Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrDucky schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:34:
Oke ik moet afstappen van mijn geliefde OLED scherm. Maar buiten dat lijkt het een prima apparaat.
Ik heb hier een BlackBerry Priv met 5,4 inch OLED-scherm en QHD-resolutie, deze Nokia doet echt niet onder.
en ik verwacht ook de Oreo update.
Is (uiteraard) al confirmed
Mijn enige vraag is dus heeft iemand ervaring met de accuduur van dit toestel :P?
Teveel spelen momenteel, maar 4 uur SoT met nog 50% over vind ik wel heel erg fijn :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:58
De QC835 is gewoon erg energie efficiënt.
Met de U11 haal ik zonder probleem 8+ uur SOT dus moet de N8 ook best kunnen halen.
Vindt trouwens ook dat ze bij de N8 goed hebben nagedacht en voor capacitive buttons hebben gekozen.
On-screen buttons verminderen gewoon het effectieve schermoppervlak behoorlijk.

[ Voor 42% gewijzigd door snah001 op 08-09-2017 13:02 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 16:53
Ik lees hier nog niets over rooten. Is er niemand in geïnteresseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even over dual-sim mogelijheden, ligt het aan mij of is dat toch niet zo bij de TA-1012?
Nokia 8 - simkaartslot

Lijkt erop dat het toch geen hybrid dualsim is, maar alleen nano + microSD, wat jullie!? O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kennis van mij heeft de Nokia 8 ook en die kwam tot dezelfde conclusie. Niets dual sim....
Tenzij je een andere simtray kan krijgen... dan zou het misschien wel kunnen werken?

[ Voor 32% gewijzigd door PaT op 08-09-2017 14:46 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaT schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:45:
Kennis van mij heeft de Nokia 8 ook en die kwam tot dezelfde conclusie. Niets dual sim....
Dat is mooi lullig dus, hmm okee, dat wordt aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59

NetAmp

"for indoor use only"

F.U.B.A.R schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:07:
Ik lees hier nog niets over rooten. Is er niemand in geïnteresseerd?
Dat wordt toch meestal juist gedaan om van de bloatware/customizations op Android, gedaan door de diverse fabrikanten, af te komen?
En laat nu net de Android versie van Nokia/HMD lekker 'clean' zijn ;)

^ Beetje kort door de bocht natuurlijk, er zijn meerdere redenen waarom je zou willen rooten. Maar zelf deed ik het op m'n Samsung Tab 2 vooral omdat die geen updates meer kreeg (inmiddels draait er al jaren CyanogenMod op). En als HMD de belofte waarmaakt om voor een lange periode te blijven updaten (we weten al dat Android 8 Oreo op alle nieuwe Nokia-branded toestellen komt), dan is het op dit vlak ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik heb vandaag mijn Nokia 8 gehaald, ontving ik (nog voordat ik het toestel had uitgepakt) de volgende mail:
Beste klant,

Onlangs heb je bij Belsimpel.nl een Nokia 8 besteld. Op onze site stond vermeld dat het mogelijk zou zijn om twee simkaarten te plaatsen.

Wij hebben echter geconstateerd dat het toestel maar één simkaartslot heeft. Dit betekent dat je maximaal één simkaart tegelijk in het toestel kunt plaatsen. Wij hopen dat dit geen problemen voor je oplevert. Mocht dit toch het geval zijn, dan kun je je bestelling eenvoudig annuleren of ruilen via de orderstatuspagina.

Excuses voor het ongemak. Wij hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Voor mij is dual sim nice to have, maar wel jammer dat zo velen in de veronderstelling waren dat iedere Nokia 8 dual sim zou zijn :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de veronderstelling... Zo is / wordt het gecommuniceerd door HMD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
CLB schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:42:
In de veronderstelling... Zo is / wordt het gecommuniceerd door HMD :)
Ja bijzonder.

Ik ben nog steeds in de veronderstelling dat er sprake is van een hybrid. Dus óf twee simkaarten, óf een simkaart en een geheugenkaart.

Misschien hebben de mensen die voor de officiële release datum een telefoon konden bemachtigen een buitenlands model? Dat gebeurt bijvoorbeeld ook bij tv's die bij de ene aanbieder goedkoper dan bij de ander zijn. Dat heeft soms te maken met het serienummer en bijbehorende garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Angermanagement schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:49:
[...]

Ja bijzonder.

Ik ben nog steeds in de veronderstelling dat er sprake is van een hybrid. Dus óf twee simkaarten, óf een simkaart en een geheugenkaart.

Misschien hebben de mensen die voor de officiële release datum een telefoon konden bemachtigen een buitenlands model? Dat gebeurt bijvoorbeeld ook bij tv's die bij de ene aanbieder goedkoper dan bij de ander zijn. Dat heeft soms te maken met het serienummer en bijbehorende garantie.
Ander model is ook andere EAN code zou ik zeggen aangezien er dus 2 versies zijn... 1 sim met vaste microsd en 1 met hybride systeem.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angermanagement schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:49:
Ik ben nog steeds in de veronderstelling dat er sprake is van een hybrid.
Noop, that's not the case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Huh, dat is raar... ik heb helaas geen twee SIM-kaarten dus kan het niet testen, maar bij Phoneshop, waar ik hem vandaan heb, heet hij expliciet "Nokia 8 Dual Sim" en volgens de handleiding zou het ook gewoon kunnen. Zou wel heel jammer zijn als het niet werkt, want ik was wel degelijk van plan er twee SIM-kaarten in te stoppen i.v.m. werk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk even op de doos hoeveel verschillende IMEI-nummers er staan...
Handleiding is universeel voor singlesim en dualsim, zie hierboven.

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 08-09-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:27
Vandaag eentje besteld. Als ie niet dual-sim hybrid is gaat ie gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Ja, het is toch echt maar een single Sim. De dual Sim zal wel de TA-1004 zijn. Hmm :( Phoneshop maar gemaild om te kijken of de dual Sim überhaupt leverbaar is.

Als je de simkaart verwijdert en er weer in stopt vraagt hij wel om Sim 1 te ontgrendelen. Dat impliceert dat er ook een Sim 2 in zou kunnen :p Maar ja, het past gewoon fysiek niet in die houder.

[ Voor 37% gewijzigd door NNF op 08-09-2017 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
NetAmp schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:58:
[...]

Dat wordt toch meestal juist gedaan om van de bloatware/customizations op Android, gedaan door de diverse fabrikanten, af te komen?

^ Beetje kort door de bocht natuurlijk, er zijn meerdere redenen waarom je zou willen rooten. Maar zelf deed ik het op m'n Samsung Tab 2 vooral omdat die geen updates meer kreeg (inmiddels draait er al jaren CyanogenMod op). En als HMD de belofte waarmaakt om voor een lange periode te blijven updaten (we weten al dat Android 8 Oreo op alle nieuwe Nokia-branded toestellen komt), dan is het op dit vlak ook niet nodig.
Ja, je hebt wel een punt. Ik heb mijn Nokia 8 sinds vanmorgen, en ik ben toch niet helemaal tevreden. Ik kom van een LG Nexus 5 met daarop Lineage OS 14.1. Ik had geen idee dat er zoveel verschil was tussen Lineage en stock Android.

Al die kleine handigheidjes (LiveDisplay, 6x6 unlock pattern, over de status bar sliden voor brightness, advanced reboot menu, ...) zitten blijkbaar helemaal niet in stock Android.

Ik had hem beter niet in een opwelling gekocht, maar een paar maanden gewacht totdat er veel meer customization voor beschikbaar is. Dan had ik er ook niet meer de hoofdprijs voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NNF schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:41:
Ja, het is toch echt maar een single Sim. De dual Sim zal wel de TA-1004 zijn.
Hmm :( Phoneshop maar gemaild om te kijken of de dual Sim überhaupt leverbaar is.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Laatst online: 14:59

NetAmp

"for indoor use only"

F.U.B.A.R schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:46:
Ik had hem beter niet in een opwelling gekocht, maar een paar maanden gewacht totdat er veel meer customization voor beschikbaar is. Dan had ik er ook niet meer de hoofdprijs voor betaald.
''Sucks to be an early adopter'' ;) Maar je hebt 'm wel nu alvast!
Terwijl ik al laaaang wacht op een (single-sim) Nokia 6... de 8 is mij wat te duur ;(

Hopelijk wen je eraan en heb je alsnog veel plezier van deze smartphone :) Ik heb persoonlijk liever regelmatige updates dan allerlei customizations op het OS. Maar ik ben ze dan ook niet gewend, want ik kom van Windows Phone. Natuurlijk zal dat ook wennen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ben nog steeds impressed over de fotokwaliteit, maar vind de macro-stand wel echt beneden peil... Je kan hem niet direct bereiken, wat al wat apart is, maar moet via een submenu en macrostand werkt pas vanaf een centimeter of 10, waarbij macro bij mij een stuk dichterbij betekent. Ik houd van die stand, superscherpe foto's maken van objecten dichtbij en dergelijke, maar dat is toch wel wat jammer. Ga er uiteraard nog even verder mee spelen :) Heb 'm nu een dag 'normaal' gebruikt en wat wel opvalt is dat de plaatsing van de speaker voor mij (rechtshandig gebruik) niet fijn is, omdat deze wat vaak geblokkeerd wordt. Zowel in portret- als landschapmodus heb ik het nu al meerdere keren gezien. Bij het checken van websites en luisteren van muziekje, filmpje kijken op YouTube enzovoort. Ja je kunt het toestel wat anders vasthouden, maar dat doen we nog maar even niet, omdat er geen hoesje omheen zit. Al met al weer lekker verder spelen dit weekend :)

Nokia 8 - foto

Nokia 8 - foto

Nokia 8 - foto

Nokia 8 - foto

Nokia 8 - foto

Nokia 8 - foto

Nokia 8 - foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
michellep77 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:38:
Die van mij valt volledig uit, en de genomen foto's worden niet opgeslagen. Tenzij ik mazzel heb en eraan denk echt te wachten tot die naar onedrive is gegaan. Dan staat die daar wel.

Kan pas na een hele tijd opnieuw opstarten, of aan de lader gooien, dan gaat het meteen.

Nieuwe sd kaart deed overigens hetzelfde. Batterij is ook nieuw, laadt enorm traag op, maar loopt iig niet zo snel leeg.

Ik lees wel hier dat het t beste is de sd kaart in de 8 te formatteren voor gebruik?

Misschien wacht ik wel even met sd kaart gebruiken, 64 gb is niet zomaar vol.
De mijne gedraagt zich precies zo maar dat ligt niet aan de SD kaart daar ik die nog nooit in t toestel gehad heb.
Waar dan wel aan geen idee
Vaak uitvallen bij foto nemen in wa enige wat ik verder merk dat ie soms mega traag is, zou ie crashen door ram probleem??

Zullen we het over de Nokia 8 hebben hier. Posts zoals de jouwe kunnen verwarrend werken. Het lijkt net alsof de Nokia 8 uitvalt door de sd-card. Wat natuurlijk een typisch Lumia 950 kwaaltje is

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 11-09-2017 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik laat nu de foto's gewoon opslaan op toestel en tot nu toe geen probleem mee gehad, ook niet met time laps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Lijkt erop dat het toch geen hybrid dualsim is, maar alleen nano + microSD, wat jullie!? O-)
Dat is flink balen. Ik heb nergens iets gelezen over 2 modellen, het leek er tot nu toe op dat je zelf kon kiezen of je 2 sims of sim + sd wilde plaatsen. Iemand een bron dat er 2 versies zijn en of en wanneer we de dual-sim kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

PinokkioTV schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:48:
Ik heb vandaag mijn Nokia 8 gehaald, ontving ik (nog voordat ik het toestel had uitgepakt) de volgende mail:

[...]

Voor mij is dual sim nice to have, maar wel jammer dat zo velen in de veronderstelling waren dat iedere Nokia 8 dual sim zou zijn :)
Dat mailtje kreeg ik gister dus ook... Het lijkt er inderdaad sterk op dat er geen tweede sim in kan. Dat is wel een flinke tegenvaller, want dual sim is voor mij eigenlijk een must...

Krijg m'n tweede simkaart vandaag of maandag, maar ga deze Nokia dus maar weer retour doen. Bummer! :(

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DC_Vincent schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:05:
Dat is flink balen. Ik heb nergens iets gelezen over 2 modellen, het leek er tot nu toe op dat je zelf kon kiezen of je 2 sims of sim + sd wilde plaatsen. Iemand een bron dat er 2 versies zijn en of en wanneer we de dual-sim kunnen verwachten?
Zoals ik ook bij m'n review schreef:
Lijkt erop dat de TA-1004 een hybridslot aan boord heeft, maar zekerheid is er nog niet.
Wanneer en of er een dualsimvariant naar Europa komt is ook nog de vraag, nog niks van gehoord.
PressPlay0nTape schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:18:
Het lijkt er inderdaad sterk op dat er geen tweede sim in kan.
Helaas is het niet 'het lijkt', het kan gewoon echt niet. Website daar is ook alweer aangepast, net zoals PW hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:20:
[...]

Zoals ik ook bij m'n review schreef:
Lijkt erop dat de TA-1004 een hybridslot aan boord heeft, maar zekerheid is er nog niet.
TA-1004 zou de Nokia 9 zijn toch? Op Nokia's eigen site staat toch echt dat ook de 8 dual sim heeft. Als iemand info heeft over een dual-sim Nokia 8 houd ik me aanbevolen (ook indien import).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DC_Vincent schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:24:
Op Nokia's eigen site staat toch echt dat ook de 8 dual sim heeft.
Heb HMD Global een mailtje gestuurd over deze kwestie, ken daar wel wat mensen hoger in de rang :)

Zo dat ging rap:
"De toestellen die wij voeren zijn allemaal single sim + microSD. Melding op de website
zal worden aangepast aangezien wij geen dual sim variant op de markt brengen in Benelux."

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 09-09-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:25:
[...]

Heb HMD Global een mailtje gestuurd over deze kwestie, ken daar wel wat mensen hoger in de rang :)

Zo dat ging rap:
"De toestellen die wij voeren zijn allemaal single sim + microSD. Melding op de website
zal worden aangepast aangezien wij geen dual sim variant op de markt brengen in Benelux."
Heel erg jammer. Maar bedankt voor het navragen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
[...]

Zo dat ging rap:
Dan is nu natuurlijk de vraag, waar kan zo'n toestel wel bemachtigd worden?

Als er geen dual sim is, dan is het misschien nog een idee om net als Xiaomi (MIUI8) een soort dual account optie te maken. Best ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:50
In duitsland lijkt het erop dat hij wel 2 simkaarten kwijt kan.

Het is in ieder geval geen Benelux en standaard nog iets goedkoper :)

SIM-Steckplatz 1 Nano-SIM-Steckplatz + 1 Nano-SIM oder 1 MicroSD-Steckplatz

http://www.nokia.com/de_de/phones/nokia-8

Voor mij maakt het niets uit 1 of 2 simkaarten.

Twijfel nog steeds of ik hem sowieso ga kopen |:(

Wil hem liefst toch eerst vasthouden en bekijken!

Wacht toch nog maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richard35 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:58:
SIM-Steckplatz 1 Nano-SIM-Steckplatz + 1 Nano-SIM oder 1 MicroSD-Steckplatz
Achja, dat staat ook op de NL-site ;)
Wil hem liefst toch eerst vasthouden en bekijken!
Weet niet waar je woont, maar welkom ben je altijd... :)
Jammer van het druilerige weer, wilde even wat mooie zonnige foto's maken voor m'n review :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Ik heb sinds gisteren ook een Nokia 8 in gebruik genomen na jaren een Lumia 950 te hebben gehad en wat een verademing qua batterijverbruik zeg!

De batterij lijkt, in vergelijking met de Lumia 950 maar niet leeg te geraken, wat ik er ook mee doe! Zelfs een tijd Google Earth draaien en er gaat maar een paar procent af, meesterlijk!

Het is jammer dat Microsoft en de bedrijven qua apps Windows 10 mobile zo in de steek heeft gelaten en er ook bijna geen nieuwe toestellen meer op de markt komen want het OS was altijd wel erg prettig in gebruik, zelfs met zo weinig en up to date apps. Vooral de Live Tiles voegden naar mijn inziens zoveel toe en het was en is nog steeds de grootste onderscheidende factor in vergelijking met Android en iOS en dat ga ik toch wel missen.

Een tweetal zaken kan ik trouwens niet vinden en ik weet niet of het mogelijk is maar kun je de kleuren van het scherm ook aanpassen en het trillen van de onderste toetsen ook uitzetten?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bull schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:19:
maar kun je de kleuren van het scherm ook aanpassen
Helaas niet
en het trillen van de onderste toetsen ook uitzetten?
Instellingen - geluid - andere geluiden - onderste instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
CLB schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:28:
[...]

Helaas niet

[...]

Instellingen - geluid - andere geluiden - onderste instelling
Ah, dankjewel wat betreft het tweede. :)

En wat betreft de kleuren aanpassen, het is niet een must voor mij maar vroeg het me zo af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michellep77
@Bull ik herken je gevoel idd wb het personaliseren via de live tiles. Dat was voor mij echt wel een belangrijk iets, wat ik echt mis bij IOS en Android.

@CLB ik ga je review even bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
michellep77 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:30:
@Bull ik herken je gevoel idd wb het personaliseren via de live tiles. Dat was voor mij echt wel een belangrijk iets, wat ik echt mis bij IOS en Android.
Wie weet ga ik wel weer eens terug naar Windows mobile, mocht Microsoft nog eens met wat nieuws gaan komen en waarbij de bedrijven het ook volledig gaan en nog veel belangrijker het blijven ondersteunen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bull op 09-09-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is nog een Work In Progress :P
Bull schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:50:
Wie weet ga ik wel weer eens terug naar Windows mobile, mocht...
* CLB mompelt iets over wishfull thinking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Laatst online: 11-09 22:54
Bij Bol.com staat toch echt Nokia 8 Dual Sim op de website. Dan zal het ok wel Dual Sim zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:35
Planet X schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:38:
Bij Bol.com staat toch echt Nokia 8 Dual Sim op de website. Dan zal het ok wel Dual Sim zijn denk ik?
ik zou er niet op vertrouwen

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Planet X schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:38:
Dan zal het ok wel Dual Sim zijn denk ik?
Die discussie hoeft echt niet gevoerd te worden, is echt geen dualsim namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
NetAmp schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:58:
[...]

Ik zit eigenlijk vast nu ik geen root heb op mijn nieuwe Nokia 8: ik kan mijn user data helemaal niet overzetten van mijn Nexus 5. Ik heb al geprobeerd via NFC tijdens de initial setup van Android op de Nokia 8 maar dan komt er precies 1 app mee. En dat is niet eens een nuttige.

Ik draai op de Nexus 5 gewoon Titanium Backup en daarmee maak ik van al mijn apps en data een backup. Als ik de N5 dan reset/full wipe/clean install, zet ik de backups terug en mijn apps hebben hun data terug.

Maar het lijkt helemaal niet mogelijk om dat van de ene Android naar de andere te doen. :?

Ik heb op XDA de threads van de andere Nokia Android phones bekeken, en daar lijkt ook nog een root verkregen te zijn op de 3/5/6. Het lijkt er op dat Nokia echt niet wilt dat we doen wat we willen met onze telefoons. Ik denk niet dat ik hem in dat geval lang zal houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb even wat beter licht opgezocht:
Nokia 8 vs Nokia 8

Nokia 8 vs Nokia 8

Nokia 8 vs Nokia 8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ls6v61BY0r3iqe45adfBzOBx/full.jpg

Nokia 8 vs Nokia 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een opmerking voor diegene die een lumia hebben gehad en
moeten wennen dat je niks kan aanpassen.

Ik stoor me er een klein beetje aan omdat dit niet helemaal waar is.
Als je gaat zoeken in de store naar een andere launcher zul je zien
dat je er genoeg aan kan veranderen.
Er zijn ook genoeg launchers met tiles te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Op dit moment heb ik de nokia nog niet, dus kan vrij weinig zoeken.

Wat houden die launchers etc in om eea aan te kunnen passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel echt offtopic, maar is gewoon de 'bovenlaag' over Android heen... Zo kun je een andere look aan je toestel geven, icoontjes aanpassen of bijvoorbeeld gestures gebruiken om apps of snelkoppelingen op te starten. Zoek even in de juiste topics, op YouTube of in de Play Store, er zal een wereld voor je open gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
michellep77 schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:10:
Op dit moment heb ik de nokia nog niet, dus kan vrij weinig zoeken.

Wat houden die launchers etc in om eea aan te kunnen passen?
Launchers zijn feitelijk de lay-out van de telefoon.
Dit kan in bijvoorbeeld bepaalde thema's zijn (zoals nacht, winter, zomer, industrieel,city, etc.).
Meestal bepaald het thema vervolgens welke widgets bijvoorbeeld op het homescherm staan (tijd, weer, etc) of hoe de apps ingedeeld zijn (wel of niet in draws).

Feitelijk is het gewoon een customization.

Zie bijvoorbeeld ook: https://www.androidplanet...e-launchers-voor-android/
CLB schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:36:
Dat is wel echt offtopic, maar is gewoon de 'bovenlaag' over Android heen... Zo kun je een andere look aan je toestel geven, icoontjes aanpassen of bijvoorbeeld gestures gebruiken om.apps of snelkoppelingen op te starten. Zoek even in de juiste topics, op YouTube of in de Play Store, er zal een wereld voor je open gaan!
Je was net een paar seconden eerder 8)7 .

Eens dat het off-topic is, maar moet kunnen vind ik.
Aangezien het te maken heeft met de lay-out van de Nokia 8 en of daar nog een alternatief voor is.

Zolang het niet inhoudelijk (soorten launchers, ervaringen etc.) is, zou het niet storend mogen zijn hier.

[ Voor 49% gewijzigd door Angermanagement op 10-09-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Dank jullie wel! Eerst maar even de telefoon eindelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23
@CLB Mooie foto's. De donkere welke kleur blauw is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Voor een beetje inspiratie wat er mogelijk is: Post je Homescreen! - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frijns.Net schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:52:
@CLB Mooie foto's. De donkere welke kleur blauw is dat?
Dank, dat is de matte versie, de gepolijste variant ligt pas over weken in de winkels hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:09:
Er zijn ook genoeg launchers met tiles te vinden.
Volgens mij heb ik ze allemaal wel geprobeerd, maar geen enkele komt zelfs maar een beetje in de buurt van Windows phone.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe ervaren andere Nokia 8-gebruikers de macrostand / mogelijkheden?
Tevens vind ik het wat gek dat het niet mogelijk is om in RAW te fotograferen, of kijk ik daar overheen?

Ben flink bezig geweest met mijn review en het cameragedeelte, maar daar wil ik natuurlijk niks missen. Aankomende dagen even toeleggen op de filmmogelijkheden / OZO-geluid (al getest en wat werkt dat fijn zeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
CLB schreef op maandag 11 september 2017 @ 07:39:
Hoe ervaren andere Nokia 8-gebruikers de macrostand / mogelijkheden?
Tevens vind ik het wat gek dat het niet mogelijk is om in RAW te fotograferen, of kijk ik daar overheen?

Ben flink bezig geweest met mijn review en het cameragedeelte, maar daar wil ik natuurlijk niks missen. Aankomende dagen even toeleggen op de filmmogelijkheden / OZO-geluid (al getest en wat werkt dat fijn zeg)
Via de Nokia app zelf kan je niet RAW schieten, maar bekijk ook eens de volgende links:

https://www.geckoandfly.com/24411/smartphone-raw-camera/
https://www.androidpit.com/best-android-camera-app

Daar staan een aantal camera apps die wél in RAW kunnen schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah thanks for thinking, ik bedoelde inderdaad out-of-the-box :)
Zo dat ging rap:
En aangepast op de Nokia 8-website

[ Voor 76% gewijzigd door CLB op 11-09-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
En helaas single sim. Voorlopig dus geen Nokia 8 voor mij.

Erg hoopgevend is het niet als de infoverstrekking al zo faalt.

Ik snap overigens niet waarom ze zoveel artikelbeschrijvingen hebben.

De naam, een EAN, een SKU, een Nokia interne type aanduiding...

Waarom vermelden fabrikanten al die info niet gewoon op hun website?
Dan weet je meteen of je met een single sim, dual sim of wat dan ook vandoen hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door Frappuccino op 11-09-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
Ik haak wellicht ook af.

Geen dual sim, maar ook geen NFC (iets wat steeds meer gebruikt wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Ik zie net op de Duitse Nokia site nog wel SIM-Steckplatz 1 Nano-SIM-Steckplatz + 1 Nano-SIM oder 1 MicroSD-Steckplatz.

Ik wacht nog even af, want het kan natuurlijk zomaar zijn dat de NL website knakkers niet communiceren met de DE website knakkers.

En woensdag komt ie als ik het goed gelezen heb in de UK beschikbaar. Dus er is misschien nog hoop dat er wel dual sim bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 22:09
Angermanagement schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:39:
Ik haak wellicht ook af.

Er zit wel NFC in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
Dan klopt de site van BCC niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Op de website van Nokia staat ook dat ie NFC heeft, al is dat ook geen garantie meer. :X

http://www.nokia.com/nl_nl/phones/nokia-8

[ Voor 36% gewijzigd door Frappuccino op 11-09-2017 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frappuccino schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:34:
En helaas single sim. Voorlopig dus geen Nokia 8 voor mij.
Als jij vandaag een dualsim had ontvangen, had ik 'm voor je betaald ;)
Niks ten nadele van de BCC, maar dat is nou ook geen telecomwinkel zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
CLB schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:54:
[...]

Als jij vandaag een dualsim had ontvangen, had ik 'm voor je betaald ;)
Damn, twee tegenvallers op één dag. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Frappuccino schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:43:
Ik zie net op de Duitse Nokia site nog wel SIM-Steckplatz 1 Nano-SIM-Steckplatz + 1 Nano-SIM oder 1 MicroSD-Steckplatz.

Ik wacht nog even af, want het kan natuurlijk zomaar zijn dat de NL website knakkers niet communiceren met de DE website knakkers.

En woensdag komt ie als ik het goed gelezen heb in de UK beschikbaar. Dus er is misschien nog hoop dat er wel dual sim bij zit.
De duitse amazon verkoopt helaas de single-sim variant, dus ik denk dat dat ook de duitse versie zal zijn.

Ik wacht in ieder geval ook op de dualsim variant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
M'n review is nagenoeg af: productreview: Nokia 8 Grijs review door CLB :)
Moet nog een keer in de avond naar buiten voor wat foto's en moet wat filmpjes maken en dergelijke, onder andere om OZO goed in beeld te brengen / in geluid te capturen. Ook de accuduur moet nog wat langer getest worden om een goed en compleet beeld te kunnen te geven, maar de rest is volgens mij redelijk beschreven d:)b Al met al vind ik deze Nokia 8 een zeer geslaagde 'nieuwe Nokia' high-ender, met hier en daar wat flaws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Natsu schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:24:
[...]

De duitse amazon verkoopt helaas de single-sim variant, dus ik denk dat dat ook de duitse versie zal zijn.

Ik wil best wachten, maar niet te lang.
Als het hooguit een maand of 3 duurt prima maar anders wordt het al gewoon een dual sim variant van een "oud" toestel.

Dan had ik net zo goed een poging kunnen doen om een Xperia XZs dual sim te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Nokia 8 had een mooie slag kunnen slaan met dual sim. Hoe kan het anno 2017 de vlaggenschepen 1 sim hebben en budget tels wel dual sim hebben.... kan er met mijn verstand niet bij.

Verder eerst compleet fout op de site van de fabrikant zelf dit kan toch niet zomaar uit de duim zijn gezogen... Zouden de glans versies wellicht dan dualsim hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vlaggenschepen worden veelal verkocht in combinatie met een abonnement en providers vinden dat niet zo tof. Budgetsmartphones worden los aangeschaft, waarbij een provider niks te zeggen heeft, helaas maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 22:09
Vind de lader wel wat zwakjes.. de lader van mijn huawei p9 laad duidelijk sneller en ik gebruik die nu dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

CLB schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:27:
Vlaggenschepen worden veelal verkocht in combinatie met een abonnement en providers vinden dat niet zo tof. Budgetsmartphones worden los aangeschaft, waarbij een provider niks te zeggen heeft, helaas maar waar.
True. Maar hoe zit dat in het buitenland... Meestal UK of DE zijn ze wel dual sim te verkrijgen. Hebben daar providers niets te zeggen dan? Of word daar mee los verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbyTown schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:51:
Hebben daar providers niets te zeggen dan? Of word daar mee los verkocht.
Ik heb geen goed beeld van die precieze markten, maar die zijn wel stukken groter natuurlijk, jammerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
CLB schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:25:
M'n review is nagenoeg af: productreview: Nokia 8 Grijs review door CLB :)
Moet nog een keer in de avond naar buiten voor wat foto's en moet wat filmpjes maken en dergelijke, onder andere om OZO goed in beeld te brengen / in geluid te capturen. Ook de accuduur moet nog wat langer getest worden om een goed en compleet beeld te kunnen te geven, maar de rest is volgens mij redelijk beschreven d:)b Al met al vind ik deze Nokia 8 een zeer geslaagde 'nieuwe Nokia' high-ender, met hier en daar wat flaws.
Goede review!

Als je toch nog wat foto's gaat maken, zou je dan ook willen letten op de achtergrond?
Mijn Xiaomi blurred de achtergrond dusdanig erg dat je amper nog kan zien wat het is (wanneer je een selfie maakt).

De hele bedoeling van een selfie was dat jij samen met de achtergrond op de foto's staat.
De test foto's van jou lijken ongeveer hetzelfde effect te geven.
Zou jij eens willen kijken of zowel jij, als de achtergrond "scherp" op de foto kunnen staan?
(met een DSLR regel je dat bijvoorbeeld met de aperture; F11 bijv. i.p.v. F5.6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:35
Natsu schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:24:
[...]

Ik heb ergens, weet niet meer waar, een reactie van Nokia hierover gelezen, dat de dual-sim NIET naar de Benelux komt.

Of dit betekent dat de dual-sim WEL naar bijvoorbeeld Duitsland of Engeland komt?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angermanagement schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:40:
Zou jij eens willen kijken of zowel jij, als de achtergrond "scherp" op de foto kunnen staan?
Met mijn n00bheid zal ik het proberen :)
kruila schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:22:
Ik heb ergens, een reactie van Nokia hierover gelezen, dat de dual-sim NIET naar de Benelux komt.
Hier: CLB in "[Nokia 8] Ervaringen & Discussie" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:56

Japser

Jeej!

Is dit nu eigenlijk dan de Nokia P1? Of is dat weer een ander model welke nog op de markt moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kruila schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:22:
[...]

Of dit betekent dat de dual-sim WEL naar bijvoorbeeld Duitsland of Engeland komt?
Reken er niet te veel op. De afgelopen dagen heb ook ik aardig wat webwinkels en sites in Duitsland en Engeland bezocht en ben vrijwel zeker dat ook daar enkel de versie met 1 SIM slot wordt geleverd. Op de Duitse sites waren tot eergisteren aardig wat sites die zogenaamd de dual SIM versie aanboden, maar nu hebben ze het stuk voor stuk over single SIM, of wordt het niet eens meer genoemd.
In Denemarken wordt de dual SIM versie wel geleverd, maar daar is het toestel een stuk duurder (goedkoopste is ergens rond de 650 euro).

Het zal voor ons hoogstwaarschijnlijk erg lastig worden om alsnog de gewenste versie in bezit te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Oops, geen prijzen. :X

Op de Deense Nokia site is ie toch echt goedkoper.

[ Voor 135% gewijzigd door Frappuccino op 12-09-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frappuccino schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:35:
Oops, geen prijzen. :X

Op de Deense Nokia site is ie toch echt goedkoper.
:) Je hebt inderdaad gelijk wat betreft de prijs in DK. Issue met de gebruikte koersconverter (ondanks dat ik Euro's had geselecteerd, bleef deze toch op dollars staan). Een prijs van ~579 euro (ongeveer 4300 kr) is in ieder geval een stuk normaler.

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-08 22:55
Heeft iemand al wat real life foto's gezien. Ik heb wat vergelijkingen met de Galaxy s8 en de iPhone 7 gezien, maar ben helaas niet echt onder de indruk. De foto's doen allemaal wat flets en uitgewassen aan. Ook de steady shot bij het filmen vond ik vrij onrustig ogen.

Erg jammer. Zodra ik hoorde dat Nokia met dit toestel zou komen, had ik direct het idee om dit toestel te kopen als vervanger voor mijn iPhone 6s. De iPhone wil ik doorschuiven naar mijn vrouw. Nu twijfel ik daar nog even over.....Ik maak behoorlijk wat foto's met mijn telefoon naast mijn spiegelreflex en wil dan wel een camera die nog een beetje kan meekomen. Ik had, zeker in combinatie met de Zeiss lens meer verwacht. Ik denk dat ik eerst even wat meer testresultaten en misschien wel een update afwacht.....

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@GerkeP heeft een Nokia 8 en die heeft wat nacht/avond foto's gemaakt waar duidelijk te zien is dat OIS ontbreekt.

Misschien wil hij hier wat plaatjes posten na deze mention?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

patje01 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:02:
Heeft iemand al wat real life foto's gezien.
Ik heb hier wel wat samples opgenomen en in het topic ook regelmatig foto-updates geplaatst
PaT schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:08:
die heeft wat nacht/avond foto's gemaakt waar duidelijk te zien is dat OIS ontbreekt.
Ik ook wat in m'n review, maar OIS ontbreekt? De hoofdcamera (kleur) heeft dat gewoon aan boord...

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 13-09-2017 10:11 ]

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:37

GerkeP

Vragen mag altijd........

PaT schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:08:
@GerkeP heeft een Nokia 8 en die heeft wat nacht/avond foto's gemaakt waar duidelijk te zien is dat OIS ontbreekt.

Misschien wil hij hier wat plaatjes posten na deze mention?
Ik weet niet of dat ontbreekt, ben nog druk aan het testen met alle instellingen.
Volgens de specs heeft de 8 wel degelijk OIS.

De foto's die ik heb gemaakt zijn uit de losse pols genomen zonder ook maar een instelling aangepast te hebben, tijdens het wandelen met de hond.

Ik zal dit weekeinde eens rustig de tijd nemen om een en ander uit te zoeken.

Eerst nog bijkomen van de schrik dat dual sim geen dual sim blijkt te zijn en Nokia leverancier in NL die oorverdovend stil blijft en niet mee wil helpen aan een fatsoenlijke oplossing :'(

Gelukkig dat The Phone House Nunspeet wel meedenkt en meewerkt door een Nokia 3310 te leveren voor die 2e sim, vind ik achteraf een prima oplossing, is alleen maar nodig om zakelijk te bellen, gebeld komt wel binnen met de doorschakeling.

GerkeP

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-08 22:55
[quote]CLB schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:09:
[...]

Ik heb hier wel wat samples opgenomen en in het topic ook regelmatig foto-updates geplaatst

[...]
Bedankt voor het linkje en de foto's!

Ik heb de foto's even bekeken en ben helaas niet echt onder de indruk. Als ik kijk hoe plastisch en gezicht wordt weergegeven, dan schrik ik daar wel een beetje van. Alle natuurlijke kenmerken lijken uit een gezicht te verdwijnen. Samsung had daar een bepaald standje voor in de camera app....maar die moest je echt handmatig aanzetten. Kijkend naar de foto van het gebouw in het plantsoen met de bomen eromheen, komt het groen niet tot leven en lijkt het huisje een kunstmatig geheel :'( . Ik hoop dat ze nog wat aan de software doen....
Goed nieuws voor de mensen die een dualsim variant willen hebben, worden nu aangemaakt in de PW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angermanagement
CLB schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:57:
Goed nieuws voor de mensen die een dualsim variant willen hebben, worden nu aangemaakt in de PW.
Bedoel je Pricewatch?

[ Voor 5% gewijzigd door Angermanagement op 13-09-2017 13:19 ]

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

CLB schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:57:
Wat weet jij dat wij nog niet weten? :)

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

PressPlay0nTape schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:35:
[...]

Wat weet jij dat wij nog niet weten? :)
Kunt zelf producten in de PW toevoegen ;). Als hij dat net heeft gedaan, dan weet hij dat dus ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• electrosmurf
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik heb hem inmiddels bijna een week in bezit en zat al die tijd mee te lezen. Nu dus ook maar even een stukje ervaring delen. Ik ben na m'n eerste Philips telefoon die niet in staat was de tijd langer dan 3 uur te onthouden overgestapt op een Nokia. Via een die niet in de wasmachine kon, een C5, E7(stiekem de prettigste) en 1020 nu dus de 8. De 1020 begon nu echt té traag te worden en als ik updates over de 8 wilden checken hier crashte ie continu. Maargoed, de 1020 staat bekend om zijn camera dus heb ik even wat foto's gemaakt zoals iedere leek zou doen(zonder instellingen te veranderen). Hierbij zoveel mogelijk geprobeerd om het plaatje op het scherm gelijk te maken. 1e foto is 1020 daarna de 8.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/tJpeQyX6j8sTLVFkyV93aamGI6W2kcdFQ10fnTqKkqUPCFRXlGf-ebkCdUN8wU1FZWf1I0UrGwrk_RxzuoAHyPlrIz19igLjUdS0TWFio_HgMGgb2el2hLt45ZYykPmH8ZuH-ohHDkyBFHdT6eHkRGloI6r82n7bBrxbBs0e4kK5eTqm67gZ9uZv-yd0bJdESb5077QcNdEkFUZmh4UUMteZM2sQqnv9qtQl4bT6ovCuQ_70d1u7OFsSOoGdDQVRXlGGAIFO6SBgYZ2--1p8nzD8ZnvPiDgjE799d2mJCu4MFCDt5CxwquGeNUKwUARPkQYYmTob69sidgXFi2mGpalhX7CNVlGjsAcgOSIaF0gKfz6MnYy_-t5NWBPtlL1WKxG9y9uWAT8g_SBez9S2vC_Y2UyhyDvH_uilNf9eN4CiQEUTNxoZ-A-2SQVuZCAyX2_y6_Q-aBo9OcrbhSMYDNvezE2QiYp1NW6U_EDv0KfsfQOAFRURb2Ef_4YLxsu8KoWYj9hCis0DGkNulHTc9qAx0-xt3r8WE9RDEvKugoKcJkkKjBjf7lZm-cWvRSU7GK07w57FZV4OkXJX4bvbeS31Yk3gX5VYshMwnzg-h2zcUDNPJyvF=w1320-h743-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/XIJh5jHYocxCl61SgnWbQvmQeKd0SIhnGrTTJ4mPKja0BDjODq23gg3-V8-Ovn-eUt4XhEzgw_v7jlWosUs9MDKz1TX719kZJI6CIJYWyOfxNEP-kGIfOJDbfJQ20ZbIHGIQesGyyLlpzEmyviw1BaGkdObyZ2oHfthVbRUYKfMcPYOcequC4PQDG_7oBkp2SlVH3miDX0UxogEVUMvnKEA6FCkp-vvGodnnc5eAezJlx-y8yZYqomI5HatPQL5gP8FxOSsvqHp9Z-K5TMM4RORDe0vv5bjwN4UTyLLJhynYynYt2TK3XphqSRLMYRbsyFdnoVJESqHozbZFV25jmksRULlk1IeedX_goxUSKZLqq0-5ONR5yUMgMCQx4vRFa0eDZhQomBqtmHExFQW7KDVzPqCbL4VEB4mr7c1eiUiltE1Gll-uoxWfbvmKEHM5j7r8wyV2p6EOjwJtiHif8JhQkLudHejvzkeuKkfxCh9slOV7vZYE0AUGiRYSGqy06gh0lNuzPniUzibv2C4rHr5uNyyyabiQYAgeNuX5SPVF1rcALprmjKHkLdUDMaFt4d9KneMMucRQFTHBTi0al4hfOCND-Krvr6JIn_NHSSJOI_89Elkr=w1255-h941-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/eTHcuSHiJQq_oIZpgBQZzc4HgqXuKYJ5rR_BCwz1Sh3GiHxBpSycAPZSjlqgqawtAT1R5nZroKt6KKDqM7VEF9CYJ8v2HEQaEGUhIrAlQ13bUJR_3IPfdvfJCH2jF1FKNTvifMqriNUnBPHzVECvn3xT7pt63Dxgi3lOIUJYOjXh8Z15ARIh6c8aQcgT4-prgKFEhbj-H2hdtx3rU5BG2IuGSwVYZghLjZoZucQRPyKloywWt4ihA0nLNeO6x1VNZk2Rp_32lDo4B0uFEP3pZDUJru94GElHzcJMEZ_uHSdPY402gnOrfS9lgQRa6Lls_erjqRClRzotXZ8uUuNzd-mQbol5UdEriO6KGY1k0689RYRLeo5SYHfYdi5IjVJslr9ZPbxEFKPeJFkqDoOZFis8S9PPf5g6NTijxePWyyky8KX56dw4dIM5j8WDNwE90i8KiwuEBiMl4TYh6rWHMHHM6ChEYXqVe2J5Ld1v174w1t6ywg2xwHeOr233bX6XZ06obJ5k65qy9-e_s5kuLVgyAc0wl5KadWsDFreyhkSUcou_TEL--hU8dJ6lry2_b4ON7gGNHHae_x4-HSiMhgXdOoUYaccLypjzmkRFB3Gx6_qTJgcY=w1320-h743-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_OfRkuL4UInrZbnwHDAg8PGx93o5U76t8fvfxV6ZK3eRhwe4l73wQCR13AZfcOjcXUAircNIt2OWvPwiIPcPa-bJ8d4j3PdPh92rhwXG9ss4vVnl1kPYz1ZIjHAd38xKfpco3BgdQoCC-I56o35xInghdpVn2-g3iON50ndz5N4pIT-c5VLIKtLQO-TCWqoHDSeIGkCwVxvpD6nQrWznyzMrexuJ3alrWrJtuG-PiM9US9m8NXrjnwobLT9ssLYuFkyzddDXtwkzevanDG6Kzivlw0c9vGauLvnSH1m7dDXLUTZFIRUC5ULS6IrT1Azl5OBwTsMWZnlZbc-ihKOASZl9GeFcp1-MzaVOODlIq0ziyIOPASR9CQGhtKy9q7y4A-0NZOtEmIJ9d63w2UWBDyEXvpwU2n4VmeNDGP_pmrcsOs549rzs0rBeXJCqoBG5HxMqeicPvpcgBHjDV23v40bxmnrOdDqvpwX7v7r86swIo-gfx1d8aRqROiHkHS0DPelmFcdHbTVN6FqdWjPiYf-gBHHrhsancx3Gc2ITDO5gnWnBDBT6YA3ioLlBwG2meX0bJ8WB6N3qeVzZaAPqDJeBAh0HRqOXcgmeErwHJLufpE3xw_Z6=w1255-h941-no (Met geen mogelijkheid scherp te krijgen, wellicht dat dat met macro wel gelukt was. Die had ik nog niet gevonden)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/DJGZMqsPTy0UJX20xi2li9iqBhOT6wIT4Z55oxrZxvDr3vcwliXbEcwKVNt_1aVuarCW8Ik56PqIklWHugBEnyBVJNm7F9AIoveo_fPYhcd_PFXdlWcdoQAVDcZXbyP75WnbxJvL0V4T1F0egi7UjOJ7uTzmq-KNY95W97JmqECYczDFhX0AvxJjfffPH6oUxthUHe6vCIRHak9-7wIprT1eI7WievVyd1UyEJRvjaew3U8rvCjpwjwonMUju7U1wtOm6BehPKoISoeqfpaleU4fVyLOZHPZgZu3WyP3LoAweKfyLc5ONu1W1sw-m8h2Bv6PgBg05UotGyPGq1QV89A2MHZ-u7v0REVbtROMlIxWXDqvrwzRD42t7B_qahL2eVOMlg97EztAfZscaa1JGUbV37skton82M7IIp0SR0OjrxsxTpXd81RbVdxJp_m9_k1cplG0jLqOxFxdTAHSA0BfO5Csk78drNsDTKNbY7fGpLW153D0DMTSSd3LyUGwpJv-uOtjT2EygrLQr4QWzBw27nV4ylg2y-F3j3srY9BMjpksoRE5d8XnCjFLYt0qLwMHyZw2siRIbsD_eyQS3AI7gUoFCK6AmRJlNGK45nrZKGGeR5v_=w1320-h743-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/ApddqwG1mbzzWYm100yHUsPbvOK3XFlP2R-0ZUbYRO-iNTvNATNWAdNn8mBv6SHxlTNOpZGbJOeTkv01lbkHuHm2Sqrp5EhrpaqP__D7lf1LNj9U14smKDAz3LzAxUnYIpO7eFCDXjKsvDtMszWQI6_n1HCYbh-ev0Ld0RIbwPDeNXLGpKevKxBZCMool_FeCI6XtiAn7J3HVBIJMxbxOj9FXuUtFpAklse2zoT0fK5oXACr5pGck-AK82x8TeuVhKR9t5YtBvnyI7TDo5_IwxwKjtaslkbZdyni939NDsH1JKiSNG0n9RdsGLGNcWC-UzD3Eauk9IGxvLlaMWJcbxzc4MaIdZHGw8BDxX7z7rAbPHAYxl1dZVTRg-8AJclMw5iZp4uuGM4g3P5lwFcPUsVN9BaIzda_A4lsIJfbZH_2IulcrCmSxvEhxMQ1522j24pAd7UrOdsqG1YOZSZWnP9qhe0IRCOKHAbigci5VXnGd3lq8CA5rmNtMTVzIo4rrVXinT1Bs5-Fe8RShSh0TuPREHCcH5VJiRngz0hj2u4YjL6ExknAYwHMFKtH_FdHCfkPWRHmefX0SANXyy2FlsZ6EAqFlrx8GY50wpAj4k-t-WPoD3sa=w1255-h941-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/E_F6uAMgplOzxAD-94KCAbXDQXVgMMWtcEjyRmyLYQ1lon6nve7W1oeQAj2CdGKztLIRgFas1ez1EY31c6IxzgHTd5FV-yixutDu_iIUbSfNvoVsC-ckKVg57QgTaYAeDTm2P-DTDTgvUKGAYZJ6b1UQ9WCvAP4d8Z2Ua4lZRSBL75JgZZQCmCZQBp9n1EJ4wVZ7ey6LeM3UvQ2W6xJ-GyedxnVoTZDi_D15aMMOGpQfIxXt1WkWPSjFODAQee-K5Qz61rT-cc5zHzBk5SCdWWRJvYNsw3oZVQiEZ336vscbcnAkDimFECvpsTONJoyXZ64vEdarnTjGBtfAxrqt5Cz8fOVqvMJVA6TxLfEBjXsDdDB74z6SgSSQlRNzSCRPQUzXFHn5y3q3UCrzUqBj96_pG0UzXUqO85B8mhqXFQk-KtZYccJiwPSZ0dY_FltD46px_X2EMyPRI-5xdETozQCwga5ZDoJ-657j3XUd_-Zi2gpnrUHoIu9CHAT1GFdXkWhaqQlM-fTgWdRzQvEhTqKV2EWvewrvq9VhMnajH-DMccVqjJUyxGdwQYEuMY63NZEHTogkQemepEwmNrDfdJMwYG2K_WqSEbrIRiN1lzineNAMGqQ2=w1320-h743-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/xwj-ymgNzuz6cxKY81tU4KHDgavc9eKpt2b7ukwRYcUv82Fkfysng8SUDcjNnotuIvacSy_IMKwQMFFOo_g5h-RMwVp2WnTjofwkf8a3De0zeJBjRQGHamQRjUMfFN__1Fs-FWZji-m-_g81RD1MQdCLek5GoJeKygFz7we0CDDWTCnZZVl3Z2wNkGfUj496JHeIGVRH1hCAdMgMy3KvmYvW2hH4A6NSCeyyyyfH0BzPTJKkJEETqjTujWrqpeLqUanrLpK5O5u-LsJ5HKxBkvxBg3NxEmjRZBtdgS0rLu3-GVj7WXg09_BCtNiMJWtwsyFkY46kw8D2xjEzvbmIoM3PhjWrfXzUnZ_4m5kEi8QbrMb4Xmj9MSBHxJ46k8H41LJ6QNLQ-a-Yg9-rG2NpZFMqfhd8IGleonHlQgE_szarc2Ku8lOtFYu18OjNb5F75Ho5MTskU1pTYlSctMiKvz5W89jJF6tD7LuxMEmATc3UOtnraH6c2PBESHQIEPwQkhCgFKLKSS4_ZietXmw1K0lRuyEJGmQ5d9FP2TM338tTfC3xxLjWDwfK9bJrWMW5NcOtnk9qA5o975Z0_T4r5kofoLJNQkZ6e4iGaCYZvAC-wa1CvoxZ=w1255-h941-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/BSYjm698xRjaVvZiiG6Ci0CX92JgdlG47UsN9-D8Y6Km-Q6NnKmkuSN07vRrKxzt4qJmDvo5aMyw7_XFMoxeC7MGtmFL47IQ0oj023OwabLdCMP22vt65I3IVQciOTIX4HwbXzSFJhvWpGmqOdstmuyGw2w6kfpeE2_TqLBafJFqqnKscUtSoUzP0ezIVjPDfAE4ise_v-2YyxRnTR2J3bEpFs9adMutjiC3YiCMPUOzMZp74j18CCyInz6N_OXj16bSe2n4hUauihz6IyFGgkTwB9U2JVbq3WV6gA5z_sLDVz79ek1zaiorwlKmM03EAzFPhiSuMwMHhck8dX18JniIrEmtT7MgmGR8ftCk3BvpeTxlu1sx7KgCqJCf8kMccxSTDJnqtjavqFmUGahgD0nRqMiy0Oo_zDL2aQQz4VofBF8jAzCa12vUZuMknZpjhxLIdDNfWEgoJNW_g3XLEBDYbhfj3jJX7dmwg24EP5vVgn12BH7vjOWSmHhGjFkWq1RDr9PMXAlD4agiSD43xCQc2d2TbWhGtcoPg435eCJkndrq46WRGXU-ywrPsPVeAEShV7u7EW-5Vsm2y-TF0VuMSexat5cbNTLG4X7DdliH74-0yPzw=w1320-h743-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/P8_mu275DNviAcaxn2yv5py_WQVg75aILHA_RZ_JIwqqtoDdZnfGKYN_awKJLAYEU8H7e_UjJCPjmC88enoI_lCghWUV8UrLkLMjGO9nxwRa6-kWe-xgmlOcAnmbVnpfIfCL5QUsDXcZxa2X-7VATKaJIyk5_dRi3w2QXa4CUWVog--Ope5CXVSX-P18PZpAXrjEzjoY0LvOBmksPXazGT3bQD_M-Qo1mnRrv_q9UDxB89ubbs7SRhJY921fbzGgcpFTUVafRMlMHHHG4gYXYYDQu5m7SMP08yLhMNgtm-JyiqLUVv2TFo-hciyy0aVRUPnDAPerQAeBF8shVIuwxvnAynkWKec8dZ65Pv-uEUxvkMLQLX_H-DUWrtjeYjUhYuTdYE_mUTeporwbc5lzhzA-jIb8J8RNqSKIXKLLtRm_HtnmpOC1pxWmpAvbQ4agwBIcnE_xPgWFrXBrbb_y15K1gYBhyJb_20CFBzRYYtc2MLV3jNQMjxfMrvj-B_rzzzyRJ5lOWjjfNMT4t3rH4pqlE-pxpskmeci2XTM9g573nOg8EGWJwRS8-4xGrSNRV6RHwSpK52CmgqDG1aTjhR7_Pf1QFc8FHA9iR1yG_KoXsvZ_NfuK=w1255-h941-no

Afbeeldingen overigens expres niet verkleind zodat het origineel kan worden bekeken.

De kleurweergave van de 8 is naar mijn idee meer natuurgetrouw, maar overbelicht. Daar zal vast wel wat aan te doen zijn, maar dat zou naar mijn idee automatisch moeten gaan.

En een vraag voor de gebruikers, hoe is het met jullie pink in portrait modus? Ik moet zeggen dat ik de usb poort dan aardig voel na een tijdje. Een chamfertje had op z'n plek geweest denk ik. Plus dat dan een mooi optisch effect zou geven als ze dat na het anodiseren zouden doen. Het Chinese hoesje was daar ook scherp maar die kon ik bewerken.

Verder ben ik goed te spreken over de telefoon. Accu gaat lang mee, ongekend snel voor wat ik gewend was, mooi scherm, vingerafdruk scanner werk snel en waar het ook om te doen was; de mega hoeveelheid apps. Ik heb alleen nog niet getest waar het apparaat voor gemaakt is: bellen.
(Als dit niet hier moet of de foto's in een spoiler moeten (kan dat hier?) hoor ik dat wel)

• JWG1975
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-05 12:25
Angermanagement schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:39:
Ik haak wellicht ook af.

Ik heb een Nokia 8 (SKU 11NB1S01A02, single sim). Dit is de Benelux versie. Deze heeft wel NFC en werkt ook (ongeveer 50% van de gevallen, afhankelijk van type betaalterminal) met contactloos betalen van de ING.

Dus bij deze bevestiging dat NFC er wel in zit.

Ook mijne is verkocht als dual sim door de leverancier. Maar ik ben ook tevreden met single sim en heb voor de "misleiding" een financiele compensatie gekregen.

• Angermanagement
Dank voor de foto's.

Wat vallen die enorm tegen zeg in vergelijking met de 1020!
Ik hoop toch écht dat er nog een flink aantal updates komen om de bugs eruit te halen.
JWG1975 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:11:
[...]

Ik heb een Nokia 8 (SKU 11NB1S01A02, single sim). Dit is de Benelux versie. Deze heeft wel NFC en werkt ook (ongeveer 50% van de gevallen, afhankelijk van type betaalterminal) met contactloos betalen van de ING.

Dus bij deze bevestiging dat NFC er wel in zit.

Ook mijne is verkocht als dual sim door de leverancier. Maar ik ben ook tevreden met single sim en heb voor de "misleiding" een financiele compensatie gekregen.
Dank voor de toelichting!
Zelf gebruik ik geen dual sim, maar mijn Xiaomi heeft het wel en ik vind het persoonlijk wel fijn om te weten dat het er is voor wanneer ik het wel wil gebruiken.Tevens ben ik voornemens om daar met mijn volgende telefoon dus wel actief gebruik van te maken.

Ben benieuwd of die dual sim versie van belsimpel daadwerkelijk "echt" is.
Daarnaast ben ik benieuwd of hij dus ook in de dual sim versie beschikbaar komt voor glossy blue en glossy copper.

• JWG1975
Ik wil ook even twee minder positieve ervaringen met het toestel delen.

Als ik Netflix kijk dan is de helft van het scherm zwart (bovenste helft in landscape mode). Dacht eerst dat het aan de Netflix app lag, maar als ik mijn notificaties het scherm in swiped, tonen deze onder de zwarte balk, alsof de onderkant van de zwarte balk de rand van het scherm is. Het lijkt dus op een scherm/os bug. Rare is wel dat het alleen bij Netflix optreedt en niet bij Youtube, Vimeo, TED of Ziggo Go.

Het andere vervelende is de instabiele bluetooth verbinding met mijn auto (best lastig als je veel op de weg zit en veel telefonisch overleg hebt vanuit de auto). Al 3 keer een disconnect van bluetooth gehad en 1 keer een complete reboot van de telefoon (al was dat in combinatie met een call via Skype for Business).

Iemand anders deze ervaringen ook al gehad?

• YummietheMummy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-06 21:36
JWG1975 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:33:

Als ik Netflix kijk dan is de helft van het scherm zwart (bovenste helft in landscape mode). Dacht eerst dat het aan de Netflix app lag, maar als ik mijn notificaties het scherm in swiped, tonen deze onder de zwarte balk, alsof de onderkant van de zwarte balk de rand van het scherm is. Het lijkt dus op een scherm/os bug. Rare is wel dat het alleen bij Netflix optreedt en niet bij Youtube, Vimeo, TED of Ziggo Go.
Zelf geen ervaringen mee, heb mijn Nokia 8 nog steeds niet binnen helaas :-( dus kan er nog niet over meespreken. Ik ben benieuwd, heb je dit probleem ook met Twitch in landscape?

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07 17:12

Het andere vervelende is de instabiele bluetooth verbinding met mijn auto (best lastig als je veel op de weg zit en veel telefonisch overleg hebt vanuit de auto). Al 3 keer een disconnect van bluetooth gehad en 1 keer een complete reboot van de telefoon (al was dat in combinatie met een call via Skype for Business).

Van beide problemen heb ik geen last. De Bluetooth in mijn Opel Astra (2017) is rock rolid. Met mijn iPhone 7 had ik hetzelfde probleem. Non-stop viel die verbinding weg en kwam weer terug. Nu heb ik dat niet meer. Ik heb het toestel nu een week en elke dag zit ik minimaal een uur in de auto.

De foto app van Nokia vind ik slecht, de foto's vind ik ok. Had ik beter op gehoopt. Al moet ik nog goed testen. Ik las ergens de tip om de camera app van de Google Pixel te installeren. Via een "omweg" heb ik deze gevonden en deze is veel sneller en de foto's zijn veel mooier van kleur. Alleen weet ik niet of die app goed gebruik maakt van de dubbele camera. Volgens mij niet.

Ik snap ook niet hoe ik de zwart-wit camera kan gebruiken. Ik kan alleen een kleuren foto maken en dan in zwart-wit omzetten, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat je ook hele mooie zwart-wit foto's kan maken met de zwart-wit camera/lens.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Joepv schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:29:
Ik snap ook niet hoe ik de zwart-wit camera kan gebruiken. Ik kan alleen een kleuren foto maken en dan in zwart-wit omzetten, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat je ook hele mooie zwart-wit foto's kan maken met de zwart-wit camera/lens.
Dat kan met de camera-app van Nokia zelf, kwestie van sensor kiezen en klaar.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb even een aantal posts verplaatst naar: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen. Discussie over welke winkel wel of geen Dual Sim versie verkoopt is hier offtopic en hoort daar thuis.

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07 17:12
CLB schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:51:
[...]

Dat kan met de camera-app van Nokia zelf, kwestie van sensor kiezen en klaar.
Dit werkte niet, maar na een herstart van het toestel wel. Ik moet zeggen dat de z/w foto's er erg goed uit zien. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• JWG1975
YummietheMummy schreef op donderdag 14 september 2017 @ 00:10:
[...]
Ik ben benieuwd, heb je dit probleem ook met Twitch in landscape?
Ik ben geen Twitch gebruiker, dus ik kan je niet vertellen of Twitch ook het probleem heeft.

• NNF

NNF

Hier eerder ook het Netflix-probleem, maar net kreeg ik toevallig de september-update binnen (Nokia is echt snel :) ). Die geïnstalleerd en gereboot en nu doet Netflix het ineens goed :? Of dat nou aan die update ligt of aan het rebooten, of dat het gewoon een probleem is dat niet altijd optreedt...

Wel jammer trouwens dat het toestel geen nachtmodus heeft. Ik heb dat op al mijn andere apparaten (laptop, iPad) en ik vind het een stuk prettiger voor de ogen. Er zijn natuurlijk wel third party apps maar de functionaliteit zit gewoon in Android 7.1, alleen Nokia heeft het blijkbaar niet aangezet... hopelijk komt het met de 8.0 update :)

[ Voor 11% gewijzigd door NNF op 14-09-2017 11:27 ]

NNF schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:21:
Wel jammer trouwens dat het toestel geen nachtmodus heeft.
Mogen ze wel asap toevoegen ja, net zoals het kunnen aanpassen van de kleurtemperatuur van het scherm.

• trinity999
  • Laatst online: 12:25
Heeft iemand al geprobeerd of Android Auto 2.0 i.c.m. de Nokia 8 werkt.
Met de Nokia 6 krijg ik het niet aan de praat.
Nu weet ik niet of dit met Nokia te maken heeft i.c.m. Stock android of met de gebruikte soc.

• JWG1975
NNF schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:21:
[...]

Hier eerder ook het Netflix-probleem, maar net kreeg ik toevallig de september-update binnen (Nokia is echt snel :) ). Die geïnstalleerd en gereboot en nu doet Netflix het ineens goed :? Of dat nou aan die update ligt of aan het rebooten, of dat het gewoon een probleem is dat niet altijd optreedt...
Vanmorgen met Netflix in chat gehangen over het probleem. Maar zij wisten het ook niet helemaal (wilde het op Wifi connectie gooien, maar ter plekke kunnen laten zien dat het op 4G ook optreedt). Er staat nu back-end monitoring aan meldde ze me om het in de gaten te houden.

Hoop dat die september update het probleem verhelpt. Net gecheckt, maar die is voor mij nog niet beschikbaar.
Pagina: 1 ... 4 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie