Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Ik ben inmiddels gestopt met het gebruik van mijn Lumia als telefoon. Wat ik nu doe is hem gebruiken als camera. Hij doet het namelijk ook zonder SIM-kaartje. Zorg er wel voor dat wanneer je dit ook wil doen dat je de apps die je nodig hebt op de telefoon zelf zet (denk aan OneDrive). Je kan zonder SIM geen apps meer downloaden uit de store. Staan ze op de telefoon zelf dan zijn ze te gebruiken. Ik moet hem nu via aan kabeltje aan mijn pc hangen om de foto's daar op te zetten.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

De store werkt prima zonder simkaartje, als je maar een netwerk verbinding hebt (WIFI) en een actief MSA ;)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GiLeX schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:39:
De store werkt prima zonder simkaartje, als je maar een netwerk verbinding hebt (WIFI) en een actief MSA ;)
Klopt idd, ik begrijp dat bericht dan ook niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jup, mijn vader heeft mijn oude 830 al jaren voor enkel foto's, weerapp en wat onzin, maar enkel wifi.

Alleen gaat het soms mis bij sync met OneDrive, blijft het hele zwikkie hangen op een foto omdat hij trachte verbinding te maken met een open hotspot.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Dan zou hij bij mij OneDrive wel moeten downloaden maar dat wil hij maar niet doen. Ik zal binnenkort even kijken wat er aan de hand is dan. Ik heb namelijk mijn MSA er nog wel op staan.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:17
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2cibfom.jpg

Hieruit blijkt maar weer eens dat Microsoft gewoon een fatsoenlijke zet had moeten maken met de opvolger van de 950... Hier heb ik de sluitertijd op beide apparaten op 4 seconden gezet, maar is te zien dat de Android opvolger van mijn 950 met fantastische camera er totaal geen raad mee weet... (ook bij een kortere sluitertijd is de 'dynamic range' veel en veel slechter)

(LG G5 bovenste helft van de foto)

[ Voor 13% gewijzigd door barta123 op 24-10-2017 22:35 ]

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28
Vanacht blijkbaar de fall update gekregen. Nu nog even terugzoeken wat er allemaal aangepast is...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijne hangt al de hele dag op 40%, gister continu op 1% maar met wat reboots begon hij toch.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
SinergyX schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:51:
Mijne hangt al de hele dag op 40%, gister continu op 1% maar met wat reboots begon hij toch.
Ik zie updates eigenlijk altijd pas 's morgens... Moet ik m'n sim pin invoeren omdat hij gereboot is :D

* Wailing_Banshee gebruikt haar telefoon 's avonds practisch nooit

Edit:
Fixed an issue where Silverlight apps that use GPS would either not start or crash.

Yeay! Werken Glympse en GPX Viewer weer normaal!

[ Voor 15% gewijzigd door Wailing_Banshee op 25-10-2017 15:35 ]

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:35
Een dikke maand geleden begon de ellende met m'n batterij op m'n Lumia 950... net van de lader met 100% gaf amper nog 10 a 12u aan. Aangezien het toestel ook niet echt warm liep (en dus geen onzinnige dingen aan het doen was) had ik het vermoeden dat de batterij defect was.

Na contact met B2X en het installeren van hun test app leek alles met de batterij in orde en kreeg ik de vraag het toestellen volledig te resetten. Waar ik niet meteen het idee had dat dit iets zou oplossen heb ik dan gisteren toch de moeite gedaan en nu geeft m'n batterij terug 1 day en 15 uur aan als hij pas van de lader komt :-)

Voorlopig dus nog niet naar Android of iOS :-)

Edit: Ik vrees dat het een teleurstelling is geworden... ondanks de 1 dag 15 uur die hij vanmoren terug liet zien om 8u was m'n batterij bijna leeg rond 20u vanavond met eigenlijk enorm weinig activiteit. Ondertussen is hij terug opgeladen tot 100%... maar geeft hij nog maar 15u (minder dan een dag dus) aan.

[ Voor 19% gewijzigd door r2504 op 26-10-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:28

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Wailing_Banshee schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:39:
Vanacht blijkbaar de fall update gekregen. Nu nog even terugzoeken wat er allemaal aangepast is...
Hier nog niks, maar wordt in fases uitgerold heb ik begrepen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
barta123 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:33:
[afbeelding]

Hieruit blijkt maar weer eens dat Microsoft gewoon een fatsoenlijke zet had moeten maken met de opvolger van de 950... Hier heb ik de sluitertijd op beide apparaten op 4 seconden gezet, maar is te zien dat de Android opvolger van mijn 950 met fantastische camera er totaal geen raad mee weet... (ook bij een kortere sluitertijd is de 'dynamic range' veel en veel slechter)

(LG G5 bovenste helft van de foto)
Zou het interessanter vinden om beide foto's los te zien en met EXIF data etc. Lijkt er meer op dat er verschillende metering modes worden gebruikt. Mijn S7 is regelmatig heel wat nuttiger dan mijn 950 XL in dit soort long-exposures, helemaal omdat je daar zonder gekloot al naar 10 seconde sluitertijd kan.

Neemt niet weg dat de 950XL nog steeds een erg goede camera heeft trouwens, begrijp me niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
GerCor schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:40:
[...]

Hier nog niks, maar wordt in fases uitgerold heb ik begrepen.
Hoe zie ik nu dat ik zeker de FCU heb??

Ik heb namelijk wél versienummer 1709 en build 15254.1 ...maar heb de indruk dat er zaken ontbreken als dit wél de CFU moet zijn....

Óf ik zie het verkeerd natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

build nummer 15254.1 is de FCU. Dus ja je weet het zeker dat je die hebt ;)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59
Lieve lumia 950, na een jaartje intensief samen zijn krijg je vandaag een nieuw huisje.
Dank voor jou foto kwaliteit en jou gebruikers gemak, ik zal je gaan missen winhoos foon.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 11:02

Desperado112

Mokum

cazzie schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:00:
Lieve lumia 950, na een jaartje intensief samen zijn krijg je vandaag een nieuw huisje.
Dank voor jou foto kwaliteit en jou gebruikers gemak, ik zal je gaan missen winhoos foon.
ben wel even benieuwd waarnaar je bent overgestapt?

gr
Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59
Desperado112 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:16:
[...]ben wel even benieuwd waarnaar je bent overgestapt?
Het is een droid geworden, een lenovo P2

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:17
Propane schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:10:
[...]

Zou het interessanter vinden om beide foto's los te zien en met EXIF data etc. Lijkt er meer op dat er verschillende metering modes worden gebruikt. Mijn S7 is regelmatig heel wat nuttiger dan mijn 950 XL in dit soort long-exposures, helemaal omdat je daar zonder gekloot al naar 10 seconde sluitertijd kan.

Neemt niet weg dat de 950XL nog steeds een erg goede camera heeft trouwens, begrijp me niet verkeerd.
Dat zou ik je best eens uitgebreid willen zien testen, ik heb zelf namelijk ook 2 maal een S7 Active in mijn handen genomen, maar ik vind zelfs mijn LG G5 betere low-light foto's opleveren. Ik denk dat je het verwart met focus snelheid, de S7 heeft een heel snelle auto-focus, maar dat levert op je telefoon misschien een prima foto op, maar kijkend naar de details, dan is misschien een wat langzamere focus met betere kwaliteit beter.

Maar ik begrijp je antwoord, de G5 kiest snel een heel hoge ISO-waarde, daar waar dit niet nodig is... (meer ruis), maar dynamic range van de 950 is echt stuukken beter. ;)

Heeft iemand eigenlijk enig idee of het mogelijk is om de Android app van Spotify op je W10M te zetten, als je gewoon een oude APK-download hebt? Ik zou namelijk graag mijn 950 nog eens gebruiken, maar Spotify op W10M is een beetje om te huilen :+

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
barta123 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:24:
[...]

Dat zou ik je best eens uitgebreid willen zien testen, ik heb zelf namelijk ook 2 maal een S7 Active in mijn handen genomen, maar ik vind zelfs mijn LG G5 betere low-light foto's opleveren. Ik denk dat je het verwart met focus snelheid, de S7 heeft een heel snelle auto-focus, maar dat levert op je telefoon misschien een prima foto op, maar kijkend naar de details, dan is misschien een wat langzamere focus met betere kwaliteit beter.

Maar ik begrijp je antwoord, de G5 kiest snel een heel hoge ISO-waarde, daar waar dit niet nodig is... (meer ruis), maar dynamic range van de 950 is echt stuukken beter. ;)

Heeft iemand eigenlijk enig idee of het mogelijk is om de Android app van Spotify op je W10M te zetten, als je gewoon een oude APK-download hebt? Ik zou namelijk graag mijn 950 nog eens gebruiken, maar Spotify op W10M is een beetje om te huilen :+
@android vraag -- Nee, is er uitgesloopt het gehele android sub-system, kregen ze niet stable etc, etc...

Het zat alleen in een van de eerste build van Win10 de 12400 reeks oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Tot zover ik het begrepen had zat het probleem in de google services

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
barta123 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:24:
[...]
Spotify op W10M werkt net zo soepel als op Android*... Er is eigenlijk maar één ding wat ik mis op W10M en dat is die daily selectie.

* Ik heb op W10M nog nooit last gehad dat ik ineens uitgelogd was en niet meer kon inloggen. De enige manier om dat weer op te lossen was door Spotify compleet te deinstalleren en installeren, helaas gebeurde dat dus net op vakantie en ik dus op mijn Android helemaal geen offline muziek meer had. Terwijl ik die juist had gevuld om in de auto te kunnen gebruiken om te streamen zodat mijn echte telefoon vrij was (geen bluetooth audio in m'n auto, alleen bluetooth om te bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Radeon schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:43:
Iemand nog een goed adres voor een nieuwe accu voor een L950. Mobilesupplies verkoopt helaas alleen voor de L950XL.
Ik heb m'n batterij probleem gemeld bij B2X (Microsoft Support) en men komt het toestel eerstdaags gratis ophalen voor reparatie... hopelijk doet hij het daarna terug prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
r2504 schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:18:
[...]

Ik heb m'n batterij probleem gemeld bij B2X (Microsoft Support) en men komt het toestel eerstdaags gratis ophalen voor reparatie... hopelijk doet hij het daarna terug prima.
En???

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Uiteindelijk kreeg ik de packing bon waarin zeer uitdrukkelijk stond dat ik de batterij NIET mocht opsturen, dus even terug contact opgenomen met B2X omdat het me dan echt wel zinloos leek om het toestel op te sturen.

Blijkt dat er voor de batterij slechts 6 maanden garantie is... heb het toestel dus niet verzonden, maar wel een nieuwe batterij gekocht bij Coolblue. Deze heb ik dan opgeladen en in het toestel gestoken dat gereset was (wel WIFI, bluetooth aangezet en af en toe op gesurft en wat apps open gedaan) en dit bleef VIER dagen werken !

Dan het toestel terug opnieuw gereset en m'n backup gedownload om terug vast te stellen dat ik er weer amper een dag mee doorkwam :-( Ik ga het toestel eerstdaags eens terug volledig resetten om te kijken of ik nog steeds aan die 4 dagen kom, en dan terug in gebruik nemen zonder de backup maar alles opnieuw configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:58
r2504 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:47:
Uiteindelijk kreeg ik de packing bon waarin zeer uitdrukkelijk stond dat ik de batterij NIET mocht opsturen, dus even terug contact opgenomen met B2X omdat het me dan echt wel zinloos leek om het toestel op te sturen.

Blijkt dat er voor de batterij slechts 6 maanden garantie is... heb het toestel dus niet verzonden, maar wel een nieuwe batterij gekocht bij Coolblue. Deze heb ik dan opgeladen en in het toestel gestoken dat gereset was (wel WIFI, bluetooth aangezet en af en toe op gesurft en wat apps open gedaan) en dit bleef VIER dagen werken !

Dan het toestel terug opnieuw gereset en m'n backup gedownload om terug vast te stellen dat ik er weer amper een dag mee doorkwam :-( Ik ga het toestel eerstdaags eens terug volledig resetten om te kijken of ik nog steeds aan die 4 dagen kom, en dan terug in gebruik nemen zonder de backup maar alles opnieuw configureren.
Bekijk dit eens.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Er staat niets speciaals in de lijst met apps... en regenmeter heb ik al evenmin.

Tot een maand of twee kwam ik zonder problemen de dag door en dit is vrij snel omgeslaan zonder enige verklaring (tenzij een defecte batterij wat blijkbaar niet het geval is). Er moet dus volgens mij een andere reden zijn... al voelt het toestel ook niet warm aan (wat toch vaak een teken is als er iets de batterij aan het leegslurpen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:22:
Er staat niets speciaals in de lijst met apps... en regenmeter heb ik al evenmin.

Tot een maand of twee kwam ik zonder problemen de dag door en dit is vrij snel omgeslaan zonder enige verklaring (tenzij een defecte batterij wat blijkbaar niet het geval is). Er moet dus volgens mij een andere reden zijn... al voelt het toestel ook niet warm aan (wat toch vaak een teken is als er iets de batterij aan het leegslurpen is).
Hier hetzelfde - overigens...

Voorheen 1 tot 1.5 dag (als ik er niets mee deed) op een accu en sinds een week of wat terug, moet ik zeker 2x per dag opladen (als ik er niets mee doe).

's Nachts liep hij eerst met +/ 10% leeg en nu iets van 35 tot 50% (zonder dat ik hem gebruik).

Geen enkele app geïnstalleerd meer (bv. WhatsApp) en geen vage updates of insider dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Gisteren de Nokia 8 aan 399 euro gekocht (hopelijk ga ik het me niet beklagen)... ik vrees dat het stilaan exit Windows Phone gaat worden al is het met veel pijn in het hart. Eens die in m'n bezit is ga ik toch nog eens wat testen met m'n 950 wat de batterij betreft... het is gewoon bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
r2504 schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:01:
Gisteren de Nokia 8 aan 399 euro gekocht (hopelijk ga ik het me niet beklagen)... ik vrees dat het stilaan exit Windows Phone gaat worden al is het met veel pijn in het hart. Eens die in m'n bezit is ga ik toch nog eens wat testen met m'n 950 wat de batterij betreft... het is gewoon bizar.
Ik heb op het punt gestaan om terug te gaan naar Nokia, helaas ben ik verslaafd aan Qi :p
En doet mijn 950XL het nog steeds perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:01:
Eergisteren telefoon totaal gereset, nieuwe (!) accu er in... loopt leeg à 20% per uur...

Als ik er niets mee doe, red ik het 4 uur...

Notificaties komen niet aan, Glance werkt niet meer, telefoon reboot spontaan rond de 25% accu, peoples zijn gereset en mail-account kan ik niet meer aanpassen...

Je zou bijna denken dat het einde verhaal is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:59:
[...]
Eergisteren telefoon totaal gereset, nieuwe (!) accu er in... loopt leeg à 20% per uur...

Als ik er niets mee doe, red ik het 4 uur...

Notificaties komen niet aan, Glance werkt niet meer, telefoon reboot spontaan rond de 25% accu, peoples zijn gereset en mail-account kan ik niet meer aanpassen...

Je zou bijna denken dat het einde verhaal is.
Het kan soms raar lopen. Mijn 950 XL draait op dit moment zo lekker als ie eigenlijk nooit eerder heeft gedaan. Je zou bijna denken dat Microsoft zijn zaakjes v.w.b. OS beter laat dan nooit op orde heeft gekregen en het nu eindelijk volwassen is geworden.

Geen problemen met snel leeglopen van de accu en gaat met gemak door tot < 10%, alle hardware en bijbehorende functies werken nog 100%, toestel is zeer stabiel en reageert vlot. Aan niets kan ik merken dat het toestel nu zo'n 2 jaar geleden is uitgekomen, behalve dat het in niets lijkt met wat er toen aan (negatieve) gebruikers-ervaringen waren. Mijn Android sidekick wordt nauwelijks ter hand genomen als ik eerlijk ben.

Nee, volledig tegenovergesteld vergeleken met jouw toestel. Misschien wordt het voor jou tijd om er toch maar eens definitief de stekker uit te trekken v.w.b. die 950?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:59:
[...]

B2X support gaf aan dat je best een Windows Device Recovery deed... dus niet een gewone reset.

Aangezien één dag Android me ondertussen al zoveel frustratie heeft gegeven ga ik dit dit weekend eens proberen (wat mij betreft zijn het trouwens idi.ten bij Microsoft als ze niet beseffen hoe goed Windows 10 Mobile wel niet is in vergelijking met Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:17:
[...]

Het kan soms raar lopen. Mijn 950 XL draait op dit moment zo lekker als ie eigenlijk nooit eerder heeft gedaan. Je zou bijna denken dat Microsoft zijn zaakjes v.w.b. OS beter laat dan nooit op orde heeft gekregen en het nu eindelijk volwassen is geworden.

Geen problemen met snel leeglopen van de accu en gaat met gemak door tot < 10%, alle hardware en bijbehorende functies werken nog 100%, toestel is zeer stabiel en reageert vlot. Aan niets kan ik merken dat het toestel nu zo'n 2 jaar geleden is uitgekomen, behalve dat het in niets lijkt met wat er toen aan (negatieve) gebruikers-ervaringen waren. Mijn Android sidekick wordt nauwelijks ter hand genomen als ik eerlijk ben.

Nee, volledig tegenovergesteld vergeleken met jouw toestel. Misschien wordt het voor jou tijd om er toch maar eens definitief de stekker uit te trekken v.w.b. die 950?
Net weer gereset... 3e keer in 24 uur...

Ik kan mijn Microsoft-account (mail) niet aanpassen (zakelijk IMAP account wel) en de backup-optie crashed...

Downloaden uit de store gaat niet (something wrong at our site...), etc...

Heb ik net Visual Studio 2017 gedownload (om Windows (Phone) apps te ontwikkelen), blijkt dat ze Windows Phone niet meer supporten!

Enkel UWP 10 - maar daarmee sluit ik 95% van mijn app-gebruikers (die verplicht op WP8 zitten) uit...

Dus nu maar terug naar Visual Studio 2015, zodat ik toch nog apps kan maken voor Windows Phone...

Microsoft is er wel klaar mee, lijkt het...

Als de reset niet werkt, doe ik indd. vanavond nog een WDRT - reset ; hopelijk gaat het dan beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:29:
[...]

(wat mij betreft zijn het trouwens idi.ten bij Microsoft als ze niet beseffen hoe goed Windows 10 Mobile wel niet is in vergelijking met Android).
Daar ben ik het volledig mee eens, op alle bugs en frustraties die ik ervaar na...

Ik heb mijn L820 aangezwengeld, omdat de L950 onbruikbaar is momenteel, en dan zie je hoe gedegen alles (ooit) was... zelfs offline navigatie werkt daar perfect (wat op de L950 voor mij niet werkt, omdat er niets wordt gevonden).

Mijn ouders waren 2 jaar, op mijn aandringen... ook overgestapt op WM10 - maar hadden zo veel gedoe, dat ze sinds kort weer terug zijn naar Android.

Druppel daar was dat Peoples App gereset was en alle contacten, nummers, WhatsApp, etc... niet meer werkte (personen werden niet aan nummers gekoppeld meer).

Maar Android is en blijft een warrig geheel... waarbij WM10 (voor mij) steeds onbruikbaarder wordt... en iOS kan de pot op :p

Terug naar WP8 wellicht... snel, stabiel, totaal uitgekristaliseerd en een gouden toekomst... ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik ben het met hardware-lover eens. Mijn 950 is in ieder geval probleemloos.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:46:
Ik ben het met hardware-lover eens. Mijn 950 is in ieder geval probleemloos.
De mijne ook... tot eergisteren :)

Niets veranderd, en spontaan werkt letterlijk niets meer...

Apps crashen bij het opstarten, battery-drain, geen notificaties meer, usb-opladen werkt niet (stop je er een kabel in... USB apparaat wordt niet herkend... restart... opladen werkt weer).

Glance werkt... krijg je een appje... scherm licht op... gaat uit... Glance weg, etc...

Ik klaag niet, als dat zo over komt, maar het is voor mij lastig met zo'n apparaat te werken - zeker als je professional bent... laat staan dat ik apps ontwikkel voor WP/WM10 en nu moet blijven hangen op een IDE uit 2015 omdat die van 2017 alle support voor hun eigen platform heeft geannuleerd... tja :p

- edit - Terug naar fabfrieksinstellingen... Email kan nu wel aangepast worden, maar Glance doet vaag... hij toont wel notificatie-aantallen, maar geen -iconen :p

Ik heb dus 4 van "iets" en 2 van "iets" maar je ziet niet waarvan... handig!

[ Voor 12% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 01-12-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Ik mag nog van geluk spreken als ik het zo lees allemaal.
Kleine probleempjes zoals "berichten"-app die geen geluidjes meer geeft en ook geen notificaties.
Verder errrrug weinig problemen.

Gisteren wel eenmalig dat ie op oplaadplaat lag en opeens reboot met icoontje dat accu totaal leeg was.
Toestel opgetild en er weer opgelegd en scherm ging weer aan en accu bleek meer dan half vol.
Was eenmalig...dus geen klagen hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peerke63 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 01:48:

Kleine probleempjes zoals "berichten"-app die geen geluidjes meer geeft en ook geen notificaties.
Klopt, geen van mijn mail-accounts geven nog notificaties... lastig als je een zakelijk gebruiker bent en zit te wachten op facturen en offertes... thx - Microsoft.

Alle klachten die ik had, zijn trouwens na de reset weer terug - lijkt dus hardware gebonden...

Ik heb nog geprobeerd een update te forceren via developers preview - maar die app crashed en / of blijft hangen op een button die niet reageert (meld je aan met een MS acount).

- edit - Overstappen is geen optie, omdat ik mijn apps voor WP/WM10 wil blijven (door-) ontwikkelen voor de kleine (2%) schare gebruikers... (waarvan 85% op WP8 zit overigens...).

[ Voor 12% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 02-12-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:07

FutureCow

(C) FutureCow

Hier ook nog totaal geen problemen met mijn 950XL. Ben wel benieuwd of we hier nog wat meer van kunnen verwachten:
https://forum.xda-develop...ne-internals-2-2-t3713157

Ik weet niet wat mogelijk is met "custom ROM"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:03
Omdat het al lang geleden is dat er in de fastring updates binnen te halen waren, en de laatste public niet eens uitgerold werd in een van de Insider ringen, heb ik vorige week een factory reset gedaan.

Ik had daarvoor regelmatig crashes, batterij verbruik was minder, Edge niet stabiel, en wat andere kleinigheden. Na de factory reset gelijk de laatste public release binnen gehaald, en sindsdien eigenlijk geen problemen meer. Mijn XL draait nu probleemloos.

Tegen de tijd dat er weer fastring updates uitgerold worden kijk ik op ik terug de Insiders in ga, voorlopig vind ik het wel prima zo. Voor de fastring ben ik nu eigenlijk alleen maar geïnteresseerd wanneer GPS tracking voor de Fitbit opgelost wordt.

Maar gezien de snelheid waarop nu updates uitrollen, kan ik daar nog wel ff op wachten. Ik heb het idee dat er bij MSFT maar één idioot is die af en toe op vrijdagmiddag aandacht besteed aan W10M....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:37:
[...]

Klopt, geen van mijn mail-accounts geven nog notificaties... lastig als je een zakelijk gebruiker bent en zit te wachten op facturen en offertes... thx - Microsoft.

Alle klachten die ik had, zijn trouwens na de reset weer terug - lijkt dus hardware gebonden...

Ik heb nog geprobeerd een update te forceren via developers preview - maar die app crashed en / of blijft hangen op een button die niet reageert (meld je aan met een MS acount).

- edit - Overstappen is geen optie, omdat ik mijn apps voor WP/WM10 wil blijven (door-) ontwikkelen voor de kleine (2%) schare gebruikers... (waarvan 85% op WP8 zit overigens...).
Blij dat er nog steeds apps worden ontwikkeld voor WP/W10M. voor de kleine groep !!! Top :)
Kan je inde app-store ook zoeken op ontwikkelaar want ben wel benieuwd welke apps je hebt gemaakt :)
Overigens geeft "berichten" nog wél een geluidje indien ik de app gewoon open heb staan... als het dus eigenlijk niet nodig is :?
ardvark99 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:09:
Omdat het al lang geleden is dat er in de fastring updates binnen te halen waren, en de laatste public niet eens uitgerold werd in een van de Insider ringen, heb ik vorige week een factory reset gedaan.

Ik had daarvoor regelmatig crashes, batterij verbruik was minder, Edge niet stabiel, en wat andere kleinigheden. Na de factory reset gelijk de laatste public release binnen gehaald, en sindsdien eigenlijk geen problemen meer. Mijn XL draait nu probleemloos.

Tegen de tijd dat er weer fastring updates uitgerold worden kijk ik op ik terug de Insiders in ga, voorlopig vind ik het wel prima zo. Voor de fastring ben ik nu eigenlijk alleen maar geïnteresseerd wanneer GPS tracking voor de Fitbit opgelost wordt.

Maar gezien de snelheid waarop nu updates uitrollen, kan ik daar nog wel ff op wachten. Ik heb het idee dat er bij MSFT maar één idioot is die af en toe op vrijdagmiddag aandacht besteed aan W10M....
Ben maar uit "insider"-gebeuren gestapt want ik verwacht er niets meer van voor W10M...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
peerke63 schreef op zondag 3 december 2017 @ 01:21:
[...]

Ben maar uit "insider"-gebeuren gestapt want ik verwacht er niets meer van voor W10M...
Niet veel bijzonders, nee, maar er is toegezegd dat voor W10M er wel Insider builds blijven komen. Alleen zou daar niets nieuws in komen, alleen fixes van bestaande onderdelen en eventueel voor Enterprise. Ik verwacht eigenlijk alleen nog wat Bluetooth verbeteringen. Maar verder verwacht ik niet veel meer, helaas. Afwachten maar, en verder er niet meer te veel bij stil staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Gisteren een WDRT gedaan, daarna een OTC (meteen naar de laatste release) maar m'n Store blijft gewoon eindeloos draaien... ik krijg dus geen enkele app geïnstalleerd :-( Vandaag het ganse proces nogmaals over gedaan met hetzelfde resultaat, ook een WDRT zonder upgrades geeft een Store die niet wil reageren ?

Is er soms een algemeen probleem met de Store ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet algemeen, Store werkt hier nog, ook downloaden gaat nog prima.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Net even m'n oude Lumia 930 uit de kast genomen (is laatst gebruikt enkele maanden geleden en werkte toen prima) en deze heeft blijkbaar hetzelfde Store probleem... niets van apps wil er downloaden. Trouwens de bovenste helft van m'n Store menu staat plots in het Frans ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
r2504 schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:12:
Net even m'n oude Lumia 930 uit de kast genomen (is laatst gebruikt enkele maanden geleden en werkte toen prima) en deze heeft blijkbaar hetzelfde Store probleem... niets van apps wil er downloaden. Trouwens de bovenste helft van m'n Store menu staat plots in het Frans ?
Net nog geprobeerd, geen problemen met de Store. Vond zelfs nog een app waarvan ik het bestaan nog niet wist, en gelijk geinstalleerd, AliExpress... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:12:
Misschien een probleem met je account (ik roep maar wat)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb zonet even gekeken op m'n test Windows 10 desktop (maakt deel uit van het Insider programma) welke dezelfde account gebruikt en kan daar zonder problemen op aanloggen dus de account op zich lijkt me in orde.

Ook deze blijft eindeloos draaien als ik check op nieuwe OS builds (het is dus niet alléén de Store op zich maar ook Windows update wat blijkbaar down is) of iets uit de Store tracht te downloaden.

Edit: M'n Lumia 930 doet het sinds een minuut plots terug (had een Tweet verzonden naar Donna Sarkar en WindowsInsider al betwijfel ik of het er iets mee te maken heeft).
Edit2: Blijkbaar was het van korte duur want zowel de 930, 950 als de deskop heeft terug het probleem.
Edit3: Na alle ellende van het weekend gingen de updates vandaag vlotjes en is m'n Lumia 950 terug vanaf een WDRT wipe out helemaal opnieuw manueel geconfigureerd. Hopelijk heeft de batterij geen kuren meer nu.

[ Voor 38% gewijzigd door r2504 op 04-12-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben al mijn contacten kwijt op mijn 950, ben ik de enige met deze handige bug, of zijn er meer slachtoffers?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinHood schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:10:
Ik ben al mijn contacten kwijt op mijn 950, ben ik de enige met deze handige bug, of zijn er meer slachtoffers?
Contacten kwijt als zijnde de Personen lijst is leeg?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:32:
[...]

Contacten kwijt als zijnde de Personen lijst is leeg?
Jep, op twee nummers na, die ik eerst in mijn WhatsApp had en later in de personenlijst heb gezet, is mijn hele lijst leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

RobinHood schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:50:
[...]

Jep, op twee nummers na, die ik eerst in mijn WhatsApp had en later in de personenlijst heb gezet, is mijn hele lijst leeg.
Ik zet ze altijd in mijn personenlijst. Hebben ze ook WhatsApp dan duiken ze daar vanzelf op.

Maar heb geen last van de bug, iedereen nog aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
RobinHood schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:10:
Bij mij geen probleem (op dit moment ;) ) maar dan wel op een 735. maar ken het fenomeen wel. Tip doe even niets, iets fixen dat heeft bij mij in het verleden meer gebroken dan recht gezet. Soms gaat hij het spontaan weer doen. Helaas is het hele contacten beheer sinds W10 bij mij 1 groot drama :( voor al een raadsel waar alle dubbelen vandan komen, en ik kan blijven koppelen , maar van wie of wat ze zijn en waar ze vandaan komen? ik heb alleen maar 1 MS outlook account, bij me verbazen dat zo een essentieel onderdeel van een OS nog niet fatsoenlijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Duidelijk, dan heb ik het probleem hier niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Geen probleem hier... maar m'n contacten komen van m'n eigen Exchange server.

Waar komen jou contacten vandaan... van je Microsoft account ? Zie je ze nog op outlook.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:43:
Geen probleem hier... maar m'n contacten komen van m'n eigen Exchange server.

Waar komen jou contacten vandaan... van je Microsoft account ? Zie je ze nog op outlook.com ?
Jep, op Outlook.com zie ik ze gewoon staan.

Naja, ik blijf er wel even vanaf, hoef als het goed is toch niemand te bellen, en ik hoop dat het zichzelf un-verneukt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
shiptronic schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:23:
[...]Helaas is het hele contacten beheer sinds W10 bij mij 1 groot drama :( voor al een raadsel waar alle dubbelen vandan komen, en ik kan blijven koppelen , maar van wie of wat ze zijn en waar ze vandaan komen? .
Hier heb ik sinds ik Skype eraf gegooid heb geen problemen meer mee. Die verkloot een hoop volgens mij.

Verder ook geen problemen op het moment. Wel een keer gehad dat alles (in Whatsapp) weg was, maar na verloop van tijd kwamen ze weer tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb de laaste weken weer regelmatig dat m'n telefoon gecrashed is... ik neem hem dan uit m'n broekzak om iets te controleren en dan blijkt hij gewoon uit te staan ? Ook mail doet soms raar door berichten die zichzelf afsluiten (crash van de mail app dus).

Edit: ik heb precies de indruk dat het zich vaak voordoet als ik uit de auto kom (verbreken Bluetooth verbinding al is het ook niet consistent). Sinds de laatste scratch install lijken er wel meer dingen gek te doen... ik geraak ook niet meer in het Insider programma.

[ Voor 34% gewijzigd door r2504 op 10-12-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 12:26
De batterij van mijn Lumia 950 wordt nu ook merkbaar slechter; je ziet hem gewoon leeglopen zonder veel met de telefoon te doen. Vreemd, want ik heb mijn L950 pas in september 2016 gekocht.
Ik lees hier veel slechte ervaringen met vervangende batterijen. Zijn dat fake-modellen? Is er (nog) een betrouwbaar adres voor een vervangende batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
FreshM schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:57:
De batterij van mijn Lumia 950 wordt nu ook merkbaar slechter; je ziet hem gewoon leeglopen zonder veel met de telefoon te doen. Vreemd, want ik heb mijn L950 pas in september 2016 gekocht.
Ik lees hier veel slechte ervaringen met vervangende batterijen. Zijn dat fake-modellen? Is er (nog) een betrouwbaar adres voor een vervangende batterij?
https://www.coolblue.nl/p...4D4-A1D887B45E91&ref=2543

Originele batterij bij een bekende webshop

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb nu wel een raar 'avond' gevalletje met mijn telefoon, zo rond half 9, 9 uur, wanneer ik mijn telefoon uit standby haal (powerknop), is het scherm heel kort zichtbaar en schiet vervolgens op zwart. Of ik laat hem dan minuut of 5 liggen (waar de batterij gigantisch snel leegloopt), of ik doe een volumedown-power reset, en vervolgens gaat die weer verder alsof er niets aan de hand is.

De hele dag ding aan en uit, niets aan de hand, behalve dat moment in de avond :P

SinergyX schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:49:
Heb nu wel een raar 'avond' gevalletje met mijn telefoon, zo rond half 9, 9 uur, wanneer ik mijn telefoon uit standby haal (powerknop), is het scherm heel kort zichtbaar en schiet vervolgens op zwart. Of ik laat hem dan minuut of 5 liggen (waar de batterij gigantisch snel leegloopt), of ik doe een volumedown-power reset, en vervolgens gaat die weer verder alsof er niets aan de hand is.

De hele dag ding aan en uit, niets aan de hand, behalve dat moment in de avond :P
Heb je een bepaalde app actief op je lock-screen? Een of andere weerapp of een Lock-screen app misschien waarmee uitgebreide info wordt weergegeven op dat scherm?

Testing, one, two ...

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hardware-lover schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:42:
[...]

Heb je een bepaalde app actief op je lock-screen? Een of andere weerapp of een Lock-screen app misschien waarmee uitgebreide info wordt weergegeven op dat scherm?
Nope, helemaal niets, dat is ook het rare. Hele dag nooit problemen, na de reboot ook niet, het is echt iets rond die tijd.

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 18:16
Nope, helemaal niets, dat is ook het rare. Hele dag nooit problemen, na de reboot ook niet, het is echt iets rond die tijd.
Halloween kan het niet zijn.... maar Kerst komt er wel aan, het LIJKT erop dat je niet lief bent geweest dit jaar en dat de Kerstgeesten je nu een beetje plagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51

100% de batterij. De batterij kan dan niet meer genoeg stroom leveren voor dat piek moment. Heb nu al twee keer de batterij vervangen maar komt na verloop van tijd altijd terug(precies zelfde gedrag). Ditzelfde gebeurde bij oude iPhones voordat met een update de clocks wedden teruggeschroefd(zie nieuws bericht deze week).

Heb altijd originele batterijen gehad. Zit er over na te denken om een 3800 mah van alieexpres te proberen. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63

Ik heb dit fenomeen als ik 'm net van "laadplaat" haal en dan zelf scherm wil ontgrendelen.
Ik zie op dat moment heel even roe lampje boven aan het scherm aan gaan en het scherm flitst even en gaat op zwart.
Na minuutje of zo komt alles vanzelf weer terug.
Ik houd t er maar op dat ik wil ontgrendelen precies op moment dat t toestel dit zelf ook wil doen op moment dat ie van lader af komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
[...]

Ik had ditzelfde probleem nadat ik een nummer vanuit Whatsapp toevoegde aan mijn contacten :( .

Uiteindelijk bleek er het volgende probleem te zijn: In outlook waren er bij mij twee contactlijsten ontstaan, eentje met de naam "contactpersonen", en daarin bijna al mijn contacten, en een nieuwe lijst "contacts", met daarin de nummers vanuit Whatsapp.
Mijn telefoon bleek de lijst met de naam "contacts" te synchroniseren, en zag niet de andere lijst. Helaas is het niet mogelijk om de nieuwe lijst te verwijderen. Ook is het niet mogelijk om op je telefoon te kiezen voor die andere lijst van contacten.

Nadat ik al mijn telefoon had gereset bleef het probleem bestaan. Ook een taalwijziging (van engels naar nederlands) hielp niet. Volgens de help-pagina's van microsoft zijn de lijsten ook niet samen te voegen, en kun je ook contacten niet van lijst laten veranderen.
Maar.. Dat is niet waar! als je het outlook-pakket hebt op een pc, dan kun je die gebruiken om je account aan toe te voegen (ik heb het gedaan met een laptop-van-de-zaak), waarna je in dit pakket gewoon al je contacten in de oude lijst kunt oppakken en in de nieuwe lijst kunt zetten. De oude lijst is dan leeg, de nieuwe lijst bevat alles.
En een paar minuten later had mijn telefoon alle contacten weer >:) .

Jammer dat ik dit pas uitvond toen ik mijn telefoon al had gereset. Bij de reset ben ik mijn focussed inbox in de mailapp op mijn telefoon kwijt geraakt, en ik kan hem niet meer instellen :( . Als iemand hier nog een oplossing voor weet dan hoor ik het héél graag!

• r2504
Vandaag m'n batterij teruggezonden die ik onlangs bij Coolblue heb gekocht... telefoon deed het amper beter dan met m'n oude batterij, constant bleek m'n telefoon uit te staan (ondanks dat de batterij nog > 40% zat), opladen via m'n powerbank lukte niet, ...

Ondanks dat de batterij een Microsoft label had was er dus duidelijk iets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:49:
Vandaag m'n batterij teruggezonden die ik onlangs bij Coolblue heb gekocht... telefoon deed het amper beter dan met m'n oude batterij, constant bleek m'n telefoon uit te staan (ondanks dat de batterij nog > 40% zat), opladen via m'n powerbank lukte niet, ...

Ondanks dat de batterij een Microsoft label had was er dus duidelijk iets mis mee.
Zelfde hier - maar met batterij van Coolblue en Replacedirect.

Net zo slecht als het origineel en overigens waren ze beiden origineel (nl. voorzien van hologram Microsoft logo).

Drie batterijen heb ik nu dus, de oudste is +/- 1 jaar oud - de rest nooit gebruikt en net zo slecht.

Conclusie?

Het ligt niet aan de batterij, maar aan de telefoon / het OS...

Soms doe ik 'zo waar' 1 dag met de batterij, maar tegelijk moet ik hem net zo goed 3x per dag opladen (bij bijna nooit gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:13:

Dit kan ik moeilijk geloven want het constant uitvallen van de telefoon was meteen gedaan nadat ik de originele batterij terug plaatste. Ook het opladen via m'n powerbank werkt nu terug wat met de nieuwe batterij niet lukte (ging niet in laadstand, soms voor enkele seconden maar laadde niet echt).

Het gekke is dat de eerste keer ik de nieuwe batterij van Coolblue gebruikte de telefoon zelfs vier dagen meeging, de volgende keren ging het echter snel terug bergaf (ik dacht eerst dat dit veroorzaakt werd door een WDRT met een mogelijks slechte backup die ik had terug gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertedntz
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-05 17:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maaltijd < Mosterd :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

P_Tingen

omdat het KAN

b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:13:
[...]
Conclusie?

Dan hooguit aan de combi van OS en toestel, want mijn 735 doet het als een malle

(behalve dan inconsequent gedrag van Edge)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBaldEagle
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-04 21:11
Gents,

Ik heb de afgelopen periode veel "ruzie" gemaakt met mijn 950, en stond op het punt om afscheid te nemen van het toestel, omdat ik de volgende irritaties had:
- Uitvallen telefoon
- Spontaan extreem warm worden
- Zeer korte gebruiksduur
- Crashende apps

In een laatste wanhoopspoging heb ik een harde reset uitgevoerd http://www.hardreset.info...soft/microsoft-lumia-950/ waarna ik "voor straf" een groot deel van de apps opnieuw mocht installeren, en alles al weer 3 weken als een zonnetje draait.

Hopelijk werkt dit voor jullie ook!

Gelukkig nieuwjaar met de Lumia 950!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik had op mijn Lumia 950 ook al een tijdje geen contacten meer. Op Outlook.com zag ik ze gewoon nog wel staan. Beetje rondgekeken en al mijn contacten stonden in een submap "Contactpersonen". Er was ook een submap "Contacts", maar die was leeg. Alle contactpersonen geëxporteerd uit Contactpersonen en geïmporteerd in Contacts (want gewoon de submap wijzigen kan natuurlijk niet :? ) en voila, ze verschijnen weer op de Lumia. Misschien heeft iemand er nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
P_Tingen schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 07:59:
[...]

Dan hooguit aan de combi van OS en toestel, want mijn 735 doet het als een malle

(behalve dan inconsequent gedrag van Edge)
Mijn ervaring:
Oude accu er uit en nieuwe er in (08012017) >> allerlei gekke storingen. Met name dat als ie van GLIMP-scherm naar vergrendelscherm gaat, hij hlemal op zwart gaat. Alleen powerknop lang ingedrukt houden doet toestel rebooten en dan doet ie weer wat i moet doen...
Reboot ik niet...dan trekt ie de accu gewoon leeg. (wordt niet extreem warm)

Nieuwe accu er uit en oude er weer in... en alles lijkt weer normaal....
Ik heb dan toch wel de indruk dat t echt aan de accu ligt... maar ja... wie ben ik....;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peerke63 schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:53:
[...]
Mijn ervaring:
Oude accu er uit en nieuwe er in (08012017) >> allerlei gekke storingen. Met name dat als ie van GLIMP-scherm naar vergrendelscherm gaat, hij hlemal op zwart gaat. Alleen powerknop lang ingedrukt houden doet toestel rebooten en dan doet ie weer wat i moet doen...

Ik heb dan toch wel de indruk dat t echt aan de accu ligt... maar ja... wie ben ik....;)
De 01-2017 accu voor de XL lijkt imitatie te zijn als je de ervaringen her en der (ook in dit topic) moet geloven.
Daarmee gaat je toestel-betrouwbaarheid er alleen maar mee op achteruit i.p.v. vooruit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
hardware-lover schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:06:
[...]

De 01-2017 accu voor de XL lijkt imitatie te zijn als je de ervaringen her en der (ook in dit topic) moet geloven.
Daarmee gaat je toestel-betrouwbaarheid er alleen maar mee op achteruit i.p.v. vooruit.
Wel jammer want die kwam wel van Coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

peerke63 schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:53:
[...]

Mijn ervaring:

Opmerkelijk dat mijn toestel dat nu doet, terwijl de originele accu er in zit (~2 jaar oud). Dan geven die imitatie dingen dus meteen de issues die een oude originele accu pas na lange tijd geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peerke63 schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:22:
[...]
Wel jammer want die kwam wel van Coolblue
https://www.pdashop.nl/pr...950-xl-accu-3340-mah.html

Waarmee niet gezegd is dat ze daar alleen maar het 01-2017 model hebben aangeboden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Hebben jullie ook vaak het probleem dat je niet op kunt nemen omdat je eerst de vergrendeling naar boven moet schuiven wat op dat moment dan niet werkt.
Is hier een work-around voor, of een andere instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Shaggie_NB schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:45:
Hebben jullie ook vaak het probleem dat je niet op kunt nemen omdat je eerst de vergrendeling naar boven moet schuiven wat op dat moment dan niet werkt.
Nope... geen probleem mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mocht gewicht en dikte geen probleem zijn voor een 950 XL eigenaar ;)

9300 mAh voor de 950 XL.
Afbeeldingslocatie: https://mugenpoweronline.com/image/cache/950XL/HLI_MS950XLXL_White_Back2-500x500.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Shaggie_NB schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:45:
Jammer..
Dit is bij ons op het werk namelijk een van de meest gemelde klachten m.b.t. deze telefoon...
Als er iemand wel iets zinnigs over te melden heeft dan hoor ik dit graag!

[ Voor 36% gewijzigd door Shaggie_NB op 31-12-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
hardware-lover schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:31:
[...]

https://www.pdashop.nl/pr...950-xl-accu-3340-mah.html

Waarmee niet gezegd is dat ze daar alleen maar het 01-2017 model hebben aangeboden.
En nu staat er..."niet meer leverbaar"...

Beste wensen voor t nieuwe jaar!!! o<:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peerke63 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:54:
[...]
En nu staat er..."niet meer leverbaar"...

Beste wensen voor t nieuwe jaar!!! o<:) :)
Dat was ook deels de boodschap die ik duidelijk wilde maken, Coolblue heeft de levering stopgezet door de slechte ervaringen met specifiek die accu. Elders wordt ie (01-2017) nog wel aangeboden maar ook daar zie je voornamelijk slechte reviews. Maar sommige handelaren kunnen nog wel een originele accu leveren, het is alleen heel goed zoeken.

Goed nieuwjaar toegewenst.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
hardware-lover schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:36:
Mocht gewicht en dikte geen probleem zijn voor een 950 XL eigenaar ;)

9300 mAh voor de 950 XL.
[afbeelding]
Ja, ik zit er wel naar te kijken... Moet dan alleen een nieuwe bumpercase hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Wailing_Banshee schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:25:
[...]

Ja, ik zit er wel naar te kijken... Moet dan alleen een nieuwe bumpercase hebben :P
En dan past ie waarschijnlijk ook niet meer in de Brodit-houder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
peerke63 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:02:
[...]

En dan past ie waarschijnlijk ook niet meer in de Brodit-houder...
Die heb ik toch niet en ook geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:11
Is het iemand al gelukt om de 950 verbinding met wifi te laten houden als het lockscreen actief is?

Ik heb overal gezocht, maar nog niemand gevonden met een antwoord. Hiervoor had ik een 650 en die bleef gewoon met wifi verbonden en vindbaar voor domoticz als het lockscreen actief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:26

Radeon

Today is a good day to die

EJanus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:40:
Is het iemand al gelukt om de 950 verbinding met wifi te laten houden als het lockscreen actief is?

Ik heb overal gezocht, maar nog niemand gevonden met een antwoord. Hiervoor had ik een 650 en die bleef gewoon met wifi verbonden en vindbaar voor domoticz als het lockscreen actief was.
Dit heeft altijd al gewerkt naar mij weten, alleen de begin tijd van WP8 gooide die de wifi eruit bij het lockscreen.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJanus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:40:

Aangezien ik via de 950, Whatsapp Web gebruik op een ander toestel, lijkt het mij dat de 950 via Wifi verboden blijft (bij gebruik van beide toestellen in huis en via Wifi verbonden). De Lumia ligt daarbij soms uren onaangeraakt op een tafel.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 05-01-2018 20:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
Dat is dan apart. Ik heb namelijk Domoticz zo ingesteld dat hij om de minuut mijn 950 pingt. Als er geen antwoord komt weet Domoticz dat ik niet thuis ben. Zodra er wel weer een antwoord komt, ben ik dus weer thuis.

Met mijn 650 werkte dat vlekkeloos. Op de 640 van mijn vriendin nog steeds.

Maar nu met mijn 950 werkt het niet meer. Als die een tijdje op het lockscreen staat, reageert hij een lange tijd niet meer op de ping. Daardoor denkt Domoticz dat ik niet thuis ben en dat is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@EJanus Ik heb even wat uitgebreider getest met mobiele data uit.

Ik denk dat je gelijk het v.w.b. het wegvallen van de wifi verbinding bij lockscreen, het is echter wel zo dat wifi direct terugkomt indien (in mijn geval Whatsapp Web), een verzoek doet aan de telefoon om de verbinding te delen. Het lockscreen blijft echter wel actief. Op een of andere wijze is de 950 dus wel benaderbaar via Wifi maar misschien enkel om een trigger te ontvangen, éénrichtingsverkeer dus, tot de 950 vind dat er een actie plaats zou moeten vinden. Enkel pingen is niet voldoende als trigger.

Ik ping naar de 950 met lockscreen actief en krijg geen response. Zodra ik echter WA Web actieveer op het andere toestel, komt de 950 (onzichtbaar) tot leven en reageert ie op ping. Na zo'n 30 sec. inactiviteit via WA Web reageert ie niet meer op ping. Bij het verzenden van een WA Web berichtje krijgt de ping meteen respons, enz...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
@hardware-lover bedankt voor het testen! Ik moet er dus voor zorgen dat voordat ik een ping stuur, iets de 950 triggert om een response te geven.

Daar ga ik eens een nachtje over slapen... Als iemand een mooie oplossing weet, dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Kan je het niet via de router doen? Die van mij geeft duidelijk aan welke apparaten er zijn ( IP-adressen op MAC gerelateerd) , en ook welke apparaten on en offline zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Kan er iemand de GSM signaalsterkte aflezen op z'n carkit bij een lock-screen ?

Ik zie op m'n carkit nog wel de GSM signaalsterkte maar deze is steeds 0 (allemaal grijze balkjes dus) tot ik de powerknop aanraak (dat krijg ik de werkelijke signaalsterkte te zien). Ik heb de indruk dat dit een soort Bluetooth powersave is want vroeger zag ik wel constant de signaalsterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
EJanus schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 00:31:
Als iemand een mooie oplossing weet, dan hoor ik dat graag!
Misschien zelf een background task schrijven die iedere x-minuten je router pingt.

Vermoedelijk gaat dit je batterij duur wel niet ten goede komen (waarschijnlijk is dat de reden dat de WIFI down gaat nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
r2504 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:31:
Kan er iemand de GSM signaalsterkte aflezen op z'n carkit bij een lock-screen ?

Ik zie op m'n carkit nog wel de GSM signaalsterkte maar deze is steeds 0 (allemaal grijze balkjes dus) tot ik de powerknop aanraak (dat krijg ik de werkelijke signaalsterkte te zien). Ik heb de indruk dat dit een soort Bluetooth powersave is want vroeger zag ik wel constant de signaalsterkte.
Ik zie wel de signaal sterkte, en percentage van de accu op mijn carkit (Renault Clio). Wat ik sinds de laatste paar builds wel heb, is dat de telefoon na enige dagen niet wil connecten met de carkit, terwijl ik wel verbinding heb met mijn Fitbit. Effe de Bluetooth disabelen, en daarna weer enabelen helpt vaak wel. Al duurt dat wel vaak ongeveer een minuut voordat ik weer kan enabelen. Tot eind vorig jaar had ik hier geen last van. Maar MSFT is bezig met de Bluetooth stack, ook ivm Fitbit en Garmin, maar haast hebben ze niet meer om dit fatsoenlijk te fixen...
Pagina: 1 ... 124 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.