Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

GerCor schreef op donderdag 7 september 2017 @ 03:04:
[...]

Precies. Het vervelendste probleem dat ik al een tijdje heb, maar een ieder ander ook met een 950, is dat ik op mijn PC wel een kleur kan geven aan een afspraak in mijn agenda en op de 950 niet. Dus .....

Voor de rest draait mijn 950 vanaf aanschaf als een tierelier.
Precies, mijn toestel werkt probleemloos en is gewoon een supertelefoon die alles doet wat ik wil. Alle problemen die anderen hebben heb ik niet. In ruim anderhalf jaar slechts een keer een soft reset gedaan.

Ook syncen van afspraken tussen PC en telefoon is probleemloos.Naar kleur heb ik dan weer nooit gekeken.

Ik ken meerdere mensen met een probleemloze 950, maar die zie je hier dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 21:56

Renate1970

Lef is Leven

Hier ook geen problemen met het toestel, hoevaak ik mijn Android toestel nu al opnieuw naar fabriekssetting heb gezet dat heb ik bij mijn Lumia 950 in het jaar dat ik hem nu heb nog niet klaar gespeeld.
Indoubt schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 08:30:
[...]

Precies, mijn toestel werkt probleemloos en is gewoon een supertelefoon die alles doet wat ik wil. Alle problemen die anderen hebben heb ik niet. In ruim anderhalf jaar slechts een keer een soft reset gedaan.

Ook syncen van afspraken tussen PC en telefoon is probleemloos.Naar kleur heb ik dan weer nooit gekeken.

Ik ken meerdere mensen met een probleemloze 950, maar die zie je hier dus niet.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:31
Mjah, heel lang geen problemen gehad maar opeens vollop kuren. Ik heb geen zin om een nieuwe 950 te kopen (kan dat überhaupt nog?) want die is veel te oud. En er zijn geen andere vergelijkbare WP toestellen...

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@Sc0tTy
Misschien een HP Elite x3 ?
V&A aangeboden: [weekend aanbieding] HP Elite x3 Zwart

Uiteraard niet mijn advertentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Ik heb ook nog een 950 met voorruit schade liggen.
Vindt het zonde om hem weg te gooien en vind het te duur om hem te laten maken.....
Nadeel, kan hem ook niet terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Aangezien dat er geen vergrendeling opzit is dus een verkoop naar den vreemde uitgesloten.
Anders kon ik misschien iemand voor weinig er gelukkig meemaken.

Misschien in onderdelen verkopen hahaha

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
@Amadeus1966

Hard reset via de knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Thx voor de tips

Heb het op de tast moeten uitvoeren.
Kan namelijk geen uitroepteken zien op mijn scherm...is immers kapot.
Nadien mits het gelukt is is controle eigenlijk ook onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:31
Thx voor de Tip maar de camera van de X3 is niet echt om naar huis te schrijven. Daarnaast wacht ik ook het iEvent af van maandag.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Sc0tTy schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:23:
[...]

Thx voor de Tip maar de camera van de X3 is niet echt om naar huis te schrijven. Daarnaast wacht ik ook het iEvent af van maandag.
Ik heb nog wel een cameramodule liggen van een L950 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Sc0tTy schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:23:
[...]

M'n man heeft de X3, fijne telefoon, maar voor mij veel te groot, net als de Lumia 1520, die hij ervoor had. De camera van de X3 is inderdaad minder, dan die van de 950. Ben zelf trouwens al overgestapt naar een iPhone, maar m'n tweede simkaart zit nog in een Lumia en dat blijft voorlopig ook nog wel zo.

(Het iEvent is overigens dinsdag ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Marly op 10-09-2017 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

950XL toch maar ter reparatie aangeboden. Defecte front cam en uitval bij 40% accu en een Windows Hello die niet werkt al lijkt me dat software matig want de ir led gaat wel branden. Het is de software die een foutmelding geeft.

Hoop een nieuwe of refurbished terug te krijgen met nieuwe accu iig.

Gelukkig de 930 als backup. Gister maar even via interop tools omgetoverd naar een 950xl zodat de laatste versie van W10 erop kon. Die draait nu prima.... Die 930 is toch echt een veeeeeeeel beter toestel qua bouw kwaliteit dan de 950xl....

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
MRE-Inc schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:09:
950XL toch maar ter reparatie aangeboden. Defecte front cam en uitval bij 40% accu en een Windows Hello die niet werkt al lijkt me dat software matig want de ir led gaat wel branden. Het is de software die een foutmelding geeft.

Hoop een nieuwe of refurbished terug te krijgen met nieuwe accu iig.

Gelukkig de 930 als backup. Gister maar even via interop tools omgetoverd naar een 950xl zodat de laatste versie van W10 erop kon. Die draait nu prima.... Die 930 is toch echt een veeeeeeeel beter toestel qua bouw kwaliteit dan de 950xl....
Ja de 930 is een toppertje ....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 20:17
Ik vraag me echt af wat ze bij een miljardenbedrijf als Microsoft aan het doen zijn, als ze gewoon de trend voort hadden gezet die ze met de Lumia 920 te pakken hadden, was het echt wel wat geworden...

Ik heb in de 1,5 jaar dat ik wisselend mijn 950 heb gebruikt zo nu en dan een uitstap gemaakt naar een Z5 Compact en ik heb nu een LG G5, wat je ook doet, welke telefoon je ook hebt, Android heeft zo nu en dan nog wel stroperigheden. Alleen werkt alles gewoon veel beter omdat elke app veel beter is geschreven.

Maar een ding heeft nog geen enkele telefoon weten te overtreffen, dat is de lenskwaliteit van de 950. De focus mag dan wel traag zijn in vergelijking met een S7/S8, maar man, wat een scherpte geeft dit ding.

Ik ken nog genoeg digibeten die zo'n 950 prima vinden werken, niet te moeilijk, doet wat het moet. Als ze een duidelijke strategie hadden gehad was Spotify bijvoorbeeld ook niet zo'n trash-app. Sinds mijn G5 heb ik namelijk Premium, iets dat ik met mijn 950 nooit overwogen had...

Ik hoop oprecht, heel erg, dat Microsoft echt met een telefoon komt die heel de markt opschudt, en dan kopen ze zichzelf maar in bij de meest populaire app-makers... :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 13:29
barta123 schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:42:
Ik vraag me echt af wat ze bij een miljardenbedrijf als Microsoft aan het doen zijn, als ze gewoon de trend voort hadden gezet die ze met de Lumia 920 te pakken hadden, was het echt wel wat geworden...

Ik heb in de 1,5 jaar dat ik wisselend mijn 950 heb gebruikt zo nu en dan een uitstap gemaakt naar een Z5 Compact en ik heb nu een LG G5, wat je ook doet, welke telefoon je ook hebt, Android heeft zo nu en dan nog wel stroperigheden. Alleen werkt alles gewoon veel beter omdat elke app veel beter is geschreven.

Maar een ding heeft nog geen enkele telefoon weten te overtreffen, dat is de lenskwaliteit van de 950. De focus mag dan wel traag zijn in vergelijking met een S7/S8, maar man, wat een scherpte geeft dit ding.

......

Ik hoop oprecht, heel erg, dat Microsoft echt met een telefoon komt die heel de markt opschudt, en dan kopen ze zichzelf maar in bij de meest populaire app-makers... :9
Tja, die camera. De erfenis van Nokia die Microsoft heeft m.i. heeft verkwanseld. En een telefoon die de markt opschudt gaat er denk ik niet komen. Hooguit iets voor de zakelijke markt. Maar ik word graag verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 09:40
Ehhh...jij houdt van de film serie Back to the future 8) :+

Not gonna happen :z

Hebben ze al geprobeerd en véél geld in gepompt en gefaald. Heel jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Het toestel en zeker de camera is niets mis mee.
Dat laatste ga ik in bepaalde situaties zeker missen.
Ook voor wat het geluid betreft met filmen.
Goed gereedschap is het halve werk en met Nokia in de handen had MS een heel goed stukje gereedschap.
Alleen jammer van die andere helft.

Ik voorzie in de nabije toekomst ook weinig verandering in dit platform.
Stilstand is achteruitgang, en dat gaat hier helaas ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ken nog genoeg digibeten die zo'n 950 prima vinden werken, niet te moeilijk, doet wat het moet. Als ze een duidelijke strategie hadden gehad was Spotify bijvoorbeeld ook niet zo'n trash-app. Sinds mijn G5 heb ik namelijk Premium, iets dat ik met mijn 950 nooit overwogen had...

Microsoft heeft gewoon verloren op alle fronten - face it...

De Band is mislukt.

Telefoon is stopgezet.

Cortana is een pact aangegaan met Alexa.

Skype heeft verloren van WhatsApp.

Outlook.com heeft verloren van Gmail.

Windows S moet het afleggen tegen Chrome OS.

Etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 21:23

Grvy

Bot

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:03:
[...]

Microsoft heeft gewoon verloren op alle fronten - face it...

De Band is mislukt.

Telefoon is stopgezet.

Cortana is een pact aangegaan met Alexa.

Skype heeft verloren van WhatsApp.

Outlook.com heeft verloren van Gmail.

Windows S moet het afleggen tegen Chrome OS.

Etc...
Lever eens bronnen aan ipv speculatie.. want vanaf ongeveer de 3de regel klopt het al niet meer. ;)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irritinus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:46
Gisteren een nieuwe accu besteld voor mijn 950. Accu was na een paar uur leeg en de percentages sprongen alle kanten op. Ook maar even een factory reset gedaan en nu draait hij weer als een zonnetje bij mij op de accu problemen na.

Hopen dat de accu het lang genoeg uithoudt tot er een waardig vervanger beschikbaar is met een vergelijkbare of betere camera. ;-) Windows 10 Mobile draait bij mij stabieler dan Android en de crashende apps op de Xperia Z van mijn vrouw. En dan heb ik het nog niet over de iPhone crashes van andere familieleden van mij. Het lijkt wel of geen enkel mobiel OS/platform echt stabiel is op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Grvy schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:31:
[...]

Lever eens bronnen aan ipv speculatie.. want vanaf ongeveer de 3de regel klopt het al niet meer. ;)
Simple Google zoektocht en je kan het zelf ook vinden:

https://www.google.ee/amp...cortana-alexa-partnership

Dat Gmail meer gebruikers heeft dan Outlook.com heeft niet echt een bron nodig denk ik. Dat meer mensen Whatsapp gebruiken als chat app dan Skype is ook redelijk algemeen bekend. En Chrome OS is al langere tijd marktleider onder de commerciële lichtgewicht besturingssystemen... Daar heeft W10S nog niet echt een deuk in gemaakt.

Microsoft loopt in veel zaken een beetje achter de feiten aan. En elke keer als ze met originele ideeën komen duurt de verdere ontwikkeling vaak zo lang dat er iemand anders met een vergelijkbaar compleet product komt terwijl Microsoft nog ergens in beta zit.

Dit zie je ook met de Lumias en W10M... smartphones uitbrengen met een beta OS en nu na twee jaar zijn ze een beetje gepolijst en enigzins stabiel. In de tussentijd zijn ze nagenoeg op alle vlakken voorbij gestreefd door competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Propane schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:11:
[...]

Simple Google zoektocht en je kan het zelf ook vinden:

https://www.google.ee/amp...cortana-alexa-partnership

Dat Gmail meer gebruikers heeft dan Outlook.com heeft niet echt een bron nodig denk ik. Dat meer mensen Whatsapp gebruiken als chat app dan Skype is ook redelijk algemeen bekend. En Chrome OS is al langere tijd marktleider onder de commerciële lichtgewicht besturingssystemen... Daar heeft W10S nog niet echt een deuk in gemaakt.

Microsoft loopt in veel zaken een beetje achter de feiten aan. En elke keer als ze met originele ideeën komen duurt de verdere ontwikkeling vaak zo lang dat er iemand anders met een vergelijkbaar compleet product komt terwijl Microsoft nog ergens in beta zit.

Dit zie je ook met de Lumias en W10M... smartphones uitbrengen met een beta OS en nu na twee jaar zijn ze een beetje gepolijst en enigzins stabiel. In de tussentijd zijn ze nagenoeg op alle vlakken voorbij gestreefd door competitie.
Misschien is het probleem dat ze te vaak een goed product wat ze in handen hebben zelf om zeep helpen? Als ze gewoon verder waren gegaan met WM 8.1 en dit langzaam verder hadden uitgebouwd ipv weer helemaal opnieuw beginnen, dan hadden ze nu waarschijnlijk meer gebruikers en een stabiler platform gehad. Het blijft allemaal jammer.
Want een dominantie van Android is over zijn geheel niet goed, en zelfs iOS moet straks gaan oppassen. Dus alternatieven zijn zeer welkom, maar ontwikkelaars doen daar zelf ook niet aan mee omdat ze andere platformen niet (meer) ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

richdb schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:24:
[...]

Misschien is het probleem dat ze te vaak een goed product wat ze in handen hebben zelf om zeep helpen? Als ze gewoon verder waren gegaan met WM 8.1 en dit langzaam verder hadden uitgebouwd ipv weer helemaal opnieuw beginnen, dan hadden ze nu waarschijnlijk meer gebruikers en een stabiler platform gehad. Het blijft allemaal jammer.
Want een dominantie van Android is over zijn geheel niet goed, en zelfs iOS moet straks gaan oppassen. Dus alternatieven zijn zeer welkom, maar ontwikkelaars doen daar zelf ook niet aan mee omdat ze andere platformen niet (meer) ondersteunen.
Dit dus..... En iOS.... tja...dat moet vooral voor zich zelf oppassen dat ze zich zelf niet de markt uit prijzen met hun absurd hoge prijzen voor iPhones. Die iPhones zijn prima toestellen, maar de prijzen zijn niet meer te rechtvaardigen.

Vanmiddag gaat mijn 950xl de doos in op weg naar Hongarije. Ik zal er voor de zekerheid nog een briefje in doen met de problemen die ik heb al heb ik het idee dat ik dat voor jan lul ga doen en ik gewoon dezelfde brakke accu terug ga krijgen. Ik markeer dat ding wel ergens zodat ik kan zien of ik dezelfde terug krijg of niet.

Overigens snap ik MS helemaal niet meer mbt het Mobiele platform. Mijn backup toestel, de 930 heeft nu de laaste productie versie van W10M en draait zo stabiel als de pest, zelfs beter dan mijn 950xl. Ik heb zelfs de Continuum applicatie erop gezet en dat werkt ook gewoon vloeiend.

Het blijven rare jongens daar bij MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29

TheVMaster

Moderator WOS
Dit is volgens mij alleen maar versterkend voor beide platformen. Niet meer en niet minder.
Ik denk dat je daar best met een bron van mag komen. Er zijn nog steeds 100en miljoenen mensen met een Hotmail/Outlook.com mailbox/adres. Skype...tja. Vind de videokwaliteit stukken beter dan die van Whatsapp video. En Windows 10 S is pas net op de markt en daar kun je nu nog geen conclusies aan verbinden lijkt mij. Daarbij moet ik zeggen dat ik Chrome OS in de professionele wereld eigenlijk nergens tegenkom, dan hebben het over het algemeen over grote internationale organisaties.

Windows 10 is op het vlak van mobiel nog lang niet dood, al is de huidige Mobile versie inderdaad niet meer interessant. Ze zijn volgens mij nooit in de buurt gekomen van een goed marktaandeel en voorbij streven is dus denk ik ook niet aan de orde. Ze hebben met Windows 10 Mobile (en ook de Windows Phone 7 en 8.x versies) altijd achter de feiten aangelopen....helaas, want het is een super snel en stabiel OS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Ik snap heel goed dat de discussie snel verschuift van de 950/950XL naar een algemene discussie over het (afglijden van) W10M OS, maar dat hoort niet hier thuis. Graag weer ontopic.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Laatst online: 13-03 14:45
Op mijn Lumia 950 is de navigatie stem zo goed als niet te horen, bij instellingen staat dat het spraakvolume op lager, normaal of hoger gezet kan worden deze heb ik op hoger gezet maar ondanks deze instelling hoor ik amper de navigatie stem.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yingyang schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:41:
Op mijn Lumia 950 is de navigatie stem zo goed als niet te horen, bij instellingen staat dat het spraakvolume op lager, normaal of hoger gezet kan worden deze heb ik op hoger gezet maar ondanks deze instelling hoor ik amper de navigatie stem.
Normaal gesproken meer dan prima hoorbaar op een 950. Heb je de volume-regeling voor app geluiden niet te laag staan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irritinus
  • Laatst online: 07:46
yingyang schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:41:
Heb je de setting "Gesproken navigatie afspelen" op "op dit apparaat" staan en niet op "Bluetooth"? En heb je gecheckt of je in de navigatie app onderaan op de 3 puntjes niet per ongeluk op "dempen" gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Mijn 950 is nu 1,5 jaar oud. Hij crasht stelselmatig bij het nemen van foto's.
Ook de batterij is drama.

Valt zoiets onder garantie? M.a.w. Heeft het nut ding op te sturen voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Laatst online: 13-03 14:45
hardware-lover schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:14:
[...]

Normaal gesproken meer dan prima hoorbaar op een 950. Heb je de volume-regeling voor app geluiden niet te laag staan?
Bedankt voor jullie tips ik heb alle instellingen nogmaals gecontroleerd maar deze stonden allemaal goed, toen heb ik met de Windows Device Recovery Tool de laatste software opnieuw geïnstalleerd en nu is de navigatie stem weer duidelijk te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 21:24
michellep77 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:58:
Mijn 950 is nu 1,5 jaar oud. Hij crasht stelselmatig bij het nemen van foto's.
Ook de batterij is drama.

Valt zoiets onder garantie? M.a.w. Heeft het nut ding op te sturen voor reparatie?
Batterij zelf valt niet onder garantie na een half jaar, maar wat betreft crashen bij foto's lijkt me van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
Ik heb toch maar weer eens mijn 950 laten upgraden (tot 1708).
in eerste weer last van freezes en oververhitting, maar ik las ergens dat NFC uitschakelen kan helpen. En tot nog toe geen problemen meer. Telefoon wordt nog wel warm als ik een youtube filmpje kijk, maar dat was voorheen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Ook rekening mee houden, na de update is het toestel "gebruiksklaar" maar op de achtergrond word nog heel veel gedaan voordat hij weer echt 100% bij is (vaak worden alle Apps ook nog geupdate), vandaar dat hij na de update in 1e instantie een stuk warmer is, en ook de accu sneller leeg is, na een dag zou hij gewoon normaal moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:37

GerCor

Zonder dallen geen pieken

shiptronic schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:30:
Ook rekening mee houden, na de update is het toestel "gebruiks klaar" maar op de achtergrond word nog heel veel gedaan voor dat hij weer echt 100% bij is (vaak worden alle Apps ook nog geupdate), vandaar dat hij na de update in 1e instantie een stuk warmer is, en ook de accu sneller leeg is, na een dag zou hij gewoon normaal moeten werken.
Vraagje. Het is ABSOLUUT geen kritiek, dus vat het a.u.b. niet zo op.

Je schrijft: 'gebruiks klaar' en 'voor dat'. Beide woorden zijn 1 woord. Waarom schrijf jij dat, en in beide gevallen, als 2 woorden? Ik zie dat de laatste jaren erg vaak.

Tik je dat ergens in en maakt spellingcontrole er 2 woorden van? Ik ben erg benieuwd.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shiptronic
Nee mijn eigen fout, ik geef de veramerikanisering / verengelsering de schuld, maar bedankt voor de feedback, ik zal net als bij versie er op proberen te letten.

Gebruiksklaar was een twijfel geval, voordat was gewoon een domme fout !

[ Voor 18% gewijzigd door shiptronic op 12-09-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
opdiefiets schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:51:
[...]

Batterij zelf valt niet onder garantie na een half jaar, maar wat betreft crashen bij foto's lijkt me van wel.
Bedankt! Volgens mij gewoon via microsoft aanvragen? Ga ik dat toch doen als ik mn andere telefoon heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GerCor schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:01:
[...]

Je schrijft: 'gebruiks klaar' en 'voor dat'. Beide woorden zijn 1 woord. Waarom schrijf jij dat, en in beide gevallen, als 2 woorden?
Ja, so rry - maar dat komt om dat mijn te le foon ge woon graag spa ties in al le woor den toe voegd.

Ik be grijp dat het ver ve lend is, maar he laas kan ik daar wei nig tot niets aan doen, Cor.

• opdiefiets
shiptronic schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:07:
Gebruiksklaar was een twijfel geval, voordat was gewoon een domme fout !
:P
michellep77 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:14:
[...]
Bedankt! Volgens mij gewoon via microsoft aanvragen? Ga ik dat toch doen als ik mn andere telefoon heb.
Via de B2X app kun je het toestel testen en volgens mij ook het e.e.a. aan service in gang zetten. Persoonlijk geen ervaring mee.

https://www.microsoft.com...b2x-smartapp/9nblggh43np6

Testing, one, two ...

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 16:54
Helaas, afgelopen zondag mijn 950xl verkocht en meteen een oneplus 3 gehaald. Het tekort aan kwaliteit van de apps brak me op. De druppel was de SNS die er zelfs helemaal mee stopte.......

Ik mis WM10 nu vreselijk, Android is vrij compleet hoor, maar zo vreselijk chaotisch vergeleken met WM10. En de live tiles worden sterk gemist.....

Zucht, Microsoft hoe kreeg je het voor elkaar om het zo om zeep te helpen.....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wowly schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:09:
Zucht, Microsoft hoe kreeg je het voor elkaar om het zo om zeep te helpen.....
Zo moeilijk om te begrijpen is dat toch niet? Microsoft is een softwarebedrijf. En als je jouw software kwijt kan bij de concurrent waarom dan zelf hardware maken? Kun je de fabrieken weer sluiten en heel veel personeel van de loonlijst verwijderen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• P_Tingen
  • Laatst online: 08:23

P_Tingen

omdat het KAN

Haha, volledig OT, maar check http://www.spatiegebruik.nl/ voor meer van dit....

... en gaat over tot de orde van de dag

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:10
Morgen is het zover....dan maak ik de overstap van mijn 950XL naar een iPhone. De afgelopen jaren ben ik een groots fan geweest van Microsofts telefoons en software. Helaas hebben ze de handdoek in de ring gegooid. Aangezien ik geen Google mijn huis in wil hebben heb ik voor een iPhone gekozen.

Bye bye Microsoft. Hallo Apple!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 12:26
Panzer_V schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:19:
Morgen is het zover....dan maak ik de overstap van mijn 950XL naar een iPhone. De afgelopen jaren ben ik een groots fan geweest van Microsofts telefoons en software. Helaas hebben ze de handdoek in de ring gegooid. Aangezien ik geen Google mijn huis in wil hebben heb ik voor een iPhone gekozen.

Gefeliciteerd! Mocht Microsoft niet meer met een nieuwe Windows voor telefoons komen, dan is Apple voor mij ook de enige optie. Ik denk dat dat ook v.v. zou gelden als de rollen omgedraaid zouden zijn. Google is de poor man's friend, om er toch een beetje bij te horen.

Maar hey! My phone has no home button and it has face recognition. Just double tab to wake it up and look at it. That is just so magical. It has a super ultra high DPI AMOLED display and Qi wireless charging. That is revolutionary. It's called the Microsoft Lumia 950.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelukkig nog wel een app voor bankieren en de trein die ik dagelijks neem. Als dat ook wegvalt en ik via de browser niet verder kan zou ik ook over gaan naar Apple. Hier ook zeker geen Android. Tot nu toe echter goeie hoop op iets nieuws van Microsoft, waarom zou HP anders nog een elite x3 uitgebracht hebben... Daar begin je niet aan als je een jaar later geen OS meer hebt (wishfull thinking)

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Panzer_V schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:19:

Je heb nu toch niet een telefoon voor 1200 euro gekocht? Ze lijken wel gek daar.

Sorry off, gefrustreerd over mensen die nog steeds denken dat "Apple" alles is en zeggen dat het de 1200 euro waard is.

Gefeliciteerd met je aanwinst, ik ben jammer genoeg ook al weggegaan. ;(

😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
Ik bekijk het altijd nog positief. Zolang WA nog steeds een Windows app ontwikkeld is het platform niet dood. Dat is helaas in Nederland toch de app die het moet blijven doen. Voor alles wat ik gebruik is er nog steeds een app. Enige waar ik nu tegenaan loop is dat de KNVB wedstrijden via een app afhandeld (alleen iOS en Android natuurlijk).

[ Voor 74% gewijzigd door richdb op 14-09-2017 09:04 ]

• Panzer_V
mswp schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:29:
[...]

Je heb nu toch niet een telefoon voor 1200 euro gekocht? Ze lijken wel gek daar.

Sorry off, gefrustreerd over mensen die nog steeds denken dat "Apple" alles is en zeggen dat het de 1200 euro waard is.

Gefeliciteerd met je aanwinst, ik ben jammer genoeg ook al weggegaan. ;(
Nope, weest gerust. Ik ga geen 1200 euro voor een telefoon betalen 8)7

Ik heb een iPhone 7 gekocht. De prijs daarvan is nu zover gedaald dat deze 200 euro onder de prijs van een 8 en 150 onder de initiele prijs van de 7 ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
Panzer_V schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:01:
[...]

Nope, weest gerust. Ik ga geen 1200 euro voor een telefoon betalen 8)7

Ik heb een iPhone 7 gekocht. De prijs daarvan is nu zover gedaald dat deze 200 euro onder de prijs van een 8 en 150 onder de initiele prijs van de 7 ligt.
Haha, en zelfs dat is nog te prijzig :)

• Panzer_V
richdb schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:04:
[...]

Haha, en zelfs dat is nog te prijzig :)
Tsja, een mens moet wat. Voor de 950XL heb ik ook het volle pond mogen betalen. 700 euro voor 2 jaar vind ik ook erg prijzig. Hopelijk houd de iPhone het langer uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
Panzer_V schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:39:
[...]

Tsja, een mens moet wat. Voor de 950XL heb ik ook het volle pond mogen betalen. 700 euro voor 2 jaar vind ik ook erg prijzig. Hopelijk houd de iPhone het langer uit ;)
Langer uit? De 950XL is toch nog niet op? Ik bedoel, kan in principe nog jaren mee ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
richdb schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:43:
[...]

Langer uit? De 950XL is toch nog niet op? Ik bedoel, kan in principe nog jaren mee ...
De accu is zo dood als wat. Onder de 50% valt mijn telefoon random uit iedere keer. Ik had geen zin om mee te doen aan de nieuwe-accu-welke-werkt-wel-goed-he-bah-deze-ook-niet-terug-sturen-en-volgende-proberen carrousel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:11
richdb schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:43:
[...]

Van mij in ieder geval niet (gelukkig!). Zou niet eens weten wat ik als vervanger zou moeten kopen als hij stuk zou gaan (ik heb nog geen enkel ander toestel gevonden wat aan mijn eisen voldoet: Qi, minimaal 5.5", goede foto's, veel intern geheugen, geheugen kaart slot, en nauwelijks of geen bloatware)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Panzer_V schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:39:
[...]
Je hebt hem al volledig afgeschreven begrijp ik? Kom maar op met dat ding dan, mij is het wel gelukt om goedwerkende accu's te vinden voor de XL ;)

Testing, one, two ...

• richdb
hardware-lover schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:31:
[...]

Je hebt hem al volledig afgeschreven begrijp ik? Kom maar op met dat ding dan, mij is het wel gelukt om goedwerkende accu's te vinden voor de XL ;)
Haha, iedereen hier heeft er wel belang bij als het volledig is afgeschreven. Goede accu erin in klaar :)

• shiptronic
Panzer_V schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:30:
[...]

De accu is zo dood als wat. Onder de 50% valt mijn telefoon random uit iedere keer. Ik had geen zin om mee te doen aan de nieuwe-accu-welke-werkt-wel-goed-he-bah-deze-ook-niet-terug-sturen-en-volgende-proberen carrousel ;)
Is er via B2X niet aan een originele accu te komen? De rest van de shops hebben van china imitatie, soms weten ze dat zelf niet eens.

• Sthony
  • Laatst online: 19-09 17:35
shiptronic schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:27:
[...]

Is er via B2X niet aan een originele accu te komen? De rest van de shops hebben van china imitatie, soms weten ze dat zelf niet eens.
Heb al 2 batterijen moeten terugbrengen, iemand nog een link voor een accu voor de 950 met levering naar België?

• shiptronic
Kan me niet voorstellen dat de Accu's van B2X kwamen ?

• Sthony
shiptronic schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:57:
Kan me niet voorstellen dat de Accu's van B2X kwamen ?
Sorry voor de verwarring, neen. Amzon.de en replacedirect.be.
Nu maar op goed geluk deze besteld, https://nl.aliexpress.com...-RM-1106/32822158892.html

• shiptronic
Tja succes, ik weet niet wat je van een chinees verwacht voor 8 euro. B2X is de officiële reparateur voor Microsoft mobieltjes.

https://support.b2x.com/

• Sthony
shiptronic schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:15:
Tja succes, ik weet niet wat je van een chinees verwacht voor 8 euro. B2X is de officiële reparateur voor Microsoft mobieltjes.

Het kan niet slechter zijn dan die andere 2 batterijen bij gebrek aan een originele dat een heilige graal blijkt te zijn.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:40
Gister avond kreeg ik een ota update. Daarna wou mijn 950 niet meer opstarten. Bleef hangen op het scherm met de blauwe ramen. Iemand meer hier die daar last van heeft gehad?
En aangezien ik een harde reset heb moeten uitvoeren ben ik nu mijn foto's kwijt. Mocht er iemand een tip hebben om die nog terug te krijgen zou ik daar heel blij van worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
olof schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:20:
Gister avond kreeg ik een ota update. Daarna wou mijn 950 niet meer opstarten. Bleef hangen op het scherm met de blauwe ramen. Iemand meer hier die daar last van heeft gehad?
En aangezien ik een harde reset heb moeten uitvoeren ben ik nu mijn foto's kwijt. Mocht er iemand een tip hebben om die nog terug te krijgen zou ik daar heel blij van worden.
Onedrive? Of op je geheugenkaart? Want anders wordt het hem niet.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ik heb gisteren de update naar 15252, probleemloos kunnen installeren.
Vannacht echter spontane reboot, waarna ook werd aangegeven dat de SD-kaart (Sandisk Ultra 32GB HC-I) moest worden gescand en eventueel gerepareerd.
Eerst maar backupje maken van die kaart :)

[ Voor 5% gewijzigd door peerke63 op 17-09-2017 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 19:50
peerke63 schreef op zondag 17 september 2017 @ 00:59:
Vannacht echter spontane reboot, waarna ook werd aangegeven dat de SD-kaart (Sandisk Ultra 32GB HC-I) moest worden gescand en eventueel gerepareerd.
Als je gewoon op "nee" klikt is er niets aan de hand, sd-kaart werkt gewoon.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke63
kruila schreef op zondag 17 september 2017 @ 09:34:
[...]

Als je gewoon op "nee" klikt is er niets aan de hand, sd-kaart werkt gewoon.
:)
Heb toch ff gebackupt en toen gescand. En idd gen probleem gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:11
Heb ik vaker gezien. Ik laat altijd scannen en nooit vindt hij iets. En die update was ook ineens geinstalleerd (moest 's morgens m'n pin ingeven, dat is meestal de manier waarop ik zie dat er een update is geweest :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 20:35
shiptronic schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:15:

Ik heb zonet een chat gesprek gehad met B2X en men vroeg eerst hun tooltje "B2X - SmartApp" te installeren echter dit gaf health GOOD status voor m'n batterij die sinds enkele weken nog maar 12u aangeeft als de telefoon pas van de lader komt (voorheen was dit 24u en meer).

De volgende vraag was natuurlijk een reset te doen van de telefoon om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voor doet. Hopelijk heb ik daar één van de volgende dagen eens tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:27:
[...]
Ik heb zonet een chat gesprek gehad met B2X en men vroeg eerst hun tooltje "B2X - SmartApp" te installeren echter dit gaf health GOOD status voor m'n batterij die sinds enkele weken nog maar 12u aangeeft als de telefoon pas van de lader komt (voorheen was dit 24u en meer).

De volgende vraag was natuurlijk een reset te doen van de telefoon om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voor doet. Hopelijk heb ik daar één van de volgende dagen eens tijd voor.
Nu weet ik dat jij met Insider Builds actief bent, dus dan ben ik meestal tamelijk voorzichtig om het e.e.a. uit te spreken. In het geval van de B2X app en de gezondheid van de batterij bepaald door die app. Ik heb een exemplaar wat inmiddels al bijna 3x zo dik is dan origineel. En deze is verre van gezond, op sterven na dood zeg maar. De B2X app verklaarde deze ook als goed, dus........... 8)7

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb ook wel een vermoeden dat het de batterij zelf is... moest er echt een issue zijn met de Insider build dan zou ik verwachten dat het toestel constant heet loopt omdat het CPU cycles aan het verbranden is, maar in dit geval wordt m'n toestel niet warm (tenzij bij Edge maar zelfs zonder deze te gebruiken is het toestel snel leeg).

Nu begrijp ik de vraag tot reset ook wel... het is zo'n beetje de CTRL-ALT-DEL vraag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Laatst online: 18-09 12:41
Ik doe dat altijd met de PC - veel sneller en dan kan ik meteen een back-upje pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Laatst online: 18-09 12:41
r2504 schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:27:
[...]

Hoe laadt je op? QI of bedraad? In dat laatste geval. Telefoon uit, batterij eruit. Naald pakken, connector schoonmaken. Komt vaak een half weefgetouw aan pluis en zo uit. Telefoon een soft reset geven en lekker opladen. Daarna doet je batterij het waarschijnlijk ook weer beter. Ik weet niet waardoor de batterij slechter presteert, maar merkte zelf dat de batterij veel langer meeging toen ik hem met QI oplaadde bij een vriend. Daarna de peuteract gedaan en ook weer een goed ladende batterij gehad.Toen had ik al een nieuwe, maar nu dus een prima reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik laad via een kabel... maar aangezien de batterij tot 100% gaat lijkt mij toch alles in orde ?

Moest er vuil in de connector zitten (wat op het eerste gezicht niet zo lijkt) dan zou hij toch niet laden... "half" laden lijkt me bizar.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Zo, mijn 950xl is weer terug van reparatie. Front cam deed het niet meer, glance deed het niet meer, Windows Hello (iris scan setup) deed het niet meer en uiteraard de accu.

Krijg ik mijn accu los terug in een plastic zakje met opschrift: The accessory is defective, the warranty already expired. Volgens mij heb ik dus gewoon mijn oude accu terug. Maar laat mij dan een originele accu kopen bij MS zelf en niet die halve gare namaak dingen op ebay en amazon :(

Verder replaced spare part: 5469D01 - CONN BTB 2x10 F P0.4 TIKKU
Wat dat ook maar mogen betekeken......Verder gewoon mijn eigen 950xl terug gekregen. Kon ik zien aan het kleine krasje onder aan het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Jammer is toch een kleine moeite om vooraf te melden dat de accu niet goed is en te vragen of ze er een nieuwe bij moten leveren. En betalen kan voordat ze het hele pakket terug sturen. Gemiste kans/inkomen voor ze. Maar heeft iemand al geprobeerd bij ze een accu te bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shiptronic schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 00:00:
Jammer is toch een kleine moeite om vooraf te melden dat de accu niet goed is en te vragen of ze er een nieuwe bij mogen leveren. En betalen kan voordat ze het hele pakket terug sturen. Gemiste kans/inkomen voor ze. Maar heeft iemand al geprobeerd bij ze een accu te bestellen ?
Als het waar is wat hieronder te lezen valt, dan denk ik dat er weinig interesse is voor een accu via B2X?

Ladykiller007 in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Pssst... niets doorvertellen hoor maar ik heb net een Samsung Galaxy S5 van het werk gekregen en ben na een uur apps installeren ..... de Microsoft Lumia 950 al helemaal beu. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:20
GerCor schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:10:
Pssst... niets doorvertellen hoor maar ik heb net een Samsung Galaxy S5 van het werk gekregen en ben na een uur apps installeren ..... de Microsoft Lumia 950 al helemaal beu. >:)
Ja dat dacht ik ook toen ik mijn Wileyfox Swift kocht. Totdat je door hebt dat het gewoon een verkoopkanaal is van Google en gek wordt van alle spam. Daarnaast spontane reboots waardoor je gewoon uren lang onbereikbaar bent (je moet eerst je pin invullen voordat Android doorstart), helpen ook niet echt mee.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Spam?
Hoe dan, merk er weinig van op mijn moto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ramon schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:39:
[...]
Ja dat dacht ik ook toen ik mijn Wileyfox Swift kocht. Totdat je door hebt dat het gewoon een verkoopkanaal is van Google en gek wordt van alle spam. Daarnaast spontane reboots waardoor je gewoon uren lang onbereikbaar bent (je moet eerst je pin invullen voordat Android doorstart), helpen ook niet echt mee.
Op het werk gebruiken we ook Android. Kantoorpersoneel trouwens iPhone. Tijdens de dienst nog nooit iets van spam gezien op Android moet ik toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Zo even twee notificaties die ik dan regelmatig kreeg:

"Since you watched UEFA women's final you might be interested in this rugby match" van de youtube app.

of van Google maps "It looks like you're driving. Do you want maps to navigate for you?" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Da's niet echt spam natuurlijk. Wel irritante bemoeierige notificaties.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ramon schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:08:

"Since you watched UEFA women's final you might be interested in this rugby match" van de youtube app.

of van Google maps "It looks like you're driving. Do you want maps to navigate for you?" oid.
Dat scheelt dan alweer 2, want ik ben niet van plan dat te gaan gebruiken. :P

Is een werktelefoon, dus agendafunctie (ik hoop dat ik S-planner kan vermijden en Outlook kan gebruiken), MasMobile (inloggen op PAC SMC) zodat ik niet meer naar de meldkamer hoef te bellen voor het in teststand zetten van inbraakinstallatie (brandmeldinstallaties) van onze klanten en Sequrix (zelf afhandelen alarmmeldingen) wederom, zodat ik niet meer naar de meldkamer hoef te bellen.

Privé dan nog ABN AMRO (rekeningen en contactloos betalen) en Albert Heijn (scanner). Meer heb ik voorlopig niet nodig.

En de rest van Google troep gaat de vuilnisbak in. Scherm zo leeg mogelijk. _/-\o_

Bedoeling is: wat is de meerwaarde van de 950? Kan het niet ontdekken. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 22-09-2017 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Spam?

Als test (ik bereid me voor op de grote overstap...) heb ik Android X86 (Android 7.0) op een netbook gezet en werk al jaren (vanwege app-development) met een Android 4.x toestel;

Letterlijk nog nooit spam of irritante notificaties gezien...

Tip : maak een fake-gmail-account aan ( sdflfsjl234234@gmail.com ) activeer daarmee de Google Play Store, en verder kijk je nooit meer naar dat account (echte mail hark je binnen via Outlook app of een ander gMail-adres).

Android is een verademing tov. WM10 omdat alles gewoon beter uitontwikkeld is, zelfs de zoek-resultaten van Google tonen beter (in de browser) en zijn veel geavanceerder om via touch te doorlopen.

Ook andere apps (Whatsapp, etc...) zijn mijlenver doorontwikkeld.

Op W10M werkt het in de basics of het werkt niet (meer), als je dan een Droid pakt, is het verschil erg groot...

Net als een vals briefje van 100;

Heb je enkel dat valse briefje, dan lijkt het net echt... leg je het naast een echt briefje, dan zie je het verschil pas.

Ra ra, welk merk is hier het valse briefje ( hint : niet de Droid ).

@GerCor Houd ons aub. op de hoogte van de voor- en nadelen en je eigen ervaring.

Je was toch (ooit) één van de allergrootste MS-fans ter wereld (getuige je avatar) en dat zeker 5 jaar lang?

Ik ben benieuwd hoe Android je bevalt, als je er gewoon neutraal tegenaan kijkt...

Zelf kan ik wel weer gaan miepen over hoe slecht mijn (zakelijke) ervaring met de L950 was deze week (navigatie kon niets vinden, scherm was niet af te lezen in de zon, GPS kreeg geen lock, lockscreen wilde niet unlocken, mail werd niet verzonden), maar dat ligt toch aan mij :p
[...]

Dat laatste euvel had ik laatst ook op de L950;

Accu was bijna leeg, ging dat ding midden in de nacht updaten - na 10 minuten valt die natuurlijk uit (battery-saver stond wel aan...).

Verder niet naar omgekeken - ergens in de middag kom je er achter dat het ding al uren dood ligt te liggen...

En laatst kreeg ik voor de 100e keer de melding dat ik A1B2C3 moest invoeren, omdat ik te vaak het scherm had unlocked vanuit de broekzak (wat maanden terug is gebeurd).

Dat had ik niet door - maar het systeem locked zichzelf dan volledig... als je dan je telefoon een paar uur niet gebruikt, ben je dus al die uren ook onbereikbaar - omdat hij zichzelf, zonder melding, op slot zet en afsluit van alle netwerken...

[ Voor 36% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 22-09-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ramon schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:08:

Zet je toch gewoon notificaties van YouTube uit? Of configureer de app om die notificaties niet te geven. Eitje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:13:
Net als een vals briefje van 100;

Heb je enkel dat valse briefje, dan lijkt het net echt... leg je het naast een echt briefje, dan zie je het verschil pas.
Mag je met WP nog wel een briefje van 100 hebben, Android heb ik het het gevoel 4 van 10, 5 van 5 en een hele berg kleingeld in handen te hebben, waarvan je totaal niet weet wat echt of nep is. Bij 100 weet je het tenminste, maak je keuze en doe je ding. Even buiten de belachelijk hoeveelheid 'nep' apps, reclamebagger die dezelfde naam nemen als een 'populaire' app.

Ik heb enkel af en toe last van een vage batterydrain op m'n 950XL, buiten dat, denk ik dat ik gewoon weer jaartje doorga met simonly. Ik ben al weken bezig met een P8 om degelijk startscherm te krijgen (kolere wat staat die store vol met bagger), werkelijk nog niets gevonden waarvan ik denk: nou, daarmee zou ik kunnen werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
[...]

Zelf kan ik wel weer gaan miepen over hoe slecht mijn (zakelijke) ervaring met de L950 was deze week (navigatie kon niets vinden, scherm was niet af te lezen in de zon, GPS kreeg geen lock, lockscreen wilde niet unlocken, mail werd niet verzonden), maar dat ligt toch aan mij :p
Tsja, het is waarschijnlijk allemaal heel persoonlijk. Maar Android is ook niet alles, en jij omschrijft het hier alsof het de hemel is. Niet dus. Werk ook dagelijks met Android en in mijn ogen is het enige voordeel dat er veel apps zijn. Hetzelfde geld voor iOS. Maar zoals ik al zei, allemaal heel persoonlijk en zolang iedereen maar tevreden is met zijn/haar keuze. 950 kan ik niet over oordelen, geen ervaring mee. En WA vind ik dan weer veel fijner onder WM10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
richdb schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:20:
[...]

Tsja, het is waarschijnlijk allemaal heel persoonlijk. Maar Android is ook niet alles, en jij omschrijft het hier alsof het de hemel is. Niet dus. Werk ook dagelijks met Android en in mijn ogen is het enige voordeel dat er veel apps zijn. Hetzelfde geld voor iOS.
Ik gebruik mijn telefoon ook alleen voor de apps... het is niet zo dat ik de hele dag naar het Operating System zit te staren...

Laatst 'kennis' gemaakt met Google Maps als turn-by-turn (offline) navigatie-systeem;

Wat een verademing tov. Windows Maps (die geen enkele locatie offline meer kan aangeven).

Fantastische voice-over (alle straatnamen gewoon native uitgesproken), lane assist, real-time traffic control (als je internet hebt), up2date kaarten, etc...

Voorheen wist ik dat niet; ik dacht dat Maps enkel was om iets op te zoeken, maar de navigatie is uitmuntend... om een klein voorbeeld te noemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
[...]

Spam?

Als test (ik bereid me voor op de grote overstap...) heb ik Android X86 (Android 7.0) op een netbook gezet en werk al jaren (vanwege app-development) met een Android 4.x toestel;

Letterlijk nog nooit spam of irritante notificaties gezien...
nouja als je dus die apps niet gebruikt zal je ze vast niet zien.
Tip : maak een fake-gmail-account aan ( sdflfsjl234234@gmail.com ) activeer daarmee de Google Play Store, en verder kijk je nooit meer naar dat account (echte mail hark je binnen via Outlook app of een ander gMail-adres).
Dat is inderdaad een idee. Maar ik heb mijn Wileyfox inmiddels al opzij gelegd. Zal hem denk ik alleen gebruiken op vakantie waar het gebruik van booking.com of airbnb apps wel handig kan zijn. Verder vond ik leuk aan Android dat ik Firefox kon draaien zoals ik ook op m'n desktop doe, maar Edge werkt toch wel een stukje sneller. Verder gebruik ik alleen Whatsapp, Edge en SMS. En op Android moet je zelfs dáár een keuze in gaan zitten maken. 8)7
Android is een verademing tov. WM10 omdat alles gewoon beter uitontwikkeld is, zelfs de zoek-resultaten van Google tonen beter (in de browser) en zijn veel geavanceerder om via touch te doorlopen.
Hoe zou het nou toch komen dat de zoekresultaten van Google beter tonen? Verder niet relevant voor mij omdat ik voor 90% DuckDuckGo gebruik, slechts voor de rest Google Search.

Dat alles beter uitontwikkeld is ben ik ook niet per se met je eens. Het is vooral anders.
Ook andere apps (Whatsapp, etc...) zijn mijlenver doorontwikkeld.
Heb ik niet zoveel van gemerkt eigenlijk. Wel dat er op Android minder laadtijd is bij het switchen naar Whatsapp.
Dat laatste euvel had ik laatst ook op de L950;

Accu was bijna leeg, ging dat ding midden in de nacht updaten - na 10 minuten valt die natuurlijk uit (battery-saver stond wel aan...).

Verder niet naar omgekeken - ergens in de middag kom je er achter dat het ding al uren dood ligt te liggen...
Dat vind ik heel erg raar aangezien W10M weigert up te daten als de batterij onder de 40% is.
En laatst kreeg ik voor de 100e keer de melding dat ik A1B2C3 moest invoeren, omdat ik te vaak het scherm had unlocked vanuit de broekzak (wat maanden terug is gebeurd).

Dat had ik niet door - maar het systeem locked zichzelf dan volledig... als je dan je telefoon een paar uur niet gebruikt, ben je dus al die uren ook onbereikbaar - omdat hij zichzelf, zonder melding, op slot zet en afsluit van alle netwerken...
Dat krijg ik ook regelmatig de laatste tijd, maar dan ben ik nog wel bereikbaar.

• shiptronic
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:37:
[...]

Ik gebruik mijn telefoon ook alleen voor de apps... het is niet zo dat ik de hele dag naar het Operating System zit te staren...

Laatst 'kennis' gemaakt met Google Maps als turn-by-turn (offline) navigatie-systeem;

Wat een verademing tov. Windows Maps (die geen enkele locatie offline meer kan aangeven).

Fantastische voice-over (alle straatnamen gewoon native uitgesproken), lane assist, real-time traffic control (als je internet hebt), up2date kaarten, etc...

Voorheen wist ik dat niet; ik dacht dat Maps enkel was om iets op te zoeken, maar de navigatie is uitmuntend... om een klein voorbeeld te noemen...
Probeer Here We Go eens, is de oude Nokia navigatie, nu in handen van BMW,Audi persoonlijk vindt ik dat een heerlijke app, zeker de rijden modus.

• shiptronic
SinergyX schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:37:
[...]

Mag je met WP nog wel een briefje van 100 hebben, Android heb ik het het gevoel 4 van 10, 5 van 5 en een hele berg kleingeld in handen te hebben, waarvan je totaal niet weet wat echt of nep is. Bij 100 weet je het tenminste, maak je keuze en doe je ding. Even buiten de belachelijk hoeveelheid 'nep' apps, reclamebagger die dezelfde naam nemen als een 'populaire' app.

Ik heb enkel af en toe last van een vage batterydrain op m'n 950XL, buiten dat, denk ik dat ik gewoon weer jaartje doorga met simonly. Ik ben al weken bezig met een P8 om degelijk startscherm te krijgen (kolere wat staat die store vol met bagger), werkelijk nog niets gevonden waarvan ik denk: nou, daarmee zou ik kunnen werken.
MS start scherm ook al geprobeerd ? heet Next lock screen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 20:17
Jezus, ik had het laatst over de audiokwaliteit van de Lumia 950, maar ik ga hem echt weer veel meer gebruiken, ik zat beeldmateriaal van vorig jaar te bekijken, Paul Kalkbrenner bij Rock Werchter. Om het te delen heb ik een van die filmpjes even op youtube gezet: YouTube: Paul Kalkbrenner - Atzepeng (Live at Rock Werchter 2016)

En dit is wat ik met mijn G5 zo ongeveer krijg, vergelijkbaar volume: https://www.instagram.com/p/BVxR0atnvYV/?r=wa1

Het verschil is echt absurd, mijn 950 gaat vanaf nu sowieso mee naar elk festival, het is gewoon alsof je er nog een keer bent :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-09 17:03
barta123 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:21:
Jezus, ik had het laatst over de audiokwaliteit van de Lumia 950, maar ik ga hem echt weer veel meer gebruiken, ik zat beeldmateriaal van vorig jaar te bekijken, Paul Kalkbrenner bij Rock Werchter. Om het te delen heb ik een van die filmpjes even op youtube gezet: YouTube: Paul Kalkbrenner - Atzepeng (Live at Rock Werchter 2016)

En dit is wat ik met mijn G5 zo ongeveer krijg, vergelijkbaar volume: https://www.instagram.com/p/BVxR0atnvYV/?r=wa1

Het verschil is echt absurd, mijn 950 gaat vanaf nu sowieso mee naar elk festival, het is gewoon alsof je er nog een keer bent :9
Klopt, ik heb bij concerten vooraan gestaan, naast de speakers, en totaal geen vervorming. En het beeld is ook voortreffelijk.
Auw... https://mspoweruser.com/c...ice-drops-windows-mobile/

Dat is per direct het einde van heel Windows Phone / Mobile in alle Aziatische landen ter wereld...

Voor ons is WeChat wellicht niets, maar vergelijk het met WhatsApp / Twitter / Facebook / Instagram / Alle Banken Apps / Google (search) / YouTube... gecombineerd.

En al die platformen zeggen opeens "we kappen er mee"... wat is je Windows Mobile dan nog waard?

• Amadeus1966
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:23:

Dat is per direct het einde van heel Windows Phone / Mobile

En al die platformen zeggen opeens "we kappen er mee"... wat is je Windows Mobile dan nog waard?
Je kan natuurlijk alvast aansluiten in de rij......

http://nu.nl/tech/4933670...-iphone-in-amsterdam.html

Ik rot liever weg in de goot voor die winkel, dan dat ik één voet in zo'n shop zet...
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:23:

Dat is per direct het einde van heel Windows Phone / Mobile in alle Aziatische landen ter wereld...

Voor ons is WeChat wellicht niets, maar vergelijk het met WhatsApp / Twitter / Facebook / Instagram / Alle Banken Apps / Google (search) / YouTube... gecombineerd.

Hebben ze het bijltje er alleen voor de Lumia 950 serie erbij neergegooid? :+

Testing, one, two ...

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:13

PeaceNlove

Deugleuter

Of gewoon de plaatselijke mediamarkt inlopen en er daar 1 kopen... ik had daar iig geen rij toen ik W10M verliet en overstapte naar een appeltje
hardware-lover schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:12:
[...]

Hebben ze het bijltje er alleen voor de Lumia 950 serie erbij neergegooid? :+
Volgens mij alle devices?

Ik gebruik geen WeChat - mijn moeder (L640) wel... dus die zal nu een Android moeten nemen (WeChat was app nummer één daar).

Er is wel een UWP versie van WeChat - maar die is niet voor mobiel.

• peerke63
Sandwalker schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:06:
[...]

Ik doe dat altijd met de PC - veel sneller en dan kan ik meteen een back-upje pakken.
Had ik ook op pc gedaan :)
(die back-up dan)
Pagina: 1 ... 122 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.