Ik had ditzelfde probleem nadat ik een nummer vanuit Whatsapp toevoegde aan mijn contacten

.
Uiteindelijk bleek er het volgende probleem te zijn: In outlook waren er bij mij twee contactlijsten ontstaan, eentje met de naam "contactpersonen", en daarin bijna al mijn contacten, en een nieuwe lijst "contacts", met daarin de nummers vanuit Whatsapp.
Mijn telefoon bleek de lijst met de naam "contacts" te synchroniseren, en zag niet de andere lijst. Helaas is het niet mogelijk om de nieuwe lijst te verwijderen. Ook is het niet mogelijk om op je telefoon te kiezen voor die andere lijst van contacten.
Nadat ik al mijn telefoon had gereset bleef het probleem bestaan. Ook een taalwijziging (van engels naar nederlands) hielp niet. Volgens de help-pagina's van microsoft zijn de lijsten ook niet samen te voegen, en kun je ook contacten niet van lijst laten veranderen.
Maar.. Dat is niet waar! als je het outlook-pakket hebt op een pc, dan kun je die gebruiken om je account aan toe te voegen (ik heb het gedaan met een laptop-van-de-zaak), waarna je in dit pakket gewoon al je contacten in de oude lijst kunt oppakken en in de nieuwe lijst kunt zetten. De oude lijst is dan leeg, de nieuwe lijst bevat alles.
En een paar minuten later had mijn telefoon alle contacten weer

.
Jammer dat ik dit pas uitvond toen ik mijn telefoon al had gereset. Bij de reset ben ik mijn focussed inbox in de mailapp op mijn telefoon kwijt geraakt, en ik kan hem niet meer instellen

. Als iemand hier nog een oplossing voor weet dan hoor ik het héél graag!