b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:52:
[...]
Volgens mij alle devices?

Ik gebruik geen WeChat - mijn moeder (L640) wel... dus die zal nu een Android moeten nemen (WeChat was app nummer één daar).

Er is wel een UWP versie van WeChat - maar die is niet voor mobiel.
Oké, hint was blijkbaar niet helemaal duidelijk O-)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:13:
[...]
Op W10M werkt het in de basics of het werkt niet (meer), als je dan een Droid pakt, is het verschil erg groot...
Ja, het verschil is inderdaad erg groot. Sommige apps zijn op Android beter, maar ik vind Windows 10 Mobile nog steeds prettiger werken dan Android. Let wel, dan heb ik het over het OS, en niet over de apps! Ik heb al jaren beide in gebruik. Begonnen ooit met een Chinese Android tablet, met 2.2 geloof ik, toen een HTC Flyer (3.1), toen een Galaxy Note 8.0 (4.4), en nu een Asus ZenPad S 8.0 (6.x) en een Yotaphone 2 (van 4.4 naar 5 naar 6.x. En met Windows ben ik begonnen met een Lumia 800, toen een 920 en nu een 950XL (even de oude PDA's maar negeren :p). Dus ik weet waar ik het over heb.
Ik vind Android gewoon niet prettig.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

:') Vrijdag met b2x.com een chat sessie gehad. Ik wilde bij hun (tegen beter weten in, maar ik wilde het toch gewoon eens proberen) een nieuwe accu bestellen voor mijn 950xl.... Kon natuurlijk niet.

Vandaag dus maar eens de Microsoft Store gebeld. Nee, mijnheer, kan niet. Moet je bij Bol.com of andere grote online retailers zijn.

Wat denk je zelf Microsoft ? Dat ik een 3rd party accu in mijn 950xl ga stoppen die voor 95% nep is ? En dan gaat b2x of Microsoft bij mijn eerst volgende reparatie roepen dat de garantie verlopen is omdat ik een niet originele accu heb gebruikt.

Echt ben helemaal klaar met Microsoft. :( Ze doen er echt alles aan om hun eigen fanbase hard in hun k0ndt te naaien.

Volgens mij stond er op WIndowscentral afgelopen week ook een artikel hierover en dat dit in de steek laten van, wel eens voor kan zorgen dat deze mensen helemaal niks meer van MS kopen....ooit.....

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus een toestel opgestuurd naar B2X waarbij je tegen betaling de accu zou willen laten vervangen is ook niet mogelijk? Dan koop ongedaan maken vanwege nalatigheid in Product aansprakelijkheid. Het is tegenwoordig te gek voor woorden hoe fabrikanten de regelgeving aan hun laars lappen, en Microsoft is daar beslist niet de enige in. Maar tegenwoordig "slikken" consumenten bijna alles wat ze aan non service voor de kiezen krijgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvl2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11-2024
Overgestapt een aantal weken geleden naar Android, en wat een verademing. Nooit meer Windows Mobile.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:08
lvl2011 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:47:
Overgestapt een aantal weken geleden naar Android, en wat een verademing. Nooit meer Windows Mobile.
Bedankt voor je nuttige bijdrage. En nu dan ook wegwezen uit dit forum ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvl2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11-2024
Flitz76 schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:20:
[...]

Bedankt voor je nuttige bijdrage. En nu dan ook wegwezen uit dit forum ;-)
Kan wel toelichten wat er allemaal mis ging maar dat is volgens mij al 100x besproken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

hardware-lover schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:26:
Dus een toestel opgestuurd naar B2X waarbij je tegen betaling de accu zou willen laten vervangen is ook niet mogelijk? Dan koop ongedaan maken vanwege nalatigheid in Product aansprakelijkheid. Het is tegenwoordig te gek voor woorden hoe fabrikanten de regelgeving aan hun laars lappen, en Microsoft is daar beslist niet de enige in. Maar tegenwoordig "slikken" consumenten bijna alles wat ze aan non service voor de kiezen krijgen.
Nou om precies te zijn heb ik via het online formulier aangegeven dat de front cam het niet deed. Echter bij mijn pakket netjes een brief erbij gedaan dat de accu ook defect was en het toestel bij 20% gewoon uitvalt.

Na ontvangst terug, zat er een keurig document bij waarin stond wat er was gerepareerd en wat niet. De accu, zo stond er te lezen in het document, was ouder dan 6 maanden en viel daarom niet onder de garantie.

Daarop heb ik afgelopen vrijdag contact op genomen met b2x.com via de chat en aangegeven dat ik tegen betaling er wel 1 wil kopen. Kon dus niet. Koop maar op ebay of amazon. Ja maar niet origineel......Boeie, wij verkopen het niet. Ik heb de hele chat opgeslagen.

Vandaag gebeld met Microsoft Store en werd in het NL te woord gestaan. Ja je moet bij B2X.com zijn...... zucht....en anders bij een 3rd party kopen.

|:( |:( |:( |:( |:(

Koop ongedaan maken.....gaat denk ik niet eens lukken. Hoe bewijs je dat MS nalatig is ? Ik verdom het om een accu via amazon/ebay/bol.com etc te kopen omdat ik hier lees dat het allemaal nep accu's zijn. Heb er zelf ook eentje geprobeerd, maar die krijg ik niet eens fatsoenlijk uit het toestel zonder een plastic mesje te gebruiken. Zou het best willen doen hoor, de koop ontbinden, maar ik denk dat ik het onderspit delf als het op een rechtszaak aan laat komen....

[ Voor 14% gewijzigd door MRE-Inc op 25-09-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:00

The_Scarabial

MTB for life!

lvl2011 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:47:
zeg nooit, nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Even het topic doorgezocht.... Voor een accu kwam ik uit bij Rounded.com

https://rounded.com/micro...-t4d-3340mah-0670771.html

Wat zijn de ervaringen met deze accu ? Welke produktie datum heeft die en is die wel origineel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:56:
Even het topic doorgezocht.... Voor een accu kwam ik uit bij Rounded.com

https://rounded.com/micro...-t4d-3340mah-0670771.html

Wat zijn de ervaringen met deze accu ? Welke produktie datum heeft die en is die wel origineel ?
Ik neem vooraf even contact op met een aanbieder en stel daar dan die vraag aan. Laatste reactie die ik had ontvangen betrof het nieuwe accu's uit sept. 2015. En dat kan aardig kloppen want die datum kwam overeen met die van de laatste nieuwe die ik binnen had gekregen. Die accu komt uit de "beruchte" eerste productieserie maar doet het op dit moment gewoon uitstekend in een test Lumia 950XL die problemen gaf bij een ander (zeer waarschijnlijk alleen door een defecte accu). Deze 2015 accu ligt op dit moment in standby op +5 days 11hr 49 min en staat op 16%.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

hardware-lover schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:17:
[...]

Ik neem vooraf even contact op met een aanbieder en stel daar dan die vraag aan. Laatste reactie die ik had ontvangen betrof het nieuwe accu's uit sept. 2015. En dat kan aardig kloppen want die datum kwam overeen met die van de laatste nieuwe die ik binnen had gekregen. Die accu komt uit de "beruchte" eerste productieserie maar doet het op dit moment gewoon uitstekend in een test Lumia 950XL die problemen gaf bij een ander (zeer waarschijnlijk alleen door een defecte accu). Deze 2015 accu ligt op dit moment in standby op +5 days 11hr 49 min en staat op 16%.
Misschien heb ik het gemist, maar wat was er met de beruchte eerste product serie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:13
Na lang twijfelen denk ik ook dat ik over ga naar Android. Alle apps beginnen nu toch wel aardig achter te lopen en de visie op Windows 10 (Phone) is totaal onbekend voor wat ze ermee willen doen. Ik wil graag duidelijkheid maar ik heb een vermoeden dat ze het ernaast houden voor mocht er weer wat gaan gebeuren.

Hoe denken andere hierover?

Ik ga de overstap maken op een Android toestel. Ik mis toch de nieuwere versies van apps en de gap wordt alleen groter en groter. Hoe gaat het verder want Windows op telefoon vind ik wel heel erg fijn en gebruik het nu al voor 7 jaar ofzoiets. Ik baal ervan maar het is niet anders.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:31:
[...]

Misschien heb ik het gemist, maar wat was er met de beruchte eerste product serie ?
Dat is een verzinsel van enkele trouwe forumleden, zonder bronnen of bewijzen.

De Lumia's gingen steeds slechter presteren en toen hebben ze bedacht dat het niet aan het almachtige Lumia ligt, maar aan een malafide lading accu's die ons door Oost-Europeanen met een vreemd accent in de maag is gesplitst.

Deze handlangers gingen zelfs zo ver dat het leek alsof het stiekem gewoon officiële accu's waren, inclusief MS logo / hologram en SKU / production-nr (herleidbaar naar MS zelf).

Alles verzinnen om maar niet toe te geven dat het gewoon klote telefoons aan het worden zijn....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:03
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:27:
[...]

Dat is een verzinsel van enkele trouwe forumleden, zonder bronnen of bewijzen.

De Lumia's gingen steeds slechter presteren en toen hebben ze bedacht dat het niet aan het almachtige Lumia ligt, maar aan een malafide lading accu's die ons door Oost-Europeanen met een vreemd accent in de maag is gesplitst.

Deze handlangers gingen zelfs zo ver dat het leek alsof het stiekem gewoon officiële accu's waren, inclusief MS logo / hologram en SKU / production-nr (herleidbaar naar MS zelf).

Alles verzinnen om maar niet toe te geven dat het gewoon klote telefoons aan het worden zijn....
Bespeur ik hier enige frustratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:07:
[...]

Bespeur ik hier enige frustratie?
Realiteitszin... wat is het bewijs dat 'iemand' illegale Microsoft accu's op de markt brengt die verkocht worden door oa. Bol.com / Replacedirect en Coolblue (want dat is wat wordt gesteld).

Waarom kunnen de telefoons niet gewoon brak zijn, of het OS zelf... waarom moeten er illegale branded accu's de schuld krijgen?

Zelfs Bill Gates is overgestapt naar Android... we moeten niet roomser dan de paus zijn - denk ik;

https://mspoweruser.com/m...android-based-smartphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag met pijn in het hart de 950 in de la geschoven en een Iphone aangeslingerd. ;(

Voornamelijk voor de applicaties die ik nodig heb voor het werk en niet meer bijgewerkt worden of functionaliteit missen binnen de windows versie.

Ik moet zeggen dat de Iphone interface tot nu toe bar tegenvalt verbazend hoeveel fijner de Windows phone werkte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ardvark99
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:58:
[...]

Realiteitszin... wat is het bewijs dat 'iemand' illegale Microsoft accu's op de markt brengt die verkocht worden door oa. Bol.com / Replacedirect en Coolblue (want dat is wat wordt gesteld).

Waarom kunnen de telefoons niet gewoon brak zijn, of het OS zelf... waarom moeten er illegale branded accu's de schuld krijgen?

Zelfs Bill Gates is overgestapt naar Android... we moeten niet roomser dan de paus zijn - denk ik;

https://mspoweruser.com/m...android-based-smartphone/
Dan vraag ik mij af: heb jij ook zo'n nep accu?

Ik heb er wel een, en wanneer ik hem in mijn L950XL stop merk ik gelijk verschillen; snel laden werkt niet, en accuduur is beduidend korter dan mijn originele accu. Wat is het verschil? De accu. Ik gebruik nu nog steeds mijn originele accu, is nog steeds beter dan de nieuwe accu. Dus om nou te zeggen dat de L950 een klote telefoon is? Nee.
Ja, MSFT is niet duidelijk waar het heen wil met W10M. Steeds minder apps, geen nieuwe functies, en negatieve signalen op diverse sites, die vaak ook weer genuanceerd worden (Zoals het HP Elite verhaal deze week). Ziet het er rooskleurig uit? Neen.

Maar al bij al om te zeggen dat het een klote toestel is, ik blijf het voorlopig gebruiken. En er is al genoeg negativiteit rondom W10M...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:24
Daniel. schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:26:
Na lang twijfelen denk ik ook dat ik over ga naar Android. Alle apps beginnen nu toch wel aardig achter te lopen en de visie op Windows 10 (Phone) is totaal onbekend voor wat ze ermee willen doen. Ik wil graag duidelijkheid maar ik heb een vermoeden dat ze het ernaast houden voor mocht er weer wat gaan gebeuren.

Hoe denken andere hierover?

Ik ga de overstap maken op een Android toestel. Ik mis toch de nieuwere versies van apps en de gap wordt alleen groter en groter. Hoe gaat het verder want Windows op telefoon vind ik wel heel erg fijn en gebruik het nu al voor 7 jaar ofzoiets. Ik baal ervan maar het is niet anders.
Geen idee wat de toekomst gaat brengen op windows mobile gebied helaas. Ik zit te twijfelen tussen een S8 die ik met hoge korting via de provider kan kopen en het overnemen van een iPhone 6(s?) van een collega. Ik vind het lastig om een keuze te maken i.v.m. Synchronisatie van mijn outlook contacten, die wil ik eigenlijk wel wil blijven gebruiken. En ik was gewend om gewoon een map met bestanden op de telefoon te zetten. Volgens mij werkt dat zo niet in iOS en android?
Van de andere kant kan ik wel mijn voorkeur voor een pdf-lezer instellen op de andere OS-en. Ik erger me kapot dat ik vanuit outlook en file-explorer niet meer kan kiezen voor een pdf-lezer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ardvark99 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:10:
[...]

Dan vraag ik mij af: heb jij ook zo'n nep accu?

Ik heb er wel een, en wanneer ik hem in mijn L950XL stop merk ik gelijk verschillen; snel laden werkt niet, en accuduur is beduidend korter dan mijn originele accu. Wat is het verschil? De accu. Ik gebruik nu nog steeds mijn originele accu, is nog steeds beter dan de nieuwe accu. Dus om nou te zeggen dat de L950 een klote telefoon is? Nee.
Ja, MSFT is niet duidelijk waar het heen wil met W10M. Steeds minder apps, geen nieuwe functies, en negatieve signalen op diverse sites, die vaak ook weer genuanceerd worden (Zoals het HP Elite verhaal deze week). Ziet het er rooskleurig uit? Neen.

Maar al bij al om te zeggen dat het een klote toestel is, ik blijf het voorlopig gebruiken. En er is al genoeg negativiteit rondom W10M...
Hi :)

Ik heb 3 accu's (1 bij de telefoon geleverd gekregen en 2 omdat ik (een jaar terug) nog dacht dat ik een voorraadje moest hebben, omdat ik zeker jaaaaaaaaaaaaaren met de telefoon zou gaan doen)).

Verschil in accu merk ik niet, maar ik zit ook niet om het uur de statistieken van dat ding te bekijken;

Wel merk ik - sinds een update van een maand terug - dat de accu-duur (van dezelfde accu) extreem slecht is geworden;

Eerst deed ik er een dag mee, na die update nog geen halve dag (zelfde gebruikerspatroon).

Alleen ga ik niet zo ver dat ik 'roep' dat we een illegale batch aan accu's op de markt hebben; dat is gewoon niet bewezen... en wie zou daar überhaupt baat bij hebben?

Straks roepen 'we' nog dat er een illegale batch L950's op de markt is, en dat dat de reden is van alle misère;

De telefoon is perfect - maar er zijn illegale Lumia's op de markt en die hebben andere apps; daarom gaat het zo slecht... het is gewoon niet onderbouwd om te zeggen dat iemand nep-accu's op de markt zet, zeker niet als deze verkocht worden door partijen als CoolBlue en ReplaceDirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
opdiefiets schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:23:
[...]
En ik was gewend om gewoon een map met bestanden op de telefoon te zetten. Volgens mij werkt dat zo niet in iOS en android?
Met Android kan dat wel, met iOS niet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:11
Het is inderdaad beter om nooit, nooit te zeggen. Maar aangezien Microsoft de gebruikers keihard heeft laten vallen met Windows Phone 7.8, Windows Phone 8.1 én met Windows Mobile 10 acht ik de kans dat er bij mij een nieuwe telefoon van Microsoft komt uitermate gering.
Helemaal met de WM10 telefoons die de laatste maanden enorm traag en instabiel zijn geworden, wat toch wel een beetje naar planned obsolescence ruikt...

Met de nieuwe batterij heb ik wel mazzel gehad omdat die uit 2016 kwam, en het dus prima deed (incl. draadloos en snelladen). Die Amazon winkel verkoopt ze echter niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:25:
[...]
De telefoon is perfect - maar er zijn illegale Lumia's op de markt en die hebben andere apps; daarom gaat het zo slecht... het is gewoon niet onderbouwd om te zeggen dat iemand nep-accu's op de markt zet, zeker niet als deze verkocht worden door partijen als CoolBlue en ReplaceDirect.
Dat geloof ik inderdaad ook niet. MS heeft gewoon vervangende onderdelen van slechte kwaliteit laten produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
opdiefiets schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:23:
[...]

....
Van de andere kant kan ik wel mijn voorkeur voor een pdf-lezer instellen op de andere OS-en. Ik erger me kapot dat ik vanuit outlook en file-explorer niet meer kan kiezen voor een pdf-lezer.
Dat laatste los ik op door de PDF op te slaan in de map Documenten op de SD kaart, en Adobe te openen. Is wel een kleine omweg, maar ben dan niet afhankelijk van Edge....Maar idd 8)7 dat ze dit op deze manier veranderd hebben.
opdiefiets schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:49:
[...]

Dat geloof ik inderdaad ook niet. MS heeft gewoon vervangende onderdelen van slechte kwaliteit laten produceren.
Of MSFT nu een batch op de markt heeft gezet die niet volgens dezelfde specs geproduceerd zijn als de eerste accu's, of dat een of andere Chinese toko de accu's produceert met ongeveer dezelfde stikkers er op (oh ja, deze zijn ook nog ietsje groter, waardoor ze vastgeklemd in het toestel zitten, en zonder behulp van een schroevendraaier oid niet te verwijderen zijn), ze zijn niet van de zelfde kwaliteit als de 2015-2016 accu's, dus niet origineel. Mij zou het niets verwonderen als het laatste het geval is, en dat Coolblue of wie dan ook ze verkoopt als origineel MSFT product, dat controleren zij niet, totdat er een hoop klachten komen.
Op Amazone en Aliexpress staan de accu's ook te koop als origineel MSFT, maar wanneer je de commentaren leest, heeft bijna iedereen er last van (vooral rond halverwege dit jaar).

[ Voor 49% gewijzigd door ardvark99 op 26-09-2017 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Veel woorden ga ik er niet meer aan vuil maken, dat heeft totaal geen zin, het is enkel voer tot.... Het gaat voornamelijk (alleen maar eigenlijk), over accu's die bedoelt zijn voor een 950 XL, niet voor de non XL.

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 26-09-2017 16:48 . Reden: onderbouwing van een z.g. "fabel"... ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

hardware-lover schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:02:
Veel woorden ga ik er niet meer aan vuil maken, dat heeft totaal geen zin, het is enkel voer tot.... Het gaat voornamelijk (alleen maar eigenlijk), over accu's die bedoelt zijn voor een 950 XL, niet voor de non XL.
Vanmiddag krijg ik als het goed is mijn nieuwe accu binnen. Zal die foto's een vergelijken met de huidige en de neppe die ik heb liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:25:
[...]

Hi :)

Ik heb 3 accu's (1 bij de telefoon geleverd gekregen en 2 omdat ik (een jaar terug) nog dacht dat ik een voorraadje moest hebben, omdat ik zeker jaaaaaaaaaaaaaren met de telefoon zou gaan doen)).

Verschil in accu merk ik niet, maar ik zit ook niet om het uur de statistieken van dat ding te bekijken;

Wel merk ik - sinds een update van een maand terug - dat de accu-duur (van dezelfde accu) extreem slecht is geworden;

Eerst deed ik er een dag mee, na die update nog geen halve dag (zelfde gebruikerspatroon).

Alleen ga ik niet zo ver dat ik 'roep' dat we een illegale batch aan accu's op de markt hebben; dat is gewoon niet bewezen... en wie zou daar überhaupt baat bij hebben?

Straks roepen 'we' nog dat er een illegale batch L950's op de markt is, en dat dat de reden is van alle misère;

Toch raar dat niet bij iedereen de telefoon en/of accu slecht is. Van jou wel dat weten we nu onderhand wel.
Ik doe makkelijk 1dag met de accu en de telefoon is bij mij gewoon goed. En ik zal echt niet de enige zijn. :)
Arjantje72 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:00:
[...]

Toch raar dat niet bij iedereen de telefoon en/of accu slecht is. Van jou wel dat weten we nu onderhand wel.
Ik doe makkelijk 1dag met de accu en de telefoon is bij mij gewoon goed. En ik zal echt niet de enige zijn. :)
Euh... als het hier nu al maanden enkel over de accu gaat en niet meer over de telefoon zelf, dan denk ik dat het niet enkel de accu is die ten dode is opgeschreven... :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Begin me nu wel af te vragen, wordt mn accu minder of het OS niet zo zuinig, krap 8 uur en heb nog 12% over :/ goed, december is hij 2 jaar oud, zal best accu kunnen zijn, maar heb het idee dat OS ook niet altijd zuinig werkt.

Zou je qua leeftijd verwachten, accu, maar ik heb nu meerdere malen per dag dat mijn telefoon aardig warm wordt (CPU ~100%?), dat hij bepaalde zaken draait op de achtergrond die niet zo efficient zijn. Gok dat mijn Skype (~100-300 berichten per dag) al niet heel happy is, maar zelfs als ik maar een email binnen krijg wil die soms vrij warm worden.

Misschien Skype eens uitgooien op de achtergrond een dagje, kijken of dat iets uithaalt voor de batterijduur Maar, verbruik per app staan echter Edge 24%, Mail & Agenda 17% en Whatsapp 16% boven Skype 15%, dus veel gaat dat denk ik ook niet uithalen.

Edit, het is dus Mail en Agenda:
Edge: in gebruik 19% - achtergrond 5%
Mail en Agenda: in gebruik 2% - achtergrond 15%
Whatsapp: in gebruik 10% - achtergrond 6%

[ Voor 70% gewijzigd door SinergyX op 27-09-2017 17:17 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

SinergyX schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:46:
Begin me nu wel af te vragen, wordt mn accu minder of het OS niet zo zuinig, krap 8 uur en heb nog 12% over :/ goed, december is hij 2 jaar oud, zal best accu kunnen zijn, maar heb het idee dat OS ook niet altijd zuinig werkt.

Zou je qua leeftijd verwachten, accu, maar ik heb nu meerdere malen per dag dat mijn telefoon aardig warm wordt (CPU ~100%?), dat hij bepaalde zaken draait op de achtergrond die niet zo efficient zijn. Gok dat mijn Skype (~100-300 berichten per dag) al niet heel happy is, maar zelfs als ik maar een email binnen krijg wil die soms vrij warm worden.

Misschien Skype eens uitgooien op de achtergrond een dagje, kijken of dat iets uithaalt voor de batterijduur Maar, verbruik per app staan echter Edge 24%, Mail & Agenda 17% en Whatsapp 16% boven Skype 15%, dus veel gaat dat denk ik ook niet uithalen.

Die percentages zeggen niet zo veel - dat is, letterlijk, een relatief getal.

15% Edge kan 15% van 20mh zijn of van 200mh...

Belangrijkste is je discharge-rate per uur.

In stand-by was dat, bij mij, altijd iets van 2 of 3%.

Echter, als ik de telefoon nu gebruik (maakt niet uit wat), dan zit ik al op bijna 30% discharge per uur; in drie uur trek je dan dat hele ding leeg.

's nachts trek ik iets van 50% leeg - terwijl hij niets doet; voorheen was dat, per nacht, iets van 8% discharge...
En die dischargerate hoort in rust eigenlijk nog flink lager te zijn. 2 tot 3% is veel te veel als het toestel alleen maar ligt te liggen met wat standaardtaken op de achtergrond. Waarden van zo'n 0.5% per uur zijn dan werkelijk haalbaar. Nu heb ik geen enkele ervaring met de non XL versie van de 950, dus daar kan ik geen uitspraken over doen. Een flink hoger verbruik is ook geen zeldzaamheid als je bepaalde apps gebruikt. Als ik met Movie Creator bèta aan de slag ga als voorbeeld, dan gaat het erg hard. Accu is dan heel snel leeggetrokken.

Testing, one, two ...

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:37:
[...]

Die percentages zeggen niet zo veel - dat is, letterlijk, een relatief getal.

15% Edge kan 15% van 20mh zijn of van 200mh...

Belangrijkste is je discharge-rate per uur.

In stand-by was dat, bij mij, altijd iets van 2 of 3%.

Echter, als ik de telefoon nu gebruik (maakt niet uit wat), dan zit ik al op bijna 30% discharge per uur; in drie uur trek je dan dat hele ding leeg.

's nachts trek ik iets van 50% leeg - terwijl hij niets doet; voorheen was dat, per nacht, iets van 8% discharge...
Van 100% naar 12% over 8 uur, dus heb een discharge van 9% :P Maar dat blijft relatief van je accu.

En laat ik van die 8 uur dat ding totaal 30 minuten hebben gebruikt, blijft veruit te veel.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 27-09-2017 19:46 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Vanmiddag mijn nieuwe accu binnen gekregen. Aan de hand van de foto's op https://windowsarea.de/20...-akkukauf-achten-solltet/ zag ik dat de vorige accu die ik via amazon.de had gekocht, dus een nep accu was. De nieuwe die vandaag binnenkwam, is wel origineel. Nu aan de lader want hij kwam helemaal leeg binnen. Eens kijken of deze niet bij minder dan 20% uitvalt en tussendoor ook niet spontane reboots geeft.

EDIT: Die Glance optie, die heb ik altijd aanstaan, maar die deed het bij mij de laatste tijd niet meer. Heeft dat ook met de accu of defect aan de accu te maken ? Als ik nu de oplader uit het toestel haal, doet Glance het weer al merk ik wel dat hij even van fel naar wat donkerder gaat en dan weer naar iets feller.

[ Voor 26% gewijzigd door MRE-Inc op 27-09-2017 20:03 ]

• ardvark99
MRE-Inc schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:01:
Vanmiddag mijn nieuwe accu binnen gekregen. Aan de hand van de foto's op https://windowsarea.de/20...-akkukauf-achten-solltet/ zag ik dat de vorige accu die ik via amazon.de had gekocht, dus een nep accu was. De nieuwe die vandaag binnenkwam, is wel origineel. Nu aan de lader want hij kwam helemaal leeg binnen. Eens kijken of deze niet bij minder dan 20% uitvalt en tussendoor ook niet spontane reboots geeft.

EDIT: Die Glance optie, die heb ik altijd aanstaan, maar die deed het bij mij de laatste tijd niet meer. Heeft dat ook met de accu of defect aan de accu te maken ? Als ik nu de oplader uit het toestel haal, doet Glance het weer al merk ik wel dat hij even van fel naar wat donkerder gaat en dan weer naar iets feller.
Wanneer ik mijn accu, ook via Amazon gekocht, vergelijk met die foto's, is het idd een nep accu. Alleen die ene foto van de zijkant van de accu's met de contact punten, kan ik niet thuis brengen. Ben benieuwd of snelladen bij jouw accu werkt.

• Indoubt
  • Laatst online: 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

hardware-lover schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:26:
En die dischargerate hoort in rust eigenlijk flink lager te zijn. 2 tot 3% is veel te veel als het toestel alleen maar ligt te liggen met wat standaardtaken op de achtergrond. Waarden van zo'n 0.5% per uur zijn dan werkelijk haalbaar. Nu heb ik geen enkele ervaring met de non XL versie van de 950, dus daar kan ik geen uitspraken over doen. Een flink hoger verbruik is ook geen zeldzaamheid als je bepaalde apps gebruikt. Als ik met Movie Creator bèta aan de slag ga als voorbeeld, dan gaat het erg hard. Accu is dan heel snel leeggetrokken.
Is met de gewone 950 een beetje hetzelfde hoor. Met mijn normale gebruik ruim een dag tot anderhalf. met zwaar gebruik red ik vrijwel altijd ook de late avond nog.

Het is bij mij maar 1 of 2 keer voorgekomen dat ik voortijdig moest bijladen. Vorige week zat ik een week op een zeilboot met maar 1 12V aansluiting en een heleboel apparatuur die daarop moet worden geladen, dan is het wel een paar keer kritisch geweest met nog maar 10% resterend omdat ik ook de marine meteo op mijn telefoon had. (er was overigens wel back-up in de vorm van powerbanks maar die heb ik niet gebruikt)

Snelladen is dan een genot tussen al die iphones :)

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

P_Tingen

omdat het KAN

Mijn 735 is van januari 2015, dus schiet al op naar 3 jaar, maar doet het nog net zo goed op de originele accu; elke avond zo tussen 50% en 70% over, afhankelijk van wat ik op een dag doe. De 930 van mijn vrouw is nog ouder en doet het volgens mij vergelijkbaar (ze laadt hem onregelmatiger op dan ik). Op beide telefoons draait win10 overigens.

... en gaat over tot de orde van de dag

• MRE-Inc

MRE-Inc

ardvark99 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:18:
[...]

Wanneer ik mijn accu, ook via Amazon gekocht, vergelijk met die foto's, is het idd een nep accu. Alleen die ene foto van de zijkant van de accu's met de contact punten, kan ik niet thuis brengen. Ben benieuwd of snelladen bij jouw accu werkt.
Ga ik morgen wel eens testen hoe snel die weer vol is na een dag werken. Zit op de originele trouwens ook een klein stickertje op de zijkant welke de nep accu niet heeft. Produktie datum van de nieuwe originele is overigens 2015/11/02

[knip]
Het toestel zal beslist niet altijd even zuinig zijn en of de huidige Productie build daarin optimaal presteert is niet werkelijk te zeggen. Wat wel zeker is dat het OS over de tijd dusdanig is verbeterd dat diverse test-resultaten betere scores lieten zien na ruim 1 jaar dat de 950 serie op de markt was. Ik heb die vergelijking al eens gedeeld hier op het Tweakers forum.

Ik meen me uit vroege testresultaten te herinneren dat de accu, zonder werkelijk belast te worden, destijds minimaal al 2% per uur aan kracht verloor, ook daar is een positieve draai aan gegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 27-09-2017 21:37 ]

Testing, one, two ...

• Wailing_Banshee
Ik red een dag toch nog steeds ruim. Nu heb ik 4G standaard uit staan (zit toch op wifi), maar wifi en bluetooth standaard aan. Mail wordt regelmatig gecontroleerd (dus scherm aan, mail lezen). Bellen doe ik practisch nooit ermee (daar heb ik hem niet voor gekocht :p). Ik merk wel dat de batterij wat ouder wordt, in het begin had ik dan nog bijna 1,5 dag over na een werkdag met dit gebruik. Nu is het nog nog zo'n 10 uur. Gisteren de hele middag whatsapp en edge open gehad en toen had hij nog zo'n 50% over toen ik hem 's avonds op de lader legde.

In het weekend gebruik ik mijn telefoon niet veel (soms even mail controleren, saldo checken, en mogelijk nog even een paar whatsapjes naar m'n moeder). En dan gaat hij zeker nog 3 dagen mee (vrijdag morgen van de lader, zondag avond zit er dan nog zo'n 20% in).

Maar als hij warm wordt (vooral zonder enige reden) reset ik hem meestal, over het algemeen is dat een teken van een hangende applicatie... (zo had Glympse vorige week ongeveer 10% van m'n batterij gebruikt binnen 10 minuten :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Ligt het aan mij of ben ik dronken?

Als ik een icoon wil verkleinen / vergroten (start scherm) dan dansen de overige iconen heen en weer... best heftig niet een paar pixels.

Was dat altijd zo, of hebben we opeens een nieuwe feature?

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:17

c0burn

Feed your head

[...]
Wat bij mij een grote vooruitgang gaf was het terugschroeven van de synchronisatiefrequentie van mijn mailbox.

Remember what the dormouse said

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41

PeaceNlove

Deugleuter

Korsakov denk ik, want je bent vergeten dat je oude Lumia 820 het zelfs al deed :+
Mijn Lumia 920 doet het namelijk ook, en die draait nog netjes op WP8.1, mijn 1520 met W10 doet het ook
PeaceNlove schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:29:
Korsakov denk ik, want je bent vergeten dat je oude Lumia 820 het zelfs al deed :+
Mijn Lumia 920 doet het namelijk ook, en die draait nog netjes op WP8.1, mijn 1520 met W10 doet het ook
Dronken, zo vroeg...

Maar ze dansen nu echt heel heftig... eerst was het een beetje heen en weer, nu draaien ze rondjes...

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41

PeaceNlove

Deugleuter

Het is bij mijn telefoons een beetje heen en weer, op en neer diagionaal schuiven, zeker geen rondjes...
Maak anders eens een filmpje als dat kan?
PeaceNlove schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:37:
Het is bij mijn telefoons een beetje heen en weer, op en neer diagionaal schuiven, zeker geen rondjes...
Ik spreek graag in superlatieven - zowel positief, als negatief :)

Maar bv. het 'sms icoon' draait echt vrolijk rond in zijn vakje... was nog niet ieder opgevallen...
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:36:
[...]
Ik spreek graag in superlatieven - zowel positief....[knip]
In afwachting van.... :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

c0burn schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:28:
[...]

Wat bij mij een grote vooruitgang gaf was het terugschroeven van de synchronisatiefrequentie van mijn mailbox.
Er zijn genoeg opties, 4G uitzetten, bluetooth en alles, maar waarom m'n telefoon 'gimpen' daar hij het een half jaar geleden wel perfect en makkelijk de dag doorkwam?

Er is gewoon 'iets' dat opeens 100% CPU trekt, voel m'n telefoon warm worden, of het nu whatsapp, Skype, mail of andere melding is, lijkt alsof hij in standby opeens 100% blijft hangen bij die melding.

En misschien koop ik gewoon maar nieuwe accu, zal mij me boeien of hij origineel of nep is, als hij beter is dan hoe het nu is, vind ik het wel best.
MRE-Inc schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:01:
Waar had jij die vandaan?

[ Voor 43% gewijzigd door SinergyX op 28-09-2017 14:17 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

mobilesupplies.nl

https://www.mobilesupplie...l-3340-mah-origineel.html
Toen ik belde, hadden ze er nog 1 liggen en die heb ik.

[ Voor 31% gewijzigd door MRE-Inc op 28-09-2017 14:21 ]

• Wailing_Banshee
SinergyX schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:55:
[...]

Er zijn genoeg opties, 4G uitzetten, bluetooth en alles, maar waarom m'n telefoon 'gimpen' daar hij het een half jaar geleden wel perfect en makkelijk de dag doorkwam?
4G uitzetten vind ik geen 'gimpen', gebruik het maar zelden :p (als ik veel gebruik zit ik op 100Mb per maand) Voor de rest ben ik het met je eens, ik ga niet m'n wifi of bluetooth uitzetten om batterij te sparen.

• The_Scarabial
  • Laatst online: 23:00

The_Scarabial

MTB for life!

Wailing_Banshee schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:49:
[...]

4G uitzetten vind ik geen 'gimpen', gebruik het maar zelden :p (als ik veel gebruik zit ik op 100Mb per maand) Voor de rest ben ik het met je eens, ik ga niet m'n wifi of bluetooth uitzetten om batterij te sparen.
Hier precies andersom, nooit Wifi aan, alleen maar 4G, heeft waarschijnlijk hetzelfde effect op de batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Windows Phone / W10M is voor mij (persoonlijk) het meest perfecte, veilige en stabiele OS op mobiel gebied.

Het was het systeem met de beste kaarten en toekomst, omdat het volledig integreert met mijn tablet, laptop, convertible en desktop (allen W10).

De vormgeving, consequentie en consistentie in het ontwerp, de logica, filosofie en gebruikersvriendelijkheid kunnen door geen enkel ander systeem benaderd worden.

Zaken die nu 'nieuw' zijn, hebben 'wij' al jaren (Glance, draadloos opladen, goede camera, double tap to wake, etc...).

Het ontwikkelen voor de telefoon is een eitje, de IDE en hele flow om je apps in te dienen is vanaf de grond opgebouwd met de developer in gedachten; niet met het streven om enkel meer winst te vergaren.

Eén nadeel?

Microsoft schijt op hun eigen kinderen - en daardoor gaat het stinken en rotten inmiddels.

(gerucht : HP stopt binnenkort met de X3 en de virtualisatie-modus ook (die officieel tot 2019 gegarandeerd was).
Ik heb mijn 950XL afgelopen weekend weer eens flink aan het werk gezet met waar ie eigenlijk nog steeds in uitblinkt, het maken van hele aardige foto's (en video's). Want hoewel de DSLR mee was, en ook fanatiek werd gebruikt, kun je toch ook verrekte leuke foto's schieten met dit mobiele apparaat. Ik stond vooral nog steeds (en het overige gezelschap ook), te kijken van de foto's die hij kan schieten bij schemeren en zelf matig verlichte objecten in het donker. Iets wat met de DSLR uit de hand maar niet goed wilde lukken. Alles zonder flits bedoel ik dan. Op uiteindelijke kwaliteit verliest de 950 het natuurlijk maar je kunt er verrekt prachtige plaatjes mee schieten die natuurlijk meteen gedeeld kunnen worden. Complimenten alom mag ik wel opmerken.

Die camera is vooral een van de redenen waarom ik geen volledige overstap heb gemaakt, en ik zie er vooralsnog geen noodzaak toe.

Testing, one, two ...

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Natuurlijk hoop ik ook dat WM10 nog lang blijft bestaan. Maar als je kijkt hoeveel procent het wereldwijd gebruikt, dan zal het heel moeilijk worden. Of Microsoft houdt de boel gewoon draaiende en zal ooit met iets anders komen? Zelf heb ik alles op telefoongebied al gebruikt, en daarbij staat WM10 op een gedeelde 1e plaats.

Hoe nu verder? Zit zelf nog wel te denken aan een 2e hands 950 of 950XL ipv mijn 930. Ik gebruik meestal 'verouderde' telefoons. Alleen met alle verhalen hier over de 950 en de batterij twijfel ik toch een beetje. En dan de 950 of de 950 XL?

Tot die tijd bevalt de 930 ook nog goed, alleen is de batterij net te klein voor het toestel. Maar dat was al bekend.
hardware-lover schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:02:
Ik heb mijn 950XL afgelopen weekend weer eens flink aan het werk gezet met waar ie eigenlijk nog steeds in uitblinkt, het maken van hele aardige foto's (en video's).
Idem hier - ik heb laatst zeer veel, semi, professionele foto's geschoten (veel bracketing, stop-experimenten).

Ik zou ze graag publiceren op het forum, maar ben in overleg met een uitgever van een groot blad om ze te verkopen (ze hebben bijna DSLR-kwaliteit).

Dus helaas kan ik geen preview geven, behalve als de verkoop niet doorgaat.

Als de uitgever van het blad (100% iPhone minded) wist dat mijn smartphone niet van Apple is, zou ik niets publiceren, vrees ik... 2bcontinued.

• richdb
En ik ben al tevreden met de foto's en video's van de 930 🤗
richdb schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:19:
En ik ben al tevreden met de foto's en video's van de 930 🤗
Groot voordeel van de L950, vind ik, is dat je meerdere foto's per seconde kan maken - met telkens een stop over- of onderbelicht.

True, tijdens twee weken intensief fotograferen crashede de telefoon meerdere malen per dag, de foto-app liep vast, spontane reboots (in de hitte), eigenlijk was er geen houden aan; er viel niet mee te werken.

Maar ik heb 8.000 foto's geschoten, waarvan ik er 150 heb geselecteerd en - lichtelijk - bewerkt.

Daarvan heb ik een reportage gemaakt van 15 foto's... en daarover ben ik nu in 'onderhandeling'.

De telefoon (app) was verre van stabiel, maar als hij het deed wel rete-snel en accuraat... we shall see, and overcome!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind het soms vervelend om te zeggen, maar ik heb werkelijk geen problemen bij het maken van foto's en het bekijken van. Ik lees dat hier wel vaker en probeer het ook wel eens een crash af te dwingen, maar ik krijg het werkelijk niet voor elkaar. Nu heb ik niet onder extreme buitentemperaturen getest, dus mogelijk zit daar nog een verschil. Zou de 950XL, hoewel zelfs wat beter presterend dan de 950, toch het "heatpipe" voordeel hebben?

Ik heb recentelijk een tweede XL exemplaar op de kop getikt (Panzer_V nog bedankt), en heb deze, na eerst in Production met goede accu te hebben getest, vanavond naar de Fast Ring gezet. Toch leuk om zo twee toestellen eens te kunnen vergelijken.

Testing, one, two ...

• richdb
Deze heb je waarschijnlijk al gelezen, maar goede review tussen de camera van de 950XL en de iPhone 8 Plus

http://allaboutwindowspho...ad_to_head_Lumia_950_.php

http://allaboutwindowspho...ture_shoot-out_Lumia_.php

[ Voor 19% gewijzigd door richdb op 28-09-2017 20:35 ]

richdb schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:33:
Deze heb je waarschijnlijk al gelezen, maar goede review tussen de camera van de 950XL en de iPhone 8 Plus

http://allaboutwindowspho...ad_to_head_Lumia_950_.php

http://allaboutwindowspho...ture_shoot-out_Lumia_.php
Ik ken de vergelijkingen tussen de diverse toptoestellen en de Lumia 950, maar gezien het webadres krijg ik toch altijd een beetje een "wij van WC-eend.." gevoel, hoewel ik een glimlach ook vaak niet kan onderdrukken ;)

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:32:
Ik vind het soms vervelend om te zeggen, maar ik heb werkelijk geen problemen bij het maken van foto's en het bekijken van.
Onder normaal gebruik, ik ook niet (af en toe een fotootje schieten).

Maar laatst, bij 40 graden en zeker 8.000 foto's in 10 dagen tijd, wel...

App crashede, toestel bevroor (lekker bij 40 graden), etc...

De iPhone foto's (van mijn vriendin) waren erg slecht, de L950 draaide er rondjes om :)

Dan nog; ik heb liever geen telefoon - dan een iPhone, en als het moet dan maar een Android - maar pas als WhatsApp stopt voor WP... tot die tijd, is het de perfecte telefoon (met een bagger accu sinds een maand).
hardware-lover schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:37:
[...]

Ik ken de vergelijkingen tussen de diverse toptoestellen en de Lumia 950, maar gezien het webadres krijg ik toch altijd een beetje een "wij van WC-eend.." gevoel, hoewel ik een glimlach ook vaak niet kan onderdrukken ;)
Ik heb wel vergelijkbare foto's van hetzelfde object in dezelfde omstandigheden, waar de iPhone een 3 scoorde en de L950 een 8.... (kan ook aan de fotograaf liggen, he he) :p

• richdb
hardware-lover schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:37:
[...]

Dit is vrij goede review, ondanks het webadres. Dus niet het standard wij van WC eend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:39:
[...]

Onder normaal gebruik, ik ook niet (af en toe een fotootje schieten).

Maar laatst, bij 40 graden en zeker 8.000 foto's in 10 dagen tijd, wel...

App crashede, toestel bevroor (lekker bij 40 graden), etc...

De iPhone foto's (van mijn vriendin) waren erg slecht, de L950 draaide er rondjes om :)
Ik heb één keer echt een crash gehad dat het even duurde voordat ik hem ook weer aan kreeg. Was één van die zeldzame zonnige dagen in augustus, ik had een route op m'n telefoon gezet om naar huis te rijden (doen we vaker, met mooi weer met de cabrio gaan en dan een leuke omweg naar huis, voordeel van samen carpoolen :p). Continue zon op de telefoon (dak natuurlijk open!), had ook de stroom kabel erin en scherm vol open. Ding was bijna te heet om vast te houden...
Dan nog; ik heb liever geen telefoon - dan een iPhone, en als het moet dan maar een Android - maar pas als WhatsApp stopt voor WP... tot die tijd, is het de perfecte telefoon (met een bagger accu sinds een maand).
Als ik die LX van mij ooit ga vervangen, wordt het ook absoluut geen Iphone. Als ik van m'n Lumia af ga, zou het, zoals het er nu uit ziet, weer een Nokia worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Opmerkelijk, kreeg gisteren een update van ~60MB ofzo, nu tegen half 5 heb ik nog 76% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:22:
Opmerkelijk, kreeg gisteren een update van ~60MB ofzo, nu tegen half 5 heb ik nog 76% over.
Dat zegt vrij weinig :)

Zeker als je hem om half vijf had opgeladen en niets hebt gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:52:
[...]

Dat zegt vrij weinig :)

Zeker als je hem om half vijf had opgeladen en niets hebt gedaan....
Ik ben redelijk consistent in doordeweeks gebruik :) Avond aan de lader, 8 uur in de ochtend eraf, verder dagelijks grotendeels hetzelfde spul er op doen.

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Het spijt mij om te moeten zeggen maar na weer een dag zonder notificaties gezeten te hebben en de telefoon twee keer op vliegtuigstand gezet te hebben om iets binnen te kunnen krijgen heb ik de knoop doorgehakt. Ik stop met het gebruiken van mijn 950. Ik ben klaar met alle dingen die "net niet helemaal" werken.

Dinsdag komt de Sony XZ1 Compact binnen.

Ik ben bang dat ik de camera en het OS wel ga missen. Het was echt wel iets met potentie maar het is gewoon over.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• opdiefiets
Is er iemand bekend met de mogelijkheden van Interop Tools? Ik heb de dependencies en de app via de store geïnstalleerd. Maar ik heb nu aantal keren geprobeerd om de lijst met default apps te krijgen, maar het laden duurt gruwelijk lang.
Ik wil kijken of het mogelijk is om een pdf-lezer als standaard app aan te wijzen i.p.v. Edge. Daarna eens even proberen of ik de fm radio aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb een aantal posts verplaatst naar Het einde van Windows Phone/Mobile? discussie over het Windows Phone / Mobile platform hoort hier niet thuis, maar in dat topic. Daarnaast horen berichten over de HP Elite X3 thuis in: [HP Elite X3] Ervaringen & Discussie.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 02-10-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
opdiefiets schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:58:
Is er iemand bekend met de mogelijkheden van Interop Tools? ...
Deze link heb ik ooit gebruikt. Had al snel de registry paraat (voor upgrade Lumia 925 naar W10M).
https://forum.xda-develop...indows-10-mobile-t3373675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16
Vandaag op m'n 950 geswitched naar de Slow Insider ring en 15252 binnengekregen. Ik ben benieuwd of mijn klachten zijn opgelost (voornamelijk langzaam scrollen/vastlopen in Edge)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

P_Tingen

omdat het KAN

Tweaker1234 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:07:
[...]
Deze link heb ik ooit gebruikt. Had al snel de registry paraat (voor upgrade Lumia 925 naar W10M).
https://forum.xda-develop...indows-10-mobile-t3373675
Ik heb een 950 gehad en ik heb geprobeerd daarop IT aan de praat te krijgen, maar het is me niet gelukt. Ik vond het ook niet erg intuitief allemaal. Voor de *50 serie telefoons moet de installatie anders dan voor de < *50 modellen. Op mijn 735 had ik het vrij vlot werkend.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ramon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:39:
Vandaag op m'n 950 geswitched naar de Slow Insider ring en 15252 binnengekregen. Ik ben benieuwd of mijn klachten zijn opgelost (voornamelijk langzaam scrollen/vastlopen in Edge)
Vraag me af wanneer het juiste moment is om helemaal uit insider te stappen zonder alles opnieuw te hoeven installeren.
iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
peerke63 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:34:
[...]

Vraag me af wanneer het juiste moment is om helemaal uit insider te stappen zonder alles opnieuw te hoeven installeren.
iemand enig idee?
Je kan nu al uit de Insider stappen, je krijgt dan geen nieuwe builds totdat het buildnummer van public releases hoger is als jouw buildnummer. Je hebt verschillende keuzes bij het uitstappen van Insider; Tijdelijk updates onderbreken (x aantal dagen), van fast naar slow of wanneer de volgende build public is, ontvang je daarna geen Insider builds meer. (Heel netjes geregeld)

Je hoeft dus niet alles opnieuw te installeren. Op zich ook niet verkeerd om dat een keer te doen, helemaal fris beginnen na een factory reset, maar het is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
ardvark99 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:45:
[...]

Je kan nu al uit de Insider stappen, je krijgt dan geen nieuwe builds totdat het buildnummer van public releases hoger is als jouw buildnummer. Je hebt verschillende keuzes bij het uitstappen van Insider; Tijdelijk updates onderbreken (x aantal dagen), van fast naar slow of wanneer de volgende build public is, ontvang je daarna geen Insider builds meer. (Heel netjes geregeld)

Je hoeft dus niet alles opnieuw te installeren. Op zich ook niet verkeerd om dat een keer te doen, helemaal fris beginnen na een factory reset, maar het is niet nodig.
Is inderdaad een mooie manier ja.
Eigenlijk nog nooit factory-reset gedaan en vrijwel alles loopt nog goed.:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Even een update mbt die nieuwe originele accu voor de 950xl die ik nu een week of 2 in gebruik heb. Die doet het prima alsof mijn 950xl als nieuw is. Kan nu gewoon 2 dagen met een accu doen bij normaal gebruik. Dus een beetje bellen, beetje whatsappen, mail lezen, WMPoweruser lezen, Twitter lezen in de pauze tijdens de lunch en zo af en toe eens een YouTube filmpje. Eind van de dag vaak nog 50% over en dan de volgende dag aan het eind van de avond op de draadloze oplader. Geen uitval meer bij 20%.... Heerlijk. Mijn 950xl is weer betrouwbaar.

Als whatsapp het voorlopig blijft doen en de accu goed blijft dan kan ik in principe gewoon nog een jaar door met deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
MRE-Inc schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:31:
Even een update mbt die nieuwe originele accu voor de 950xl die ik nu een week of 2 in gebruik heb. Die doet het prima alsof mijn 950xl als nieuw is. Kan nu gewoon 2 dagen met een accu doen bij normaal gebruik. Dus een beetje bellen, beetje whatsappen, mail lezen, WMPoweruser lezen, Twitter lezen in de pauze tijdens de lunch en zo af en toe eens een YouTube filmpje. Eind van de dag vaak nog 50% over en dan de volgende dag aan het eind van de avond op de draadloze oplader. Geen uitval meer bij 20%.... Heerlijk. Mijn 950xl is weer betrouwbaar.

Als whatsapp het voorlopig blijft doen en de accu goed blijft dan kan ik in principe gewoon nog een jaar door met deze telefoon.
Misschien het vermelden waard waar je die originele accu hebt besteld / kan bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
shiptronic schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:48:
[...]
Misschien het vermelden waard waar je die originele accu hebt besteld / kan bestellen
Dat heeft ie ook keurig gedaan? MRE-Inc in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

Leverancier staat niet in onze PW, maar ik heb er ook al diverse exemplaren vandaan gehaald én ze even geleden op de hoogte gebracht van de twijfelachtige 01-2017 serie. Als het goed is hebben ze werkelijk alleen maar originele Microsoft exemplaren, hoewel waarschijnlijk steeds in zeer beperkte voorraad. Vooraf even vragen welke versie men levert kan dan ook geen kwaad.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Ze zijn nu dus op MRE had de laatste blijkbaar.

[edit] op de site staat dat ze op voorraad zijn, hopelijk hebben ze een nieuwe (orginele) zending binnen gekregen

[edit2] voor de zoekers : https://www.mobilesupplie...l-3340-mah-origineel.html

[ Voor 82% gewijzigd door shiptronic op 12-10-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

shiptronic schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 23:49:
Ze zijn nu dus op MRE had de laatste blijkbaar.

[edit] op de site staat dat ze op voorraad zijn, hopelijk hebben ze een nieuwe (orginele) zending binnen gekregen

[edit2] voor de zoekers : https://www.mobilesupplie...l-3340-mah-origineel.html
Klopt, ik had toen op aanraden van hardware lover gebeld. Verkoper liep naar het magazijn en vertelde me enkele minuten later dat er nog maar 1 op voorraad was. Die heb ik toen direct gekocht en had deze een dag later thuis. Deze accu werkt momenteel perfect. Geen uitvallers meer en gaat ook nog eens bij normaal gebruik 2 dagen mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:26

Radeon

Today is a good day to die

Iemand nog een goed adres voor een nieuwe accu voor een L950. Mobilesupplies verkoopt helaas alleen voor de L950XL.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
Radeon schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:43:
Iemand nog een goed adres voor een nieuwe accu voor een L950. Mobilesupplies verkoopt helaas alleen voor de L950XL.
http://www.replacedirect....tphone-accus.html#product

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Yeah volgens mij is de Edge bug weg met de update van afgelopen week? Of is iemand hem nog tegengekomen?

Laatste paar weken draait mijn 950XL stabiel en als nieuw. Heb aantal weken geleden een nieuwe accu er in gedaan en eindelijk een SD kaart voor de foto's(had ik veel eerder moeten). Heerlijk.

Ik heb mijn accu besteld via ebay origineel en kwam uit ierland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
CR35 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:17:
Yeah volgens mij is de Edge bug weg met de update van afgelopen week? Of is iemand hem nog tegengekomen?
Ik heb geen 950, maar op een 650 met production nog steeds last van de Edge bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
lowiesjie schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:48:
[...]

Ik heb geen 950, maar op een 650 met production nog steeds last van de Edge bug.
Ai, dat is jammer, maar bij mij ben ik ervan overtuigd dat hij weg is. Ik had hem eerder meer dan eens per dag. Nu al meerdere dagen dat het goed gaat. Hopelijk komt er voor de 650 ook een fix, want die bug kwam je zo vaak tegen dat het gewoon gênant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Wat hield die bug in? Nooit iets van gemerkt, tot afgelopen weekeind, toen zat edge ineens helemaal vast tijdens het scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shiptronic schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:54:
Wat hield die bug in? Nooit iets van gemerkt, tot afgelopen weekeind, toen zat edge ineens helemaal vast tijdens het scrollen.
Volgens mij dat Ede op mobiel de viewport meta-data niet rendert (in de head van de html-pagina) en daardoor de desktop-versie toont, ipv. de 480 / 768 px variant.

Zelf heb ik 1x die bug gezien, maar na een reload pakte hij hem wel... kan gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:20:
[...]

Volgens mij dat Ede op mobiel de viewport meta-data niet rendert (in de head van de html-pagina) en daardoor de desktop-versie toont, ipv. de 480 / 768 px variant.

Zelf heb ik 1x die bug gezien, maar na een reload pakte hij hem wel... kan gebeuren :)
Je kreeg dan inderdaad de desktop pagina te zien, maar deze was niet interactief, niet scrollbaar, niet zoombaar. Dus het zat er tussen in. Heel vervelend, sloot altijd maar gauw de tab en in een nieuwe tab ging het altijd goed. Reload werkte bij mij ook niet. Gebeurde op een gegeven moment vrijwel altijd met de eerste pagina die ik opende als ik edge een tijd niet had gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:39

winnie

de poes...

Welke versie van insider (Fast, slow, enz) zitten jullie op? Ik heb hem, nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR35 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:22:
[...]

Je kreeg dan inderdaad de desktop pagina te zien, maar deze was niet interactief, niet scrollbaar, niet zoombaar. Dus het zat er tussen in. Heel vervelend, sloot altijd maar gauw de tab en in een nieuwe tab ging het altijd goed. Reload werkte bij mij ook niet. Gebeurde op een gegeven moment vrijwel altijd met de eerste pagina die ik opende als ik edge een tijd niet had gebruikt.
Ah, okay - zo ver kwam ik niet eens;

Ik merkte het op via mijn eigen site, die gewoon een nette media-query / responsive-grid heeft en Edge toonde daarbij vrolijk de desktop-versie... ik heb niet gekeken of ik kon scrollen, maar direct gereload en toen pakte hij de viewport meta-tag wel...

Bizar dat een mobiele browser dan zo slecht met mobiele pagina's omgaat... tegelijk kan de mobiele versie van Outlook (mail app) ook geen responsive mailings weergeven, waar iOS en Android dit wel doen (zelfs in de Outlook app!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:37:
[...]
[knip]

Bizar dat een mobiele browser dan zo slecht met mobiele pagina's omgaat... tegelijk kan de mobiele versie van Outlook (mail app) ook geen responsive mailings weergeven, waar iOS en Android dit wel doen (zelfs in de Outlook app!).
Responsive mailing werkt niet binnen Outlook W10 Mobiel? In grote lijnen is dit toch enkel het "passen" van de mailopmaak binnen het huidige weergave venster?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:51:
[...]

Responsive mailing werkt niet binnen Outlook Mobiel? In grote lijnen is dit toch enkel het "passen" van de mailopmaak binnen het huidige weergave venster?
Helaas niet - maar dat is off-topic.

In het kort;

HTML emails moet je opmaken in HTML 3.0 - zeg maar de standaard uit 1997.

Ze zijn dus nooit responsive bedoeld (zoals een webpage dat wel kan zijn - Tweakers is daar een voorbeeld van), maar daar is wat op bedacht;

99% van je lay-out in een HTML email maak je middels tabellen (css, div, etc... dat kan allemaal niet - omdat je moet werken via de principles van 1997).

Echter veel clients (gmail, outlook web, thunderbird, yahoo, apple mail, you name it...) hebben gewoon bepaald dat tabellen ook onderhevig mogen zijn aan een soort responsive gedrag.

Gevolg? Je codeert je mailings in HTML 3.0 maar kan met quircks and hacks toch HTML 5.0 nabootsen;

Werkt (sinds 15 jaar) in alle systemen, behalve... Outlook Mail op Windows Phone :p

Veel mails ogen op mobiel heel anders dan op je desktop - maar omdat je dat op WP / W10M niet ziet, lijkt het dus hetzelfde (zoals jij zegt; dat het past in de breedte).

In feite kan je de mail echter voor mobiel anders vormgeven dan voor desktop - alleen Microsoft ondersteunt dat niet op W10M.

Overigens weet ik dit, omdat ik voor klanten veel mails maak (codeer) en mijn L950 als test-toestel inzet (naast Litmus.com en nog een zooi Android devices).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:13:
[...]
Helaas niet - maar dat is off-topic.

[knip]
Maar wel interessant, dus zou ik er graag even op door willen gaan. Zou je deze reactie hier willen knippen en vervolgens plakken in het Windows mobile topic (voor niet Insiders)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het viel mij nu pas op, maar bij bellen zie ik dus mijn telefoon terugschakelen naar 3G. Zover ik weet ondersteund de 950 VoLTE en Vodafone heeft dit al een tijdje ingeschakeld op de Red abonnementen. Moet ik nog iets bijzonders doen dit te activeren?

Onder mijn APN instellingen staat 'niet beschikbaar' bij APN voor LTE, maar dat ik zover ik zie voor enkel internet, niet het bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
SinergyX schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:09:
Het viel mij nu pas op, maar bij bellen zie ik dus mijn telefoon terugschakelen naar 3G. Zover ik weet ondersteund de 950 VoLTE en Vodafone heeft dit al een tijdje ingeschakeld op de Red abonnementen. Moet ik nog iets bijzonders doen dit te activeren?

Onder mijn APN instellingen staat 'niet beschikbaar' bij APN voor LTE, maar dat ik zover ik zie voor enkel internet, niet het bellen?
Dat is normaal, bellen gaat over 3G, data gebruikt 4G of 3G, of nog lager bij slecht bereik. VoLTE heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben "mazzel", want de L640 / L640XL worden ook niet meer ondersteund;

https://www.onmsft.com/ne...tors-update-grows-shorter

De fall creators update (wat die ook mag brengen...) is niet meer geschikt voor deze toestellen (technisch kunnen ze het wel aan; zelfs mindere toestellen krijgen het), maar MS heeft besloten alleen toestellen van minder dan 2 jaar oud nog te updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:19:
We hebben "mazzel", want de L640 / L640XL worden ook niet meer ondersteund;

https://www.onmsft.com/ne...tors-update-grows-shorter

De fall creators update (wat die ook mag brengen...) is niet meer geschikt voor deze toestellen (technisch kunnen ze het wel aan; zelfs mindere toestellen krijgen het), maar MS heeft besloten alleen toestellen van minder dan 2 jaar oud nog te updaten...
Dan mogen ze wel eens gaan opschieten, anders valt de 950/XL ook buiten de boot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:23:
[...]

Dan mogen ze wel eens gaan opschieten, anders valt de 950/XL ook buiten de boot!
Dat is ook hun beleid; enkel updates pushen naar toestellen van minder dan 2 jaar oud, zodat ze vanzelf van ons afkomen.

De L950 is deze (of volgende?) maand 2 jaar oud en dus is de FCU de laatste (maar dat was al bekend).

Daarna gaat het systeem in maintenance mode en is het voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ardvark99 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:22:
[...]

Dat is normaal, bellen gaat over 3G, data gebruikt 4G of 3G, of nog lager bij slecht bereik. VoLTE heb ik geen ervaring mee.
Ik kan me herinneren dat het heeft gewerkt, probleem dat ik vaak op m'n werk heb is dat hij bij bellen terugschakelt zelfs naar G (dus geen 3G), maar vervolgens niet meer terug gaat als ik klaar ben met bellen, resultaat dat of mijn internet enorm traag is, of gewoon niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:35
Kan er iemand controleren hoeveel Ampere de telefoon (Lumia 950) trekt bij het laden ?

Ik heb een USB tester en ik kom maar aan 1A maximum... ik verwachte dat dit meer was ?

Normaal krijg je toch een melding als je deze aan een zwakkere lader hangt... wat is dan zwakker ?
Pagina: 1 ... 123 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.