Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:07

HMD heeft op het Mobile World Congress een nieuwe versie van de Nokia 8 aangekondigd. De Sirocco-variant heeft een 5,5"-oledscherm, is voorzien van 6GB ram en heeft 128GB opslagruimte. Het is een Android One-toestel dat draait op Android Oreo.

In de Nokia 8 Sirocco zit een 5,5"-oledscherm met een resolutie van 2560x1440 pixels. De resolutie is gelijk aan het scherm van de Nokia 8 die HMD vorig jaar uitbracht, maar dat was een 5,3"-lcd. De schermranden zijn dunner gemaakt aan de zijkant, waardoor het grotere scherm in het toestel past.

De vingerafdrukscanner is naar de achterkant verplaatst en de behuizing is op meer punten aangepast, de nieuwe Nokia 8 Sirocco bestaat vrijwel geheel uit glas. Het eerste model heeft een metalen behuizing. Ook heeft HMD de 3,5mm-jack weggelaten op het nieuwe toestel.

Net als de Nokia 8 heeft de Sirocco-versie een Snapdragon 835-soc, maar het nieuwe model krijgt 6GB in plaats van 4GB ram. Ook is de opslagruimte uitgebreid naar 128GB flashgeheugen. Het nieuwe model heeft twee camera's en dit keer zit er voor de tweede camera een lens met een langer brandpunt, zodat 2x 'optische zoom' mogelijk is.

In zijn aankondiging noemt HMD de Nokia 8 Sirocco een 'limited edition', maar of dat invloed heeft op het aantal exemplaren dat te koop zal zijn, is niet duidelijk. De fabrikant zegt het nieuwe toestel vanaf mei te leveren in de Benelux voor een adviesprijs van 749 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.1.0 (Android One)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 835
GPUQualcomm® Adreno™ 540
RAM6 GB LPPDDR 4X
ROM128 GB UFS2.1
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, Glonass, Beidou, 2,4, 5 GHz b/g/n/ac, NFC, ANT+
AansluitingenUSB Type-C
SensorenFingerprint sensor, ALS/PS, G-sensor, E-compass, Gyro, Hall sensor, Barometer
Scherm5,5" QHD OLED-scherm, GG5
Front Camera5 MP, S.LSI, 4E8, 1.4um, display flash
Back Camera12 MP Wide, 2L7, 1.4um, 2PD, f/1.7, FOV 78.2"
2e Back Camera13 MP Tele, 3M3, 1.0um, f/2.6, FOV47.3", dubbele led flitser
Accu3260mAh met QI Wireless charging
KleurZwart
Afmetingen140,9 x 72,9 x 7,5 mm
GewichtOnbekend
Prijs749 euro
BijzonderhedenAndroid One, Draadloos laden

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.027-02-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 27-02-2018 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 19:08

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Mooie startpost weer @rens-br In de inleiding spreek je over de Nokia 6, deze tekst moet je nog aanpassen denk ik :)

Ik had deze telefoon al geruime tijd op mijn verlanglijstje staan, maar ik heb toch veelal mijn twijfels. Ik vind de prijs aan de hoge kant en ik weet niet wat ik moet denken van de glazen behuizing. Stiekem toch ook wel jammer dat er een oudere snapdragon in het toestel zit. Misschien kan ik met de 7+ voldoende uit de voeten aangezien ik de telefoon voornamelijk gebruik voor mail & browsen. Grootste gemis bij mijn vorige telefoon (OnePlus 3) was een goede camera.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FREAKJAM schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:08:
Mooie startpost weer @rens-br In de inleiding spreek je over de Nokia 6, deze tekst moet je nog aanpassen denk ik :)
offtopic:
Dat klopt helemaal, bedankt voor het melden/opmerken.

[ Voor 45% gewijzigd door rens-br op 27-02-2018 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zal 'm even moeten vasthouden, maar ik denk dat ik nog steeds héél erg blij ben met mijn normale Nokia 8. Die behuizing lijkt me echt niet heel mooi, andere camera-opzet, het is maar wat je wilt. POLED-display en Android One zijn natuurlijk leuk, maar normale Nokia 8 is ook al erg clean qua Androidversie. Daarbij is de adviesprijs flink hoog en zien we hier vooralsnog alleen een zwarte variant verschijnen. Not my cup of tea.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01 19:58
CLB schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:51:
Zal 'm even moeten vasthouden, maar ik denk dat ik nog steeds héél erg blij ben met mijn normale Nokia 8. Die behuizing lijkt me echt niet heel mooi, andere camera-opzet, het is maar wat je wilt. POLED-display en Android One zijn natuurlijk leuk, maar normale Nokia 8 is ook al erg clean qua Androidversie. Daarbij is de adviesprijs flink hoog en zien we hier vooralsnog alleen een zwarte variant verschijnen. Not my cup of tea.
Toen ik het zag in de stream dacht ik gelijk aan de S6 edge (met de scherpe randen).
Dan heb ik gezien dat de achterkant ook gebogen was, dacht ik valt wel mee.

Maar bij bijna alle previews die ik tot nu gezien/gelezen heb, komen ze op terug dat het voelt gewoon als een S6 edge in je hand, en dat is geen fijn gevoel, daarnaast het scherm is zo gebogen dat je te veel vervorming krijgt in de edges (net als de S6 dus).

Met AndroidOne heb je nu de zekerheid dat je updates blijft krijgen voor een langere tijd, maar Nokia deed al prima in dat aspect.

Het is ook de vraag, hoe goed zijn die POLEDS, ik bedoel als LG voor Google en zichzelf niet altijd de beste heeft, zou Nokia een strengere QA hanteren? niet dat het voor mij veel uit maakt, ik zal altijd het voorkeur voor OLED hebben, ook als de kleurweergave niet perfect is.

Hopelijk komt Nokia met een 8 pro, of een 9 nog, maar ik vermoed dat als dit gebeurt zou pas bij IFA zijn. voor mij dus, hopelijk kost Huawei de problemen van de 10 Pro op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 19:08

FREAKJAM

"MAXIMUM"

CLB schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:51:
Ik keek al maanden uit naar dit toestel, maar ik had er ook meer van verwacht. De edges zat ik niet echt op te wachten. Beter scherm en 6gb ram ipv 4gb is een goede upgrade, maar dat zal mij niet overtuigen om deze te nemen. Ik heb nu een Oneplus 3, en ik denk dat de 7+ (op de camera na) toch een soort van stapje terug is.

Een combinatie van de 7+ (behuizing en geen edges) en de sirocco (scherm +6gb) was een instant buy geweest denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 27-02-2018 21:48 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34

Qck

Bazinga

Ik wacht al een tijdje op een toestel met snelle updates en zo dicht mogelijk bij stock Android. Ik zal de jack-aansluiting niet missen. Wel ben ik benieuwd naar de edges en camerakwaliteit.

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:25
FREAKJAM schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:47:
[...]

Ik keek al maanden uit naar dit toestel, maar ik had er ook meer van verwacht. De edges zat ik niet echt op te wachten. Beter scherm en 6gb ram ipv 4gb is een goede upgrade, maar dat zal mij niet overtuigen om deze te nemen. Ik heb nu een Oneplus 3, en ik denk dat de 7+ (op de camera na) toch een soort van stapje terug is.

Een combinatie van de 7+ (behuizing en geen edges) en de sirocco (scherm +6gb) was een instant buy geweest denk ik.
Ik ben na een jaar aan het twijfelen om vanuit iOS weer naar Android te stappen. De batterij van de 6S is stukken minder nu. Uiteraard laat ik de batterij nog vervangen maar de 7 en 8 brengen niet heel veel soeps. De X is te duur.

Eventjes mierenneuken op jou reactie; “een instant buy denk ik”, dan is het dus geen instant buy als je erover moet denken ;).
Maar ik zit te denken over de vraag of ik echt een highrange toestel wil of af kan met een hoge midranger. Reden is dat ik niet game op mijn toestel, niet op macroniveau foto’s neem en geen audiofiel ben. De toestellen die ik nu in overweging neem zijn de Sirocco, de gewone Nokia 8, de Nokia 7+, Essential phone en de ASUS 5(Z). Naast de iPhone 7 allemaal.
Als ik nu @CLB argument neem brengt de Sirocco dus niet overtuigend veel meer dan de gewone 8, het verantwoordt de hogere prijs niet.

Wat ik even heb gemist, is hij waterdicht of enkel spatwaterdicht?
Qua design vind ik dit wel een mooie phone maar ik baal van de trend binnen Android phone om de scanner naar achteren te verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01 19:58
soskes schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:13:
[...]

Wat ik even heb gemist, is hij waterdicht of enkel spatwaterdicht?
Qua design vind ik dit wel een mooie phone maar ik baal van de trend binnen Android phone om de scanner naar achteren te verplaatsen.
De Sirocco is IP67 en de 7+ is IP54. Dat hebben ze tijdens de presentatie gezegd, op de website ontbreekt dit informatie nog.

Voor dat je een beslissing neemt, volgens mij moet wachten tot de volgende vragen beantwoord zijn.

- Zal de Nokia Pro camera app de kwaliteit en werkbaarheid van de Nokia 8 verbeteren?

- Hebben de 8 Sirocco en de 7+ het zelfde hardware (lens, sensor, etc) en is de post processing gelijk desondanks verschillende DSPs?

Dat is natuurlijk als je de camera een beetje belangrijk vind.

Als de Nokia 8 wat beter wordt en de 7+ het zelfde resultaat heeft als de Sirocco, dan zal de keus tussen de 7+ en 8 logischer zijn.

De 8 Sirocco is meer een telefoon voor de fans van Nokia (werd ook gezegd tijdens de presentatie) en in de website wordt het als Limited edition geadverteerd.... Dus net als de vorige Sirocco mobieltjes.

Ik verwacht dan ook niet dat de prijzen van de Sirocco gaan dalen, zoals het gebeurt is met de 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 11:12

Wailing_Banshee

You're Next

Ik hoop dat er een dual sim versie komt, waarbij je dat sim slot kunt gebruiken voor een opslag kaartje (als je gaat zoeken, kom je dit wel heel veel tegen dat hij er gaat komen), want dan zou hij bijna mijn perfecte telefoon zijn (alleen dat edge vind ik niets).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 15:54
Luinwethion schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:32:
[...]

- Zal de Nokia Pro camera app de kwaliteit en werkbaarheid van de Nokia 8 verbeteren?
De Nokia 8 z'n camera was eerder bedroevend... het MOET dus gewoon beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Reviews en spec overzichten spreken elkaar tegen:

Review:
https://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons/nokia/8-sirocco
Het opslaggeheugen kan namelijk niet worden uitgebreid met bijvoorbeeld een microSD-kaartje.
Specificaties:
https://www.gsminfo.nl/mo...a/8-sirocco/specificaties
Type uitbreidbaar geheugen microSD tot 256 GB

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34

Qck

Bazinga

GSMArena geeft aan dat het of twee SIM-kaarten zijn of één SIM en een SD.

https://www.gsmarena.com/nokia_8_sirocco-9087.php

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Gewoon vertrouwen op de specs die vernoemd zijn op de website van Nokia, daar staat niet vermeld dat er een SD in kan, terwijl dat bij de Nokia 6 en 7 bijvoorbeeld wel expliciet genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

rens-br schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:47:
[...]

Gewoon vertrouwen op de specs die vernoemd zijn op de website van Nokia, daar staat niet vermeld dat er een SD in kan, terwijl dat bij de Nokia 6 en 7 bijvoorbeeld wel expliciet genoemd wordt.
Blijf het vreemd vinden dat alle websites het over een dual-sim hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag met de nieuwe Nokia line-up kunnen spelen, waaronder uiteraard de 8 Sirocco. Qua design niet helemaal mijn ding door het glas, maar qua footprint een echte 'kleine' smartphone zeg. Met een afgebogen scherm en vrij 'harde' randen die wat in de hand kunnen snijden, maar ik vond dat persoonlijk juist wel weer tof en anders dan anders. Qua specs uiteraard high-end dus snappy as hell. Samen met Android One een hele fijne combinatie. Niet dé telefoon voor mij (geef mij maar het metaal van de Nokia 8 ), maar wel een kek ding!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-05 20:06

rda

CLB schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:59:
Vandaag met de nieuwe Nokia line-up kunnen spelen, waaronder uiteraard de 8 Sirocco. Qua design niet helemaal mijn ding door het glas, maar qua footprint een echte 'kleine' smartphone zeg. Met een afgebogen scherm en vrij 'harde' randen die wat in de hand kunnen snijden, maar ik vond dat persoonlijk juist wel weer tof en anders dan anders. Qua specs uiteraard high-end dus snappy as hell. Samen met Android One een hele fijne combinatie. Niet dé telefoon voor mij (geef mij maar het metaal van de Nokia 8 ), maar wel een kek ding!
Wat betreft formaat, is de 7+ veel groter?
Ik neem aan dat je op het eerste gezicht weinig verschillen merkt qua snelheid, tussen de 7 en 8sirocco? Althans, niet zonder het draaien van apps. Of toch iets van gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik vind dat metaal juist een behoorlijke afknapper van de Nokia 8 :p Had het liefst plastic gehad, maar glas is ook goed. Zolang je maar draadloos kunt laden :p Zie die achterkant toch nooit, ik heb altijd een hoesje/bumpercase om m'n apparaten heen :D (de achterkanten van m'n Lumia's zijn nog perfect, zowel die van m'n 920 als die van m'n 950XL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Weet iemand iets van de speakers? Is het 1 mono speaker boven het scherm of stereo met 1 boven het scherm en 1 onder bij de usb poort?

[ Voor 4% gewijzigd door xabre16v op 23-03-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rda schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:03:
Tsjaa wat is veel, ik vond beide toestellen prima qua grootte waarbij opvalt dat de Sirocco redelijk klein aanvoelt en de Nokia 7 Plus een prima formaat heeft ondanks zijn 6-inchscherm. Blijft erg persoonlijk.
Ik neem aan dat je op het eerste gezicht weinig verschillen merkt qua snelheid, tussen de 7 en 8sirocco? Althans, niet zonder het draaien van apps. Of toch iets van gemerkt?
De Nokia 8 Sirocco was volledig ingesteld door de eindgebruiker, maar nog steeds snappy as hell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlark
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-05 08:31
rda schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:03:
[...]

https://www.phonearena.co...7-plus/phones/10698,10810

Scheelt zo op het gezicht nog best een stukje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-05 20:06

rda

Ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat ik deze keer echt genoegen moet nemen met een midrange, wat objectief gezien ruimschoots voldoende is voor mijn gebruik. Het formaat vind ik echter oprecht wel belangrijk en moet niet te groot zijn, en ik zou me ook gaan storen als de snelheid ondermaats is. Ik wil de 8 kopen, maar ik zou willen dat ik de 7 wil. First world problems zijn verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-05-2020
Waar hebben ze de Nokia 8 sirocco dan ? Dacht dat die pas eind april verkrijgbaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

hij is echt maar heel klein! Als ik hem vergelijk met m'n Lumia 950XL, is hij een behoorlijk stuk kleiner zelfs.
rda schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:56:
Ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat ik deze keer echt genoegen moet nemen met een midrange, wat objectief gezien ruimschoots voldoende is voor mijn gebruik. Het formaat vind ik echter oprecht wel belangrijk en moet niet te groot zijn, en ik zou me ook gaan storen als de snelheid ondermaats is. Ik wil de 8 kopen, maar ik zou willen dat ik de 7 wil. First world problems zijn verschrikkelijk.
Zit een beetje met hetzelfde problem... Alleen niet zozeer qua snelheid als wel Qi draadloos laden. De 7+ klinkt fantastisch, maar ik ben al bijna 5 jaar gewend aan draadloos laden dat ik eigenlijk niet zonder wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Net nog even contact gehad met Nokia chat omdat het mij niet helemaal duidelijk was wat voor stabilisatie de camera heeft, helaas is dit geen optische beeldstabilisatie maar elektronische (volgens nokia zelf).
Het lijkt dus exact dezelfde camera als uit de 7 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-01-2021
jonos schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:54:
Net nog even contact gehad met Nokia chat omdat het mij niet helemaal duidelijk was wat voor stabilisatie de camera heeft, helaas is dit geen optische beeldstabilisatie maar elektronische (volgens nokia zelf).
Het lijkt dus exact dezelfde camera als uit de 7 plus.
Ik vond dat ook onduidelijk en vreemd. Want op het MWC zeiden ze dat de Nokia 7+ dezelfde camera heeft als de 8 Sirocco. Maar op de website van Nokia stond wel OIS bij de camera specificaties van de Sirocco. Ik zie dat dat nu is aangepast. OIS is weggehaald. Wat een vreemde keuze om zo'n dure telefoon te bieden zonder OIS. Dat is een stap terug t.o.v. de Nokia 8 (2017). En ik vrees dus ook dat de camera van de Sirocco slechter gaat scoren dan de oude Nokia 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gebrek aan OIS is wel heel jammer ja. Denk dat de camera als geheel niet slechter zal zijn dan de oude Nokia 8 trouwens. Van wat ik heb gezien is de camera vrij goed. Niet zo goed als op de S9+ of iPhone X, maar goed. Ik vind eigenlijk alleen het gemis van OIS wel echt een gemis want dat zorgt domweg voor sneller bewogen foto's. Het is namelijk echt niet zo dat de concurrentie echt hele goede camera's heeft. Van de iPhone X weet ik dat de camera ook maar zo-zo is in praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even de Nokia 7 Plus-review lezen, identieke camera als de 8 Sirocco en vergelijking met de Nokia 8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Is iemand anders deze reclame opgevallen op TV?

Het gekke is dat in Nederland exact deze reclame wordt gebruikt, maar ze dan in het laatste shot een 7+ laten zien en die telefoon ook noemen. Ik heb niet heel goed gekeken maar volgens mij is in de rest van de reclame wel gewoon de 8 Sirocco te zien :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-04 14:03
Ik kom er net achter dat ondanks dat op enkele sites staat dat de Nokia 7 plus wél LDAC ondersteunt, dit niet het geval blijkt te zijn. Is er iemand die de mogelijkheid heeft te kijken bij bluetooth codecs of de Nokia 8 het wel heeft (en bij voorkeur of het ook werkt)? Ik krijg het zou gauw niet gegoogeld

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 8 Sirocco is nog niet uitgeleverd, dus dat wordt tricky...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-04 14:03
Ja dat maakt het testen inderdaad wat omslachtig 😊

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ondertussen kan je hem bestellen via Nokia.nl/.be dus ben ik wederom volop de recente reviews aan het lezen en bekijken, en hoe meer ik dit doe hoe sterker ik begin te twijfelen of dit hem wel zal worden.

- Geen OIS (al lijkt de EIS wel goed z'n werk te doen)
- Camera nog steeds ondermaats (al geeft de Pixel photo app betere resultaten)
- Ligt blijkbaar niet echt goed in de hand vanwege de scherpe randen en knoppen
- Het scherm geeft langs beide kanten een sterke blauwe gloed door de afbuiging van het scherm (dit lijkt me een echte No-Go)
- Toch nog een 835 en klassieke 16:9 verhouding

Het is dus op het eerste gezicht een mooi toestel maar een net niet genoeg (toch wel belangrijk voor die prijs). Wachten op het echte flagship... maar voor dat er is zijn we misschien eind 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

r2504 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:17:
Ondertussen kan je hem bestellen via Nokia.nl/.be dus ben ik wederom volop de recente reviews aan het lezen en bekijken, en hoe meer ik dit doe hoe sterker ik begin te twijfelen of dit hem wel zal worden.

- Geen OIS (al lijkt de EIS wel goed z'n werk te doen)
- Camera nog steeds ondermaats (al geeft de Pixel photo app betere resultaten)
- Ligt blijkbaar niet echt goed in de hand vanwege de scherpe randen en knoppen
- Het scherm geeft langs beide kanten een sterke blauwe gloed door de afbuiging van het scherm (dit lijkt me een echte No-Go)
- Toch nog een 835 en klassieke 16:9 verhouding

Het is dus op het eerste gezicht een mooi toestel maar een net niet genoeg (toch wel belangrijk voor die prijs). Wachten op het echte flagship... maar voor dat er is zijn we misschien eind 2018.
Die randen zou ik niet zoveel problemen mee hebben, ik gebruik toch altijd minimaal een bumpercase. Die processor zegt me helemaal niets (heb geen ervaringen met android), maar die 16:9 verhouding heeft mijn absolute voorkeur. Ik vind die extreem langwerpige schermen van tegenwoordig 4 keer niets...

En als je een 16:9 scherm wilt, en Qi, dan blijven er maar heel weinig toestellen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 07:59:
[...]

Die randen zou ik niet zoveel problemen mee hebben, ik gebruik toch altijd minimaal een bumpercase. Die processor zegt me helemaal niets (heb geen ervaringen met android), maar die 16:9 verhouding heeft mijn absolute voorkeur. Ik vind die extreem langwerpige schermen van tegenwoordig 4 keer niets...

En als je een 16:9 scherm wilt, en Qi, dan blijven er maar heel weinig toestellen over...
Zelfde geldt voor mij. De camera is eigenlijk het enige echte nadeel. Geen OIS en mid-range foto's is gewoon jammer op zo'n duur toestel. 16:9 ben ik juist heel blij mee, het scherm lijkt verder helemaal niet zo blauw in de reviews die ik heb bekeken, die 835 is nog steeds echt veel meer dan prima en nog steeds sneller dan de SoC van bijv. de Huawei P20 Pro van 900 euro.

Hoe die in de hand ligt ga ik zien. Vind bijvoorbeeld mijn huidige Galaxy S7 ook niet echt prettig in de hand liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 07:59:
[...]

Die randen zou ik niet zoveel problemen mee hebben, ik gebruik toch altijd minimaal een bumpercase.
Dit heeft niets met een bumpercase te maken... kijk maar eens naar dit YouTube: Nokia 8 Sirocco -24h später | so schick, aber meins wird es nicht (d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik zie daar niets over de dikte van de randen en dat hij daardoor met bumpercase niet prettig in de hand zou liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het filmpje gaat op dat punt niet over de dikte van de randen (dat lost een case inderdaad wel op), maar over het afgebogen scherm wat ervoor zorgt dat bij witte/heldere schermen je langs beide kanten van je telefoon je een duidelijke blauwe schijn hebt door de kromming van het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

r2504 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:23:
Het filmpje gaat op dat punt niet over de dikte van de randen (dat lost een case inderdaad wel op), maar over het afgebogen scherm wat ervoor zorgt dat bij witte/heldere schermen je langs beide kanten van je telefoon je een duidelijke blauwe schijn hebt door de kromming van het glas.
Mijn opmerking ging over het punt:

Ligt blijkbaar niet echt goed in de hand vanwege de scherpe randen en knoppen

Dat maakt mij niet zoveel uit, aangezien ik toch minimaal een bumpercase heb...

Het enige nadeel vind ik wel dat gebogen scherm, niet vanwege die blauwe schijn, maar omdat screenprotectors daar heel lastig op te plakken zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb hem nu binnen. Ligt prima in de hand wat mij betreft. Hij is wel een stukje zwaarder dan mijn nexus 5x dus dat is even wennen. Verder is die glad natuurlijk en glijd die altijd weg als ik hem ergens op leg dat niet 100%vlak is.
Ik had een dual sim besteld kreeg een single sim. Ik houd hem toch denk ik vanwege android one.
Verder zitten er oordopjes bij die op usb c worden aangesloten zonder dongle. Dus dikke prima. (Niet dat ik nog vaak muziek luister via mn mobiel)
Ik ben iig goed te vreden. Nu nog een skin vinden die niet zo glad is en over de dual sim teleurstelling heen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 16:57
3u54m schermtijd vandaag en nog 23% over. Ben dik tevreden :D

[ Voor 22% gewijzigd door jip_86 op 20-05-2018 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wat ik qua reviews lees is met name negatief over de camera. Die is gewoon niet zo goed als anderen in de prijsklasse. Ik ga denk ik zeker kiezen voor de Google camera (gemodde APK) maar hoop wel dat daar alle functies werken.

Voor de rest her en der gezeik over de processor, maar die is eigenlijk niet veel minder snel dan de 845. Cnet vindt het in ieder geval absoluut geen probleem.

Qua design is het gemengd. Wat wel terugkomt is dat 'ie niet prettig vasthoudt. Cnet is aardig negatief, noemt het gedateerd en vindt het gek dat de iPhone X met min of meer eenzelfde formfactor 0.3" meer heeft. Kan mij persoonlijk niet schelen, heb 'm deels op design uitgekozen, vind 'm juist een frisse wind na al die 'bezelless' idioterie. Ik vind de Galaxy S8/S9 bijvoorbeeld ongelofelijk lelijk.

Eigenlijk het enige is dus de camera, maar gelukkig kun je de google cam downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 21:25
Ik heb em ook in handen sinds donderdag en ben tot hiertoe enorm tevreden.

Ik kom van een Nexus 6p en aangezien de Nexus lijn gestopt is, was een android one toestel een must alsook een 16:9 verhouding.
Het scherm is amper kleiner maar dat die fysiek ~2cm korter is, is voor mij echt super in gebruik zeker met 1 hand.

Het toestel is wel erg glad door de mooi glazen achterkant. Er komt een transparant hardcover mee in de doos maar ben ik geen fan van. Ik heb op amazon volgende cover besteld
amzon cover

Deze heeft een lichtruwe structuur waardoor die niet meer uit je handen of van opervlakten schuift.

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

stefan3006 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:05:
Ik heb em ook in handen sinds donderdag en ben tot hiertoe enorm tevreden.

Ik kom van een Nexus 6p en aangezien de Nexus lijn gestopt is, was een android one toestel een must alsook een 16:9 verhouding.
Het scherm is amper kleiner maar dat die fysiek ~2cm korter is, is voor mij echt super in gebruik zeker met 1 hand.

Het toestel is wel erg glad door de mooi glazen achterkant. Er komt een transparant hardcover mee in de doos maar ben ik geen fan van. Ik heb op amazon volgende cover besteld
amzon cover

Deze heeft een lichtruwe structuur waardoor die niet meer uit je handen of van opervlakten schuift.

Stefan
Ik heb dezelfde cover besteld. Heb jij 'm al en hoe bevalt hij? Ik had in eerste instantie op gsmpunt een cover besteld omdat hij er mat uitzag maar dat ding is ook glossy en echt een vingerafdrukmagneet...

Verder super tevreden over het toestel. Heb net voor de lol even mijn oude S7 en dit toestel beide herstart en vervolgens een reeks apps geopend. De timer op de S7 stond op 54 seconden en die van dit toestel op 34. De apps moesten volledig geladen zijn en met netflix en youtube heb ik ze een video laten laden. Achtereenvolgend waren het facebook, insta, play music, reddit, chrome, de camera, gmail, youtube en netflix.

De camera valt wel enigszins tegen. Een google cam apk lost veel op maar mist bepaalde functies, voor standaard foto's en filmpjes is het wel dikke prima, maar zoomen, bokeh e.d. kan alleen met de Nokia app.

Android one is trouwens ook echt een ware verademing. Ik mis niks dat wel op mijn S7 zat, kan me zo gauw zelfs niks bedenken. Ik vind de notificatiebalk naar beneden trekken met de vingeradrukscanner super prettig werken, en bijvoorbeeld netflix wordt automatisch in een klein venster geschaald als je tussen Netflix en een andere app wisselt zodat je lekker door kunt kijken. Verder heb ik het gevoel dat het ontwerp ontzettend doordacht is. Van kleine animaties in bijv. de app drawer tot de home button. Ook verrassend dat het 'thema' zich aanpast op de kleur van je achtergrond (licht of donker) en voor de Play Music gebruikers onder ons is dat echt heel erg mooi (visueel) geïntegreerd. Het enige softwarematige puntje wat ik wel betrekkelijk vervelend vind is dat ik in het multitask menu helemaal naar boven moet scrollen om de boel af te sluiten. Die button had ik liever gelijk gezien.

[ Voor 21% gewijzigd door Thomas op 23-05-2018 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan3006
Thomas schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:44:
[...]
Ik heb dezelfde cover besteld. Heb jij 'm al en hoe bevalt hij? Ik had in eerste instantie op gsmpunt een cover besteld omdat hij er mat uitzag maar dat ding is ook glossy en echt een vingerafdrukmagneet...
Ik ben er zeker tevreden van, maakt de telefoon niet echt veel groter.
De mooie glazen achterkant is wel verstopt maar better safe than sorry... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

stefan3006 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 06:54:
[...]

Ik ben er zeker tevreden van, maakt de telefoon niet echt veel groter.
De mooie glazen achterkant is wel verstopt maar better safe than sorry... ;)
Precies. De cover die ik nu heb lijkt er op maar is dus glossy. Voelt erg goedkoop aan (was 'ie ook) en is net als de achterkant een vingerafdruk magneet. Toch sluit 'ie wel mooi aan, maar goed, liever een matte finish, meer grip en ik vind het ook mooier. Is 'ie echt zwart of meer grijs trouwens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 07:56
Nano review:
  • Gisterochtend helemaal opgeladen, nu na 39 uur batterij op 34%. Zakelijke gebruiker, bellen, appen, geen games en geen video deze dagen. Wel 4 uur gps tracker aan om te kijken of ik wel door fiets naar het werk :) Prima batterij dus!
  • Gebruik de telefoon nooit zonder hoesje! Had hem na het uitpakken even op een poef gelegd die ietsie bol is. De N8S begon direct te schuiven! Lekker handig zo'n gladde achterkant.
  • Mijn Samsung Note 3 scherm altijd op volle helderheid staat. Nu is 50% voldoende dus nog veel 'over' voor de felle zon. Ik denk dat de extra resolutie waardoor tekst scherper is helpt om de verlichting op 50% te zetten.
  • Hoesje en screenprotector zitten erop.
    Onderstaande gaan prima samen. De protector is gebogen maar raakt het hoesje niet.
    https://www.b2ctelecom.nl...oesje-zwart-luxe-sin81tlw
    Een zeer simpel hoesje
    https://www.amazon.de/dp/B07B6M2NFN
    Deze zullen inmiddels in meer shops te vinden zijn. Ik had ze eerder binnen dan het toestel.
    Wel hoop ik dat er nog een Spigen hoesje komt, betere kwaliteit.
  • Kale Adroid: heerlijk. Ik mis maar een paar dingen ten opzichte van Resurrection Remix ROM
  • Het afgeronde scherm vind 0,0 niets toevoegen. Meer typo's bij de toetsen die iets over de rand zitten. Zelfde probleem heb ik bij de S6 van mijn vrouw. Er zal een ergonoom ergens ontslagen zijn en de designer zag zijn kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

oeps schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:43:
Nano review:
  • Gisterochtend helemaal opgeladen, nu na 39 uur batterij op 34%. Zakelijke gebruiker, bellen, appen, geen games en geen video deze dagen. Wel 4 uur gps tracker aan om te kijken of ik wel door fiets naar het werk :) Prima batterij dus!
  • Gebruik de telefoon nooit zonder hoesje! Had hem na het uitpakken even op een poef gelegd die ietsie bol is. De N8S begon direct te schuiven! Lekker handig zo'n gladde achterkant.
  • Mijn Samsung Note 3 scherm altijd op volle helderheid staat. Nu is 50% voldoende dus nog veel 'over' voor de felle zon. Ik denk dat de extra resolutie waardoor tekst scherper is helpt om de verlichting op 50% te zetten.
  • Hoesje en screenprotector zitten erop.
    Onderstaande gaan prima samen. De protector is gebogen maar raakt het hoesje niet.
    https://www.b2ctelecom.nl...oesje-zwart-luxe-sin81tlw
    Een zeer simpel hoesje
    https://www.amazon.de/dp/B07B6M2NFN
    Deze zullen inmiddels in meer shops te vinden zijn. Ik had ze eerder binnen dan het toestel.
    Wel hoop ik dat er nog een Spigen hoesje komt, betere kwaliteit.
  • Kale Adroid: heerlijk. Ik mis maar een paar dingen ten opzichte van Resurrection Remix ROM
  • Het afgeronde scherm vind 0,0 niets toevoegen. Meer typo's bij de toetsen die iets over de rand zitten. Zelfde probleem heb ik bij de S6 van mijn vrouw. Er zal een ergonoom ergens ontslagen zijn en de designer zag zijn kans!
Wat betreft het scherm vind ik het ook niets toevoegen maar ik heb geen last van het indrukken van verkeerde toetsen. Kwestie van wennen denk ik. Vind het daarentegen wel echt heel mooi staan, zeker met de afgeronde achterkant. Ik gebruik 'm ook met een hoesje maar ik vind het wel jammer dat van die prachtige dunne randjes niets meer te zien is zo.

Het scherm vind ik qua kleur en helderheid wel echt top. Het kan aan mij liggen maar het komt beter over dan mijn oude S7. Helderheid lijkt beter en de kleuren lijken realistischer.

Qua hoesjes is de keuze in Nederland (nog?) niet echt groot, maar degene die ik nu van Amazon heb (dezelfde als Stefan hierboven) is echt perfect. Grip, scherm beschermd, en heel minimalistisch. Alles sluit perfect aan en past goed bij het ontwerp. Ik had zoiets wel van Nokia gewild als officieel hoesje met e.v.t. een logo ofzo. Apple heeft bijvoorbeeld ook soortgelijke hoesjes maar dan wel met een mooi Apple logo er op.

E: Trouwens, wat ook nog wel leuk is om te weten is dat de scherm/body verhouding 81.1% is. De iPhone X heeft bijvoorbeeld 82.9%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hoe vinden jullie de camera?

In het bijzonder, de live bokeh mode? Met mensen werkt het fantastisch, maar objecten echt totaal niet. Ik heb nog nooit een goede bokeh foto van een object kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Ik heb inmiddels ook even kunnen spelen met de sirocco (geprobeerd van een kennis).

Wat mij het eerste opviel is dat het een erg mooi toestel is, en hij voelt degelijk aan. Wat het formaat betreft vind ik hem kleiner in werkelijkheid als op de plaatjes.
Het toestel voelt ook erg snel aan door android one, als ze gezegd hadden dat er een snapdragon 845 in zat had ik het ook wel gelooft.
De tijd waarin ik het toestel heb kunnen proberen kwam ik toch ook wel aantal minpunten tegen.

- geen gezicht herkenning (Dacht dat dit er wel op zat).
- kleuren van display niet instelbaar (Scherm is een beetje aan de blauwe kant).
- kwaliteit van de foto's kunnen niet op tegen andere vlaggenschip telefoons (mist scherpte/detail).
- geluid is redelijk.
- vertekend beeld op de edge randen.

De pluspunten.

- mooi uiterlijk.
- snelle telefoon.
- android one
- veel interne opslag en ram.

Ik krijg eigenlijk een beetje een dubbel gevoel van deze telefoon, aan de ene kant is hij goed en aan de andere kant valt hij ook weer wat tegen.
Wat me opviel is dat android one erg soepel en schoon is zonder de gebruikelijke rommel die je normaal hebt maar het heeft ook een nadeel vind ik, sommige extra instellingen die je met een software skin hebt ontbreken hier weer.
De camera heb ik alleen met daglicht kunnen proberen en de foto's zover ik kon beoordelen vond ik niet beter dan smartphone's uit het midden segment.

Zelf denk ik dat deze telefoon zich een beetje de markt uit prijst door zijn hoge prijs (€749), als deze telefoon nog in prijs gaat zakken richting de €500,- dan heb je hier zeker een zeer goede smartphone aan.
Momenteel vind ik hem te duur voor wat je krijgt, of je moet er gewoon een liefhebber van zijn.

Zelf heb ik geen spijt dat ik de sirocco geannuleerd heb, i.p.v de sirocco heb ik nu een lg v30 gekocht voor een mooie prijs en deze heeft een beter totaal pakket vind ik zelf (De oorspronkelijke prijs van de V30 was ook veel te hoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan3006
Heeft er hier nog iemand gemerkt dat sync notificaties van email, whatsapp... een enorme delay hebben.
Daarnet nog een mails die pas 28min na verzending bij me toekwam.

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niks te maken met je syncinstellingen van je mail-app dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan3006
CLB schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:28:
Niks te maken met je syncinstellingen van je mail-app dan?
nee allemaal dubbel en trippel gechecked.
Sync 3 mailboxen via push, maar ook whatsapp heeft soms vertraging

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

stefan3006 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:53:
Heeft er hier nog iemand gemerkt dat sync notificaties van email, whatsapp... een enorme delay hebben.

Stefan
Is dit via wifi? 4G? Misschien ligt het aan je provider? Systeem al eens opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
stefan3006 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:53:
Stefan
Ik ervaar het ook af en toe. Kan te maken hebben met battery optimization. Standaard staan bijna alle apps op optimized zie ik nu. Dan gaat de app eens in de zoveel tijd checken of er notificaties te tonen zijn.
https://www.howtogeek.com...life-and-how-to-tweak-it/
Als test kun je het uitzetten voor WhatsApp: Settings - battery - menu - battery optimalization.
Andere optie is mogelijk om de notificaties voor Apps in te stellen als high prio al kan ik die setting niet vinden nu (was vergroeid met RR rom voor de Nokia8S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarvoor kun je een notificatie even vasthouden en naar links vegen om die opties in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het blijft hier enorm stilletjes heb ik de indruk.

Kan iemand mij trouwens de afmetingen geven van het scherm ? (B x H in mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

r2504 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:59:
Het blijft hier enorm stilletjes heb ik de indruk.

Kan iemand mij trouwens de afmetingen geven van het scherm ? (B x H in mm)
122*68mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Mmm.. was even aan het vergelijken met een 7 plus dus 135*65mm heeft.

Toch zo'n 13mm langer scherm dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan3006
Anoniem: 127014 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:14:
[...]

Is dit via wifi? 4G? Misschien ligt het aan je provider? Systeem al eens opnieuw opgestart?
Ik heb het probleem zowel via 4g als wifi.
Herstarten doet niet veel reset naar fabrieksinstellingen ook niet.

Gmail en WhatsApp hebben geen batterij optimalisatie aanstaan.

In notifications verschijnt regelmatig "email synchroniseren" of "WhatsApp controlleren op nieuwe berichten". Zelfs een keer een WhatsApp notificatie "je hebt mogelijks nieuwe berichten"

Zonet de MS Outlook app eens geïnstalleerd, kijken of het daarmee wel lukt.

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

stefan3006 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:52:
[...]

Ik heb het probleem zowel via 4g als wifi.
Herstarten doet niet veel reset naar fabrieksinstellingen ook niet.

Gmail en WhatsApp hebben geen batterij optimalisatie aanstaan.

In notifications verschijnt regelmatig "email synchroniseren" of "WhatsApp controlleren op nieuwe berichten". Zelfs een keer een WhatsApp notificatie "je hebt mogelijks nieuwe berichten"

Zonet de MS Outlook app eens geïnstalleerd, kijken of het daarmee wel lukt.

Stefan
Ik heb ook wel eens die Whatsapp notificatie maar dat had ik ook op mijn vorige toestel. Dit komt in mijn ervaring voor als er verbindingsproblemen zijn. Voor de rest krijg ik 99% van de tijd mijn notificaties gewoon op tijd.

Ben eigenlijk heel benieuwd naar de verkoopcijfers van dit toestel. Heb een beetje het idee dat vrijwel niemand deze telefoon heeft haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
Thomas schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:50:
[...]
Ben eigenlijk heel benieuwd naar de verkoopcijfers van dit toestel. Heb een beetje het idee dat vrijwel niemand deze telefoon heeft haha.
Dat het Nokia 7+ draadje al 46 pagina's heeft spreekt boekdelen. Het is dat mijn werkgever een bijdrage levert anders was het de 7+ geworden.
Ben overigens nu na een aantal weken nog zeer tevreden.

Omdat ik het notificatie ledje toch mis heb ik de App Noled geïnstalleerd en Glance uitgezet. Je ziet dan het icon van de app die een notificatie heeft over het scherm wandelen. De tijd dat die dat doet is instelbaar. Met een Oledscherm blijft batterij gebruik nog goed. Ik heb het op een kwartier staan.

Verder PhoneProfilesPlus om een aantal dingen te automatiseren met stil profiel voor in meetings (1 uur op stil, 2 uur op stil, etc) of in de auto als die BT carkit connect (scherm op extra helder zodat TomTom goed afleesbaar is), Nachtstand zodat alle notificaties op stil maar belangrijke belletjes van werk nog door kunnen komen.

De noroot firewall Netguard houdt alle verkeer tegen dat ik niet wil. Spotifify en ANWB, etc hoeven echt niet naar Facebook te connecten.
  • Wat gebruiken jullie als Gallery applicatie? Ik heb nu Optic beta (niet heel veel functionaliteit). Eentje die waarin met edit functionaliteit en je privacy een beetje overeind laat zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

oeps schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:32:
[...]

Dat het Nokia 7+ draadje al 46 pagina's heeft spreekt boekdelen. Het is dat mijn werkgever een bijdrage levert anders was het de 7+ geworden.
Ben overigens nu na een aantal weken nog zeer tevreden.

Omdat ik het notificatie ledje toch mis heb ik de App Noled geïnstalleerd en Glance uitgezet. Je ziet dan het icon van de app die een notificatie heeft over het scherm wandelen. De tijd dat die dat doet is instelbaar. Met een Oledscherm blijft batterij gebruik nog goed. Ik heb het op een kwartier staan.

Verder PhoneProfilesPlus om een aantal dingen te automatiseren met stil profiel voor in meetings (1 uur op stil, 2 uur op stil, etc) of in de auto als die BT carkit connect (scherm op extra helder zodat TomTom goed afleesbaar is), Nachtstand zodat alle notificaties op stil maar belangrijke belletjes van werk nog door kunnen komen.

De noroot firewall Netguard houdt alle verkeer tegen dat ik niet wil. Spotifify en ANWB, etc hoeven echt niet naar Facebook te connecten.
  • Wat gebruiken jullie als Gallery applicatie? Ik heb nu Optic beta (niet heel veel functionaliteit). Eentje die waarin met edit functionaliteit en je privacy een beetje overeind laat zou mooi zijn.
Ik gebruik tot op heden gewoon Google Photos maar vind het erg irritant dat hij standaard je foto 'stream' opent incl. alle Whatsapp plaatjes/video's, downloads etc. Zie liever aparte mapjes (dat heeft Photos wel maar dan ben je een paar kliks verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:03

Koekfabriek

King Billy on the wall

Ik heb deze telefoon nu een week of drie, ben er tot nu toe dik tevreden mee. Enige probleem wat ik regelmatig tegenkom is dat mijn scherm zwart wordt tijdens het bellen en niet meer aangaat tot dat de andere persoon heeft opgehangen.

Na een reboot werkt het weer normaal.

Gebruik geen screen protector, gebeurd om de meest random momenten
Heb zon app gedownload voor het checken van de proximity sensor. Die opnieuw gekalibreerd, dan werkt het weer even normaal. En net toevallig weer ineens een zwart scherm

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

June security patch vandaag doorgekregen, lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 16:52
Koekfabriek schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:57:
Ik heb deze telefoon nu een week of drie, ben er tot nu toe dik tevreden mee. Enige probleem wat ik regelmatig tegenkom is dat mijn scherm zwart wordt tijdens het bellen en niet meer aangaat tot dat de andere persoon heeft opgehangen.

Na een reboot werkt het weer normaal.

Gebruik geen screen protector, gebeurd om de meest random momenten
Heb zon app gedownload voor het checken van de proximity sensor. Die opnieuw gekalibreerd, dan werkt het weer even normaal. En net toevallig weer ineens een zwart scherm

Iemand hier ervaring mee?
Ik heb de Nokia 8 Sirocco nog niet, maar houd 2 telefoons in de gaten. De Sony Xperia XZ2 Compact heeft ook last van dit probleem.

Misschien dat het probleem in Android zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ligt de sirocco ook al ergens fysiek in het land? Of alleen maar te bestellen via internet? Zou em dolgraag eens 'live' willen zien eigenlijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Anoniem: 127014 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:26:
Zou em dolgraag eens 'live' willen zien eigenlijk...
Belsimpelwinkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 16:52
Afgelopen weekend de Nokia 8 Sirocco gekocht. Wel even wennen. Hij is veel dunner dan de Sony Xperia XZ. Vingerafdrukscanner lekker vlot, scherm iets minder helder, maar veel mooier design.

Nou heb ik lopen zoeken om Glance uit te zetten tijdens het opladen. Dit heb ik niet kunnen vinden.

Wel screensaver, maar Glance blijft aanstaan tijden het opladen.

Iemand deze instelling kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Valt me op dat de sirocco niet bepaald populair is terwijl hij toch erg aantrekkelijk is met Android one.
Heb er een besteld. Twijfelde nog tussen de Sirocco en de Oneplus 6, maar die laatste is wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 14:10
Lennart95 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:18:
Valt me op dat de sirocco niet bepaald populair is terwijl hij toch erg aantrekkelijk is met Android one.
Heb er een besteld. Twijfelde nog tussen de Sirocco en de Oneplus 6, maar die laatste is wel erg groot.
Komt denk omdat hij nog weinig in de winkels ligt. Heb hem zelf pas deze week voor het eerst gezien bij de Mediamarkt. Erg mooi compact toestel. Wel wat breed en door de afgeronde zijkanten wat scherp.
Twijfel zelf nog om hem te halen omdat ik nu gewend ben aan stereo speakers.
Kon het geluid uit de speaker slecht beoordelen omdat de Sonos stand in de Mediamarkt nogal herrie maakte!😬

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Beetje jammer, dag nadat ik bestel, nog geen 24 uur later, is hij 20 euro goedkoper geworden bij DGMOutlet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lennart95 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:16:
Beetje jammer, dag nadat ik bestel, nog geen 24 uur later, is hij 20 euro goedkoper geworden bij DGMOutlet
Dit blijf je meemaken zolang het toestel verkrijgbaar zal zijn. Gewoon accepteren, dat gaat nu eenmaal zo. Zou het vandaag niet het geval zijn, dan gebeurt het binnenkort wel weer een keer.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=1155077&deliveryCountry=NL

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Helaas al gelijk pech. Rechts onderin zitten een paar groene pixels en de flits zit niet helemaal recht in de behuizing

Afbeeldingslocatie: https://i1012.photobucket.com/albums/af244/Lennart95/20180811_190313_zpsb1k2gnpn.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i1012.photobucket.com/albums/af244/Lennart95/20180811_190406_zpsjuf6sed4.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Lennart95 op 12-08-2018 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 14:10
Lennart95 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:45:
Helaas al gelijk pech. Rechts onderin zitten een paar groene pixels en de flits zit niet helemaal recht in de behuizing

[afbeelding]
[afbeelding]
Aai dat is balen man! Heb ooit een soundbar bij DGM Outlet gekocht die ook niet oké was. Vandaar de naam Outlet denk!😉

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-03 21:06

wickedm3n

Always having fun!

Lennart95 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:45:

[afbeelding]
[afbeelding]
Balen! En nu terugsturen? Geld terugvragen en daar voor minder geld een nieuwe bestellen? O-)

In progress: VW kever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennart95
wickedm3n schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:13:
[...]

Balen! En nu terugsturen? Geld terugvragen en daar voor minder geld een nieuwe bestellen? O-)
Had al apparaat defect RMA aangemaakt. Even gebeld om die te annuleren en dat ik terugstuur onder reden "product bevalt niet". Morgen voor 20 euro (minus verzendkosten van terugsturen) minder een 8 sirocco in huis. Was wel echt de laatste, is nu van de website af zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Kom er nu pas achter dat hij geen notification led heeft. Was ik toch wel erg gewend met mijn vorige 4 toestellen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickardur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-04 08:42
FREAKJAM schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:08:

Ik had deze telefoon al geruime tijd op mijn verlanglijstje staan, maar ik heb toch veelal mijn twijfels. Ik vind de prijs aan de hoge kant en ik weet niet wat ik moet denken van de glazen behuizing. Stiekem toch ook wel jammer dat er een oudere snapdragon in het toestel zit. Misschien kan ik met de 7+ voldoende uit de voeten aangezien ik de telefoon voornamelijk gebruik voor mail & browsen. Grootste gemis bij mijn vorige telefoon (OnePlus 3) was een goede camera.
Ik zou het niet doen.

Ik heb de telefoon zelf en de telefoon in mijn ervaring is ronduit troep. 800 euro neergelegd en het is gewoon heel jammer dat ik maar 3 meter bereik heb op bluetooth (daarna stotteringen/ compleet disconnected) Wifi, werkt opzich goed met het logo dat hij bereik heeft. maar internet? ho maar.

Oververhitting heb ik al paar keer gehad (youtube filmpjes kijken, meer niet) word ie onaanraakbaar heet. mooie is wel dat ie gewoon doorgaat.

:(

Rickardur schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:30:
[...]

Ik zou het niet doen.

Ik heb de telefoon zelf en de telefoon in mijn ervaring is ronduit troep. 800 euro neergelegd en het is gewoon heel jammer dat ik maar 3 meter bereik heb op bluetooth (daarna stotteringen/ compleet disconnected) Wifi, werkt opzich goed met het logo dat hij bereik heeft. maar internet? ho maar.

Oververhitting heb ik al paar keer gehad (youtube filmpjes kijken, meer niet) word ie onaanraakbaar heet. mooie is wel dat ie gewoon doorgaat.

:(
Dit klinkt mij meer als een gevalletje “eens een hard reset” geven om te zien of de problemen worden verholpen. En zo niet...... Terugsturen want die “problemen” zou je niet moeten hebben....

• Lennart95
Fuck, heb al een barst in mijn scherm. Viel uit mijn zak plat op het scherm, beetje in de "edge" een barst van 3cm naar onder toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAT_W
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb het toestel nu ca. 3 maanden in gebruik en ben er erg tevreden. Eigenlijk het beste toestel dat ik tot nu toe gehad heb. Mijn vorige toestel was een Iphone 6 en hiervoor heb ik een Iphone 4S en diverse Sony toestellen gehad uit de Z serie en die camera's waren toch allemaal echt wel beter.
Maar de Sirocc is loeisnel, heeft een mooi scherm, een giga accutijd en vrij compacte afmetingen. Het toestel is 1x gevallen, maar gelukkig heeft de standaard meegeleverde hardcover de klap opgevangen.
Als enig minpuntje kan ik de camera noemen. Die mag wat mij betreft van een beter niveau zijn. Deze heeft moeite met grote verschillen in hoeveelheid licht, een foto maken tussen gebouwen met de zon op de achtergrond geeft weining contrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennart95
HMD Global added that the Nokia 8 and the Nokia 8 Sirocco would receive the Android 9 Pie update next month. As of now, the Nokia 7 Plus (which received official Android P developer preview updates in the past) remains the only Nokia smartphone to receive the stable Android Pie update.
November krijgt de Sirocco Android Pie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:11
Het is alweer even rustig in dit topic... toch even een vraagje.

Ik heb vandaag een wireless charger van Zens gekocht voor de Sirocco, leek mij wel handig... maar heb nu gelijk het gevoel dat ik een kleine miskoop heb begaan, niet vanwege de charger perse, maar omdat de telefoon echt heet wordt... nee niet warm, maar echt bijna te heet om aan te pakken. De telefoon begint zelfs te waarschuwen voor oververhitting! Daarnaast ondanks dat het een snelle versie is gaat het laden enorm traag, een klein uurtje erop gehad en maar 6% bijgeladen.

Zijn er anderen die deze ervaring delen, of ook draadloos laden maar niet die oververhitting problemen geeft? Is het misschien toch de charger? Plaatsing op de charger misschien?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 11:21

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

MicGlou schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:27:
Het is alweer even rustig in dit topic... toch even een vraagje.

Ik heb vandaag een wireless charger van Zens gekocht voor de Sirocco, leek mij wel handig... maar heb nu gelijk het gevoel dat ik een kleine miskoop heb begaan, niet vanwege de charger perse, maar omdat de telefoon echt heet wordt... nee niet warm, maar echt bijna te heet om aan te pakken. De telefoon begint zelfs te waarschuwen voor oververhitting! Daarnaast ondanks dat het een snelle versie is gaat het laden enorm traag, een klein uurtje erop gehad en maar 6% bijgeladen.

Zijn er anderen die deze ervaring delen, of ook draadloos laden maar niet die oververhitting problemen geeft? Is het misschien toch de charger? Plaatsing op de charger misschien?
Ik heb een dual QI charger van energizer en heb absoluut geen last van een warm wordende telefoon...heb je een andere qi charger die je kan proberen ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• MicGlou
Mike2k schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:34:
[...]

Ik heb een dual QI charger van energizer en heb absoluut geen last van een warm wordende telefoon...heb je een andere qi charger die je kan proberen ?
Nee, helaas niet... ik heb wat rondgezocht en sommige hebben het erover dat dit gebeurd als je laadt zonder hoes, met een backcover om het toestel zou het niet gebeuren blijkbaar. Ik zal straks een testen met wat materiaal ertussen.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 11:21

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

MicGlou schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:42:
[...]

Nee, helaas niet... ik heb wat rondgezocht en sommige hebben het erover dat dit gebeurd als je laadt zonder hoes, met een backcover om het toestel zou het niet gebeuren blijkbaar. Ik zal straks een testen met wat materiaal ertussen.
Ahh, ik heb er altijd een hoesje omheen zitten...dat kan het wel verklaren...zal eens kijken wat er gebeurd zonder hoes

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• MicGlou
Mike2k schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:06:
[...]

Ahh, ik heb er altijd een hoesje omheen zitten...dat kan het wel verklaren...zal eens kijken wat er gebeurd zonder hoes
Het lijkt toch echt aan het toestel te liggen... ik heb onder een oude monitor een paar rubberen plakvoetjes vandaan gehaald en die op de lader geplakt zodat er een paar millimeter ruimte tussen de telefoon en de lader zit. Eerst getest met een Galaxy S7, die wordt uiteraard wel wat warm maar niets bijzonders en laad op een vrij rap tempo... daarna de Sirocco er weer tegenaan gelegd, nog steeds wordt de telefoon heet en het laden gaat erg langzaam.

Jammer... ga er verder ook geen moeite meer in steken mbt garantie oid, ik hang de telefoon wel weer gewoon aan een draadje en de lader gaat terug naar de winkel.

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 20-12-2018 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-05 18:34
Iemand van jullie toevallig een idee wanneer de 9 update komt voor dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Android P rolt net binnen
https://imgur.com/a/qlE0KJO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 16:57
Eindelijk. Was de moed al een beetje aan het opgeven eigenlijk :/
Dat Samsung het nog sneller voor elkaar heeft gekregen vind ik geen pluspunt. Daarom had ik nu juist een van de redenen de S9 toch af te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Android 9 Pie hier ook binnen gekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
Yep... hier ook net! Nu aan het downloaden. Het werd tijd... was een beetje bang dat Nokia het helemaal had opgegeven met de Sirocco mbt een versie update, het bleef ook opvallend stil rondom de update voor de Sirocco... en daar istie oplotseling :)

[ Voor 21% gewijzigd door MicGlou op 09-01-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Werkt precies in het algemeen zeer goed op 2 puntjes na.
Zijn de softbuttons beneden nu veel smaller geworden of lig het aan mij?
Batterij moet zich waarschijnlijk nog zetten na de update want heb de indruk dat ze sneller leeg gaat.

Ik heb voor alle zekerheid een factory reset gedaan maar ik geraak niet meer in recovery mode, ik deed dit graag via deze weg. Iemand een idee hoe ik na de update in recovery mode geraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
LeStef schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:39:
Werkt precies in het algemeen zeer goed op 2 puntjes na.
Zijn de softbuttons beneden nu veel smaller geworden of lig het aan mij?
Batterij moet zich waarschijnlijk nog zetten na de update want heb de indruk dat ze sneller leeg gaat.

Ik heb voor alle zekerheid een factory reset gedaan maar ik geraak niet meer in recovery mode, ik deed dit graag via deze weg. Iemand een idee hoe ik na de update in recovery mode geraak?
De buttons zijn inderdaad een slagje kleiner geworden, vind ik zelf ook niet heel erg prettig met mijn stevige handen.

Ik ervaar nog niet dat de telefoon nu sneller leeg raakt, maar vind dat ook nog wel een zeer korte termijn om daar ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Ik kom overigens prima in de recovery mode zoals dat werkt met de Nokia toestellen... dat heeft altijd al wat anders gewerkt dan met de meeste andere Android toestellen.

Zie: YouTube: How to Enter and Use the Recovery Menu on Nokia 8, Nokia 8 Sirocco, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ah super dank je!

Awel ik moet eerlijk zijn. Vorig jaar had ik een pixel 2 xl, heb hem weg gedaan omdat ik iets nieuws wou proberen en heb instant spijt van gehad.

Nu deze sirocco is precies een pixel 2 xl op alle vlakken : scherm, snelheid, form factor, mogelijkheden + als extra 2 gb meer dan de 4gb op de pxel 2 xl.
Batterij gaat even lang mee als het niet langer is.

Top koopje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
LeStef schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:37:
Ah super dank je!

Awel ik moet eerlijk zijn. Vorig jaar had ik een pixel 2 xl, heb hem weg gedaan omdat ik iets nieuws wou proberen en heb instant spijt van gehad.

Nu deze sirocco is precies een pixel 2 xl op alle vlakken : scherm, snelheid, form factor, mogelijkheden + als extra 2 gb meer dan de 4gb op de pxel 2 xl.
Batterij gaat even lang mee als het niet langer is.

Top koopje!!
Ik ben er ook erg tevreden mee... maar geen enkel toestel is perfect, de aflopende randen vind ik wat minder omdat het scherm daar een beetje verkleurd en ik toch nog wel eens last heb dat daar aanraking wordt geregistreerd van alleen het vasthouden. En puur een stukje persoonlijke voorkeur: ik heb liever een fingerprint scanner op de voorkant, daarvoor had het toestel van mij best wel een beetje kin mogen hebben.

Wat ik wel heel jammer vind maar is zeer wss puur mijn toestel is waar ik het een paar reacties terug over had: draadloos laden is niet best, laden gaat heel erg langzaam en het toestel wordt bijna te heet om aan te raken en stopt daardoor op een gegeven moment ook met laden en het toestel geeft een waarschuwing voor oververhitting.

Maar accuduur uitstekend, foto's zijn prima (behalve in het donker) en het overal design vind ik erg netjes, het heeft wat weg van een S8/S9, maar ik vind de achterkant van de Sirocco veel strakker.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 10-01-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Die blueshift aan die aflopende randen geef ik je inderdaad gelijk. In begin kwam ik er ook per ongeluk aan met mijn lompe pollen maar heb dan due cover gekocht van amazon ( een oaar topics hoger) en sinds dan geen last meer van.
Draadloos laden heb ik geen ervaring mee.

Maar de foto's vind ik echt niet goed, die van de pixel 2 waren velen malen mooier.
Iemand een linkje naar een goede gcam of pixel cam software die zijn werk doet?
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, aanbiedingen, bestellingen: [Nokia 8 Sirocco] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, etc: [Nokia 8 Sirocco] Accessoires