Toevallig een Opel. Ik zelf heb geen problemen met mijn Seat icm Nokia 8. Maar ken iemand met een Opel en een Nokia 5 die het zelfde probleem heeft.Meester_J schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:12:
Vandaag binnen gekregen, de 64GB koper. Wat een fijn kleurtje zeg. En wat lekker vlot.
wel een tegenvallertje: op de carkit komt er een enorme hoeveelheid ruis mee. Op mij Lumia 920 zat een uitmuntende ruisonderdrukking. Iemand anders dit al opgevallen, en mogelijk een oplossing?
Peugeot 308. Geen enkel probleem gehad met andere toestellen. Ook de Wileyfox Swift 2 x doet het er prima op. Vandaag 2 telefoontjes gepleegd, en het eerste wat ik hoorde was een klagende gesprekspartner over de enorme hoeveelheid windgeruis. Normaal is bellen met 130km/u echt geen probleem. Ik zal nog eens kijken of het beter gaat nadat er een paar updates in zijn geladen.
edit: Zelf hoor ik overigens geen ruis, het is echt alleen de andere kant die er last van heeft.
edit: Zelf hoor ik overigens geen ruis, het is echt alleen de andere kant die er last van heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door Meester_J op 20-10-2017 21:11 ]
Ik heb Niet Storen ingesteld, waarbij de contacten met ster wel als prioriteit zijn toegestaan. Als Niet Storen aan staat, licht wel het scherm op maar geen beltoon hoorbaar. Wat doe ik verkeerd?
Ik heb al geprobeerd om aan die contacten een eigen beltoon te geven, maar dit lost het niet op.
/edit
Ik heb gezien dat als je Niet Storen handmatig aan zet, je bovenin kunt kiezen voor Totale Stilte, Alleen Alarmen of Alleen Prioriteit. Deze stond op Alleen Alarmen, dat verklaart een hoop. Ik heb dit gewijzigd in Alleen Prioriteit, de vraag is alleen of hij deze instelling overneemt als de autmatische regels worden gevolgd. Maar dat ga ik gauw ontdekken
Ik heb al geprobeerd om aan die contacten een eigen beltoon te geven, maar dit lost het niet op.
/edit
Ik heb gezien dat als je Niet Storen handmatig aan zet, je bovenin kunt kiezen voor Totale Stilte, Alleen Alarmen of Alleen Prioriteit. Deze stond op Alleen Alarmen, dat verklaart een hoop. Ik heb dit gewijzigd in Alleen Prioriteit, de vraag is alleen of hij deze instelling overneemt als de autmatische regels worden gevolgd. Maar dat ga ik gauw ontdekken
[ Voor 38% gewijzigd door PinokkioTV op 21-10-2017 12:35 . Reden: Aanvulling ]
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Hier nog steeds niksMrDucky schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:53:
[...]
En daar is hij, zojuist de update ontvangen.
Een gigantische ~50ish MB
Yep, zelfde klachten van de andere kant van de lijn als ik bel met m'n carkit. Ook geregeld dat BT wegvalt tijdens een gesprek. Nissan Qashqai 2017 hier.Meester_J schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:12:
wel een tegenvallertje: op de carkit komt er een enorme hoeveelheid ruis mee. Op mij Lumia 920 zat een uitmuntende ruisonderdrukking. Iemand anders dit al opgevallen, en mogelijk een oplossing?
Binnenkort moet ie voor z'n eerste beurt. Maar eens vragen of ze een software update hebben. Denk dat het combi BT 5.0 (telefoon) en BT x.x? (auto) is die niet lekker wil werken.
Updates worden in batches uitgebracht, gewoon nog wat geduld dus
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Geduld is soms moeilijk...CLB schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:26:
[...]
Updates worden in batches uitgebracht, gewoon nog wat geduld dus
De S8 van mijn werk had hem al, ik dacht dat HMD hier sneller in zou zijn.
Proefondervindelijk uitgevogeld. Door met NFC sticker over de behuizing te glijden en te kijken waar waar mijn nfc reader app de content uit de sticker kon lezen.Udrene schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:56:
[...]
Bedankt! Uit nieuwsgierigheid, hoe weet je dat?
Uiteindelijk onderzocht omdat ik telkens contactloze betalingen met mijn Nokia 8 zag mislukken in de winkel (ik ging er toen vanuit dat hij naast de camera op de achterkant zat.
Een echte tweaker dusJWG1975 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:01:
[...]
Proefondervindelijk uitgevogeld. Door met NFC sticker over de behuizing te glijden en te kijken waar waar mijn nfc reader app de content uit de sticker kon lezen.
Uiteindelijk onderzocht omdat ik telkens contactloze betalingen met mijn Nokia 8 zag mislukken in de winkel (ik ging er toen vanuit dat hij naast de camera op de achterkant zat.
Dit had ik ook, maar nu gaan de betalingen foutloos.
Ik heb een aantal posts verplaatst naar: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
Melding gemaakt bij de garage, maar ben bang dat het aan het toestel ligt. Het parkeerterrein staat hier vol met leasebakken in allerlei smaken om te testen. Koppelen met een recente Skoda Octavia geeft hezelfde probleem, maar minder erg (ook ruis, maar minder hard).JWG1975 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:07:
[...]
Yep, zelfde klachten van de andere kant van de lijn als ik bel met m'n carkit. Ook geregeld dat BT wegvalt tijdens een gesprek. Nissan Qashqai 2017 hier.
Binnenkort moet ie voor z'n eerste beurt. Maar eens vragen of ze een software update hebben. Denk dat het combi BT 5.0 (telefoon) en BT x.x? (auto) is die niet lekker wil werken.
Ik ga maar eens kijken hoe we een ticket bij HMD kunnen loggen.
edit: er is een app voor: Google Play: Nokia mobile support
add: Met een Galaxy S8 (ook bluetooth 5.0) geeft de auto geen problemen. Her-test met de Nokia 8 geeft wel ruis, maar nu minder. Misschien een sync-timing probleem oid? Eens kijken of ik de software van de auto zelf kan updaten, want de Peugeot-dealer is na 2 telefoontjes nog niet in staat gebleken om terug te bellen.
add2: De SMEG+ in de Peugeot draait nu 5.41.B.R4. Gelijk de kaarten maar geupdate. Helaas geen verbetering in de audiokwaliteit. Nokia support heeft mijn "problem" naar een "second level" gestuurd. Ik heb er weinig vertrouwen in, maar het is in ieder geval iets.
add3: Aantal tests uitgevoerd en de eigen voicemail ingesproken. Als de motor uit staat is er geen waarneembare ruis. Blijkbaar pakt dit toestel gewoon meer omgevingsgeluid op. Ik weet dat de Lumia 920 een uitstekende ruisonderdrukking had (stond in een datacenter, en de andere kant had het niet door), en heb mogelijk gewoon verwende mensen aan de lijn.
[ Voor 45% gewijzigd door Meester_J op 24-10-2017 11:03 ]
Kan iemand me zeggen of de camera in ieder geval beter is dan die uit mijn huidige samsung S6? (Ik ben alle 29 pagina's al door aan het lezen inmiddels)
Mijn geduld voor de V30 raakt op en ik ben ook op het punt aanbeland dat ik misschien niet meer de release prijzen uit het high end segment wil betalen, maar ik ga er dan wel vanuit dat de Nokia 8 een flinke stap voorwaarts is t.o.v. mijn huidige S6, klopt dit volgens jullie?
Mijn geduld voor de V30 raakt op en ik ben ook op het punt aanbeland dat ik misschien niet meer de release prijzen uit het high end segment wil betalen, maar ik ga er dan wel vanuit dat de Nokia 8 een flinke stap voorwaarts is t.o.v. mijn huidige S6, klopt dit volgens jullie?
Ik heb geen ervaring met de S6, maar ik ben als huidig gebruiker van de Lumia 950 XL (en voormalig Lumia 1020) die ook de LG V30 in overweging heeft wel bijna helemaal overtuigd dat de Nokia 8 voor mij de beste keuze is, zeker ook als je kijkt naar het prijspunt.Erik11 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:30:
Kan iemand me zeggen of de camera in ieder geval beter is dan die uit mijn huidige samsung S6? (Ik ben alle 29 pagina's al door aan het lezen inmiddels)
De foto's lijken flink beter te kunnen met een andere app, dus zit er nog ruimte voor ofwel het installeren voor zo'n app, of een update vanuit HMD.
Ik denk niet dat de camera van de 8 slechter is maar de S6 maakt wel sneller foto's en ze lukken ook vaker. Daarom hoop ik dat ze nog met een goede update van de camera-software komen. Ze zijn nu vaak onscherp. De Pixel app die hier een paar keer langsgekomen is maakte bij mij geen verschil. Zelfs een foto maken met Whatsapp gaat sneller dan de Nokia camera app.Erik11 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:30:
Oh, dat leek zojuist in de winkel juist vrij snel te gaan.Udrene schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:38:
[...]
Ik denk niet dat de camera van de 8 slechter is maar de S6 maakt wel sneller foto's en ze lukken ook vaker. Daarom hoop ik dat ze nog met een goede update van de camera-software komen. Ze zijn nu vaak onscherp. De Pixel app die hier een paar keer langsgekomen is maakte bij mij geen verschil. Zelfs een foto maken met Whatsapp gaat sneller dan de Nokia camera app.
Gaat het om het maken van een foto of het opstarten van de app?
Overigens neig ik nog altijd sterk naar de Nokia 8 als opvolger van mijn Lumia 950 XL, maar ik merk ook van mezelf dat ik nog wel twijfel en niet direct laaiend enthousiast ben – afgezien van een aantal designkenmerken.
[ Voor 16% gewijzigd door nXXt op 23-10-2017 14:27 ]
Mm wel appart, mijn camera is ook razendsnel zelfs met de standaard app. Ook de carkit issue heb ik geen last van overigens. Getest in een Opel en in een BMW.
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Vandaag een smartphone fotografie workshop gehad. Was erg leerzaam, zelfs terwijl ik dacht al best handig ermee te zijn. (Oa gebruik van een raster, focuspunt, camera ondersteboven houden om bepaalde foto's te maken)
2 apps die ik niet kende (jullie wellicht wel)
Snapseed, voor het bewerken van de foto, erg uitgebreid!
Prisma, vooral heel uitgebreid met filters (deels wel betaald)
Aantal heel toffe foto's gemaakt en persoonlijk merk ik hier eigenlijk geen verschil in met mn Lumia 950. En dus gewoon met de app van de telefoon zelf.
Het lukt me alleen niet ze hier te krijgen... Mocht iemand ze hier willen zetten kan ik ze evt mailen.
En, het extra leuke, je moest je lader/powerbank meenemen. Kreeg ook wat tips om batterij te sparen.
Ik heb m vanochtend 8u van de lader gehaald, toch best wat foto's gemaakt, bewerkt etc en staat nu nog op 44%, daar waar de anderen die meededen tijdens de workshop al bij moesten laden...
Aantal heel toffe foto's gemaakt en persoonlijk merk ik hier eigenlijk geen verschil in met mn Lumia 950. En dus gewoon met de app van de telefoon zelf.
Het lukt me alleen niet ze hier te krijgen... Mocht iemand ze hier willen zetten kan ik ze evt mailen.
En, het extra leuke, je moest je lader/powerbank meenemen. Kreeg ook wat tips om batterij te sparen.
Ik heb m vanochtend 8u van de lader gehaald, toch best wat foto's gemaakt, bewerkt etc en staat nu nog op 44%, daar waar de anderen die meededen tijdens de workshop al bij moesten laden...
De app is snel genoeg. Af en toe merk ik dat de camera moeite heeft met focussen en dat foto's met flitser er lang over doen. (te lang naar mijn mening). Heb een iPhone 7 en een Samsung S8 in mijn bezit gehad. Deze twee waren beduidend sneller in het maken van een foto. Ik maak veel foto's in meterkasten en technische ruimtes e.d. Voor de rest wint de Nokia 8 het, wat mij betreft, van deze 2 toestellen. Geen bloatware en of dubbele apps, supersnel met alles. In elk geval een betere score dan de S8 met Antutu.nXXt schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:16:
[...]
Gaat het om het maken van een foto of het opstarten van de app?
Ah, dat verklaart al een en ander. Het focussen vond ik inderdaad niet razendsnel gaan – maar ook niet echt slecht – en foto's met flitser nemen leek me iets te veel van het goede in een elektronicazaak.Udrene schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:38:
[...]
De app is snel genoeg. Af en toe merk ik dat de camera moeite heeft met focussen en dat foto's met flitser er lang over doen. (te lang naar mijn mening). Heb een iPhone 7 en een Samsung S8 in mijn bezit gehad. Deze twee waren beduidend sneller in het maken van een foto. Ik maak veel foto's in meterkasten en technische ruimtes e.d. Voor de rest wint de Nokia 8 het, wat mij betreft, van deze 2 toestellen. Geen bloatware en of dubbele apps, supersnel met alles. In elk geval een betere score dan de S8 met Antutu.
Sony begint uitrol Android 8.0 Oreo voor Sony Xperia XZ Premium laat ons hopen dat onze geliefde Nokia 8 snel kan volgen
Bij Media Markt de Nokia 3, 5, 6 en 8 naast elkaar gezien.
Alleen de 8 toonde iets van een "Glance" display in standby modus; de andere drie modellen niet. Zou het aan het type LCD-display liggen en/of de gebruikte (Snapdragon) chip set?
Ik meen mij te herinneren dat sommige Lumia's ook niet beschikten over Glance en dat iets met het scherm te maken had.
Alleen de 8 toonde iets van een "Glance" display in standby modus; de andere drie modellen niet. Zou het aan het type LCD-display liggen en/of de gebruikte (Snapdragon) chip set?
Ik meen mij te herinneren dat sommige Lumia's ook niet beschikten over Glance en dat iets met het scherm te maken had.
[ Voor 4% gewijzigd door NetAmp op 24-10-2017 11:35 . Reden: Verduidelijking ]
Ik heb ook geen problemen met bellen en ruis met de carkit in mijn Opel Astra (bj 2017). Kraakhelder geluid, beter als met mijn iPhone 7. Maar daar had ik zonder carkit ook problemen mee, dus misschien had de iPhone een hardware issue.
Wat betreft de camera. Ik krijg er fantastische shots uit, alleen qua HDR deed de iPhone het beter. Gebruik ik de Google Camera app dan zijn de foto's weer beter als uit de iPhone 7. Het is duidelijk puur software.
Voor algemeen gebruik (dagtrip foto's) is de stock app ook al erg goed en maakt deze mooie foto's, alleen de shutter-lag is soms erg hoog bij de Nokia 8. Dit merk ik bij het maken van foto's van onze kleine meid. Het is volgens mij de autofocus die dan geen focus krijgt en daardoor duurt het even.
Wat betreft de camera. Ik krijg er fantastische shots uit, alleen qua HDR deed de iPhone het beter. Gebruik ik de Google Camera app dan zijn de foto's weer beter als uit de iPhone 7. Het is duidelijk puur software.
Voor algemeen gebruik (dagtrip foto's) is de stock app ook al erg goed en maakt deze mooie foto's, alleen de shutter-lag is soms erg hoog bij de Nokia 8. Dit merk ik bij het maken van foto's van onze kleine meid. Het is volgens mij de autofocus die dan geen focus krijgt en daardoor duurt het even.
Er zit glance op de Nokia 8, alleen het toestel heeft geen OLED scherm, dus het backlight is altijd aan. Daarom heb ik glance uitgezet, want met de adapter aangesloten schijnt het beeld door de hele slaapkamer. Tevens vind ik de informatie op het glance display erg summier.NetAmp schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:27:
Bij Media Markt de Nokia 3, 5, 6 en 8 naast elkaar gezien.
Alleen de 8 toonde iets van een "Glance" display in standby modus. Zou het aan het type LCD-display liggen en/of de gebruikte (Snapdragon) chip set?
[ Voor 32% gewijzigd door Joepv op 24-10-2017 08:04 ]
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Komend van een Lumia 950 is het wel even wennen dat je niet gelijk de nieuwste OS versie krijgt bij een release ervan maar moet wachten.
Ik heb van @michellep77 de foto's gekregen die ze hier genoemd heeft in het topic.
Foto's Michelle Nokia 8 | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Thanx @nXXt !
Hoop dat jullie er wat aan hebben, tips altijd welkom.
Vraagje, gebruikt iemand het persoonlijk woordenboek?
Bij Iphone (kwam ik gister achter) kun je bijv een hele zin of stuk tekst hierin opslaan en dan een snelkeuze toets combinatie ervoor kiezen.
Ik heb wel gevonden bij persoonlijk woordenboek dat je eea kunt typen, snelkeuze combinatie eraan kunt geven, maar als ik die snelkeuze combinatie dan ergens typ komt er niets.
En is er een noodsignaal wat je uit kunt laten zenden? Bijv door 5x op de uitknop te drukken?
Hoop dat jullie er wat aan hebben, tips altijd welkom.
Vraagje, gebruikt iemand het persoonlijk woordenboek?
Bij Iphone (kwam ik gister achter) kun je bijv een hele zin of stuk tekst hierin opslaan en dan een snelkeuze toets combinatie ervoor kiezen.
Ik heb wel gevonden bij persoonlijk woordenboek dat je eea kunt typen, snelkeuze combinatie eraan kunt geven, maar als ik die snelkeuze combinatie dan ergens typ komt er niets.
En is er een noodsignaal wat je uit kunt laten zenden? Bijv door 5x op de uitknop te drukken?
[ Voor 76% gewijzigd door michellep77 op 24-10-2017 17:47 ]
Oeps, post even samengevoegd.
[ Voor 91% gewijzigd door michellep77 op 24-10-2017 17:48 ]
Welke tips om je batterij te besparen waren dat?michellep77 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:33:
Vandaag een smartphone fotografie workshop gehad. Was erg leerzaam, zelfs terwijl ik dacht al best handig ermee te zijn. (Oa gebruik van een raster, focuspunt, camera ondersteboven houden om bepaalde foto's te maken)
Kom ook van een 950XL, wordt nog gezelig hier.
Als hij echt op pad gaat om foto's te maken, dan vliegtuigstand aan, wifi/Bluetooth uit etc.
Niet heel bijzonder, maar voor veel telefoons wel handig.
Voor deze telefoon niet echt nodig. Heerlijk.
Niet heel bijzonder, maar voor veel telefoons wel handig.
Voor deze telefoon niet echt nodig. Heerlijk.
En zojuist is er een Open Beta voor Oreo geopend voor de Nokia 8
Source: https://twitter.com/sarvikas/status/923118442533793792
Registreren via de nokia website: https://www.nokia.com/en_int/phones/betalabs
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Nice! Moest 2 pogingen doen om me aan te melden, maar kon de update direct downloaden (na handmatige controle op updates):MrDucky schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:15:
En zojuist is er een Open Beta voor Oreo geopend voor de Nokia 8

Ik wacht zelf nog even de reacties af voor bugs etc. dus keep me posted
Bedankt voor de info !Krizzii schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:06:
[...]
Nice! Moest 2 pogingen doen om me aan te melden, maar kon de update direct downloaden:
[afbeelding]
Ga hem deze avond downloaden via WIFI, alles werkt perfect mag ik veronderstellen ?
ps: camera app nog dezelfde ?
[ Voor 4% gewijzigd door Rigs op 25-10-2017 14:16 ]
Zojuist de security patch van oktober binnen.
Ben ook wel benieuwd naar de camera app!
Camera app is versie 8.0050.02 (en camera firmware versie V100.0085.01/V020.0067.03). Ik zie verder geen verschil.Lincor schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:41:
Zojuist de security patch van oktober binnen.
[...]
Ben ook wel benieuwd naar de camera app!
Er draait nu wel een feedback app mee, die je volgens mij niet kunt uitzetten.
Een rollback naar Nougat is ook makkelijk aan te vragen:

[ Voor 27% gewijzigd door Krizzii op 25-10-2017 16:12 . Reden: Rollback info toegevoegd ]
BedanktKrizzii schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:31:
[...]
Camera app is versie 8.0050.02, ik zie verder geen verschil.
Er draait nu wel een feedback app mee, die je volgens mij niet kunt uitzetten.
After your over-the-air (OTA) request, we’ll push the build to you within 12 hours from time of activation – you'll get a notification when you're good to go!
12 uur max

[ Voor 25% gewijzigd door Rigs op 25-10-2017 15:43 ]
Je moet gewoon na een paar minuten even handmatig checken nadat je je hebt opgegeven, de update staat dan klaar
https://imgur.com/a/Cslar
Klopt, BedanktMrDucky schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:59:
Je moet gewoon na een paar minuten even handmatig checken nadat je je hebt opgegeven, de update staat dan klaar
[ Voor 38% gewijzigd door Rigs op 25-10-2017 16:25 ]
Domme vraag : Picture in Picture (Beeld in Beeld) werkt dit ?
Bij klikken op de home (finger print) knop ga ik gewoon naar mijn hoofdscherm
- getest met youtube op fullscreen
- beeld in beeld => youtube staat aan
klik home button => home screen
meldingstipjes werken niet meer op elke app.. Gmail bv en alle andere
gebruik de standaard nokia 8 launcher
[ Voor 18% gewijzigd door Rigs op 25-10-2017 18:40 ]
Net de bèta gedownload, en de camera focust nu een stuk sneller zowel de standaard camera als open camera morgen op mijn werk verder testen
pip werkt bij mij inderdaad ook niet, hoop dat ze daaraan werken.Rigs schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:08:
Meldingsstipjes werken bij mij wel bij Gmail (en nu ook bij Inbox), je kan even bij je instellingen kijken of "Meldingsstipjes toestaan" aan staat.
Bij Gmail zie ik nu een roos kleurtje in de rechterbovenhoek, wel geen nummer meer was wel handig om te kijken hoeveel emails er waren .. ik veronderstel dat dit dan oreo is ?Krizzii schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:29:
[...]
pip werkt bij mij inderdaad ook niet, hoop dat ze daaraan werken.
Meldingsstipjes werken bij mij wel bij Gmail (en nu ook bij Inbox), je kan even bij je instellingen kijken of "Meldingsstipjes toestaan" aan staat.
Bij de app Typeapp (email) zie ik geen dotje
Meldingstipjes staat aan bij instellingen en ook op de app zelf
Ben alvast Nova prime maar opnieuw aan het installeren, kijken wat deze daar doet ...
Dat zijn inderdaad kleine oreo'tjes gewordenRigs schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:49:
[...]
Bij Gmail zie ik nu een roos kleurtje in de rechterbovenhoek, wel geen nummer meer was wel handig om te kijken hoeveel emails er waren .. ik veronderstel dat dit dan oreo is ?
Bij de app Typeapp (email) zie ik geen dotje
Meldingstipjes staat aan bij instellingen en ook op de app zelf
Ben alvast Nova prime maar opnieuw aan het installeren, kijken wat deze daar doet ...
Heeft iemand een idee hoe je de standaard weer widget van de (Google) launcher krijgt? Ik vind hem niet en zie gek genoeg wel een 'weerbericht' en 'weerprovider' app draaien als systeem-app. Ik heb het nu opgelost met Chronus.

Ik heb ergens gelezen dat PiP alleen werkt met een YouTube Red subscription. Bij VLC is het nu wel gelukt, je kunt tijdens het afspelen op het PiP-icoon drukken en daarna op de home knop.Rigs schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:08:
[ Voor 23% gewijzigd door Krizzii op 25-10-2017 21:02 . Reden: PiP toevoeging ]
inderdaadKrizzii schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:51:
[...]
Dat zijn inderdaad kleine oreo'tjes gewordenik vind ze persoonlijk wel fijn.
Google weer : zoals een gewoon widget, lang ingedrukt houden op homescreen en dan plaatsen bij Google en dan staat er zowel de google bar als een weer widget
PS: wanneer je de telefoon gaat locken, en dan 1 seconde wacht wanneer glance aanspringt en dan weer gaat unlocken, heb je dan ook zo een lag op het scherm ...
Is Glance ook aangepast in de Oreo 8.0 Beta? Ik mis mijn Always-on display van mijn LG G6, vooral de Whatsapp notificaties niet getoond worden in Glance mis ik!
Mooi hoor deze bèta, hier nog niet geïnstalleerd, ga denk ook wachten. Dat terzijde, de 3,5mm-poort
van mn gekochte Nokia 8 is net wat minder strak dan van mn reviewexemplaar, wel fijner.
van mn gekochte Nokia 8 is net wat minder strak dan van mn reviewexemplaar, wel fijner.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik vroeg me af hoezo je ervoor kiest om een (nog niet complete? Nog niet bug vrije? Als ik het goed begrijp) te installeren ipv wachten?
Puur uit nieuwsgierigheid (en om de afweging te maken of ik zelf wacht of ook ga installeren)
Puur uit nieuwsgierigheid (en om de afweging te maken of ik zelf wacht of ook ga installeren)
Ik merk Toch geen verschil bij GlanceRutgerFR schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 00:11:
Is Glance ook aangepast in de Oreo 8.0 Beta? Ik mis mijn Always-on display van mijn LG G6, vooral de Whatsapp notificaties niet getoond worden in Glance mis ik!
https://imgur.com/a/3wwH9
[ Voor 10% gewijzigd door Rigs op 26-10-2017 07:47 ]
Ik ben een blijf een techneut en wil altijd voorop lopenmichellep77 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 05:58:
Ik vroeg me af hoezo je ervoor kiest om een (nog niet complete? Nog niet bug vrije? Als ik het goed begrijp) te installeren ipv wachten?
Ik ben zelf ook (Net zoals zovele met een Nokia 8 ) afkomstig van een Windows Mobile toestel (800 > 900 > 930 > 950XL > Elite X3 en dan nu een Nokia 8 Dual Sim) en daar had je het Insiders programma. Dit lijkt er een beetje op
[ Voor 0% gewijzigd door Voxxie op 26-10-2017 08:23 . Reden: Typo ]
Heb toen ook met 1 van mn lumia's eea al eerder via insider build gedaan.
Heb nu ook wel de neiging, maar dan vooral qua nieuwsgierigheid. Of het qua gebruik heel erg uitmaakt, ben ik benieuwd naar.
Geduld is dan ook weer niet mijn sterkste kant haha
Bedankt voor je reactie
Weet iemand hoe je met die beta Android 8.0 die 'ready to collect your opinion' notificatie weg krijgt? Behoorlijk irritant. Zeker ook omdat er ook al nu standaard android 8 notificatie is die je vertelt welke apps er op de achtergrond draaien (dat wist ik zelf ook al Google, dank voor de info).
Notificatie even ingedrukt houden en dan kiezen voor 'geen meldingen weergeven'?
goeie vraag :-) je kan die snooze voor 2 uur maar dan guess who's back ..Morgoth schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:45:
Weet iemand hoe je met die beta Android 8.0 die 'ready to collect your opinion' notificatie weg krijgt? Behoorlijk irritant. Zeker ook omdat er ook al nu standaard android 8 notificatie is die je vertelt welke apps er op de achtergrond draaien (dat wist ik zelf ook al Google, dank voor de info).
Ik dacht als je éénmalig feedback ging sturen dat die weg ging blijven, niet dus
Zolang je de beta draait blijft die, zal verdwijnen in de final
GerkeP
Meldingen weg. Tandwiel in melding/Android channel/geavanceerd/op het vergrendelscherm/helemaal geen melding weergegeven
[ Voor 4% gewijzigd door e-calc op 26-10-2017 13:43 ]
CLB schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:03:
Notificatie even ingedrukt houden en dan kiezen voor 'geen meldingen weergeven'?

Dit doet dus niks. Nou ja, zal wel weggaan bij de final release.
Kan je vanuit die beta straks gewoon upgraden naar de stable release? Of moet je dan eerst een rollback doen naar Nougat?
Jammer van Glance. Gemist kans.
ik veronderstel dat je gewoon kan update naar oreo final komende van de beta, want bij downgrade (rollback) ben je zowieso alle apps kwijt (doe je in zekere zin een factory reset)RutgerFR schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:17:
Kan je vanuit die beta straks gewoon upgraden naar de stable release? Of moet je dan eerst een rollback doen naar Nougat?
Klopt: die Glance zou je de mogelijkheid moeten kunnen geven om te gaan toevoegen wat je zelf wil, volledig met akkoord 100%
En dan nog opMorgoth schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:48:
[...]
[afbeelding]
Dit doet dus niks. Nou ja, zal wel weggaan bij de final release.
Android channel/geavanceerd/op het vergrendelscherm/helemaal geen melding weergegeven
Hoe is batterylife tot dusver compared to nougat?
iets beter denkik, met dat in oreo veel achterliggende apps gewoon worden stop gezetMrDucky schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:37:
Hoe is batterylife tot dusver compared to nougat?
wat ik wel opmerk, bij unlocken van de nokia 8 en bij verschijnen van Glance en dan 1 seconde erna weer unlocken dat er wat lag is op de standaard nokia launcher
dus zit weer op Nova Prime, hier ook minimaal merkbaar maar minder
Settings -> apps and notifications -> app info -> die akelige feedback app zoeken en tappen en force stop. Volgens mij duikt ie dan wel weer op als je je nokia herstart maar dan kun je hem weer force stoppenMorgoth schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:45:
Ik heb zojuist ook de stap maar eens genomen en hem geinstalleerd, wat ik prettig vind is dat batterypercentage nu gewoon aan te zetten is in het batterij menu!
Wat oook meteen opviel is inderdaad de snelheid van de camera.
Wat oook meteen opviel is inderdaad de snelheid van de camera.
Hopelijk val ik niet in herhaling, ik kan hier in ieder geval geen eerdere vragen over vinden.
Nokia 8, Android 7 laatste versie
Op het lock screen (dan wel de screensaver) heb ik een klok staan met een aantal symbolen voor notificaties: whatsapp, sms, telefoon, batterij en volgende alarm.
Weet iemand hoe ik daar andere apps aan toe kan voegen? Ik heb voor zover ik weet de optie aanstaan 'show all notifications' op het lock screen. Bij de apps die ik op dit scherm zou willen zien staat die optie in ieder geval aan.
Op het lock screen (dan wel de screensaver) heb ik een klok staan met een aantal symbolen voor notificaties: whatsapp, sms, telefoon, batterij en volgende alarm.
Weet iemand hoe ik daar andere apps aan toe kan voegen? Ik heb voor zover ik weet de optie aanstaan 'show all notifications' op het lock screen. Bij de apps die ik op dit scherm zou willen zien staat die optie in ieder geval aan.
Hoi,
Ik heb net een Nokia 8 binnen. Nu kwam hij gelijk met een systeem update (augustus 2017). De lijkt echter te hangen bij stap 2/2. Staat al uren op 0%. Na een reboot was de toestand exact hetzelfde.
Daarna maar hard reset gedaan en weer hetzelde probleem. Nokia support nog even gecontacteerd maar daar heb je helaas niks aan.
Misschien ben ik gewoon ongeduldig en duurt het gewoon heel lang. Bij mij laatste telefoon (nexus 5) duurde updates nooit zo lang en had je iig altijd wel een werkende voortgangsindicatie.
Iemand enig idee?
Thanks!
Ik heb net een Nokia 8 binnen. Nu kwam hij gelijk met een systeem update (augustus 2017). De lijkt echter te hangen bij stap 2/2. Staat al uren op 0%. Na een reboot was de toestand exact hetzelfde.
Daarna maar hard reset gedaan en weer hetzelde probleem. Nokia support nog even gecontacteerd maar daar heb je helaas niks aan.
Misschien ben ik gewoon ongeduldig en duurt het gewoon heel lang. Bij mij laatste telefoon (nexus 5) duurde updates nooit zo lang en had je iig altijd wel een werkende voortgangsindicatie.
Iemand enig idee?
Thanks!
Stomme vraag, maar had je hem ook even aan het stroom gelegd? Ik zag hetzelfde fenomeen toen ik de Okt update binnenhaalde en vond dat stap 2 erg lang duurde.
Wellicht dat ook een openstaande app de boel tegenhoudt?
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
uren is wel overdreven lang, zeker voor zo een security update ... hier duurde die amper 3 minutenpopper schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:37:
Hoi,
Iemand enig idee?
Thanks!
ik zou eens factory reset doen en dan nog eens opnieuw proberen ...
ik veronderstel dat je op Wifi zit ?
Hehe uren is idd wat overdreven, maar begon een beetje geirriteerd te raken
Bij mijn nexus 5 was het downloaden, installeren en rebooten altijd zo gebeurd en altijd met een werkende voortgangs indicatie.
Heb een hard reset gedaan en idd aan de adapter gehangen. Dat leek te helpen.
De eerste keer bleef hij weer hangen bij stap 2 waarna de installer zelf schijnbaar gestopt was. Ik kreeg weer de system update notificate (weer augustus 2017). Deze nog een keer uitgevoerd en nu is het wel goed gegaan. Echter duurde het alsnog zeker 15m en er was geen enkele voortgangs indicatie (was ineens klaar).
Hij is nu met de update van september bezig. Weer in stap 2 zonder voortgangs indicatie. Ik wacht het gewoon even af.
Thanks.
Heb een hard reset gedaan en idd aan de adapter gehangen. Dat leek te helpen.
De eerste keer bleef hij weer hangen bij stap 2 waarna de installer zelf schijnbaar gestopt was. Ik kreeg weer de system update notificate (weer augustus 2017). Deze nog een keer uitgevoerd en nu is het wel goed gegaan. Echter duurde het alsnog zeker 15m en er was geen enkele voortgangs indicatie (was ineens klaar).
Hij is nu met de update van september bezig. Weer in stap 2 zonder voortgangs indicatie. Ik wacht het gewoon even af.
Thanks.
Mijn vorige telefoon was ook een Nexus 5, ligt hier achter me! mis hem wel die kleine muis maar moest de laatste maanden men telefoon elke dag een aantal keer gaan opladen dat was de reden dat ik overgestapt ben naar Nokia 8 (stock android en razend snel + batterij (momenteel toch nog) waarbij je de volledige dag met doorkomt (intens user).popper schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:02:
Bij mijn nexus 5 was het downloaden, installeren en rebooten altijd zo gebeurd en altijd met een werkende voortgangs indicatie.
Bij mij blijft ie ook vaak bij stap 2 hangen, 1 of 2 keer opnieuw opstarten wil dan vaak werken.
De telefoon (het scherm) aktief houden kan misschien ook helpen.
Maar 5 a 10 minuten kan het sowieso wel duren.
Gaat het sneller dan heb je mazzel moet je maar denken.
Maar 5 a 10 minuten kan het sowieso wel duren.
Gaat het sneller dan heb je mazzel moet je maar denken.
Anoniem: 506930
Vraagje, bij BelSimpel is de dual-sim versie te verkrijgen van de Nokia 8 en deze is +-50 euro goedkoper dan de single-sim versie. Waarom is dit en zijn er daarom nog meer verschillen dan alleen het simkaartslot?
Bij mijn weten is er alleen maar een dual-sim versie. Ik heb wel winkels gezien die in de beschrijving zeggen dat het een single-sim is, maar volgens de Nokia-website is er maar één versie. Het is dual-sim of sim+sd-kaart, dat is hetzelfde.Anoniem: 506930 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:29:
Vraagje, bij BelSimpel is de dual-sim versie te verkrijgen van de Nokia 8 en deze is +-50 euro goedkoper dan de single-sim versie. Waarom is dit en zijn er daarom nog meer verschillen dan alleen het simkaartslot?
Anoniem: 506930
Toch raar dat er dan zo'n prijsverschil in zit, voor hetzelfde toestel. Daarnaast las ik verder in dit topic dat mensen juist géén dual-sim binnen hadden gekregen (SIM + SD) en mijn vriendin kreeg die van haar gisteren binnen die dus wél dual-sim is (SIM + SIM/SD). Vandaar dat ik erachter probeer te komen hoe dit precies zit, anders kun je net zo goed die van 50 euro goedkoper kopen natuurlijk. Volgensmij zijn er namelijk wel 2 versies in omloop. In ieder geval bedankt voor je antwoordCatnap75 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:32:
[...]
Bij mijn weten is er alleen maar een dual-sim versie. Ik heb wel winkels gezien die in de beschrijving zeggen dat het een single-sim is, maar volgens de Nokia-website is er maar één versie. Het is dual-sim of sim+sd-kaart, dat is hetzelfde.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 506930 op 26-10-2017 18:39 ]
Je hebt een single sim en een dual sim (hybrid).
De single sim heeft plaats voor een sim plus sd kaart.
De dual sim (hybrid) heeft plaats voor 2 sims of 1 sim plus sd kaart.
En de dual sim bij belsimpel is een dual sim kan ik uit ervaring bevestigen.
En de dual sim van de media markt is een single sim 😉Frappuccino schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:41:
Je hebt een single sim en een dual sim (hybrid).
Er zijn echt twee versies in Nederland.
Ik ben wel benieuwd waar je dat dan aan kunt zien. Op de website van Nokia staat dat er maar één versie is en er is ook maar één soort user manual te downloaden. Daarin staat dat het sim+[sim of sd-kaart] kaart is, dat je dus zelf kunt kiezen welke van de twee je er naast je 1e sim in stopt.Voxxie schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:48:
[...]
En de dual sim van de media markt is een single sim 😉
Die van mij komt van Coolblue (6 september gekocht) en dat is een echte dual-sim.
Van al mijn voorgaande Android telefoons meen ik mij te herinneren dat het scherm even oplicht bij een melding (bijv whatsapp berichtje). Je kreeg dan het vergrendelscherm te zien met de notificatie.
Kan dit bij de Nokia 8 ook ergens ingesteld worden?
Kan dit bij de Nokia 8 ook ergens ingesteld worden?
Ik ben er achter gekomen door het doosje open te maken.Catnap75 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:52:
[...]
Ik ben wel benieuwd waar je dat dan aan kunt zien. Op de website van Nokia staat dat er maar één versie is en er is ook maar één soort user manual te downloaden. Daarin staat dat het sim+[sim of sd-kaart] kaart is, dat je dus zelf kunt kiezen welke van de twee je er naast je 1e sim in stopt.
Die van mij komt van Coolblue (6 september gekocht) en dat is een echte dual-sim.
Er stond code "ss" op de doos en maar 1 imei nummer bij de media markt, dus ik vertrouwde het niet.
Het bleek inderdaad een single sim versie.
Daarna via belsimpel een dual sim versie besteld en op de doos stond de code "ds" en twee imei nummers het was inderdaad een dual sim toestel.
Wat typisch!Voxxie schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:02:
[...]
Ik ben er achter gekomen door het doosje open te maken.
Er stond code "ss" op de doos en maar 1 imei nummer bij de media markt, dus ik vertrouwde het niet.
Het bleek inderdaad een single sim versie.
Daarna via belsimpel een dual sim versie besteld en op de doos stond de code "ds" en twee imei nummers het was inderdaad een dual sim toestel.
Ik heb mijn doos erbij gepakt: op de doos staat ss en 1 imei-nummer, op de papieren in de doos ('aan de slag') staat ds. Ik heb niet kunnen testen of er twee simkaarten in kunnen, want ik heb er maar een en ik heb er ook geen twee nodig, maar dit is op z'n minst verwarrend. Er lijkt gewoon ruimte te zijn voor 2 simkaarten.
Bij coolblue wordt deze dus verkocht als dual sim
[ Voor 3% gewijzigd door Catnap75 op 26-10-2017 21:28 ]
Ik ben weer terug naar Android 7, na een korte uitstap na de Oreo Beta. Ik had wel wat probleempjes:
1. Rare lags, stutterings
2. Whatsapp Video werkte 9 van de 10 keer niet. Dan nam ik iets op en dan deed het beeld het niet, je kreeg gewoon een 'still' te zien, geluid werkte wel. In Nougat werkt alles weer goed en soepel.
Hopelijke is dit bij de final release opgelost.
2. Whatsapp Video werkte 9 van de 10 keer niet. Dan nam ik iets op en dan deed het beeld het niet, je kreeg gewoon een 'still' te zien, geluid werkte wel. In Nougat werkt alles weer goed en soepel.
En heb je het gemeld via de feedback app?RutgerFR schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:18:
Ik ben weer terug naar Android 7, na een korte uitstap na de Oreo Beta. Ik had wel wat probleempjes:
Het weer widget van Google zit volgens mij alleen op Pixel toestellen.Krizzii schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:51:
Heeft iemand een idee hoe je de standaard weer widget van de (Google) launcher krijgt? Ik vind hem niet en zie gek genoeg wel een 'weerbericht' en 'weerprovider' app draaien als systeem-app. Ik heb het nu opgelost met Chronus.
[afbeelding]
Is (op het screenshot) een widget van de app Chronus? Want ik krijg die view zoals jij hem hebt niet voor elkaar.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Ja, ik denk dat ie inderdaad alleen op Pixel telefoons zit. Wat je ziet is Chronus, met het Pixel+ widget plus het Clock+ widget daar links van.Joepv schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:36:
[...]
Het weer widget van Google zit volgens mij alleen op Pixel toestellen.
Is (op het screenshot) een widget van de app Chronus? Want ik krijg die view zoals jij hem hebt niet voor elkaar.
Ik heb de beta versie erop gezet.
Als ik bezig ben met mn telefoon en ik doe een paar (5) seconden niets, wordt het scherm even donkerder en na nog een paar seconden gaat ie op zwart. (Niet elke keer, soms blijft ie ook gewoon actief) als ik dan de vingerscanner aanraak wordt het scherm weer actief (normaal moet ik het scherm omhoog vegen zoals ik ingesteld heb)
Slaapstand staat ingesteld na 5 minuten inactieviteit.
Is er een instelling die ik verkeerd heb staan?
Als ik bezig ben met mn telefoon en ik doe een paar (5) seconden niets, wordt het scherm even donkerder en na nog een paar seconden gaat ie op zwart. (Niet elke keer, soms blijft ie ook gewoon actief) als ik dan de vingerscanner aanraak wordt het scherm weer actief (normaal moet ik het scherm omhoog vegen zoals ik ingesteld heb)
Slaapstand staat ingesteld na 5 minuten inactieviteit.
Is er een instelling die ik verkeerd heb staan?
Hier wordt duidelijk uitgelegd hoe het zit:Voxxie schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:48:
[...]
En de dual sim van de media markt is een single sim 😉
http://nokiatips.com/2017/10/04/nokia-8-model-numbers/
Het typenummer staat in miniscule lettertjes op het toestel aan de achterkant. Ik heb de TA-1012, dit is de single-sim variant. Er past simpelweg geen simkaart op de plek van de micro-SD in de tray. De meegeleverde manual in het Nederlands is voor beide modellen. Hoewel het er dus op het eerste gezicht op lijkt dat er twee sims in kunnen, is dit niet het geval.
[ Voor 42% gewijzigd door Meester_J op 27-10-2017 15:30 ]
Anoniem: 821839
Hi All,
Zojuist de Samsung Galaxy S7 ingeruild voor de Nokia!
Ik heb twee vragen:
-Hoe kan ik de batterij % weer laten geven in het home menu rechts boven. Ik zie nu enkel de batterij
- Bij whatsapp kan ik alleen instellen dat ik het bericht te zien krijg maar geen melding dat ik een whatsapp bericht heb.... om privacy redenen is dit vervelend. Bij de samsung kreeg ik alleen een melding nieuw whatsapp bericht
Besankt voor de hulp!
Ik heb twee vragen:
-Hoe kan ik de batterij % weer laten geven in het home menu rechts boven. Ik zie nu enkel de batterij
- Bij whatsapp kan ik alleen instellen dat ik het bericht te zien krijg maar geen melding dat ik een whatsapp bericht heb.... om privacy redenen is dit vervelend. Bij de samsung kreeg ik alleen een melding nieuw whatsapp bericht
Besankt voor de hulp!
Voor zover ik weet kan je in Glance (het zgn lockscreen) geen aanpassingen maken.Catnap75 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:29:
Hopelijk val ik niet in herhaling, ik kan hier in ieder geval geen eerdere vragen over vinden.
Het zal enkel gemiste oproepen, mail en text berichten weergeven. Whatsapp zou prettig zijn, maar die zit er helaas niet bij.
Dank je! Ook goed om te weten hoe dat scherm officieel heet.Noclaim71 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:09:
[...]
Voor zover ik weet kan je in Glance (het zgn lockscreen) geen aanpassingen maken.
Het zal enkel gemiste oproepen, mail en text berichten weergeven. Whatsapp zou prettig zijn, maar die zit er helaas niet bij.
En je hebt gelijk, het is niet Whatsapp maar de e-mail die ik daar zie.
[ Voor 8% gewijzigd door Catnap75 op 28-10-2017 09:47 ]
Je kunt notificaties voor Whatsapp instellen via Whatsapp zelf en via settings>notifications>whatsapp. Als het daarmee niet lukt snap ik ook niet waar het aan kan liggen. Ik krijg wel meldingen, dus het zou wel moeten kunnen (maar niet in Glance dus, heb ik net geleerd).Anoniem: 821839 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:40:
Hi All,
Ik heb twee vragen:
Besankt voor de hulp!
Vraagje:
Ik moet nu naar beneden swipen om te kunnen unlocken, is het ook mogelijk om dit te veranderen in omhoog?
Ik moet nu naar beneden swipen om te kunnen unlocken, is het ook mogelijk om dit te veranderen in omhoog?
In Android 8 krijg je percentage duidelijk te zien naast het icoontje van de batterij. Veel duidelijker dan op door het icoontje heen zoals kan in Android 7
Anoniem: 821839 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:40:
Hi All,
Ik heb twee vragen:
Besankt voor de hulp!
Even waarschuwing. Als je op Schiphol door de doaune gaat, kan het zijn dat je telefoon door een herscan moet omdat ze het niet vertrouwen. Combi van een metalen tussenplaat, koperen heatsink en liquid cooling ziet er op de x-rays denk ik verdacht uit. Maar na herscan mocht telefoon gewoon mee, gelukkig.
En dat terwijl er over een koffertje vol met IoT ontwikkelbordjes, kabeltjes en snoertjes niet moeilijk werd gedaan. (Die leverde in Roemenie weer juist vragen en herscans en swaps op en de telefoon juist niet).
En dat terwijl er over een koffertje vol met IoT ontwikkelbordjes, kabeltjes en snoertjes niet moeilijk werd gedaan. (Die leverde in Roemenie weer juist vragen en herscans en swaps op en de telefoon juist niet).
Voor wie benieuwd is hoe de Nokia 8 er van binnen uitziet:
YouTube: Nokia 8 Teardown - Screen Repair and Battery Replacement
YouTube: Nokia 8 Teardown - Screen Repair and Battery Replacement
Dank voor je antwoord hier was ik benieuwd naar. Zal het promo filmpje van de Nokia 8 met vloeibare koeling ik dacht meteen oei hoe gaat dit uitpakken als je gaat vliegen.JWG1975 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:49:
Even waarschuwing. Als je op Schiphol door de doaune gaat, kan het zijn dat je telefoon door een herscan moet omdat ze het niet vertrouwen. Combi van een metalen tussenplaat, koperen heatsink en liquid cooling ziet er op de x-rays denk ik verdacht uit. Maar na herscan mocht telefoon gewoon mee, gelukkig.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Ik moet even kwijt wat een fantastische telefoon dit eigenlijk is, oké moeders mooiste is hij niet en het beperkte Always-on display is een groot gemis... maar wat is het apparaat razendsnel en 'smooth'. Heerlijk geen skin van Samsung of LG, maar een pure Android ervaring. Het scherm is daarnaast prachtig, ik heb liever een hoogwaardig IPS-LCD scherm (zoals in de Nokia
dan een OLED scherm waarbij het scherm na een tijd inbrandt (image retention).
Het afgelopen jaar heb ik een LG G6 en een Samsung S8 gehad, dus goed vergelijkingsmateriaal. Hoewel deze toestellen een aantrekkelijker design hebben bevalt de Nokia 8 mij veel beter, om over de fantastische batterijduur nog maar de zwijgen.
Als dit een voorbode is voor de kwaliteit van HMD dan belooft dat nog wat voor de toekomst van de Nokia toestellen.
Het afgelopen jaar heb ik een LG G6 en een Samsung S8 gehad, dus goed vergelijkingsmateriaal. Hoewel deze toestellen een aantrekkelijker design hebben bevalt de Nokia 8 mij veel beter, om over de fantastische batterijduur nog maar de zwijgen.
Als dit een voorbode is voor de kwaliteit van HMD dan belooft dat nog wat voor de toekomst van de Nokia toestellen.
Heb inmiddels sinds afgelopen vrijdag een Nokia 8 (matblauw) en ben er erg over te spreken.
Het is misschien niet de meest flashy telefoon – al vind ik de blauwe kleur erg mooi – en ik had mijn twijfels over de camera en het scherm, maar ik ben heel tevreden. Camera levert tot nu toe prima plaatjes op en het scherm is ook gewoon erg goed.
Android loopt als een tiet en de batterijduur is ook erg goed, dus ik ben een happy camper. Draadloos laden was leuk geweest, maar bepaald geen must.
Het is misschien niet de meest flashy telefoon – al vind ik de blauwe kleur erg mooi – en ik had mijn twijfels over de camera en het scherm, maar ik ben heel tevreden. Camera levert tot nu toe prima plaatjes op en het scherm is ook gewoon erg goed.
Android loopt als een tiet en de batterijduur is ook erg goed, dus ik ben een happy camper. Draadloos laden was leuk geweest, maar bepaald geen must.
Een klein irritant puntje is dat de OK Google functie actief blijft, ook als je hem uitzet in de instellingen. De grap is dat de Google widget daar boosdoener van is. Die eraf gooien en vervangen voor de Chrome zoekwidget lost dat probleem op.
Verder een heerlijk toestel met een dijk van een accu en inderdaad die heatsink verricht enorm goed werk
Verder een heerlijk toestel met een dijk van een accu en inderdaad die heatsink verricht enorm goed werk
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Ik gebruik NOVA Launcher, dan heb je dat probleem in ieder geval niet.
Anoniem: 821839
Iemand enig idee hoe ik bij Google Photo's instel dat de Albums op,alfabetische volgorde staan?.... ik vind het zeer onhandig en kan nergens de functie vinden...
Brdankt
Brdankt
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie