Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nee.Videopac schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:33:
[...]
Wat is het voordeel van zo snel mogelijk naar Android 10 migreren? Android 10 komt t.z.t. wel officieel naar de Nokia 8 (toch?).
[ Voor 96% gewijzigd door Frappuccino op 07-09-2019 10:08 ]
Na 2 jaar alleen nog security updates.Videopac schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:33:
[...]
Wat is het voordeel van zo snel mogelijk naar Android 10 migreren? Android 10 komt t.z.t. wel officieel naar de Nokia 8 (toch?).
Dat is jammer. Dan koop ik volgend jaar wel een ander toestel.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik snap dat eigenlijk niet zo. Bij Windows zijn er figuren die op XP of 7 blijven hangen omdat ze het nieuwe (10) niet direct willen, maar bij een telefoon moet zowat iedereen blijkbaar altijd maar meteen het nieuwste van het nieuwste.
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Ben zelf niet zo fan van Android 9 moet ik zeggen, hoop dat er nog custom roms uitkomen.Frappuccino schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:27:
Ach, is het hebben van de laatste versie wel nodig?
Ik snap dat eigenlijk niet zo. Bij Windows zijn er figuren die op XP of 7 blijven hangen omdat ze het nieuwe (10) niet direct willen, maar bij een telefoon moet zowat iedereen blijkbaar altijd maar meteen het nieuwste van het nieuwste.
Anders maar een google pixel nemen, zelfs de eerste pixel krijgt nog een upgrade naar Android 10.
Wat is er mis met Android 9?nFo schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:53:
[...]
Ben zelf niet zo fan van Android 9 moet ik zeggen, hoop dat er nog custom roms uitkomen.
Anders maar een google pixel nemen, zelfs de eerste pixel krijgt nog een upgrade naar Android 10.
1 van de dingen die nog wel een beetje mis is even snel vanuit quicktile van draadloos netwerk veranderen. Nu moet ik per se de WiFi knop lang ingedrukt houden, in de algemene instellingen van netwerk veranderen en vervolgens weer terug te keren naar de app waar ik in zat.
Edit:
Ik merk om mij heen anders dat men ook op smartphones weinig om de versie geeft en tegelijk zich niet bewust is van de risico's van het gebruik van oudere versies.Frappuccino schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:27:
Ach, is het hebben van de laatste versie wel nodig?
Ik heb een kameraad ook pas net een paar maanden geleden zien overstappen van Windows XP naar Windows 10. Ondanks dat ik hem al een paar jaar op de risico's en ongemakken wees.Hij heeft nog heel lang met allerlei hacks Windows XP embedded updates e.d. binnen gehaald. Bankzaken deed ie op zijn mobiele telefoon. Zzich bewust van het feit dat de banken niet instaan voor de risico's van bankieren op Windows XP. Hij is overgestapt op Windows 10, omdat de harde schijf van zijn oude PC kuren begon te krijgen.
Ik snap het blijven hangen op oude versies niet zo. Als je niet kunt om financiële redenen kan ik het nog begrijpen, maar anders? Waarom zou je met een oude versie van je besturingssysteem willen blijven werken als die vatbaarder is voor virussen, hackers, niet goed werkende software, etc.?
[ Voor 61% gewijzigd door Joen op 07-09-2019 23:25 ]
Verticale volume knop, blijft irritant, ook volume van meldingen niet afzonderlijk in te stellen.
Bel volume is met Android 9 een stuk lager, heb het op maximaal staan, Android 8 geen last van.
Gesprekken opnemen blijft een geklooi om het goed te krijgen met 3rd party apps.
Geheugen gebruik staat bij developer opties.
Wil die donkere thema voor Android 9, Android10 heeft dat nu wel.
Al zal Android 10 ook deels van de bovenstaande ''problemen'' hebben.
Of misschien maar is een Apple uit proberen, maarja om dan € 900,- stuk te slaan voor de nieuwste Iphone.
Krijg je wel 6 jaar updates, zo te zien.
[ Voor 17% gewijzigd door nFo op 07-09-2019 23:57 ]
Zolang je security patches krijgt is er mijn inziens geen probleem.
Bij een smartphone speelt daarna wel een serieus kostenplaatje mee want je moet ook meteen je hele hardware veranderen daar waar je bij een pc of laptop veelal enkel een nieuw OS hoeft te regelen.
Game pc's oa zijn een utzondering, maar daar is de hardware de beperkende factor.
Maar er zijn -tig Android toestellen die al tijden geen beveiligingsupdates krijgen, laat staan OS updates. En nog menig gebruiker die daarop zijn bankzaken ed doet. Die bankapps doen het daarop ook nog prima en geen enkele bank die mauwt dat de Android telefoon al tijden niet voorzien is van een update. Volgens mij werken die apps zelfs nog met een tamelijk lage Android, al jaren niet meer ondersteunde, versie.Frappuccino schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:38:
@Joen Dan hoef je toch niet direct over te kunnen en willen als er een nieuw OS uitkomt?
Zolang je security patches krijgt is er mijn inziens geen probleem.
[knip]
Het merendeel van die gebruikers weten ook niet beter en vinden hun oude toestel nog prima. Wordt er nadruk gelegd op een goed beveiligde PC of laptop in de voorlichting, voor een telefoon doen ze dat helemaal niet.
Testing, one, two ...
Als er totaal geen updates meer voor je toestel komen kun je willen wat je wil maar dan zul je sowieso een nieuw toestel moeten kopen om de veiligheid te waarborgen.
Neemt niet weg dat er best langer security patches uitgebracht mogen worden.
Oh ja! Nu je het zegt! Je beltoon-/notificatievolume niet meer rechtstreeks kunnen aanpassen met de volume knoppen is wel irritant. Nu is het standaard het mediavolume wat je er mee aanpast. Dat het verticaal is vind ik nog niet zo'n ramp. Wat dan wel weer irritant is is dat als je een bijvoorbeeld een filmpje kijkt, het volume wilt aanpassen, een notificatie er tussendoor komt en dan ineens onbewust het notificatievolume aanpast. Dan ineens kun je het notificatievolume wel aanpassen met de volumeknoppen. Als je daarna het weer wilt moet aanpassen moet je echter eerst weer door alle menu's van de systeeminstellingen heen.nFo schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:28:
[...]
Verticale volume knop, blijft irritant, ook volume van meldingen niet afzonderlijk in te stellen.
Ik heb hier in de praktijk niet echt last van.Bel volume is met Android 9 een stuk lager, heb het op maximaal staan, Android 8 geen last van.
Volgens mij is dit niet wezenlijk anders dan op Android 8. Nu heb ik makkelijk praten, want ik neem nooit gesprekken op.Gesprekken opnemen blijft een geklooi om het goed te krijgen met 3rd party apps.
Ik vind dat donker/licht thema hoogstens irritant. Vooral om dat elke app zich er aan aanpast en zelf gekozen appthema's haast onmogelijk maakt. Vaak is mij het lichte thema te fel aan de ogen en het donkere thema te donker. Zelf alle kleuren kunnen bepalen is veel fijner.(...)
Wil die donkere thema voor Android 9, Android10 heeft dat nu wel.
Nee dat hoeft inderdaad niet altijd direct. Het belangrijkste is dat als je dat al zou zou doen dat de nieuwe versie goed werkt en geen frustraties geeft.Frappuccino schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:38:
@Joen Dan hoef je toch niet direct over te kunnen en willen als er een nieuw OS uitkomt?
Dat dus.Zolang je security patches krijgt is er mijn inziens geen probleem.
Inderdaad. De gebruiksleeftijd van een telefoon wordt veelal bepaald door de ondersteuning van de software terwijl dit bij de PC / laptop veelal bepaald wordt door de ondersteuning voor de hardware en dat is veelal veel langer. Het is zonde aangezien telefoons echt wel veel langer mee kunnen gaan dan 3 jaar.Bij een smartphone speelt daarna wel een serieus kostenplaatje mee want je moet ook meteen je hele hardware veranderen daar waar je bij een pc of laptop veelal enkel een nieuw OS hoeft te regelen.
Game pc's oa zijn een utzondering, maar daar is de hardware de beperkende factor.
Dat was mijn voornaamste punt inderdaad. Er zijn vele smartphonegebruikers die niets geven om beveiliging en al blij zijn met "een werkende telefoon".hardware-lover schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:20:
[...]
Maar er zijn -tig Android toestellen die al tijden geen beveiligingsupdates krijgen, laat staan OS updates. En nog menig gebruiker die daarop zijn bankzaken ed doet. Die bankapps doen het daarop ook nog prima en geen enkele bank die mauwt dat de Android telefoon al tijden niet voorzien is van een update. Volgens mij werken die apps zelfs nog met een tamelijk lage Android, al jaren niet meer ondersteunde, versie.
Het merendeel van die gebruikers weten ook niet beter en vinden hun oude toestel nog prima. Wordt er nadruk gelegd op een goed beveiligde PC of laptop in de voorlichting, voor een telefoon doen ze dat helemaal niet.
Daar ben ik het mee eens. Securitypatches mogen van mij wel tot 5 jaar na uitbrengen van de telefoon worden uitgebracht.Frappuccino schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:33:
Klopt, maar het ging nu over een toestel, de 8, wat nog wel security patches krijgt. Nog zeker tot okt 2020 als ik het goed heb.
Als er totaal geen updates meer voor je toestel komen kun je willen wat je wil maar dan zul je sowieso een nieuw toestel moeten kopen om de veiligheid te waarborgen.
Neemt niet weg dat er best langer security patches uitgebracht mogen worden.
Nu heb je wel de functie bijna bedtijd en nachtverlichting maar bijvoorbeeld een Gmail of de Play Store zijn spierwit en om 11 uur savonds is dat niet echt fijn.
Er zijn apps die wel een alternatieve dark modus geven maar dan moet je hem gaan rooten en daar heb ik geen zin in.
Het volgende gebeurt:
- Een vrouwenstem beschrijft elke aanraking die ik op het scherm maak. Zij beschrijft ook de pictogrammen als de klok, de batterijstand en doet dat bij herhaling.
- Als ik een icoon op het scherm aanraak komt er een groene omlijsting rond dat icoon, Ik moet de icoon dan twee keer aanklikken voordat hij opent.
- Ik kan het menuscherm niet wegschuiven naar het volgende scherm.
HELP
Hoe krijg ik android weer in de normale toestand?
-
Als het je lukt ga dan eens naar Instellingen > Toegankelijkheid. Ik gok dat daar van 1 of meerdere opties aan staan.PaoloK schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:26:
Ik moet op de een of andere manier mijn scherm hebben aangeraakt, want nu is dat scherm min of meer bevroren.
Het volgende gebeurt:
- Een vrouwenstem beschrijft elke aanraking die ik op het scherm maak. Zij beschrijft ook de pictogrammen als de klok, de batterijstand en doet dat bij herhaling.
- Als ik een icoon op het scherm aanraak komt er een groene omlijsting rond dat icoon, Ik moet de icoon dan twee keer aanklikken voordat hij opent.
- Ik kan het menuscherm niet wegschuiven naar het volgende scherm.
HELP
Hoe krijg ik android weer in de normale toestand?
-
edit:
FF gegoogled. Misschien dat je hier iets aan hebt?: https://support.google.co...roid/answer/9078941?hl=en
[ Voor 7% gewijzigd door Joen op 19-09-2019 16:44 ]
Ik krijg steeds sneller een burn-in na een tijd gamen of whatsappen. Ik vind het erg naar omdat het best opvallend is. Het komt vooral voor na 3 minuten gebruik en het is dan de zien aan de randen van mijn scherm. Het verdwijnt na een paar minuten, maar komt sneller terug dan dat het verdwijnt. Weet iemand of dit te repareren is of dat dit onder de garantie valt?
Mvg, juriaanvdm
Gevonden: https://community.phones....p-to-date-android-promise "Nokia 8 - Quarterly patch begins from October 2019 until October 2020"
Maar dan mis ik dus nog de september update.
[ Voor 48% gewijzigd door winnie op 25-09-2019 22:53 ]
Even wachten en dan voor de Nokia 6.2 of Nokia 7.2 gaan? Dan heb je weer gegarandeert 3 jaar updatesPaoloK schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:47:
Ik overweeg een volgende Nokia. De 7.1 krijgt heel hoge waardering voor zijn camera en die vind ik bij mijn 8 nu net maar zozo. Is het verschil zo groot tussen 8 en 7,1 of is voor die prijs een ander toestel dat verdeer dezelfde kwaliteiten heeft? Want behalve het incidentje van vanmiddag vind ik de 8 eigenlijk gewoon erg goed.
Als je nu pre-ordert krijg je er goeie Nokia draadloze oortjes bij t.w.v. 79 euro.
https://tweakers.net/reviews/7330/nokia-62-en-72-android-one-to-rule-them-all.html
91 MB groot.
I intend to live forever. So far, so good.
Ik kan er niets over vinden.
Niet zonder custom rom vrees ik. Volgens mij is het volume er van wel gebaseerd op het laatste ingestelde mediavolume of beltoonvolume (1 van beide).Fireshade schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:00:
Weet iemand hoe je het opstartmelodietje bij boot uit kan schakelen?
Ik druk m'n duim altijd op het speakertjeFireshade schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:00:

Nu hoor ik het opstartgeluid niet zo vaak (want telefoon altijd aan), maar als bepaalde geluiden net onhandig getimed komen terwijl ik naar iets anders aandachtig aan het luisteren ben druk ik inderdaad ook vaak mijn duim tegen de kleine speaker aan.

Voor het uitschakelen 'niet storen' inschakelenFireshade schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:00:
[ Voor 10% gewijzigd door Magure op 08-10-2019 15:46 ]
Ik zie het trouwens niet altijd, enig idee waardoor het komt (en hoe het evt de reproduceren is)?
[ Voor 24% gewijzigd door Stalensnuitje op 09-10-2019 07:57 ]
Beltoonvolume bepaalt dat volgens mij. Wanneer ik een toestel uit doos haal is één van de dingen die ik direct doe de beltoon uitschakelen, ik heb de op starttoon dan ook maar één keer gehoord in zo'n twee jaar.Joen schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:42:
Niet zonder custom rom vrees ik. Volgens mij is het volume er van wel gebaseerd op het laatste ingestelde mediavolume of beltoonvolume (1 van beide).
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Misschien hoort het hier niet helemaal thuis maar gezien ik een nieuwe abonnement kan afsluiten overweeg ik de Nokia 7.2 of Motorola One Zoom. Vraag mij alleen af of dit echt een verbetering is van mijn Nokia 8. Iemand tips, info om te delen ?
Waarom zou daar iets mis mee zijn?Frappuccino schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:57:
Wat is er mis met de vluchtmode?
@MarieZ houd je niet per ongeluk je pink op het gaatje? Dat was de oorzaak van de klachten m'n vriendin.
[ Voor 23% gewijzigd door Gonadan op 09-10-2019 09:42 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb ik ook gehad, met een carkit, koptelefoon of iets dergelijks werkt het wel.MarieZ schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:47:
@Gonadan Haha nee dat is het niet! meerdere mensen gebeld, telefoon opnieuw opgestart maar helaas hoort de ander alleen maar een hard geruis, op speaker of carkit is dit verholpen dus het is echt de microfoon.
Microfoon alten vervangen dus.
Uitzetten sluit ook alle apps en ruimt het geheugen op. Ik ervaar dat niet echt als moeite.Frappuccino schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:45:
Geen idee, lijkt me makkelijker dan iedere avond je toestel uitzetten, vandaar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Anoniem: 63072
De laatste weken lijkt echter dat de batterij capaciteit hard minder te worden. Ik heb al gekeken naar het batterij verbruik, maar daar zitten niet echt uitschieters bij. Ook geen nieuwe apps geinstalleerd en alleen security updates gedaan in de periode dat en vlak voor dit begon.
Toestel met 100% lading een nachtje in battery saver laten liggen met alle apps gestopt, volgende ochtend ... 55%. Nachtje flight mode ... erbij 65%. (Wi-Fi heb ik altijd uitstaan BT zet ik tegenwoordig ook uit vanwege dit)
En ik heb ook het idee dat het hard slechter wordt, zou de accu echt na twee jaar al de geest geven? Op mijn iPhone 3G na indertijd heb ik alle accus altijd minimaal 3 jaar kunnen gebruiken.
Iemand die dit herkent?
Yup dat viel mij ook al op de laatste maand. Heb een batterij-onderzoek-app geinstalleerd om te kijken waar het vandaan komt, maar het lijkt gewoon op normaal verloop. De onscreentijd lijkt wel flink afgenomen te zijn. Telefoon zelf is nog helemaal in orde, maar de jaw-dropping accuprestaties van 2 jaar geleden zijn inmiddels niet meer aanwezig.Anoniem: 63072 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:38:
Ik heb de nokia vanaf het begin, dus is nu zo'n 2 jaar oud.
De laatste weken lijkt echter dat de batterij capaciteit hard minder te worden. Ik heb al gekeken naar het batterij verbruik, maar daar zitten niet echt uitschieters bij. Ook geen nieuwe apps geinstalleerd en alleen security updates gedaan in de periode dat en vlak voor dit begon.
Toestel met 100% lading een nachtje in battery saver laten liggen met alle apps gestopt, volgende ochtend ... 55%. Nachtje flight mode ... erbij 65%. (Wi-Fi heb ik altijd uitstaan BT zet ik tegenwoordig ook uit vanwege dit)
En ik heb ook het idee dat het hard slechter wordt, zou de accu echt na twee jaar al de geest geven? Op mijn iPhone 3G na indertijd heb ik alle accus altijd minimaal 3 jaar kunnen gebruiken.
Iemand die dit herkent?
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
En het willekeurig trillen komt steeds vaker voor.
Nu heb ik 6x per uur (wel telkens op hetzelfde tijdstip..) dat hij trilt, alsof er een email binnenkomt.
Heel apart!
⏩ PVOutput☀️
Waardeloos is natuurlijk je mening, tuurlijk is ook.die van mij teruggelopen maar het valt me na die tijd nog zeer mee. Ik heb veel erger meegemaakt.Quad schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:30:
Accuduur van de Nokia 8 is na 2 jaar waardeloos idd.
En het willekeurig trillen komt steeds vaker voor.
Nu heb ik 6x per uur (wel telkens op hetzelfde tijdstip..) dat hij trilt, alsof er een email binnenkomt.
Heel apart!
Welke versie heb je? Kan nog wel een beetje verbetering gebruikenBerpie74 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:12:
Vorige week een van de nieuwere versies van GCam geïnstalleerd. Dan zie je toch echt wel wat software kan doen. Meer mensen deze ervaring?
Kijk op deze site bij de Nokia 8 en selecteer de laatste:Stalensnuitje schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:57:
[...]
Welke versie heb je? Kan nog wel een beetje verbetering gebruiken
https://nokiapoweruser.co...ad-for-nokia-smartphones/
Thanks, maar binnen 2 Minuten ben ik er ook weer achter waarom ik überhaupt van deze camera was afgestapt: geen SD-Card supportBerpie74 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:22:
[...]
Kijk op deze site bij de Nokia 8 en selecteer de laatste:
https://nokiapoweruser.co...ad-for-nokia-smartphones/
Daar kun je de GCam Tool weer voor gebruiken:Stalensnuitje schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 09:18:
[...]
Thanks, maar binnen 2 Minuten ben ik er ook weer achter waarom ik überhaupt van deze camera was afgestapt: geen SD-Card support
https://play.google.com/s...id=com.apptuners.gcamtool
Thanks, lijkt te werken idd. Foto is wel verplaatst, maar krijg alleen geen thumbnail oid te zien in m'n album-app (Piktures). Eens kijken hoe dat met een alternatief zit.Berpie74 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:21:
[...]
Daar kun je de GCam Tool weer voor gebruiken:
https://play.google.com/s...id=com.apptuners.gcamtool
Via Belsimpel ingeleverd voor de garantie, maar deze week (echt serieus een maand nadat het toestel bij Dynafix terecht kwam) toch maar eens gebeld wat ze gingen doen om mij weer een toestel te geven. De nokia lag namelijk nog steeds bij Dynafix "te wachten op onderdelen"

Ik moet zeggen, Belsimpel heeft een uitstekende service. Eerst kreeg ik een nieuwe nokia 8 aangeboden (één die wel al uit de doos was geweest), en dat vond ik al een tof aanbod.
Maar sinds gisteren heeft T-mobile een aanbieding op de samsung S10, namelijk te koop voor 468 euro inclusief wat extra goodies, en Belsimpel gaat daarin mee door de S10 aan te bieden voor 419 euro zonder de extra goodies, wel in combinatie met een T-mobile verlenging.
Ik heb ze gebeld of ik in plaats van die nieuwe nokia ook een korting kon krijgen op de aanbieding, en ze hebben ingestemd!
Vandaag krijg ik in plaats van de nokia nu voor 219 euro een S10! Ik heb er hoge verwachtingen van, met name het scherm en de standaard camera-app van de nokia vond ik echt om te huilen. Ook de glance-functie was een aanfluiting. De batterijduur ga ik waarschijnlijk wel missen, ik kon er echt twee dagen mee doen, en ik ben geen kleinverbruiker. Ook het niet hebben van Bixby is een voordeel van de nokia.
En natuurlijk de zwartwit sensor, want de camera-app is echt slecht, maar de zwartwit foto's zijn soms echt verbluffend mooi. Daar kan geen zwartwit nabewerking tegenop
.
Moet je nu 219 euro bij betalen om van de Nokia naar de S10 te gaan? Of ruilen ze de toestellen gewoon 1-op-1 in?andreas2005 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:18:
Vandaag krijg ik in plaats van de nokia nu voor 219 euro een S10!
Ik heb 219 euro bijbetaald. Oftewel, ze gaven me 200 euro voor de nokia terug. Of dat veel of weinig is is afhankelijk van je standpunt.rens-br schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:47:
[...]
Moet je nu 219 euo bij betalen om van de Nokia naar de S10 te gaan? Of ruilen ze de toestellen gewoon 1-op-1 in?
Ik heb vorig jaar 340 euro betaald voor de nokia, dan zit ik op iets meer dan 10 euro per maand aan afschrijving in 13 maand tijd.
Op die basis vind ik de 200 euro korting een mooi aanbod. En ze hadden ook gewoon kunnen weigeren en me de nieuwe nokia 8 kunnen toesturen, dan hadden ze ook voldaan aan de garantie.
Zelf ben ik blij met deze ruil.
Nieuwe Pie build V5.15G
90MB
⏩ PVOutput☀️
Nog iets erger... Elk kwartaal ipv om de maand:Quad schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 00:59:
De laatste maandelijkse patch volgens mij. Vanaf nu om de maand voor 1 jaar, en dan is het afgelopen voor de Nokia 8.
winnie schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:50:
(...)
Gevonden: https://community.phones....p-to-date-android-promise "Nokia 8 - Quarterly patch begins from October 2019 until October 2020"
(...)
Helaas. Maar goed, hij functioneert verder nog prima. Behalve dat de accu een beetje matig geworden is. We gaan de winter in, dus de scherm helderheid hoeft ook niet telkens op max. Scheelt veel!Joen schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 01:32:
[...]
Nog iets erger... Elk kwartaal ipv om de maand:
[...]
⏩ PVOutput☀️

En ze gaan gewoon vrolijk verder met updaten, ondanks de aankondiging
Update V5.15G van 89.8 MB.
[ Voor 10% gewijzigd door Trygve op 31-10-2019 16:13 ]
⏩ PVOutput☀️
Ah zo, dacht dat september de laatste maandelijkse was, vandaar mijn verbazing.Quad schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:27:
@r100 dat is toch bekend? Oktober is de laatste maandelijkse patch.
Ja! Afgelopen week een weekje weg. I.v.m. alleen handbagage + goede accuduur dacht ik wel zonder accupack te kunnen, maar dat viel ineens enorm tegen. Even intensief iets doen en whoppa zo 10-20% batterij weg. Heel fijn als je je telefoon nodig hebt om na een dag niet kunnen laden je weg naar het vliegveld te vinden en in te checken.Anoniem: 63072 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:38:
Ik heb de nokia vanaf het begin, dus is nu zo'n 2 jaar oud.
Iemand die dit herkent?
Gelukkig had ik de lader wel bij de hand, want alleen handbagage. Anders had ik echt een probleem gehad.
Ik ga 'm direct uitproberenwinnie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:23:
De batterij-drain is een stuk minder bij mij met de oktober update. So far so good.
Even naar de Mediamarkt gaan en verzoeken of ze de laadingang van je telefoon kunnen schoonmaken. Een of ander manier krijgen zij wel alle stof eruit en ik niet. Daarna is het probleem heel vaak wel opgelost.R_M schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:05:
Na net geen 2 jaar begint mijn Nokia 8 de, blijkbaar typische, laadproblemen te vertonen. De USB is al een tijdje vrij los maar nu valt de kabel er regelmatig spontaan uit tijdens het opladen. Gevolg is dat de telefoon na meerdere uren aan de lader soms opgeladen is en soms niet. Heel vervelend. Hij gaat terug voor herstelling.

Edit: (er is geen accesoire topic?)
Ik heb pas een Elough 3 in 1 magnetische kabel gekocht. Echter blijkt snelladen niet te werken hiermee. Weet iemand een magnetische kabel, liefst 3 in 1, wil hem ook voor iPad gebruiken, die snelladen ondersteund?
[ Voor 36% gewijzigd door evilution op 07-11-2019 18:32 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Oh zeker wel.evilution schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:25:
Edit: (er is geen accesoire topic?)
[Nokia 8] Het grote Accessoires topic
https://s.click.aliexpress.com/e/rUsGYJ6QX
Deze heb ik, werkt als een trein. Snelladen doet prima.
⏩ PVOutput☀️
Het is alleen een Nokia 7.2.
Tsja.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Een dergelijk bericht had ik ook wel verwacht, maar voor mij kwam die andere telefoon als een onaangekondigde verrassing.Kopje_Koffie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:38:
Na 2 weken kreeg ik de melding dat reparatie niet meer mogelijk was en een nieuwe niet voorradig.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Bij welke winkel was dit? Ik zit af te wegen of de Mi 9T Pro wat voor mij is, en met deze verkapte inruildeal wordt de keuze wel makkelijker. Zeker nu de support voor de Nokia 8 zo goed als opgehouden is (Alleen nog 1x per kwartaal security updates).Kopje_Koffie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:38:
Ik heb mijn Nokia 8 een maand geleden terug gestuurd vanwege USB-poort problemen. Na 2 weken kreeg ik de melding dat reparatie niet meer mogelijk was en een nieuwe niet voorradig. Hierop werd mijn orginele aankoopbedrag van 1,5 jaar geleden omgezet in een tegoedbon. Hiervan heb ik inmiddels een Xiaomi Mi 9T Pro gekocht. Jammer van m'n Nokia, maar ben over de afhandeling zeer tevreden.
Ik heb mijn Nokia 8 gekocht bij CoolBlue en heb hier uiteindelijk ook de telefoon weer ingeleverd voor garantie. Mijn geval was niet echt een verkapte inruildeal omdat mijn Nokia 8 niet meer wilde opladen en daardoor nutteloos was geworden.init schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:12:
[...]
Bij welke winkel was dit? Ik zit af te wegen of de Mi 9T Pro wat voor mij is, en met deze verkapte inruildeal wordt de keuze wel makkelijker. Zeker nu de support voor de Nokia 8 zo goed als opgehouden is (Alleen nog 1x per kwartaal security updates).
Anoniem: 93050
n.a.v. je tip: net gedaan ! ik ben heel benieuwd !Berpie74 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:12:
Vorige week een van de nieuwere versies van GCam geïnstalleerd. Dan zie je toch echt wel wat software kan doen. Meer mensen deze ervaring?
Valt zeker niet veel (meer) aan te doen?
⏩ PVOutput☀️
Het is niet echt inbranden aangezien het snel genoeg weer verdwijnt.Quad schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:20:
Sinds een tijdje merk ik dat het scherm snel inbrand. Bijvoorbeeld WhatsApp / Facebook iconen die statisch zijn en na enkele minuten gebruik in een ander scherm licht zichtbaar zijn. Het verdwijnt wel snel, maar zie het ook steeds vaker en sneller terug komen.
Ik zie het ook vaak gebeuren op mijn scherm wanneer er een tijdje een stilstaand beeld werd weergegeven.
Inmiddels ben ik er wel gewend aan geraakt. Omdat het uiteindelijk toch aldaar wel weer verdwijnt kan ik mij er niet echt heel erg druk om maken.
Laatste paar weken is het echt heel erg (oktoberupdate) merk dat het hem vrijwel geheel zit in GPS op standby zetten. Als ik de GPS standby houd dan zuipt 'google play services' de batterij heel snel leeg. De cache & user data verwijderen heeft geen zin helaas... Zo ver dus maar handmatig steeds GPS in- en uitschakelen, lijkt 2009 wel met m'n T-Mobile G1winnie schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:01:
Hopelijk verbetert daardoor weer het batterij gebruik. Dat is na de september update om te huilen.
Wat doe ik verkeerd met mijn instellingen?
Stem herkenning kan ik ook nergens vinden iemand een idee waar dat terug te vinden is?
Eric.
Zie Supertroeper in "[Google Assistent] Ervaringen & Discussie" en daar onder.eric27 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:40:
Voice match kun je nu inschakelen voor Oke Google maar wanneer ik Oke Google zeg dan reageert de telefoon niet.
Wat doe ik verkeerd met mijn instellingen?
Stem herkenning kan ik ook nergens vinden iemand een idee waar dat terug te vinden is?
Eric.
Eigenlijk werkt het slechts zelden.
Bij mij ook nog steeds grijs en dus niet inschakelbaar.
Anoniem: 93050
De Gcam is fantastisch: op oud en nieuw foto's van het vuurwerk gemaakt perfect ! En daarvoor ook op een feestje met weinig (kaars), licht wat foto's: daar hoeft mijn Canon zich niet voor te schamen.
Ik hoop alleen dat er nog wel een anti-stroop-zuip update komt: dat is namelijk wel erg vervelend.
Wel vervelend.. Icm Vodafone had ik er geen hinder van.
⏩ PVOutput☀️
Heb ik ook aan de hand, en we zijn niet alleen als je even rond googelet.Quad schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:20:
Sinds een tijdje merk ik dat het scherm snel inbrand. Bijvoorbeeld WhatsApp / Facebook iconen die statisch zijn en na enkele minuten gebruik in een ander scherm licht zichtbaar zijn. Het verdwijnt wel snel, maar zie het ook steeds vaker en sneller terug komen.
Aangezien mijn Nokia 8 in april twee jaar wordt (en dus nog onder garantie moet zijn), heb ik contact genomen met Nokia (https://nokia.ebuilder.com/).
Ik mag de telefoon opsturen. Ik hou je op de hoogte van hoe het uiteindelijk afloopt.
Het bellen vind ik problematischer, net als het trillen elk uur, op vaste tijden, wat weer irritant is.
Ik ga het toestel binnenkort maar eens wipen.
Laatste security patch is btw nog van oktober 2019. Is het beleid nu 2 of 3 maandelijks beveiligingsupdates?
⏩ PVOutput☀️
Kwartaal update's dit jaar. En na dit jaar geen updates meer.Quad schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:22:
@kontroll Garantie geldt voor mij helaas niet meer. Ik moet zeggen dat ik het wel zie maar er geen hinder van ondervind.
Het bellen vind ik problematischer, net als het trillen elk uur, op vaste tijden, wat weer irritant is.
Ik ga het toestel binnenkort maar eens wipen.
Laatste security patch is btw nog van oktober 2019. Is het beleid nu 2 of 3 maandelijks beveiligingsupdates?
Gelukkig bood mijn oude Nexus5X uitkomst met mijn werkabo van Vodafone om toch nog bereikbaar te zijn.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Helaas is de operatie niet helemaal geslaagd, want hoewel alles weer werkt, lukt het nu niet meer om te verbinden met het mobiele netwerk. Hij vindt wel alle netwerken, maar aanmelden op mijn eigen netwerk (Ben, dus T-mobile) werkt niet. De simkaart wordt wel meteen herkend en doet het ook prima in een andere telefoon. Beide coax-kabels aan de binnenkant zitten goed vast, verder heb ik ook geen losse verbindingen kunnen vinden. Weet iemand wat ik verder nog kan proberen?
Mijn enige hoop is nu dat ik ergens voor weinig een gebruikte Nokia 8 kan scoren en daar het nieuwe scherm en de accu in kan zetten zodat ik weer vooruit kan zoalng de veiligheidsupdates nog blijven komen, anders moet ik alsnog op zoek naar een waardige vervanger voor de 8.
De klok tikt zullen we maar zeggen.
87,4MB
Heb je dat eerdere updates niet ook al gehad? Bij mij duurt 'apps optimaliseren' best een tijd, daarna snel klaar voor de reboot.Frappuccino schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 18:40:
Yep, en ondanks de beperkte grootte duurde het tyfuslang om 'm te installeren.
Als dat nut heeft ga ik ook eens contact opnemen. Ik heb sinds een jaar een TA-1004 (dual sim, 6 GB RAM, 128 GB) van een Deens/Duitse webshop, die niet in Nederland te krijgen was. Ben benieuwd of dat dan ook wat soepel gaat (zou wel moeten, want Europa en zo)...kontroll schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:24:
[...]
Heb ik ook aan de hand, en we zijn niet alleen als je even rond googelet.
Aangezien mijn Nokia 8 in april twee jaar wordt (en dus nog onder garantie moet zijn), heb ik contact genomen met Nokia (https://nokia.ebuilder.com/).
Ik mag de telefoon opsturen. Ik hou je op de hoogte van hoe het uiteindelijk afloopt.
64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III
Mijn telefoon is gereboot.
Sim pincode ingevoerd en daarna niets aan de hand.
Even later is hij weer gereboot. Nu kon ik alleen de beveiligingscode invoeren.
Sim kaart wordt niet gevonden.
Wifi werkt ook niet meer. Mac adres is 02:00:00:00:00:00
Ik heb al de wifi - bleutooth - sim settings gereset maar dit hielp niet.
De simkaart werkt in een andere telefoon.
Een andere simkaart werkt ook niet in mijn nokia 8
Of het nou de simkaart of de wifi (chip) is wat niet functioneert weet ik niet. Wat mij nog reset is denk ik een factory reset
Nog steeds niks hier. Android 9 met Oktober update.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Het duurde iets langer dan de vorige garantie-reparatie, maar ik krijg een vervangend toestel teruggestuurd.Stalensnuitje schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:37:
Ik heb m ook nog even geïnstalleerd, net voordat ie op weg gaat naar Hongarije ivm laadproblemen en een witte vlek in het scherm
Het is niet m'n meest degelijke telefoon ooit (zacht uitgedrukt), maar over de afhandeling van de reparaties onder garantie heb ik absoluut geen klachten.
Wel had ik gehoopt dat de Albert Heijn app weer kon scannen met de zelfscan app. Dit is sinds oktober / november vorig jaar een issue. Ook reeds contact gehad met de Appie app devs, maar daar wordt aangegeven dat ze niet bekend zijn met Nokia telefoons en hun zelfscan functie in de app. Nokia 8 is gewoon supported.
Wel erg vervelend, is een zeer prettige functie voor onze wekelijkse boodschappen.
⏩ PVOutput☀️
Betrouwbare ROMS heb ik tot zover nog niet gevonden op XDA. Ik zit er dus aan te kijken of ik wellicht van telefoon moet gaan veranderen..
⏩ PVOutput☀️
Er zijn weinig custom ROMS te vinden. Wat ik tegenkwam op reddit is eigenlijk het enige:Quad schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:25:
Iemand wellicht een custom ROM met Android 10 voor de Nokia 8 geprobeerd? Binnenkort krijg ik nieuwe hoortoestellen, en een functie hiervan is om direct te kunnen streamen vanaf een Android telefoon, een vereiste is echter Android 10 ivm ASHA.
Betrouwbare ROMS heb ik tot zover nog niet gevonden op XDA. Ik zit er dus aan te kijken of ik wellicht van telefoon moet gaan veranderen..
https://www.reddit.com/r/...kia8_installation_thread/
en
https://forum.xda-develop...8-project-treble-t3946249
Sommige dingen werken niet:
- Haptic feedback for Hardware buttons
- Bluetooth headphones don't get registered properly
- Nokia OZO audio support is missing
- Fingerprint sensor is reported as being on the back of the phone
- There might be issues with USB transfer under Windows
- VoLTE (untested)
Ik zou het er niet op wagen.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie