Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Weet iemand hoe je lift to check instelt? Ik zou graag willen dat het scherm aan gaat als ik de telefoon oppak. Ik moet nu een fysieke toets of de vinger sensor indrukken om het scherm aan te zetten super vervelend. Ik dacht dat dit standaard op Android 7.1 was...
Ik heb het toestel na "reparatie" teruggekregen met nog steeds een onbruikbare gyroscoop.SuperRembo schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:36:
Bij mijn Nokia 8 werkt de oriëntatie- of kompassensor niet goed. In apps als Google Cardboard of Streetview sta ik rondjes te draaien, zelfs als de telefoon stil op tafel ligt. Kalibratie heeft tot nu toe nog niets geholpen.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
De reparatieafhandeling is voor een ander topic, maar zijn er behalve achtjes draaien of rond de x-, y- en z-as draaien nog andere methodes om die sensor te kalibreren? Ik zie bij mijn toestel geen enkel effect.
Ter vergelijking de meetwaarden van de gyroscoop van stilliggende telefoons
Onder "Weergave" is er is wel een optie "Tikken om te activeren"Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:16:
Hi All,
Weet iemand hoe je lift to check instelt? Ik zou graag willen dat het scherm aan gaat als ik de telefoon oppak. Ik moet nu een fysieke toets of de vinger sensor indrukken om het scherm aan te zetten super vervelend. Ik dacht dat dit standaard op Android 7.1 was...
Gonadan schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:41:
[...]
In Android 8 heb je dat trucje ook niet nodig, dan zit het gewoon onder je batterijopties.
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Gisteren floepte mijn Nokia 8 uit men jeans maar godzijdank bleef die liggen op mijn bureaustoel, ik leef met je mee Nokia broeder. Ga je hem laten repareren...MrDucky schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:12:
Nou helaas is vandaag mijn Nokia 8... Ik pakte een kabel en de telefoon bleef er achter hangen en schoof zo van het Bureau af. 1 stukje lak er af in de bovenhoek een een hapje uit de alu behuizing aan de zijkant. Ik had eindelijk vanochtend besloten welk hoesje ik ging kopen en had deze 1 uur eerder net besteld... Ik baal echt enorm
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Terwijl ik dat zo lees, denk ik toch maar niet te gaan wachten op de Nokia 7... Hoe zou die eraan toe zijn met z'n glazen behuizing, na zo'n val

Net contact gehad met nokia die zeggen dat je terugmoet naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Echter besteden de meeste Nederlandse winkels hun reparaties uit aan derde partijen als Dynafix, Dr mobile enzovoorts. ik heb daar zelf nog nooit een goede ervaring mee gehad en wil dit dus ook niet doen. Ik had gehoopt dat ik hem direct naar HMD / Nokia had kunnen sturen.
Ik heb mijn Nexus 5X wel tien tot twintig keer laten vallen, nooit schade gehad. Pas de laatste keer toen hij plat op z'n scherm op de stoep viel was het wel klaar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is wel een hele stapel pech zeg.MrDucky schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:04:
hij viel op een RVS tafelpoot en daarna op een betonnen vloer. De tafel heeft een U profiel als voet er onder van RVS. hij viel precies op de rand van dat U profiel. de klap op het U profiel heeft gezorgd voor het hapje.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik twijfel nu om hem te verkopen en een nieuwe te kopen omdat reparatie via de Media markt moet gaan regelen en dat waarschijnlijk weer lang duurt.
Ga je het nog voelen of zien als het hoesje er omheen zit?MrDucky schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:47:
Ja nogal... helemaal omdat ik echt super zuinig ben op mijn spullen en het hoesje echt een uur eerder had besteld..
Ik twijfel nu om hem te verkopen en een nieuwe te kopen omdat reparatie via de Media markt moet gaan regelen en dat waarschijnlijk weer lang duurt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is echt een geweldig toestel. zeker voor de prijs! ben er echt super tevreden over. helaas had ik gewoon pech met hoe hij viel.
Begrijpelijk, ben echt heel erg blij met het toestel! Ik hoop dat ze het toestel bij de Media Markt hebben, bij de Arena kon ik het onlangs niet vinden in ieder geval.Gonadan schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:05:
Straks maar even langs de mediamarkt fietsen denk ik. Onderhand ben ik er toch wel zeker van dat ik zo'n Nokia wil.
Ja die hebben ze, ik heb hem online gereserveerd.RutgerFR schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:50:
[...]
Begrijpelijk, ben echt heel erg blij met het toestel! Ik hoop dat ze het toestel bij de Media Markt hebben, bij de Arena kon ik het onlangs niet vinden in ieder geval.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ze zeggen dat het standaard is bij moderne smartphone maar dat is onzin Nexus 5X heeft het niet het is vooral Samsung die dit extra erin heeft gezet dus het is geen stock ding
http://frontpage.fok.nl/n...sos-smsjes-aan-broer.html
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Ik vraag mij af of ik die code moet intikken terwijl ik hen tegen de betaalterminal houd of dat je hem er tegen aan mag houden, er bij weg mag halen en de code intikken en weer bij de betaalterminal kan houden? Ik heb het afgelopen week voor het eerst geprobeerd en ondanks dat het niet helemaal vlekkeloos ging (ik zat met het zelfde probleem met de locatie van de NFC-chip, maar dankzij dit topic weet ik nu waar die zitUdrene schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:12:
[...]
Een echte tweaker dus![]()
Dit had ik ook, maar nu gaan de betalingen foutloos.(Ik gebruik sinds kort de Rabo Wallet en vind het wel handig dat je, wanneer nodig, de pincode op je telefoon kunt intoetsen. Weet niet hoe dit bij andere banken werkt)
Ach...oefening baart kunst.
Daarom zat ik gisteren dus de halve avond te vloeken omdat beam opstandig deed.JWG1975 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:34:
Onder het Nokia logo ter hoogte van de I en A.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je kunt je telefoon van de terminal weghalen en dan code intikken, op het scherm krijg je dan de instructie om de telefoon opnieuw tegen de terminal aan te houden. Mislukt dat dan heb je nog net tijd voor een nieuwe poging voordat de betaalterminal tegen een time-out restrictie aanloopt.Joen schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:12:
[...]
Ik vraag mij af of ik die code moet intikken terwijl ik hen tegen de betaalterminal houd of dat je hem er tegen aan mag houden, er bij weg mag halen en de code intikken en weer bij de betaalterminal kan houden? Ik heb het afgelopen week voor het eerst geprobeerd en ondanks dat het niet helemaal vlekkeloos ging (ik zat met het zelfde probleem met de locatie van de NFC-chip, maar dankzij dit topic weet ik nu waar die zit) leek de cassière geen nieuwe actie te hoeven ondernemen om de betaling af te ronden.
Ik ben er ondertussen wel achter dat het bij bepaalde betaalterminals beter gaat dan bij andere. Ik zal eens proberen te achterhalen welke merken. En contactloos betalen met je telefoon voor bedragen groter dan 25 euro werkt sowieso niet (kan wel met je pinpas, er wordt dan default gewoon om je pincode gevraagd op de terminal).
Maar geheel vlekkeloos tov je pinpas werkt het nog niet vind ik.
Die beperking was achteraf gezien een gevalletje van RTFM. :-P
Ik moest afgelopen vrijdag rond de €45,= betalen. Dit kon gewoon met mijn Nokia 8. Ik dacht dat vanaf €50,= met een eigen pincode moest en daar onder zonder, maar het bleek vanaf €25,= te zijn.JWG1975 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:24:
[...]
Je kunt je telefoon van de terminal weghalen en dan code intikken, op het scherm krijg je dan de instructie om de telefoon opnieuw tegen de terminal aan te houden. Mislukt dat dan heb je nog net tijd voor een nieuwe poging voordat de betaalterminal tegen een time-out restrictie aanloopt.
Ik ben er ondertussen wel achter dat het bij bepaalde betaalterminals beter gaat dan bij andere. Ik zal eens proberen te achterhalen welke merken. En contactloos betalen met je telefoon voor bedragen groter dan 25 euro werkt sowieso niet (kan wel met je pinpas, er wordt dan default gewoon om je pincode gevraagd op de terminal).
Maar geheel vlekkeloos tov je pinpas werkt het nog niet vind ik.
Die beperking was achteraf gezien een gevalletje van RTFM. :-P
-----
Edit:
Ik zou niet weten hoe dat dat zou moeten werken. Je kunt wel medische gegevens en contactpersonen voor noodsituaties instellen die dan geraadpleegd kunnen worden buiten je schermvergrendling om.RobbyTown schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:13:
Kleine vraag aan de Nokia 8 gebruikers. Zit er een SOS functie op?
Ze zeggen dat het standaard is bij moderne smartphone maar dat is onzin Nexus 5X heeft het niet het is vooral Samsung die dit extra erin heeft gezet dus het is geen stock ding
http://frontpage.fok.nl/n...sos-smsjes-aan-broer.html
-------
Edit 2:
Hebben andere mensen er ook last van dat Smart Lock niet meer werkt na een herstart van je Nokia 8?
Dus dat automatische ontgrendeling op ingestelde locaties of bij koppeling met specifieke bluetooth apparaten niet werkt? En krijg je dan ook geen menu te zien als je naar het instellingenscherm voor Smart Lock gaat?
Iemand enig idee of hier een structurele oplossing voor is?
Tot nu toe schakel ik bij de Trust Agents de Smart Lock even uit voordat ik een herstart doe en schakel ik die Trust Agent na de herstart weer in. Op die manier werkt het wel, maar is het wat onhandig.
[ Voor 37% gewijzigd door Joen op 01-11-2017 17:34 ]
Ik houd de telefoon tegen de betaalterminal. Boven de € 25,- moet ik de pincode op mijn telefoon intoetsen en dan heb ik 30 seconden om de telefoon weer tegen de betaalterminal aan te houden. Dit is met de Rabo Wallet, weet niet hoe het bij andere banken gaat. Moet ook nog een keer testen of het ook met de vingerafdruk gaat.Joen schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:12:
[...]
Ik vraag mij af of ik die code moet intikken terwijl ik hen tegen de betaalterminal houd of dat je hem er tegen aan mag houden, er bij weg mag halen en de code intikken en weer bij de betaalterminal kan houden? Ik heb het afgelopen week voor het eerst geprobeerd en ondanks dat het niet helemaal vlekkeloos ging (ik zat met het zelfde probleem met de locatie van de NFC-chip, maar dankzij dit topic weet ik nu waar die zit) leek de cassière geen nieuwe actie te hoeven ondernemen om de betaling af te ronden.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik kan niks vinden hierover op Google. Alleen dat je dit verder kan aanpassen in Android 8.0 Oreo maar die is nog niet volledig uit.
De stand-by modus.Rockvee2 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:02:
Klopt het dat de Nokia 8 geen night / blauw licht filter heeft ? Wat gebruiken jullie om het blauwe licht te filteren?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Op m'n oude Samsung Tab2 gebruik ik de app Twilight; natuurlijk zijn er ook andere soortgelijke apps.Rockvee2 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:02:
...
Wat gebruiken jullie om het blauwe licht te filteren?
...
Die oude tablet draait nog op Android 4 geloof ik (Cyanogenmod).

Echter op een Galaxy J7 smartphone, met meer recente Android versie 6, zie ik regelmatig de melding "Screen Overlay Detected”.
Dat lijkt me een soort beveiliging om te voorkomen dat kwaadaardige apps hun eigen vensters over het scherm heen tonen, om vervolgens bepaalde permissies af te dwingen en/of gebruikers-invoer af te vangen(?) Er is vast iemand die het beter kan uitleggen
Ter informatie:
Bron: https://www.howtogeek.com...etected-error-on-android/Fortunately, in Android Oreo, Google basically made it really easy to figure out what app is causing the issue with a new notification that tells you exactly what is displaying over other apps. You can find more info—as well as how to disable said notification—here.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik gebruik Twilight. Werkt prima, maar het is zoals alle third-party apps gewoon een overlay, dus het zwart wordt roodachtig en het werkt niet op alle schermen (bijvoorbeeld bij app-permissies niet).Rockvee2 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:02:
Klopt het dat de Nokia 8 geen night / blauw licht filter heeft ? Wat gebruiken jullie om het blauwe licht te filteren?
Ik kan niks vinden hierover op Google. Alleen dat je dit verder kan aanpassen in Android 8.0 Oreo maar die is nog niet volledig uit.
Gelukkig heeft Nokia de native Night Light in Oreo geïmplementeerd (het OS kan het maar je moet er als fabrikant wel moeite voor doen, erg fijn dat ze dat gedaan hebben), dus dan kan Twilight de deur uit
Ik heb ook de Rabo Wallet. Ik heb toen geloof ik niet een optie gezien om de vingerafdrukscanner te gebruiken.Udrene schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:51:
[...]
Ik houd de telefoon tegen de betaalterminal. Boven de € 25,- moet ik de pincode op mijn telefoon intoetsen en dan heb ik 30 seconden om de telefoon weer tegen de betaalterminal aan te houden. Dit is met de Rabo Wallet, weet niet hoe het bij andere banken gaat. Moet ook nog een keer testen of het ook met de vingerafdruk gaat.
Ben benieuwd
I intend to live forever. So far, so good.
Zie je het nog met hoesje er om?
Nu al grondige haat/liefde met de nieuwe vingerafdrukscannerpositie.
Enerzijds erg fijn dat ik gewoon even kan kietelen als hij op tafel ligt. Anderzijds is het nu ook meteen de homeknop, dat is echt kut.
Zojuist betalen met iDeal. Wil ik met de vingerscan autoriseren, maar dat mocht niet dus gier je meteen de app uit want druk je op home in plaats van scan. Betaling meteen onderbroken.
[ Voor 86% gewijzigd door Gonadan op 02-11-2017 14:00 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan ben je zeker een mafklapper inderdaad. Nou ja, jouw geld.MrDucky schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:06:
je ziet het niet maar zoals hierboven al beschreven ben ik een beetje apart in dat geval. ik wil gewoon een clean phone.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben ook zeer voorzichtig met mijn spullen, dat mijn nokia 8 nu gevallen is is echt een uitzondering, hiervoor had ik een note 3 die ik nooit liet vallen enkel in het begin een keer. kortom ik wil mijn telefoon het liefst zonder hoesje gebruiken en dan gewoon mooi heel i.p.v. met een beschadeging
Tja ik ook niet, maar als een ontwerp zo glad is dat de kans op vallen enorm toeneemt dan duw ik er liever een kunststof casing van 10 euro omheen.MrDucky schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:16:
nouja het is meer ik ben niet zo van de hoesjes om men telefoon, dan heb je een telefoon met prachtig design en dan duw je er een hoesje omheen....
Ik ben ook zeer voorzichtig met mijn spullen, dat mijn nokia 8 nu gevallen is is echt een uitzondering, hiervoor had ik een note 3 die ik nooit liet vallen enkel in het begin een keer. kortom ik wil mijn telefoon het liefst zonder hoesje gebruiken en dan gewoon mooi heel i.p.v. met een beschadeging
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Al loop het mij bij de 8 dun in de broek.

Waarom heb je dat hoesje dan gekocht?MrDucky schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:16:
nouja het is meer ik ben niet zo van de hoesjes om men telefoon, dan heb je een telefoon met prachtig design en dan duw je er een hoesje omheen....
Zeiss Distagon 21 f/2.8
MrDucky schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:16:
Zo gaat dat bij mij ook zo ongeveer. Ik had altijd een pouch om mijn telefoon heen en het liefst eentje van Valenta, omdat hun pouches zo lang mee gaan. Tegenwoordig lijken er echter nog zelden pouches voor nieuwe telefoons te worden gemaakt en als ze er al zijn vaak geen duurzame die lang mee gaan.Joarie schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:18:
[...]
Tja ik ook niet, maar als een ontwerp zo glad is dat de kans op vallen enorm toeneemt dan duw ik er liever een kunststof casing van 10 euro omheen.
Omdat ik tijdens het gebruik geen onhandige flipcover oid aan mijn telefoon wil en ook het uiterlijk van mijn telefoon wil kunnen blijven zien heb ik er nu een doorzichtige bumper om heen zitten. Ziet er best goed uit en het verhoogd de grip ook enigszins.
Het is trouwens zo'n hoesje geworden. Was voor mij nog enigszins visueel acceptabel (volledig persoonlijk uiteraard...functie over vorm)Gonadan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:33:
Voor mij is een hoesje een no-go. Als een telefoon er mooi uit ziet wil je dat zien, als hij graflelijk is mag hij van mij best vallen. Daarbij wordt hij er ook gewoon lomper van. Ik neem dat risico wel.
offtopic:
Al loop het mij bij de 8 dun in de broek.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Ik was m'n handen gewoon wat minder vaak, heb je ook grip.Joarie schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:44:
[...]
Het is trouwens zo'n hoesje geworden. Was voor mij nog enigszins visueel acceptabel (volledig persoonlijk uiteraard...functie over vorm)
[afbeelding]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit was toch ook enkel in het begin een keer, dus er is wel een verband.MrDucky schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:16:
Desondanks blijft het K U T.
Ik moet echt ENORME moeite doen om de batterij goed leeg te krijgen ah eind vd dag. Ben, zeker door de Lumia 950, voorzichtig met het opladen als de batterij nog niet goed leeg is.
Maar aangezien ik elk moment richting bevalling kan gaan, wil ik niet dat dat m'n batterij dan half is (of aan de lader moet liggen)
Kan het nu wel of geen kwaad als je de batterij oplaadt als deze nog boven de 30/40% is?
Lang verhaal kort: gewoon nu aan de oplader leggen en je focussen op de dingen die echt belangrijk zijn in het leven zoals een bevalling. Een accu of een telefoon kun je altijd nog wel vervangen.
Maar zolang ik nog niet aan het bevallen ben, moet ik me toch met iets bezig houden om over na te denken
En aangezien ik afgelopen vrijdag ook nog eens mn voet gebroken heb en echt aan huis gekluisterd ben...
Wel lekker de tijd om allerlei dingen met telefoon te doen.
Bewerk veel foto's in/met Snapseed, heel fijne en uitgebreide app.
Vind oreo beta ook erg fijn. Vooral dat het bel/meldingen volume nu beter is. Op de laagste stand vond ik m voorheen vrij hard, maar nu is dat beter.
Echt wel! Perfect moment om de 'bothie' mode is uit te proberenNNF schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:52:
En tijdens een bevalling heb je dat ding toch verder niet nodig

Het is zelfs slechter voor je accu om het helemaal leeg te laten lopen en tot 100% vol te laden. Lang geleden geleerd (voor de laptop) dat de lading tussen 50 en 80 % te houden het 'beste' is, al is er blijkbaar ook een 40-80 'regel' (ingebouwde software zoals 'battery life extender' zorgde er ook voor dat bij 80% vol niet meer opgeladen werd). Houdt dat zelf ook gewoon aan voor de telefoon, dat ie af en toe helemaal leegloopt of helemaal vol opgeladen is ook weer niet zo erg maar het kan beter niet de gewoonte zijnmichellep77 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 17:43:
Vraagje mbt de batterij.
Ik moet echt ENORME moeite doen om de batterij goed leeg te krijgen ah eind vd dag. Ben, zeker door de Lumia 950, voorzichtig met het opladen als de batterij nog niet goed leeg is.
Maar aangezien ik elk moment richting bevalling kan gaan, wil ik niet dat dat m'n batterij dan half is (of aan de lader moet liggen)
Kan het nu wel of geen kwaad als je de batterij oplaadt als deze nog boven de 30/40% is?
En in tegenstelling tot velen die ik ken en hem gewoon met 100% aan de lader laten is mijn accu na twee jaar niet naar de kloten ...
[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 03-11-2017 21:04 ]
Het scherm valt me echt positief mee. Was bang na de OLED van de S8+ toch wat teleurgesteld te zijn, maar het is echt een prima schermpje! Natuurlijk wel iets minder screen real-estate en glance is ook wel héééuuul erg subtiel, vergeleken met het AOD van de Samsung, maar ach...in elk geval geen rare kleurtinten zodra je het scherm vanuit een iets andere hoek bekijkt
Kreeg ook meteen de laatste security updates binnen, en alles voelt een stuk snappier i.v.m. de S8+ (al zou dat supposedly wel verbeterd zijn met de Oreo beta van Samsung). FPS is ook prima, fijne plaatsing, alleen mss een tikkeltje trager, echter zeker niet slecht (even kort aantikken met m'n vinger is al voldoende).
Nokia
Sinds wanneer is FPS ook een afkorting voor finger print scanner?!
Haha, tja...ik kom de FPS afkorting al een tijdje tegen in reviews en op fora, dus dacht dat het in telefoonland toch al wel redelijk gemeengoed was.Natsu schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:17:
[...]
Sinds wanneer is FPS ook een afkorting voor finger print scanner?!AOD moet ik ook gokken, always on display?
V.w.b. AOD, correct
Overigens jammer dat glance (nog?) niet echt te customizen valt verder...had hier graag ook notifications van andere apps op weer kunnen laten geven.
Dat had ik ook, dan druk je op de home button tijdens het uit je zak halen.NNF schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:02:
Zijn er meer mensen die wel eens ruzie hebben met de telefoon bij het beantwoorden van een oproep? Vooral als de telefoon in mijn zak zit. Dan moet ik eerst de telefoon unlocken en is de inkomende oproep naar de notificaties verdwenen, en tegen de tijd dat ik 'm weer tevoorschijn heb gekregen heeft de bellende partij de moed meestal alweer opgegeven
Ineens was er een stop gesprongen van de slaapkamer, ga ik kijken waarom, zit er een kleine brandvlek op mijn matras en stonk de oplader van de Nokia heel erg(de telefoon was er niet op aangesloten).
de aansluiting (USB) van de lader is ook zwart uitgeslagen.
Dit moet toch niet kunnen, het is gewoon de originele oplader. Was toch wel geschrokken.

en

Dus hopelijk hebben jullie dit probleem niet, Ik heb net wel een email gestuurd naar de webwinkel, ben benieuwd.
Zie nu opeens made in China staan op de lader, zal toch niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Arjantje72 op 04-11-2017 21:23 . Reden: China ]
Dan heeft je bed toch echt aarde gemaakt anders klapt de stop niet volgens mijArjantje72 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 21:21:
Net een hachelijk moment gehad.
Ineens was er een stop gesprongen van de slaapkamer, ga ik kijken waarom, zit er een kleine brandvlek op mijn matras en stonk de oplader van de Nokia heel erg(de telefoon was er niet op aangesloten).
de aansluiting (USB) van de lader is ook zwart uitgeslagen.
Dit moet toch niet kunnen, het is gewoon de originele oplader. Was toch wel geschrokken.
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Dus hopelijk hebben jullie dit probleem niet, Ik heb net wel een email gestuurd naar de webwinkel, ben benieuwd.
Zie nu opeens made in China staan op de lader, zal toch niet?
Bij kortsluiting gaat je zekering eruit, bij een sluiting naar aarde je aardlekschakelaar.e-calc schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:14:
[...]
Dan heeft je bed toch echt aarde gemaakt anders klapt de stop niet volgens mij
Deze laatste heeft een zeer geringe stroom nodig om aan te spreken. Hierboven is een duidelijke kortsluiting.
Lader is stopcontact laten is nooit verstandig zegt de brandweer.
[ Voor 9% gewijzigd door hjs op 04-11-2017 22:37 ]
Nee hoor lader ligt gewoon op mijn matras(al jaren).e-calc schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:14:
[...]
Dan heeft je bed toch echt aarde gemaakt anders klapt de stop niet volgens mij
Dat is echt al jaaaren zo(lader in stopcontact). bij jou niet?hjs schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:37:
Wat wordt er niet in China gemaakt?
Lader is stopcontact laten is nooit verstandig zegt de brandweer.
[ Voor 35% gewijzigd door Arjantje72 op 04-11-2017 22:58 ]
Nope, probeer er echt aan te denken.Arjantje72 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:56:
[...]
Dat is echt al jaaaren zo(lader in stopcontact). bij jou niet?
Tja , heb een gezin hier. Ga echt niet alle laders van de telefoons/tablets eruit trekken. Is ook tot nu toe goed gegaan. Dit moet met een originele lader gewoon niet kunnen.
Blijkt dus van niet.Arjantje72 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:03:
[...]
Dit moet met een originele lader gewoon niet kunnen.
Zoals hierboven al gezegd, daar denkt de brandweer heel anders over. En als je die opladers er niet steeds uit wilt trekken dan zou ik een stekkerbalk overwegen waarbij elke stopcontact apart schakelbaar is.Arjantje72 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:03:
[...]
Tja , heb een gezin hier. Ga echt niet alle laders van de telefoons/tablets eruit trekken. Is ook tot nu toe goed gegaan. Dit moet met een originele lader gewoon niet kunnen.
Want wat is belangrijker de veiligheid van jou en je gezin OF het eventuele gemak?
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Misschien is er door draaien en/of beweging spanning op de USB poort gekomen, en heeft deze het daardoor begeven?
Zat in een stekkerdoos inderdaad, maar er zat geen telefoon aan. Dan kan hij niet overbelast zijn toch? Er was ook niemand in bed dus draaien/bewegen was geen sprake van.Udrene schreef op zondag 5 november 2017 @ 08:26:
Hoe kan de oplader zelf op bed liggen, met een verlengsnoer of zo?
Misschien is er door draaien en/of beweging spanning op de USB poort gekomen, en heeft deze het daardoor begeven?
Alleen een klein probleempje: elke keer verschijnt de melding "Weerbericht vereist machtigingen"
Ik wil helemaal geen machtiging geven ....
Ik heb gezocht hoe ik die melding kan verwijderen, maar ik heb geen oplossing gevonden.
Weet iemand hoe ik die melding kan verwijderen?
Alvast bedankt!
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Misschien is het al eerder begonnen en was een kleine beweging van de (stugge) kabel genoeg om kortsluiting te veroorzaken? Soms heb je elektronica wat al zwart geblakerde contacten heeft maar toch nog werkt. De volgende stap kan dan kortsluiting zijn.Arjantje72 schreef op zondag 5 november 2017 @ 08:41:
[...]
Zat in een stekkerdoos inderdaad, maar er zat geen telefoon aan. Dan kan hij niet overbelast zijn toch? Er was ook niemand in bed dus draaien/bewegen was geen sprake van.
Of had je gewoon nog een vlekje op je matras.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
YouTube: Zo laad je het beste je batterij op - EDITIE NLNNF schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:52:
De accu leeg laten lopen voordat je hem oplaadt is ook iets van vroeger, toen we nog NiCd accu's gebruikten. Tegenwoordig maakt dat echt niet meer uit, gewoon opladen wanneer dat uitkomt. En tijdens een bevalling heb je dat ding toch verder niet nodig
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Tijdens het hardlopen in het park hier heb ik altijd oordopjes in met Tunein Radio luisterend naar Radio Veronica of Q-music.
Echter stopt de app na een bepaalde tijd (diverse keren gemeten)
Q-music stopt al na 9 minuten 31 seconden, 12 minuten en 15 seconden en 5 minuten en 56 seconden
Radio Veronica ook rond die tijden
Tunein doet het wel wat langer (19 minuten-15 minuten-17 minuten)
Dit is gewoon via 4G , dekking is ook goed volgens 4gdekking.nl / T-mobile website/ Nokia 8 zelf
De apps heb ik alle permissies gegeven. Maar op Wifi geeft hij hetzelfde probleem.
Zijn de apps zo gaar of is er iets anders aan de hand. Heb nog 40 GB over op mijn telefoon.
Hoe kan ik dit probleem oplossen of heeft iemand wel een goede app die niet crasht/stop en dat ik naar deze 2 zenders kan luisteren? Alvast bedankt
[ Voor 171% gewijzigd door apis29 op 08-11-2017 01:32 ]
I intend to live forever. So far, so good.
Ik heb de beta alleen maar geïnstalleerd zodat ik Night Light kan gebruiken (sinds iOS en Windows het hebben vind ik dat echt een must have
[ Voor 10% gewijzigd door NNF op 10-11-2017 13:45 ]
Je bedoelt zeker niet Windows Phone/Mobile? Anders heb ik iets gemistNNF schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:43:
...zodat ik Night Light kan gebruiken (sinds iOS en Windows het hebben vind ik dat echt een must have), ...
Hoe is jullie ervaring met de geluidsopnamekwaliteit van de Nokia 8?
Net als mijn vader en de meeste hier ben ik een Windows Mobile vluchteling, waarbij mijn vader voor een Nokia 8 heeft gekozen.
Eergisteren waren wij voor het eerst bij een concert met onze nieuwe telefoons, en we zijn allebei teleurgesteld in de kwaliteit waarmee de Nokia 8 geluid opneemt. We zitten op dit moment te twijfelen om de telefoon op te sturen voor reparatie.
Dit is de video uit de telefoon:
En ter referentie mijn Xiaomi Mi5s (Helemaal geen hoogvlieger op het gebied van geluid...).
Wat vinden jullie?
Staat ie wel op Surround? (al staat dat er misschien nog wel los van en werkt het net zo goed met die front en krijg je er minder gekwek bijPyramiden schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:14:
Hey allemaal,
Net als mijn vader en de meeste hier ben ik een Windows Mobile vluchteling, waarbij mijn vader voor een Nokia 8 heeft gekozen.
Eergisteren waren wij voor het eerst bij een concert met onze nieuwe telefoons, en we zijn allebei teleurgesteld in de kwaliteit waarmee de Nokia 8 geluid opneemt. We zitten op dit moment te twijfelen om de telefoon op te sturen voor reparatie.
Wat vinden jullie?

https://www.gsmarena.com/nokia_8-review-1644p9.php
Deze in de 'Bothie' mode klinkt al meer als jouw video: YouTube: Nokia 8 Dual-Sight Video and Audio Sample
[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 11-11-2017 22:46 ]
Opgenomen met mijn Nokia 8, klinkt prima toch?Pyramiden schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:14:
Hey allemaal,
[video]
En ter referentie mijn Xiaomi Mi5s (Helemaal geen hoogvlieger op het gebied van geluid...).
[video]
Wat vinden jullie?
Zit dat dan ergens in de instellingen verstopt? Ik gebruik er een aparte app voor, maar met Oreo is dat er alleen maar op achteruit gegaan omdat het notificatiescherm en lock scherm niet meer gefilterd wordt.NNF schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:43:
Mooi, dan kan die irritante feedback-notificatie weg
Ik heb de beta alleen maar geïnstalleerd zodat ik Night Light kan gebruiken (sinds iOS en Windows het hebben vind ik dat echt een must have), maar geen gekke dingen tegengekomen ermee. Accuduur lijkt zelfs nog een stuk beter te zijn geworden.
Verwijderd
Instellingen, Display, NightLight??Morgoth schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:18:
[...]
Zit dat dan ergens in de instellingen verstopt? Ik gebruik er een aparte app voor, maar met Oreo is dat er alleen maar op achteruit gegaan omdat het notificatiescherm en lock scherm niet meer gefilterd wordt.
Haha, dank! Ik ben af en toe scheel denk ik.
Eerste indruk is positief als moet ik de scherpstelfunctie van de camera nog vinden, die stelt zoals verwacht wat teleur)
Aangezien het toestel indd erg glad is komt er denk ik toch maar een back cover op. Iemand een tip voor een mooie leren? wil er eigelijk geen plastic prul van een paar euro op, maar de meeste leren zijn meteen flipcases of komen van obscure websites..
Zit alleen met gmail ik blijf op een of andere manier 3 ongelezen mails houden had er eerst 9 maar heb er nog 6 ongelezen via de browser nog gevonden. Iemand een idee hoe ik de ongelezen mails op spoor?
[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 15-11-2017 12:17 ]
Letterlijk je inbox erbij pakken op de pc en alle folders afgaan of daar een ongelezen mailtje (reclame oid) staat die je over het hoofd gezien hebt.RobbyTown schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:16:
Heb sinds 2 dagen Nokia 8. Kom van een Nexus 5X af. Tel bevalt prima, even wennen.
Zit alleen met gmail ik blijf op een of andere manier 3 ongelezen mails houden had er eerst 9 maar heb er nog 6 ongelezen via de browser nog gevonden. Iemand een idee hoe ik de ongelezen mails op spoor?
Op die manier ging ik ook van 90 ongelezen mail op mijn icoontje naar 0. Waren blijkbaar een paar mailtjes jaaaaren geleden die nog ongelezen in mijn folders geparkeerd stonden.
Bekijk of je nog ongelezen mail hebt bij je 'Labels'. Bij mij stonden er op 'Belangrijk' een aantal mails die nog ongelezen waren, ook al gaven 'Primair', 'Sociaal' en 'Reclame' geen ongelezen mail aan.RobbyTown schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:16:
Heb sinds 2 dagen Nokia 8. Kom van een Nexus 5X af. Tel bevalt prima, even wennen.
Zo iets zocht ik dus. Had al bij labels gekeken alleen kreeg niet alles. Via jou stukje code wel.majoh schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:02:
Makkelijkste is om te zoeken naar "is:unread" dan zie je alle ongelezen mailtjes in je mailbox.
Eerder zei iemand dat het ter hoogte van de I en de A in het Nokia logo zou zijn, maar daar doet de sticker helemaal niets.
De sticker is overigens zo dun als een papiertje, rond en heeft een diameter van 2,5 cm.
Hopelijk hebben anderen ook iets aan deze informatie. :-)
Edit:
Ik kwam toevallig een scherm tegen waarbij de energiebesparing van achtergrondapps beheert kan worden:Rockvee2 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:33:
Ik weet niet of ik een apart topic hiervoor moet maken maar een slechte ervaring met de Nokia 8
Tijdens het hardlopen in het park hier heb ik altijd oordopjes in met Tunein Radio luisterend naar Radio Veronica of Q-music.
Echter stopt de app na een bepaalde tijd (diverse keren gemeten)
Q-music stopt al na 9 minuten 31 seconden, 12 minuten en 15 seconden en 5 minuten en 56 seconden
Radio Veronica ook rond die tijden
Tunein doet het wel wat langer (19 minuten-15 minuten-17 minuten)
Dit is gewoon via 4G , dekking is ook goed volgens 4gdekking.nl / T-mobile website/ Nokia 8 zelf
De apps heb ik alle permissies gegeven. Maar op Wifi geeft hij hetzelfde probleem.
Zijn de apps zo gaar of is er iets anders aan de hand. Heb nog 40 GB over op mijn telefoon.
Hoe kan ik dit probleem oplossen of heeft iemand wel een goede app die niet crasht/stop en dat ik naar deze 2 zenders kan luisteren? Alvast bedankt
Instellingen > Accu > Beheer van activiteiten op de achtergrond
Misschien dat je daar de betreffende apps nog moet aan zetten?
Ik vind het nog meevallen. Mijn General Mobile Android One 4G was hier nog waardelozer in. Dat klonk al helemaal niet meer als muziek. Daar kon je echt niets van maken. Totaal overstuurt geluid toen.Pyramiden schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:14:
Hey allemaal,
[video]
[video]
Wat vinden jullie?
Ik ben niet zo'n feestbeest en dus is het nog maar de vraag of en wanneer ik zo'n testcase tegen zal komen.
Ik hoop dat dat het verschil zal maken.Pyramiden schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:47:
Thanks voor de replies. Ik ben er achter gekomen dat de filmpjes gemaakt zijn met de Google camera applicatie. Ik heb die er vanaf gegooid, zodat we kunnen kijken of het met de standaard app beter gaat.
Anders kun je eens spelen met de geluidsinstelling Voorzijde, Surround en Achterzijde. Volgens mij had ik met een geluidstestje met alleen mijn stem de beste resultaten met Surround en Achterzijde.
[ Voor 74% gewijzigd door Joen op 15-11-2017 16:01 ]
Thanks, ik heb nooit succes gehad met de vorige NFC-locatie uit praktijkonderzoek. Ik ga het met deze nieuwe bevindingen nog eens proberen.Joen schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:52:
Ik vond net een serie NFC stickers in een envelop in huis en ben ook eens langs de achterkant van de Nokia 8 gaan schuiven. Nu blijkt dat de enige plek waar mijn telefoon die NFC sticker uit kan lezen precies op de plek van de flitser is.
Eerder zei iemand dat het ter hoogte van de I en de A in het Nokia logo zou zijn, maar daar doet de sticker helemaal niets.
De sticker is overigens zo dun als een papiertje, rond en heeft een diameter van 2,5 cm.
Ik kan wel dingen/woorden toevoegen, maar als ik dan de sneltoets intyp gebeurt er niets.
Dank je voor je bericht.De 3 apps waren al aan de witte lijst toegevoegd. Echter vermoed ik dat de bug in Q-music/Radio Veronica app zit, Tunein doet het nu prima na een app-updateJoen schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:52:
Ik vond net een serie NFC stickers in een envelop in huis en ben ook eens langs de achterkant van de Nokia 8 gaan schuiven. Nu blijkt dat de enige plek waar mijn telefoon die NFC sticker uit kan lezen precies op de plek van de flitser is.
Edit:
[...]
Ik kwam toevallig een scherm tegen waarbij de energiebesparing van achtergrondapps beheert kan worden:
Instellingen > Accu > Beheer van activiteiten op de achtergrond
Misschien dat je daar de betreffende apps nog moet aan zetten?
[...]
Ik vind het nog meevallen. Mijn General Mobile Android One 4G was hier nog waardelozer in. Dat klonk al helemaal niet meer als muziek. Daar kon je echt niets van maken. Totaal overstuurt geluid toen.
Ik ben niet zo'n feestbeest en dus is het nog maar de vraag of en wanneer ik zo'n testcase tegen zal komen.
[...]
Ik hoop dat dat het verschil zal maken.
Anders kun je eens spelen met de geluidsinstelling Voorzijde, Surround en Achterzijde. Volgens mij had ik met een geluidstestje met alleen mijn stem de beste resultaten met Surround en Achterzijde.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie