Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Edje85 het is weliswaar offtopic, maar ze doen het hier allemaal nog, dus het probleem zal elders zitten verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58
Edje85 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:28:
Ik heb sinds een update de laatste week last van het niet willen openen van apps als NOS, NOS teletekst, Flitsmeister. Zijn er meer die hier last van hebben of eventueel een work-around hebben.

Hij geeft een melding dat er mogelijk een update in de store staat maar deze is niet vindbaar.
Is dit gewoon de ondersteuning die nu gestopt is?
Ik kan de apps NOS en Flitsmeister helemaal niet meer installeren. NOS app staat er alleen nog maar beschikbaar voor PC en Flitsmeister is niet meer te vinden. Mijn Lumia staat wel in Engels maar dat zou volgens mij niet uit moeten maken.
Misschien dan toch geen ondersteuning meer?

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:02
Max2000 schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:13:
[...]

Ik kan de apps NOS en Flitsmeister helemaal niet meer installeren. NOS app staat er alleen nog maar beschikbaar voor PC en Flitsmeister is niet meer te vinden. Mijn Lumia staat wel in Engels maar dat zou volgens mij niet uit moeten maken.
Misschien dan toch geen ondersteuning meer?
Flitsmeister kan je alleen vanuit jouw bibliotheek downloaden (dus als je al eigenaar bent, kan je hem van daaruit downloaden), de NOS app is volgens de site van de NOS een bug, ze zijn hard op zoek naar een oplossing... Taal instelling zou geen verschil moeten maken.

Ik denk dat bij @Edje85 er iets mis gegaan is bij de laatste OS update, waardoor er problemen zijn met sommige apps. Bij mij werken ze in ieder geval. In dit geval zou ie kunnen proberen om Flitsmeister te verwijderen, en dan opnieuw installeren vanuit de bibliotheek, de NOS app is in dit geval een probleem. Als ik het mij goed kan herinneren, zijn dit soort problemen wel eens vaker geweest.

En ja, de ondersteuning wordt natuurlijk steeds minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:25:
[...]
Flitsmeister kan je alleen vanuit jouw bibliotheek downloaden (dus als je al eigenaar bent, kan je hem van daaruit downloaden), de NOS app is volgens de site van de NOS een bug, ze zijn hard op zoek naar een oplossing... Taal instelling zou geen verschil moeten maken.[knip]
Even linken naar de plek, waar de reactie hierop, eigenlijk thuishoort.

hardware-lover in "Windows Phone Store en applicaties"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Sinds vandaag in het bezit van een 950XL. Gewoon een prachtig toestel. Bezig zijnde met het binnen halen van update 2018-04.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rosalie74
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-08 16:53
Mocht je niets meer doen met je 950XL en Windows 10 willen proberen, schijnbaar hebben ze het al mogelijk gemaakt. Natuurlijk werkt nog niet alles zoals het moet.

Twitterbericht:
https://mobile.twitter.co...status/995728526904057856

Github:
https://github.com/imbushuo/Lumia950XLPkg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Rosalie74 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 04:13:
Mocht je niets meer doen met je 950XL en Windows 10 willen proberen, schijnbaar hebben ze het al mogelijk gemaakt. Natuurlijk werkt nog niet alles zoals het moet.

Twitterbericht:
https://mobile.twitter.co...status/995728526904057856

Github:
https://github.com/imbushuo/Lumia950XLPkg
Ik volg dit ook, maar voor alsnog is het nog niet interessant genoeg om mijn L950XL om te zetten. Ik wil wel de mogelijkheid behouden om te bellen, maar ook app's die ik nu gebruik moeten blijven werken, zoals Whatsapp. Ik denk dat we moeten blijven wachten tot RS5, al vraag ik mij af of het überhaupt interessant wordt om Windows 10 Pro op een smartphone te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Ik heb een cheapass 8" acertabletje met een volledige windows 10.
Het werkt, maar daar is het ook mee gezegd.
Tenminste als je in de gewone desktopmodus werkt.
Het scherm is gewoon te klein om hierin of hiermee te werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Amadeus1966 op 14-05-2018 20:20 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28
Amadeus1966 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:19:
Ik heb een cheapass 8" acertabletje met een volledige windows 10.
Het werkt, maar daar is het ook mee gezegd.
Tenminste als je in de gewone desktopmodus werkt.
Het scherm is gewoon te klein om hierin of hiermee te werken.
Ik werk al een paar jaar met een Windows 10 8" tablet. Vind het wel goed werken hoor. En ik werk altijd alleen in de standaard desktopmodus. Het grootste probleem is niet het scherm, maar de processor :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:52:
[...]

Ik werk al een paar jaar met een Windows 10 8" tablet. Vind het wel goed werken hoor. En ik werk altijd alleen in de standaard desktopmodus. Het grootste probleem is niet het scherm, maar de processor :D
Tja, ik heb dan weer een jaar of 5 een W10 8" tablet (DELL Venue Pro), ooit voor 100 euro (nieuw) gekocht op eBay Duitsland.

W8 werkte perfect onder tablet-modes, W10 werkt een stuk minder touch-based, maar W10 als geheel werkt wel goed.

Ik draai gewoon Photoshop op dat ding, een Virtual Machine (Android onder VMWare) en Visual Studio (volledige suite, niet de lichtere 'code' versie).

Office 2016 (volledig, niet mobile), etc... alles werkt snel, stabiel en als een tierelier.

Overigens wel alle software op een mounted sd-card gezet; ding zelf heeft maar 32GB intern opslag, waar +/- 8GB naar W10 gaat.

Enige dat echt slecht werkt, zijn - helaas - de apps van Microsoft zelf.

Mail, Edge, Onedrive... buggy en instabiel qua performance.

Chrome werkt redelijk goed in de tablet-mode; ondersteunt out of the box gestures en DPI-scaling... dus Edge is deprecated, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie74
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-08 16:53
ardvark99 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:56:
[...]

Ik volg dit ook, maar voor alsnog is het nog niet interessant genoeg om mijn L950XL om te zetten. Ik wil wel de mogelijkheid behouden om te bellen, maar ook app's die ik nu gebruik moeten blijven werken, zoals Whatsapp. Ik denk dat we moeten blijven wachten tot RS5, al vraag ik mij af of het überhaupt interessant wordt om Windows 10 Pro op een smartphone te installeren...
Ik zou het zelf zeker niet op mijn main-device zetten. Ik heb nog een liggen waarvan het schermglas een beetje gebroken is, maar de rest nog werkt (het was voor mij goedkoper om 2de hands te kopen dan nieuw scherm). Dus als ik tijd heb en ga ik er mee aan de slag.
Het is voor mij puur nieuwsgierigheid hoe het werkt en als het tzt wel meer mogelijkheden heeft zou het leuk zijn om met een mini pc op zak te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Rosalie74 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 00:40:
[...]

Ik zou het zelf zeker niet op mijn main-device zetten. Ik heb nog een liggen waarvan het schermglas een beetje gebroken is, maar de rest nog werkt (het was voor mij goedkoper om 2de hands te kopen dan nieuw scherm). Dus als ik tijd heb en ga ik er mee aan de slag.
Ik was het ook niet van plan om zomaar om mijn L950XL om te zetten :P Eigen had ik daarvoor een L930, maar die kan geen 64bits OS aan. Maar ik vermoed dat tegen de tijd dat W10 Pro interessant wordt op een L950XL, ik ondertussen wel een ander main device heb ;)
Het is voor mij puur nieuwsgierigheid hoe het werkt en als het tzt wel meer mogelijkheden heeft zou het leuk zijn om met een mini pc op zak te lopen.
Ben ook zeer benieuwd, maak maar een mooi verlag in dit topic tzt van wat er wel of niet werkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 23:31:
[...]

Ik draai gewoon Photoshop op dat ding, een Virtual Machine (Android onder VMWare) en Visual Studio (volledige suite, niet de lichtere 'code' versie).
Hmm, die heb ik nog niet geprobeerd... (heb zelf de meest luxe versie van de Venue 8 Pro, met 64Gb en 4Gb geheugen)
Chrome werkt redelijk goed in de tablet-mode; ondersteunt out of the box gestures en DPI-scaling... dus Edge is deprecated, wat mij betreft.
Ik gebruik zelf Firefox, maar dat is wel iets wat ik mis op m'n telefoon: een andere browser. Edge op W10M werkt niet goed met touch-als-hoover...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:20:
[...]

Hmm, die heb ik nog niet geprobeerd... (heb zelf de meest luxe versie van de Venue 8 Pro, met 64Gb en 4Gb geheugen)
Ik de cheap-ass versie :)

32GB opslag en 2GB intern...

Als je wat oudere software draait (Photoshop CS3 / Visual Studio | Office 2016) dan werkt het verbazingwekkend snel (en goed, mits je een keyboard of mouse hebt, bv. via bluetooth of USB).

Photoshop gebruik ik overigens enkel om RAW foto's te bewerken, niet om echt te produceren (daarvoor is het scherm te klein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Bestaat er geen handige functie om een nummer dat je voor het eerst hebt gebeld daarna op te slaan in je contactlijst, zonder dat je het bewuste nummer dus opnieuw hoeft in te toetsen? Mijn oude Nokia kon dat wel, maar ik zoek me een ongeluk naar een dergelijke functie op de 950.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardvark99
choogen schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:54:
Bestaat er geen handige functie om een nummer dat je voor het eerst hebt gebeld daarna op te slaan in je contactlijst, zonder dat je het bewuste nummer dus opnieuw hoeft in te toetsen? Mijn oude Nokia kon dat wel, maar ik zoek me een ongeluk naar een dergelijke functie op de 950.
Ja hoor, in de telefoon app op het icoontje rechts van het nummer tappen (poppetje met 3 streepjes), dan wordt de personen app geopend met de melding "ONBEKENDE CONTACTPERSOON", tap op het save icoon, toevoegen aan bekend persoon of op de plus voor nieuw contact. Zit er sinds kort in.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Veel dank! Ik was een heel eind op weg, maar het + teken had ik nog niet op die manier geïnterpreteerd. Mijn oude Nokia had dit qua intuïtie & logica een stuk beter voor elkaar, waren ook minder handelingen voor nodig.
ardvark99 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:30:
[...]

Ja hoor, in de telefoon app op het icoontje rechts van het nummer tappen (poppetje met 3 streepjes), dan wordt de personen app geopend met de melding "ONBEKENDE CONTACTPERSOON", tap op het save icoon, toevoegen aan bekend persoon of op de plus voor nieuw contact. Zit er sinds kort in.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 06:38
Hebben jullie nog tips voor een 950 (non-XL) accu?

Ik heb er laatst een op Amazon gekocht. Deze heeft 3 weken gewoon goed gewerkt. Na drie weken begon de telefoon meerdere keren per dag te herstarten en tijdens het laden sprong de acculading van deels opgeladen tot 100%. Dus 's ochtends had ik een half opgeladen accu.

Ik heb de oude accu er maar weer in gestopt, maar die houdt het nog maar een halve dag vol. Ik zou mijn 950 nog wel een jaartje willen gebruiken, mits de accu voldoende werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:39
opdiefiets schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:06:
Hebben jullie nog tips voor een 950 (non-XL) accu?
Ik heb 2 maanden geleden deze opgepikt:
https://www.shopcore.nl/review/product/list/id/3670/

Werkt prima. Snel laden gaat goed en geen rare reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
EJanus schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:08:
[...]

Ik heb 2 maanden geleden deze opgepikt:
https://www.shopcore.nl/review/product/list/id/3670/

Werkt prima. Snel laden gaat goed en geen rare reboots.
Ik heb gisteren van rounded.com een accu ontvangen. Ik laat, voor de geïnteresseerden, over een aantal weken wel weten hoe die het doet.
Bij mijn vorige accu begon het gedonder pas na enkele weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik draai nog steeds op de originele accu.
Heb tot dusver nog geen gekkigheden gehad.

( nu druk op zoek naar een stuk blank hout om het af te kloppen )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:39
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik tot op de dag van vandaag nog steeds heimwee heb naar W10m. Ik kan niet wennen aan Android en baal van alle informatie die je in moet leveren. Voor mij is het wachten tot er een nieuwe Windows telefoon. Ik gebruik wel de windows Launcher maar ook dat is niet alles. Het tegelsysteem werkte voor mij uitstekend. Daarbij was er op Windows een minder "Kijk mij eens aandacht vragen" cultuur bij de apps.

Ik weet niet goed wat ik hier verder mee wil zeggen behalve dat ik er oprecht van baal dat het geen bestaansrecht meer heeft.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik weet niet of er nog wel bedrijven zijn die de investering durven wagen in een nieuwe windowstoestel.
Wat ik wel begrepen heb is dat MS bezig is met het ontwikkelen van een nieuw apparaat gebaseerd op windows.
Zou ergens aan het eind van dit jaar het levenslicht zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Amadeus1966 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:06:
Ik weet niet of er nog wel bedrijven zijn die de investering durven wagen in een nieuwe windowstoestel.
Wat ik wel begrepen heb is dat MS bezig is met het ontwikkelen van een nieuw apparaat gebaseerd op windows.
Zou ergens aan het eind van dit jaar het levenslicht zien.
Niet dat dit met W10 toestellen heeft te maken, maar waarom wordt hier eigenlijk tijd in gestoken?

nieuws: Huawei gaat Windows 10 streamen naar Android-smartphones

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Lumka950XL sinds oktober 2016 behalve dat de apps afnemen, ik kan nog whatsappen en nog meer, Instagram wordt al shaky, ben ik er nog steeds tevreden over, de camera alleen al is nog steeds beter dan de iphone van mijn man.

Ik zie nog niet zulke goede reviews over de iphone en Android vind ik eng.

Ik hoop met smart dat er nog iets deze kant op komt van Microsoft....

Zolang het apparaat nog werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vorig jaar een nieuwe accu besteld (origineel) bij Amazon de bevalt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:18:
Ik heb de Lumka950XL sinds oktober 2016 behalve dat de apps afnemen, ik kan nog whatsappen en nog meer, Instagram wordt al shaky, ben ik er nog steeds tevreden over, de camera alleen al is nog steeds beter dan de iphone van mijn man.

Ik zie nog niet zulke goede reviews over de iphone en Android vind ik eng.

Ik hoop met smart dat er nog iets deze kant op komt van Microsoft....

Zolang het apparaat nog werkt....
Heb hetzelfde probleem...

Die android telefoon is leuk, maar [mindere camera/geen Qi/geen 3.5mm aansluiting/geen uitbreidbaar geheugen/heel veel bloatware]. Het is toch triest dat er na ruim 2 jaar nog steeds geen waardige opvolger is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:09

P_Tingen

omdat het KAN

Wailing_Banshee schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:16:
[...]
Heb hetzelfde probleem...

Die android telefoon is leuk, maar [mindere camera/geen Qi/geen 3.5mm aansluiting/geen uitbreidbaar geheugen/heel veel bloatware]. Het is toch triest dat er na ruim 2 jaar nog steeds geen waardige opvolger is!
+ [geen fatsoenlijk formaat]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
Is Andromeda misschien de laatste hoop ? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
yingyang schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:25:
Is Andromeda misschien de laatste hoop ? ;)
Je zult zien dat die geen Qi heeft! En een bagger camera. En natuurlijk geen 3.5mm uitgang.

Ik geloof niet meer dat er een waardige opvolger van m'n 950XL gaat komen. Vooral niet omdat iedere fabrikant vindt dat 16:9 veel te breed is (ik vind 18:9 veel te smal...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Laatst online: 13-03 14:45
Wailing_Banshee schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:32:
[...]

Je zult zien dat die geen Qi heeft! En een bagger camera. En natuurlijk geen 3.5mm uitgang.

Ik geloof niet meer dat er een waardige opvolger van m'n 950XL gaat komen. Vooral niet omdat iedere fabrikant vindt dat 16:9 veel te breed is (ik vind 18:9 veel te smal...)
Hoop doet leven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Ach, die 950XL doet het nog prima, alleen die Android (nieuwer) is eigenlijk aan vervanging toe. Ik dacht dat ik wel even een nieuwe android kon vinden (prijs vond ik even wat minder belangrijk) die al het belangrijke van m'n 950XL had (behalve W10M), zodat ik terug kon naar 1 telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauluzzS
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-04 10:40
Voor 2018 is de L950 nog afdoende. Maar het feit dat er dit voorjaar geen feature update is geweest en ook niet meer zal komen zal toch over een jaartje wel een noodzaak tot vervanging betekenen.
Wat? Ik weet het nog niet. Ik heb mijn hoop gevestigd op een nieuw mobiel windows device (dat het idee van smartphones kan vervangen), of een android-kloon gestript van alle google-meuk.

[ Voor 6% gewijzigd door PauluzzS op 20-06-2018 11:48 . Reden: verduidelijking hoop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
PauluzzS schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:47:
Maar het feit dat er dit voorjaar geen feature update is geweest en ook niet meer zal komen zal toch over een jaartje wel een noodzaak tot vervanging betekenen.
Door het ontbreken van Featureupdates maken het vervangen noodzakelijk?
Je koopt een toestel toch " as it is " toch niet om wat het met een jaar misschien kan worden.

Als je de beveiligingsupdates bedoeld, dan geef ik je gelijk.
Maar persoonlijk zou ik dat laatste ook nog niet eens als noodzaak zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sish
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 14:33
iemand ervaring met een storing in de front camera van een 950XL? Ik gebruik hem bijna nooit, maar kwam er recent achter dat deze niet meer werkt. de windows camera geeft een fout melding als ik naar de front camera wissel, en video bellen in Whatsapp geeft geen beeld meer (geen foutmelding, maar ik kan ook niet wisselen naar de normale camera). Ook andere apps geven geen fout, maar ook geen beeld bij het gebruik van de front camera.
Op google gezocht, maar daar is geen oplossing uitgekomen. De foutmelding in de camera app wijst erop dat de camera bezet is door een andere app, ook direct na een herstart.
Ik zag dezelfde fout ook al in dit forum voorbij komen in 2016 en 2017, maar zag ook daar geen oplossing bij.
Het liefst voorkom ik een hard-reset.
oh ja, ik weet of het wat uitmaakt, maar Windows Hello werkt prima. Dit gaat toch ook via de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
@Sish hoe dat met Whatsapp gaat weet ik niet (gebruik ik nauwelijks), maar als ik m'n camera start en wissel naar de frontcam, werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sish schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:02:
[knip]
oh ja, ik weet of het wat uitmaakt, maar Windows Hello werkt prima. Dit gaat toch ook via de camera?
Volgens mij gaat dat i.c.m. een sensor en niet enkel via de camera.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
hardware-lover schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:20:
[...]

Volgens mij gaat dat i.c.m. een sensor en niet enkel via de camera.
Ik dacht dat hij beide gebruikte....
You need first to set up a PIN for the device, which acts as a backup system. Then, when you need to unlock your phone, the infrared camera is first used to light up your eyes. At the same moment, the second camera takes a picture of your eyes, which works in different lighting conditions (the darker the environment, the better it works).
https://www.windowscentra...umia-950-and-950-xl-works

@Sish probeer eens de Windows Hello uit te zetten, kijken wat hij dan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:29:
[...]
Ik dacht dat hij beide gebruikte....

[knip]
Dat schrijf ik toch? :+ (was een stiekeme edit van mij)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
hardware-lover schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:35:
[...]

Dat schrijf ik toch? :+ (was een stiekeme edit van mij)
Gewoon tijd om naar huis te gaan, mijn leescapaciteit neemt af :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
Sish schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:02:
iemand ervaring met een storing in de front camera van een 950XL? Ik gebruik hem bijna nooit, maar kwam er recent achter dat deze niet meer werkt. de windows camera geeft een fout melding als ik naar de front camera wissel, en video bellen in Whatsapp geeft geen beeld meer (geen foutmelding, maar ik kan ook niet wisselen naar de normale camera). Ook andere apps geven geen fout, maar ook geen beeld bij het gebruik van de front camera.
Op google gezocht, maar daar is geen oplossing uitgekomen. De foutmelding in de camera app wijst erop dat de camera bezet is door een andere app, ook direct na een herstart.
Ik zag dezelfde fout ook al in dit forum voorbij komen in 2016 en 2017, maar zag ook daar geen oplossing bij.
Het liefst voorkom ik een hard-reset.
Ja heb ik al tijden. Hard reset (andere problemen) mocht niet baten. Gebruik hem ook nauwelijks, dus mis hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauluzzS
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-04 10:40
Amadeus1966 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:13:
[...]
Door het ontbreken van Featureupdates maken het vervangen noodzakelijk?
Je koopt een toestel toch " as it is " toch niet om wat het met een jaar misschien kan worden.

Als je de beveiligingsupdates bedoeld, dan geef ik je gelijk.
Maar persoonlijk zou ik dat laatste ook nog niet eens als noodzaak zien.
Nou, niet helemaal. Je koopt het toestel 'as it is', maar betaalt een licentie voor het besturingssysteem als een dienst. Bij aanschaf van het toestel kon men ervan uitgaan dat er elk half jaar een feature update zou komen voor Windows als dienst voor tenminste 3 jaar (=weinig). Dit is inmiddels teruggebracht en mainstream support voor de laatste versie van Windows 10 Mobile zal in december 2019 eindigen, dus nog maar anderhalf jaar te gaan. De facto is mainstream support al dit jaar opgehouden, dus het is maar de vraag of er daarna nog beveiligingsupdates komen...
Het betreft geen directe noodzaak tot vervanging, maar tegen die tijd zullen steeds meer apps niet meer functioneren en niet meer onderhouden worden, dus wordt het apparaat wel degelijk minder tot niet bruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PauluzzS schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:23:
[...]

Nou, niet helemaal. Je koopt het toestel 'as it is', maar betaalt een licentie voor het besturingssysteem als een dienst. Bij aanschaf van het toestel kon men ervan uitgaan dat er elk half jaar een feature update zou komen voor Windows als dienst voor tenminste 3 jaar (=weinig). Dit is inmiddels teruggebracht en mainstream support voor de laatste versie van Windows 10 Mobile zal in december 2019 eindigen, dus nog maar anderhalf jaar te gaan. De facto is mainstream support al dit jaar opgehouden, dus het is maar de vraag of er daarna nog beveiligingsupdates komen...
Het betreft geen directe noodzaak tot vervanging, maar tegen die tijd zullen steeds meer apps niet meer functioneren en niet meer onderhouden worden, dus wordt het apparaat wel degelijk minder tot niet bruikbaar.
Dat laatste zal de doodsteek zijn/worden, maar het niet meer beschikbaar komen van beveiligingsupdates is dat niet. Dan hadden diverse Android modellen al niet meer bruikbaar zijn geweest nu. Zo lek als een mandje, menig Android, maar apps in overvloed natuurlijk, en dat is voor vrijwel iedere gebruiker toch het belangrijkst.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion64
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-02-2021
Voor een ieder die zijn/haar 950/950XL nog een laatste leven wil geven als mobiel multimedia apparaat met belfunctie zijn er op de amazon.de site nog de Mugen 6200mA en Mugen 9300mA batterijen voor de 950 en de Mugen 9300mA voor de 950 XL te koop. Werkt fantastisch, echt een aanrader! Wel snel bij zijn, de voorraad is bijna op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:56
robkrekel schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 06:22:
[...]
Ja heb ik al tijden. Hard reset (andere problemen) mocht niet baten. Gebruik hem ook nauwelijks, dus mis hem niet.
Ik heb het ook al een tijdje. Dacht dat het iets was met de hardware. Als ik de diagnostische app van B2X gebruik dan loopt ie zelfs vast bij het testen van de camera. Dus ik weet niet wat het is, maar als meer mensen dat hebben is het wel goed om het door te geven, wellicht wordt er nog iets aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Paulus73 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:28:
[...]

Ik heb het ook al een tijdje. Dacht dat het iets was met de hardware. Als ik de diagnostische app van B2X gebruik dan loopt ie zelfs vast bij het testen van de camera. Dus ik weet niet wat het is, maar als meer mensen dat hebben is het wel goed om het door te geven, wellicht wordt er nog iets aan gedaan?
Hier dus net zo.
Factory reset helpt niets.
Nieuw rommeke vanaf het internet ( recovery ) heeft ook niets geholpen.
Toen ik begonnen was met de recovery deed hij het wel.
Maar de pret was snel voorbij toen de updates er over heen gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Amadeus1966 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:45:
[...]
Hier dus net zo.
Factory reset helpt niets.
Nieuw rommeke vanaf het internet ( recovery ) heeft ook niets geholpen.
Toen ik begonnen was met de recovery deed hij het wel.
Maar de pret was snel voorbij toen de updates er over heen gingen.
Opsturen heeft geen zin meer. Mijn telefoon is gisteren zo gevallen dat ie ook echt beschadigd is. Dus dat is dan bij een reparatie makkelijk te zeggen dat het door een val komt.

Maar mocht iemand nog (goedkoop) een 950 XL kwijt willen. Ik ben wel geinteresseerd, ondanks het gemis van een aantal apps en een frontcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Zou zeggen, bied eens wat 😂
Maar mijn frontcamera is ook frut zonder fr en met een k.
Werkt ook niet meer sinds een paar windowsupdates.

[ Voor 4% gewijzigd door Amadeus1966 op 08-07-2018 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Die van mij werkt nog perfect! Maar er zijn dan ook geen plannen om hem weg te doen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Paulus73 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:25:
[...]

Opsturen heeft geen zin meer. Mijn telefoon is gisteren zo gevallen dat ie ook echt beschadigd is. Dus dat is dan bij een reparatie makkelijk te zeggen dat het door een val komt.

Maar mocht iemand nog (goedkoop) een 950 XL kwijt willen. Ik ben wel geinteresseerd, ondanks het gemis van een aantal apps en een frontcamera.
Ik gebruik de mijne al tijden niet meer... wel proberen security-updates bij te houden... dat dan weer wel...
Zit alleen wel een lederen Mozorco achterkant op. frontcamera is nog prima
Dus bied maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Zeveneneenhalf euro, incl verzendkosten.
Eerlijk is eerlijk, zo'n bod heb je echt nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amadeus1966 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:32:
[...]

Veel meer zullen ze inmiddels ook niet waard zijn :+ De massa wil zo'n ding echt niet hebben. Het zou me oprecht verbazen als je nu nog 100 euro krijgt voor een nette 950, misschien wat meer voor een 950xl.

Mijn ma heeft vorig jaar haar Lumia 640 gemold. Voor 20 euro had ze een andere in betere staat dan de haar oude 8)7

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De 950 is eigenlijk een ideale reistelefoon, zeker met de Mugen accu er tegenaan geplakt. Ik heb nog geprobeerd om mijn zoon zover te krijgen dat ie er een meenam op zijn wereldreis, omdat hij geen losse camera mee wilde nemen en de foto's enkel met zijn mobiel wilde maken. Maar zijn Honor 8 maakt bar slechte foto's, om van de video's al helemaal niet te spreken, dus heb ik hem maar mijn Nokia 8 cadeau gedaan, die bakt er tenminste nog iets van. Filmpjes met daarin hard geluid, zijn nog steeds niet om aan te horen, ook daarin is de 950 heer en meester. Vorige week nog kunnen ervaren tijdens de diploma uitreiking van mijn jongste dochter. Blijkbaar moet zo'n gebeuren, waar alleen maar volwassenen bij aanwezig zijn, toch nog met een overdaad aan geluid overspoeld worden tijdens het voorstellen van de geslaagden. Dat moest natuurlijk worden vastgelegd en de Lumia laat dat oorverdovend geluid gewoon kraakhelder naar binnen komen, geen centje pijn. Dus naast prachtige natuurfoto's ook geschikt als concerttelefoon, mocht een gebruiker het enkel met een mobiel willen doen. Papa wordt altijd nog gevraagd om de mobiele foto's te maken als we samen zijn, dat is geen toeval. Was mijn XL daarin niet zo'n ster, dan was ie allang geleden aan de kant geschoven als eerste toestel 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Amadeus1966 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:32:
[...]

LoL
Dat kan ik zeker niet ontkennen hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@hardware-lover En zie daar alle redenen waarom ik nog steeds mijn 950 heb.

Toen ik dit ding kocht, had ik echt wel verwacht dat een slordige 3 jaar later je een soortgelijke telefoon voor, mwah, 400 euro kon kopen, misschien wel minder. Dus AMOLED scherm met leuke resolutie, goede camera en goede microfoons, want zo vooruitstrevend was de 950 nou ook weer niet, niet zoals de 920 en de 1020.

3 jaar later krijg je voor 400 euro:
Zijn oude 2+ jaar oude concurrent de Samsung S7 8)7 Da's de enige telefoon met vergelijkbare specs.

Als je dat niet wil, gezien je misschien wél android updates wil hebben, tja, dan heb je telefoons met "aardige" camera's, LCD schermen met een lagere resolutie bij een groter schermoppervlak, brakke microfoons en andere zaken die nogal meh zijn.

Dat vind ik best wel triest. wil je een nieuwe telefoon hebben en er op vooruit gaan In hoeverre dat kan met Android, laat staan iOS :Y) mag je gewoon nog steeds minimaal 550 euro uitgeven. Dat is 100 euro meer dan mijn L950 heeft gekost, bij launch*

-O-

Tele2 heeft vaak leuke aanbiedingen op telefoons, toen ook

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Hier zullen de 950/950XL's nog wel een poosje in gebruik blijven.
Ook voor de kiekjes tussendoor als we onderweg zijn zonder onze camera's (4 canon DSLR's).
Wel zal er tzt een nokia telefoon bij komen voor backup waarschijnlijk O-)
We (vrouwlief en ik) zijn geen WA gebruikers, smsen doen we nog wel af en toe.
Instagram en facebook zijn de enige socials die we gebruiken verder.
Haar Fitbit Ionic werkt nog prima met de Fitbit app en ik gebruik "run the map" voor als we ergens hiken
Heb voor Run the map ook nog niet een vervanger kunnen vinden voor Android.
Kortom voorlopig blijf ik hier nog wel effe rondhangen :+
(hebben nog steeds 2x 950 en een 950XL met drie HD-500 displaydocks in gebruik, privé en zakelijk)

[ Voor 7% gewijzigd door GiLeX op 15-07-2018 19:15 ]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

hardware-lover schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:13:
De 950 is eigenlijk een ideale reistelefoon, zeker met de Mugen accu er tegenaan geplakt. Ik heb nog geprobeerd om mijn zoon zover te krijgen dat ie er een meenam op zijn wereldreis, omdat hij geen losse camera mee wilde nemen en de foto's enkel met zijn mobiel wilde maken. Maar zijn Honor 8 maakt bar slechte foto's, om van de video's al helemaal niet te spreken, dus heb ik hem maar mijn Nokia 8 cadeau gedaan, die bakt er tenminste nog iets van. Filmpjes met daarin hard geluid, zijn nog steeds niet om aan te horen, ook daarin is de 950 heer en meester. Vorige week nog kunnen ervaren tijdens de diploma uitreiking van mijn jongste dochter. Blijkbaar moet zo'n gebeuren, waar alleen maar volwassenen bij aanwezig zijn, toch nog met een overdaad aan geluid overspoeld worden tijdens het voorstellen van de geslaagden. Dat moest natuurlijk worden vastgelegd en de Lumia laat dat oorverdovend geluid gewoon kraakhelder naar binnen komen, geen centje pijn. Dus naast prachtige natuurfoto's ook geschikt als concerttelefoon, mocht een gebruiker het enkel met een mobiel willen doen. Papa wordt altijd nog gevraagd om de mobiele foto's te maken als we samen zijn, dat is geen toeval. Was mijn XL daarin niet zo'n ster, dan was ie allang geleden aan de kant geschoven als eerste toestel 😏
Ja dat filmen en geluid opnemen met de 4 microfoons is volgensmij nog steeds ongeevenaard, volgensmij ook nog geen 1 high end Android of Iphone die dit kan.
Gisteren bij de Zwarte Cross ook weer kraakhelder ondanks vlak voor de boxen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
De camera gaf toen ook voor mij de doorslag.
Vooral omdat ik graag foto's maak van mijn avonturen langs en op de baan als chauffeur.
En daarvoor maak ik ook dankbaar gebruik van Facebook waarin ik alles opkrabbel van alles wat ik daar mag beleven en wat er in mij omgaat onderweg en thuis.
En natuurlijk wat ik beleef aan de waterkant als sportvisser.
Facebook zie ik dan ook meer als een soort van dagboek ter inzage van familie en vrienden.
WhatsApp is meer voor direct contact met het thuisfront en collega's onderweg.

Dus voor de apps hoef ik het niet laten, daar kan ik met ios en android ook wel mee redden.
Op één prive app na die ik heb laten ontwikkelen voor windows en android door een paar goedwillende programmeurs.
Alleen voor die app zal ios bij mij al afvallen.

Beetje internetbrowsen of surfen kan bij alle drie.

Maar de camera, nee die heb ik nergens nog gevonden behalve bij nokia/ms en dan niet alleen de camera maar ook het geluid en de dedicated camera button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Als je hem voor 30,- kwijt wil dan wil ik hem graag overnemen. En dat is toch echt wel 4x zo veel als het vorige bod ;).

En als het serieus wordt kunnen we beter even een DM doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
Ik had de vraag ook in het WM10 topic gesteld, maar geen antwoord. Google leert mij dat meer mensen deze vraag hebben.

Ben weer terug op een L950XL! Onwijs blij mee, echter: ik heb de automatische camera upload aanstaan naar OneDrive toe, hij slaat ze echter op in een oude bestaande map (die ik zelf iets met iPhone genoemd heb) op mijn OneDrive (waarschijnlijk heb ik dat ooit zo ingesteld op een iPhone).. Nu wil ik daar een nieuwe map voor maken, dat is geen probleem. Maar waar geef ik in mijn toestel aan dat hij ze naar die map moet uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Laatst online: 19-09 16:36
hardware-lover schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:13:
De 950 is eigenlijk een ideale reistelefoon, zeker met de Mugen accu er tegenaan geplakt. Ik heb nog geprobeerd om mijn zoon zover te krijgen dat ie er een meenam op zijn wereldreis, o........ daarin niet zo'n ster, dan was ie allang geleden aan de kant geschoven als eerste toestel 😏
Ik ben al lang geleden overgegaan op een iPhone. Eerst een 6 en nu de 'oude' rose gouden (!) 6s Plus van mijn vrouw. Maar ik blijf hier meelezen. En door dit soort teksten overweeg om toch nog weer een 950 te kopen. Voor erbij. Omdat het kan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
rscheper schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:03:

Maar waar geef ik in mijn toestel aan dat hij ze naar die map moet uploaden?
Volgens mij regelt of maakt windows zelf bepaalde mappen in onedrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
rscheper schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:03:
Ik had de vraag ook in het WM10 topic gesteld, maar geen antwoord. Google leert mij dat meer mensen deze vraag hebben.

Ben weer terug op een L950XL! Onwijs blij mee, echter: ik heb de automatische camera upload aanstaan naar OneDrive toe, hij slaat ze echter op in een oude bestaande map (die ik zelf iets met iPhone genoemd heb) op mijn OneDrive (waarschijnlijk heb ik dat ooit zo ingesteld op een iPhone).. Nu wil ik daar een nieuwe map voor maken, dat is geen probleem. Maar waar geef ik in mijn toestel aan dat hij ze naar die map moet uploaden?
Ik heb even gekeken op mijn Lumia, laptop en de OneDrive web pagina, ik kom nergens instellingen tegen waar je kan bepalen in welke map de foto's komen te staan. Of ik moet het echt over het hoofd zien.

Ik heb geen iPhone, maar als je het daar wel mee kan, zou je via de iPhone de instellingen terug kunnen zetten? Toch wel apart dat je dit niet kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Laatst online: 23:13
ardvark99 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Ik heb even gekeken op mijn Lumia, laptop en de OneDrive web pagina, ik kom nergens instellingen tegen waar je kan bepalen in welke map de foto's komen te staan. Of ik moet het echt over het hoofd zien.

Ik heb geen iPhone, maar als je het daar wel mee kan, zou je via de iPhone de instellingen terug kunnen zetten? Toch wel apart dat je dit niet kan instellen.
Bedankt voor het testen/kijken! Ik heb net op OneDrive de huidige upload folder hernoemd en verplaatst en een nieuwe root folder voor de nieuwe Lumia gemaakt met daarin de mappen als Camera-album aangemaakt. Vreemd genoeg heeft het toestel nu alle foto's die al op het toestel stonden die nu keurig daar neergezet.

Wat mij ontgaat is dan de logica achter het selecteren van folders door de telefoon, maar ik ben tevreden nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
rscheper schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:21:
[...]

Bedankt voor het testen/kijken! Ik heb net op OneDrive de huidige upload folder hernoemd en verplaatst en een nieuwe root folder voor de nieuwe Lumia gemaakt met daarin de mappen als Camera-album aangemaakt. Vreemd genoeg heeft het toestel nu alle foto's die al op het toestel stonden die nu keurig daar neergezet.

Wat mij ontgaat is dan de logica achter het selecteren van folders door de telefoon, maar ik ben tevreden nu!
Blijkbaar kijken de apps naar de naam van een map, da's ook een logica. Maar mooi dat het opgelost is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TZNbcWqvsts]

Gewoon een bump, is er tenminste nog iemand die wat met zijn L950 doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 12:34:

Gewoon een bump, is er tenminste nog iemand die wat met zijn L950 doet.
Prachtige plaatjes, maar dat komt ook door de man achter de knoppen die er oog voor heeft. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreshM schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:20:
[...]

Prachtige plaatjes, maar dat komt ook door de man achter de knoppen die er oog voor heeft. _/-\o_
Welnee, geeft hooguit aan wat je met een telefoon van drie jaar geleden nog kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:27:
[...]

Welnee, geeft hooguit aan wat je met een telefoon van drie jaar geleden nog kan doen...
Het blijft een feit dat de L950 een goede camera heeft. Ik heb 2 weken geleden toch maar een nieuwe batterij voor m'n 950 gekocht. Hopelijk kan hij nu mee tot het bittere eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreshM schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:30:
[...]

Het blijft een feit dat de L950 een goede camera heeft. Ik heb 2 weken geleden toch maar een nieuwe batterij voor m'n 950 gekocht. Hopelijk kan hij nu mee tot het bittere eind.
Idem hier, reserve accu had ik al vrij snel gekocht - ik zag de bui wel hangen.

Ik bekijk wel alternatieven, en overweeg later wellicht de Nokia7+ maar qua camera (instellingen) en OS blijf ik liever hangen tot... hij het fysiek echt begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Bij mij worden in de Weer-app niet langer de temperaturen per uur weergegeven. Vrij irritant, want juist met deze hitte is het handig om te weten vanaf hoe laat je de ramen open kunt gaan zetten. Bij mijn Surface RT tablet zijn de uurtemperaturen trouwens ook verdwenen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
choogen schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:46:
Bij mij worden in de Weer-app niet langer de temperaturen per uur weergegeven. Vrij irritant, want juist met deze hitte is het handig om te weten vanaf hoe laat je de ramen open kunt gaan zetten. Bij mijn Surface RT tablet zijn de uurtemperaturen trouwens ook verdwenen...
Geen oplossing voor de weer-app, wel een alternatief mocht uurweergave wenselijk zijn.

Blue Skies

https://www.microsoft.com/store/productId/9WZDNCRDF92M

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:21
Temperaturen per uur in de Weer app mistte ik ook gisteravond, maar sinds vandaag worden ze weer getoond... Waarschijnlijk een backend storinkje.

[ Voor 15% gewijzigd door witterholt op 01-08-2018 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
witterholt schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:23:
Temperaturen per uur in de Weer app mistte ik ook gisteravond, maar sinds vandaag worden ze weer getoond... Waarschijnlijk een backend storinkje.
Is wel eens vaker het probleem geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Ik mis alleen het prijskaartje bij 7:30 , YouTube: Italy by Lumia 950

Voor mij onderweg geen W10M meer (NOKIA 735) enorm veel plezier aan dit toestel gehad, ligt als een iets te dure wekker op het nacht kastje. Af en toe een filmpje streamen van uit bed naar de slaapkamer TV met Tubecast (helaas hebben ze DLNA ook omzeep geholpen, kon je gewoon vanuit EDGE Youtube streamen naar TV, of eigenlijk alles aan beel wt je zag. En ook een super camera. Nu via werk een DuoSIM MOTO g4plus gekregen, daar draaien app's die ik werk gerelteerd dien te gebruiken. Prive was ik bij W10 gebleven, had Google hier al flink uitgeband :) En zat sosm jarloers naar een 950 te kijken, probleem was ik vond hem te groot (de 735 eigenlijk al) maar vergeleken met de MOTO had dat uiteindeijk weinig uit gemaakt. Maar nu heeft dat geen zin, en ik ga niet met 2 toesetlen lopen(tijdje gedaan maar zeer onprakties , dat duo sim is een zegen, en op android, zakelijke gebied staat in google(suite?) , ook heb ik er outlook op gezet, zo kan ik m ij prive Windows zaken ook prima regelen, alleen Skype maakt er een enorme puinhoop van, nog steeeds voorkeur tov. Whatsapp.

Ik lees nog steeds vrolijk mee, maar ook de herindeling op het forum heeft er geen goed aan gedaan:(

De indeling is ook totaal niet consecuent, lastig zoeken had zo simpel kunnen zijn

Android
Apple IOS
Windows10
Overige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Tja, als je de windowstoestel had gehouden had je mooi de forumtopics op je startscherm kunnen pinnen. 😂

Vreemd gebeuren vanavond.
Zat lekker in mijn dafje onderweg naar mijn weekend hoor ik ineens een hoop gebrom.
Eerste gedachte, mijn radio.
Dus uitgezet, maar nog steeds dat geluid.
Pakte mijn telefoon en ja hoor.
Een hoop gekraak en gebrom uit de speaker en geen enkele reactie op de knoppen of scherm.
Zwart...en bleef zwart.
Uiteindelijk gaf hij zich toch over en kreeg hem zover dat hij ging rebooten.
Hierna was het ook over.
Van de week werd ik al een paar keer blij verrast dat ik ineens mijn simpincode moest intoetsen.
Dus stiekem een reboot...de deugniet.

Begin van het einde?

[ Voor 72% gewijzigd door Amadeus1966 op 04-08-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van de batterij wellicht?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Dat kan, maar deze houd het nog steeds twee dagen vol met af en toe een uitschieter naar drie of één naar gelang het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Amadeus1966 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

Dat kan, maar deze houd het nog steeds twee dagen vol met af en toe een uitschieter naar drie of één naar gelang het gebruik.
Hoe doe je dat? ik ga komende weken ook weer kijken of ik mijn L950 weer in gebruik ga nemen. Ik kan niet wennen aan Android.

Ik krijg de livetile van de outlook mail niet aan de praat. Doet die het bij jullie? en waar kan het aan liggen?

[ Voor 13% gewijzigd door stevens20 op 08-08-2018 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
@FreshM @b2vjfvj75gjx7 , waar hebben jullie je nieuwe batterijen gekocht misschien? Ik ben al 33% kwijt op 4 uur (waarvan 30 minuten gebruik) maar mijn L950 moet ook tot het bittere eind mee.

Ik heb nog geen sub €600 telefoon gezien die al maar de helft te bieden heeft van dit oudje, ik kan er nog altijd niet aan uit waarom iedereen Android verkoos/verkiest tov WP want vind ik nog steeds maar erg buggy om nog maar te zwijgen van hacks en trager worden met de tijd. Al toont de L950 imo meer bugs dan mijn vorige telefoon, de L920. Die mis ik nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
stevens20 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:59:
[...]

Hoe doe je dat? ik ga komende weken ook weer kijken of ik mijn L950 weer in gebruik ga nemen. Ik kan niet wennen aan Android.

Ik krijg de livetile van de outlook mail niet aan de praat. Doet die het bij jullie? en waar kan het aan liggen?
Live tile van de Outlook werkt bij mij en doe er verder niets geks mee.
Misschien heel misschien ligt het wel aan de aantal apps die in de achtergrond mee draaien dat je batterij zo rap leeg is.
Naast de standaard apps heb ik bar weinig apps namelijk.
Uiteraard zit daar WhatsApp en Facebook ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Laatst online: 19-09 16:31
Ik overweeg om goedkoop een 950 over te nemen vanavond, zou ik dat nog wel doen of ga ik er spijt van krijgen? :-) Afgelopen weken heb ik eerst een OnePlus 3T geprobeerd (vond ik wat te groot, is eigenlijk maar beetje groter dan de 950 zie ik nu ...) en daarna een Iphone 6S (kon niet wennen aan het toetsenbord, typte vaker fouten tegenover bij Android).

Voornaamste gebruik gaat de camera zijn, beheren van mails en WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
BeArt schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:30:
Ik overweeg om goedkoop een 950 over te nemen vanavond, zou ik dat nog wel doen of ga ik er spijt van krijgen? :-) Afgelopen weken heb ik eerst een OnePlus 3T geprobeerd (vond ik wat te groot, is eigenlijk maar beetje groter dan de 950 zie ik nu ...) en daarna een Iphone 6S (kon niet wennen aan het toetsenbord, typte vaker fouten tegenover bij Android).

Als dat alles is wat je gebruik, is de Lumia prima, de laatste 2 apps krijgen nog steeds regelmatig updates. Voor banken beheer ben je afhankelijk van Edge, en elke bank je gebruikt. Verder krijgt de 950 nog maandelijks security updates. En afhankelijk van wat je er voor moet geven en of dat voor jou de moeite waard is. Btw, de camera is natuurlijk nog steeds prima. Dus de keuze is aan jou, de 950 is nog prima te doen.

Enigste waar je misschien ook naar moet kijken is eventueel een originele nieuwe accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BeArt schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:30:

Check de frontcamera :D

Ik heb al maanden dat mijn frontcamera niet meer werkt (foutmelding), of dit nu software of hardware is, is nog steeds een aardige discussie. Gewoon even foto app starten, dan naar front camera switchen, zodat je zeker weet dat die wel werkt.

Verder is het nog steeds mijn main use (XL, dat wel), sommige sites werken niet helemaal lekker in Edge, accu wil soms wat sneller leeg gaan dan geplanned (wordt dan ook erg warm), maar verder mis er niet bijzonder veel aan dat ik volledig over zou stappen naar Android (buiten het Onedrive probleem).

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 08-08-2018 17:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Laatst online: 19-09 16:31
SinergyX schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:52:
[...]

Check de frontcamera :D

Ik heb al maanden dat mijn frontcamera niet meer werkt (foutmelding), of dit nu software of hardware is, is nog steeds een aardige discussie. Gewoon even foto app starten, dan naar front camera switchen, zodat je zeker weet dat die wel werkt.

Verder is het nog steeds mijn main use (XL, dat wel), sommige sites werken niet helemaal lekker in Edge, accu wil soms wat sneller leeg gaan dan geplanned (wordt dan ook erg warm), maar verder mis er niet bijzonder veel aan dat ik volledig over zou stappen naar Android (buiten het Onedrive probleem).
Dat ga ik zeker doen, bedankt voor de tip!
Ik kan het toestel overnemen voor 150€, inclusief display dock...
Ergens vind ik het verdacht weinig, maar wellicht komt het ook doordat Windows Mobile op sterven na dood is?

Android had voor mij te veel mogelijkheden, ik begon er de laatste tijd tijd mee te verliezen met de custom-rom-wereld. Dat zal met de Lumia 950 niet meer kunnen :-).

Ik bedenk me net dat ik momenteel (op zowel android als Iphone) de Google Foto's-app ook best veel gebruikte. Is daar een Windows-versie van? Of hoe beheren jullie je foto-backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BeArt schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:43:

Ik bedenk me net dat ik momenteel (op zowel android als Iphone) de Google Foto's-app ook best veel gebruikte. Is daar een Windows-versie van? Of hoe beheren jullie je foto-backup?
Geen idee of de upload nu al kan naar de Google foto app, ik gebruik juist onedrive (icm windows), die juist niet helemaal fijn werkt aan de android kant (met name gallery, hoofdreden dat ik nog steeds op mn lumia werk), dat kan nog wel een probleem voor je worden :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeArt schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:43:
[...]
Dat ga ik zeker doen, bedankt voor de tip!
Ik kan het toestel overnemen voor 150€, inclusief display dock... Ergens vind ik het verdacht weinig, maar wellicht komt het ook doordat Windows Mobile op sterven na dood is?

[knip]
Ik vind het niet zo heel erg weinig eerlijk gezegd, kom ze toch regelmatig wat voordeliger tegen. Maar algehele staat, inclusief die van de batterij (heel belangrijk), is daarbij doorslaggevend. Dat op sterven na dood, is beslist van belang bij de prijs.

Door (meestal) buitenstaanders is W10M al tig keer dood verklaard, maar voor mij wordt het steeds meer een collectors item waarmee ik mij buiten de kudde begeef, en dit met liefde en plezier. Ik schop nog menig kont als het op de foto's aankomt en er zijn er genoeg die denken dat mijn toestel iets nieuws is ipv bijna 3 jaar geleden geïntroduceerd. Er zijn er nog legio die nog nooit van Windows 10 Mobile hebben gehoord.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• opdiefiets
Vnze schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:17:
@FreshM @b2vjfvj75gjx7 , waar hebben jullie je nieuwe batterijen gekocht misschien? Ik ben al 33% kwijt op 4 uur (waarvan 30 minuten gebruik) maar mijn L950 moet ook tot het bittere eind mee.

Ik heb nog geen sub €600 telefoon gezien die al maar de helft te bieden heeft van dit oudje, ik kan er nog altijd niet aan uit waarom iedereen Android verkoos/verkiest tov WP want vind ik nog steeds maar erg buggy om nog maar te zwijgen van hacks en trager worden met de tijd. Al toont de L950 imo meer bugs dan mijn vorige telefoon, de L920. Die mis ik nog steeds.
Ik heb twee maanden geleden bij rounded.com een nieuwe accu gehaald. Deze werkt tot nu toe bijna als een originele. Ik kan, sinds ik deze heb, ruim een dag met een acculading doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Dames en heren,

Ik kan het op internet niet goed vinden dus misschien kunnen jullie me helpen.

Ik gebruik OneDrive veel en zou het graag offline beschikbaar hebben op mijn mobiel. Ik kan nergens vinden hoe ik hele mappen of alles op offline-beschikbaar kan zetten. Ik wil namelijk niet iedere keer de bestanden op offline moeten zetten voor ik van huis ga.

Per bestand offline beschikbaar maken heb ik wel gevonden maar er veranderd regelmatig wat en ik gebruik mijn telefoon ook om bestanden te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

stevens20 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:20:
Dames en heren,

Ik kan het op internet niet goed vinden dus misschien kunnen jullie me helpen.

Ik gebruik OneDrive veel en zou het graag offline beschikbaar hebben op mijn mobiel. Ik kan nergens vinden hoe ik hele mappen of alles op offline-beschikbaar kan zetten. Ik wil namelijk niet iedere keer de bestanden op offline moeten zetten voor ik van huis ga.

Per bestand offline beschikbaar maken heb ik wel gevonden maar er veranderd regelmatig wat en ik gebruik mijn telefoon ook om bestanden te laten zien.
Grappig genoeg het probleem waar ik met Vodafone storing ook naar zat te zoeken, maar die knop in Onedrive bij mapoverzicht (3rde knop) blijft altijd grijs.

Edit, dit is een feature die dus wel in de android/iOS versie zit, blijkbaar niet meer in de WM10 versie :(
https://mspoweruser.com/m...lders-to-ios-and-android/

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 12-08-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
SinergyX schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:01:
[...]

Grappig genoeg het probleem waar ik met Vodafone storing ook naar zat te zoeken, maar die knop in Onedrive bij mapoverzicht (3rde knop) blijft altijd grijs.

Edit, dit is een feature die dus wel in de android/iOS versie zit, blijkbaar niet meer in de WM10 versie :(
https://mspoweruser.com/m...lders-to-ios-and-android/
Ze maken het zichzelf ook zo ongelooflijk lastig he. Ik hoop dat ze optijd met een surface-phone komen... De Surface-Go is er al. Nu hopen op een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 06:53
*knip*. V&A hoort niet thuis op het forum.

[ Voor 86% gewijzigd door rens-br op 19-08-2018 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Windows Update heeft recent besloten dat mijn Lumia 950 XL nu wel lang genoeg aangemodderd heeft. Ding ging midden in de nacht updaten zonder notificatie of iets dergelijks en liep tijdens de update tegen een 'sad smiley' aan. Wil nu niet meer doorstarten, elke keer wil hij proberen de update af te maken en weer een sad smiley.

WDRT geprobeerd, het ding lang genoeg aan kunnen houden om te flashen. Terug op één van de eerste release builds van W10M, dus gelijk maar zoeken naar updates. Update naar 14393.10066 en bam, tijdens het updaten met de 'gears turning' weer een sad smiley en terug waar ik gestart was.

Ik heb altijd een soft spot voor Lumia's en Windows Phone gehad, maar ik denk dat ik de 950 maar buiten m'n collectie laat :P. Ik hou het wel bij de Lumia 800, 735, 930, 1020, 1520... Ook wel, de échte Lumia's van Nokia, haha. Toevallig laatst goedkoop een, als het goed is, new old stock 930 en 1020 gekocht online, even kijken wanneer die binnen komen om mijn Lumia wensen te vervullen. Ondertussen doet de 1520 dienst als backup Lumia telefoon in plaats van de 950 XL, en eerlijk gezegd is de 1520 op alle vlakken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Mijn Lumia 950 van de week op de QI lader gelegd in de veronderstelling dat mijn 950 's morgens weer volledig opgeladen was. Noppes, dood als een pier. Vreemd. :?

O, en Dropbox is nu een ondoorzichtig icoon geworden op mijn beginscherm. . :(

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:41:
[knip]
WDRT geprobeerd, het ding lang genoeg aan kunnen houden om te flashen. Terug op één van de eerste release builds van W10M, dus gelijk maar zoeken naar updates. Update naar 14393.10066 en bam, tijdens het updaten met de 'gears turning' weer een sad smiley en terug waar ik gestart was.

[knip]
Tegenwoordig kan het bijwerken/updaten via Otcupdater, maar als je 950 XL ter ziele is dan zal deze ook geen wonderen kunnen verrichten verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
GerCor schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:59:

O, en Dropbox is nu een ondoorzichtig icoon geworden op mijn beginscherm. . :(
Ja, en daar heb ik al een melding van gemaakt bij dropbox! (krijg verrassend snel een antwoord terug!).

Ik heb nu een gat in m'n scherm (want ik heb alleen bovenaan een rijtje met ondoorzichtige icoontjes staan en daar staat hij nu tussen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:28:
[...]
Ja, en daar heb ik al een melding van gemaakt bij dropbox! (krijg verrassend snel een antwoord terug!).

Ik heb nu een gat in m'n scherm (want ik heb alleen bovenaan een rijtje met ondoorzichtige icoontjes staan en daar staat hij nu tussen...)
Ook ik heb een melding gedaan, maar dan richting de ontwikkelaar van een app waarmee sommige standaard niet transparante icoontjes, toch als transparant icoon naar het startscherm kunnen worden gezet. Deze gaat kijken of ie er wat aan kan doen. Niet iedere icoon wordt ondersteund, maar inmiddels toch van zo'n 25 major apps.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
hardware-lover schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:45:
[...]

Ook ik heb een melding gedaan, maar dan richting de ontwikkelaar van een app waarmee sommige standaard niet transparante icoontjes, toch als transparant icoon naar het startscherm kunnen worden gezet. Deze gaat kijken of ie er wat aan kan doen. Niet iedere icoon wordt ondersteund, maar inmiddels toch van zo'n 25 major apps.
Oh, welke app is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:12:
[...]

Tegenwoordig kan het bijwerken/updaten via Otcupdater, maar als je 950 XL ter ziele is dan zal deze ook geen wonderen kunnen verrichten verwacht ik.
OTC Updater triggered exact hetzelfde update proces als een normale OTA update, alleen download je de bestanden via de PC ipv de telefoon zelf. En dus krijg ik exact dezelfde sad smiley.

Dus dames en heren, wat je hiervan nog kunt leren is dat als je nog steeds een 950 (XL) gebruikt als main phone, dat die op elk moment gebricked kan worden door een onaangekondigde update. Ik kan hem alleen nog via WDRT op een oude rot build van W10M krijgen 8)7 .

Succes aan degenen die het nog aan durven om dit hun main phone te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:28:
[...]

Er is een update voor de Dropbox mobile app zag ik, maar daar is de tile niet mee aangepakt.

De app voor alternatieve transparante icoontjes heet Orange Tiles. Heeft afgelopen week nog een update gehad.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 126 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.