RensvN schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:15:
Ik zal proberen om een wat uitgebreidere review te gaan schrijven.
Ik ben echter geen 'professionele tester' en schrijf de review gewoon als gebruiker.
Ik denk dat ik dan ook andere eisen stel dan andere Tweakers.
Mijn eerste indruk van de camera is eigenlijk best goed, ik heb een paar foto's genomen met mijn oude telefoon (Lumia 950) en met mijn Nokia 8 om te vergelijken.
Ik weet niet helemaal of de camera-instellingen gelijk staan maar het geeft in elk geval een idee.
In elk geval vind ik de kleuren van de Nokia 8 een stuk natuurlijker, zeker bij gebruik van de flitser in donkere ruimtes
Fantastisch dat jij de moeite neemt om ons mee te nemen in jouw ervaringen met dit toestel.
Graag geef ik je een aantal tips waar je aan kan denken bij het schrijven van de review.
- Druk op hetzelfde punt om de lens scherp te laten stellen. Denk hierbij bijv. aan de plantenbak. Dit zodat er een goede afweging gemaakt kan worden met betrekking tot overbelichting. De foto van de Nokia 8 laat bijv. een overbelichte lucht zien, terwijl de lumia dit niet doet. Vanuit andere reviews zag ik dat de Nokia 8 hier wel goed mee overweg kan, dus vandaar het vermoeden dat het niet helemaal goed "getest" is.
- Maak een binnenfoto met daglicht (met het licht vanuit de zijkant, of van achteren)
- Maak een foto met kunstlicht ('s avonds, waarbij je de lamp aan de zijkant, of achterkant van het object plaatst. Met achterkant bedoel ik dan aan jouw kant, dus afhankelijk van hoe je het bekijkt kan het ook de voorkant zijn
- Draai een aantal benchmarks, waaronder Antutu en maak hier een screenshot van
- Maak een paar screenshots van de verschillende menu's met een korte beschrijving van hun mogelijkheden
- Draai een aantal zware games zoals asphalt, en geef aan of je frame drops ziet
- Bel kwaliteit van zowel bellen via de luidspreker, als gewoon (bij de Nokia 5 is de luidsprekerfunctie bijv. best beroerd)
- Batterijstatus, en hoe lang deze meegaat (dus moment van de lader tot aan moment weer aan de lader inclusief de percentages)
-Overige zaken die je opvallen (denk hierbij aan haperingen, wifi verbinding, etc.)
Ik vergeet ongetwijfeld een aantal punten, maar deze punten geven wel een algemene indruk van de user experience weer (wat mij betreft).
Nogmaals super dat je zo snel al voor ons een aantal ervaringen hebt gedeeld.
Succes!
[
Voor 6% gewijzigd door
Angermanagement op 01-09-2017 11:41
]