Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamry
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-06-2024
Vandaag foto's gemaakt van de Sinterklaas avond met natuurlijk de beweeglijke kindertjes. Teleurstellend....
Afkomstig van de lumia 950 is en blijft dit zo'n gemis. Maar voor de rest een vooruitgang die absoluut niet teleurstellend is.
Beetje wennen is wel dat Google zoveel invloed heeft op android, of andersom. Je komt je telefoon-internet gedrag zo vaak tegen en dan nog maar te zwijgen over al die advertenties in alle apps. Maar goed, er is daarom wel keuze in overvloed in apps wat in wp10 dan weer erg tegen viel.
Na jarenlange vertrouwen in Nokia hoop ik dat die camera app ook wel goed komt. Zojuist deze camera app ; Arnova's 5.1.016_v1.3 geïnstalleerd en al een vooruitgang geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slujje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09 10:35
Ik heb de mijn gisteravond ontvangen en vrijwel meteen viel me op dat er een iets donkere vlek zit in de linkeronderhoek van het scherm. Het is vooral te zien bij een lage scherm intensiteit. Het lijkt erop dat de achtergrond verlichting niet helemaal homogeen is.

Ik heb even gezocht, maar kan geen meldingen vinden op internet. Iemand eerder gehoord dat dit een probleem is bij de nokia 8? Twijfel een beetje wat ik moet doen. Het is niet heel erg, maar stoort me wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:08
Gistermiddag hier Oreo binnengedruppeld. De wijzigingen tov Nougat vind ik maar minimaal, maar dat vond ik ook al toen de Nexus 5X er naar over ging afgelopen september. Zal waarschijnlijk meer onder-de-motorkap-werk zijn. Enige voordeel wel is de nachtstand die je nu kunt instellen.
Ben alleen wel de skin kwijt waarbij je wel op de icoontjes kon zien hoeveel mail en berichten je had. Dat is nu weer weg :(

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefke
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-09-2019
Heb dit weekend een Nokia 8 gekocht (gebruikt gemaakt van de black Friday korting op Coolblue).
Ik kom van een Lumia 735. Al mijn contacten en mijn agenda zitten in mijn hotmail account.

Als ik in mijn android deze hotmail account toevoeg krijg ik enkel de optie om mijn e-mails te syncen en geen optie om mijn contacten of kalender te syncen.

Als ik de outlook app van Microsoft gebruik kan ik wel mijn contacten syncen, maar ik zie niet alles in mijn agenda: blijkbaar staat er een deel in mijn hotmail agenda terwijl alles wat ik op mijn Lumia in mijn agenda heb aangemaakt in mijn microsoft account zit.

Als ik gewoon in een browser naar outlook.com ga en daar aanlog met mijn hotmail krijg ik ook enkel de agenda van mijn hotmail te zien en kan ik op geen enkele manier zien wat er in de agenda van mijn Lumia zit.

Hoe los ik dit op? Hoe zorg ik ervoor dat al mijn contacten in mijn nieuwe telefoon komen te staan zonder dat ik ze moet overzetten naar een google account? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn volledige agenda zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 17:19
Slujje schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:04:
Ik heb de mijn gisteravond ontvangen en vrijwel meteen viel me op dat er een iets donkere vlek zit in de linkeronderhoek van het scherm. Het is vooral te zien bij een lage scherm intensiteit. Het lijkt erop dat de achtergrond verlichting niet helemaal homogeen is.

Ik heb even gezocht, maar kan geen meldingen vinden op internet. Iemand eerder gehoord dat dit een probleem is bij de nokia 8? Twijfel een beetje wat ik moet doen. Het is niet heel erg, maar stoort me wel een beetje.
Retour sturen naar de shop.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:18
Het Outlook / Gmail issue kun je denk ik het beste als volgt oplossen: ga naar https://contacts.google.com/ en klik dan op "Meer" in de linkerkolom --> Importeren --> Outlook.com.
Voor je agenda weet ik het zo snel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Kefke schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:24:
Heb dit weekend een Nokia 8 gekocht (gebruikt gemaakt van de black Friday korting op Coolblue).
Ik kom van een Lumia 735. Al mijn contacten en mijn agenda zitten in mijn hotmail account.

Als ik in mijn android deze hotmail account toevoeg krijg ik enkel de optie om mijn e-mails te syncen en geen optie om mijn contacten of kalender te syncen.

Als ik de outlook app van Microsoft gebruik kan ik wel mijn contacten syncen, maar ik zie niet alles in mijn agenda: blijkbaar staat er een deel in mijn hotmail agenda terwijl alles wat ik op mijn Lumia in mijn agenda heb aangemaakt in mijn microsoft account zit.

Als ik gewoon in een browser naar outlook.com ga en daar aanlog met mijn hotmail krijg ik ook enkel de agenda van mijn hotmail te zien en kan ik op geen enkele manier zien wat er in de agenda van mijn Lumia zit.

Hoe los ik dit op? Hoe zorg ik ervoor dat al mijn contacten in mijn nieuwe telefoon komen te staan zonder dat ik ze moet overzetten naar een google account? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn volledige agenda zie?
Simkaart in de Lumia 735 plaatsen en de contacten naar de simkaart kopiëren.
Daarna de simkaart in de Nokia plaatsen.

Wat tips https://www.telefoonabonn...naar-een-nieuwe-telefoon/

[ Voor 5% gewijzigd door Xfile op 27-11-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Laatst online: 10:56

NetAmp

"for indoor use only"

[...]
... blijkbaar staat er een deel in mijn hotmail agenda terwijl alles wat ik op mijn Lumia in mijn agenda heb aangemaakt in mijn microsoft account zit.
[...]
Daar liep ik ook tegenaan! Terwijl ik op dit moment nog een Lumia 830 in gebruik heb. Bij mij is in m'n Windows 10 Mobile agenda zowel een Outlook.com account (vergelijkbaar met jouw Hotmail dus) als een Microsoft account.

Misschien wordt dit reeds in een algemene (Android) forum-thread besproken... voordat we heel erg off-topic gaan? ;)

@Xfile Contacten naar/via de simkaart kopiëren zal toch - hopelijk - niet meer nodig zijn in 2017 ? 8)7

Ik ga er zelf ook last mee krijgen bij m'n overstap naar een Nokia 6 :(

[ Voor 4% gewijzigd door NetAmp op 27-11-2017 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
NetAmp schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:40:
[...]

@Xfile Contacten naar/via de simkaart kopiëren zal toch - hopelijk - niet meer nodig zijn in 2017 ? 8)7
Als het een oplossing voor een probleem is, waarom niet ......

Ik zelf heb de contacten van de ene telefoon naar de andere telefoon overgezet via NFC.
Geen idee of dat anno 2017 is.

[ Voor 17% gewijzigd door Xfile op 27-11-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Xfile schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:42:
[...]
Als het een oplossing voor een probleem is, waarom niet ......
Dat is zo :) alleen dacht ik dat er mogelijk gegevens(velden) verloren kunnen gaan vanwege het beperkte bestandsformaat (want beperkte geheugenruimte) op zo'n simkaart.

@Kefke Intussen vond ik, wat betreft de agenda, dit stappenplan op de Office support website: Een Outlook agenda exporteren naar Google Agenda.

Lijkt er wel op dat daar Outlook (desktop) voor nodig is. Ik zie in de web-variant dan ook niet zo gauw een Export mogelijkheid :S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34

Als al je contacten en agenda items op Hotmail staan kun je die gewoon inschakelen in Android nadat je bijvoorbeeld handmatig of via de Outlook app je Hotmail-account hebt toegevoegd aan Android.

In de contacten app kun je naar het hamburgermenu gaan en bovenaan kiezen van welk account je de contacten wilt zien. In jouw geval dan dus Hotmail.
Via Instellingen in de Contacten app kun je dan nog kiezen aan welk account nieuwe contacten standaard moeten worden toegevoegd.

In de Agenda app kun je rechtreeks via het hamburgermenu aanvinken welke agenda's je wel en niet wilt zien. In jouw geval vink je dan alle agenda's uit behalve die van Hotmail.
Wanneer je een nieuw agenda-item aanmaakt kun je bovenaan kiezen in welke agenda je het agenda-item wilt toevoegen. Ik zelf gebruik de app Digical ipv de standaard Google Agenda app. Digical vind ik wat overzichtelijker en uitgebreider.

Edit 1:
Voor wie zijn contacten liever helemaal niet in de cloud wil hebben kun je de app MyLocalAccount gebruiken.
Ik gebruik dit icm de app MyPhoneExplorer om zowel mijn contacten als agenda via WiFi te synchroniseren met Outlook op mijn laptop.
In de app van MyPhoneExplorer kun je ook een losse lokale agenda aanmaken ipv een via de cloud gesynchroniseerde agenda. In Digical heb ik dan ook alleen die lokale agenda geselecteerd staan om weer te geven.

[ Voor 15% gewijzigd door Joen op 27-11-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 23:41
Op je Lumia de contacten exporteren naar een vcf bestand en importeren op je Nokia.

Of als je het aan de praat kunt krijgen via NFC 'over beamen'.

[ Voor 28% gewijzigd door Frappuccino op 27-11-2017 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:13
Dankzij de 200 euro korting van Coolblue dit toestel ook voor 399 opgepikt. Wel ontzettend wennen na alleen maar HTC's te hebben gehad (sinds de Desire).
Door de metalen behuizing direct verkocht en nieuwe processor dan de G6.

Voor die 400 euro echt een fantastisch toestel. Bij opstarten toestel direct Oreo aangeboden gekregen.

Mijn vrouw vind de vingerafdrukscanner wat minder fijn. Omdat ze nu niet meer mijn vrienden-whatsapp zomaar kan lezen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 22:33
iENO schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:16:
[...]

Hier staan er een heleboel, wordt ook goed bijgehouden.

Heb zelf Arnova's 5.1.016_v1.3 geïnstalleerd staan momenteel, werkt redelijk onder Oreo m.u.v. de flash...die gaat helaas niet op t juiste moment af.
Op welke settings heb jij hem staan want ik krijg hem maar niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Tim2010 schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:54:
[...]

Op welke settings heb jij hem staan want ik krijg hem maar niet stabiel.
Config: Nexus 6 Auto, Model: Pixel 2XL, HDR: Super High. Resolution op 13MP voor front en back, en HDR+ control aangetoggled onder advanced.

Zoals gezegd, flash doet het niet (goed), maar verder doet 'ie 't met die settings wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefke
Na wat zoeken ben ik erachter gekomen dat ik mijn hotmail account als exchange account: manual kiezen en dan als server m.hotmail.com kiezen, en nu krijg ik wel een optie om contacten, agenda en mail te syncen. De weininge afspraken die ik op mijn Lumia heb aangemaakt zie in niet, maar heb die gewoon online in hotmail aangemaakt en dan zie ik ze wel.

Iets anders: er staat blijkbaar ook een soort van glance op deze Nokia 8: verbruikt dat niet veel (is toch een LCD scherm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:48

Quad

Doof

Morgen komt de Nokia 8 ook bij mij binnen. Ik had een Huawei p10 op het oog, maar de Nokia 8 was afgelopen weekend een mooie koop bij Coolblue, en hij doet niet onder voor de Huawei P10, behalve op camera gebied dan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:40
Die van mij is ook aangekomen thuis. Een blauwe. Helaas zit ik in Amerika en kan ik pas over 2 weken met de telefoon spelen. Voordeel is dat tegen die tijd de camera via software is gefixed haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Na een Nokia N8, 800, 1020, 950, Samsung S6 Edge, nu toch weer voor een Nokia gegaan. Dit weekend ook maar gebruik gemaakt van de mooie aanbieding. Was eigenlijk op zoek naar een dual sim (Mate 9, Honor 9, Xiaomi Mi6), maar kon deze niet laten liggen.

Eerste indruk is dat die lekker in de hand ligt en dunner is dan ik had verwacht. Bouwkwaliteit uiteraard top. Ben benieuwd naar stock Android. Camera nog niet getest, maar ik hoop dat er binnenkort een update komt vanuit Nokia zelf waarbij er meer uit de lens gehaald wordt dan nu het geval is. Camera vind ik toch wel een zeer belangrijk item bij een telefoon dus hopelijk laat Nokia mij (op de lange termijn) niet in de steek.

In de tussentijd ga ik het proberen met de Google Camera app waarbij de verschillen toch aanwezig zijn als ik de vergelijkende foto's mag geloven, met name bij low light. Nu de meest ideale instellingen zien te vinden.

Heb ik het goed begrepen dat de Google Camera app vooral een verbetering laat zien op het gebied van foto's en dat je voor video's het beste de Nokia stock app kan gebruiken? En zit daar nog verschil in op het gebied van geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:04
Ik weet niet helemaal of mijn vraag hier thuis hoort maar dit leek mij de meest logische plaats aangezien mijn vraag over het gebruik van een Nokia 8 gaat.

Op dit moment gebruik ik nog een Lumia950XL maar deze begint aan het einde te komen. Kijkend naar de mogelijke telefoons komt de Nokia 8 op dit moment als beste uit de bus. Dit is mede gebaseerd op de ervaringen in dit forum.

Wat ik mij afvraag, in hoeverre is het mogelijk om de Nokia 8 aan te passen, zoals de Samsung S8 in deze blog is aangepast: https://www.windowscentra...fted-my-samsung-galaxy-s8

Ik heb met de telefoon staan spelen bij de Mediamarkt kan kon er niet achter komen omdat je niet kunt inloggen bij de appstore, althans ik heb het niet gedaan omdat ik niet 1-2-3 weet hoe je weer moet uitloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag heb ik een Nokia 8. En nadat ik het WiFi netwerk had aangemeld en meteen Oreo in de aanbieding. Installatie verder goed gegaan.

Echter mis ik twee functies. Terwijl het in de instellingen verder allemaal wel goed staat/staat ingeschakeld.

1.Notification Dots. Er verschijnt bij mij helemaal niets. Geen dots. Geen cijfers.
2.Picture-in-Picture. Op het moment dat ik de 'Home'-knop klik, verschijnt er geen kleiner schermpje met de video bv die ik aan het kijken was.

Iemand een idee hoe dit kan? En vooral hoe het kan worden verholpen. Want dat waren nou precies die punten die ik zo gaaf vind van Oreo.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb nu voor de eerste keer meegemaakt dat de telefoon langere tijd helemaal niet reageerde. Dit was bij het afspelen van een filmpje op een internetpagina in Firefox Beta. Ik stond ook bijna op het punt hier wat aan te doen. Normaal doe ik er iets aan door de accu er uit te halen (kan bij de Nokia 8 niet) of de Power-knop lang ingedrukt te houden.
Dit laatste werkte dus niet: met het lang ingedrukt houden van de Power-knop gebeurde er niets. Gelukkig begon de telefoon op een gegeven moment toch weer te reageren en kon ik hem daarna toch nog via de normale weg opnieuw opstarten.
Heeft iemand enig idee hoe je de Nokia 8 wèl geforceerd uit kunt schakelen?

Edit 1:
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:11:
Sinds vandaag heb ik een Nokia 8. En nadat ik het WiFi netwerk had aangemeld en meteen Oreo in de aanbieding. Installatie verder goed gegaan.

Echter mis ik twee functies. Terwijl het in de instellingen verder allemaal wel goed staat/staat ingeschakeld.

1.Notification Dots. Er verschijnt bij mij helemaal niets. Geen dots. Geen cijfers.
2.Picture-in-Picture. Op het moment dat ik de 'Home'-knop klik, verschijnt er geen kleiner schermpje met de video bv die ik aan het kijken was.

Iemand een idee hoe dit kan? En vooral hoe het kan worden verholpen. Want dat waren nou precies die punten die ik zo gaaf vind van Oreo.

Alvast bedankt!
De notification dots verschijnen alleen als er een notification voor de betreffende app in je notificatiebalk verschijnt. Als je het mij vraagt redelijk nutteloos. Die rode badges met tellers er in van de Pixel launcher op Android Nougat was veel nuttiger.

Voor picture-in-picture moeten de ontwikkelaars geloof ik ook ondersteuning inbouwen in hun apps. Ik heb begrepen dat Youtube die ondersteuninv wel heeft, maar dat je er wwl een Youtube Red abonnement voor moet hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Joen op 27-11-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xirion
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 01:36
Heeft iemand enig idee hoe je de Nokia 8 wèl geforceerd uit kunt schakelen?
Ik heb tijdens de beta 1 keer een vastloper gehad en als ik me goed herinner werkte de combinatie power + volume down voor geforceerde poweroff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
xirion schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:24:
[...]

Ik heb tijdens de beta 1 keer een vastloper gehad en als ik me goed herinner werkte de combinatie power + volume down voor geforceerde poweroff.
Dan zal ik dat eens proberen mocht het weer gebeuren. :)
Het leek mij meer een combinatie om in een bootmenu te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xirion
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 01:36
Het leek mij meer een combinatie om in een bootmenu te komen.
Bij sommige merken (Samsung bijv) is de combi power + volume up/down idd een toetscombinatie die je in een bootmenu brengt, maar dit is als je je telefoon aanzet.
(Dit is me bij de Nokia 8 overigens niet gelukt. Recovery is wel te bereiken via adb. Verder niet mee getest)

Tijdens de vastloper die ik had lukte uitzetten iig door een tijdje de power + volume knop vast te houden. Of het volume up of down was weet ik niet meer 100% zeker, maar dacht down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

net voor het eerst de telefoon aan de lader gelegd. het viel mij op dat er op het lockscreen in beeld komt charging en dan een paar keer wisselt naar fast charging, slow charging en dan weer charging en daar op blijft staan hoort dit zo? omdat de accu binnen half uur wel van 15 naar 51 procent is gegaan, lijkt mij dit wel fast charging, inmiddels staat er volledig opgeladen over.

[ Voor 22% gewijzigd door Eentje op 28-11-2017 00:52 ]

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozmanguday
  • Laatst online: 06-09 05:42
Ik neig naar dit toestel..... Is er iemand die me wat meer kan vertellen over de batterij performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
ozmanguday schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 01:24:
Ik neig naar dit toestel..... Is er iemand die me wat meer kan vertellen over de batterij performance?
1 woord: super

Voor mij de grootste aangename verrassing

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
ozmanguday schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 01:24:
Heel goed, twee dagen haalbaar met toch regelmatig de telefoon te gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:27

Alvast bedankt!
PiP werkt al wel als je Google Maps als navigatie gebruikt. Ziet er wel gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Joen schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:15:
[...] Voor picture-in-picture moeten de ontwikkelaars geloof ik ook ondersteuning inbouwen in hun apps. Ik heb begrepen dat YouTube die ondersteuning wel heeft, maar dat je er wel een YouTube Red abonnement voor moet hebben.
@Verwijderd Dat is inderdaad zo:
Met Android 8.0 (Oreo) heeft Google een picture-in-picture-modus geïntroduceerd. ...
Deze functie is echter niet met alle apps te gebruiken. App-makers moeten picture-in-picture namelijk specifiek ondersteunen. ...

Om de picture-in-picture-modus te gebruiken open je de app die ondersteuning biedt voor picture-in-picture. Druk je vervolgens op de homeknop, dan verkleint de app automatisch tot een klein schermpje in de hoek. Dit schermpje verplaats je vervolgens over het scherm, zodat het niet in de weg zit.

Picture-in-picture gebeurt alleen in specifieke omstandigheden, wanneer de functie handig is. Google Maps activeert bijvoorbeeld alleen deze beeld-in-beeld-modus als je de navigatiemodus gebruikt.

De instellingen voor de picture-in-picture-modus zijn wel een beetje verstopt in het instellingenmenu. Doorloop hiervoor de volgende stappen:

Open het instellingenmenu van Android;
Kies voor ‘apps en meldingen’; => Tik op ‘geavanceerd’; => Tik op ‘Speciale app-toegang’; => Kies in deze nieuwe lijst voor ‘beeld-in-beeld’.

Hier vind je de apps die ondersteuning bieden voor picture-in-picture. ...
Chrome, Facebook, Pocket Casts, Telegram, Netflix, Duo, WhatsApp en Google Maps ondersteunen de functie nu al. Het is hier ook mogelijk om picture-in-picture uit te schakelen voor specifieke apps. Hiervoor tik je op de app en zet je de schakelaar met ‘beeld-in-beeld toestaan’ uit.
https://www.androidplanet...picture-in-picture-modus/

[ Voor 0% gewijzigd door NetAmp op 26-02-2018 19:45 . Reden: Nadruk op YouTube Red (anders werkt PiP niet) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetsmelter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09-2020
Arjantje72 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 07:29:
[...]

Heel goed, twee dagen haalbaar met toch regelmatig de telefoon te gebruiken. :)
Dit kan ik onderschrijven.

Nokia 8 is niet alleen het snelste die ik ooit heb gebruikt (daarmee bedoel ik gevoel van respons en niet zozeer de meest eficiente interface want dat was Maemo 5 op de Nokia N900) maar ook veel zuinigiger in vergelijking met concurrenten.

Veel beter dan mijn Samsung S7 Edge en als ik samen op stap ga met mijn vriendin heeft ze nog 33% over ophaar iPhone 6s als mijn Nokia 8 nog op 80- 90% staat. Toegegeven, ze gebruikt wel Facebook en die zuigt 22% eruit, alsook voor elk contact een andere messenger.
Maar ik doe geen specifieke moeite om zuinig te zijn en gebruik de "apps" Protonmail, Zohomail en Wire.com messenger, soms openvpn met protonvpn.
Redelijk veel camera en surfen tijdens pendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

offtopic:
@Vetsmelter *zucht* Nog steeds jammer van Maemo/MeeGo :'(

Maar netjes hoe lang die accu-lading meegaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

bij apps en meldingen heb je dus bij meldingen melding stipjes toestaan aan staan.
het viel mij op dat je per app ook kan aangeven of je wel of geen stipjes wil bij meldingen wellicht dat het in de apps zelf uitstaat.

mocht je cijfers willen heb je denk ik een launcher nodig zoals nova, de free version heeft de optie niet heb je de betaalde nodig. maar zou een oplossing kunnen zijn. of wellicht een andere launcher maar nova is de meeste populaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Iemand enig idee waar ik de trilfunctie van het toetsenbord kan uitschakelen ,zowel van het Google toetsenbord en de aanwijs knoppen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
saphaas schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:51:
Iemand enig idee waar ik de trilfunctie van het toetsenbord kan uitschakelen ,zowel van het Google toetsenbord en de aanwijs knoppen ?
Instellingen -> Geluid -> Geavanceerd aanklikken -> schuifjes bedienen van de trilfuncties die je uit wilt hebben (trillen bij tikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
Top gelukt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kefke
ll roel j schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:50:
Ik weet niet helemaal of mijn vraag hier thuis hoort maar dit leek mij de meest logische plaats aangezien mijn vraag over het gebruik van een Nokia 8 gaat.

Op dit moment gebruik ik nog een Lumia950XL maar deze begint aan het einde te komen. Kijkend naar de mogelijke telefoons komt de Nokia 8 op dit moment als beste uit de bus. Dit is mede gebaseerd op de ervaringen in dit forum.

Wat ik mij afvraag, in hoeverre is het mogelijk om de Nokia 8 aan te passen, zoals de Samsung S8 in deze blog is aangepast: https://www.windowscentra...fted-my-samsung-galaxy-s8

Ik heb met de telefoon staan spelen bij de Mediamarkt kan kon er niet achter komen omdat je niet kunt inloggen bij de appstore, althans ik heb het niet gedaan omdat ik niet 1-2-3 weet hoe je weer moet uitloggen.
Ik kom van Windows Phone, en nu een Nokia 8. Daarop gebruik ik OneNote, OneDrive en Outlook voor mail en agenda en mijn contacten worden enkel gesynced naar mijn hotmail account (lukt eenvoudigst door eerst gewoon de Outlook app te installeren, daar in te loggen met uw outlook/hotmail en dan in de instellingen sync contacts aanzetten).

Gebruik als browser gewoon Chrome, maar ga misschien Firefox gebruiken.

Nog niet geprobeerd wat die Microsoft Launcher doet. De Nokia 8 bevalt me wel (plots enorm veel apps), maar mis wel de live tiles van Windwos Phones (widgets zijn toch niet hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Hoe kan ik controleren of ik een dual sim Nokia 8 heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:37

IkWilbert

Het is mij!

badluckboy schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:32:
Dan heb je op de doos van je nokia twee imei codes staan.
Je kunt het ook zien aan je simtray, er is dan plek voor twee simkaarten.

[ Voor 14% gewijzigd door IkWilbert op 28-11-2017 15:36 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 21:04
Ik gebruik de Nokia 8 nu al sinds de release met veel plezier en heb gisteren de 8.0 Oreo update geïnstalleerd maar na de installatie staan er geen melding cijfertjes meer bij apps zoals Gmail, Facebook en Whatsapp. Er staan wel bolletjes maar die verdwijnen zodra je een melding hebt weggeschoven uit het meldingcentrum.

Weet iemand hoe ik die melding cijfertjes weer terugkrijg?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joen
Udrene schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:29:
[...]

PiP werkt al wel als je Google Maps als navigatie gebruikt. Ziet er wel gaaf uit.
Ik heb zojuist even gekeken bij de Beeld-in-beeld instellingen en daar kun je exact zien welke geïnstalleerde apps het ondersteunen:
Android 8 beeld-in-beeld app overzicht
Klikken voor grote versie

Ik heb het getest met Google Maps navigatie en WhatsApp.

Android 8 beeld-in-beeld: Google Maps

Bij Google Maps komt er een melding in beeld dat mijn GPS uit staat en dat klopt wel, maar de melding past niet in het vakje en is dus praktisch lastig te bedienen. :P Verder staat de kaart wel mooi in beeld en kan het dus een erg praktische overlay over het beeld zijn als je bijvoorbeeld een anti-flitspaal-app open hebt staan of zo. :) Ik heb in het screenshot even de foutmelding laten staan aangezien anders wel heel direct duidelijk word waar ik woon. :P

Android 8 beeld-in-beeld: Whatsapp, standaardlocatie

In WhatsApp viel mij op dat ik alleen een ingezoomd stukje uit de linkerbovenhoek van het beeld van de tegenpartij te zien krijg bij de beeld-in-beeld mode. WhatsApp heeft dus nog wat om aan te sleutelen.

Android 8 beeld-in-beeld: Whatsapp, andere locatie Android 8 beeld-in-beeld: Whatsapp, venster vergroot

Verder kun je het venster van beeld-in-beeld langs alle randen zetten. Dus niet in het absolute midden. En als je er op tikt vergroot het venstertje zich korte tijd.

badluckboy schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:32:
Is volgens mij al eens eerder voorbij gekomen in het topic, maar hier vind je een overzicht van de verschillende modelnummers van de Nokia 8 en hun onderlinge verschillen: http://nokiatips.com/2017/10/04/nokia-8-model-numbers/

Bull schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:15:
Ik gebruik de Nokia 8 nu al sinds de release met veel plezier en heb gisteren de 8.0 Oreo update geïnstalleerd maar na de installatie staan er geen melding cijfertjes meer bij apps zoals Gmail, Facebook en Whatsapp. Er staan wel bolletjes maar die verdwijnen zodra je een melding hebt weggeschoven uit het meldingcentrum.

Weet iemand hoe ik die melding cijfertjes weer terugkrijg?
Niet zonder gebruik te maken van een andere launcher. Als je even de moeite had genomen om een paar centimeter naar boven te scrollen had je het antwoord kunnen lezen:
Eentje schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:38:
[...]

bij apps en meldingen heb je dus bij meldingen melding stipjes toestaan aan staan.
het viel mij op dat je per app ook kan aangeven of je wel of geen stipjes wil bij meldingen wellicht dat het in de apps zelf uitstaat.

mocht je cijfers willen heb je denk ik een launcher nodig zoals nova, de free version heeft de optie niet heb je de betaalde nodig. maar zou een oplossing kunnen zijn. of wellicht een andere launcher maar nova is de meeste populaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Het is toch raar dat je die melding cijfertjes wel standaard in versie 7.1.1 had en in 8.0 niet meer?

Ik vind het knap waardeloos dat ik dit kwijt ben en als ik dit van tevoren had geweten dan had ik niet naar 8.0 geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Ik meen dat het juist na wens van veel mensen is aangepast ze wilden weten of ze berichten hadden en niet specifiek hoeveel. Of ik nu 1 of zoals met wedstrijd 900 whatsapp berichten heb ik ga kijken. Ik heb zelf via nova de mogelijkheid tot de cijfers. Maar ga tijdje die dots proberen. Soms wil Ik niet eens weten dat ik nog 100 mail in me mailbox van werk heb als ik hem sluit op vrijdag midden wetende dat ik het dan allemaal op maandag nog moey doen bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Eentje schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:57:
Ik meen dat het juist na wens van veel mensen is aangepast ze wilden weten of ze berichten hadden en niet specifiek hoeveel. Of ik nu 1 of zoals met wedstrijd 900 whatsapp berichten heb ik ga kijken. Ik heb zelf via nova de mogelijkheid tot de cijfers. Maar ga tijdje die dots proberen. Soms wil Ik niet eens weten dat ik nog 100 mail in me mailbox van werk heb als ik hem sluit op vrijdag midden wetende dat ik het dan allemaal op maandag nog moey doen bijvoorbeeld
Ik kan me daar wel wat bij voorstellen maar geef mensen dan de keuze of ze wel of niet melding nummers willen gebruiken maar verwijder het niet compleet uit de standaard launcher. Dat bolletjes systeem werkt voor geen meter en ook niet eens bij alle apps. Als ik bijvoorbeeld een nieuwe mail krijg en Gmail open om even te kijken dan verdwijnt de notificatie compleet en heb je kans dat je het helemaal vergeet. Hetzelfde geldt voor een Whatsapp. Bij Facebook wetken die bolletjes niet eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ok, ik deed een beetje lacherig over het direct willen hebben van Oreo. Maar dat ze me nu nog steeds laten wachten vind ik ook weer niet leuk. :(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Na een dagje klungelen heb ik 90% van mijn Nokia 8 met Oreo in weten te stellen naar mijn zin, en beetje zoals ik gewend was van de Lumia950XL.
Er zijn nog een paar kleine dingen waar ik met door laat "frustreren";

Ik vind de Microsoft Launcher erg prettig, maar die heeft het grote nadeel dat je geen websites kunt linken op de schermen. En ik gebruik nogal wat website links, dus moest die launcher er weer af. :(
Met wat gepriegel lukt het wel de boel bijna hetzelfde in te stellen, alleen de alfabetische app-lijst (zoals bij Windows Mobile) is in de standaard launcher niet mogelijk. Maar daar valt wel mee te leven.

Op het lockscreen zie ik de meldingen niet (SMS, telefoontjes, Skype, Whatsapp, messenger, e-mails)

Als laatste stoort me het Glance scherm, die kan niet 24/7 aan staan. (20 minuten is de max) maar vervelender op het Glance scherm kan ik niet instellen WELKE apps een melding geven.... dus als ik even buiten gehoorsafstand van de telefoon ben, en dus het piepje niet hoor.... zie ik nergens dat ik een SMS heb gemist.

Althans.... zo lijkt het allemaal te zijn, misschien weet iemand mij het tegendeel te vertellen?

Naast deze nadelen, zie ik ook een groot aantal voordelen ten opzichte van Windows Mobile.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogLeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 10:24
Hebben jullie ook zo nu en dan wanneer je de telefoon unlocked, dat het lijkt alsof de interface op de helft van de normale framerate draait? Dit lost zich weer op wanneer ik het scherm uit en aan zet, maar ik heb liever een permanente fix.

edit: dit heb ik op zowel 7.1.1 als 8.0 gehad

[ Voor 9% gewijzigd door LogLeg op 28-11-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

LessRam schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:09:
uiten gehoorsafstand van de telefoon ben, en dus het piepje niet hoor.... zie ik nergens dat ik een SMS heb gemist.
op glance screen kun je juist alleen maar instellen om aantal gemiste gesprekken sms en mail laten zien. totdat nokia het gezeur van users zat is om extra apps toe te kunnen voegen zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Eentje op 29-11-2017 00:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

LogLeg schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:39:
Hebben jullie ook zo nu en dan wanneer je de telefoon unlocked, dat het lijkt alsof de interface op de helft van de normale framerate draait? Dit lost zich weer op wanneer ik het scherm uit en aan zet, maar ik heb liever een permanente fix.

edit: dit heb ik op zowel 7.1.1 als 8.0 gehad
Gebruik zelf geen glance, maar dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digilb
Gonadan schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:20:
Ok, ik deed een beetje lacherig over het direct willen hebben van Oreo. Maar dat ze me nu nog steeds laten wachten vind ik ook weer niet leuk. :(
Ik heb het ook nog steeds niet. Heb een Vodafone SIM kaart er in zitten. Jij toevallig ook bij Vodafone? Dan zijn zij wat later dan de andere providers met hun goedkeuring voor deze firmware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999

Boss

+1 Overgewaardeerd

digilb schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:44:
[...]

Ik heb het ook nog steeds niet. Heb een Vodafone SIM kaart er in zitten. Jij toevallig ook bij Vodafone? Dan zijn zij wat later dan de andere providers met hun goedkeuring voor deze firmware.
Ik ook Vodafone en nog geen Oreo. Zou dat het zijn?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogLeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 10:24
iENO schreef op woensdag 29 november 2017 @ 01:02:
[...]

Gebruik zelf geen glance, maar dit?
Ja, denk dat ik glance maar uit zet dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik heb ook Vodafone maar kreeg de Oreo update direct bij eerste keer instellen van het toestel.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slujje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09 10:35
Xfile schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:33:
[...]

Retour sturen naar de shop.
Heb hem inderdaad terug gestuurd. Jammer genoeg kreeg ik daarop een mailtje van Coolblue dat ik mijn geld terug kreeg, terwijl ik hem liever omgeruild had. Dit kon niet omdat de voorraad op was. Met een telefoontje gelukkig toch kunnen regelen dat ik hem kan kopen voor 399,-, als de blauwe weer op voorraad is.

Top shop dat Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
Quad schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:02:
Ik heb ook Vodafone maar kreeg de Oreo update direct bij eerste keer instellen van het toestel.
Ik heb hem herstart zonder SIM-kaart er in, maar nog steeds geen Oreo. Ik zal dus meer geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
Wij hebben hier geen branded toestellen dus is dit gewoon op basis van de uitrol via Nokia, ongeacht of je t-mobile, vodafone of kpn hebt. De update komt direct vanaf Nokia en niet zoals bij een branded toestel van je provider. Nokia rolt dit gefaseerd uit, gewoon geduld dus.

Ik heb zelf ook Vodafone maar had hem meteen op de dag van de release.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Toen ik mijn telefoon voor het eerst opstartte van de week heb ik eerst alle updates geinstalleerd, zo ook Oreo. Nog voordat ik er een SIM kaartje ingedaan had. Dus het "kan niet" (?) aan de Vodafone SIM liggen. Al zou het natuurlijk kunnen dat de telefoon Branded is, maar ik dacht dat dit niet meer gebeurde tegenwoordig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

digilb schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:44:
Er zit wel een Vodafone SIM in inderdaad, maar ik geloof niet dat die ook maar iets mogen bepalen over welke software mijn fabrikant naar hun eigen toestel pusht. ;)

Het stond ook al in de aankondiging, de meesten zouden hem in het weekend krijgen maar velen wellicht pas in de week erna (deze week dus).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 20:27
Bull schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 19:24:
[...]

Ik kan me daar wel wat bij voorstellen maar geef mensen dan de keuze of ze wel of niet melding nummers willen gebruiken maar verwijder het niet compleet uit de standaard launcher. Dat bolletjes systeem werkt voor geen meter en ook niet eens bij alle apps. Als ik bijvoorbeeld een nieuwe mail krijg en Gmail open om even te kijken dan verdwijnt de notificatie compleet en heb je kans dat je het helemaal vergeet. Hetzelfde geldt voor een Whatsapp. Bij Facebook wetken die bolletjes niet eens.
Met Nova Prime kan je dit nog doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Ja, dat had ik gelezen naar ik wil eigenlijk geen third party launcher gaan gebruiken.
Rigs schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:04:
[...]

Met Nova Prime kan je dit nog doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:26
Hier ook nog geen Oreo, en for what it's worth ook Vodafone sim. Zit de hele dag als een gek te refreshen op die update setting :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Bull schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:03:
Ja, dat had ik gelezen naar ik wil eigenlijk geen third party launcher gaan gebruiken.

[...]
hoezo geen 3rd party vanwege lag? kan je vertellen gebruiken nova al jaren nog nooi last van gehad. je kunt altijd de free version even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ook nog geen Oreo, HN simkaart ... Zal wel toeval zijn :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Laatst online: 11-09 21:13
Ik had dat probleem dus ook met Glance; telefoon leek minder snappy na het unlocken vanaf Glance scherm. Heeft dus met de frame rate te maken lees ik hierboven.

Verademing met Glance uit! Vooral bij het uitschuiven van de app drawer zag ik een soort vertraging/stuttering.

Bedankt voor de tip!

• saphaas
Zijn meer mensen met NFC problemen bij een betaling moet ik vaak meerdere pogingen doen voor dat hij contact ? Ging bij me Huawei p8 altijd vlekkeloos . Verder vind ik de automatische brightness niet goed werken in het donker dimt hij naar mijn gevoel veel ste veel.

[ Voor 27% gewijzigd door saphaas op 30-11-2017 13:42 ]

• Gonadan

Gonadan

saphaas schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:39:
Zijn meer mensen met NFC problemen bij een betaling moet ik vaak meerdere pogingen doen voor dat hij contact ? Ging bij me Huawei p8 altijd vlekkeloos .
Wisselend. Maar initieel hadden we ook de locatie van de NFC chip fout, dus met de nieuwe kennis moet ik nog ervaring op doen.

Wat mij wel op viel is dat je de telefoon moet unlocken, iets wat officieel niet nodig zou moeten zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ChromeFR
  • Laatst online: 11-09 21:13
NFC werkt inderdaad niet fijn bij mobiel betalen. 8 van 10 keer lukt het niet of moeizaam. Ik gebruik het daarom maar niet meer.

• Quad

Quad

Doof

Ik heb 'm sinds dinsdag 4 keer met NFC betalen gebruikt, ging prima.
Enkel scherm aan laten was voldoende, ook al was deze gelocked.

PVOutput☀️

• Angermanagement
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Heb nu een aantal dagen de Nokia 8 in huis en in gebruik. Hoe ervaren jullie het navigeren icm de GPS?

Ik krijg het idee dat hij last heeft van slechte fixes...

Daarnaast vind ik de batterijduur tegenvallen tov mijn Xiaomi redmi note 3 pro. Het is nu 15.52 en om 6.30 ging hij van de lader. Heb nog 43% over. Telefoon geeft 9u en 5 minuten weer (laatste keer opgeladen) met 2u en 52min on screen time. Dit is wel inclusief het spelen van een spelletje.

Thoughts/ervaringen?

• Gonadan

Gonadan

Quad schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:21:
Ik heb 'm sinds dinsdag 4 keer met NFC betalen gebruikt, ging prima.
Enkel scherm aan laten was voldoende, ook al was deze gelocked.
Welke betaal app?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joarie
Angermanagement schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:53:
Heb nu een aantal dagen de Nokia 8 in huis en in gebruik. Hoe ervaren jullie het navigeren icm de GPS?

Ik krijg het idee dat hij last heeft van slechte fixes...

Thoughts/ervaringen?
Hier geen problemen in combinatie met Waze.
Wel is het aan te raden om af en toe met de app Sensor Readout de boel weer even te calibreren. Kan namelijk zijn dat je een van je sensoren een sensor accuracy heeft van Medium ivp High. Dan gaat het wat lastiger om je goed te orienteren

• Frappuccino
Ik merkte vandaag dat bij normaal bellen (ja ja, ik doe dat nog) zogauw er verbinding is de telefoon een keer trilt en dan hoor ik de andere partij niet. Schakel ik naar handsfree dan hoor ik de andere partij wel.

Nou is (eer)gisteren de telefoon app geupdate en ik weet niet of dat de oorzaak is, dus hebben er meer mensen last van of wordt het een RMA-tje?

Weet iemand overigens ook hoe je een back-up kunt maken? Ik heb het in de settings aangezet maar ik zie bij de verschillende onderdelen "Wachten op back-up" maar ik kan het nergens handmatig forceren. Ook op Google Drive bij back-ups nog niks.

[ Voor 25% gewijzigd door Frappuccino op 30-11-2017 18:01 ]

• Angermanagement
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Joarie schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:25:
[...]

Hier geen problemen in combinatie met Waze.
Wel is het aan te raden om af en toe met de app Sensor Readout de boel weer even te calibreren. Kan namelijk zijn dat je een van je sensoren een sensor accuracy heeft van Medium ivp High. Dan gaat het wat lastiger om je goed te orienteren
Die app net gedownload, maar hoe calibreer ik het en welke heb ik nodig (er staat namelijk een hele lijst)

• saphaas
Ik ondervind geen problemen met GPS zeer snelle fix met TomTom en Flitsmeister en zeer nauwkeurig.
Dat werkt bij mij prima .

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Ik heb de telefoon nog niet in gebruik wacht op de passende sim. Met nfc wellicht dat daardoor het wel beter werkt nfc sim en de chip in de telefoon zelf

• Bull
Dit probleem viel mij ook al op en ik ben blij dat er een tijdelijke fix voor is.

De Oreo update begint me steeds meer te irriteren.. }:|
RutgerFR schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:52:
Ik had dat probleem dus ook met Glance; telefoon leek minder snappy na het unlocken vanaf Glance scherm. Heeft dus met de frame rate te maken lees ik hierboven.

Verademing met Glance uit! Vooral bij het uitschuiven van de app drawer zag ik een soort vertraging/stuttering.

Bedankt voor de tip!

• Quad

Quad

Doof

Rabowallet, heb wel Vodafone sim met NFC erin.

PVOutput☀️

• Gonadan

Gonadan

Quad schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:14:
Rabowallet, heb wel Vodafone sim met NFC erin.
Gebruik je die NFC ook of die van de telefoon?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad

Quad

Doof

Gonadan schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:17:
[...]

Geen idee, die van m'n telefoon staat uiteraard ook aan. :P
Het werkt iig vlekkeloos tot nu toe, voor je überhaupt de betaalautomaat hebt kunnen raken met 't toestel is de betaling al voltooid.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Gonadan schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:17:
[...]

De SIM-kaart heeft geen NFC. Het geeft een soort speciale authenticatie waarmee je bankbetalingen e.d. kon doen. Zelfs als de telefoon uit staat. De oude Rabo Wallet apps gebruikte dit systeem. De oude app word uitgeschakeld en de nieuwe Rabo Wallet app beeft geen zogenaamde NFC SIM-kaart meer nodig, maar alleen een recent toestel met NFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Joen schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 01:45:
De SIM-kaart heeft geen NFC. Het geeft een soort speciale authenticatie waarmee je bankbetalingen e.d. kon doen. Zelfs als de telefoon uit staat. De oude Rabo Wallet apps gebruikte dit systeem. De oude app word uitgeschakeld en de nieuwe Rabo Wallet app beeft geen zogenaamde NFC SIM-kaart meer nodig, maar alleen een recent toestel met NFC.
Het principe is hetzelfde, je communiceert middels NFC. Dat kan zijn omdat je toestel een chip heeft of omdat je SIM-kaart daarop voorbereid is. Zo biedt Vodafone zelf ook contactloos betalen aan via de SIM-kaart.

Wat ik heb begrepen is dat als je beide hebt je kunt kiezen in de instellingen en daar ook beter één van de twee kunt uitschakelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
Angermanagement schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:50:
[...]

Die app net gedownload, maar hoe calibreer ik het en welke heb ik nodig (er staat namelijk een hele lijst)
Beetje zelfredzaamheid mag toch wel? Wat heb je zelf al geprobeerd en wat zag je toen op je scherm gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 11:13
Nog bedankt voor de tip van Nova Launcher. Heerlijk om de app-pagina van een donkerder achtergrond te kunnen voorzien.

Nu alleen nog wachten op een betere camera-app. Geen slechte foto's, in tegendeel. Maar donker/veel beweging is wel pittig.
Ik heb die geadviseerde gcmod-camera app geïnstalleerd, maar die neemt een foto pas NA een flits, niet tijdens.. waardoor je gewoon een donkere foto hebt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
Bull schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:22:
Dit probleem viel mij ook al op en ik ben blij dat er een tijdelijke fix voor is.

De Oreo update begint me steeds meer te irriteren.. }:|

[...]
Ik moet zeggen dat k er juist super tevreden mee ben, totaal geen issues what so ever. De notification dots werken bij mij ook bij elke app en werken prima. Zelf vind ik nightshift erg fijn, ik miste dit sinds ik mijn Nokia 8 heb gekocht (Ik had hiervoor een Galaxy Note 3 met Android 7.1 waar dit wel in zat.).

Ik ben zelf android developer en gebruik mijn device dan ook vaak om te testen en de Nokia 8 leent zich daar prima toe :)

Ik hoop dat ik deze phone dan ook weer 4 jaar kan houden net als mijn Note 3.

De camera is eigenlijk de enige aanmerking die ik heb op dit toestel. Ik gebruik hem niet vaak maar wat mij opvalt is dat het in de ene situatie top foto's maakt en in de ander juist heel brak is. Ik gebruik wel enkel de standaard Nokia camera app. Ik hoop dat ze hier nog wat aan sleutelen in de komende updates omdat het toch wel duidelijk geworden is dat dit softwarematig is en niet de kwaliteit van de sensoren of de lens.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Ik gebruik mijn Nokia 8 nu een week en heb mijn telefoon nu 2 keer moeten opladen. De accu werd half geladen geleverd en heb maandag en gisteren mijn telefoon even aan de lader gehad. Heerlijk om je geen zorgen te maken over je accuduur terwijl je net even geen oplader of stopcontact in de buurt hebt. Daarnaast laad de telefoon snel op, ik was al redelijk snel gewend maar dit is nog net even sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefke
Frappuccino schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:46:
Ik merkte vandaag dat bij normaal bellen (ja ja, ik doe dat nog) zogauw er verbinding is de telefoon een keer trilt en dan hoor ik de andere partij niet. Schakel ik naar handsfree dan hoor ik de andere partij wel.
Heb dat vandaag ook gemerkt: telefoon trilt als er verbinding is gemaakt, maar hoor wel de andere partij en gesprek verloopt verder goed. In de instellingen zie ik een optie "ook trillen voor oproepen", heb die eens uitgezet en is nu erger geworden: nog steeds dat één keer trillen als ik zelf bel en nu geen beltoon noch trillen meer als iemand anders mij belt. Help!

Edit: blijkbaar per ongeluk 'niet storen' geactiveerd. Hoor nu terug inkomende oproepen, maar als ik zelf bel trilt mijn telefoon altijd één keer wanneer er verbinding is gemaakt. Daarna gaat alles goed, maar dat getril bij verbinding is irritant. Nog iemand anders hier last van?

[ Voor 16% gewijzigd door Kefke op 01-12-2017 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Kefke schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:01:
[...]

Heb dat vandaag ook gemerkt: telefoon trilt als er verbinding is gemaakt, maar hoor wel de andere partij en gesprek verloopt verder goed. In de instellingen zie ik een optie "ook trillen voor oproepen", heb die eens uitgezet en is nu erger geworden: nog steeds dat één keer trillen als ik zelf bel en nu geen beltoon noch trillen meer als iemand anders mij belt. Help!

Edit: blijkbaar per ongeluk 'niet storen' geactiveerd. Hoor nu terug inkomende oproepen, maar als ik zelf bel trilt mijn telefoon altijd één keer wanneer er verbinding is gemaakt. Daarna gaat alles goed, maar dat getril bij verbinding is irritant. Nog iemand anders hier last van?
Dat is dus anders dan mijn probleem.
Ik hoor bij het bellen overigens ook geen kiestoon of overgaan toon. Ik krijg dus sterk de indruk dat de speaker voor 'gewoon' bellen of de electronica ervoor is overleden.

Iemand nog een idee hoe de telefoon back-up werkend te krijgen? Het staat aan in de instellingen maar voor de content is het enige wat ik zie "Wachten op back-up". En die moet nou juist gemaakt worden, maar er zit nergens een knop om het handmatig te initieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefke
Frappuccino schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:40:
[...]

Dat is dus anders dan mijn probleem.
Ik hoor bij het bellen overigens ook geen kiestoon of overgaan toon. Ik krijg dus sterk de indruk dat de speaker voor 'gewoon' bellen of de electronica ervoor is overleden.
Dat probleem heb ik gelukkig niet. Werkt het als iemand naar u belt?

Na wat googlen blijkt dat dat trillen als er een connectie gemaakt is een functie is van Android, maar ik vind dat irritant en vind nergens hoe ik dat kan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Quad schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:18:
[...]

Geen idee, die van m'n telefoon staat uiteraard ook aan. :P
Het werkt iig vlekkeloos tot nu toe, voor je überhaupt de betaalautomaat hebt kunnen raken met 't toestel is de betaling al voltooid.
de nfc chip in je sim werkt alleen als nfc op je telefoon ook aanstaat is mijn verteld voor medewerkers van vdv zelf. stond namelijk op punt telefoon aan te schaffen zonder nfc en vroeg me af of die ook zou werken dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Het lijkt toch echt door Vodafone te komen als je Oreo nog niet kunt downloaden. Ik had exact hetzelfde probleem. Gelijk nadat ik een andere simkaart in mijn telefoon stopte, lukte het wel. Misschien lukt het ook wel zonder simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
TexMex schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:48:
Het lijkt toch echt door Vodafone te komen als je Oreo nog niet kunt downloaden. Ik had exact hetzelfde probleem. Gelijk nadat ik een andere simkaart in mijn telefoon stopte, lukte het wel. Misschien lukt het ook wel zonder simkaart.
Dank voor de tip, hier dezelfde ervaring. HN kaartje vervangen door een TM kaartje en de update rolt zo binnen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Steffy schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:30:
Ik gebruik mijn Nokia 8 nu een week en heb mijn telefoon nu 2 keer moeten opladen. De accu werd half geladen geleverd en heb maandag en gisteren mijn telefoon even aan de lader gehad. Heerlijk om je geen zorgen te maken over je accuduur terwijl je net even geen oplader of stopcontact in de buurt hebt. Daarnaast laad de telefoon snel op, ik was al redelijk snel gewend maar dit is nog net even sneller.
Dat is ook iets wat mij verbaasd.; de lange accuduur.
Ik was van de Lumia950XL al een redelijk goede accuduur gewend maar dit is wel heel mooi.
12:00 opgeladen en ik heb om 24:00 gewoon nog 75% over waar dat voorheen 40% zou zijn (wel een werkdag!).....
Ben wel wat behoudend hierin, in tegenstelling tot Windows Mobile hoor ik altijd andere verhalen over Android en de accu duur na verloop van tijd en hoeveelheid apps die je er op zet.

Qua navigatie gebruik ik (als Nokia/Microsoft addict) Here WeGo, voorheen Here Drive. Gratis en gelijk aan TomTom. En die doet het hier prima.

Qua notificatie dots, snap ik er nog de ballen van..... Welke het wel/niet doen en wanneer.

Camera valt wat tegen t.o.v. de Lumia950XL maar die had ook een sublieme camera.

Voor wat betreft snelheid... wow, dit is echt directe respons.
Ik gebruik veel van Microsoft (used to it...) De Launcher van Microsoft is erg fijn, maar heb ik er toch afgegooid omdat die geen Browser-links kan plaatsen op de startschermen. :(

Enige wat ik echt mis na een paar dagen de Nokia 8 gebruiken zijn de duidelijke kennisgevingen met cijfertjes voor IM programmas op het Lockscreen, Glance en startscherm. Verder valt Android me heel erg mee in vergelijking met hoe ik het me herinner van wat jaartjes geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

TexMex schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:48:
Grom, inderdaad Vodafone... Vanochtend de simkaart vervangen voor een Simyo prepaid en hoppa, meteen komt Oreo binnen. Zonder simkaart werkte het overigens niet, geen upgrade.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Dat is apart zonder sim niet. Toen ik vorige week mijn toestel binnen kreeg heb ik toestel op gestart zonder sim bij gebrek aan passende sim en kreeg update wel meteen binnen maar mooi dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-08 11:24
KuuKe schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:58:
[...]

Grom, inderdaad Vodafone... Vanochtend de simkaart vervangen voor een Simyo prepaid en hoppa, meteen komt Oreo binnen. Zonder simkaart werkte het overigens niet, geen upgrade.
Hier precies hetzelfde, Vodafone sim. Vervangen door Ben sim van een maat en meteen Android 8 update die kaar staat. Haal ik de sim er vervolgens weer uit en plaats ik de Vodafone sim er weer in tijdens de download van de update, zegt de telefoon opeens weer dat er geen updates zijn en dat Android 7 up-to-date is!

Misschien interessant om te weten van de mensen met een Vodafone sim, zitten jullie ook op een zakelijk abonnement? Ik zit op een Red Pro variant. Wellicht hebben ze een soort van slow-ring akkoord waarbij alle updates wat later worden uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ik heb Hollands Nieuwe en krijg de securitypatches wel altijd op tijd.Maar de update naar Oreo lukte me gisteren dus pas nadat ik een T-Mbile simkaart in mijn toestel plaatste. Ook bij mij bij het wisselen van de simkaart tijdens het updaten, stopte de update. Vaag ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
@Badderende Aap

Misschien had je gewoon 15 minuten geduld moeten hebben voordat je de sim van die maat van je verwijderde en weer door je eigen sim verwisselde, dan was de update gereed.

Verder staat er volgens mij in de manual, die haast niemand leest, dat je de sim niet moet vervangen als het toestel aan staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Frappuccino op 03-12-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefderoever
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 07:53
Hier ook succes door de Vodafone (normaal RED abonnement, geen zakelijk abonnement) sim te vervangen door een KPN sim (zakelijk abonnement). Meteen proberen en direct de melding dat er een update beschikbaar is. Ben nu aan het downloaden.

Blogger op www.RicksReviews.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ik heb geen zakelijk abonnement maar een el cheapo geupgrade Ziggo-mobiel naar Vodafone-abonnementje van €7.50 de maand.

En inderdaad: geen simkaartjes uitrukken tijdens downloaden (of erger nog tijdens upgraden..). Ik heb de foon zijn ding laten doen en daarna de vrouw d'r kaartje teruggegeven. Downloaden + installeren was iets van 10-15 minuten max :)

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie