Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• LessRam
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02-01 20:20
Vriendin gebruikt ook nog steeds een Lumia 950XL, ik tegenwoordig een Nokia 8.
Door het gebrek aan nieuwe apps, en wegvallen van oude apps heb ik nu de voorkeur voor de Nokia 8. En daardoor ook prima gewend aan Android 9, al heb ik daar wel een groot aantal Microsoft apps op staan (One Drive, Outlook, Word, Excel etc)

Enige nadeel is de camera van de Nokia 8. Die is prima maar niet zo goed als de Lumia 950XL.

Vriendin wil nu ook afscheid nemen van de 950XL (mist ook een aantal apps) maar is erg verknocht aan de camera. (En kwaliteit van de concert/geluidsopname microfoons van de 950XL).
Weet iemand een Android telefoon (die naar Android 9 kan) met een minstens gelijkwaardige camera als de 950XL voor rond de 250-350 Euro?
Zelf ben ik al maanden reviews en "versus" pagina's aan het lezen, maar kan geen toestel vinden in die prijsklasse.

Don't rely on their truth alone

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 03:25
LessRam schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:31:

Vriendin wil nu ook afscheid nemen van de 950XL (mist ook een aantal apps) maar is erg verknocht aan de camera. (En kwaliteit van de concert/geluidsopname microfoons van de 950XL).
Weet iemand een Android telefoon (die naar Android 9 kan) met een minstens gelijkwaardige camera als de 950XL voor rond de 250-350 Euro?
Zelf ben ik al maanden reviews en "versus" pagina's aan het lezen, maar kan geen toestel vinden in die prijsklasse.
Zo'n toestel ga je ook niet vinden. Vergeet niet, dat de 950XL bij launch veel duurder was, dan € 350, ook al is hij vrij snel in prijs gedaald, zodat veel mensen hem goedkoper hebben kunnen aanschaffen.
Bij alle merken zitten de beste camera's in de topmodellen, dus je vriendin zal qua camera een stapje terug moeten doen. Bij de geluidsopname kwaliteit zelfs meerdere stapjes, vrees ik, afhankelijk van het model.

Marly wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:00 (6%)
Reden: aanvulling

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:41

P_Tingen

omdat het KAN

Je zou de V&A nog in de gaten kunnen houden voor een S9. Zeker nu de S10 eraan komt, kun je straks misschien voor €350 of iets daarboven een S9 oppikken.

... en gaat over tot de orde van de dag

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 10:57
Vriendin gebruikt ook nog steeds een Lumia 950XL, ik tegenwoordig een Nokia 8.
Door het gebrek aan nieuwe apps, en wegvallen van oude apps heb ik nu de voorkeur voor de Nokia 8. En daardoor ook prima gewend aan Android 9, al heb ik daar wel een groot aantal Microsoft apps op staan (One Drive, Outlook, Word, Excel etc)

Enige nadeel is de camera van de Nokia 8. Die is prima maar niet zo goed als de Lumia 950XL.

Ik ben eind vorig jaar ook overgestapt van de L950XL naar Android, en ben uitgekomen op de Sony Xperia XZ2 Premium als vervanger. Deze heeft 2 camera lenzen, waarvan een zwartwit, en een camera knop. De kwaliteit komt zeer dichtbij de 950XL, ook met concerten. Vooral in het donker prima opnamens dankzij de tweede lens. Al is het meer afhankelijk waar je staat, de 950XL is wat dat betreft idd zeer goed. Verder draait deze Android 9, krijgt maandelijks updates. Alleen geen Oled scherm, al is het scherm zeer helder. Wel 4k video's af spelen. Qua grote is de Sony ietsje groter dan de 950XL, maar wel dikker en zwaarder (wat gauw went, en nu vind ik dat zelfs prettig, glipt minder gauw tussen mijn vinders door). Je hebt ook de gewone XZ2 en compact, maar deze hebben geen tweede lens.

Nadeel: deze is duurder, nu rond de 580 euro, was bij introductie rond de 900 euro. Maar voor max 350 ga je geen toestel vinden met goede camera en geluids opnames.

pricewatch: Sony Xperia XZ2 Premium Zwart

• LessRam
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02-01 20:20
Dank allen voor jullie antwoorden. Ik was er al bang voor.....
Vriendin moet dan maar even wachten tot de Nokia 9.1 een verouderd model is geworden. 2022 dus :)

Don't rely on their truth alone

• rookie no. 1
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 26-01 17:44
RayNbow schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:41:
Hier nog een L950 gebruiker... :)

Moest laatst alleen een aanpassing doen omdat hier de 950 regelmatig opnieuw opstartte. Gelukkig vond ik een oplossing die tot nu toe het probleem lijkt te verhelpen: Lumia 950 random reboots - Unorthodox Solution
Verdraaid, uitgevoerd met de oude accu en een paar dagen online geweest zonder kuren. Bedankt voor je tip!

Zojuist de nieuwe (echt nieuw; datum 28/10/2018) binnen gekregen en draait ook alweer paar uurtjes.

Zal het dan de contact punten in de accu geweest zijn?

Originele accu's met recente manufacturing date via mobile supplies webshop

• ardvark99
rookie no. 1 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:49:
[...]

Verdraaid, uitgevoerd met de oude accu en een paar dagen online geweest zonder kuren. Bedankt voor je tip!

Zojuist de nieuwe (echt nieuw; datum 28/10/2018) binnen gekregen en draait ook alweer paar uurtjes.

Originele accu's met recente manufacturing date via mobile supplies webshop
Werkt snelladen en eventueel draadloos laden ook met de nieuwe accu? Bij niet originele accu's is dit namelijk een probleem.

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 07:33

RayNbow

Kirika <3

rookie no. 1 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:49:
Tot nu toe draait m'n L950 nog best goed na deze fix, dus ja, het kan zijn dat de contacten minder zijn geworden.

(En het feit dat ik hiervoor regelmatig de accu eruit haalde en er weer in deed bij problemen zal vast niet hebben meegeholpen.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• rookie no. 1
ardvark99 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:17:
[...]

Werkt snelladen en eventueel draadloos laden ook met de nieuwe accu? Bij niet originele accu's is dit namelijk een probleem.
Niet geprobeerd nog, maar waarom zou dat niet werken? Er zit weer een originele Microsoft accu in, maar met een meer recente fabricage datum.

Als het niet werkt hoor je het :)
@rookie no. 1, er zijn namaak accu's in omloop waarbij dat niet mogelijk is, maar dan met name voor de 950XL. Ze leken aan de buitenzijde (inclusief opdruk e.d.), wel origineel Microsoft maar waren dat niet, ze pasten ook niet helemaal lekker (te strak). Vandaar de vraag m.b.t. het snel- en contactloos laden verwacht ik, dat ging/gaat niet bij die namaak versie.

Ook die accu's waren van een jonge productiedatum voorzien terwijl de oudere, werkelijk originele uitvoeringen, niet jonger waren dan 2016.

A smile a day.... [The end is there]

• rookie no. 1
hardware-lover schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:32:
@rookie no. 1...er zijn namaak accu's in omloop waarbij dat niet mogelijk is...
Getest: draadloos laden werkt.

Kun je dan de conclusie trekken dat er originele Microsoft accu's zijn met latere productie data (oktober 2018)? Of zijn er inmiddels namaak accu's waarbij draadloos laden ook werkt?
@rookie no. 1, goede vraag. Als snelladen ook nog werkt, en de accu is verder ook nog stabiel bij gebruik, dan zou je bijna verwachten dat het om een origineel exemplaar gaat. Er staat tenslotte toch "Microsoft" op de accu?

• opdiefiets
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-01 17:09
In juni heb ik bij rounded.com nog een nieuwe accu besteld en die werkt nog steeds prima. Ik kan weer een dag met een acculading doen, draadloos laden werkt, snelladen durf ik zo niet te zeggen (om 10:42 is de lading 32%, zal het straks even updaten. Om 11:38 is de accu 69% vol) snelladen niet echt.
Het is geen verrassing dat ondersteuning voor WM10 gedropt wordt. Jammer maar helaas. Als Office, Whatsapp, Deezer en Treintijden blijven werken, zal ik hem tot het einde nog wel gebruiken; ik ben niet zo veeleisend wat apps betreft. Dan heb ik er 4 jaar mee gedaan, en dat vind ik wel netjes. Daarna zal het wel een Android worden met een goede camera (als het even kan met een ontspanknop), maar zónder Edge scherm (ik irriteer me rot aan het scherm van de S8 van m'n werk).

opdiefiets wijzigde deze reactie 20-01-2019 11:39 (7%)

• ardvark99
opdiefiets schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:57:
In juni heb ik bij rounded.com nog een nieuwe accu besteld en die werkt nog steeds prima. Ik kan weer een dag met een acculading doen, draadloos laden werkt, snelladen durf ik zo niet te zeggen (om 10:42 is de lading 32%, zal het straks even updaten. Om 11:38 is de accu 69% vol) snelladen niet echt.
Het is geen verrassing dat ondersteuning voor WM10 gedropt wordt. Jammer maar helaas. Als Office, Whatsapp, Deezer en Treintijden blijven werken, zal ik hem tot het einde nog wel gebruiken; ik ben niet zo veeleisend wat apps betreft. Dan heb ik er 4 jaar mee gedaan, en dat vind ik wel netjes. Daarna zal het wel een Android worden met een goede camera (als het even kan met een ontspanknop), maar zónder Edge scherm (ik irriteer me rot aan het scherm van de S8 van m'n werk).
Dan kan je eens naar mijn post van vorige week kijken, leuk toestel:

https://gathering.tweaker...uote_message/57748406/508

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:26
edeboeck schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:22:
[...]
Zelf ervaar ik sinds iets meer dan 2 weken geleden véél crashes (zoals in: er keihard uit knallen en dan na eventjes niets te herstarten), zonder aan de stroom te hangen minimaal 10 à 15 per dag, eigenlijk maken ze de telefoon compleet onbruikbaar. Met de telefoon aan de stroom is het beperkt tot pakweg 2 à 3 crashes per dag.

Is dit wat jullie ook ervaren? Of iemand anders hier ervaren heeft?
Als iemand dit heeft opgelost met een nieuwe batterij, heeft dat effectief het probleem opgelost?
Ja: Bij een sterke stroomvraag (foto met flitser was een garantie) of schijnbaar willekeurig viel de telefoon uit waarbij een witte horizontale streep even in beeld flitst alsof het een CRT-scherm is. Na reboot staat de batterij-indicator ineens fors lager. Aan de kabel kwam dit niet voor.
Ik gebruik sinds zaterdag een nieuwe accu van Mobile Supplies. Volgens mij niet origineel, productiedatum in 2018 en de witte sticker op het smalle uiteinde ontbreekt. De eerste deed helemaal niets maar na een RMA kreeg ik wel een werkende accu. Sindsdien heb ik geen probleem meer.

EDIT: Nogal essentieel woordje toegevoegd.

• edeboeck
  • Laatst online: 11:32

edeboeck

mie noow noooothing ...

Bacchus schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:34:
[...]

Ja: Bij een sterke stroomvraag (foto met flitser was een garantie) of schijnbaar willekeurig viel de telefoon uit waarbij een witte horizontale streep even in beeld flitst alsof het een CRT-scherm is. Na reboot staat de batterij-indicator ineens fors lager. Aan de kabel kwam dit niet voor.
Ik gebruik sinds zaterdag een nieuwe accu van Mobile Supplies. Volgens mij niet origineel, productiedatum in 2018 en de witte sticker op het smalle uiteinde De eerste deed helemaal niets maar na een RMA kreeg ik wel een werkende accu. Sindsdien heb ik geen probleem meer.
Zaterdag is bij mij een lader accu van MobileSupplies aangekomen. Sinds ik die gebruik, heb ik geen enkele crash gehad... de oorzaak lijkt dus inderdaad gevonden.

edeboeck wijzigde deze reactie 21-01-2019 16:05 (0%)
Reden: thx @Hardware-Lover voor dit op te merken!

@edeboeck, de lader defect ipv de accu begrijp ik? Had je nog een specifiek model besteld voor het toestel (dit omdat menig lader eigenlijk wel kan voldoen, hoewel niet voor snelladen misschien)?

• Handjes
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 28-12-2019
Ook hier nog een enthousiaste Lumia 950 XL gebruiker. Alleen heb ik af en toe vastlopers. Ik moet hem dan via soft reset opnieuw opstarten. Het opstarten lijkt te komen direct na gebruik van de telefoon, met name bellen.

Ik heb al een nieuwe accu, maar dat maakte geen verschil.

N.B. Mijn Kaarten app lijkt ineens niet meer te werken: zoeken naar een locatie lukt niet meer. Hij zeurt over offline zijn. Herkent iemand dit?
@Handjes, misschien dat je met de Kaarten app geholpen kan worden met de info vanaf deze reactie;
hoi1234 in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2"

Edit: welke productiedatum heeft je nieuwe accu?

hardware-lover wijzigde deze reactie 21-01-2019 14:00 (16%)

• Handjes
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 28-12-2019
Dank voor de link. Ik zie dat er eigenlijk geen oplossing is voor een niet meer functionerende Kaarten app. Het lijkt alsof er van de kant van Microsoft een stekker uit is getrokken. Ook alternatieve apps als Waze lijken niet (meer) te werken.

Dat wordt vermoed ik toch overstappen een keer. Alleen vind ik dat Android schrikwekkend lelijk en ook omslachtig in gebruik. Gelukkig is er een Square Home launcher om het toch op Windows Phone met tiles te laten lijken.

De Nokia 9 belooft een mooi toestel te worden met specs die doen denken aan de Lumia 950. Even afwachten.

Productiedatum accu: 2017/06/08

Handjes wijzigde deze reactie 21-01-2019 14:30 (9%)

@Handjes, er staan nog andere alternatieven genoemd, en die werken nog prima. De Kaarten app is nooit een hoogvlieger geweest, op geen enkel moment.

Het is de vraag of je een originele accu te pakken hebt voor je 950XL, er zwerft helaas wel wat aan namaak rond tegenwoordig. Maar als je al twijfelt aan een overstap dan zou ik er niet al teveel tijd meer in gaan stoppen.

We maken er gewoon een Lumini-PC van :P

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 26-01 16:31
Hebben ze alles al werkend dan?
Oa camera en de belfunctie

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Soggney
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11:27

Soggney

Zeekomkommer

Nee @Amadeus1966 , even het filmpje bekekende wifi werkt (nog) niet, luidspreker wel, microfoon weet ik niet (cortana kwam even in beeld, maar zonder stem commando), of uberhaubt de camera en bellen werken, denk ik dat deze beide niet werken, bellen allesinds niet.

Soggney wijzigde deze reactie 24-01-2019 14:19 (23%)

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Amadeus1966 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:11:
Hebben ze alles al werkend dan?
Oa camera en de belfunctie
Improvements to which others still remain, such as:    
  • Support for cameras.
  • All types of sensors (excluding brightness and proximity).
  • USB VBus (that is, to operate as OTG you have to feed it from the outside).
  • The audio volume is locked at 100% (it is possible to change it, valid only for the "external" speaker).
  • Vibration.
  • HDMI through USB
  • Telephone capacity.
Met als aanvullende [origineel Spaanse] reactie;

Hello! I am the developer of WoA Installer (for Lumia 950 / XL and Raspberry Pi 3)

I wanted to bring the Wi-Fi also works. Specifically, it works for 2 days.

Thanks for the article. It is very satisfying to see that follow the project. We are working hard so that the Lumia (actually, the XL 950) is a mobile even more iconic and special.

I do not know if I believe it, but I am now accessing my mobile from remote desktop and I have come to use Visual Studio 2019 (Preview) on it. I've compiled (and executed) a .NET 4.7 WPF with my mobile. What can compile mobile applications? It's amazing.

Primarily involved in the project development level are:
- Ben Imbushuo
- Gustave Monce
- René (Heathcliff74)
- Googulator
- Abdel (AdeltaX)

It's a blast! Surely it is neither productive nor useful, and is only for fans of technology, but it gives an idea of ​​the capabilities of these devices.

We hope that you will continue to date, as soon WoA Installer expect to be able to install the GPU.

I also encourage you to publish something about WoA Installer for Raspberry Pi. In the coming days you may also surprises :)

Edit: aanvullende link naar andere website: https://www.windowslatest...ith-new-third-party-tool/

hardware-lover wijzigde deze reactie 24-01-2019 14:44 (4%)

• Amadeus1966
Thx, zal het eerdaags eventjes helemaal doornemen.

• Amadeus1966
Amadeus1966 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:23:
Thx, zal het eerdaags eventjes helemaal doornemen.
Ik heb het vaag even doorgenomen.
En ja, ik ga eens een gok wagen.
Ik heb toch niets meer te verliezen.
Windows 10 mobile is bezig met zijn laatste stuiptrekkingen en ( ja ikke ) schrijf dit dus nu op een Huawei p9 lite.....
Klinkt als vloeken in de kerk.
Dus de keuze.....of verstoffen in de la of ter lering en vermaak wat klooien met dat ding.

Het belangrijkste heb ik in ieder geval kunnen redden uit mijn xl.
De chat database van viber.
Chatlogs uit Viber kan je zowel uit Android als uit Ios simpelweg backuppen....behalve uit een Windows toestel.
Aangezien daar een halfjaarlange chatsessie inzat van iemand die me zeer dierbaar is geworden, heb ik een behoorlijke trukendoos open moeten halen om deze chats te kunnen bemachtigen.
Nu staat er niets meer in de weg om eens lekker te gaan experimenteren op dit kleinood.

Als ik het eea up and running heb zal ik hier mijn bevindingen wel plaatsen.

En mocht dat fout gaan,
ach ik kan altijd nog een topic openen van how to unbrick a lumia 950 xl. O-)

• RagEnigma
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:33
Soggney schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:18:
Nee @Amadeus1966 , even het filmpje bekekende wifi werkt (nog) niet, luidspreker wel, microfoon weet ik niet (cortana kwam even in beeld, maar zonder stem commando), of uberhaubt de camera en bellen werken, denk ik dat deze beide niet werken, bellen allesinds niet.
Geen wifi? Maar hoe kun je dan internetten of je mail binnenhalen?

• Amadeus1966
RagEnigma schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:57:
[...]

Hier wordt links en recht het eea tegengesproken. De ene heeft wel wifi en de ander weer niet.

Geloof me....het installeren is niet zo eenvoudig zoals het lijkt en zoals het omschreven wordt.
Herpartitionering gaat niet even soepel.
En ja, dan heb je het eea er opstaan en dan boot ie....mooi.
Dan krijg je een melding van Klik op next....
.....eh waarmee?
Je hebt niets om te klikken.
Het scherm is op dat moment nog zonder touch.

Ik kan nu iig niet meer terug.
Het is er op of eronder.....of kliko.

Oké na een paar keer herstarten nu eindelijk touch control.
En hij ziet netwerken.

Amadeus1966 wijzigde deze reactie 27-01-2019 12:18 (5%)

• ardvark99
Amadeus1966 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:14:
[...]

Hier wordt links en recht het eea tegengesproken. De ene heeft wel wifi en de ander weer niet.

Geloof me....het installeren is niet zo eenvoudig zoals het lijkt en zoals het omschreven wordt.
Herpartitionering gaat niet even soepel.
En ja, dan heb je het eea er opstaan en dan boot ie....mooi.
Dan krijg je een melding van Klik op next....
.....eh waarmee?
Je hebt niets om te klikken.
Het scherm is op dat moment nog zonder touch.

Ik kan nu iig niet meer terug.
Het is er op of eronder.....of kliko.
Misschien met Display doc, USB muis en toetsenbord connecten?
RagEnigma schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:57:
[...]
@RagEnigma, de regel in mijn reactie betreffende het Wifi gedeelte, dat is door de ontwikkelaars zelf bevestigd en zou dus ook beschikbaar moeten zijn.

• Amadeus1966
Yes ik heb verbinding met mijn wifi.
En ik heb touch

@Amadeus1966, welk Core image heb je gebruikt voor deze installatie?

• Amadeus1966
hardware-lover schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:15:
@Amadeus1966, welk Core image heb je gebruikt voor deze installatie?
Core package 1.3.0-hotfix

• Amadeus1966
Oke Windows up and running.
Alleen....je mag er wel een loep bij hebben.
Aangezien dat de accu nu leeg is kan ik even niet verder.
Ik weet nu ook niet of hij in deze toestand überhaupt wel laad.

Wat iig wel werkt is de wifi.
Maar heb nog geen dualboot optie gezien.
Ben allang blij dat Windows erop staat.
Zodra ik de tijd heb zal ik er een uitgebreid verslag van maken.
In het jip en jannekes, welke problemen ik tegen kwam en hoe ik ze opgelost heb. En waar ik tegenaan loop.

• peerke63
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16-12-2019
@Amadeus1966
Ik heb sinds gisteren mijn L950XL ook draaiende met die zelfde corepackage. Alleen...laden wil dus niet lukken.
Zelfs aan de lader start ie telkens weer op en kan er daar door niets mee, helaas...

Of ik doe iets fout...niet wetende wát...

Vóór dat de accu leeg raakte kon ik er wel wat mee spelen maar zeker niet zo loeiend als in bovenstaand filmpje

peerke63 wijzigde deze reactie 30-01-2019 17:58 (18%)

• Amadeus1966
peerke63 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:56:
@Amadeus1966
Ik heb sinds gisteren mijn L950XL ook draaiende met die zelfde corepackage. Alleen...laden wil dus niet lukken.
Zelfs aan de lader start ie telkens weer op en kan er daar door niets mee, helaas...

Of ik doe iets fout...niet wetende wát...

Vóór dat de accu leeg raakte kon ik er wel wat mee spelen maar zeker niet zo loeiend als in bovenstaand filmpje
Ben momenteel op tournee in het buitenland dus thuis nog niet verder mee kunnen pielen. Maar wat jij daar zegt heb ik ook. Ben er alleen nog niet aan toe gekomen om alles breed toe te lichten.

• peerke63
Amadeus1966 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:07:
[...]

Ben momenteel op tournee in het buitenland....
Have fun :)

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

@Amadeus1966
Werkt WIFI ook dus , lees nog al verschillende verhalen hier over. En waar ik ook wel benieuwd naar ben is hoe het werkt als het werkt in de combinatie met de Display dock HD-500
We hebben hier nog steeds 3 Lumia's 950(XL)

Caffenol en C41. Canon EOS 35mm film & digital SLRs met wat glas en filmrolletjes 😁

• rscheper
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
Iemand nog interesse in 2 originele laders, accu's, hoesjes en een achtercover voor de Lumia 950 XL? Weet dat je normaliter niet mag posten voor V&A in een topic, maar gezien de uitstervende Lumia markt kan ik misschien toch nog iemand blij maken.. Anders gooi ik het toch weg, dus voor de moderators, dit post ik niet voor mezelf..

rscheper wijzigde deze reactie 01-02-2019 12:53 (3%)

• Amadeus1966
rscheper schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:48:
Iemand nog interesse in 2 originele laders, accu's, hoesjes en een achtercover? Weet dat je normaliter niet mag posten voor V&A in een topic, maar gezien de uitstervende Lumia markt kan ik misschien toch nog iemand blij maken.. Anders gooi ik het toch weg, dus voor de moderators, dit post ik niet voor mezelf..
Ja hiero.
Zou er zeer blij mee zijn.

• Amadeus1966
GiLeX schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:44:
@Amadeus1966
Werkt WIFI ook dus , lees nog al verschillende verhalen hier over. En waar ik ook wel benieuwd naar ben is hoe het werkt als het werkt in de combinatie met de Display dock HD-500
Wifi werkt gewoon.
Van de dock kan ik weinig zeggen, heb geen dock namelijk.

• Amadeus1966
Dadelijk zuhause en weekend vieren.
Zal morgen of anders overmorgen mijn ongezouten menig over Windows on Arm geven.
Tot zover kom ik niet verder dan drie letters... begint met een K en eindigt met een t.

GiLeX schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:44:
@Amadeus1966
@GiLeX, als je nieuwsberichten tegenkomt van niet werkende wifi, dan zal het wel een gevolg zijn van copy/paste van een andere nieuws-website, inmiddels achterhaald dus. Op HWI hadden ze ook een artikel geplaatst met verouderde info, dan krijg je tegenstrijdige info. @Amadeus1966, heeft uit eerste hand bevestigd dat dit werkt, los van de andere issues die er nu nog zijn.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

@hardware-lover
Is dat dan ook een blijvende werking of wat jij al gepost had met die 2 dagen werkend?
En wat na die twee dagen dan, reboot en het werkt weer?

Caffenol en C41. Canon EOS 35mm film & digital SLRs met wat glas en filmrolletjes 😁

@GiLeX, er werd als reactie bedoeld door de ontwikkelaar, dat het sinds 2 dagen werkte, niet dat ie het na 2 dagen niet meer doet. De reactie stond onder een nieuws-artikel betreffende dit item en daarin stond dat wifi nog niet werkte. Het was een aanvulling op...

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

hardware-lover schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:32:
@GiLeX, er werd als reactie bedoeld door de ontwikkelaar, dat het sinds 2 dagen werkte, niet dat ie het na 2 dagen niet meer doet. De reactie stond onder een nieuws-artikel betreffende dit item en daarin stond dat wifi nog niet werkte. Het was een aanvulling op...
* GiLeX moet maar weer even leren lezen 8)7

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

Inmiddels weer terug naar W10M op een van de 950XLs
W10arm is leuk maar helaas werkt het niet in combinatie met de HD-500 Display dock.
(of nog niet misschien)

• Amadeus1966
GiLeX schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:54:
Inmiddels weer terug naar W10M op een van de 950XLs
W10arm is leuk maar helaas werkt het niet in combinatie met de HD-500 Display dock.
(of nog niet misschien)
Hoe heb je de rolback gedaan.
Ik kan op een een of andere manier geen connectie krijgen tussen de xl en mijn pc

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

@Amadeus1966
WP internals moet draaien (manual boot optie scherm) en wachten op een teken van leven van de lumia.
Die heb ik gewoon aangesloten met USB-C op mijn laptop. En vervolgens een soft reset gedaan terwijl dus de telefoon aangesloten is.
WPint. herkent dan de Lumia en onderbreekt de boot sequence van de telefoon
Dat staat ook ergens aangegeven in WPint. geloof ik
Dan kan je handmatig met WPint. een normale of je backup Windwows 10 mobile image (de *.ffu) flashen.

• Amadeus1966
GiLeX schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 19:58:
@Amadeus1966
WP internals moet draaien (manual boot optie scherm) en wachten op een teken van leven van de lumia.
Die heb ik gewoon aangesloten met USB-C op mijn laptop. En vervolgens een soft reset gedaan terwijl dus de telefoon aangesloten is.
Dan kan je handmatig met WPint. een normale of je backup Windwows 10 mobile image (de *.ffu) flashen.
Morgenavond even een gok wagen.
Thx

Van het ene op het andere moment is er een accu ter ziele gegaan. Gewoon dood, is ook niet meer op te laden. Toestel start als er ook maar iets aan prik aanwezig lijkt te zijn, maar dit duurt maximaal 1 minuut en dan sluit ie weer af om vervolgens, na enige tijd, weer een nieuwe startpoging te ondernemen.

Ik had al een vaag vermoeden dat dit eraan zat te komen (soms bleef het scherm al zwart na een dubbele tik), maar zo plotsklaps dood, nee dat niet. Accu is niet opgezwollen o.i.d. (die heb ik namelijk ook nog in de verzameling), zoals zo'n 2½ jaar geleden het geval was.

Afijn, niet getreurd, originele Microsoft accu's in overvloed aanwezig, dus we zijn weer up and running met "my precious". Op naar het gaatje ;)

• peerke63
hardware-lover schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:16:
Van het ene op het andere moment is er een accu ter ziele gegaan. Gewoon dood, is ook niet meer op te laden. Toestel start als er ook maar iets aan prik aanwezig lijkt te zijn, maar dit duurt maximaal 1 minuut en dan sluit ie weer af om vervolgens, na enige tijd, weer een nieuwe startpoging te ondernemen.

Ik had al een vaag vermoeden dat dit eraan zat te komen (soms bleef het scherm al zwart na een dubbele tik), maar zo plotsklaps dood, nee dat niet. Accu is niet opgezwollen o.i.d. (die heb ik namelijk ook nog in de verzameling), zoals zo'n 2½ jaar geleden het geval was.

Afijn, niet getreurd, originele Microsoft accu's in overvloed aanwezig, dus we zijn weer up and running met "my precious". Op naar het gaatje ;)
Dat bedoelde ik dus eerder al... accu niet meer op te laden...als als ie aan de bureaulader ligt...start ie niet meer op...(licht heel even op met accu-symbool en poef...weer uit)
peerke63 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 18:37:
[...]
Dat bedoelde ik dus eerder al... accu niet meer op te laden...als als ie aan de bureaulader ligt...start ie niet meer op...(licht heel even op met accu-symbool en poef...weer uit)
@peerke63, ik ben nogal eigenwijs en leg me vaak niet zomaar neer bij wat mij wordt "aangedaan" ;)
Volharden loont blijkbaar want ik zit inmiddels weer op 100% laadcapaciteit.
Ik heb hem aan een PC gehangen, in een andere 950XL, en gewoon laten liggen. Steeds werd ik erop geattendeerd dat er een Lumia 950XL werd gevonden (na de boot), maar na enige tijd viel mij op dat de melding niet meer kwam en zag ik dat ie op zo'n 40% stond. Rustig laten liggen en na enige uren (het gaat niet met snelladen via een redelijk standaard USB poort), zat ie op 100%.

Daarna begonnen met stress testen en toen gaf ie geen krimp. Nog wel even gekeken welke app de boosdoener zou kunnen zijn en dit was een alternatieve browser die ik nog op actief had staan toen ik het toestel ter zijde lag. Ik verwacht dat de accu toch niet helemaal fris meer is, maar hij is (of lijkt) nu in ieder geval toch weer enigszins bruikbaar te zijn zo te zien.

• Amadeus1966
GiLeX schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 19:58:
@Amadeus1966
Yes gelukt 😃

Moge uw naam worden geheiligd.

Maar ging niet zonder slag of stoot.
Menig niet Franse woorden zijn door mijn hoofd geschoten en als ik deze hier zou neerzetten dan denk ik dat ik een definitieve ban zou krijgen van tweakers.

• Amadeus1966
Oke,
Amadeus is weer terug van zijn korte uitstapje van Windows On Arm.
Is het gelukt?
Ja.
Was het de moeite waard?
Nee.
Het werkt wel, maar verwacht geen wonderen.
Oja, ondanks de berichten wat je hier en daar leest op het internet werkt de wifi gewoon naar behoren.
Maar wat ik niet voor elkaar kreeg en dat is misschien wel het allerbelangrijkste.
Dat was het opladen van de accu, het verbruik was vele malen hoger dan dat mijn lader kon leveren.
Dus ja het was allerminst een mobiel apparaat te noemen want hij moest vrijwel continu aan het infuus hangen.
En dan nog was het huilen met de pet op.
Telkens sloot hij zichzelf af of hij startte zichzelf op, geen bootloop oid maar gewoon door de powermanagement.
Immers de Lumia start vanzelf op zodra hij aan de lader hangt en sluit zichzelf weer af zodra hij te weinig stroom had.
Daarnaast moet je wel verdraaid goeie ogen hebben wil je de tekstvelden kunnen lezen en of gegevens invoeren.
Zonder de loeplamp van mijn wederhelft kon ik niet eens mijn wificode invullen.

Het is wel leuk om te zien hoe het een en ander draait op een gedateerd toestel,
maar werkbaar is het niet.
Kortom je kunt er geen fl#####r mee.
Maar gewoon als project of als proof of concept is het wel geinig.
Meer dan dat is het niet.

Aangezien ik onlangs een afgedankte Huawei P9 lite gekregen had kon ik dit avontuur wel even veroorloven.
Totdat ik me begon te ergeren aan de foto en videokwaliteit van de Huawei en dat was al vrij direct.
Dus toch maar weer besloten om de Lumia te voorzien van Win 10 en dan wel de mobiele versie.
Aangezien het wel eens voorkom dat ik voor mijn werk moet reizen zweer ik toch bij een goede camera.
Dus mijn ouwe trouwe 950 XL gaat nu gewoon functioneren als pocketcamera.

• peerke63
hardware-lover schreef op zondag 17 februari 2019 @ 19:05:
[...]

@peerke63, ik ben nogal eigenwijs en leg me vaak niet zomaar neer bij wat mij wordt "aangedaan" ;)
Volharden loont blijkbaar want ik zit inmiddels weer op 100% laadcapaciteit.
Ik heb hem aan een PC gehangen, in een andere 950XL, en gewoon laten liggen. Steeds werd ik erop geattendeerd dat er een Lumia 950XL werd gevonden (na de boot), maar na enige tijd viel mij op dat de melding niet meer kwam en zag ik dat ie op zo'n 40% stond. Rustig laten liggen en na enige uren (het gaat niet met snelladen via een redelijk standaard USB poort), zat ie op 100%.

Daarna begonnen met stress testen en toen gaf ie geen krimp. Nog wel even gekeken welke app de boosdoener zou kunnen zijn en dit was een alternatieve browser die ik nog op actief had staan toen ik het toestel ter zijde lag. Ik verwacht dat de accu toch niet helemaal fris meer is, maar hij is (of lijkt) nu in ieder geval toch weer enigszins bruikbaar te zijn zo te zien.
Zal dan toch eens proberen om 'm een dag of zo aan de originele lader te laten liggen en zien wat er gebeurd.
benieuwd wat bij mij oorzaak kan zijn want een alternatieve browser heb ik er niet op staan...
dank voor de 'tip" ;)

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:26
@Amadeus1966 Toch wel gaaf dat je "gewoon" een desktop-OS op je mobiel kan draaien. Het zal me toch verbazen als er niet een handvol Microsoft-fans patches en optimalisaties gaat ontwikkelen om het ook soort van bruikbaar te maken.

• Dragunov
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 26-01 21:57
Hopelijk blijft er toch iets over van deze toestellen

• ardvark99
Interrsant om het avontuur naar Windows on Arm te lezen, maar wat ik nog mis, is de Lumia dan ook nog als telefoon te gebruiken? Dus bellen, SMS'en, en de veel gebruikte apps zoals WhatsApp e.d. Is de camera te bruiken? En hoe is het met de apps die allang niet meer verder ontwikkeld zijn voor W10M, maar wel in W10, zoals Groove, Personen, etc.
@ardvark99, je kunt kiezen voor een dual-boot installatie, dan blijft het apparaat altijd bruikbaar als telefoon. Binnen de speciale W10 is dit echter niet beschikbaar. Al met al heb je er op dit moment niet zo heel veel aan. Leuk, maar niet meer dan dat.

• ardvark99
hardware-lover schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:28:
@ardvark99, je kunt kiezen voor een dual-boot installatie, dan blijft het apparaat altijd bruikbaar als telefoon. Binnen de speciale W10 is dit echter niet beschikbaar. Al met al heb je er op dit moment niet zo heel veel aan. Leuk, maar niet meer dan dat.
Was er al bang voor, jammer, had het anders wel leuk gevonden om dit op mijn L950XL te draaien, maar als ik het zo lees, gaat het 'm niet worden. Ik blijf de ontwikkelingen wel volgen, maar ik denk ook dat het niet veel beter gaat worden.

• Amadeus1966
Klopt.
Denk dat de ontwikkelingen een stille dood gaan sterven gelijk aan dit platform.
Windows 10 trekt toch wel een zware wissel....te zware wissel.
Kreng wordt heet en lurkt harder aan de batterij dan de lader kan leveren.
Ik weet dat ze ook bezig zijn met een Linux o.s. maar als die alles draaiende krijgen zet ik mijn vraagtekens bij.

De dualboot kreeg ik helaas niet aan de loop.
En zit nu opgescheept met een Vodafone versie 😡

• choogen
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Bij mij verschijnen de verjaardagen van personen uit mijn lijstje Contactpersonen niet in mijn Agenda app.
Hoort dat wel zo te zijn?
choogen schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:53:
Bij mij verschijnen de verjaardagen van personen uit mijn lijstje Contactpersonen niet in mijn Agenda app.
Hoort dat wel zo te zijn?
@choogen, heb je dit wel zo aangevinkt binnen de instellingen? Bij mij zijn ze iig wel zichtbaar.

• choogen
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:24:
[...]

@choogen, heb je dit wel zo aangevinkt binnen de instellingen? Bij mij zijn ze iig wel zichtbaar.
Ik kan die instellingen niet vinden: niet bij de instellingen van de Agenda app en ook niet bij de instellingen van de People/Contacten app. Weet jij raad?
choogen schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:35:
[...]
Ik kan die instellingen niet vinden: niet bij de instellingen van de Agenda app en ook niet bij de instellingen van de People/Contacten app. Weet jij raad?
@choogen, binnen Outlook-agenda, en dan het hamburgermenu en dan staat het bij mij onder "Outlook".

• choogen
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:05:
[...]

@choogen, binnen Outlook-agenda, en dan het hamburgermenu en dan staat het bij mij onder "Outlook".
Gevonden! Dank je wel, had die hamburgermenuknop daar volledig over het hoofd gezien.
Gek genoeg staat onder Outlook de Verjaardagskalender al wel aangevinkt, en idem voor de Birthdays bij de Microsoft-account net daaronder...
@choogen, en de komende verjaardagen zijn ook zichtbaar binnen je kalender-overzicht?
Zo ja, bedoel jij misschien dat een toekomstige verjaardag (nog) niet te zien is op een live-tile?

• choogen
  • Niet online
@hardware-lover

Nee, toekomstige verjaardagen verschijnen niet alleen niet op een live-tile, maar zelfs niet binnen de Outlook agenda. In het profiel van mijn zusje heb ik bijv. haar verjaardag (inclusief geboortejaar) toegevoegd aan haar profiel in de app Contactpersonen, maar dat wordt dus niet zichtbaar in de Outlook Agenda.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@choogen, ik heb het even bij mijzelf nagekeken en verhip, de verjaardagen zelf kwamen niet tevoorschijn in het kalenderoverzicht. Vinkje uit en weer aan, nu zijn ze wel te zien.

Overigens gebruik ik Outlook agenda zelf niet maar One-Calander, deze synct met (o.a.) Outlook agenda en daar staan de verjaardagen wel allemaal tussen (en die info komt uit Outlook Agenda).

Afijn, vinkje uit en vinkje aan loste het bij mij op.

edit: @choogen, dat lijkt mij ook het geval te zijn.

hardware-lover wijzigde deze reactie 06-03-2019 21:47 (6%)

• choogen
  • Niet online
@hardware-lover Het uit-en weer aanvinken hielp helaas niet bij mij.

Wat me opvalt is dat wanneer ik in de Personen app een nieuw contact aanmaak, ik de keus krijg om die persoon hetzij op te slaan op mijn Microsoft account, hetzij op Outlook (Mail en Agenda). Ik heb het idee dat het daar iets mee te maken heeft, want een stuk of tien verjaardagen verschijnen toch wel (met Outlook aangevinkt), maar bijna allemaal op 1 januari ??!!...Wanneer ik dan doorklik op de naam van de betreffende persoon vanuit de Outlook Agenda dan kom ik terecht in een menu met twee "tabbladen": Details en Personen. Bij Details staat dan de naam van de jarige persoon in koeienletters, daaronder in het klein de datum van de verjaardag en daaronder mijn eigen naam, plus daaronder nog Elke januari 1 (bijv.). Daaronder een groen bolletje met rechts daarvan de tekst: Verjaardagskalender Outlook. Bij Personen staat naast een groene bol (met daarin hoofdletter I) de tekst Ik, met daaronder mijn hotmail adres. Boven staat er nog ergens een sorteringsmenu met 3 opties: Sorteren op: 1 Oorspronkelijke volgorde 2 Antwoordstatus 3 Naam.

Ik denk dat er iets niet helemaal goed zit mbt mijn Outlook account.

Edit: ik moest ook nog een extra aanpassing doen aan de instellingen via Outlook.com om daar bij Calendar de Verjaardagskalender ook aan te vinken, want die stond wel nog steeds uit. Omslachtig allemaal. Nu lijkt het te werken qua contacten die via Outlook binnenkomen. Contacten die ik via mijn Microsoft account heb opgeslagen zie ik echter nog steeds niet verschijnen. Morgen ga ik er mee verder....

choogen wijzigde deze reactie 06-03-2019 22:03 (14%)

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:32
Helaas werkt sinds gisteren Mijn Ing niet meer via de browser. Hij zegt dat Mijn Ing tijdelijk niet beschikbaar is. Andere mensen daar ook last van?
wmeester schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:11:
Helaas werkt sinds gisteren Mijn Ing niet meer via de browser. Hij zegt dat Mijn Ing tijdelijk niet beschikbaar is. Andere mensen daar ook last van?
Ik krijg met diverse browsers al tijden >> [object HTMLUnknownElement] << op de overzicht pagina.

Kan er al tijden niets mee en heb dat allang naast mij neergelegd. Chrome = ING zijn/haar favoriete browser, ook op Windows non mobiele apparaten.

• MASiR
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2019
OK ik fucking baal als een stekker. Dit jaar moet je eigenlijk wel weg van je XL maar voor mij is de keuze voor Android een no go. Dan zie ik dat alleen het scherm van de allernieuwste Iphone dezelfde pixel dichtheid heeft als een XL. Kak kak kak ik wil gewoon mijn XL blijven gebruiken...

f/m fotomatthijs.nl

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 09:44
Moet de pixeldichtheid precies gelijk zijn? Die van de Samsung Galaxy S9+ is net iets hoger (531dpi vs de 515dpi van de 950XL).

Ik heb die overstap vorig jaar gemaakt.... Enige wat ik nog wel even aan 't scherm gedaan heb, is in de developer settings de scaling nog wat omlaag getrokken. Fijn die pixeldichtheid, maar niets wilde er lekker gebruik van maken :p

Of bedoel je wat anders?

• peerke63
choogen schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:37:
@hardware-lover Het uit-en weer aanvinken hielp helaas niet bij mij.

Wat me opvalt is dat wanneer ik in de Personen app een nieuw contact aanmaak, ik de keus krijg om die persoon hetzij op te slaan op mijn Microsoft account, hetzij op Outlook (Mail en Agenda). Ik heb het idee dat het daar iets mee te maken heeft, want een stuk of tien verjaardagen verschijnen toch wel (met Outlook aangevinkt), maar bijna allemaal op 1 januari ??!!...Wanneer ik dan doorklik op de naam van de betreffende persoon vanuit de Outlook Agenda dan kom ik terecht in een menu met twee "tabbladen": Details en Personen. Bij Details staat dan de naam van de jarige persoon in koeienletters, daaronder in het klein de datum van de verjaardag en daaronder mijn eigen naam, plus daaronder nog Elke januari 1 (bijv.). Daaronder een groen bolletje met rechts daarvan de tekst: Verjaardagskalender Outlook. Bij Personen staat naast een groene bol (met daarin hoofdletter I) de tekst Ik, met daaronder mijn hotmail adres. Boven staat er nog ergens een sorteringsmenu met 3 opties: Sorteren op: 1 Oorspronkelijke volgorde 2 Antwoordstatus 3 Naam.

Ik denk dat er iets niet helemaal goed zit mbt mijn Outlook account.

Edit: ik moest ook nog een extra aanpassing doen aan de instellingen via Outlook.com om daar bij Calendar de Verjaardagskalender ook aan te vinken, want die stond wel nog steeds uit. Omslachtig allemaal. Nu lijkt het te werken qua contacten die via Outlook binnenkomen. Contacten die ik via mijn Microsoft account heb opgeslagen zie ik echter nog steeds niet verschijnen. Morgen ga ik er mee verder....
Ik heb het fenomeen dat van een 2ling... van de ene wél de verjaardag in Kalender verschijnt en van de ander niet.
Ook al gehad dat diverse verjaardagen 1 tot wel 3 dagen waren opgeschoven....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11:03

Punkrocker

Mostly harmless

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Punkrocker, voor velen mogelijk te laat, voor een enkeling mogelijk mooi op tijd :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:19
Hij ligt nog ergens in een la te verstoffen. Misschien dat als er ergens tijd is dat het een mooi project is.
Oeps ik heb de niet-XL variant

stevens20 wijzigde deze reactie 06-05-2019 19:10 (3%)

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

peerke63 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:46:
[...]

Ik gaat t nog eens proberen :)
Succes. Laat eens weten hoe dat gaat.

Ik heb helaas niet de XL-versie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 26-01 21:55

The_Scarabial

MTB for life!

hardware-lover schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:44:
@Punkrocker, voor velen mogelijk te laat, voor een enkeling mogelijk mooi op tijd :+
Hehe, ik gebruik de 950XL nog steeds voor mn werk en sinds de laatste update reboot hij niet meer random :)
Verder werkt het nog perfect (bellen, mail, whatsapp en foto's maken uiteraard) Meer doe ik er niet mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@The_Scarabial, je gebruikt hem als Smartphone? Helemaal te gek ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Af en toe pak ik de Lumia 950 er weer even bij. Eigenlijk alleen de 2e dinsdag van de maand. Ik heb nu een Galaxy 9+ en daar ben ik heel blij mee. Maar, zoals gezegd: dan pak ik de Lumia 950 weer even van de kast en merk …………. dat het ding - t.o.v. de S9+ - vrijwel niks weegt.

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 26-01 21:55

The_Scarabial

MTB for life!

hardware-lover schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:30:
@The_Scarabial, je gebruikt hem als Smartphone? Helemaal te gek ;)
haha jah mooi he 8)
en meestal heb ik m'n laptop ook bij me dus eigenlijk zou alleen bellen en foto's maken ook volstaan 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P_Tingen
  • Laatst online: 11:41

P_Tingen

omdat het KAN

The_Scarabial schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:07:
[...]
Hehe, ik gebruik de 950XL nog steeds voor mn werk en sinds de laatste update reboot hij niet meer random :)
Verder werkt het nog perfect (bellen, mail, whatsapp en foto's maken uiteraard) Meer doe ik er niet mee.
Nou ja, whatsapp kun je dus na 31-dec ook van je lijstje schrappen....

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:56

nwagenaar

God, root. What's the differen

P_Tingen schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:36:
[...]
Nou ja, whatsapp kun je dus na 31-dec ook van je lijstje schrappen....
Die kans lijkt behoorlijk groot, maar er is nog een kleine lichtje aan de horizon.

De desbetreffende FAQ heeft het expliciet over Windows Phone 7 (bijdrage van 2016) en dat je deze dient te upgraden naar de laatste versie voor het eind van 2016. Vervolgens heeft de FAQ het over dat WA stopt met functioneren op alle Windows Phone besturingssystemen vanaf 31-12-2019.

Windows Phone loopt officieel door tot versie 8.1 en had ondersteuning tot juli 2017 wat zou kunnen verklaren dat WA stopt met functioneren op in ieder geval WP al dan niet vanwege dat Facebook heeft aangegeven om de berichtenservices van WA, Messenger en Instagram te combineren tot een algemeen platform.

Het lichtje aan de horizon: de huidige WA-versie nog steeds gebaseerd op Silverlight terwijl diverse bronnen hebben aangedragen dat WhatsApp bezig is met de ontwikkeling van een UWP variant (al dan niet WhatsApp for Business) en dat deze voor het einde van het jaar beschikbaar zou moeten komen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-01 14:44

c0burn

Feed your head

nwagenaar schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:13:
Het lichtje aan de horizon: de huidige WA-versie nog steeds gebaseerd op Silverlight terwijl diverse bronnen hebben aangedragen dat WhatsApp bezig is met de ontwikkeling van een UWP variant (al dan niet WhatsApp for Business) en dat deze voor het einde van het jaar beschikbaar zou moeten komen.
Mochten deze geruchten waar zijn, dan betekent dat nog niet dat deze UWP app ook naar W10M komt, zie bijvoorbeeld
This is where the 'code once, release everywhere' mantra comes from and it is accurate in a broad sense. However, there are a few caveats, including:
  • Developers choose where to release an app to. Just because it's UWP does not mean devs are forced to put their app on phone or Xbox if they do not want it there
Bron: https://www.windowscentral.com/what-is-a-universal-app-win10

Remember what the dormouse said

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:56

nwagenaar

God, root. What's the differen

c0burn schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:23:
[...]
Mochten deze geruchten waar zijn, dan betekent dat nog niet dat deze UWP app ook naar W10M komt, zie bijvoorbeeld
[...]
Klopt, daarom zeg ik ook: Een klein lichtje aan de horizon.

Nou ja, tot die tijd maak ik nog gewoon lekker gebruik van mijn Lumia 950XL. De camera is en blijft top, het OS draait gewoon lekker (stabiel) en daarbij draaien de applicaties die ik gebruik (nog) naar behoren en doet het wat ik wil.

Neemt niet weg dat de applicaties op Android/iOS aanzienlijk uitgebreider zijn dan de WP/W10M varianten; mogelijk dat ik op den duur toch maar eens richting de Google Pixel 3a (XL) ga overstappen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 07:59
c0burn schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:23:
[...]

[...]
Hangt er ook vanaf welke versie van Windows ze gebruiken voor build en release. Als dat bijvoorbeeld de oktober release is van Windows 10 gaat het nooit op mobile werken, want die is niet bijgewerkt met de nieuwe features uit de oktober release.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peerke63
Punkrocker schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Succes. Laat eens weten hoe dat gaat.

Ik heb helaas niet de XL-versie.
Nou... als ik de stappen volg zoals op de site aangegeven...kan ik allereerst al het .FFU-bestand niet gebruiken... krijg ik een foutmelding.
Alternatief FFU-bestand gebruikt die ook al wel op de 950XL was gebruikt.
Vervolgens het stukje dat ik naar powershell moet openen in e map van Windows Device Recovery Tool en dan het eerst commando uitvoeren...geeft ook al een foutmelding.
______
thor2.exe : The term 'thor2.exe' is not recognized as the name of a cmdlet, function, script file, or operable program.
Check the spelling of the name, or if a path was included, verify that the path is correct and try again.
At line:1 char:1
+ thor2.exe -mode retail -erasepartition Data
+ ~~~~~~~~~
+ CategoryInfo : ObjectNotFound: (thor2.exe:String) [], CommandNotFoundException
+ FullyQualifiedErrorId : CommandNotFoundException

En dan houdt het voor mij ook even op door gebrek aan kennis....
Dus helaas (nog) geen succes

Krijg het toestel niet eens meer terug in "Normal Mode" :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

peerke63 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:44:
[...]

Nou... als ik de stappen volg zoals op de site aangegeven...kan ik allereerst al het .FFU-bestand niet gebruiken... krijg ik een foutmelding.
Alternatief FFU-bestand gebruikt die ook al wel op de 950XL was gebruikt.
Vervolgens het stukje dat ik naar powershell moet openen in e map van Windows Device Recovery Tool en dan het eerst commando uitvoeren...geeft ook al een foutmelding.
______
thor2.exe : The term 'thor2.exe' is not recognized as the name of a cmdlet, function, script file, or operable program.
Check the spelling of the name, or if a path was included, verify that the path is correct and try again.
At line:1 char:1
+ thor2.exe -mode retail -erasepartition Data
+ ~~~~~~~~~
+ CategoryInfo : ObjectNotFound: (thor2.exe:String) [], CommandNotFoundException
+ FullyQualifiedErrorId : CommandNotFoundException

En dan houdt het voor mij ook even op door gebrek aan kennis....
Dus helaas (nog) geen succes
Bummer. :| ;(

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Hier wel gelukt. Leuk om even mee te spelen, verder natuurlijk vrij nutteloos. En vrij traag ;) .

@peerke63 Dubbel check misschien even of je wel in de juiste map zit. Het kan ook zijn dat de command prompt de commandos niet kan uitvoeren vanwege rechten issues (dit was bij mij zo, maar ik gebruik PowerShell en die geeft dat dan netjes aan). In PowerShell kan ik dan alsnog doorgaan door "./thor2 -mode etc etc" te gebruiken. Dus met een punt en slash ervoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peerke63
Propane schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:02:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier wel gelukt. Leuk om even mee te spelen, verder natuurlijk vrij nutteloos. En vrij traag ;) .

@peerke63 Dubbel check misschien even of je wel in de juiste map zit. Het kan ook zijn dat de command prompt de commandos niet kan uitvoeren vanwege rechten issues (dit was bij mij zo, maar ik gebruik PowerShell en die geeft dat dan netjes aan). In PowerShell kan ik dan alsnog doorgaan door "./thor2 -mode etc etc" te gebruiken. Dus met een punt en slash ervoor.
Dank voor de tip, gaat ik proberen van de week. Even tijd vinden 😇

Mmmm…
Als ik ga flashen met WPInternals geeft ie nu aan:
"ZIP64-einde van centrale map bevindt zich niet op aangegeven locatie" en ik kan dan alleen op "OK" klikken en kom ik in het "Info"-scherm uit gebeurd er verder niets....

Uiteindelijk hoop gedoe gehad maar nu toch werkend :)
Nogmaals dank.
Nu even wat ervaring opdoen ;)

@Propane Die "screenrotation" ….ging dat handmatig via settings? Of automatisch...en hoe heb je dat dan ingesteld....ken het niet vinden...?

peerke63 wijzigde deze reactie 13-05-2019 17:39 (40%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
peerke63 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 00:54:
[...]
@Propane Die "screenrotation" ….ging dat handmatig via settings? Of automatisch...en hoe heb je dat dan ingesteld....ken het niet vinden...?
De accelerometer werkt (nog?) niet, dus dat moet handmatig. Kan in de Settings onder Display.

Zoals ik al zei is het allemaal wel een beetje nutteloos. Heb hem 's nachts los van de lader laten liggen en ergens halverwege de dag was hij dood als een pier. Ik dacht eerst nog even van "leuk, neem hem wel mee om aan wat andere "geeks" te laten zien :P ". Maar dat gaat dan ook niet echt als je een lader erbij moet meenemen. Dus ik heb net weer W10M terug geflashed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik had mijn ervaringen daar al over geschreven. Het toestel verbruikt ogenschijnlijk zo meer dan dat de lader kan leveren.
Het was een leuke gimmick maar meer ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:21:
Ik had mijn ervaringen daar al over geschreven. Het toestel verbruikt ogenschijnlijk zo meer dan dat de lader kan leveren.
Het was een leuke gimmick maar meer ook niet.
Nee hoor, was prima op te laden en aan de lader geen probleem. Standby verbruik is gewoon kut.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peerke63
Propane schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:27:
[...]
De accelerometer werkt (nog?) niet, dus dat moet handmatig. Kan in de Settings onder Display.

Zoals ik al zei is het allemaal wel een beetje nutteloos. Heb hem 's nachts los van de lader laten liggen en ergens halverwege de dag was hij dood als een pier. Ik dacht eerst nog even van "leuk, neem hem wel mee om aan wat andere "geeks" te laten zien :P ". Maar dat gaat dan ook niet echt als je een lader erbij moet meenemen. Dus ik heb net weer W10M terug geflashed.
Gevonden :)

Gaat tot nog oe goed. Een stuk sneller dan een eerdere poging die ik had gedaan om WoA te gebruiken.
Erg leuk om mee te stoeien.
Aan de lader doet ie het ook goed....
Toestel zelf gebruik ik toch niet meer als telefoon...
Weinig klanten om t te laten zien. In mijn omgeving was W10M zo wie zo niet populair....helaas.
Pagina: 1 ... 128 129 130 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True