Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramkn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
ChkDsk schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:15:
[...]

Moet niet gekker worden, PostNL vindt dat ik m morgenavond heb *O*
Dan hebben ze het pakketje dus al aangemeld en word die vanavond opgehaald door PostNL *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
PostNL, da's toch die tent die altijd met vertraging levert etc? :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
XWB schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:47:
vrijwel nooit last van 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 14:40

ChkDsk

Beter laat dan morgen

XWB schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:47:
De dag klopt meestal wel. Het tijdstip daarentegen kan alle kanten op hier _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
coolblue zegt geen voorraad te hebben en houd vol dat het de 17de is en geen verder info of zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Volgens mij is belsimpel nu de enige die levert, de rest eind deze week, mediamarkt over 2 weken :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:36
Coolblue moet ik nog zien. Die stond al tot 10-5 eerst. Best kans dat het gewoon een weekje vooruit geschoven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-05-2020
Thomas schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:02:
Volgens mij is belsimpel nu de enige die levert, de rest eind deze week, mediamarkt over 2 weken :').
Belsimpel kan leveren omdat dit waarschijnlijk import telefoons zijn (hoeft verder niet verkeerd te zijn).
Vermoed dat de rest wat later gaat leveren.
Ik heb tot nu toe geen spijt dat ik de sirocco geannuleerd heb bij mediamarkt, maar ben wel benieuwd naar de ervaringen straks.
Zal als ik later de gelegenheid heb ook eens met de sirooco gaan spelen.
Ben ook benieuwd naar de eerste reviews van Nederlandse websites, die van het buitenland zijn niet zo positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Oeh, binnen! Eerst ff BBQ-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
ChkDsk schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:12:
Oeh, binnen! Eerst ff BBQ-en :)
Smakelijk! Heb je toevallig ook een dual sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

bramkn schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:35:
[...]

Smakelijk! Heb je toevallig ook een dual sim?
Thanks! Was weer lekker :9 Het is een single-sim toestel. Hij ziet er wel echt super nice uit zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramkn
Nice! Veel plezier der mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Szeyu22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-02-2024
Aangezien er onduidelijkheid bleef bestaan over de dual-sim variant van de Nokia 8 Sirocco, heb ik Nokia zelf benaderd. Volgens Nokia zelf bestaat er überhaupt geen Dual-Sim variant :'(

Nokia 8 Sirocco Dual-Sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Precies zoals verwacht dus. Er was vanuit Nokia nooit dual sim gecommuniceerd, alleen enkele webshops melden het verkeerd.

Coolblue medewerkers lezen ook alleen maar een spec sheet uit. Als het daar foutief in staat ben je simpelweg de sigaar :7

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Tja was ergens te verwachten inderdaad. Ik ben benieuwd of Vodafone nu wel echt eind deze week zal leveren. Als het nog veel later wordt loop ik ook die Qi charger actie mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165947

Letterlijke reactie vanuit de Nokia klanten service op onderstaande vraag:

Hello, can you tell me if the Nokia 8 Sirocco is dual or single sim?

The both versions exist. Please ask the seller for the version he has available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKopt
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-11-2023
Wel mooi dat ze 2 keer een ander antwoord geven dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

8)7.

Nou dit is nogal maf ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Op de doos stond wel 'SS' achter het typenummer. Dat zou Single Sim kunnen suggereren. Misschien dat er regiogebaseerde dual sims zijn. Ik weet t uiteraard ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

ChkDsk schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:28:
[...]

Op de doos stond wel 'SS' achter het typenummer. Dat zou Single Sim kunnen suggereren. Misschien dat er regiogebaseerde dual sims zijn. Ik weet t uiteraard ook niet...
Het is gewoon maf dat er zo veel onduidelijkheid over is. Hoe bevalt je toestel trouwens? Draait 'ie 8.0 of 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Thomas schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:48:
[...]

Het is gewoon maf dat er zo veel onduidelijkheid over is. Hoe bevalt je toestel trouwens? Draait 'ie 8.0 of 8.1?
8.1.0 uit de doos! Echt super gaaf toestel. Lekker handzaam formaat en toch 5,5" en ultra snappy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Kijk eens aan MM heeft ze ook. Dan zou die toch vrij snel verzonden moeten worden lijkt me als je al een bestelling had staan.

[ Voor 16% gewijzigd door jip_86 op 16-05-2018 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Inderdaad! Nou lijkt er op dat Nokia nu eindelijk daadwerkelijk geleverd heeft, fijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roytjeb
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-04 16:19
Coolblue heeft hem verzonden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VincentvdBergh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 20:33
Coolblue is bezig met de verzending.

Voor mij is verwachte leverdatum 17 mei 2018 van 14.30 tot 17.00

Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nog niks van Vodafone helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smienk
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-10-2021
Ook tele2 nog niks van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Voor de mediamarkters net in de chat:
Naar verwachting zal je bestelling vandaag worden verzonden. Je ontvangt een bevestiging met je Track&Trace zodra die verstuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb VF ook maar even een berichtje gestuurd :p. Kan eigenlijk niet meer wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKopt
Heb van kpn nog niets gehoord:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Fijn om te horen dat coolblue ook aant versturen is :D
Direct even de site gecheckt. Ik denk dat dit betekent dat ik hem ga terug sturen. Dual sim is het niet meer.
Edit: maar wel nog met een sd kaart slot. Ik dacht dat het de keuze was tussen SD en 2de sim? Iemand met de telefoon die kan bevestigen of ze wel of geen SD slot hebben?

[ Voor 34% gewijzigd door bramkn op 16-05-2018 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
bramkn schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:51:
Ik dacht dat het de keuze was tussen SD en 2de sim?
Niet altijd, sommige telefoons hebben een SD-kaartslot dat niet voor de sim gebruikt kan worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
XWB schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:02:
[...]

Niet altijd, sommige telefoons hebben een SD-kaartslot dat niet voor de sim gebruikt kan worden.
Dat snap ik. Al heb ik een filmpje van de Single sim variant gezien die daadwerkelijk 1 slot heeft dus geen sd slot in de simtray. Dan is het de vraag of er een extra tray is voor het sd kaartje. Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ah, op die fiets. Wellicht dat @ChkDsk even voor je kan kijken :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

XWB schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:08:
Ah, op die fiets. Wellicht dat @ChkDsk even voor je kan kijken :)
Ik heb geen SD tray kunnen vinden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
ChkDsk schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:09:
[...]

Ik heb geen SD tray kunnen vinden... ;)
ah oke dankje. Lekker mee aan het spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

bramkn schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:12:
[...]

ah oke dankje. Lekker mee aan het spelen?
Backupje teruggezet en gaan. Had een S8, toen even een Nokia 6 (2017) en nu deze. Vond die Nokia 6 al niet een hele dramatische teruggang maar die Sirocco is wel baas qua snelheid hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
ChkDsk schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:13:
[...]

Backupje teruggezet en gaan. Had een S8, toen even een Nokia 6 (2017) en nu deze. Vond die Nokia 6 al niet een hele dramatische teruggang maar die Sirocco is wel baas qua snelheid hoor _/-\o_
Goed om te horen :) Ik denk dat ik flink ga twijfelen als het geen dual sim blijkt te zijn.
Het minpunt wat veel voorbij kwam was dat die vrij dun is aan de zijkant met de buiging in het scherm en dit niet fijn was. Wat vind jij er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

bramkn schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:16:
[...]

Goed om te horen :) Ik denk dat ik flink ga twijfelen als het geen dual sim blijkt te zijn.
Het minpunt wat veel voorbij kwam was dat die vrij dun is aan de zijkant met de buiging in het scherm en dit niet fijn was. Wat vind jij er van?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar maar gok dat het allemaal wel meevalt. Hoe je het ook wendt of keert zijn telefoons best wel vaak niet super ergonomisch. Ik vind m'n Galaxy S7 ook niet super vasthouden, maar om nou te zeggen dat ik er echt last van heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

bramkn schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:16:
[...]

Het dunne weet ik nog niet want heb hem eerst even in de bijgeleverde cover gestopt. Die op zich best wel prima is overigens.

De extreem afgeronde schermranden zijn inderdaad wat blauwig. Ik stoor me er niet aan want het ziet er wel erg chique uit. Dat "nadeel" neem ik op de koop toe, de software maakt alles weer goed eigenlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramkn
ChkDsk schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:27:
[...]

Het dunne weet ik nog niet want heb hem eerst even in de bijgeleverde cover gestopt. Die op zich best wel prima is overigens.

De extreem afgeronde schermranden zijn inderdaad wat blauwig. Ik stoor me er niet aan want het ziet er wel erg chique uit. Dat "nadeel" neem ik op de koop toe, de software maakt alles weer goed eigenlijk :)
Fijn. :) Ik hoop het morgen te gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChkDsk

ChkDsk

Beter laat dan morgen

bramkn schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:29:
[...]

Fijn. :) Ik hoop het morgen te gaan zien.
Ik zal je helpen hopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gister nog een berichtje via Facebook gestuurd naar Vodafone maar die stuurden me weer door naar de order telefoon lijn. Vanmiddag nog maar even bellen dan. Hopelijk dat de irritante klant uithangen nog iets oplevert, maar na een maand wachten ben ik er wel aardig klaar mee :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Hier was ik ook hoopvol gestemd na bericht van gisteren, maar geen track en trace ontvangen van MM. Ondertussen nog steeds op voorraad op de website :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Thomas schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:51:
Gister nog een berichtje via Facebook gestuurd naar Vodafone maar die stuurden me weer door naar de order telefoon lijn. Vanmiddag nog maar even bellen dan. Hopelijk dat de irritante klant uithangen nog iets oplevert, maar na een maand wachten ben ik er wel aardig klaar mee :').
Ik zou de order annuleren en snel bestellen bij één van de webshops die het toestel inmiddels op voorraad heeft.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ook Mediamarkt maar weer eens nagebeld. Blijkbaar word die vanaf gisteren pas weer opgepakt en zou ik nu dan de track en trace moeten krijgen (zeiden ze gisteren ook). Vervolgens aangegeven dat de bestelling al lange tijd op voorbereid voor verzending staat en of dat wel goed is. Volgens de medewerker absoluut pas sinds gisteren, niet dus: jip_86 in "[Nokia 8 Sirocco] Levertijden & Prijzen". Vervolgens gaf ze ook nog toe dat ik hem waarschijnlijk gehad had als ik hem gisteren besteld had. Vond ze helemaal niet raar ook dat bestellingen niet op volgorde afgehandeld werden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

XWB schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:57:
[...]

Ik zou de order annuleren en snel bestellen bij één van de webshops die het toestel inmiddels op voorraad heeft.
Ja hier zit ik ook aan te denken. Misschien een beter idee.

E: Vodafone weet nog steeds niks :/ . Ik wacht vandaag nog heel even af en daarna annuleer ik denk ik maar en bestel ik ergens anders. Ik word hier nogal moe van.

[ Voor 22% gewijzigd door Thomas op 17-05-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdBergh
Coolblue levert de single SIM. Ik voel me zwaar genaaid, omdat ik het vertik om met 2 telefoons rond te lopen.

Gelukkig kan ik mijn zus blij maken met een nieuwe telefoon voor haar verjaardag.

Ik ga maar eens kijken of ik de dual sim via een alternatief adres binnen kan halen, anders wordt het de ASUS Zenphone Z5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 22:00
Track&trace net binnen van de MediaMarkt. Had gisteren even een reply gestuurd op de vertragings mail en prompt vanmorgen antwoord dat het verstuurd wordt. Dit wordt een goed weekend! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
VincentvdBergh schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:53:
Coolblue levert de single SIM. Ik voel me zwaar genaaid, omdat ik het vertik om met 2 telefoons rond te lopen.

Gelukkig kan ik mijn zus blij maken met een nieuwe telefoon voor haar verjaardag.

Ik ga maar eens kijken of ik de dual sim via een alternatief adres binnen kan halen, anders wordt het de ASUS Zenphone Z5.
Zelfde hier. Kloten dat dit gewoon niet blijkt te kloppen. Al waren er genoeg signalen die er op wezen.
Ik ga hem waarschijnlijk toch houden. Android one in combinatie met de specs weet ik geen andere optie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdBergh
bramkn schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:53:
[...]

Zelfde hier. Kloten dat dit gewoon niet blijkt te kloppen. Al waren er genoeg signalen die er op wezen.
Ik ga hem waarschijnlijk toch houden. Android one in combinatie met de specs weet ik geen andere optie voor.
Ik ga op jacht naar een dualSIM variant. Ik zit er echt niet op te wachten om straks met 2 telefoons te lopen.

Ik ga niet 1 telefoon de hele tijd op doorschakelen hebben staan, en ik ga mijn prive sim echt niet opgeven.

Denk dat ik de dual sim gevonden heb op amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 16:31
Zal trouwens nu niet snel de prijs van de normale 8 gaan zakken? Dan wordt die ook wel een erg interessante optie tussen de midrangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou mijn wachten wordt eindelijk beloond, morgen wordt mijn toestel geleverd door Vodafone. Helaas ben ik er dit weekend niet dus mag ik naar alle waarschijnlijkheid tot dinsdag wachten :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKopt
Ik zit bij KPN nog altijd te wachten. Ze hebben aangegeven ergens volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RoyVi schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:07:
Zal trouwens nu niet snel de prijs van de normale 8 gaan zakken? Dan wordt die ook wel een erg interessante optie tussen de midrangers.
Die is natuurlijk al flink in prijs gedaald. Komt van 550-600 euro een jaar geleden, en is tegenwoordig vanaf 359 euro te koop.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik denk ook niet dat die nog veel goedkoper wordt. Verder, als je de gewone Nokia 8 afzet tegen de 7 plus, dan is 'ie eigenlijk alleen net een tikje sneller vanwege de processor. Ze kosten ongeveer hetzelfde en dan zou ik zelf stiekem meer naar de 7 plus neigen door het grotere display, de camera en het algehele design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Thomas schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:32:
Nou mijn wachten wordt eindelijk beloond, morgen wordt mijn toestel geleverd door Vodafone. Helaas ben ik er dit weekend niet dus mag ik naar alle waarschijnlijkheid tot dinsdag wachten :F .
Haha zit ons niet mee hè. Hier vandaag op 5min gemist. Busje stond nog in de straat om de hoek :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

jip_86 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:03:
[...]

Haha zit ons niet mee hè. Hier vandaag op 5min gemist. Busje stond nog in de straat om de hoek :/
Haha ja het is wat. Ach, nog even geduld kan er wel vanaf hier :p. Wilde het adres nog aan laten passen maar dat kan al niet meer. Ik kan hem in ieder geval bij de tweede poging gewoon op een PostNL punt laten brengen, hoef ik niet de hele dag thuis te zitten (waarom dat nou niet direct kan vind snap ik niet, maar goed)

Vervelend dat je de bezorger hebt gemist trouwens, maar morgen weer een dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
VincentvdBergh schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:51:
[...]

Ik ga op jacht naar een dualSIM variant. Ik zit er echt niet op te wachten om straks met 2 telefoons te lopen.

Ik ga niet 1 telefoon de hele tijd op doorschakelen hebben staan, en ik ga mijn prive sim echt niet opgeven.

Denk dat ik de dual sim gevonden heb op amazon.de
Kan je mij vertellen wanner je hem ontvangt of het inderdaad een dual sim is? En dan een linkje? Dan ga ik hem waarschijnlijk kopen. Verkoop ik deze wel verder of breng hem terug naar coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Oke blijkbaar wordt mijn toestel vandaag nog helemaal niet geleverd. De status is nog steeds 'uitleveren' en de T&T werkt nog niet. Zal volgende week zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Thomas schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 13:17:
Oke blijkbaar wordt mijn toestel vandaag nog helemaal niet geleverd. De status is nog steeds 'uitleveren' en de T&T werkt nog niet. Zal volgende week zijn dan.
Soms werkt de tt code gwn niet. De manier waarop tt in elkaar zit is niet heel erg goed. Heb op een locatie gewerkt waar je de kar naar binnen en buiten moest doen om zoiets te registereren. (Nfc of what ever) kan je vertellen dat de karren alleen naar binnen gingen wanneer het regende of buiten vol stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdBergh
bramkn schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 07:48:
[...]

Kan je mij vertellen wanner je hem ontvangt of het inderdaad een dual sim is? En dan een linkje? Dan ga ik hem waarschijnlijk kopen. Verkoop ik deze wel verder of breng hem terug naar coolblue
Helaas,

na contact met Amazon.de opgenomen te hebben blijkt dat zij zelf de single SIM verkopen, zelfde geld voor amazon.co.uk

Het zoeken gaat verder :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

VincentvdBergh schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:51:
[...]

Helaas,

na contact met Amazon.de opgenomen te hebben blijkt dat zij zelf de single SIM verkopen, zelfde geld voor amazon.co.uk

Suc6 met zoeken, maar er komt geen dualsim of hybridsim variant (zoals gsmarena beschrijft) van de sirocco. De sirocco heeft een fixed geheugen van 128Gb en een memory card kan er sowieso niet in... Vandaar ook geen dualsim variant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
VincentvdBergh schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:51:
[...]

Helaas,

Balen. :( Ik ga dan maar gewoon met 2 mobiele telefoons door het leven door de weeks tijdens werktijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
bramkn schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 23:51:
[...]

Balen. :( Ik ga dan maar gewoon met 2 mobiele telefoons door het leven door de weeks tijdens werktijden.
Dat is dusdanig onhandig dat ik die telefoon direct retour zou zenden. Er zijn alternatieven zat die wél dual sim zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

XWB schreef op zondag 20 mei 2018 @ 00:04:
[...]

Dat is dusdanig onhandig dat ik die telefoon direct retour zou zenden. Er zijn alternatieven zat die wél dual sim zijn.
Och, 1 in een rugzak is toch best te doen tijdens werktijden? Ik studeer nog en heb dus geen werktelefoon, maar zo zou ik het denk ik wel doen, ook om e-mail en dergelijken gescheiden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdBergh
Thomas schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:46:
[...]

Och, 1 in een rugzak is toch best te doen tijdens werktijden? Ik studeer nog en heb dus geen werktelefoon, maar zo zou ik het denk ik wel doen, ook om e-mail en dergelijken gescheiden te houden.
Als jij een job hebt waarbij je 24/7 bereikbaar moet zijn is het uitermate vervelend om met 2 telefoons te lopen.

Ik heb verschillende mail apps op mijn telefoon staan, 1 waar ik werk mail in ontvang, en 1 waar ik mijn privé mail in ontvang.

Daarnaast heb ik 2 whatsapp accounts (1 privé, 1 zakelijk en nee ga niet zeggen hoe ik dat op 1 telefoon doe)

documenten hou ik gescheiden door verschillende clouddiensten te gebruiken. Zakelijk zit het bedrijf waar ik voor werk helemaal vast aan Microsoft, dus daarvoor gebruik ik Outlook, Word, Excel en Onedrive.

Privé gruwel ik van Microsoft software dus heb ik andere mail en cloud applicaties. Het ging mij wat ver om ook daar nog voor een ander office pakket op mijn telefoon te zetten (heb nog wel ergens een licentie voor Polaris office liggen).

Privé foto's gaan direct mijn cloud in zodat ik altijd een back-up heb. Voor mijn werk hoef ik toch geen foto's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 22:00
Mijn MediaMarkt sirocco gisteren binnen. Single sim (uiteraard). Heerlijk toestel maar moet nog even geduld hebben. Dacht dat ik een moderne sim had waar ik een nano uit kon breken. Dinsdag op het werk maar even een nieuwe sim uit de kast halen en laten activeren :-) Bijna de schaar gepakt..
Prettige maar toestel (nu Note 3 met LineageOS). Kleiner scherm maar door de hogere resolutie minstens net zo prettig leesbaar.
Na alle apps installeren de settings van Nova launcher terug gezet en alles zit weer op zijn plek! Straks stuiterhoesje en screenprotector erop.
Een book hoesje was niet zo handig doordat je fingerprint sensor op de achterkant hebt. Dan maar iets minder beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Thomas schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:46:
[...]

Och, 1 in een rugzak is toch best te doen tijdens werktijden?
Brr :p maar puur uit interesse, waarom de telefoon niet retour zenden aangezien er tig alternatieven met gelijkaardige hardware zijn? Was Android One de doorslaggevende reden misschien?

[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 20-05-2018 17:15 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

XWB schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:14:
[...]

Brr :p maar puur uit interesse, waarom de telefoon niet retour zenden aangezien er tig alternatieven met gelijkaardige hardware zijn? Was Android One de doorslaggevende reden misschien?
Lijkt me wel. Eigenlijk het enige alternatief voor dit toestel is nu de Pixel 2 (XL) en die heeft ook geen dual sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
XWB schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:14:
[...]

Ik kom van een nexus 5x en daarvoor ook een nexus 5 gehad. Dus ja android one is voor mij doorslagevend. Wil niet afhankelijk zijn van bijv. Samsung om updates uit te rollen en vind stock android heerlijk.

Moet wel zeggen dat ik veel heb getwijfeld maar achja. Ik heb geen baan waarbij ik 24/7 bereikbaar moet zijn. En mijn collegas hebben natuurlijk gewoon mijn prive nr. Dus 40uur in de week met 2 telefoons is prima te doen. Alleen was dus niet mn eerste keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ach niets te klagen over Samsung verder hoor. Beveiligingsupdates komen ook altijd netjes binnen, maar vind het toch wel opmerkelijk dat Android P nu in de beta fase is, en de S7 waar ik vandaan komt nu monjesmaat de Oreo update begint te krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

jip_86 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 22:54:
Ach niets te klagen over Samsung verder hoor. Beveiligingsupdates komen ook altijd netjes binnen, maar vind het toch wel opmerkelijk dat Android P nu in de beta fase is, en de S7 waar ik vandaan komt nu monjesmaat de Oreo update begint te krijgen 8)7
Precies dat dus. Ik heb ook een S7 en die updates komen maar niet, ik vind dat er wel wat te klagen is dus. Verder zijn veel functionaliteit en UI updates die wel op de S8/S9 komen/kwamen niet te vinden op de S7. Ik vind het bijvoorbeeld vrij maf dat ze de Samsung Experience die op release op de S8 draaide niet op de S7 hebben uitgebracht. Dat soort ongein heb je met dit toestel in ieder geval niet. De S7 is voor mijn gevoel nooit vooruit gegaan qua software, sterker nog, hoe langer ik hem heb hoe trager alles wordt (ondanks meerdere factory resets en een minimale hoeveelheid apps en andere troep). Hij draait zelfs minder stabiel (d.w.z. meer en ergere slowdowns, lag, haperingen) dan de Nexus 5X van mijn moeder die een stuk ouder is en in theorie trager zou moeten zijn.

TL;DR: Ik heb echt geen vertrouwen in fabrikanten met een eigen skin. Voor mijn gevoel is de tijd dat een skin iets toevoegt (zoals HTC Sense vroeger) echt voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

XWB schreef op zondag 20 mei 2018 @ 00:04:
[...]
Helaas valt dat nogal tegen. De meeste hebben geen Qi, of geen AMOLED, of geen Android One, of geen 16:9. Eigenlijk is er geen enkele telefoon op dit moment die aan mijn eisen voldoet: Qi, AMOLED, Android One, 16:9 en SD-kaart slot of hybrid sim.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 00:22
GeKopt schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:58:
Ik zit bij KPN nog altijd te wachten. Ze hebben aangegeven ergens volgende week
Ook hier KPN en nog altijd wachtende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKopt
Neo-- schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:43:
[...]

Ook hier KPN en nog altijd wachtende
Zag wel dat de status op de website is : Vandaag besteld en morgen in huis.
Dus verwacht dan ergens vandaag toch wel bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier ook nog steeds niets van Vodafone behalve status uitleveren. Pinksteren is voorbij dus ik verwacht hem morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
GeKopt schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:49:
[...]

Zag wel dat de status op de website is : Vandaag besteld en morgen in huis.
Dus verwacht dan ergens vandaag toch wel bericht.
Dat is ook wat mij vanmorgen opviel.
Heb vanmorgen nog met KPN gebeld, maar ze zeggen nog niet geleverd te zijn door Nokia.
Vreemd dat dan toch "Vandaag besteld, morgen in huis" aan de orde is, terwijl er voor Pinksteren nog stond "Pre-order nu en als een van de eerste in huis"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Yesssss! De mijne is verzonden, komt morgen aan! Kan niet wachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
We zijn een stapje verder: Edit; Morgen 23 Mei tussen 18:30 en 21:00uur bezorgt

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DWS4BUD.png

[ Voor 29% gewijzigd door Neo-- op 22-05-2018 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKopt
Neo-- schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:53:
We zijn een stapje verder: Edit; Morgen 23 Mei tussen 18:30 en 21:00uur bezorgt
Bij mij tussen 11:45 en 14:00 :)
Jammer dat ik eerst moet werken. dus zie het pas al ik weer thuis ben.
Maar ben echt heeeeel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Pff, werd net wakker van de bel. Anyway, telefoon binnen! Zo op het eerste gezicht voelt 'ie heel degelijk aan, een stuk luxer dan mijn Galaxy S7. Nu even updaten en de boel overzetten, daarna lekker mee spelen!

Ook leuk trouwens, hij is echt nauwelijks groter dan de S7 maar het scherm wel. De lengte van de twee telefoons scheelt misschien enkele milimeters, de Nokia is wel wat breder.

[ Voor 29% gewijzigd door Thomas op 23-05-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
En binnen!
Vergeet niet om je nog even in te schrijven voor de gratis draadloze oplader:
https://myactions.eu/action.php?lang=sirocco-nl
Je kunt het 3e vinkje weg laten (dat je gegevens worden gebruikt voor reclamezooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Neo-- schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:40:
En binnen!
Vergeet niet om je nog even in te schrijven voor de gratis draadloze oplader:
https://myactions.eu/action.php?lang=sirocco-nl
Je kunt het 3e vinkje weg laten (dat je gegevens worden gebruikt voor reclamezooi)
Net ook gedaan! Hoop dat ze daar enigszins mee opschieten. Wel handig zo'n charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Fijn dat jullie em eindelijk binnen hebben :) voor mij gaat die vandaag retour. Geen dual sim is toch wel een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik zit nog steeds op het hek... Het probleem is, dat de telefoon die ik wil hebben niet bestaat... Ze hebben allemaal wel één of twee negatieve punten. In geval van deze is dat de camera en het feit dat er geen kaart slot in zit (of een hybrid sim). Zit ook naar een Sony te kijken, maar die heeft weer geen 16:9 scherm en geen AMOLED...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Wailing_Banshee schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:43:
Ik zit nog steeds op het hek... Het probleem is, dat de telefoon die ik wil hebben niet bestaat... Ze hebben allemaal wel één of twee negatieve punten. In geval van deze is dat de camera en het feit dat er geen kaart slot in zit (of een hybrid sim). Zit ook naar een Sony te kijken, maar die heeft weer geen 16:9 scherm en geen AMOLED...
Ik ga voor de Oneplus 6. Heeft eigenlijk alles wat ik wil. Geen stock android maar bijna is goed genoeg als er niks beters is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

bramkn schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:20:
[...]

Ik ga voor de Oneplus 6. Heeft eigenlijk alles wat ik wil. Geen stock android maar bijna is goed genoeg als er niks beters is. :/
Geen draadloos laden, en dat is de nummer 1 eis, als een toestel daar niet aan voldoet, hoef ik hem per definitie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 07:34:
[...]

Geen draadloos laden, en dat is de nummer 1 eis, als een toestel daar niet aan voldoet, hoef ik hem per definitie niet.
Voor mij geen dealbreaker gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Korte reminder/update! De draadloze charger wordt binnen 30 dagen bezorgd en je hebt alleen nog vandaag en morgen om aan de actie deel te nemen. Grijp dus je kans nu het nog kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nu in de aanbieding bij bol.com voor €629 aangezien er vandaag 15% korting is op Nokia smartphones
https://www.bol.com/nl/p/...o-zwart/9200000090173820/
Wordt pas zichtbaar in je mandje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De Sirocco is inmiddels naar € 687 gedoken, misschien dat we binnenkort € 650 gaan zien.

https://nl.hardware.info/...995/nokia-8-sirocco-black

Op zich niet gek, met € 750 was 'ie eigenlijk te duur om goed te kunnen concurreren.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Voor rond de 600 is het best een aardige deal. In het vaarwater van de OP6. Qua specs niet direct beter maar wel Android One en een design dat mensen misschien meer zal aanspreken.

E: Trouwens, zijn er hier mensen die mee hebben gedaan aan die wireless charger actie en al iets hebben gehoord? Ik namelijk nog helemaal noppes.

[ Voor 29% gewijzigd door Thomas op 18-06-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 21:31
zie m bij Amazon voor 599, waarom staat die niet in de prijslijst bij Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-05 12:10
Na een maand nog niets gehoord van die gratis draadloze lader. Lijkt me ook niet de slimste club: ze laten je doodleuk een antwoord sturen naar een noreply-adres. Duh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo--
gaitjan2 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 22:37:
Na een maand nog niets gehoord van die gratis draadloze lader. Lijkt me ook niet de slimste club: ze laten je doodleuk een antwoord sturen naar een noreply-adres. Duh!
Zelfde probleem hier.
Vanaf 23 Mei al aan het mailen met het bedrijf, terwijl de laatste mail 7 dagen geleden door mij verstuurd is, waar nog geen reactie op is

Overigens, dat als ik het NL adres google, kom ik op een ander adres uit.
https://myactions.eu/home.php?lang=nl-faq

[ Voor 11% gewijzigd door Neo-- op 26-07-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-05 12:10
TJa, daar staat dan ook:

"Hierna duurt het tot maximaal 60 dagen vooraleer u uw beloofde product in ontvangst mag nemen"

Mag, hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remuzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 10:31
Voor wie nog interesse heeft in dit toestel. Mijn MI A1 was aan een upgrade toe, en gezien de positieve ervaring die ik heb met Android One, heb ik zojuist een Sirocco besteld. In mijn ogen het beste Android One toestel. Oke de 835 is wel wat oud, maar nog steeds een dijk van een processor. 6 gig ram, 128 gig opslag. En een redelijk goede camera.

Vond alleen de prijs voorheen een dealbreaker. Maar zag dat hij bij Eglobal ivm naderende Black Friday enorm in de aanbieding is. Nog geen 290 euro voor dit toestel is echt geen geld: https://www.eglobalcentra...gb-simlockvrij-zwart.html

Heb hem vanochtend besteld, ben benieuwd wanneer ik hem krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 01:28
Nokia 8, single sim, in de kleur blauw nu voor € 174,99 bij E-Global. Gratis thuisbezorgd.

https://www.eglobalcentra...im-simlockvrij-blauw.html
Pagina: 1 2 Laatste