Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
gemak mag, mijns inziens, wat kosten
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Kan me hier helemaal bij aansluiten, heb nu ook iets meer dan een maand een S8, contactpersonen is een issue inderdaad. Verder mag de hele Bixby er wel uit van mij en kan ik Cortana niet gebruikenCAP-Team schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:34:
Ik heb nu anderhalve maand een S8 en ik moet zeggen op een paar onhebbelijkheidjes na voor wat betreft agenda en contactpersonen mis ik mijn 950 eigenlijk helemaal niet.
Agenda weergave, de standaard week weergave van de 950 mis ik echt op de S8. Dit geldt voor de standaard Android agenda als de Microsoft Outlook app.
Contactpersonen: ik heb ze uit nood ook maar allemaal op mijn Google account aangemaakt, het bewerken en beheren van Microsoft contactpersonen werkt niet zo mooi als op de 950. Voor Google contactpersonen uiteraard weer wel. Maar ja het liefst heb je natuurlijk volledige functionaliteit op beide platformen en heb je ze maar op één plek staan. En aangezien ik op de computer Outlook 2016 gebruik is dit het makkelijkst in de Microsoft omgeving. Contactpersonen synchroniseren tussen Google en Outlook 2016 werkt niet.
Maar qua apps en performance zeker tevreden! Geen Windows meer voor mij!
Ik heb geen ervaring met de S8, maar kennissen van mij hebben de meest uiteenlopende toestellen van S6/7 Apple iPhones en nog wat van dat spul.
Ik krijg vaak foto's toegestuurd, maar die zijn vaak van mjeh kwaliteit. ( nu weet ik dat afbeeldingen gecomprimeerd worden, maar dan nog).
Dit maakt voor mij een keuze toch wel lastig.
Aan de andere kant ben ik misschien wel verwend en te kritisch geworden.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Ben mijn Lumia950 nog niet zat, en hij voldoet voorlopig nog wel, hoop en denk ik.Amadeus1966 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:19:
Ik heb zelf niets met die digitale assistenten, ben getrouwd dus heb ik er al één 😉
Ik heb geen ervaring met de S8, maar kennissen van mij hebben de meest uiteenlopende toestellen van S6/7 Apple iPhones en nog wat van dat spul.
Ik krijg vaak foto's toegestuurd, maar die zijn vaak van mjeh kwaliteit. ( nu weet ik dat afbeeldingen gecomprimeerd worden, maar dan nog).
Dit maakt voor mij een keuze toch wel lastig.
Aan de andere kant ben ik misschien wel verwend en te kritisch geworden.
Maar ik kijk toch al wel met een schuin oog naar de Nokia8, ben benieuwd wat de reviews gaan zeggen over de camera's van die Nokia 8
Maar ben wel nieuwsgierig wat die nieuwe hmd ( nokia ) toestellen gaan doen.
Even de reviews afwachten als ze ook echt Nokiawaardig zijn.
Android is zeker niet meer de Android van jaren geleden.
Als Android (spreek: Google) geen contacten en agenda met Microsoft-services vv synchroniseert, dan is dat voor mij een no-go. Ik lees zoiets uit de laatste inbreng van @CAP-Team . Op iOS werkt dat wel.Amadeus1966 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:57:
Gaat mij net zo, de 950 xl voldoet vooralsnog prima.
Maar ben wel nieuwsgierig wat die nieuwe hmd ( nokia ) toestellen gaan doen.
Even de reviews afwachten als ze ook echt Nokiawaardig zijn.
Android is zeker niet meer de Android van jaren geleden.
Maar goed, mijn Lumia 950 voldoet nog prima, dus ik hoop er nog even mee vooruit te kunnen.
[ Voor 7% gewijzigd door FreshM op 22-08-2017 22:26 ]
Als je op Android Exchange ActiveSync gebruikt om je Microsoft-account te synchroniseren werkt het wel goed. Ben er een week mee bezig geweest om voor elkaar te krijgen (werd door MS in quarantaine gezet, achteraf omdat de verkeerde versie van Gmail geinstalleerd stond op Android) maar daarna werkt het weer.The_MAN schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:33:
[...]
Kan me hier helemaal bij aansluiten, heb nu ook iets meer dan een maand een S8, contactpersonen is een issue inderdaad. Verder mag de hele Bixby er wel uit van mij en kan ik Cortana niet gebruiken
Ben zelf overigens weer terug naar m'n 950, na een uitstapje op Android. Leuk die Android-apps, maar minder leuk zijn de spontane reboots, gemiste gesprekken, notificatiespam en het constante nare gevoel dat alles wat je doet naar Google gestuurd wordt... Ik zal de Android telefoon misschien meenemen op vakantie ofzo, als er geen ruimte is voor m'n Surface Pro en de apps nuttig kunnen zijn. Dagelijks gebruik blijft m'n 950.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Voor de rest gebruik ik dat account niet.
En om eerlijk te zijn, ik heb weinig zin om nu of in de toekomst al mijn contacten over te zetten en over te laten in de vertrouwde....kuch kuch... handen van Google.
Uiteindelijk zal het er ooit wel van moeten komen.
Maar leuk is anders.
Google gebruik ik alleen, wanneer ik af en toe eens een Youtube filmpje kijk, heb dus niets van Google, geen account, gmail, oid. En dat wil ik ook graag zo houden, dus heb ik nu een iPhone.
Maar mijn tweede simkaart zit nog steeds in een Lumia, en zolang onze Lumia's het volhouden (heb nog het exemplaar van m'n man als reserve) blijft dat ook zo. Dus ik kan het voorlopig nog wel even uitzingen, en afwachten (misschien tegen beter weten in), of er nog iets interessants met WM komt...
Het eea moet gewoon werkbaar blijven op een dusdanige wijze dat ik er op een plezierige en gemakkelijke manier er mee kan werken.
Contactpersonen zijn op de Windows Phone ook crippled. Ooit werden contactpersonen, Facebook vrienden en Twitteraars aan elkaar gekoppeld. Dat was fijn omdat ik altijd een foto had bij mijn contacten. Das war einmal. Overigens werkt de Outlook account op de iPhone wel goed.CAP-Team schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:49:
Rare is dat zelfs Microsofts eigen Outlook app crippled is op Android. Ik heb bij 90% van mijn contactpersonen een profielfoto ingesteld maar die wordt in de app niet getoond. Pas met de laatste update kun je eindelijk contactpersonen bewerken.
Als je er geen datums in zet wel. Een verjaardag op de dag zelf weergeven, en niet een dag er voor of erna schijnt soms toch weer te ingewikkeld te zijn.coenox schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:16:
[...]
Contactpersonen zijn op de Windows Phone ook crippled. Ooit werden contactpersonen, Facebook vrienden en Twitteraars aan elkaar gekoppeld. Dat was fijn omdat ik altijd een foto had bij mijn contacten. Das war einmal. Overigens werkt de Outlook account op de iPhone wel goed.
De laatste tijd gebeurd het regelmatig, snap er niks van.
Yep. Niet vaak maar soms. Gewoon vergeten het scherm uit te zetten denk ik.Arjantje72 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:34:
Meer mensen die last hebben dat je regelmatig het A1B2C3 in moet voeren bij bijvoorbeeld een soft reset, of gewoon bjj het uit je broekzak halen van de phone?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Geen idee waar je het over hebt, dus mijn antwoord is neeArjantje72 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:34:
Meer mensen die last hebben dat je regelmatig het A1B2C3 in moet voeren bij bijvoorbeeld een soft reset, of gewoon bjj het uit je broekzak halen van de phone?
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik heb ook afscheid genomen van m'n 950xl en ben overgestapt naar de S8+. Het was even jammer dat ik m'n Whatsapp backup niet mee kreeg en even uitzoeken met de contacten maar verder ben ik uitermate tevreden en heb geen heimwee.The_MAN schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:33:
[...]
Kan me hier helemaal bij aansluiten, heb nu ook iets meer dan een maand een S8, contactpersonen is een issue inderdaad. Verder mag de hele Bixby er wel uit van mij en kan ik Cortana niet gebruiken
Geen idee wat je hier mee bedoelt. Dus...ik denk van ...NeeArjantje72 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:34:
Serieuze vraag... wat wordt er bedoeld met dat A1B2C3??
[ Voor 6% gewijzigd door peerke63 op 29-08-2017 23:22 . Reden: vraag toegvoegd ]
Ik heb het laatst wel een keer meegemaakt, waarschijnlijk idd wanneer het scherm niet gelocked is wanneer de telefoon in jouw broekzak zit.Arjantje72 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:34:
Ik heb het ook als ik de telefoon opnieuw opstart, dan komt de melding meteen.ardvark99 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:53:
[...]
Ik heb het laatst wel een keer meegemaakt, waarschijnlijk idd wanneer het scherm niet gelocked is wanneer de telefoon in jouw broekzak zit.
https://www.neowin.net/ne...-challenge-phrase-insteadpeerke63 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:11:
[...]
Geen idee wat je hier mee bedoelt. Dus...ik denk van ...Nee
Serieuze vraag... wat wordt er bedoeld met dat A1B2C3??
Testing, one, two ...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Mijn Lumia deed de laatste weken heel vervelend. Ook de SD kaart gaf steeds foutmeldingen. Camera kon ik amper gebruiken, want hij viel meteen uit bij het maken van soms 1, soms een 2e foto. Sloeg dan ook niets op.
Nieuwe sd kaart gekocht, maakte niet uit,
Nog steeds problemen, nieuwe sd kaart gaf ook opeens foutmeldingen, gaf aan dat die onherstelbaar was etc.
Net een back up gemaakt en harde reset. Heel fijn, ben heel veel kwijt! . My Calender, staat al het oude tm eind juli in, maar vanaf augustus leeg. (en met zwangerschapsdementie is dat erg vervelend...)
Wat heb ik verkeerd gedaan? Kan ik nog ergens iets terugvinden??
... Baal er ook wel flink van.
[ Voor 18% gewijzigd door michellep77 op 31-08-2017 20:52 ]
Je zou eens even met een van mijn, inmiddels goed geteste, accu's kunnen draaien om te checken of daarmee je problemen verdwijnen.
Testing, one, two ...
Heb toch maar gekozen voor een batterij die enorm traag oplaadt, maar waar ik wel langer dan een uur of 2 mee doe en constant uitvalt onder 30%.
Over een paar maanden toch een nieuwe telefoon
Ik dacht dat de problemen door mijn sd kaart veroorzaakt werden, die gaf steeds foutmeldingen, maar met de nieuwe bleef het ellende. Nu na de reset heb ik mijn oude kaart erin en gaan de foto's wel gewoon ok. Dus op dat gebied heeft het wel geholpen.
Alleen ik vind het wel erg balen dat ik veel kwijt ben. Kalender gegevens (moeten upgraden voor 4,99 om kleurtjes te krijgen die ik altijd al had)
Maar goed, er zijn ergere dingen. Zou alleen graag willen weten wat ik verkeerd heb gedaan zodat het niet nog een keer kan gebeuren.
.... maar daarbij tevens voor een hoop instabiliteit zorgt en onvoorspelbaar gedrag bij alles wat je gebruikt en doet. Een fatsoenlijke (originele) 950 (XL) accu brengt je in veel gevallen normaal gesproken de (werk)dag door. Misschien kom ik met een Airbnb nog ergens bij je in de buurt binnenkortmichellep77 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:33:
@hardware-lover bedankt voor het aanbod! Nee woon nog voorbij Rotterdam aan de kustis wel stukje weg
Heb toch maar gekozen voor een batterij die enorm traag oplaadt, maar waar ik wel langer dan een uur of 2 mee doe en constant uitvalt onder 30%.....
[knip]
Nokia 8, ik heb het gezien? Ik houd het nog even bij mijn XL
Sterkte ermee de komende tijd maar ik denk niet dat je dit nog lang vol gaat houden.
Testing, one, two ...
We gaan het zitten, ik ga idd voor de nieuwe nokia. Als die iets goedkoper was dan had ik m zeker los aangeschaft, maar vind het nu wel een flinke uitgave... Zeker aangezien ik beste wat kosten heb op het moment. Iets met baby op komst...
Maar, liefst zou ik het wel doen, want wil niet met een half werkende telefoon zitten als ik richting bevalling ga in november en met een pasgeboren kleintje. (En wil stiekem eigenlijk niet wachten op de nieuwe tot december qua verlengen)
Dus even kijken hoe ik financieel uitkom.
Oeps, bijna blij gemaakt met een dooie mus

Nou, dat kindje (en jij natuurlijk ook), is het belangrijkst, de rest is dan allemaal bijzaak
Testing, one, two ...
Zelfs bij nauwelijks gebruik (2 minuten bellen per dag, 3x een app versturen, 2x je mail checken, 1x naar Tweakers surfen) moet ik zeker 2x per dag de L950 opladen ('s ochtends van de lader, in de middag opladen, 's avonds weer opladen).
De gemiddelde discharge-rate is +/- 3% per uur bij niets doen - dan zou je er dus toch 100 / 3 = 33 uur mee moeten doen... wat ik dus bij verre na niet haal.
Echter, als ik hem normaal gebruik, stijgt die discharge-rate naar 10% per 20 minuten, dus bijna 30% per uur (in minder dan drie uur met scherm aan is de accu leeg).
De accu zelf is fysiek okay, nog geen jaar oud, 100% origineel en heb ik in 3 varianten (allen dezelfde kwaal - voorheen acceptabel, sinds +/- 2 weken valt er niet meer mee te werken).
Het is zelfs zo erg, dat als ik naar een klant moet, ik mijn oude L820 mee neem; die gaat bij zeer intenstief (GPS) gebruik lang mee (ruim 24 uur) en ik wil voorkomen dat ik zonder telefoon kom te zitten op pad (de L950 is al leeg als ik de trein uitstap...).
Herkenbaar issue, sinds 2 weken?
Maar hij is wel vreemd soms, de ene keer doe ik best veel en loopt ie nauwelijks leeg, een dag later check ik even wat mailtjes en ben ik zo 10% kwijt

Al heb ik wel wat boosdoeners ontdekt. WhatsApp is natuurlijk een ramp, jouw Tweakers-app is ook altijd een aanslag op de accu en apps die al jaren niet zijn bijgewerkt zuipen vaak ook behoorlijk. Aan de andere kant is Edge vaak wel zuinig, en dingen als MyTube doen het ook niet heel gek, dat gaat zeker beter dan met de 820.
En zo gaat het altijd al, merk echt al tijden weinig verschil, zowel positief als negatief. Helemaal in den beginne is de accuduur wat vooruit gegaan, toen na een update weer wat minder, en daar is het op blijven steken.
Wat ik ook merkte is dat hem wat langer aan de lader laten hangen vaak wel werkt, maarja, soms schiet de accu ook van 70 naar 100 in letterlijk 5 minuten, dus dan is er ergens ook wel een flinke meetfout.
Edit: Mijn ouders hebben allebei een 640, en volgens mij doen die wel langer met de accu, maarja, zo gek is dat ook niet. Het scherm heeft een kwart van de pixels, is een LCD wat op de gemiddelde website wat zuiniger is dan OLED, en de soc is geen notoire energiesluper, wat de 808 wel is. Ja, de accu is wel ietsje kleiner, maar dat wordt blijkbaar wel gecompenseerd
[ Voor 13% gewijzigd door RobinHood op 01-09-2017 00:51 ]
People as things, that’s where it starts.
Ik gebruik zelden Edge, of het moet afgedwongen worden door de telefoon zelf. Handmatig browsde ik eerst via Monument maar de laatste tijd veel vaker via Cõc Cõc, voldoet meestal prima voor mij.
Testing, one, two ...
Bestaat die nog?RobinHood schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 00:44:
jouw Tweakers-app
Twee jaar geleden heb ik zo'n beetje alle WP-apps verwijderd, dus wees er zuinig op
Jep, alles wat in je bibliotheek staat kun je blijven gebruiken.b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:19:
[...]
Bestaat die nog?
Twee jaar geleden heb ik zo'n beetje alle WP-apps verwijderd, dus wees er zuinig op
Zelfs de Ronflonflon app kan ik nog gebruiken als ik wil
ik heb de mijne bij replacedirect gekocht, geen enkel probleem mee gehad.somers1234 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:44:
Iemand een idee waar ik een originele batterij kan aanschaffen? Via bol.com krijg je voor 38 euro namelijk een 8-1-2017 model met de bekende problemen...
http://www.replacedirect....4/microsoft-gsm-accu.html
XL of non XL?somers1234 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:44:
Iemand een idee waar ik een originele batterij kan aanschaffen? Via bol.com krijg je voor 38 euro namelijk een 8-1-2017 model met de bekende problemen...
Testing, one, two ...
Dom van mij dat ik dit vergeet te vermelden. Het better de XL.
Maar, ik begrijp dat jij het over de 950 (niet XL) hebt met welke datum én wanneer gekocht? Dan doe ik nog een poging mogelijk, want vooral het snel opladen vind ik een grote plus.kruila schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:05:
[...]
ik heb de mijne bij replacedirect gekocht, geen enkel probleem mee gehad.
http://www.replacedirect....4/microsoft-gsm-accu.html
Indien niet anders aangegeven.RobinHood schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:22:
[...]
Jep, alles wat in je bibliotheek staat kun je blijven gebruiken.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Afgelopen zaterdag de telefoon verstuurd. Gisteren al gerepareerd retour. Prima service dus.jjust schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:17:
[...]
Nee alleen mijn telefoon. Vandaag werkt een soft reset ook niet meer. Scherm reageert helemaal niet meer. Maar ff budget Android toestel gekocht. Hopelijk kan MS hem nog repareren.
Nu twijfel ik alleen of ik hem weer moet gaan gebruiken. Heb tijdelijk een budget android toestel gehad en dat beviel wel. Vooral dat alle apps gewoon beter zijn zoals die van de NS. Ik vind de live tiles wel een gemist en de melding van je afspraken in outlook op de homescherm. Ook is de kwaliteit van de 950 zelf was veel beter. Twijfel dus om over te stappen naar een degelijk android toestel.
Nog even beter uitzoeken hoe ik mijn contacten in outlook kan laten. Het lukt me niet om nieuwe toe te voegen. Ook ff kijken of ik backups etc op onedrive kan krijgen ipv google drive.
Nog een kleine voordeel van android.
Naast de appkeuze kan je een individuele app ook backuppen zodat je nagenoeg zeker weet dat je hem ook altijd weer kan installeren.
Op die manier kan je voor je zelf een leuke collectie bijeen sprokkelen.
Bij een reset van een Windowstoestel is het altijd maar weer de vraag van zijn al mijn apps nog aanwezig......
Beetje jammer dat dit eigenlijk nooit echt mogelijk is in Windows.
Terughalen vanuit de bibliotheek is namelijk ook niet altijd mogelijk.
Gezien dat de ontwikkeling van de Windowstoestellen nagenoeg dood is en de aanschaf van een eventueel ander toestel ook nogal een zoektocht is ( mede door het beperkte aanbod ) ben ik er eigenlijk min of meer er over uit dat een mogelijke opvolger geen Windows meer wordt.
Of iig de weegschaal slaat steeds verder de andere kant op.
[ Voor 95% gewijzigd door hardware-lover op 02-09-2017 15:14 ]
Testing, one, two ...
batterij datum 8-05-2016, gekocht 13-10-2016Openfeld schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:30:
[...]
Maar, ik begrijp dat jij het over de 950 (niet XL) hebt met welke datum én wanneer gekocht? Dan doe ik nog een poging mogelijk, want vooral het snel opladen vind ik een grote plus.
Nou, die laatste app heb ik wel echt goed gekilled, denk ik...RobinHood schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:22:
[...]
Jep, alles wat in je bibliotheek staat kun je blijven gebruiken.
Zelfs de Ronflonflon app kan ik nog gebruiken als ik wil
Want veel van mijn apps hadden een server-component (waarbij bv. de audio-streams werden geupdate via mijn eigen server) en die server heb ik onlangs, voor Windows Phone, offline gehaald (na 5 jaar trouwe dienst).
Er werd nauwelijks meer op ingelogd (lees : 3x per week was echt een drukke week) en dat vond ik het geld niet waard (paar euro per maand, maar wel jaren lang).
Tweakers10 zal het wel blijven doen, evenals sommige anderen, maar de audio-apps (stuk of 5) en mijn T-Mobile / Tele2 apps zijn nu echt dood...
Paar dagen terug werkte Ronflonflon nog prima hoorb2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:15:
[...]
Nou, die laatste app heb ik wel echt goed gekilled, denk ik...
Want veel van mijn apps hadden een server-component (waarbij bv. de audio-streams werden geupdate via mijn eigen server) en die server heb ik onlangs, voor Windows Phone, offline gehaald (na 5 jaar trouwe dienst).
Er werd nauwelijks meer op ingelogd (lees : 3x per week was echt een drukke week) en dat vond ik het geld niet waard (paar euro per maand, maar wel jaren lang).
Tweakers10 zal het wel blijven doen, evenals sommige anderen, maar de audio-apps (stuk of 5) en mijn T-Mobile / Tele2 apps zijn nu echt dood...
Yup, hij staat standaard ingesteld op een fixed server;RobinHood schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:19:
[...]
Paar dagen terug werkte Ronflonflon nog prima hoorPluk je de streams daarvan niet gewoon rechtstreeks van die VPRO website?
Maar voorheen pingde mijn server een paar keer per dag naar die server, om te zien of de streams nog online waren.
Als de bronnen dan van adres zouden veranderen, pikte mijn server dat op, gaf het door aan de app - en had elke gebruiker dus bijgewerkte streams, zonder de app zelf te updaten....
Kortom; het blijft werken, zolang de streams niet van adres veranderen
- Fixed the issue where the keyboard would sometimes not appear when a text input field is selected in Microsoft Edge.
Helaas niks over oververhitting, freezes in Edge en tijdens wisselen van apps.
Als de update in oktober verder niks brengt dan is het einde verhaal voor de 950 (en Windows Mobile in het algemeen) in mijn geval.
Mij lijkt die nieuwe compacte Sony XZ1 wel wat, ik vind de 950 toch te groot. Ik heb last van mijn duimen, vanwege het overstrekken. En ik wil mijn telefoon toch zonder problemen met een hand kunnen bedienen. Daar had ik met Lumia de 620 nooit last van, geweldig qua formaat. Grappige is dat mijn zus die nog zonder problemen dagelijks gebruikt (op de accu na, die is onderhand wel op).
Trouwens de nieuwe accu die ik via Coolblue had gekocht (2016/05/08) is ook een nepperd helaas. Ik was te laat om hem terug te sturen, dus die ligt stof te happen. Misschien maar eens de sticker er af halen om te kijken wat er onder zit.
[ Voor 4% gewijzigd door opdiefiets op 03-09-2017 12:06 ]
Het is algemeen bekend dat rond die tijd de updates / support sowieso stopt;opdiefiets schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:04:
Als de update in oktober verder niks brengt dan is het einde verhaal voor de 950 (en Windows Mobile in het algemeen) in mijn geval
Het is dan 2 jaar na de verschijning van de laatste Microsoft Windows Mobile en dus zit de verplichte termijn van support er voor MS op.
De afgelopen 1.5 jaar hebben ze sowieso niets geupdate, behalve een nieuw share-icon en wat zaken die de boel alleen maar erger maakten (waarschijnlijk expres, om de laatste groep gebruikers te forceren hun telefoon te droppen en over te stappen).
Voor de W10M anniversary update was het goed te doen, daarna (en zeker na de creators update) is het een onbruikbaar geheel geworden.
Zelf ga ik weer terug naar Android, waar het rond 2009 allemaal mee begon voor mij.
Wellicht een Nokia (omdat...) en anders een Sony Mini... kale Android, W10M launcher er op, Glance app installeren, wat MS apps... en je merkt het verschil niet
[ Voor 12% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 03-09-2017 12:22 ]
Bij mij begonnen de problemen met CU. Maar de manier waarop MS dit afhandelt zorgt er wel voor dat ik bijvoorbeeld de Surface Pro niet hoef, maar kijk naar andere systemen. Zullen vast wel meer Lumia gebruikers zijn die zo denken. Moet je niet willen als bedrijf zou ik zo denken.b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:21:
[...]
Het is algemeen bekend dat rond die tijd de updates / support sowieso stopt;
Het is dan 2 jaar na de verschijning van de laatste Microsoft Windows Mobile en dus zit de verplichte termijn van support er voor MS op.
De afgelopen 1.5 jaar hebben ze sowieso niets geupdate, behalve een nieuw share-icon en wat zaken die de boel alleen maar erger maakten (waarschijnlijk expres, om de laatste groep gebruikers te forceren hun telefoon te droppen en over te stappen).
Voor de W10M anniversary update was het goed te doen, daarna (en zeker na de creators update) is het een onbruikbaar geheel geworden.
Zelf ga ik weer terug naar Android, waar het rond 2009 allemaal mee begon voor mij.
Wellicht een Nokia (omdat...) en anders een Sony Mini... kale Android, W10M launcher er op, Glance app installeren, wat MS apps... en je merkt het verschil niet
Gelukkig voor MS is de groep 950 gebruikers erg klein en al flink gekrompen de laatste tijd.
Ik vind Windows Mobile als OS trouwens fijn werken, maar het is gewoon niet geoptimaliseerd voor deze hardware.
Behalve telefoon zit ik ook qua andere hardware volledig in het MS ecosysteem... tablet, laptop, desktop, convertible, telefoon... allen Windows.opdiefiets schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:04:
[...]
Bij mij begonnen de problemen met CU. Maar de manier waarop MS dit afhandelt zorgt er wel voor dat ik bijvoorbeeld de Surface Pro niet hoef, maar kijk naar andere systemen. Zullen vast wel meer Lumia gebruikers zijn die zo denken. Moet je niet willen als bedrijf zou ik zo denken.
Gelukkig voor MS is de groep 950 gebruikers erg klein en al flink gekrompen de laatste tijd.
Ik vind Windows Mobile als OS trouwens fijn werken, maar het is gewoon niet geoptimaliseerd voor deze hardware.
Maar als ik de L950 dump, ga ik voor Android - de rest blijft wel MS, denk ik...
En als MS een nieuwe 'telefoon-achtig-ding-dat-we-geen-telefoon-mogen-noemen' uitbrengt, wacht ik eerst 3 jaar af om te zien of ze het wel supporten en hoe het ding presteert op de markt.
Aangezien iedereen dat gaat doen, wordt het dus per definitie een mislukking; niemand gelooft nog in MS.
Lijstje van gedropte OS'en van MS voor telefoon-achtige devices sinds 2000;
- Windows Mobile
- Windows CE
- Windows Phone
- Windows 10 Mobile
- ...
Als ze nu enkel nog 'even' die accu-crap oplossen, kan ik er nog 3 jaar mee vooruit... tegen die tijd koop ik wel iets andersardvark99 schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:33:
Het is zeer de vraag of er in oktober een branch update komt voor W10M. Er is namelijk nog niets aangekondigd, alleen Windows 10, geen mobile. Wanneer en wat is natuurlijk de volgende vraag.
Ik heb nu dus een Samsung A5 2017 gekocht, tot nu toe bevalt mij het beter. Ik heb een zee aan apps geïnstalleerd en alles werkt net iets makkelijker en gebruiksvriendelijk. Ik heb altijd gezegd, apps heb ik niet nodig de browser werkt ook. Maar nu ik de apps toch gebruik is het vele malen fijner.
Mijn 950XL gaat zeker niet weg, ik heb hem in de fast ring gezet en blijf er nog zeker mee spelen en testen. Het besturingsysteem zelf is top, op enkele bugs na maar de apps zijn helaas drama.
Ik hoop nog steeds dat Windows 10 Mobile beter wordt. Ik heb nu een android toestel voor hoofdzakelijk gebruik. Ik had geen zin meer om op momenten wanneer ik het nodig had te moeten zoeken hoe ik iets moet doen. Is Windows 10 M over een jaar of 1,2 beter kom ik zeker terug!
😲
ABNAMRO stopt pas in oktober.mswp schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:26:
Ik heb 1,5 jaar de Lumia 950 XL na tevredenheid gebruikt, helaas vond ik het de laatste maanden niks meer, dat is eigenlijk vooral gekomen nadat de ABN AMRO app is gestopt.
Ach die ene maand, de hele tijd de app starten met een melding is ook niet fijn. En nu ik die van Android heb getest werkt dat veel fijner. Laatste tijd deed ik het via de browser, en nee dat werkt niet lekker..
😲
Over 1 of 2 jaar zal het niet meer bestaan, zeker niet in de huidige vorm...mswp schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:26:
Is Windows 10 M over een jaar of 1,2 beter kom ik zeker terug!
Ze zoeken nog iemand in het Windows mobile team die het licht uit doet 😆b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:54:
[...]
Over 1 of 2 jaar zal het niet meer bestaan, zeker niet in de huidige vorm...
Verwijderd
Groeten Dick
Die is allang vertrokken, maar heeft de sleutel in zijn achterzak zitten en vergeten deze te overhandigen aan de concierge...Amadeus1966 schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:56:
[...]
Ze zoeken nog iemand in het Windows mobile team die het licht uit doet 😆
Nu is het lokaal dicht en kan niemand er meer bij... het lampje blijft branden tot het peertje is doorgefikt.
https://careers.microsoft...ils.aspx?jid=307812&pp=VRb2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:59:
[...]
Die is allang vertrokken, maar heeft de sleutel in zijn achterzak zitten en vergeten deze te overhandigen aan de concierge...
Nu is het lokaal dicht en kan niemand er meer bij... het lampje blijft branden tot het peertje is doorgefikt.
Tegen mijn zin in maar sinds vorige week random reboots zodra accu onder de 50% is.
Ik ga voor een Android daar ik zeker niets met ios heb.
Zou de Nokia 8 een goede keuze zijn?
Maar voor aankoopadvies is dit topic niet bedoeld, ervaringen met de Nokia 8 kan je lezen in [Nokia 8] Ervaringen & Discussie
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Nee want iOS is natuurlijk compleet anders dan Android.bacardifrans schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:38:
Kogel is hier door de kerk, de 950 gaat eruit.
Tegen mijn zin in maar sinds vorige week random reboots zodra accu onder de 50% is.
Ik ga voor een Android daar ik zeker niets met ios heb.
Zou de Nokia 8 een goede keuze zijn?

Beide windows 3.11 icoontjes op een grid..... ALleen bij Android heb je wat meer vrijheid en krijg je er gratisch google spyware bij....
XBL: MRE Inc
Ja want Microsoft doet helemaal niets met je persoonlijke dataMRE-Inc schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:23:
[...]
Nee want iOS is natuurlijk compleet anders dan Android.![]()
Beide windows 3.11 icoontjes op een grid..... ALleen bij Android heb je wat meer vrijheid en krijg je er gratisch google spyware bij....
Ook ik ga, na ruim 4 jaar Windows Phone en +/- 30 zelfgemaakte Windows Phone Apps, overstappen op Android.MRE-Inc schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:23:
[...]
Nee want iOS is natuurlijk compleet anders dan Android.![]()
Beide windows 3.11 icoontjes op een grid.....
Om mezelf beter voor te bereiden, heb ik Android X86 Versie 7 geïnstalleerd op een oude (10 jaar oud...) netbook (werkt supersnel trouwens, bijna sneller dan Windows 10).
Ik was positief verbaasd over de vormgeving en design language van Android 7 (material design).
Je kan er ook gewoon je eigen accentkleur instellen (net als Windows Mobile), de launcher kan je de look-and-feel van W10M mee geven, je kan Glance activeren, exact hetzelfde lockscreen tonen, etc...
Dus Android is zeker niet Windows 3.11... het is voor mij bijna Windows 10.
- edit - En je hoeft niet eens een Google account te hebben;
Net als bij Windows 10 kan je (bij het aanmaken van een account) gewoon zeggen "skip account for now" en je kan beginnen...
Natuurlijk; je hebt geen toegang tot de Play Store, maar bij Windows kan je zonder account ook de Store niet in.
Voordeel van Android is dan wel dat je ook open-source Stores hebt, buiten Google om, waar je alle apps legaal en veilig naar binnen kan halen.
En als je toch perse de Play Store wil, maak je toch gewoon een fake Gmail-account aan die je vervolgens nooit ergens voor gebruikt?
Iets als android-dikke-lul-drie-bier-rotop-met-je-spyware@gmail.com en je hebt een valide account...
[ Voor 28% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 05-09-2017 18:40 ]
Jawel, maar niet niet om te profileren zoals het grootste advertentie bedrijf met tig hobbies ter wereld doet. Google haalt gewoon 80% van haar inkomsten uit het advertentie netwerk en miljoenen mensen die dat niet erg vinden. Maar als je ze vraag op programmatje X op hun pc te installeren die je browser gedrag, je toetsaanslagen, je gemaakte bestanden, je mail doorzoekt, dan is het ineens spyware. Maar als Google het doet, dan is het ineens okayPropane schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:58:
[...]
Ja want Microsoft doet helemaal niets met je persoonlijke data.

Never nooit dat ik iets van Google actief ga gebruiken. Al is WP 1000% dood en kost een iPhone 1200 euro, dan liever die 1200 euro betalen voor een iPhone dan naar Google....b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:36:
[...]
Ook ik ga, na ruim 4 jaar Windows Phone en +/- 30 zelfgemaakte Windows Phone Apps, overstappen op Android.
Om mezelf beter voor te bereiden, heb ik Android X86 Versie 7 geïnstalleerd op een oude (10 jaar oud...) netbook (werkt supersnel trouwens, bijna sneller dan Windows 10).
Ik was positief verbaasd over de vormgeving en design language van Android 7 (material design).
Je kan er ook gewoon je eigen accentkleur instellen (net als Windows Mobile), de launcher kan je de look-and-feel van W10M mee geven, je kan Glance activeren, exact hetzelfde lockscreen tonen, etc...
Dus Android is zeker niet Windows 3.11... het is voor mij bijna Windows 10.
- edit - En je hoeft niet eens een Google account te hebben;
Net als bij Windows 10 kan je (bij het aanmaken van een account) gewoon zeggen "skip account for now" en je kan beginnen...
Natuurlijk; je hebt geen toegang tot de Play Store, maar bij Windows kan je zonder account ook de Store niet in.
Voordeel van Android is dan wel dat je ook open-source Stores hebt, buiten Google om, waar je alle apps legaal en veilig naar binnen kan halen.
En als je toch perse de Play Store wil, maak je toch gewoon een fake Gmail-account aan die je vervolgens nooit ergens voor gebruikt?
Iets als android-dikke-lul-drie-bier-rotop-met-je-spyware@gmail.com en je hebt een valide account...
XBL: MRE Inc
Prima dat je niets met Google wilt, maar steek je kop dan ook niet in het zand over de kleinere spelers die ook graag je data willen hebben.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Doordat dit topic over de 950 en 950XL gaat, is het (helaas) bijna logisch dat het steeds meer over de 'grote overstap' gaat (tot dit topic is doodgebloed).PaT schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:05:
[mbr]Goed, zullen we de W10M vs Android vs iOS discussie bewaren voor andere delen van dit forum? Dit topic gaat over de 950 en 950XL.[/mbr]
In dat licht kloppen de vragen, tips en truuks over Android / iOS natuurlijk wel; het heeft immers 100% te maken met de 950 en 950XL (thanks, Microsoft).
Heb zowel een 930 als een 950, met beide geen problemenrichdb schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:44:
Misschien nog een andere vraag: Waarom is de 930 en ik denk ook de 1520 dan zoveel beter dan de 950 en 950 XL. En met zoveel beter bedoel ik dat het toestel eigenlijk stabiel draait (ik praat nu over de 930) en als er rare dingen zijn het 'bugs' in de software zijn.
Dus dan kan het tochkruila schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:20:
[...]
Heb zowel een 930 als een 950, met beide geen problemen
Daar heb ik alleen niks aan.
Nadat ik de recovery tool voor de zoveelste keer heb gebruikt, gebruik ik hem maar zonder wifi. Dus ik ontvang geen veiligheidsupdates, app-updates etc. CU functioneert bij mij gewoon slecht.
Van de gekke voor een 'high-end' telefoon!
Nieuwe batterij, nieuwe sd kaart, terug naar fabrieksinstellingen heeft allemaal niet geholpen.
Foto's nemen is nog steeds drama, crasht of na enkele foto's, soms al na 1. Het is niet anders.
Vind het in die zin jammer, dat ik windows erg fijn werken vind en het personaliseren van je scherm etc. Maar het gebrek aan (nieuwe) apps begint ook wel te irriteren.
Nog een weekje of 2 volhouden (hoop ik) tot mn andere er is.
Bovenstaande is exact wat MS met haar 'updates' wil bereiken... alleen wil niet iedereen dat geloven.michellep77 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:25:
Hier ook binnenkort afscheid nemen van mn 950.
Nieuwe batterij, nieuwe sd kaart, terug naar fabrieksinstellingen heeft allemaal niet geholpen.
Foto's nemen is nog steeds drama, crasht of na enkele foto's, soms al na 1. Het is niet anders.
Vind het in die zin jammer, dat ik windows erg fijn werken vind en het personaliseren van je scherm etc. Maar het gebrek aan (nieuwe) apps begint ook wel te irriteren.
Welke heb je gekozen? Ben gewoon benieuwd.michellep77 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:25:
Heb altijd Nokia gehad, ook 2 Lumia's.
Zal deels wel wennen worden, maar dat werd het toch. Zijn maar 2 opties qua OS.
Ben benieuwd hoe lang ik mn Lumia zal missen (in goede doen dan) want net een foto gemaakt en hoppa! Valt uit.
Ik heb er geen last van, dus blijft een beetje vreemd. Maar spreek over een 930, wel op 10.0.15063.540.b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:27:
[...]
Bovenstaande is exact wat MS met haar 'updates' wil bereiken... alleen wil niet iedereen dat geloven.
De 930 is al EOL - de 950 over een paar maanden.richdb schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:16:
[...]
Ik heb er geen last van, dus blijft een beetje vreemd. Maar spreek over een 930, wel op 10.0.15063.540.
Dus MS richt zich er nu volledig op om de 950 middels updates bewust te verminken en onklaar te maken;
Over een paar maanden is de 950 2 jaar op de markt en is het (oa. Europese) consumentenrecht qua updates / support verlopen.
Elk toestel van MS dat ouder is dan 2 jaar dumpen ze; de enige die nu nog in the loop zit, zijn dus de toestellen van minder dan 24 maanden oud (en dat zijn er nog 2).
Als die 24 maanden voorbij zijn, moeten alle toestellen effectief gekilled zijn met de updates, zodat je wel moet overstappen.
Misschien wel EOL, maar werkt nog steeds zonder problemen. Dus snap je verhaal niet helemaal of de 950 is gewoon qua kwaliteit niet goed (een bepaalde batch dan blijkbaar).b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:20:
[...]
De 930 is al EOL - de 950 over een paar maanden.
Dus MS richt zich er nu volledig op om de 950 middels updates bewust te verminken en onklaar te maken;
Over een paar maanden is de 950 2 jaar op de markt en is het (oa. Europese) consumentenrecht qua updates / support verlopen.
Elk toestel van MS dat ouder is dan 2 jaar dumpen ze; de enige die nu nog in the loop zit, zijn dus de toestellen van minder dan 24 maanden oud (en dat zijn er nog 2).
Als die 24 maanden voorbij zijn, moeten alle toestellen effectief gekilled zijn met de updates, zodat je wel moet overstappen.
Batch zou nog best zijn, afaik werden die dingen bij diverse fabrieken gemaakt, mogelijk dat daar wat raars zit. Ik heb hier ook een 830 en 920 nog draaien, 920 heeft op z'n tijd nog rare kuren maar die 830 werkt nog steeds zonder problemen (qua hardware afaik gelijk aan de 650).richdb schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:29:
[...]
Misschien wel EOL, maar werkt nog steeds zonder problemen. Dus snap je verhaal niet helemaal of de 950 is gewoon qua kwaliteit niet goed (een bepaalde batch dan blijkbaar).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb een L820 en o, o, o... wat een heerlijk toestel is dat;SinergyX schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:42:
[...]
Batch zou nog best zijn, afaik werden die dingen bij diverse fabrieken gemaakt, mogelijk dat daar wat raars zit. Ik heb hier ook een 830 en 920 nog draaien, 920 heeft op z'n tijd nog rare kuren maar die 830 werkt nog steeds zonder problemen (qua hardware afaik gelijk aan de 650).
Als ik echt 'afhankelijk' ben van mijn telefoon, ga ik de deur niet uit met enkel de L950 - maar pak de L820 er bij (afhankelijk is relatief, hoe belangrijk is je telefoon nu...).
Maar laatst moest ik voor een klant naar een bedrijventerrein;
Dus had ik nodig;
- Navigatie (op de L950 niet functioneel zonder internet)
- Email met adres-gegevens (op de L950 laadt hij email niet in, als je geen (goede) ontvangst heb en toont enkel de meta-data)
- Accu-duur (L950 is in ongeveer 6 uur leeg, als ik hem NIET gebruik en de trip kostte een hele dag)
- NS / OV app (op de L950 niet geupdate, oude API's met verkeerde tijden)
Dan ga ik als zakelijk gebruiker echt niet leunen op de 950 - maar pak de 820;
Die doet bovenstaande taken perfect, terwijl de 950 je op alle vier de fronten in de kou laat staan (of kan laten staan).
Zou je het e.e.a. eens willen onderbouwen met linkjes waarin het e.e.a. ook te lezen valt? Support op het OS loopt namelijk veel langer door dan die twee maanden waar jij het over hebt. En laten we het in vredesnaam enkel over de 950 serie hebben hier? Voor iemand die eerder gezegd heeft zijn 950 opgeruimd te hebben, blijft dit topic toch aardig de aandacht trekken? Voor alles wat W10M en (ook niet Windows mobiele) hardware betreft hebben we ook andere topics hier op Tweakers?b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:20:
[...]
https://support.microsoft...pha=Windows%2010%20Mobile
Edit: Indien het niet Lumia 950 gerelateerd is in dit topic, ga ik er verder niet meer op in. Ik heb mijn zegje nu weer gedaan en laat het er verder bij.
[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 09-09-2017 13:45 . Reden: lies, all lies ..... (struisvogelgedrag) ;) ]
Testing, one, two ...
Noem 1 toestel, ouder dan 24 maanden, die een officiële update heeft gehad naar een nieuwe, major, versie van het OS...hardware-lover schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:50:
[...]
Zou je het e.e.a. eens willen onderbouwen met linkjes waarin het e.e.a. ook te lezen valt? Support op het OS loopt namelijk veel langer door dan die twee maanden waar jij het over hebt. En laten we het in vredesnaam enkel over de 950 serie hebben hier? Voor alles wat W10M en (ook niet Windows mobiele) hardware betreft hebben we ook andere topics hier op Tweakers?
https://support.microsoft...pha=Windows%2010%20Mobile
Windows Phone / Mobile krijgen maximaal 2 jaar om over te stappen naar een nieuwe versie en dan stopt het.
Dus over een paar maanden is het voorbij en zitten we 'vast' bij het huidige OS;
Als er ooit een nieuw iets komt, zal dat nooit draaien op de 950 of welk toestel ouder dan 24 maanden dan ook.
Volgens mij is dit een soort doemdenken, en verketteren, die niet de algemene werkelijkheid benadert.b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:20:
[...]
Jij hebt veel problemen, veel anderen niet of nauwelijks!
Precies. Het vervelendste probleem dat ik al een tijdje heb, maar een ieder ander ook met een 950, is dat ik op mijn PC wel een kleur kan geven aan een afspraak in mijn agenda en op de 950 niet. Dus .....kruila schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:31:
[...]
Jij hebt veel problemen, veel anderen niet of nauwelijks!
Voor de rest draait mijn 950 vanaf aanschaf als een tierelier.
Ik vind het een leuk toestel met een heerlijke camera maar betrouwbaar en probleem loos is het absoluut niet. Nooit geweest met geen enkele build van W10M. En nieuwe builds maken het er niet beter op.
Mensen gebruiken hun telefoons op verschillende manieren, dat de één een bepaald probleem niet tegenkomt wil ook niet zeggen dat het er niet is voor anderen... maar die zullen het misschien nooit zien door hun gebruikspatroon.
Als ik alles zo lees blijf ik er toch bij dat er blijkbaar belabberde productie batches tussen hebben gezetten. Geluid blijft hangen zou dan toch iets zijn waar iedereen last van moet hebben. Iedereen heeft wel eens notificaties aanstaan. Maar goed, is denk ik ook wel bekend bij Microsoft (de belabberde batches) en daar zouden ze wel wat aan moeten doen.Propane schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:08:
Ach, mijn 950 XL die ik af en toe nog gebruik hangt gewoon af en toe op een notificatie. Geluid blijft hangen en telefoon is nutteloos tot ik hem zelf uitzet met de power button. Dit op de production build. Ook denkt hij af en toe dat het leuk is om te crashen tijdens het aanpassen van een Rich HDR belichting waardoor je de hele foto kwijtraakt en het enkel nog een corrupt, leeg JPG bestand achterlaat. Al een paar leuke vakantie foto's kwijtgeraakt op die manier...
Ik vind het een leuk toestel met een heerlijke camera maar betrouwbaar en probleem loos is het absoluut niet. Nooit geweest met geen enkele build van W10M. En nieuwe builds maken het er niet beter op.
Mensen gebruiken hun telefoons op verschillende manieren, dat de één een bepaald probleem niet tegenkomt wil ook niet zeggen dat het er niet is voor anderen... maar die zullen het misschien nooit zien door hun gebruikspatroon.
Dat denk ik ook. Als MS er echt middels brakke updates op uit zou zijn om alle Windows Phone gebruikers weg te jagen dan zouden ook andere modellen er last van moeten hebben en vooralsnog werken de 735 en 930 bij mij in huis prima.richdb schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:43:
[...]
Als ik alles zo lees blijf ik er toch bij dat er blijkbaar belabberde productie batches tussen hebben gezetten. Geluid blijft hangen zou dan toch iets zijn waar iedereen last van moet hebben. Iedereen heeft wel eens notificaties aanstaan. Maar goed, is denk ik ook wel bekend bij Microsoft (de belabberde batches) en daar zouden ze wel wat aan moeten doen.
... en gaat over tot de orde van de dag
De 640 en 950XL bij ons thuis ook...P_Tingen schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:06:
[...]
Dat denk ik ook. Als MS er echt middels brakke updates op uit zou zijn om alle Windows Phone gebruikers weg te jagen dan zouden ook andere modellen er last van moeten hebben en vooralsnog werken de 735 en 930 bij mij in huis prima.
Om dit te ondersteunen, de visie van Windows Central:b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:53:
[...]
Noem 1 toestel, ouder dan 24 maanden, die een officiële update heeft gehad naar een nieuwe, major, versie van het OS...
Windows Phone / Mobile krijgen maximaal 2 jaar om over te stappen naar een nieuwe versie en dan stopt het.
Dus over een paar maanden is het voorbij en zitten we 'vast' bij het huidige OS;
Als er ooit een nieuw iets komt, zal dat nooit draaien op de 950 of welk toestel ouder dan 24 maanden dan ook.
https://www.windowscentra...obile-and-existing-phones en https://www.windowscentra...dows-10-mobile-good-thing
Max nog een jaar dus.So in short, Microsoft is keeping Windows 10 Mobile around for the foreseeable future to cater to its remaining users. The company is hoping to have its next attempt at Windows 10 on a mobile device ready before it drops support for Windows 10 Mobile entirely, which we're expecting will happen by the end of 2018
Lumia 1520, die komt uit begin 2014.b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:53:
[...]
Noem 1 toestel, ouder dan 24 maanden, die een officiële update heeft gehad naar een nieuwe, major, versie van het OS...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De 735 en 930 draaien niet meer mee in dezelfde builds als de 950 en 950XL. De laatste build met officiële ondersteuning voor de 930 bijvoorbeeld was de Anniversary Update. Dus dat zou een reden zijn waarom je de problemen niet ziet...P_Tingen schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:06:
[...]
Dat denk ik ook. Als MS er echt middels brakke updates op uit zou zijn om alle Windows Phone gebruikers weg te jagen dan zouden ook andere modellen er last van moeten hebben en vooralsnog werken de 735 en 930 bij mij in huis prima.
Mijn 930 draait gewoon met de Creators Update (laatste versie), terwijl het toestel officieel niet wordt ondersteund. Dus als er 'problemen' met WM10 zouden zijn, zal een niet officieel toestel daar nog meer last van moeten hebben. Maar die heb ik dus nietPropane schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:21:
[...]
De 735 en 930 draaien niet meer mee in dezelfde builds als de 950 en 950XL. De laatste build met officiële ondersteuning voor de 930 bijvoorbeeld was de Anniversary Update. Dus dat zou een reden zijn waarom je de problemen niet ziet...
Tja, en ik heb die beschreven problemen dus niet. Geen hangen, geen plotseling crashen tijdens aanpassen van foto's, ik krijg het niet voor elkaar, wat ik ook probeer. Maar daar schiet jij weinig mee op ben ik bang.Propane schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:08:
Ach, mijn 950 XL die ik af en toe nog gebruik hangt gewoon af en toe op een notificatie. Geluid blijft hangen en telefoon is nutteloos tot ik hem zelf uitzet met de power button. Dit op de production build. Ook denkt hij af en toe dat het leuk is om te crashen tijdens het aanpassen van een Rich HDR belichting waardoor je de hele foto kwijtraakt en het enkel nog een corrupt, leeg JPG bestand achterlaat. Al een paar leuke vakantie foto's kwijtgeraakt op die manier...
[knip]
Soms heb ik ook het gevoel dat er 950 modellen in verschillende "kwaliteiten" op de markt zijn gekomen, maar dit is werkelijk niet meer dan een gevoel. Wel heb ik een wat sterker gevoel dat de 950 wat minder stabiel is dan de 950 XL, maar ook dit is enkel gebaseerd op wat ik zo her en der oppik uit de diverse reacties (sommigen buiten beschouwing gelaten).
Mogelijk is de warmte huishouding van de 950 XL net wat beter geregeld? Heb nooit een 950 (non XL) in handen gehad en kunnen gebruiken, dus werkelijk onderbouwen middels praktijkervaring kan ik het niet.
Testing, one, two ...
Dat had ik er inderdaad bij kunnen vermelden, want ook de 735 heeft officieel geen update gekregen naar CU, maar draait - net als de 930 hier - als een zonnetje.richdb schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:51:
[...]
Mijn 930 draait gewoon met de Creators Update (laatste versie), terwijl het toestel officieel niet wordt ondersteund. Dus als er 'problemen' met WM10 zouden zijn, zal een niet officieel toestel daar nog meer last van moeten hebben. Maar die heb ik dus niet
... en gaat over tot de orde van de dag
Hier idem dito. , voor de volledigheid:P_Tingen schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:20:
[...]
Dat had ik er inderdaad bij kunnen vermelden, want ook de 735 heeft officieel geen update gekregen naar CU, maar draait hier als een zonnetje.
Model: Nokia Lumia 735
Provider : CV NL
SW: Windows 10 Mobile
Geïnstalleerd RAM : 1 GB
Versie: 1703
Build: 10.0.15063.540 (zelfde als mijn PC, hier voor de telefoon wel op insider preview moeten zetten vanaf CU)
Firmware: 02177.00000.1584.3606
revisie HW: 1.0.0.0.
SW Radio: 401c3.0009.0001
chip-SOC-versie: 8926
scherm: 720 x 1280
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.