Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!
Okee, in de titel van het nieuwsbericht lezen we Nokia 9, maar wilde hem toch hier plaatsen:
nieuws: Afbeeldingen tonen onaangekondigde Nokia 9 met 5,3"-scherm

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!
This is it:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik vind hem eigenlijk erg tegenvallen qua looks. En zo'n hardwareknop vind ik eigenlijk ook niet meer kunnen anno 2017.Ergens hoop ik dat dit de Nokia 8 is en dat de Nokia 9 wat meer een wow-factor krijgt. Maar gezien de hardware die deze 8 aan boord heeft lijkt mij dat niet heel waarschijnlijk.

Jammer...

Edit: aaaannnnnd it's official! NPU heeft shots van de Nokia 8 webpage

Edit 2, toch niet... website is toch fake en geen launch vandaag

PaT wijzigde deze reactie 20-07-2017 09:04 (36%)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Gaargod
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:25
Volgens deze site begint het event om 19:30 (UK time). Kom maar op, ik ben benieuwd :)

http://nokiamob.net/2017/...on-august-16th-in-london/

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik hoop eigenlijk stiekem op een Nokia 7 met SD660, een enkele camera, maar wel met Zeiss optics en dezelfde sensor als de N8. En hopelijk een niet al te groot scherm voor ca 399,-.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

quote:
RutgerFR schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:03:
Nokia 8 nu te pre-orderen bij Coolblue, prijs 599 euro. Verwachte leverdatum 8-9-2017!

https://www.pdashop.nl/product/791144/nokia-8-grijs.html
Is in de andere drie kleuren ook al te vinden bij andere retailers, mi gusta grijs/silver...

Ga ik pre-orderen of niet!? >:)

My bad, ik liep iets te hard van stapel ;)

Vind het maar een rare release... zat er klaar voor, alles uitgesteld en na een kwartier ofzo ging het pas los. Nog geen bericht op de frontpage, weinig reacties in dit topic. Hopelijk brengt HMD Global / Nokia dit apparaat wel gewoon snel op de markt, want bij de 3310 en MWC-smartphones was dat natuurlijk niet het geval. Dat is ook daadwerkelijk het enige wat me nog tegenhoud om deze Nokia 8 niet gewoon te pre-orderen vanavond...

Nu nog even genieten van de Nokia 8-website en wat hands-on bekijken/lezen :) TS is weer geupdatet :)

• NNF
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22-02 20:24
Mooi toestel :) Vond de 5 en 6 al mooi, maar matige camera. Dan gaat deze mijn Lumia 950 vervangen, want het is nu helaas toch echt wel klaar met Windows Mobile.

Nu nog een kleur kiezen en een paar weken wachten :+

• Angermanagement
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 08-12-2019
quote:
B-Art schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:14:
Oei, goeie review. Camera blijkt erg goed!!
Absoluut.
Daar heb ik ook echt naar uitgekeken, om een review (met voorbeelden) te hebben van de camera. Het enige is dus die "out of focus" volgens hun. Iets waarvan ik zelf denk dat áls dit bij alle toestellen zo is, dat er wel een patch/update voor komt. Met de hardware zit het namelijk wel goed, dus ik neem aan dat ze dan software matig "on the go" wel zullen tweaken.

De camera is voor mij echt een dealbreaker, ik heb nu een china phone (Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition), maar die camera is echt beroerd vergeleken met high end toestellen (en ja, daar is de prijs ook naar maar toch).

• Angermanagement
Vanuit het andere topic, voor de geïnteresseerden:
quote:
RensvN schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:09:
[...]

Ik heb hem natuurlijk nog niet uitgebreid kunnen testen maar mijn eerste indruk is goed.
Ik heb alvast een korte review geschreven:
https://tweakers.net/productreview/169493/nokia-8-grijs.html

• RensvN
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 04-12-2019
quote:
@RensvN Na een dag spelen nog feedback voor ons Tweakers die in spanning wachten op wat meer info vanaf eigen bodem :)
Ik ben vandaag gewoon aan het werk geweest en heb dus nog niet heel veel tijd gehad. Ben er nu druk mee bezig en zal zsm met meer feedback komen.

• RensvN
Ik zal proberen om een wat uitgebreidere review te gaan schrijven.
Ik ben echter geen 'professionele tester' en schrijf de review gewoon als gebruiker.
Ik denk dat ik dan ook andere eisen stel dan andere Tweakers.

Mijn eerste indruk van de camera is eigenlijk best goed, ik heb een paar foto's genomen met mijn oude telefoon (Lumia 950) en met mijn Nokia 8 om te vergelijken.
Ik weet niet helemaal of de camera-instellingen gelijk staan maar het geeft in elk geval een idee.
In elk geval vind ik de kleuren van de Nokia 8 een stuk natuurlijker, zeker bij gebruik van de flitser in donkere ruimtes.

Onderstaand even een voorbeeld van beide foto's, wellicht staan de instellingen niet optimaal maar wat me wel opviel is dat ik bij de Lumia een scherpere foto krijg bij helder daglicht.

Nokia 8

Lumia 950

RensvN wijzigde deze reactie 01-09-2017 11:34 (38%)

• RensvN
quote:
chaoscontrol schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:32:
Even mijzelf quoten uit het andere topic.

[...]
Ik had in het andere topic al gereageerd maar ik weet niet zeker of je het had gezien.

Ik kan hem niet vergelijken met de Lumia 930 aangezien ik deze zelf niet heb gehad.
De optische beeldstabilisatie werkt echter prima.

• RensvN
Ik heb mijn review al iets uitgebreid, ik ben me er van bewust dat dit geen heel uitgebreide review is maar ik hoop toch dat het iets toevoegt.

https://tweakers.net/productreview/169493/nokia-8-grijs.html

• RensvN
Ik moet zeggen, hoe meer ik met de telefoon doe, hoe beter deze bevalt.

• RensvN
quote:
Angermanagement schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:56:
[...]

Daarom heb ik om meer foto's gevraagd. Ik denk dat hij niet op hetzelfde punt heeft laten scherpstellen, gezien de overbelichting van de lucht. In de video review van de camera zie je namelijk dat de Nokia 8 er wel goed mee overweg kan.
Zoals beloofd nog wat meer foto's.

Het was slecht weer en de lucht was behoorlijk donker, bij de eerste foto heb ik de camera iets meer op de grond laten scherp stellen en bij de 2de foto iets meer in de lucht.
Je ziet een duidelijk verschil op deze foto's:

Hieronder nog een paar foto's van de Nokia 8:

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

rens-br wijzigde deze reactie 04-09-2017 09:15 (4%)

• RensvN
Wellicht nog interessant voor de lezers.
Gisteravond toen ik naar bed ging heb ik mijn telefoon op mijn nachtkasje gelegd met 48% batterij, toen ik vanochtend wakker werd (+/- 7,5 uur later) stond deze nog op 44%.
Vandaag veel gebeld en ge-appt en de batterij is nog steeds 17%.

