.

Post ander het plaatje hier; dan fix ik het voor je.

- edit -

Het werkt goed, de aarde blijft rond :) wel is het zo, dat je rekening moet houden dat de afbeelding wordt 'uitgesmeerd' over twee schermen en een perfect gecentreerde cirkel (of planeet...) dus op je scherm iets uit balans is (naar rechts).
Dank voor je uitzoekwerk. Ik werk zelf veel met Wallpaper Studio 10 en het lijkt dat het uitrekken van mijn achtergronden daardoor misgaat, ondanks voldoende resolutie van de bron. Ik zal een melding inschieten aldaar.

[ Voor 1% gewijzigd door BrBuggyB op 25-07-2017 09:52 . Reden: taal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 16:07
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:30:
[...]Binnenkort zal ik eens de windows device recovery tool draaien en teruggaan naar fabriek.. wie weet :)
Dat heb ik gisteren voor de tweede keer gedaan, zonder daarna gebruik te maken van een backup.
Hij loopt nu als een zonnetje, zoals ik voor CU gewend was.
Versie is na een enkele update 1607 (AU volgens mij) en daar blijft hij voor in ieder geval een paar weken op staan. Daarna zal ik vast wel een keer weer op wifi moeten en dan is het weer over met de pret.

Ook nog een nieuwe batterij gekocht, maar dat heeft geen invloed op de accuduur. (geen snelladen, en verliest meteen 20% van de lading in korte tijd na opladen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Bedoelen jullie deze optie soms?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EjDfFAPu8FP5TiVHn2tFz1BL/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, die heb ik ook (Engels equivalent)... het gaat echt om de setting 'sunlight readability' (of hoe het heet) bij Color Profile.

90% van de gebruikers heeft die optie, 10% niet... ra ra - waarom :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Deze

https://1drv.ms/i/s!AtcJbnnBK4dlmvw2jnerFztsjUFZnw

[ Voor 15% gewijzigd door Amadeus1966 op 25-07-2017 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wrijf het er nog even in :p

Totaal vaag dat ik die niet heb (en sommigen met mij)... je zou toch zeggen dat alle hardware en software hetzelfde is (als je dezelfde build hebt).

Wellicht toch ergens een mislukt upgrade / migratie traject... al is mijn telefoon vers van de plank gekocht met alle normale updates netjes doorgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassem
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
verwijder aub

[ Voor 96% gewijzigd door Sassem op 25-07-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
Hmm nee die heb ik ook niet, de schermopbouw lijkt ook geheel anders dan die van Windows 10. Is het 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
BadWampa schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:26:
[...]

Hmm nee die heb ik ook niet, de schermopbouw lijkt ook geheel anders dan die van Windows 10. Is het 8.1?
Nope, 950 XL met win 10 ( geen insider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
BadWampa schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:26:
[...]

Bij mijn XL ziet er het ook zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:36:
[...]
Idem d:)b

Edit: als aanvulling op deze reactie; hardware-lover in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

Deze is vandaag binnengekomen en hangt inmiddels aan de lader. Het is, volgens opschrift, exact hetzelfde 2017 exemplaar als wat o.a. ook via CoolBlue geleverd is.

De telefoon is, na plaatsing van de accu, direct aan de originele snellader gehangen en bij een startpercentage van zo'n 40%, zit deze nu na ± 90 minuten op 75%. Dit is niet bepaald Fast Charge en doet het ergste vermoeden. We laden vrolijk door tot aan 100% en gaan dan eens kijken hoe deze zich verder verhoudt tot mijn andere accu's. Telefoon wordt ook niet werkelijk warm tijdens laden, en dit geldt ook voor de lader zelf. Dat duidt al op het niet actief zijn van de Fast Charge technologie.

V.w.b. passing..., deze zit idd wat strakker in het toestel dan de andere, zoals eerder al is opgemerkt door andere gebruikers. Je moet hem er werkelijk indrukken.

Edit2: Zo'n 10% gaat er af per uur, zonder de telefoon werkelijk veel te gebruiken. Nope, die 2017 uitvoering geeft niet werkelijk het genot van een goede accu, en dit zal jammer zijn voor menig gebruiker die denkt zijn zieke accu door een goed en betrouwbaar exemplaar vervangen te hebben, zonde.

[ Voor 85% gewijzigd door hardware-lover op 26-07-2017 23:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
Arjantje72 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:36:
[...]

Ok, ben ik toch benieuwd onder welk menu die zit. Kun je me de stappen vertellen vanaf "Instellingen/Settings"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BadWampa schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:08:
[...]
Ok, ben ik toch benieuwd onder welk menu die zit. Kun je me de stappen vertellen vanaf "Instellingen/Settings"?
Onder "alle instellingen" > (instellingen en onderaan het scherm) "extra's" > "kleurprofiel".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
hardware-lover schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:11:
[...]

Onder "alle instellingen" > (instellingen en onderaan het scherm) "extra's" > "kleurprofiel".
Stom, compleet gemist!
Maar ik heb hem dus ook en het stond al aan (helaas...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Pst...niet verder vertellen.
Maar bovenin de instellingenwaslijst zit een zoekvenster.
Als je daarin " kleurprofiel" tikt kan dat veel gezoek besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Amadeus1966 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:43:
Pst...niet verder vertellen.
Maar bovenin de instellingenwaslijst zit een zoekvenster.
Als je daarin " kleurprofiel" tikt kan dat veel gezoek besparen.
Dat zal iedereen wel weten toch?
Als je niet weet hoe de term heet, heb je er nog niks aan. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amadeus1966
Arjantje72 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:50:
[...]

Klopt, maar gewoon " profiel " of " kleur " breng mij er ook naar toe.

Komaan, ik ben 50 plusser en hoort dit allemaal niet snappen laat staan te kunnen ...tenminste als ik de jeugd zo hoor.... 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Amadeus1966 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:57:
[...]

Klopt, maar gewoon " profiel " of " kleur " breng mij er ook naar toe.

Komaan, ik ben 50 plusser en hoort dit allemaal niet snappen laat staan te kunnen ...tenminste als ik de jeugd zo hoor.... 😆
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:38
offtopic:
Ik heb afg. zondag een Wileyfox Swift 2x gekocht en ik wordt gillend gek van dat apparaat. Leuk dat je de appie app, pokemon go en super mario run kan draaien maar ik krijg 2-way sync van Outlook.com niet eens aan de praat. Ben er al 3 dagen mee bezig inclusief contact met MS. Dat kan je toch niet serieus nemen? En nee ik wil zo min mogelijk Google services gebruiken, liefst alleen voor de Play Store. Nou heb ik nog een 640 maar die heb ik uitgeleend op het moment. Denk dat ik nog maar een paar 640's erbij ga aanschaffen ofzo |:( 8)7 :? :?

Ook hernieuwde waardering voor de interface van Windows 10 gekregen. Die van Android ziet er flitsend uit maar is zo onlogisch als wat. De Wileyfox zal ik er wel naast houden zodat ik af en toe de hippe apps kan uitproberen ofzo.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 14:46
Ramon schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:56:
offtopic:
Ik heb afg. zondag een Wileyfox Swift 2x gekocht en ik wordt gillend gek van dat apparaat. Leuk dat je de appie app, pokemon go en super mario run kan draaien maar ik krijg 2-way sync van Outlook.com niet eens aan de praat. Ben er al 3 dagen mee bezig inclusief contact met MS. Dat kan je toch niet serieus nemen? En nee ik wil zo min mogelijk Google services gebruiken, liefst alleen voor de Play Store. Nou heb ik nog een 640 maar die heb ik uitgeleend op het moment. Denk dat ik nog maar een paar 640's erbij ga aanschaffen ofzo |:( 8)7 :? :?

Ook hernieuwde waardering voor de interface van Windows 10 gekregen. Die van Android ziet er flitsend uit maar is zo onlogisch als wat. De Wileyfox zal ik er wel naast houden zodat ik af en toe de hippe apps kan uitproberen ofzo.....
hehe hier het zelfde heb geprobeerd om outlook alleen als contacten te gebruiken maar werkt niet echt zeker als je fotos wil toevoegen aan de contacten. Van de 3 grote OS'en vind ik toch wel windows phone 10 het beste in elkaar zitten. Helaas zijn de apps er niet of slecht en heeft WP10 nog redelijk wat bugs. Heb trouwens een OP5 gekocht en de L950 in de kast gelegd.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:20
Ramon schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:56:
offtopic:

Heb een Xiaomi Mi 6 en geen problemen met synced hier. Gewoon de outlook app installeren en daar alles instellen.
Interface van W10M is inderdaad stukken beter, maar ja. Meest storende is nog wel dat als je muziek luistert via bijvoorbeeld Spotify en er komt een notificatie op het scherm dan gaat het geluid tijdelijk zachter. Echt wtf. Is dus een standaard Android ding dat je bij sommige toestellen uit kan zetten, maar uiteraard bij die van mij niet :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:38
Caelorum schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:16:
[...]

Heb een Xiaomi Mi 6 en geen problemen met synced hier. Gewoon de outlook app installeren en daar alles instellen.
Interface van W10M is inderdaad stukken beter, maar ja. Meest storende is nog wel dat als je muziek luistert via bijvoorbeeld Spotify en er komt een notificatie op het scherm dan gaat het geluid tijdelijk zachter. Echt wtf. Is dus een standaard Android ding dat je bij sommige toestellen uit kan zetten, maar uiteraard bij die van mij niet :-|
Klopt maar de sync van outlook app is one-way.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QjYtuz4.png

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 23:20
Ramon schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:48:
[...]

Klopt maar de sync van outlook app is one-way.

[afbeelding]
Aha, das minder. Was me nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
Arjantje72 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:50:
[...]

Dat ja. :)
Het is ook meer dat ik me nooit echt in verdiept had en dat de telefoon me steeds minder boeit. Ben m'n tijd aan het uitzitten er mee en wachten tot er wat beters/anders voorbij komt.

[ Voor 28% gewijzigd door BadWampa op 27-07-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
BadWampa schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:49:
[...]

Dat ja. :)
Het is ook meer dat ik me nooit echt in verdiept had en dat de telefoon me steeds minder boeit. Ben m'n tijd aan het uitzitten er mee en wachten tot er wat beters/anders voorbij komt.
Hetzelfde hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
And then we wait....... 😏

Mijn 2e 2017 accu heeft inmiddels het toestel alweer verlaten. Naast het tamelijk snel leeglopen kreeg ik vandaag ook een paar spontane resets. Ik ga er later even mee langs meneer Pastoor, accu is duidelijk van kwade krachten voorzien en kan een uitdrijving wel gebruiken.

Voor een ieder met een soortgelijke 2017 versie, mijn oprechte deelneming in het bijna ondragelijke leed wat deze accu met zich meebrengt 😔

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
hardware-lover schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:37:
[...]

And then we wait....... 😏

Mijn 2e 2017 accu heeft inmiddels het toestel alweer verlaten. Naast het tamelijk snel leeglopen kreeg ik vandaag ook een paar spontane resets. Ik ga er later even mee langs meneer Pastoor, accu is duidelijk van kwade krachten voorzien en kan een uitdrijving wel gebruiken.

Voor een ieder met een soortgelijke 2017 versie, mijn oprechte deelneming in het bijna ondragelijke leed wat deze accu met zich meebrengt 😔
Ik heb de XL nu een half jaar en gelukkig een goede accu(nog), en alles werkt ook normaal.
Maar je merkt wel aan alles dat het een aflopende zaak is. Jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:03:
[...]
Ik heb de XL nu een half jaar en gelukkig een goede accu(nog), en alles werkt ook normaal.
Ik heb (gelukkig) ook nog een meer dan uitstekende accu (2 zelfs), en daarmee functioneert mijn pheune prima (hoezee). Als ik de diverse fora niet zou bezoeken, dan zou ik zo 1,2,3 niet eens in de gaten hebben dat het een aflopende zaak zou zijn, ik zou dan een simpele onwetende (maar tevreden) gebruiker zijn van het toestel.

Soms is het best wel eens gezond om niet alles te hoeven weten, het leven wordt er beslist niet minder leuk door en ik denk zelfs dat wel eens goed kan zijn om niet van alles op de hoogte te zijn ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:00
hardware-lover schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:50:
[...]

Ik heb (gelukkig) ook nog een meer dan uitstekende accu (2 zelfs), en daarmee functioneert mijn pheune prima (hoezee). Als ik de diverse fora niet zou bezoeken, dan zou ik zo 1,2,3 niet eens in de gaten hebben dat het een aflopende zaak zou zijn, ik zou dan een simpele onwetende (maar tevreden) gebruiker zijn van het toestel.

Soms is het best wel eens gezond om niet alles te hoeven weten, het leven wordt er beslist niet minder leuk door en ik denk zelfs dat wel eens goed kan zijn om niet van alles op de hoogte te zijn ;)
Maar als je bij de club behoort die zich elk jaar, of elke twee jaar op een nieuwe telefoon oriënteert, dan loop je v.w.b. Windows een teleurstelling op (op dit moment). Ik denk niet dat die club klein is, want abonnementen lopen meestal 1 of 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreshM schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:57:
[...]
Maar als je bij de club behoort die zich elk jaar, of elke twee jaar op een nieuwe telefoon oriënteert, dan loop je v.w.b. Windows een teleurstelling op (op dit moment). Ik denk niet dat die club klein is, want abonnementen lopen meestal 1 of 2 jaar.
Hoor normaal gesproken niet bij die club, koop mijn toestellen altijd los. Levensduur voor mij is de irritatie-factor, en die heb ik tot op dit moment nog niet bereikt :)

(psstttt, maar ik moet wel bekennen dat ik er even geleden al een draai aan heb gegeven om die factor niet onnodig op te laten lopen) O-)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amadeus1966
Arjantje72 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:03:
[...]
Nee, dat moet je denk ik anders zien.
MS staat aan de vooravond van een nieuw begin.
Als ik daarin mee ga is iets geheel anders.

Zo dat was mijn dagelijkse dosis sarcasme....

De toestellen raken ondertussen verouderd ondanks dat ze nog goed en vlot functioneren, dit in tegenstelling van hun Android tegenhangers van de zelfde jaargang.
De ondersteuning is er in ieder geval nog steeds.
Maar de dag komt dat ze gewoon niet meer meekunnen.
De concurrentie staat immers niet stil.
Betere hardware, meer mogelijkheden etc etc.
Als deze generatie toestellen beginnen op te raken door ouderdom/slijtage dan is er niets of iig weinig op de markt wat het kan vervangen er is weinig nieuws onder de zon qua hardware.
Tenminste als je het bij Windows wilt houden.

Is het niet de wispelturigheid en onduidelijkheid van MS wat parten speelt dan zijn het wel de apps.
Is het dat niet dan is het wel door gebrek aan nieuwe geavanceerdere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:37

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb zowel een Lumia 950 (ondertussen vervangen voor een 950XL) en een Android telefoon van Xiaomi.

Ondanks dat ik enkele weken met de Xiaomi heb rondgelopen, ben ik weer terug naar WM10. Simpelweg omdat 9 van de 10 zaken die ik gebruik ook op WM10 te vinden is. Voor enkele zaken schakel ik over naar Android (voornamelijk apps gerelateerd aan reizen zoals boardingpasses, Tripadvisor, etc).

Ja, de kwaliteit van de apps zijn minder dan de Android varianten maar verdomd, de camera van de 950 serie is echt super en beter dan bijvoorbeeld de Huawei P9/P10.

Afgelopen weekend ben ik in Luxemburg geweest en heeft mijn reisgenoot en ik dezelfde soort foto's gemaakt. We zijn samen tot de conclusie gekomen dat de foto's op de 950(XL) aanzienlijk beter zijn.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nwagenaar schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:02:
Afgelopen weekend ben ik in Luxemburg geweest en heeft mijn reisgenoot en ik dezelfde soort foto's gemaakt. We zijn samen tot de conclusie gekomen dat de foto's op de 950(XL) aanzienlijk beter zijn.
Kan natuurlijk ook aan de fotograaf liggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nou, is dat zo?
Ik maak veel foto's onderweg.
Vele daarvan zijn onder het rijden gemaakt en zijn zondermeer goed te noemen.
Tuurlijk maak ik wel eens een misser, maar niet vaak ondanks dat ze door een raam heen gemaakt zijn wat ook niet altijd gunstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:38

The_Scarabial

MTB for life!

Nou een update over het niet goed opladen, het blijkt niet aan de laad poort te liggen, maar aan m'n nieuwe accu.
Ik prop de oude er weer in, dezelfde laadkabel eraan en hij doet het meteen. Toch wel heel vreemd dat dit dus door de accu kan komen.
Iemand met enige hardware kennis die zoiets kan verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-10 10:42
Hier een zeer tevreden gebruiker van een Lumia 950DS.

Ik maak me al tijden zorgen over wat ik moet kiezen als mijn dierbare Windows 10 mobile apparaat stuk gaat en dat is vandaag helaas gebeurd: Boven op een hoge berg in Oostenrijk wilde ik een mooi plaatje schieten, maar ik smeet hem zo uit mijn handen en hij viel op een paar stenen.

Ik al jammerend en klagend dat ding opgepakt en helaas een hoekje gebroken en diepe schrammen op verschillende plekken. Auw...

Hebben hier mensen goede ervaringen met bepaalde reparatie centra? Wil graag geen imitatie scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
rookie no. 1 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:27:

Ik maak me al tijden zorgen over wat ik moet kiezen als mijn dierbare Windows 10 mobile apparaat stuk gaat en dat is vandaag helaas gebeurd: Boven op een hoge berg in Oostenrijk wilde ik een mooi plaatje schieten, maar ik smeet hem zo uit mijn handen en hij viel op een paar stenen.

Ik al jammerend en klagend dat ding opgepakt en helaas een hoekje gebroken en diepe schrammen op verschillende plekken. Auw...

Hebben hier mensen goede ervaringen met bepaalde reparatie centra? Wil graag geen imitatie scherm.
Helaas is mijn 950 een soortgelijke dood gestorven.
Ik heb ook zitten te dubben om hem te laten repareren, maar iemand hier op het forum zei de volgende wijze woorden.....
Waarom duur geld spenderen aan een reparatie terwijl je dezelfde toestellen al of niet tweedehands links en rechts voor weinig kan krijgen.

Ik heb toen de 950 XL voor weinig overgenomen van mijn dochter.

Kijk je kan het scherm wel vervangen of laten repareren.
Maar je toestel heeft wel een smakkerd gemaakt,
met wat " geluk " is het inderdaad alleen maar het scherm.
Maar wie weet wat er later nog achterweg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-10 10:42
Dat is een dilemma inderdaad, maar a) ze worden schaars en b) ik hou niet van te snel spullen afschrijven en vooral weggooien.

Ik ga het toch nog proberen, ook aangezien 950DS al helemaal weinig voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-10 21:57
rookie no. 1 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:27:

Mijn 950 heeft een klapper gemaakt op iets te harde tegels, waar het anti kras filmpje op het scherm al vele malen de telefoon heeft gered ging het nu mis. Alles werkt gelukkig naar behoren maar het ziet er zo irritant uit met die scheuren. Heb ook gezocht naar nieuwe schermen maar de prijzen variëren zo enorm, Chinese meuk voor weinig tot origineel voor bijna de aanschafprijs van een compleet nieuwe telefoon. Zit in dubio wat ik nu moet doen, geweldige telefoon die ik niet kwijt wil maar het scherm irriteert mij aardig, tegelijkertijd wil ik ook geen Andriod of iOS telefoon.....

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Probeer marktplaats eens voor een tweedehandsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Best wel sneu dat er zo weinig Windows hardware ter beschikking is.
De nieuwe Nokia is al aardig bezig om aan de weg te timmeren...helaas wel op Android.
De 3,5 en 6 zijn geen onaardige dingetjes.
Alleen tegen de tijd dat ze hier op de schap liggen zijn ze ook al weer gedateerd.
Dat houd niet in dat ik deze ontwikkelingen niet in de gaten hou.
De tijd dat ik rond de 600,- neertelde voor een dergelijke speledingetje is allang voorbij.
Tegen de tijd dat ik mijn 950 XL ( vrijwillig ) van de hand doe zijn we alweer een aardig stuk verder.
Dan maar weer verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Bunta schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 04:36:
[...]

Mijn 950 heeft een klapper gemaakt op iets te harde tegels, waar het anti kras filmpje op het scherm al vele malen de telefoon heeft gered ging het nu mis. Alles werkt gelukkig naar behoren maar het ziet er zo irritant uit met die scheuren. Heb ook gezocht naar nieuwe schermen maar de prijzen variëren zo enorm, Chinese meuk voor weinig tot origineel voor bijna de aanschafprijs van een compleet nieuwe telefoon. Zit in dubio wat ik nu moet doen, geweldige telefoon die ik niet kwijt wil maar het scherm irriteert mij aardig, tegelijkertijd wil ik ook geen Andriod of iOS telefoon.....
Ik heb of wel een 950 liggen, batterij is een maand of 2 oud en werkt goed. Ben erg tevreden over mijn S8 nu, hoewel ik nog wel aan sommige Android dingen moet wennen uiteraard. Het app aanbod maakt het grootste veschil, zelfs apps die er wel waren op WM zijn vaak gewoon veel minder dan op Android...

Als je de 950 wilt overnemen stuur maar een DM. Ben wel tot 12 augustus op vakantie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Laatst online: 00:01

jjust

Het leven is een strijd

Sinds vorige week reageert het scherm van de 950 niet meer als ik hem in mijn broekzak heb gehad. De hardware knoppen doen het nog wel maar het scherm doet niks. Ik kan dus geen unlock code invoeren niks. Na een softreset werkt hij (soms) weer. Soms zijn er meerdere soft resets nodig. Elke keer als hij in mijn broekzak gezeten heeft, is het raak. Verder werkt het toestel goed.

Ik heb al even online gezocht en kom wel vergelijkbare gevallen tegen maar zonder een oplossing. Iemand hier wellicht de gouden tip?

Ik zou het zonde vinden als ik moet overstappen naar een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-10 21:32
jjust schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:51:
Sinds vorige week reageert het scherm van de 950 niet meer als ik hem in mijn broekzak heb gehad. De hardware knoppen doen het nog wel maar het scherm doet niks. Ik kan dus geen unlock code invoeren niks. Na een softreset werkt hij (soms) weer. Soms zijn er meerdere soft resets nodig. Elke keer als hij in mijn broekzak gezeten heeft, is het raak. Verder werkt het toestel goed.

Ik heb al even online gezocht en kom wel vergelijkbare gevallen tegen maar zonder een oplossing. Iemand hier wellicht de gouden tip?

Ik zou het zonde vinden als ik moet overstappen naar een ander toestel.
Ik heb hier ook wel vaak problemen mee gehad, maar niet zo permanent. Vaak reageerde het scherm niet na 1 keer op de lock knop drukken. Nog twee keer drukken loste het vaak op.

Zou het aan een kapotte proximity sensor kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

Daar zit ik ook aan te denken maar geen idee hoe ik dat zou kunnen testen.

De eerste paar dagen werkte mijn toestel ook weer door nog twee keer de lock knop in te drukken. Dat was wel irritant maar geen ramp. Nu is werkt dat niet meer en is het toestel onbruikbaar. Elke keer als hij in mijn broekzak heeft gezeten ben ik eerst een tijd bezig om hem weer re resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Met deze app kun je de hardware functies van je telefoon testen:
https://www.microsoft.com...b2x-smartapp/9nblggh43np6
Ik weet niet of proximity er ook bij zit. Misschien vind je ook nog iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

Bedankt voor de tip. Nee proximity zit er niet bij. Alle sensoren die wel in de test zitten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-10 22:40
jjust schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:04:
Bedankt voor de tip. Nee proximity zit er niet bij. Alle sensoren die wel in de test zitten werken.
Ah, je was me net voor :P

Hier lijkt ook wat mis te zijn met de Proximity sensor.. Glance en DDtWU werken niet. En wanneer ik bel is de telefoon altijd in de 'bij de oor modus' en krijg moeilijk het bel scherm naar voren, hij springt ook niet op handsfree als ik de tel op tafel leg.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Die prox.sensor is vrij gemakkelijk te testen.
Start je camera op vanuit je vergrendelde toestel.
Doe datzelfde met de sensor afgedekt.
Bij de ene hoort je camera-app te starten en bij de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amadeus1966 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:08:
Via het camera-icoontje links-onder op het vergrendelingsscherm?

Edit: ik zie dat er op die locatie op het toestel 2 sensors worden gebruikt, Proximity en licht? Is dat één sensor waarmee 2 zaken worden geregeld/gemeten? Zo ja, dan zou men kunnen kijken of de licht-sensor wel meet-waarden geeft?

https://mspoweruser.com/s...o-you-wont-hold-it-wrong/
Afbeeldingslocatie: https://mspoweruser.com/wp-content/uploads/2015/10/lumia-950-xl-sensors.png

[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 31-07-2017 23:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Amadeus1966 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:08:
Hiervoor moet je wel even de settings checken, want de optie "voorkom ongewenst opstarten van de camera" of iets in die trend moet wel aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:20

EektheMan

DPC

TripAdvisor staat gewoon op mijn 950XL DS. Of bedoelje dat de functionaliteit tussen Android en WM verschilt (heb het niet gechecked)
Sc0tTy schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:07:
[...]
Hier lijkt ook wat mis te zijn met de Proximity sensor.. Glance en DDtWU werken niet. En wanneer ik bel is de telefoon altijd in de 'bij de oor modus' en krijg moeilijk het bel scherm naar voren, hij springt ook niet op handsfree als ik de tel op tafel leg.
Heb hier hetzelfde. Oor modus is hit and miss. Glance werkt wel bij het opladen, maar schermhelderheid is dan zeer zwak. Ook als je het scherm uitzet via de powerknop licht het kort op. Ik heb trouwens geen screenprotector erop zitten wat kan helpen bij het verklaren van de issues.

edit: Het is niet dat de proximity sensor niet werkt, maar dat een deel van de functie niet goed werkt. Bijvoorbeeld nadat de sensor in de gaten heeft dat je de tel aan je oor houdt, gaat het beeld op zwart. Perfect, tot zover. Maar haal je de tel van je oor af, dan gaat het scherm niet altijd weer aan. Soms kun je het forceren door de power knop in te drukken of je moet echt een minuut wachten voordat het scherm weer aanschakelt.
Glance zit mss wel of mss niet aan het disfunctioneren van de proximity sensor software gekoppeld. Geen idee.

[ Voor 22% gewijzigd door EektheMan op 01-08-2017 00:24 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

Sc0tTy schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:07:
[...]

Ah, je was me net voor :P

Ik heb gisteravond een factory reset gedaan maar dat heeft helaas niet geholpen. Het toestel valt nog net binnen de garantie dus ik ga maar contact opnemen met Microsoft. Zo is hij onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-10 12:33
Dat met het slecht functioneren van de proximity sensor tijdens het bellen herken ik wel, hier ook eigenlijk altijd last van. Is erg lastig als je op wil hangen, moet je een aantal keren op de lock/unlock knop drukken om het beeld weer te zien en op te hangen..

Overigens bedenk ik me net dat (volgens mij was het al bij de 950) ik in het begin juist problemen had met het op zwart springen van het scherm, ik heb toen best vaak mensen weggedrukt met m'n wang/oor. Na verloop van tijd was dat verdwenen.

De functie dat je telefoon op handsfree springt als je hem neerlegt kende ik niet eens, heeft schijnbaar nooit gewerkt denk ik..

Overigens nu tijdelijk m'n 930 weer in gebruik aangezien de 950 bij de reparateur ligt omdat de camera niet meer kon focussen

Heb wel het idee dat de autocorrect van de 930 een stuk beter is dan die van de 950, die grijpt bij mij op m'n 950 bijna nooit in, moet ik handmatig woorden aanpassen.

[ Voor 28% gewijzigd door frankyboy707 op 01-08-2017 09:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruila
frankyboy707 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:59:

De functie dat je telefoon op handsfree springt als je hem neerlegt kende ik niet eens, heeft schijnbaar nooit gewerkt denk ik..
Deze functie moet je wel aanzetten in de instellingen:

(instellingen - systeem - telefoon - audioroutering), de optie "tijdens een oproep de luidspreker inschakelen als ik de telefoon weghaal bij mijn oor" op AAN zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door kruila op 01-08-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-10 12:33
kruila schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Deze functie moet je wel aanzetten in de instellingen:

(instellingen - systeem - telefoon - audioroutering), de optie "tijdens een oproep de luidspreker inschakelen als ik de telefoon weghaal bij mijn oor" op AAN zetten.
Ah ik zal er naar kijken als mn telefoon terug is. Is inmidels alweer 2 weken geleden dat ik hem heb ingeleverd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-10 12:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

EektheMan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:20:

Heb hier hetzelfde. Oor modus is hit and miss. Glance werkt wel bij het opladen, maar schermhelderheid is dan zeer zwak. Ook als je het scherm uitzet via de powerknop licht het kort op. Ik heb trouwens geen screenprotector erop zitten wat kan helpen bij het verklaren van de issues.

edit: Het is niet dat de proximity sensor niet werkt, maar dat een deel van de functie niet goed werkt. Bijvoorbeeld nadat de sensor in de gaten heeft dat je de tel aan je oor houdt, gaat het beeld op zwart. Perfect, tot zover. Maar haal je de tel van je oor af, dan gaat het scherm niet altijd weer aan. Soms kun je het forceren door de power knop in te drukken of je moet echt een minuut wachten voordat het scherm weer aanschakelt.
Glance zit mss wel of mss niet aan het disfunctioneren van de proximity sensor software gekoppeld. Geen idee.
Glance werkt bij mij ook niet meer goed op mijn 950XL. Is begonnen na de Creators Update. Tijdens het opladen is het heel slecht zichtbaar. Wanneer ik de telefoon in mijn broekzak heb en eruit haal, dan licht Glance heel even op om vervolgens weer direct te verdwijnen, terwijl de instelling op 5 minuten staat.

Sinds de CU doet mijn front camera het ook niet meer en de iris scanner ook niet. Kan de telefoon niet meer unlocken met mijn iris. De WIndows Hello app/instellinge geeft een foutmelding als ik die instel.

Volgens mij is die hele 950 serie gebouwd om hooguit 1,5 jaar mee te gaan. Die van mij is van december 2015. Echt compleet brakke hardware hebben ze gebruikt.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

Glance werkt bij mij ook niet meer goed op mijn 950XL. Is begonnen na de Creators Update. Tijdens het opladen is het heel slecht zichtbaar. Wanneer ik de telefoon in mijn broekzak heb en eruit haal, dan licht Glance heel even op om vervolgens weer direct te verdwijnen, terwijl de instelling op 5 minuten staat.

Sinds de CU doet mijn front camera het ook niet meer en de iris scanner ook niet. Kan de telefoon niet meer unlocken met mijn iris. De WIndows Hello app/instellinge geeft een foutmelding als ik die instel.

Volgens mij is die hele 950 serie gebouwd om hooguit 1,5 jaar mee te gaan. Die van mij is van december 2015. Echt compleet brakke hardware hebben ze gebruikt.
Het werkte allemaal redelijk tot de creators update (die niets toevoegde, maar wel veel sloopte).

Waar ik tegenaan loop, is dat het unlocken soms echt tot 10 seconden kan duren;

Je swiped het scherm omhoog, beeld wordt zwart, 10 seconden wachten... je ziet je startscherm pas.

Hoe langer ik de telefoon laat liggen, hoe langer het unlocken duurt (een unlock binnen een minuut na een vorige unlock gaat wel snel).

Ander issue is de proximity sensor, inderdaad - maar dat heb ik al vanaf dag nul;

Als de telefoon in een tas of broekzak zit, en ik haal hem daar uit - dan is de kans groot dat hij crashed en reboot.

Het lijkt er op dat de telefoon een sein krijgt dat hij niet meer in de broekzak / tas zit, daar 'iets' mee moet doen - wat vervolgens mis gaat en dus crashed.

9 van de 10x gaat het goed, maar het is altijd 'bidden' als ik de telefoon uit een afgesloten positie haal dat hij het gewoon doet en niet spontaan crashed.

Het zal allemaal aan mij liggen :p maar tussen de regels door lees ik toch wel veel issues hier met de sensoren, zeker na de CU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:37

nwagenaar

God, root. What's the differen

EektheMan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:20:
[...]
TripAdvisor staat gewoon op mijn 950XL DS. Of bedoelje dat de functionaliteit tussen Android en WM verschilt (heb het niet gechecked)
De Tripadvisor app op WM10 een wrapper dat verwijst naar de mobiele website.

De variant op Android is dat het enkele voordelen heeft zoals een kompas weergave en dat je hem offline kunt gebruiken door de map van die locatie te downloaden. Bovendien vind ik hem een stuk sneller reageren.
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:47:
[...]
Kan natuurlijk ook aan de fotograaf liggen :p
Dat is uiteraard mogelijk. Ik als pro-microsoft user kan ook niet overweg met al die Android camera apps :+

Maar even serieus. Ik heb enkele foto's genomen met mijn 3 jaar oude digitale zoom camera, mijn Lumia, de Xiaomi en de P10 van mijn zus; De lumia is extreem goed alleen bij low light situaties is de digitale zoom camera beter. De foto's van de Xiaomi en P10 zijn behoorlijk redelijk, maar alsnog van mindere kwaliteit dan de Lumia.

[ Voor 35% gewijzigd door nwagenaar op 01-08-2017 13:42 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

Je hebt nog steeds garantie? Dus maak er gebruik van zoukzozeggen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:04:
[...]

Het werkte allemaal redelijk tot de creators update (die niets toevoegde, maar wel veel sloopte).

Je swiped het scherm omhoog, beeld wordt zwart, 10 seconden wachten... je ziet je startscherm pas.

Hoe langer ik de telefoon laat liggen, hoe langer het unlocken duurt (een unlock binnen een minuut na een vorige unlock gaat wel snel).

Ander issue is de proximity sensor, inderdaad - maar dat heb ik al vanaf dag nul;

Als de telefoon in een tas of broekzak zit, en ik haal hem daar uit - dan is de kans groot dat hij crashed en reboot.

Het lijkt er op dat de telefoon een sein krijgt dat hij niet meer in de broekzak / tas zit, daar 'iets' mee moet doen - wat vervolgens mis gaat en dus crashed.

9 van de 10x gaat het goed, maar het is altijd 'bidden' als ik de telefoon uit een afgesloten positie haal dat hij het gewoon doet en niet spontaan crashed.

Het zal allemaal aan mij liggen :p maar tussen de regels door lees ik toch wel veel issues hier met de sensoren, zeker na de CU...
Nee het ligt niet aan jouw. Ik ervaar exact dezelfde dingen mbt uit de broekzak halen. Met de originele accu, die het steeds slechter en slechter deed, had ik na de CU al reboots als ik de telefoon uit mijn zak haalde. Met een nieuwe accu iets minder, maar nog steeds af en toe. Die hele CU heeft alleen maar dingen kapot gemaakt.
Ja weet dat ik garantie heb, maar eigenlijk helemaal geen zin in om op te sturen ondanks dat ik nog een 930 thuis heb liggen die het prima doet. Ik zie eigenlijk al weken lang op marktplaats te kijken naar een rode iPhone 7 Plus, maar elke keer als ik de iPhone van mijn vrienden even pak, dan mis ik na even spelen met de iPhone de live tiles van mijn W10M toestel.
Je hebt nog steeds garantie? Dus maak er gebruik van zoukzozeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:26:
[...]
Nee het ligt niet aan jouw. Ik ervaar exact dezelfde dingen mbt uit de broekzak halen. Met de originele accu, die het steeds slechter en slechter deed, had ik na de CU al reboots als ik de telefoon uit mijn zak haalde. Met een nieuwe accu iets minder, maar nog steeds af en toe. Die hele CU heeft alleen maar dingen kapot gemaakt.

[knip]
Die nieuwe accu die jij hebt, uit 2017 toch? Die is volgens ervaringen van mij en anderen, of niet werkelijk origineel, of heel slecht geproduceerd, en niet betrouwbaar. Zo jammer dat gebruikers daarmee worden opgezadeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
jjust schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:01:
Daar zit ik ook aan te denken maar geen idee hoe ik dat zou kunnen testen.

De eerste paar dagen werkte mijn toestel ook weer door nog twee keer de lock knop in te drukken. Dat was wel irritant maar geen ramp. Nu is werkt dat niet meer en is het toestel onbruikbaar. Elke keer als hij in mijn broekzak heeft gezeten ben ik eerst een tijd bezig om hem weer re resetten.
Had je niks meer in die broekzak zitten?
Als ik bijvoorbeeld mijn portemonnee erbij heb zitten heb ik dat gedrag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

Accu heb ik al vervangen, vaster gezet met plakband, etc... maar dat helpt allemaal niet.

De spanning op het apparaat is constant - dus het ligt echt aan het moment 'in je broekzak' / 'uit je broekzak' (of het voorvak van mijn laptop-tas).

Als de telefoon in een kleine ruimte zit en er dan uitkomt, is de kans relatief groot dat hij crashed en reboot.

Garantie heb ik nog één jaar - maar ik denk eerlijk gezegd dat zo'n vaag probleem niet te reproduceren valt;

9 van de 10x gaat het goed - maar een paar keer per week crashed hij als je hem uit je broekzak haalt (en probeer dat maar te bewijzen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

Arjantje72 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:12:
[...]

Had je niks meer in die broekzak zitten?
Als ik bijvoorbeeld mijn portemonnee erbij heb zitten heb ik dat gedrag ook.
Nee alleen mijn telefoon. Vandaag werkt een soft reset ook niet meer. Scherm reageert helemaal niet meer. Maar ff budget Android toestel gekocht. Hopelijk kan MS hem nog repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• au-
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-10 13:43

au-

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:04:
[...]

Ik heb van anderen gehoord dat ze sinds de CU dergelijke symptomen hadden bij het unlocken wanneer de Glance aan hadden staan. Uit je broekzak halen is ook zo'n moment dat Glance ingeschakeld wordt - wellicht even het proberen waard om dit uit te zetten en zien wat er gebeurt? Zelf had ik Glance altijd uit en had ook nooit problemen met unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
au- schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:23:
[...]

Ik heb van anderen gehoord dat ze sinds de CU dergelijke symptomen hadden bij het unlocken wanneer de Glance aan hadden staan. Uit je broekzak halen is ook zo'n moment dat Glance ingeschakeld wordt - wellicht even het proberen waard om dit uit te zetten en zien wat er gebeurt? Zelf had ik Glance altijd uit en had ook nooit problemen met unlocken.
Goede tip - zal het eens proberen; al is Glance juist één van die redenen waarom ik bij W10M blijf :p

Glance, strakke interface, goed doordacht OS, tiles... ik kan maar niet wennen / wil me niet overgeven aan iOS / Android (okay, Android kan ook met tiles en Glance inmiddels...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

hardware-lover schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:44:
[...]

Die nieuwe accu die jij hebt, uit 2017 toch? Die is volgens ervaringen van mij en anderen, of niet werkelijk origineel, of heel slecht geproduceerd, en niet betrouwbaar. Zo jammer dat gebruikers daarmee worden opgezadeld.
Klopt, uit januari via amazon.de van een shop genaamd Onoge. Leek dus uit Duitsland te komen maar de envelop ga Jersey USA aan uiteindelijk.

Heb Glimp maar uit gezet nu om te kijken of de reboots weg blijven. Wil eigenlijk wel terug bas pre CU, mss geen zin in om opnieuw te installeren.

Pagina: 1 ... 119 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.