Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nokia 8De Nokia 8 is officieel aangekondigd. Dit is het eerste high-end toestel van Nokia en draait op puur Android. Ook zullen er maandelijks beveiligingsupdates worden uitgerold. De Nokia 8 heeft een dubbele Zeiss-camera aan de achterzijde. Het toestel zal voor 599 euro over de toonbank gaan.

Na de Nokia 3, 5, en 6 is nu het vlaggenschip van Nokia aangekondigd. Dit is de Nokia 8. Het toestel heeft high-end specificaties voor een scherpe prijs van 599 euro.

Zo zijn er aan de achterzijde twee Zeiss-camera's aanwezig. De ene lens schiet foto's en video's in kleur en heeft een resolutie van 13 megapixel. Optische beeldstabilisatie is hier ook aanwezig. De andere lens heeft ook een resolutie van 13 megapixels, maar maakt de foto's in het zwart-wit. Hiermee kan in het algemeen een betere foto worden gemaakt. Deze feature kennen we ook van de Huawei P10. Beide camera's hebben een diafragma van f/2.0 en phase-detection autofocus om snel te kunnen focussen. Aan de voorkant is een camera met 13 megapixels aanwezig, met opnieuw phase-detection autofocus.

Nokia introduceert ook een nieuwe functie genaamd #bothie, als tegenhanger van de selfie. De camera aan de achterzijde en voorzijde kunnen tegelijkertijd worden ingeschakeld om foto's en video's vast te leggen. Deze beelden kunnen vervolgens ook worden gestreamd naar diverse social media. Daarnaast kan er in 360 graden audio worden opgenomen, wat voor een betere ervaring tijdens het kijken van video's moet zorgen.

Waar Nokia ook de nadruk op legt is dat hun toestellen op pure Android draaien. Bij de Nokia 8 is dit niet anders. Dit moet de snelheid van het toestel ten goede komen. De Nokia 8 draait bij de lancering op Android 7.1.1 Nougat. Met de weinig aangepaste Android-versie zou het toestel ook sneller grote versie-updates kunnen ontvangen, maar het is nog wel een kwestie van afwachten hoe goed het updatebeleid van Nokia daadwerkelijk zal zijn. Er zullen wel maandelijks beveiligingsupdates worden uitgevoerd, zo belooft Nokia.

De Nokia 8 is vervaardigd van aluminium 6000 series voor een premium gevoel. Daarnaast is er een 5.3 inch IPS LCD scherm met een QHD-resolutie van 2560 x 1440 aanwezig. Dit scherm kan een maximale helderheid van 700 nits bereiken, waardoor het scherm goed zichtbaar moet zijn in de zon. Corning Gorilla Glass 5 zorgt voor de bescherming van het scherm.

Nokia 8

Het toestel krijgt zijn kracht van de Snapdragon 835, de krachtigste chip van Qualcomm tot nu toe. Er is 4GB werkgeheugen aanwezig, samen met 64 GB intern geheugen. Dit laatste kan nog worden uitgebreid door middel van een micro-sd kaartje. Onderaan de Nokia 8 zijn er capacitieve knoppen aanwezig, en dus geen on-screen knoppen. Hier is ook de vingerafdrukscanner te vinden. Het toestel meet 151,5 x 73,7 x 7,9mm en weegt 160 gram.

De accu heeft een grootte van 3090 mAh. Hiermee moet de Nokia 8 voor 11 uur lang 4K video af kunnen spelen, zo claimt Nokia. Is de accu toch leeg, dan kan je deze snel opvullen door middel van Quick Charge 3.0. Dit gaat via de USB Type C aansluiting aan de onderzijde van het toestel. De Nokia 8 is helaas niet waterdicht, en moet het doen met spatwaterbestendigheid (IP-54). Dit houdt in dat het toestel wel tegen wat regen kan, maar dat je het niet onder water moet dompelen.

Ook is er een koptelefoonaansluiting aanwezig. De prijs van de Nokia 8 zal zoals genoemd op 599 euro liggen. Het toestel zal in vier kleuren beschikbaar zijn: gepolijst blauw, gepolijst koper, zilver, en tempered blue.

nieuws: Nokia 8 met dubbele camera komt in september uit voor 599 euro
nieuws: HMD onthult de Nokia 8-smartphone waarschijnlijk op 16 augustus
nieuws: Gelekte foto toont high-end Nokia 8-smartphone
nieuws: Promotiefilmpje toont Nokia-smartphone met dubbele camera

[Nokia 8] Accessoires
[Nokia 8] Ervaringen
[Nokia 8] Levertijden

Nokia 8

Toestel
Nokia 8
Besturingssysteem

Android 7.1.1 Nougat
Scherm

5,3" IPS 2560x1440 pixels
Processor
Qualcomm Snapdragon 835
Processorsnelheid
2,45GHz
Videochip
Adreno 540
Werkgeheugen
4GB
Opslaggeheugen
64GB
Extern geheugen
MicroSD tot 2TB
Accucapaciteit
3090mAh
Frontcam
13.0 megapixels
Camera

Dubbele 13.0 megapixels
Afmetingen

151.5 x 73.7 x 7.9mm
Gewicht

160 gram
Connectiviteit

WiFi a/b/g/n/ac
Bluetooth 5.0
GPS / Glonass

Overig

Vingerafdrukscanner
USB C met QuickCharge 3.0

Adviesprijs

€ 599,-

Reviews:
AllAboutPhones
Chip
Expertreviews
Finder
GSMArena
Stuff
TechRadar

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Introducing the Nokia 8

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Nokia 8 – Form and Function

Bekijk op YouTube
Nokia 8 - Inside Tech

Bekijk op YouTube
Nokia 8 with Nokia OZO Audio – Experience the Difference

[ Voor 68% gewijzigd door CLB op 18-09-2017 19:57 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:00
Bookmarked!

Ben van plan mijn Microsoft Lumia 950 XL te vervangen voor een Android smartphone. Hoop dat er snel bericht van HMD zelf komt over hun verdere plannen voor de toestel line-up voor dit jaar / volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Okee, in de titel van het nieuwsbericht lezen we Nokia 9, maar wilde hem toch hier plaatsen:
nieuws: Afbeeldingen tonen onaangekondigde Nokia 9 met 5,3"-scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:59
Ook ik zit te denken om mijn windows Phone (lumia 930) maar eens in te ruilen voor een Android, wel met pijn in mijn hart want Windows Phone bevalt heel goed, maar sommige zaken worden nu toch wel pijnlijk (apps en geen nieuwe hardware in heeel lang).

Heb de S8, HTC11 en Sony XZ premium bekeken, maar die zijn het voor mij toch net niet vanwege verschillende redenen (wil geen glazen telefoon (S8 en HTC), wil draadloos opladen (heeft alleen S8) en niet te grote bezels (zoals de Sony)) ....
Mijn hoop is gevestigd op deze Nokia (of de telefoon van Essential die dinsdag wordt aangekondigd), dus bookmarking dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Aardig wat berichten op Nokia Power User de afgelopen dagen, zoals deze: https://nokiapoweruser.com/nokia-9-arte-black-may-look-like/

Maakt toch erg nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerst maar eens de Nokia 3, 5 en 6 launchen, dan de 8/9 presenteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb even een titel fix doorgevoerd. Aangezien het de Nokia 8 of 9 kan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben toch wel erg benieiwd naar deze Nokia. Ze houden hun mindere toestellen behoorlijk bloatware vrij. De 9 duikt op in heel wat configs (4, 6 en 8GB ram). Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de camera. Waarschijnlijk geen echte PureView zoals destijds de Lumia 1020, maar hopelijk zit er nog wel wat van de know how van Nokia in de 9.
Als HMD hem vervolgens netjes in elkaar zet en de boel redelijk blijft updaten (zoals LG in mijn ogen ook goed doet), dan kan dit nog een heel leuk toestel worden

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Ook een dual sim variant gespot bij de FCC:
https://nokiapoweruser.co...-size-lte-bands-revealed/

Een officiele aankondiging zal hopelijk snel volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 23:36

OzzieMann

PSN: OzzieMann

HMD schijnt bij de FCC aangevraagd te hebben alle tests van TA-1004 (4GB) over te zetten naar TA-1012 (6GB). Diverse media hebben dat geïnterpreteerd alsof de 4GB versie hiermee gecanceld is.
Bron o.a.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tsja, als zelfs OnePlus minimaal 6GB aanbiedt voor de OP5, dan kan je met je Nokia vlaggenschip niet achter blijven.

Ik hoop echt dat de Nokia 9 wel een echt goede camera krijgt. En dan qua prijs net onder die van OP en dan is er wat mij betreft een nieuwe "flagshipkiller-koning" opgestaan.

(en nu weer aan het werk in plaats van te dromen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaT schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:53:
En dan qua prijs net onder die van OP
Dat gaat helaas niet gebeuren, maar dromen mag altijd natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:58
Wanneer is de aankondiging...nog niks over gevonden.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Ik had zelf gisteren de OP5 aangeschaft als early drop, heb hem later op de avond alweer gecanceld omdat er wel hele matige reviews over de camera naar buiten kwamen. Mijn hoop is dus ook zeker gevestigd op deze Nokia, hopelijk is er wat van de camera knowhow van Nokia meegegaan naar HMD.
Mag best wat duurder dan de OP5 worden, maar hoop wel op een prijs die ver weg blijft van de iPhone 8 of Note 8 die ook dit jaar nog moeten komen.

Ik ben bang dat deze helaas pas in aug/sept aangekondigd gaat worden, maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd. Behalve dan de angst dat ik nog langer met m'n reserve Mi2S moet rondlopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amaze86 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:08:
Wanneer is de aankondiging...nog niks over gevonden.
Nog niet helemaal, eerst maar eens de 3, 5 en 6 normaal releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:41
Ik lees juli/augustus. Zal zomaar de IFA kunnen worden. Hoop alleen dat ze niet het oude trekje van Nokia hebben overgenomen om een lange tijd tussen launch en release te laten. :P

Maar goed, ik vrees voor weer een bezelless design wat nu helemaal bon ton is in reviewend telefoonland. Praktisch gebruik? Nah.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:07
https://androidcommunity....nd-iris-scanner-20170706/

Release zou iedere dag wel kunnen volgen..

[ Voor 18% gewijzigd door mrbbs op 07-07-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag me af of die laatste plaatjes kloppen, camera is raar geplaatst. Aankondiging duurt nog wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 921747

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Best een nette prijs als de rest van de specs ook kloppen.
Ik ben bang dat de Nokia 8 niet de topcamera gaat krijgen waar velen op hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Denk dat nokia 9 betere camera krijgt,zal wel een stuk duurder zijn.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Amaze86 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 07:56:
Denk dat nokia 9 betere camera krijgt,zal wel een stuk duurder zijn.
Er zijn ook geruchten waarin gezegd wordt dat de Nokia 8 de Nokia 9 is. In de link die Meridium aanhaalt staat dit ook weer vermeldt.
Nokia 8
De Nokia 8 komt eraan, dat is al iets wat zeker is. We hebben al eerder promotiemateriaal weten te onderscheppen, en een benchmark toonde al erg sterke specificaties. We komen vandaag weer een boel meer te weten over de Nokia 8. Blijkbaar is dit dezelfde smartphone als de vermeende Nokia 9, aldus de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:40
Als de Nokia 8/9 daadwerkelijk 31 juli te koop is zouden we toch een deze dagen wel iets van een aankondiging zien of doet HMD daar verder niet aan en ligt hij "ineens" in de schappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat ik gezien heb bij de Nokia 6 is dat er wel degelijk een aankondigsmoment is en dat ze enige tijd later in de schappen liggen. Het is geen OnePlus die aankondigt en gelijk gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Thumbs up dat ze een deze dagen dan ook daadwerkelijk met een aankondiging gaan komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
This is it:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2001571889.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Bron, releasedatum of gewoon nog een render/lek?

Edit:
Zie hem op de frontpage |:(

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 17-07-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Denk, gezien dit design, dat er nog een high end Nokia 9 aan komt dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Ik ben nog niet echt weg van het design, had toch iets 'futuristischer' verwacht gezien de huidige trend van smalle bezels. Vooral de onderkant! Ik heb nu zelf nog een Lumia 950 XL en die heeft natuurlijk geen hardware knop onder het scherm, maar toch.

De officiele aankondiging van HMD maar afwachten, en eens kijken wat deze prijs technisch gaat doen en wanneer de daadwerkelijke release is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet heel sprankelend inderdaad, maar als de prijs de juiste is, neem ik dat voor lief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het belangrijkste is dat hij fijn in de hand ligt. De HTC U11 ziet er fantastisch uit, maar echt fijn vasthouden doet hij niet. Een S8 idem, en je hebt ook nog eens allerlei ongewenste aanrakingen (van het scherm dan). Deze Nokia 8/9 kan mij wel bekoren, ben benieuwd of de specs kloppen, en of er toch niet een Snapdragon 6xx serie in zit.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Bezels zullen me een worst wezen. Ik hoef dat kwetsbare edge gebeuren echt niet.

Doe mij maar een betaalbaardere telefoon met goede bouwkwaliteit, specs en beste camera in zijn klasse. Daar hoop ik althans op met deze nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nokia 8 may be launched by July end and may be out in market by September.
Dat zou dan toch weer jammer zijn... (bron)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik vind hem eigenlijk erg tegenvallen qua looks. En zo'n hardwareknop vind ik eigenlijk ook niet meer kunnen anno 2017.Ergens hoop ik dat dit de Nokia 8 is en dat de Nokia 9 wat meer een wow-factor krijgt. Maar gezien de hardware die deze 8 aan boord heeft lijkt mij dat niet heel waarschijnlijk.

Jammer...

Edit: aaaannnnnd it's official! NPU heeft shots van de Nokia 8 webpage

Edit 2, toch niet... website is toch fake en geen launch vandaag

[ Voor 36% gewijzigd door PaT op 20-07-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 11:02

NetAmp

"for indoor use only"

Zou de "RGB notificatie LED" (genoemd in de topicstart) ook hier (zoals bij de Nokia 6) worden weggelaten uit de internationale versie?

Niet dat het (voor mij) een deal-breaker is, net als het ontbreken van dual-sim... Maar ik snap die keuzes niet 8)7

En nog een klein Nokia 8 artikeltje:

https://venturebeat.com/2017/07/17/this-is-the-nokia-8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nog meer geruchten over toch een Nokia 8 EN 9
https://nokiapoweruser.co...ordable-flagship-nokia-8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Behoorlijke prijsverschillen (als de genoemde prijzen voor de Nokia 8/9 kloppen).

ToestelPrijsPrijsverschil t.o.v. toestel erboven
Nokia 3€147n.v.t.
Nokia 5€199199 - 147 = 52
Nokia 6€24950
Nokia 8€589340
Nokia 9€749160

[ Voor 19% gewijzigd door NetAmp op 20-07-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Wat ik begrepen heb is dat de 8 moet concurreren met de oneplus 5 kwa prestatie en prijs. De Nokia 9 met S8, IPhone 8 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:10
Is het al 31 juli? :o

Nog steeds geen idee voor welke telefoon ik wil gaan, maar elke dag erger ik mij meer en meer aan de OPO en de Nokia 8 is zeker een kandidaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

NetAmp schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:25:
Behoorlijke prijsverschillen (als de genoemde prijzen voor de Nokia 8/9 kloppen).
Er past nog makkelijk een Nokia 7 tussen voor ca 399.- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
nieuws: HMD onthult de Nokia 8-smartphone waarschijnlijk op 16 augustus Toch weer later dan de eerder gecommuniceerde datum van eind juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Die datum kwam voort uit speculatie, dat staat zelfs in de link die je post :)
Eerder werd door de Duitse website WinFuture gespeculeerd dat het toestel zou uitkomen op 31 juli.
Ik zit nog in twijfel om deze telefoon te halen. Mijn Lumia 950 XL begint met de dag vreemdere kuren te vertonen, ben echt toe aan vervanging en deze staat hoog op mijn shortlist. Maar het design van deze telefoon heeft me nog steeds niet echt overtuigd. Toch maar wat reviews, en de uiteindelijke verkoopprijs afwachten! Mocht het een mooie prijs zijn, en stel de Nokia 9 ligt een half jaar later in de winkel met wél een echte goeie 'wow factor' dan is deze 8 als tussenstap te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tevens eerst maar eens zien wanneer de 8 dan te koop is, met de Nokia 3310 en Nokia 6 loopt het ook spaak.

Lijkt me wel echt een mooi apparaat, uiterlijk neem ik voor lief. Ben persoonlijk wel benieuwd naar de opzet van de dubbele camera en uiteraard de kwaliteit van de foto's, video's en mogelijkheden. Graag een microSD-slot, RGB-ledje zou ik zeer fijn vinden. Daarnaast een fijn geluid uit de speakers, misschien wel water- en stofdicht, maar dat is zeker geen pré. Zou ook graag een AMOLED-schermpje zien, gebruik dat nu weer een tijdje en dat is toch wel erg fijn qua kleuren en contrast. Tel daarbij stock Android en een fijne prijs op en bingo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:41
CLB schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:41:
[...]

Tevens eerst maar eens zien wanneer de 8 dan te koop is, met de Nokia 3310 en Nokia 6 loopt het ook spaak.

Lijkt me wel echt een mooi apparaat, uiterlijk neem ik voor lief. Ben persoonlijk wel benieuwd naar de opzet van de dubbele camera en uiteraard de kwaliteit van de foto's, video's en mogelijkheden. Graag een microSD-slot, RGB-ledje zou ik zeer fijn vinden. Daarnaast een fijn geluid uit de speakers, misschien wel water- en stofdicht, maar dat is zeker geen pré. Zou ook graag een AMOLED-schermpje zien, gebruik dat nu weer een tijdje en dat is toch wel erg fijn qua kleuren en contrast. Tel daarbij stock Android en een fijne prijs op en bingo.
Hopelijk komt er nog een fysieke cameraknop op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

@CLB Beetje tegenstrijdig: "Lijkt me wel echt een mooi apparaat" en dan "uiterlijk neem ik voor lief." ;)

Maar ik neem aan dat je bedoelt een 'mooi' lijstje specificaties. :*)
CLB schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:41:
[...]
Graag een microSD-slot, RGB-ledje zou ik zeer fijn vinden. Daarnaast een fijn geluid uit de speakers, misschien wel water- en stofdicht, maar dat is zeker geen pré vereiste?. Zou ook graag een AMOLED-schermpje zien, gebruik dat nu weer een tijdje en dat is toch wel erg fijn qua kleuren en contrast. Tel daarbij stock Android en een fijne prijs op en bingo.
Dat zou leuk zijn... ik hoop dat HMD deze punten meeneemt :9~ Maar zoals ik eerder opmerkte:
NetAmp schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:57:
Zou de "RGB notificatie LED" (genoemd in de topicstart) ook hier (zoals bij de Nokia 6) worden weggelaten uit de internationale versie?

Niet dat het (voor mij) een deal-breaker is, net als het ontbreken van dual-sim... Maar ik snap die keuzes niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NetAmp schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:34:
en dan "uiterlijk neem ik voor lief." ;)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Worden hier en daar wat prijzen genoemd van de Roemeense Vodafone á € 520,00 voor los toestel.
Ga zelf uit van minimaal € 599, wat al een mooie prijs is voor de geboden hardware op basis van geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Persoonlijk hoop ik toch wel op een Nokia 9 (met PureView aub :P) die er boven komt. Deze doet me denken aan de Luma 820, waar het model Lumia 920 nog boven zat destijds. Vind de Nokia 8 persoonlijk qua uiterlijk echt niet aantrekkelijk, zeker niet voor die tegen Premium aan prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 31-07-2017 12:03 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Het twitterbericht zegt Nokia 8 en het plaatje zegt Nokia 9...
Dus of het plaatje is fake, of het bericht is niet correct. Al met al zegt het dus helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nokia 8 = Nokia 9, kan een prima verklaring zijn dunkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:41
Maar dat zou al nieuws op zich zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

www.knowyourmobile.com/mo...s-camera-interface-leaked

Misschien de eerste telefoon met Android O out of the box. En een stukje camera software gelekt, zou duiden op een RGB/monochroom camera setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsjaa eerst maar eens kijken, wanneer het ding geleverd gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die een NL-tijd heeft gevonden voor de launch 16 augustus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
Volgens deze site begint het event om 19:30 (UK time). Kom maar op, ik ben benieuwd :)

http://nokiamob.net/2017/...on-august-16th-in-london/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben wel wat hyped voor morgen hoor eerlijk gezegd :) Wordt een zeer mooi toestel voor een prima prijs.
Mooie formfactor, niet heel spannend design, prima specificaties, hoop nog op OLED-scherm, hmm #excited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
CLB schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:31:
Ben wel wat hyped voor morgen hoor eerlijk gezegd :) Wordt een zeer mooi toestel voor een prima prijs.
Mooie formfactor, niet heel spannend design, prima specificaties, hoop nog op OLED-scherm, hmm #excited.
Dat weten ze bij OnePlus wel beter te doen inderdaad. Helaas viel die zwaar tegen. Hopelijk is de Nokia 8 boven verwachtingen ^^

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik hoop eigenlijk stiekem op een Nokia 7 met SD660, een enkele camera, maar wel met Zeiss optics en dezelfde sensor als de N8. En hopelijk een niet al te groot scherm voor ca 399,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ossi schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:43:
Dat weten ze bij OnePlus wel beter te doen inderdaad.
Helaas viel die zwaar tegen. Hopelijk is de Nokia 8 boven verwachtingen ^^
Kan best, dat ik morgen een pre-order in ga schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
En dan toveren ze vandaag toch die slicke uber Nokia 9 uit de hoge hoed. Hoe mooi zou dat dan zijn #durftedromen :p

Iemand die weet of er een livestream van het event is te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Gaargod schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 07:51:
En dan toveren ze vandaag toch die slicke uber Nokia 9 uit de hoge hoed. Hoe mooi zou dat dan zijn #durftedromen :p

Iemand die weet of er een livestream van het event is te volgen?
https://twitter.com/nokiamobile/status/897501604437409792

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben benieuwd. 1pm zie ik staan op https://twitter.com/tldtoday, dat is dan 2 uur in de middag bij ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat zo beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 12:37

KrazyJay

Misschien iets heel doms, maar ik kijk mee op de foon... Enig idee waar ik de link naar de stream kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Zie het ook nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:11

Entity

9000rpm

Volgens mij gaan deze 2 Youtubers livestreamen:

YouTube: Jonathan Morrison
YouTube: Ali-A

Maar op Twitter lees ik dat de stream wat vertraagd is (zonder ETA helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

https://twitter.com/tldtoday/status/897889527196377088:

Livestream starting shortly! Grab some 🍿 😀👏🏼

Met een link naar: YouTube: Jonathan Morrison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Video review van Android Authority: YouTube: Nokia 8 Hands-On: The First Android Nokia Flagship

[ Voor 81% gewijzigd door NetAmp op 16-08-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

So much for a live stream :+

Textreview van Android Authority: http://www.androidauthority.com/nokia-8-review-793852/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:51

ChromeFR

Qui est l&#039;exemple?

Nokia 8 nu te pre-orderen bij Coolblue, prijs 599 euro. Verwachte leverdatum 8-9-2017!

https://www.pdashop.nl/product/791144/nokia-8-grijs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Maar let op: GEEN dualSIM volgens de site van Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

RutgerFR schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:03:
Nokia 8 nu te pre-orderen bij Coolblue, prijs 599 euro.
Dat klopt qua prijs wel een beetje met dit lijstje NetAmp in "[Nokia 8 / 9] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nokia 8 nu te pre-orderen bij Coolblue, prijs 599 euro. Verwachte leverdatum 8-9-2017!

Valt niet tegen. Best een mooie concurrent voor bv de OnePlus5

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Is in de andere drie kleuren ook al te vinden bij andere retailers, mi gusta grijs/silver...

Ga ik pre-orderen of niet!? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
Echt waar??? geen QI charge!!! wat een deal breaker. Dat is wel het laatste wat ik zou verwachtten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:29
CLB schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:28:
[...]

Is in de andere drie kleuren ook al te vinden bij andere retailers, mi gusta grijs/silver...

Ga ik pre-orderen of niet!? >:)
Noem mij lui, maar waar dan?

In de pricewatch staan ze ook al (als verwacht). Helaas single sim. :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Frappuccino op 16-08-2017 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 21:06
trinity999 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:31:
Echt waar??? geen QI charge!!! wat een deal breaker. Dat is wel het laatste wat ik zou verwachtten
Dit inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Ik zie op de site van Nokia staan dat Gloss Blue, de mooiste kleur, ook betere specs heeft (6GB RAM en 128GB intern). Nergens lees ik echter iets over een hogere prijs wat ik vreemd vind.

Op Belsimpel staat voor glossy blue gewoon 4GB/64GB voor 599. Iemand een idee hoe dit zit?

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trinity999 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:31:
Dat was vanaf het begin af aan wel vrij duidelijk ivm metalen behuizing...
Alle vier de kleurvarianten staan bij Belsimpel, nu inderdaad ook via de PW te zien; product: Nokia 8
In de pricewatch staan ze ook al (als verwacht). Helaas single sim. :'(
Dat betekent niet dat ze nooit komen natuurlijk :)
Op Nokia-website zie ik: SIM slot 1 nano-SIM slot + 1 nano-SIM of 1 MicroSD card slot
notorious_roy schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:22:
Op Belsimpel staat voor glossy blue gewoon 4GB/64GB voor 599. Iemand een idee hoe dit zit?
Die variant is hetzelfde geprijsd als de andere ja, niks gehoord van een duurdere variant in Glossy Blue...

EDIT: Beetje vaag staat het wel ja... "Kleuren Polished Blue, Tempered Blue, Steel, Polished Copper" zijn de kleuren volgens de website, maar dan is er meer geheugen en RAM aanwezig bij de 'Gloss Blue"... 5e kleur?

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 16-08-2017 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:29
Belsimpel =/= andere retailers

Acties:
  • +1 Henk 'm!
My bad, ik liep iets te hard van stapel ;)

Vind het maar een rare release... zat er klaar voor, alles uitgesteld en na een kwartier ofzo ging het pas los. Nog geen bericht op de frontpage, weinig reacties in dit topic. Hopelijk brengt HMD Global / Nokia dit apparaat wel gewoon snel op de markt, want bij de 3310 en MWC-smartphones was dat natuurlijk niet het geval. Dat is ook daadwerkelijk het enige wat me nog tegenhoud om deze Nokia 8 niet gewoon te pre-orderen vanavond...

Nu nog even genieten van de Nokia 8-website en wat hands-on bekijken/lezen :) TS is weer geupdatet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
CLB schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:18:
My bad, ik liep iets te hard van stapel ;)

Vind het maar een rare release... zat er klaar voor, alles uitgesteld en na een kwartier ofzo ging het pas los. Nog geen bericht op de frontpage, weinig reacties in dit topic. Hopelijk brengt HMD Global / Nokia dit apparaat wel gewoon snel op de markt, want bij de 3310 en MWC-smartphones was dat natuurlijk niet het geval. Dat is ook daadwerkelijk het enige wat me nog tegenhoud om deze Nokia 8 niet gewoon te pre-orderen vanavond...

Nu nog even genieten van de Nokia 8-website en wat hands-on bekijken/lezen :) TS is weer geupdatet :)
Het is inderdaad best opvallend hoe lang de levering van de andere telefoons op zich heeft laten wachten. Tussen aankondiging van de telefoon en levering in de Benelux zat bij de Nokia 6 gewoon bijna een halfjaar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

KrazyJay schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:05:
Maar let op: GEEN dualSIM volgens de site van Coolblue.
Klopt is het ook niet. Het is kiezen. Dualsim of extra geheugen. Beide kan niet dus geen dedicated dualsim.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Damn it, weer geen toestel die het wordt voor mij... :(
Ik had juist graag een groter amoled scherm gezien. De vrij kleine batterij staat mij ook tegen. Ik zie nog niets wat de prijs van dit toestel rechtvaardigt ten opzichte van de OP5.

The search continues.

[ Voor 11% gewijzigd door Ossi op 17-08-2017 00:01 ]

Ieder zn ding dus :) Vind deze Nokia wel wat toffer dan de OnePlus 5 eigenlijk.

• Entity

Entity

9000rpm

Inmiddels ook op de Frontpage: https://tweakers.net/nieu...er-uit-voor-599-euro.html

Jammer dat wireless charging ontbreekt, maar ik kan wel zonder. Verder prima specs als je het mij vraagt. Ik denk dat dit de opvolger wordt voor mijn Galaxy S6.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:41
Jammer dat het scherm zo klein is. Ben van 5,7 naar 5,5 gegaan, maar 5,3 is een stap te ver. Het lijkt heel erg op een metalen U11. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• shalaka
  • Laatst online: 02-06 07:28
Ik weet het niet. Ik was erg gehyped voor dit toestel maar nu twijfel ik.
100 euro duurder dan de OP5 en ik kan me er niet helemaal overheen zetten dat ik het uiterlijk van de nokia 8 wat "2015" is. Ik wacht in ieder geval nog met smart de reviews af!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

De melding over 6GB voor Glossy Blue is van de officiële NL site verdwenen, ze hebben het nu enkel over 4GB/64GB.

Roy-O-Rama

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben benieuwd of je ipv #bothie ook een soort 360 graden filmpje kunt opnemen met de voor en achter camera's tegelijk. De beeldhoek is niet echt groot genoeg daarvoor, maar je ziet bij sommige 360 graden camera's ook al enomre stitching errors bij de overlap.

• B-Art
Denk dat de camera dit toestel maakt of breekt. Hoop nog steeds op een Nokia 9 dit jaar.
Ziet er allemaal heel lekker uit hoor:

Bekijk op YouTube
Nokia 8 Hands-On: First Nokia Android Flagship

Bekijk op YouTube
Nokia 8 Unboxing: Polished copper for the win

Bekijk op YouTube
Nokia 8 – Form and Function

Ben benieuwd wanneer ik 'm in handen krijg, dan maar bepalen of ik 'm bestel :p

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 17-08-2017 22:14 ]

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie