Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:35
Net bericht gehad dat ik van Coolblue een nieuwe batterij krijg... al vrees ik ervoor dat die ook hetzelfde probleem zal hebben (vermoedelijk hebben zij ook een ganse slechte batch gekocht).

Edit: Ondertussen een nieuwe batterij ontvangen van CB maar echt vooruit ben ik er niet op gegaan... voorlopig schakelt de telefoon zichzelf nog niet constant uit zoals hij met de vorige batterij deed (ook al gaf die nog 60% aan), maar echt lang doe ik er nog steeds niet mee. Heb nog niet echt een controle gedaan maar ik heb de indruk dat hij leeg loopt tegen zo'n 8% per uur. Misschien dus nogmaals een WDRT doen ?

Edit2: Weet iemand wat de normale laadtijd is op een 950 ? Ik zit nu op 31% en hij geeft 2u 24 minuten aan.

[ Voor 60% gewijzigd door r2504 op 15-01-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
helaas na 2 jaar overgestapt van de 950 xl naar de galaxy s8+
Wat een verademing dat apps gewoon lekker werken en dat je telefoon gewoon doet wat je verwacht dat hij moet doen!
Maar wat een baggerzooi wat android ofwel samsung allemaal aan je vraagt qua permissies per app!
Echt een schitterend toestel en werkt prima maar godver, wat mis ik mijn windowstoestel!
ik voel me een slaaf van mijn telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28
maemo schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 01:05:
Wat een verademing dat apps gewoon lekker werken en dat je telefoon gewoon doet wat je verwacht dat hij moet doen!
Maar wat een baggerzooi wat android ofwel samsung allemaal aan je vraagt qua permissies per app!
Echt een schitterend toestel en werkt prima maar godver, wat mis ik mijn windowstoestel!
Mijn moeder heeft recentelijk ook een nieuwe S8+ gekocht dus ik mocht hem even inrichten (ze was altijd al Samsung gewend, ze had een Note), alles overzetten, etc. Ik heb er een week mee gespeeld, en uiteindelijk is mijn vermoeden bevestigd: ik hoef geen S8+. Ik weet niet wat het precies is, maar ik vind het een bagger telefoon :p Ben al jaren Android gewend (tablet + Yotaphone), dus dat is het niet...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
r2504 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:07:
Net bericht gehad dat ik van Coolblue een nieuwe batterij krijg... al vrees ik ervoor dat die ook hetzelfde probleem zal hebben (vermoedelijk hebben zij ook een ganse slechte batch gekocht).

Edit: Ondertussen een nieuwe batterij ontvangen van CB maar echt vooruit ben ik er niet op gegaan... voorlopig schakelt de telefoon zichzelf nog niet constant uit zoals hij met de vorige batterij deed (ook al gaf die nog 60% aan), maar echt lang doe ik er nog steeds niet mee. Heb nog niet echt een controle gedaan maar ik heb de indruk dat hij leeg loopt tegen zo'n 8% per uur. Misschien dus nogmaals een WDRT doen ?

Edit2: Weet iemand wat de normale laadtijd is op een 950 ? Ik zit nu op 31% en hij geeft 2u 24 minuten aan.
Mijn XL is helemaal opgeladen in ongeveer 1,5 uur met de USB-C lader. Als je Wifi en mobiele data uitzet is ie in 30 minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maemo schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 01:05:
Ook ik heb inmiddels een "High end" Android, maar de vervanger van mijn XL wordt het nog steeds niet. Het blijft mijn tweede toestel, er zit dan ook geen SIM in. Buiten het gemis van enkele apps (het is eigenlijk vooral het gebrek aan updates van bepaalde apps), is de XL op diverse vlakken nog steeds de meerdere t.o.v. mijn Android met Oreo 8.

Wel zitten er bepaalde instellingen en voorzieningen in het Android OS die ik graag in het Windows OS had teruggezien, dit zonder twijfel, maar die gaan er helaas niet meer komen gezien de W10 Mobile gedachtegang van Microsoft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
hardware-lover schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:40:
[...]

Ook ik heb inmiddels een "High end" Android, maar de vervanger van mijn XL wordt het nog steeds niet. Het blijft mijn tweede toestel, er zit dan ook geen SIM in. Buiten het gemis van enkele apps (het is eigenlijk vooral het gebrek aan updates van bepaalde apps), is de XL op diverse vlakken nog steeds de meerdere t.o.v. mijn Android met Oreo 8.

Wel zitten er bepaalde instellingen en voorzieningen in het Android OS die ik graag in het Windows OS had teruggezien, dit zonder twijfel, maar die gaan er helaas niet meer komen gezien de W10 Mobile gedachtegang van Microsoft.
Tsja, ik vind het echt heel jammer, was echt fan van deze 950 xl maar ben best blij met de galaxy s8+.
Ik ben al jaren aan het klooien met telefoons.
Kom eerst van de nokia n95, fijn toestel voor die tijd.
Daarna de nokia n900,(vandaar mijn nick), die was echt super, een echte alleskunner.
Vandaar een tussenjaartje met de lumia 520, mijn eerste ervaring met windows mobile en geen verkeerde.
Toen kwam de jolla, die zou het wel worden dacht ik maar dus niet.
De Jolla met sailfish werkte echt heel prettig en ik start hem nog steeds wel eens op, jammerlijk mislukt.
Dus over naar de microsoft 950xl en dat was 2 jaar geleden een prima telefoon met een prima camera.
Jolla gooide de handdoek in de ring, microsoft ook!
Al deze telefoons hadden prima eigenschappen en dat waardeerde ik in ze maar het app-gapp draaide ze de nek om.
Nu met de galaxy s8+ merk ik hoe apps horen te werken maar aangezien ik steeds telefoons kies die binnen 2 jaar niet meer meetellen zie ik het zwaar in voor samsung!
Sorry samsung!
Over 2 jaar maak ik apple kapot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
hardware-lover schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:40:
[...]

Wel zitten er bepaalde instellingen en voorzieningen in het Android OS die ik graag in het Windows OS had teruggezien
Aan welke dingen denk je dan... want ik mis eigenlijk niet echt iets in het Windows Mobile OS waar ik zo meteen aan kan denken (wel massa dingen in Android in iOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:17:
[...]
Aan welke dingen denk je dan... want ik mis eigenlijk niet echt iets in het Windows Mobile OS waar ik zo meteen aan kan denken (wel massa dingen in Android in iOS).
Vooropgesteld dat ik het over het gebruik in het Nederlands heb.

In random volgorde.

- Stiltetijd (met keuze waardoor ik wel gestoord zou mogen worden)
- Nederlandse spraak (hoewel niet heel echt prettig om naar te luisteren, maar het werkt)
- Nachtverlichting
- Prettig snelle app store (wel wat meer bijzaak, maar toch)
[edit] - Wifi instellingen onder lockscreen (mate van activiteit)

Zijn er een paar die mij zo te binnen schieten.

Maar nu mag jij met wat je mist in Android (Oreo)?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 17-01-2018 21:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Quiet hours is beschikbaar (via Cortana) en werkt prima (al zou het wel fijn zijn dat je de uren per dag kon instellen). Wat je verstaat onder nachtverlichting is me niet duidelijk... via Glance heb ik wel iets dat daarvoor kan doorgaan. Met de snelheid van de app store heb ik niet echt een probleem... wel het feit dat sommige dingen soms niet te vinden zijn (en er toch inzitten).

Wat is mis in Android... consistentie (kleuren, widgets, ...), een nette interface, de mogelijkheid van individuele dingen te pinnen (bv. Home/work mailbox, Sonos speakers zelf, contacten, ...) en hiervan status te zien zonder de apps te openen (zoals Live Tiles), deftige gegroepeerde notififcaties, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:45:
Quiet hours is beschikbaar (via Cortana) en werkt prima.
"Vooropgesteld dat ik het over het gebruik in het Nederlands heb." :(:)
Stilte-uren zijn dus niet beschikbaar voor mij, zo ook geen spraak.
Met de snelheid van de app store heb ik niet echt een probleem... wel het feit dat sommige dingen soms niet te vinden zijn (en er toch inzitten).
In vergelijking met de Android store is het verschil opvallend groot in snelheid. Openen van de store en installeren/updaten van apps. Maar dat is ook voor mij, zoals eerder aangegeven, niet werkelijk een probleem. Voor mij maakt Android alleen duidelijk hoe snel dat zou kunnen gaan in de praktijk. Het enige waar ik mee zit is dat ik een high end Android toestel (Snapdragon 835) aan het vergelijken ben met een toestel wat al 2 jaar op de markt is, en een mogelijk langzamer gebruik van de store heeft daar misschien ook mee te maken.
Wat je verstaat onder nachtverlichting is me niet duidelijk... via Glance heb ik wel iets dat daarvoor kan doorgaan.
Nachtlamp heet die optie binnen Windows 10 (niet mobiel), maak ik graag gebruik van, het is bedoelt om het blauwe uit je scherm te halen zodat de nachtrust wat beter zou kunnen verlopen. Heeft het als update niet gehaald naar W10M, wel naar W10.

Glance is geweldig, maar ook niet volledig consistent bij gebruik. Wat jij bedoelt is de nachtmodus, dat is wat anders. De Nokia 8 heeft een soort van glance, wel zeer beperkt met zijn info.
Wat is mis in Android... consistentie (kleuren, widgets, ...), een nette interface, de mogelijkheid van individuele dingen te pinnen (bv. Home/work mailbox, Sonos speakers zelf, contacten, ...) en hiervan status te zien zonder de apps te openen (zoals Live Tiles), deftige gegroepeerde notififcaties, ...
Als ik de keuze zou hebben dan zou ik dat soort zaken ook graag anders willen zien, zonder twijfel. Ik heb vanaf het begin de Microsoft Launcher in gebruik en deze wordt (gelukkig), toch steeds beter. Dus wie weet welke kant het daarmee nog opgaat in de toekomst?

Ik zie op het Android lockscreen, na een dubbele tik, toch van alles aan notificaties tevoorschijn komen, zonder te ontgrendelen. Ik kan de headers van mailtjes lezen en andere meldingen zien?

Edit: voor alle duidelijkheid, mijn Lumia 950XL blijft nu nog steeds eerste keuze ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb recent ergens gelezen dat Android/iOS het concept van deep-linking ook kennen... maw. je zou een shortcut kunnen plaatsen op je Homescreen naar een link binnen een applicatie... bv. m'n Home Inbox, m'n Work Inbox, m'n Sonos speaker in de badkamer, een specifiek contact, ...

Het enige probleem is dat er niet meteen iets concreet van kan vinden (wel voor developers), maar heeft Outlook (of een andere app) er ondersteuning voor en hoe maak je dergelijke links dan aan en zet je ze op je homescreen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:17:
Ik heb recent ergens gelezen dat Android/iOS het concept van deep-linking ook kennen... maw. je zou een shortcut kunnen plaatsen op je Homescreen naar een link binnen een applicatie... bv. m'n Home Inbox, m'n Work Inbox, m'n Sonos speaker in de badkamer, een specifiek contact, ...

Het enige probleem is dat er niet meteen iets concreet van kan vinden (wel voor developers), maar heeft Outlook (of een andere app) er ondersteuning voor en hoe maak je dergelijke links dan aan en zet je ze op je homescreen ?
Technisch is het inderdaad mogelijk - je kan een app oproepen en in plaats van 'de homepage' een willekeurige landings-page aangeven (desnoods met een follow-up actie, bv. open 'inbox zakelijk' / 'create new message').

Onder WP heb ik zelf veel apps gemaakt die dit deden en dat is voor Android dus ook mogelijk.

Maar ik kan er geen voorbeeld van geven, enkel bevestigen dat de API er wel voor is binnen Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:03
Voor diegene die nog op zoek zijn naar een originele accu voor de L950XL, Amazon heeft er nog een. Vorige week heb ik deze binnen gehad, snelladen werkt gewoon, het is alleen een oudere accu van september 2015. Maar met deze accu heb ik geen vreemde reboots meer. Accu duur is ook iets beter, mijn eigen ccu was daar nog niet zo slecht in. Allen is de prijs wel wat hoog.

https://www.amazon.de/gp/...age_o04_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Maar je krijgt er dan wel een mooi poetsdoekje bij. :D

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Amadeus1966 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:49:
Maar je krijgt er dan wel een mooi poetsdoekje bij. :D
Daar was ik in de eerste instantie naar op zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

ardvark99 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:54:
Voor diegene die nog op zoek zijn naar een originele accu voor de L950XL, Amazon heeft er nog een. Vorige week heb ik deze binnen gehad, snelladen werkt gewoon, het is alleen een oudere accu van september 2015. Maar met deze accu heb ik geen vreemde reboots meer. Accu duur is ook iets beter, mijn eigen ccu was daar nog niet zo slecht in. Allen is de prijs wel wat hoog.

https://www.amazon.de/gp/...age_o04_s00?ie=UTF8&psc=1
Woehoe, ik had hem al direct in mijn winkelwagentje gegooid maar kwam er nog net op tijd achter dat dit de XL accu betreft.

Ik ga op zoek naar een nieuwe accu voor mijn gewone 950. Ik heb hem niet direct nodig want de huidige is na een jaar of 2 nog prima maar begint wel langzaam iets minder capaciteit te krijgen. Bij een dag heel zwaar gebruik red ik het eind van de dag net niet meer waar dat voorheen nog geen probleem was. Haast heb ik dus niet maar ik wil eigenlijk nog niet van mijn toestel af, er is gewoon nog niet iets beters te koop (voor mij)

Bij mij staat altijd alles aan: wifi, BT, GPS, notificaties, email etc.

Op Amazon .DE kom ik er verschillende tegen maar ik heb geen idee of dit de originele of goede zijn.

Iemand een idee voor een betrouwbare leveranciers van goede accu's? na alle verhalen durf ik hem niet gewoon bij coolblue te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Indoubt schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:52:
[...]

Woehoe, ik had hem al direct in mijn winkelwagentje gegooid maar kwam er nog net op tijd achter dat dit de XL accu betreft.

[.....]

Bij mij staat altijd alles aan: wifi, BT, GPS, notificaties, email etc.

Op Amazon .DE kom ik er verschillende tegen maar ik heb geen idee of dit de originele of goede zijn.

Iemand een idee voor een betrouwbare leveranciers van goede accu's? na alle verhalen durf ik hem niet gewoon bij coolblue te bestellen.
Ik ben uit gegaan van de recensies bij de artikelen op Amazon. Zou gauw er iets bij staat van geen snelladen of mindere accuduur, zou ik naar de volgende kijken.

Inmiddels deze accu weer effe in gebruik, de accuduur is in de loop van tijd beter geworden, ik zie dat ook terug in het ontladingspercentage, die is ook lager geworden. Met mijn oude accu had ik de laatste maanden af en toe vreemde hangers of reboots, tot nu toe met deze accu geen last van gehad.
Kan dus weer ff vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Akku Original Microsoft BV-T4D LiIon Lumia 950 XL - 3270mAh + Gratis mungoo® Displayputztuch (voor €29,90)

3270mAh???
Normaal is ie 3340mAh meen ik... en die staat dan onder in het scherm aangeboden voor €14,45

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoef niet eens een originele te hebben, een goede 3th party zou ook al tof zijn. Voor mijn 820 had ik de laatste maanden eentje van Polarcell, en die was gewoon prima.

De accu van mijn 950 is niet zo beroerd als die van sommige anderen, maar zo af en toe valt ie ook uit bij de 30%, vooral als hij bij het laden opeens van 70% naar 100% is geschoten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
peerke63 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:15:
Akku Original Microsoft BV-T4D LiIon Lumia 950 XL - 3270mAh + Gratis mungoo® Displayputztuch (voor €29,90)

3270mAh???
Normaal is ie 3340mAh meen ik... en die staat dan onder in het scherm aangeboden voor €14,45
Klopt, misschien een tik fout, maar wanneer je de recensies leest van die goedkopere accu, zie je dat dat geen originele accu is. Van dat merk heb ik een paar maanden ook een accu gekocht, en idd troep.

Deze accu is in ieder geval wel goed, wel iets duurder, maar de moeite waard, zeker met dat poetsdoekje er bij. Misschien hebben ze een partij defecte L950XL's gekocht, en dat accu's los verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peerke63 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:15:

3270mAh???
Die 3270mAh is het minimum, dit staat zo ook op een origineel exemplaar vermeld.

Typical 3340mAh 12.9Wh Minimum 3270mAh 12.6Wh

Desbetreffende leverancier beschikt nog over originele exemplaren, hoewel blijkbaar van de eerste generatie.
Er is ook een imitatie 950 XL exemplaar te vinden op Amazon die goede recensies krijgt, maar daarbij is het niet duidelijk of deze ook Fast Charge ondersteunt. De imitatie is echter zowat net zo duur dan de originele (die werkelijk origineel blijkt te zijn).

Edit: bij navraag is door verkoper bevestigd dat de imitatie uitvoering ook Fast Charge zou ondersteunen.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 10-02-2018 12:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 16:43
Ik heb ook de accu op Amazon.de besteld. Ik zal hier na het weekend wel over rapporteren.
Aanleiding was instabiliteit, maar alleen in Outlook. Nou schijnt dat veroorzaakt te worden door de laatste build van Outlook en niet de accu. Hoop dat ze snel een update van Outlook mail maken, dit is niet werkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:28

GerCor

Zonder dallen geen pieken

r2504 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:31:
Kan er iemand de GSM signaalsterkte aflezen op z'n carkit bij een lock-screen ?

Ik zie op m'n carkit nog wel de GSM signaalsterkte maar deze is steeds 0 (allemaal grijze balkjes dus) tot ik de powerknop aanraak (dat krijg ik de werkelijke signaalsterkte te zien). Ik heb de indruk dat dit een soort Bluetooth powersave is want vroeger zag ik wel constant de signaalsterkte.
Zowel op de VW Caddy's van het werk als mijn privé VW Golf 7 zie ik signaalsterkte. Ook de status van de accu/batterij.

d:)b

Wat me wel opgevallen is bij de Caddy's met Android (werktelefoon). Ik rij door een gebied waar nagenoeg geen ontvangst is. Balkjes signaalsterkte blijven lege blokjes. Maar wil ik een collega bellen en ik druk op bellen, dan worden op dat moment de balkjes weer gevuld. M.a.w., de weergave klopt niet altijd met de werkelijkheid.

PS. Nog steeds geen weer op mijn 950. 'Niet beschikbaar' en afspraak met de buurtjes ook niet op de PC. Gaat er toch iets mis. Maar ondertussen geloof ik het wel, dat Microsoft. Totaal geen fut meer om dat uit te zoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 10-02-2018 11:54 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb ondertussen al de tweede batterij voor m'n 950 van Coolblue maar ook de deze is bij enig gebruik rond de middag al leeg (standaard gaat hij tegen 7 a 8% per uur). Batterij ziet er nochtans origineel uit... goede namaak dus, maar waar kan je nog een goede vinden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 16:43
PS. Nog steeds geen weer op mijn 950. 'Niet beschikbaar' en afspraak met de buurtjes ook niet op de PC. Gaat er toch iets mis. Maar ondertussen geloof ik het wel, dat Microsoft. Totaal geen fut meer om dat uit te zoeken.
Er zitten wat bugs in de laatste versies van Outlook. Mijn 950xl is nu niet meer werkbaar, crashes, lang laden....
Op desktop (outlook 2016) zit nu ook een bug bij het tonen van gecombineerde agenda's. Als je ze individueel bekijkt, zie je wel alles....
Het is bekend bij Microsoft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Wat bedoel je met bug bij gecombineerde agenda's ? Ik zie namelijk sinds een dikke maand het probleem dat ik slechts één item per dag in m'n weekview zie (terwijl er soms meerdere events zijn op die dag). Wanneer ik op de dag klik en deze open gaat dan zie ik wel alle events.

Het gekke is dat het niet consequent is... soms zie ik wel meerdere events, soms ook niet ?

PS. Heb twee Exchange accounts (eigenlijk drie als ik ook de MS account mee tel) geconfigureerd op m'n 950.

• KaleMarcus
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-08 12:35
Voor een topic over de Lumia 950/950XL gaat dit wel erg veel over Samsung en andere merken... Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn Lumia 950XL, namelijk dat de standby tijd van de telefoon van ongeveer 3 à 4 dagen bij normaal gebruik (mijn normaal gebruik!) naar nog maar amper 1 dag standby tijd is gegaan. Ik liet de batterij altijd leeglopen tot ongeveer 10 à 20% alvorens hem 's nachts een keer aan de lader te hangen. Ik heb de telefoon nu ongeveer 1 jaar en 3 maanden. Maar letterlijk van de ene op de andere dag loopt die batterij in amper 12 uur compleet leeg! Wie weet een oplossing?
KaleMarcus schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:50:
Voor een topic over de Lumia 950/950XL gaat dit wel erg veel over Samsung en andere merken... Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn Lumia 950XL, namelijk dat de standby tijd van de telefoon van ongeveer 3 à 4 dagen bij normaal gebruik (mijn normaal gebruik!) naar nog maar amper 1 dag standby tijd is gegaan. Ik liet de batterij altijd leeglopen tot ongeveer 10 à 20% alvorens hem 's nachts een keer aan de lader te hangen. Ik heb de telefoon nu ongeveer 1 jaar en 3 maanden. Maar letterlijk van de ene op de andere dag loopt die batterij in amper 12 uur compleet leeg! Wie weet een oplossing?
Nog niet direct een oplossing maar vooraf even de hint om eens te kijken onder de > Instellingen bij > Batterij en dan het > verbruik per App. Zie je daar iets opvallends of afwijkend t.o.v. enkele dagen eerder?

Maar als we dan toch bezig zijn, zit nog steeds de originele batterij in je telefoon en zo ja, welke productie-datum staat daarop vermeld?

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 22-02-2018 23:00 ]

Testing, one, two ...

• KaleMarcus
hardware-lover schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:57:
[...]

Nog niet direct een oplossing maar vooraf even de hint om eens te kijken onder de > Instellingen bij > Batterij en dan het > verbruik per App. Zie je daar iets opvallends of afwijkend t.o.v. enkele dagen eerder?

Maar als we dan toch bezig zijn, zit nog steeds de originele batterij in je telefoon en zo ja, welke productie-datum staat daarop vermeld?
Geen gekkigheid te zien tov de afgelopen dagen/weken. Ik doe niets anders met die telefoon dan de dagen/weken/maanden ervoor.

De productiedatum van de batterij kan ik niet achterhalen. Waar kan ik die terugvinden?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Keek voor de grap eens naar mijn accu verbruik, 82% skype, waarvan 79% op de achtergrond :+

Probleem alleen, zet je dat uit, mis je helft van de berichten (krijg er ~200 per dag).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

KaleMarcus schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:10:
[...]
[knip]

De productiedatum van de batterij kan ik niet achterhalen. Waar kan ik die terugvinden?
@KaleMarcus Op de batterij zelf. En kijk meteen even of de accu nog steeds geheel vlak is en niet een bolling vertoond.

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 23-02-2018 13:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Ik krijg m'n mail niet meer geopend! Hij start op, laat een leeg scherm zien en sluit weer af...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:03:
Ik krijg m'n mail niet meer geopend! Hij start op, laat een leeg scherm zien en sluit weer af...
Geen problemen hier met alleen exchange accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
ardvark99 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:06:
[...]

Geen problemen hier met alleen exchange accounts.
Ik heb zelfs al m'n accounts verwijderd, maar nog wil hij niet eens openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:14:
[...]

Ik heb zelfs al m'n accounts verwijderd, maar nog wil hij niet eens openen...
Om wat voor soort accounts gaat het? Ligt het probleem niet bij de mail server?

Edit: Net op nu.nl:

https://www.nu.nl/interne...go-getroffen-storing.html

[ Voor 16% gewijzigd door ardvark99 op 23-02-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
ardvark99 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:18:
[...]

Om wat voor soort accounts gaat het? Ligt het probleem niet bij de mail server?
outlook (hotmail), google en een pop3 account. De hele app wil niet meer starten. Hij start op, je krijgt een mooi scherm waar wat menu items staan (het hamburger menu, de "All" en die 5 opties onderin). Voor de rest is hij helemaal zwart...

Ben nu afhankelijk van die vreselijke outlook client van Android, waar je niet eens een pop3 account mee kunt instellen (en het gaat me juist om dat pop3 account...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:28

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:21:
[...]

outlook (hotmail), google en een pop3 account. De hele app wil niet meer starten. Hij start op, je krijgt een mooi scherm waar wat menu items staan (het hamburger menu, de "All" en die 5 opties onderin). Voor de rest is hij helemaal zwart...

Ben nu afhankelijk van die vreselijke outlook client van Android, waar je niet eens een pop3 account mee kunt instellen (en het gaat me juist om dat pop3 account...)
Softreset al geprobeerd/Accounts verwijderen en weer toevoegen na een softreset? Ik heb namelijk ook nergens last van.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 23-02-2018 10:41 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleMarcus
hardware-lover schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:31:
[...]

@KaleMarcus Op de batterij zelf. En kijk meteen even of de accu nog steeds geheel vlak is en niet een bolling vertoond.
Accu is van 14-09-2015 en hij ziet er onberispelijk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KaleMarcus schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:31:
[...]
Accu is van 14-09-2015 en hij ziet er onberispelijk uit!
Duidelijk. Als je verder niets vreemds ziet in het app verbruik, dan zou je toch gaan denken aan een min of meer versleten accu en dit zou ook niet zo vreemd zijn gezien de leeftijd van het toestel en die van de originele accu.

Je hebt geen last van app crashes of spontane vastlopers/reboots?
Laadtijden en laadgedrag, met originele lader, lijken ook nog normaal?

Je zou een poging met volume omlaag+power toets ingedrukt houden (beiden vasthouden tot herstart en voelbare trilling, dan loslaten) kunnen nemen. Daarna kijken wat dat brengt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleMarcus
hardware-lover schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:58:
[...]

Duidelijk. Als je verder niets vreemds ziet in het app verbruik, dan zou je toch gaan denken aan een min of meer versleten accu en dit zou ook niet zo vreemd zijn gezien de leeftijd van het toestel en die van de originele accu.

Je hebt geen last van app crashes of spontane vastlopers/reboots?
Laadtijden en laadgedrag, met originele lader, lijken ook nog normaal?

Je zou een poging met volume omlaag+power toets ingedrukt houden (beiden vasthouden tot herstart en voelbare trilling, dan loslaten) kunnen nemen. Daarna kijken wat dat brengt?
De telefoon vertoont totaal geen gekkigheden, anders dan die snel leeglopende batterij. De harde reboot heb ik gisteren al een keer uitgevoerd, maar tot nu toe lijkt dat geen verandering te geven. De accu zou normaliter op moment van schrijven op ongeveer 85/90% staan, nu staat hij alweer op 61%. Als ik straks thuis ben is dat rond de 40% terwijl hij alleen maar standby is en ik er niets mee doe. Dus ja, dat lijkt op een versleten accu denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Boodschap lijkt me duidelijk.
Het licht was al uitgedaan.
Nu zijn ze druk bezig de zolder leeg te halen.

Hoe noemen ze dat ook maar?
Oja, garage sale.

Maar wat een bedragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zou er best nog een 2de bijkopen, maar niet voor zulke bedragen. Goed, ben nu weer 2 apps kwijt, kwam ik bij foto's en onedrive tot een grote teleurstelling bij Android, dat ik helemaal geen reden nog zie over te stappen.

Goed, zelfs m'n nieuwe accu trek ik nu gewoon 80% tot nu leeg (heb nog 17%), maar gelijktijdig dit ook getest op mijn Nokia 5 en die is tegen uur of 3 s'middags al gewoon leeg :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heel jammer, maar de 950XL is inmiddels helaas niet meer dan een fototoestel met simkaart en dus geen 500 dollar waard. Gelukkig doen mijn apps het nog allemaal wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Frieda schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:23:
Heel jammer, maar de 950XL is inmiddels helaas niet meer dan een fototoestel met simkaart......
Dat heb ik ook met al die andere toestellen.
Tot zover is er voor mij nog steeds niets nieuws onder de zon.
Tenminste niet waar ik warm van wordt.

Het enige ongemak wat ik momenteel ondervind is de verne##te pdf.
Nu is daar wel weer een app voor, maar toch.......
Dit had allang opgelost moeten zijn.

Morgen even met de toiletjuffrouw van MS praten,
deze heeft denk ik meer invloed dan wie dan ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Amadeus1966 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:55:
[...]

Dat heb ik ook met al die andere toestellen.
Tot zover is er voor mij nog steeds niets nieuws onder de zon.
Tenminste niet waar ik warm van wordt.
Al die nieuwe toestellen zijn leuk, maar net niet. Of geen Qi, of geen externe opslag, of geen koptelefoon aansluiting...
Het enige ongemak wat ik momenteel ondervind is de verne##te pdf.
Nu is daar wel weer een app voor, maar toch.......
Dit had allang opgelost moeten zijn.

Morgen even met de toiletjuffrouw van MS praten,
deze heeft denk ik meer invloed dan wie dan ook....
Ik mis alleen mijn mail app... ik krijg hem gewoon niet meer aan de praat. Ook een soft reset werkt niet (moest wel even opzoeken hoe ik dat moest doen, heb ik nog nooit gebruikt en dat wil wat zeggen!) Als ik naar de reviews van de app kijk, ben ik niet de enige die er last van heeft. Ik zou een factory reset kunnen doen, (geen idee hoe, maar dat kan ik vast wel ergens vinden), maar dan moet ik alles weer installeren :p En ik heb geen idee hoe dat dan met m'n foto's enzo gaat... (mag duidelijk zijn, heb ik ook nog nooit gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:44:
[...]

Ik mis alleen mijn mail app... ik krijg hem gewoon niet meer aan de praat. Ook een soft reset werkt niet (moest wel even opzoeken hoe ik dat moest doen, heb ik nog nooit gebruikt en dat wil wat zeggen!) Als ik naar de reviews van de app kijk, ben ik niet de enige die er last van heeft. Ik zou een factory reset kunnen doen, (geen idee hoe, maar dat kan ik vast wel ergens vinden), maar dan moet ik alles weer installeren :p En ik heb geen idee hoe dat dan met m'n foto's enzo gaat... (mag duidelijk zijn, heb ik ook nog nooit gedaan).
Factory reset is doodsimpel. Een backup maken ook. Lijkt me in jouw geval de beste oplossing. En voor een tweaker niet zo'n probleem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
coenox schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:31:
[...]

Factory reset is doodsimpel. Een backup maken ook. Lijkt me in jouw geval de beste oplossing. En voor een tweaker niet zo'n probleem toch?
Backup maken en terugzetten als je problemen hebt met een app lijkt me niet zo verstandig. En het probleem is dat ik geen idee heb wat ik nou moet veilig stellen en wat niet (en natuurlijk de tijd die je nodig hebt om alles weer te krijgen zoals je het wilt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:17:
[...]

Backup maken en terugzetten als je problemen hebt met een app lijkt me niet zo verstandig. En het probleem is dat ik geen idee heb wat ik nou moet veilig stellen en wat niet (en natuurlijk de tijd die je nodig hebt om alles weer te krijgen zoals je het wilt...)
Als standaard jouw foto's en video's (en andere documenten) op een SD kaartje worden opgeslagen, is dat al geen probleem. Backup maken kan je in instellingen menu doen (Bijwerken en beveiliging), factory reset doe je vanuit Systeem/Info > knop Fabrieksinstellingen. Wanneer de telefoon weer opgestart is, en om jouw MS account vraagd, wordt er gekeken naar een backup, en krijg je de mogelijkheid om die terug te zetten.
Enige apps zou je opnieuw in moeten stellen, zoals banken apps (zover die er nog zijn), en Whatsapp moet je waarschijnlijk van te voren nog een backup ergens op doen.
Wanneer je veel spelletjes speelt, ben je waarschijnlijk de spelniveau's kwijt.

Meestal is het doen van een fabrieksreset zo gepiept, klein uurtje (Daarna worden nog wel alle gedownloade apps weer gedownload, dit kan langer duren), maar dan is het vaak ook de moeite waard, OS is weer lekker fris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:17:
[...]

Het is altijd te proberen. En als het niet lukt kun je alsnog alles één voor één terugzetten. Tijd lijkt me je grootste probleem dan. Maar ik denk dat het sneller gaat dan blijven zoeken naar een oplossing. Maar dat is aan jou. Mijn Windows telefoon is een hobby, voor dagelijks gebruik heb ik inmiddels een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Je kan er ook voor kiezen om er een compleet schone windows versie erop te zetten ipv het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

....om het even moeilijker te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Wailing_Banshee update van mail en agenda app. Nieuwe ronde nieuwe kansen 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Weet er iemand wat de maximum laadstroom is van de Lumia 950 ?

Ik heb er een USB tester tussen geplaatst maar ik kom niet boven de 1A (eerder een schommeling tussen 0.66A en 1A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:33:

Ik heb er een USB tester tussen geplaatst maar ik kom niet boven de 1A (eerder een schommeling tussen 0.66A en 1A).
5V/3A?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:33:

Iets van 3A op 5V ofzo, hij alleen nogal apart, want hij heeft geen QC, maar alleen USB-C protocol, dus lang niet alle laders gaan er goed mee om.

Heb laatst een Blitzwolf USB-C lader gekocht, dus ook alleen met USB-C uit, en die laadt in combinatie met een goede kabel goed snel

Aan een normale lader krijg ik vaak 2A als de telefoon redelijk leeg is, de stroom wordt lager naarmate de telefoon meer opgeladen is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
Amadeus1966 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:47:
Je kan er ook voor kiezen om er een compleet schone windows versie erop te zetten ipv het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

....om het even moeilijker te maken.....
Heb ik inmiddels gedaan nadat ik van alles geprobeerd heb om een pdfje te openen.
Plants vs Zombies ben ik nu kwijt en een tal van kleine andere irritaties komen boven, zoals een flets lichtgroen verbleekt scherm die af en toe opsteekt en ook zo weer verdwijnt.
Ook de 950 van mijn vrouw en de 950 van mijn collega openen geen pdfjes terwijl we er best afhankelijk van zijn.

Wat kunnen die technici, marketinglui en aandeelhouders er een fantastische klotezooi van maken zeg. Daar moet je echt gestudeerd voor hebben.

Ik krijg een beetje een Nokia e7 dejavu, het vertrouwen in de techsector is tot vriespunt gedaald.
Heeft de toiletjufrouw misschien inmiddels een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Nu online

The_Scarabial

MTB for life!

Zijn er meer mensen die last beginnen te krijgen van afgesleten usb-c kabel of de usb-c aansluiting op de telefoon. Ik merk dat de USB stekker op mn Lumia 950 heen en weer kan bewegen en dat als ie niet goed is geplaatst dat ie dan ook niet oplaadt. Op mn lumia 950XL is dit probleem niet (met dezelfde kabel) daar zit ie goed strak in de poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
De toiletjuffrouw had weinig zinnigs te melden.
Denk dat het wachten wordt tot de eerste update eer ze het pdf geneuzel hebben gefikst.
Gek genoeg kan ik nog wel pdf bestanden openen op mijn vrouw haar 650 en die heeft de zelfde updates doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heeft iemand een alternatief voor het lezen van pdf's? Ik heb verschillende apps geprobeerd, maar nog geen enkele gevonden die je een url kan voeren. En lokaal opslaan met edge kun je wel vergeten :/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kittop schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:38:
[...]
Heb ik inmiddels gedaan nadat ik van alles geprobeerd heb om een pdfje te openen.
Plants vs Zombies ben ik nu kwijt en een tal van kleine andere irritaties komen boven, zoals een flets lichtgroen verbleekt scherm die af en toe opsteekt en ook zo weer verdwijnt.
Ook de 950 van mijn vrouw en de 950 van mijn collega openen geen pdfjes terwijl we er best afhankelijk van zijn.

Wat kunnen die technici, marketinglui en aandeelhouders er een fantastische klotezooi van maken zeg. Daar moet je echt gestudeerd voor hebben.

Ik krijg een beetje een Nokia e7 dejavu, het vertrouwen in de techsector is tot vriespunt gedaald.
Heeft de toiletjufrouw misschien inmiddels een oplossing?
Waarom zou je ervoor kiezen om met het toestel te gaan kloten terwijl algemeen bekend is gemaakt dat de laatste OS update het PDF openen binnen Edge naar zijn grootje heeft gebracht?

Toiletjuffrouw heeft de oplossing niet, zelfs CSU kan daar niet bij helpen.

Natuurlijk staat er elders in dit forum een lapmiddel voor deze bug, maar waarom zouden we teruglezen wat er al eerder eens is geschreven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:27
The_Scarabial schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:45:
Zijn er meer mensen die last beginnen te krijgen van afgesleten usb-c kabel of de usb-c aansluiting op de telefoon. Ik merk dat de USB stekker op mn Lumia 950 heen en weer kan bewegen en dat als ie niet goed is geplaatst dat ie dan ook niet oplaadt. Op mn lumia 950XL is dit probleem niet (met dezelfde kabel) daar zit ie goed strak in de poort.
hier ook speling, bij het bewegen van de telefoon laadt deze nog wel steeds op maar de verbinding tussen display dock en 950xl wordt wel verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
hardware-lover schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:54:
[...]

Waarom zou je ervoor kiezen om met het toestel te gaan kloten terwijl algemeen bekend is gemaakt dat de laatste OS update het PDF openen binnen Edge naar zijn grootje heeft gebracht?

Toiletjuffrouw heeft de oplossing niet, zelfs CSU kan daar niet bij helpen.

Natuurlijk staat er elders in dit topic een lapmiddel voor deze bug, maar waarom zouden we teruglezen wat er al eerder eens is geschreven?
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er bij zo'n vooraanstaande firma zo'n patch niet binnen een kwartier teruggedraaid wordt. We zijn twee weken verder en er is geen kl#te gebeurt.
Ik kan al twee weken niet fatsoenlijk mijn werk doen, en wordt nu gedwongen om andere oplossingen te zoeken. Als zoiets in mijn firma voordeed, had ik de verantwoordelijke labbekak vieren gedeeld, maar misschien wordt er al iemand om de verantwoordelijke afdeling vermist en inmiddels betonnen zwemvliezen heeft.

Heb jij misschien een plausibele oplossing?
Wat ik alleen nodig heb is:
-fatsoenlijke agenda met meerdere exchangeaccounts
-contactpersonen op te gesinchroniseerd met één enkele exchangeaccount op e halen
-routeplanner openen via de agendaafspraak adres
-een camera die functioneert in donkere omgevingen, waarbij de kleuren redelijk exact blijven
-voldoende opslag én SD
-pdfjes kunnen openen
- word, excel
-whatsapp
-onedrive fatsoenlijk geïntegreerd
-fatsoenlijk scherm wat bij zonlicht te lezen valt
- Agenda, Parkmobile, Buienradar en fatsoenlijke weer app wat in het hoofdscherm uit te lezen valt.
-Notificaties met laatste meldingen
-fatsoenlijk toetsenbord

meer niet.
bijvoorbaat _/-\o_

oh ja... ook een apparaat die niet zo snel kapot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kittop schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:20:
[...]
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er bij zo'n vooraanstaande firma zo'n patch niet binnen een kwartier teruggedraaid wordt. We zijn twee weken verder en er is geen kl#te gebeurt.[knip]
Redelijke kans dat over 9 nachtjes één je irritaties wordt opgelost, mocht dat niet te laat zijn.

Voor nu heb ik wat hoofdpijn dus inkoppertjes zitten er even niet in ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Ik hoop het zo vreselijk dat ze met een oplossing komen en de boel niet verder uit verband trekken.
Ik zit zo niet te wachten om te wennen aan andere systemen met hun fratsen.
Over 10 dagen moet ik dus beslissen.

Dankjewel voor je meedenken en info, beterschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kittop schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:53:
Ik hoop het zo vreselijk dat ze met een oplossing komen en de boel niet verder uit verband trekken.
Ik zit zo niet te wachten om te wennen aan andere systemen met hun fratsen.
Over 10 dagen moet ik dus beslissen.

Dankjewel voor je meedenken en info, beterschap.
@kittop gaat alweer stukken beter nu, toch dank voor de wens... :)

V.w.b. je overzichtje...

Ik weet dat we met ons uit de gratie geraakte mobiele OS (en bijbehorende hardware), in het verdomhoekje zijn geplaatst, en dat daardoor de noodzaak van het gescheiden houden van....

- Hardware
- OS
- Apps

.... gerelateerde onderwerpen een beetje door elkaar heen gaan lopen vanwege het mindere aantal aan actieve gebruikers. Toch probeer ik zoveel mogelijk de onderwerpen daar te houden waar ze het meest thuis (lijken te) horen.

Dus niet 950(XL) onderwerpen, zoals een gedeelte van je lijstje die vragen oproepen m.b.t. tot algemene apps en software? Dat hoort mogelijk meer in de andere topics thuis waarbij Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2 nog een beetje lijkt te leven. Ik "misbruik" dat topic ook voor het bespreken van apps. Het is niet anders...

Het algemene Windows Phone Store en applicaties lijkt een tamelijk stille dood te zijn gestorven dus dat "negeer" ik eigenlijk ook al automatisch.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Okay...
Ik wist het hele bestaan niet van forum: Windows 10 Mobile - OS Discussies en ervaringen - Deel 2 niet af.

De vraag was naar mijn gevoel ook niet gerelateerd aan appies, maar of er een toestel bestond die het zelfde kan als de Lumia 950 met of zonder Windows 7 t/m 10+ perikelen, waar ik op het moment voorlopig wel naar behoren mijn werk mee kan doen zonder een aparte studie en de angst dat het binnen de kortste keren stuk is door ondoordachte bouwkwaliteit.

Ik weet dat andere systemen ook zijn perikelen heeft, maar ik begin me te afhankelijk te voelen van de Lumia 950. Als plotsklaps, net zoals de mijn toentertijd geliefde Nokia e7, de stekker uit de Lumia 950 getrokken wordt, wil ik beter voorbereid zijn op een alternatief dan toenmaals.
Aangezien er niet echt vervangende toestellen op mijn pad komen, ben ik erg benieuwd hoe andere 950 geloofsgenoten hieronder gebukt gaan.

Mijn duo simkaart zit, geloof het of niet, nog steeds in mijn e75 nokiaatje.
Deze e75 is mooi, zit in mijn motorjas, is klein, heeft knopjes wat handig is met handschoenen, kaarten en een zeer lange accuduur.
Maar helaas geen whats app meer, is tamelijk traag en heeft een aantal bugs...
Ik heb voor dit toestel reikhalzend gekeken naar de 4g 3310, maar een alternatief voor de Lumia 950 wordt erg lastig heb ik het idee.

Ik heb grof het "Windows 10 Mobile - OS Discussies en ervaringen - Deel 2" doorgelezen maar daar kom ik niets tegen van het "praktisch onleesbare flets lichtgroen verkleuren van het scherm" en is dit een hoogstwaarschijnlijk een/mijn 950 dingetje en geen OS dingetje want mijn vrouw en collega's hebben dat niet.
Intussen heb ik het automatisch aanpassen van helderheid uit gezet en heb het idee dat het helpt bij deze 950.
Heeft iemand hiervoor een verklaring?
Of is er misschien iets als een apart "lichtgroene schermen" forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Ik denk dat ik het aantal keren dat ik de USB kabel gebruikt heb om te laden op beide handen en voeten kan tellen, dus ik niet :p

Ik heb besloten om geen factory reset te doen. Veel te veel werk, en lastig. Zou niet eens weten hoe dat zit met de authenticatie apps die ik gebruik... Moet ik die ook allemaal opnieuw gaan instellen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:32

P_Tingen

omdat het KAN

Mijn 735 had ook last van een usb stekker die niet meer lekker paste. Dat probleem werd ineens een stuk minder toen ik de usb-ingang van de telefoon pluisvrij heb gemaakt met een tandenstoker. Er zat zóveel stof in dat de stekker er niet meer goed in kon.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
kittop schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:04:
Ik heb grof het "Windows 10 Mobile - OS Discussies en ervaringen - Deel 2" doorgelezen maar daar kom ik niets tegen van het "praktisch onleesbare flets lichtgroen verkleuren van het scherm" en is dit een hoogstwaarschijnlijk een/mijn 950 dingetje en geen OS dingetje want mijn vrouw en collega's hebben dat niet.
Intussen heb ik het automatisch aanpassen van helderheid uit gezet en heb het idee dat het helpt bij deze 950.
Klinkt als het aanpassen van de helderheid onder fel zonlicht. Kan zo de functie naam niet herinneren maar iets met outdoor sunlight readability of iets dergelijks. Ik zette dat altijd uit omdat het het scherm en kleuren enorm verpestte ook op momenten dat er geen zonlicht was, functie heeft nooit goed gewerkt IMHO.

Zal straks even mijn 950XL er bij pakken om te zien hoe het ook alweer heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Wailing_Banshee schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:34:
[...]

Ik denk dat ik het aantal keren dat ik de USB kabel gebruikt heb om te laden op beide handen en voeten kan tellen, dus ik niet :p

Ik heb besloten om geen factory reset te doen. Veel te veel werk, en lastig. Zou niet eens weten hoe dat zit met de authenticatie apps die ik gebruik... Moet ik die ook allemaal opnieuw gaan instellen...
De authenticatie apps moeten waarschijnlijk ook opnieuw ingesteld worden. Ik weet niet of je die van te voren kan uitschakelen, ik bedoel dat de authenticatie dan tijdelijk niet via de apps werken.

Maar als ik het goed gelezen heb, draai jij als 2 jaar op deze setup zonder ooit een factory reset gedaan te hebben? Dan denk ik dat het wel de moeite waard is om dit uit te voeren, het toestel zal anders aanvoelen. Zeker wanneer je geen backup terug zet, wat natuurlijk nog meer tijd kost om weer alles ingesteld te hebben. Maar goed, het is jouw feestje in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
ardvark99 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:59:
[...]

De authenticatie apps moeten waarschijnlijk ook opnieuw ingesteld worden. Ik weet niet of je die van te voren kan uitschakelen, ik bedoel dat de authenticatie dan tijdelijk niet via de apps werken.
Volgens mij moet ik dan de 2-factor authenticatie uitschakelen op de sites waar ik dat voor gebruik, maar die zijn niet het lastigst. Ik heb geen idee hoe dat werkt met de authenticatie voor het VPN van m'n werk... Die werkt via de RSA SecurID app, en niet een standaard authenticatie app.
Maar als ik het goed gelezen heb, draai jij als 2 jaar op deze setup zonder ooit een factory reset gedaan te hebben?
Klopt. Ik heb ook nog nooit problemen gehad :p

Maar ik zie dat er een update is voor m'n mailbox en hij doet het weer! Yeay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Wailing_Banshee schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:09:
[...]

Volgens mij moet ik dan de 2-factor authenticatie uitschakelen op de sites waar ik dat voor gebruik, maar die zijn niet het lastigst. Ik heb geen idee hoe dat werkt met de authenticatie voor het VPN van m'n werk... Die werkt via de RSA SecurID app, en niet een standaard authenticatie app.

[...]

Klopt. Ik heb ook nog nooit problemen gehad :p

Maar ik zie dat er een update is voor m'n mailbox en hij doet het weer! Yeay!
RSA gebruik ik ook, die moet je idd opnieuw instellen, is geen probleem zolang je bij de mail van jouw werk kan zonder VPN.

In ieder geval mooi dat jouw mail probleem is opgelost, nu nog het pdf probleem, en we kunnen weer ff vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:26:
[...]
Klinkt als het aanpassen van de helderheid onder fel zonlicht. Kan zo de functie naam niet herinneren maar iets met outdoor sunlight readability of iets dergelijks. Ik zette dat altijd uit omdat het het scherm en kleuren enorm verpestte ook op momenten dat er geen zonlicht was, functie heeft nooit goed gewerkt IMHO.

Zal straks even mijn 950XL er bij pakken om te zien hoe het ook alweer heet.
Te vinden onder > Instellingen (zoeken naar) > Kleurprofiel (of op zijn Engels dan).

@kittop de stekker is al even geleden uit de 950 serie getrokken door Microsoft, uit alle toestellen eigenlijk. Ze hebben schijnbaar nog "ergens" wat voorraad gevonden want sinds vorige week staan er weer toestellen aangeboden in de US store, laatste stuiptrekking van beschikbare voorraad.

Op zich is dat minder rampzalig dan het trekken van de stekker uit Windows 10 Mobile, daardoor komen er geen nieuwe functies meer naar dit OS. Ondersteuning voor het OS met beveiligings_updates loopt echter voor ons Lumia model nog wel even door. Vooralsnog geen Android debacle dus wat dit betreft.

Wat een grotere bedreiging voor ons "liefhebbers" zou kunnen zijn is dat er steeds minder apps beschikbaar zullen zijn of dat de ondersteuning daarvoor gewoonweg vervalt (al dan niet openbaar aangekondigd).
Omdat het e.e.a. nogal flink onder de aandacht is gebracht zijn er diverse bedrijven die nu "meeliften" met die aankondiging en het (vaak toch al summiere) support laten vallen of hun app zelfs uit de App store verwijderen.

Ik ben liefhebber van (vooral) de Lumia 950 XL, en kan het toestel niet zomaar terzijde leggen. Ik heb een heel snel Android toestel liggen maar de Lumia 950 bied me zoveel meer gebruiksplezier dat ik het maar niet los kan laten. Sterker, ik heb zelfs weer een tweede Lumia 950 XL aangekocht, ik kon het niet laten.
Het doet me (tegen beter weten in), toch iedere keer weer pijn als ik merk dat een app niet alles meer doet wat ie op een ander OS platform wel doet, enkel door het gebrek aan (beetje) ondersteuning, en dat is gewoonweg jammer.

Afijn, terug naar de harde realiteit.

Ik heb over de laatste jaren inmiddels diverse 950 toestellen in het bezit gehad (voornamelijk puur ter lering en test), en ik weet uit ervaring dat er verschillen kunnen zijn tussen diverse exemplaren v.w.b. hardware. En dan doel ik met name op het scherm.

Ik heb gezien dat er bij een enkel exemplaar minder licht naar buiten kwam en dat de algehele kleur-indruk meer naar het groene neigde. Scherm van dat toestel was op geen enkele wijze zo helder te krijgen dan mijn "eigen" toestel wat ik altijd al in het bezit heb gehad. Kleuren niet zo goed dan eigenlijk mogelijk zou kunnen zijn en niet af te lezen in zonlicht, op geen enkele wijze. Dat het werkelijk om een ander toestel ging was terug te vinden onder > Geavanceerde info. De gegevens daar waren afwijkend met dat van mijn "eigen" toestel, wat ik nu nog steeds in het bezit heb. Jammer genoeg heb ik verzuimd om de gegevens daarvan op te slaan. Dat toestel is een tijdje geleden weer naar een andere eigenaar gegaan en ik ben sindsdien niet weer zo'n exemplaar tegengekomen. Mijn laatste aankoop heeft weer een "normaal" scherm, geen afwijkende info, prima kleuren en een flink helder scherm.

Jij geeft aan dat het sinds enige tijd pas de kop opsteekt en zal er bij jou toch wat anders aan de hand zijn ben ik bang?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik weet dat door hoe Microsoft omgaat met Windows 10 Mobile en dus de 950/950XL de discussie langzaam aan wat opdroogt. Toch wil ik jullie wijzen op de topicwaarschuwing boven het vlak waar je je reactie tikt. Daar staan de linkjes naar de verschillende Windows 10 Mobile topics. Plaats je vraag graag in het juiste topic

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Nu online

The_Scarabial

MTB for life!

P_Tingen schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:04:
[...]

Mijn 735 had ook last van een usb stekker die niet meer lekker paste. Dat probleem werd ineens een stuk minder toen ik de usb-ingang van de telefoon pluisvrij heb gemaakt met een tandenstoker. Er zat zóveel stof in dat de stekker er niet meer goed in kon.
lol, dat ik hier nooit aan heb gedacht 8)7 |:(

ff schoongemaakt zojuist en bleek dat er een houten splintertje in de poort zat en ook heel veel stof

nu past het stekkertje weer top

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
kittop schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:04:
- Deel 2" doorgelezen maar daar kom ik niets tegen van het "praktisch onleesbare flets lichtgroen verkleuren van het scherm" en is dit een hoogstwaarschijnlijk een/mijn 950 dingetje en geen OS dingetje want mijn vrouw en collega's hebben dat niet.
Hé Kittop , lang niet gezien ;)

Voor het groen/gelige kan je eventueel ( maar dat had je al ) bij de helderheid kijken.
Maar denk dat je meer winst haalt bij kleurprofiel.

Voor wat een alternatief toestel betreft, tja....spoeling is dun en wordt al dunner.
Persoonlijk denk ik dat we vroeg of laat allemaal gedwongen worden om het MS kamp te verlaten.

Innovatie is ver te zoeken.
En het lijkt alsof die dikke bozo's allemaal wat anders op het oog hebben.
Die knakker met zijn just out of bed hairdo moest zo nodig een jaartje op tournee, en daarna....pffft pispoter.
Stevie Balmer nam ook de kuierlatten en kocht ff tussendoor een sportcluppie, dus ook weer druk met alles behalve.
En dan nog eens die Hindifiguur die zich focusde op hoe kan het ook anders de achtergebleven gebiedsdelen waaronder....Indië.

Allemaal drukke baasjes maar niets presteren.
Cortana kan ondertussen nog steeds geen Nederlands ( laat staan Fries ) en is buiten dat nog steeds niet welkom op een Nederlands ingesteld toestel.

Zo dat was even mijn negative vibe....
Nu het positieve, zolang ie het nog doet dan doet ie het.
Ik kan nog steeds de dingen er mee doen waarvoor ik hem aangeschaft had.
Kan er zelfs nog onzinnige nonsens mee uitkramen. 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Dankje Hardware-Lover en Hoi Amadeus1966,

Ik ben even uit beeld geweest inderdaad, net zoals de ontwikkelingen en innovatie bij Windows Mobile.
Ik had graag wat positievere berichten gelezen, maar onze toekomst ziet er als Lumioten behoorlijk somber uit.

Mijn dochter voorspelde ook al zoiets.
zij is/was in het bezit is van een 701, 920, 5c en nu een one+5 maar ook zij voorspeld onze, (en mijn vrouw en ik), mobiele toekomst zwaar in.

Mijn dochter Britte is dus zeer allround met besturingssystemen en behoorlijk enthousiast over haar One+5. Ook de foto's zijn mooi, maar komen nog niet in de buurt van de Lumia 950.
Maar Britte is sterk van mening dat ik absoluut niet gelukkig zal zijn met haar telefoon

Onlangs is mijn vrouw haar geliefde 820 verongelukt en heb een tweede hands 950 voor haar geregeld.
Na even wat mopperen over de grootte van het toestel en dat het niet fatsoenlijk in dameszakken past, is ze er achter gekomen dat haar geliefde Instagram meer nuttige functies heeft onder windows 10 dan 8.1.
Ook de foto's van haar bloemetjes die ze post zijn toch ietsje mooier dan op haar oude 820.

Het af en toe op groen springen van het scherm is net een stoplicht, maar het wordt minder heb ik het idee.

Het openen van PDFjes doe ik nu wat omslachtig via een native app, dus zijn we weer even gered, maar het blijven noodoplossingen.

Ik hou mijn hart vast om wat de toekomst brengt, vooral omdat de creatieve geesten steeds meer onder druk komen te staan door de laffe houding van aandeelhouders.
Producten zijn niet klaar, magere researche, etc
Don't give a shit,,, SHIP IT!

grtz.

[ Voor 11% gewijzigd door kittop op 10-03-2018 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Laatst online: 18-09 12:41
mathelicious schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:14:
[...]

hier ook speling, bij het bewegen van de telefoon laadt deze nog wel steeds op maar de verbinding tussen display dock en 950xl wordt wel verbroken.
Zit er in negen van de tien gevallen gewoon troep in de laadconnector, waardoor die niet meer lekker past. Geen probleem. Pak een kleine tandenstoker (zo'n houten). Doe of je de mondhygiëniste van je laadconnector ben. Verbaas je over de hoeveelheid troep die eruit komt. Plaats laadkabel terug en kijk wat het effect is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn reserve 950 XL een power-boost gegeven. Inclusief de installatie van laatste update ziet het accu-verbruik (in rust), er als volgt uit.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/j8gthwa.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
hardware-lover schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:44:
Ik heb mijn reserve 950 XL een power-boost gegeven. Inclusief de installatie van laatste update ziet het accu-verbruik (in rust), er als volgt uit.

[afbeelding]
Wat voor een power-boost is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:24:
[...]
Wat voor een power-boost is dat?
Een 9300mAh accu. De 950 XL wordt er wel wat zwaarlijvig van maar als je een paar dagen vooruit wil zonder externe krachtbronnen, dan lukt dit wel via deze oplossing.

Ik heb er al eens eerder een vermelding van gemaakt in dit topic, van die accu. Nu kwam ik deze als aanbieding tegen en kon dat niet aan mij voorbij laten gaan voor dat bedrag. Vooral niet omdat die 950 XL zeer waarschijnlijk als wereldreis telefoon ingezet gaat worden, dan is die extra mAh wel erg prettig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
hardware-lover schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:28:
[...]

Een 9300mAh accu. De 950 XL wordt er wel wat zwaarlijvig van maar als je een paar dagen vooruit wil zonder externe krachtbronnen, dan lukt dit wel via deze oplossing.

Ik heb er al eens eerder een vermelding van gemaakt in dit topic, van die accu. Nu kwam ik deze als aanbieding tegen en kon dat niet aan mij voorbij laten gaan voor dat bedrag. Vooral niet omdat die 950 XL zeer waarschijnlijk als wereldreis telefoon ingezet gaat worden, dan is die extra mAh wel erg prettig.
Ah, die batterij. Ja, ik heb er ook naar zitten te kijken, maar ik zou dan wel een nieuwe bumpercase nodig hebben, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Wailing_Banshee dat wordt wel een uitdaging ja, dat zou bijna een zelfbouw moeten gaan worden ben ik bang. De meegeleverde back-cover(s, twee stuks), voelen niet al te degelijk als ik eerlijk ben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
hardware-lover schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:10:
@Wailing_Banshee dat wordt wel een uitdaging ja, dat zou bijna een zelfbouw moeten gaan worden ben ik bang. De meegeleverde back-cover(s, twee stuks), voelen niet al te degelijk als ik eerlijk ben.
3D-printen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Welke batterij app is dat trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
r2504 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:30:
Welke batterij app is dat trouwens ?
Is geen app.
Dat is een extra grote accu, eentje die dusdanig uit de kluiten is gewassen dat er een aparte batterydeksel bij zit.
Je toestel krijg namelijk een gigantische bult op de achterkant.

https://m.windowscentral....e-full-days-single-charge

[ Voor 12% gewijzigd door Amadeus1966 op 20-03-2018 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Amadeus1966 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 02:23:
[...]

Is geen app.
Dat is een extra grote accu, eentje die dusdanig uit de kluiten is gewassen dat er een aparte batterydeksel bij zit.
Je toestel krijg namelijk een gigantische bult op de achterkant.

https://m.windowscentral....e-full-days-single-charge
Ik neem aan dat @r2504 de app bedoelt waarvan je de screenshot gemaakt hebt :p

Kun je die batterij ook in Nederland ergens kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@r2504 https://www.microsoft.com/store/productId/9NBLGGH52C21

V.w.b. de accu, zoeken naar HLI-MS950XL geeft de meeste hits. Ik had hem werkelijk spotgoedkoop maar de meest gangbare verkoopprijs is op dit moment een < €60,-. In Nederland ben ik hem nog niet tegengekomen bij zoeken op het typenummer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Pfff de Lumia 950 die ik nu 2 jaar heb is mij gevallen! Scherm is veranderd in een spinnenweb. Ik zie het echt niet zitten om over te gaan naar Android/iOS. Ik wacht liever op Microsoft Andromeda, als dat ooit gaat komen. Zal na Build wel bekend zijn...

Ik heb al gezocht naar een los scherm maar ik kan alleen namaak spul uit China vinden, ik vertrouw het niet allemaal. Weet iemand waar ik een nieuw scherm voor een L950 kan kopen voor een redelijke prijs? En als we dan toch bezig zijn, weet iemand waar je een nieuwe batterij goed kan scoren? En dan een betrouwbare?

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
enomiss schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:39:
Pfff de Lumia 950 die ik nu 2 jaar heb is mij gevallen! Scherm is veranderd in een spinnenweb. Ik zie het echt niet zitten om over te gaan naar Android/iOS. Ik wacht liever op Microsoft Andromeda, als dat ooit gaat komen. Zal na Build wel bekend zijn...

Ik heb al gezocht naar een los scherm maar ik kan alleen namaak spul uit China vinden, ik vertrouw het niet allemaal. Weet iemand waar ik een nieuw scherm voor een L950 kan kopen voor een redelijke prijs? En als we dan toch bezig zijn, weet iemand waar je een nieuwe batterij goed kan scoren? En dan een betrouwbare?
Je kan ook kijken naar een tweede hands L950(XL). Ik heb pas 2 L930 voorzien van een nieuw display, besteld via Amazon. Deze kwamen uit China, geen problemen en doen het prima. Waarschijnlijk van in fabriek defecte L930 gesloopt (Eentje zat nog een gedeelte van een printplaat opgeschroefd).

Maar wachten op Andromeda? Ik heb er een hard hoofd in... ik hoop van wel natuurlijk :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:44:

[afbeelding]
Ter info: ruim 18 dagen op één lading, daarbij zijn de standaard zaken in de achtergrond nog steeds actief gebleven (mail checken e.d.), maar is het toestel verder wel met rust gelaten.

Misschien niet moeders mooiste zo maar wel erg prettig indien externe power even niet voorradig is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Ook maar de mugen 950xl batterij besteld om het laatste leven uit mijn 950XL te persen. Ben al door 3 originele + nep aliexpress batterij gegaan, die laatste was geadverteerd met 3800mah, op de batterij stond 4200 :') . Die laatste tijd het een tijd zelfs behoorlijk goed. Maar het instabiel zijn door de accu is echt enorm vervelend. De telefoon is nog steeds heerlijk met een goede accu en hopelijk heb ik die ervaring weer ff met de mugen. Ook ga ik binnenkort op vakantie en dan lijkt mij de grote batterij ook echt ideaal ondanks dat er altijd wel stroom in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Ik heb besloten om hem niet te kopen. Ik wil gewoon geen telefoon zonder Qi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:26:
Ik zou hem ook niet aanschaffen enkel als vervanger van de originele, maar meer als aanvulling (indien een langer accu-gebruik wenselijk kan zijn). Ik heb natuurlijk wel gemakkelijk praten want ik heb inmiddels al een ruim voldoende voorraad aan originele nog goede accu's voor de 950XL.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:26:
damn, daar niet eens over nagedacht. Gebruik QI best veel, maar kan denk ik wel zonder. Gebruik alleen thuis op het bureau, voor de rest liggen er wel adapters her en der in huis.

edit: maar als ik er een goede accu en dus stabiele telefoon voor terugkrijg is het mij toch wel waard.

[ Voor 12% gewijzigd door CR35 op 18-04-2018 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
CR35 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 00:46:
[...]

damn, daar niet eens over nagedacht. Gebruik QI best veel, maar kan denk ik wel zonder. Gebruik alleen thuis op het bureau, voor de rest liggen er wel adapters her en der in huis.

edit: maar als ik er een goede accu en dus stabiele telefoon voor terugkrijg is het mij toch wel waard.
Ik heb thuis en op m'n werk een oplaad plateautje liggen :D Ik gebruik eigenlijk alleen in de auto een kabel om m'n telefoon op te laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Bij mij springen sinds kort alle emails die ik vanuit de Junk folder heb verplaatst naar mijn Inbox enkele seconden nadat ik ze (vanuit mijn Inbox) geopend heb terug naar de Junk folder. Ik moet ze dan opnieuw weer verplaatsen vanuit Junk naar Inbox, en pas daarna kan ik ze dan eindelijk gaan lezen.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje85
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 23:06
Ik heb sinds een update de laatste week last van het niet willen openen van apps als NOS, NOS teletekst, Flitsmeister. Zijn er meer die hier last van hebben of eventueel een work-around hebben.

Hij geeft een melding dat er mogelijk een update in de store staat maar deze is niet vindbaar.
Is dit gewoon de ondersteuning die nu gestopt is?
Pagina: 1 ... 125 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.