• RensvN
quote:
NetAmp schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:42:
Vreemd dat de Nokia 8 wel - vrij snel na aankondiging/lancering - wordt geleverd (misschien ook niet in grote aantallen, maar toch) en de Nokia 6 niet (behalve dual-sim uitvoering).
Zou ook schandalig zijn als ze iedereen warm maken voor het vlaggenschip en die dan vervolgens niet kunnen leveren...
quote:
Danny.G schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:18:
Zit standaard in Android inmiddels hè. :P Geen Nokia only dingetje dus.
Joh, dat wist ik niet. Danke!

quote:
mrbeegee schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:13:
Ik ben nog steeds benieuwd of je met het toestel FM radio via de ether kan ontvangen.
U vraag, wij draaien:

Oja enige wat ik echt ga missen aan m'n tig smartphones afgelopen jaren: notificatieledje :-(

CLB wijzigde deze reactie 06-09-2017 22:35 (12%)

Ben nog steeds impressed over de fotokwaliteit, maar vind de macro-stand wel echt beneden peil... Je kan hem niet direct bereiken, wat al wat apart is, maar moet via een submenu en macrostand werkt pas vanaf een centimeter of 10, waarbij macro bij mij een stuk dichterbij betekent. Ik houd van die stand, superscherpe foto's maken van objecten dichtbij en dergelijke, maar dat is toch wel wat jammer. Ga er uiteraard nog even verder mee spelen :) Heb 'm nu een dag 'normaal' gebruikt en wat wel opvalt is dat de plaatsing van de speaker voor mij (rechtshandig gebruik) niet fijn is, omdat deze wat vaak geblokkeerd wordt. Zowel in portret- als landschapmodus heb ik het nu al meerdere keren gezien. Bij het checken van websites en luisteren van muziekje, filmpje kijken op YouTube enzovoort. Ja je kunt het toestel wat anders vasthouden, maar dat doen we nog maar even niet, omdat er geen hoesje omheen zit. Al met al weer lekker verder spelen dit weekend :)

quote:
DC_Vincent schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:24:
Op Nokia's eigen site staat toch echt dat ook de 8 dual sim heeft.
Heb HMD Global een mailtje gestuurd over deze kwestie, ken daar wel wat mensen hoger in de rang :)

Zo dat ging rap:
"De toestellen die wij voeren zijn allemaal single sim + microSD. Melding op de website
zal worden aangepast aangezien wij geen dual sim variant op de markt brengen in Benelux."

CLB wijzigde deze reactie 09-09-2017 12:54 (26%)

• michellep77
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03-01 21:54
@Bull ik herken je gevoel idd wb het personaliseren via de live tiles. Dat was voor mij echt wel een belangrijk iets, wat ik echt mis bij IOS en Android.

@CLB ik ga je review even bekijken!
Ik heb even wat beter licht opgezocht:

M'n review is nagenoeg af: productreview: Nokia 8 Grijs review door CLB :)
Moet nog een keer in de avond naar buiten voor wat foto's en moet wat filmpjes maken en dergelijke, onder andere om OZO goed in beeld te brengen / in geluid te capturen. Ook de accuduur moet nog wat langer getest worden om een goed en compleet beeld te kunnen te geven, maar de rest is volgens mij redelijk beschreven d:)b Al met al vind ik deze Nokia 8 een zeer geslaagde 'nieuwe Nokia' high-ender, met hier en daar wat flaws.

• Frappuccino
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22:33
Oops, geen prijzen. :X

Op de Deense Nokia site is ie toch echt goedkoper.

Frappuccino wijzigde deze reactie 12-09-2017 22:38 (135%)

• Angermanagement
quote:
CLB schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:57:
Goed nieuws voor de mensen die een dualsim variant willen hebben, worden nu aangemaakt in de PW.
Bedoel je Pricewatch?

Angermanagement wijzigde deze reactie 13-09-2017 13:19 (5%)

• electrosmurf
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 27-02 00:15
Ik heb hem inmiddels bijna een week in bezit en zat al die tijd mee te lezen. Nu dus ook maar even een stukje ervaring delen. Ik ben na m'n eerste Philips telefoon die niet in staat was de tijd langer dan 3 uur te onthouden overgestapt op een Nokia. Via een die niet in de wasmachine kon, een C5, E7(stiekem de prettigste) en 1020 nu dus de 8. De 1020 begon nu echt té traag te worden en als ik updates over de 8 wilden checken hier crashte ie continu. Maargoed, de 1020 staat bekend om zijn camera dus heb ik even wat foto's gemaakt zoals iedere leek zou doen(zonder instellingen te veranderen). Hierbij zoveel mogelijk geprobeerd om het plaatje op het scherm gelijk te maken. 1e foto is 1020 daarna de 8.

(Met geen mogelijkheid scherp te krijgen, wellicht dat dat met macro wel gelukt was. Die had ik nog niet gevonden)

Afbeeldingen overigens expres niet verkleind zodat het origineel kan worden bekeken.

De kleurweergave van de 8 is naar mijn idee meer natuurgetrouw, maar overbelicht. Daar zal vast wel wat aan te doen zijn, maar dat zou naar mijn idee automatisch moeten gaan.

En een vraag voor de gebruikers, hoe is het met jullie pink in portrait modus? Ik moet zeggen dat ik de usb poort dan aardig voel na een tijdje. Een chamfertje had op z'n plek geweest denk ik. Plus dat dan een mooi optisch effect zou geven als ze dat na het anodiseren zouden doen. Het Chinese hoesje was daar ook scherp maar die kon ik bewerken.

Verder ben ik goed te spreken over de telefoon. Accu gaat lang mee, ongekend snel voor wat ik gewend was, mooi scherm, vingerafdruk scanner werk snel en waar het ook om te doen was; de mega hoeveelheid apps. Ik heb alleen nog niet getest waar het apparaat voor gemaakt is: bellen.
(Als dit niet hier moet of de foto's in een spoiler moeten (kan dat hier?) hoor ik dat wel)

• JWG1975
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14-11-2019
quote:
Lincor schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:24:
Zijn er mensen die de Nokia 8 als vervanger van Windows Mobile hebben aangeschaft, en dan met name de 950(XL)? Zo ja, hoe is jullie ervaring tot nu toe (met uitzondering van de apps, want dat er een app gap is is overduidelijk)?
Ja hier, vervanging van een Lumia 950 Windows 10 Mobile Insider slow ring.

Mijn ervaringen tot nu toe:

- camera vergelijkbaar (nog niet echt getest, maar uit de losse pols shots vergelijkbaar)
- veel sneller en veel meer responsive bij veel apps open
- Kan goed geintegreerd worden met Office services (O365, Exchange OWA, Sharepoint, Onedrive) ipv Google services (krijg alleen Cortana niet geinstalleerd doordat m'n Google play land niet op US wil blijven hangen)
- Toestel ging out of the box meteen de Augustus update downloaden
- Toestel heeft nu net september update gehad
- Android is wennen (zoeken naar instellingen, en alle notificaties down scalen kost gewoon weer tijd)
- Ik mis de consistentie in een compleet dark theme (apps en os)
- Scherm helderheid is net zo goed of zelfs beter in volle zon
- Accuduur is een verademing (veel screentijd omdat het toestel nieuw is) maar gemiddeld zeker nog 30-40% over rond 7u 's avonds (7u 's ochtends van oplader, geen tussentijdse laden)
-Whatsapp migratie is een no go. chat databases zijn niet compatible tussen Win10 Mob en Android versie van de app. Ik mis nu mijn chat historie op mijn Nokia 8.
- Build kwaliteit en gebruik van aluminium voelt meer premium dan de plastic achterkant van de Lumia.
- Fast charge 3.x is lekker snel
- USB C kabeltjes gewoon lekker hergebruiken
- Default camera app is bare bone basic (niet des Nokia's)
- scherm brightness is default erg fel, zelfs lager zetten houd het redelijk fel
- Android != Windows 10 Mobile. Beide hebben hun charmes en eigenaardigheden (is weer een os leren voor me)
- Belkwaliteit is wel echt Nokia. Subliem helder en met hele goede noise cancelation. Collega's zeggen dat ik beter te verstaan ben met de Nokia dan de Lumia
- Apps (defaults zoals Twitter, Instagram en andere bekende apps) hebben meer opties (maar ook meer promoted/advertised spul tussen content dan op Win10)n op Win10)

Kort samengevat, ik ben een Windows 10 fan maar voor een consument is het geen platform meer (mede door app gap en declining support van app makers). Ik ben blij met mijn overstap en leer wel weer leven met eigenaardigheden en mogelijke tekortkomingen.

Zover mijn beleving na een week het toestel in bezit te hebben en te gebruiken.

• NNF
quote:
Lincor schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:24:
Zijn er mensen die de Nokia 8 als vervanger van Windows Mobile hebben aangeschaft, en dan met name de 950(XL)? Zo ja, hoe is jullie ervaring tot nu toe (met uitzondering van de apps, want dat er een app gap is is overduidelijk)?
Ja, hier :) Ik kom van een Lumia 950. Zomaar wat random observaties:

- Toestel voelt een stuk sneller aan, alles loopt veel vloeiender. Switchen tussen apps is instant.
- Ik kan de apps toch niet helemaal achterwege laten ;) Er is natuurlijk een app gap, maar ook van de apps die wel beschikbaar waren voor Windows merk ik nu dat de Android-versies gewoon vele malen beter in elkaar zitten. Je hoeft geen 30 sconden meer te wachten tot Facebook is opgestart, een video versturen via WhatsApp is geen proces van minuten meer, bij de bankieren-apps kun je ineens alle handige features gebruiken die ze sinds 2013 hebben toegevoegd :)
- De camera is vergelijkbaar, hoewel ik persoonlijk de 16:9 foto's van de Lumia mooier vond. De Nokia kan ook wel 16:9, maar dan met 8MP.
- De accuduur is een echt een hele grote verbetering. Haal zonder heel veel moeite twee dagen, waar de Lumia vaak in de avond al 'Tot ziens' zei :P

Er zijn ook wel wat dingen die ik mis aan de L950/W10:
- Het OLED scherm. De Nokia 8 heeft een prachtig LCD scherm, daar niet van, maar het is toch niet hetzelfde... vooral 's nachts met Glance aan zie je het verschil.
- Ik sync mijn foto's met OneDrive, net als op Windows. Als ik op Windows een foto verwijderde dan vroeg hij of de foto ook van OneDrive moest worden verwijderd, maar op Android moet ik zelf mijn OneDrive opschonen.
- Als er een notificatie is dan lichtte op de Lumia het scherm op zodat ik kon zien wat er aan de hand was (telefoon ligt 9 van de 10 keer naast me). Android houdt het scherm gewoon zwart.

• michellep77
quote:
Ski.... schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:02:
[...]

En voor meer mede lumia eigenaars.... Welke app is dat?
Transfer contacten. Had gewoon gezocht in de play Store, op contacten overzetten.

• stef07
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 02-10-2019
Bij mij werkte de stappen perfect! Heb nu keuring percentage van de batterij bovenin

• stef07
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 02-10-2019
quote:
michellep77 schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:56:
Vooral de kwaliteit vd front camera valt me op.
Zelfde sensor als de twee aan de achterkant.
quote:
Live bokeh nog niet gebruikt, kon het even niet vinden haha
Onderin camera-icoontje aanklikken (die boven de sluiterknop) en kiezen voor 'livebokeh'.
quote:
Hoe kun je daar achteraf nog mee bewerken?
Tot nu toe alleen Google Foto's gebruikt. Desbetreffende foto aanklikken, bewerken, 'bokeheditor'.

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23:32
quote:
kruila schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:37:
is de mat-blauwe stroever dan een glimmende nokia 8?
Mat blauw en grijs zijn al lekker glad. De glans blauw en koper die nog moeten uitkomen zijn nog gladder want daar zit helemaal geen structuur op.

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

• RensvN
Ter informatie:
Ik doe +/- 1,5 tot 2 dagen met de accu van mijn telefoon.

Hieronder, een oversicht van het gebruik in een 'werkweek':

RensvN wijzigde deze reactie 18-09-2017 16:26 (7%)

quote:
Ik zag 'm voorbijkomen. Mooi ding wel, maar niet dat ik zeg: "Shit net m'n Nokia 8 betaald", eerlijk gezegd.

• Frappuccino
quote:
B-Art schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:15:
[...]

Ik wacht het toch nog ff af :) al vind ik ik de 8 ook wel mooi, teveel keus in 2017 :9
Toen ik recent op dat toestel wees werd ik nog voor gek uitgemaakt.

• michellep77
Yup... Heb er genoeg gehad. Bijna 20 jaar Nokia inmiddels. Ooit begonnen met een koelkast van mn vader 2110. Daarna vast een 3210 oid
De 8310
E70 met toetsenbord
Echte leuke ladyphone 7370
N73
Navigator
Omdat ik toch een smartphone wilde, een iPhone. Jaartje gebruikt.
Lumia 800
Lumia 950
Nokia 8

Dus, eh, ja echte Nokia fan haha

quote:
CLB schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:42:
Afgelopen dagen in Rome rondgehobbeld met de Nokia 8 in m'n zak, zal nog wat extra foto's posten.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:29

rens-br

Moderator Mobile & IN
@Boermansjo Micro-SD kaarten tot 2TB zijn er nog niet, dus die zal je nog nergens vinden. Coolblue geeft het formaat kaarten aan wat momenteel verkrijgbaar zijn, terwijl de TS het maximale formaat van de standaard weergeeft. De Nokia 8 ondersteund de SDXC standaard en die schrijft kaarten tot 2TB voor:
quote:
Een SD Extended Capacity (SDXC™) kaart is een SD™ kaart gebaseerd op de SDA 3.0 specificatie.

SDXC capaciteiten zijn van 64GB tot 2TB

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16:52
quote:
rens-br schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:00:
[...]
Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb geen dual sim toestel en ik gebruik de app dan ook niet.
Heb het inmiddels kunnen testen en de binnenkomende oproepen worden netjes vertaald naar een contact ongeacht of die in de gewone of de werk/island lijst staat :D

• evilution
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
quote:
bacardifrans schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 00:18:

Iemand soortgelijke ervaring en oplossing?
Wat dacht je van niet fietsen en bellen tegelijk maar gewoon met je volle aandacht aan het verkeer deel te nemen?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frappuccino
Weet iemand of er ook een "find my Nokia" app/iets is waarmee je je telefoon terug kunt vinden of blokkeren?

• Folkifoon
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 04-04-2019
En was er 19.05 winkel ging 19u dicht. Gelukkig zitten ze in de straat morgenochtend weet ik meer... Ben wel benieuwd hoe ze er aan komen mocht hij er inderdaad zijn (heb natuurlijk gewoon order bevestiging gehad maar misschien wel foutje van iemand geweest bij het op voorraad brengen van een blauwe of grijze ofzo)

===edit====

zojuist gehaald, hij is echt koper:

https://ibb.co/fF0fvb

https://ibb.co/m3zJgG

De kleur moet ik even aan wennen :) Voor mijn gevoel niet veel gladder dan de grijze/blauwe.

Folkifoon wijzigde deze reactie 03-10-2017 10:59 (24%)

• JWG1975
quote:
Of the Arte Black, die volgens https://nokiapoweruser.co...y-just-leaked-two-images/ gelekt is.

Of je doet er een rood hoesje omheen, zoals ik: https://www.instagram.com/p/BZy89HYlxk0/ Al weet ik niet of dat lekker kleurt met koper... ;)

• René H
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 27-02 11:32
quote:
michellep77 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:31:

Is er ergens een site oid waar je launchers kan vergelijken wat je ermee kunt?
Nog een aanvulling, YouTube is een enorme bron van informatie om ook visueel vergelijkingen en verschillen te zien.

Nee niet mogelijk :)

• RobbyTown
quote:
rens-br schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:21:
[...]

Ik hoor en lees goede verhalen met Google Play: Island, is nog wel een unreleased app, maar hij werkt prima.
Deze persoon toch niet: Noclaim71 in "[Nokia 8] Ervaringen & Discussie" :|

RobbyTown wijzigde deze reactie 06-10-2017 14:33 (60%)

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

• Berpie74
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 21:09
quote:
iamry schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:59:
Maar nu even serieus... Is de camera nu echt zo slecht zoals ze zeggen of zijn de meesten hier gewoon verwend omdat ze overstappen van een lumia ???
De camera is gewoon goed en met de Google Camera app zelfs fantastisch. Ik durf zelfs te stellen net zo goed als die van de Lumia 950 (die ik zelf ook bezit).

https://1drv.ms/f/s!Apj2blzUUCyvk-heG04Pnjbpl0RymQ

Een aantal voorbeelden van de foto's. De bovenste zijn met de Nokia Camera app gemaakt, de onderste met de Google camera app. In beide gevallen zijn de foto's scherp, maar de kleuren met de Google app zijn meer natuurgetrouw.
Beetje trots, mn Nokia 8-review staat in reviews: Gebuikersreview van de Maand - September 2017

• Lincor
  • Laatst online: 10-05-2019
quote:
lowiesjie schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:34:
[...]

Als je de outlook app voor android gebruikt kan je aanvinken om ook contactpersonen te syncen. Komen deze dan niet automatisch in je telefoonboek te staan?
Misschien wel, maar heb besloten om gewoon volledig Google over te gaan. Heb altijd dubbel mail gehad (Outlook en Gmail), en onder WP was het Outlook en ga nu dan over naar Gmail. Tenzij ik volledig niet er aan kan wennen, dan ga ik kijken naar de Windows apps (mail, agenda, notities, etc.).

Ga gewoon de omgeving zoals Android (Google) het wil gebruiken, met zo min mogelijk apps van derden om iets wat Android heeft te vervangen. Ben ook totaal niet van het rooten, launchers, etc. Privacy zal altijd een ding zijn, maar je maakt me niet wijs dat het bij WP en / of Apple nu allemaal wel goed is afgeschermd.

On-topic: Die accu van de Nokia 8! Wat een verademing!

• Lincor
  • Laatst online: 10-05-2019
quote:
technoaddict schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:34:
Ik heb voor mijn Nokia 8 een hoesje om de telefoon heen zitten. Zo één waarin je ook je bankpasjes kwijt kan :)
Maar ik irriteer me steeds meer aan de moeite die ik moet doen om de knoppen te kunnen bedienen aan de zijkant van de Phone.
Nu heeft de Phone natuurlijk gorilla glas en is het behoorlijk krasbestendig. Maar goed, een nieuwe Phone ben je natuurlijk zuinig op. Vooral de 1e weken ;)
Maar hebben jullie de Phone zonder hoes of screen protector in de broekzak? Of gebruiken jullie toch wel enige vorm van protection?
Als het goed is komt vandaag mijn (tijdelijke) hoesje binnen (want de Nokia 8 is toch stiekem echt heel glad!). Heb ooit wel eens een book case geprobeerd, maar daar vond ik de telefoon veel te dik van worden. Past dan niet goed in mijn broekzak ook. Sindsdien eigenlijk alleen hoesjes gebruikt. Screen protectors heb ik nooit gebruikt, en tot op heden toe ook nooit problemen mee gehad (even afkloppen :9 ). Maar mijn telefoon zit ook altijd in zijn uppie in mijn rechter broekzak.

• Olivier18
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-02 08:50
quote:
technoaddict schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:34:
Ik heb voor mijn Nokia 8 een hoesje om de telefoon heen zitten. Zo één waarin je ook je bankpasjes kwijt kan :)
Maar ik irriteer me steeds meer aan de moeite die ik moet doen om de knoppen te kunnen bedienen aan de zijkant van de Phone.
Nu heeft de Phone natuurlijk gorilla glas en is het behoorlijk krasbestendig. Maar goed, een nieuwe Phone ben je natuurlijk zuinig op. Vooral de 1e weken ;)
Maar hebben jullie de Phone zonder hoes of screen protector in de broekzak? Of gebruiken jullie toch wel enige vorm van protection?
Ik gebruik deze https://www.coolblue.be/n...a-8-back-cover-zwart.html als cover, zeer tevreden van want de knoppen zijn niet afgedekt, waardoor ze goed indrukbaar blijven.

Voor een screenprotector had ik deze https://www.coolblue.be/n...ed-gehard-glas-zwart.html maar ik heb deze terug gebracht omdat hij niet goed reageerde op touch-input, en als de lader in zat helemaal niet meer. zeer vreemd. Er zat ook een soort patroon op het glas dat in het licht zichtbaar was, waar ik me aan ergerde.
Dit is een screenprotector met zelfklevende tape op de randen, en geen adhesie op het scherm, vermoedelijk om de kromming op te vangen en toch het volledige scherm te bedekken.

Andere telefoon, maar zelfde soort screenprotector voor curved schermen:
https://www.tomsguide.com...rs-tested,news-25010.html
quote:
However, the bigger issue is reduced touch-screen sensitivity. This effect is not so bad that it makes the S8's display unusable, but some light swipes and taps that a standard S8 had no problem recognizing suddenly didn't register.
en
quote:
The reduced responsiveness seems to result from a small air gap between the screen and the protector, as only the perimeter of the protector actually has adhesive.
Wat ik dus duidelijk merkte.

edit: typo's

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 13:55
Omdat het topic al aardig lang is heb ik eerlijk gezegd niet de tijd genomen om te checken of het al gevraag en/of beantwoord is.

Vandaag mijn Nokia 8 binnen gekregen, de staal grijze versie... nog niet heel veel mee kunnen spelen maar eerste indrukken erg goed. Bouwkwaliteit toppie, mooi scherm, mega vlot in de bediening.

Wel met een beetje pijn in mijn hart de Lumia 950 hierdoor afgeschreven, fijnste toestel wat ik tot nu toe heb mogen bezitten, heel erg jammer dat het einde verhaal lijkt voor voor Windows Mobile... ik was (ben) er groot fan van, heb lang volgehouden maar aan een dood paard valt niet te trekken.

Maar ik loop tegen een probleempje aan, als ik de telefoon aan mijn Windows pc koppel lukt het mij niet om de telefoon zichtbaar te krijgen als 'removable storage' om wat bestanden over te kunnen zetten. Ik zie alleen maar een 'CD ROM' station, ik probeer dan de driver te installeren maar dan lijkt er niets te gebeuren?

Iemand dit aan de hand gehad en de oplossing weet? Ik heb uiteraard al gegoogled maar ik kan niets nuttig vinden...

Okay dan... aangesloten op een USB2.0 poort ipv USB3.0 en nu werkt het wel 8)7

MicGlou wijzigde deze reactie 12-10-2017 19:07 (23%)

- Geen notificatieled
- Nee geen bevestiging
- Perfectomundo

• RobbyTown
quote:
Rigs schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:09:
- Ontbreken van notificatieled (lijkt me heel onhandig)

Er is misschien nog hoop:

https://twitter.com/bumTUNA/status/910035640506617856

https://forum.xda-develop...led-notification-t3666595

Ik ga deze telefoon deze middag gaan halen :9 RIP veel biertjes, zal dus wortelsap worden de volgende weekends 8)

Ik denk dat je gewoon blij zal worden (hopelijk ik straks ook), zeker bij het elke maand zien van beveiligingsupdates en Oreo ook weldra.

Stiekem hoop ik dat ze nog iets doen aan de camera app, maar voor de rest top telefoon denkik

Die render van nokia 9 die gisteren op de tweakers homepagina stond had ook geen 3.5 mm jack ... dus das ook nog blijkbaar een voordeel tegenwoordig of een feature om dit nog te mogen hebben.

nieuws: Renders tonen mogelijk Nokia 9-smartphone zonder 3,5mm-aansluiting
Betreft je LED notificatie. Hoe belangrijk is die nou echt?

Stel er knippert een lampje, kan een berichtje zijn mail of gemiste oproep.

Je moet als nog kijken wat het is en als je toch kijkt (daar heb je dan toch de tijd voor anders doe je het niet).

Zonder LEDje ik kan er wel meeleven.

• nXXt
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16:05

nXXt

Carpe omnia

LG doet toch weer hun eigen sausje over Android, al lijkt het doorgaans niet bijzonder ingrijpend te zijn.

Daarnaast is het wel weer een net iets hoger prijspunt.

• Udrene
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22:20
En ik hoop een camera-update :9~
Voor zulke content bestaan toch geheugenkaartjes...? :)

• JWG1975
quote:
Udrene schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:32:
Weet iemand misschien de exacte locatie van de NFC-chip? Ik loop soms te klooien met contactloos betalen. ;) Een snelle search op internet levert niet echt goede resultaten op.
Onder het Nokia logo ter hoogte van de I en A.

• JWG1975
quote:
Udrene schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:56:
[...]

Bedankt! Uit nieuwsgierigheid, hoe weet je dat? ;)
Proefondervindelijk uitgevogeld. Door met NFC sticker over de behuizing te glijden en te kijken waar waar mijn nfc reader app de content uit de sticker kon lezen.

Uiteindelijk onderzocht omdat ik telkens contactloze betalingen met mijn Nokia 8 zag mislukken in de winkel (ik ging er toen vanuit dat hij naast de camera op de achterkant zat.

• Udrene
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22:20
quote:
Erik11 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:30:
Kan iemand me zeggen of de camera in ieder geval beter is dan die uit mijn huidige samsung S6? (Ik ben alle 29 pagina's al door aan het lezen inmiddels)

Mijn geduld voor de V30 raakt op en ik ben ook op het punt aanbeland dat ik misschien niet meer de release prijzen uit het high end segment wil betalen, maar ik ga er dan wel vanuit dat de Nokia 8 een flinke stap voorwaarts is t.o.v. mijn huidige S6, klopt dit volgens jullie?
Ik denk niet dat de camera van de 8 slechter is maar de S6 maakt wel sneller foto's en ze lukken ook vaker. Daarom hoop ik dat ze nog met een goede update van de camera-software komen. Ze zijn nu vaak onscherp. De Pixel app die hier een paar keer langsgekomen is maakte bij mij geen verschil. Zelfs een foto maken met Whatsapp gaat sneller dan de Nokia camera app.

• michellep77
Vandaag een smartphone fotografie workshop gehad. Was erg leerzaam, zelfs terwijl ik dacht al best handig ermee te zijn. (Oa gebruik van een raster, focuspunt, camera ondersteboven houden om bepaalde foto's te maken)

2 apps die ik niet kende (jullie wellicht wel)
Snapseed, voor het bewerken van de foto, erg uitgebreid!
Prisma, vooral heel uitgebreid met filters (deels wel betaald)

Aantal heel toffe foto's gemaakt en persoonlijk merk ik hier eigenlijk geen verschil in met mn Lumia 950. En dus gewoon met de app van de telefoon zelf.

Het lukt me alleen niet ze hier te krijgen... Mocht iemand ze hier willen zetten kan ik ze evt mailen.

En, het extra leuke, je moest je lader/powerbank meenemen. Kreeg ook wat tips om batterij te sparen.
Ik heb m vanochtend 8u van de lader gehaald, toch best wat foto's gemaakt, bewerkt etc en staat nu nog op 44%, daar waar de anderen die meededen tijdens de workshop al bij moesten laden...

• mindfreaker
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20:05
Ik heb ook geen problemen met bellen en ruis met de carkit in mijn Opel Astra (bj 2017). Kraakhelder geluid, beter als met mijn iPhone 7. Maar daar had ik zonder carkit ook problemen mee, dus misschien had de iPhone een hardware issue.

Wat betreft de camera. Ik krijg er fantastische shots uit, alleen qua HDR deed de iPhone het beter. Gebruik ik de Google Camera app dan zijn de foto's weer beter als uit de iPhone 7. Het is duidelijk puur software.
Voor algemeen gebruik (dagtrip foto's) is de stock app ook al erg goed en maakt deze mooie foto's, alleen de shutter-lag is soms erg hoog bij de Nokia 8. Dit merk ik bij het maken van foto's van onze kleine meid. Het is volgens mij de autofocus die dan geen focus krijgt en daardoor duurt het even.
quote:
NetAmp schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:27:
Bij Media Markt de Nokia 3, 5, 6 en 8 naast elkaar gezien.

Alleen de 8 toonde iets van een "Glance" display in standby modus. Zou het aan het type LCD-display liggen en/of de gebruikte (Snapdragon) chip set?

Ik meen mij te herinneren dat sommige Lumia's ook niet beschikten over Glance en dat iets met het scherm te maken had.
Er zit glance op de Nokia 8, alleen het toestel heeft geen OLED scherm, dus het backlight is altijd aan. Daarom heb ik glance uitgezet, want met de adapter aangesloten schijnt het beeld door de hele slaapkamer. Tevens vind ik de informatie op het glance display erg summier.

mindfreaker wijzigde deze reactie 24-10-2017 08:04 (32%)

• michellep77
Thanx @nXXt !

Hoop dat jullie er wat aan hebben, tips altijd welkom.

Vraagje, gebruikt iemand het persoonlijk woordenboek?

Bij Iphone (kwam ik gister achter) kun je bijv een hele zin of stuk tekst hierin opslaan en dan een snelkeuze toets combinatie ervoor kiezen.

Ik heb wel gevonden bij persoonlijk woordenboek dat je eea kunt typen, snelkeuze combinatie eraan kunt geven, maar als ik die snelkeuze combinatie dan ergens typ komt er niets.

En is er een noodsignaal wat je uit kunt laten zenden? Bijv door 5x op de uitknop te drukken?

michellep77 wijzigde deze reactie 24-10-2017 17:47 (76%)

• MrDucky
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 26-02 21:43
En zojuist is er een Open Beta voor Oreo geopend voor de Nokia 8

Source: https://twitter.com/sarvikas/status/923118442533793792

Registreren via de nokia website: https://www.nokia.com/en_int/phones/betalabs

2600K @ 4.7 GHz, 2x8 GB G.Skill Trident X 2400MHZ DDR3, Asus Maximus V Gene, Gainward GTX1070 Phoenix, 1x Crucial C300 256 GB, 2x WD Black Caviar 640GB Raid 0, 1x WD 2.5 Inch 1TB, Fractal Design Define Mini C, Corsair TX-750, Asus Xonar D2X.

• e-calc
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Net de bèta gedownload, en de camera focust nu een stuk sneller zowel de standaard camera als open camera morgen op mijn werk verder testen

• Voxxie
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 27-02 12:04
quote:
michellep77 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 05:58:
Ik vroeg me af hoezo je ervoor kiest om een (nog niet complete? Nog niet bug vrije? Als ik het goed begrijp) te installeren ipv wachten?

Puur uit nieuwsgierigheid (en om de afweging te maken of ik zelf wacht of ook ga installeren)
Ik ben een blijf een techneut en wil altijd voorop lopen ;)
Ik ben zelf ook (Net zoals zovele met een Nokia 8 ) afkomstig van een Windows Mobile toestel (800 > 900 > 930 > 950XL > Elite X3 en dan nu een Nokia 8 Dual Sim) en daar had je het Insiders programma. Dit lijkt er een beetje op ;)

Voxxie wijzigde deze reactie 26-10-2017 08:23 (0%)
Reden: Typo

• e-calc
  • Niet online
Meldingen weg. Tandwiel in melding/Android channel/geavanceerd/op het vergrendelscherm/helemaal geen melding weergegeven

e-calc wijzigde deze reactie 26-10-2017 13:43 (4%)

• Morgoth
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:08
quote:
CLB schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:03:
Notificatie even ingedrukt houden en dan kiezen voor 'geen meldingen weergeven'?
https://tweakers.net/ext/f/kvRl2vnYIeTXd5JLg0LvufD3/thumb.png

Dit doet dus niks. Nou ja, zal wel weggaan bij de final release.

"Never give children a chance of imagining that anything exists in isolation. Make it plain from the very beginning that all living is relationship." - Aldous Huxley

• e-calc
  • Niet online
quote:
Morgoth schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:48:
[...]

[afbeelding]

Dit doet dus niks. Nou ja, zal wel weggaan bij de final release.
En dan nog op
Android channel/geavanceerd/op het vergrendelscherm/helemaal geen melding weergegeven

• Rigs
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19-02 14:01
quote:
MrDucky schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:37:
Hoe is batterylife tot dusver compared to nougat?
iets beter denkik, met dat in oreo veel achterliggende apps gewoon worden stop gezet

wat ik wel opmerk, bij unlocken van de nokia 8 en bij verschijnen van Glance en dan 1 seconde erna weer unlocken dat er wat lag is op de standaard nokia launcher

dus zit weer op Nova Prime, hier ook minimaal merkbaar maar minder

• YummietheMummy
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 14-02-2018
quote:
Morgoth schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:45:
Weet iemand hoe je met die beta Android 8.0 die 'ready to collect your opinion' notificatie weg krijgt? Behoorlijk irritant. Zeker ook omdat er ook al nu standaard android 8 notificatie is die je vertelt welke apps er op de achtergrond draaien (dat wist ik zelf ook al Google, dank voor de info).
Settings -> apps and notifications -> app info -> die akelige feedback app zoeken en tappen en force stop. Volgens mij duikt ie dan wel weer op als je je nokia herstart maar dan kun je hem weer force stoppen :)

• Joarie
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:32
quote:
Stomme vraag, maar had je hem ook even aan het stroom gelegd? Ik zag hetzelfde fenomeen toen ik de Okt update binnenhaalde en vond dat stap 2 erg lang duurde.

Wellicht dat ook een openstaande app de boel tegenhoudt?

Without engineers science is just philosophy. Elk welkwoord zijnt gelijk!

• popper
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 27-12-2019
Hehe uren is idd wat overdreven, maar begon een beetje geirriteerd te raken ;) Bij mijn nexus 5 was het downloaden, installeren en rebooten altijd zo gebeurd en altijd met een werkende voortgangs indicatie.

Heb een hard reset gedaan en idd aan de adapter gehangen. Dat leek te helpen.

De eerste keer bleef hij weer hangen bij stap 2 waarna de installer zelf schijnbaar gestopt was. Ik kreeg weer de system update notificate (weer augustus 2017). Deze nog een keer uitgevoerd en nu is het wel goed gegaan. Echter duurde het alsnog zeker 15m en er was geen enkele voortgangs indicatie (was ineens klaar).

Hij is nu met de update van september bezig. Weer in stap 2 zonder voortgangs indicatie. Ik wacht het gewoon even af.

Thanks.

• Catnap75
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23-01 16:58
quote:
tim_1624 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:29:
Vraagje, bij BelSimpel is de dual-sim versie te verkrijgen van de Nokia 8 en deze is +-50 euro goedkoper dan de single-sim versie. Waarom is dit en zijn er daarom nog meer verschillen dan alleen het simkaartslot?
Bij mijn weten is er alleen maar een dual-sim versie. Ik heb wel winkels gezien die in de beschrijving zeggen dat het een single-sim is, maar volgens de Nokia-website is er maar één versie. Het is dual-sim of sim+sd-kaart, dat is hetzelfde.

• e-calc
  • Niet online
quote:
RutgerFR schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:18:
Ik ben weer terug naar Android 7, na een korte uitstap na de Oreo Beta. Ik had wel wat probleempjes:

1. Rare lags, stutterings
2. Whatsapp Video werkte 9 van de 10 keer niet. Dan nam ik iets op en dan deed het beeld het niet, je kreeg gewoon een 'still' te zien, geluid werkte wel. In Nougat werkt alles weer goed en soepel.

Hopelijke is dit bij de final release opgelost. :)
En heb je het gemeld via de feedback app?

• Meester_J
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14:38
quote:
Voxxie schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:48:
[...]

En de dual sim van de media markt is een single sim 😉

Er zijn echt twee versies in Nederland.
Hier wordt duidelijk uitgelegd hoe het zit:

http://nokiatips.com/2017/10/04/nokia-8-model-numbers/

Het typenummer staat in miniscule lettertjes op het toestel aan de achterkant. Ik heb de TA-1012, dit is de single-sim variant. Er past simpelweg geen simkaart op de plek van de micro-SD in de tray. De meegeleverde manual in het Nederlands is voor beide modellen. Hoewel het er dus op het eerste gezicht op lijkt dat er twee sims in kunnen, is dit niet het geval.

Meester_J wijzigde deze reactie 27-10-2017 15:30 (42%)

• Frappuccino

• JWG1975
Even waarschuwing. Als je op Schiphol door de doaune gaat, kan het zijn dat je telefoon door een herscan moet omdat ze het niet vertrouwen. Combi van een metalen tussenplaat, koperen heatsink en liquid cooling ziet er op de x-rays denk ik verdacht uit. Maar na herscan mocht telefoon gewoon mee, gelukkig.

En dat terwijl er over een koffertje vol met IoT ontwikkelbordjes, kabeltjes en snoertjes niet moeilijk werd gedaan. (Die leverde in Roemenie weer juist vragen en herscans en swaps op en de telefoon juist niet).

• KVanL
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:42

KVanL

Alles is relatief

Voor wie benieuwd is hoe de Nokia 8 er van binnen uitziet:

YouTube: Nokia 8 Teardown - Screen Repair and Battery Replacement

Gezocht: kapotte Nokia 8 (V&A)

• ChromeFR
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 26-02 18:03

ChromeFR

Qui est l&#039;exemple?

Ik moet even kwijt wat een fantastische telefoon dit eigenlijk is, oké moeders mooiste is hij niet en het beperkte Always-on display is een groot gemis... maar wat is het apparaat razendsnel en 'smooth'. Heerlijk geen skin van Samsung of LG, maar een pure Android ervaring. Het scherm is daarnaast prachtig, ik heb liever een hoogwaardig IPS-LCD scherm (zoals in de Nokia 8) dan een OLED scherm waarbij het scherm na een tijd inbrandt (image retention).

Het afgelopen jaar heb ik een LG G6 en een Samsung S8 gehad, dus goed vergelijkingsmateriaal. Hoewel deze toestellen een aantrekkelijker design hebben bevalt de Nokia 8 mij veel beter, om over de fantastische batterijduur nog maar de zwijgen.

Als dit een voorbode is voor de kwaliteit van HMD dan belooft dat nog wat voor de toekomst van de Nokia toestellen. :)

• Joarie
Een klein irritant puntje is dat de OK Google functie actief blijft, ook als je hem uitzet in de instellingen. De grap is dat de Google widget daar boosdoener van is. Die eraf gooien en vervangen voor de Chrome zoekwidget lost dat probleem op.

Verder een heerlijk toestel met een dijk van een accu en inderdaad die heatsink verricht enorm goed werk

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
MrDucky schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:47:
Ja nogal... helemaal omdat ik echt super zuinig ben op mijn spullen en het hoesje echt een uur eerder had besteld..

Ik twijfel nu om hem te verkopen en een nieuwe te kopen omdat reparatie via de Media markt moet gaan regelen en dat waarschijnlijk weer lang duurt.
Ga je het nog voelen of zien als het hoesje er omheen zit?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online
quote:
Udrene schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:12:
[...]

Een echte tweaker dus _/-\o_

Dit had ik ook, maar nu gaan de betalingen foutloos. :) (Ik gebruik sinds kort de Rabo Wallet en vind het wel handig dat je, wanneer nodig, de pincode op je telefoon kunt intoetsen. Weet niet hoe dit bij andere banken werkt)
Ik vraag mij af of ik die code moet intikken terwijl ik hen tegen de betaalterminal houd of dat je hem er tegen aan mag houden, er bij weg mag halen en de code intikken en weer bij de betaalterminal kan houden? Ik heb het afgelopen week voor het eerst geprobeerd en ondanks dat het niet helemaal vlekkeloos ging (ik zat met het zelfde probleem met de locatie van de NFC-chip, maar dankzij dit topic weet ik nu waar die zit 8) ) leek de cassière geen nieuwe actie te hoeven ondernemen om de betaling af te ronden.

Ach...oefening baart kunst. :P

• JWG1975
quote:
Joen schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:12:
[...]

Ik vraag mij af of ik die code moet intikken terwijl ik hen tegen de betaalterminal houd of dat je hem er tegen aan mag houden, er bij weg mag halen en de code intikken en weer bij de betaalterminal kan houden? Ik heb het afgelopen week voor het eerst geprobeerd en ondanks dat het niet helemaal vlekkeloos ging (ik zat met het zelfde probleem met de locatie van de NFC-chip, maar dankzij dit topic weet ik nu waar die zit 8) ) leek de cassière geen nieuwe actie te hoeven ondernemen om de betaling af te ronden.

Ach...oefening baart kunst. :P
Je kunt je telefoon van de terminal weghalen en dan code intikken, op het scherm krijg je dan de instructie om de telefoon opnieuw tegen de terminal aan te houden. Mislukt dat dan heb je nog net tijd voor een nieuwe poging voordat de betaalterminal tegen een time-out restrictie aanloopt.

Ik ben er ondertussen wel achter dat het bij bepaalde betaalterminals beter gaat dan bij andere. Ik zal eens proberen te achterhalen welke merken. En contactloos betalen met je telefoon voor bedragen groter dan 25 euro werkt sowieso niet (kan wel met je pinpas, er wordt dan default gewoon om je pincode gevraagd op de terminal).

Maar geheel vlekkeloos tov je pinpas werkt het nog niet vind ik.

Die beperking was achteraf gezien een gevalletje van RTFM. :-P

• NNF
quote:
Rockvee2 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:02:
Klopt het dat de Nokia 8 geen night / blauw licht filter heeft ? Wat gebruiken jullie om het blauwe licht te filteren?

Ik kan niks vinden hierover op Google. Alleen dat je dit verder kan aanpassen in Android 8.0 Oreo maar die is nog niet volledig uit.
Ik gebruik Twilight. Werkt prima, maar het is zoals alle third-party apps gewoon een overlay, dus het zwart wordt roodachtig en het werkt niet op alle schermen (bijvoorbeeld bij app-permissies niet).

Gelukkig heeft Nokia de native Night Light in Oreo geïmplementeerd (het OS kan het maar je moet er als fabrikant wel moeite voor doen, erg fijn dat ze dat gedaan hebben), dus dan kan Twilight de deur uit :D

• MrDucky
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 26-02 21:43
Ik dacht ik probeer een hoesje weer eens uit maar eigenlijk binnen no time wist ik weer waarom ik geen hoesje wou :+

2600K @ 4.7 GHz, 2x8 GB G.Skill Trident X 2400MHZ DDR3, Asus Maximus V Gene, Gainward GTX1070 Phoenix, 1x Crucial C300 256 GB, 2x WD Black Caviar 640GB Raid 0, 1x WD 2.5 Inch 1TB, Fractal Design Define Mini C, Corsair TX-750, Asus Xonar D2X.

• Joarie
Elke laadcyclus laadt 99 komma nogwat procent efficient de accu. Maar niet 100%. De som van die hele kleine beetjes doet over 1000+ laadcycli je accu noemenswaardig in efficiëntie afnemen.

Lang verhaal kort: gewoon nu aan de oplader leggen en je focussen op de dingen die echt belangrijk zijn in het leven zoals een bevalling. Een accu of een telefoon kun je altijd nog wel vervangen.

• RobbyTown
quote:
NNF schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:52:
En tijdens een bevalling heb je dat ding toch verder niet nodig :+
Echt wel! Perfect moment om de 'bothie' mode is uit te proberen _O-

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
quote:
michellep77 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 17:43:
Vraagje mbt de batterij.

Ik moet echt ENORME moeite doen om de batterij goed leeg te krijgen ah eind vd dag. Ben, zeker door de Lumia 950, voorzichtig met het opladen als de batterij nog niet goed leeg is.

Maar aangezien ik elk moment richting bevalling kan gaan, wil ik niet dat dat m'n batterij dan half is (of aan de lader moet liggen)

Kan het nu wel of geen kwaad als je de batterij oplaadt als deze nog boven de 30/40% is?
Het is zelfs slechter voor je accu om het helemaal leeg te laten lopen en tot 100% vol te laden. Lang geleden geleerd (voor de laptop) dat de lading tussen 50 en 80 % te houden het 'beste' is, al is er blijkbaar ook een 40-80 'regel' (ingebouwde software zoals 'battery life extender' zorgde er ook voor dat bij 80% vol niet meer opgeladen werd). Houdt dat zelf ook gewoon aan voor de telefoon, dat ie af en toe helemaal leegloopt of helemaal vol opgeladen is ook weer niet zo erg maar het kan beter niet de gewoonte zijn ;) .
En in tegenstelling tot velen die ik ken en hem gewoon met 100% aan de lader laten is mijn accu na twee jaar niet naar de kloten ...

apis29 wijzigde deze reactie 03-11-2017 21:04 (5%)

• NNF
Zijn er meer mensen die wel eens ruzie hebben met de telefoon bij het beantwoorden van een oproep? Vooral als de telefoon in mijn zak zit. Dan moet ik eerst de telefoon unlocken en is de inkomende oproep naar de notificaties verdwenen, en tegen de tijd dat ik 'm weer tevoorschijn heb gekregen heeft de bellende partij de moed meestal alweer opgegeven :P
Pagina: 1 2 3 ... 6

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True