Ramon schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:39:
[...]
Ja dat dacht ik ook toen ik mijn Wileyfox Swift kocht. Totdat je door hebt dat het gewoon een verkoopkanaal is van Google en gek wordt van alle spam. Daarnaast spontane reboots waardoor je gewoon uren lang onbereikbaar bent (je moet eerst je pin invullen voordat Android doorstart), helpen ook niet echt mee.
Spam?
Als test (ik bereid me voor op de grote overstap...) heb ik Android X86 (Android 7.0) op een netbook gezet en werk al jaren (vanwege app-development) met een Android 4.x toestel;
Letterlijk nog nooit spam of irritante notificaties gezien...
Tip : maak een fake-gmail-account aan ( sdflfsjl234234@gmail.com ) activeer daarmee de Google Play Store, en verder kijk je nooit meer naar dat account (echte mail hark je binnen via Outlook app of een ander gMail-adres).
Android is een verademing tov. WM10 omdat alles gewoon beter uitontwikkeld is, zelfs de zoek-resultaten van Google tonen beter (in de browser) en zijn veel geavanceerder om via touch te doorlopen.
Ook andere apps (Whatsapp, etc...) zijn mijlenver doorontwikkeld.
Op W10M werkt het in de basics of het werkt niet (meer), als je dan een Droid pakt, is het verschil erg groot...
Net als een vals briefje van 100;
Heb je enkel dat valse briefje, dan lijkt het net echt... leg je het naast een echt briefje, dan zie je het verschil pas.
Ra ra, welk merk is hier het valse briefje ( hint : niet de Droid ).
@
GerCor Houd ons aub. op de hoogte van de voor- en nadelen en je eigen ervaring.
Je was toch (ooit) één van de allergrootste MS-fans ter wereld (getuige je avatar) en dat zeker 5 jaar lang?
Ik ben benieuwd hoe Android je bevalt, als je er gewoon neutraal tegenaan kijkt...
Zelf kan ik wel weer gaan miepen over hoe slecht mijn (zakelijke) ervaring met de L950 was deze week (navigatie kon niets vinden, scherm was niet af te lezen in de zon, GPS kreeg geen lock, lockscreen wilde niet unlocken, mail werd niet verzonden), maar dat ligt toch aan mij

Ramon schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:39:
[...]
Ja dat dacht ik ook toen ik mijn Wileyfox Swift kocht. Totdat je door hebt dat het gewoon een verkoopkanaal is van Google en gek wordt van alle spam. Daarnaast spontane reboots waardoor je gewoon uren lang onbereikbaar bent (je moet eerst je pin invullen voordat Android doorstart), helpen ook niet echt mee.
Dat laatste euvel had ik laatst ook op de L950;
Accu was bijna leeg, ging dat ding midden in de nacht updaten - na 10 minuten valt die natuurlijk uit (battery-saver stond wel aan...).
Verder niet naar omgekeken - ergens in de middag kom je er achter dat het ding al uren dood ligt te liggen...
En laatst kreeg ik voor de 100e keer de melding dat ik A1B2C3 moest invoeren, omdat ik te vaak het scherm had unlocked vanuit de broekzak (wat maanden terug is gebeurd).
Dat had ik niet door - maar het systeem locked zichzelf dan volledig... als je dan je telefoon een paar uur niet gebruikt, ben je dus al die uren ook onbereikbaar - omdat hij zichzelf, zonder melding, op slot zet en afsluit van alle netwerken...
[
Voor 36% gewijzigd door
b2vjfvj75gjx7 op 22-09-2017 12:20
]