Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:43
Probleem is dat het kruisje van adds vaak net in die kromming zit en dat registreert die niet lekker. Verder prima toestel, alleen die update check gaat wel een beetje vervelen hier op het moment wetende dat die aan het uitrollen is :+

• LeStef
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 24-08 18:44
Nog geen update 9 gekregen?
Verander regio naar belgie en zet je mobile data uit. Herstart enkel op wifi en probeer eens.

LeStef wijzigde deze reactie 12-01-2019 11:38 (63%)

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 18:32
LeStef schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:39:
Batterij moet zich waarschijnlijk nog zetten na de update want heb de indruk dat ze sneller leeg gaat.
Nog even terugkomend op de accuduur... nu 5 dagen verder en merk eigenlijk geen verschil, accuduur is bij mij hetzelfde als voor de update.

• LeStef
Bij mij dus niet. Ik raak amper op 4u sot.
Zal ze eens helemaal laten leeglopen op 5% en dan helemaal terug opladen. Of bestaat een andyzr calibratie manier?

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 18:32
LeStef schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:27:
Bij mij dus niet. Ik raak amper op 4u sot.
Zal ze eens helemaal laten leeglopen op 5% en dan helemaal terug opladen. Of bestaat een andyzr calibratie manier?
Een keer goed leeg laten lopen wil wel eens helpen... en uiteraard zou je eens kunnen kijken of er een bepaalde app is die veel stroom trekt. Anders moet je het toestel eens resetten.

Je zou overigens ook eens kunnen checken hoe schermhelderheid staat ingesteld... ik merk bij mij wel als deze erg hoog is dat SoT flink korter is dan op 75% of lager.

MicGlou wijzigde deze reactie 16-01-2019 12:06 (15%)

• LeStef
Awel, ik maak er werk van. Dank je.

• tonber
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08-08 13:33
Update 2019-01 komt binnen.
82.6 MB

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• tonber
HMD Open source code Sirocco is nu hier te laden.

https://www.nokia.com/phones/en_int/opensource

• Geert-zxc
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23-08 17:20
Paar dagen geleden ook mijn sirocco in ontvangst mogen nemen.

Goed toestel, batterij duur valt me een beetje tegen, kom er goed de dag mee door maar m'n oude Xperia Z5 compact deed dat na 3 jaar nog minstens zo goed.

Zorgpuntje wat me nu opvalt: er zit gekraak in de meegeleverde headphones, hebben meer mensen daar last van?
Het begint bij t afspelen van een geluidsbron (YouTube, Spotify, etc) en houdt een paar seconden nadat je op Stop drukt weer op. Soort random static/White noise. Is well een deal breaker voor me als dit er overal in zit, ben nogal een muziek luisteraar...

Ook als ik de connector een beetje beweeg stopt de muziek soms, lijkt wel alsof hij dus slecht contact maakt waardoor er storing in zit en bij wat 'wiggelen' het contact helemaal verliest..

Geert-zxc wijzigde deze reactie 17-01-2019 15:58 (14%)

• LeStef
MicGlou schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:01:
[...]

Een keer goed leeg laten lopen wil wel eens helpen... en uiteraard zou je eens kunnen kijken of er een bepaalde app is die veel stroom trekt. Anders moet je het toestel eens resetten.

Je zou overigens ook eens kunnen checken hoe schermhelderheid staat ingesteld... ik merk bij mij wel als deze erg hoog is dat SoT flink korter is dan op 75% of lager.
Super tip!! Dank je _/-\o_

• Geert-zxc
Wow, hoe krijg je dat voor elkaar met maar 22%?

Ik zit op 97% en verwachting vol tm 16:35.. dus dat is ongeveer 8 uur :(

Geert-zxc wijzigde deze reactie 18-01-2019 08:16 (15%)

• LeStef
De eerste 40% gaan precies snel en daarnaa blijft het maar duren. Dat " should last until" past zich ook aan. Laat de sirocco eens tot 10% en laat em dan eens rustig laden tot 100%, 1 of 2 keer. Dat helpt wel.

• Geert-zxc
LeStef schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:53:
De eerste 40% gaan precies snel en daarnaa blijft het maar duren. Dat " should last until" past zich ook aan. Laat de sirocco eens tot 10% en laat em dan eens rustig laden tot 100%, 1 of 2 keer. Dat helpt wel.
Okee, ga ik proberen. Dank voor je reactie, ik check later weer even in met de bevindingen :)

Edit: vrijdag ochtend telefoon van de lader gehaald en pas zondag eind van de dag weer terug, 3 dagen 'gebruik' dus er uit kunnen halen. Heb m natuurlijk niet intensief gebruikt, maar de batterij duur is dus inderdaad prima in orde :)

Geert-zxc wijzigde deze reactie 21-01-2019 17:27 (22%)

• stevennijs
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 17-08 18:23
Ik had vroeger een Sony Xperia Z5 compact.
Sinds ik de sirocco heb is het geluid via de luidsprekers van de auto voor de andere kant abominabel. Het lijkt wel alsof ik roep.
Toestel teruggestuurd en een nieuw toestel gekregen. Het resultaat is hetzelfde. Iemand nog dat probleem?
Of iemand een oplossing?

Steven

• LeStef
Misschien is je de bt van je auto niet 100% compatibel met de standaard ingestelde bt van de sirocco.
Ga naar ontwikkelaars optie en probeer eens de bt standaard te veranderen, zie foto hieronder.
https://imgur.com/a/ilkN9n4

• LeStef

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
De Sirocco overgenomen van @Thomas . Moet zeggen dat ik de grootte van het toestel een verademing vind. De camera heb ik al geaccepteerd. Het enige wat me nu nog bijzonder opvalt zijn de randen.
Nu nog op zoek naar een skin zodat ik alleen in de auto het hoesje hoef te gebruiken. Ik was eigenlijk op zoek naar een Nilkin cover met een metalen plaatje erin voor de houder in de auto. Dat is helaas nog niet gelukt.

Xiaomi Mi9T - Chuwi Hi9 Air - Lenovo Thinkpad T460

• stevennijs
Het probleem blijft aanhouden met de bluetooth. Heb al alles proberen aan te passen via ontwikkelaarsfuncties. Ondertussen in de auto van mijn ouders geprobeerd en het probleem blijft.
In meer dan de helft van de gesprekken krijg ik vragen over de slechte verbinding.

Ik ben ten einde raad.

• Lennart95
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-08 21:20
Vanaf de update naar Pie heb ik wel zo nu en dan dat hij zichzelf reboot, maar is nog te overzien

• LeStef
Factory reset al gedaan?

• stevennijs
Mijn eerst aangekochte nokia 8 sirocco viel kapot bij een val van 30 cm. Het hoesje was het standaard meegeleverder harde hoesje.
Nu is zelfs het glas van mijn tweede nokia 8 sir. gebarsten. Dit ondanks een flexibel verend hoesje in combinatie met panzerglass van 25 euro waar je zogezegd met een hamer op mag slaan.
Aan 349 euro per scherm weet ik niet wat ik er nu nog mee moet doen.

In combinatie met de niet op te lossen erbarmelijke bluetooth-"geluidskwaliteit" wordt het me te erg en heb ik een google pixel 3 aangeschaft.

• Lennart95
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-08 21:20
Zal ik binnenkort maar eens gaan doen. Laatste weken gelukkig weer minder last van.

• tonber
Beveiligingspatch 2019-02 groot 94.6 MB komt binnen.

• elektrip
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 30-04 16:16
3 weken geleden aangekocht,

Ik vond al van in het begin het scherm met zijn curve onhandig....
nu is die gevallen van nog geen 30cm. En het scherm is helemaal om zeep.

Dus ik vind m maar nix...

• stevennijs
elektrip schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:09:
3 weken geleden aangekocht,

Ik vond al van in het begin het scherm met zijn curve onhandig....
nu is die gevallen van nog geen 30cm. En het scherm is helemaal om zeep.

Dus ik vind m maar nix...
Welkom bij de club.
Geen nood. Voor 349 euro heb je al een nieuw schermpje.
Het scherm van mijn tweede met Panzerglas en flexibel hoesje beschermd, is zelfs gebarsten zonder te vallen. Vermoedelijk met sleutels die er in mijn jaszak tegengetikt hebben.
Geen tegemoetkoming Nokia. "Drukschade" noemt men dat daar. In het geval van de tweede telefoon is het aan mij om te bewijzen dat ik het toestel niet heb laten vallen. Bewijs moet geleverd worden aan Nokia, die zelf ook oordelen over de zaak.

Heb nu een Pixel 3 gekocht. 720 euro. Is goedkoper dan twee Sirocco's.

• elektrip
Ik ben er nog niet goed uit wat ik nu ga doen. Dan zou een nieuw scherm duurder zijn dan de telefoon zelf...
Dus als iemand intresse heeft in deze telefoon en mij iets deftigs in de plek wil geven (met scherm). Zou ik al heel gelukkig zijn...

• stevennijs
elektrip schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:19:
Ik ben er nog niet goed uit wat ik nu ga doen. Dan zou een nieuw scherm duurder zijn dan de telefoon zelf...
Dus als iemand intresse heeft in deze telefoon en mij iets deftigs in de plek wil geven (met scherm). Zou ik al heel gelukkig zijn...
349 euro voor een nieuw scherm. Dan heb jij de telefoon wel heel goedkoop op de kop kunnen tikken.

• elektrip
stevennijs schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:22:
[...]

349 euro voor een nieuw scherm. Dan heb jij de telefoon wel heel goedkoop op de kop kunnen tikken.
Als je het minder belangerijk vind dat je telefoon de volgende dag bij jou thuis geleverd word, kan je toch wel mooie prijzen vinden.

• LeStef
Ik heb mijn Sirocco ook maar 280€ gekocht een paar maanden geleden. Hij was wel 2 de hands van een maand oud maar toch.

In een winkel waar ze enkel maar Samsung's verkopen. Klant had een nieuwe Samsung gekocht en zijn Sirocco ingeruild voor een appel en een ei en de winkel wou er blijkbaar snel vanaf.

Niet slecht voor een 1 maand oude sirocco met alles in orde incl de garantie.

• arieh
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:55
misschien een domme vraag: waar vind ik de instelling van de flitser tegenwoordig in de nokia camera? ik kan m niet meer aan of uit zetten vanuit de camera app....tot een paar dagen terug had ik gewoon een flitser icoontje in de app......of kijk ik verkeerd.

• LeStef
Heeft er iemand de security patch van Maart al mogen ontvangen?

• kevin33
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:53

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe telefoon, en de Sirocco stijgt in het lijstje, ik zoek een telefoon met sowieso een Glance of always on functie, en vooral niet te groot. Echter de Soc is alweer een jaar of 2 oud. Hoe zijn jullie ervaringen met de Sirocco?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• tonber
Pieupdate 4.14 B komt binnen en april update.
Groot 353 MB

tonber wijzigde deze reactie 29-04-2019 13:53 (14%)

Pagina: 1 2 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True