Wat is het ergste wat kan gebeuren als je je toestel niet uit zet en heb je daar bewijs voor?Frappuccino schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:34:
@Badderende Aap
...
Verder staat er volgens mij in de manual, die haast niemand leest, dat je de sim niet moet vervangen als het toestel aan staat.
Geen idee wat het ergste is wat er kan gebeuren, dat er waarschijnlijk iets defect kan gaan.Bathing Aap schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:15:
[...]
Wat is het ergste wat kan gebeuren als je je toestel niet uit zet en heb je daar bewijs voor?
Men zet het niet voor niks in een manual, al heb ik net even vlug gekeken en in die van de Nokia 8 kan ik er zo gauw niets over vinden.
Desondanks had je even 15 minuten geduld kunnen hebben, want langer duurt de update niet, om de update af te laten ronden.
Nu zit je langer te wachten omdat je nog een keer moet, ervanuitgaande dat de update niet doorging toen je de sims wisselde.
Ik draai nog lekker op Nougat, Oreo-update heb ik nog niet, vanwege Vodafone-simkaart.
En ik heb geen zin om alles opnieuw in te stellen, te customizen. Daarnaast is de update maar klein imo.
En ik heb geen zin om alles opnieuw in te stellen, te customizen. Daarnaast is de update maar klein imo.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het lijkt er meer op dat niet Nokia/Google selecteert welke toestellen/providers de update krijgen, maar dat Vodafone zelf de update blokkeert. Ik heb zonder er ooit een SIM ingedaan (nieuw uit de doos) te hebben echt Oreo kunnen installeren. Dus het lijkt erop dat juist de SIM (provider) zelf de update blokkeert.
Dus heb je een update probleem; gewoon je SIM er uit halen en dan zonder SIM de update doen. Geen andere SIM nodig. (Lijkt me)
Dus heb je een update probleem; gewoon je SIM er uit halen en dan zonder SIM de update doen. Geen andere SIM nodig. (Lijkt me)
[ Voor 17% gewijzigd door LessRam op 03-12-2017 14:42 ]
Don't rely on their truth alone
Achja, liggen hier genoeg simkaarten van andere providers, vind alles wel lekker werken zo
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Contact met Vodafone gezocht, maar de helpdesk mag er niets over zeggen. Ga maar eens kijken of ik via een andere route wel informatie kan krijgen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Omdat ik nog steeds geen Oreo had ontvangen, ben ik gaan chatten met Nokia Support:

Dus daar ben ik mooi klaar mee. Geen manier om te forceren, ik kan alleen afwachten en pas op 1 juli 2018 heb ik een reden om te klagen...
Hopelijk valt het mee, en kan ik de update komende dagen/weken verwachten.

Dus daar ben ik mooi klaar mee. Geen manier om te forceren, ik kan alleen afwachten en pas op 1 juli 2018 heb ik een reden om te klagen...
Hopelijk valt het mee, en kan ik de update komende dagen/weken verwachten.
blijkbaar kan je het met een vdv sim doen. al kreeg ik de update al toen ik de telefoon uit de doos haalde zonder sim erin. meteen install gedaan en weer factory reset wat ik altijd doe bij van versie nummer wisselingen als 5-6 en zo
[ Voor 30% gewijzigd door Eentje op 03-12-2017 16:52 ]
There eent no place like home
Dat heb ik geprobeerd, maar ook zonder Vodafone SIM-kaart ziet hij de update niet.LessRam schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:40:
Probeer dan eens een niet Vodafone simkaart ....digilb schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:53:
[...]
Dat heb ik geprobeerd, maar ook zonder Vodafone SIM-kaart ziet hij de update niet.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Moet je die wel hebben liggen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of van een maat van je lenen, voor 10 seconden.
Ik zal vanavond 'ns kijken met de Simyo SIM-kaart van mijn dochter.
Inderaad: de nano-SIM van mijn zoon er in, en na een reset van de mobiele netwerken (zodat-ie echt niet meer dacht dat-ie op Vodafone zat), kon ik upgraden naar Oreo. Jammer dat de Nokia support chat me niet naar deze oplossing had geleid (daar zijn ze voor), maar (opnieuw) hulde voor dit forum!
Ook Vodafone Red (niet zakelijk) en geen update...
Ook geen andere sim zo voor handen. Afwachten maar..
Ik zit ook te denken om mijn Nexus 5X te vervangen door dit toestel.
Nu lees ik wel dat de updates vrijwel net zo snel komen als bij mijn Nexus dus dat is al een goed iets.
Maar hoe verhoud de camera zich tot de N5X camera?
Ik lees dat die eigenlijk 1 van de mindere dingen is van Nokia. Maar in hoeverre klopt dat ook?
Het is dat de Pixel 2 zo duur is anders was het die geworden...
Nu lees ik wel dat de updates vrijwel net zo snel komen als bij mijn Nexus dus dat is al een goed iets.
Maar hoe verhoud de camera zich tot de N5X camera?
Ik lees dat die eigenlijk 1 van de mindere dingen is van Nokia. Maar in hoeverre klopt dat ook?
Het is dat de Pixel 2 zo duur is anders was het die geworden...
Ik zit met een raar irritant probleem na de update naar Oreo. Toen ik Nougat had had ik het probleem ook zo nu en dan, maar nu met Oreo klaarblijkelijk structureel. Met het herstarten van de Nokia 8 los ik het probleem wel op, maar ik hoop dat er een makkelijkere manier voor is te vinden.
Het probleem dat ik ervaar is dat bij het kopiëren van bestanden naar de SD kaart via welke weg dan ook 0 bytes bestanden krijg die niet te lezen zijn door welke app dan ook. Ze zijn alleen te verwijderen.
Als bestandsverkenner op mijn Nokia 8 gebruik ik Solid Explorer en als FTP-server gebruik ik hoofdzakelijk de Solid Explorer FTP Server plugin, maar ik heb bij het probleem ook FTP Server gebruikt. Beide FTP servers zijn de weinige die correct weten om te gaan met de rechtenstructuur van externe SD-kaarten in Nougat.
Ik kwam achter het probleem door dat ik wat video's (variërend van 50 MB tot 120 MB) van mijn laptop met WinSCP naar mijn Nokia 8 op de Solid Explorer FTP server wilde zetten. Toen ik in Solid Explorer de bestanden opzocht kreeg ik geen thumbnail te zien en de bestandsgrootte werd als 0 bytes aangeduid. Verversen van de directory (naar beneden slepen in een directorylijst) hielp niet. Het bestand openen leverde op dat de mediaspeler MX Player aangeeft het bestand niet te kunnen lezen.
Omdat ik in een lang verleden (op Android 2.3 geloof ik) ook wel eens problemen had met mediabestanden die niet zichtbaar werden in de gallerij-apps en toen een rescan-app gebruikte dacht ik dat dat nu misschien ook kon helpen. Ik heb SD Scanner geprobeerd, maar ondanks het scannen leverde het geen oplossing op.
Ik heb ook nog foto's gekopieerd: het zelfde probleem. De grootte van het bestand lijkt dus ook niet uit te maken.
Ik heb geprobeerd bestanden naar het interne geheugen van de Nokia 8: gaat prima. Het probleem lijkt hem specifiek in het kopiëren naar SD-kaarten te zitten.
Ik wat foto's en filmpjes gemaakt die standaard al op de SD-kaart opgeslagen werden: gaat prima. Ze daarna kopiëren naar een andere directory op de SD-kaart: 0 bytes bestanden.
Kortom: alleen opnieuw opstarten zorgt er voor dat gekopieerde bestanden daadwerkelijk bruikbaar worden. Heeft iemand een betere oplossing en/of zijn er meer mensen die dit kunnen reproduceren?
Het probleem dat ik ervaar is dat bij het kopiëren van bestanden naar de SD kaart via welke weg dan ook 0 bytes bestanden krijg die niet te lezen zijn door welke app dan ook. Ze zijn alleen te verwijderen.
Als bestandsverkenner op mijn Nokia 8 gebruik ik Solid Explorer en als FTP-server gebruik ik hoofdzakelijk de Solid Explorer FTP Server plugin, maar ik heb bij het probleem ook FTP Server gebruikt. Beide FTP servers zijn de weinige die correct weten om te gaan met de rechtenstructuur van externe SD-kaarten in Nougat.
Ik kwam achter het probleem door dat ik wat video's (variërend van 50 MB tot 120 MB) van mijn laptop met WinSCP naar mijn Nokia 8 op de Solid Explorer FTP server wilde zetten. Toen ik in Solid Explorer de bestanden opzocht kreeg ik geen thumbnail te zien en de bestandsgrootte werd als 0 bytes aangeduid. Verversen van de directory (naar beneden slepen in een directorylijst) hielp niet. Het bestand openen leverde op dat de mediaspeler MX Player aangeeft het bestand niet te kunnen lezen.
Omdat ik in een lang verleden (op Android 2.3 geloof ik) ook wel eens problemen had met mediabestanden die niet zichtbaar werden in de gallerij-apps en toen een rescan-app gebruikte dacht ik dat dat nu misschien ook kon helpen. Ik heb SD Scanner geprobeerd, maar ondanks het scannen leverde het geen oplossing op.
Ik heb ook nog foto's gekopieerd: het zelfde probleem. De grootte van het bestand lijkt dus ook niet uit te maken.
Ik heb geprobeerd bestanden naar het interne geheugen van de Nokia 8: gaat prima. Het probleem lijkt hem specifiek in het kopiëren naar SD-kaarten te zitten.
Ik wat foto's en filmpjes gemaakt die standaard al op de SD-kaart opgeslagen werden: gaat prima. Ze daarna kopiëren naar een andere directory op de SD-kaart: 0 bytes bestanden.
Kortom: alleen opnieuw opstarten zorgt er voor dat gekopieerde bestanden daadwerkelijk bruikbaar worden. Heeft iemand een betere oplossing en/of zijn er meer mensen die dit kunnen reproduceren?
Geen Treble voor bestaande Nokia devices als we af mogen gaan op Anna's laatste reply. Jammer hoor...
[ Voor 12% gewijzigd door iENO op 04-12-2017 10:13 ]
hier ook een Vodafone sim kaart, op me werk een kpn pre paid erin en kreeg meteen de update!Thyzz schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:10:
Ook Vodafone Red (niet zakelijk) en geen update...
Ligt dus echt aan Vodafone
Apart, ik heb ook vodafone en heb de update gewoon binnengekregen
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
tijdens de update mijn Vodafone sim kaart er weer ingedaan en de update werd meteen gestopt, ook werd er geen update meer aangeboden.
dus nu weer opnieuw downloaden met een KPN pre paid
dus nu weer opnieuw downloaden met een KPN pre paid
Heeft er iemand een tip voor een goede foto galerij?
Als ik mijn fotos van de Lumia 950XL op microSD in de Nokia 8 steek, is het een vergaarbak fotos. Geen datums er boven. Fotos gemaakt met de Nokia8 worden wel netjes op volgorde op datum gezet dus het moet wel kunnen. Ook als ik de info opvraag van betreffende fotos staat er keurig de datum bij, dus die info wordt wel ingelezen. Blijkbaar is de Galerij app niet geschikt hiervoor?
Andere vraag van een Android leek;
Bij iemand met een Samsung Galaxy 7 of 8, zag ik op het lockscherm gewoon een Whatsapp-teller, Skype-teller e.d. Is dit afhankelijk van de Launcher, en kan het daarom niet op de Nokia 8? Of is dat met een andere app wel te realieren op de Nokia 8?
Als ik mijn fotos van de Lumia 950XL op microSD in de Nokia 8 steek, is het een vergaarbak fotos. Geen datums er boven. Fotos gemaakt met de Nokia8 worden wel netjes op volgorde op datum gezet dus het moet wel kunnen. Ook als ik de info opvraag van betreffende fotos staat er keurig de datum bij, dus die info wordt wel ingelezen. Blijkbaar is de Galerij app niet geschikt hiervoor?
Bij iemand met een Samsung Galaxy 7 of 8, zag ik op het lockscherm gewoon een Whatsapp-teller, Skype-teller e.d. Is dit afhankelijk van de Launcher, en kan het daarom niet op de Nokia 8? Of is dat met een andere app wel te realieren op de Nokia 8?
Glance scherm kan zover ik weet alleen mail sms telefoon weergeven. Qua volgorde datum foto's verwacht ik dat google fotos kijken naar aanmaak datum op telefoon of mem card en ala je foto's van gisteren nu kopieerd is dit anders ik ben zelf qua foto app nog zoekende ook. Tot nu toe bevalt pictures en eenvoudige galary wel.LessRam schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:24:
Vraag, heb je al Cortana kunnen installeren? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan en krijg het land niet op US.JWG1975 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:46:
[...]
- Kan goed geintegreerd worden met Office services (O365, Exchange OWA, Sharepoint, Onedrive) ipv Google services (krijg alleen Cortana niet geinstalleerd doordat m'n Google play land niet op US wil blijven hangen)
Ik gebruik FOTO Galerij.Eentje schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:11:
[...]
Glance scherm kan zover ik weet alleen mail sms telefoon weergeven. Qua volgorde datum foto's verwacht ik dat google fotos kijken naar aanmaak datum op telefoon of mem card en ala je foto's van gisteren nu kopieerd is dit anders ik ben zelf qua foto app nog zoekende ook. Tot nu toe bevalt pictures en eenvoudige galary wel.
prima galerij zonder advertenties
Ik heb geen Nokia maar Quickpic is een goede foto app of Google foto's gebruiken.LessRam schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:24:
Wat betreft de badge counter, dat is afhankelijk van de launcher. Ik weet niet wat voor launcher Nokia gebruikt maar met Nova launcher kun je het wel instellen zowel met counter of gekleurde stipjes.
Mits je een oude versie gebruikt, zonder al die bloaware, ads en onzin...Garret1410 schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:13:
Ik heb geen Nokia maar Quickpic is een goede foto app of Google foto's gebruiken.
Qua fotos heb ik nu QuickPic, sorteert goed op datum maar zit vol reclame, en niet direct native op datum, moet daarvoor eerst op "klokje" onderin scherm drukken.Eentje schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:11:
[...]
Glance scherm kan zover ik weet alleen mail sms telefoon weergeven. Qua volgorde datum foto's verwacht ik dat google fotos kijken naar aanmaak datum op telefoon of mem card en ala je foto's van gisteren nu kopieerd is dit anders ik ben zelf qua foto app nog zoekende ook. Tot nu toe bevalt pictures en eenvoudige galary wel.
Hier ook een trotste Nokia 8 gebruiker sinds vorige week. En ik heb eigenlijk meteen de F-stop (Gratis versie) gallery app geinstalleerd, dusver zeer tevreden mee.
Quick pic is van Cheetah mobile. Snel verwijderen imho.
Ik zelf gebruik de QuickPic_4.5.2_neutered.apk versie, die is nog van voor de overname door Cheetah mobile.
Ik zelf gebruik de QuickPic_4.5.2_neutered.apk versie, die is nog van voor de overname door Cheetah mobile.
LessRam schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:38:
[...]
Qua fotos heb ik nu QuickPic, sorteert goed op datum maar zit vol reclame, en niet direct native op datum, moet daarvoor eerst op "klokje" onderin scherm drukken.
Dank je, heb er een beetje over gelezen, en is nu weg.e-calc schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:46:
Quick pic is van Cheetah mobile. Snel verwijderen imho.
[...]
Ook een goed vervangende app geinstalleerd voor de fotos "FOTO galerij" nog iets handiger zelfs.
Komende van Windows Mobile is dit een compleet nieuwe wereld, al die dubieuze apps en ontwikkelaars. Nog tips van iemand welke beveiliging tools ik moet installeren?
AntiVirus/Malware, Adblocker, Ghostery?
Kan ik ergens machtigingen selectief weer uitschakelen? (Speciale app hiervoor?)
Een weer-app heeft natuurlijk niets in mijn contacten en camera/microfoon te zoeken.
Wat de perikelen omtrent Oreo en Vodafone betreft, ik heb helaas een tegengeluid. Zojuist een T-Mobile SIM-kaart erin gehad, maar ook daarbij kwam geen update.
Het begint nu toch wel een beetje irritant te worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Onbegrijpelijk. Ik heb de Nokia 8 ontvangen, had nog geen micro-sim voorhanden en dus alleen m'n WiFi beschikbaar. En in no time, Oreo.
Heb je al eens je sim eruit gehaald, opnieuw opstarten (of rigoureus een back-up maken en dan naar fabrieksinstellingen of iig alles mbt Vodafone verwijderen) en de N8 30 minuten opzij gelegd?
Heb je al eens je sim eruit gehaald, opnieuw opstarten (of rigoureus een back-up maken en dan naar fabrieksinstellingen of iig alles mbt Vodafone verwijderen) en de N8 30 minuten opzij gelegd?
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Same story here. Had er 2 gehaald en bij allebei was gewoon direct de update beschikbaar zonder simkaart.Baserk schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:54:
Onbegrijpelijk. Ik heb de Nokia 8 ontvangen, had nog geen micro-sim voorhanden en dus alleen m'n WiFi beschikbaar. En in no time, Oreo.
Ik heb een Nokia 8 64GB Dual SIM besteld. Omdat het land van herkomst Spanje is vraag ik mij af of deze probleemloos hier te gebruiken zal zijn of heb ik mogelijk iets over het hoofd gezien?
Testing, one, two ...
Zou geen probleem moeten zijn. Ik heb er nog geen gevonden tenminste.
Duidelijk, dan hoeft ik de order ook niet te annulerenFrappuccino schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:19:
Zou geen probleem moeten zijn. Ik heb er nog geen gevonden tenminste.
Testing, one, two ...
Had ik al meerdere keren geprobeerd, alleen de fabrieksinstellingen nog niet. Die nu maar al gedaan en hoppa, Oreo is binnen.Baserk schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:54:
Alleen kut dat je nu weer zoveel gegevens kwijt bent.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik snap niet dat zoveel mensen altijd zoveel gegevens kwijt zijn zodra ze vanaf de fabrieksinstelling opnieuw beginnen.Gonadan schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:47:
[...]
Alleen kut dat je nu weer zoveel gegevens kwijt bent.
Ik zet nooit oude zooi terug, altijd schoon beginnen. Even wat apps terugzetten en ik heb alles weer net als van tevoren.
Kopieer geen enkele foto, daarvoor heb ik de Google Photo app, adressen/telefoonnummers etc komen vanzelf binnen op het moment ik mijn mailadres en ww ingevuld heb.
Whatsapp zooi, ook automatisch.
Andere gegevens Google Drive dus ook dat komt automatisch.
Muziek, Google Play Music.
Of komt het door andere apps die niet synchroniseren met een server?
hoi mensen
is nokia 8 nu kopen verstandig?
ik lees hier en daar dat nokia in januari nokia 8 en 9 gaat presenteren?
is nokia 8 nu kopen verstandig?
ik lees hier en daar dat nokia in januari nokia 8 en 9 gaat presenteren?
Google spul komt wel terug inderdaad, maar niet iedereen zet alles maar zo in de cloud. Een privacy gerichte app zoals bijvoorbeeld Signal bewaart niets online. Je bent alle media en historie dus gewoon kwijt.Ad de Jong schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:51:
Ik snap niet dat zoveel mensen altijd zoveel gegevens kwijt zijn zodra ze vanaf de fabrieksinstelling opnieuw beginnen.
Ik zet nooit oude zooi terug, altijd schoon beginnen. Even wat apps terugzetten en ik heb alles weer net als van tevoren.
Kopieer geen enkele foto, daarvoor heb ik de Google Photo app, adressen/telefoonnummers etc komen vanzelf binnen op het moment ik mijn mailadres en ww ingevuld heb.
Whatsapp zooi, ook automatisch.
Andere gegevens Google Drive dus ook dat komt automatisch.
Muziek, Google Play Music.
Of komt het door andere apps die niet synchroniseren met een server?
Daarnaast zou Whatsapp elke dag een backup moeten maken, maar toch was de laatste van een maand geleden.
[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 06-12-2017 07:34 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gelukkig kan je die backup ook handmatig starten, dan heb je dit probleem niet.Gonadan schreef op woensdag 6 december 2017 @ 07:29:
Daarnaast zou Whatsapp elke dag een backup moeten maken, maar toch was de laatste van een maand geleden.
Tja, wat is het nut van een automatische backup als je die dan alsnog handmatig moet starten?musicfreak schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:01:
Gelukkig kan je die backup ook handmatig starten, dan heb je dit probleem niet.
Ik had er niet bij nagedacht om een handmatige te maken, aangezien ik bewust de dagelijkse aan had staan. Had ik uiteraard even moeten controleren, maar ja, ik was meer bezig met m'n irritatie over Vodafone.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een factory reset is als schieten met een kanon op een mug. Je update wordt geweigerd omdat je na het verwijderen van je sim nog steeds met de provider settings (vodafone) op je telefoon. Deze worden pas geforceerd veranderd bij plaatsing van een andere simkaart (en bij een factory reset).Baserk schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:54:
Daarom werkt nieuw uit doos zonder eerst simkaart plaatsen updaten ook. Er zijn namelijk nog geen provider settings ingesteld door het plaatsen van een sim.
Ik zou eerder op zoek gaan naar een andere provider sim, dan voor een factory reset (ondanks schone lei, toch altijd gedoe om alles weer net zo lekker te krijgen als voor de reset).
Ik heb Cortana via APK Mirror geinstalleerd en heb een agenda reminder gezet om 1x per week te kijken of er een update is. Het werkt, maar ze is in sommige opzichten dommer en in andere slimmer dan ik gewend was op Windows Phone.ll roel j schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:34:
[...]
Vraag, heb je al Cortana kunnen installeren? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan en krijg het land niet op US.
[ Voor 17% gewijzigd door JWG1975 op 06-12-2017 14:40 ]
Ik zit zelf met een Vodafone sim en kon gisteren eindelijk proberen met een andere simkaart. Binnen 5 seconden na herstart begon de update te downloaden! Toch apart dat een provider de update nog moet vrijgeven en kan tegenhouden
Ik vraag me af of het überhaupt de provider is die hem tegen kan houden. Lijkt er wel op maar vind raarGaargod schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:09:
Ik zit zelf met een Vodafone sim en kon gisteren eindelijk proberen met een andere simkaart. Binnen 5 seconden na herstart begon de update te downloaden! Toch apart dat een provider de update nog moet vrijgeven en kan tegenhouden
JWG1975 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:21:
[...]
Een factory reset is als schieten met een kanon op een mug. Je update wordt geweigerd omdat je na het verwijderen van je sim nog steeds met de provider settings (vodafone) op je telefoon. Deze worden pas geforceerd veranderd bij plaatsing van een andere simkaart (en bij een factory reset).
Gonadan schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:44:
Zojuist een T-Mobile SIM-kaart erin gehad, maar ook daarbij kwam geen update.
Wel na het plaatsen de telefoon opnieuw opstarten (als deze daar niet zelf om vraagt of doet). Beter is zelfs, telefoon uitzetten, simkaart vervangen en dan pas weer op starten. Weet je zeker dat je geen short circuit veroorzaakt.Gonadan schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:44:
Wat de perikelen omtrent Oreo en Vodafone betreft, ik heb helaas een tegengeluid. Zojuist een T-Mobile SIM-kaart erin gehad, maar ook daarbij kwam geen update.
Ik weet niet hoe het met T-Mobile en de Nokia 8 en Oreo update zit. Heb zelf KPN en die kwam de 2de dag na de aankodiging dat de uitrol begonnen was.
Hier TM klant, update was direct beschikbaar. Was volgens mij ook de 1e hier die melde dat Oreo beschikbaar was.JWG1975 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:47:
[...]
Wel na het plaatsen de telefoon opnieuw opstarten (als deze daar niet zelf om vraagt of doet). Beter is zelfs, telefoon uitzetten, simkaart vervangen en dan pas weer op starten. Weet je zeker dat je geen short circuit veroorzaakt.
Ik weet niet hoe het met T-Mobile en de Nokia 8 en Oreo update zit. Heb zelf KPN en die kwam de 2de dag na de aankodiging dat de uitrol begonnen was.
I intend to live forever. So far, so good.
Hier ook update binnen door er een Telfort sim in te stoppen.
Tijdens de update wisselde ik de sim weer terug waarna de update direct stopte. Telfort sim er weer in en toen begon de update weer opnieuw.
Vreemd hoor.
Tijdens de update wisselde ik de sim weer terug waarna de update direct stopte. Telfort sim er weer in en toen begon de update weer opnieuw.
Vreemd hoor.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Lap, probleem ontdekt: ik wil Yelo Play (app van Telenet) downloaden, maar krijg "dit item is niet beschikbaar in je land". Maar ik zit in België, heb een Belgische sim kaart in mijn telefoon en ben verbonden met een Belgisch netwerk.
Hoe kan ik zien in welk land de play store denkt dat ik zit? Hoe kan ik dat wijzigen zonder een creditcard of andere betaal informatie te moeten toevoegen?
Hoe kan ik zien in welk land de play store denkt dat ik zit? Hoe kan ik dat wijzigen zonder een creditcard of andere betaal informatie te moeten toevoegen?
Hey, ik ben niet achterlijk, het trucje werkte bij mij gewoon niet.JWG1975 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:47:
Wel na het plaatsen de telefoon opnieuw opstarten (als deze daar niet zelf om vraagt of doet). Beter is zelfs, telefoon uitzetten, simkaart vervangen en dan pas weer op starten. Weet je zeker dat je geen short circuit veroorzaakt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier andere sim en hoppa update aan downloaden
Wat is nu waarheid?
Volgens het artikel hier: krijgen de huidige Nokia's (die met een eerdere versie dan Oreo zijn uitgeleverd) geen update naar project Treble.
Terwijl ik eerder meende gelezen te hebben dat HMD dat wel zou toevoegen voor oa. de huidige Nokia 8.... voelt niet goed dit soort communicatie en het was juist één van de redenen dat ik naar Nokia ben gegaan....

edit (bevestiging vanuit HMD)
As stated by Juho Sarvikas on Twitter:
Treble requires 2 conditions to be met:
1) Adapt to the new Vendor Interface implementation
2) Standalone Vendor partition to contain Vendor Implementation
Nokia 8 does not have separate Vendor partition in ROM space and the partitioning cannot be done OTA.
Link to the Tweet here.
Volgens het artikel hier: krijgen de huidige Nokia's (die met een eerdere versie dan Oreo zijn uitgeleverd) geen update naar project Treble.
Terwijl ik eerder meende gelezen te hebben dat HMD dat wel zou toevoegen voor oa. de huidige Nokia 8.... voelt niet goed dit soort communicatie en het was juist één van de redenen dat ik naar Nokia ben gegaan....
edit (bevestiging vanuit HMD)
Nokia 8 does not have separate Vendor partition in ROM space and the partitioning cannot be done OTA.
Link to the Tweet here.
[ Voor 35% gewijzigd door Noclaim71 op 10-12-2017 21:07 . Reden: typo ]
Verwijderd
Hij is binnen, tot nu toe positief, lekker snel, super scherp scherm.
Alleen de screenprotector die ik heb gekocht gaat niet tot de rand, dus daar moet een nieuwe voor komen.
Of ik koop net als voor mijn Lumia 930 een bookcase hoesje, daar ben ik nog niet uit.
Alleen de screenprotector die ik heb gekocht gaat niet tot de rand, dus daar moet een nieuwe voor komen.
Of ik koop net als voor mijn Lumia 930 een bookcase hoesje, daar ben ik nog niet uit.
De vraag is of 'the partitioning cannot be done OTA.' klopt.Noclaim71 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:28:
Wat is nu waarheid?
...
En zo ja, zijn er dan 0 andere opties voor HMD/Nokia.
Hier wordt er 1 optie doorgenomen.
Meer een kwestie tussen niet willen en niet kunnen.That doesn’t mean it is impossible for them to add a vendor partition, but it can be risky.
Laat Sarvikas dan twitteren 'We can but won't. Because...'.
[ Voor 6% gewijzigd door Baserk op 07-12-2017 19:46 ]
Heb inmiddels maar eens een van die Google pixel camera apk's geïnstalleerd. Ziet toch wel een duidelijk verschil in focus en vooral in wat donkere foto's een kwaliteitsverschil. Camera in de Nokia is dik in orde, software, meh.
Beste mensen, sinds een weekje hoor ik bij het bellen ieder minuut een dubbele toon " tuut tuut"
Ik had gehoopt dat t met Oreo update over was.
Helaas niet knap irritant is t wel zit er ergens een instelling verstopt?
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Krijg je dan niet een 2e gesprek binnen? Dan valt dat volgens mij wel uit te zetten.bacardifrans schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:53:
Beste mensen, sinds een weekje hoor ik bij het bellen ieder minuut een dubbele toon " tuut tuut"
Iemand een idee?
Anderzijds is het misschien een zachter toontje voor nieuwe pushberichten die binnen komen. Ik had vandaag ook een zacht toontje door een gesprek heen toen er een pushbericht tijdens een gesprek binnen kwam.
Raar ! heb zelf Yelo staan en deze is perfect te downloaden (ook alles belgisch hierKefke schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:29:
Lap, probleem ontdekt: ik wil Yelo Play (app van Telenet) downloaden, maar krijg "dit item is niet beschikbaar in je land". Maar ik zit in België, heb een Belgische sim kaart in mijn telefoon en ben verbonden met een Belgisch netwerk.
Desnoods download je de apk hier *knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan. en dan werkt die + kan je updaten in de toekomst in de store
ps: bij Oreo om een apk te installeren is er geen optie meer apps installeren buiten de store bij instellingen, je moet een bepaalde app de toestemming geven om een apk te kunnen installeren, dus je geeft bv chrome de toestemming en dan ga je met chrome naar bovenstaande link
oftwel :
1) Sign into your Google Wallet account to manage your payment methods (https://wallet.google.com/manage/paymentMethods)
2) Add a new card or change your default payment instrument to one with a billing address located inside your desired country
3) Open the Play Store and navigate to any item available for download
4) Click to begin a download until you reach the "Accept and buy" screen (no need to complete the purchase)
5) Close the Play Store and clear data for the Google Play Store application (Settings > Apps > Google Play Store > Clear Data) or clear your browser cache
6) Re-open the Play Store. You should now see the Play Store that matches your default payment instrument's billing country.
[ Voor 42% gewijzigd door rens-br op 08-12-2017 09:09 ]
Dit was een instelling, in de telefoon app volgens mij, waarbij je kon instellen dat je tijdens het gesprek elke minuut een signaal kreeg. Ook kon je de trilling instellen die aangaf wanneer het gesprek begon en wanneer het gesprek beëindigd was. Dit heb ik allemaal ingesteld onder Nougat, ik had ook die irritante piep elke minuut tijdens het bellen. Maar onder Oreo kan ik die instellingen nergens vinden. Gelukkig heb ik deze instellingen al naar wens staan, kan me voorstellen dat je het irritant vindt.bacardifrans schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:53:
Iemand een idee?
Heb een eenvoudigere oplossing gevonden: heb Google Play Store uitgeschakeld en dan terug naar fabrieksinstellingen gereset (gaat heel eenvoudig in Android Oreo). Daarna kan ik wel Yelo Play en Stievie downloaden, dus nu ziet de store mij wel in Belgïe (geen flauw idee waarom dat daarvoor niet zo was en weet ook nog niet hoe ik kan nakijken in welk land de Play Store denkt dat ik ben).Rigs schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:43:
[...]
Raar ! heb zelf Yelo staan en deze is perfect te downloaden (ook alles belgisch hier) , heb je een vpn gebruikt onlangs ofzo ? of roaming in ander land...
Desnoods download je de apk hier [mbr]*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.[/] en dan werkt die + kan je updaten in de toekomst in de store
ps: bij Oreo om een apk te installeren is er geen optie meer apps installeren buiten de store bij instellingen, je moet een bepaalde app de toestemming geven om een apk te kunnen installeren, dus je geeft bv chrome de toestemming en dan ga je met chrome naar bovenstaande link
oftwel :
1) Sign into your Google Wallet account to manage your payment methods (https://wallet.google.com/manage/paymentMethods)
2) Add a new card or change your default payment instrument to one with a billing address located inside your desired country
3) Open the Play Store and navigate to any item available for download
4) Click to begin a download until you reach the "Accept and buy" screen (no need to complete the purchase)
5) Close the Play Store and clear data for the Google Play Store application (Settings > Apps > Google Play Store > Clear Data) or clear your browser cache
6) Re-open the Play Store. You should now see the Play Store that matches your default payment instrument's billing country.
Staat er geen in de app store?Blue_Guy schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:57:
Heb inmiddels maar eens een van die Google pixel camera apk's geïnstalleerd.
Welke is dan de simpelste GOEDE camera APK?
Want de standaard camera is weinig in vergelijk met de Windows Phone Lumia camera's.
ik gebruik deze voor foto's ! filmen lukt niet echt en daarvoor blijf ik de standaard app gebruiken
Link XDA : https://www.xda-developer...ustomization-raw-support/
Linkje download: https://androidfilehost.com/?fid=817906626617934890
Link XDA : https://www.xda-developer...ustomization-raw-support/
Linkje download: https://androidfilehost.com/?fid=817906626617934890
[ Voor 62% gewijzigd door Rigs op 08-12-2017 12:58 ]
Niet één die op non-Google-devices is te installerenLessRam schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:19:
Staat er geen in de app store?
Iemand al een idee ivm die tonen door het gesprek elke minuut.
Trillen bij verbinding stond aan maar dat uit zetten werkt ook niet.
Mis stiekem mijn Lumia
Mis stiekem mijn Lumia
Voor wat het waard is: https://mobile.twitter.co...status/937921126306426880.Noclaim71 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:28:
Wat is nu waarheid?
Terwijl ik eerder meende gelezen te hebben dat HDM dat wel zou toevoegen voor oa. de huidige Nokia 8.... voelt niet goed dit soort communicatie en het was juist één van de redenen dat ik naar Nokia ben gegaan....![]()
edit (bevestiging vanuit HDM)
Link to the Tweet here.
Prima tochMorgoth schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 05:29:
[...]
Voor wat het waard is: https://mobile.twitter.co...status/937921126306426880.
Ik snap het gezeur ook niet zo. Nokia zorgt voor supersnelle updates zonder Treble, waarom zou je je zo druk maken over of ze het wel of niet toevoegen? Helemaal als ze ook nog uitleggen waarom ze dat niet kunnen doen. Mensen van tegenwoordig...
Welk gezeur? Ik lees voornamelijk herhalende klachten over de camera app. 
Ik denk niet dat anderen actief een oplossing voor jouw probleem gaan zoeken, daar moet je toch echt zelf achteraan.bacardifrans schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:32:
Iemand al een idee ivm die tonen door het gesprek elke minuut.
Mis stiekem mijn Lumia
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens mij wordt er niet gezeurd. Nokia zou eerst wel (wandelgangen) project Treble toevoegen aan hun updates. Samen met de stock android ervaring heeft dit mijn keuze beïnvloed omdat je dan langer gebruik kan maken van updates (security patches). Zeker wanneer een telefoon overgaat van ouders op kind en daardoor een langer leven krijgen, zag ik dit als groot voordeel.NNF schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 08:33:
Ik snap het gezeur ook niet zo. Nokia zorgt voor supersnelle updates zonder Treble, waarom zou je je zo druk maken over of ze het wel of niet toevoegen? Helemaal als ze ook nog uitleggen waarom ze dat niet kunnen doen. Mensen van tegenwoordig...
Nu dit niet het geval is, zijn we 100% overgeleverd aan HMD en hoelang zij een telefoon zullen onderhouden met updates. En daar heeft HMD nog geen trackrecord.... dus eerst zien en dan geloven dat zij de huidige toestellen niet zo snel in de steek laten als menig andere fabrikant...
Dus zullen we gezeur vervangen door teleurstelling?
[ Voor 0% gewijzigd door Noclaim71 op 09-12-2017 09:49 . Reden: typo ]
@Noclaim71 HDM is een hockeyclub. De fabrikant van deze toestellen heet HMD. En soms is en glas gewoon half vol en niet half leeg.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Typo correctedPinokkioTV schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:43:
@Noclaim71 HDM is een hockeyclub. De fabrikant van deze toestellen heet HMD. En soms is en glas gewoon half vol en niet half leeg.
en wat het glas betreft..... de toekomst zal het moeten uitwijzen
Het probleem blijft nu dat we afhankelijk zijn van een fabrikant. Het kan zomaar gebeuren dat het bijvoorbeeld slecht gaat met HMD en dat ze toch moeten snijden in hun budgetten en dan er toch voor kiezen om support op oude toestellen te verminderen, want dat levert het minste op. Misschien gaat het goed, misschien niet. De toekomst zal het inderdaad uitwijzen. De intenties van HMD lijken vooralsnog positief.
De uitgesproken beloften zijn updates naar O(reo) en P.
Oreo kwam als een dolle binnen na ontvangst toestel dus ik heb geen reden om ontevreden te zijn over het update beleid. Nog over Nokia/HMD/de Nokia 8.
So far, so goodawesome. (minus cam app)
Geen Treble betekent echt niet dat ik meteen in een hoekje sta te snikken of uit het raam schreeuw maar iets uitgebreidere communicatie over het 'waarom niet', zou ik wel op prijs stellen.
Oreo kwam als een dolle binnen na ontvangst toestel dus ik heb geen reden om ontevreden te zijn over het update beleid. Nog over Nokia/HMD/de Nokia 8.
So far, so goodawesome. (minus cam app)
Geen Treble betekent echt niet dat ik meteen in een hoekje sta te snikken of uit het raam schreeuw maar iets uitgebreidere communicatie over het 'waarom niet', zou ik wel op prijs stellen.
Vandaag toch maar eens een Kruidvat simkaartje gehaald voor €2,50 want mijn Nokia 8 met Vodafone simkaart bleef de update naar Oreo maar negeren...
En jawel hoor... De update startte meteen na opstarten van het toestel met het nieuwe simkaartje.
En jawel hoor... De update startte meteen na opstarten van het toestel met het nieuwe simkaartje.
Het switchen van simkaart forceert waarschijnlijk de update.
https://androidworld.nl/n...droid-updates-werkt-niet/
"Een werknemer van Google heeft laten weten dat de knop voor het checken op Android-updates toch niet goed werkt"
https://androidworld.nl/n...droid-updates-werkt-niet/
"Een werknemer van Google heeft laten weten dat de knop voor het checken op Android-updates toch niet goed werkt"
Fijn dat dat toegelicht wordt en dat de schuld dus, in dit geval, niet aan de 8 of HMD moet worden toegekend.
Op Twitter krijg je soms aparte reacties terug 
Dus op mijn tweet dat Vodafone blijkbaar de update naar Oreo blokkeert op de Nokia 8, krijg ik terug dat ze dat niet doen. Ze rollen het alleen uit in batches...
Blijkbaar heeft bv tmobile het direct volledig open gezet.
Nou ligt het er een beetje aan hoe je er naar kijkt. Maar in batches uitrollen is in mijn ogen nog steeds blokkeren voor degenen die nog niet aan de beurt zijn. En ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je als provider er voor kiest om een update van een bepaalde telefoon in batches vrij te geven als de rest van de wereld hem direct krijgt...
Dus op mijn tweet dat Vodafone blijkbaar de update naar Oreo blokkeert op de Nokia 8, krijg ik terug dat ze dat niet doen. Ze rollen het alleen uit in batches...
Blijkbaar heeft bv tmobile het direct volledig open gezet.
Nou ligt het er een beetje aan hoe je er naar kijkt. Maar in batches uitrollen is in mijn ogen nog steeds blokkeren voor degenen die nog niet aan de beurt zijn. En ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je als provider er voor kiest om een update van een bepaalde telefoon in batches vrij te geven als de rest van de wereld hem direct krijgt...

Ik heb sinds gisteren exact hetzelfde. Begon ermee toen ik een (Franse) film met "été" in de bestandsnaam, wilde kopieeren. Dat ging wellicht fout vanwege een niet ondersteunde tekenset?Joen schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:35:
Wat lijkt te helpen, is de telefoon even met USB-kabel te verbinden. (Tenminste, voor de 0 Byte bestanden die er dan op staan). De ingebouwde bestandsbeheerder lijkt het wel goed te doen / herkennen.
Formatteren van de SD Card in de telefoon / in de PC, helpt ook niet.
Heb jij inmiddels een oplossing voor dit irritante probleem? Een factory reset heb ik nl. niet zoveel zin in...
[update] Een factory reset verhelpt dit probleem niet. Blijkbaar een bug in Solid Explorer? Of mijn SD-kaart die opeens bugs vertoond? Ik weet het niet; verder onderzoek nodig. Tot die tijd telefoon rebooten nadat ik data via Solid Explorer naar de SD-kaart heb geschreven. Wel erg raar. Het is vooral Google Play Music die mp3's wel ziet maar niet kan afspelen tot na een reboot...
[ Voor 15% gewijzigd door digilb op 10-12-2017 21:23 ]
Sinds ik Oreo heb (week of twee?) geeft mijn telefoon piepgeluiden als ik Do Not Disturb (DND) uitzet. Gevolg: als ik DND aan heb staan met Alarms Only en instel dat DND automatisch uitgaat na het volgende alarm, dan word ik 's ochtends dus wakker door een combinatie van mijn alarm en een knoeterharde pieppiep-pieppiep.
Als ik DND aan laat staan tot ik het zelf uitzet, dan word ik dus wakker door mijn alarm, maar zodra ik DND handmatig uitschakel komt die harde piep weer. Dat was voor Oreo niet zo en ik zie de logica ervan ook niet.
Heeft iemand een idee waar dat in de instellingen kan zitten? Ik kan het niet vinden.
Als ik DND aan laat staan tot ik het zelf uitzet, dan word ik dus wakker door mijn alarm, maar zodra ik DND handmatig uitschakel komt die harde piep weer. Dat was voor Oreo niet zo en ik zie de logica ervan ook niet.
Heeft iemand een idee waar dat in de instellingen kan zitten? Ik kan het niet vinden.
Bij mij lijkt het echt specifiek bij de Oreo update te zijn begonnen. Ik heb er verder niet op gelet of het door een andere gebeurtenis daar na zou kunnen zijn gekomen.digilb schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:23:
[...]
Ik heb sinds gisteren exact hetzelfde. Begon ermee toen ik een (Franse) film met "été" in de bestandsnaam, wilde kopieeren. Dat ging wellicht fout vanwege een niet ondersteunde tekenset?
Kun je dit wat nader toelichten wat je hiermee bedoeld? Wat moet er na het aansluiten van de USB kabel dan gebeuren of gedaan worden?Wat lijkt te helpen, is de telefoon even met USB-kabel te verbinden. (Tenminste, voor de 0 Byte bestanden die er dan op staan).
Gecheckt door een bestand van de ene plek op de SD-kaart naar een andere plek op de SD-kaart te kopiëren. Ik kan bevestigen dat het via die weg wel werkt ja. Die bestandsbeheerder is echter via een grote omweg te bereiken (Instellingen > Opslag > SD-kaart). Bovendien ziet die bestandsbeheerder zelf er niet zo overzichtelijk uit vind ik.De ingebouwde bestandsbeheerder lijkt het wel goed te doen / herkennen.
Ga ik niet eens aan beginnen. Mij te veel gedoe met backuppen en terugzetten.Formatteren van de SD Card in de telefoon / in de PC, helpt ook niet.
Nog niet echt een structurele oplossing gevonden tot dusver...Heb jij inmiddels een oplossing voor dit irritante probleem?
Ik dus ook niet.Een factory reset heb ik nl. niet zoveel zin in...
Ik gebruik ook Solid Explorer. Volgens online bronnen (links helaas niet opgeslagen) kan het inderdaad een "bug" zijn. Of beter gezegd: een niet geïmplementeerde work-around voor een Android bug. Overigens gingen de meeste van die bronnen specifiek over een bug in LineageOS (een custom Android distributie).[update] Een factory reset verhelpt dit probleem niet. Blijkbaar een bug in Solid Explorer?
Dat waag ik te betwijfelen. Mocht het nuttige info zijn: ik heb een Samsung 128GB U3 kaartje.Of mijn SD-kaart die opeens bugs vertoond?
Jup. Blijft erg raar.Ik weet het niet; verder onderzoek nodig. Tot die tijd telefoon rebooten nadat ik data via Solid Explorer naar de SD-kaart heb geschreven. Wel erg raar. Het is vooral Google Play Music die mp3's wel ziet maar niet kan afspelen tot na een reboot...
Dan nog nieuwe info van mij:
- Het is niet specifiek een probleem van Solid Explorer. Ik heb het ook met bestanden uploaden naar een andere standalone FTP app. En ook Astro File Manager heeft het probleem.
- Online bronnen (wederom vergeten links op te slaan) vermelden dat hernoemen van de getroffen bestanden na het kopiëren kan helpen. Ik heb hier gedeeltelijk succes mee. Het beste resultaat heb ik daar mee wanneer ik de FTP plugin van Solid Explorer gebruik, via WinSCP een bestand upload, in WinSCP dat bestand hernoem (word daar overigens ook al als 0 KB bestand getoond), WinSCP afsluit, FTP plugin van Solid Explorer stop, uit Solid Explorer gaan, eventueel Solid Explorer uit taakbeheer beëindigen, paar tellen later terug gaan naar Solid Explorer en het betreffende bestand. Al die tijd tot de laatste stap heb ik dan directory met het getroffen bestand niet open gehad in Solid Explorer.
- Dat truukje heb ik net ook lokaal geprobeerd: ik had in Astro File Manager een foto gekopieerd van de ene directory naar de andere directory op de SD-kaart: op de nieuwe plek een 0 bytes bestand. Ik hernoem het bestand, sluit Astro en open daarna Solid Explorer en ga naar de directory waar het 0 bytes stond: nu is het een normaal leesbaar bestand.
- Ik heb vanmiddag ook een directory met iets van 1500 foto's (timelapse projectje
) naar mijn telefoon geüpload vanaf mijn laptop met WInSCP naar de FTP plugin van Solid Explorer. Ongeveer de eerste 220 foto's waren wèl direct correct zichtbaar en de rest pas na een herstart van mijn telefoon (ik ga zoveel bestanden niet 1 voor 1 hernoemen
).
- Het probleem doet zich ook voor met USB sticks via USB C OTG adapters (of USB C sticks met ingebouwde OTG functie).
- Remounten is een oplossing: ontkoppel (unmount) de USB stick, koppel de USB stick los en koppel de USB stick weer aan. Dit gaat echter praktisch niet voor de SD-kaart aangezien je dan ook de SIM-kaart tegelijk moet verwijderen en dat is niet goed voor de telefoon.
Ik heb zojuist maar een foutrapport naar ze gestuurd hier over met een uitgebreid verhaal over mijn bevindingen. Hopelijk dat ze er iets mee kunnen.
Het is te vinden via het hamburgermenu > overflowmenu > "Over" > "Foutrapport sturen". Het is het slimste als je dat doet vlak nadat je een bestand gekopieerd hebt en 0 bytes laat zien. Ik zelf heb ook nog screenshots van de brondirectory en bestemmingsdirectory met het betreffende bestand meegestuurd.
Update 2:
En ik kreeg een automatische mail terug met als eerste punt bovenaan:
Dat voorspelt niet veel goeds dan...:/1. THE APP TELLS ME, THAT THE FOLDER IS EMPTY OR SHOWS INCORRECT SIZE.
Unlike other apps, Solid Explorer can display total count and size of files contained in a folder including all subdirectories. This would be very time consuming to compute, so SE looks in Android's file database for all files contained in that directory and counts them.
If you renamed, copied or moved the folder to another location, Android’s media scanner needs to scan the files again. That may take a while, so that’s why you don’t see the real size yet. Once the scan is complete, after you refresh the directory you’ll see the real folder size.
It’s also worth noting, that sometimes folder size can be inaccurate. It fully depends on Android’s media scanner and on how many files it actually scanned. Anyway, in most cases folder size calculation seems to be accurate.
If you still see the folder as empty even after waiting some time, there must be something wrong with Android’s files database. This problem is not related to Solid Explorer and can’t be fixed inside the app.
Ik heb wel eens gezocht naar apps die een rescan doen, maar tot nu toe levert dat ook niet veel op...
[ Voor 20% gewijzigd door Joen op 11-12-2017 02:26 ]
Dank voor je uitgebreide verslag!Joen schreef op maandag 11 december 2017 @ 01:37:
[...]
Jup. Blijft erg raar.
Dan nog nieuwe info van mij:
[...]
Dat voorspelt niet veel goeds dan...:/
Mijn extra punten:
- Mijn truukje om de files te laten herkennen zonder reboot, was door hem met een USB-kabel te verbinden aan een PC, en te kiezen voor "Bestanden toevoegen" o.i.d. (dus niet: opladen). Dat zal zorgen voor een unmount/mount in Android.
- Ik heb met de Synology DS file app bestanden gekopieerd van mijn NAS naar mijn Nokia SD-kaart. Dit geeft ook 0 Kb files volgens Solid Explorer.
- In de App drawer staat de standaard app "Bestanden". Met deze standaard file manager zie ik wel de juiste file-size.
- Wachten blijkt te helpen! Ik heb een mp4 op mijn SD kaart gezet. Deze was 0 Kb, en vanuit Solid Explorer niet te openen. Wel vanuit de app "Bestanden" (in MX Player). Een uur later had hij wel de juiste filesize, en kon ik hem openen in Solid Explorer.
- MP3's doen ook wat geks: het lijkt alsof de metadata niet goed wordt weggeschreven in de Android database, waardoor Google Play Music wel de files ziet, maar niet de afbeelding, en hem niet kan afspelen. (Wel in VLC trouwens, die ziet wel de file maar niet de correcte artiest etc.) Uurtje later (of 2 uren) is deze data wel verwerkt en staat de cover afbeelding wel beschikbaar in Play Music,
en speelt de muziek af. - Ik gebruik trouwens ook een Samsung kaartje, maar dan een Evo Plus van 64GB.
- Interne geheugen geeft geen enkel probleem.
- Andere apps die naar mijn SD-kaart schrijven (podcasts, camera, etc.) werken wel prima.
Dit is denk ik waar het fout gaat: de interne file database in Android ziet niet dat er nieuwe files zijn (of: pas na enkele uren) en daardoor tonen Solid Explorer, Play Music (en wellicht andere apps) beperkte info en kunnen ze de files niet afspelen. Dit duidt op een bug in Oreo.Unlike other apps, Solid Explorer can display total count and size of files contained in a folder including all subdirectories. This would be very time consuming to compute, so SE looks in Android's file database for all files contained in that directory and counts them.
Voorlopige conclusie: files komen correct binnen, maar verwerking door Oreo is heeeeel traag, sommige apps kunnen daar wel tegen (de app Bestanden, VLC) maar andere niet (Solid Explorer, Play Music).
[ Voor 21% gewijzigd door digilb op 11-12-2017 10:39 ]
Dag allen. Sinds eens week een Nokia 8. Mooi toestel, alleen loop ik tegen het volgende aan. Binnen 1 week ontstaan er al krassen in het beeldscherm. Nu is het zo dat de Galaxy s7 van mijn vriendin na een half jaar nog krasvrij is. Wat is jullie ervaring met krassen op het scherm?
Nou ja, nu ben je wel een beetje appeltjes met peertjes aan het vergelijken. Dat wil zeggen: je vriendin met een S7 en jij met een Nokia 8. Mijn Nokia 8 gaat nu drie weken jaszak in/jaszak uit, broekzak in/broekzak uit en die heeft nog totaal geen krasjes op het scherm (geen screenprotector).
Volgens Corning, de maker van Gorilla Glass heeft de S7 Gorilla Glass 4. Volgens de specificatiesheet van Nokia is de Nokia 8 uitgerust met Gorilla Glass 5.
Als ik de spec sheets die Corning van Gorilla Glass 4 en 5 op de site heeft staan, naast elkaar leg dan zie ik dat Gorilla Glass 5 sterker en krasbestendiger zou moeten zijn dan Gorilla Glass 4.
In theorie zou de Nokia 8 hier dus beter moeten scoren dan de Samsung S7. De factor mens (hoe ga je d'r mee om) speelt ook nog een rol en die kan ik niet voor je invullen
Volgens Corning, de maker van Gorilla Glass heeft de S7 Gorilla Glass 4. Volgens de specificatiesheet van Nokia is de Nokia 8 uitgerust met Gorilla Glass 5.
Als ik de spec sheets die Corning van Gorilla Glass 4 en 5 op de site heeft staan, naast elkaar leg dan zie ik dat Gorilla Glass 5 sterker en krasbestendiger zou moeten zijn dan Gorilla Glass 4.
In theorie zou de Nokia 8 hier dus beter moeten scoren dan de Samsung S7. De factor mens (hoe ga je d'r mee om) speelt ook nog een rol en die kan ik niet voor je invullen
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
That makes sense. Misschien dat ik dat ook nog wel een keer probeer.digilb schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:57:
[...]
Dank voor je uitgebreide verslag!
Mijn extra punten:
- Mijn truukje om de files te laten herkennen zonder reboot, was door hem met een USB-kabel te verbinden aan een PC, en te kiezen voor "Bestanden toevoegen" o.i.d. (dus niet: opladen). Dat zal zorgen voor een unmount/mount in Android.
Verrek! Je hebt gelijk! Mij nooit opgevallen. Een groot deel van wat bij mij in app drawer gebruik ik nooit. Nooit de moeite genomen om eens te bekijken wat er nu eigenlijk allemaal in staat. Blijkbaar de standaard bestandsbeheerder dus ook.
- Ik heb met de Synology DS file app bestanden gekopieerd van mijn NAS naar mijn Nokia SD-kaart. Dit geeft ook 0 Kb files volgens Solid Explorer.
- In de App drawer staat de standaard app "Bestanden". Met deze standaard file manager zie ik wel de juiste file-size.
Dit is ook mijn ervaring. Tijdens mijn vorige post dus een bestandje gekopieerd die 0 bytes werd en nu net even weer gekeken: nu een normaal bestand met normale bestandsgrootte.
- Wachten blijkt te helpen! Ik heb een mp4 op mijn SD kaart gezet. Deze was 0 Kb, en vanuit Solid Explorer niet te openen. Wel vanuit de app "Bestanden" (in MX Player). Een uur later had hij wel de juiste filesize, en kon ik hem openen in Solid Explorer.
VLC gebruik ik zelden en Google Play music helemaal nooit. Ik gebruik hoofdzakelijk Spotify Premium en DI.fm voor muziek.
- MP3's doen ook wat geks: het lijkt alsof de metadata niet goed wordt weggeschreven in de Android database, waardoor Google Play Music wel de files ziet, maar niet de afbeelding, en hem niet kan afspelen. (Wel in VLC trouwens, die ziet wel de file maar niet de correcte artiest etc.) Uurtje later (of 2 uren) is deze data wel verwerkt en staat de cover afbeelding wel beschikbaar in Play Music, en speelt de muziek af.
Ja zolang het het "genereren" van bestanden is gaat het wel goed. Het zijn echt de kopieeracties waar het mee mis gaat.
- Ik gebruik trouwens ook een Samsung kaartje, maar dan een Evo Plus van 64GB.
- Interne geheugen geeft geen enkel probleem.
- Andere apps die naar mijn SD-kaart schrijven (podcasts, camera, etc.) werken wel prima.
Ik weet niet of je ergens in Android kan zien welke indeling de huidig kaart gebruikt, maar mijn 128GB SD-kaartje van Samsung werd rechtreeks herkent. De exFAT beperking is trouwens niet van de Nokia 8, maar Android breed. Dit heeft met licenties van Microsoft te maken. Voor zover ik mij kan herinnerne van wat ik gelezen had valt er niet zo makkelijk aan een licentie voor exFAT te komen. Ik heb de indruk dat sommige individuele fabrikanten wel een licentiedeal met Microsoft afsluiten, want op mijn Samsung Galaxy Tab A6 met Android 7 kan ik wel gewoon exFAT USB OTG sticks lezen. Op mijn Nokia gebruik ik er de USB OTG plugin van Solid Explorer voor die best wel goed werkt.Tevens: de Nokia 8 ondersteunt niet het exFAT filesystem voor de SD-kaart (de Moto G4 Play van mijn dochter met Marshmallow bijvoorbeeld wel). Dus geen files groter dan >4 GB! Erg slordig van Nokia.
Tot die conclusie begin ik nu ook te komen. Sowieso krijg ik de indruk dat er op mediagebied het een en ander mis gaat in Oreo. De laatste tijd viel mij op in een soort media-app dat het beeld en geluid niet meer synchroon loopt: het geluid hobbelt achter het beeld aan. Ik heb het tot dusver nog maar in 1 app zien gebeuren, maar ik zal proberen er op te letten of het ook in andere apps gebeurd.[...]
Dit is denk ik waar het fout gaat: de interne file database in Android ziet niet dat er nieuwe files zijn (of: pas na enkele uren) en daardoor tonen Solid Explorer, Play Music (en wellicht andere apps) beperkte info en kunnen ze de files niet afspelen. Dit duidt op een bug in Oreo.
Voorlopige conclusie: files komen correct binnen, maar verwerking door Oreo is heeeeel traag, sommige apps kunnen daar wel tegen (de app Bestanden, VLC) maar andere niet (Solid Explorer, Play Music).
Ik hoop dat de Nokia 8 spoedig de Oreo 8.1 update mag ontvangen en dat de problemen daar in opgelost zullen zijn.
Ik heb alleen een cover/bumper aan de achter en zijkant er om heen. Ik heb geen screenprotector er op. Ik heb mijn Nokia 8 veel in mijn broekzak (als enige in die broekzak) of op zijn rug op mijn bureau liggen. Nog geen enkel krasje op het scherm. Wel veel vettige vingervlekken, maar dat vind ik niet zo erg.Wesses schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:58:
Dag allen. Sinds eens week een Nokia 8. Mooi toestel, alleen loop ik tegen het volgende aan. Binnen 1 week ontstaan er al krassen in het beeldscherm. Nu is het zo dat de Galaxy s7 van mijn vriendin na een half jaar nog krasvrij is. Wat is jullie ervaring met krassen op het scherm?
Dit was een reactie op mijn vraag over AptX support voor de Nokia 8. Ik heb de telefoon gekocht en ook weer verkocht omdat er toch geen AptX ondersteuning blijkt te zijn. Dat verkopen op basis hiervan klinkt misschien wat drastisch, want het scherm van het toestel is erg mooi en ook de snelheid is top, echter ik ben best kritisch op geluidskwaliteit, heb een goede AptX hoofdtelefoon en van de standaard SBC codec wordt ik niet blij.iENO schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:15:
[...]
System > Developer options (uiteraard eerst enablen mocht je dat nog niet gedaan hebben) > Bluetooth Audio Codec
Dat je de codec onder de developer options kan instellen wil blijkbaar niet zeggen dat de codec ook ondersteund wordt door het toestel, de libraries moeten er ook op staan, en AptX zit niet standaard in Oreo. Dit vereist een licentie van Qualcom, is dus ook een geldkwestie. Als je op de 8 voor AptX kiest en je gaat terug in het menu dan zie je bij opnieuw selecteren dat de codec weer op SBC staat.
E.e.a. baseer ik (naast mijn gehoor
https://www.reddit.com/r/...ave_aptx_bluetooth_audio/
https://community.phones....ussions/topics/7000011639 (gaat over de bèta versie van Oreo, maar is naar mijn idee in de final versie niet veranderd).
Ik heb de vraag over AptX ondersteuning voorgelegd via de chatfunctie binnen de support app. De medewerker gaf aan dat de ondersteuning er hoogstwaarschijnlijk niet is, maar dat hij nog navraag zou doen. Ik zou daar per mail terugkoppeling op krijgen, dit heb ik nog niet gehad.
Heeft er nog iemand nieuws vernomen m.b.t de camera update? Net weekendje weg geweest, maar de foto's zijn wederom zwaar telleurstellend.
Het begint zelf dermate te irriteren dat ik toch overweeg om voor een ander toestel te gaan als er niet snel iets aan gedaan wordt.
Het begint zelf dermate te irriteren dat ik toch overweeg om voor een ander toestel te gaan als er niet snel iets aan gedaan wordt.
Verwijderd
Zonde om te kijken naar een nieuwe als je eerst eens volgende site moet bekijken, https://forum.xda-develop...-hdr-60fps-video-t3658552Erik11 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:08:
Heeft er nog iemand nieuws vernomen m.b.t de camera update? Net weekendje weg geweest, maar de foto's zijn wederom zwaar telleurstellend.
Een eventuele update komt vanzelf wel, maar het installeren van een andere camera-mod is ook al een pluspunt. In dit forum wordt hier en daar ook al een beetje aangegeven welke apk’s het beste zijn....
In de Oreo beta update voor de Nokia 5 zit een nieuwe camera app. HMD is er dus mee bezig
I intend to live forever. So far, so good.
Bedankt voor je reactie.
Ik ben indd op de hoogte van alternatieve camera apk's, maar eerlijk gezegd heb ik me er nog niet verdiept hoe dit gaat qua installatie ( toch maar eens gaan doen als mijn geduld op raakt
). Ik heb eigelijk hoop op een update van de standaard camera zoals beloofd is door de HMD topman.
De Nokia Support kon me iig niet verder helpen
Ik ben indd op de hoogte van alternatieve camera apk's, maar eerlijk gezegd heb ik me er nog niet verdiept hoe dit gaat qua installatie ( toch maar eens gaan doen als mijn geduld op raakt
Verwijderd
Qua installatie, gewenste apk downloaden en installeren, wordt vanzelf aangegeven.. bij de gewenste download staat ook wat de beste settings zijn die je in de camera-app kan instellen...Erik11 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:58:
Bedankt voor je reactie.
Ik ben indd op de hoogte van alternatieve camera apk's, maar eerlijk gezegd heb ik me er nog niet verdiept hoe dit gaat qua installatie ( toch maar eens gaan doen als mijn geduld op raakt). Ik heb eigelijk hoop op een update van de standaard camera zoals beloofd is door de HMD topman.
Nu alleen zoeken welke het beste voor jou is, voorbeelden staan ook her en der in dit forum.
Screenshot ?IkWilbert schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:58:
In de Oreo beta update voor de Nokia 5 zit een nieuwe camera app. HMD is er dus mee bezig
Nevermind : YouTube: Nokia 5 Android Oreo Beta new Camera app hands-on
[ Voor 23% gewijzigd door Rigs op 13-12-2017 13:39 ]
Ik snap de camera drama niet zo goed. De app is mwoa, vind het niet mega slecht maar zeker ook niet goed. Fotokwaliteit is gewoon dik in orde.
En wat al zo vaak geschreven is, de hardware is echt prima in de Nokia 8 ook de camera. Je schudt als nieuw bedrijf ook niet zomaar even wat kekke foto algoritmes uit je mouw.
Ik had werkelijk nog nooit in mijn leven een apk geïnstalleerd, hell ik heb zelfs even gegoogled wat nu precies een apk was. Maar de handleidingen zijn zo enorm duidelijk heb echt in 5 minuten alles geïnstalleerd, instellingen overgenomen en maak nu kekke plaatjes met de google apk.
En wat al zo vaak geschreven is, de hardware is echt prima in de Nokia 8 ook de camera. Je schudt als nieuw bedrijf ook niet zomaar even wat kekke foto algoritmes uit je mouw.
Ik had werkelijk nog nooit in mijn leven een apk geïnstalleerd, hell ik heb zelfs even gegoogled wat nu precies een apk was. Maar de handleidingen zijn zo enorm duidelijk heb echt in 5 minuten alles geïnstalleerd, instellingen overgenomen en maak nu kekke plaatjes met de google apk.
Yay, na een 50 dagen durende reparatie door Belsimpel eindelijk een volledig werkende Nokia 8SuperRembo schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:51:
[...]
Ik heb het toestel na "reparatie" teruggekregen met nog steeds een onbruikbare gyroscoop.
De reparatieafhandeling is voor een ander topic, maar zijn er behalve achtjes draaien of rond de x-, y- en z-as draaien nog andere methodes om die sensor te kalibreren? Ik zie bij mijn toestel geen enkel effect.
[...]
Ik hoop niet dat het bij mij ook 50 dagen gaat duren. Ze claimen zelf van ca 10 dagen, wat uiteraard werkdagen zijn.
Nog 3 dagen te gaan dus, in mijn geval.
Nog 3 dagen te gaan dus, in mijn geval.
https://m.gsmarena.com/no..._wideangle-news-28709.php
Nokia camera app gets telephoto and wide-angle support ahead of Nokia 9 launch
Nokia camera app gets telephoto and wide-angle support ahead of Nokia 9 launch
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie