Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JWG1975
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-05 12:25
Joen schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:52:
Ik vond net een serie NFC stickers in een envelop in huis en ben ook eens langs de achterkant van de Nokia 8 gaan schuiven. Nu blijkt dat de enige plek waar mijn telefoon die NFC sticker uit kan lezen precies op de plek van de flitser is.

Eerder zei iemand dat het ter hoogte van de I en de A in het Nokia logo zou zijn, maar daar doet de sticker helemaal niets.

De sticker is overigens zo dun als een papiertje, rond en heeft een diameter van 2,5 cm.

Hopelijk hebben anderen ook iets aan deze informatie. :-)
Hey, dat was ik die dat zei over ter hoogte van de I en A, na proef ondervindelijk met een Samsung TecTile NFC sticker te hebben gespeeld. Maar hierbij het definitieve antwoord. Op het Youtube kanaal JerryRigsEverything is de Nokia 8 uit elkaar gehaald (ala iFixit reperatie mogelijkheden teardowns) en daar zien we het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://jeeweetje.net/wp-content/uploads/2017/11/nokia8-nfc.png

En dat betekent dus dat de NFC reader tussen de A en de flitser zit. :-) #eindediscussie

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waar blijft nou die update? Zelfs HTC heeft er onderhand een. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
JWG1975 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:56:
[...]

Hey, dat was ik die dat zei over ter hoogte van de I en A, na proef ondervindelijk met een Samsung TecTile NFC sticker te hebben gespeeld. Maar hierbij het definitieve antwoord. Op het Youtube kanaal JerryRigsEverything is de Nokia 8 uit elkaar gehaald (ala iFixit reperatie mogelijkheden teardowns) en daar zien we het volgende:

[afbeelding]

En dat betekent dus dat de NFC reader tussen de A en de flitser zit. :-) #eindediscussie
Op die plek zit ongeveer het infraroodlampje voor afstandsbepaling en de fliters. Als hij met "rear sensors" ook NFC bedoeld dan klopt mijn gedachte van "ter hoogte van de flitser" dus wel. Afijn... Als ik voor mij zelf maar weet wat het beste werkt. :P

Ik had het filmpje al wel eens gezien, maar voordat ik uitgebreid aan de slag ging met NFC.

Voor de mensen die het niet zelf kunnen vinden, dit is het fragment in het bewuste filmpje: YouTube: Nokia 8 Teardown - Screen Repair and Battery Replacement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWG1975
  • Laatst online: 08-05 12:25
Joen schreef op donderdag 16 november 2017 @ 23:58:
[...]

Op die plek zit ongeveer het infraroodlampje voor afstandsbepaling en de fliters. Als hij met "rear sensors" ook NFC bedoeld dan klopt mijn gedachte van "ter hoogte van de flitser" dus wel. Afijn... Als ik voor mij zelf maar weet wat het beste werkt. :P

Ik had het filmpje al wel eens gezien, maar voordat ik uitgebreid aan de slag ging met NFC.

Voor de mensen die het niet zelf kunnen vinden, dit is het fragment in het bewuste filmpje: YouTube: Nokia 8 Teardown - Screen Repair and Battery Replacement
Je hebt gelijk, het zit hoger dan ik zei (ik ging uit van het onderste gat = flitser, maar dat is het gat van de onderste camera). En ik vermoed dat onder de rear sensors NFC valt, zou niet eens weten welke andere rear sensors in de Nokia 8 zitten. Maar goed ik had ongelijk en jij gelijk. ;)

En voor de snelle doorspoelers op YouTube, vanaf 4:30 in het filmpje zijn de sensoren zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een van de nieuwere gemodde Google Camera apks i.p.v. de default Nokia app op de Nokia 8? Ben met name benieuwd of dit ook een zichtbaar verschil in videokwaliteit oplevert...en welke van de vele daar aangeboden versies aan te raden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:16
Meer mensen hier die getwijfeld hebben of aan het twijfelen zijn tussen de Nokia 8 en OnePlus 5t? Persoonlijk vind ik de 5t mooier, maar de camera is niet geweldig. Prijzen en specs zijn nagenoeg hetzelfde. Wat waren jullie overwegingen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

iENO schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:32:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een van de nieuwere gemodde Google Camera apks i.p.v. de default Nokia app op de Nokia 8? Ben met name benieuwd of dit ook een zichtbaar verschil in videokwaliteit oplevert...en welke van de vele daar aangeboden versies aan te raden is :)
Na het testen van meerdere apks, vind ikzelf MGCB_7.0H_C2API_v.4.0_AllinOne_Full_Manual.apk een van de beste.. Video kwaliteit gebruik ik echter de stock Nokia8 camera, aangezien deze dan dat Ozo sound gebruikt..
Bothie en bokeh moet je ook weer met de stock camera doen...
Oftewel, snelle shots doe ik met stock, fotografie doe ik met Google camera.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:45:
[...]

Na het testen van meerdere apks, vind ikzelf MGCB_7.0H_C2API_v.4.0_AllinOne_Full_Manual.apk een van de beste.. Video kwaliteit gebruik ik echter de stock Nokia8 camera, aangezien deze dan dat Ozo sound gebruikt..
Bothie en bokeh moet je ook weer met de stock camera doen...
Oftewel, snelle shots doe ik met stock, fotografie doe ik met Google camera.. :)
Thanks, zal die d'r ook eens opgooien!

Over OZO, ik had gisteren toevallig contact via de Nokia support app (werkte overigens wel prettig, die chat is ook 24/7 bemand). De chatmedewerker gaf toen aan dat 'spatial audio' by default gebruikt werd, ook als ik een third party app zou gebruiken. De vraag of er dan ook daadwerkelijk gebruik wordt gemaakt van OZO/alle 3 de mics werd een beetje ontweken...dus dat zal dan denk ik idd alleen in de default camera app werken.

Probleem wat ik met de stock camera app heb, is dat de audio in het hogere bereik gelimiteerd lijkt te worden. Frequenties boven de 17 kHz worden niet meegenomen (Audacity > Analyze > Plot Spectrum van een Nokia 8 video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcokuup
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 21:57
Joepv schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:30:
[...]

Ja ik heb dat werkend in mijn Opel Astra 2017. Let op dat Android Auto officieel nog niet in Nederland is, dus je moet een APK zoeken om deze te installeren. Daarna werkt het feilloos. 1000x beter als Apple Carplay.
Kun je mij vertellen welk APK bestand (arm/arm64/x86/x86_64) je gebruikt hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Aangezien het topic al aardig groot is geworden en 37 pagina's aan reacties doornemen nogal tijdrovend is doe ik het maar even op deze manier... maar misschien is het al eens aan bod gekomen en dan krijg ik graag een verwijzing.

Ik heb een klacht over mijn Nokia 8 en misschien dat iemand de klacht herkend...

Het gaat om het accuverbruik; in de eerste paar weken ging het prima, maar ik heb nu sinds een week of twee dat na 70% het verbruik ineens nogal toeneemt en ik binnen een aantal uren op 40% zit terwijl het toestel alleen maar op mijn bureau ligt of in de broekzak zit

Ik doe een hele dag met de telefoon met die eerste 30%, maar daarna gaat het ineens snel en haal ik het maar net of net niet tot het einde van de tweede dag zonder het toestel veel te gebruiken... en zoals ik al aangaf ging dit in de eerste weken niet zo, toen kon ik met gemak twee dagen met het toestel doen en zelfs een flink gedeelte van de derde dag als ik het toestel rond de 20~25% aan de lader hang.

Het is ook te zien aan de grafiek bij 'accu' in instelling... tot 70% daalt het lijntje gestaag maar gaat daarna ineens meer dan 2x zo hard naar beneden zonder dat ik er andere dingen mee doe dan normaal. Ook is er niet veel te zien aan het verbruik per app...

Wat mij wel is opgevallen dat het toestel soms best warm aanvoelt als ik het uit mijn zak haal alsof het scherm de hele tijd heeft aangestaan, maar dan zou dat zichtbaar moeten zijn bij het verbruik en dat is het niet.

Ik krijg het gevoel dat mijn accu misschien niet in orde is... maar misschien dat iemand het herkent? Eventueel een verborgen service oid waarvan bekend is dat het stiekem veel verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-08 11:24
Kan je laten zien welke apps het meeste verbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

Klinkt als een rotte app.
Wat heb je geinstalleerd toen het begon?

Ik haal met gemak 2 dagen, met alles aan, zoals wifi bt en koppeling met mijn zenwatch. 5 acoounts die continu staan te pollen op mail en evenzoveel agenda's.

Daarnaast zou je eens kunnen kijken of het te maken heeft met je telefonie provider en slechte ontvangst, ook dat kan een batterydrain veroorzaken

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:04
Klinkt alsof het door een app komt. Weet niet of je het al gedaan hebt, maar misschien kan je ook eens kijken naar de apps die in de achtergrond blijven draaien? (Instellingen -> Accu -> Beheer van activiteiten op de achtergrond)

Herken mezelf in ieder geval niet in je verhaal, en heb net als @GerkeP van alles continue aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Lincor schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:26:
[...]

Klinkt alsof het door een app komt. Weet niet of je het al gedaan hebt, maar misschien kan je ook eens kijken naar de apps die in de achtergrond blijven draaien? (Instellingen -> Accu -> Beheer van activiteiten op de achtergrond)

Herken mezelf in ieder geval niet in je verhaal, en heb net als @GerkeP van alles continue aanstaan.
Nee, zoals ik al heb aangegeven geeft geen enkele app of service vreemd gedrag aan. Het begint ook pas na een bepaald percentage zonder aanleiding en het toestel wordt ook zonder aanleiding warm. Ook heb ik qua apps geen vreemde dingen erop staan... alles wat er nu op staat heb ik gelijk geïnstalleerd, dus dat het door een nieuw geïnstalleerde app zou komen lijkt mij vrijwel uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Ff een vraag. Welke camera app zou ik het beste kunnen Installeren? De Google camera app 4.2.2 krijg ik niet geïnstalleerd. Heeft iemand nog suggesties voor een andere camera app die gemakkelijk te installeren valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
zuukie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:43:
Ff een vraag. Welke camera app zou ik het beste kunnen Installeren? De Google camera app 4.2.2 krijg ik niet geïnstalleerd. Heeft iemand nog suggesties voor een andere camera app die gemakkelijk te installeren valt?
Open camera is een goede met heel veel opties en geen reclame etc...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 09:21

IkWilbert

Het is mij!

November patch staat klaar!

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
MicGlou schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:55:
[...]

Nee, zoals ik al heb aangegeven geeft geen enkele app of service vreemd gedrag aan. Het begint ook pas na een bepaald percentage zonder aanleiding en het toestel wordt ook zonder aanleiding warm. Ook heb ik qua apps geen vreemde dingen erop staan... alles wat er nu op staat heb ik gelijk geïnstalleerd, dus dat het door een nieuw geïnstalleerde app zou komen lijkt mij vrijwel uitgesloten.
Enige manier om een fout bij een 3th party app uit te sluiten is je telefoon in safe mode opstarten zodra die bij de 30% accu komt (dat is ongeveer waar je problemen ervaart toch?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bathing Aap
Net binnengehaald. Ik had eigenlijk zo langzamerhand de Android 8 upgrade verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Luinwethion schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:37:
[...]

Enige manier om een fout bij een 3th party app uit te sluiten is je telefoon in safe mode opstarten zodra die bij de 30% accu komt (dat is ongeveer waar je problemen ervaart toch?).
Nee, als er ongeveer 30% is verbruikt :) En dan gaat het van 70% tot ongeveer 25~30% ineens heel hard.

Maar ik zal het morgen eens proberen in safe mode...

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 22-11-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Bathing Aap schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:58:
Net binnengehaald. Ik had eigenlijk zo langzamerhand de Android 8 upgrade verwacht...
Inderdaad, duurt onderhand wel lang.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

Gonadan schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:46:
[...]

Inderdaad, duurt onderhand wel lang.
Laten we hopen dat 't komt omdat ze alsnog treble support toe aan het voegen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Treble?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

https://source.android.com/devices/architecture/treble

TLDR: minder afhankelijkheid van vendors als het gaat om OS updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Als Nokia haar tijd heeft genomen om hun fork en drivers voor te bereiden voor treble, dat zou super nieuws zijn... Betekent dat je sowieso veel minder moeten wachten voor nieuwe updates omdat het nieuwe architectuur veel makkelijker is om bij te houden.
MicGlou schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:33:
[...]

Nee, als er ongeveer 30% is verbruikt :) En dan gaat het van 70% tot ongeveer 25~30% ineens heel hard.

Maar ik zal het morgen eens proberen in safe mode...
Moet ik dan ook goed gaan lezen hè 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@iENO
Oh dat verhaal ken ik ja, alleen de naam dus niet. :P

Zou mooi zijn, maar ik ben bang dat ze gewoon traag zijn. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

Gonadan schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:54:
@iENO

Haha, tja die angst deel ik, maar ik laat me graag positief verrassen <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-09 22:05
Gonadan schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:54:
@iENO

Traag, alleen Sony en Google draaien volgens mij officieel Oreo. Nee als Samsung het al zou hebben dan zou ik me pas zorgen maken :+

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
Oneplus wiens update beleid meestal ook niet heel vlot is draait op de 3 en 3T ook oreo. Maar zij supporten dan ook geen Treble. Ik verwacht als Nokia hun updatebeleid wil behouden met minder werk dat ze inderdaad Treble aan het implementeren zijn.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

The-Priest-NL schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:35:
Traag, alleen Sony en Google draaien volgens mij officieel Oreo. Nee als Samsung het al zou hebben dan zou ik me pas zorgen maken :+
M'n oude telefoon heeft het al het maanden, het is dat die een gebarsten scherm heeft. Wellicht ben ik iets verwend. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

MrDucky schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:37:
Oneplus wiens update beleid meestal ook niet heel vlot is draait op de 3 en 3T ook oreo. Maar zij supporten dan ook geen Treble. Ik verwacht als Nokia hun updatebeleid wil behouden met minder werk dat ze inderdaad Treble aan het implementeren zijn.
Klopt, Oreo zal project treble ondersteunen

Hi Jeroom & Naufrago!

Yes, Treble is part of Android Oreo 8.0 and will be included in Nokia 8.

Have a great day!

Anna (Moderator)
bron

• Bathing Aap
IkWilbert schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:21:
[...]

Klopt, Oreo zal project treble ondersteunen

Hi Jeroom & Naufrago!

Yes, Treble is part of Android Oreo 8.0 and will be included in Nokia 8.

Have a great day!

Anna (Moderator)
bron
Beetje huiverig voor dit antwoord. Ze doet vermoeden in haar berichtgeving dat Android 8.0 automatisch Treble betekend.

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

Bathing Aap schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:40:
[...]

Beetje huiverig voor dit antwoord. Ze doet vermoeden in haar berichtgeving dat Android 8.0 automatisch Treble betekend.
Even doorvragen dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:18
Mijn Nokia 8 draait prima, maar toch een vraag. In de Play Store app staat namelijk ook "Android System WebView" tussen, maar hij is niet ingeschakeld.
Deze app is een systeemcomponent van Android en ik dacht dat dit op elke Android staat en ingeschakeld is.
Ik zie hem wel staan, met daarbij de knop "Inschakelen" die ik echter niet kan activeren (aantikken heeft geen resultaat).
Hebben jullie dit ook? Dat WebView er wel op staat, maar niet ingeschakeld is / kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:04
digilb schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:37:
Mijn Nokia 8 draait prima, maar toch een vraag. In de Play Store app staat namelijk ook "Android System WebView" tussen, maar hij is niet ingeschakeld.
Deze app is een systeemcomponent van Android en ik dacht dat dit op elke Android staat en ingeschakeld is.
Ik zie hem wel staan, met daarbij de knop "Inschakelen" die ik echter niet kan activeren (aantikken heeft geen resultaat).
Hebben jullie dit ook? Dat WebView er wel op staat, maar niet ingeschakeld is / kan worden?
Bij mij precies hetzelfde. Na wat googelen:
https://forums.androidcen...tem-webview-disabled.html
Zie reactie van still van 08-31-2016 11:20 AM.
Met bron.

Lijkt dat dit dus overgenomen is door Chrome.

Edit: Geen idee waarom dit dan nog in Play staat. Misschien voor oudere OS versies?

[ Voor 4% gewijzigd door Lincor op 24-11-2017 11:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

O k, here we go
R eviewed your feedback
E verything is polished
O fficial update rolling out today! 

#AndroidOreo #Nokia8 #Oreo #Nokiamobilebetalabs https://t.co/QpZeh9JTu0 https://twitter.com/sarvikas/status/934036816654716929

Update bezig met downloaden! 😀
1518MB groot

[ Voor 10% gewijzigd door IkWilbert op 24-11-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 20:27
IkWilbert schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:37:
O k, here we go
R eviewed your feedback
E verything is polished
O fficial update rolling out today! 

#AndroidOreo #Nokia8 #Oreo #Nokiamobilebetalabs https://t.co/QpZeh9JTu0 https://twitter.com/sarvikas/status/934036816654716929

Update bezig met downloaden! 😀
1518MB groot
Net even gecheckt en bij system: check for updates en is aan het downloaden

Had reeds de Beta update en ben benieuwd of de lag is opgelost na het locken van de Nokia 8 en direct unlocken had ik zo wat stutter lag op Beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Jammer, ik heb ook de beta geinstaleeerd maar nu nog niet de update naar de stable.. hopen op morgen dan maar ?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 07:12

KVanL

Alles is relatief

Bij mij is er ook nog geen update beschikbaar. Is er een beetje een makkelijke manier om de OTA handmatig te pushen of kan ik het beste wachten tot mijn telefoon aan de beurt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
MrDucky schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:55:
Jammer, ik heb ook de beta geinstaleeerd maar nu nog niet de update naar de stable.. hopen op morgen dan maar ?
Ik woon in België en Operator Mobile Vikings

https://imgur.com/a/UrgkG

Waarschijnlijk is niet iedere Operator even snel ...

[ Voor 8% gewijzigd door Rigs op 24-11-2017 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDucky
Ik werk in belgie, zit momenteel in antwerpen maar zojuist nog is gechecked en nu download hij m wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rigs schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:02:
[...]

Ik woon in België en Operator Mobile Vikings

https://imgur.com/a/UrgkG

Waarschijnlijk is niet iedere Operator even snel ...
Zo te zien (nog?) geen wijzigingen aan de camera(app). Ik ben momenteel erg in dubio over de vervanging van mijn Nexus 6P door een Nokia 8 of OnePlus 5T. Ben er nog niet helemaal uit, maar een eventuele update van de Nokia 8 camera (software) zou een mooie hulp zijn om de keuze te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
J0YR1D3R schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:51:
[...]

Zo te zien (nog?) geen wijzigingen aan de camera(app). Ik ben momenteel erg in dubio over de vervanging van mijn Nexus 6P door een Nokia 8 of OnePlus 5T. Ben er nog niet helemaal uit, maar een eventuele update van de Nokia 8 camera (software) zou een mooie hulp zijn om de keuze te maken..
Klopt nog geen wijziging maar deze komt erook aan

zie vorige post (aantal paginas terug) CLB : Camera-app-update komt eraan: https://www.phonearena.co...s-will-be-updated_id99390

Voor video gebruik ik de standaard app en voor foto heb ik een apk genomen van xda

Moet zeggen deze versie draait soepel tov de beta, geen lag meer na unlocken en weer dat vlot gevoel van bij Nougat maar dan nu op Oreo uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Bij mij draait hij tot nu toe ook erg soepel en nu even afwachten of ik de rare BT bug nog heb dat mijn bluetooth random aan gaat na een X tijd.
J0YR1D3R schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:51:
[...]

Alleen al om het feit dat Oneplus de 5T uitbrengt met 7.1 en vervolgens zegt niet Project treble te ondersteunen voor alle huidige toestellen zou ik al niet voor de One plus gaan.
Daarbij komt nog dat de Nokia 8 Confirmed Android P krijgt en vandaag 399 kost bij coolblue.
De camera van de OP 5T wordt ook niet heel denderend gereviewd. Voor mij zou de keuze makkelijk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MrDucky schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:54:
Bij mij draait hij tot nu toe ook erg soepel en nu even afwachten of ik de rare BT bug nog heb dat mijn bluetooth random aan gaat na een X tijd.
Bluetooth staat hier altijd aan, dus dat probleem zal ik in ieder geval niet hebben :P
[...]
Alleen al om het feit dat Oneplus de 5T uitbrengt met 7.1 en vervolgens zegt niet Project treble te ondersteunen voor alle huidige toestellen zou ik al niet voor de One plus gaan.
Daarbij komt nog dat de Nokia 8 Confirmed Android P krijgt en vandaag 399 kost bij coolblue.
De camera van de OP 5T wordt ook niet heel denderend gereviewd. Voor mij zou de keuze makkelijk zijn :P
Ik denk dat Nokia een beter update-track record heeft, helemaal nu vandaag "al" Android 8 wordt uitgerold. Ik ben wat dat betreft nogal verwend met een Nexus 5, 5X en 6P.
Aan de andere kant sta ik niet te juichen bij de foto's gemaakt door de Nokia 8, zeker niet omdat ik mijn toestel toch vaak gebruik voor foto's tegenwoordig. Ook heb ik afgaand op de foto's bij de 5T wel een nieuwe telefoon gevoel, waarbij de Nokia 8 ook uit 2015 had kunnen zijn. Het lijkt een beetje een broertje van de Pixel en Pixel 2, die ik overigens allebei echt veel te duur vind. De 2 XL is daarentegen wel weer een fraai ontwerp, maar daar koop je ongeveer 2,5 Nokia 8 voor...

Misschien vanavond of morgen even kijken bij Mediamarkt naar de Nokia 8, misschien ben ik dan om ;)

[ Voor 7% gewijzigd door J0YR1D3R op 24-11-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
J0YR1D3R schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:02:
[...]

Bluetooth staat hier altijd aan, dus dat probleem zal ik in ieder geval niet hebben :P

[...]

Ik denk dat Nokia een beter update-track record heeft, helemaal nu vandaag "al" Android 8 wordt uitgerold. Ik ben wat dat betreft nogal verwend met een Nexus 5, 5X en 6P.
Aan de andere kant sta ik niet te juichen bij de foto's gemaakt door de Nokia 8, zeker niet omdat ik mijn toestel toch vaak gebruik voor foto's tegenwoordig. Ook heb ik afgaand op de foto's bij de 5T wel een nieuwe telefoon gevoel, waarbij de Nokia 8 ook uit 2015 had kunnen zijn. Het lijkt een beetje een broertje van de Pixel en Pixel 2, die ik overigens allebei echt veel te duur vind. De 2 XL is daarentegen wel weer een fraai ontwerp, maar daar koop je ongeveer 2,5 Nokia 8 voor...

Misschien vanavond of morgen even kijken bij Mediamarkt naar de Nokia 8, misschien ben ik dan om ;)
Eens de Nokia 8 in je handen ben je verkocht _/-\o_

Mijn vorige was ook een Nexus (stock android is het leukst om hebben, naar mijn mening) en ik overweegde ook een One plus maar ja, zie hierboven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 21:55

nXXt

Carpe omnia

Net gecheckt en ook hier staat de update al klaar. Momenteel in de trein, dus ga maar even wachten met downloaden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

Helaas, geen Treble support in de Oreo update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Hoe weet je dat als ik vragen mag?

Zou het wel stom vinden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

MrDucky schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:32:
Hoe weet je dat als ik vragen mag?

Zou het wel stom vinden :(
Heb de update binnen, vanuit een terminal:

code:
1
2
getprop ro.treble.enabled
false

Geeft true terug als 't enabled is...helaas pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
mm ben wel benieuwd wat dat doet op bijvoorbeeld een nexus of op een pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

MrDucky schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:39:
mm ben wel benieuwd wat dat doet op bijvoorbeeld een nexus of op een pixel
Op de pixel zie je dan true, en op de 5x zie je false :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:03

NetAmp

"for indoor use only"

Vreemd... Ik dacht dat HMD dezelfde "update structuur" ging gebruiken als Google's eigen toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Doen ze ook wel, maar dat heeft betrekking op "seamless updates". Twee virtuele partities met Android erop zodat je de één kunt updaten terwijl je de andere gewoon gebruikt. Dat kan sinds Android 7.1, maar alle grote fabrikanten laten het volgens mij links liggen.

Waarom ze Treble niet gebruiken, tja... Ze zullen hun redenen wel hebben. Vooralsnog geeft de snelheid waarmee ze updates uitbrengen zonder Treble geen reden tot klagen, dus who cares :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 19:26
J0YR1D3R schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:02:
[...]

blue friday bij coolblue: Nokia 8 voor € 399,00

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slujje
  • Laatst online: 07-09 10:35
kruila schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:27:
[...]

blue friday bij coolblue: Nokia 8 voor € 399,00
Heb ik net op tijd gezien. Vandaag de nokia 8 nog staan bewonderen bij de MM, wat een pracht telefoon. Net aangeschaft voor 399,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Laatst online: 11-09 19:26
Slujje schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:31:
[...]

Heb ik net op tijd gezien. Vandaag de nokia 8 nog staan bewonderen bij de MM, wat een pracht telefoon. Net aangeschaft voor 399,-
Moet eerlijk zeggen dat ik vanmorgen, toen ik die prijs zag bij Coolblue, behoorlijk getwijfeld heb. Toch niet gekocht omdat ik nog steeds tevreden ben met mijn Lumia 950. Misschien krijg over een paar maanden wel spijt, nou ja jammer dan.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

Slujje schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:31:
[...]

had vanmiddag de 6 besteld van 259 voor 179 toen ik de aanviembij coolbue zag voor die 399 die ook maar besteld doe ik de 6 wel weigeren aan de deur.

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Enig idee hoe ik een adblocker aan chrome toevoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

badluckboy schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:37:
Enig idee hoe ik een adblocker aan chrome toevoeg?
Brave browser gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-calc
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Mazzel, ik sta nog in de wachtrij denk ik. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:27
Hier nu ook aan het downloaden na 50x checken 🤗

Moet ik na de installatie nog een cache wipe doen? Of is dat inmiddels achterhaald?

[ Voor 44% gewijzigd door Udrene op 25-11-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Gonadan schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:41:
Mazzel, ik sta nog in de wachtrij denk ik. :P
Ik ook, nog even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@Udrene
Dat heb ik nog nooit in m'n leven gedaan. Ik ga er gewoon vanuit dat die installer z'n werk goed doet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
En klaar, in iets meer dan 15 min gedownload en geïnstalleerd 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

nice. telefoon net binnen. update naar oreo komt meteen ook binnen nu.

edit: 14:10 installed en reset nu spelen vanaf s5 met android zes wel leuk. ga wel moeten wennen aan feit dat recente apps nu rechts staat ipv links

[ Voor 52% gewijzigd door Eentje op 25-11-2017 14:15 ]

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 22:33
Bij de mijne geeft ie nog geen update aan. Wachten wachten wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Toch mooi eigenlijk. Verversen voor het vaderland, als je hem dan eindelijk hebt dan kan je de telefoon niet gebruiken. Is hij eindelijk klaar dan doe je weer exact hetzelfde als voorheen met je telefoon. Wat boeit zo'n dag wachten dan eigenlijk? _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 25-11-2017 14:53 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
Gonadan schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:53:
Toch mooi eigenlijk. Verversen voor het vaderland, als je hem dan eindelijk hebt dan kan je de telefoon niet gebruiken. Is hij eindelijk klaar dan doe je weer exact hetzelfde als voorheen met je telefoon. Wat boeit zo'n dag wachten dan eigenlijk? _O-
Raar volk die Tweakers 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:41
En wat is nou het grote verschil?

Buiten wat kleine (menu)layout aanpassingen heb ik nog niet veel kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 11-09 17:19
Tim2010 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:40:
Bij de mijne geeft ie nog geen update aan. Wachten wachten wachten...
Ik heb gisteren de update binnengekregen.
Opeens de melding dat de Nokia herstart moest worden vanwege een systeem update,
Dat was voor mij een verrassing.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secretaris
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-09 21:21
Voor wie zich (net als ik) een beetje zorgen maakt over de camera. Er gaan geruchten dat dit met de Google camera apk significant verbetert, maar geruchten winnen het niet van een plaatjes!

Zie deze website voor een hele duidelijke vergelijking. Ja, het is in het Chinees, maar de foto's spreken voor zich.

http://www.vtechgraphy.co...up-low-light-performance/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Net Android 8 binnen... nog nooit zo'n snelle upgrade op een toestel meegemaakt! Was echt in enkele minuten alweer gereed voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:53
MrDucky schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:10:
Iemand trouwens enig idee of de Nokia 8 ook ondersteuning heeft voor Apt-X? Aangezien de snapdragon 835 soc dit wel zou ondersteunen maar ik het nergens terug kan vinden op de site van Nokia of GSM arena.
Iemand met een Apt-X Headphone die dit kan testen :)?
Ik ben hier ook erg benieuwd naar, het feit dat de Nokia 8 ook niet op de AptX site staat doet me het ergste vrezen... Daar staat alleen de Nokia 630 (!!), en nee, onder HMD staat ook niks. :)
Iemand die zou willen uittesten hoe het zit met AptX support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

musicfreak schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:02:
[...]

Ik ben hier ook erg benieuwd naar, het feit dat de Nokia 8 ook niet op de AptX site staat doet me het ergste vrezen... Daar staat alleen de Nokia 630 (!!), en nee, onder HMD staat ook niks. :)
Iemand die zou willen uittesten hoe het zit met AptX support?
Als ik bij de beschikbare Bluetooth Audio Codecs kijk op mijn Nokia 8, staan aptX en aptX HD er (gewoon) bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:53
iENO schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:13:
[...]
Als ik bij de beschikbare Bluetooth Audio Codecs kijk op mijn Nokia 8, staan aptX en aptX HD er (gewoon) bij.
Top! Waar kan je dat zien? Op je telefoon zelf, zo ja waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

musicfreak schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:14:
[...]

Top! Waar kan je dat zien? Op je telefoon zelf, zo ja waar?
System > Developer options (uiteraard eerst enablen mocht je dat nog niet gedaan hebben) > Bluetooth Audio Codec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Is er een mogelijkheid die update te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07 17:12
remcokuup schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:16:
[...]

Kun je mij vertellen welk APK bestand (arm/arm64/x86/x86_64) je gebruikt hebt ?
Ik weet niet of ik hier mag linken naar het bestand dus ik geef je de naam van wat ik heb gevonden en welke werkt: google.android.projection.gearhead_2.7.573954-release-27573954_minAPI21(arm64-v8a)(nodpi)_apkmirror.com.apk

arm64 qua architectuur iig.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:32
Heb net 'My first Android' besteld. :)

Kan m'n 64Gb kaartje moeiteloos overgezet worden en/of zit er echt meerwaarde aan het koppelen van intern&extern geheugen?
(En dus kaartje formatteren en daarna weer een klap muziek c/p'en).
Overige must-read/do tips voor een -nog ff- Lumia kluizenaar?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Ik ben me aan het inlezen over de Nokia 8, en eigenlijk ook (weer eens) in Android aan het verdiepen. Heb sinds de eerste Nokia Lumia 800 alleen maar met Windows Phone/mobile gewerkt, en dat is me altijd goed bevallen. Nogsteeds eigenlijk (huidige telefoon is een Microsoft Lumia 950XL, met alle andere Lumia Flagships en Budget toestellen er tussen door) maar de app-gap begint nu wel een probleempje te worden, en de 950XL valt regelmatig uit. Dus richt me nu dan toch maar op Android. Heb vanavond de Nokia 8 gekocht (399 Euro is een mooie prijs)

Ik wil de overgang zo gemakkelijk mogelijk maken. Ik ken Android wel een beetje van vroeger en van de toestellen van mijn kinderen (WileyFox Swift 2), maar daar is ook alles mee gezegd. Het meest bezorgd ben ik over de office apps als outlook mail, agenda en vooral het gebruik van OneDrive.
Nu schijnt het dat er een Microsoft app/schil (?) bestaat die dergelijke apps goed installeert in Windows. Weet iemand welke dit is? Werkt OneDrive dan ook native? Kan ik dit dusdanig installeren dat OneDrive ook echt native werkt, fotos auto-synched in de cloud?

[ Voor 3% gewijzigd door LessRam op 26-11-2017 00:44 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 11-09 17:19
bacardifrans schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:48:
Is er een mogelijkheid die update te forceren?
https://www.droidapp.nl/n...-android-8-0-oreo-update/
De update naar Android 8.0 Oreo brengt een hoop nieuwe functies. De update heeft een grootte van circa 1,5GB dus we raden aan deze te downloaden via een WiFi-verbinding. Nokia benadrukt dat de update weliswaar vanaf nu uitgerold wordt, maar dat deze gefaseerd wordt uitgerold over twee dagen. In sommige gevallen zou het kunnen zijn dat de update volgende week verschijnt, dit komt door bepaalde operators die de software nog afstemmen.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
Ik heb me geregistreerd voor betalabs ben benieuwd tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:40
Ik zit op het moment heel erg te twijfelen tussen de Samsung S8 die voor 500 euro in duitsland te koop is. en de Nokia 8 welke voor 100 euro minder te koop is. De pluspunten van de Nokia is de bloatvrije android. Ik lees echter verschillende ervaringen over de camera. De kwaliteit van de foto's en hoe lang het duurt voordat er daadwerkelijk foto's gemaakt zijn. Werkt jullie camera goed en vlot?

Verder ziet de Samsung S8 er net iets mooier uit, maar ik zet vraagtekens bij de robuustheid van zo'n edge scherm. Denk dat ik toch liever een wat steviger foon heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie mijn review hier op Tweakers of de vele andere, ik vind 't wel prima.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
iENO schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:15:
[...]

System > Developer options (uiteraard eerst enablen mocht je dat nog niet gedaan hebben) > Bluetooth Audio Codec
Ik zie hem niet staan. Misschien dat ik er over heen kijk. In welke categorie bij de Developer Options staat ie en tussen welke items?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

LessRam schreef op zondag 26 november 2017 @ 00:42:
Nu schijnt het dat er een Microsoft app/schil (?) bestaat die dergelijke apps goed installeert in Windows. Weet iemand welke dit is? Werkt OneDrive dan ook native? Kan ik dit dusdanig installeren dat OneDrive ook echt native werkt, fotos auto-synched in de cloud?
Office en Onedrive werkrn prima.
Die schil weet ik niet, maar lees bv het moto G5 plus topic eens door, afg tijd zijn veel wp gebruikers overgestapt naar dat android toestel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digilb
LessRam schreef op zondag 26 november 2017 @ 00:42:
Bedoel je de launcher van Microsoft?
nieuws: Arrow Launcher voor Android heet voortaan Microsoft Launcher

Hier vind je alle Microsoft apps voor Android bij elkaar:
https://play.google.com/s...ev?id=6720847872553662727

En dit is de Microsoft App Manager:
Google Play: Microsoft Apps

[ Voor 18% gewijzigd door digilb op 26-11-2017 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
michaeltb schreef op zondag 26 november 2017 @ 01:40:
Ik zit op het moment heel erg te twijfelen tussen de Samsung S8 die voor 500 euro in duitsland te koop is. en de Nokia 8 welke voor 100 euro minder te koop is. De pluspunten van de Nokia is de bloatvrije android. Ik lees echter verschillende ervaringen over de camera. De kwaliteit van de foto's en hoe lang het duurt voordat er daadwerkelijk foto's gemaakt zijn. Werkt jullie camera goed en vlot?

Verder ziet de Samsung S8 er net iets mooier uit, maar ik zet vraagtekens bij de robuustheid van zo'n edge scherm. Denk dat ik toch liever een wat steviger foon heb.
Ik heb ongeveer een maand de S8 gebruikt en ben overgestapt naar de Nokia 8. Deze gebruik ik nu bijna 2 maanden. Mijn ervaringen zijn: De Nokia is sneller in gebruik met een langere accuduur. Geen bloatware en geen edge scherm waarbij je met het vast pakken regelmatig apps opent. Of je moet de S8 in een bumpercase wegstoppen, maar dat is weer zonde van het edge design. Ja, de Nokia is wat lomper en zwaarder maar dat vind ik niet erg, ik gebruik hem zwaar zakelijk en heb nooit freezes o.i.d. De camera van de Nokia vind ik nog steeds een minpunt, zit met smart te wachten op een update. Stilstaande objecten gaat nog wel maar bewegende dingen/mensen krijg je er niet goed op. Gisteren met de kinderen naar Sinterklaas geweest en we hebben foto's gemaakt met de S6 van mijn vrouw omdat de foto's (binnen) dan wel lukken. De S8 was hetzelfde verhaal, die stelt sneller scherp en maakt sneller een foto en deze lukken dan ook bijna altijd. Maar voor de rest heb ik liever de Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

Joen schreef op zondag 26 november 2017 @ 01:44:
[...]

Ik zie hem niet staan. Misschien dat ik er over heen kijk. In welke categorie bij de Developer Options staat ie en tussen welke items?
Categorie networking. Je kunt ook gewoon zoeken op "Bluetooth Audio Codec" vanuit het settings menu. Ohja, en je moet natuurlijk wel Oreo draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
iENO schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:04:
[...]

Categorie networking. Je kunt ook gewoon zoeken op "Bluetooth Audio Codec" vanuit het settings menu. Ohja, en je moet natuurlijk wel Oreo draaien :)
Oh Oreo? Die is ie nu net aan het installeren. :)

Update:
Gevonden. Het is eerder een lijstje van protocollen dan dat er mee word aangegeven wat de telefoon kan. Althans, zo krijg ik de indruk.

[ Voor 19% gewijzigd door Joen op 26-11-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Ik heb sinds gistermiddag de 8 in huis ter vervanging van mijn Oneplus One die na ruim 3 jaar toch echt eens vervangen moest worden. Niet dat deze stuk was maar ik kon de 8 niet voorbij laten gaan. Met de korting van vrijdag plus een belastingregeling op het werk kost de telefoon me netto 240 euro. Je kunt voor dat geld geen betere telefoon krijgen op dit moment.

Gelijk de update geïnstalleerd bij binnenkomst en ik ben zeer tevreden. Ik had ook zomaar alles overgezet. Alleen het en der nog even opnieuw inloggen en klaar.

Ik ben nog wel veel aan het uitzoeken, voorlopig camera gebied en of ik de Nokia app moet blijven gebruiken of een andere maar dat is puzzelen. Verder is deze telefoon dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 22:33
De Pixel Camera app die ik op mijn Nokia 8 had gezet doet het na de Oreo update niet meer. Weet iemand of er een nieuwe versie beschikbaar is van de app zodat je hem nu ook op Oreo toestellen kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
hier hoe dan ook geen update die binnen loopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

Tim2010 schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:15:
De Pixel Camera app die ik op mijn Nokia 8 had gezet doet het na de Oreo update niet meer. Weet iemand of er een nieuwe versie beschikbaar is van de app zodat je hem nu ook op Oreo toestellen kan installeren?
Hier staan er een heleboel, wordt ook goed bijgehouden.

Heb zelf Arnova's 5.1.016_v1.3 geïnstalleerd staan momenteel, werkt redelijk onder Oreo m.u.v. de flash...die gaat helaas niet op t juiste moment af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
Nog steeds geen Oreo's voor mij :-(
Weet iemand hoe je dit kan forceren? Ik heb me vandaag aangemeld voor Beta Labs, maar daar staat alleen dat er nu geen Beta beschikbaar is en dat je de meest recente versie OTA kunt ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
digilb schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:19:
Weet iemand hoe je dit kan forceren? Ik heb me vandaag aangemeld voor Beta Labs, maar daar staat alleen dat er nu geen Beta beschikbaar is en dat je de meest recente versie OTA kunt ophalen.
uiterlijk morgen of overmorgen is hij voor je beschikbaar. Ik heb zelf wel steeds 10x zoeken op updates geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:32
digilb schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:19:
Weet iemand hoe je dit kan forceren?
Aantal keer verbinding met wifi opnieuw opzetten?
Heb m gisteren besteld, vanmiddag geleverd en een uurtje geleden Oreo geïnstalleerd.
Is de jouwe operator-branded?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
Nee, SIM-lock vrij via mijn werk besteld. Collega van mij kreeg vrijdagmiddag Oreo binnen. Maar hij had ook met het Beta Labs programma meegedaan. Geduld...
Ik kom van een Moto X Play vandaan die in januari Nougat zou krijgen, wat uiteindelijk pas twee weken geleden binnenkwam. Dus ik ben wel gewend om te wachten & te refreshen :)
Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie