Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RensvN schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:59:
[...]

Zojuist de app "Radio NL" gedownload. Met deze app kun je prima (FM) radio luisteren. Het werkt ook zonder oortjes.
Maar dat is streaming radio geen FM radio.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensvN
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-12-2024
Donstil schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:35:
[...]

Maar dat is streaming radio geen FM radio.
Klopt, maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen. Bovendien denk ik dat bijna iedereen internet op zijn telefonisch heeft dus dat lijkt me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RensvN schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:47:
[...]

Klopt, maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen. Bovendien denk ik dat bijna iedereen internet op zijn telefonisch heeft dus dat lijkt me geen probleem.
Ja uiteraard maar hij vroeg expliciet om FM radio. Vandaar.

Als streaming radio app is TuneIn erg mooi trouwens.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik ben vooral erg benieuwd naar de bouwkwaliteit straks.. heb een Z2 en een Note 3 gehad waar ik erg over te spreken was en een Xperia Z (scherm) en Galaxy S (meerdere malen batterijklep) gehad die me dan wat meer tegenvielen.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik ga morgen bestellen bij aces direct...

Mn Lumia is helaas niet beter geworden na nieuwe sd kaart, harde reset. Dus ben er klaar mee.

Op naar Nokia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensvN
michellep77 schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:21:
Ik ga morgen bestellen bij aces direct...

Mn Lumia is helaas niet beter geworden na nieuwe sd kaart, harde reset. Dus ben er klaar mee.

Op naar Nokia!
Ik zou wel even navragen of ze hem ook echt al per direct uit kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Heb ik ook gedaan al idd, maar al is dat niet zo, het scheelt met de andere sites ook nog 30,- dus daar wil ik best even.op wachten. Is toch weer een hoesje ;)

Als ik m maar heb voor half oktober. Zou moeten lukken.

Al twijfel ik of de grijze niet ook gewoon tof is. Komt toch een hoesje omheen, dus in die zin, maakt het niet veel uit.

De koperen vind ik het gaafst, maar ja, die vingerafdrukken...

[ Voor 30% gewijzigd door michellep77 op 03-09-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
michellep77 schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:16:
Heb ik ook gedaan al idd, maar al is dat niet zo, het scheelt met de andere sites ook nog 30,- dus daar wil ik best even.op wachten. Is toch weer een hoesje ;)

Als ik m maar heb voor half oktober. Zou moeten lukken.

Al twijfel ik of de grijze niet ook gewoon tof is. Komt toch een hoesje omheen, dus in die zin, maakt het niet veel uit.

De koperen vind ik het gaafst, maar ja, die vingerafdrukken...
Hoesje lekker via Aliexpress kopen straks :D.

Die vingerafdrukken veeg je er natuurlijk zo af.

Kan nergens vinden wanneer de andere kleuren uitkomen, behalve dat ik gok op 6 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glossy-varianten komen pas later... Vragen over de 8, shoot me, zal vandeweek wat foto's uploaden :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
CLB schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:47:
Glossy-varianten komen pas later... Vragen over de 8, shoot me, zal vandeweek wat foto's uploaden :)
Hoe bevalt het? Al wat meningen over de camera?
Angermanagement schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:40:
[...]

Hoesje lekker via Aliexpress kopen straks :D.

Die vingerafdrukken veeg je er natuurlijk zo af.

Kan nergens vinden wanneer de andere kleuren uitkomen, behalve dat ik gok op 6 september.
Dat is zo, maar vind het gewoon vervelend haha zelfs bij matte telefoons vind ik het al niets.
Dus het zal de grijze of blauwe worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbeegee
  • Laatst online: 09-11-2024
RobbyTown schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:08:
[...]

Denk dat je nu een tel hebt die niet echt als smartphone is? Dus zeggen maar tussen de Nokia 3310 en Android, WP in.

FM zelf zit niet in de tel, echt weinig modellen die dat hebben. Vele kunnen het door FM in de koptelefoon. Maar ook dat word minder. Tegenwoordig is het via de app (van je favo zender) want iedereen heeft toch data genoeg en de overal heb je ontvangst ipv geklooi met de FM frequenties.
Ik gebruik nu een lumia 930. De reden dat ik FM via de ether wil ontvangen zijn de volgende:
* ether radio verbruikt een fractie van de energie in vergelijking tot digitaal luisteren. Per 8 uur ca 5 a 10% extra, met internet radio haal ik het eind van de dag soms niet .
* Het datagebruik dat bij intensief gebruik tot meerdere GB per maand kan oplopen!! Ik en veruit de meeste mensen hebben geen onbeperkt data abonnement.
* Minder uitval-storingen waardoor het geluid stopt en je de stream moet hervatten.
* Loopt niet achter, prettig bij live-voetbalwedstrijden.
* negatief is dat je storing/ruis kan hebben en de geluidskwaliteit is wat minder.

Ik zocht ook even in de playstore maar het gros is idd internetradio.
De enige die ik zo snel vond is deze: Google Play: droid FM Radio Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

RensvN schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:47:
[...]

Op mijn LG G5 (toch niet zo ontzettend oud toestel) staat de app "FM-Radio" Zodra je die start wordt er gevraagd je koptelefoon in te pluggen omdat de draad daarvan als antenne fungeert.

Als ik hier naar de specs van de Nokia 8 kijk, staat bij "radio" NO, terwijl daar bij mijn G5 "FM Radio" staat. De Nokia 8 zal dus geen reguliere FM radio hebben.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensvN
PaT schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:49:
[...]

Op mijn LG G5 (toch niet zo ontzettend oud toestel) staat de app "FM-Radio" Zodra je die start wordt er gevraagd je koptelefoon in te pluggen omdat de draad daarvan als antenne fungeert.

Als ik hier naar de specs van de Nokia 8 kijk, staat bij "radio" NO, terwijl daar bij mijn G5 "FM Radio" staat. De Nokia 8 zal dus geen reguliere FM radio hebben.
Ik heb inmiddels verschillende apps geprobeerd maar allen zijn voor digitale radio en werken dus gewoon via de dataverbinding.

Op welke website had je gevonden dat Nokia 8 dit niet zou ondersteunen?
Ik vond namelijk het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ncb41ihasuxx3.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RensvN
Angermanagement schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:56:
[...]

Daarom heb ik om meer foto's gevraagd. Ik denk dat hij niet op hetzelfde punt heeft laten scherpstellen, gezien de overbelichting van de lucht. In de video review van de camera zie je namelijk dat de Nokia 8 er wel goed mee overweg kan.
Zoals beloofd nog wat meer foto's.

Het was slecht weer en de lucht was behoorlijk donker, bij de eerste foto heb ik de camera iets meer op de grond laten scherp stellen en bij de 2de foto iets meer in de lucht.
Je ziet een duidelijk verschil op deze foto's:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/u0yw3dyv62lo2.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/daemlbruagp0g.jpg

Hieronder nog een paar foto's van de Nokia 8:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ffc1xncznzktb.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/1wtkspfusiyxa.jpg

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 04-09-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
RensvN schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:59:
[afbeelding]
Op de officiële website van Nokia zelf staat FM radio niet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensvN
rens-br schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:14:
[...]

Op de officiële website van Nokia zelf staat FM radio niet vermeld.
Oke dan zit ik ernaast, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
RensvN schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:11:
[...]

Zoals beloofd nog wat meer foto's.

Het was slecht weer en de lucht was behoorlijk donker, bij de eerste foto heb ik de camera iets meer op de grond laten scherp stellen en bij de 2de foto iets meer in de lucht.
Je ziet een duidelijk verschil op deze foto's:
[afbeelding][afbeelding]

Hieronder nog een paar foto's van de Nokia 8:
[afbeelding][afbeelding]

[mbr]Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.[/]
Wat vindt je er zelf van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensvN
Voor mij persoonlijk zijn de foto's meer dan prima maar het hangt natuurlijk af van je eisen en wat je ermee wilt.
Als ik een keer snel een foto wil schieten lukt dat prima met deze Nokia, hij hoeft echter niet mijn spiegelreflexcamera te vervangen.

Ik vind de camera niet aanzienlijk beter of slechter dan die van mijn Lumia 950, maar ook die vond ik meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

RensvN schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:59:
[...]

Ik heb inmiddels verschillende apps geprobeerd maar allen zijn voor digitale radio en werken dus gewoon via de dataverbinding.

[afbeelding]
Ehh, klik de link eens aan.... Gsmarena :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensvN
PaT schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:35:
[...]

Ehh, klik de link eens aan.... Gsmarena :?
Klopt je hebt gelijk, ik had erover heen gelezen en ging zelf googelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Ook ik ga weer terug naar Nokia. Na de Nokia N8, Lumia 800/920/950 toe aan een nieuw toestel. Jammer dat Windows Phone het voor mij net niet heeft gered. Nog steeds zeer gecharmeerd van dat OS maar als een app als die van de ABN AMRO al met ondersteuning stopt dan houdt het een keer op. Misschien dat er in de toekomst nog een Surface Phone komt die op een volledige versie van Win 10 draait die de moeite waard is maar voor nu....de Nokia 8.

Enige stap terug is voorlopig de kwaliteit van de foto's als ik de verschillende reviews mag geloven. Maar zoals hierboven al gezegd, een update kan wonderen doen.

Nu nog kleurtje kiezen, ik denk aan koper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik denk wel dat nokia gaat inzetten op de kwaliteit van de fotos. Ook denk ik dat het nog pre launch firmware is en ik hoop dat die update er komt.

Ik ben op zich wel gecharmeerd van de nokia 8, maar hoop stiekem nog op een aankondiging van een nokia 9. Iemand nog bevestigingen of geruchten gezien? Na de aankondiging van de 8 is het maar stilletjes hieromtrent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
@vaagisdenaam de Nokia 9 zal zoals het er nu uitziet aanzienlijk groter zijn dan de Nokia 8. Zou dat niet uitmaken voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RensvN
Wellicht nog interessant voor de lezers.
Gisteravond toen ik naar bed ging heb ik mijn telefoon op mijn nachtkasje gelegd met 48% batterij, toen ik vanochtend wakker werd (+/- 7,5 uur later) stond deze nog op 44%.
Vandaag veel gebeld en ge-appt en de batterij is nog steeds 17%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Groter dan de 8 zou voor mij niets zijn, bovendien wil ik daar niet op wachten.

Bij aces direct kan de koperen ook besteld worden (ben ah mailen met de klantenservice) alleen zit daar dan wel een prijsverschil in.

Ik ga nog even rustig nadenken welke kleur ik nou ga doen...

Of de grijze via aces, of dan de koperen via andere leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Folkifoon schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:36:
@vaagisdenaam de Nokia 9 zal zoals het er nu uitziet aanzienlijk groter zijn dan de Nokia 8. Zou dat niet uitmaken voor je?
Nee hoor, zeker niet als deze een betere scherm-bezelverhouding heeft :)
Ik ben itt velen wel fan van grotere schermen, mits de totale afmetingen een beetje binnen de perken blijven en het toestel met name niet te breed wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
michellep77 schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:50:
Groter dan de 8 zou voor mij niets zijn, bovendien wil ik daar niet op wachten.

Bij aces direct kan de koperen ook besteld worden (ben ah mailen met de klantenservice) alleen zit daar dan wel een prijsverschil in.

Ik ga nog even rustig nadenken welke kleur ik nou ga doen...

Of de grijze via aces, of dan de koperen via andere leverancier.
Zou je willen vragen wanneer de andere kleuren ook geleverd kunnen worden?

Volgens mij wordt de Nokia 9 gewoon een Nokia 8 op steroïden. Dus met meer RAM en geheugen en een groter scherm. Hardware matig zal het wel hetzelfde zijn. In elk geval voor de camera ga ik vanuit.

[ Voor 15% gewijzigd door Angermanagement op 04-09-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Angermanagement schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:23:
[...]

Zou je willen vragen wanneer de andere kleuren ook geleverd kunnen worden?

Volgens mij wordt de Nokia 9 gewoon een Nokia 8 op steroïden. Dus met meer RAM en geheugen en een groter scherm. Hardware matig zal het wel hetzelfde zijn. In elk geval voor de camera ga ik vanuit.
Ze gaven aan deze komende week ook verwacht worden.
Laat dat dan een week later zijn, maar ze komen eraan.
Enige jammere is dat de koperen op 515,- ex btw komt (623 in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je beter iemand laten checken bij een distro denk ik zo :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

RensvN schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:57:
Wellicht nog interessant voor de lezers.
Gisteravond toen ik naar bed ging heb ik mijn telefoon op mijn nachtkasje gelegd met 48% batterij, toen ik vanochtend wakker werd (+/- 7,5 uur later) stond deze nog op 44%.
Vandaag veel gebeld en ge-appt en de batterij is nog steeds 17%.
Het standby verbruik is niet heel bijzonder. Dat kan mijn LG ook (in gunstige nachten maar 2% verbruik in een uur of 6). Het normale verbruik klink dan weer wel lekker. Die SD835 is volgens mij een redelijk zuinige soc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensvN
PaT schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:16:
[...]

Het standby verbruik is niet heel bijzonder. Dat kan mijn LG ook (in gunstige nachten maar 2% verbruik in een uur of 6). Het normale verbruik klink dan weer wel lekker. Die SD835 is volgens mij een redelijk zuinige soc.
Daar lijkt het wel op inderdaad. Dat lage standby vebruik was voor mij wel nieuw, vandaar dat ik net hier benoemd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 921747

Iemand die aub zo vriendelijk is te willen delen/kenbaar maken wat de naam is van de standaard theme (ja, de launcher) van de Nokia. Dit is wat ik tot dusver niet kan vinden en waar ik (ook) best nieuwsgierig naar ben. ;) Zoals bijv. het bij Samsung de TouchWiz is, bij Wileyfox de FoxHole, enz.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 921747 op 05-09-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PzcSAC6b4DaegCkrdgoUwBwa/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Oh ziet er wel heel mooi uit zeg!!! Vind het erg lastig...

Wat is nu wijsheid...
Vandaag de grijze bestellen voor 445,- en morgen in huis hebben
Vandaag de copper bestellen voor 495,- en nog niet weten wanneer deze nou geleverd wordt.

Of heel braaf nog even een paar dagen geduld hebben tot er zekerheid is... :D

Maakt de kleur nou echt zoveel uit? Vroegah toen er nog echt leuke "ladyphones" maar nu is het allemaal toch hetzelfde. Heb nu ook al jaren een zwarte, waarom dan 50,- meer betalen voor een ander kleurtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:17

Entity

9000rpm

Anoniem: 921747 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:11:
Iemand die aub zo vriendelijk is te willen delen/kenbaar maken wat de naam is van de standaard theme (ja, de launcher) van de Nokia. Dit is wat ik tot dusver niet kan vinden en waar ik (ook) best nieuwsgierig naar ben. ;) Zoals bijv. het bij Samsung de TouchWiz is, bij Wileyfox de FoxHole, enz.
De launcher is bij mijn weten gewoon de standaard Android launcher, er zit geen schil overheen, alleen hebben ze de kleurtjes en icoontjes iets aangepast geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensvN
michellep77 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:00:
Maakt de kleur nou echt zoveel uit? Vroegah toen er nog echt leuke "ladyphones" maar nu is het allemaal toch hetzelfde. Heb nu ook al jaren een zwarte, waarom dan 50,- meer betalen voor een ander kleurtje...
Inderdaad, voor mij maakte de kleur ook niet uit aangezien er toch een hoesje omheen komt.

[ Voor 28% gewijzigd door RensvN op 05-09-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-06 07:54

Wat is nu wijsheid...
Vandaag de copper bestellen voor 495,- en nog niet weten wanneer deze nou geleverd wordt.

Als je copper mooier vindt gewoon doen, niet laten voor die paar tientjes ...
Je hebt er toch elke dag mee te maken voor een lange tijd.
En copper vindt ik voor een "lady" wel classy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 921747

Entity schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:31:
[...]

De launcher is bij mijn weten gewoon de standaard Android launcher, er zit geen schil overheen, alleen hebben ze de kleurtjes en icoontjes iets aangepast geloof ik.
Waarschijnlijk met het oog, de blik op Android Oreo straks. Helder, dank!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 921747 op 05-09-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Oooh die twijfel...

Zijn er al ergens beelden van de Nokia hoesjes? Ik zie wel hoesjes genoemd op aces, maar zonder plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement

Wat is nu wijsheid...

YouTube: Nokia 8 Hands-On: The First Android Nokia Flagship

Deze video laat meerdere kleuren zien.

Zelf laat ik copper voor wat het is denk ik, en ga ik voor polished of glossy blue.
Laatstgenoemde lijkt iets luxer, alleen zal je wel vaak aan het poetsen zijn.
De polished blue lijkt dan weer iets robuuster 8)7

Fair enough, hij zal toch plaatsnemen in een hoes.

Hou daarvoor ook Aliexpress in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensvN
michellep77 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:46:
Oooh die twijfel...

Zijn er al ergens beelden van de Nokia hoesjes? Ik zie wel hoesjes genoemd op aces, maar zonder plaatjes.
Zoek je een bookcase/ flipcase of een back cover?
De back cover staat al op verschillende websites, bookcase en flipcase o.a. via onderstaande links:

https://www.knaldeals.com/accessoires/nokia/8/telefoonhoesjes/book-flip-case
https://www.gsmpunt.nl/accessoires/nokia/8/book-cases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:08
Hier (nogmaals?) de bevestiging dat de Nokia 8 ook wordt uitgerust met Android Oreo! Wanneer blijft helaas nog even onduidelijk.

Morgen krijg ik mijn Nokia 8 binnen, als vervanging van mijn huidige Lumia 950, waar ik helaas afscheid van moet nemen (accu... ;( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-06 07:54
Zelf wacht ik de reviews nog even af,
Vooral de camerakwaliteit baart me wat zorgen maar hopelijk doet een software update hier nog wat mee, ik vrees het eerlijk gezegd niet.
Ik heb de nieuwe iPhone en Google Pixel ook nog als kandidaten wat dat betreft komt er genoeg nieuwe keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@RensvN die had ik idd gezien. Maar op aces staat bij de afbeelding een nokia logo en de kleur bijv koper. Dus ik denk originele nokia hoesjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afwerking van de Nokia 8 is trouwens heel erg goed, maar die antennelijntjes bij de grijze, hmm hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonitehu
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-04 14:41
Ik ben toch ook zeer gecharmeerd van deze Nokia 8. Nu zou ik graag vragen aan medetweakers die hem hebben wat hen over de streep heeft getrokken ipv bijvoorbeeld de Oneplus 5.(ik twijfel zelf zeer veel tussen de Nokia en de OP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsjaa zijn beide mooie devices, Nokia is wat uhm tsjaa, persoonlijk wat mooier. Hogere resolutie.
Uitbreidbaar geheugen vind ik persoonlijk erg fijn, stock Android (ook al is Oxygen erg mooi), designwise.

Kleurtjes vs zwart/wit... Laatste foto: kleur vs zwart/wit vs beide: sorry voor de lelijke thumbnails...
Nokia 8 - kleur vs zwart/wit Nokia 8 - kleur vs zwart/wit

Nokia 8 - kleur vs zwart/witNokia 8 - kleur vs zwart/wit

Nokia 8 - kleur vs zwart/wit Nokia 8 - kleur vs zwart/wit

Nokia 8 - kleur vs zwart/wit Nokia 8 - kleur vs zwart/wit vs beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensvN
CLB schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:27:
Tsjaa zijn beide mooie devices, Nokia is wat uhm tsjaa, persoonlijk wat mooier. Hogere resolutie.
Uitbreidbaar geheugen vind ik persoonlijk erg fijn, stock Android (ook al is Oxygen erg mooi), designwise.

Kleurtjes vs zwart/wit... Laatste foto: kleur vs zwart/wit vs beide: sorry voor de lelijke thumbnails...
Dank voor het delen.
Wat vind jij persoonlijk van de camera? Ben erg benieuwd naar jouw bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RensvN schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:07:
Wat vind jij persoonlijk van de camera? Ben erg benieuwd naar jouw bevindingen.
Moet nog even wat beter testen, maar vooralsnog wel over te spreken hoor :)
Duidelijke interface, simpel te bedienen, resultaten zien er goed uit, wil nog even Bokeh'en wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensvN
Yonitehu schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:08:
Ik ben toch ook zeer gecharmeerd van deze Nokia 8. Nu zou ik graag vragen aan medetweakers die hem hebben wat hen over de streep heeft getrokken ipv bijvoorbeeld de Oneplus 5.(ik twijfel zelf zeer veel tussen de Nokia en de OP)
Ik twijfelde ook tussen de OP5 en de Nokia 8.
De Specsavers van beide zagen er voor mij goed uit maar voor mij was het een keuze op gevoel.
Altijd Nokia gehad en daar meestal goede ervaringen mee. Zelf heb ik nooit een OnePlus en niemand in mijn omgeving heeft er een. Dat de OP5 ook een goed toestel is staat overigens buiten kijf.
CLB schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:10:
[...]

Moet nog even wat beter testen, maar vooralsnog wel over te spreken hoor :)
Duidelijke interface, simpel te bedienen, resultaten zien er goed uit, wil nog even Bokeh'en wel...
En verder, je eerste indruk?

[ Voor 4% gewijzigd door RensvN op 05-09-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeer solide toestel dat zeer prettig in de hand ligt. Afwerking is erg subliem, maar antennelijntjes (bij de grijze) zien er wat goedkoop uit. Toestel is erg glad, dus een TPU-covertje is wel een must. Design is wat gewoontjes, maar dat noem ik niet per se een nadeel. Ik houd persoonlijk wel wat van die industrial look. Glance lijkt me een functie die ik niet veel ga gebruiken, zal wel alleen werken met eigen apps ofzo, zoals de e-mail app, maar moet ik nog verder onderzoeken. Vingerafdrukscanner werkt erg prima en ik vind de twee capacitieve knoppen ernaast ook wel weer fijn werken. Knoppen aan de rechterzijkant zijn wat hoog geplaatst, alhoewel ik ze wel goed kan bedienen hadden ze best een centimeter of twee omlaag te vinden mogen zijn. Ding is wel echt heel lekker snel in de omgang, moet 'm nog veel verder personaliseren, maar alles loopt smooth as hell, fijn! :) Geluid uit speakertje kan hard, maar wordt wat scheller en scherm ziet er zeer fijn uit. Ben gewend aan een 5,4" AMOLED-display met QHD-resolutie, maar dit doet er niet voor onder en is qua helderheid stuk hoger. Double tap to wake out-of-the-box is nice, dubbele klik op powerbutton voor camera opstarten ook.

Specifieke(re) vragen? Shoot me :)

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 05-09-2017 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensvN
CLB schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:31:
[...]

Zeer solide toestel dat zeer prettig in de hand ligt. Afwerking is erg subliem, maar antennelijntjes (bij de grijze) zien er wat goedkoop uit. Toestel is erg glad, dus een TPU-covertje is wel een must. Design is wat gewoontjes, maar dat noem ik niet per se een nadeel. Ik houd persoonlijk wel wat van die industrial look. Glance lijkt me een functie die ik niet veel ga gebruiken, zal wel alleen werken met eigen apps ofzo, zoals de e-mail app, maar moet ik nog verder onderzoeken. Vingerafdrukscanner werkt erg prima en ik vind de twee capacitieve knoppen ernaast ook wel weer fijn werken. Knoppen aan de rechterzijkant zijn wat hoog geplaatst, alhoewel ik ze wel goed kan bedienen hadden ze best een centimeter of twee omlaag te vinden mogen zijn. Ding is wel echt heel lekker snel in de omgang, moet 'm nog veel verder personaliseren, maar alles loopt smooth as hell, fijn! :) Geluid uit speakertje kan hard, maar wordt wat scheller en scherm ziet er zeer fijn uit. Ben gewend aan een 5,4" AMOLED-display met QHD-resolutie, maar dit doet er niet voor onder en is qua helderheid stuk hoger. Double tap to wake out-of-the-box is nice, dubbele klik op powerbutton voor camera opstarten ook.

Specifieke(re) vragen? Shoot me :)
Goed omschrijving! Ben het op de meeste punten met je een. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Bedankt voor de omschrijving! Klinkt heel goed :)
Ik kan me alleen niets voorstellen bij wat je zegt over de antenne lijntjes?
Heb jij ook ervaring met de camera van de Lumia 950, is het vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensvN
michellep77 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:42:
Ik kan me alleen niets voorstellen bij wat je zegt over de antenne lijntjes?
Ik denk dat hij deze bedoeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ko9o1qxxszjgl.png

Ik vind het zelf niet storend trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Bedankt!

Geloof dat ik dat ook niet als storend zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is niet storend, maar het doet me wat denken aan m'n vergeelde SNES :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Haha ach beetje nostalgie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Ik had vanmorgen zowel de blauw als de grijze in mijn hand en ben toch (voorlopig?) voor blauw gegaan.
Er ligt dus nog een grijze te wachten in Rotterdam bij Coolblue voor iemand die interesse heeft! Momenteel niet heel veel tijd helaas om er mee te spelen helaas. Zal later wat foto's posten van Lumia 950 vs Nokia 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 15:40

NetAmp

"for indoor use only"

Vreemd dat de Nokia 8 wel - vrij snel na aankondiging/lancering - wordt geleverd (misschien ook niet in grote aantallen, maar toch) en de Nokia 6 niet (behalve dual-sim uitvoering).

[ Voor 8% gewijzigd door NetAmp op 06-09-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoei01
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02 16:33
NetAmp schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:42:
Vreemd dat de Nokia 8 wel - vrij snel na aankondiging/lancering - wordt geleverd (misschien ook niet in grote aantallen, maar toch) en de Nokia 6 niet (behalve dual-sim uitvoering).
Bij de Nokia 6 duurt het ook wel extreem lang. Dat gaat je klanten kosten. Ik denk dat ze dat wel proberen te voorkomen.

PSN ID = Zathan772

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RensvN
NetAmp schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:42:
Zou ook schandalig zijn als ze iedereen warm maken voor het vlaggenschip en die dan vervolgens niet kunnen leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Ook bezitter van een Nokia 8, mijn eerste impressies na een paar uurtjes spelen zijn niet unaniem positief:

- Een trage fingerprint unlock (vanuit 'slaapstand', unlocken nadat de on/off knop eerst ingedrukt is gaat wel sneller)
- Een aantal force-closes van de camera app
- Een trage overdrachtsnelheid naar microsd wanneer verbonden met kabel aan pc
- Onbruikbare microsd kaart volgens Nokia 8, prima bruikbaar volgens de S8 (heb dus de microsd moeten formatteren...)

Kortom, een hobbelige hereniging met mijn jeugdliefde... Komen een aantal dingen jullie bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:43
DrBos schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:53:
Ook bezitter van een Nokia 8, mijn eerste impressies na een paar uurtjes spelen zijn niet unaniem positief:

- Onbruikbare microsd kaart volgens Nokia 8, prima bruikbaar volgens de S8 (heb dus de microsd moeten formatteren...)
Ik heb het idee, dat een microsd kaart beter functioneert als ie wordt geformatteerd in het apparaat waarin die gebruikt gaat worden

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensvN
DrBos schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:53:

- Een trage fingerprint unlock (vanuit 'slaapstand', unlocken nadat de on/off knop eerst ingedrukt is gaat wel sneler)
-Dat trage fingerprint unlock ben ik niet met je eens, bij mij gaat het juist erg soepel, misschien een keer opnieuw instellen?

- Onbruikbare micro-sd had ik ook, maar die kwam uit een Lumia met Windows. Ik dacht dat het aan miin oude telefoon lag. Na het formatteren werkt hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
kruila schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:01:
[...]

Ik heb het idee, dat een microsd kaart beter functioneert als ie wordt geformatteerd in het apparaat waarin die gebruikt gaat worden
Dat heb ik ook expres gedaan nu, in de Nokia 8 formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is nagenoeg bij elke smartphone het geval van dat geheugenkaartje... Rest klinkt jammerlijk zeg.
Kan ik me niet in vinden eerlijk gezegd :) Heb echt geen force closes gehad, hopelijk is dat snel weg bij jou.

Je kan kaartje ook formatteren in de Nokia 8 en dan via (externe) geheugenkaartlezer volpompen via PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:38

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Hier ook een Windows Phone / Mobile (Microsoft Lumia 950) klant die de overstap naar Android (Nokia 8 ) wil gaan maken. Alhoewel ik Windows 10 Mobile erg fijn vind werken en er erg mooi vind uitzien, begint de app gap me onderhand wel de keel uit te hangen. Dat in combinatie met het feit dat het lijkt alsof m'n 950 alsmaar trager begint te worden, heb ik m'n zinnen gezet op een 'polished blue' Nokia 8.

Helaas zie ik nu overal november als verwachte datum staan voor deze kleur... Dat zou toch echt wel een flinke tegenvaller zijn, aangezien ik nu ga twijfelen over dan maar een matblauwe kleur.

Kunnen de gebruikers hier die inmiddels al eentje bemachtigd hebben bevestigen dat er inderdaad 2 simkaarten in kunnen? Dat is voor mij toch wel een must. Ik lees overal dat er of een tweede simkaart, of een SD-kaartje in kan. Maar dan zie ik bij sommige shops toch nog staan dat dual sim niet ondersteund wordt?

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:17

Entity

9000rpm

Vandaag mijn mat-blauwe op kunnen halen, druk bezig nog met instellen maar eerste indruk is positief. Toestel is echt behoorlijk rap scherm is mooi en hij voelt goed stevig aan.

Fingerprint unlock is erg snel, dus genoemde traagheid herken ik ook niet.
PressPlay0nTape schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:58:
[...]

Kunnen de gebruikers hier die inmiddels al eentje bemachtigd hebben bevestigen dat er inderdaad 2 simkaarten in kunnen? Dat is voor mij toch wel een must. Ik lees overal dat er of een tweede simkaart, of een SD-kaartje in kan. Maar dan zie ik bij sommige shops toch nog staan dat dual sim niet ondersteund wordt?
Volgens de handleiding kunnen er 2 nano-simkaarten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensvN
PressPlay0nTape schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:58:
Klopt er is een mogelijkheid voor 2 (nano) simkaartjes, het 2de slotje moet je dan wel opofferen aangezien er dan geen micro sd-kaartje meer in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-07 15:21
CLB schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:31:
[...]

dubbele klik op powerbutton voor camera opstarten ook.
Zit standaard in Android inmiddels hè. :P Geen Nokia only dingetje dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Danny.G schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:18:
Zit standaard in Android inmiddels hè. :P Geen Nokia only dingetje dus.
Joh, dat wist ik niet. Danke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbeegee
Ik ben nog steeds benieuwd of je met het toestel FM radio via de ether kan ontvangen.
Het zal er waarschijnlijk niet standaard op zitten maar misschien via een app te activeren.
De (test) app die ik vond is deze: Google Play: droid FM Radio Lite
Als die werkt kan je de betaalde versie aanschaffen, of een andere zoals Spirit1: Real FM Radio

Op internet zie je veel verschillende conclusies
https://www.mobiele-telefoons.nl/nokia/8/overzicht zegt van wel, op andere site weer niet ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mrbeegee schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:13:
Ik ben nog steeds benieuwd of je met het toestel FM radio via de ether kan ontvangen.
U vraag, wij draaien:
Nokia 8 - zonder FM-radio

Oja enige wat ik echt ga missen aan m'n tig smartphones afgelopen jaren: notificatieledje :-(

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 06-09-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

CLB schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:35:
[...]

U vraag, wij draaien:
[afbeelding]

Oja enige wat ik echt ga missen aan m'n tig smartphones afgelopen jaren: notificatieledje :-(
Pardon? De Nokia 8 heeft geen status LED? Ai dat is wel jammer.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbyTown schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:01:
Pardon? De Nokia 8 heeft geen status LED?
Hier niet helaas, ongelooflijk maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbeegee
CLB schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:35:
[...]

U vraag, wij draaien:
[afbeelding]

:-( , wat balen dat zo'n simpele feature er niet op zit. Toch maar naar de Nokia 6 kijken.

Zit er geen Glance functie op die de notificatie zou kunnen vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrbeegee schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:11:
Zit er geen Glance functie op die de notificatie zou kunnen vervangen?
Zit er zeker op, maar moet ik nog verder ontdekken. WhatsApp ofzo werkt daar volgens mij niet mee...

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

CLB schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:08:
[...]

Hier niet helaas, ongelooflijk maar waar.
Van de andere kant hierdoor zal hij niet afvallen.

Heb is na zitten denken. Hoeveel nut heeft die led indicatie eigenlijk....

Op mijn Nexus 5X zit een witte led maar ja wat zegt het .... Email Whatsapp gemiste oproep kan vanalles zijn. Kijkt toch op de tel wanneer je tijd hebt en dan zie je meteen wat je allemaal hebt gemist.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Het is voor mij ook geen dealbreaker, maar heb al jaren RGB-ledjes, dat is wel wat beter dan bij de Nexus :)

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 15:40

NetAmp

"for indoor use only"

Ik ben niet anders gewend (= zonder notificatie/status LED) ;) M'n Lumia 830 heeft er in elk geval géén.

Kan me vaag herinneren dat de Nokia N97 en 808 PureView wel iets deden met de LEDjes onder de menu/bellen/ophangen toetsen. Plus dat de 808 (met AMOLED scherm) ook continu het "Glance/Glimp scherm" (toen genaamd "Nokia Sleeping Screen") kon tonen.

offtopic:
Liever zou ik een fijne smart watch dragen (betaalbaar en niet zo zeer op sporters gericht), waarop ik meteen wat details van de notificatie kan zien. Zo leek me de Fossil Q Marshal interessant. Al heeft die wel enkele nadeeltjes zoals een "afgekapt" schermpje onderaan, d.w.z. niet geheel rond - en opladen schijnt langer te duren doordat het alleen draadloos kan.
EDIT: Zo te zien zijn ze nu al bij 'generatie 3', met een volledig rond scherm: https://www.fossil.com/us...watches/smartwatches.html

[ Voor 12% gewijzigd door NetAmp op 07-09-2017 20:39 . Reden: aanvulling ]

offtopic:
De nieuwe Fossils zijn wel tof, smartwatches maar ook de hybrids. En opladen, niet draadloos, hoe wil je het dan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 07-09-2017 19:04 ]

• Angermanagement
Met een beetje mazzel kan ik mijn mi band 2 koppelen aan de Nokia straks.
Samen met de app mi fit.

Al vraag ik mij af of dat op de Nokia werkt, want op een Samsung kreeg ik het ook niet lekker aan de praat.

Voor mij wordt het in elk geval nog even wachten op de Nokia 8 en aangezien ik geen haast heb vind ik dat prima :D
Tuurlijk werkt dat, moet ivm Samsung ook gewoon werken.
Zal zometeen wat fotootjes maken van de grijze en blauwe naast elkaar, voor wie dat leuk vindt.

• michellep77
Zou het je verbazen als ik, ja graag zeg?
Ik maak ze toch wel :p

• Folkifoon
@michellep77

Niet heel goed licht zo in de avond dus even een snelle foto genomen met de Lumia 950.

https://image.prntscr.com/image/_gxhrEo_RXq9aHumiIYTFw.jpg

Je vroeg of ik er zo lang geduldig naar kan kijken. Ik probeer de telefoon natuurlijk voorzichtig uit thuis "zoals je in de winkel ook zou doen" :)

[ Voor 22% gewijzigd door Folkifoon op 07-09-2017 21:44 ]

• michellep77
Oh wel heel mooie kleur vind ik! Ben toch wel blij dat ik voor de blauwe gegaan ben.

Kan dat dan? Gewoon aanzetten zonder simkaart ofzo?

• michellep77
Mooie foto's! Ook qua achtergrond.
Ik geloof dat ik met blauw erg tevreden venr.

Bevalt nog steeds? Nog leuke dingen ontdekt?

• Folkifoon
Ik heb de grijze en blauwe ook naast elkaar gezien en vond de blauwe net wat luxer eruit zien. Maar ik ben zo benieuwd naar de koper kleur... of wordt dat een kleur voor vrouwen...?! Moet niet teveel richting het roze gaan.

@michellep77 gewoon met wifi verbinden dan hoeft er geen simkaart in. Voor mij is de overstap van Windows Phone naar Android best pittig, ik vind het startscherm van WP zoveel mooier maar nu inderdaad de app gap groter wordt heb ik besloten naar Android te gaan. De keuze is mij makkelijker gemaakt nu Nokia op dit platform actief is.

• michellep77
Goede omschrijving denk ik van de uitstraling.

Ben ook erg benieuwd naar mijn android ervaring. Al vanaf mijn eerste telefoon bijna 20jr geleden Nokia, toen 1x iphone 3 :D en daarna 3 of 4 Lumia's met windows.

De app gap is inderdaad nu wel echt te groot geworden, dus overstappen ging toch gebeuren. IOS vind ik niets dus bleef dit over en inderdaad, als er dan weer een Nokia komt... Is de keuze vrij snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks, even snel geschoten, kan nog wel wat mooier, maar dat komt wel!
Ik geloof dat ik met blauw erg tevreden venr.
Kan ik begrijpen hoor, zeer mooi afgewerkt device qua kleuren, antennelijntjes vallen wat minder op daarbij.
Bevalt nog steeds? Nog leuke dingen ontdekt?
Ja mooi ding hoor, zeer zeker! Ding is wel echt glad, glad, glad, dus ik ga maar wat hoesjes bestellen. Ik zou als ik jullie was alvast wat bestellen uit China, omdat het kan voor twee euro! Ik ben gecharmeerd van de snelheid van het apparaat, het scherm is echt hééél erg mooi. Natuurlijk door de pixeldensity die meer dan prima is, maar ook door de helderheid. Ik noem het altijd 'gezichtsbruiners' als iemand met volle backlight op zijn of haar telefoon aan het bekijken is. Als je dat bij de Nokia 8 op vol zet dan is het meer een 'zonnenbank'. Ook de kleurweergave lijkt gewoonweg op mijn OLED-scherm van mijn huidige telefoon, nou dat is toch wel erg netjes voor een LCD-paneel. Ook van de foto's en video's ben ik erg gecharmeerd, heb ze nog niet allemaal op volledige resolutie bekeken, maar het ziet er echt wel goed uit. Helaas heb ik geen vaak genoem- de Nokia 950 nee, maar daar noem je ook wel dé cameratopper op smartphonegebied volgens mij. Misschien zijn jullie wat verwernder, maar mijn huidige telefoon heeft een 2-megapixelcamera aan de voorkant, dus deze 13-megapixelvariant is wat dat betreft al een upgrade, ook met de autofocusmogelijkheden! Daarnaast ben ik zeer gecharmeerd van het 'live bokeh'-effect, waarmee je kan spelen met de scherptediepte, wat ook nog achter- af kan. Zeer leuke functie, die ook meer dan prima werkt! Al met al heel mooi toestel, wat inmiddels al wel wat kleine haarkrasjes heeft in het display, maar dat is misschien wel wat logisch tijdens het foto's maken in een bak gereedschap... Ja, ik ben er nog steeds gecharmeerd van, nu een hoesje bestellen, want hij is glad!

Nokia 8 - live bokeh
michellep77 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:31:
als er dan weer een Nokia komt... Is de keuze vrij snel gemaakt.
Daar kan ik me dan echt niet in vinden... De Nokia-naam is gewoon onder licentie bij HMD Global, that's it...
Het roept misschien wat nostaligsche gevoelens op, maar een [voer hier willekeurig merk in] is net zo prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Dank je voor je extra uitleg/ervaring. Dat bokeh ziet er idd tof uit!

Hoesje heb ik besteld, wel een iets duurdere gewoon hier in NL maar dan kan ik m gelijk netjes opbergen.

Via ali komt daarna wel idd.

Heb bij mijn Lumia het idee dat het gedoe met crashen bij foto's deels met sd kaarten te maken heeft. Dus wellicht kan ik die ook als camera gebruiken mocht de 8 enorm minder zijn, wat ik niet verwacht. Als er verder niets op de telefoon staat, dan is er genoeg ruimte voor een lading foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
CLB schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:09:
Daar kan ik me dan echt niet in vinden... De Nokia-naam is gewoon onder licentie bij HMD Global, that's it...
Het roept misschien wat nostaligsche gevoelens op, maar een [voer hier willekeurig merk in] is net zo prima.
Niet helemaal eens...het is misschien wel een ander bedrijf maar wel opgericht door een oud Nokia man. Daarnaast werkt er een aantal voormalig Nokia medewerkers. Daarnaast kunnen ze natuurlijk gebruik maken van de kennis die Nokia in al die jaren heeft vergaard. Ook een samenwerking met Carl Zeiss lijkt mij te de danken aan het Nokia verleden.
Patenten, ontwerpen etc zullen toch ook voor een groot deel te gebruiken zijn door HMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
michellep77 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:21:
Heb bij mijn Lumia het idee dat het gedoe met crashen bij foto's deels met sd kaarten te maken heeft. Dus wellicht kan ik die ook als camera gebruiken mocht de 8 enorm minder zijn, wat ik niet verwacht. Als er verder niets op de telefoon staat, dan is er genoeg ruimte voor een lading foto's.
Mijn Lumia 950 crasht ook vaak tijdens nemen van een foto. Dan blijft het beeld lang zwart. Wanneer je wacht, kan je wel weer verder maar ga je dan aan knoppen zitten dan start het toestel opnieuw op. Ik heb ook het idee dat dit komt door de sd-kaart. Daarnaast is mijn batterij in een halve dag leeg, zelfs in een nacht gaat hij van 100% naar 60%. Er staat dan niets op de achtergrond te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Die van mij valt volledig uit, en de genomen foto's worden niet opgeslagen. Tenzij ik mazzel heb en eraan denk echt te wachten tot die naar onedrive is gegaan. Dan staat die daar wel.

Kan pas na een hele tijd opnieuw opstarten, of aan de lader gooien, dan gaat het meteen.

Nieuwe sd kaart deed overigens hetzelfde. Batterij is ook nieuw, laadt enorm traag op, maar loopt iig niet zo snel leeg.

Ik lees wel hier dat het t beste is de sd kaart in de 8 te formatteren voor gebruik?

Misschien wacht ik wel even met sd kaart gebruiken, 64 gb is niet zomaar vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Folkifoon schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:21:
Niet helemaal eens...het is misschien wel een ander bedrijf maar wel opgericht door een oud Nokia man. Daarnaast werkt er een aantal voormalig Nokia medewerkers. Daarnaast kunnen ze natuurlijk gebruik maken van de kennis die Nokia in al die jaren heeft vergaard. Ook een samenwerking met Carl Zeiss lijkt mij te de danken aan het Nokia verleden. Patenten, ontwerpen etc
Mwah, nu je het zo op een rijtje noemt zit er misschien wat in.
IMO blijft nog steeds een smartphone met een stempeltje 'Nokia', dat terzijde: mooie ding >:)
michellep77 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:38:
Ik lees wel hier dat het t beste is de sd kaart in de 8 te formatteren voor gebruik?
Niet echt des Nokia 8, geldt wel voor elk 'mobiel apparaat' imo :)

[ Voor 54% gewijzigd door CLB op 08-09-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:38

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Gisteren toch maar de matblauwe besteld. Wordt vandaag geleverd en ben heel benieuwd! Zal met pijn in het hart afscheid gaan nemen van Windows 10 Mobile, maar ik hoop dat de beschikbaarheid van een sh!tload aan (up-to-date!) apps (die op W10M niet beschikbaar waren) het enigszins goed maakt :)

Kan niet wachten om ermee te gaan pielen!

Ik lees overal dat het apparaat zo glad is en dat een hoesje eigenlijk een must is. Ik vind dat altijd een beetje zonde; niet in de laatste plaats omdat het de telefoon een tikkeltje groter maakt. Toch jammer dat ze niet zoals bij de Lumia 950 de achterkant vervangbaar hebben gemaakt. Ik heb op mijn L950 een erg chique-ogende leren Mozo-cover zonder dat de telefoon dikker/breder/whatever geworden is. Voorlopig maar even geen hoesje voor mij!

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:20
Ik ben vooral erg benieuwd naar de accuduur. Ik heb nu zelf nog een Samsung Galaxy Note 3 met LineageOS er op en tot op heden heeft nog geen enkele telefoon me overtuigd om dit toestel te vervangen.

Eigenlijk het enige toestel waar ik dat gevoel bij had was de Nexus 6P maar daar was het verschil te klein mee.

Dit jaar kwam de veel belovende Oneplus 5 maar na de verhalen over Jelly scrolling, een tegenvallende camera en bovenal de reputatie op het gebied van software updates heeft mij ervan weerhouden een Oneplus 5 te kopen.

Toen besloten om te wachten op de Pixel 2 en Pixel 2 XL omdat deze toestellen ook veel belovend zijn. Toen ik de aankondeging van de Nokia 8 las had ik meteen in men hoofd dat dit ook een optie is. Oke ik moet afstappen van mijn geliefde OLED scherm. Maar buiten dat lijkt het een prima apparaat.

Ik heb er nog niet een in mijn handen gehad maar ben van plan zeker te kijken voor ik mijn conclussies trek. De verhalen over de bouwkwaliteit zijn erg positief en tot nu toe is Nokia 8 snel met de security updates en ik verwacht ook de Oreo update.

Mijn enige vraag is dus heeft iemand ervaring met de accuduur van dit toestel :P?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik heb 'm pas sinds gisteren, maar de accuduur lijkt me tot nu toe meer dan prima. Heb 'm vannacht aan de lader gelegd, zoals ik altijd doe, en vanochtend om 8.00 uur van de lader gehaald. Nu met redelijk normaal gebruik (beetje internetten, Whatsapp, etc., Bluetooth en Wifi staan gewoon permanent aan, BT gebruikt in de auto vanochtend) nu nog 94%. Dus zeg maar 2% per uur. Het valt mij alles mee, mijn Lumia 950 met hetzelfde gebruik en vergelijkbare accu ging een stuk harder.
Pagina: 1 ... 3 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie