Heeft er hier nog iemand problemen met de Nokia N8 dat hij soms rare geluiden maakt? 🤔
Dit forum betreft de Nokia 8, niet de oude (2010) Nokia N8mcgrave schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:52:
Heeft er hier nog iemand problemen met de Nokia N8 dat hij soms rare geluiden maakt? 🤔
Don't rely on their truth alone
Die bedoelde ik ook niet de N8 😀. Foutje van mijnentwege.LessRam schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:05:
[...]
Dit forum betreft de Nokia 8, niet de oude (2010) Nokia N8
mijne loeitmcgrave schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:52:
[ Voor 3% gewijzigd door Eentje op 14-12-2017 00:16 ]
There eent no place like home
Hmm, ik kreeg gisteren een e-mail van Coolblue met een persoonlijke link om de Nokia 8 voor 399 euro te bestellen. Blijkbaar omdat ik in een ver verleden een Nokia Lumia 920 bij ze heb gekocht. Lijkt me een prima deal toch? Maar verkoopt de Nokia 8 zo slecht dat ze nu al dit soort aanbiedingen gaan doen?
Ik begin nu toch wel te twijfelen. Ben eigenlijk nog wel tevreden met m'n Nexus 6P, maar het scherm is eigenlijk net te groot en er schijnen veel problemen te zijn met de accu. Zou de Nokia 8 echt een stap vooruit zijn?
Edit: ik zie dat ik onbeperkt Nokia 8's voor 399 euro kan toevoegen aan m'n winkelmandje. Tijd voor een groupbuy?
Ik begin nu toch wel te twijfelen. Ben eigenlijk nog wel tevreden met m'n Nexus 6P, maar het scherm is eigenlijk net te groot en er schijnen veel problemen te zijn met de accu. Zou de Nokia 8 echt een stap vooruit zijn?
Edit: ik zie dat ik onbeperkt Nokia 8's voor 399 euro kan toevoegen aan m'n winkelmandje. Tijd voor een groupbuy?
[ Voor 13% gewijzigd door Spollie op 14-12-2017 09:05 ]
Ik ben nog op zoek naar een blauwe voor 399. Heb er al 1 maar mijn vader wil hem ook graag. Had ze na black Friday gevraagd of ik hem nogmaals kon bestellen voor dat geld maar ging helaas niet. Dus ben al tijdje opzoek naar dezelfde deal voor hem.robpol schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:21:
Hmm, ik kreeg gisteren een e-mail van Coolblue met een persoonlijke link om de Nokia 8 voor 399 euro te bestellen. Blijkbaar omdat ik in een ver verleden een Nokia Lumia 920 bij ze heb gekocht. Lijkt me een prima deal toch? Maar verkoopt de Nokia 8 zo slecht dat ze nu al dit soort aanbiedingen gaan doen?
[ Voor 8% gewijzigd door Angermanagement op 14-12-2017 09:41 ]
Ik ben echt dik tevreden met de Nokia 8, met name de batterijduur (met mijn gebruik van toch wel vaak ontgrendelen, veel bellen, appen en apps) is fantastisch. Ik heb hem niet eens op besparende modus staan en kom makkelijk de dag door.
Nee, het is niet de beste of de mooiste telefoon, maar het totaalplaatje is wel prima. Ik wou eigenlijk voor een HTC 10 gaan, maar voor 10 euro meer (black Friday aanbieding, ook 399) een recentere processor en stock android was eigenlijk nog een stukje beter. En qua uiterlijk valt de telefoon best mee.
En het voelt daarnaast ook wel lekker om weer eens een Nokia in handen te hebben.
Tip: doe er wel een hoesje om, telefoon is vrij glad en glijd makkelijk weg.
Nee, het is niet de beste of de mooiste telefoon, maar het totaalplaatje is wel prima. Ik wou eigenlijk voor een HTC 10 gaan, maar voor 10 euro meer (black Friday aanbieding, ook 399) een recentere processor en stock android was eigenlijk nog een stukje beter. En qua uiterlijk valt de telefoon best mee.
En het voelt daarnaast ook wel lekker om weer eens een Nokia in handen te hebben.
Tip: doe er wel een hoesje om, telefoon is vrij glad en glijd makkelijk weg.
I am interested!robpol schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:21:
Als ik mij niet vergis is er ook al een 6gig ram versie van de Nokia 8 en ik denk dat Coolblue de 4gig versies wil dumpen. Mijn redenatie was 399 is géén geld voor stock android, nokia, stevige bouw (Jerryrigs youtube kanaal) snapdragon 835. Zoals iemand anders zei, hij's glad! Dus wel even hoesje scoren ;-)robpol schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:21:
Ben inmiddels voorzien, voor mij hoeft geen bestelling meer gedaan te worden.robpol schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:21:
Als hij ontgrendeld en dan er een tijdje niets mee doe. Dan hoor je om de seconde iets. Soms wel soms niet. Echt raar..Eentje schreef op donderdag 14 december 2017 @ 00:15:
[...]
mijne loeitals die bijna leeg is. even serieus nu: wat voor rare geluiden maar je nokia wanneer doet hij dit?
Die 6GB uitvoering heeft ook 128GB als opslag, maar wordt daarmee meteen ook een klapje duurder natuurlijk. De blauwe 64GB dual SIM uitvoering is ook weken te koop geweest voor iets meer dan €400,-, je moest er enkel virtueel wat landgrenzen voor overgaanBlue_Guy schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:40:
[...]
Als ik mij niet vergis is er ook al een 6gig ram versie van de Nokia 8 en ik denk dat Coolblue de 4gig versies wil dumpen. Mijn redenatie was 399 is géén geld voor stock android, nokia, stevige bouw (Jerryrigs youtube kanaal) snapdragon 835. Zoals iemand anders zei, hij's glad! Dus wel even hoesje scoren ;-)
Die super-gladde achterkant, levensgevaarlijk in mijn droge handen. Jammer dat die achterzijde zelf niet simpel vervangbaar is alla Lumia 950 serie. Nu moet je maar een hoesje zien te vinden welke geen afbreuk doet aan het uiterlijk. Ik ben gewend om een telefoon zonder extra bescherming te gebruiken, maar dat ga ik met deze niet aandurven ben ik bang. Ik twijfel überhaupt al of ik hem wil blijven gebruiken, maar dat heeft verder niets met dit toestel zelf te maken hoor
Testing, one, two ...
Hoeveel van jullie hebben daadwerkelijk langere tijd geprobeerd zonder hoesje? In het begin vond ik dat gladde ook best eng, maar nu ik er aan gewend ben heb ik hem eigenlijk bijna net zo stevig in de hand als voorgaande telefoons.
Het zal vast meer risico zijn, maar ik vind hem te mooi voor een hoesje.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Geen Hoesje & geen Screenprotector hier, en Zero krasjes of andere (momenteelGonadan schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:37:
Hoeveel van jullie hebben daadwerkelijk langere tijd geprobeerd zonder hoesje? In het begin vond ik dat gladde ook best eng, maar nu ik er aan gewend ben heb ik hem eigenlijk bijna net zo stevig in de hand als voorgaande telefoons.
Sinds wanneer heb je dit? Misschien een app die dit veroorzaakt. Heb het zelf nietmcgrave schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:38:
[...]
Als hij ontgrendeld en dan er een tijdje niets mee doe. Dan hoor je om de seconde iets. Soms wel soms niet. Echt raar..
Van het begin al.. :-/Eentje schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:20:
[...]
Sinds wanneer heb je dit? Misschien een app die dit veroorzaakt. Heb het zelf niet
Wel grappig om te zien dat veel Lumia gebruikers "terug" zijn gegaan naar Nokia. Ben van de L950 gekomen aangezien toestel en de apps steeds minder werden. Was eerst wel even wennen, en een paar dingen irriteren me ook best wel, zoals missen van live tiles en Outlook, heb meerdere (zakelijke) mail adressen en de Android variant is te beperkt en je moet steeds over switchen van mailbox.. maar dat valt ook wel weer te overleven. Verder is de accu geweldig, kan nu makkelijk twee dagen halen, terwijl L950 na halve dag soms al leeg was... camera valt nog wat tegen maar dat zal ook wel opgelost worden. Zit alleen al een tijdje te wachten op de Android Oreo update, lees dat een aantal mensen deze al heeft. Hier icm Vodafone nog steeds niks, zijn er meer mensen met Vodafone die hem ook nog niet ontvangen hebben?
[ Voor 11% gewijzigd door Magure op 14-12-2017 15:56 ]
Ik zou even wat zoektermen in het topic gooien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Magure schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:54:
Zijn er meer mensen met Vodafone die hem ook nog niet ontvangen hebben?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Toestel is wel glad ja hier al lekker beschadigd maar hé hij wordt gebruikt,😁
Ik heb er een hoesje om heen, dat maakt de telefoon wel veel dikker maar blijft daardoor wel mooi. Mijn Oneplus One zag er na meer dan 3 jaar nog als nieuw uit. Sommige mensen geloofden überhaupt niet dat een android toestel probleemloos meer dan 3 jaar mee ging maar ook nog onbeschadigd. Als ik dat vergelijk met iPhones gebruikers snap ik dat ook wel. Tweederde van de mensen die ik ken met een iPhone hebben het ding kapot en beschadigd. Daarom toch maar een hoesje.
Ik ben nog niet "over", ik heb namelijk nog niet werkelijk voldoende te klagen om mij volledig te laten verleidenMagure schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:54:
Wel grappig om te zien dat veel Lumia gebruikers "terug" zijn gegaan naar Nokia. Ben van de L950 gekomen aangezien toestel en de apps steeds minder werden. Was eerst wel even wennen, en een paar dingen irriteren me ook best wel, zoals missen van live tiles en Outlook, heb meerdere (zakelijke) mail adressen en de Android variant is te beperkt en je moet steeds over switchen van mailbox.. maar dat valt ook wel weer te overleven. Verder is de accu geweldig, kan nu makkelijk twee dagen halen, terwijl L950 na halve dag soms al leeg was... camera valt nog wat tegen maar dat zal ook wel opgelost worden. Zit alleen al een tijdje te wachten op de Android Oreo update, lees dat een aantal mensen deze al heeft. Hier icm Vodafone nog steeds niks, zijn er meer mensen met Vodafone die hem ook nog niet ontvangen hebben?
Update werd mij gisteren direct aangeboden na eerste keer aanzetten en zonder een SIM in het toestel te hebben.
Testing, one, two ...
Eerste wat ik eigenlijk doe met nieuwe telefoon is ver en ont grendel geluid uitzetten. Weet wel wanneer ik dit doe. Als je bij jouw is paar keer aan uit aan uit doet? Kun je ff kijken of die dan.blijft doen.
Ik heb er een heel dun hoesje omheen in (bijna) dezelfde kleur als het toestel zelf. Valt amper op.Gonadan schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:37:
Aan de voorkant een glazen protector. Als voor of achter me teveel bekrast worden, nieuwe er omheen en hij is weer als nieuw. Niets zo storend als krassen op het scherm
Don't rely on their truth alone
Kreeg jij nog een bericht dat ze de telefoon weer retour gezonden hadden of blijft dat een verrassing?SuperRembo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:32:
[...]
Yay, na een 50 dagen durende reparatie door Belsimpel eindelijk een volledig werkende Nokia 8
Dus je werkt met twee telefoons? Dat ik ben overgestapt was met name nadat de bank app (ABN) niet meer werd ondersteund... Nu werkt alles weer en vind met name contactloos betalen met telefoon heerlijk even makkelijk op de markt of winkel betalen.hardware-lover schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:54:
[...]
Ik ben nog niet "over", ik heb namelijk nog niet werkelijk voldoende te klagen om mij volledig te laten verleiden
Update werd mij gisteren direct aangeboden na eerste keer aanzetten en zonder een SIM in het toestel te hebben.
Had gisteren al geprobeerd om simkaart er uit te halen en dan te updaten, maar daar trapte de telefoon ook niet in...
Ik heb al een tijdje een Android sidekick, en dan werkelijk als "indienwerkelijknoodzakelijkdandoemijdiemaar" toestel. Mijn banken-apps werken nog en sinds kort is de Rabo app vervangen door een meer dan uitstekende website waarmee een app eigenlijk helemaal geen noodzaak meer is (dat zou ik graag vaker zo zien).Magure schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:30:
[...]
Dus je werkt met twee telefoons? Dat ik ben overgestapt was met name nadat de bank app (ABN) niet meer werd ondersteund... Nu werkt alles weer en vind met name contactloos betalen met telefoon heerlijk even makkelijk op de markt of winkel betalen.
Had gisteren al geprobeerd om simkaart er uit te halen en dan te updaten, maar daar trapte de telefoon ook niet in...
Ik ben mij nu enkel nog maar aan het oriënteren maar wil ook graag de ervaring op doen met een Android die aardige high-end specs bezit (dat heeft de sidekick niet die ik al eerder had), gewoon eens om te zien hoe dat nu werkelijk draait. Dat valt mij zeker niet tegen hoor, verre van mag ik wel opmerken. Het is een beest via de WiFi verbinding. Ik ga wel uitvoeriger met de camera aan de slag, het resultaat daarvan zal uiteindelijk de doorslag voor dit toestel gaan bepalen voor mij.
Ik hoef echter geen haast te hebben, in tegenstelling tot menig Android toestel (die Sidekick dus), wordt mijn Lumia nog jaren van maandelijkse updates voorzien nu.
Testing, one, two ...
Haha neehoor, liggen hier 33 simkaartjes, vind het wel prima. Zoveel biedt die update toch nietMagure schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:31:
En ook 10x per dag update knop aanklikken?😁
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Kun je er anders een keer een filmpje van maken en hier delen? Beelden (en in dit geval ook geluid) zeggen vaak meer dan 1000 woorden.mcgrave schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:38:
[...]
Als hij ontgrendeld en dan er een tijdje niets mee doe. Dan hoor je om de seconde iets. Soms wel soms niet. Echt raar..
Hoe moet je bij de Nokia8 de telefoon opnemen als je meerdere schermen open hebt staan? Heb al verschillende gesprekken gemist omdat je op het moment dat iemand belt, je een of twee ander schermen open hebt staan waarmee je bezig bent.
Het telefoonscherm met groen en rode knop komt niet automatisch naar voren zoals bij de iPhone. Zie dan maar eens snel je telefoonscherm met groene knop naar boven te krijgen. Lukt niet, wordt zo niet blij van de Nokia 8.
Het telefoonscherm met groen en rode knop komt niet automatisch naar voren zoals bij de iPhone. Zie dan maar eens snel je telefoonscherm met groene knop naar boven te krijgen. Lukt niet, wordt zo niet blij van de Nokia 8.
Er verschijnt een notificatie over alle vensters heen:wmuller schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:22:
Hoe moet je bij de Nokia8 de telefoon opnemen als je meerdere schermen open hebt staan? Heb al verschillende gesprekken gemist omdat je op het moment dat iemand belt, je een of twee ander schermen open hebt staan waarmee je bezig bent.

Dit screenshot heb ik net live even gemaakt voor je.
OK, maar bij mij komt alleen het bovenste deel in beeld met de naam van de beller. De knoppen weigeren en opnemen zijn afgedekt. Als je vervolgens gaat schuiven met schermpjes wordt het een rotzooi en is de oproep gestopt.Joen schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:27:
[...]
Er verschijnt een notificatie over alle vensters heen:
[afbeelding]
Dit screenshot heb ik net live even gemaakt voor je.
Dat is wel apart ja. En op de melding tikken is ook geen optie?wmuller schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:37:
[...]
OK, maar bij mij komt alleen het bovenste deel in beeld met de naam van de beller. De knoppen weigeren en opnemen zijn afgedekt. Als je vervolgens gaat schuiven met schermpjes wordt het een rotzooi en is de oproep gestopt.
Ik kan zo snel ook niet vinden dat je die knoppen überhaupt aan of uit kunt zetten.
Misschien kun je de updates van de app Telefoon verwijderen en de updates via de Google Play Store opnieuw binnen halen?
Of eerst de data en cashe van de app wissen via Instellingen > Apps en meldingen > App-info?
Bedankt voor je tips. Opgelost, cache leeg gemaakt en de app "180 - Caller ID & Block" verwijderd. Of die het proces verstoort weet ik niet maar de cijfers 180 zijn ook boven in het scherm prominent in beeld als iemand belt, dat maakt het er niet duidelijker op, dus weg met dat ding.
@wmuller Top! Apps die buiten de standaard telefonie app iets doen met de telefonie zou ik inderdaad ook als eerste hebben gewantrouwd, maar je schreef er niet bij dat je zo'n app gebruikte.
Ik heb hem 3 weken geprobeerd zonder hoesje.. maar na de zoveelste keer van de (toch wel vlakke) bankleuning glijden en uit de handen glibberen toch maar een hoesje genomen. Over een jaar haal ik die er wel vanaf en dan heb ik weer een nieuw toestel.Gonadan schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:37:
zie trouwens dat de nokia 8 nu 399 is bij Bol.com. Twijfel toch wel. Heb nu de Samsung a5 2017. Misschien die verkopen en toch voor de nokia 8 gaan.....
Volgens mij loop ik tegen een bug aan? Ik heb vandaag de telefoon maar eens voor de eerste keer aan de lader gehangen toen deze 23% aangaf. Ik gebruik een afwijkende lader (originele zit nog in de verpakking), en direct na aansluiten kwam de melding "snelladen" in beeld.
En dat lijkt ook het geval te zijn want na enige tijd zit ik al op zo'n 75%, dat gaat wel lekker vlot dus.
Als ik nu echter via > Instellingen > Batterij (75% in beeld) > op het batterij-symbool druk, dan geeft zowel de grafiek én het percentage, nog steeds ongewijzigd 23% aan. De lijn van de grafiek reageert ook niet op de actuele laadstroom en ook geeft deze het actuele % niet correct weer.
Dit lijkt mij niet geheel juist te zijn?
Edit: naar 100% ging werkelijk behoorlijk vlot met QC 3.0, en ik ben wel wat gewend via de Fast Charge techniek van de Lumia. Grafiek blijft echter eigenwijs 23% aangeven en ook wordt de info m.b.t. laatste keer volledig laden niet correct weergegeven. Tijd voor een reboot.....
Edit2: reboot heeft het percentage naar 100% gebracht, maar er is geen historische info beschikbaar over het laadproces en de duur daarvan.
En dat lijkt ook het geval te zijn want na enige tijd zit ik al op zo'n 75%, dat gaat wel lekker vlot dus.
Als ik nu echter via > Instellingen > Batterij (75% in beeld) > op het batterij-symbool druk, dan geeft zowel de grafiek én het percentage, nog steeds ongewijzigd 23% aan. De lijn van de grafiek reageert ook niet op de actuele laadstroom en ook geeft deze het actuele % niet correct weer.
Dit lijkt mij niet geheel juist te zijn?
Edit: naar 100% ging werkelijk behoorlijk vlot met QC 3.0, en ik ben wel wat gewend via de Fast Charge techniek van de Lumia. Grafiek blijft echter eigenwijs 23% aangeven en ook wordt de info m.b.t. laatste keer volledig laden niet correct weergegeven. Tijd voor een reboot.....
Edit2: reboot heeft het percentage naar 100% gebracht, maar er is geen historische info beschikbaar over het laadproces en de duur daarvan.
[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 15-12-2017 16:42 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Idem, mijn Lumia 930 was niet meer helemaal 100% (proximity sensor haperde), maar uiteindelijk was mijn bank app de doorslag gevende factor.Magure schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:30:
[...]
Dus je werkt met twee telefoons? Dat ik ben overgestapt was met name nadat de bank app (ABN) niet meer werd ondersteund... Nu werkt alles weer en vind met name contactloos betalen met telefoon heerlijk even makkelijk op de markt of winkel betalen.
Wel een beetje triest dat ik een screen protector besteld had en deze niet eens tot de rand van het scherm gaat. Ik ben nu aan het kijken naar een fatsoenlijke bookcase cover, zoals ik ook bij mijn 930 heb.
Die 930 ziet er op het deukje van de val na nog als nieuw uit.
Dat is nu eenmaal zo met die licht afbuigende schermen tegenwoordig.. Tempered glass is namelijk vlak.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:33:
[...]
Idem, mijn Lumia 930 was niet meer helemaal 100% (proximity sensor haperde), maar uiteindelijk was mijn bank app de doorslag gevende factor.
Wel een beetje triest dat ik een screen protector besteld had en deze niet eens tot de rand van het scherm gaat. Ik ben nu aan het kijken naar een fatsoenlijke bookcase cover, zoals ik ook bij mijn 930 heb.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nokia zelf heeft een vrij mooi maar dure bookcase cover. Op duitse amazon zijn er ook wat, heb er zelf een voor 9,99 op de kop getikt.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:33:
[...]
Idem, mijn Lumia 930 was niet meer helemaal 100% (proximity sensor haperde), maar uiteindelijk was mijn bank app de doorslag gevende factor.
ben zelf ondanks dät ik screen protector heb en cover case ook aan het shoppen voor bookcase, gewenning van laatste telefoons. via bol.com. zijn er ook een heleboel te vinden.Blue_Guy schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:26:
[...]
Nokia zelf heeft een vrij mooi maar dure bookcase cover. Op duitse amazon zijn er ook wat, heb er zelf een voor 9,99 op de kop getikt.
@Joen: klopt, dat zou handiger geweest zijn. Ik had toen nog niet in de gaten dat dat ding actief was. Nogmaals dank voor je tips.Joen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 00:45:
@wmuller Top! Apps die buiten de standaard telefonie app iets doen met de telefonie zou ik inderdaad ook als eerste hebben gewantrouwd, maar je schreef er niet bij dat je zo'n app gebruikte.
goedemiddag, hebben er meer mensen last van dat ze niet te verstaan zijn bij bellen(het is alsof ik door een storm fiets echter zit ik binnen in een stille omgeving en ik hoor het zelf niet!
zodra ik hem op luidspreker zet gaat het goed. iemand een idee?
[ Voor 27% gewijzigd door bacardifrans op 16-12-2017 17:36 ]
Contacten app geeft contact personen juist weer.
Maar telefoon app geeft 3 contacten weer, dus contacten, whatsapp account, en outlook.account.
Als ik outlook en/of whatsapp account uitschakel zijn de extra contactpersonen weg in de telefoon app..
Maar wat speciaal is, vind ik,dat het whatsapp account, vanzelf weer terugkomt na enige tijd.
Zijn 3 dezelfde contacten normaal in de telefoon app?
Worden deze contacten niet samen gevoegd?
Iemand al een oplossing??
Maar telefoon app geeft 3 contacten weer, dus contacten, whatsapp account, en outlook.account.
Als ik outlook en/of whatsapp account uitschakel zijn de extra contactpersonen weg in de telefoon app..
Maar wat speciaal is, vind ik,dat het whatsapp account, vanzelf weer terugkomt na enige tijd.
Zijn 3 dezelfde contacten normaal in de telefoon app?
Iemand al een oplossing??
[ Voor 4% gewijzigd door tonber op 26-12-2017 06:43 ]
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Wat mij dus steeds gebeurd is dat mijn pink het gaatje van de microfoon afsluit tijdens het bellen. In mijn hoesje zit een uitsparing voor de microfoon en daar steunt het toestel dan precies op mijn pink... Wat ook wel fijn is want het toestel schuift dan ook wat minder snel uit je hand. Met als gevolg dat het wel wat gedemter klinkt aan de andere kant.bacardifrans schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:33:
goedemiddag, hebben er meer mensen last van dat ze niet te verstaan zijn bij bellen(het is alsof ik door een storm fiets echter zit ik binnen in een stille omgeving en ik hoor het zelf niet!
Een vriend van mij heeft de iphone x en laten zien wat een geweldige foto's ze daar maken. Ik heb nu een Note 4 maar die heeft Samsung, is wat traag en maakt slechte foto's. Ik had al de Nokia 8 op het lijstje maar daarover hoor je maar een kritiek: mindere foto's. Maar hoe minder is minder? Vooral wb minder licht?
Vergeet niet dat reviewers een telefoon of camera anders beoordelen dan de gemiddelde consument. De meesten zien het verschil in foto's vaak niets eens tussen de verschillende smartphones onderling.PaoloK schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:46:
Een vriend van mij heeft de iphone x en laten zien wat een geweldige foto's ze daar maken. Ik heb nu een Note 4 maar die heeft Samsung, is wat traag en maakt slechte foto's. Ik had al de Nokia 8 op het lijstje maar daarover hoor je maar een kritiek: mindere foto's. Maar hoe minder is minder? Vooral wb minder licht?
De Nokia 8 maakt gewoon goede foto's en in daglicht is het verschil vaak minimaal vergeleken met de high-end toestellen. Bij moeilijker situaties zoals weinig licht of tegenlicht dan ga je de verschillen pas merken maar ook dan is het verschil niet heel groot maar wel zichtbaar voor de die-hards of pixel peepers.
Iemand die zeer gebrand is op de beste camera zal zich daarom ook focussen op de camera en letten op elk detail.
Verder is het ook van belang wat je belangrijk vind van een camera. Bijvoorbeeld Point&shoot, handmatige instellingen, low light capaciteiten, video stabilisatie, audio opname, snelle autofocus, dynamisch bereik enz..
Er zijn genoeg vergelijkingen te vinden tussen de Nokia 8 en iPhone of andere smartphones en ik vind het verschil niet groot. Maar omdat voor mij een camera heel belangrijk is zie ik het verschil wel.
Persoonlijk vind ik de fotokwaliteit van de iPhone 8 X bij low light ook niet bijzonder. Dan zijn er betere alternatieven zoals Note 8 of Pixel 2.
Bekijk deze review eens.
https://m.gsmarena.com/nokia_8-review-1644.php
Als geld totaal geen rol zou spelen en de doorslag zou liggen bij de beste kwaliteit die een smartphone op camera gebied kan leveren, dan is er geen reden om voor deze telefoon te gaan is mijn bescheiden mening. Is je huidige toestel er nu een uit de categorie "maakt heel aardige foto's", en was dit al voldoende voor je, dan is de Nokia 8 misschien wel een (flinke) upgrade op dat gebied.PaoloK schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:46:
Ik weet nu al dat de Nokia 8 voor mij daarin geen verbetering gaat brengen, al helemaal niet onder weinig licht omstandigheden, maar buiten die camera is er (OS buiten beschouwing gelaten), wel veel waar men enthousiast van zou kunnen gaan worden, zeker als je huidige toestel al een Android exemplaar is.
[ Voor 40% gewijzigd door hardware-lover op 17-12-2017 15:28 ]
Testing, one, two ...
Omdat voor mij de camera heel belangrijk is heb ik een Canon Eos ... Voor het mindere werk heb ik een Nokia8. Prima camera. In vergelijkingen met iPhone8 en X komt de Nokia8 er zeker niet slechter uit naar voren, wel stuk goekoper voor een ding waar je primair mee wilt bellen en routes plannen. Alleen dat android, daar kan ik maar niet aan wennen. Volgende keer toch maar weer een iPhone?
[ Voor 9% gewijzigd door wmuller op 17-12-2017 19:08 ]
Qua kwaliteit van foto in vergelijking met mijn oude iPhone 7 zie ik eigenlijk geen verschil. Wat ik wel als een groot verschil ervaar is de autofocus. Die was op de iPhone 7 subliem. De Nokia 8 zit er regelmatig naast en zeker in low-light. Ik heb het dan niet over focus bij gebouwen of landschappen, maar over het proberen te focussen op onze rondlopende kleine meid.
Ik weet niet hoe bijvoorbeeld de Samsung S8 dat doet, maar dit valt mij op.
Ik weet niet hoe bijvoorbeeld de Samsung S8 dat doet, maar dit valt mij op.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Thanks voor het meedenken, dit is het helaas niet vandaag uitgebreid getest wanneer ik bel of gebeld word klinkt het alsof ik bel vanuit een orkaan echter hoor ik dat niet enkel de ander hoort dat. leg ik het toestel neer en klop ik er met mijn vinger op dan is de verbinding kraak helder en blijft ie dat vaak ook.iamry schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:03:
[...]
Wat mij dus steeds gebeurd is dat mijn pink het gaatje van de microfoon afsluit tijdens het bellen. In mijn hoesje zit een uitsparing voor de microfoon en daar steunt het toestel dan precies op mijn pink... Wat ook wel fijn is want het toestel schuift dan ook wat minder snel uit je hand. Met als gevolg dat het wel wat gedemter klinkt aan de andere kant.
iphone naar android:wmuller schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:50:
Omdat voor mij de camera heel belangrijk is heb ik een Canon Eos ... Voor het mindere werk heb ik een Nokia8. Prima camera. In vergelijkingen met iPhone8 en X komt de Nokia8 er zeker niet slechter uit naar voren, wel stuk goekoper voor een ding waar je primair mee wilt bellen en routes plannen. Alleen dat android, daar kan ik maar niet aan wennen. Volgende keer toch maar weer een iPhone?
went vanzelf en dan wil je niet meer terug. dat had in ik ieder geval.
qua je camera op de nokia 5 komt er al een nieuwe app me in de beta deze zal voor de 8 ook wel komen wat waarschijnlijk de kwaliteit gaat verbeteren. met andere foto apps wordt het al beter staat hier in forum topic wel een en ander over geschreven.
Ik zou dan kijken in de Contacten app op de volgende plek: Hamburger-menu > Instellingen > Standaardaccount voor nieuwe contacten > Je meest gebruikte contacten-account selecteren.tonber schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:53:
Contacten app geeft contact personen juist weer.
Zijn 3 contacten normaal in de telefoon app?
En anders bovenin dat zelfde hamburger-menu uit de dropdown het juiste account kiezen.
En dan daarna weer naar de telefoon-app gaan.
Bedankt, jammer dit veranderd niets.Joen schreef op maandag 18 december 2017 @ 00:42:
[...]
Ik zou dan kijken in de Contacten app op de volgende plek: Hamburger-menu > Instellingen > Standaardaccount voor nieuwe contacten > Je meest gebruikte contacten-account selecteren.
En anders bovenin dat zelfde hamburger-menu uit de dropdown het juiste account kiezen.
En dan daarna weer naar de telefoon-app gaan.
Alleen het verwijderen van accounts verwijderd de dubbele contacten in de telefoonapp.
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
December update is beschikbaar via OTA.
I intend to live forever. So far, so good.
Net de december update binnen geharkt en geïnstalleerd 😉
399 nu bij bol.com. Das toch een hele fijne prijs?
Zeker weten!jaydenjarno schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:50:
399 nu bij bol.com. Das toch een hele fijne prijs?
I intend to live forever. So far, so good.
Hoe moet ik mij Nokia 8 zo instellen dat alle foto's en video's bij WiFi contact ge-upload worden naar mijn foto map in DROPBOX?
Van 'nature' deed Nokia8 dat ongevraagd via mijn GoogleDrive tot ik binnen de kortste keren 2 Gb aan data transport gebruikt had. Die GoogleDrive hebben nu dus verbannen. Ik wil zelf bepalen waar ik mij foto's wil uploaden, dat hoeft Google niet te doen.
Daarna is het wel gelukt om alle foto's naar een speciale map in DROPBOX te uploaden, kan een dag duren (?) maar sinds 10 december doet hij dat niet meer.
Dat schiet ook niet op, per mail alles gaan sturen is wat bewerkelijk.
Bij instellingen kan ik geen knop vinden om dat opnieuw in te stellen.
Wie weet raad?
Van 'nature' deed Nokia8 dat ongevraagd via mijn GoogleDrive tot ik binnen de kortste keren 2 Gb aan data transport gebruikt had. Die GoogleDrive hebben nu dus verbannen. Ik wil zelf bepalen waar ik mij foto's wil uploaden, dat hoeft Google niet te doen.
Daarna is het wel gelukt om alle foto's naar een speciale map in DROPBOX te uploaden, kan een dag duren (?) maar sinds 10 december doet hij dat niet meer.
Dat schiet ook niet op, per mail alles gaan sturen is wat bewerkelijk.
Bij instellingen kan ik geen knop vinden om dat opnieuw in te stellen.
Wie weet raad?
Dat is best wel eenvoudig. Kwestie van de Dropbox app downloaden en via instellingen aangeven dat alles geüpload mag worden, wanneer er verbinding is met wifi.wmuller schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:04:
Hoe moet ik mij Nokia 8 zo instellen dat alle foto's en video's bij WiFi contact ge-upload worden naar mijn foto map in DROPBOX?
Met de camera zelf (hardware) is niet zo heel veel mis dus van "slecht" is helemaal geen sprake. De camera app kan wel een tandje beter en een Nokia update daarvoor schijnt er ook aan te komen. Er zijn al wat inofficiële niet Nokia alternatieven daarvoor te vinden (Google) en die laten ook een verbetering zien onder sommige (vooral mindere licht) omstandigheden.MrOsman schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:39:
is de Camera verbeterd na al dat update of is camera nog steeds slecht?
M.a.w., het gaat alleen maar beter worden naar het zich laat aanzien.
Testing, one, two ...
Dank voor alle reacties op de cameravraag. Een vergelijking met de Pixel 2 en Iphone 8x verliest de Nokia 8 dan mogelijk, maar met het verschil in prijs mag je dat ook wel verwachten. Nieuwsgieriger ben ik naar vergelijkingen met vergelijkbaar geprijsde toestellen als de OnePlus 5.
Al begrijp ik ook dat het waarschijnlijk is dat er een upgrade van de camera app komt die de situatie zal verbeteren.
Al begrijp ik ook dat het waarschijnlijk is dat er een upgrade van de camera app komt die de situatie zal verbeteren.
Inderdaad, bedankt, maar wel vreemd dat mijn Nokia vond dat ik eerst DB op mijn computer moet installeren terwijl die daar al jaren op staat. OK, toch gedaan en dan komt er en scherm met een paar blokken die de telefoon eerst moet scannen. Daarna is het uploaden uiterst traag begonnen. Al wel 4 foto's in 1 (één) uur. Video zal morgenochtend wel over zijn.rens-br schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:12:
[...]
Kwestie van de Dropbox app downloaden en via instellingen aangeven dat alles geüpload mag worden, wanneer er verbinding is met wifi.
Vreemd. Dit gedrag herken ik absoluut niet van Dropbox. Nu moet ik wel zeggen dat ik de app al ruim 2,5 jaar op mijn telefoon heb staan, dus dat het al een tijdje geleden is dat ik hem geïnstalleerd heb.wmuller schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:15:
Inderdaad, bedankt, maar wel vreemd dat mijn Nokia vond dat ik eerst DB op mijn computer moet installeren terwijl die daar al jaren op staat. OK, toch gedaan en dan komt er en scherm met een paar blokken die de telefoon eerst moet scannen. Daarna is het uploaden uiterst traag begonnen. Al wel 4 foto's in 1 (één) uur. Video zal morgenochtend wel over zijn.
Eindelijk een geestverwant. Ik moet altijd wel gniffelen omdat geleuter over de kwaliteit van de telefooncamera.wmuller schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:50:
Omdat voor mij de camera heel belangrijk is heb ik een Canon Eos ... Voor het mindere werk heb ik een Nokia8. Prima camera.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
'Is dat een Canon Eos in je broekzak of ben je gewoon blij om me te zien" 😎Gonadan schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:43:
[...]
Eindelijk een geestverwant. Ik moet altijd wel gniffelen omdat geleuter over de kwaliteit van de telefooncamera.
Testing, one, two ...
Een flinke telelens.hardware-lover schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:05:
[...]
'Is dat een Canon Eos in je broekzak of ben je gewoon blij om me te zien" 😎
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is een echte die om m’n schouder hangt en voor fotowerk voor rapporten gebruikt wordt, soort van gereedschap dus. ‘Blij om te zien’ is leuk voor pubers, dat was vroeger.hardware-lover schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:05:
[...]
'Is dat een Canon Eos in je broekzak of ben je gewoon blij om me te zien" 😎
Zo benieuwd of ik nu weer naar fabrieksinstellingen moet.IkWilbert schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:09:
December update is beschikbaar via OTA.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat dan?Gonadan schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:45:
[...]
Zo benieuwd of ik nu weer naar fabrieksinstellingen moet.
⏩ PVOutput☀️
Vodafone.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben aan het installeren, dus als je ff geduld hebt.
⏩ PVOutput☀️
Net was er nog niets, ik wacht het af. Maar met Oreo bleef ik wachten dus ik ben wat sceptisch.Quad schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:50:
Ik ben aan het installeren, dus als je ff geduld hebt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij is aan 't installeren op de achtergrond, gaat alleen vrij traag.. Achja, is maar kleine update.Gonadan schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:56:
[...]
Net was er nog niets, ik wacht het af. Maar met Oreo bleef ik wachten dus ik ben wat sceptisch.
⏩ PVOutput☀️
Tot nu toe via Vodafone de maandelijkse patches probleemloos binnnengehaald hoor. Alleen de upgrade naar Oreo vereiste een trucje
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Ik kom even overlopen van kamp Sony
voor dit toestel heb ik 5 jaar met verschillende Xperia's gelopen maar dat design begon toch te vervelen. Nu deze voor €399,- te krijgen was hoefde ik niet meer na te denken. Oorspronkelijk wilde ik nog wachten op een eventuele geüpdatet versie of de Nokia 9.
Eerste ervaringen: wauw wat een accu. Vanochtend opgeladen en nu nog 52% over. Dat is wel even wat anders dan twee keer per dag opladen.
Het ontwerp is fijn, lekkere afgeronde hoeken en de capacitative knoppen zijn een verademing. Ik heb sowieso nooit begrepen waarom ze knoppen hebben vervangen door een zwarte balk op het scherm. Over schermen gesproken. Van 4K (Z5 Premium) naar 2K bij deze maakt wat mij betreft weinig uit. Ik 'moet' alleen nog wennen aan Glance. En de vingerafdrukscanner zit ook nog een beetje onlogisch, onderaan in plaats van aan de zijkant.
Verder verliep de update naar Oreo probleemloos, zelfs zonder simkaart erin. Alleen de december patch heb ik nog niet (Tele2).
Eerste ervaringen: wauw wat een accu. Vanochtend opgeladen en nu nog 52% over. Dat is wel even wat anders dan twee keer per dag opladen.
Het ontwerp is fijn, lekkere afgeronde hoeken en de capacitative knoppen zijn een verademing. Ik heb sowieso nooit begrepen waarom ze knoppen hebben vervangen door een zwarte balk op het scherm. Over schermen gesproken. Van 4K (Z5 Premium) naar 2K bij deze maakt wat mij betreft weinig uit. Ik 'moet' alleen nog wennen aan Glance. En de vingerafdrukscanner zit ook nog een beetje onlogisch, onderaan in plaats van aan de zijkant.
Verder verliep de update naar Oreo probleemloos, zelfs zonder simkaart erin. Alleen de december patch heb ik nog niet (Tele2).
De accu is wel goed, maar met gamen moet ik hem echt twee keer per dag opladen. Betreft dan HIT mobile. Scherm heb ik dan ook nog bijna helemaal gedimt.O88088 schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:20:
Ik kom even overlopen van kamp Sonyvoor dit toestel heb ik 5 jaar met verschillende Xperia's gelopen maar dat design begon toch te vervelen. Nu deze voor €399,- te krijgen was hoefde ik niet meer na te denken. Oorspronkelijk wilde ik nog wachten op een eventuele geüpdatet versie of de Nokia 9.
Ik heb ook Vodafone, en heb tot nu toe alle patches gewoon binnengekregen. Zojuist ook de december security patchKuuKe schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:05:
Tot nu toe via Vodafone de maandelijkse patches probleemloos binnnengehaald hoor. Alleen de upgrade naar Oreo vereiste een trucje
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Ik had de update naar oreo bij het voor het eerst aanzetten van de nokia 8. Zonder sim. Dat is hij nog steeds. Maar ook geen update. Dus zou de fabriek instelling nog even afraden. Tenzij je tijd over hebt en je je verveeld natuurlijkGonadan schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:45:
[...]
Zo benieuwd of ik nu weer naar fabrieksinstellingen moet.
Ging goed hoor, met mijn Vodafone SIM zit ik nu op de december patch.Gonadan schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:56:
[...]
Net was er nog niets, ik wacht het af. Maar met Oreo bleef ik wachten dus ik ben wat sceptisch.
⏩ PVOutput☀️
Gaat het erom of je telefoon branded (Vodafone) of unbranded is, of is het een kwestie van: Vodafone simkaart: Dus geen update.KuuKe schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:05:
Ik heb een unbranded toestel, maar ik denk zo'n beetje iedereen. Mij lijkt het toeval dat de mensen met Vodafone simkaart geen update ontvangen, aangezien er een aantal zijn die wel de updates ontvangen waaronder ik zelf. Ik had mezelf wel ingeschreven voor Nokia Beta Labs toen de Oreo beta er was misschien dat dit er wat mee te maken heeft?
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Welk trucje?KuuKe schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:05:
Of niet natuurlijk...
Simkaart van andere provider dan Vodafone
En tijdelijk geen simkaart, enkel voor de update (via wifi). Werkt dat ook?
Lees even terug in het topic zou ik zeggen, het is dik een week geleden uitgebreid aan de orde geweest: er zijn mensen die op die manier succes boekten. Mijn toestel trapte er niet in. Maar je kan het altijd proberen nietwaar?
Als het werkt wel de hele upgrade afmaken voor je je eigen simkaart weer terugzet.
Als het werkt wel de hele upgrade afmaken voor je je eigen simkaart weer terugzet.
Vodafone sim (of een andere provider op dat netwerk, zoals HN) = geen update, ook als toestel zonder simlock gekocht isFrankoNL schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:50:
[...]
Gaat het erom of je telefoon branded (Vodafone) of unbranded is, of is het een kwestie van: Vodafone simkaart: Dus geen update.
Dus je zou nooit kunnen updaten zolang je Vodafone hebt, omdat Vodafone de Nokia 8 niet heeft?KingFrogzz schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:52:
[...]
Vodafone sim (of een andere provider op dat netwerk, zoals HN) = geen update, ook als toestel zonder simlock gekocht is

Android updates worden tegengehouden, de maandelijkse security patches zouden wel langs moeten komen als ik de reacties hier zo lees. Zelf heb ik de telefoon nog niet lang genoeg om het te bevestigen, ik verwacht de december update ieder moment. Om het probleem toch vrij eenvoudig op te lossen: koop een AH mobiel kaartje voor 5 euro, die gaat over het KPN netwerkFrankoNL schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:58:
[...]
Dus je zou nooit kunnen updaten zolang je Vodafone hebt, omdat Vodafone de Nokia 8 niet heeft?
HN hier, december-update rolt nu binnen. Voor Oreo moet ik inderdaad trucken.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
En hoe verklaar je mijn situatie dan?KingFrogzz schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:52:
[...]
Vodafone sim (of een andere provider op dat netwerk, zoals HN) = geen update, ook als toestel zonder simlock gekocht is
Ik heb ook gewoon een Vodafone sim en heb tot nu toe elke security patch en update gehad inclusief de Oreo update... en ik ben overigens niet de enige dacht ik te lezen in dit topic.
Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat als je de simkaart er uit haalt en dan de cache/data cleared van de phone app dat hij dan wel binnenkomt als je dit issue hebt.KingFrogzz schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:03:
[...]
Android updates worden tegengehouden, de maandelijkse security patches zouden wel langs moeten komen als ik de reacties hier zo lees. Zelf heb ik de telefoon nog niet lang genoeg om het te bevestigen, ik verwacht de december update ieder moment. Om het probleem toch vrij eenvoudig op te lossen: koop een AH mobiel kaartje voor 5 euro, die gaat over het KPN netwerk
Vodafone heeft aangegeven de update "in fases" uit te rollen, dan zou het kunnen dat jij eerder aan de beurt was dan de meesten.MrDucky schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:22:
[...]
En hoe verklaar je mijn situatie dan?
Ik heb ook gewoon een Vodafone sim en heb tot nu toe elke security patch en update gehad inclusief de Oreo update... en ik ben overigens niet de enige dacht ik te lezen in dit topic.
Met dank aan @SunnieNL:
SunnieNL schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:16:
Op Twitter krijg je soms aparte reacties terug
Dus op mijn tweet dat Vodafone blijkbaar de update naar Oreo blokkeert op de Nokia 8, krijg ik terug dat ze dat niet doen. Ze rollen het alleen uit in batches...
Blijkbaar heeft bv tmobile het direct volledig open gezet.
Nou ligt het er een beetje aan hoe je er naar kijkt. Maar in batches uitrollen is in mijn ogen nog steeds blokkeren voor degenen die nog niet aan de beurt zijn. En ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je als provider er voor kiest om een update van een bepaalde telefoon in batches vrij te geven als de rest van de wereld hem direct krijgt...
[afbeelding]
Ik heb zonder sim geprobeerd, met een reset van alle netwerkinstellingen, maar bij mij kwam de update pas echt binnen toen ik een andere provider erin stak...MrDucky schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:22:
Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat als je de simkaart er uit haalt en dan de cache/data cleared van de phone app dat hij dan wel binnenkomt als je dit issue hebt.
--edit: Had niet goed gelezen, heb de data van de "phone app" niet gewist, maar enkel alle netwerk en providerinstellingen in de settings
[ Voor 56% gewijzigd door KingFrogzz op 19-12-2017 16:48 ]
Mijn tweet kreeg weer een heel ander verhaal. Van ze houden het niet tegen tot geen uitspraken mogen doen. Het lijkt er op dat het verhaal afhankelijk is van wie de vraag beantwoord. Ofwel, we kunnen alleen maar raden naar hoe het echt zit.KingFrogzz schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:31:
Vodafone heeft aangegeven de update "in fases" uit te rollen, dan zou het kunnen dat jij eerder aan de beurt was dan de meesten.
Met dank aan @SunnieNL:
Zelfs dat hielp bij mij niet, ik moest aan de fabrieksinstellingen.Ik heb zonder sim geprobeerd, met een reset van alle netwerkinstellingen, maar bij mij kwam de update pas echt binnen toen ik een andere provider erin stak...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik begrijp zowieso niet waarom een carrier updates kan tegenhouden. Zeker van toestel die ze zelf niet verkopen. Ik had oreo direct na opstarten gekocht bij coolblue zonder sim erin. Nu nog steeds sim er niet in en nog geen december update. Ik gok dat het gewoon nokia zelf Is die gefaseerd uitrolt.
Hier ook Vodafoon, wel de security updates ontvangen maar geen Oreo . Alleen de sim verwijderen bracht geen soelaas.
Na 3 weken werkte de volume knop niet meer. Afgelopen zondag een nieuw toestel ontvangen en eerst zonder sim aangezet. Oreo kwam direct binnen. Lijkt mij geen toeval.
Na 3 weken werkte de volume knop niet meer. Afgelopen zondag een nieuw toestel ontvangen en eerst zonder sim aangezet. Oreo kwam direct binnen. Lijkt mij geen toeval.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie