AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Nu gaat het scherm vaak ongewenst aan als ik hem uit mijn zak haal of vastpak.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voordeel vind ik vaak van nieuwe telefoon dat je meteen een grote schoonmaak kan doen van niet gebruikte aps. Custom launcher zoals bijvoorbeeld nova ook handig. Kun je backup maken van je schermindeling hoef je dat niet elke keer weer te doen. De volledige versie Is toevallig nu in de aanbieding voor 50 centozmanguday schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:45:
Installatie van telefoon verliep erg snel. Zag een beetje op tegen het installeren van alle apps die ik op m'n oude telefoon had, maar dit verliep snel, écht snel! Was iets aan het downloaden, ging kijken naar de volgende app, en de eerste stond er al meteen op. Wat een verademing.
Veel plezier met dit geweldige toestel voor jou en je vrouw
There eent no place like home
Vervelend dat de SD-kaart geherformatteerd moest worden. En waar laat je nu al die oude micro usbkabels?
Op wat onhandigheden na bij de installatie en het wennen aan de overgang naar Android 8 valt wel weer op hoe degelijk die apparaten van Nokia zijn. Ik had vroeger een Lumia 1520. Een blok deglijk staal was dat. Die vonden de vrienden veel te groot toen. Nou lopen ze allemaal met een S8 of een X. Ik zie de vriend nog vragen aan de vrouw van de bediening in het cafe wat zij er nu van vond. Nou, zij had hem wel willen hebben zei ze toen. Dat was drie jaar geleden.
[ Voor 23% gewijzigd door PaoloK op 20-12-2017 18:20 ]
er zijn goede verloopstekkers in omloop voor laden en zo prima data transfer blijft even laag usb2PaoloK schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:11:
Bij de installatie van de SD kaart ging de backup procedure niet helemaal goed. Dus moest ik de kaart via de andere weg 'plaatsen'. Eerst de inhoud van de kaart leeghalen en op de harde schijf schrijven. Vervolgens moest de kaart in de Nokia en de inhoud vanaf de harde schijf via de USB-C kabel worden teruggezet. Dat ging niet soepel. Acties op de harde schijf leidden al snel tot beeindiging van het proces, wat een paar keer gebeurde.Maar toen ging het opeens wel. Na enige tijd te hebben verplaatst, besloot de laptop of de Nokia over te gaan tot kopieren. Nu is het wel een 64 GB schijf, maar het kost nu zo ongeveer 5 uur de omzetting te regelen.
Vervelend dat de SD-kaart geherformatteerd moest worden. En waar laat je nu al die oude micro usbkabels?
Op wat onhandigheden na bij de installatie en het wennen aan de overgang naar Android 8 valt wel weer op hoe degelijk die apparaten van Nokia zijn. Ik had vroeger een Lumia 1520. Een blok deglijk staal was dat. Die vonden de vrienden veel te groot toen. Nou lopen ze allemaal met een S8 of een X. Ik zie de vriend nog vragen aan de vrouw van de bediening in het cafe wat zij er nu van vond. Nou, zij had hem wel willen hebben zei ze toen. Dat was drie jaar geleden.
Andersom? Je bedoelt de knoppen terug en actieve applicaties? Dit is juist zoals het hoort.PaoloK schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:56:
Die twee pics links en rechts van de starttoets aan de onderkant van het scherm staan bij deze Nokia andersom. Kan dat weer 'terug'?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb weinig tot geen apps op achtergrond draaien. Even een cpu monitor geprobeerd, maar daar zie ik ook niets geks.
schijnt te komen door de glance screen doordat er een bug in zit. Als je die uitzet zal het probleem zich niet meer voordoen. Of en wanneer Nokia deze bug zal verhelpen is niet bekend.EddoH schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:17:
Heeft iemand anders hier ook last van lage framerate bij animaties en scrollen op sommige momenten(Oreo)? Ik kan er geen vinger op leggen wanneer het precies gebeurd, maar af en toe voelt scrollen, animaties en wisselen van homescreen na unlocken niet soepel, en lijkt het alsof het met een framerate van 10-15fps gebeurd. Een moment later heb ik dan weer nergens last van en is alles super soepel.
Heb weinig tot geen apps op achtergrond draaien. Even een cpu monitor geprobeerd, maar daar zie ik ook niets geks.
Ah, thanks voor de info. Dan weet ik iig waardoor het komt, anders blijf ik zoeken.badluckboy schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:54:
[...]
schijnt te komen door de glance screen doordat er een bug in zit. Als je die uitzet zal het probleem zich niet meer voordoen. Of en wanneer Nokia deze bug zal verhelpen is niet bekend.
Glance zet ik dan voorlopig maar even uit. Zolang er geen Whatsapp notificaties worden getoond in glance vind ik dat toch van weinig toegevoegde waarde.
Ik heb zonder Glance ook wel eens wanneer ik vanuit standby rechtreeks naar de camera ga. Gaat bij mij wel vrij snel weer over of na in en uit standby zetten.badluckboy schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:54:
[...]
schijnt te komen door de glance screen doordat er een bug in zit. Als je die uitzet zal het probleem zich niet meer voordoen. Of en wanneer Nokia deze bug zal verhelpen is niet bekend.
Standaard heb ik altijd met Bluetooth en GPS uit staan en schakel deze enkel in/uit wanneer nodig. WiFi en/of Data 4G staan alleen aan wanneer ik het nodig denk te hebben ivm met telefoontjes die binnenkomen over Viber.
Ik heb de volgende programma's op de achtergrond synchen:
-Yahoo Mail app met 1 account
-Microsoft Outlook app met 2 accounts
-Gmail app met 4 accounts
-Viber
-Messenger
-Flickr
Met 2 nachtjes slapen meegerekend waar mijn WiFi / Data sowieso uit staan, is de accu 1 dag 14 uur en 40 minuten meegegaan.

Inzage in gebruik als volgt:

En:

Het opladen is al volgt gegaan:

Gebruik tijdens het laden:
2 x gesprek gevoerd in totaal van in totaal 31,5 minuten
Wifi heeft gedeeltelijk aangestaan
2 x Google Play updates gehad
Vervolgens op zoek naar de ideale app. Na veel apps geprobeerd te hebben en er weer af geknikkerd vanwege verkeerde artiest sortering, niet meer dan 1000 tracks aankunnen, album hoezen maar half oppakken, geen artiest fotos, etc etc.... kom ik uit op CloudPlayer van "DoubleTwist" maar na lang de mappen inlezen verdwijnen opeens veel albums uit de lijst. Grrrr.....
Weer 10 andere apps verder, vind ik de app "DoubleTwist" (ook van inderdaad "DoubleTwist":)) maar deze ziet wel al mijn albums, de hoezen, en vindt de juiste artiest fotos. Helemaal happy
Shit een aantal verkeerde artiest afbeeldingen, en instellingen die pas gewijzigd kunnen worden na betaling van 8 Euro.... Een andere app zonder reclame die naar wens is vind ik niet dus moet maar.
Google Play tegoed moeten aanschaffen, denk slim te doen door een code te gebruiken zodat ik iDeal, PayPal e.d. niet hoef te registreren, maar damn ook dat Google Play tegoed moet geregistreerd worden.
En dan eindelijk gaat voor het eerst een koptelefoon (Bose QC15) in de telefoon, en Die Antwoord - Mount Ninja zet ik aan vanaf "Alien".
Wow, het geluid is super! Ik had eigenlijk verwacht dat het een stuk minder zou zijn dan bij de Lumia 950XL, maar naar mijn idee is het net zo goed.
De heimwee naar de Lumia wordt steed minder
Don't rely on their truth alone
Ik heb een jaartje of wat terug Winamp naar volle tevredenheid gebruikt die totaal geen moeite had met vele tracks incl. de taginfo en albumcovers.
De app is nog wel te vinden via Google.
Don't rely on their truth alone
Hopelijk kan er middels de een of andere update nog wat extra's uit de Nokia 8 camera worden gehaald, dan ben ik geneigd om eerder volledig overstag te gaan. Voor nu zeul ik ze beiden nog met me mee
Testing, one, two ...
Komend vanaf een Lumia tamelijk onbegrijpelijk;
't was voor m'n >50GB muziek verzameling een prima speler.
Dan maar 's met VLC pielen.
Daarnaast, is het iemand gelukt om van een SD kaartje het geheugen te koppelen/als 'adoptable storage' in te stellen?
M'n SanDisk 64GB sdxc is iig een no-go maar al lezend lijkt het erop dat de Nokia 8 niet geschikt is voor 'adoptable storage'.
De vragen op het officiële Nokia forum hier over blijven vooralsnog onbeantwoord.
Sowieso een tamelijk karige schaamlap, dat 'forum' met 1 'aardige-maar-inhoudelijk-sub-par-stagiaire-deeltijd' mod. link
[ Voor 53% gewijzigd door Baserk op 25-12-2017 12:39 ]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Waar dan?Angermanagement schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 19:19:
Kan die Vodafone discussie ook ergens anders? Het gaat nu al een week of iets alleen maar over: "ik heb geen update, dat komt vast door Vodafone etc"
Al win je daar niets mee, de vragen komen hier toch wel terecht. Dan krijg je tig posts met: "Niet hier, kijk in topic x.". Dat is minstens net zo irritant.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Men zou ook eens de 53 pagina's van dit topic door kunnen spitten alvorens een vraag te stellen. En voor de 300e keer een post van dat het updaten ook niet gelukt is voegt ook weinig nuttigs toe.
Bovendien is het een telefoon met camerafunctie, geen camera met telefoonfunctie. Al lijkt het gezien sommige reacties dat het laatste meer de standaardgedachte is.
Beetje jammer.
[ Voor 19% gewijzigd door Frappuccino op 25-12-2017 14:04 ]
Waar mag het dan wel over gaan? Want dat geleuter over de Lumia is ook totaal niet boeiend. Accu prestaties zijn bekend. Feitelijk kan je dan slechts nog naar een review verwijzen?Frappuccino schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:02:
Op zich heeft Angermanagement wel een punt. Het enige waar het hier over gaat is het Vodafone-Oreo update issue en camerageneuzel. Al het andere, hoe weinig ook, sneeuwt er volledig door onder.
Helemaal eens, maar dat geldt voor elk onderwerp. Eerst zoeken in plaats van meteen mekkeren.Men zou ook eens de 53 pagina's van dit topic door kunnen spitten alvorens een vraag te stellen. En voor de 300e keer een post van dat het updaten ook niet gelukt is voegt ook weinig nuttigs toe.
Wat ik niet snap is dat mensen het niet snappen. De camera is hartstikke goed, alleen de software zuigt ezelballen.Bovendien is het een telefoon met camerafunctie, geen camera met telefoonfunctie. Al lijkt het gezien sommige reacties dat het laatste meer de standaardgedachte is.
Beetje jammer.
Houd op met klagen en kies je eigen app. Je koopt een toestel vanwege de hardware en het OS. Apps zijn universeel en kies je dus zelf.
Nokia kies je juist omdat ze zo weinig zelf mee leveren, dus wees blij en trek je eigen plan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar telefoon app geeft 3 contacten weer, dus contacten, whatsapp account, en outlook.account.
Als ik outlook en/of whatsapp account uitschakel zijn de extra contactpersonen weg in de telefoon app..
Maar wat speciaal is, vind ik,dat het whatsapp account, vanzelf weer terugkomt na enige tijd.
Zijn 3 dezelfde contacten normaal in de telefoon app?
Worden deze contacten niet samen gevoegd?
Iemand al een oplossing??
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Wat precies hoort weet ik niet, op de Samsung apparaten staat 'terug' rechts, op de Nokia 8 links.Gonadan schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:03:
[...]
Andersom? Je bedoelt de knoppen terug en actieve applicaties? Dit is juist zoals het hoort.
Deze bedoel je?PaoloK schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 08:24:
[...]
Wat precies hoort weet ik niet, op de Samsung apparaten staat 'terug' rechts, op de Nokia 8 links.

Zo horen ze te staan, Samsung maakt er zoals met al hun gerommel met de software een zooi van.
Ik heb Glance nu tijdje uitstaan, en het euvel is bij mij niet meer voorgekomen. Lijkt dus toch op een Glance bug.Joen schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:46:
[...]
Ik heb zonder Glance ook wel eens wanneer ik vanuit standby rechtreeks naar de camera ga. Gaat bij mij wel vrij snel weer over of na in en uit standby zetten.
Nokia heeft altijd al een probleem gehad met Camera van ZeissGonadan schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:08:
[...]
Waar mag het dan wel over gaan? Want dat geleuter over de Lumia is ook totaal niet boeiend. Accu prestaties zijn bekend. Feitelijk kan je dan slechts nog naar een review verwijzen?
[...]
Helemaal eens, maar dat geldt voor elk onderwerp. Eerst zoeken in plaats van meteen mekkeren.
[...]
Wat ik niet snap is dat mensen het niet snappen. De camera is hartstikke goed, alleen de software zuigt ezelballen.
Houd op met klagen en kies je eigen app. Je koopt een toestel vanwege de hardware en het OS. Apps zijn universeel en kies je dus zelf.
Nokia kies je juist omdat ze zo weinig zelf mee leveren, dus wees blij en trek je eigen plan.
Hoezo "altijd" ?MrOsman schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:01:
[...]
Nokia heeft altijd al een probleem gehad met Camera van Zeissen nooit echt een verbetering in gebracht
Ik heb jaren geleden diverse Nokia's gehad en nooit problemen met de camera's.
Was wel in de tijd dat Nokia nog echt Nokia was
Ik zie bij de geluidsinstellingen maar 3 categorieën:
- Mediavolume
- Alarmvolume
- Beltoonvolume
Nergens zie ik een notificatievolume staan, en ik wil graag sommige notificatievolumes wat minderen, zoals bij WhatsApp of SMS berichten.
Anybody anybody ?
Verwijderd
Notificatie geluidjes vallen onder het beltoon volume, helaas... Ik had liever ook een apart schuifje ervoor gehad...ozmanguday schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:24:
Vrolijke Kerst iedereen!![]()
- Mediavolume
- Alarmvolume
- Beltoonvolume
Nergens zie ik een notificatievolume staan, en ik wil graag sommige notificatievolumes wat minderen, zoals bij WhatsApp of SMS berichten.
Anybody anybody ?
Het notificatievolume staat gelinkt aan het beltoonvolume. Per app het notificatievolume instellen kan volgens mij niet en het notificatievolume los van het beltoonvolume regelen ook niet.ozmanguday schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:24:
Vrolijke Kerst iedereen!![]()
- Mediavolume
- Alarmvolume
- Beltoonvolume
Anybody anybody ?
In het verleden kon je het notificatievolume wel los van het beltoonvolume regelen met bijvoorbeeld de app AudioManager Pro, maar die app is sinds 14 april 2013 al niet meer bijgewerkt...
Maar dank Ski.... & Joen!
Ad de Jong wrote:
Deze bedoel je?
[afbeelding]
Zo horen ze te staan, Samsung maakt er zoals met al hun gerommel met de software een zooi van.
[/quote]
Sinds de S8 kun je de toetsen eindelijk in de goede volgorde zetten. Andere/oudere toestellen bieden die optie niet. De Nokia 8 heeft ze standaard al staan zoals ze horen.PaoloK schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:31:
Ja, die. Maar is er een truuk om het bij Samsung om te draaien dat jij of iemand anders weet?
[quote]J0YR1D3R schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:54:
[...]
Sinds de S8 kun je de toetsen eindelijk in de goede volgorde zetten. Andere/oudere toestellen bieden die optie niet. De Nokia 8 heeft ze standaard al staan zoals ze horen.
[ Voor 11% gewijzigd door PaoloK op 27-12-2017 13:08 ]
Kwestie van even Googlen op "dropbox automatically save photos and video's smartphone"PaoloK schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:07:
Hoe kan ik foto's en video's automatisch op Dropbox opslaan?
En dan kom je uit op: https://www.dropbox.com/n...s/camera-uploads-overview
Een cover omdat ik het scherm dan altijd vrij heb (gebruik vrijwel de hele dag de navigatie) en een flip case niet in de houder past. (de originele wel getest maar dat ging gewoon niet van harte in de houder).
Nu krijg ik in maart een nieuwe bus met telefoon/tablet houder en weet niet wat ik daarin met goed fatsoen kwijt kan maar anders zou een flip case mijn voorkeur hebben.
Gewoon uit nieuwsgierigheid en een beetje vooronderzoek: welke covers/hoesjes hebben jullie voor de N8?
Ik kom natuurlijk meer dan genoeg tegen maar dan heb je nog niet de ervaringen hier mee.
als je nu eens je vraag hier stelt: [Nokia 8] Het grote Accessoires topicAd de Jong schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:52:
De laatste jaren heb ik een Nexus 5 & Nexus 5X gehad/in gebruik met een originele cover.
Een cover omdat ik het scherm dan altijd vrij heb (gebruik vrijwel de hele dag de navigatie) en een flip case niet in de houder past. (de originele wel getest maar dat ging gewoon niet van harte in de houder).
Nu krijg ik in maart een nieuwe bus met telefoon/tablet houder en weet niet wat ik daarin met goed fatsoen kwijt kan maar anders zou een flip case mijn voorkeur hebben.
Gewoon uit nieuwsgierigheid en een beetje vooronderzoek: welke covers/hoesjes hebben jullie voor de N8?
Ik kom natuurlijk meer dan genoeg tegen maar dan heb je nog niet de ervaringen hier mee.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Na wat uitzoeken met een NFC kaartje heb ik gemerkt dat de telefoon af en toe weigert dat kaartje uit te lezen. Als ik dan NFC even afzet en terug aanzet via de instellingen doet hij het wel.
Heeft er iemand al met de bancontact app een betaling kunnen uitvoeren met de Nokia 8 of komen deze problemen bekend voor?
Het vervelende wel is dat bij de supermarkt waar ik altijd mijn boodschappen doe na 2 succesvolle NFC betalingen van boven de €25,= nu alle NFC betalingen mislukken. Of het nu boven of onder de €25,= maakt daarbij niet uit. Het lijkt hierbij vooral een soort timing issue te zijn, want de terminal geeft al aan "mislukt" terwijl mijn telefoon nog bezig is. En als mijn telefoon aangeeft "mislukt" is de temrinal nog bezig. Soms geven ze het ook tegelijk na 2 tellen al aan. Ik heb geen zin in dat geouwehoer en pak wel mijn bankpas zonder NFC.
Bij alle andere winkels lukken NFC betalingen tot €25,= altijd juist wel. Bij andere winkels heb ik tot dusver nog nooit meer dan €10,= hoeven te betalen.
Ik heb de Rabo Wallet app.
[ Voor 23% gewijzigd door Joen op 29-12-2017 15:25 ]
Ik heb hetzelfde probleem ook met de Rabo Wallet. Kleine betalingen lukken altijd maar betalingen groter dan € 25,- waarbij ik de pincode op de telefoon moet invoeren gaan vaak (niet altijd) mis. Dan wordt het 2e NFC-contactmoment niet herkend en loopt de transactie vast. Heb al feedback via de app verstuurd naar de Rabobank. Denk dat het aan de app ligt. Maar kan natuurlijk ook aan de telefoon liggen.Joen schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:23:
NFC geeft op mijn Nokia 8 een heel enkele keer eens problemen. Doorgaans is in die gevallen NFC uit en aan zetten voldoende.
Het vervelende wel is dat bij de supermarkt waar ik altijd mijn boodschappen doe na 2 succesvolle NFC betalingen van boven de €25,= nu alle NFC betalingen mislukken. Of het nu boven of onder de €25,= maakt daarbij niet uit. Het lijkt hierbij vooral een soort timing issue te zijn, want de terminal geeft al aan "mislukt" terwijl mijn telefoon nog bezig is. En als mijn telefoon aangeeft "mislukt" is de temrinal nog bezig. Soms geven ze het ook tegelijk na 2 tellen al aan. Ik heb geen zin in dat geouwehoer en pak wel mijn bankpas zonder NFC.
Bij alle andere winkels lukken NFC betalingen tot €25,= altijd juist wel. Bij andere winkels heb ik tot dusver nog nooit meer dan €10,= hoeven te betalen.
Ik heb de Rabo Wallet app.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zou je inderdaad denken, ik heb hem al een tijdje binnen. Maar ik ik heb dan ook geen VodafoneGonadan schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:11:
Zojuist pas de december patches gekregen, vind er wel heel veel tijd tussen zitten hoor. Heeft Nokia zo bezuinigd op hun file servers?
Zit je dan met je grote bek over achter lopen.
[ Voor 61% gewijzigd door Gonadan op 29-12-2017 18:38 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die heb ik dan weer nietGonadan schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:37:
Oh die had ik.
Zit je dan met je grote bek over achter lopen.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Taal van de telefoon op Engels VS gezet
Google framework gestopt en clear data
Daarna update melding.
Nu aan het installeren.
I intend to live forever. So far, so good.
Erg blij mee!
Zo begon het bij mij ook: dat het mis ging bij het 2e contactmoment. Daarna voortdurend al bij het 1e contactmoment. Toen ging ik beseffen dat je de code ook van te voren al op je telefoon kan intoetsen zodat je binnen 30 seconden slechts 1 contactmoment nodig hebt, maar ook dat mislukte steeds...Udrene schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:58:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem ook met de Rabo Wallet. Kleine betalingen lukken altijd maar betalingen groter dan € 25,- waarbij ik de pincode op de telefoon moet invoeren gaan vaak (niet altijd) mis. Dan wordt het 2e NFC-contactmoment niet herkend en loopt de transactie vast. Heb al feedback via de app verstuurd naar de Rabobank. Denk dat het aan de app ligt. Maar kan natuurlijk ook aan de telefoon liggen.
Ik kreeg hem ergens rond 20 - 22 december binnen. Ik had gehoop dat het mijn probleem zou oplossen met 0 bytes bestanden na het kopiëren van bestanden naar andere opslagmedia dan het internet telefoongeheugen, maar helaas...Gonadan schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:11:
Zojuist pas de december patches gekregen, vind er wel heel veel tijd tussen zitten hoor. Heeft Nokia zo bezuinigd op hun file servers?
Hij zit er mogelijk niet in, maar security versie 12-2017 stond wel specifiek bij deze update weergegeven, samen met nog wat andere zaken die zijn aangepakt.digilb schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:26:
Ik kreeg (met Vodafone SIM-kaart) de Oreo update van vandaag gewoon binnen. Hij bevat geen security update, en ook Oreo blijft op versie 8.0.0 hangen. [knip]
Testing, one, two ...
Was dat niet de security update?Joen schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:01:
Ik kreeg hem ergens rond 20 - 22 december binnen. Ik had gehoop dat het mijn probleem zou oplossen met 0 bytes bestanden na het kopiëren van bestanden naar andere opslagmedia dan het internet telefoongeheugen, maar helaas...
Die heb ik toen ook gehad, maar niet de nieuwe waar het nu over gaat.
Blijkbaar moet de camera app nu beter zijn?
[ Voor 28% gewijzigd door Stravincy op 30-12-2017 12:16 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Udrene op 30-12-2017 12:44 ]
De vingerafdruk scanner is inderdaad veel sneller!Udrene schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:43:
Heb hem vanochtend ook binnen gekregen. De firmwareversie van de camera is wel gewijzigd maar ik merk niet echt verschil. Wel werkt de vingerafdruk scanner veel sneller. Hoop ook dat dat de NFC betalingen nu beter gaan.
Erg blij mee aangezien hij wel erg langzaam was voor hedendaagse smartphones.
'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)
nieuwe functies
- beeld in beeld,
- patch 2017-12 nog keer blijkbaar
- play protect scans
- wachtwoord auto aanvullen
- en sneller opstarten
overige bronnen
https://nokiapoweruser.co...ents-new-firmware-update/

De update die ik gisteren kreeg was aanzienlijk kleiner, een dikke 300MB? Ook ik had al Oreo en de december beveiliging patch op het toestel staan? Jouw lijstje met veranderingen is ook veel uitgebreider dan ik te zien kreeg. Kan het helaas niet meer terugzoeken, geen schermafdruk gemaaktEentje schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 16:42:
Bij aanschaf telefoon deze aangezet meteen oreo update.. tijdje later beveiligingspatch december.. gisteren avond en vanmiddag gekeken voor nieuwe update niet beschikbaar voor me. druk nu net me nieuwe voda sim erin en hij is er meteen. vodafone blokkeerd dus updates niet
nieuwe functies
- beeld in beeld,
- patch 2017-12 nog keer blijkbaar
- play protect scans
- wachtwoord auto aanvullen
- en sneller opstarten
overige bronnen
https://nokiapoweruser.co...ents-new-firmware-update/
[afbeelding]
Edit: wat in het Duits staat weergegeven dus, dat heb ik als update ontvangen.
Edit2: jij hebt de Oreo update inclusief december patch ontvangen zo te zien?
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 30-12-2017 17:26 ]
Testing, one, two ...
Ik had met de camera app dat als ik die middels 2x snel op Power drukken vanuit de standby stand dat de camera app erg traag stroperig reageerde. Erg vergelijkbaar met wat men over de traagheid bij Glance beschreef. Zo op het eerste gezicht lijkt dat nu voorbij.Stravincy schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:14:
Ik kreeg hier net de (security) update binnen. Zat al op 8.0.
Blijkbaar moet de camera app nu beter zijn?
Ik kreeg hem vanmorgen ook binnen. Zoals ik hier boven schrijf lijkt de camera app nu beter vanuit het standby te functioneren. Dat was stroperig.Udrene schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:43:
Heb hem vanochtend ook binnen gekregen. De firmwareversie van de camera is wel gewijzigd maar ik merk niet echt verschil. Wel werkt de vingerafdruk scanner veel sneller. Hoop ook dat dat de NFC betalingen nu beter gaan.
Vingerafdruk heb ik nog niet zo op gelet. Ik was druk bezig met een video- en fotografieklusje vandaag.
NFC is wel een goeie. NFC betalingen mislukten bij mij bij een specifieke winkel altijd. Dat kan ik de volgende keer wel eens weer gaan proberen na deze update. Hopelijk functioneren de NFC betaling nu weer goed.
En er lijkt nog een irritant probleem te zijn opgelost: bestanden kopiëren naar andere opslag dan het interne telefoongeheugen levert geen 0 bytes bestanden meer op. Je moest de telefoon steeds herstarten om de ware grootte van de gekopieerde bestanden te zien en om de inhoud van de bestanden te kunnen gebruiken. De oorzaak leeg in een trage media scanner van Android te zitten. Kopiëren functioneert nu weer normaal.
Linkje naar het laatste bericht uit de conversatie die ik hier over had met @digilb : digilb in "[Nokia 8] Ervaringen & Discussie"
Ook lijkt de phone niet meer te "laggen" na unlocken binnen de seconde met Glance aan (eerste indrukJoen schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 17:23:
[...]
Ik had met de camera app dat als ik die middels 2x snel op Power drukken vanuit de standby stand dat de camera app erg traag stroperig reageerde. Erg vergelijkbaar met wat men over de traagheid bij Glance beschreef. Zo op het eerste gezicht lijkt dat nu voorbij.
[...]
Ik kreeg hem vanmorgen ook binnen. Zoals ik hier boven schrijf lijkt de camera app nu beter vanuit het standby te functioneren. Dat was stroperig.
Vingerafdruk heb ik nog niet zo op gelet. Ik was druk bezig met een video- en fotografieklusje vandaag.
NFC is wel een goeie. NFC betalingen mislukten bij mij bij een specifieke winkel altijd. Dat kan ik de volgende keer wel eens weer gaan proberen na deze update. Hopelijk functioneren de NFC betaling nu weer goed.
En er lijkt nog een irritant probleem te zijn opgelost: bestanden kopiëren naar andere opslag dan het interne telefoongeheugen levert geen 0 bytes bestanden meer op. Je moest de telefoon steeds herstarten om de ware grootte van de gekopieerde bestanden te zien en om de inhoud van de bestanden te kunnen gebruiken. De oorzaak leeg in een trage media scanner van Android te zitten. Kopiëren functioneert nu weer normaal.
Linkje naar het laatste bericht uit de conversatie die ik hier over had met @digilb : digilb in "[Nokia 8] Ervaringen & Discussie"
zoals ik aangaf in mijn post had ik de update naar oreo meteen bij aanzetten toestel (dag na black friday) week oid later de beveiligings patch. geen id waarom bij mij de update zo groot is tov anderen,hardware-lover schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 17:22:
[...]
De update die ik gisteren kreeg was aanzienlijk kleiner, een dikke 300MB? Ook ik had al Oreo en de december beveiliging patch op het toestel staan? Jouw lijstje met veranderingen is ook veel uitgebreider dan ik te zien kreeg. Kan het helaas niet meer terugzoeken, geen schermafdruk gemaakt
Edit: wat in het Duits staat weergegeven dus, dat heb ik als update ontvangen.
Edit2: jij hebt de Oreo update inclusief december patch ontvangen zo te zien?
via system zie ik kernel 7-12 en twee versie nummers camera buildnummer 4390 wellicht dat ik weer een andere versie heb oid geen id maar alles werkt weer prima dat is belangrijkste.
Jup, ga naar bluetooth en dan de drie bolletjes rechts bovenin en dan naam van apparaat aanpassenSpeeder schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 15:56:
heeft iemand het al voor elkaar gekregen om zijn telefoon naam te veranderen?
Ik gebruik de Google Camera (niet in de appstore, even Googlen) en Open Camera.winnie schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:44:
Wat is nu een goede camera-app voor de Nokia 8? Ik word er erg verdrietig van de standaard camera software. Video en foto's in low light zijn gewoon slecht. Ik kom van een (chronologisch) Lumia 920, 1520 en 950xl. Die deden dat alledrie veel beter.
Ondanks dat is de autofocus slecht. Als ik raak schiet is de foto heel erg mooi. Met de Google Camera durf ik te zeggen zelfs mooier dan uit mijn oude iPhone 7, maar die focus... bloed irritant.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Ja, die focus is inderdaad (zeker bij low light filmen) een ramp/. Is daar nog iets aan te doen? Zijn er instellingen die ik moet veranderen? Ik ga googlen op de google camera. Hoe werkt dat bij updates? Die krijg je dan niet, neem ik aan. Blijvend googlen en handmatig installeren?Joepv schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:02:
[...]
Ik gebruik de Google Camera (niet in de appstore, even Googlen) en Open Camera.
Ondanks dat is de autofocus slecht. Als ik raak schiet is de foto heel erg mooi. Met de Google Camera durf ik te zeggen zelfs mooier dan uit mijn oude iPhone 7, maar die focus... bloed irritant.
Geen idee hoe je de focus kan verbeteren. De Google Camera moet ik inderdaad met de hand updaten, maar meestal kijk ik eens voor een nieuwe versie als ik er aan denk als ik weer eens een nieuwsbericht ziewinnie schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:08:
[...]
Ja, die focus is inderdaad (zeker bij low light filmen) een ramp/. Is daar nog iets aan te doen? Zijn er instellingen die ik moet veranderen? Ik ga googlen op de google camera. Hoe werkt dat bij updates? Die krijg je dan niet, neem ik aan. Blijvend googlen en handmatig installeren?
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Foto's maken lukt, maar de EXIF klopt niet meer. Ik puzzel nog even verder.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, ok, maar dat is alleen voor bluetooth... Ik bedoelde meer als naam voor op de wifi.Magure schreef op zondag 31 december 2017 @ 08:31:
[...]
Jup, ga naar bluetooth en dan de drie bolletjes rechts bovenin en dan naam van apparaat aanpassen
'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)
https://play.google.com/s...hostname%20changer&c=apps
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Waar kan ik de functie Onbekende bronnen vinden?
Ik heb me rot gezocht, maar kan het niet vinden.
Alvast bedankt.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Owh, dacht dat dit daar ook voor werkte gelijk, heb daar niet naar gekeken iddSpeeder schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:13:
[...]
Ja, ok, maar dat is alleen voor bluetooth... Ik bedoelde meer als naam voor op de wifi.

Onder kopje 'beveiliging'.Xfile schreef op zondag 31 december 2017 @ 22:59:
Beste mede-tweakers,
Waar kan ik de functie Onbekende bronnen vinden?
Ik heb me rot gezocht, maar kan het niet vinden.
Alvast bedankt.
Had je via menu van de telefoon ook kunnen vinden toch?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat kopje bestaat niet.CLB schreef op maandag 1 januari 2018 @ 09:39:
Onder kopje 'beveiliging'.
Had je via menu van de telefoon ook kunnen.vinden toch?
@Xfile als je doelt op 'Onbekend apps installeren', dat zit onder 'Apps en meldingen' en dan 'Speciale app toegang'. Het werkt tegenwoordig per app in plaats van één globaal vinkje.
Zoals @CLB al hint, er zit een uitermate goede zoekfunctie in het instellingenmenu. Daarmee had je hem gevonden. Maar zelf moest ik ook even goed kijken toen ik hem voor het eerst nodig had.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier zeer zekerGonadan schreef op maandag 1 januari 2018 @ 09:50:
Dat kopje bestaat niet.
Mogelijk, ik leer ze niet uit m'n hoofd. Kan zelf alleen nog Oreo zien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb de zoekfunctie niet gezienCLB schreef op maandag 1 januari 2018 @ 09:39:
[...]
Onder kopje 'beveiliging'.
Had je via menu van de telefoon ook kunnen vinden toch?

Bedankt
Bedankt!Gonadan schreef op maandag 1 januari 2018 @ 09:50:
[...]
Dat kopje bestaat niet.
@Xfile als je doelt op 'Onbekend apps installeren', dat zit onder 'Apps en meldingen' en dan 'Speciale app toegang'. Het werkt tegenwoordig per app in plaats van één globaal vinkje.
Zoals @CLB al hint, er zit een uitermate goede zoekfunctie in het instellingenmenu. Daarmee had je hem gevonden. Maar zelf moest ik ook even goed kijken toen ik hem voor het eerst nodig had.
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Ja klopt, die is al een paar dagen aan het uitrollen. Heb hem sinds een dag of wat op mijn Nokia 8.MrDucky schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 08:24:
Krijg zojuist weer een OTA update met improved system stability van 330 MB wel nog de december security patch.
I intend to live forever. So far, so good.
Een restart verhelpt het vaak voor korte duur, maar het is ook niet ongebruikelijk dat de device dan in een bootloop terechtkomt. Deze komen trouwens ook wel spontaan voor...
Ik ga voor de hard-reset, en als dat niet helpt, gaatie terug naar Amazon.
Had de Lumia 920 en dan 630 maar daarna overgestapt op de 7edge (helaas kapot gegaan en vondt die te duur als vervanger)
Nou.. iemand tips om bovenstaande ongemakkelijk heden op te lossen ^^..
Oh ja mis de edge sidebar eigenlijk ook wel haha
#edit.. ohja en veel crashes van apps zoals FB of nu.nl en heb het toestel pas 3dagen
[ Voor 8% gewijzigd door Kev!n op 02-01-2018 19:04 ]
Verwijderd
Google Play: Flash Notification for All App
https://forum.xda-develop...sh-notifications-t3720481
Een harde reset kan helpen maar ik denk dat het eerder een hardwareprobleem is. Misschien zit er wel ergens een connectortje niet helemaal goed en maakt hij de ene keer wel contact en de andere keer niet.Secretaris schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:08:
Iemand dit wel eens gezien? Mijn display knippert uit en aan en zoals je kunt zien is dat behoorlijk irritant.
Een restart verhelpt het vaak voor korte duur, maar het is ook niet ongebruikelijk dat de device dan in een bootloop terechtkomt. Deze komen trouwens ook wel spontaan voor...
Ik ga voor de hard-reset, en als dat niet helpt, gaatie terug naar Amazon.
[video]
Nogal kort door de bocht is zacht uitgedruktKev!n schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:50:
Net de Nokia 8 en uitgekleed is een zacht woord. Mis een notificatie led (iemand een handige app als vervanging?). Helaas icoontjes op je startscherm laten niet zien hoeveel berichten/notificaties er zijn?
Had de Lumia 920 en dan 630 maar daarna overgestapt op de 7edge (helaas kapot gegaan en vondt die te duur als vervanger)
Nou.. iemand tips om bovenstaande ongemakkelijk heden op te lossen ^^..
Oh ja mis de edge sidebar eigenlijk ook wel haha
#edit.. ohja en veel crashes van apps zoals FB of nu.nl en heb het toestel pas 3dagen

Die LED ontbrak bij de Lumia ook, dus mis ik niet. Als je Nova Launcher installeert, kun je volgens mij die aantallen weer op je startscherm laten zien. En na 3 dagen gebruik nog geen crashes, ook niet op apps als Facebook en nu.nl. En er is vast een app of launcher te vinden die sidebar functionaliteit toevoegt. Heb je zelf al gezocht?
Dus om de telefoon nu hier op af te rekenen? Lekkere binnenkomer in ieder geval, zo'n post
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Gmail,Whatsapp en de Weer app, hebben wel gewoon een melding bovenaan.
reviews: Het geklooi met biometrische authenticatie
Is het bij de Nokia 8 met Oreo update niet mogelijk om het toestel te ontgrendelen alleen maar met de fingerprintscanner, dus zonder dat de pincode ook regelmatig moet worden ingegeven?
Testing, one, two ...
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie