Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
eric27 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:40:
Voice match kun je nu inschakelen voor Oke Google maar wanneer ik Oke Google zeg dan reageert de telefoon niet.
Wat doe ik verkeerd met mijn instellingen?
Stem herkenning kan ik ook nergens vinden iemand een idee waar dat terug te vinden is?

Eric.
Zie Supertroeper in "[Google Assistent] Ervaringen & Discussie" en daar onder.
Eigenlijk werkt het slechts zelden.
Bij mij ook nog steeds grijs en dus niet inschakelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Helaas eind 2019 problemen met de Nokia 8: de microfoon was stuk. Contact met verkoper, die me adviseerde voor de snelheid zelf contact op te nemen met Dr Phone. En SNEL .. ja klopte: vrijdag avond opgehaald, woensdag avond terug ! met een nieuw moederbord. Wel alles gewist uiteraard . .dus alles weer even goed zetten en de GGam opnieuw installeren. Alles werkt nu weer, maar IMHO zuipt hij stroom. Waar hij bij weinig gebruik vaak aan het eind v.d. dag 80% over had, zit ik nu op 50%. Reden ? Hij geeft aan bluetooth, soms play-services, soms GPS, maar helaas is er niets wat altijd stroom slurpt.Tijden de reparatie had ik een Samsung A40 te leen: ter vergelijking: die was vol, en bleef vol, met hetzelfde gebruik.
De Gcam is fantastisch: op oud en nieuw foto's van het vuurwerk gemaakt perfect ! En daarvoor ook op een feestje met weinig (kaars), licht wat foto's: daar hoeft mijn Canon zich niet voor te schamen.
Ik hoop alleen dat er nog wel een anti-stroop-zuip update komt: dat is namelijk wel erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:24

Quad

Doof

Nokia 8 gebruikers icm T-Mobile? Onderweg kan ik nooit gebeld worden, tenzij ik eerst bel en vervolgens de melding 'netwerk niet beschikbaar' krijg. Daarna werkt 't weer. Lange telefoongesprekken onderweg worden desondanks nooit onderbroken.

Wel vervelend.. Icm Vodafone had ik er geen hinder van.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-05 22:05
Quad schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:20:
Sinds een tijdje merk ik dat het scherm snel inbrand. Bijvoorbeeld WhatsApp / Facebook iconen die statisch zijn en na enkele minuten gebruik in een ander scherm licht zichtbaar zijn. Het verdwijnt wel snel, maar zie het ook steeds vaker en sneller terug komen.

Valt zeker niet veel (meer) aan te doen?
Heb ik ook aan de hand, en we zijn niet alleen als je even rond googelet.
Aangezien mijn Nokia 8 in april twee jaar wordt (en dus nog onder garantie moet zijn), heb ik contact genomen met Nokia (https://nokia.ebuilder.com/).
Ik mag de telefoon opsturen. Ik hou je op de hoogte van hoe het uiteindelijk afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@kontroll Garantie geldt voor mij helaas niet meer. Ik moet zeggen dat ik het wel zie maar er geen hinder van ondervind.
Het bellen vind ik problematischer, net als het trillen elk uur, op vaste tijden, wat weer irritant is.

Ik ga het toestel binnenkort maar eens wipen.

Laatste security patch is btw nog van oktober 2019. Is het beleid nu 2 of 3 maandelijks beveiligingsupdates?

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:57

IkWilbert

Het is mij!

Quad schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:22:
@kontroll Garantie geldt voor mij helaas niet meer. Ik moet zeggen dat ik het wel zie maar er geen hinder van ondervind.
Het bellen vind ik problematischer, net als het trillen elk uur, op vaste tijden, wat weer irritant is.

Ik ga het toestel binnenkort maar eens wipen.

Laatste security patch is btw nog van oktober 2019. Is het beleid nu 2 of 3 maandelijks beveiligingsupdates?
Kwartaal update's dit jaar. En na dit jaar geen updates meer.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:38
Ik was afgelopen december even in de US voor werk, maar kreeg met geen mogelijkheid mobiele data aan de praat in combinatie met Tele2 + tijdelijke databundel in US. Ik gok dat de Nokia 8 niet op de juiste frequentie zit voor mobiele data in de US? Iemand anders dat ook eens tegengekomen?

Gelukkig bood mijn oude Nexus5X uitkomst met mijn werkabo van Vodafone om toch nog bereikbaar te zijn.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 00:04

KVanL

Alles is relatief

Aangezien er het laatste jaar maar bitter weinig interessante telefoons zijn uitgekomen (de Pixel 3a is wat mij betreft de enige acceptabele optie), had ik besloten om mijn Nokia 8 nog maar een tweede leven te geven. Het scherm was gebroken, de koptelefoonaansluiting stuk ne de accu werd na 2 jaar en 4 maanden beduidend minder.

Helaas is de operatie niet helemaal geslaagd, want hoewel alles weer werkt, lukt het nu niet meer om te verbinden met het mobiele netwerk. Hij vindt wel alle netwerken, maar aanmelden op mijn eigen netwerk (Ben, dus T-mobile) werkt niet. De simkaart wordt wel meteen herkend en doet het ook prima in een andere telefoon. Beide coax-kabels aan de binnenkant zitten goed vast, verder heb ik ook geen losse verbindingen kunnen vinden. Weet iemand wat ik verder nog kan proberen?

Mijn enige hoop is nu dat ik ergens voor weinig een gebruikte Nokia 8 kan scoren en daar het nieuwe scherm en de accu in kan zetten zodat ik weer vooruit kan zoalng de veiligheidsupdates nog blijven komen, anders moet ik alsnog op zoek naar een waardige vervanger voor de 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:31
De laatste update is van okt 2019. Nu om de 3 maanden dus eind jan 2020 zou het zover zijn.
De klok tikt zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Januari update is beschikbaar.
87,4MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Yep, en ondanks de beperkte grootte duurde het tyfuslang om 'm te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:08

Trygve

Redacteur
Frappuccino schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 18:40:
Yep, en ondanks de beperkte grootte duurde het tyfuslang om 'm te installeren.
Heb je dat eerdere updates niet ook al gehad? Bij mij duurt 'apps optimaliseren' best een tijd, daarna snel klaar voor de reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Niet dat ik me kan herinneren. Het was inderdaad bij het apps optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:22
Ik heb m ook nog even geïnstalleerd, net voordat ie op weg gaat naar Hongarije ivm laadproblemen en een witte vlek in het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:13
kontroll schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:24:
[...]

Heb ik ook aan de hand, en we zijn niet alleen als je even rond googelet.
Aangezien mijn Nokia 8 in april twee jaar wordt (en dus nog onder garantie moet zijn), heb ik contact genomen met Nokia (https://nokia.ebuilder.com/).
Ik mag de telefoon opsturen. Ik hou je op de hoogte van hoe het uiteindelijk afloopt.
Als dat nut heeft ga ik ook eens contact opnemen. Ik heb sinds een jaar een TA-1004 (dual sim, 6 GB RAM, 128 GB) van een Deens/Duitse webshop, die niet in Nederland te krijgen was. Ben benieuwd of dat dan ook wat soepel gaat (zou wel moeten, want Europa en zo)...

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 14:42
Ik heb sinds vandaag problemen met mijn telefoon.

Mijn telefoon is gereboot.
Sim pincode ingevoerd en daarna niets aan de hand.
Even later is hij weer gereboot. Nu kon ik alleen de beveiligingscode invoeren.
Sim kaart wordt niet gevonden.
Wifi werkt ook niet meer. Mac adres is 02:00:00:00:00:00

Ik heb al de wifi - bleutooth - sim settings gereset maar dit hielp niet.
De simkaart werkt in een andere telefoon.
Een andere simkaart werkt ook niet in mijn nokia 8

Of het nou de simkaart of de wifi (chip) is wat niet functioneert weet ik niet. Wat mij nog reset is denk ik een factory reset :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

IkWilbert schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:14:
Januari update is beschikbaar.
87,4MB
Nog steeds niks hier. Android 9 met Oktober update.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Stalensnuitje
Stalensnuitje schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:37:
Ik heb m ook nog even geïnstalleerd, net voordat ie op weg gaat naar Hongarije ivm laadproblemen en een witte vlek in het scherm
Het duurde iets langer dan de vorige garantie-reparatie, maar ik krijg een vervangend toestel teruggestuurd.

Het is niet m'n meest degelijke telefoon ooit (zacht uitgedrukt), maar over de afhandeling van de reparaties onder garantie heb ik absoluut geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Toestel gisteren voorzien van een wipe. Het elk uur trillen tot dusver nog niet opgemerkt.

Wel had ik gehoopt dat de Albert Heijn app weer kon scannen met de zelfscan app. Dit is sinds oktober / november vorig jaar een issue. Ook reeds contact gehad met de Appie app devs, maar daar wordt aangegeven dat ze niet bekend zijn met Nokia telefoons en hun zelfscan functie in de app. Nokia 8 is gewoon supported.

Wel erg vervelend, is een zeer prettige functie voor onze wekelijkse boodschappen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Iemand wellicht een custom ROM met Android 10 voor de Nokia 8 geprobeerd? Binnenkort krijg ik nieuwe hoortoestellen, en een functie hiervan is om direct te kunnen streamen vanaf een Android telefoon, een vereiste is echter Android 10 ivm ASHA.

Betrouwbare ROMS heb ik tot zover nog niet gevonden op XDA. Ik zit er dus aan te kijken of ik wellicht van telefoon moet gaan veranderen..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Laatst online: 29-05 13:05
Quad schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:25:
Iemand wellicht een custom ROM met Android 10 voor de Nokia 8 geprobeerd? Binnenkort krijg ik nieuwe hoortoestellen, en een functie hiervan is om direct te kunnen streamen vanaf een Android telefoon, een vereiste is echter Android 10 ivm ASHA.

Betrouwbare ROMS heb ik tot zover nog niet gevonden op XDA. Ik zit er dus aan te kijken of ik wellicht van telefoon moet gaan veranderen..
Er zijn weinig custom ROMS te vinden. Wat ik tegenkwam op reddit is eigenlijk het enige:
https://www.reddit.com/r/...kia8_installation_thread/
en
https://forum.xda-develop...8-project-treble-t3946249

Sommige dingen werken niet:
- Haptic feedback for Hardware buttons
- Bluetooth headphones don't get registered properly
- Nokia OZO audio support is missing
- Fingerprint sensor is reported as being on the back of the phone
- There might be issues with USB transfer under Windows
- VoLTE (untested)

Ik zou het er niet op wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Grm. Navigatieknoppen werken ineens niet meer. Lijkt software matig aangezien hij wat updates ineens wel weer werkte maar daarna weer niet.
Google staat vol met vergelijkbare scenario's voor andere telefoons met niet werkende oplossingen. Heeft iemand hier eerder van gehoord?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Laatst online: 30-05 21:13
Quad schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:44:
Nokia 8 gebruikers icm T-Mobile? Onderweg kan ik nooit gebeld worden, tenzij ik eerst bel en vervolgens de melding 'netwerk niet beschikbaar' krijg. Daarna werkt 't weer. Lange telefoongesprekken onderweg worden desondanks nooit onderbroken.

Wel vervelend.. Icm Vodafone had ik er geen hinder van.
Ik ben ook van Vodafone naar T-Mobile gegaan met deze telefoon. Ik merk niet veel verschil. Hij maakt nu natuurlijk wel verbinding met andere zendmasten, misschien staan die van T-Mobile voor jou wat ongelukkig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gonadan schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:40:
Grm. Navigatieknoppen werken ineens niet meer. Lijkt software matig aangezien hij wat updates ineens wel weer werkte maar daarna weer niet.
Google staat vol met vergelijkbare scenario's voor andere telefoons met niet werkende oplossingen. Heeft iemand hier eerder van gehoord?
Nee gelukkig niet.. Knoppen hebben mij nog niet in de steek gelaten.

Intussen wel van plan om op termijn afscheid te nemen van dit toestel, accu gaat straks de werkdagen niet meer volmaken, helemaal niet als ze vanaf over een paar weken 18u per dag connected zijn met mijn hoortoestellen. Tevens lijkt die korte screen burn in wel steeds langer staan, gek genoeg. Waarbij het eerst seconden was, kan ik nu soms na 5 minuten nog wel iets van een oud beeld in het scherm zien.
Bathing Aap schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:24:
[...]

Ik ben ook van Vodafone naar T-Mobile gegaan met deze telefoon. Ik merk niet veel verschil. Hij maakt nu natuurlijk wel verbinding met andere zendmasten, misschien staan die van T-Mobile voor jou wat ongelukkig?
Het is vooral onderweg. Krijg ik een appje dat ik niet bereikbaar ben, zelf bellen resulteert dan direct in een netwerkfout, en vanaf dan, na 10 seconden, werkt 't weer wel.

Nu maakt 't niet zo heel veel uit, nu we vooral thuis werken. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Quad schreef op maandag 20 april 2020 @ 00:35:
[...]

Tevens lijkt die korte screen burn in wel steeds langer staan, gek genoeg. Waarbij het eerst seconden was, kan ik nu soms na 5 minuten nog wel iets van een oud beeld in het scherm zien.

[...]
Dat gebeurt bij mij ook steeds vaker en steeds opvallender. Na twee jaar voldoet het toestel nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Quad schreef op maandag 20 april 2020 @ 00:35:
Nee gelukkig niet.. Knoppen hebben mij nog niet in de steek gelaten.

Intussen wel van plan om op termijn afscheid te nemen van dit toestel, accu gaat straks de werkdagen niet meer volmaken, helemaal niet als ze vanaf over een paar weken 18u per dag connected zijn met mijn hoortoestellen. Tevens lijkt die korte screen burn in wel steeds langer staan, gek genoeg. Waarbij het eerst seconden was, kan ik nu soms na 5 minuten nog wel iets van een oud beeld in het scherm zien.
Na wat kloten met ADB deed hij het ineens even, daarna niet meer. Ik overweeg nog een fabrieksreset om uit te sluiten dat het iets softwarematigs is, maar ben dan ook bang om ineens muurvast te zitten in m'n werk en dergelijke omdat ik ineens geen telefoon meer heb en allerlei MFA mag gaan fixen.

Het toestel voldeed eigenlijk nog prima en ik was voorlopig nog geenszins van plan om hem te vervangen, mede vanwege het huidige aanbod op de markt. Maar als ik dan de P30 van m'n vriendin ernaast houd (die zie ik nu als potentiële vervanger) en zie wat bijvoorbeeld de camera al voor verschil maakt dan begin ik toch ook wel de neiging te krijgen om maar gewoon wat nieuws te halen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Gonadan P30 of P30 Pro staan op mijn shortlist van 2 toestellen.. ;) M'n vrouw heeft de P20 lite, alleen die vingerafdruk scanner is al sneller dan die van de Nokia 8..

Wat betreft MFA, als je Microsoft authenticator gebruikt, kan je deze laten back-uppen naar een Microsoft account kluis. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Quad schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:20:
@Gonadan P30 of P30 Pro staan op mijn shortlist van 2 toestellen.. ;) M'n vrouw heeft de P20 lite, alleen die vingerafdruk scanner is al sneller dan die van de Nokia 8..

Wat betreft MFA, als je Microsoft authenticator gebruikt, kan je deze laten back-uppen naar een Microsoft account kluis. :)
Gebruik meerdere, maar het is ook altijd kloten met logins en al dat soort zooi. Het is tegenwoordig gewoon een risico om geen werkende mobiel te hebben.

De P30 Pro vond ik te veel duurder voor wat je extra krijgt en eigenlijk ook wel een beetje groot. Gezien de bouw kan je bij de P30 echt niet zonder hoesje denk ik dus hij wordt daarmee al een stukje groter dan de Nokia 8. Die heb ik altijd zonder hoesje gebruikt omdat ik eigenlijk een hekel aan hoesjes heb, zelfs bij de P30 twijfel ik nog. :P

Het verschil in snelheid van verschillende zaken maar ook functionaliteiten is best wel erg groot. De camera en app die daarbij hoort is echt een immense wereld van verschil. Da's een beetje het nadeel, nu hoop ik eigenlijk dat de reset niet werkt zodat ik zeker een nieuwe kan halen. En dan kan je je afvragen of ik de moeite van een reset überhaupt nog moet nemen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 13:19
De april Google beveiligingsupdate is uit voor de Nokia 8.

Hij is 90 MB

[ Voor 12% gewijzigd door badluckboy op 29-04-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
badluckboy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:25:
De april Google beveiligingsupdate is uit voor de Nokia 8.

Hij is 90 MB
Ja nice, hier ook binnen. Ben benieuwd hoe lang we nog beveiligingsupdates krijgen. Wanneer die updates ophouden is het zo langzamerhand tijd voor een nieuwe telefoon voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Bathing Aap schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:19:
[...]

Ja nice, hier ook binnen. Ben benieuwd hoe lang we nog beveiligingsupdates krijgen. Wanneer die updates ophouden is het zo langzamerhand tijd voor een nieuwe telefoon voor mij.
Dit jaar nog, ik verwacht zelf nog 2 update en dan is het op 31 december voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
Nog een leuke vergelijking gedaan:

De processor van de Nokia 8 (Snapdragon 835) tegen de processor van de Pixel 4a (Snapdragon 730):
https://versus.com/nl/qua...s-qualcomm-snapdragon-835

Misschien een beetje scheve vergelijking omdat de Nokia een high end telefoon was bij release, terwijl de Pixel een midrange telefoon wordt. Het laat wel zien dat de processor van de Nokia nog prima mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitein-Repart1
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-05 11:26
IkWilbert schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:17:
[...]

Dit jaar nog, ik verwacht zelf nog 2 update en dan is het op 31 december voorbij.
Ik heb geen flauw idee wat eem goede opvolger is van de Nokia 8. Over de nieuwe Nokia's hoor ik veel klachten (zie andere topics) dus dan zou het wel Samsung worden. Ik heb van mijn werk een iPhone 8 gekregen, maar die is op de camera na dan niet beter dan de Nokia 8 (vooral scherm is te klein en iOS is lastiger bestuurbaar als je Android gewend bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billabong23
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-05 22:27
Nog net binnen mijn 2 jaar Belsimpel garantieperiode(vervalt 30 mei) heb ik mijn Nokia 8 ter reparatie aangeboden via Belsimpel bij Dynafix. Bleek niet meer te repareren dus wordt er zonder overleg een Nokia 7.2 naar mij toegestuurd, die ik vrijdag 8 mei zou moeten ontvangen van Dynafix.
Nu twijfel ik wat te doen, vond de Nokia 8 een heerlijke telefoon, niet te groot en deed aan mijn verwachtingen en deze is groot en geen high end.
Kan ik de 7.2 weigeren en meer eisen of is mijn 8 na bijna 2 jaar volledig afgeschreven en mag ik blij zijn met deze swap?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Billabong23 Wat je kan of mag doen weet ik niet, maar ik persoonlijk vind de 7.2 geen opvolger voor de Nokia 8.

Ik heb als opvolger van de Nokia 8 de Huawei P30 genomen, deze ligt inmiddels te shinen naast de Nokia 8. :*)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
Billabong23 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:52:
Kan ik de 7.2 weigeren en meer eisen of is mijn 8 na bijna 2 jaar volledig afgeschreven en mag ik blij zijn met deze swap?
Puur qua performance lever je wat in met een 7.2 tov de Nokia 8
Daar staat tegenover dat je langer & sneller beveilingsupdates krijgt, een grotere screen to body ratio hebt, en uiteraard een nieuw toestel (met oa nieuwe batterij).

Het is maar wat je zelf belangrijker vindt.

Ikzelf heb mijn Nokia 8 ook nog net binnen de 2 jaar naar Nokia zelf teruggestuurd (owv erg veel ghosting-effecten op het scherm).
Ik krijg net melding dat hij omgeruild wordt voor een 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billabong23
kontroll schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Daar staat tegenover dat je langer & sneller beveilingsupdates krijgt, een grotere screen to body ratio hebt, en uiteraard een nieuw toestel (met oa nieuwe batterij).

Ikzelf heb mijn Nokia 8 ook nog net binnen de 2 jaar naar Nokia zelf teruggestuurd (owv erg veel ghosting-effecten op het scherm).
De afmetingen vind ik het belangrijkste, en daarnaast is de algemene performance van de 8 volgens mij beter dan de 7.2
Vandaar dat ik niet akkoord ga met het omruilen van mijn Nokia.

Heb vrijdag jl een mail gestuurd naar Belsimpel met mijn klacht over de swap van mijn Nokia 8 naar de 7.2. Kreeg daarop zaterdag een mail dat ik de 7.2 naar Belsimpel kon sturen en dat ze daarna een oplossing gaan zoeken.
Ik ben benieuwd wat het voorstel is. Wel hulde dat er op zo’n korte termijn gereageerd wordt op mijn e-mail. Vooralsnog d:)b aan Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Laatst online: 18-05 17:32

R_M

Na iets meer dan 2 jaar is heeft mijn Nokia het opgegeven. De laadproblemen heb ik nog kunnen oplossen met een adapter voor draadloos laden. Maar nu werkt de batterij niet meer naar behoren. Gaat van +50% naar leeg op een paar minuten. Als vervanger de Xiaomi Mi Note 10 lite gekocht. Man, valt dat tegen qua bloatware als je van een Nokia komt. Gelukkig is er nog ADB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Die van mij werkt na 2 jaar en drie weken nog naar behoren. Accu begint wat minder te worden, maar haalt bij mij het einde van de dag nog.

Eind dit jaar geen veiligheidsupdates meer. Als hij tegen die tijd nog leeft, maar eens kijken naar een waardige vervanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-05 17:08

winnie

de poes...

Pred schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:47:
Die van mij werkt na 2 jaar en drie weken nog naar behoren. Accu begint wat minder te worden, maar haalt bij mij het einde van de dag nog.

Eind dit jaar geen veiligheidsupdates meer. Als hij tegen die tijd nog leeft, maar eens kijken naar een waardige vervanger.
De mijne werkt ook nog steeds naar behoren. Inderdaad zie je de accu minder worden. Ik kon anderhalve dag met een volle accu doen, nu is dat nog maximaal een dag.
Ik hoop dat de 8 het volhoudt totdat de 9.3 pureview er is. Dat zal eind dit jaar zijn en dat toestel lijkt me een mooie opvolger voor de 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-05 15:51
Op de batterij na doet mijn Nokia 8 het nog steeds naar behoren, maar het wordt zo langzamerhand tijd voor een vervanger. Zelf zit ik te kijken naar eventueel de Nokia 8.3, maar ben nog niet volledig overtuigd. Welke vervanger overwegen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Iets frustrerends: de agenda op de telefoon synchroniseerde sinds 3 weken niet meer met de exchange-agenda van werk. Mail kwam gewoon aan, nieuwe agenda-items werden niet op de telefoon getoond of kwamen juist niet in outlook op de desktop terecht. Uiteindelijk maar het hele exchange account eraf gegooid, en opnieuw geïmporteerd. Dat gaat natuurlijk (bij mij) nooit zonder vloeken of zuchten. En aangezien de contactpersonen ook in exchange staat, merk je opeens dat Whatsapp dan iedereen vergeten is en alleen de telefoonnummers toont. Maar goed alles werkend gekregen en ziet: de agenda synchroniseert weer.
Waarom de agenda niet meer wilde synchroniseren? Misschien iets in de 2020Q1 beveiligingsupdate van Nokia. Maar anders kan ik het ook niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:10

GerkeP

Vragen mag altijd........

winnie schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:47:
Iets frustrerends: de agenda op de telefoon synchroniseerde sinds 3 weken niet meer met de exchange-agenda van werk. Mail kwam gewoon aan, nieuwe agenda-items werden niet op de telefoon getoond of kwamen juist niet in outlook op de desktop terecht. Uiteindelijk maar het hele exchange account eraf gegooid, en opnieuw geïmporteerd. Dat gaat natuurlijk (bij mij) nooit zonder vloeken of zuchten. En aangezien de contactpersonen ook in exchange staat, merk je opeens dat Whatsapp dan iedereen vergeten is en alleen de telefoonnummers toont. Maar goed alles werkend gekregen en ziet: de agenda synchroniseert weer.
Waarom de agenda niet meer wilde synchroniseren? Misschien iets in de 2020Q1 beveiligingsupdate van Nokia. Maar anders kan ik het ook niet bedenken.
Dat ligt aan de updates van Microsoft ;-)
Mogelijk ook nog iets met MFA wat je werkgever verplicht heeft ingeschakeld etc........

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

GerkeP schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:52:
[...]

Dat ligt aan de updates van Microsoft ;-)
Mogelijk ook nog iets met MFA wat je werkgever verplicht heeft ingeschakeld etc........
Het zou een update van de exchange server kunnen zijn. Maar patch tuesday was nog niet geweest. Die wordt bij ons sowieso altijd vertraagd uitgerold. En MFA is niet gewijzigd tussen toen het gewoon werkte en toen het niet meer gewoon werkte.
Maar het maakt het me niet uit waar het wel aan lag, ik signaleer dat het kan gebeuren en dat de oplossing verwijderen en opnieuw importeren is. Wat een redelijk lompe manier (en dus minder logisch) is om zoiets te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:08

Trygve

Redacteur
Lincor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:13:
Welke vervanger overwegen jullie?
Ik heb echt geen idee. Gelukkig doet mijn toestel het ook nog goed, al wordt ook mijn batterij inmiddels iets minder. Maar qua eisen en voorkeuren zit er momenteel gewoon niks bij wat tegen de combi van aluminium behuizing, 3,5mm, micro-sd, Android One, nfc, niet achterlijk groot en rappe SoC van de Nokia 8 op kan. Uit noodzaak zou ik dan een S10e nemen met andere launcher erop, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Op de batterij na doet mijn Nokia 8 het nog steeds naar behoren, maar het wordt zo langzamerhand tijd voor een vervanger. Zelf zit ik te kijken naar eventueel de Nokia 8.3, maar ben nog niet volledig overtuigd. Welke vervanger overwegen jullie?
Recent lekten er mogelijke specificaties uit van de Nokia 9.3. Dat lijkt wel een erg leuk toestel te worden. SD865, frontcamera die onder het scherm zit en de goede camera's aan de achterzijde.

https://nokiapoweruser.co...hotos-price-our-wishlist/

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Trygve schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:59:
[...]

Ik heb echt geen idee. Gelukkig doet mijn toestel het ook nog goed, al wordt ook mijn batterij inmiddels iets minder. Maar qua eisen en voorkeuren zit er momenteel gewoon niks bij wat tegen de combi van aluminium behuizing, 3,5mm, micro-sd, Android One, nfc, niet achterlijk groot en rappe SoC van de Nokia 8 op kan.
Zelfde hier ook als wensenlijst. Waar ik de laatste maanden opeens meer gebruik van aan het maken ben is de ANT+ sensor. De onontdekte feature die ik nu met het racefietsen enorm waardeer.

Zit nog te twijfelen om de accu te laten vervangen door een gsm specialist. Helaas niet hier eentje in de buurt die deze service aanbieden. Opsturen vind ik te lang duren.

Een iets betere camera en scherm is wel fijner als ik kijk naar de features van de OnePlus van mijn vriendin.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Sinds enige tijd heeft mij homescreen een andere afbeelding dan mijn lockscreen. De afbeelding die nu op mijn homescreen staat is de lockscreen/homescreen die ik eerder had.

Maar goed, omdat de gewenste afbeelding kennelijk nog ergens op de telefoon staat, waar kan ik de lockscreen afbeelding vinden?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mijn Nokia 8 ligt sinds een maand te verstoffen dankzij de Huawei P30. Een meer dan prima upgrade!
Wel de launcher vervangen door Google Pixel launcher die ik al enkele jaren gebruik.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

evilution schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:07:
Sinds enige tijd heeft mij homescreen een andere afbeelding dan mijn lockscreen. De afbeelding die nu op mijn homescreen staat is de lockscreen/homescreen die ik eerder had.

Maar goed, omdat de gewenste afbeelding kennelijk nog ergens op de telefoon staat, waar kan ik de lockscreen afbeelding vinden?
Bij de instellingen naar "achtergronden" zoeken. Of "backgrounds" vermoed ik als je de telefoon in het Engels hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Billabong23
Billabong23 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:58:
[...]

De afmetingen vind ik het belangrijkste, en daarnaast is de algemene performance van de 8 volgens mij beter dan de 7.2
Vandaar dat ik niet akkoord ga met het omruilen van mijn Nokia.

Heb vrijdag jl een mail gestuurd naar Belsimpel met mijn klacht over de swap van mijn Nokia 8 naar de 7.2. Kreeg daarop zaterdag een mail dat ik de 7.2 naar Belsimpel kon sturen en dat ze daarna een oplossing gaan zoeken.
Ik ben benieuwd wat het voorstel is. Wel hulde dat er op zo’n korte termijn gereageerd wordt op mijn e-mail. Vooralsnog d:)b aan Belsimpel.
Heb een Outlet model Nokia 8 van Belsimpel ontvangen en inmiddels alweer een paar weken in mijn bezit. Opnieuw 2 jaar garantie dus ik kan weer vooruit. Hopelijk zijn 'kleinere' toestellen tegen die tijd weer hip, want nu zou ik niet weten welk toestel met dezelfde afmetingen ik zou moeten kiezen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Sinds 2 weken Nokia 8 nu valt het mij op dat er snel witte spikkeltjes op de behuizing komen.. ziet eruit als de verf van de behuizing af is.. meer mensen dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
xabre16v schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:18:
Sinds 2 weken Nokia 8 nu valt het mij op dat er snel witte spikkeltjes op de behuizing komen.. ziet eruit als de verf van de behuizing af is.. meer mensen dit?
Hier altijd de Nokia 8 in een siliconen hoesje gehad maar ik schrik nog steeds van de achterkant als ik soms de backcover eraf haal om schoon te maken: overal spikkels waar het verf van de body af is. Ziet er gewoon niet uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Joarie schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:28:
[...]

Hier altijd de Nokia 8 in een siliconen hoesje gehad maar ik schrik nog steeds van de achterkant als ik soms de backcover eraf haal om schoon te maken: overal spikkels waar het verf van de body af is. Ziet er gewoon niet uit :|
Aha, dan ben ik dus niet de enige. Vraag mij af of de grijze versie daar ook zo last van heeft? Dat is eigenlijk het enige punt wat mij tegenvalt. Verder mooi en vlot toestel, icm de Google camera nog goede foto's ook.

[ Voor 5% gewijzigd door xabre16v op 13-06-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

xabre16v schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:25:
[...]

Aha, dan ben ik dus niet de enige. Vraag mij af of de grijze versie daar ook zo last van heeft? Dat is eigenlijk het enige punt wat mij tegenvalt. Verder mooi en vlot toestel, icm de Google camera nog goede foto's ook.
Ik heb een grijze en heb nooit iets gemerkt van afbladerende verf. Maar ik heb de telefoon altijd met bescherming bij me, dan wel een pouch, dan wel een case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
Heb sinds het begin altijd in een siliconen hoesje gehad, maar zie hier en daar ook spikkels op de behuizing. Maar ik denk dat dit eerder komt doordat er toch wat vuil in het hoesje komt, en dat dat dan de spikkels veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door PaoloK op 18-06-2020 10:33 . Reden: Overbodigheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
kontroll schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Goed om te weten dat Nokia zelf ook reageert. Hebben ze je niet verwezen naar de verkopende partij?. Ik heb die van mij namelijk via import (binnen EU), en ik heb geen zin om die van mij naar Denemarken terug te sturen.

De ghosting is bij mij ook sterk aanwezig, en ik zou eigenlijk over willen stappen op Sony (10 II), maar als Nokia een 8.3 op wil sturen zou dat ook acceptabel zijn (ik heb een 128 GB / 6GB versie van de Nokia 8, dus een 8.1 of 7.x komen niet in de buurt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kontroll
Veneficus schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:57:
[...]Goed om te weten dat Nokia zelf ook reageert. Hebben ze je niet verwezen naar de verkopende partij?. Ik heb die van mij namelijk via import (binnen EU), en ik heb geen zin om die van mij naar Denemarken terug te sturen.
Nope, gewoon aanmelden via https://nokia.ebuilder.com/nl_BE/repair was voldoende bij mij. Even aankoopbewijs meegestuurd (want volgens hun gegevens was het toestel niet langer in garantie), en werd zonder morren door hen aanvaard. Je krijgt een verzendlabel en online kan je de status vervolgens opvolgen.
De ghosting is bij mij ook sterk aanwezig, en ik zou eigenlijk over willen stappen op Sony (10 II), maar als Nokia een 8.3 op wil sturen zou dat ook acceptabel zijn (ik heb een 128 GB / 6GB versie van de Nokia 8, dus een 8.1 of 7.x komen niet in de buurt).
Let op, het is niet dat ze je op voorhand vragen of het voorgestelde vervangtoestel ok voor je is.
Ik kreeg gewoon een mail dat mijn toestel vervangen werd door een 8.1 en dat hij al verzonden was.
In mijn geval vond ik het een faire deal, aangezien ik de 64GB dual sim versie Nokia 8 had, en de 64GB dual sim Nokia 8.1 in ruil kreeg. Puur qua specs waarschijnlijk een stapje achteruit, maar langere updates, nieuwere batterij, betere ratio scherm tegenover afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Nee, ik heb hem al meer dan 1,5 jaar en er mankeert van alles aan de Nokia, maar geen afbladderende verf. Heb er zo'n boek-achtig hoesje omheen overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Zojuist een half uur met hun helpdesk gechat. Jezus, wat een incompetente prutsers. Duidelijk geval van zonder enige technische kennis een checklist afwerken.
Ze begonnen met het legen van de cache van Quickstep 8)7, daarna Safe Mode en het resetten van de app preferences. Toen ben ik de chat maar uitgegaan...

Misschien dan toch maar nog een klein jaartje uithouden en dan weer een fatsoenlijk merk kopen. Ik wou na jaren van iedere twee jaar een flagship juist een goedkopere telefoon, maar op deze manier is dat per jaar even duur |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
Ik wil mijn 8 vervangen door een 8.3, maar dat schiet niet op. Nu is er een Engelse site die beweert hem deze maand te kunnen leveren. Zijn er nadelen als je een buitenlands model neemt?
Of kan ik dan beter wachten op een nl model of toch maar een Huawei P30 Pro nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
PaoloK schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:18:
Ik wil mijn 8 vervangen door een 8.3, maar dat schiet niet op. Nu is er een Engelse site die beweert hem deze maand te kunnen leveren. Zijn er nadelen als je een buitenlands model neemt?
Of kan ik dan beter wachten op een nl model of toch maar een Huawei P30 Pro nemen?
De Engelse site heeft de datum aangepast naar september, wat in lijn ligt met een andere site die eenzelfde leverdatum had gemeld. Lijkt er op dat de 8.3 dus pas in september beschikbaar is. Zat zelf ook te kijken naar de 8.3 als opvolger, maar gezien de lange wachttijd denk ik dat ik een andere weg in ga.

Zat te kijken naar de Sony Xperia 1ii, maar de prijs staat me een beetje tegen, dus die laat ik denk ik aan me voorbij gaan. De Oneplus 8 leek me ook interessant, maar toch ook nog beetje prijzig en de curved scherm staat me niet zo aan.

Momenteel zit ik in dubio: of gaan voor een Pixel 4XL, of kijken of ik het nog wat langer kan uithouden en straks mogelijk de Pixel 4a, Pixel 5 of eventueel de Sony Xperia 5ii. In combinatie met verlengen abo gaat er dan mogelijk nog wat van de prijs af.

[ Voor 4% gewijzigd door Lincor op 03-07-2020 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Juli update beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

En geïnstalleerd. Apps optimalisatie duurde wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-05 13:31
R_M schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:31:
Na iets meer dan 2 jaar is heeft mijn Nokia het opgegeven. De laadproblemen heb ik nog kunnen oplossen met een adapter voor draadloos laden. Maar nu werkt de batterij niet meer naar behoren. Gaat van +50% naar leeg op een paar minuten.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Draadloos laden kan toch niet met deze telefoon. Ik heb hier ook inmiddels voor de 2de keer een 'versleten' connector port (de eerste na 1 jaar en toen ook een uitval van helft van het scherm) en telefoon wil dus niet meer laden. GPS is was na een half jaar ook ineens van heel goed naar zwak gegaan overigens. Voor mij geen Nokia meer, mijn Nexus 5 (2013) hield het ruim 4 jaar vol (LCD connector kwam uiteindelijk los te zitten) i.t.t. deze nokia waarvan eerste exemplaar het 1 jaar heeft volgehouden en het tweede anderhalf jaar. Jammer, want los van de gebrekkige levensduur prima telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

VerrekteZakStro schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:34:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Draadloos laden kan toch niet met deze telefoon. Ik heb hier ook inmiddels voor de 2de keer een 'versleten' connector port (de eerste na 1 jaar en toen ook een uitval van helft van het scherm) en telefoon wil dus niet meer laden. GPS is was na een half jaar ook ineens van heel goed naar zwak gegaan overigens. Voor mij geen Nokia meer, mijn Nexus 5 (2013) hield het ruim 4 jaar vol (LCD connector kwam uiteindelijk los te zitten) i.t.t. deze nokia waarvan eerste exemplaar het 1 jaar heeft volgehouden en het tweede anderhalf jaar. Jammer, want los van de gebrekkige levensduur prima telefoons.
Draadloos laden kan met dit soort dingen:
https://www.bol.com/nl/p/...MAZNjQ.1_4.5.ProductTitle
Deze is voor de lumia 820, als je zoekt zul je ze ook wel voor de nokia 8 vinden (aliexpress?)
Ik moet zeggen dat ik geen enkel probleem tot nu toe heb met de USB-c poort. Incidenteel gebruik ik de poort voor bestandoverdracht en verder eenmaal per dag voor laden. Er zit ook weinig vuil in, maar dat komt misschien door de lederen pouch die ik gebruik.. Scherm is ook nog foutloos. Wel merk ik dat de accu minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
Ik heb te snel geoordeeld! Er bleek na meerdere eerdere schoonmaakpogingen toch nog een beetje vuil in het connector portje te zitten wat de oorzaak van het oplaad probleem was. Telefoon laadt nu weer op. Nu nog aan de slag met de GPS en oh ja, ook met de camera; die is soms heel erg blurry. Dat verdwijnt dan vaak weer na een klein klapje op de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Heeft er iemand ervaring met het laten vervangen van de accu door een reparateur en zo ja welke? Nu na 3 jaar is de accu aantoonbaar minder, maar draait hij qua specs nog prima de applicaties.
De partijen hier in Zwolle die ik heb aangeschreven verzorgen deze vervanging niet of zeggen dat bij de vervanging ook het LCD-paneel sneuvelt en vervangen moet worden (iets wat ik betwijfel, dan ben je wel erg lomp bezig en weet je niet hoe je lijm kunt los smelten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Joarie schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:49:
Heeft er iemand ervaring met het laten vervangen van de accu door een reparateur en zo ja welke? Nu na 3 jaar is de accu aantoonbaar minder, maar draait hij qua specs nog prima de applicaties.
Goede vraag. Ik erger me (zeker met dertig plus graden buiten) ook aan de snel leeglopende accu. De telefoon zelf is nog prima. Als ik met een nieuwe accu de levensduur nog twee jaar weet te rekken, dan is dat een goedkopere optie dan nu investeren in een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
winnie schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:17:
[...]

En geïnstalleerd. Apps optimalisatie duurde wel erg lang.
Hebben nog meer mensen last van meer vastlopers sinds de laatste update? Mijn telefoon start regelmatig opnieuw op. Soms heel spontaan (bij het willekeurige actie op mijn telefoon) soms bij het maken van foto met de camera-app (op de SD-kaart), soms wanneer de telefoon traag wordt door het openen van Spotify.

Ik heb mijn telefoon nog niet gereset of mijn SD-kaart opnieuw geformatteerd. Ik weet dat dit aan te raden is, maar ik heb weinig zin om al mijn apps weer opnieuw te laten installeren, opnieuw in te loggen en opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Bliksem B schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:00:
[...]

Hebben nog meer mensen last van meer vastlopers sinds de laatste update? Mijn telefoon start regelmatig opnieuw op. Soms heel spontaan (bij het willekeurige actie op mijn telefoon) soms bij het maken van foto met de camera-app (op de SD-kaart), soms wanneer de telefoon traag wordt door het openen van Spotify.

Ik heb mijn telefoon nog niet gereset of mijn SD-kaart opnieuw geformatteerd. Ik weet dat dit aan te raden is, maar ik heb weinig zin om al mijn apps weer opnieuw te laten installeren, opnieuw in te loggen en opnieuw in te stellen.
Lijkt een beetje op instabiele accu. Misschien dat de laatste update meer power vraagt, en de accu dat net niet meer kan hebben. Hoe lang gebruik je de telefoon al? De meeste accu's zijn na 3 jaar al een stuk minder betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
Fireshade schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:09:
[...]

Lijkt een beetje op instabiele accu. Misschien dat de laatste update meer power vraagt, en de accu dat net niet meer kan hebben. Hoe lang gebruik je de telefoon al? De meeste accu's zijn na 3 jaar al een stuk minder betrouwbaar.
1,5 jaar. De accu is heeft inderdaad sinds de update moeite met meerdere intensieve apps, zoals spotify i.c.m. GPS.

Echter, ik krijg ook crashes wanneer hij aan de lader ligt en het geen intensieve taken betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
Inmiddels valt ook bij mijn tweede exemplaar, dat nu 1 jaar en 9 maanden in bezit is, de (linker)helft van het scherm weg. Het lukt soms nog met drukken op het scherm boven de vingerafdruksensor om weer even volledig beeld te hebben; niet echt een duurzame oplossing. Garantie bij Coolblue zal inmiddels verlopen zijn aangezien het eerste toestel eind 2017 is aangeschaft (wat ook deze problemen kreeg) en ik dus eind 2018 een vervangend exemplaar heb ontvangen dat nu weer hetzelfde defect heeft. Heeft het nog zin om die mobiel dan maar naar Nokia te sturen? Of gewoon pech gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billabong23
VerrekteZakStro schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:45:
Inmiddels valt ook bij mijn tweede exemplaar, dat nu 1 jaar en 9 maanden in bezit is, de (linker)helft van het scherm weg. Het lukt soms nog met drukken op het scherm boven de vingerafdruksensor om weer even volledig beeld te hebben; niet echt een duurzame oplossing. Garantie bij Coolblue zal inmiddels verlopen zijn aangezien het eerste toestel eind 2017 is aangeschaft (wat ook deze problemen kreeg) en ik dus eind 2018 een vervangend exemplaar heb ontvangen dat nu weer hetzelfde defect heeft. Heeft het nog zin om die mobiel dan maar naar Nokia te sturen? Of gewoon pech gehad?
Coolblue geeft volgens mij 1 jaar garantie, dat is dus de garantie van Nokia zelf. Maar check hier even;
https://www.nokia.com/pho...pport/topics/imei-checker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
Billabong23 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:21:
[...]

Coolblue geeft volgens mij 1 jaar garantie, dat is dus de garantie van Nokia zelf. Maar check hier even;
https://www.nokia.com/pho...pport/topics/imei-checker
Bedankt voor de tip. Heb mijn IMEI ingevoerd en die verwijst naar de aankoopbon. Die is dus van ergens eind 2017. Helaas pindakaas dus! Ondanks een vrij goede ervaring m.b.t. snelheid en software van deze telefoon, laat ik Nokia toch maar voort links liggen i.v.m. de gebrekkige bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

De laatste tijd heb ik last van Google Nieuws. Ik heb dat uitgeschakeld maar de laatste maanden activeert deze app zichzelf weer? Ik doe iedere keer app stoppen, uitschakelen, opslag legen, maar het ding komt regelmatig weer terug :(

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmcV
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-09-2024
Nou begin ik toch aan mijzelf te twijfelen dus even een vraagje aan jullie;
Ik heb sinds kort (?) geen audio balans schuifje meer onder "accessibility / Audio&on-screen txt.
Nu alleen maar keuze ; mono en captions. Voorheen had ik die keuze wel.
Meer slachtoffers? Ik heb last van 20-80% oren dus tsja, ik mis dat wel.
Iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Enkel mono en ondertiteling. Moest het wel opzoeken want nooit gebruikt dus ik heb geen idee wat er ooit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Ik vraag me af wanneer er weer een security-update komt. Laatste is van 1 juli, tel er een kwartaal bij op en het is 1 oktober. Iemand die meer informatie hierover heeft?

hum, nevermind. Ik zie dat de update van 1 juli op 20 juli beschikbaar was. Dus in theorie nog een paar nachtjes wachten. https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates

[ Voor 34% gewijzigd door winnie op 19-10-2020 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Als ik het goed heb is het de laatste security update die we gaan krijgen.
Wel jammer, op de camera na, heb ik er al drie jaar een prima toestel aan.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Jammer inderdaad. Ik heb hem ook al zo'n drie jaar. Zit al eens rond te kijken voor vervanging en ik hoop dat Nokia binnenkort eens een nieuw flagship (Nokia 9.3?) uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zeker jammer, ik heb 'm pas 2 jaar.

Zou als opvolger best weer een nokia willen, maar dan pas als ik in de reviews een goede camera kwaliteit heb gezien. Daar had ik van gehoopt dat nokia er nog wat aan zou doen, maar helaas. De hardware was veelbelovender dan de uiteindelijke foto's, maar ik heb de gok genomen omdat de prijs toen al best gunstig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Ik geloof dat ik mijn Nokia8 nog maar even blijf gebruiken tot volgend jaar september. Het toestel is nog goed, alleen haal ik met de batterij geen hele dag meer. Dat is in de thuiswerksituatie niet een ramp, want daar kan ik makkelijk tussentijds opladen.
Volgend jaar hoop ik dat de 9.3 uitgekomen is of anders wordt het een pixel met 5G. (pixel 6?). Ik wil sowieso een cleane Android met liefst 3+ jaar ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
winnie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:51:
Ik vraag me af wanneer er weer een security-update komt. Laatste is van 1 juli, tel er een kwartaal bij op en het is 1 oktober. Iemand die meer informatie hierover heeft?

hum, nevermind. Ik zie dat de update van 1 juli op 20 juli beschikbaar was. Dus in theorie nog een paar nachtjes wachten. https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates
Ik heb 'm inmiddels binnen. Stiekem maar hopen nu dat er over 3 maanden alsnog een update komt, anders tegen die tijd maar op zoek naar een opvolger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wjwubs
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:28
Ik volg al een aantal weken de ontwikkeling van een custom ROM op basis van Android 10 voor de Nokia 8. En het is nu eindelijk in een bèta-versie verschenen!

Let op! Het is nog lang niet geschikt voor dagelijks gebruik!
https://forum.xda-develop...m-lineageos-17-1-t4185393

Als dit doorontwikkeld wordt en regelmatig beveiligingsupdates zal krijgen zal ik hier zeker op overstappen. En nog langer doorgaan met deze telefoon die ik al drie jaar heb, waar ik zeker nog tevreden over ben.

[ Voor 16% gewijzigd door wjwubs op 04-11-2020 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Aan de ene kant zeker interessant, maar aan de andere kant is de 8 nu mijn daily driver, die moet het ook gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
wjwubs schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:25:
Ik volg al een aantal weken de ontwikkeling van een custom ROM op basis van Android 10 voor de Nokia 8. En het is nu eindelijk in een bèta-versie verschenen!

Let op! Het is nog lang niet geschikt voor dagelijks gebruik!
https://forum.xda-develop...m-lineageos-17-1-t4185393

Als dit doorontwikkeld wordt en regelmatig beveiligingsupdates zal krijgen zal ik hier zeker op overstappen. En nog langer doorgaan met deze telefoon die ik al drie jaar heb, waar ik zeker nog tevreden over ben.
Mijn ervaring met custom roms en niet zo populaire telefoons is dat dat niet waarschijnlijk is. Met die andere telefoons was het vaak zo dat er altijd dingen niet werkten, en zo gauw er een nieuwe android versie was, ging de effort naar die versie half werkend krijgen, niet meer de oude helemaal aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:04
Het is de bedoeling dat er zelfs een Android 11 ROM gaat verschijnen.
https://nokiapoweruser.co...-1-plus-7-1-nokia-7-plus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Working features:

It boots
WiFi
Bluetooth
Navigation keys
Fingerprint
Camera
Headphones
Ringtones
Bluetooth audio
SeLinux Enforcing
NFC
Hotspot

Known issues:

Dual SIM
4K Video
You tell me

Dual SIM issues, ik sla wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 11:19
Nu de ondersteuning van de N8 volledig is komen te vervallen ben ik steeds meer met een schuin oog naar de custom ROMs aan het kijken.

Is er hier al iemand die een dergelijke ROM in gebruik heeft genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
haling schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:51:
Nu de ondersteuning van de N8 volledig is komen te vervallen ben ik steeds meer met een schuin oog naar de custom ROMs aan het kijken.

Is er hier al iemand die een dergelijke ROM in gebruik heeft genomen?
Ik heb geen antwoord op je vraag hoor, maar bedoel je nu de pricewatch: Nokia N8 Zwart of de pricewatch: Nokia 8 (4GB ram) Blauw ? Eerstgenoemde is een nogal oud model waar vast geen ROMs meer voor zullen komen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Joen op 06-04-2021 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 11:19
Joen schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:57:
[...]

Ik heb geen antwoord op je vraag hoor, maar bedoel je nu de pricewatch: Nokia N8 Zwart of de pricewatch: Nokia 8 (4GB ram) Blauw ? Eerstgenoemde is een nogal oud model waar vast geen ROMs meer voor zullen komen. ;)
Ehm, in welk topic zitten we nu? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joen
haling schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:59:
[...]

Ehm, in welk topic zitten we nu? :+
offtopic:
Jij schrijft zelf N8, maar volgens mij bedoel je inderdaad de Nokia 8. :) De N8 is ook een model. Voor newbies misschien een beetje verwarrend.

• xabre16v
  • Niet online
Heeft iemand hier recent ervaringen met garantie afhandeling van Nokia?

Ik heb de 8 zo'n anderhalf jaar geleden gekocht maar nu begint het scherm een zeer storende ghosting/burnin te vertonen. Vooral op een donker scherm goed zichtbaar.

Ik ben bang dat Nokia het toestel ruilt voor een compleet ander model.. en ik ben niet echt kapot van de huidige modellen.

Weet iemand of Nokia je toestel echt fixt of gewoon ruilt voor iets anders? (Weer een 8 zou perfect zijn natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billabong23
xabre16v schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:57:
Heeft iemand hier recent ervaringen met garantie afhandeling van Nokia?

Ik heb de 8 zo'n anderhalf jaar geleden gekocht maar nu begint het scherm een zeer storende ghosting/burnin te vertonen. Vooral op een donker scherm goed zichtbaar.

Ik ben bang dat Nokia het toestel ruilt voor een compleet ander model.. en ik ben niet echt kapot van de huidige modellen.

Weet iemand of Nokia je toestel echt fixt of gewoon ruilt voor iets anders? (Weer een 8 zou perfect zijn natuurlijk)
Volgens mij is de garantie van Nokia zelf 1 jaar, dus het ligt eraan waar je de Nokia 8 gekocht hebt. Sommige aanbieders geven 2 jaar garantie. Daarnaast denk ik dat de Nokia 8 niet overal meer op de plank ligt, als vervangingstoestel.
Ik kreeg ooit bij via BS een nieuwe Nokia 7.2 nadat mijn 8 niet meer gerepareerd kon worden. Deze retour gezonden omdat ik er niet achteruit op wilde gaan. Dit werd gehonoreerd en ik kreeg alsnog een 8, niet nieuw, maar het verschil was niet te zien. Nog steeds zéér tevreden mee. Maar dit was 1,5 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Om even terug te komen op een eerdere vraag over custom roms. Intussen draai nu bijna vier werken PixelExperience Android 12 rom. Als een zonnetje. :) Leuke is dat gewoon alles werkt, wifi, 4g, vingerafdrukscanner, camera, bluetooth, google pay (nfc), bank apps, netflix, gcam, etc etc :) dit in tegenstelling tot mijn ervaringen met custom roms met de oude Moto X toestellen waar altijd wel iets aan mankeerde.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ryWpHRcZ/Screenshot-20220823-145122-Pixel-Launcher.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GhXngbBS/Screenshot-20220823-145207-Achtergrond-en-stijl.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fbjK5RyV/Screenshot-20220823-145151-Pixel-Launcher.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/B6jC3cNK/Screenshot-20220823-145222-Instellingen.png

[ Voor 45% gewijzigd door xabre16v op 23-08-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

xabre16v schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:41:
Om even terug te komen op een eerdere vraag over custom roms. Intussen draai nu bijna vier werken PixelExperience Android 12 rom. Als een zonnetje. :) Leuke is dat gewoon alles werkt, wifi, 4g, vingerafdrukscanner, camera, bluetooth, google pay (nfc), bank apps, netflix, gcam, etc etc :) dit in tegenstelling tot mijn ervaringen met custom roms met de oude Moto X toestellen waar altijd wel iets aan mankeerde.
Oeh, dat is wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel nice, Nokia 8 is en blijft echt mooi device.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Weet iemand of het mogelijk is een ingebouwde ringtone van de Nokia 8 te kopiëren naar een andere telefoon?

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie