Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:33
MRE-Inc schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:51:
[...]

Klopt, uit januari via amazon.de van een shop genaamd Onoge. Leek dus uit Duitsland te komen maar de envelop ga Jersey USA aan uiteindelijk.

Heb Glimp maar uit gezet nu om te kijken of de reboots weg blijven. Wil eigenlijk wel terug bas pre CU, mss geen zin in om opnieuw te installeren.
Of probeer eens de fastring. Ik heb deze problemen niet.

Wat ik vanmorgen wel had voor het eerst, is dat de telefoon telkens een pieptoon had alsof de adapter telkens opnieuw aangesloten werd, en de telefoon werd niet meer opgeladen. Effe opnieuw opstarten, en het werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-10 12:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

ardvark99 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:45:
[...]

Of probeer eens de fastring. Ik heb deze problemen niet.

Wat ik vanmorgen wel had voor het eerst, is dat de telefoon telkens een pieptoon had alsof de adapter telkens opnieuw aangesloten werd, en de telefoon werd niet meer opgeladen. Effe opnieuw opstarten, en het werkte weer.
Ik ben van de insider build af, zowel pc, xbox one als lumia. Op de xbox kwam er vooral op onverachten tijden (lees: als ik net lekker aan het gamen ben) de insider updates verplicht binnen. Op de lumia heb ik slechte ervaringen vooral omdat deze 950 mijn daily driver is voor zowel zakelijk als prive.

Als de fast ring niet meer is dan een paar kleine bug fixes dan is het nog wel te doen, maar als ik op windows central en mspoweruser de changelogs bekijk, dan werkt er veel meer niet dan wel heb ik altijd het idee.

Overigens afgelopen week in de Apple store de rode iPhone 7 plus even vast gehouden, maar wat een verschil in bouwkwaliteit zeg. Ik begon bijna te huilen toen ik mijn 950xl weer uit mijn broekzak haalde.....

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Hai allemaal

De batterij van mijn 950 was de laatste tijd enorm dramatisch. Na een uurtje van de lader soms al bijna leeg. Ook viel die gewoon uit bij 24/25%.

Dus nieuwe aangeschaft via coolblue.

Ontvangen. Lijkt zeker stukken langer mee te gaan. Maar hij laadt dramatisch langzaam. Net 5% in 10 minuten... Ik heb het dan over de officiële bijgeleverde snellader van Microsoft zelf.

Melding gedaan bij coolblue, mag deze retourneren/ruilen. Maar geen zin te wachten, dus deze gaat idd terug en gelijk een nieuwe besteld. Maar ook deze gaat enorm traag.

Ik heb de telefoon 10 minuten aan de snellader gehad en 6% erbij. Daarnet ben ik naar boven gegaan en aan een gewone lader gelegd. En terwijl ik nu dus bezig ben, is er in een half uur 3% bijgekomen.

De specs van de batterijen zijn hetzelfde. Officiële microsoft batterij.

Moet de batterij soms 'wennen'? Of moet ik kiezen tussen zo'n 2,5 aan de lader (zonder gebruik, anders nog langer) maar dan wel langer gebruiken of snel opgeladen en snel leeg...

Ik hoop dat jullie tips hebben voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:51:
[...]
Klopt, uit januari via amazon.de van een shop genaamd Onogeo. Leek dus uit Duitsland te komen maar de envelop ga Jersey USA aan uiteindelijk.
[knip]
Geen Jersey USA maar > https://goo.gl/maps/Ui6Jio3fMR42 ;)

Ik heb ook bij Onogo via Amazon.de eenzelfde exemplaar besteld, en de accu is gewoon niet goed en betrouwbaar. CoolBlue levert exact dezelfde accu (als deze uit 2017 komt), mogelijk ook bij Onogo ingekocht en er wat extra marge bovenop gezet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
MRE-Inc schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:25:
[...]

Overigens afgelopen week in de Apple store de rode iPhone 7 plus even vast gehouden, maar wat een verschil in bouwkwaliteit zeg. Ik begon bijna te huilen toen ik mijn 950xl weer uit mijn broekzak haalde.....
Dat is inderdaad om te huilen, wanneer ik eraan denk, hoe degelijk, stabiel en betrouwbaar de Lumia 920 was, en in mijn geval nog steeds is (nog af en toe in gebruik, als tweede toestel naast mijn iPhone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-10 23:33

c0burn

Feed your head

c0burn schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:15:
[...]

Met een nieuwe accu nergens meer last van. Productiedatum is ergens in 2016. Er staat wel een Microsoft logo op maar de kleine lettertjes zijn anders, weet dus niet of het een 'genuine' is.
Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn 950 en W10M nog niet hoef af te danken :)
Net als velen hier had ik ook last van een slechte accu. Daarom in maart een nieuwe besteld bij bestelhoesje.nl en daar even mee vooruit gekund. Ik merkte echter dat flits-foto's 7 van de 10 keer de telefoon deden crashen. Aangezien die flitser voor mij belangrijk is nog één keer de gok gewaagd een eind juni nóg een nieuwe accu besteld.
Wel €10 duurder dan bij Coolblue maar nog geen enkel probleem mee gehad. Flitst probleemloos en QC werkt ook gewoon blijkbaar geen echte QC, maar USB Type-C Fast charging. De opdruk is gelijk aan de originele Microsoft accu en productiedatum is februari 2016.

[ Voor 7% gewijzigd door c0burn op 02-08-2017 21:46 ]

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@c0burn hoe lang doet die accu erover om op te laden? Via de officiële snellader en een gewone lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

hardware-lover schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:33:
[...]

Geen Jersey USA maar > https://goo.gl/maps/Ui6Jio3fMR42 ;)

Ik heb ook bij Onogo via Amazon.de eenzelfde exemplaar besteld, en de accu is gewoon niet goed en betrouwbaar. CoolBlue levert exact dezelfde accu (als deze uit 2017 komt), mogelijk ook bij Onogo ingekocht en er wat extra marge bovenop gezet.
Oh, haha, dat is wel wat dichterbij....Iig heb ik de laatste paar dagen niet echt problemen met de accu. Komt ook omdat ik de hele dag aan het strand lig op mijn vakantie bestemming en de telefoon gewoon binnen ligt. Maar dat die accu niet helemaal lekker is, kan ik wel beamen.

Wat me verder ook opvalt nu ik in het buitenland zit, is dat apps gewoon erg slecht werken als er geen goede 3G/4G verbinding is. De iPhone van mijn vriendin heeft er blijkbaar geen last van anders had ik dat wel gehoord. Zodra ik een slechte data verbinding heb en een app open, dan duurt en duurt het maar voordat content geladen wordt. Wellicht heeft het ook te maken met de data verbindings problemen die hier eerder al op de FrontPage genoemd werden. Soms heb ik gewoon 3 of 4 streepjes 4G en toch starten de apps op mijn 950xl niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• au-
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-10 13:43

au-

michellep77 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:44:
Hai allemaal

De batterij van mijn 950 was de laatste tijd enorm dramatisch. Na een uurtje van de lader soms al bijna leeg. Ook viel die gewoon uit bij 24/25%.

Dus nieuwe aangeschaft via coolblue.

Ontvangen. Lijkt zeker stukken langer mee te gaan. Maar hij laadt dramatisch langzaam. Net 5% in 10 minuten... Ik heb het dan over de officiële bijgeleverde snellader van Microsoft zelf.

Melding gedaan bij coolblue, mag deze retourneren/ruilen. Maar geen zin te wachten, dus deze gaat idd terug en gelijk een nieuwe besteld. Maar ook deze gaat enorm traag.

Ik heb de telefoon 10 minuten aan de snellader gehad en 6% erbij. Daarnet ben ik naar boven gegaan en aan een gewone lader gelegd. En terwijl ik nu dus bezig ben, is er in een half uur 3% bijgekomen.

De specs van de batterijen zijn hetzelfde. Officiële microsoft batterij.

Moet de batterij soms 'wennen'? Of moet ik kiezen tussen zo'n 2,5 aan de lader (zonder gebruik, anders nog langer) maar dan wel langer gebruiken of snel opgeladen en snel leeg...

Ik hoop dat jullie tips hebben voor me.
Ik had dezelfde ervaring, met 2 accu's ook bij CoolBlue vandaan. Productiedatums van maart en mei 2016. Van meer mensen gehoord dat hun CB accu's niet goed werken, meestal met een 2017 productie datum.
Lijkt me niet waarschijnlijk dat ze een jaar lang slecht accu's hebben geproduceerd, ik vertrouw de afkomst van die dingen niet meer. 'k heb het maar opgegeven een een nieuwe telefoon gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:54:
[...]
Soms heb ik gewoon 3 of 4 streepjes 4G en toch starten de apps op mijn 950xl niet lekker.
Dat laatste kan ik wel verklaren, want daar hebben mijn eigen apps ook last van;

Ik maak exact dezelfde apps voor Android en W10M - en test die met dezelfde provider (netwerk).

Ene toestel is een oude Android (4 jaar oud, mijn test device) en de ander een L950 van 1 jaar oud (toen ik hem kocht).

Als een app opstart, en hij heeft internet nodig, dan 'start hij pas door' als hij die basis data binnen haalt (bv. een ping naar de remote server, een timestamp van de laatste update, etc...).

Zolang hij die basale data niet ontvangt, lijkt het alsof hij hangt en er niets gebeurd.

De Android start snel op, ontvangt dus bij slechte verbindingen ook de basis data - en de L950 kan soms wel seconden 'wachten' tot hij verder kan (op de achtergrond gebeurt er van alles, maar dat zie je niet).

Het lijkt dus alsof de L950 minder effectief met slechte of beperkte traffic omgaat, waar de Android dit gewoon naar binnenslurpt.

Op WiFi merk je niets, pas als je echt 'straat testen' doet, merk je wat een OS voor je internetverbinding kan betekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

michellep77 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:26:
@c0burn hoe lang doet die accu erover om op te laden? Via de officiële snellader en een gewone lader?
Ga ik testen voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c0burn schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:50:
[...]
[knip]
Wel €10 duurder dan bij Coolblue maar nog geen enkel probleem mee gehad. Flitst probleemloos en QC werkt ook gewoon. De opdruk is gelijk aan de originele Microsoft accu en productiedatum is februari 2016.
En dat is mijn beste exemplaar van de 4 die ik nu heb liggen, met kop en schouders beter dan de rest, hoewel de maart 2016 uitvoering het ook lang zo gek nog niet doet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@c0burn dank je!

Mijn beide van coolblue zijn productiedatum 2017/06/25. Maar laden gewoon mega traag.

Gebruik ben ik wel tevreden over, dus weet niet zo goed wat te doen. Vind 2,5uur wel echt 10 stappen terug doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

michellep77 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:26:
Een vlugge test met de originele lader gaf 15% in 12 minuten, dus 75% per uur. Volgens mij dus redelijk in overeenstemming met de specificaties.
Ik heb ook nog wel een "gewone" lader liggen, maar je bent altijd afhankelijk van de laadstroom natuurlijk. Deze is bij de originele 3A, en ik vermoed dat een andere verhoudingsgewijs langzamer is. Misschien test ik dat ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Thanx!

Bij mij is het 5% per 10 min... Dus 30% in een uur.

De oude batterij is volgens mij in 45% volledig vol.

Ga deze dan toch retourneren en via andere site (hier op pricewatch gezien) bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
michellep77 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:27:

De oude batterij is volgens mij in 45% volledig vol.
Alternative spec's ?, vroeger was vol nog 100% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
shiptronic schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:30:
[...]

Alternative spec's ?, vroeger was vol nog 100% ;)
Haha oeps 45 minuten natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Helaas blijft het laden een issue. 2,5 uur om van 10/15% naar 100% te gaan. En dit met de officiële snellader. Met gewone officiële losse kabel duurt het ook zo lang. Met kabel van de hema laadt die helemaal niet op (maar loopt ook niet leeg)

De batterijen die ik hier nu heb zijn helaas ook van dezelfde batch/productiedatum (25/6/2017).

Dus ik ga ze alle terugsturen en dan over een tijdje opnieuw proberen.

Baal er wel van, want mijn "oude batterij" is echt ruk qua verbruik (maar wel in no time bijgeladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-10 22:22
Wie o wie krijgt er een error bij het starten van de front cam?
Ik krijg namelijk na de update van de windows camera app (dacht donderdag) deze niet meer aan de praat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:33

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ladykiller007 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:23:
Ik krijg namelijk na de update van de windows camera app (dacht donderdag) deze niet meer aan de praat.....
Ik niet. Nog foto's gemaakt tijdens de opening Sneekweek 2017. :Y

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-10 21:32
Gaat het om zo'n Windows error code met een x een wat cijfers?
Heb ik ook een keer last van gehad. Niks werkte, ook niet terug naar de fabrieksinstellingen, opnieuw flashen, of naar een insider ring gaan. Uiteindelijk gerepareerd onder garantie.

[ Voor 11% gewijzigd door Pyramiden op 06-08-2017 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
Pyramiden schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:42:
[...]

Gaat het om zo'n Windows error code met een x een wat cijfers?
Heb ik ook een keer last van gehad. Niks werkte, ook niet terug naar de fabrieksinstellingen, opnieuw flashen, of naar een insider ring gaan. Uiteindelijk gerepareerd onder garantie.
Klopt idd...
Pffff wat een dramading .... krijg steeds meer een grotere hekel aan deze miskoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ladykiller007 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:10:
[...]
Klopt idd...
Pffff wat een dramading .... krijg steeds meer een grotere hekel aan deze miskoop
Heb jij inmiddels de accu al eens vervangen of is dit er nog steeds niet van gekomen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
hardware-lover schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:36:
[...]

Heb jij inmiddels de accu al eens vervangen of is dit er nog steeds niet van gekomen?
ja al een tijd geleden, deze doet het nu perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@Ladykiller007 waar heb jij die accu besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
http://www.bestelhoesje.n...50-xl-bv-t4d-3340mah-bulk

Ik had de mijne in mei besteld, met een productiedatum van juli 2016 zeg ik zo ff uit mn hoofd, maar die doet het veel beter als die van mn vrouw met een nieuwe accu van coolbue met productiedatum 2017/6/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 11:55
Ik heb dit ook, volgens Google zijn we niet de enige en zou het hardwarematig zijn ... Je zou bijna denken dat de software op grote schaal de hardware heeft gesloopt :)
Ik gebruik de frontcamera nooit, dus ik laat het zo. Denk ik. Aan de andere kant zit ik nog binnen de twee jaar ... twijfel twijfel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@Ladykiller007 bedankt! Dan vrees ik dat ik toch gewoon nog even geduld moet hebben op een nieuwe serie qua productie datum.

Laadt die van je vrouw ook zo traag?
Hoe lang doet die van jou erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-10 21:29
net getest, geen probleem

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
michellep77 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:56:
@Ladykiller007 bedankt! Dan vrees ik dat ik toch gewoon nog even geduld moet hebben op een nieuwe serie qua productie datum.

Laadt die van je vrouw ook zo traag?
Hoe lang doet die van jou erover?
Denk ik ook.....

Ja, die laadt ook zo traag....minimaal 2,5 uur

ik heb een 950xl, die van mij zit in een half uur op 50%...max 1uur en kwartier ong....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
popcorn schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:29:
Met mijn nieuwe accu start 'ie niet eens op :'). Hij trilt elke paar seconden een keer als hij aan de lader ligt en er verschijnt geen bootscherm. Batch 2016/05/12.

Gelukkig is de service bij Coolblue top, maar Microsoft is hier wel weer lekker bezig zeg.
Ik heb inmiddels (wederom) een nieuwe accu voor de 950 besteld via Coolblue, op het zakje staat 'new bulk' en hij komt uit 2017. Hij werkt vooralsnog als een zonnetje.

Edit: al lees ik nu de problemen met laden en begin ik toch te vrezen... Ik houd het even in de gaten.

Edit 2: 7 procent erbij in een half uur. Zucht...

[ Voor 13% gewijzigd door popcorn op 09-08-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Ik heb alles aangemeld voor retour dan nog maar even afzien met een snel leeglopende batterij, maar die wel binnen no time weer vol is. Power bank mee, moet maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu weer eens een accu van een andere Amazon.de leverancier laten komen. Deze is afkomstig uit de eerste generatie 950 XL accu's en heeft als productie-datum 09-2015. Eentje uit de beruchte reeks zullen we maar zeggen.

Accu is nog mooi vlak en had 42% power uit de zak. Opladen naar 98% duurde een uurtje en daarna ging ie over in langzaam laden (zegt Battery Pro).

We gaan eens een tijdje volgen hoe deze het doet.
Dus 02-2016 > 09-2015.

Testing, one, two ...

• popcorn
popcorn schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:58:
[...]

Ik heb inmiddels (wederom) een nieuwe accu voor de 950 besteld via Coolblue, op het zakje staat 'new bulk' en hij komt uit 2017. Hij werkt vooralsnog als een zonnetje.

Edit: al lees ik nu de problemen met laden en begin ik toch te vrezen... Ik houd het even in de gaten.

Edit 2: 7 procent erbij in een half uur. Zucht...
Vannacht aan de draadloze lader gehad en de telefoon heeft niet opgeladen. Ook deze accu geeft dus problemen.

Microsoft mag zich schamen. Wat een treurnis.

• ardvark99
popcorn schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:46:
[...]

Vannacht aan de draadloze lader gehad en de telefoon heeft niet opgeladen. Ook deze accu geeft dus problemen.

Microsoft mag zich schamen. Wat een treurnis.
Ik denk dat Microsoft hier niets aan kan doen, ik vermoed dat dit slechte namaak accu's zijn, waar gewoon Microsoft stickers op gepakt zijn buiten mede weten van Microsoft om.

• MRE-Inc

MRE-Inc

PinokkioTV schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:34:
[...]

Ik heb dit ook, volgens Google zijn we niet de enige en zou het hardwarematig zijn ... Je zou bijna denken dat de software op grote schaal de hardware heeft gesloopt :)
Ik gebruik de frontcamera nooit, dus ik laat het zo. Denk ik. Aan de andere kant zit ik nog binnen de twee jaar ... twijfel twijfel :P
Heb het probleem ook met de frontcam die een foutmelding geeft 0xblablabla cijfertjes. Is gebeurd naar de CU update. Die heeft ook mijn WIndows Hello en Glimpscherm kapot gemaakt. Sinds de CU doen die 3 dingen het niet meer. Ik laat het zo ondanks dat ik nog garantie heb en stap in december over naar een mooie rode iPhone 7 Plus.

hardware-lover schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:09:
Ik heb nu weer eens een accu van een andere Amazon.de leverancier laten komen. Deze is afkomstig uit de eerste generatie 950 XL accu's en heeft als productie-datum 09-2015. Eentje uit de beruchte reeks zullen we maar zeggen.

Accu is nog mooi vlak en had 42% power uit de zak. Opladen naar 98% duurde een uurtje en daarna ging ie over in langzaam laden (zegt Battery Pro).

We gaan eens een tijdje volgen hoe deze het doet.
Dus 02-2016 > 09-2015.
Vervolg na ruim 24 uur.

25:47:00 in gebruik na 100% laden, resterend 21:58:00 zegt Battery Pro.

Behoudens het mogelijk vroegtijdig uitvallen van deze generatie accu, is er met het (Fast)opladen en met de gebruiksduur heel erg weinig mis. Niet gek voor een accu die bijna 2 jaar geleden geproduceerd is.

Testing, one, two ...

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10 13:21
hardware-lover schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:52:
[...]
Behoudens het mogelijk vroegtijdig uitvallen van deze generatie accu, is er met het (Fast)opladen en met de gebruiksduur heel erg weinig mis. Niet gek voor een accu die bijna 2 jaar geleden geproduceerd is.
Heb hier (ongeveer) hetzelfde.

Ik heb hier een accu van 2015/07/19. Vorig jaar besteld bij CentralPoint voor een festival, als uiterste reserve naast een batterypack. Alleen was de aankoop uiteindelijk niet nodig geweest. Pas vorig maand de accu nodig gehad, omdat de originele accu begon te falen.

Tot gisteravond leek alles heel goed te gaan. Gisteravond werd de telefoon zo warm dat de telefoon zichzelf uit ging zetten. Na het eruit halen van de accu en af laten koelen, heb ik verder geen problemen meer gehad.
Tjesus schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:47:
[...]

Heb hier (ongeveer) hetzelfde.

Ik heb hier een accu van 2015/07/19. Vorig jaar besteld bij CentralPoint voor een festival, als uiterste reserve naast een batterypack. Alleen was de aankoop uiteindelijk niet nodig geweest. Pas vorig maand de accu nodig gehad, omdat de originele accu begon te falen.

Tot gisteravond leek alles heel goed te gaan. Gisteravond werd de telefoon zo warm dat de telefoon zichzelf uit ging zetten. Na het eruit halen van de accu en af laten koelen, heb ik verder geen problemen meer gehad.
Zo oud ben ik ze nog niet tegengekomen? Ook voor een XL?

Dit lijkt mij het begin van het einde... ;(

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
hardware-lover schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:56:
[...]

Hier ook 2x extra batterijen van de datum 22-07-2015. Deze had ik besteld in het begin van dit jaar bij bestelhoesje.nl.
Ik heb ze nog niet hoeven gebruiken daar de meegeleverde batterijen nog prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
hardware-lover schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:56:
[...]

Ook voor 950XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En die hebben een soortgelijke opdruk zoals hieronder?

Afbeeldingslocatie: https://www.mobilesupplies.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/i/microsoft-batterij-bv-t4d-lumia-950xl-3340-mah-origineel-2.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
hardware-lover schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 01:16:

[afbeelding]
Bijna hetzelfde.....Afbeeldingslocatie: http://eec-squad.com/downloads/accu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
hardware-lover schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 01:16:

[afbeelding]
Was een beetje lastig zonder mijn 950XL. :+
Gelukkig heb ik hier nog een tablet liggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zWKikar.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Tjesus op 11-08-2017 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exact hetzelfde opschrift dan dat van de inmiddels "beruchte" 2017 versie (geleverd door o.a. CoolBlue en Onogo).

@Tjesus voor mij niet als afbeelding zichtbaar (Firefox desktop)?
@Tjesus ja nu wel, jij hebt dus eveneens zo'n zelfde exemplaar dan @Paddywacker , maar dit was te verwachten.

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 11-08-2017 14:32 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Hier ook niet zichtbaar (EDGE) , nu wel zichtbaar

[ Voor 30% gewijzigd door shiptronic op 11-08-2017 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjesus
@hardware-lover en @shiptronic Nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:52:
[...]
Vervolg na ruim 24 uur.

25:47:00 in gebruik na 100% laden, resterend 21:58:00 zegt Battery Pro.

Vervolg na ruim 48 uur.

48:15:00 in gebruik na 100% laden, resterend (36%) 12:57:00 zegt Battery Pro.

Ik ga door tot het gaatje ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Als de meeste batterijen zo beroerd laden (tov de originele meegeleverde) waar kun je dan terecht voor een batterij die 100% zeker echt origineel van microsoft is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
michellep77 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:43:
Als de meeste batterijen zo beroerd laden (tov de originele meegeleverde) waar kun je dan terecht voor een batterij die 100% zeker echt origineel van microsoft is?
Ik vrees dat die niet meer gemaakt worden aangezien de telefoon zelf ook niet meer gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
ardvark99 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:35:
[...]

Ik denk dat Microsoft hier niets aan kan doen, ik vermoed dat dit slechte namaak accu's zijn, waar gewoon Microsoft stickers op gepakt zijn buiten mede weten van Microsoft om.
Waar baseer je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Omdat er in de accu en batterij wereld veel nagemaakt spul te koop is, wat niet via de originele bedrijven volgens originele specificaties gefabriceerd en geleverd wordt. Zelfde geld voor inkt cardridges.

Wanneer dit originele accu's zijn van Microsoft, zouden we (ik heb er ook een) niet dit soort problemen hebben. Snelladen werkt niet (goed), en de accu loopt ook sneller leeg dan mijn 2 jaar oude originele accu.

Deze accu is dus duidelijke niet met dezelfde specificaties gemaakt, ziet er verder wel hetzelfde uit, is iets groter (klemt in de telefoon), en een sticker is zo nagemaakt. Origineel zit er ook geen halogram sticker op. En is niet geleverd via een officieel Microsoft kanaal. De mijn heb ik via Amazon besteld. Wanneer je de berichten nu leest, zie je meer negatieve berichten, en twijfels of het wel origineel is.

https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
ardvark99 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:42:
[...]

Omdat er in de accu en batterij wereld veel nagemaakt spul te koop is, wat niet via de originele bedrijven volgens originele specificaties gefabriceerd en geleverd wordt. Zelfde geld voor inkt cardridges.

Wanneer dit originele accu's zijn van Microsoft, zouden we (ik heb er ook een) niet dit soort problemen hebben. Snelladen werkt niet (goed), en de accu loopt ook sneller leeg dan mijn 2 jaar oude originele accu.

Deze accu is dus duidelijke niet met dezelfde specificaties gemaakt, ziet er verder wel hetzelfde uit, is iets groter (klemt in de telefoon), en een sticker is zo nagemaakt. Origineel zit er ook geen halogram sticker op. En is niet geleverd via een officieel Microsoft kanaal. De mijn heb ik via Amazon besteld. Wanneer je de berichten nu leest, zie je meer negatieve berichten, en twijfels of het wel origineel is.

Hij werkt niet goed dus hij zal wel niet origineel zijn? Ik heb nog een aanname, maar dan de andere kant op: hij wordt verkocht door alle grote jongens, dus dan zal hij wel origineel / 'Microsoft authorized' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
popcorn schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:19:
[...]

Hij werkt niet goed dus hij zal wel niet origineel zijn? Ik heb nog een aanname, maar dan de andere kant op: hij wordt verkocht door alle grote jongens, dus dan zal hij wel origineel / 'Microsoft authorized' zijn.
Dat is jouw aanname, ik hou het bij de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:42:
[...]

Je kunt het aanbod via Amazon.de niet over één kam scheren. Ik heb laatst kort achter elkaar weer twee test-accu's besteld (resultaten hier gedeeld in het topic), en via het ene artikel op Amazon, komen verschillende leveranciers tevoorschijn.

Mijn op één na laatste bestelling kwam via Onogo binnen, die lijkt in zijn gedrag niet origineel te zijn (01-2017 uitvoering).

Mijn laatste bestelling kwam via Compras24 binnen (die heeft ze nu blijkbaar niet meer), omdat er van deze leverancier in de reviews stond vermeld dat deze accu's leverde met een andere (oudere) productie-datum die het prima deden. Deze stuurde mij dus die 09-2015 versie toe (geheel nieuw exemplaar), en die doet het uitstekend.

Het vervelende bij het review overzicht op Amazon is, dat er van één product, via verschillende leveranciers aangeboden, een opsomming aan gebruiks-ervaringen volgt waarbij je het scheve beeld te zien krijg dat de ene helft gebruikers heel tevreden is, en de andere helft helemaal niet, en dit lijkt sterk leverancier afhankelijk te zijn.

Ik heb daar een slechte recensie geplaatst over het Onogo exemplaar, maar ik zou nu een goede moeten plaatsen van het Compras24 exemplaar. Ik heb daar dan ook geadviseerd om eerst contact te zoeken met een leverancier en vragen naar de productiedatum alvorens te bestellen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:38:
[...]

Je kunt het aanbod via Amazon.de niet over één kam scheren. Ik heb laatst kort achter elkaar weer twee test-accu's besteld (resultaten hier gedeeld in het topic), en via het ene artikel op Amazon, komen verschillende leveranciers tevoorschijn.

Mijn op één na laatste bestelling kwam via Onogo binnen, die lijkt in zijn gedrag niet origineel te zijn (01-2017 uitvoering).

Mijn laatste bestelling kwam via Compras24 binnen (die heeft ze nu blijkbaar niet meer), omdat er van deze leverancier in de reviews stond vermeld dat deze accu's leverde met een andere (oudere) productie-datum die het prima deden. Deze stuurde mij dus die 09-2015 versie toe (geheel nieuw exemplaar), en die doet het uitstekend.

Het vervelende bij het review overzicht op Amazon is, dat er van één product, via verschillende leveranciers aangeboden, een opsomming aan gebruiks-ervaringen volgt waarbij je het scheve beeld te zien krijg dat de ene helft gebruikers heel tevreden is, en de andere helft helemaal niet, en dit lijkt sterk leverancier afhankelijk te zijn.

Ik heb daar een slechte recensie geplaatst over het Onogo exemplaar, maar ik zou nu een goede moeten plaatsen van het Compras24 exemplaar. Ik heb daar dan ook geadviseerd om eerst contact te zoeken met een leverancier en vragen naar de productiedatum alvorens te bestellen.
Ik wil ze niet gelijk allemaal over een kam scheren, maar het lijkt er op dat merendeel van de accu's nu van Amazon, maar ook die van bv Coolblue van de zelfde fabrikant komen. Gezien de recensies hier, maar ook van verschillende leveranciers op Amazon.

Het vervelende is, dat de leveranciers doodleuk zeggen dat het origineel van Microsoft komt, maar dat is niet het geval. Lijk mij sterk dat Microsoft troep op de markt zetten, al maken ze er op andere zaken soms wel een zooitje van.

Mij lijkt het als leverancier, dat wanneer je negatieve recensies krijgt over een bepaald product, dat je dit op z'n minst gaat checken, en desnoods het product via een bepaalde leverancier niet meer levert. Het gaat tenslotte toch ook om de naam van een leverancier die hij hoog wil houden? En daar schort het denk ik bij Amazon nogal eens op. Bij sommige leveranciers zie je bv positieve recensies, maar deze zijn ouder, het lijkt er op dat ongeveer vanaf mei een slecht fabricaat op de markt is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:15:
[...]
Ik wil ze niet gelijk allemaal over een kam scheren, maar het lijkt er op dat merendeel van de accu's nu van Amazon, maar ook die van bv Coolblue van de zelfde fabrikant komen. Gezien de recensies hier, maar ook van verschillende leveranciers op Amazon.

Het vervelende is, dat de leveranciers doodleuk zeggen dat het origineel van Microsoft komt, maar dat is niet het geval. Lijk mij sterk dat Microsoft troep op de markt zetten, al maken ze er op andere zaken soms wel een zooitje van.

Mij lijkt het als leverancier, dat wanneer je negatieve recensies krijgt over een bepaald product, dat je dit op z'n minst gaat checken, en desnoods het product via een bepaalde leverancier niet meer levert. Het gaat tenslotte toch ook om de naam van een leverancier die hij hoog wil houden? En daar schort het denk ik bij Amazon nogal eens op. Bij sommige leveranciers zie je bv positieve recensies, maar deze zijn ouder, het lijkt er op dat ongeveer vanaf mei een slecht fabricaat op de markt is gekomen.
Diverse recente recensies geven ook 5 sterren, o.a. met Onogo als leverancier? Die zijn waarschijnlijk te snel geweest met het plaatsen van een review of ze zijn al blij dat ze een accu hebben die het wat beter doet dan de vorige?

Op dit moment ben ik met Onogo bezig om een oplossing te vinden voor het exemplaar wat ze mij hebben geleverd. Ze schijnen niet moeilijk te doen over een volledige compensatie maar ik wil graag weten of ze verschillende uitvoeringen hebben van de accu's. Hun (betrouwbare) toeleverancier komt uit Engeland zeggen ze en deze betrekt ze rechtstreeks van de fabrikant.

Edit: ze hebben enkel de versie op voorraad die bij iedereen voor dezelfde problemen zorgt. Aankoopbedrag wordt teruggeboekt, accu hoeft niet teruggestuurd te worden.

Het identieke exemplaar, wat via CoolBlue is geleverd, is ook retour aangemeld, dan zijn we de "rotte appels" kwijt uit eigen voorraad. ;)
hardware-lover schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:17:
[...]

Vervolg na ruim 48 uur.

48:15:00 in gebruik na 100% laden, resterend (36%) 12:57:00 zegt Battery Pro.

Ik ga door tot het gaatje ;)
Nog even een eind breien aan bovenstaande belevenis.

53:04:00 in gebruik na 100% laden, resterend (13%) 05:13:00 zegt Battery Pro.

Bij 13% is de telefoon 's avonds aan de lader gehangen omdat ik anders 's nachts misschien met een lege telefoon zou komen zitten.

Snelladen gaat met maximaal 87% per uur. Bij 98% gaat het laden over in langzaam laden tot aan 100%.

Ik zeg: ongeschikt/geschikt

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 13-08-2017 13:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Gisteravond de 950xl met januari 2017 accu eens NIET op de draadloze lader gelegd, maar de originele usb kabel gebruikt. De plug in het stopcontact was die van de Lumia 930 die daar nog zat. Resultaat een 100% volle accu die vol bleef en niet direct na het loskoppelen van de usb kabel zakte naar 63%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:23:
Gisteravond de 950xl met januari 2017 accu eens NIET op de draadloze lader gelegd, maar de originele usb kabel gebruikt. De plug in het stopcontact was die van de Lumia 930 die daar nog zat. Resultaat een 100% volle accu die vol bleef en niet direct na het loskoppelen van de usb kabel zakte naar 63%.
Ik heb nu, naar aanleiding van jouw reactie, de 01-2017 versie maar eens opnieuw geplaatst.

Ik zal deze eens gaan volgen zoals ik dit bij de andere accu's ook heb gedaan voor een 950 XL.

Na plaatsing gaf deze aan dat deze nog 40% gevuld zou zijn. Ik startte een GPS POI app op waarvan ik weet dat ie aardig wat stroom verbruikt om zodoende de accu zo snel mogelijk in tamelijk lege toestand aan de snellader te krijgen, en meteen had ik mijn eerste zwarte scherm te pakken (en die heb ik in tijden niet gehad). Maar mogelijk had die crash met het volgende te maken?

https://mspoweruser.com/l...astic-and-other-gps-apps/

Ik hou het op toeval, dus na een noodzakelijke reset van de telefoon, opnieuw dezelfde app opgestart en nu blijft ie draaien zo te zien. Zodra de accu zo rond de 10-15% is gaat deze aan de snellader en gaat het monitoren beginnen.

Als eerste mag ik opmerken dat deze accu onder app belasting, meer warmte naar buiten toe afgeeft dan de anderen die ik heb. Mogelijk heeft dit ook met de strakkere passing te maken in het toestel?

Wordt vervolgt....

Edit: 10% bereikt en vanaf dat percentage zijn we inmiddels zo'n 1:45:00 uur aan het "snel"laden via de originele Microsoft 950 lader. Volgens Battery Pro gaat het totaal zo'n dikke 3 uur duren voordat de accu aan de 100% zal zitten.

Zoals eerder al eens aangegeven, tijdens het laden wordt deze accu totaal niet warm, maar dit was te verwachten aangezien snelladen niet actief is.

Edit2: accu is volledig opgeladen in 2:38:00 uur. Het laadproces laat langzaam laden zien over 10%-70%, vanaf 70% gaat de vaart er ineens in en gaat het met 31.2% per uur. Het laadverloop is tamelijk tegenstrijdig met dat van de andere accu's die het snelladen allen wel ondersteunen.

Hoewel het vanaf 70% flink sneller gaat, is er van snelladen niet werkelijk sprake. Het is dan ook de vraag of die laatste 30% niet te maken heeft met het onvoorspelbare (snel) ontladen waarvan eerder al melding is gemaakt?

Edit3: (en de laatste)
Van 100% > 33% in 08:34:00 uur bij minimaal gebruik, bij een gemiddelde ontlading van 6.0% per uur.
De meetresultaten, verzameld door Battery Pro, worden nauwkeuriger als ze over een langere periode worden gemeten, maar dat laat ik bij deze (Kwalitatief Uitermate Teleurstellende) accu verder niet meer bepalen.

Accu gaat het toestel weer uit en wordt afgevoerd, hier wil je een ander niet mee opzadelen.

[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 15-08-2017 13:53 . Reden: laatste terugkoppeling betreffende diverse accu's voor een 950 XL ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:48

Sebazzz

3dp

Misschien een beetje spuitelf gezien het accuverhaal hierboven...

De laatste tijd is mijn Lumia weer vervelend aan het doen:
- Muziek met Groove en iets anders doen kan niet zonder stotteren van de muziek
- Bij gebruik is de accu relatief snel leeg
- Al vrij snel voordat de accu leeg is, vaak bij tientallen procenten, sluit de mobiel al af.

De laatste keer heb ik het opgelost door een factory reset. Het kan toch niet zo zijn dat ik dat weer moet doen? Iemand dit vaker/ook tegengekomen? (Originele accu, kwam bij Lumia gekocht eind 2015)

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 15-08-2017 01:26 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
Maw.... Slechte telefoon en microsoft laat ons lekker stikken met allerlei kutproblemen. In de 4 jaar (waarvan mijn 920/950xl opgeteld een jaar steeds weer voor issues teruggestuurd moest worden) dat ik nu een WP/WM heb is het nooit anders geweest dan alleen maar gezeik.

Verspilde geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

Sebazzz schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:26:

- Al vrij snel voordat de accu leeg is, vaak bij tientallen procenten, sluit de mobiel al af.

De laatste keer heb ik het opgelost door een factory reset. Het kan toch niet zo zijn dat ik dat weer moet doen? Iemand dit vaker/ook tegengekomen? (Originele accu, kwam bij Lumia gekocht eind 2015)
Productiedatum van de accu is najaar 2015? Dan is die hoogstwaarschijnlijk aan het eind van zijn Latijn, afgaande op alle eerdere ervaringen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:48

Sebazzz

3dp

Of jullie ervaren dezelfde softwareproblemen, zou dat ook kunnen?

Ik heb overigens wel bijna altijd draadloos geladen. Ook omdat de USB-C aansluiting van het toestel best wel brak is. Telefoon wordt trouwens tijdens de battery drain ook vrij warm. Alsof een proces ondersteboven gaat.

Datum van de accu is 2015/09/17. Klopt het dat de accu niet geheel plat is? Hij staat ietsje bol, wel dermate weinig dat je het eigenlijk niet kan zien behalve door hem plat op tafel te leggen.

[ Voor 47% gewijzigd door Sebazzz op 15-08-2017 09:14 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Sebazzz schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:11:
Of jullie ervaren dezelfde softwareproblemen, zou dat ook kunnen?

Ik heb overigens wel bijna altijd draadloos geladen. Ook omdat de USB-C aansluiting van het toestel best wel brak is. Telefoon wordt trouwens tijdens de battery drain ook vrij warm. Alsof een proces ondersteboven gaat.

Datum van de accu is 2015/09/17. Klopt het dat de accu niet geheel plat is? Hij staat ietsje bol, wel dermate weinig dat je het eigenlijk niet kan zien behalve door hem plat op tafel te leggen.
Wanneer jouw accu wat bolt, dan is ie aan het einde van zijn latijn, er zijn daar de afgelopen maanden meerdere berichten.

En nieuwe accu zal het een en ander weer oplossen, zoals spontane reboots of afsluiten wanneer de accu <30%.

Maar lees ff de laatste berichten in dit topic. Er zijn nieuwe accu's te koop, meestal productiedatum 8-1-2017, die niet snelladen, en telefoon gaat ook minder lang mee op een lading. Er zijn ook leveranciers met goede accu's, maar welke weet ik zo niet. Effe berichten doorlezen.

[ Voor 15% gewijzigd door ardvark99 op 15-08-2017 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Triest eigenlijk dat we het enkel nog maar over de accu van de telefoon hebben...

Iets anders dan: sinds de laatste update lijkt mijn trilfunctie heel anders te werken. Alsof ie stuk is ofzo, iemand anders ook opgevallen of is hij echt stuk ineens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
BadWampa schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:16:
Triest eigenlijk dat we het enkel nog maar over de accu van de telefoon hebben...

Iets anders dan: sinds de laatste update lijkt mijn trilfunctie heel anders te werken. Alsof ie stuk is ofzo, iemand anders ook opgevallen of is hij echt stuk ineens?
trilfunctie functioneert bij mij nog steeds goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebazzz schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:11:
Klopt het dat de accu niet geheel plat is? Hij staat ietsje bol, wel dermate weinig dat je het eigenlijk niet kan zien behalve door hem plat op tafel te leggen.
Ik heb een gloednieuwe accu (nieuw, als in 'nooit gebruikt') en die is ook gewoon subtiel bol (net als de accu die in het toestel zelf zit).

Dus laat je niet gek maken, dat hoort gewoon - denk ik.

Je ziet de bolling niet, maar als je hem op de ene kant op tafel legt, ligt hij stabiel.

Draai je hem om, dan is het net als een zeer subtiele wankele tafel, dus dat je aan de zijkanten een fractie van een millimeter de boel kan laten wankelen / wiebelen...

Als dat bij jou ook het geval is, is het normaal; het is gewoon het design van de accu dat de bovenkant zeer subtiel rond afloopt (niet te zien met het oog bijna, hooguit als je hem op zijn kop op een plat vlak legt).

Dan nog... al dat gezeik over accu's... ook ik ervaar na de update dat de telefoon leeg is als je hem maar iets gebruikt (als je niets doet, blijft het hetzelfde) en denk dat het gewoon bewust is van MS;

Zorgen dat het gebruik steeds kloter wordt, zodat meer mensen hem dumpen en zijn de stille aftocht kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
kruila schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:42:
[...]

trilfunctie functioneert bij mij nog steeds goed
Hij doet het ook nog wel, maar lijkt een ander patroon te volgen dan eerst. En trilt ook iets zwakker. Omdat het me opviel nadat er een update was geweest dacht ik aan een verband tussen die 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Sebazzz schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:26:

Herkenbaar. Afsluiten bij 20% vooral. Daarom een nieuwe accu gekocht, maar die geeft weer andere problemen die hier al eerder genoemd zijn zoals spontaan uitvallen terwijl de accu nog vol is. Voornamelijk bij het uit de broekzak halen nadat de 950xl een paar minuten in de broekzak heeft gezeten.

Microsoft heeft prutswerk afgeleverd met deze telefoon. Ik lees hier allerlei mankementen zoals defecte camera's, defecte trilfunctie, diverse sensoren etc. etc....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-10 22:40
Ik heb voor de gein de 820 weer aangezet voor de navigatie, wat een verademing was dat, zelfs op het veel kleinere scherm.

Als ekte Windows fanboy heb ik een 800, 820 en deze 950 gehad, en bij veel mensen (geprobeerd) de hemel in te prijzen.

Maar de laatste maand heb ik echt ontiegelijk veel problemen met mn 950..
Gaat al een tijd uit als de batterij op 20% is en veel drains. Er is iets mis met de proximity sensor waardoor glance niet werkt, ik tijdens het bellen met moeite het menu zichtbaar krijg om bijv. op te hangen. Fotos maken vanaf locksscherm gaat niet meer via de softknop of inhouden van hwknop. Bij het schieten van fotos istie vaak erg traag waardoor ik het shot mis. Constant reboots bij het maken van fotos, het unlocken van het apparaat of andere momenten. En nog vele andere ergernissen...

Ik wilde deze dus vervangen voor een nieuw toestel met eigenlijk als enige optie de X3. Maar na het lezen van dit artikel: http://windowscentral.com...obile-and-existing-phones
Heb ik nog maar een vraag. Wordt het een iPhone 7, 7S of 8 ?
Hopelijk houd deze het nog even uit want ik ben er helemaal klaar mee. Het is nu afwachten wat Apple gaat presenteren. Ik kijk altijd het volledige Apple event (net zoals Build etc) maar dat zal ik nu met een andere blik doen.

En om jullie een idee te geven over hoe grote fanboy ik ben... Toen ik het mn vrienden en op werk vertelde stonden ze allemaal met een open mond. Nu nog bedenken hoe ik et nieuws aan mn pa ga vertellen, daarmee heb ik al sinds toen ik mijn eerste PC kreeg Apple vs Microsoft discussies, een jaar of 18 geleden...

Hopelijk is het een overbruggingsjaar maar kan zo maar eens voor een langere periode zijn.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ach, als je eenmaal beetje je draai hebt gevonden in iOS of Android kijk je waarschijnlijk niet echt veel meer om naar je Lumia (spreek uit ervaring als WP gebruiker vanaf de L800 en WM daarvoor). Mogelijk af en toe nog eens vanwege de camera, ik ken nog steeds geen alternatief voor Rich Capture dat zo lekker werkt. Maar zo'n beetje alle handelingen zijn sneller op de andere besturingssystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-10 22:40
Ja Android is voor mij niet eens een optie. IOS heb ik al veel ervaring mee dus dat is geen issue :)

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:23
Propane schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:30:
Ach, als je eenmaal beetje je draai hebt gevonden in iOS of Android kijk je waarschijnlijk niet echt veel meer om naar je Lumia (spreek uit ervaring als WP gebruiker vanaf de L800 en WM daarvoor). Mogelijk af en toe nog eens vanwege de camera, ik ken nog steeds geen alternatief voor Rich Capture dat zo lekker werkt. Maar zo'n beetje alle handelingen zijn sneller op de andere besturingssystemen.
Hier ook een overstapper naar Android, maar ik vind het echt niets. Interface is cuckoo. Willekeurige reboots, gaat uit zichzelf bellen, alleen de apps zijn wel leuk maar verder denk ik erover om van de 950 of 640 weer mijn "daily driver" te maken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Best wel grappig, prutswerk?
Hier een 650 vanaf dag één geen enkele issue.
Een 950 gesneuveld ( kapot scherm ) maar voor de rest altijd goed gewerkt.
Nu een 950 xl, en ook deze mankeert niets.

Drie van drie die 100% werken of werkten.
Maar het zijn altijd de klagers die je hoort.

Accu's idem dito.
Het meest misbruikte onderdeel, en bij het vervangen het liefst een goedkoop exemplaar uit het verre oosten voor weinig al of niet voorzien van een imitatiesticker.
En ja als dat toevallig een miskoop blijkt....tja kutrommel van MS.

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

We kunnen wel lopen te zeiken maar aan de overkant is het gras echt niet groener.
Dat MS nu andere plannen heeft met het mobiele platform moge duidelijk zijn.
Dat wij als consument hierin niet meedoen met de huidige en inmiddels verouderde toestellen tja knudde.
Zoveel mensen, zoveel wensen.
Ik ken genoeg mensen die ook klagen over Android of over andere toestellen van een paar bekende merken.
Nog maar te zwijgen over de geweldige accu's van Samsung.
Uit de doos een en al ow's en ah's tot dat ze een half jaar verder zijn.

Zo'n doosje vol met gevoelige en kwetsbare electronica maakt nogal wat mee in zijn korte leven.
Van broekzak tot keukentafel, van dertig graden en veel meer in een bloedhete auto tot minus tien of nog kouder in de winter.
Van tedere vrouwenhanden tot het ruige smijt en gooiwerk van een bouwvakker.
Niet iedereen gaat er zuinig mee om.
En dat hoeft ook niet, het is immers gewoon een ge of verbruiksartikel.
Wel een hele dure, maar dat is bijzaak.

Dingen gaan gewoon een keer stuk, so be it.
Valt het binnen en onder de garantie kan je hem laten maken.
Anders ook wel, maar dan kost het gewoon een paar knaken.
Accu's vallen daar natuurlijk buiten, maar dat is ook wel logisch.
Het is ook het onderdeel wat het meeste te lijden heeft.
Snelladen, draadloos laden en als dat niet voor handen is ach dan pakken we de lader wel van tante truus die nog wel een actionlader heeft liggen.

En als dat eens een keer mis gaat.....ach kloten MS met hun rotzooi.
De meeste fouten zijn toch vaak gebruikers of misbruikers fouten,
natuurlijk op uitzonderingen na.
Want hier op tweakers behandelen we natuurlijk ons kleinnood met fluwelen handschoenen en ligt het nooit aan ons.
Het zijn of de fabrikanten met hun goedkope rotzooi, of het is hun brak o.s. of het zijn de ontwikkelaars met hun halfgebakken apps.....maar het ligt nooit aan de gebruiker.
Dat kan ook niet, wij zijn immers tweakers.
De creme de la creme onder de gebruikers.

En de mobiele Windows 10 gebruikers?
Dat zijn slecht de laatste der mohikanen en toekomstige Android of Appelaars want veel meer dan dat zal er niet overblijven.
Dat gaat voor mij helaas ook ooit eens gebeuren.
De vraag is alleen, welke van de twee.

Sinds de nieuwe bkr gebeuren denk ik dat de meeste stiekem toch overstappen naar een low of midrange Androidgeval.
Ben benieuwd of het daar dan beter aan toe gaat.
Moet haast wel, want Windows is immers al een stervend platform het wachten is alleen nog maar op iemand die het uit zijn lijden verlost.

Dadelijk maar eens op zoek gaan naar een futureproof androidgeval die op zijn minst een paar jaar o.s. updates mee gaat.
Moet op zijn minst wel Android Oreo en Android Pinutbuter kunnen draaien want dan hebben we de eerste twee jaar in ieder geval weer gehad.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
@Amadeus1966 , mooi geschreven. Ook ik ervaar geen grote problemen, ben nog steeds tevreden met mijn toestel. Alleen jou opmerking over de accu ben ik niet helemaal mee eens. Ik heb een nieuwe besteld bij Amazon, zou origineel Microsoft moeten zijn, maar ervaar dezelfde problemen als hier eerder beschreven, geen snelladen, telefoon af en toe spontaan uit, batterijduur is minder dan mijn 2 jaar oude originele batterij. Maar die is nog redelijk, ga hem binnenkort weer terug plaatsen.

Voor de overstappers, succes. Waarschijnlijk ga ik dat ook nog een keer doen, maar voorlopig doe ik het met mijn Lumia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Qua accu's zwerft er heel veel imitatiezooi rond.
Haast of helemaal niet van echt te onderscheiden.
Je komt ook nog wel eens accu's tegen van een bepaalde capaciteit waarvan de capaciteit in het echt stukken lager is dan wordt weergegeven.

Ik ben van mening dat als een accu vaak sneuvelt dat er iets meer aan de hand is dan alleen maar de accu.
Een keer kan gebeuren, maar na twee of drie keer dan ga ik toch vraagtekens zetten bij de rest van de hardware.
Maar het kan natuurlijk ook softwarematig zijn.
De hardwarewaarden worden ingelezen cq vertaald door de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-10 22:23
Lijken de problemen met de accu vaak op te treden bij gebruik van een draadloze oplader? Just a question...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
FreshM schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:44:
Lijken de problemen met de accu vaak op te treden bij gebruik van een draadloze oplader? Just a question...
ik laad alleen maar op middels de draadloze lader, nooit problemen met accu (afkloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:39
@Amadeus1966 Heel mooi verwoord.
Ik zelf heb 2 weken geleden de handdoek in de ring gegooid en zijn we overgestapt naar Iphone.
Ging me wel heel erg aan het hart, blijf zeggen dat de Lumia 950XL gewoon een goed toestel is en Windows Mobile 10 een heel mooi OS is, maar die app gapp.
Nu sinds 2 weken zowel moeders als ik op een Iphone en wat een verademing qua functionele apps.
En moet eerlijk zeggen dat IOS redelijk gevoelsmatig in de buurt komt met Windows Mobile.
Voor Lumia hebben we jaren op Samsung / Android gezeten, maar daar ben ik nog wel even mee klaar....

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mensen die de L950 vooral vanwege de camera hebben;

http://www.nu.nl/mobiel/4...t-dubbele-cameralens.html

Wellicht is dit een mooie opvolger...

Nokia, puur Android (geen bloatware), net zo duur als de L950 bij introductie, twee Carl Zeis lenzen die simultaan kunnen opnemen (voor- en achterkant) en specs waar je "u" tegen zegt...

Nu nog even W10M er op en het is een waardige opvolger :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:38:

Nokia, puur Android (geen bloatware), net zo duur als de L950 bij introductie, twee Carl Zeis lenzen die simultaan kunnen opnemen (voor- en achterkant) en specs waar je "u" tegen zegt...

Dat zou idd een mooie keuze zijn, of dual boot, of aan de PC hangen met een soort WDRT, en op die manier kiezen voor het OS. Maar ik denk dat Nokia Microsoft beu is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:48:
[...]

Dat zou idd een mooie keuze zijn, of dual boot, of aan de PC hangen met een soort WDRT, en op die manier kiezen voor het OS. Maar ik denk dat Nokia Microsoft beu is...
Dat zal niet gebeuren, helaas.

Maar het is triest om te zien dat Nokia nu wel opeens 'serieus' genomen wordt door de mainstream media.

Nu.nl, CNN, Wallstreet Journal, etc... allemaal berichten ze over de heropleving van Nokia en de 6, 7, 8 edities van de toestellen.

Ten tijde van WP8 had geen hond het er (meer) over... en dat terwijl HDM nauwelijks budget heeft;

Ze borduren voort op de naam Nokia vóór het naar Windows ging en op het uiterlijk van de Nokia's nadát te overgingen... en het werkt blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-10 16:54

Indoubt

Always be indoubt until sure

Bij mij ook een 950 die perfect werkt. Ik kom hier dus ook niet zo vaak. alleen soms of te checken of ik nog iets gemist heb (soms leer ik wat bij :) )

Wel laatst mn toestel laten vallen en was bang dat mn scherm stuk was maar het is gelukkig alleen de screenprotector. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 15:02

RayNbow

Kirika <3

13 MP? Had liever 41 MP gezien. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

RayNbow schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:21:
[...]

13 MP? Had liever 41 MP gezien. :p
MP zegt niets... het gaat om de kwaliteit van de pixel, niet de lengte aantallen.

Ik ben nu vakantie-foto's aan het bewerken van de L950 en het 1e dat ik doe, is downscalen naar normaal formaat;

Zelfs high-res glossy magazines hebben niets aan 41MP, 8MP is meer dan genoeg voor 300dpi high-res A4 afdrukken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als het om de hoogste kwaliteit en nabewerking gaat, dan zet je raw aan binnen de instellingen? Vreet wel flink opslag maar dan heb je ook wat (voor smartphone begrippen) ;)

Testing, one, two ...

• RayNbow
  • Laatst online: 15:02

RayNbow

Kirika <3

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:59:
[...]

MP zegt niets... het gaat om de kwaliteit van de pixel, niet de lengte aantallen.
De nuance is natuurlijk dat er meerdere factoren meespelen. Een 144-pixel sensor heeft bijv. weinig nut. ;)
Zelfs high-res glossy magazines hebben niets aan 41MP, 8MP is meer dan genoeg voor 300dpi high-res A4 afdrukken...
41 MP is vooral handig om achteraf te kunnen inzoomen. Ik heb wel eens met m'n L1020 een raam vol postit-notes gefotografeerd. Kon na afloop prima elk individuele notitie lezen op de foto. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

RayNbow schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:33:
[...]

De nuance is natuurlijk dat er meerdere factoren meespelen. Een 144-pixel sensor heeft bijv. weinig nut. ;)
Correct, de omvang (en kwaliteit) van de sensor is het belangrijkst :p

Liever een sensor ter grootte van een A4tje dan een postzegel (al gaat dat eerste wat lastig in een telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-10 07:04

Ik vind hem heel mooi, heeft voor mij echter één groot nadeel: geen Qi. Sinds dat ik die 920 heb gekocht, wil ik geen telefoon meer zonder Qi.

Hij heeft tenminste wel een USB-C poort, dat is wel weer een voordeel...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Keuzes......

De nieuwe Nokia's lijken mij wel interessant.
Beter dan de stoffige gevestigde orde van de grote twee.
Al timmert huawei ook zeer hard en positief aan de weg.
Nokia heeft toch iets.......
....bekends.
Maar dat is meer een gevoel van oud sentiment.
Want Nokia is immers niet meer en zal ook nooit meer terugkomen.
Misschien komen ze in de buurt van......
Maar dat ( al ) het personeel bij de oude nokia vandaan gekomen is zegt mij vrij weinig, vertel dat maar aan " jan met de pet " die toen hun baan zijn kwijtgeraakt en misschien nog wel thuis zit.
Zij waren Nokia ....niet die gasten die met een stapel biljetten een ander bedrijf in de armen nemen.
China staat er bekent om.... Valse labels of omlabelen.
Nokia doet bijna hetzelfde maar dan legaal.
Zo zijn er meer...debranden noemen ze dat geloof ik.

Hoe dan ook, ik wacht wel even op wat de nieuwe Nokia gaat doen.
Ik ga geen 600,- investeren in een onbekend merk.
Nokia 2.0 of wel Nokia reboot mag zich eerst bewijzen.

Alhoewel....
Die Zeis jeukt wel.....lastig.
Maar zo zijn er meer.
Denk bijvoorbeeld maar aan Leica ( geloof dat deze in een paar huawei apparaten zit ).

Maakt ook verder niets uit.
Sony levert toch wel de chipsets.
De naam of " merk" die er uiteindelijk opgedrukt wordt is toch meer en meer de naam van degene met de dikke knip dan van de gene die ze echt maakt.
De echte puristen onder ons worden links of rechtsom toch weer een rad voor de ogen gedraaid.

Hoge benchmark scores ( al of niet positief beïnvloed door een fabrikant )
Geweldige camerashootouts op het www ter onderlinge vergelijking.
Schermen die tot voorbij het waarneembare gaan.
Audio, tot voor kort bij de meeste het ondergeschoven kindje mag nu eindelijk ook meedoen. ( hoop alleen niet dat we op straat er allemaal van mogen meegenieten zoals in de jaren tachtig met de niggerboxen of sounblasters ).

Het verkoopt wel.
En twee jaar verder?
Nog meer van hetzelfde maar dan alleen beter.
Kan het nog beter?

Een ongoing ontwikkeling met vele tegenstrijdigheden.

Om eens te beginnen met privacy.
Waar de ene zich verstopt werpt een ander zich juist op.
We hoeven niet ( meer ) gechipt worden door de overheid....we chippen onszelf wel met deze dingen.
Toegegeven, je kan alles uitzetten.
Maar is het dan ook echt uit?
Je ziet immers maar een afbeelding van iets wat aan of juist uit is en nemen dat maar voor waar aan.
Maar is ( als voorbeeld ) die gps ook wel echt uit?
Hoe weet je dat zo zeker?
Je ziet immers alleen maar een animatie van iets wat ogenschijnlijk uit is.
Meten is weten....en vervolgens komen ze daar weer met een app aan...zucht....

Nu komt Nokia ( 2.0/reboot ) aan met pure Android.
Pure Android.....voorzien van google.
Waar stond google nog maar voor?

Alles heeft zijn voors en tegens.
En de ene is nog kwaadaardige dan de ander.
Lastige keuze...
Kiezen tussen specs en privacy.

Zo, nu kan het aluhoedje weer de kast in.

Eigenlijk best wel jammer dat we als gebruiker nergens geen invloed op hebben.
Al denken we soms van wel.
Kijk maar naar de MS feedback of de diverse ringen van de verschillende testversies.
Geweldig, dankzij dezelfde feedback had MS besloten om een hele reeks toestellen niet mee te laten doen naar de update naar win 10 en of naar de redstoneupdate nummer zoveel.

Nu had er een fabrikant een patent aangevraagd voor een onverwoestbaar zelf herstellend scherm.

Prachtig, dezelfde schermen die na twee jaar de kliko in verdwijnen omdat ze door de techniek weer achterhaald zijn en daardoor door het publiek als verouderd wordt gezien.
Wie wil daar immers nu mee gezien worden....

Nou, ik wil wel zo'n ding.
Door al die ontwikkelingen van de laatste jaren ben ik langzamerhand wel in staat om dat ding tegen de muur aan te smijten.
Maar ja....nu zou die dan stuk zijn.
Volgend jaar zou mijn scherm het dan wel overleven.
En met twee jaar?
Ach dan stuitert hij vast gewoon weer terug en hebben we het rubber weer opnieuw uitgevonden.

Bij Apple heet dat dan innovatie.
Bij Samsung heet dat dan gekopieerd.
En bij Nokia heet dat dan..... een herintroductie van oude technieken.

Keuzes....

Ik wacht wel.
Tegen die tijd dat mijn Xl versleten is en een natuurlijke dood gestorven is dan kijk ik wel weer.
Geen Samsung ( slechte accu's)
Geen Apple ( prijs/product verhouding )
Geen MS ( geschreven geschiedenis / voltooid verleden tijd )

Blijft over...
Nokia 2.0
Sony
Huawai
Alcatel
LG
Opo

Enz..enz....
Keuzes genoeg

Tuurlijk heeft Amadeus wel een wenslijstje.

Beginnende met.
Een betrouwbaar o.s.
Goede camera voorzien met optische zoom welks ook geschikt is voor nachtelijke opnames.
Stereo of quadrophonic opname.
Goede speakerset.
Een futureproof chipset.
Waterdicht en dan ook echt waterdicht.
Slag en kras bestendig.
Uitbreidbaar met sd of een gelijkwaardig iets.

En dat gezien dat ik Nederlander ben voor een lowbudget prijs.

Wil je de volgende keer wat minder op de enter toets drukken, dat maakt je post een stuk beter leesbaar

[ Voor 1% gewijzigd door PaT op 21-08-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amadeus1966 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:34:
Keuzes......

(lang verhaal, bijna een gedicht)
Nokia wordt gewoon gemaakt door HMD en dat is een 100% Fins bedrijf, opgericht door oud-werknemers van Nokia, daar is - letterlijk - geen woord Chinees bij.

https://www.hmdglobal.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Het is HMD of het is Nokia ( made by HMD ).
Nu is het ( of lijkt het te ) dobberen op de oeroude merknaam Nokia.
Vandaar mijn gezegde Nokia 2.0 ( reboot ).
Het zal ongetwijfeld in de geest van Nokia zijn, maar als het echt ooit weer de Nokia wordt zoals wij die gekend hebben kunnen we slechts naar raden en zal de tijd ons moeten leren.

Nokia heeft ooit eens een poging gedaan met Android en werd meteen kreupel geslagen door updates en ondersteuning die er maar nooit kwamen.
Nu is dat bovenstaande natuurlijk niet helemaal terecht, maar toch is het gebeurt.

Vandaar het even afwachten.
MS had of heeft ook een goede naam en zie eens waar we nu staan?

De 950 ( XL ) speciaal voor de fans....of stiekem toch niet.
Was het stiekem toch bedoeld voor de laatste der mohikanen.
Weinig mensen die zich nu nog wagen aan een nieuwe windowstoestel ongeacht hoe sterk ( of zwak ) het merknaam MS op dit moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amadeus1966 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:57:
Het is HMD of het is Nokia ( made by HMD ).
Nu is het ( of lijkt het te ) dobberen op de oeroude merknaam Nokia.
Vandaar mijn gezegde Nokia 2.0 ( reboot ).
Het is HMD EN Nokia in dit geval...

Alle medewerkers van HMD zijn ex-werknemers van Nokia (dus 100% het Nokia team).

De enige reden dat het niet "onder" Nokia wordt gebouwd, maar "onder" HMD is een merk-rechten-issue;

Nokia bestaat immers gewoon nog (met duizenden werknemers en een gezonde winst), maar richt zich als concern niet meer op mobiele telefonie; dat laatste is HMD gaan doen, met exact dezelfde mensen / visie als Nokia had, maar met een ander labeltje op het concern geplakt.

Dus het is gewoon Nokia, Nokia mensen, Nokia telefoons, Nokia innovatie... alleen de holding heet anders.

De telefoons mogen dan weer wel Nokia heten, omdat HMD dat recht heeft afgekocht bij... Nokia.

Kortom... het is Nokia :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Ah, de oplossing voor de batterij problemen voor de L950XL:

https://m.windowscentral....e-full-days-single-charge

Ik hou het liever bij de oude batterij 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ardvark99 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:03:

Is volgens mij een oud artikel dat ze herpubliceren... doen ze vaker de laatste tijd, om affliate geld te krijgen.

Zelf gebruik ik de L950 niet heel actief (wel daily driver, maar gewoon nauwelijks gebruik) en toch moet ik hem bijna 2x per dag laden, sinds de laatste update... daarvoor was het ruim 1.5 dag per lading... na de laatste update verlies ik 's nachts zelfs 25 tot 40% (met silent mode / night mode aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:17:
[...]

Is volgens mij een oud artikel dat ze herpubliceren... doen ze vaker de laatste tijd, om affliate geld te krijgen.

Zelf gebruik ik de L950 niet heel actief (wel daily driver, maar gewoon nauwelijks gebruik) en toch moet ik hem bijna 2x per dag laden, sinds de laatste update... daarvoor was het ruim 1.5 dag per lading... na de laatste update verlies ik 's nachts zelfs 25 tot 40% (met silent mode / night mode aan).
Ik heb nu 2 weken die probleem accu (8-1-2017) in gebruik, ik zit regelmatig in de auto waar ie opgeladen wordt, of thuis aan de lader, maar lang houdt ie het niet vol, laat staan het laden. Ontladen op 10 %, laden op 18% volgens Battery Pro. Om 17:15 van de lader, nu al weer op 40%. 3 dagen haal ik met deze accu bij lange na niet...

Ik denk, als ik de tijd en zin kan vinden dit weekend, eens een berichtje aan de leverancier aan waag via Amazon. Eens kijken wat de reactie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:03:

Zo'n geval ben ik voor de 950 ook al eens tegengekomen op Amazon, blijkbaar is die dus ook voor de XL uitgebracht (destijds).

Met Onogo als leverancier via Amazon.de krijg je snel je geld weer terug, zonder de accu terug te hoeven sturen. Tegen beter weten in wordt ie nu zelfs door hen voor zo'n €16,- aangeboden. Aangezien Onogo zegt enkel de 2017-01 op voorraad te hebben weet je wat je voor dat geld gaat krijgen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Amadeus1966 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 23:28:
Ik zeg niet dat bij mij alles perfect draait.
Maar gelukkig herken ik veel zaken niet hierin.

Behalve dan het scrollen in de fotoapp.
Zwarte afbeeldingen zie ik alleen als ik heel snel scrol.
Vanaf een gelockt toestel.de hardwareknop gebruiken om foto's te schieten levert bij mij wel eens problemen op.

Slechte accu geloof ik niet in.
Of hij levert voldoende sap of levert niets.
Navigatie....tja die hebben ze aardig om zeep gebracht.
Maar werkt offline nog wel maar staat in geen vergelijk met de eenvoud van Heredrive/maps.

De ( kleur) kwaliteit van de foto's tot verhouding van de helderheid en kleurtonen van je scherm, denk dat dit met elk toestel wel is ongeacht merk of type.

Het automatisch vergrendelen heb ik op max tijd staan.
Misschien zou je daar eens naar kunnen kijken voor wat betreft het afsluiten.

Godzijdank geen problemen met mijn mail.
Die problemen van hem zijn niet accu gerelateerd. Mijn telefoon wordt gewoon instabiel op laag percentage bij slechte accu en dat is wel accu gerelateerd En maat van mij heeft de 950 en daar crashed de camera app wel eens, wat ik dan weer niet op de 950xl heb.

Ik heb zelf net weer een nieuwe accu besteld en hoop dat deze dan weer tijdje stabiel meedraait, maar houd mijn verwachtingen laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-10 12:58

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb nu anderhalve maand een S8 en ik moet zeggen op een paar onhebbelijkheidjes na voor wat betreft agenda en contactpersonen mis ik mijn 950 eigenlijk helemaal niet.

Agenda weergave, de standaard week weergave van de 950 mis ik echt op de S8. Dit geldt voor de standaard Android agenda als de Microsoft Outlook app.

Contactpersonen: ik heb ze uit nood ook maar allemaal op mijn Google account aangemaakt, het bewerken en beheren van Microsoft contactpersonen werkt niet zo mooi als op de 950. Voor Google contactpersonen uiteraard weer wel. Maar ja het liefst heb je natuurlijk volledige functionaliteit op beide platformen en heb je ze maar op één plek staan. En aangezien ik op de computer Outlook 2016 gebruik is dit het makkelijkst in de Microsoft omgeving. Contactpersonen synchroniseren tussen Google en Outlook 2016 werkt niet.

[ Voor 11% gewijzigd door CAP-Team op 21-08-2017 13:35 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
CAP-Team schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:34:
Contactpersonen synchroniseren tussen Google en Outlook 2016 werkt niet.
Ik gebruik voor het synchroniseren tussen Outlook en Google het progje Gsyncit.

Werkt perfect, synct mail, contactpersonen, notities.

Pagina: 1 ... 120 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.