Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-06 19:00
Knoop dit weekend doorgehakt en ook een Nokia 8 gekocht. Krijg ik vandaag binnen, dus vanavond zal ik er alvast wat mee gaan spelen.

Ik kom af van de Lumia 950 XL en sla mijn contacten op op zowel Hotmail als op Google. Kan ik deze dan zonder problemen importeren straks, of moet ik nog een extra handeling doen of iets dergelijks?

Mijn Lumia 950 XL ga ik niet wegdoen, dit wordt voor nu mijn werk telefoon (om mijn 635 te vervangen) dus die zal hier nog wel altijd aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik denk dat het via google geen probleem is.

Anders even bij mijn reacties kijken, k heb een app gedownload om m'n contacten van mn lumia over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:35
Of even op je Lumia je contacten naar een vcf bestand exporteren en deze op je Nokia weer importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier18
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-06 06:40
Ik heb sinds twee weken ook de Nokia 8, en trof toch volgend probleem aan met de camera:

Bij het nemen van foto's en video's met weinig licht, is er steeds een rode tint/cirkel in het center van de foto, dit zowel op front als backcam. (meest zichtbaar op grijze/bruine achtergrond)

Hier een voorbeeld : YouTube: Nokia 8 red hue issue in center of camera.

Reeds geprobeerd : reset camera app & andere camera app.

Nokia support zegt binnenbrengen voor garantie, maar mij lijkt het straf dat het probleem enkel bij mij zou liggen, gezien beide sensoren er last van hebben.

Heeft nog iemand een gelijkaardig probleem opgemerkt?

edit: om omgevingsvariabelen uit te sluiten heb ik ook met andere toestellen getest (moto play x en lumia 650) en deze vertonen geen distorsie.

[ Voor 9% gewijzigd door Olivier18 op 09-10-2017 22:27 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!
Beetje trots, mn Nokia 8-review staat in reviews: Gebuikersreview van de Maand - September 2017

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
Heb er moeilijker over gedacht dan nodig, was nog vrij simpel. Gewoon via Outlook Contacts export bestandje gemaakt, die bij Google geïmporteerd en klaar. Was wel een goede exercitie om meteen dubbele contacten samen te voegen!

Gisteren avond bezig geweest alles te installeren en beetje te proberen. Het app aanbod is stiekem toch echt wel fijn. Ook al heb ik nu ook weer niet schrikbarend veel nodig, maar een werkende LinkedIn app is toch wel heel fijn! Mis de live tiles wel van mijn WP, maar goed, daar moet ik maar aan wennen.

Tot nog toe blij met de aankoop, alles lijkt het te doen en reageert ook snel. Zoals anderen wel al gezegd hebben is hij best wel glad, dus toch maar even kijken voor een hoesje / cover tot Mozo hun Nokia accessoires online zetten.

Komend weekend ga ik een weekendje weg en dan zal ik hem zeker wat intensiever gebruiken, en kijken of ik dan nog steeds tevreden zal zijn.

Edit: Wat ik trouwens wel vervelend vond is dat ik mijn complete Whatsapp chats en historie kwijt ben. Is volgens mij ook helemaal niet over te zetten vanuit WP toch? Had er in ieder geval niks over kunnen vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Lincor op 10-10-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lincor schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:49:
Edit: Wat ik trouwens wel vervelend vond is dat ik mijn complete Whatsapp chats en historie kwijt ben. Is volgens mij ook helemaal niet over te zetten vanuit WP toch? Had er in ieder geval niks over kunnen vinden.
Kan helaas niet :/

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
CLB schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 00:08:
Wachten is natuurlijk prima. Genieten wij alvast maanden van de 8 ;)
Nieuwe hoesjes en screenprotectors zijn besteld hier = eindelijk goede bescherming.
Die heb ik al liggen hier (twee hoesjes en twee tempered glass). Ik zit te wachten op de Glossy blue versie. Vd week de "gewone" blue bekeken. Zag er ook wel mooi uit vond ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angermanagement schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:09:
Die heb ik al liggen hier (twee hoesjes en twee tempered glass). Ik zit te wachten op de
Glossy blue versie. Vd week de "gewone" blue bekeken. Zag er ook wel mooi uit vond ik
Lekker bezig! Hier komt ook nog wat mooi spul binnen, can't wait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 21:48
Ik heb ook een Nokia 8 besteld, de blauwe variant. Vanmiddag hoop ik hem te krijgen. Ik ben benieuwd. Ik kom van Windows 10 Mobile en ga kijken of Android wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Olivier18 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:25:
Bij het nemen van foto's en video's met weinig licht, is er steeds een rode tint/cirkel in het center van de foto, dit zowel op front als backcam. (meest zichtbaar op grijze/bruine achtergrond)
Ik zie dit bij vrijwel alle telefooncamera's. Zou de lens vettig zijn?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
Lincor schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:49:
Heb er moeilijker over gedacht dan nodig, was nog vrij simpel. Gewoon via Outlook Contacts export bestandje gemaakt, die bij Google geïmporteerd en klaar. Was wel een goede exercitie om meteen dubbele contacten samen te voegen!
Als je de outlook app voor android gebruikt kan je aanvinken om ook contactpersonen te syncen. Komen deze dan niet automatisch in je telefoonboek te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Iridium schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:33:
Ik heb ook een Nokia 8 besteld, de blauwe variant. Vanmiddag hoop ik hem te krijgen. Ik ben benieuwd. Ik kom van Windows 10 Mobile en ga kijken of Android wat is.
Ik kom ook van wp10 af (eenmalig een ip3 gehad, daarna meerdere lumias) en moet heel eerlijk zeggen dat het me 300% meevalt.
Ja er is verschil, maar merk er eigenlijk totaal niets van.

Launchers ga ik me nog even in verdiepen, maar zelfs de live tiles etc mis ik niet heel erg.

Camera begin ik mijn draai mee te vinden. En gewoon het feit dat alle apps die je zou willen er gewoon zijn... Heerlijk.

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 13:27
Ik overweeg de Nokia 8.

Is er iemand die de Nokia 8 icm Tele2NL gebruikt?
Werkt VOLTE (Voice over LTE)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 21:20
Ik heb zelf gewacht tot de pixel 2 XL uit kwam, helaas veel te duur en niet leverbaar in NL dus ik ga denk ik dit weekend de Nokia 8 ook maar is aanschaffen ;)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lincor
lowiesjie schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:34:
[...]

Als je de outlook app voor android gebruikt kan je aanvinken om ook contactpersonen te syncen. Komen deze dan niet automatisch in je telefoonboek te staan?
Misschien wel, maar heb besloten om gewoon volledig Google over te gaan. Heb altijd dubbel mail gehad (Outlook en Gmail), en onder WP was het Outlook en ga nu dan over naar Gmail. Tenzij ik volledig niet er aan kan wennen, dan ga ik kijken naar de Windows apps (mail, agenda, notities, etc.).

Ga gewoon de omgeving zoals Android (Google) het wil gebruiken, met zo min mogelijk apps van derden om iets wat Android heeft te vervangen. Ben ook totaal niet van het rooten, launchers, etc. Privacy zal altijd een ding zijn, maar je maakt me niet wijs dat het bij WP en / of Apple nu allemaal wel goed is afgeschermd.

On-topic: Die accu van de Nokia 8! Wat een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier18
zonoskar schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:15:
[...]

Ik zie dit bij vrijwel alle telefooncamera's. Zou de lens vettig zijn?
Neen, helaas is dat niet het geval. Ook de frontcam (dezelfde type sensor overigens) heeft er last van.

Heb het niet kunnen dupliceren met andere smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier met de verschillende Nokia 8's die ik heb (getest) niks van gemerkt, te zien op de shots. Aardig gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:34
Ik heb voor mijn Nokia 8 een hoesje om de telefoon heen zitten. Zo één waarin je ook je bankpasjes kwijt kan :)
Maar ik irriteer me steeds meer aan de moeite die ik moet doen om de knoppen te kunnen bedienen aan de zijkant van de Phone.
Nu heeft de Phone natuurlijk gorilla glas en is het behoorlijk krasbestendig. Maar goed, een nieuwe Phone ben je natuurlijk zuinig op. Vooral de 1e weken ;)
Maar hebben jullie de Phone zonder hoes of screen protector in de broekzak? Of gebruiken jullie toch wel enige vorm van protection?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel protectie ja, case en protector :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
bookcase ook met ruimte voor pasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Laatst online: 15:23
technoaddict schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:34:
Ik heb voor mijn Nokia 8 een hoesje om de telefoon heen zitten. Zo één waarin je ook je bankpasjes kwijt kan :)
Maar ik irriteer me steeds meer aan de moeite die ik moet doen om de knoppen te kunnen bedienen aan de zijkant van de Phone.
Nu heeft de Phone natuurlijk gorilla glas en is het behoorlijk krasbestendig. Maar goed, een nieuwe Phone ben je natuurlijk zuinig op. Vooral de 1e weken ;)
Maar hebben jullie de Phone zonder hoes of screen protector in de broekzak? Of gebruiken jullie toch wel enige vorm van protection?
Heb nog nooit een screenprotector gebruikt, en vrijwel ook nooit krasjes opgelopen. Maar mijn linker broekzak is dan ook alleen voor mijn mobieltje, en nergens anders voor

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lincor
Als het goed is komt vandaag mijn (tijdelijke) hoesje binnen (want de Nokia 8 is toch stiekem echt heel glad!). Heb ooit wel eens een book case geprobeerd, maar daar vond ik de telefoon veel te dik van worden. Past dan niet goed in mijn broekzak ook. Sindsdien eigenlijk alleen hoesjes gebruikt. Screen protectors heb ik nooit gebruikt, en tot op heden toe ook nooit problemen mee gehad (even afkloppen :9 ). Maar mijn telefoon zit ook altijd in zijn uppie in mijn rechter broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 15:34
De één wel protectie en de ander niet :)
Misschien moet ik gewoon een tijdje aankijken hoe het gaat zonder case. Zodra ik dan 1 krasje zie neem ik de case weer in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Iemand trouwens enig idee of de Nokia 8 ook ondersteuning heeft voor Apt-X? Aangezien de snapdragon 835 soc dit wel zou ondersteunen maar ik het nergens terug kan vinden op de site van Nokia of GSM arena.

Iemand met een Apt-X Headphone die dit kan testen :)?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olivier18
Ik gebruik deze https://www.coolblue.be/n...a-8-back-cover-zwart.html als cover, zeer tevreden van want de knoppen zijn niet afgedekt, waardoor ze goed indrukbaar blijven.

Voor een screenprotector had ik deze https://www.coolblue.be/n...ed-gehard-glas-zwart.html maar ik heb deze terug gebracht omdat hij niet goed reageerde op touch-input, en als de lader in zat helemaal niet meer. zeer vreemd. Er zat ook een soort patroon op het glas dat in het licht zichtbaar was, waar ik me aan ergerde.
Dit is een screenprotector met zelfklevende tape op de randen, en geen adhesie op het scherm, vermoedelijk om de kromming op te vangen en toch het volledige scherm te bedekken.

Andere telefoon, maar zelfde soort screenprotector voor curved schermen:
https://www.tomsguide.com...rs-tested,news-25010.html
However, the bigger issue is reduced touch-screen sensitivity. This effect is not so bad that it makes the S8's display unusable, but some light swipes and taps that a standard S8 had no problem recognizing suddenly didn't register.
en
The reduced responsiveness seems to result from a small air gap between the screen and the protector, as only the perimeter of the protector actually has adhesive.
Wat ik dus duidelijk merkte.

edit: typo's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
Omdat het topic al aardig lang is heb ik eerlijk gezegd niet de tijd genomen om te checken of het al gevraag en/of beantwoord is.

Vandaag mijn Nokia 8 binnen gekregen, de staal grijze versie... nog niet heel veel mee kunnen spelen maar eerste indrukken erg goed. Bouwkwaliteit toppie, mooi scherm, mega vlot in de bediening.

Wel met een beetje pijn in mijn hart de Lumia 950 hierdoor afgeschreven, fijnste toestel wat ik tot nu toe heb mogen bezitten, heel erg jammer dat het einde verhaal lijkt voor voor Windows Mobile... ik was (ben) er groot fan van, heb lang volgehouden maar aan een dood paard valt niet te trekken.

Maar ik loop tegen een probleempje aan, als ik de telefoon aan mijn Windows pc koppel lukt het mij niet om de telefoon zichtbaar te krijgen als 'removable storage' om wat bestanden over te kunnen zetten. Ik zie alleen maar een 'CD ROM' station, ik probeer dan de driver te installeren maar dan lijkt er niets te gebeuren?

Iemand dit aan de hand gehad en de oplossing weet? Ik heb uiteraard al gegoogled maar ik kan niets nuttig vinden...

Okay dan... aangesloten op een USB2.0 poort ipv USB3.0 en nu werkt het wel 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door MicGlou op 12-10-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-03 07:15
Vandaag eerste keer de Nokia 8 in men handen gehad, wow echt een luchtig toestel en is eigenlijk wel vrij groot (tov huidige Nexus 5) maar wat een snelheid om apps te gaan openen.

Mijn Nexus 5 is enorm nog goed maar ik moet elke dag de batterij een aantal keer opladen en zodoende bestaat de noodzaak dat ik morgen toch wel de nokia 8 (grey) ga halen.

Altijd fan geweest van stock android en snel updates krijgen tov bloatware

paar vragen :

Is het correct dat er geen LED lampje opzit, zodat deze flikkert bij gemiste notificatie ?

Heeft Nokia al bevestigd dat ze werk gaan maken van de camera app ? las hier dat de camera app vanop xda forum beter fotos kon schieten

Hoe is de bel kwaliteit ? veronderstel 10 keer beter dan men Nexus 5 maar wou het toch ff vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
- Geen notificatieled
- Nee geen bevestiging
- Perfectomundo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-06 12:58
Het is tijd om mijn Lumia 920 na 4,5 jaar met pensioen te sturen. Heb lang gewacht op een fatsoenlijke opvolger, maar Microsoft liet me in de steek. Ik overweeg de Nokia 8, maar ben erg gehecht aan het draadloos laden. Andere kandidaat is namelijk de Samsung S8.
Verdere nadelen:
- Ontbreken van notificatieled (lijkt me heel onhandig)
- Niet waterdicht (nou en)

Voordelen:
- Fraai,
- Robuust (hoop ik)
- Nokia
- Android zonder bloatware
- accuduur.

Ik overweeg de koperen versie. (heb al eerder een koperen E52 gehad).
Is er verder iets wat ik over het hoofd zie, of ga ik gewoon blij worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs

Er is misschien nog hoop:

https://twitter.com/bumTUNA/status/910035640506617856

https://forum.xda-develop...led-notification-t3666595

Ik ga deze telefoon deze middag gaan halen :9 RIP veel biertjes, zal dus wortelsap worden de volgende weekends 8)

Ik denk dat je gewoon blij zal worden (hopelijk ik straks ook), zeker bij het elke maand zien van beveiligingsupdates en Oreo ook weldra.

Stiekem hoop ik dat ze nog iets doen aan de camera app, maar voor de rest top telefoon denkik

Die render van nokia 9 die gisteren op de tweakers homepagina stond had ook geen 3.5 mm jack ... dus das ook nog blijkbaar een voordeel tegenwoordig of een feature om dit nog te mogen hebben.

nieuws: Renders tonen mogelijk Nokia 9-smartphone zonder 3,5mm-aansluiting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Rigs schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:09:

Er is misschien nog hoop:

https://twitter.com/bumTUNA/status/910035640506617856

https://forum.xda-develop...led-notification-t3666595

Ik ga deze telefoon deze middag gaan halen :9 RIP veel biertjes, zal dus wortelsap worden de volgende weekends 8)

Ik denk dat je gewoon blij zal worden (hopelijk ik straks ook), zeker bij het elke maand zien van beveiligingsupdates en Oreo ook weldra.

Stiekem hoop ik dat ze nog iets doen aan de camera app, maar voor de rest top telefoon denkik

Die render van nokia 9 die gisteren op de tweakers homepagina stond had ook geen 3.5 mm jack ... dus das ook nog blijkbaar een voordeel tegenwoordig of een feature om dit nog te mogen hebben.

nieuws: Renders tonen mogelijk Nokia 9-smartphone zonder 3,5mm-aansluiting
Betreft je LED notificatie. Hoe belangrijk is die nou echt?

Stel er knippert een lampje, kan een berichtje zijn mail of gemiste oproep.

Je moet als nog kijken wat het is en als je toch kijkt (daar heb je dan toch de tijd voor anders doe je het niet).

Zonder LEDje ik kan er wel meeleven.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
RobbyTown schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:52:
[...]

Stel er knippert een lampje, kan een berichtje zijn mail of gemiste oproep.

Je moet als nog kijken wat het is en als je toch kijkt (daar heb je dan toch de tijd voor anders doe je het niet).

Zonder LEDje ik kan er wel meeleven.
euh je ziet het lampje pinken, je was bijvoorbeeld met iets bezig
en dan weet je dat er iets gemist is en kijk je ff

Handig voor sommige maar niet voor iedereen precies ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 13:13

NetAmp

"for indoor use only"

RobbyTown schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:52:
Tja, typisch zo'n "first world problem" :P Maar tegelijk is het best handig, anders zie je niet eens (zonder het scherm aan te zetten) dat je bijvoorbeeld een oproep hebt gemist.
offtopic:
Bovendien werd LED-notificatie al toegepast op oudere Nokia toestellen, met Symbian OS. Waarom is die functie dan verdwenen van veel moderne smartphones? |:( M'n Lumia 830 heeft ook geen knipperend LEDje... maar wel Glance Screen (altijd aan als-ie aan de lader hangt, of Glance springt aan wanneer ik de telefoon tevoorschijn haal). Ik ga er vanuit dat dit minder energie verbruikt dan het scherm 'volledig' aanzetten, zelfs al is het een LCD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-03 10:16
1 best wel groot irritatie punt is bij mij de mini jack ingang.. ik heb Sennheiser momentum inears maar op een of andere manier gaan ze er steeds een heel klein stukje eruit waardoor de muziek dus stop. Ik had dit niet met mijn vorige 2 telefoons dus het ligt echt aan de Nokia helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Laatst online: 25-05 16:37
wesk schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:35:
1 best wel groot irritatie punt is bij mij de mini jack ingang.. ik heb Sennheiser momentum inears maar op een of andere manier gaan ze er steeds een heel klein stukje eruit waardoor de muziek dus stop. Ik had dit niet met mijn vorige 2 telefoons dus het ligt echt aan de Nokia helaas
Wat ik dan weer begrijp is dat veel mensen last hebben om de headphone jack er in te krijgen. Die laatste mm gaat erg zwaar. Wellicht moet je meer kracht zetten voor het laatste stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-03 10:16
Erin klikken is geen probleem het probleem is dat die er steeds een klein stukje eruit gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
Juist in die laatste mm zit de arretering om hem vast te houden. Maar dan denk ik dat je inderdaad een probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steek je ze er echt wel goed in?

Dat Glance, ik begrijp echt niet waarom veel mensen daar zo lyrisch over zijn, wat is dat beperkt zeg. Het zou pas leuk worden als je eigen applicaties kunt toevoegen, WhatsApp of Instagram ofzo, third-party-apps. Heb het een tijd aan laten staan om te checken wat ik de meerwaarde ervan vond: niks. Nu nog even een weekje gebruiken met alleen alarm/kalenderinformatie. Weet niet precies hoe Glance vroeger was, maar dit is niks.

Nokia 8 - scherm

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 14-10-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
CLB schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:05:
Steek je ze er echt wel goed in?

Dat Glance, ik begrijp echt niet waarom veel mensen daar zo lyrisch over zijn, wat is dat beperkt zeg. Het zou pas leuk worden als je eigen applicaties kunt toevoegen, WhatsApp of Instagram ofzo, third-party-apps. Heb het een tijd aan laten staan om te checken wat ik de meerwaarde ervan vond: niks. Nu nog even een weekje gebruiken met alleen alarm/kalenderinformatie. Weet niet precies hoe Glance vroeger was, maar dit is niks.

[afbeelding]
Ik heb ook nog nooit zo'n slechte implementatie van glance gezien als op deze telefoon. En dat voor oud ontwikkelaars van de uitvinders hiervan. Waarschijnlijk zal het LCD scherm hierop van invloed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Ik heb glance plus erop gezet. Ik zie dus wel notificatie van Whatsapp (een rondje met de profiel foto), Facebook.

De glance op de telefoon zelf vond ik idd ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met third party-apps kan alles inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
René H schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:06:
[...]

Wat ik dan weer begrijp is dat veel mensen last hebben om de headphone jack er in te krijgen. Die laatste mm gaat erg zwaar. Wellicht moet je meer kracht zetten voor het laatste stukje.
Klopt met de bijgeleverde headset is het inderdaad zoals aangegeven in de tweakers review eventje pompen

maar bij aansluiten van men senheisser headset loopt het vlotjes zonder te stroef induw gedoe

er zit dus verschil op minijacks ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:54
Weet iemand misschien de exacte locatie van de NFC-chip? Ik loop soms te klooien met contactloos betalen. ;) Een snelle search op internet levert niet echt goede resultaten op.

[ Voor 23% gewijzigd door Udrene op 16-10-2017 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Udrene schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:32:
Weet iemand misschien de exacte locatie van de NFC-chip? Ik loop soms te klooien met contactloos betalen. ;) Een snelle search op internet levert niet echt goede resultaten op.
Nee, maar als je een ov chipkaart hebt kun je hem misschien voorzichtig over de achterkant schuiven totdat je telefoon een leesfout geeft.
Ik weet niet wat de kans van slagen is, bij mijn s7 lukt het wel. Of een bankpas oid ook werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 19:12

nXXt

Carpe omnia

Zit ook serieus te denken over te stappen naar de Nokia 8 vanaf mijn Microsoft Lumia 950 XL (daarvoor Nokia Lumia 1020).

Zeker de blauwe versies zien er mooi uit en de vrij stock uitgevoerde versie van Android reageert heel snel. Ik heb echter mijn twijfels over het scherm en de camera.

Ik begreep dat het scherm heel goed is voor een lcd, maar ben benieuwd hoe fijn het werkt, ook in combinatie met Glance. Bij de camera begreep ik dat het wisselen van app nogal wat betere resultaten voortbrengt.

Niet draadloos kunnen laden is jammer, maar niet onoverkomelijk.

De Nokia 9 zal nog wel even duren en de LG V30 en Huawei Mate 10 Pro hebben ieder ook hun minpunten, dus zit nogal in dubio. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik zweer iedere keer stock android te nemen, en doe het vervolgens niet en krijg daar dan spijt van. Nu wacht ik echt op de nokia 9, al lijkt de v30 ook heel goed te worden. Beetje off topic, maar als minpunten zie je bij de v30?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

LG doet toch weer hun eigen sausje over Android, al lijkt het doorgaans niet bijzonder ingrijpend te zijn.

Daarnaast is het wel weer een net iets hoger prijspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik lees dit topic (zoals zovele) mee maar blijf het toch vreemd vinden dat mensen zo aan dat Nokia hangen. Ik zie steeds berichten met “Ik upgrade van een Lumia 9xx” enz.

Waarom is dit eigenlijk, heeft dit nog iets met het daadwerkelijke Nokia te maken? Ik dacht dat dit gewoon een chinese fabrikant was met een gekochte merknaam?

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 16-10-2017 22:54 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Nu ja, die Lumia 950 (XL) is van Microsoft (ex-Nokia), maar ik snap wat je bedoelt.

Voor mij is het fijn dat ze Android niet zwaar vertimmerd hebben, dat het design prima in orde is en dat de prijs behoorlijk scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Ik ben sinds vandaag geüpgraded vanaf een Samsung Galaxy Note 3 en moet zeggen dat het tot nu toe prima bevalt! De 2 systeem partities zijn echt super slim en handig.

Wat betreft hierboven. HMD global is opgericht door een groep ex Nokia werknemers die zijn vertrokken toen Microsoft de boel overnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
  • Laatst online: 20-04 17:02
MrDucky schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:45:
...! De 2 systeem partities zijn echt super slim en handig
...
Dit is de eerste keer dat ik lees over systeem partities in de Nokia? zou je iets meer kunnen vertellen hoe het gebruikt wordt hier?

(er glad overheen gelezen de eerste keer, al moet ik zeggen dat een extra systeempartitie dus waarschijnlijk ook minder geheugen is als niet bruikbaar voor opslag?)
(ken het uit de pc natuurlijk, maar wist niet dat dit mogelijk was op de telefoon)

[ Voor 21% gewijzigd door Kadeddy op 17-10-2017 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

@MrDucky @Kadeddy Uhm... Alle (Android) smartphones hebben toch aparte partities?
https://www.addictivetips...recovery-data-cache-misc/

Edit: het gaat om een dubbel uitgevoerde system image partitie. Zie A/B (Seamless) System Updates.

[ Voor 27% gewijzigd door NetAmp op 17-10-2017 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
Ik wist dat niet in ieder geval.

(me eigen nooit heel erg bezig gehouden met smartphones, maar ben Samsung zat en mijn S5 is heel erg aan vervanging toe dus lees ik me nou iets meer in. niet goed genoeg blijkbaar, dat dan weer wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NetAmp schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:08:
@MrDucky @Kadeddy Uhm... Alle (Android) smartphones hebben toch aparte partities.
Hij heeft het over systeempartities en dat is vrij uniek, Googlephones hebben het ook. Krijg je een grote systeemupdate, dan hoef je geen uur meer te wachten voor optimalisatie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Heb het inderdaad over de systeem partities. Bijna elke android phone heeft er slechts 1. Nokia en de Pixel phones hebben er 2. Dit zorgt ervoor dat als er een update is hij die op de achtergrond installeert en je enkel hoeft te rebooten om te switchen van partities. Die reboot duurt net zo lang als een normale reboot. Wanneer hij weer opgestart is update hij de andere partitie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
Mooi idee.
Maar an sich hoeft het van mij niet zo'n aparte partitie,kost alleen maar extra geheugen, daarbij laat ik dat soort zaken toch vaak 's nachts doen.
Anderzijds aan geheugen geen gebrek met 64 of 128 GB met de huidige phones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Handig :) Dit gaat dus over A/B (Seamless) System Updates?

Waarbij het actieve OS draait vanaf één partitie, terwijl op de tweede partitie een nieuwe versie geïnstalleerd wordt.
A/B system updates use two sets of partitions referred to as slots (normally slot A and slot B). The system runs from the current slot while the partitions in the unused slot are not accessed by the running system during normal operation. This approach makes updates fault resistant by keeping the unused slot as a fallback: If an error occurs during or immediately after an update, the system can rollback to the old slot and continue to have a working system.

{...}

With non-A/B updates, the aim is to install the update as quickly as possible because the user is waiting and unable to use their device while the update is applied. With A/B updates, the opposite is true; because the user is still using their device, as little impact as possible is the goal, so the update is deliberately slow.
The process is similar to when Google Play installs an app update in the background before showing the "5 apps updated" notification, as has been done for years.

[ Voor 11% gewijzigd door NetAmp op 17-10-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Kadeddy schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:30:
Mooi idee.
Maar an sich hoeft het van mij niet zo'n aparte partitie, kost alleen maar extra geheugen, daarbij laat ik dat soort zaken toch vaak 's nachts doen.
Anderzijds aan geheugen geen gebrek met 64 of 128 GB met de huidige phones.
Dat moet erg meevallen, volgens bovengenoemde Android-documentatie (m.b.t. de 2016 Pixel toestellen) :)
A/B updates require an increase of only 320 MiB in flash, with a savings of 32MiB from removing the recovery partition and another 100MiB preserved by removing the cache partition. This balances the cost of the B partitions for the bootloader, the boot partition, and the radio partition. The vendor partition doubled in size (the vast majority of the size increase). Pixel's A/B system image is half the size of the original non-A/B system image.

For the Pixel A/B and non-A/B variants tested internally (only A/B shipped), the space used differed by only 320MiB. On a 32GiB device, this is just under 1%. For a 16GiB device this would be less than 2%, and for an 8GiB device almost 4% (assuming all three devices had the same system image).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
Kijk dat valt alleszins mee een totaal van (als ik goed genoeg Engels kan) 0.2 GB.

Ik ben benieuwd wat en of de 128 GB variant ook in Nederland beschikbaar wordt. (anders een ritje Saturn in Kleve bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
vaagisdenaam schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:23:
[...]

Nee, maar als je een ov chipkaart hebt kun je hem misschien voorzichtig over de achterkant schuiven totdat je telefoon een leesfout geeft.
Ik weet niet wat de kans van slagen is, bij mijn s7 lukt het wel. Of een bankpas oid ook werkt weet ik niet.
Met een bankpas en een paspoort (ook een NFC-chip??) lukt het niet. Maar met een S6 kom ik ergens in de buurt van de flitser uit. Maar wil het graag precies weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-calc
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Weet iemand of het volgende iets uitmaakt. Laden via USB op de pc. Laden via een lader van derde. Laden via originele lader van Nokia.

[ Voor 6% gewijzigd door e-calc op 17-10-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Laatst online: 15:23
e-calc schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:02:
Weet iemand of het volgende iets uitmaakt. Laden via USB op de pc. Laden via een lader van derde. Laden via originele lader van Nokia.
Voorkeur heeft laden via originele lader (sneller en veiliger)

via usb op pc kan, maar is meestal langzamer

laden via lader van derden zou mogelijk, niet altijd, problemen kunnen geven,

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
Udrene schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:08:
[...]Met een bankpas en een paspoort (ook een NFC-chip??) lukt het niet. Maar met een S6 kom ik ergens in de buurt van de flitser uit. Maar wil het graag precies weten.
hebben ze van Ifixit op youtube mischien deze niet uit elkaar getrokken? (kan het helaas niet checken werk internet heeft youtube op blacklist staan)

https://www.google.nl/url...Vaw0hqgtq_5gQH_HL8GUik3Xc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
Kadeddy schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:39:
[...]

hebben ze van Ifixit op youtube mischien deze niet uit elkaar getrokken? (kan het helaas niet checken werk internet heeft youtube op blacklist staan)

https://www.google.nl/url...Vaw0hqgtq_5gQH_HL8GUik3Xc
Bedankt, maar deze is van de N8. Die was ik ook al tegen gekomen. Was wel een top toestel, heb hem met veel plezier gebruikt in the old days. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-calc
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb net even een kabbel gewisseld, blijkbaar werkt het niet goed als je een stekker blokje en een kabeltje van 2 verschillende merken gebruikt.

Heb er 1 lader bijgekocht en een kabeltje terug kunnen geven, heb nu 3 laders.

Originele Nokia lader, voor thuis;
Samsung Fast charge (15 W) Travel adapter, voor op het werk;
Samsung Fast charge (18 W) Car charger mini, voor in de auto.

Nu valt mij het gelijk op dat de ene 15W en de andere 18W. Dat is een wezenlijk verschil.

Net in de auto meteen getest, Flitsmeister aan en het scherm ook en toch 7% accu meer in 15 minuten dat is goed vind ik. Meer als dat die rechtstreeks haalde uit de USB aansluiting in de auto.

Ik neem aan dat Samsung de snellaad-techniek Quick Charge 3.0 ondersteund?

Wel typisch dat er zoveel verschillende wattage zijn in USB- type-C kabels ik dacht dat die dingen universeel waren?

edit: Gelezen in de specs van Samsung S8 dat die ook Quick Charge 3.0 ondersteunen.
kruila schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:29:
[...]

Voorkeur heeft laden via originele lader (sneller en veiliger)

via usb op pc kan, maar is meestal langzamer

laden via lader van derden zou mogelijk, niet altijd, problemen kunnen geven,

[ Voor 5% gewijzigd door e-calc op 17-10-2017 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geef er maar weinig om, maar valt me op dat securitypatch voor oktober er nog niet is voor de 8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:33
CLB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:19:
Ikmaar valt me op dat securitypatch voor oktober er nog niet is voor de 8 :)
Ik gok dat ze nu al de tijd steken in Android 8 Oreo ? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
En ik hoop een camera-update :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajorWinters
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-06 10:34
Voxxie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:48:
[...]

Ik gok dat ze nu al de tijd steken in Android 8 Oreo ? :P
Vreemd, hier wel.
Security patch level: 2017-10-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 28-05 23:04
Sinds maandag heb ik de Nokia 8. Mooie mobiel!

Ik heb een vraag: als ik bij Interne gedeelde opslag kijk, staat er dat er 15,59 GB is gebruikt.
Is het normaal dat het systeem 13,25 GB nodig heeft?

Afbeeldingslocatie: https://s6.postimg.org/pa7y0hxcd/image.png

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xfile schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:47:
Si

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Even mooie vergelijk.

6,7 GB op de Nexus 5X met Oreo. Geen idee als Oreo kleiner is maar hoe dan ook ruim 6GB meer dan een Nexus 5X waar zit het hem in? Nokia 8 zou behoorlijk stock moeten zijn...

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 20:52
Een gokje, de dubbele systeempartitie?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Vreemd... gezien de tekst uit de documentatie die ik een stukje naar boven in deze thread had geplakt.
Pixel's A/B system image is half the size of the original non-A/B system image. (...)
For the Pixel A/B and non-A/B variants tested internally (only A/B shipped), the space used differed by only 320MiB.
Waarom zou dat specifiek voor de Google Pixel anders zijn? |:( (ervan uitgaande dat Nokia/HMD hetzelfde update-mechanisme gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
Xfile schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:47:
Sinds maandag heb ik de Nokia 8. Mooie mobiel!

Ik heb een vraag: als ik bij Interne gedeelde opslag kijk, staat er dat er 15,59 GB is gebruikt.

[afbeelding]
Bij mijn Nokia 8 exact hetzelfde ;) 13,25.
Dus lijkt mij inderdaad normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
Dan spaar ik nog ff door voor de 128GB variant. beetje muziek, video en wat ebooken en apps ga ik al makkelijk naar de 32, dan tel ik foto's nog niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor zulke content bestaan toch geheugenkaartjes...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
Ik heb het niet op geheugenkaartjes omdat geheugenkaartjes en mijn eigen ikke altijd problemen hebben.
Ik heb al 3 keer een nieuwe gekocht voor mijn afgelopen 2 toestellen en met een jaartje was het in ene leesfout na leesfout, etc.
dus dan maar geen kaartjes meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
CLB schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:48:
Voor zulke content bestaan toch geheugenkaartjes...? :)
Ik maak zelf gebruik van de Dual SIM variant, dus heb helaas geen mogelijkheid om er ook nog een geheugen kaartje in te stoppen maar upload al mijn fotos naar mijn OneDrive dus mijn "oudere"fotos" kunnen van mijn toestel af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoveel mensen, zoveel ander gebruik blijkt maar weer eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
Voxxie schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:00:
[...]

Ik maak zelf gebruik van de Dual SIM variant, dus heb helaas geen mogelijkheid om er ook nog een geheugen kaartje in te stoppen maar upload al mijn fotos naar mijn OneDrive dus mijn "oudere"fotos" kunnen van mijn toestel af ;)
werkt de google variant van onedrive net zo goed....hmmmmm..... eigenlijk nooit bij stilgestaan om het in the cloud op te slaan.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
MajorWinters schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:35:
[...]

Vreemd, hier wel.
Security patch level: 2017-10-01
Hier ook nog niet.
Ik heb wel een dual sim, weet niet of dat het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehardmking
  • Laatst online: 10-05 18:40
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. Ik heb nu een lumia 950. Geweldig toestel met een nog betere camera. Nu moet ik overstappen op een andere platform en lijkt de nokia 8 een mooie vervanger. Maar een groot nadeel is (uit reviews) de camera. Nu kan ik mooie, goede foto's maken. Ik ben bang dat dit met de nokia 8 gaat tegen vallen. Wat is jullie ervaring? Ook in donkere omgevingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 28-05 23:04
Voxxie schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:40:
[...]

Bij mijn Nokia 8 exact hetzelfde ;) 13,25.
Dus lijkt mij inderdaad normaal.
Thanks!

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diehardmking schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:39:
Wat is jullie ervaring? Ook in donkere omgevingen?
Zijn wel een paar overstappers te vinden in dit topic, zoek die posts eens op :)
Tevens zijn er ook tientallen filmpjes, vergelijkingen en shots te vinden gemaakt met de 8, ook in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
As maandag heb ik toevallig een leuke workshop, smartphone fotografie.

Erg leuk om extra dingen te ontdekken nu met de nokia.

Ik denk wel dat de lumia ietsje beter is, maar voorlopig heb ik zeker geen klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWG1975
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-05 12:25
Udrene schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:32:
Onder het Nokia logo ter hoogte van de I en A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWG1975
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-05 12:25
diehardmking schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:39:
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. Ik heb nu een lumia 950. Geweldig toestel met een nog betere camera. Nu moet ik overstappen op een andere platform en lijkt de nokia 8 een mooie vervanger. Maar een groot nadeel is (uit reviews) de camera. Nu kan ik mooie, goede foto's maken. Ik ben bang dat dit met de nokia 8 gaat tegen vallen. Wat is jullie ervaring? Ook in donkere omgevingen?
Camera valt echt wel mee. In macro stand kan ik net zulke fijne plaatjes mee schieten als m'n 950. Kijk maar op [url]https://instagram. com/jeeweetje_official[/url], oudere plaatjes komen van een 950, 640XL en 1020. Gebruik bijna nooit filters, speel alleen met uitsnedes.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 20-10-2017 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
CLB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:19:
Ik geef er maar weinig om, maar valt me op dat securitypatch voor oktober er nog niet is voor de 8 :)
En daar is hij, zojuist de update ontvangen.

Een gigantische ~50ish MB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrDucky schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:53:
En daar is hij, zojuist de update ontvangen.

Een gigantische ~50ish MB :+
Yes nice! Hier ook, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Ik had zelf stiekem hoop voor de Oreo update maar ze hebben nog even, Eind Oktober hadden ze gezegd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Hier ook binnen deze morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Shiny is not the way to go vind ik. Je ziet vuile vingers meteen en het krast ook veel sneller. Ik ben zelf dan ook voor de mat blauwe gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
Shiny is alleen maar leuk voor pokemon. :P

Voor de rest maakt het me niet heel veel uit, er gaat toch een hoesje omheen voor het dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
JWG1975 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:34:
[...]

Onder het Nokia logo ter hoogte van de I en A.
Bedankt! Uit nieuwsgierigheid, hoe weet je dat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-06 12:58
Vandaag binnen gekregen, de 64GB koper. Wat een fijn kleurtje zeg. En wat lekker vlot.
wel een tegenvallertje: op de carkit komt er een enorme hoeveelheid ruis mee. Op mij Lumia 920 zat een uitmuntende ruisonderdrukking. Iemand anders dit al opgevallen, en mogelijk een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

CLB schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:55:
Glossy blauw wordt hier nog niet uitgeleverd :) En is wel echt meningsgevoelig, ik vind dat shiny niks :p
Ah, je leert hier iedere keer weer iets. :+

Meen dat hij bij Coolblue op beschikbaar stond eerder.

Normaal ben ik ook niet zo van de bling, maar in de promotieplaatjes zag het er wel mooi uit. In andere beelden ziet de matte versie er veel chiquer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
Meester_J schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:12:
Van andaag binnen gekregen, de 64GB koper. Wat een fijn kleurtje zeg. En wat lekker vlot.
wel een tegenvallertje: op de carkit komt er een enorme hoeveelheid ruis mee. Op mij Lumia 920 zat een uitmuntende ruisonderdrukking. Iemand anders dit al opgevallen, en mogelijk een oplossing?
Ik bel regelmatig via mijn auto met Bluetooth.
In heb er nog niemand over gehoord dat het ruist en ik hoor ook geen ruis..
Misschien een defect in je toestel of carkit?

Aanvulling : Ik rijdt in een Volvo 😉

[ Voor 4% gewijzigd door Voxxie op 20-10-2017 20:09 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie