Ze lazen zeker mee. Update druppelt nu binnen...JWG1975 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:06:
[...]Net gecheckt, maar die is voor mij nog niet beschikbaar.
Zijn er mensen die de Nokia 8 als vervanger van Windows Mobile hebben aangeschaft, en dan met name de 950(XL)? Zo ja, hoe is jullie ervaring tot nu toe (met uitzondering van de apps, want dat er een app gap is is overduidelijk)?
Ja ik heb dat werkend in mijn Opel Astra 2017. Let op dat Android Auto officieel nog niet in Nederland is, dus je moet een APK zoeken om deze te installeren. Daarna werkt het feilloos. 1000x beter als Apple Carplay.trinity999 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:02:
Heeft iemand al geprobeerd of Android Auto 2.0 i.c.m. de Nokia 8 werkt.
Met de Nokia 6 krijg ik het niet aan de praat.
Nu weet ik niet of dit met Nokia te maken heeft i.c.m. Stock android of met de gebruikte soc.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Ja hier, vervanging van een Lumia 950 Windows 10 Mobile Insider slow ring.Lincor schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:24:
Zijn er mensen die de Nokia 8 als vervanger van Windows Mobile hebben aangeschaft, en dan met name de 950(XL)? Zo ja, hoe is jullie ervaring tot nu toe (met uitzondering van de apps, want dat er een app gap is is overduidelijk)?
Mijn ervaringen tot nu toe:
- camera vergelijkbaar (nog niet echt getest, maar uit de losse pols shots vergelijkbaar)
- veel sneller en veel meer responsive bij veel apps open
- Kan goed geintegreerd worden met Office services (O365, Exchange OWA, Sharepoint, Onedrive) ipv Google services (krijg alleen Cortana niet geinstalleerd doordat m'n Google play land niet op US wil blijven hangen)
- Toestel ging out of the box meteen de Augustus update downloaden
- Toestel heeft nu net september update gehad
- Android is wennen (zoeken naar instellingen, en alle notificaties down scalen kost gewoon weer tijd)
- Ik mis de consistentie in een compleet dark theme (apps en os)
- Scherm helderheid is net zo goed of zelfs beter in volle zon
- Accuduur is een verademing (veel screentijd omdat het toestel nieuw is) maar gemiddeld zeker nog 30-40% over rond 7u 's avonds (7u 's ochtends van oplader, geen tussentijdse laden)
-Whatsapp migratie is een no go. chat databases zijn niet compatible tussen Win10 Mob en Android versie van de app. Ik mis nu mijn chat historie op mijn Nokia 8.
- Build kwaliteit en gebruik van aluminium voelt meer premium dan de plastic achterkant van de Lumia.
- Fast charge 3.x is lekker snel
- USB C kabeltjes gewoon lekker hergebruiken
- Default camera app is bare bone basic (niet des Nokia's)
- scherm brightness is default erg fel, zelfs lager zetten houd het redelijk fel
- Android != Windows 10 Mobile. Beide hebben hun charmes en eigenaardigheden (is weer een os leren voor me)
- Belkwaliteit is wel echt Nokia. Subliem helder en met hele goede noise cancelation. Collega's zeggen dat ik beter te verstaan ben met de Nokia dan de Lumia
- Apps (defaults zoals Twitter, Instagram en andere bekende apps) hebben meer opties (maar ook meer promoted/advertised spul tussen content dan op Win10)n op Win10)
Kort samengevat, ik ben een Windows 10 fan maar voor een consument is het geen platform meer (mede door app gap en declining support van app makers). Ik ben blij met mijn overstap en leer wel weer leven met eigenaardigheden en mogelijke tekortkomingen.
Zover mijn beleving na een week het toestel in bezit te hebben en te gebruiken.
Bij gebruik van die third-party apps, zoals "Twilight", klagen recente Android-versies over aanwezige 'overlays' op het scherm. (Op mijn Galaxy Tab 2 met een oude Android/CyanogenMod heb ik daar geen last van).NNF schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:21:
[...]
Wel jammer trouwens dat het toestel geen nachtmodus heeft. (...) een stuk prettiger voor de ogen. Er zijn natuurlijk wel third party apps maar de functionaliteit zit gewoon in Android 7.1
Nog een reden waarom het fijn zou zijn als zo'n optie in het OS zelf beschikbaar is
Ik heb de Nokia 8
Maar heeft al iemand geprobeerd om een emailaccount te verwijderen ?
Dat lukt gewoon niet volgens mij,
Al redelijk wat zitten zoeken en klooien,
- lang drukken op een account tot verwijderen verschijnt, er verschijnt dus niets
- Tandwieltje/accounts/account aantikken/ 3bolletjes --> enkel sycroniseren staat er, geen verwijderen
Iemand die dit al heeft kunnen oplossen ?
Maar heeft al iemand geprobeerd om een emailaccount te verwijderen ?
Dat lukt gewoon niet volgens mij,
Al redelijk wat zitten zoeken en klooien,
- lang drukken op een account tot verwijderen verschijnt, er verschijnt dus niets
- Tandwieltje/accounts/account aantikken/ 3bolletjes --> enkel sycroniseren staat er, geen verwijderen
Iemand die dit al heeft kunnen oplossen ?

Een e-mail account verwijderen, waar?
EDIT: Dan maar gokken; instellingen - accounts - account aanklikken - drie puntjes rechtsboven - verwijderen
EDIT: Dan maar gokken; instellingen - accounts - account aanklikken - drie puntjes rechtsboven - verwijderen
[ Voor 61% gewijzigd door CLB op 15-09-2017 11:18 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ja, hierLincor schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:24:
- Toestel voelt een stuk sneller aan, alles loopt veel vloeiender. Switchen tussen apps is instant.
- Ik kan de apps toch niet helemaal achterwege laten
- De camera is vergelijkbaar, hoewel ik persoonlijk de 16:9 foto's van de Lumia mooier vond. De Nokia kan ook wel 16:9, maar dan met 8MP.
- De accuduur is een echt een hele grote verbetering. Haal zonder heel veel moeite twee dagen, waar de Lumia vaak in de avond al 'Tot ziens' zei
Er zijn ook wel wat dingen die ik mis aan de L950/W10:
- Het OLED scherm. De Nokia 8 heeft een prachtig LCD scherm, daar niet van, maar het is toch niet hetzelfde... vooral 's nachts met Glance aan zie je het verschil.
- Ik sync mijn foto's met OneDrive, net als op Windows. Als ik op Windows een foto verwijderde dan vroeg hij of de foto ook van OneDrive moest worden verwijderd, maar op Android moet ik zelf mijn OneDrive opschonen.
- Als er een notificatie is dan lichtte op de Lumia het scherm op zodat ik kon zien wat er aan de hand was (telefoon ligt 9 van de 10 keer naast me). Android houdt het scherm gewoon zwart.
Dat laatste lijkt me niet per se een Androiddingetje, meer de keuze voor IPS-paneel en dergelijke.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Misschien binnenkort Android Oreo?
https://nokiapoweruser.co...ch-gfxbench-may-get-soon/
https://nokiapoweruser.co...ch-gfxbench-may-get-soon/
Achja, zulke benchmarks met Oreo waren er al voordat het toestel werd gepresenteerd. Kom maar door
Nee dat had ik trouwens al geschreven, maar ipv 3 puntjes benoem ik 3 bolletjesCLB schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:03:
Een e-mail account verwijderen, waar?
Maar dat is waar jij 'e-mailadressen' wilt verwijderen of ook niet?Gerrit47jaar schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:27:
Nee dat had ik trouwens al geschreven, maar ipv 3 puntjes benoem ik 3 bolletjes
Werkt hier prima (zoals op elke Androidsmartphone)

Iedereen hier 3G/4G-icoontje én WiFi als je met die laatste verbonden bent?
Al in de ontwikkelaarsopties bezig geweest, maar krijg mobiele indicatie niet weg als ik WiFi-connected ben; irritant!
[ Voor 42% gewijzigd door CLB op 15-09-2017 18:11 ]
Verwijderd
Hallo allemaal, hoe stel ik m'n batterij percentage in? Zie nu alleen een batterij bovenin.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Daar ben ik ook benieuwd naar.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:10:
Hallo allemaal, hoe stel ik m'n batterij percentage in? Zie nu alleen een batterij bovenin.
Alvast bedankt
Wilde dat instellen bij de Nokia 5 van mijn vriendin, maar kreeg het ook niet voor elkaar.
Nog een goede review:
YouTube: Nokia 8 | 8 days later
[ Voor 14% gewijzigd door Angermanagement op 15-09-2017 20:17 ]
Verwijderd
Hier het antwoord voor weergave batterij percentage!
https://www.google.nl/amp...entage-stock-android/amp/
Zo hij is eindelijk binnen! Nu lekker verkennen en mee spelen.
Kan het kloppen dat je je contacten handmatig over moer zetten?
Ligt eraan vanaf welk platform je komt en hoe je contacten daar hebt gesynchroniseerd...michellep77 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:15:
Er zijn best wat mogelijkheden vanaf Windows naar Android denk? of gebruikte je bijvoorbeeld al Gmail?
CLB schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:30:
Iedereen hier 3G/4G-icoontje én WiFi als je met die laatste verbonden bent? Al in de ontwikkelaars- opties bezig geweest, maar krijg mobiele indicatie niet weg als ik WiFi-connected ben; irritant!
Windows phone
Staan nu nog op de Lumia. Is even wennen, van lumia naar lumia ging allemaal automatisch.
Staan nu nog op de Lumia. Is even wennen, van lumia naar lumia ging allemaal automatisch.
Kun je ze niet exporteren als .csv-bestandje ofzo, die importeren in Google en klaar?michellep77 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:46:
Windows phone
Of contacten nu vanaf je Lumia importeren in een Google-account en dat syncen met de Nokia 8?
Ben daar nu naar ah kijken. Thanx!
Kwam dit tegen
Van je Microsoft account contactpersonen kan je ook een lokale kopie maken. Ga naar https://people.live.com en klik bovenin op "Beheren". Hierin zit een optie "Exporteren voor outlook.com en andere services". Hierdoor worden de contactpersonen als .CSV bestand opgeslagen.
Alleen zit bij mij dat knopje beheren weer nergens...
Kan ze ook 1 voor 1 via bluetooth doen haha
Kwam dit tegen
Van je Microsoft account contactpersonen kan je ook een lokale kopie maken. Ga naar https://people.live.com en klik bovenin op "Beheren". Hierin zit een optie "Exporteren voor outlook.com en andere services". Hierdoor worden de contactpersonen als .CSV bestand opgeslagen.
Alleen zit bij mij dat knopje beheren weer nergens...
Kan ook, kost even wat tijd, maar sync ze daarna met een Google-account, handig voor in de toekomstmichellep77 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:22:
Gelukt! Heb een app gedownload en daarmee alle contacten van m'n lumia overgezet. Tot 75 kostte het niets, daarboven kost het 0,99
Die uitgave is het wel waard haha
Verwijderd
En voor meer mede lumia eigenaars.... Welke app is dat?michellep77 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:09:
Gelukt! Heb een app gedownload en daarmee alle contacten van m'n lumia overgezet. Tot 75 kostte het niets, daarboven kost het 0,99
Transfer contacten. Had gewoon gezocht in de play Store, op contacten overzetten.Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:02:
[...]
En voor meer mede lumia eigenaars.... Welke app is dat?
Ik krijg dan een popup met annuleren of verwijderen ...Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:35:
Hier het antwoord voor weergave batterij percentage!
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Nog een keer gekeken. Inderdaad, in het instellingenmenu is Systeem-UI-tuner er bij gekomen. Onder Statusbalk kan je de optie van het batterijpercentage vinden. Dank je!Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:02:
Bij mij werkte de stappen perfect! Heb nu keuring percentage van de batterij bovenin
Tot nu toe erg blij met de 8! De overgang naar Android valt me tot nu toe mee qua wennen.
Wel mis ik als ik een appje, mail oid krijg, dat ik dan dat bericht in m'n scherm krijg als m'n telefoon 'slaapt'
Hoor wel het geluidje, maar zie geen Banner.
Maar zal wel even zoeken zijn en anders idd wennen daaraan.
Ook krijg ik de trilfunctie niet uit, overal heb ik dat uitstaan, maar bij inkomende berichtje trilt die gewoon. En daar word ik in de nacht toch wel wakker van. Dus mocht iemand dat weten...
Wel mis ik als ik een appje, mail oid krijg, dat ik dan dat bericht in m'n scherm krijg als m'n telefoon 'slaapt'
Hoor wel het geluidje, maar zie geen Banner.
Maar zal wel even zoeken zijn en anders idd wennen daaraan.
Ook krijg ik de trilfunctie niet uit, overal heb ik dat uitstaan, maar bij inkomende berichtje trilt die gewoon. En daar word ik in de nacht toch wel wakker van. Dus mocht iemand dat weten...
[ Voor 27% gewijzigd door michellep77 op 16-09-2017 21:48 ]
Je kunt "niet storen" aan zetten, dan laat je telefoon je gewoon met rust tijdens de nacht
Heeft er iemand al ervaring met hoesjes (komen er of zijn er orginele?) en Screenprotectors (welk merk is goed? Mobilize, Azuri, ...) met de Nokia 8? Wat ik bij screenprotectors allemaal zie is + 2 weken of onbekende levertijd.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Op dit moment is er een tempered glass en hoesje naar mij onderweg.RobbyTown schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:13:
Heeft er iemand al ervaring met hoesjes (komen er of zijn er orginele?) en Screenprotectors (welk merk is goed? Mobilize, Azuri, ...) met de Nokia 8? Wat ik bij screenprotectors allemaal zie is + 2 weken of onbekende levertijd.
Ik heb via bol.com (knaldeals) een tpu hoesje binnen, bevalt prima. Past goed.
Geen last gehad vannacht van trillingen, nu nog uitvinden hoe ik dat kan stoppen als ik bezig ben met m'n telefoon.
Geen last gehad vannacht van trillingen, nu nog uitvinden hoe ik dat kan stoppen als ik bezig ben met m'n telefoon.
Kwestie van volumeknoppen indrukken tot trilstand en dan nog een keer klikken, dan is die helemaal stil.michellep77 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:09:
Dan krijg je soort 'stopbordje' te zien in de notificatiebalk, is wel in mn review te vinden op verschillende screenshots.

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 17-09-2017 11:29 ]
Thanx!
En dan kan ik bijv per app wel instellen dat ik een Banner/popup krijg.
Dat ligt aan elke specifieke app ja, ik heb dat nagenoeg overal aanstaan.michellep77 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:58:
Thanx! Kwestie van zoeken en proberen.
Zijn natuurlijk ook geen onoverkomelijke dingen.
Vind het verder echt een fijn toestel, misschien straks even wat foto's maken, even uitproberen.
Zijn er ergens tuturials mbt de apps die op de telefoon staan? Als ik een foto ga bewerken (rechtsbovenin op de puntjes klikken, bewerken met) Dan krijg je een app van de telefoon zelf, kan helemaal leuk bewerken, Allen opslaan niet. Behalve via screenshot.
Zijn natuurlijk ook geen onoverkomelijke dingen.
Vind het verder echt een fijn toestel, misschien straks even wat foto's maken, even uitproberen.
Zijn er ergens tuturials mbt de apps die op de telefoon staan? Als ik een foto ga bewerken (rechtsbovenin op de puntjes klikken, bewerken met) Dan krijg je een app van de telefoon zelf, kan helemaal leuk bewerken, Allen opslaan niet. Behalve via screenshot.
[ Voor 40% gewijzigd door michellep77 op 17-09-2017 12:38 ]
Not that I know, zijn gewoon standaard (Google)apps, kwestie van Googlen?michellep77 schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:16:
Zijn er ergens tuturials mbt de apps die op de telefoon staan?
Heb net wat foto's gemaakt, met de front en back camera. Vooral de kwaliteit vd front camera valt me op.
Live bokeh nog niet gebruikt, kon het even niet vinden haha
Hoe kun je daar achteraf nog mee bewerken?
Het zijn geen bijzondere plaatjes, geen extra instellingen gebruikt, eigenlijk even stompzinnig geklikt. Ben even ah klooien ze hier online te zetten. Zijn te groot voor foto album
Live bokeh nog niet gebruikt, kon het even niet vinden haha
Hoe kun je daar achteraf nog mee bewerken?
Het zijn geen bijzondere plaatjes, geen extra instellingen gebruikt, eigenlijk even stompzinnig geklikt. Ben even ah klooien ze hier online te zetten. Zijn te groot voor foto album
Zelfde sensor als de twee aan de achterkant.michellep77 schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:56:
Vooral de kwaliteit vd front camera valt me op.
Onderin camera-icoontje aanklikken (die boven de sluiterknop) en kiezen voor 'livebokeh'.Live bokeh nog niet gebruikt, kon het even niet vinden haha
Tot nu toe alleen Google Foto's gebruikt. Desbetreffende foto aanklikken, bewerken, 'bokeheditor'.Hoe kun je daar achteraf nog mee bewerken?
Batterij is wel echt top. Vanaf vanochtend 9u tot nu, staat nu op 20% en heb van de 12 uur denk ik 70/75% van de tijd wel ermee bezig geweest ben.
Steeds meer instellingen worden 'eigen'. Alleen het geluid en meldingen blijft nog zoeken.
Tril&geluid is idd weg bij het stopbordje. Alleen dan zijn ook de meldingen als popup weg, terwijl ik ingesteld heb dat whatsapp daar doorheen mag.
Popup is sowieso wel vaag, want de ene keer komt dat wel, andere keer weer niet.
Steeds meer instellingen worden 'eigen'. Alleen het geluid en meldingen blijft nog zoeken.
Tril&geluid is idd weg bij het stopbordje. Alleen dan zijn ook de meldingen als popup weg, terwijl ik ingesteld heb dat whatsapp daar doorheen mag.
Popup is sowieso wel vaag, want de ene keer komt dat wel, andere keer weer niet.
[ Voor 9% gewijzigd door michellep77 op 17-09-2017 20:54 ]
Voor geluiden en trillen, deze instellingen zitten soms ook in de aps zelf, bv in e insywllingen van berichten (hangouts) of whatsapp. Probeer het daar eens...
(ik lurk al n tijdje btw
)
Edit: ik bedoel dus dat je in whatsapp dan als geluid "stil" kiest, en de meldingen gewoon aan laat staan verder in de systeeminstellingen. Je krijgt dan een melding, zonder geluid en trillen. Ik heb dat bv voor mailtjes zo ingesteld.
Meldingen blokkeren voor een bepaalde app kan trouwens door een notificatie lang ingedrukt te houden.
(ik lurk al n tijdje btw
Edit: ik bedoel dus dat je in whatsapp dan als geluid "stil" kiest, en de meldingen gewoon aan laat staan verder in de systeeminstellingen. Je krijgt dan een melding, zonder geluid en trillen. Ik heb dat bv voor mailtjes zo ingesteld.
Meldingen blokkeren voor een bepaalde app kan trouwens door een notificatie lang ingedrukt te houden.
[ Voor 57% gewijzigd door vaagisdenaam op 17-09-2017 21:53 ]
Thanx!
Daar heb ik idd alles naar wens ingesteld idd.
Ongetwijfeld is er ergens iets dat ik anders moet doen om het naar mn zin te krijgenzal er vast ooit achter komen.
Daar heb ik idd alles naar wens ingesteld idd.
Ongetwijfeld is er ergens iets dat ik anders moet doen om het naar mn zin te krijgenzal er vast ooit achter komen.
Het toestel is echt goed glad, hierdoor vandaag helaas het toestel laten vallen op de klinkers. Hoekje naast de speaker beschadigd en een klein puntje op de achterkant. Gelijk maar een hoesje besteld...
Oei dat is erg zuur zeg! Alles functioneert nog wel?
is de mat-blauwe stroever dan een glimmende nokia 8?
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Nog geen haperende functies ontdekt, dus het zal wel oke zijn! Enkel de behuizing die een klap kreeg.CLB schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:07:
Oei dat is erg zuur zeg! Alles functioneert nog wel?
Bij de media markt clear Plex halen.. vind ik altijd de beste screen ProtectorRobbyTown schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:13:
Mat blauw en grijs zijn al lekker glad. De glans blauw en koper die nog moeten uitkomen zijn nog gladder want daar zit helemaal geen structuur op.kruila schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:37:
is de mat-blauwe stroever dan een glimmende nokia 8?
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Ter informatie:
Ik doe +/- 1,5 tot 2 dagen met de accu van mijn telefoon.
Hieronder, een oversicht van het gebruik in een 'werkweek':
Ik doe +/- 1,5 tot 2 dagen met de accu van mijn telefoon.
Hieronder, een oversicht van het gebruik in een 'werkweek':

[ Voor 7% gewijzigd door RensvN op 18-09-2017 16:26 ]
En de SoT?
Soms is helemaal glad beter dan een licht structuurtje. In ieder geval bij het vasthouden.RobbyTown schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:03:
[...]
Mat blauw en grijs zijn al lekker glad. De glans blauw en koper die nog moeten uitkomen zijn nog gladder want daar zit helemaal geen structuur op.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ongeveer 4 uur in dit voorbeeld.CLB schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:29:
En de SoT?
Ja chill, lekker hehRensvN schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:00:
Ongeveer 4 uur in dit voorbeeld.
Ik zag 'm voorbijkomen. Mooi ding wel, maar niet dat ik zeg: "Shit net m'n Nokia 8 betaald", eerlijk gezegd.
Ik geloof dat ik de voor mij fijne instellingen heb gevonden. Via de system ui tuner, mijn whatsapp, mail en fb op niveau 4 gezet, niet storen overschrijven.
Nu kan ik gewoon geluid en trillen uit hebben staan, maar krijg wel gewoon banners bij nieuwe meldingen.
Nokia 9, ben benieuwd! Kan mijn abonnement vanaf december verlengen, je weet het nooit, misschien is die wel zo super en qua camera nog beter dat ik alsnog naar de 9 zou gaan.
Maar dat verwacht ik niet. Ben voorlopig meer dan tevreden.
Nu kan ik gewoon geluid en trillen uit hebben staan, maar krijg wel gewoon banners bij nieuwe meldingen.
Nokia 9, ben benieuwd! Kan mijn abonnement vanaf december verlengen, je weet het nooit, misschien is die wel zo super en qua camera nog beter dat ik alsnog naar de 9 zou gaan.
Ik wacht het toch nog ff afCLB schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:50:
[...]
Ik zag 'm voorbijkomen. Mooi ding wel, maar niet dat ik zeg: "Shit net m'n Nokia 8 betaald", eerlijk gezegd.
Hier ook niet, maar mag begin volgend jaar verlengen, dus dan kiezen we weer iets moois haha.michellep77 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:07:
Net aangemaakt: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
Nice, maar voordat die uitkomt zijn we wel even verder.
Daarnaast is het de vraag wat het toestel gaat kosten.
Richting de 800 euro is al gauw overkill voor veel mensen.
Eerst de Glossy Blue maar even zien te bemachtigen
Verwachting is dit jaar nogAngermanagement schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:24:
[...]
Nice, maar voordat die uitkomt zijn we wel even verder.
Daarnaast is het de vraag wat het toestel gaat kosten.
Richting de 800 euro is al gauw overkill voor veel mensen.
Eerst de Glossy Blue maar even zien te bemachtigen
Mijm abonnement loopt officieel tot 25 april, en kan in december verlengen. Ga het eens afwachten wat er gebeurt, nu iig heel erg blij met deze.CLB schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:19:
[...]
Hier ook niet, maar mag begin volgend jaar verlengen, dus dan kiezen we weer iets moois haha.
Net aangemaakt: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
Ga mn lumia opsturen voor reparatie mbt het crashen. Dan heb ik die evt achter de hand als extra camera.
Mocht de 9 zo enorm interessant zijn en te betalen icm abonnement, kan ik de 8 altijd verkopen.
Toen ik recent op dat toestel wees werd ik nog voor gek uitgemaakt.B-Art schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:15:
[...]
Ik wacht het toch nog ff afal vind ik ik de 8 ook wel mooi, teveel keus in 2017
Veel mensen zien het misschien als een plus, maar voor mij is de Nokia 9 gewoon te groot. Ik vind het formaat van de 8 gewoon perfect, ligt lekker in de hand.
Hij wordt vergeleken met de Galaxy Note 8 en die is 6,3"Frappuccino schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:55:
Hoe groot wordt die 9 dan?
Ik verwacht dus dat hij ten minste 6" zal zijn en dat vind ik persoonlijk te groot.
Ik ben ook geen fan van zo'n reddingsvlot in de broekzak moet ik zeggen. en ik focuste me voorheen ook altijd op de diagonaal van het scherm, maar door de dunnere bezels van tegenwoordig kan een 6" nog best meevallen.
De toestelafmetingen zijn mijn inziens tegenwoordig relevanter dan de schermdiameter.
De toestelafmetingen zijn mijn inziens tegenwoordig relevanter dan de schermdiameter.
Ik vind de overgang qua grootte elke keer wennen. Van mn Nokia Navigator naar een iPhone3. Toen naar Lumia 800 (of was het 820)?)
Van daar naar de 950 vond ik een behoorlijk verschil, heel erg over getwijfeld. Maar binnen een dag gewend en vind ik de oude echt mini.
Nu naar de 8, valt mee qua verschil.
Maar ik moet wel zeggen dat ik voor een vrouw behoorlijk grote handen heb haha dat maakt denk ik wel verschil tov sommige vrouwen die hele kleine handjes hebben.
Ik kan de 8 eigenlijk prima met 1 hand bedienen.
Van daar naar de 950 vond ik een behoorlijk verschil, heel erg over getwijfeld. Maar binnen een dag gewend en vind ik de oude echt mini.
Nu naar de 8, valt mee qua verschil.
Maar ik moet wel zeggen dat ik voor een vrouw behoorlijk grote handen heb haha dat maakt denk ik wel verschil tov sommige vrouwen die hele kleine handjes hebben.
Ik kan de 8 eigenlijk prima met 1 hand bedienen.
@michellep77 Ook een echte Nokia-fan, zo te lezen
(los van het uitstapje naar de iPhone3... in mijn geval was het een Sony-Ericsson k700i destijds, daarna weer enkel Nokia toestellen).
Ik vind m'n huidige Lumia 830 precies een handzaam formaat. Maar een groter scherm kan ook wel prettig werken.
Ik vind m'n huidige Lumia 830 precies een handzaam formaat. Maar een groter scherm kan ook wel prettig werken.
Yup... Heb er genoeg gehad. Bijna 20 jaar Nokia inmiddels. Ooit begonnen met een koelkast van mn vader 2110. Daarna vast een 3210 oid
De 8310
E70 met toetsenbord
Echte leuke ladyphone 7370
N73
Navigator
Omdat ik toch een smartphone wilde, een iPhone. Jaartje gebruikt.
Lumia 800
Lumia 950
Nokia 8
Dus, eh, ja echte Nokia fan haha
De 8310
E70 met toetsenbord
Echte leuke ladyphone 7370
N73
Navigator
Omdat ik toch een smartphone wilde, een iPhone. Jaartje gebruikt.
Lumia 800
Lumia 950
Nokia 8
Dus, eh, ja echte Nokia fan haha
Sinds vandaag in het bezit van een Nokia 8,
happy mee komende van een 950
wel even wennen iemand tips hoe ik de reclame zoveel mogelijk uit apps sloop
dit ben ik niet gewend van windows phone en wil er ook niet aan wennen.
vooral de YouTube app is hopeloos (telkens even wachten op de reclame)
YouTube is van Google en dus niet gevrijwaard van adds natuurlijk. Je kan iYTBP sideloaden, deze is add-free. Dit betekent wel dat je in de instellingen van android moet duiken om aan te geven dat je ook apps (.apk's) wilt kunnen installeren die vanuit andere bronnen als de Google playstore komen. Even een disclaimer, wees hier voorzichtig mee want je kunt via deze manier ook gemakkelijker troep binnen halen; voor meer info over de app zie het forum van XDA bijvoorbeeld.bacardifrans schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:37:
Sinds vandaag in het bezit van een Nokia 8,
Heb zelf overigens het toestel nu ook een paar dagen binnen, fijn ding hoor
Dit toestel lijkt me toch een waardige opvolger van mijn Nexus 5X. Ben sinds de Nexus 5 toch wel een groot liefhebber van stock Android. Echter vond ik de Pixel-lijn veel te duur en een slechte ervaring met de OnePlus 2.
De punten vanuit de Tweakers review spreken me ook wel aan. Vraag me alleen af hoe de camera zich verhoudt tot die op mijn huidige 5X.
De punten vanuit de Tweakers review spreken me ook wel aan. Vraag me alleen af hoe de camera zich verhoudt tot die op mijn huidige 5X.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Zelf heb ik het vermoeden dat er voor de camera ook nog wel updates komen.gehaktstaaf schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:41:
Dit toestel lijkt me toch een waardige opvolger van mijn Nexus 5X. Ben sinds de Nexus 5 toch wel een groot liefhebber van stock Android. Echter vond ik de Pixel-lijn veel te duur en een slechte ervaring met de OnePlus 2.
Helpt het ook als je de standaard Google camera gebruikt? Zoals op de Essential Phone, waar de camera ook niet heel best presteert?Angermanagement schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:27:
[...]
Zelf heb ik het vermoeden dat er voor de camera ook nog wel updates komen.
Dat is ook een optie, of een app zoals Camera FV.iRinze schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:34:
[...]
Helpt het ook als je de standaard Google camera gebruikt? Zoals op de Essential Phone, waar de camera ook niet heel best presteert?
Er is een review (link hier eerder in dit topic) waarin dat besproken wordt.
Yep, ik gebruik zelf Manual Camera en als ik zie wat ik met manuele settings en raw bestandformaat uit de camera kan halen, ligt het matig presteren echt niet bij de sensor en gebruikte lenzen maar duidelijk in de default camera app.iRinze schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:34:
[...]
Helpt het ook als je de standaard Google camera gebruikt? Zoals op de Essential Phone, waar de camera ook niet heel best presteert?
Ik verwacht dat ze nog met een flinke update komen, aangezien ze ook de gebruiksrechten op de camera interface zoals ze deze op de Lumia's hadden nu weer hebben.
Tot die tijd voldoen apps als Manual Camera, Open camera en bovengenoemde apps zeker.
Dit stond in de review van Tweakers over de Nokia 8. Weet iemand toevallig een goede oplader die usb-pd ondersteunt die ik kan aanschaffen? Een back-up lader hebben voor mijn Nokia 8 vind ik namelijk toch wel handig.Het probleem met laden zit in andere usb-c-laders. Vermoedelijk ondersteunt hij snelladen via usb-pd en als de lader dat niet ondersteunt, duurt het uren om het toestel ook maar een beetje op te laden. Dat trad op bij diverse laders, inclusief een QuickCharge-lader. Het slimste is het om altijd een eigen lader bij je te hebben.
Ik heb geen idee, heb meerdere laders gebruikt afgelopen weken, werkte altijd prima, zeker geluk 
Afgelopen dagen in Rome rondgehobbeld met de Nokia 8 in m'n zak, zal nog eens wat extra foto's posten.
Afgelopen dagen in Rome rondgehobbeld met de Nokia 8 in m'n zak, zal nog eens wat extra foto's posten.
Ik heb sinds gisteren een Nokia 8 als opvolger van een Nexus 5X.
Toen hij net uit de doos kwam laadde juist de meegeleverde lader heel langzaam (ca. +250mA netto in Ampere), mij Ikea Koppla deed het toen wel gewoon goed (ca. 1500mA). Net heb ik de meegeleverde lader even getest en nu doet die ook weer meer dan 1500mA, dus ik weet niet waarom die het gisteren zo matig deed. Veder heb ik net een ISY 2.4A-lader van de Mediamarkt getest en die doet ook 1500mA (maar die kan ik aan niemand aanraden vanwege de gigantischee coil whine). Ook heb ik nog een generieke oude 1A-lader die ik ooit bij een powerbank heb gekregen getest en die zat boven de 1200mA (een stuk hoger dan zou moeten kunnen dus). Mijn Xiaomi-powerbank zit ook ruim boven de 1200mA.
Alles heb ik getest met de meegeleverde kabel en de waarden die ik noem zijn wat Ampere aangeeft als wat er netto de telefoon binnenkomt met de app open en het scherm aan. Je moet er dus nog 200 á 300mA bij optellen om op de daadwerkelijke laadsnelheid te komen. Ik denk dat het wel meevalt hoe kritisch de telefoon is qua laders, maar misschien kun pech hebben.
Toen hij net uit de doos kwam laadde juist de meegeleverde lader heel langzaam (ca. +250mA netto in Ampere), mij Ikea Koppla deed het toen wel gewoon goed (ca. 1500mA). Net heb ik de meegeleverde lader even getest en nu doet die ook weer meer dan 1500mA, dus ik weet niet waarom die het gisteren zo matig deed. Veder heb ik net een ISY 2.4A-lader van de Mediamarkt getest en die doet ook 1500mA (maar die kan ik aan niemand aanraden vanwege de gigantischee coil whine). Ook heb ik nog een generieke oude 1A-lader die ik ooit bij een powerbank heb gekregen getest en die zat boven de 1200mA (een stuk hoger dan zou moeten kunnen dus). Mijn Xiaomi-powerbank zit ook ruim boven de 1200mA.
Alles heb ik getest met de meegeleverde kabel en de waarden die ik noem zijn wat Ampere aangeeft als wat er netto de telefoon binnenkomt met de app open en het scherm aan. Je moet er dus nog 200 á 300mA bij optellen om op de daadwerkelijke laadsnelheid te komen. Ik denk dat het wel meevalt hoe kritisch de telefoon is qua laders, maar misschien kun pech hebben.
Hier ook geen klachten met opladen. Ook niet met een oude nokia lader en huawei kabel.
Ik las iets over een pixel xl camera app? Weet iemand onder welke naam deze in de store is?
Ik las iets over een pixel xl camera app? Weet iemand onder welke naam deze in de store is?
Zou je een van de laders die je hebt gebruikt aanraden voor de Nokia 8?CLB schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:42:
Ik heb geen idee, heb meerdere laders gebruikt afgelopen weken, werkte altijd prima, zeker geluk
Vandaag mijn Nokia 8 ontvangen. Ik ga er maar eens mee spelen. De opmerking over de power button in de review herken ik na een uurtje klooien echt niet. De camera ga ik dit weekend ontdekken.
Oh, Ik stap over van een OnePlus One.
Oh, Ik stap over van een OnePlus One.
Staat niet zo in de store voor ons, moet je 'sideloaden'.michellep77 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:26:
Tevens kun je dan ook geen zwart/wit / livebokeh of bothies meer maken.
Zijn laders van oa iPads of mn NVIDIA Shield Tablet.Tim2010 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:34:
Zou je een van de laders die je hebt gebruikt aanraden voor de Nokia 8?
Had idd doorgekregen hoe dat moet.
Je kunt wel beide naast elkaar gebruiken neem ik aan?
Moet bepaalde dingen me nog wel eogen maken. Ben erg gewend aan onedrive etc, google drive gaat toch anders.
Fotokwaliteit is toch wel minder dan de Lumia (gewone camera) dus ben benieuwd of een software update of die pixel app daarbij gaat helpen. Selfie cam is dan wel weer beter, en daar maak ik ook veel gebruik van.
Maar over de hele linie ben ik echt ontzettend blij met deze telefoon! Ook de batterij, WAT een verademing zeg! Moet bijna moeite doen om m leeg te krijgen zodat ik m id nacht aan de lader kan leggen.
Las in de review ook over de powerknop, geen problemen mee. En gebruik die behoorlijk veel, sowieso om scherm uot te schakelen (of is daar nog wat anders voor? )
Je kunt wel beide naast elkaar gebruiken neem ik aan?
Moet bepaalde dingen me nog wel eogen maken. Ben erg gewend aan onedrive etc, google drive gaat toch anders.
Fotokwaliteit is toch wel minder dan de Lumia (gewone camera) dus ben benieuwd of een software update of die pixel app daarbij gaat helpen. Selfie cam is dan wel weer beter, en daar maak ik ook veel gebruik van.
Maar over de hele linie ben ik echt ontzettend blij met deze telefoon! Ook de batterij, WAT een verademing zeg! Moet bijna moeite doen om m leeg te krijgen zodat ik m id nacht aan de lader kan leggen.
Las in de review ook over de powerknop, geen problemen mee. En gebruik die behoorlijk veel, sowieso om scherm uot te schakelen (of is daar nog wat anders voor? )
CLB schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:42:
Afgelopen dagen in Rome rondgehobbeld met de Nokia 8 in m'n zak, zal nog wat extra foto's posten.
Ik dacht net al een soortgelijke post als deze te hebben gedaan maar ik weet niet waar die gebleven is.CLB schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 08:39:
[...]
Staat niet zo in de store voor ons, moet je 'sideloaden'.
Tevens kun je dan ook geen zwart/wit / livebokeh of bothies meer maken.
Anyway, ik heb wel Google Camera v4.2 (ARM64) kunnen vinden met begeleidende tekst:
En daarbij reacties van users die deze app wel/niet werkend hebben op hun [merk][type] toestel.Official Google Camera app from the Pixel/Pixel XL system dump, modified to work on ARM64 Nexus devices running 7.0+. This includes the Nexus 5X and Nexus 6X, but excludes the Nexus 5 or Nexus 6.
Is dat zo te installeren?
Edit:
Het kan blijkbaar nog nieuwer: B-S-G’s Google Camera v4.4 Mod with HDR+ and ZSL
[ Voor 5% gewijzigd door Frappuccino op 23-09-2017 13:04 ]
Heb me er nog niet in verdiept, kwestie van .APK-bestand via APKMirror binnenhengelen en installeren?Frappuccino schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:59:
Is dat zo te installeren?
Oh, ik heb 'm op mijn pc gedownload in de gedachte 'm via USB naar de telefoon te verhuizen en te installeren.
Nooit zo verdiept in installeren buiten google play om.
Nooit zo verdiept in installeren buiten google play om.
En deze is gewoon via de store?Frappuccino schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:59:
[...]
Edit:
Het kan blijkbaar nog nieuwer: B-S-G’s Google Camera v4.4 Mod with HDR+ and ZSL
Nee, ik kwam 'm via XDA tegen.
Hier om precies te zijn.
Of het werkt weet ik niet, maar als ik het bericht lees zou dat op devices met een snapdragon 835 wel moeten kunnen.
Edit:
Een user heeft het werkend op een Nokia 6, met restricties zo te zien.
"Works on Nokia 6. It doesn't support 16MP back and 13MP front camera though, but 12/8."
Hier om precies te zijn.
Of het werkt weet ik niet, maar als ik het bericht lees zou dat op devices met een snapdragon 835 wel moeten kunnen.
Edit:
Een user heeft het werkend op een Nokia 6, met restricties zo te zien.
"Works on Nokia 6. It doesn't support 16MP back and 13MP front camera though, but 12/8."
[ Voor 24% gewijzigd door Frappuccino op 23-09-2017 15:29 ]
Ik heb een apk installer geïnstalleerd en daarmee kan ik de app openen.
Alleen, ik weet niet hoe ik m bij de apps kan plaatsen, zodat die snel toegankelijk is.
Alleen, ik weet niet hoe ik m bij de apps kan plaatsen, zodat die snel toegankelijk is.
Oké, best geïnteresseerd in dit toestel.
Nu lees ik in dit topic dat de camera maar matig is maar nu een aantal YouTube vergelijken bekeken (nee, niet allemaal) maar ik vind het reuze meevallen. Is mijn computer scherm niet fris of valt het echt wel mee 🤔
Nu lees ik in dit topic dat de camera maar matig is maar nu een aantal YouTube vergelijken bekeken (nee, niet allemaal) maar ik vind het reuze meevallen. Is mijn computer scherm niet fris of valt het echt wel mee 🤔
Beste,
Ik ben ook geïnteresseerd in dit toestel. Maar in de eerst post hier zie ik een ondersteuning van SD-kaart tot 2TB. Op Coolblue staat er 256 GB. Dit is nu niet echt een probleem, maar is die 2TB realistisch ?
Het is al mooi dat er 64GB standaard in zit. Toch redelijk de moeite tegenover andere toestellen die duurder zijn.
Ik ben ook geïnteresseerd in dit toestel. Maar in de eerst post hier zie ik een ondersteuning van SD-kaart tot 2TB. Op Coolblue staat er 256 GB. Dit is nu niet echt een probleem, maar is die 2TB realistisch ?
Het is al mooi dat er 64GB standaard in zit. Toch redelijk de moeite tegenover andere toestellen die duurder zijn.
@Boermansjo Micro-SD kaarten tot 2TB zijn er nog niet, dus die zal je nog nergens vinden. Coolblue geeft het formaat kaarten aan wat momenteel verkrijgbaar zijn, terwijl de TS het maximale formaat van de standaard weergeeft. De Nokia 8 ondersteund de SDXC standaard en die schrijft kaarten tot 2TB voor:
Een SD Extended Capacity (SDXC™) kaart is een SD™ kaart gebaseerd op de SDA 3.0 specificatie.
SDXC capaciteiten zijn van 64GB tot 2TB
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie