Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MorosMyrddin
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:44

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

ja de kogel is door de kerk, vanaf dit weekend schakel ik over op een android... Xiaomi Mi Mix 2s.
De 950xl zal gebruikt worden als werk gsm, daar is toch alles Microsoft dus een ideale combinatie.
Werk en prive gsm mag namelijk niet gemixed worden bij ons, dus ook geen dual sim. mja Amerikaans bedrijf.

hoe langer hoe meer ergerde ik mij aan apps die als maar slechter werken, ik wens jullie alvast veel succes verder.

Raspberry Pi - Dell M1330 - Dell XPS L502x - Surface Pro 4 i5 - Lumia 950xl - Microsoft Band

• Goofman
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik heb laatst uit nieuwsgierigheid een hele nette 950 inclusief display dock gekocht voor 7 tientjes om icm een flatscreen, desktop set wifi printer en Bluetooth speakertje te gebruiken als eenvoudig desktop pc-tje en bevalt goed. Het is traag maar voor wat webbrowsen, muziek luisteren en tekstverwerken voldoende.
Als smartphone is het voor mij een no-go. Niet eens door de achterstand in apps, maar simpelweg vanwege het feit dat de accu zelfs bij weinig gebruik niet het einde van de dag haalt. Dat is voor mij tegenwoordig echt onacceptabel.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-11 08:05
quote:
Goofman schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 07:41:
Als smartphone is het voor mij een no-go. Niet eens door de achterstand in apps, maar simpelweg vanwege het feit dat de accu zelfs bij weinig gebruik niet het einde van de dag haalt. Dat is voor mij tegenwoordig echt onacceptabel.
Geen idee wat jij er dan mee doet, maar ik heb er na een dag gebruik (wat mail checken, zo nu en dan eens met wat apps spelen), toch meestal nog wel zo'n 40 tot 50% over van m'n batterij (en ik heb nog de oorspronkelijke batterij, uit september 2015).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15:36
quote:
Goofman schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 07:41:
Ik heb laatst uit nieuwsgierigheid een hele nette 950 inclusief display dock gekocht voor 7 tientjes om icm een flatscreen, desktop set wifi printer en Bluetooth speakertje te gebruiken als eenvoudig desktop pc-tje en bevalt goed. Het is traag maar voor wat webbrowsen, muziek luisteren en tekstverwerken voldoende.
Er zijn nog wel accu's te koop, blader ff een aantal pagina's terug in dit topic. Let wel op of het een echte originele accu is, er wordt ook Chinese namaak meuk verkocht, waarbij snel laden niet werkt, en meestal ook niet lang volhoudt.

• Goofman
  • Laatst online: 17:57
Er zitten 2 originele accu's bij. De vorige eigenaar heeft dus al eens de accu vervangen.
Het toestel wordt ook heel snel, oncomfortabel warm. Gewoon tijden het browsen al.
Begin van de week een update gekregen, wellicht dat dit scheelt. Maar ik gebruik een Android toestel als daily driver. Die 950 blijft voorlopig lekker op het bureau liggen.

• Paulus73
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16-11 08:09
quote:
Goofman schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:04:
Er zitten 2 originele accu's bij. De vorige eigenaar heeft dus al eens de accu vervangen.
Het toestel wordt ook heel snel, oncomfortabel warm. Gewoon tijden het browsen al.
Begin van de week een update gekregen, wellicht dat dit scheelt. Maar ik gebruik een Android toestel als daily driver. Die 950 blijft voorlopig lekker op het bureau liggen.
De accu van mijn XL wordt sinds een aantal weken ook heel warm. Voorheen was dat voorheen ook wel eens als ik de camera-app op de achtergrond actief was, maar nu inderdaad ook bij een aantal minuten browsen. Ik dacht eerst dat het aan de accu lag (die inderdaad wel wat minder wordt na ruim anderhalf jaar gebruik).
Hmmm.., misschien uit verveling deze dual-boot optie is eens uitproberen op mijn "ligt niets te doen op dit moment" reserve 950? 8)

A smile a day....

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16:25

Punkrocker

Mostly harmless

quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:18:
Hmmm.., misschien uit verveling deze dual-boot optie is eens uitproberen op mijn "ligt niets te doen op dit moment" reserve 950? 8)

[video]
Gaaf gedaan!
(Wat de performance is weten we natuurlijk niet....)

Dan loop ik nog wat achter met MS-DOS en W3.11 op mijn L640. 8)

P.S. Dat konijn.... 8)7 |:(

"What do you get if you multiply six by nine..."

• kittop
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09-09 20:35
krijg google zoek app niet meer geopend op meerder toestellen, doe ik iets fout?

• peerke63
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16-11 17:45
kittop schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:11:
krijg google zoek app niet meer geopend op meerder toestellen, doe ik iets fout?
Volgens MSPoweruser
https://mspoweruser.com/d...dows-phone-stops-working/

• Wailing_Banshee
Wat is die google zoek app?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

'disaster'? Humor weer van de schrijver :D

Wist niet eens dat er een app was, nooit gemist, zal em nooit missen :P

En zolang ik OneDrive nog steeds niet goed werkend heb (en blijkbaar je android bijna om zeep kan helpen als je aantal stock Google apps disabled), blijf ik nog even doorkachelen met m'n 950.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Wailing_Banshee
SinergyX schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:53:
'disaster'? Humor weer van de schrijver :D

Wist niet eens dat er een app was, nooit gemist, zal em nooit missen :P

En zolang ik OneDrive nog steeds niet goed werkend heb (en blijkbaar je android bijna om zeep kan helpen als je aantal stock Google apps disabled), blijf ik nog even doorkachelen met m'n 950.
Er zijn blijkbaar apps die ik wel in de store heb staan, maar die niet in m'n apps lijst staan... Nee, ik wil ze niet updaten, ik wil ze weggooien! (wat dan per definitie niet kan, alleen "uitschakelen"). Ik blijf ook nog wel even aan m'n 950XL zitten. Niet alleen vanwege die stomme apps (wat moet ik facebook, twitter, instagram, chrome?), maar ook omdat er gewoon nog geen echte vervanger is...

Edit: bijna Chrome vergeten!

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Kogel is door de kerk. Ik verruil mijn Lumia 950 voor een Samsung S9+. Wordt overmorgen geleverd. Kan die Lumia 950 mooi op de stapel van de HTC en Nokia en eindigt het Windows Mobile avontuur voor mij.

Me.

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:00

P_Tingen

omdat het KAN

GerCor schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:35:
Kogel is door de kerk. Ik verruil mijn Lumia 950 voor een Samsung S9+. Wordt overmorgen geleverd. Kan die Lumia 950 mooi op de stapel van de HTC en Nokia en eindigt het Windows Mobile avontuur voor mij.
Nou, met de S9+ ga je er denk ik niet op achteruit; dat is een behoorlijke telefoon. Windows wordt zo langzamerhand wel minder. Ik stap in feb/mrt over dus moet nog een paar maanden. Op zich bevalt mijn 735 nog wel, maar Edge begint me behoorlijk te irriteren; sites die maar blijven herladen, plakken van tekst werkt soms wel/soms niet, regelmatig crashes. Geen feest.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Wailing_Banshee
Mijn 950XL is gewoon nog in gebruik, alleen niet meer als telefoon (staat nu op vliegtuig modus). Er staan daar nog steeds een aantal apps op die ik graag op windows wil blijven gebruiken (authenticatie apps, m'n Mi Band 2 app, m'n auto app en whatsapp).

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

P_Tingen schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:05:
[...]

Nou, met de S9+ ga je er denk ik niet op achteruit; dat is een behoorlijke telefoon. Windows wordt zo langzamerhand wel minder. Ik stap in feb/mrt over dus moet nog een paar maanden. Op zich bevalt mijn 735 nog wel, maar Edge begint me behoorlijk te irriteren; sites die maar blijven herladen, plakken van tekst werkt soms wel/soms niet, regelmatig crashes. Geen feest.
Ik zat gisteravond te twijfelen tussen de iPhone X en de Galaxy S9+. Beide spreken me niet echt aan, meh.
Mijn zoon heeft de iPhone X maar we hebben niet kunnen ontdekken hoe je foto's maakt in Landscape.

Maar moest -nou ja, niks moet- een keuze maken i.v.m. verlenging abonnement. Ik neem dan ook met pijn in mijn hart afscheid van de Lumia 950. Maar je moet/wilt door. Nieuwe technieken, veel meer apps.

Ik zit nu bijvoorbeeld te klootviolen met de AH app. Mijn vriendin maakt een boodschappenlijstje op haar iPhone en stuurt dat dan door naar mijn Samsung (werktelefoon). Zijn van die kleine dingen die wel heel erg handig zijn: boodschappen scannen en betalen. Gebruik ik de Lumia dan gaat dat boodschappenlijstje via WhatsApp of Skype. Moet je alles handmatig invoeren.

Ik ben altijd zuinig op mijn telefoons. Ik heb de 950 nu 2 jaar in gebruik, zonder beschermhoesje e.d. en er zit nog geen krasje op.

EDIT: overigens herken ik jouw problemen met Edge niet. Werkt feilloos op mijn Lumia 950.

GerCor wijzigde deze reactie 25-09-2018 09:46 (6%)

Me.

Nee, nog effe wachten :Y

A smile a day....

• witterholt
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:03
Jammer, dan tref ik je alleen nog in het Volkswagen topic tenzij je die ook gaat inruilen voor een ander merk :-).

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

witterholt schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:40:
[...]

Jammer, dan tref ik je alleen nog in het Volkswagen topic tenzij je die ook gaat inruilen voor een ander merk :-).
Nee, haha. Die Golf (SUPERGolf 7) is alles wat Windows 10 Mobile had moeten zijn. Dus, die ga ik voorlopig niet inruilen voor een Audi S3 (RS3). :+

Edit: het eerste wat direct opvalt bij de S9+. Twitter, op de Lumia 950 een drama want ontzettend traag met laden van nieuwe Tweets, gaat perfect vloeiend op de S9+.

Nadeel: op de Lumia 950 heb je bij Outlook: Agenda, Mail en Personen. Op de S9+ ontbreekt Personen.

GerCor wijzigde deze reactie 28-09-2018 08:26 (26%)

Me.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

O, en mensen die gaan overstappen: laat Android links liggen als je veel waarde hecht aan synchroniseren tussen Outlook en Android. Wat een allejezus drama is dat zeg: volstrekt onmogelijk.

Me.

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:51:
O, en mensen die gaan overstappen: laat Android links liggen als je veel waarde hecht aan synchroniseren tussen Outlook en Android. Wat een allejezus drama is dat zeg: volstrekt onmogelijk.
Weet niet wat voor problemen jij hebt, maar ging toch altijd prima op m'n Galaxy S7 en toendertijd ook op een Tab S3. Gewoon als account toegevoegd en alle synchroniseerde prima in alle standaard apps van Samsung (contacten, email, agenda etc).

Beetje offtopic voor hier, maar goed. Ik heb zowel met Android als met iOS geen problemen ervaren met m'n Microsoft spul.

• GiLeX
  • Niet online
Hier ook geen problemen, twee nokia's een 6 (2018 versie met Oreo) en 7plus (met Pie) beide met alle MS apps en launcher synched zonder problemen, Misschien eens je settings checken @GerCor ?
Het is eerder dat onze Lumia's meer moeite en tijd nodig hebben met syncen tegenwoordig.

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

GiLeX schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:45:
Hier ook geen problemen, twee nokia's een 6 (2018 versie met Oreo) en 7plus (met Pie) beide met alle MS apps en launcher synched zonder problemen, Misschien eens je settings checken @GerCor ?
Het is eerder dat onze Lumia's meer moeite en tijd nodig hebben met syncen tegenwoordig.
Dan zal het specifiek de S9/S9+ en S8/S8+ zijn. En dat zijn toch de meest voor de hand liggende toestellen die je kiest na een Lumia 950 en 950 XL. Wellicht offtopic, dat is waar. Maar ik lees van meerder overstappers (ja, Lumia's) er veel klachten over.

Dus, of het aan mij ligt neem ik vooralsnog met een korreltje zout.

Het is juist dat ik gewend ben aan de uitstekende synchronisatie van de Lumia's en me verbaas hoe slecht het is geregeld op de S9+.

EDIT: wat dan wel weer net zo goed werkt als bij de Lumia's? Ondersteuning …. die bestaat ook bij Samsung niet. Dus, daar hoef je niet aan te wennen.

GerCor wijzigde deze reactie 05-10-2018 14:31 (8%)

Me.

• Joe-star
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Ik moet ook wel even wat schrijven als longtime Windows Phone gebruiker. Heb er meerdere gehad. De 800, 930, 950. Tot afgelopen vrijdag. Ben overgestapt op een Nokia 8. Android bevalt mij beter dan Windows Phone moet ik zeggen. Veel meer handigheidjes in het OS. Alle apps die je kan bedenken zijn er. Volledige Google integratie.

Toestel zelf is ook top. Zeer snel, voor een goede prijs.

Had ik sneller moeten doen, dat overstappen. Destijds, toen de Lumia 800 uitkwam vond ik Android er maar gaar uitzien, maar ze hebben inmiddels een inhaalslag gemaakt.

• eric27
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 16-11 18:59
Ben het met je eens. Een week geleden overgestapt naar een Nokia 8 En het bevalt mij reuze.
Zag er ook wel tegen op om naar Android te gaan maar dat valt toch 100 procent mee.
Mooi toestel dual sim voor 299 euro.

Eric.

• witterholt
GerCor schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:04:
[...]

Dan zal het specifiek de S9/S9+ en S8/S8+ zijn. En dat zijn toch de meest voor de hand liggende toestellen die je kiest na een Lumia 950 en 950 XL.
Een Nokia 8 of 9 lijkt me meer voor de hand liggen; dan heb je al die Samsung zooi er niet bij.... Zelf ben ik nog aan het wachten op een Andromeda device. 😅

PS hoe bevalt het "mirroren" op het aid van je vw?

witterholt wijzigde deze reactie 08-10-2018 18:24 (5%)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

witterholt schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:22:
[...]

Een Nokia 8 of 9 lijkt me meer voor de hand liggen; dan heb je al die Samsung zooi er niet bij.... Zelf ben ik nog aan het wachten op een Andromeda device. 😅

Niet. Heeft geen AID en Discover Pro is een MIB1. Dus daar zit MirrorLink, Apple en Android niet op. Maar inmiddels alle 'pics' in orde kunnen maken door alle gekoppelde contacten weer te ontkoppelen. Samsung zooi zet ik misschien wel in een apart mapje met de naam: niet gebruiken :9

Me.

witterholt schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:22:
[...]

Ik type dit (nog steeds) vanaf mijn 950 XL, en dat blijf ik ook nog wel even zo doen 👍

Nokia 8 heb ik al een kans gegeven, dat is hem niet geworden (vooral door de duidelijk mindere camera, ongeacht welke app ik daarbij gebruikte), en het volgende "alternatief" gaat hem ook niet worden, vooral vanwege het beroerde Asus support voor het model wat ik heb gekozen (AR).

Maar ik neem ruim de tijd, gaat nog prima zo. Alles wat belangrijk voor mij is, kan ik nog steeds met mijn pheun, dus vooral doorgaan.....

A smile a day....

• witterholt
hardware-lover schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:01:
[...]

Ik type dit (nog steeds) vanaf mijn 950 XL, en dat blijf ik ook nog wel even zo doen 👍

Nokia 8 heb ik al een kans gegeven, dat is hem niet geworden (vooral door de duidelijk mindere camera, ongeacht welke app ik daarbij gebruikte)
Welke redenen nog meer dan? De camera bij de 9 zal wel een hele verbetering worden namelijk.
witterholt schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:07:
[...]
Welke redenen nog meer dan? De camera bij de 9 zal wel een hele verbetering worden namelijk.
In vergelijking met de 950XL, want dat is mijn referentie. En wat voor mij belangrijk is, hoeft beslist niet voor een ander belangrijk te zijn.

- foto kwaliteit, vooral ook bij minder licht
- video kwaliteit (ook bij flink wat omgevingsgeluid)
- scherm (grootte/helderheid/beeldkwaliteit)
- glimp/glance
- afmeting van pheune zelf (voor mij wat te klein).

Daarbij voor mij niet lekker te hendelen zonder antislip hoesje over achterzijde. De 950XL is origineel ook tamelijk glad, maar daarvan kan de achterzijde simpel worden vervangen. Ik gebruik mijn toestel graag zonder extra hoesje.

Updatebeleid is daarbij meer dan goed te noemen van Nokia, chapeau.

De 9 gaan we bekijken als ie er is, maar ik ben bang dat deze ver boven het bedrag komt te liggen wat ik maximaal uit wil geven aan een mobiel. Dan zou ik toe gaan slaan als ie al even op de markt is, en als het net zo gaat als met de 8 dan is er redelijk snel bijna 50% van de oorspronkelijke verkoopprijs af.

A smile a day....

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

hardware-lover schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:19:
[...]

In vergelijking met de 950XL, want dat is mijn referentie. En wat voor mij belangrijk is, hoeft beslist niet voor een ander belangrijk te zijn.

- fotokwaliteit, vooral ook bij minder licht
- videokwaliteit (ook bij flink wat omgevingsgeluid)
- glimp/glance

Daarbij voor mij niet lekker te hendelen zonder antislip hoesje over achterzijde. De 950XL is origineel ook tamelijk glad, maar daarvan kan de achterzijde simpel worden vervangen. Ik gebruik mijn toestel graag zonder extra hoesje.

Updatebeleid is daarbij meer dan goed te noemen van Nokia, chapeau.

De 9 gaan we bekijken als ie er is, maar ik ben bang dat deze ver boven het bedrag komt te liggen wat ik maximaal uit wil geven aan een mobiel. Dan zou ik toe gaan slaan als ie al even op de markt is, en als het net zo gaat als met de 8 dan is er redelijk snel bijna 50% van de oorspronkelijke verkoopprijs af.
Volgens mij voldoet de S9+, op de prijs na, aan al jouw eisen. Ik ben er zeer tevreden mee. Telefoon is te openen door 2 maal tikken op een icoon in het scherm. Waar ik nog even aan moet wennen is het gebogen scherm. Scherm 'loopt door' en dat raak je nogal snel aan als je 'ergens in zit' en reageert op die aanraking.

Eerlijk waar, ik was verknocht aan mijn Lumia 950. Kon me niet voorstellen dat de S9+ een alternatief kon zijn en had me al geestelijk voorbereid op een enorme teleurstelling. Maar de Lumia 950 ligt op de kast en ik heb er niet meer naar omgekeken sinds ik de S9+ heb.

Me.

@GerCor, ik weet dat er voor mij een aantal betere alternatieven zijn dan de Nokia 8, maar in mijn laatste alinea van mijn vorige reactie staat waarom ik dat soort toestellen op dit moment niet in overweging neem (gewoon nog teveel geld).

A smile a day....

Da's ook wel mijn probleem, een telefoon die niet op een of ander vlak een downgrade is, is gewoon nog behoorlijk prijzig. Zelf zit ik ook echt niet te wachten op een glazen telefoon, veel te glad en veel te breekbaar, waardeloos materiaal :N Metaal zou nog wel kunnen denk ik, maar geef mij maar good ol' fashioned polycarbonaat.

Mijn L950 doet het nog prima, dus iets nieuws is sowieso niet direct nodig, maar ik kijk natuurlijk wel, want na 3 jaar zou ik wel weer eens wat anders willen.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:36

The_Scarabial

MTB for life!

Hier toch na een kleine onderzoeksperiode van wat ik nu precies wil. Vorige week in een opwelling toch maar een iPhone 8 plus gekocht om te kijken of het wat is.
Heb hier mijn bevindingen tot nu toe opgetypt: The_Scarabial in "W10M is dood...door naar iOS"

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

RobinHood schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:51:
Da's ook wel mijn probleem, een telefoon die niet op een of ander vlak een downgrade is, is gewoon nog behoorlijk prijzig. Zelf zit ik ook echt niet te wachten op een glazen telefoon, veel te glad en veel te breekbaar, waardeloos materiaal :N Metaal zou nog wel kunnen denk ik, maar geef mij maar good ol' fashioned polycarbonaat.

Mijn L950 doet het nog prima, dus iets nieuws is sowieso niet direct nodig, maar ik kijk natuurlijk wel, want na 3 jaar zou ik wel weer eens wat anders willen.
Ik ben altijd al voorzichtig geweest met mijn telefoons. Maar ik ben Twitteraar en dat was een drama met de Lumia 950. Zat gewoon, als ik nieuwe berichten wil lezen en daarvoor naar boven moet scrollen, veel te lang naar een wit scherm te kijken. En, de Lumia's 950/950 XL waren ook niet echt goedkoop toen ze uitkwamen.

Inderdaad, kost een paar centen maar ik heb altijd een abonnement van 2 jaar dus per maand valt het allemaal wel mee. Vooral omdat je er eigenlijk alles mee doet.

Me.

• Joe-star
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:19:
[...]

- foto kwaliteit, vooral ook bij minder licht
- video kwaliteit (ook bij flink wat omgevingsgeluid)
- glimp/glance
De Lumia 950 heeft een betere camera dan de Nokia 8, maar ik vind die van de 8 nog best acceptabel. En het scherm is ook prima. Glimp is er ook bij Nokia 8. Ik heb tot nu toe niets gemist van Windows Phone eerlijk gezegd. De livetiles waren leuk, maar de widgets die Android toevoegt zijn top

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Joe-star schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:18:
De livetiles waren leuk, maar de widgets die Android toevoegt zijn top
Oja, die moet ik eerst nog ontdekken. d:)b

Me.

• Wailing_Banshee
Joe-star schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:37:
Ik moet ook wel even wat schrijven als longtime Windows Phone gebruiker. Heb er meerdere gehad. De 800, 930, 950. Tot afgelopen vrijdag. Ben overgestapt op een Nokia 8. Android bevalt mij beter dan Windows Phone moet ik zeggen. Veel meer handigheidjes in het OS. Alle apps die je kan bedenken zijn er. Volledige Google integratie.

Had ik sneller moeten doen, dat overstappen. Destijds, toen de Lumia 800 uitkwam vond ik Android er maar gaar uitzien, maar ze hebben inmiddels een inhaalslag gemaakt.
Ben van de 800 naar de 920 naar de 950XL gegaan. En heb al een android tablet sinds Android 3.0 (vraag me niet hoe de verschillende versies heten, ik weet alleen de nummers). Maar ik vind W10M nog steeds velen malen prettiger dan Android. Ja, op Android heb je wat meer apps, maar dat zegt niets over het OS zelf. Gelukkig staat er op mijn Sony niet zo heel veel wat ik er absoluut niet op wil hebben (maar niet mag verwijderen), maar ik blijf het wel belachelijk vinden dat ik het niet kan verwijderen (weet ik, ligt niet aan Android maar aan de telefoonmaker, maar het feit dat een telefoonmaker dat mag en kan doen vind ik een fout van het OS).

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Joe-star schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:37:

Verfrissend om ook een keer een verhaal te horen van iemand die blij is overgestapt te zijn :) Maar je moet er toch op achteruit gegaan zijn voor wat betreft fotokwaliteit?

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:04:
[...]

Ben van de 800 naar de 920 naar de 950XL gegaan. En heb al een android tablet sinds Android 3.0 (vraag me niet hoe de verschillende versies heten, ik weet alleen de nummers). Maar ik vind W10M nog steeds velen malen prettiger dan Android. Ja, op Android heb je wat meer apps, maar dat zegt niets over het OS zelf. Gelukkig staat er op mijn Sony niet zo heel veel wat ik er absoluut niet op wil hebben (maar niet mag verwijderen), maar ik blijf het wel belachelijk vinden dat ik het niet kan verwijderen (weet ik, ligt niet aan Android maar aan de telefoonmaker, maar het feit dat een telefoonmaker dat mag en kan doen vind ik een fout van het OS).
Het is al een paar keer uitgelegd, ook wat W10M betreft. Het is niet jouw software, je 'mag' het gebruiken. Overigens: 2 mapjes gemaakt: Samsung software en Google software. Daar alle overbodige troep in gedaan. Hoef ik die mapjes niet meer te openen. >:)

Het zijn dus 2 mapjes geworden tussen alle apps die ik mis op W10M en nu eindelijk wel kan gebruiken.

Me.

• Wailing_Banshee
GerCor schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:02:
[...]

Het is al een paar keer uitgelegd, ook wat W10M betreft. Het is niet jouw software, je 'mag' het gebruiken. Overigens: 2 mapjes gemaakt: Samsung software en Google software. Daar alle overbodige troep in gedaan. Hoef ik die mapjes niet meer te openen. >:)

Het zijn dus 2 mapjes geworden tussen alle apps die ik mis op W10M en nu eindelijk wel kan gebruiken.
Ik ben expres absoluut niet voor Samsung gegaan. Dat heb ik bij het toestel van m'n moeder gezien, dat ding zit vol met troep!

Maar ik heb nog steeds apps op m'n W10M staan waar ik geen vervanger voor heb gevonden op m'n Android :p

[...]

Overigens: 2 mapjes gemaakt: Samsung software en Google software. Daar alle overbodige troep in gedaan. Hoef ik die mapjes niet meer te openen. >:)
Waarom niet één mapje "ongewenste software" ?

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

deathgrunt schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:36:
Waarom niet één mapje "ongewenste software" ?
Symbolisch: Gescheiden afval >:)

Me.

• Wailing_Banshee
GerCor schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:00:
[...]

Chemisch en grijs?

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:33
[...]

Het is al een paar keer uitgelegd, ook wat W10M betreft. Het is niet jouw software, je 'mag' het gebruiken.
Ach uiteindelijk is dat ook zo met de hardware.....
Hangt ook allemaal van octrooien, patenten en bouten en moeren in elkaar.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• MaakmeGek
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15-11 17:17

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Ik zit gewoon echt te hopen dat Andromeda (Surface Phone) nou een keer echt wordt uitgebracht zodat ik zo snel mogelijk weer terug kan naar Windows. Vorig jaar september heb ik de overstap gemaakt van mijn 950 XL naar een Samsung Galaxy S8, maar al vanaf het begin vond ik Android maar niks. Enige voordeel wat Android heeft is de apps, maar qua looks (van UI) en dagelijks gebruik vond en vind ik mijn 950 XL echt nog altijd beter dan de Galaxy S8. Ook vind ik de foto's en video's van de 950 XL beter dan de S8.
GerCor schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:00:
[...]

Ik zou het op één hoop gooien... chemisch afval...

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

The_Scarabial schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:57:
Hier toch na een kleine onderzoeksperiode van wat ik nu precies wil. Vorige week in een opwelling toch maar een iPhone 8 plus gekocht om te kijken of het wat is.
Heb hier mijn bevindingen tot nu toe opgetypt: The_Scarabial in "W10M is dood...door naar iOS"
Het enige minpunt is ook opgelost en moet zeggen dat het erg goed bevalt. Vooral de batterijduur en de snelheidsbeleving zorgen voor een positief gevoel.
De looks van het startmenu, tja, daar is wel mee te leven.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

The_Scarabial schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:41:
[...]

Het enige minpunt is ook opgelost en moet zeggen dat het erg goed bevalt. Vooral de batterijduur en de snelheidsbeleving zorgen voor een positief gevoel.
De looks van het startmenu, tja, daar is wel mee te leven.
Kan je bij iOS nu de foto app gebruiken als '1 geheel', waar onedrive ook netjes tussenstaat?

Android krijg ik dit gewoon niet werkend.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

SinergyX schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:08:
[...]

Kan je bij iOS nu de foto app gebruiken als '1 geheel', waar onedrive ook netjes tussenstaat?

Android krijg ik dit gewoon niet werkend.
Ik weet niet goed wat je bedoeld, maar ik kan zo 123 niet iets vinden over onedrive, maar daar gebruik ik het nu te kort voor.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

The_Scarabial schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:55:
[...]

Ik weet niet goed wat je bedoeld, maar ik kan zo 123 niet iets vinden over onedrive, maar daar gebruik ik het nu te kort voor.
Principe van Windows Phone/mobile, binnen je photo app zie je gewoon _alle_ foto's. OneDrive, zelf geschoten, ontvangen WA, opgeslagen, alles netjes bij elkaar. Ik kan werkelijk geen ene app op Android vinden die dit kan, of het is gescheiden, of je mist je ontvangen bestanden, of het is een 'sync' tool die gewoon je hele OneDrive content lokaal kopieert. Ben ik toch benieuwd of zoiets bij iOS wel zou kunnen.

• FreshM
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:16
M'n 950 laat me langzaam in de steek. Gisterenavond bij het naar bed gaan was de batterij 100% vol. De telefoon heeft spontaan de wekker om 2.00 uur en 5.00 uur 's nachts gezet, dus ik heb slecht geslapen. Vanmorgen ging de wekker juist helemaal niet af, want de batterij was leeg. Ik heb geen idee wat er nou aan de hand is/was.

Dat probleem met de wekker speelt trouwens al heel erg lang. Als er veel tijden in de wekker staan, dan crasht de app bij het scrollen door de lijst en wordt de wekker vaak spontaan gezet op (de meest) onmogelijke tijden.
FreshM schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:45:
M'n 950 laat me langzaam in de steek.
Microsoft laat je langzaam in de steek, niet je mobiel.

Het OS is al vier jaar niet door-ontwikkeld, dat is killing voor elk stuk software.

Het is dat het OS vier jaar geleden drie jaar voorliep, zodat we momenteel slechts één jaar stilstand ervaren - maar ik kan als developer zeggen dat stilstand in dit geval echt achteruitgang is.

Als iets werkt momenteel, kan het kapot gaan - en als iets kapot is, wordt het niet gefixed.

Overigens is mijn L820 sneller, betrouwbaar en stabieler dan mijn L950 - en de L820 heb ik al zeker zes jaar...
FreshM schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:45:
M'n 950 laat me langzaam in de steek. Gisterenavond bij het naar bed gaan was de batterij 100% vol. De telefoon heeft spontaan de wekker om 2.00 uur en 5.00 uur 's nachts gezet, dus ik heb slecht geslapen. Vanmorgen ging de wekker juist helemaal niet af, want de batterij was leeg. Ik heb geen idee wat er nou aan de hand is/was.

Dat probleem met de wekker speelt trouwens al heel erg lang. Als er veel tijden in de wekker staan, dan crasht de app bij het scrollen door de lijst en wordt de wekker vaak spontaan gezet op (de meest) onmogelijke tijden.
Tijdelijk een andere wekker app proberen, en daarmee controleren of het probleem in de app of telefoon zit?

Je hebt een tijdje geleden een andere accu aangekocht zag ik, denk je dat het een betrouwbaar exemplaar is wat je hebt?

A smile a day....

• FreshM
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:16
hardware-lover schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:57:
[...]

Tijdelijk een andere wekker app proberen, en daarmee controleren of het probleem in de app of telefoon zit?

Je hebt een tijdje geleden een andere accu aangekocht zag ik, denk je dat het een betrouwbaar exemplaar is wat je hebt?
Het verbruik met de nieuwe batterij is erg wisselend. De telefoon is nu zo'n 20 uur van de lader en staat nog op 83%. Dat is prima. Wat er soms aan de hand is dat de batterij zo snel leegloopt weet ik niet. Blijft er iets op de achtergrond draaien misschien? Ik sluit altijd braaf alle apps af.
Ik twijfel trouwens of de nieuwe batterij echt beter is dan de originele.

Heb je een suggestie voor een wekker-app?
@FreshM, batterijverbruik per app is terug te vinden binnen de instellingen.

Als test app voor het alarm zou je Gentle Alarm Clock (light) kunnen proberen. Voor het zetten van één alarm is dit mijn standaard alarm app (iedere dag).

A smile a day....

• Suntoro
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 30-07 12:14
In juni overleed mijn L950. Kocht even een Huawei Y6 2018 voor een minder fijne Android ervaring.

Het is jammer dat WP niet heeft kunnen doorzetten. Simplicity van WP mis ik toch wel een beetje. HTC 8X, Lumia 830 en Lumia 950. Was er sinds 2011 toch wel een beetje aan gehecht.

En mijn L950 was altijd lekker snel. Jammer dat apps verdwenen of er nooit kwamen, dus moest sowieso naar Android of iOS. Dus voor eens en voor altijd afscheid genomen van WP door afgelopen woensdag een Sony Xperia XZ3 aan te schaffen via abo verlenging. Android ervaring is iets beter, maar mis WP toch ook wel in vele opzichten. Al zitten er wel veel leuke toevoegingen op de XZ3 en in Android.

Maar eerlijk gezegd voelt de Xperia XZ3 niet sneller dan mijn L950 was. Die Huawei Y2018 was sowieso langzamer dan de L950 in gebruiksgevoel.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Suntoro schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:07:
In juni overleed mijn L950. Kocht even een Huawei Y6 2018 voor een minder fijne Android ervaring.

Het is jammer dat WP niet heeft kunnen doorzetten. Simplicity van WP mis ik toch wel een beetje. HTC 8X, Lumia 830 en Lumia 950. Was er sinds 2011 toch wel een beetje aan gehecht.

En mijn L950 was altijd lekker snel. Jammer dat apps verdwenen of er nooit kwamen, dus moest sowieso naar Android of iOS. Dus voor eens en voor altijd afscheid genomen van WP door afgelopen woensdag een Sony Xperia XZ3 aan te schaffen via abo verlenging. Android ervaring is iets beter, maar mis WP toch ook wel in vele opzichten. Al zitten er wel veel leuke toevoegingen op de XZ3 en in Android.

Maar eerlijk gezegd voelt de Xperia XZ3 niet sneller dan mijn L950 was. Die Huawei Y2018 was sowieso langzamer dan de L950 in gebruiksgevoel.
Had dan een topmodel gekocht, zoals ik. >:)

Supersnel, die S9+. En een meer dan uitstekende vooruitgang op de Lumia 950 die op de kast ligt. Nog geen moment gemist.

Me.

• Suntoro
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 30-07 12:14
GerCor schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:27:
[...]

Supersnel, die S9+. En een meer dan uitstekende vooruitgang op de Lumia 950 die op de kast ligt. Nog geen moment gemist.
In vele opzichten is de Xperia XZ3 natuurlijk wel een vooruitgang met alles en redelijke schone Android 9 Pie. Eigenlijk gekozen vanwege de dat en de koptelefoon actie van Sony.

En het is natuurlijk ook een toptoestel. En reageert ie snel. Maar m'n 2 jaar oude L950 reageerde ook snel met alles. In andere opzichten zal ik mijn L950 niet missen omdat WP gewoon niet meer voldeed.

Mijn L950 ligt nog niet in de vuilnisbak, maar eigenlijk heb ik er niets meer aan met dat dode scherm. Misschien nog liefhebbers hier voor 2 (gratis) accu's... :P

• Wailing_Banshee
GerCor schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:27:
[...]

Ik zou een Samsung zeker geen vooruitgang op een Lumia willen noemen :p Ik vind die software van Samsung echt drie keer niets...
Suntoro schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:07:
Mijn XZ2 Premium voelt net zo snel als mijn 950XL in 2015. Maar ik ben wel blij dat ik gelijk voor een topmodel ben gegaan, en niet heb toegevegen aan een wat minder toestel voor een iets lagere prijjs. Als je toch moet wennen, kun je maar zo weinig mogelijk overige ergenissen hebben...

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Wailing_Banshee schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:19:
Ik zou een Samsung zeker geen vooruitgang op een Lumia willen noemen :p Ik vind die software van Samsung echt drie keer niets...
Ja, dat kan. Maar de betere software van de Lumia, zoals jij dat noemt, helpt niet echt als je er verder niks mee kunt. Waar het in de praktijk op neer komt is dat apps ontbreken voor W10M. Ik heb nu een aantal apps, en dan noem ik een Tikkie dat ik gisteren geïnstalleerd heb, of een 'Wallet' van mijn bank. Twitter die op de Lumia 950 gewoon veel te lang een wit scherm liet zien bij het openen van de app en het scrollen en op de S9+ werkelijk razendsnel is. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Met, daarnaast, een accu in de S9+ die veel langer meegaat dan die van de Lumia 950. Die moest ik halverwege de dag weer aan de lader hangen terwijl, gezien mijn gebruik, ik de S9+ om de 2 dagen aan de lader heb en dan is de accu nog lang niet leeg maar mag de accu van mij wel weer naar 100%.

Nogmaals, Lumia was leuk, mooie software, leuk bedacht van Microsoft maar vrij nutteloos in vergelijking met de S9+.

Me.

• Wailing_Banshee
GerCor schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:10:
[...]

Ja, dat kan. Maar de betere software van de Lumia, zoals jij dat noemt, helpt niet echt als je er verder niks mee kunt. Waar het in de praktijk op neer komt is dat apps ontbreken voor W10M. Ik heb nu een aantal apps, en dan noem ik een Tikkie dat ik gisteren geïnstalleerd heb, of een 'Wallet' van mijn bank. Twitter die op de Lumia 950 gewoon veel te lang een wit scherm liet zien bij het openen van de app en het scrollen en op de S9+ werkelijk razendsnel is. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Met, daarnaast, een accu in de S9+ die veel langer meegaat dan die van de Lumia 950. Die moest ik halverwege de dag weer aan de lader hangen terwijl, gezien mijn gebruik, ik de S9+ om de 2 dagen aan de lader heb en dan is de accu nog lang niet leeg maar mag de accu van mij wel weer naar 100%.

Nogmaals, Lumia was leuk, mooie software, leuk bedacht van Microsoft maar vrij nutteloos in vergelijking met de S9+.
En ik heb het niet over de betere software van een Lumia, maar de extra software van een Xperia, in vergelijking met de extra software van een S9. M'n Lumia had geen bloatware (die je niet kon verwijderen) en m'n Xperia heeft practisch geen bloatware (die je niet kan verwijderen).

En mijn Lumia houdt het nog steeds anderhalve dag tot twee dagen uit op een accu, wat niet slecht is voor een batterij uit 2015. (nu ik hem niet meer als daily driver heb, is dat opgelopen tot een dag of 3).

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Wailing_Banshee schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:30:
[...]

En ik heb het niet over de betere software van een Lumia, maar de extra software van een Xperia, in vergelijking met de extra software van een S9. M'n Lumia had geen bloatware (die je niet kon verwijderen) en m'n Xperia heeft practisch geen bloatware (die je niet kan verwijderen).

En mijn Lumia houdt het nog steeds anderhalve dag tot twee dagen uit op een accu, wat niet slecht is voor een batterij uit 2015. (nu ik hem niet meer als daily driver heb, is dat opgelopen tot een dag of 3).
O, oké. Misverstandje van mijn kant. :$

Me.

• Indoubt
  • Nu online

Indoubt

Always be indoubt until sure

Sinds 2 dagen een nieuwe accu in mn 950. De oude werd na ruim 2 jaar toch net iets minder. Een dag hield ie het nog wel vol hoor maar ik ben niet gewend om zo weinig accu tijd over te houden. De nieuwe doet het prima en ik zie de voorspelling van de accutijd elke dag oplopen

Accu is gekocht op amazon.de bij blootoothRush en lijkt origineel.

Uiteindelijk zal mijn toestel wel kapotgaan of overlijden en zal ik weer terug moeten naar IOS maar voorlopig ben ik weer even helemaal ok.

Ik heb helaas nog steeds het gevoel dat elk ander toestel/platform een achteruitgang wordt. Voorlopig rek ik het nog maar even op in de hoop dat het beter wordt

<indoubt wacht nog even op de iphone XV> :)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Mijn Lumia 950 ligt op de kast. Nu ligt de 950 weer aan de lader, daarna gaat de 950 weer op de kast. Wat zal het zijn? 3 dagen.... accu helemaal leeg. Af en toe kijk ik eens even en dan denk ik: er staat ook helemaal niks meer op. Ik zag net bij T-Mobile dat ik dat ding nog steeds aan het afbetalen ben. ;w

Me.

Het enige wat gewoon niet goed wil werken is de ING website, dat is mijn grootste "irritatie". Heeft verder niets met de 950XL vandoen, is een W10M/Edge issue. Mijn eerste accu heeft het amper 6 maanden volgehouden, volledig opgezwollen en onbetrouwbaar. De anderen die ik daarna heb aangekocht (indien geen namaak), hebben het zwel-euvel niet gekregen en deze houden het nu al ruim 2 jaar probleemloos vol (er liggen er nog een paar in reserve, al worden ze mogelijk niet meer in gebruik genomen).

Realiseer me nu dat ik al bijna 3 jaar met dit model bezig ben.

A smile a day....

• ardvark99
Die van mij is ook volgende maand 3 jaar in bezit. Maar behalve de ING website merk ik steeds meer andere sites die problemen geven. Zo heb ik thuis mijn netwerk opgezet met Ubiquiti, werkt probleemloos, maar de controller website is sinds de laatste upgrade niet meer werkbaar op mijn Lumia. Dat is ook duidelijk een Edge probleem, is al lang niet meer doorontwikkeld.

Tevens hebben de laatste updates van mijn tado app meer kapot gemaakt dan dat het verbeteringen gebracht heeft. De app werkt nog wel, maar niet zoals een half jaar geleden. Tado doet er niets meer aan, gestopt met W10 ontwikkeling, wat dus ook betekend dat de app niet meer ontwikkeld wordt voor mijn laptop.

Volgende week krijg ik mijn nieuwe telefoon binnen, kan deze ook op of in de kast gelegd worden.... :'(
@ardvark99, ik ben niet ook niet achterlijk en heb al tijden wat achter de hand. Ik zie echter nog steeds niet de noodzaak om het toestel waar ik het meeste plezier mee beleef, met name op het mobiele foto en video vlak, aan de kant te schuiven als eerste toestel. En ze kunnen me verder voor gek verklaren, maar als er anno eind 2018, er nauwelijks (of zelfs niet) wat op de markt verschijnt wat daarin duidelijk beter is dan wat ik nu in mijn handen heb, dan kunnen ze het me doen 😏

Edit: Tado heb ik overigens zonder werkelijk in gebruik te nemen al aan de kant geschoven, ik was bezig met de installatie, moest nog de laatste stap van Tado support afwachten, en toen ik dat enkele weken later af wilde handelen, waren de batterijen al leeg? Dat bleek in sommige gevallen vrij snel te kunnen gaan bij dat ding, dus is ie verder blijven liggen. Zat pasgeleden in een Airbnb, met Tado in huis, ook daar ineens problemen door lege batterijen, zal wel toeval geweest zijn denk ik 😉

hardware-lover wijzigde deze reactie 08-11-2018 21:29 (33%)

A smile a day....

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

hardware-lover schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:23:
@ardvark99, ik ben niet ook niet achterlijk en heb al tijden wat achter de hand. Ik zie echter nog steeds niet de noodzaak om het toestel waar ik het meeste plezier mee beleef, met name op het mobiele foto en video vlak, aan de kant te schuiven als eerste toestel. En ze kunnen me verder voor gek verklaren, maar als er anno eind 2018, er nauwelijks (of zelfs niet) wat op de markt verschijnt wat daarin duidelijk beter is dan wat ik nu in mijn handen heb, dan kunnen ze het me doen 😏
Daar is ook niks mis mee. Ik heb jaren volop genoten van W10M en alles wat er omheen hing zoals bijvoorbeeld deze topic.

Me.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Voor mn werk gebruik ik de lumia 950XL nog steeds, maar het begint steeds meer een ergenis te worden. Hij reboot echt meerdere malen per dag. Denk zelf dat het met de batterij te maken heeft. Deze geeft het bij veel bellen om een uur of 1700 wel op, best jammer.
Moet wel zeggen nu ik prive de iphone 8 plus heb en ik daar ruim 2 dagen mee kan doen met een batterij. Binnenkort maar eens met de werkgever overleggen voor een nieuwe telefoon.
En dan is voor mij het windows phone/mobile tijdperk klaar. Blijf het echt jammer vinden.

• ardvark99
hardware-lover schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:23:

Edit: Tado heb ik overigens zonder werkelijk in gebruik te nemen al aan de kant geschoven, ik was bezig met de installatie, moest nog de laatste stap van Tado support afwachten, en toen ik dat enkele weken later af wilde handelen, waren de batterijen al leeg? Dat bleek in sommige gevallen vrij snel te kunnen gaan bij dat ding, dus is ie verder blijven liggen. Zat pasgeleden in een Airbnb, met Tado in huis, ook daar ineens problemen door lege batterijen, zal wel toeval geweest zijn denk ik 😉
Ik zeg ook niet dat je achterlijk bent 8) , ik gebruik mijn Lumia nog steeds met veel plezier. Maar ik kan via het werk om de twee jaar een telefoon bestellen, dit in mijn geval te betalen met vrije dagen, die ik meestal genoeg over houd, waarbij het bedrag van de standaard zakelijke telefoon vanaf wordt getrokken, betaald met bruto salaris, waardoor ik omgerekend heel goedkoop een highend telefoontje kan aanschaffen. In het geval van vrije dagen inleveren voel ik het niet rechtstreeks in mijn portemonnee. Van deze regeling heb ik ook gebruik gemaakt met deze Lumia.

En ik heb al die tijd niet iets anders er naast gehad, en vond na 3 jaar weer eens tijd voor wat anders, alleen helaas geen W10M. Daar zal ik echt gaan missen, en waarschijnlijk de Lumia thuis nog wel eens blijven gebruiken. Maar de camera is idd voor mij ook belangrijk, ik heb dus gekozen voor een Sony Xperia XZ2 premium. Apple is niets voor mij.

En wat betreft de tado, die draait bij mij al ruim een jaar, nog nooit batterijen hoeven te vervangen, ook niet van de thermische knop. Ik heb daar geen klachten over. Het is meer de software en het beleid van tado zelf wat moeite kost...

• Joe-star
  • Niet online
The_Scarabial schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:49:
Voor mn werk gebruik ik de lumia 950XL nog steeds, maar het begint steeds meer een ergenis te worden. Hij reboot echt meerdere malen per dag. Denk zelf dat het met de batterij te maken heeft. Deze geeft het bij veel bellen om een uur of 1700 wel op, best jammer.
Moet wel zeggen nu ik prive de iphone 8 plus heb en ik daar ruim 2 dagen mee kan doen met een batterij. Binnenkort maar eens met de werkgever overleggen voor een nieuwe telefoon.
En dan is voor mij het windows phone/mobile tijdperk klaar. Blijf het echt jammer vinden.
Als je eenmaal gewend bent aan Android (2 weken) dan wil je echt niet meer terug naar Windows Phone.
Joe-star schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:46:
[...]
Als je eenmaal gewend bent aan Android (2 weken) dan wil je echt niet meer terug naar Windows Phone.
(Mobile, ik heb geen Phone OS)

Ik ben al tijden (een veelvoud van 2 weken), met meerdere Android toestellen aan de slag en ik durf te beweren dat ze er (buiten de overdaad aan apps), vwb OS nog steeds niet helemaal zijn (voor mij bedoel ik dan). Wat een verkniptheid van het OS per toestel producent, om over het gebrek aan support van sommige merken maar niet te spreken. Ik heb werkelijk al diverse (op papier fatsoenlijke), toestellen geprobeerd, zonder een rib uit het lijf te willen missen, maar ik ben er nog steeds niet van onder de indruk. Nu ik er een heb met 6GB werkgeheugen en een supersnelle 128GB opslag, wil ik daar iig niet meer op inleveren.

Maar deze discussie hoort in een ander al bestaand topic thuis, en ik voel mij nog niet geroepen om daarin te reageren. Simpelweg nog te vroeg voor mij .....😏

A smile a day....

• Joe-star
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:48:
[...]

(Mobile, ik heb geen Phone OS)

Ik ben al tijden (een veelvoud van 2 weken), met meerdere Android toestellen aan de slag en ik durf te beweren dat ze er (buiten de overdaad aan apps), vwb OS nog steeds niet helemaal zijn (voor mij bedoel ik dan). Wat een verkniptheid van het OS per toestel producent, om over het gebrek aan support van sommige merken maar niet te spreken. Ik heb werkelijk al diverse (op papier fatsoenlijke), toestellen geprobeerd, zonder een rib uit het lijf te willen missen, maar ik ben er nog steeds niet van onder de indruk. Nu ik er een heb met 6GB werkgeheugen en een supersnelle 128GB opslag, wil ik daar iig niet meer op inleveren.

Maar deze discussie hoort in een ander al bestaand topic thuis, en ik voel mij nog niet geroepen om daarin te reageren. Simpelweg nog te vroeg voor mij .....😏
Ik ben naar een Nokia 8 gegaan en ik vind het geen rommelig OS. Dat kan bij Samsung e.d met z'n bloatware anders zijn. Het enige wat ik bij Windows Phone wel lekker vond was dat alles zwart was. Maar het verschil in snelheid is groot. Whatsapp is sneller.

• Indoubt
  • Nu online

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik gebruik niet heel veel verschillende apps. Mijn toestel is misschien daarom nog bijna net zo snel als op dag 1. Pas gespeeld met een iphone 8 en een iphone X maar qua gevoel zijn die voor mij niet sneller.

Misschien als je een zware app gebruiker is dat het anders is

• Wailing_Banshee
Joe-star schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:46:
[...]

Ik heb mijn Sony nu sinds eind september. Als er vandaag een nieuwe W10M telefoon op de markt kwam, kocht ik hem gelijk. Ik gebruik mijn Sony nu eigenlijk alleen voor apps die ik niet op m'n Lumia kan installeren: bank apps en hangouts. Het grootste probleem wat ik nu heb met m'n Lumia is gebrek aan batterij duur. Je kunt merken dat de batterij al meer dan 3 jaar oud is (september 2015).

Joe-star schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 00:29:
[...]
Ik ben naar een Nokia 8 gegaan en ik vind het geen rommelig OS. Dat kan bij Samsung e.d met z'n bloatware anders zijn. Het enige wat ik bij Windows Phone wel lekker vond was dat alles zwart was. Maar het verschil in snelheid is groot. Whatsapp is sneller.
Heb ik ook gehad. Fijn snel toestel, foto en video (met audio) kwaliteit duidelijk minder, en zoals ik al zei, ik ga daarop niet inleveren, ik wil beter na de 950XL. Voor mij verder nog wat te klein en deze heeft daarbij een super gladde achterzijde, niet fijn met mijn droge handjes. Mijn jongste zoon heeft hem/haar van mij gekregen toen ik eruit was dat deze het niet ging worden, en hij heeft hem meegenomen op zijn "wereld" reis. Dat heeft ie verder prima overleefd.

A smile a day....

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Wat ik vooral mis op W10M zijn de notificaties. Vooral van een bankapp. Als ik in de winkel iets koop en daarvoor mijn bankpasje gebruik, want dat is altijd nog sneller dan mijn telefoon daarvoor gebruiken, dan krijg ik daar binnen een minuut een notificatie van. Maar ook heb ik een mooi overzicht, en dat is grafisch echt mooi gemaakt, van o.a alle apparatuur die in mijn netwerk hangt en is ingeschakeld. Dus, een TV, een bluetooth koptelefoon, de Xbox van mijn zoon of de Chromecast als mijn dochter op haar (zolder)kamer zit te kijken. Er zijn gewoon veel handige dingen -niet noodzakelijk maar handig- die ik mis op de Lumia 950.

En als je nou kon zeggen: ja, het werkt allemaal wel maar het ziet er qua UI niet uit. Nee, ook niet. Het ziet er allemaal prachtig uit.

Ik heb als browser Edge en ik was even verbaasd dat mijn favorieten niet werden overgenomen door Edge op mij S9+. Maar hoe het gebeurd is weet ik niet want na een paar dagen stonden ze er ook allemaal netje in.

Ik vermijd verder zoveel mogelijk die Samsung en Google software en heb alles wat er van Microsoft beschikbaar is geïnstalleerd.

Me.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

GerCor schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:59:
Ik vermijd verder zoveel mogelijk die Samsung en Google software en heb alles wat er van Microsoft beschikbaar is geïnstalleerd.
Welke launcher gebruik je als ik vragen mag?

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

P_Tingen schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:50:
[...]

Welke launcher gebruik je als ik vragen mag?
https://tweakers.net/ext/f/6OxRC0f77fmCSdTWzaLJKbWn/full.png

Me.

• GiLeX
  • Niet online
Die hebben we hier ook op onze nokia's

De Lumia's zijn inmiddels al een poosje uit.
Nouja 2 van de 3 een 950 gebruik ik nog dagelijks met de HD-500 dock als pc op het werk.

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there

Die komt bij mij ook steevast op de Android toestellen, draai bèta versie 5 van de launcher.

A smile a day....

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16:25

Punkrocker

Mostly harmless

Voor een prikkie een 950 op de kop kunnen tikken.
De eigenaar was een Apple gebruiker en kon niet aan het OS wennen.

Eens kijken wat ik erop vooruit ga van mijn 640 :+

Hello is wel grappig. Werkt trouwens beter en sneller dan ik had verwacht. Met en zonder bril wordt is zeer snel herkend. En dat na één dag een beetje uitproberen.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb er een gehad maar ik kon niet wennen aan het formaat. En whatsapp was net zo st#nttraag als op mijn 735. Wel schit-ter-ren-de foto's

• rscheper
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:13
Kak zeg, ik wilde nog lang doen met m'n 950 XL.. Screen protector kapot, er af gehaald om een dag later te laten vervangen.. Valt m'n toestel.. Scherm kapot! Reageert nog wel, daar niet van. Zou de lokale boer hem kunnen vervangen? Ben bang dat weinig dit nog doen.. Zelf vervangen zie ik helaas niet zitten.. Een 'nieuwe' ook niet.. Waar ze voorheen nog met bosjes werden aangeboden op V&A is er nu niet 1 meer...

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15-11 15:50
@rscheper Ik heb nog niet zo gek lang geleden het scherm van mijn L950 laten vervangen bij de plaatselijke reparateur.

Ik ben nog wel op zoek naar een redelijk betrouwbare accu voor mijn L950, hij begint kuren te krijgen op de momenten dat hij niet aan de kabel hangt. Heeft iemand nog tips?
rscheper schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 01:14:
Kak zeg, ik wilde nog lang doen met m'n 950 XL.. Screen protector kapot, er af gehaald om een dag later te laten vervangen.. Valt m'n toestel.. Scherm kapot! Reageert nog wel, daar niet van. Zou de lokale boer hem kunnen vervangen? Ben bang dat weinig dit nog doen.. Zelf vervangen zie ik helaas niet zitten.. Een 'nieuwe' ook niet.. Waar ze voorheen nog met bosjes werden aangeboden op V&A is er nu niet 1 meer...
DE reden waarom ik er nog altijd ééntje als reserve achter de hand houd. Ze zijn niet werkelijk nog veel waard nu en ik wil dit toestel nog steeds niet missen op dit moment.

A smile a day....

• deco1974
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17-11 00:26
Bacchus schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:42:
@rscheper Ik heb nog niet zo gek lang geleden het scherm van mijn L950 laten vervangen bij de plaatselijke reparateur.

Ik ben nog wel op zoek naar een redelijk betrouwbare accu voor mijn L950, hij begint kuren te krijgen op de momenten dat hij niet aan de kabel hangt. Heeft iemand nog tips?
bol.com zegt ze nog te kunnen leveren.. nooit geschoten is altijd mis

https://www.bol.com/nl/p/...9BgCNLCA.1.3.ProductTitle
@deco1974, naar een accu voor 950 NON XL wordt gezocht volgens mij.

@bacchus , via deze leverancier zijn mij altijd betrouwbare originele Lumia 950 XL accu's toegestuurd, mogelijk gaat dat ook op voor de 950 NON XL. https://www.mobilesupplie...0-3000-mah-origineel.html

hardware-lover wijzigde deze reactie 19-12-2018 15:15 (64%)
Reden: in eerste instantie naar verkeerde persoon gelinkt...

A smile a day....

• RagEnigma
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:41
rscheper schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 01:14:
Wat is een 2de hands nog waard eigenlijk?
Ben van plan om ergens in januari over te stappen naar een andere telefoon. Iets met ING en de app die je nodig gaat hebben en bosjes met andere apps die soms wel eens handig kunnen zijn. Heel jammer dat aan dit tijdperk voor mij binnenkort een einde gaat komen :(

• rookie no. 1
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:11
hardware-lover schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:23:

...via deze leverancier zijn mij altijd betrouwbare originele Lumia 950 XL accu's toegestuurd, mogelijk gaat dat ook op voor de 950 NON XL. https://www.mobilesupplie...0-3000-mah-origineel.html
Bedankt! Zojuist twee besteld voor onze Lumia's 950 waarvan eentje minder lang mee gaat op de accu en de ander regelmatig herstart en dan accu bijna leeg aangeeft.

Hopelijk zit er daarna weer even leven in :)

• edeboeck
  • Laatst online: 20:18

edeboeck

mie noow noooothing ...

Bacchus schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:42:
@rscheperIk ben nog wel op zoek naar een redelijk betrouwbare accu voor mijn L950, hij begint kuren te krijgen op de momenten dat hij niet aan de kabel hangt. Heeft iemand nog tips?
rookie no. 1 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:35:
[...]regelmatig herstart en dan accu bijna leeg aangeeft.
Zelf ervaar ik sinds iets meer dan 2 weken geleden véél crashes (zoals in: er keihard uit knallen en dan na eventjes niets te herstarten), zonder aan de stroom te hangen minimaal 10 à 15 per dag, eigenlijk maken ze de telefoon compleet onbruikbaar. Met de telefoon aan de stroom is het beperkt tot pakweg 2 à 3 crashes per dag.

Is dit wat jullie ook ervaren? Of iemand anders hier ervaren heeft?
Als iemand dit heeft opgelost met een nieuwe batterij, heeft dat effectief het probleem opgelost?

(zie ook edeboeck in "Lumia 950: batterij vervangen of welke nieuwe gsm?")

edeboeck wijzigde deze reactie 12-01-2019 19:22 (5%)
Reden: link naar apart topic toegevoegd

@edeboeck, dat riekt idd naar een heel erg zieke accu, en ja, daar heb ik wel de nodige ervaring mee opgedaan.

hardware-lover in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"
hardware-lover in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

Daar voeg ik dan aan toe; hardware-lover in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

en even navragen bij deze tweaker of de accu ook goed bruikbaar is? rookie no. 1 in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

hardware-lover wijzigde deze reactie 12-01-2019 19:32 (50%)

A smile a day....

• rookie no. 1
edeboeck schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:22:
[...]

[...]
Zelf ervaar ik sinds iets meer dan 2 weken geleden véél crashes (zoals in: er keihard uit knallen en dan na eventjes niets te herstarten), zonder aan de stroom te hangen minimaal 10 à 15 per dag, eigenlijk maken ze de telefoon compleet onbruikbaar. Met de telefoon aan de stroom is het beperkt tot pakweg 2 à 3 crashes per dag.

Is dit wat jullie ook ervaren? Of iemand anders hier ervaren heeft?
Als iemand dit heeft opgelost met een nieuwe batterij, heeft dat effectief het probleem opgelost?
...
Zelfde ervaring hier, alleen werkt de telefoon gewoon goed en stabiel op stroom. Deze ervaring had ik voorheen ook met mijn Lumia 820 en die werkte weer een poos goed na vervanging van de accu. Op hetzelfde hoop ik als mijn nieuwe accu voor de Lumia 950 binnen is :)

• stevens20
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-11 10:24
Wauw, ze zijn nog in gebruik. Die hards hier. Ik denk nog steeds terug aan die goede tijd met de 950. Het was een super ding!! Ik heb inmiddels al enige tijd een android maar zou graaaag weer terug gaan. Ik hoop dan ook dat Microsoft nog met een mobiel komt waar gewoon Windows op draait.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• RayNbow
  • Laatst online: 19:02

RayNbow

Kirika <3

Hier nog een L950 gebruiker... :)

Moest laatst alleen een aanpassing doen omdat hier de 950 regelmatig opnieuw opstartte. Gelukkig vond ik een oplossing die tot nu toe het probleem lijkt te verhelpen: Lumia 950 random reboots - Unorthodox Solution

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:33
En hier ook eentje.
Nog steeds content met mijn 950 XL.
Het enige manco is dat de frontcamera niet meer werkt.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• rookie no. 1
RayNbow schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:41:
...
Gelukkig vond ik een oplossing die tot nu toe het probleem lijkt te verhelpen: Lumia 950 random reboots - Unorthodox Solution
Simpele actie om te testen en ik kijk het even aan. Ik verwacht nog steeds dat het een instabiele accu is met sluiting of spanningsdips.

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:30
rookie no. 1 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:15:
[...]

Simpele actie om te testen en ik kijk het even aan. Ik verwacht nog steeds dat het een instabiele accu is met sluiting of spanningsdips.
Ik heb vorige week een accu van de replace direct besteld maar is weer onderweg terug omdat de telefoon draadloos niet meer oplaadde.
(deze dus: )

Ik ben dus zeer benieuwd naar jouw ervaring met de accu die je besteld hebt.
Pagina: 1 ... 127 ... 130 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True