Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

HMD heeft op het Mobile World Congress een nieuwe versie van de Nokia 8 aangekondigd. De Sirocco-variant heeft een 5,5"-oledscherm, is voorzien van 6GB ram en heeft 128GB opslagruimte. Het is een Android One-toestel dat draait op Android Oreo.

In de Nokia 8 Sirocco zit een 5,5"-oledscherm met een resolutie van 2560x1440 pixels. De resolutie is gelijk aan het scherm van de Nokia 8 die HMD vorig jaar uitbracht, maar dat was een 5,3"-lcd. De schermranden zijn dunner gemaakt aan de zijkant, waardoor het grotere scherm in het toestel past.

De vingerafdrukscanner is naar de achterkant verplaatst en de behuizing is op meer punten aangepast, de nieuwe Nokia 8 Sirocco bestaat vrijwel geheel uit glas. Het eerste model heeft een metalen behuizing. Ook heeft HMD de 3,5mm-jack weggelaten op het nieuwe toestel.

Net als de Nokia 8 heeft de Sirocco-versie een Snapdragon 835-soc, maar het nieuwe model krijgt 6GB in plaats van 4GB ram. Ook is de opslagruimte uitgebreid naar 128GB flashgeheugen. Het nieuwe model heeft twee camera's en dit keer zit er voor de tweede camera een lens met een langer brandpunt, zodat 2x 'optische zoom' mogelijk is.

In zijn aankondiging noemt HMD de Nokia 8 Sirocco een 'limited edition', maar of dat invloed heeft op het aantal exemplaren dat te koop zal zijn, is niet duidelijk. De fabrikant zegt het nieuwe toestel vanaf mei te leveren in de Benelux voor een adviesprijs van 749 euro.
Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.1.0 (Android One)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 835
GPUQualcomm® Adreno™ 540
RAM6 GB LPPDDR 4X
ROM128 GB UFS2.1
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, Glonass, Beidou, 2,4, 5 GHz b/g/n/ac, NFC, ANT+
AansluitingenUSB Type-C
SensorenFingerprint sensor, ALS/PS, G-sensor, E-compass, Gyro, Hall sensor, Barometer
Scherm5,5" QHD OLED-scherm, GG5
Front Camera5 MP, S.LSI, 4E8, 1.4um, display flash
Back Camera12 MP Wide, 2L7, 1.4um, 2PD, f/1.7, FOV 78.2"
2e Back Camera13 MP Tele, 3M3, 1.0um, f/2.6, FOV47.3", dubbele led flitser
Accu3260mAh met QI Wireless charging
KleurZwart
Afmetingen140,9 x 72,9 x 7,5 mm
GewichtOnbekend
Prijs749 euro
BijzonderhedenAndroid One, Draadloos laden

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.027-02-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 27-02-2018 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05 20:02
Mediamarkt heeft vandaag 15 procent korting op Nokia, en de Sirocco doet ook mee. Prijs word dan 636, dat is de moeite waard zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-05-2020
Net nog contact gehad met de nokia chat over de levertijden van de sirocco, het ziet er nu naar uit dat ze half April in de Nederlandse winkels liggen.
Via de pre-orders misschien nog iets sneller.

Nog maar even afwachten of het klopt wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
jonos schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:59:
Net nog contact gehad met de nokia chat over de levertijden van de sirocco, het ziet er nu naar uit dat ze half April in de Nederlandse winkels liggen.
Via de pre-orders misschien nog iets sneller.

Nog maar even afwachten of het klopt wat ze zeggen.
Tot nog toe geen verandering waar te nemen. Zie overal (de weinige punten waar hij te bestellen is) nog steeds eind april staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Lijkt hier idd nog steeds niet op voorraad.
Volgens enkele Duitse sites is de sirocco vanaf vandaag wel te koop in Duitsland.
https://handy.de/magazin/...18-marktstart-verfuegbar/

https://nokiapoweruser.co...now-available-in-germany/

Zal hier dus ook niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Toch typisch dat 2560x1440 bij die handy.de een 18:9 resolutie is :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou ik heb dit toestel ook besteld, bij Vodafone. Geen flauw idee wanneer ik 'm krijg alleen, levertijd is 'langer' wat volgens de beschrijving 5 werkdagen inhoudt, of meer. Weinig helderheid dus, ik ga denk ik gewoon even bellen en kijken of ze wat helderheid kunnen verschaffen. De officiële datum is me ook niet echt duidelijk; bij coolblue bijv. 27 april, andere sites 1 mei.

Ik ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Thomas schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:49:
Nou ik heb dit toestel ook besteld, bij Vodafone. Geen flauw idee wanneer ik 'm krijg alleen, levertijd is 'langer' wat volgens de beschrijving 5 werkdagen inhoudt, of meer. Weinig helderheid dus, ik ga denk ik gewoon even bellen en kijken of ze wat helderheid kunnen verschaffen. De officiële datum is me ook niet echt duidelijk; bij coolblue bijv. 27 april, andere sites 1 mei.

Ik ben benieuwd :).
Coolblue heeft juist 1 mei en MM 27-4 :) Lijkt of die paar dagen te maken hebben met koningsdagweekend.
Ben wel benieuwd iig, datum komt zo langzamerhand wel dichterbij *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

jip_86 schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:52:
[...]

Coolblue heeft juist 1 mei en MM 27-4 :) Lijkt of die paar dagen te maken hebben met koningsdagweekend.
Ben wel benieuwd iig, datum komt zo langzamerhand wel dichterbij *O*
Ah, mijn fout haha. Ja, zal waarschijnlijk rond die data worden. Merk toch wel enig ongeduld bij mij nu hij daadwerkelijk is besteld :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-06 02:10
Ben benieuwd, heb een pre-order gedaan bij KPN.
Heb verder nog niets gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Ik wacht nog even al jullie pre-orders af en kijk dan of ik hem ga bestellen :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Coolblue staat de datum op 10 mei al :o
Neem aan dat dat ook komt omdat de preorder lijst zich begint te vullen. MM staat nog steeds onveranderd dus lijkt geen globale vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vodafone heeft nog geen indicatie van wanneer het toestel wordt geleverd, geen flauw idee dus waar ik vanuit moet gaan. Meerdere websites geven +- een week aan, Coolblue nu dus 10 mei, Mediamarkt 27 april. Beat-it stelt dat ze voorraad hebben.

Trouwens, zie overal acties omtrent een gratis wireless charger, maakt het dan nog uit waar je hem koopt? Vodafone adverteert er namelijk niet actief mee maar het lijkt erop dat het niet gebonden is aan een webshop. Op zich wel een leuk extraatje zo'n oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
Thomas schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:54:
Vodafone heeft nog geen indicatie van wanneer het toestel wordt geleverd, geen flauw idee dus waar ik vanuit moet gaan. Meerdere websites geven +- een week aan, Coolblue nu dus 10 mei, Mediamarkt 27 april. Beat-it stelt dat ze voorraad hebben.

Trouwens, zie overal acties omtrent een gratis wireless charger, maakt het dan nog uit waar je hem koopt? Vodafone adverteert er namelijk niet actief mee maar het lijkt erop dat het niet gebonden is aan een webshop. Op zich wel een leuk extraatje zo'n oplader.
EDIT: Never mind ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Neo-- op 25-04-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 14:40

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Pre-order van 28-2 is vandaag verschoven van voorraad op 26-4 naar levering op 4 mei bij Belsimpel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
Coolblue zegt 10-05-18 als release datum
MediaMarkt 27-04-18 leverbaar
GSMWijzer verwacht eind week 18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Mediamarkt 25-3 besteld, staat nu op word voorbereid voor verzending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Fijn Jip! Ik hoop dat ik hem volgende week o.i.d. ontvang van Vodafone. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
jip_86 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:33:
Mediamarkt 25-3 besteld, staat nu op word voorbereid voor verzending :)
Dit staat er bij mij al een maand, verwacht hem dus niet morgen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Nu staat er bij mediamarkt, momenteel niet verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Sms van Vodafone ontvangen, levering staat eind week 18 (ergo, eind volgende week, allicht begin week 19) gepland. Fijn! Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
Beste klant,

Onlangs hebt u de nieuwe Nokia 8 Sirocco bij ons besteld in de voorinschrijving. Wij begrijpen dat u vol smart wacht op deze speciale editie van Nokia. Helaas wordt uw geduld nog even op de proef gesteld. Wij doen er alles aan om zo snel mogelijk uw nieuwe telefoon bij u te bezorgen. Dit zal naar alle verwachting rond 21 mei zijn.

In tegenstelling tot eerdere informatie blijkt de telefoon niet te beschikken over een dual SIM. Er kunnen geen twee verschillende simkaarten geplaatst worden, maar één simkaart. We hopen dat dit geen probleem voor u zal opleveren.

Onze excuses voor de onjuiste informatie en wij wensen u alvast veel plezier met uw nieuwe telefoon.

Met vriendelijke groet,

TeamKPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Voor degene die hem bij mediamarkt besteld hebben, ik heb net nog telefonisch contact gehad met mediamarkt en de sirocco gaat morgen (27-4) niet geleverd worden.
Ze hebben geen voorraad binnen gekregen en ze hebben op dit moment ook geen idee hoe lang het nog kan duren, misschien nog een paar weken.

Ik vind het nu toch wel lang gaan duren, ik heb de sirocco in de pre-order besteld ruim een maand geleden.
Als het nog lang gaat duren dan ga ik denk ik opzoek naar een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Mediamarkt heeft ook bericht gestuurd:
Beste klant,

Wij hebben vanuit onze leverancier bericht ontvangen dat de levering van de Nokia 8 Sirocco Black vertraagd is.

Nokia heeft bij ons aangegeven te verwachten deze in week 20 aan ons te kunnen leveren. Wij zullen er alles aan doen om deze zo snel mogelijk op het door jou opgegeven adres te bezorgen.
Zodra jouw pakket ons magazijn verlaat, ontvang je een verzendbevestiging. Ook ontvang je de Track & Trace-link waarmee je de zending kunt volgen.

Onze excuses voor het ongemak.

Wanneer je nog vragen hebt, staan we voor je klaar.

Met vriendelijke groet,

MediaMarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

ChkDsk schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:24:
Pre-order van 28-2 is vandaag verschoven van voorraad op 26-4 naar levering op 4 mei bij Belsimpel :|
En weer verschoven naar 12 mei... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ben benieuwd of mijn levering ook nog wordt vertraagd uiteindelijk. Ik hoop het niet, geen zin om nog weken te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Thomas schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 00:13:
Ben benieuwd of mijn levering ook nog wordt vertraagd uiteindelijk. Ik hoop het niet, geen zin om nog weken te wachten.
Ik heb ook geen zin meer om nog lang te wachten, anders ga ik opzoek naar een andere telefoon.
Wat wel vreemd is dat Nokia nu zelf op de site aangeeft dat ze de sirocco 4-5 kunnen verzenden, terwijl bijna alle andere bedrijven aangeven week 19/20 of nog langer.
Het is omdat ik de sirocco met korting heb kunnen bestellen bij mediamarkt anders had ik deze allang geannuleerd en was ik bij mij de grens over gegaan (Duitsland) en had ik hem daar gekocht, daar liggen ze namelijk gewoon op voorraad al bijna 2 weken.
Vind het niet erg om even geduld te moeten hebben maar dit word wel belachelijk zo, meer dan een maand geleden besteld en wel direct moeten betalen maar vervolgens niks kunnen leveren 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

jonos schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:47:
[...]

Ik heb ook geen zin meer om nog lang te wachten, anders ga ik opzoek naar een andere telefoon.
Wat wel vreemd is dat Nokia nu zelf op de site aangeeft dat ze de sirocco 4-5 kunnen verzenden, terwijl bijna alle andere bedrijven aangeven week 19/20 of nog langer.
Het is omdat ik de sirocco met korting heb kunnen bestellen bij mediamarkt anders had ik deze allang geannuleerd en was ik bij mij de grens over gegaan (Duitsland) en had ik hem daar gekocht, daar liggen ze namelijk gewoon op voorraad al bijna 2 weken.
Vind het niet erg om even geduld te moeten hebben maar dit word wel belachelijk zo, meer dan een maand geleden besteld en wel direct moeten betalen maar vervolgens niks kunnen leveren 8)7
Het lijkt er op dat het toestel nu enkel in Duitsland, Zwitserland en India verkrijgbaar is. Ik neem aan dat het in Nederland qua winkels niet heel veel zal schelen, het zou zomaar kunnen dat winkels nu liever op safe spelen. Hoop i.i.g. dat hij hier volgende week arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

In Australië staat de release op 17 mei. Voor zover ik weet is ie nu in India, Zwitserland, Duitsland en Finland al uit. Beetje jammer dat alle Nederlandse stores zo wazig zijn wel. 17 mei is echt het uiterste dat ik wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k9g0ajw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ai, nog even geduld dus. Maf dat Vodafone eind week 18 aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Kijk hier maar eens, staat weer wat anders.
http://mobileshop.nokia.c...D.4794508000/Currency.EUR

Lekker duidelijk allemaal die levertijden.
Ik wacht nóg max 2 weken anders annuleer ik de sirocco en koop ik wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-06 18:55
ChkDsk schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:33:
[...]
En weer verschoven naar 12 mei... ;(
Coolblue.be geeft momenteel 10 mei aan.

Met al dat wachten zit ik er al aan te denken de Nokia 9 (of welke naam die ook zal krijgen) af te wachten maar dat zal wel weer hetzelfde verhaal zijn vrees ik. Ik vind de X6 trouwens wel stijlvol ondanks het gezeur van velen over de notch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Dat is week 20 dus, dan zou de mededeling van MM redelijk accuraat moeten zijn d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
De sirocco is vanaf vandaag te koop/op voorraad bij de nl shop van Nokia.

Ben benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren voordat de andere webshops gaan volgen.
Die zouden nu toch ook binnen een paar dagen moeten kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou Vodafone houdt zich niet aan zijn woord. Levering zou eind deze week zijn, nog niks verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Thomas schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:21:
Nou Vodafone houdt zich niet aan zijn woord. Levering zou eind deze week zijn, nog niks verstuurd.
Tja raar allemaal, als webshops niet goed weten wanneer ze kunnen leveren moeten ze die artikelen niet zo ver van te voren in de pre-order zetten daar krijg je alleen maar ongeduldige klanten met vragen van.

Overigens kan Otto de sirocco nu ook leveren, ben benieuwd wanneer mediamarkt kan gaan leveren.
Áls ze niet snel gaan leveren dan annuleer ik de sirocco en ga ik eens kijken naar de lg g7 of oneplus 6, die zijn ook al bijna te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

jonos schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:46:
[...]

Tja raar allemaal, als webshops niet goed weten wanneer ze kunnen leveren moeten ze die artikelen niet zo ver van te voren in de pre-order zetten daar krijg je alleen maar ongeduldige klanten met vragen van.

Overigens kan Otto de sirocco nu ook leveren, ben benieuwd wanneer mediamarkt kan gaan leveren.
Áls ze niet snel gaan leveren dan annuleer ik de sirocco en ga ik eens kijken naar de lg g7 of oneplus 6, die zijn ook al bijna te koop.
Ik begin het ook wel een beetje vervelend te vinden, maar ik denk dat ik gewoon wel wacht. Had ook wel interesse in de Huawei P20 pro, maar op de camera na interesseert die telefoon me niet echt t.o.v. de Sirocco, zeker niet vanwege de skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

jonos schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:46:
[...]

Webshops kunnen hier weinig aan doen, daarvoor moet je dan toch echt bij Nokia zijn. Deze geeft aan wanneer zij in Nederland leveren. Als dit echter (jammer genoeg) later wordt dan moet de webshop idd zijn datum aanpassen. Zoals nu bekend week 20, met iets vroegere vogels 10 mei..
Nog een paar naggies slapen dus.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Voor de mensen die niet kunnen wachten: de telefoon is nu op voorraad bij Amazon Duitsland:

https://www.amazon.de/dp/B07B69SLMB/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Coolblue heeft de levering van de sirocco weer een week verschoven, gaat lekker zo.
Nokia zelf heeft de sirocco wel op voorraad sinds vorige week, raar dat de webshops niks krijgen.
Misschien dat ze zelf maar heel weinig voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

jonos schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 18:17:
Coolblue heeft de levering van de sirocco weer een week verschoven, gaat lekker zo.
Nokia zelf heeft de sirocco wel op voorraad sinds vorige week, raar dat de webshops niks krijgen.
Misschien dat ze zelf maar heel weinig voorraad hebben.
Jup, Belsimpel ook naar voorraad op de 15e. 2,5 maand na pre-order... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vodafone heeft ook nog niks. De medewerker had me verteld dat de levering eind week 18 was verwacht(dat SMS'je kreeg ik ook) maar dat Nokia domweg nog niks heeft geleverd en het dus niet lukte. Precieze datum hebben ze nu niet, maar goed, we gaan het zien.

E: Wat trouwens wel zuur is is dat de actie van die gratis wireless charger maar tot 31 mei loopt. Zou zomaar kunnen dat door die idiote levertijd mensen de boot gaan missen.

[ Voor 25% gewijzigd door Thomas op 09-05-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Nu snap ik ook waar dat limited edition voor staat bij de sirocco : = niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Tja, hoop dat ik 'm volgende week of uiterlijk begin de week erna heb, anders annuleer ik hem denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
Ik kreeg trouwens van KPN te horen, dat het géén "Dual Sim" betreft? (Niet dat mij dat wat uitmaakt, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik geloof dat dat puur misinformatie was, volgens mij is er geen dual sim (2 simkaarten) versie van dit toestel, ook niet in het buitenland (in landen als India en China is het populair).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Vooralsnog is er inderdaad geen dual sim uitvoering van de Sirocco. Die is er overigens wel voor de eerste Nokia 8, dus misschien komt de verwarring hiervandaan.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik ben juist opzoek gegaan naar een dual sim en kwam uit bij deze nokia. Coolblue houd vol dat het een dual sim betreft. Ook contact over gehad. Dus wanneer die eindelijk word geleverd hoop ik der wel op. Anders word het waarschijnlijk zoeken naar een ander toetsel en inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

bramkn schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 07:02:
Ik ben juist opzoek gegaan naar een dual sim en kwam uit bij deze nokia. Coolblue houd vol dat het een dual sim betreft. Ook contact over gehad. Dus wanneer die eindelijk word geleverd hoop ik der wel op. Anders word het waarschijnlijk zoeken naar een ander toetsel en inruilen.
Ik hoop voor je dat Coolblue gelijk heeft! Anders is dat bedrijf natuurlijk de beroerdste niet qua inruil en service, dus zullen ze je vast aan een geschikt toestel helpen. Ik geloof trouwens dat de Nokia 7 plus wel in dual sim uitvoering te krijgen is.

W.b.t. levertijd lijkt week 20 (volgende week) nu de lijn die vrijwel alle Nederlandse webshops hanteren. Vodafone gaf me toen ik eergisteren belde nog 1 à 2 weken aan. Ik hoop dus stiekem op volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-06 18:55
bramkn schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 07:02:
Ik ben juist opzoek gegaan naar een dual sim en kwam uit bij deze nokia.
Nochtans duidt niets op een dual-SIM... https://www.nokia.com/en_...rt-or-remove-the-sim-card

Verder kan ik nog het volgende vinden; "At this time, the Nokia 8 Sirocco will only be coming to China and ROW in both single-SIM and dual-SIM iterations."

[ Voor 19% gewijzigd door r2504 op 11-05-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Vanmiddag maar eens bij Nokia zelf geïnformeerd wanneer ze van plan zijn de sirocco uit te leveren aan de webwinkels in Nederland maar het antwoord wat ik daar kreeg word ik op zijn zachts gezegd niet vrolijk van.

Volgens de medewerker van Nokia hebben ze op dit moment nog geen flauw idee wanneer ze de Nederlandse webshops gaan bevoorraden en als ik snel de sirocco wilde hebben dan moest ik hem bij Nokia zelf maar bestellen dan konden ze hem met 1 werkdag leveren aan mij.
Wat een sukkels daar bij Nokia, ze hebben de sirocco al een week op de plank liggen maar leveren niet uit aan de webshops, hebben ze er daar maar 2 op voorraad of zo?

Als mediamarkt dat toestel volgende week niet levert bij mij aan huis mag Nokia de sirocco steken waar de zon niet schijnt (mediamarkt kan hier trouwens niets aan doen).

Dat word dus bijna zeker annuleren, misschien anders de oneplus 6 volgende week maar gaan halen\bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Thomas schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:35:
[...]

Ik hoop voor je dat Coolblue gelijk heeft! Anders is dat bedrijf natuurlijk de beroerdste niet qua inruil en service, dus zullen ze je vast aan een geschikt toestel helpen. Ik geloof trouwens dat de Nokia 7 plus wel in dual sim uitvoering te krijgen is.

W.b.t. levertijd lijkt week 20 (volgende week) nu de lijn die vrijwel alle Nederlandse webshops hanteren. Vodafone gaf me toen ik eergisteren belde nog 1 à 2 weken aan. Ik hoop dus stiekem op volgende week.
Daarom ook bij coolblue laten bestellen ja(via de baas) nokia 7 plus is het net niet voor mij zonder Oled, waterbestendigheid en wat te groot voor me. Anders was ik zeker voor de nokia 7 plus gegaan, vind hem best mooi.

Kwa levertijd, tja heb al vaker lang moeten wachten op gadgets etc. ik heb geduld. Zolang ik hem deze maand nog heb.

[ Voor 6% gewijzigd door bramkn op 11-05-2018 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165947

Deze reactie op mijn vraag betreffende dual sim krijg ik van Coolblue:

Excuses voor de vertraging in onze reactie, het is vandaag wat drukker. Ik heb de gegevens van de Nokia 8 Sirocco bij ons gecontroleerd en het klopt inderdaad dat deze een mogelijkheid tot dual sim heeft. Inderdaad zijn er ook uitvoeringen zonder dual sim. Mocht je nog vragen hebben, laat het me dan vooral weten. Groetjes, Antoninette van Coolblue.

Lijkt dus wel dual sim te zijn bij Coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@jonos Waarom bestel je niet simpelweg bij Nokia zelf? Dan heb je de telefoon dus snel in huis.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
XWB schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:53:
@jonos Waarom bestel je niet simpelweg bij Nokia zelf? Dan heb je de telefoon dus snel in huis.
Dat had ik normaal gesproken ook gedaan dan, maar bij mediamarkt kreeg ik meer dan €100,- korting op de sirocco als ik hem in maart al bestelde.
En ik ga geen €749,- voor de sirocco betalen, dat vind ik hem persoonlijk niet waard.
Dé sirocco heeft al verouderde specs en als ze nog lang wachten met het uitbrengen dan is dit toestel echt veel te duur voor wat je krijgt, dan zou alleen het uiterlijk nog het verschil kunnen maken.

[ Voor 4% gewijzigd door jonos op 11-05-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Anoniem: 165947 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:49:
Deze reactie op mijn vraag betreffende dual sim krijg ik van Coolblue:

Excuses voor de vertraging in onze reactie, het is vandaag wat drukker. Ik heb de gegevens van de Nokia 8 Sirocco bij ons gecontroleerd en het klopt inderdaad dat deze een mogelijkheid tot dual sim heeft. Inderdaad zijn er ook uitvoeringen zonder dual sim. Mocht je nog vragen hebben, laat het me dan vooral weten. Groetjes, Antoninette van Coolblue.

Yes ik kreeg ongeveer een zelfde reactie op de whatsapp van coolblue. Ik blijf dus hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
jonos schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:52:
Vanmiddag maar eens bij Nokia zelf geïnformeerd wanneer ze van plan zijn de sirocco uit te leveren aan de webwinkels in Nederland maar het antwoord wat ik daar kreeg word ik op zijn zachts gezegd niet vrolijk van.

Volgens de medewerker van Nokia hebben ze op dit moment nog geen flauw idee wanneer ze de Nederlandse webshops gaan bevoorraden en als ik snel de sirocco wilde hebben dan moest ik hem bij Nokia zelf maar bestellen dan konden ze hem met 1 werkdag leveren aan mij.
Wat een sukkels daar bij Nokia, ze hebben de sirocco al een week op de plank liggen maar leveren niet uit aan de webshops, hebben ze er daar maar 2 op voorraad of zo?
Nokia vertelde mij dat ze toch echt de 14e gaan uitleveren naar o.a. KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Neo-- schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:38:
[...]

Nokia vertelde mij dat ze het niet wisten :'). Nou we gaan zien. Ben wel een beetje klaar met wachten, en begin nu te twijfelen of een Pixel 2 XL geen betere keuze is, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Neo-- schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:38:
[...]

Ik heb nog iemand gesproken die Coolblue had gesproken over de uitleverdatum van (17-5) maar dat was ook maar een indicatie, ze hadden van Nokia ook nog steeds geen duidelijke leverdatum gekregen.
Zelf geloof ik ondertussen niks meer van wat Nokia zegt, ze hadden mij in de eerste instantie toegezegd dat ze 12-4-18 de Nederlandse webshops gingen bevoorraadden maar inmiddels zitten we al op 12-5 en ze hebben nog steeds niets.
Mediamarkt waar ik hem al vanaf maart in bestelling heb staan geven aan dat ze nog steeds geen idee hebben wanneer Nokia aan hun gaat leveren en dat het misschien wel eind mei of begin juni kan worden.

Ik hoop dat je gelijk hebt van 14-5 maar zelf zie ik dat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Ik heb tegen Mediamarkt gezegd dat ze de sirocco uiterlijk volgende week nog mogen leveren aan mij anders annuleer ik hem.
Ik ben me inmiddels al aan het oriënteren voor een ander toestel die ik ga bestellen als ik de sirocco de volgende week niet heb.
Normaal heb ik geen probleem om even te wachten maar om nu meer dan 2 maanden te gaan wachten op een telefoon zie ik echt niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Vanavond nog bericht gehad van Mediamarkt dat Nokia volgende week pas bericht kan geven wanneer ze aan Mediamarkt kunnen gaan leveren, ik heb nu de sirocco geannuleerd.
Mochten ze de sirocco volgende week toch nog binnen krijgen dan heb ik pech gehad, het heeft nu lang genoeg geduurd met dat onduidelijke gedoe.

Ga nu een andere telefoon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

jonos schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:52:
Vanavond nog bericht gehad van Mediamarkt dat Nokia volgende week pas bericht kan geven wanneer ze aan Mediamarkt kunnen gaan leveren, ik heb nu de sirocco geannuleerd.
Mochten ze de sirocco volgende week toch nog binnen krijgen dan heb ik pech gehad, het heeft nu lang genoeg geduurd met dat onduidelijke gedoe.

Ga nu een andere telefoon bestellen.
Toch wel benieuwd welke dan :P Ik heb 28-2 besteld en wacht ik nog vrolijk verder. Pixel 2 XL lijkt het enige alternatief maar de pricing van Google is me eigenlijk te arrogant (niet dat de Sirocco een koopje is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
ChkDsk schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:23:
[...]

Toch wel benieuwd welke dan :P Ik heb 28-2 besteld en wacht ik nog vrolijk verder. Pixel 2 XL lijkt het enige alternatief maar de pricing van Google is me eigenlijk te arrogant (niet dat de Sirocco een koopje is).
Na wat telefoons met elkaar te vergelijken bleven er voor mij eigenlijk maar 4 over die ik wel de moeite waard vond, google pixel 2, lg g7, oneplus 6, lg v30 thinq.
Uiteindelijk heb ik de lg v30 thinq besteld, deze telefoon is behoorlijk compleet en is nu voor een redelijke prijs te krijgen.
Helaas staat lg niet zo goed bekend met hun ux software maar dat is misschien persoonlijk, wat me dan weer wel aansprak is dat de lg v30 in het (Android Enterprise Recommended devices programma) valt net zoals de nokia 8 sirocco. Dit zou toch hoop moeten geven op regelmatig en wat langer updates.

In eerste instantie trok de sirocco me over de streep door stock android, maar nu zag ik later dat er geen ois op de camera zat en dat gezichtsherkenning verwijderd was (dit stond bij de release wel geschreven en werd later verwijderd) waardoor het voor €749,- toch best een karige telefoon word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 165947 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:49:
...

Ik had ook deze op het oog, maar door de onduidelijkheid over dual sim wacht ik het even af.
Dat is voor mij namelijk een must.
Zelfs in deze review is verwarring. Er wordt uitgelegd dat het een dual sim is maar tijdens het reviewen komt hij er achter dat het toch single sim is.
Dat zegt natuurlijk niks over welke hier wordt geleverd, maar in India zou je op zijn minst wel een dual verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bol geeft nu overigens ook een datum aan i.p.v. alleen 'pre-order', 18 mei. Vrijwel alle webshops houden het nu bij volgende week, tussen 14 en 18 mei. Alleen MediaMarkt wijkt enorm af met een levertijd van 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Mr. Jinx schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:21:
[...]

Ik had ook deze op het oog, maar door de onduidelijkheid over dual sim wacht ik het even af.
Dat is voor mij namelijk een must.
Zelfs in deze review is verwarring. Er wordt uitgelegd dat het een dual sim is maar tijdens het reviewen komt hij er achter dat het toch single sim is.
Dat zegt natuurlijk niks over welke hier wordt geleverd, maar in India zou je op zijn minst wel een dual verwachten.
Deze heb ik ook gezien ja. Ik weet niet hoe deze reviewer aan zijn sample komt. Misschien dat zijn sample single is maar de normaal verkochte in India ook gewoon dual sim.
Ik zal het in ieder geval posten wat coolblue levert (hopelijk komende week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Thomas schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:59:
Bol geeft nu overigens ook een datum aan i.p.v. alleen 'pre-order', 18 mei. Vrijwel alle webshops houden het nu bij volgende week, tussen 14 en 18 mei. Alleen MediaMarkt wijkt enorm af met een levertijd van 2 weken.
Week 20 had MM gecommuniceerd. Klopt aardig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou duimen maar! Hopelijk kunnen we volgende week dit topic verruilen voor het ervaringen topic. Ben ook al op zoek naar een mooi hoestje, want het hoesje dat Nokia meelevert schijnt niet veel soeps te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
Thomas schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:25:
Nou duimen maar! Hopelijk kunnen we volgende week dit topic verruilen voor het ervaringen topic. Ben ook al op zoek naar een mooi hoestje, want het hoesje dat Nokia meelevert schijnt niet veel soeps te zijn.
leveren ze een hoesje mee dan? (Beter iets als niets)
Heb besteld bij KPN.
Mijn HTC 10 heeft zo'n "iceview" wat best ideaal is. Nadeel, nu niet meer leverbaar en aan vervanging toe :P
(Wellicht beetje offtopic nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Pff, net toch maar even gevraagd in de chat van MM nav de exacte datums van bol en coolblue. Ze zeggen dat de verwachte leverdatum is verplaatst naar week 22 -O-

[ Voor 25% gewijzigd door jip_86 op 14-05-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Belsimpel: De levertijd van de Nokia 8 Sirocco is uitgesteld naar het einde van deze week.

[ Voor 47% gewijzigd door ChkDsk op 14-05-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nog niks van Vodafone gehoord, misschien even bellen vandaag. Op de hoogte houden doen ze niet echt :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
Zojuist met KPN gesproken, deze zeggen dat het op voorraad is.
Vanmiddag wordt ik gebeld (Of ik mag zelf bellen) voor een bezorgafspraak.
Wordt dus vervolgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Neo-- schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:45:
Zojuist met KPN gesproken, deze zeggen dat het op voorraad is.
Vanmiddag wordt ik gebeld (Of ik mag zelf bellen) voor een bezorgafspraak.
Wordt dus vervolgt!
Netjes. Je wordt dus één van de eerste Nokia 8 Sirocco gebruikers in Nederland :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Oeh, Vodafone heeft contact opgenomen: eind deze week *O* .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytjeb
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-04 16:19
Coolblue heeft ze nog niet op voorraad. Verwachting nog steeds de 17e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Oeh.... Orderstatus Je pakket wordt ingepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Werd eens tijd. Jammer genoeg kan ik het voor mezelf niet zien. Moet het pakketje zien verschijnen op kantoor. Hoop dat die morgen word bezorgd

[ Voor 23% gewijzigd door bramkn op 14-05-2018 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

ChkDsk schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:45:
Oeh.... Orderstatus Je pakket wordt ingepakt
Moet niet gekker worden, PostNL vindt dat ik m morgenavond heb *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramkn
ChkDsk schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:15:
[...]

Moet niet gekker worden, PostNL vindt dat ik m morgenavond heb *O*
Dan hebben ze het pakketje dus al aangemeld en word die vanavond opgehaald door PostNL *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PostNL, da's toch die tent die altijd met vertraging levert etc? :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
XWB schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:47:
vrijwel nooit last van 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

XWB schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:47:
De dag klopt meestal wel. Het tijdstip daarentegen kan alle kanten op hier _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
coolblue zegt geen voorraad te hebben en houd vol dat het de 17de is en geen verder info of zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Volgens mij is belsimpel nu de enige die levert, de rest eind deze week, mediamarkt over 2 weken :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Coolblue moet ik nog zien. Die stond al tot 10-5 eerst. Best kans dat het gewoon een weekje vooruit geschoven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
Thomas schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:02:
Volgens mij is belsimpel nu de enige die levert, de rest eind deze week, mediamarkt over 2 weken :').
Belsimpel kan leveren omdat dit waarschijnlijk import telefoons zijn (hoeft verder niet verkeerd te zijn).
Vermoed dat de rest wat later gaat leveren.
Ik heb tot nu toe geen spijt dat ik de sirocco geannuleerd heb bij mediamarkt, maar ben wel benieuwd naar de ervaringen straks.
Zal als ik later de gelegenheid heb ook eens met de sirooco gaan spelen.
Ben ook benieuwd naar de eerste reviews van Nederlandse websites, die van het buitenland zijn niet zo positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Oeh, binnen! Eerst ff BBQ-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
ChkDsk schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:12:
Oeh, binnen! Eerst ff BBQ-en :)
Smakelijk! Heb je toevallig ook een dual sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

bramkn schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:35:
[...]

Smakelijk! Heb je toevallig ook een dual sim?
Thanks! Was weer lekker :9 Het is een single-sim toestel. Hij ziet er wel echt super nice uit zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramkn
Nice! Veel plezier der mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Szeyu22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-02-2024
Aangezien er onduidelijkheid bleef bestaan over de dual-sim variant van de Nokia 8 Sirocco, heb ik Nokia zelf benaderd. Volgens Nokia zelf bestaat er überhaupt geen Dual-Sim variant :'(

Nokia 8 Sirocco Dual-Sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Precies zoals verwacht dus. Er was vanuit Nokia nooit dual sim gecommuniceerd, alleen enkele webshops melden het verkeerd.

Coolblue medewerkers lezen ook alleen maar een spec sheet uit. Als het daar foutief in staat ben je simpelweg de sigaar :7

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Tja was ergens te verwachten inderdaad. Ik ben benieuwd of Vodafone nu wel echt eind deze week zal leveren. Als het nog veel later wordt loop ik ook die Qi charger actie mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165947

Letterlijke reactie vanuit de Nokia klanten service op onderstaande vraag:

Hello, can you tell me if the Nokia 8 Sirocco is dual or single sim?

The both versions exist. Please ask the seller for the version he has available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKopt
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-11-2023
Wel mooi dat ze 2 keer een ander antwoord geven dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

8)7.

Nou dit is nogal maf ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Op de doos stond wel 'SS' achter het typenummer. Dat zou Single Sim kunnen suggereren. Misschien dat er regiogebaseerde dual sims zijn. Ik weet t uiteraard ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

ChkDsk schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:28:
[...]

Op de doos stond wel 'SS' achter het typenummer. Dat zou Single Sim kunnen suggereren. Misschien dat er regiogebaseerde dual sims zijn. Ik weet t uiteraard ook niet...
Het is gewoon maf dat er zo veel onduidelijkheid over is. Hoe bevalt je toestel trouwens? Draait 'ie 8.0 of 8.1?
Pagina: 1 2 Laatste