Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:08

KVanL

Alles is relatief

René H schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:28:
Oké, best geïnteresseerd in dit toestel.
Nu lees ik in dit topic dat de camera maar matig is maar nu een aantal YouTube vergelijken bekeken (nee, niet allemaal) maar ik vind het reuze meevallen. Is mijn computer scherm niet fris of valt het echt wel mee 🤔
De camera is heel prima, maar net wat minder goed dan die van sommige andere high-end-telefoons. Vandaar dat o.a. Tweakers er in hun review niet laaiend over was. Zoals je een paar posts hierboven kan zien kun je er in ieder geval hele mooi plaatjes mee schieten.

De camera-hardware heeft in ieder geval zeker potentie, dus het is goed mogelijk dat er nog een keer een software-update komt die de cameraprestaties nog wat verder op kan krikken, maar dat is een beetje koffiedikkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De Nokia 8 kan mijn eerste dualsim toestel worden maar ik vraag mij nog wel af of er trouwens nadelen zijn aan een dualsim variant?

Loopt de accu bijvoorbeeld merkbaar sneller leeg omdat je dan met twee simkaarten met het netwerk verbindt? Slechter bereik vanwege de aangepaste Antenne opstelling? Kan je een simkaart uitzetten zonder hem te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:18
Een nadeel kan zijn dat de Nokia 8 dual sim hybrid is. Dit houdt in dat je het met de interne 64GB moet doen want het slot voor de 2e sim wordt gedeeld met het microsd slot. Dus of dual sim of single sim plus micro sd. Als de 64GB genoeg is voor je is dit dus geen probleem (of wachten of ook de 128GB versie in dual sim uitkomt).

Of de accu sneller leeg is en hoeveel sneller kan ik nog niet zeggen. Met mijn oude Sony vond ik de accuduur niet slecht.

Bereik heb ik nooit problemen mee gehad door het toestel, dat lag altijd aan het netwerk (dekkingsgraad).

Ja, je kunt de sims onafhankelijk van elkaar aan of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 14:49
Net deze feedback melding gekregen: https://imgur.com/a/vOXbF

Weet iemand waar dit uit te schakelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:35
Nu mijn OP1 aan vervanging toe is de Nokia 8 besteld. Ben benieuwd! Na vele reviews te hebben gezien denk ik dat de camera prima is, en wellicht met toekomstige updates te verbeteren is.
Verder lijkt het mij een degelijke telefoon die weer jaren mee moet kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bathing Aap schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:59:
Weet iemand waar dit uit te schakelen is?
Nog niet gespot, lijkt me de Nokia Support-app?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02 08:19
Zojuist ook de Nokia 8 besteld. Ik heb aan 64GB voldoende, dus de aankomende 128GB versie zal ik niet nodig hebben. Ik ben de dual sim versie besteld als vervanger van mijn z5p.
Ik verwacht hem morgen in huis. Ben zeer benieuwd naar de eerste indruk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:51
Noclaim71 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:26:
Zojuist ook de Nokia 8 besteld. Ik heb aan 64GB voldoende, dus de aankomende 128GB versie zal ik niet nodig hebben. Ik ben de dual sim versie besteld als vervanger van mijn z5p.
Ik verwacht hem morgen in huis. Ben zeer benieuwd naar de eerste indruk :-)
Waarschijnlijk dat er maar 1 SIM in kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:49:
Een Nederlandse webshop verkoopt de dualsimversie, waarbij je plaats hebt voor sim+sim of sim+microSD

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
CLB schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:53:
[...]

Een Nederlandse webshop verkoopt de dualsimversie, waarbij je plaats hebt voor sim+sim of sim+microSD
En welke webshop is dat dan, en waarom kan dat bij de andere shops niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwestie van de PriceWatch bekijken: product: Nokia 8 Dual Sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Ok, maar klopt dat ook? Levert die shop ook echt dual SIM, en waarom kan de rest dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

KrazyJay

Meestal wel, die doen veel aan grijze import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-06 15:19

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

ardvark99 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:41:
[...]

Ok, maar klopt dat ook? Levert die shop ook echt dual SIM, en waarom kan de rest dat niet?
Dat is de vraag inderdaad. Ik heb enkele weken geleden daar ook een Nokia 8 besteld, welke destijds ook als dual sim geadverteerd werd, maar kwam toch van een koude kermis thuis.

En om het nog mooier te maken, heb ik tot op heden nog steeds mijn geld niet terug van die toko, omdat ze beweren dat het toestel beschadigd is (na nog geen dag uit de verpakking te zijn geweest) en ik daarom maar genoegen moet nemen met 90% van de aankoopprijs 8)7. Gelukkig heb ik een lange adem en zorg ik er wel voor dat ik alles terug krijg, maar bij die webshop zal ik niets neer bestellen. Zelfs niet als ze nu serieus over een dual sim variant beschikken.

Ik wacht wel op de Nokia 9 :+

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inmiddels de vraag niet meer: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Haha, ik zie het! Goed om te weten voor mensen die een dual sim zoeken. Mijn vertrouwen in de shop is helaas teveel geschaad. Wellicht als een andere webshop hem gaat aanbieden, dat ik hem ga halen. Anders wacht ik serieus wel op de Nokia 9 :)

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PressPlayOnTape schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:09:
Anders wacht ik serieus wel op de Nokia 9 :)
Succes met de afhandeling! Nokia 9 duurt nog wel een tijdje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
ardvark99 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:41:
[...]

Ja en weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Momenteel is het 30 uur geleden dat ik m van de lader heb gehaald. Voor mijn doen weinig gebruikt, maar wel gewoon enkele uren, ruim 6 uur ost.

Erg tevreden dus.

Vraagje mbt die google camera app. Ik heb m op mijn telefoon staan, via een speciale app geïnstalleerd. Alleen ik krijg m niet op mn startscherm als app. Ik moet m elke keer opnieuw installeren. Niet heel handig. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:34
Vraagje mbt die google camera app. Ik heb m op mijn telefoon staan, via een speciale app geïnstalleerd. Alleen ik krijg m niet op mn startscherm als app. Ik moet m elke keer opnieuw installeren. Niet heel handig. Wat doe ik verkeerd?
Je kunt op https://www.apkmirror.com...-4-020-163412804-release/ op je telefoon, de APK downloaden en dan installeren. Je moet dan wel de optie "onbekende bronnen" aan zetten in de instellingen.
De speciale app heb je dan niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:35
michellep77 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:06:
Momenteel is het 30 uur geleden dat ik m van de lader heb gehaald. Voor mijn doen weinig gebruikt, maar wel gewoon enkele uren, ruim 6 uur ost.

Erg tevreden dus.

Hoeveel % heb je nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Berpie74 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:16:
[...]

Je kunt op https://www.apkmirror.com...-4-020-163412804-release/ op je telefoon, de APK downloaden en dan installeren. Je moet dan wel de optie "onbekende bronnen" aan zetten in de instellingen.
De speciale app heb je dan niet nodig.
Gelukt! Stond nu zelfs 2x bij de apps, dus denk dat het al gelukt was. Bedankt iig!

@technoaddict ik had daar nog 16%

[ Voor 12% gewijzigd door michellep77 op 26-09-2017 21:27 ]

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 15:08
Ik vind de foto's uit de Nokia 8 beter als uit mijn iPhone 7. Maar ik ben geen pixel-peeper. De foto's hierboven uit Rome vind ik ook mooi qua kleur ed. Ik snap niet waarom de camera zo wordt afgekraakt. De Canon compact camera van mijn ouders maakt niet zulke foto's zoals hierboven. En die camera is echt nog geen 4 jaar oud.

Ik heb de Google Camera geïnstalleerd met de HDR+ functie. Het bestand heet
code:
1
GCam_4.4.012.156195200_MI5S_MIUI_Android_7.0_PIXEL_II_XL_v.1.1.apk
. Als je hier op zoekt met Google vindt je het wel. Ik heb aangezet dat ik apps uit "onbekende bronnen" kan installeren en de APK op mijn Google Drive gezet. Van daar uit gewoon geopend en dan "installeren" gekozen.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik snap de camera negativiteit ook niet zo adhv de foto's die k heb gezien eigenlijk.
Vooral de kleuren vind k erg goed en natuurlijk.

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 11:02
Het probleem is dan ook niet de camera zelf maar de gebruikte software. Er worden diverse alternative camera apps genoemd die betere resultaten geven dan de Nokia app.
kdbruin schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:05:
Er worden diverse alternative camera apps genoemd die betere resultaten geven dan de Nokia app.
Qua resultaten ja, wel kun je dan bij lange na niet alle opties gebruiken. Wachten op Nokia-updates dus :)

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
PressPlayOnTape schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:49:
[...]

Dat is de vraag inderdaad. Ik heb enkele weken geleden daar ook een Nokia 8 besteld, welke destijds ook als dual sim geadverteerd werd, maar kwam toch van een koude kermis thuis.

En om het nog mooier te maken, heb ik tot op heden nog steeds mijn geld niet terug van die toko, omdat ze beweren dat het toestel beschadigd is (na nog geen dag uit de verpakking te zijn geweest) en ik daarom maar genoegen moet nemen met 90% van de aankoopprijs 8)7. Gelukkig heb ik een lange adem en zorg ik er wel voor dat ik alles terug krijg, maar bij die webshop zal ik niets neer bestellen. Zelfs niet als ze nu serieus over een dual sim variant beschikken.

Ik wacht wel op de Nokia 9 :+
Hetzelfde meegemaakt bij ze. Sterkte!

• Caayn
  • Niet online
Toestel bevalt tot nu toe prima. Maar ik vraag me wel af wat de beste manier is om twee Whatsapp instanties te draaien (voor beide sims één). Heb snel naar Parallel spaces gekeken maar toen ik de vereiste rechten zag en dat mijn toestel ineens vol met reclame stond heb ik die er direct weer van af gegooid.

Ik zie dat sommige merken ingebouwde ondersteuning hebben voor het draaien van twee dezelfde apps maar de Nokia 8 dual sim heeft deze functie voor zover ik zie niet? Enige aanraders?

• rens-br
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Caayn schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:24:
Toestel bevalt tot nu toe prima. Maar ik vraag me wel af wat de beste manier is om twee Whatsapp instanties te draaien (voor beide sims één). Heb snel naar Parallel spaces gekeken
Dat programma gebruikt ook veel resources en schijnt op sommige telefoons de batterij leeg te trekken.
Enige aanraders?
Het is nog in de beta, maar ik heb goede ervaringen met: Google Play: Island.

• michellep77
Gister aantal foto's in een restaurant gemaakt met de staanraad app. Zijn erg goed, heel tevreden.

Wb Livebokeh, nog niet echt mee bezig geweest.
Ik vroeg me alleen af hoe je dat achteraf kunt toepassen. Moet je de foto dan wel genomen hebben op livebokeh stand? Want ik kan nergens bij bewerken iets ervan vinden.
michellep77 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:30:
Moet je de foto dan wel genomen hebben op livebokeh stand?
Want ik kan nergens bij bewerken iets ervan vinden.
Dat moet ja en bewerken kan via de 'bokeheditor' :)

• michellep77
Ah vandaar dat ik het niet kon vinden! Thanx!

• Noclaim71
ardvark99 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:49:
[...]

Huh... waar zou dat als je een dual sim variant besteld?
Ik heb hem ondertussen een dag in mijn bezit. Top toestel.... en met dual sim >:)

• Caayn
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:28:[...]
Dat programma gebruikt ook veel resources en schijnt op sommige telefoons de batterij leeg te trekken.
[...]
Het is nog in de beta, maar ik heb goede ervaringen met: Google Play: Island.
Bedankt voor de tip. Heb het gelijk geïnstalleerd en het ziet er veel belovend uit. Ga het uitproberen. :)

Krijg je wel netjes de contactinfo te zien als je gebeld wordt vanaf een nummer wat in de werk/island contactenlijst staat maar niet in de gewone contactenlijst?
Noclaim71 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:02:
Huh... waar zou dat als je een dual sim variant besteld?
Zodat je dit in de toekomst kunt gebruiken!?

• rens-br

rens-br

Caayn schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:51:
Krijg je wel netjes de contactinfo te zien als je gebeld wordt vanaf een nummer wat in de werk/island contactenlijst staat maar niet in de gewone contactenlijst?
Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb geen dual sim toestel en ik gebruik de app dan ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:00:
[...]
Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb geen dual sim toestel en ik gebruik de app dan ook niet.
Heb het inmiddels kunnen testen en de binnenkomende oproepen worden netjes vertaald naar een contact ongeacht of die in de gewone of de werk/island lijst staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:47
Mij beval t ie ook goed, wat me wel opvalt is dat bellen op de fiets ?ruk is, op de lumia was dat beter

Iemand soortgelijke ervaring en oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik heb een aantal posts verplaatst naar: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

bacardifrans schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 00:18:

Iemand soortgelijke ervaring en oplossing?
Wat dacht je van niet fietsen en bellen tegelijk maar gewoon met je volle aandacht aan het verkeer deel te nemen?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:47
evilution schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:09:
[...]

Wat dacht je van niet fietsen en bellen tegelijk maar gewoon met je volle aandacht aan het verkeer deel te nemen?
Offtopic mode, vind t fijn dat je je zorgen maakt om mijn veiligheid en die van anderen.
Gelukkig is er geen ander verkeer dan ik.
Maar dat is niet de oplossing zoals ik hem zoek

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

alwaysleft schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:46:
[...]

Hetzelfde meegemaakt bij ze. Sterkte!
Thanks! Inmiddels bericht gehad dat ik m'n aankoopbedrag in zijn geheel terugkrijg. Toch fijn!

Het feit dat de geruchtenstroom omtrent de Nokia 9 inmiddels een beetje op gang lijkt te komen, suggereert m.i. dat deze hopelijk nog dit jaar, dan wel begin volgend jaar, op de markt komt. Dit in combinatie met dat Belsimpel momenteel de enige leverancier van de dual sim 8 lijkt, heeft mij doen besluiten op de 9 te wachten.

Ergens jammer, want ik was erg tevreden over de 8 gedurende de korte tijd dat ik ermee gespeeld heb. Aan de andere kant lijkt de 9 een oled-scherm te krijgen, wat ik persoonlijk erg prettig vind. En de gebogen randen vind ik zelf erg nice. Hopelijk wordt het het wachten waard!

De 9 gaat niet in dat tijdsbestek komen, wordt wel een mooi apparaat ja dat zeker :)
Prijs / hardwareverhouding van de 8 vind ik heel goed, of de 9 zo'n zelfde verhouding krijgt, hmm.

Straks dit eens proberen: nieuws: Verbeterde versie van Google Pixel-cameraport komt uit

[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 30-09-2017 14:37 ]

• Blue_Guy
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:12:
De 9 gaat niet in dat tijdsbestek komen, wordt wel een mooi apparaat ja dat zeker :)
Prijs / hardwareverhouding van de 8 vind ik heel goed, of de 9 zo'n zelfde verhouding krijgt, hmm.

Straks dit eens proberen: nieuws: Verbeterde versie van Google Pixel-cameraport komt uit
Ben benieuwd hoe de resultaten zijn met de pixel port! Eigenlijk vind ik de Nokia 8 helemaal tof, maar die camera... er is duidelijk iets mis met de Nokia app, hardware is prima in orde.
Blue_Guy schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:03:
Eigenlijk vind ik de Nokia 8 helemaal tof, maar die camera...
Gewoon kopen! Wordt een heel ding van gemaakt, apparaat schiet out-of-the-box prima plaatjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommiehh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-04 16:22
Ik heb zaterdag eindelijk mijn blauwe Nokia 8 ontvangen.
Prachtig toestel, maar helaas werd mijn simkaart niet herkent. Ook een andere simkaart werd niet herkent in het toestel met de melding: "Geen simkaart aanwezig".
Ik heb vervolgens nog met de Nokia support chat contact gehad, maar het alles wijst erop dat ik deze moet terugsturen omdat er wat stuk is.
Zijn er tweakers die een soortgelijke ervaring hebben gehad?

Galaxy S1/S3/S5 - Panasonic Viera TX-P42ST30E - Traktor s4 - Xbox 360 - Xbox One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22
Na meer dan 10 jaar telefoons op het Microsoft platform schakel ik dan nu toch over naar Android. Nokia 8 dualsim blue bij belsimpel besteld, gezien deze met contractverlenging van een jaar maar op 500 euro uit ging komen. Ben benieuwd hoe de overschakeling zal bevallen. Zijn contacten op outlook.com ook op Android te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
SunnieNL schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:33:
Na meer dan 10 jaar telefoons op het Microsoft platform schakel ik dan nu toch over naar Android. Nokia 8 dualsim blue bij belsimpel besteld, gezien deze met contractverlenging van een jaar maar op 500 euro uit ging komen. Ben benieuwd hoe de overschakeling zal bevallen. Zijn contacten op outlook.com ook op Android te gebruiken?
Dan kun je de app Microsoft Outlook gebruiken, deze synchroniseert je contacten met de telefoon app.

Heb sinds afgelopen vrijdag ook de Nokia 8. Ik vind hem veel snappier dan de Samsung S8 waar ik vandaan kom. En minder bloatware natuurlijk ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door Udrene op 01-10-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tommiehh schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:01:
Zijn er tweakers die een soortgelijke ervaring hebben gehad?
Asap om laten ruilen voor een nieuw model, simpelweg een DOA/pechgeval! Jammer maar helaas :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Weet iemand of er ook een "find my Nokia" app/iets is waarmee je je telefoon terug kunt vinden of blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan via Google of een thirdparty-app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:08:
[...]

Gewoon kopen! Wordt een heel ding van gemaakt, apparaat schiet out-of-the-box prima plaatjes :)
Oh dat gaat ook gebeuren hoor. Nog beetje op zoek waar ik 'm even kan vasthouden en zou graag dat koper eens van dichtbij en leverbaar willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Blue_Guy schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:10:
[...]

Oh dat gaat ook gebeuren hoor. Nog beetje op zoek waar ik 'm even kan vasthouden en zou graag dat koper eens van dichtbij en leverbaar willen zien.
Ik zag gister op Coolblue 1 koper versie staan, die heb ik meteen besteld. Ik ga deze straks ophalen, ben benieuwd of hij er echt ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Folkifoon schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:59:
[...]

Ik zag gister op Coolblue 1 koper versie staan, die heb ik meteen besteld. Ik ga deze straks ophalen, ben benieuwd of hij er echt ligt.
En?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Folkifoon
En was er 19.05 winkel ging 19u dicht. Gelukkig zitten ze in de straat morgenochtend weet ik meer... Ben wel benieuwd hoe ze er aan komen mocht hij er inderdaad zijn (heb natuurlijk gewoon order bevestiging gehad maar misschien wel foutje van iemand geweest bij het op voorraad brengen van een blauwe of grijze ofzo)

===edit====

zojuist gehaald, hij is echt koper:

https://ibb.co/fF0fvb

https://ibb.co/m3zJgG

De kleur moet ik even aan wennen :) Voor mijn gevoel niet veel gladder dan de grijze/blauwe.

[ Voor 24% gewijzigd door Folkifoon op 03-10-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 31-05 11:02
Mooi kleurtje! Zit hier ook nog op te wachten maar ben nog steeds niet helemaal overtuigd qua formaat van het toestel. Het is een stuk groter dan m'n huidige Moto G en die vond ik al aan de grote kant ten opzichte van m'n nog oudere Sony Ericsson Xperia. Toch maar eens kijken waar ik 'm in m'n handen kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Niet online
Folkifoon schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:14:
En was er 19.05 winkel ging 19u dicht. Gelukkig zitten ze in de straat morgenochtend weet ik meer... Ben wel benieuwd hoe ze er aan komen mocht hij er inderdaad zijn (heb natuurlijk gewoon order bevestiging gehad maar misschien wel foutje van iemand geweest bij het op voorraad brengen van een blauwe of grijze ofzo)

===edit====

zojuist gehaald, hij is echt koper:

https://ibb.co/fF0fvb

https://ibb.co/m3zJgG

De kleur moet ik even aan wennen :) Voor mijn gevoel niet veel gladder dan de grijze/blauwe.
Bedankt voor de foto's. Ziet er best kek uit zo dat koper. Alleen dus enorm moeilijk te krijgen. Zelfs op amazon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Mijn vriendin vindt het niets, beetje fout en meisjes kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Folkifoon schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:52:
Mijn vriendin vindt het niets, beetje fout en meisjes kleur :)
Ruilen voor de mat blauwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Dat is inderdaad het plan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWG1975
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-05 12:25
Of the Arte Black, die volgens https://nokiapoweruser.co...y-just-leaked-two-images/ gelekt is.

Of je doet er een rood hoesje omheen, zoals ik: https://www.instagram.com/p/BZy89HYlxk0/ Al weet ik niet of dat lekker kleurt met koper... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-calc
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Heeft er iemand hier ook last van dat alle snelkoppelingen verdwijnen van je home screen, zonder aanleiding? En als dat gebeurd kun je ook geen nieuwe snelkoppelingen meer toevoegen (naar een reboot zijn ze er wel weer) de snelkoppelingen in de app drawer werken wel gewoon, dus het is niet onwerkbaar.
Heb de Nokia pas 48 uur. De Nokia tune bij het opstarten doet het sinds 24 uur niet netjes meer, die wordt even onderbroken. Herkent iemand dit? Dit is waarschijnlijk Android gerelateerd heb ik het idee.

[ Voor 27% gewijzigd door e-calc op 03-10-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik herken beide issues niet. Welke launcher gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWG1975
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-05 12:25
Ik herken die issues ook niet. Al heb ik mijn telefoon tot nu toe maar 2 keer horen opstarten. Een keer bij het unboxen en 1 keer na een vette systeem crash veroorzaakt door BT/Skype 4 Business in een con call.

Ik gebruik zelf Next lock screen en de Arrow launcher, totaal nog geen issues mee gehad. Heb deze ook vanaf dag 1 ook in gebruik ipv de default launcher.

Toestel nu bijna een maand in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-calc
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:29:
Ik herken beide issues niet. Welke launcher gebruik je?
Ik gebruikte tot 30 minuten geleden de stock launcher, maar ben zojuist overgestapt op Action launcher.tot zover werkt die goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Dat met die launchers vind ik maar lastig haha

Gebruik gewoon standaard. Eigen foto op achtergrond is voor mij belangrijkst, en dat is daar prima mee.

Is er ergens een site oid waar je launchers kan vergelijken wat je ermee kunt?

Weet vh topic post je homescreen, maar dat was me net te technisch qua termen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michellep77 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:31:
Launchers en functionaliteit daarvan veranderen constant :)
Tevens komen er vaak nieuwe bij. Check gewoon wat recente artikelen met vergelijkingen ofzo of
probeer genoemd topic uit te spitten. Heel lastige materie is het ook weer niet imo, of stel daar je vragen!

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 04-10-2017 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 16:37
michellep77 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:31:

Nog een aanvulling, YouTube is een enorme bron van informatie om ook visueel vergelijkingen en verschillen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Ben tot nu toe super tevreden met het toestel. Al hoewel ik wel enkele gestures van Edge/WM10 mis maar goed dat zal wel vooral gewenning en onbekendheid met het Android platform zijn.

Ik ben geen zware gebruiker maar voor mij gaat de batterij makkelijk twee dagen mee:
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/thumbnail_screenshot_yss8z.jpg

Vraagje: Is het mogelijk om databesparing permanent uit te zetten? Als ik het uit zet staat het vervolgens even later weer aan :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noclaim71
zojuist een update binnengekregen met daarin oa. de nieuwste beveiligingspatch van google (sept 17)

Echter..... hij blijft hangen bij stap 2 van 2 (geen activiteit op de indicatie balk).
Andere ook dit probleem? reboot werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-04 09:41
Noclaim71 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:53:
zojuist een update binnengekregen met daarin oa. de nieuwste beveiligingspatch van google (sept 17)

Echter..... hij blijft hangen bij stap 2 van 2 (geen activiteit op de indicatie balk).
Andere ook dit probleem? reboot werkt niet.
Idem, heb alleen zelf niet een reboot gedaan. Na een minuut of 7+ kwam er een knop "Uitschakelen" . Telefoon herstarte en deed de rest van de update procedure. Alleen als ik bij SW info kijk zit ik nog steeds op 1 Sept beveiligings patch. Alleen het buildnr is veranderd naar 00WW_3_08B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@CLB en @René H thanx voor de tips!
Ga me er binnenkort eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22
Caayn schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:51:
[...]
Bedankt voor de tip. Heb het gelijk geïnstalleerd en het ziet er veel belovend uit. Ga het uitproberen. :)

Heb mijn dual Sim net binnen. Islands geprobeert, maar krijg bij elke applicatie die ik probeer te clonen dat deze al gecloned is (wat niet het geval is). Ook komt die steeds met de melding dat ik Chrome moet clonen, wat ook niet lukt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noclaim71
SunnieNL schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:20:
[...]

Heb mijn dual Sim net binnen. Islands geprobeert, maar krijg bij elke applicatie die ik probeer te clonen dat deze al gecloned is (wat niet het geval is). Ook komt die steeds met de melding dat ik Chrome moet clonen, wat ook niet lukt. :(
Islands gaf mij hetzelfde. Gelijk maar weer verwijderd. Ik gebruikte Disa en nu Multiple Accounts.
Blijf het waardeloos vinden dat Whatsapp niet officieel dual sim foons ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

Noclaim71 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:10:
[...]

Islands gaf mij hetzelfde. Gelijk maar weer verwijderd. Ik gebruikte Disa en nu Multiple Accounts.
Blijf het waardeloos vinden dat Whatsapp niet officieel dual sim foons ondersteunt.
Op Windows phones kunnen we Whatsapp op de ene Sim en Whatsapp Beta op de andere Sim draaien.
Is ditzelfde niet mogelijk op Android?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee niet mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Je hebt toch een dual sim of niet? Zo ja welke heb je om 2x Whatsapp te draaien?

Naar een clone app gekeken (van plan Nokia 8 dual sim te halen). Zie wisselende reacties per app (App Cloner, Parallel Space). Werkt niet, veel reclame (zelfs na betalen app), trek accu helemaal leeg, berichten vertraagd binnen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

RobbyTown schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Je hebt toch een dual sim of niet? Zo ja welke heb je om 2x Whatsapp te draaien?
Ik hoor en lees goede verhalen met Google Play: Island, is nog wel een unreleased app, maar hij werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbyTown schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:05:
Je hebt toch een dual sim of niet?
Heb een singlesim :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

rens-br schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:21:
[...]

Ik hoor en lees goede verhalen met Google Play: Island, is nog wel een unreleased app, maar hij werkt prima.
Deze persoon toch niet: Noclaim71 in "[Nokia 8] Ervaringen & Discussie" :|

[ Voor 60% gewijzigd door RobbyTown op 06-10-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Jammer dat de app het dan niet goed blijkt te doen op de Nokia 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
SunnieNL schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:20:
[...]

Vreemd, bij mij werkte het direct out of the box.

Er is ondertussen wel een update geweest sinds ik hem heb geïnstalleerd, maar ook dat veroorzaakte geen problemen bij mij. Misschien dat de update het set-up proces voor een nieuwe installatie omzeep heeft geholpen?

Edit: Ik heb Chrome trouwens uitgeschakeld staan, geen idee of dat invloed heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 06-10-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Caayn schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:45:
[...]
Vreemd, bij mij werkte het direct out of the box.

Er is ondertussen wel een update geweest sinds ik hem heb geïnstalleerd, maar ook dat veroorzaakte geen problemen bij mij. Misschien dat de update het set-up proces voor een nieuwe installatie omzeep heeft geholpen?

Edit: Ik heb Chrome trouwens uitgeschakeld staan, geen idee of dat invloed heeft.
Vraagje aan de dual sim gebruiker.

Hoe zit het betreft data verbruik. Kun je kiezen welke sim data pakt? Of is sim 1 altijd je data sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
RobbyTown schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:27:
[...]

Vraagje aan de dual sim gebruiker.

Hoe zit het betreft data verbruik. Kun je kiezen welke sim data pakt? Of is sim 1 altijd je data sim?
Je kan zelf kiezen via welke sim data gaat, hiervoor hoef je het toestel ook niet opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idsme
  • Laatst online: 26-05 08:14
Zijn er ook "release notes" van de systeem update te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 09:33
Bij mijn Nokia 8 werkt de oriëntatie- of kompassensor niet goed. In apps als Google Cardboard of Streetview sta ik rondjes te draaien, zelfs als de telefoon stil op tafel ligt. Kalibratie heeft tot nu toe nog niets geholpen.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idsme schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:21:
Can't find them, ander buildnumber, zal wel interne optimalisaties bevatten...
SuperRembo schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:36:
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Nee...

[ Voor 25% gewijzigd door PaT op 07-10-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Idsme schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:21:
Nieuwe functies:

Beveiligingspatch van Google 2017-09
Verbetering systeemstabaliteit
Verbeteringen van de gebruikersinterface

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah dat inderdaad wel ja, maar als ik weer patch van september zie die we al hadden, fijne info wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Een nieuwere is er toch nog niet?
Anyway, ik dacht dat dit was waar Idsme om vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frappuccino schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:19:
Een nieuwere is er toch nog niet?
Anyway, ik dacht dat dit was waar Idsme om vroeg.
Nee ik doelde erop dat dit inderdaad de release notes zijn, maar je daar ook niet veel wijzer van wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idsme
  • Laatst online: 26-05 08:14
Frappuccino schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:08:
[...]

Nieuwe functies:

Beveiligingspatch van Google 2017-09
Verbetering systeemstabaliteit
Verbeteringen van de gebruikersinterface
Dat had ik gezien, maar welke verbeteringen van de gebruikersinterface? Heb ik nieuwe/andere mogelijkheden gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Geen idee, CLB haalt terecht aan dat je er niet veel wijzer van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamry
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-06-2024
Maar nu even serieus... Is de camera nu echt zo slecht zoals ze zeggen of zijn de meesten hier gewoon verwend omdat ze overstappen van een lumia ??? Ikzelf heb nu nog de wp 950 met een prachtige camera. Iedereen zegt dat de foto's zoveel beter zijn als die wat zij maken ( Samsung, Apple) maar wat doe ik er mee ... Eigenlijk alleen wat foto's maken hier en daar voor de fun maaaaaaar ik ben wel al jaren een trouwe nokia fan( 3330, 5140,5210,n70,n82,n900,n8,n950,Lumia 920, Lumia 950). Die laatste overstap naar WP heeft me wel wat teleurgesteld, toestel is geweldig maar Windows Phone helaas niet. Wil echt weer overstappen naar nokia. Twijfel nog om te wachten op de nokia 9 maar die lijkt me wat te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Camera is prima :) Nokia 9 duurt nog wel een tijd :) Kopen joh!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:34
iamry schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:59:
Maar nu even serieus... Is de camera nu echt zo slecht zoals ze zeggen of zijn de meesten hier gewoon verwend omdat ze overstappen van een lumia ???
De camera is gewoon goed en met de Google Camera app zelfs fantastisch. Ik durf zelfs te stellen net zo goed als die van de Lumia 950 (die ik zelf ook bezit).

https://1drv.ms/f/s!Apj2blzUUCyvk-heG04Pnjbpl0RymQ

Een aantal voorbeelden van de foto's. De bovenste zijn met de Nokia Camera app gemaakt, de onderste met de Google camera app. In beide gevallen zijn de foto's scherp, maar de kleuren met de Google app zijn meer natuurgetrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Net een update binnengekregen. Naast een beveiligingsupdate worden er ook meer stabiliteit en UI-verbeteringen beloofd. Ben benieuwd, ik zie zo snel geen verschil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:19
iamry schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:59:
Twijfel nog om te wachten op de nokia 9 maar die lijkt me wat te groot.
Te groot? Nu de eerste "lekkages" opduiken lijkt het dat hij fysiek zelfs kleiner is ondanks een groter scherm als de nokia 8.
en zoals CLB zegt "dat duurt nog wel een tijd", daar twijfelt menigeen ook aan nu er in een snel tempo steeds meer info over bekend wordt. volgens mij heeft Nokia belooft dit jaar 7 modellen uit te brengen. Nog 2 te gaan dus. [Nokia 2 en nokia 9!?!].
Ik wacht hoe moeilijk het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wachten is natuurlijk prima. Genieten wij alvast maanden van de 8 ;)
Nieuwe hoesjes en screenprotectors zijn besteld hier = eindelijk goede bescherming.

Pagina: 1 ... 6 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie