Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

hardware-lover schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:17:
Ik vergat het steeds te vragen, maar een artikel op onze FP deed het mij weer herinneren.

reviews: Het geklooi met biometrische authenticatie

Is het bij de Nokia 8 met Oreo update niet mogelijk om het toestel te ontgrendelen alleen maar met de fingerprintscanner, dus zonder dat de pincode ook regelmatig moet worden ingegeven?
Ik heb zelf geen Nokia 8, maar wel een toestel met stock Oreo. Je moet bij het opstarten van het toestel 1x de pincode en het pattroon/pin/wachtwoord ingeven. Daarna kan het gewoon met de fingerprintscanner, zonder code of pin/pattroon.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
MrDucky schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:13:
Daarnaast zijn de punten die hij afkeurt ook allemaal punten die je voor de aanschaf had kunnen weten als hij dit topic gelezen had of uberhaupt de moeite had genomen het toestel ergens te bezichtigen. Wat betreft de crashes, ik heb sinds ik het toestel heb nog geen 1 crash gehad van welke app dan ook.
De bedoeling is zeker niet om af te kraken alleen voor de prijs had ik meer verwacht. Moest snel een beslissing nemen en om na de edge 7 weer dezelfde overpriced telefoon te nemen wilde ik niet.

Crashes gebeuren dus echt regelmatig. Vandaag alleen al Outlook 7x. Komt dat waarschijnlijk omdat ik mail voor mail al swipende aan het verwijderen was.

Tevens het draadloos opladen werkt ook niet op de charger van de Lumia waar overigens de s7 edge wel op werkt. iemand ervaring mee?

Nogmaals vindt het juist hartstikke leuk een telefoon waar je zelf veel aan moet tweaken maar het waren wel mij. Eerste ervaringen met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
Misschien even een Factory reset doen want die crashes horen niet of de outlook app zit brak in elkaar. Gebruik zelf geen outlook dus geen idee.

Aan de andere kant een S8 draait nog niet eens oreo en is duurder dan de Nokia 8 dus bij de Nokia betaal je voor je support en niet de fancy features van een samsung S toestel.

Wat betreft het draadloos opladen, dit support de Nokia 8 niet naar mijn weten?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:55
MrDucky schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:00:

Wat betreft het draadloos opladen, dit support de Nokia 8 niet naar mijn weten?
Nope, het heeft een metalen achterkant.
Je mag het wel proberen maar dan ben je gewoon in het klein aan het nabootsen hoe koken op inductie werkt in de keuken.

Inductie werkt het beste bij ferromagnetische stoffen, maar met een beetje goodwill en tweaking kan het ook bij aluminium dat non-ferro is

[ Voor 18% gewijzigd door Joarie op 04-01-2018 11:08 ]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Mavamaarten schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:21:
Ik heb zelf geen Nokia 8, maar wel een toestel met stock Oreo. Je moet bij het opstarten van het toestel 1x de pincode en het pattroon/pin/wachtwoord ingeven. Daarna kan het gewoon met de fingerprintscanner, zonder code of pin/pattroon.
Let wel dat er na verloop van tijd uit veiligheidsoverweging gevraagd wordt naar de pincode. Ik heb dit om de paar dagen wel eens een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kdbruin schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:10:
[...]
Let wel dat er na verloop van tijd uit veiligheidsoverweging gevraagd wordt naar de pincode. Ik heb dit om de paar dagen wel eens een keer.
Ik maak dit meerdere keren per dag mee, niet alleen na een reboot. Daarom vraag ik het ook. Binnen de instellingen kan ik ook niet kiezen om alleen maar met fingerprint te unlocken, dat kan alleen i.c.m. de pincode? Misschien staat er elders iets niet helemaal goed ingesteld maar dan zou je verwachten dat ik nooit alleen met fingerprint in zou kunnen loggen, maar dit is af en toe wel het geval, enkel niet "alleen maar met".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 21:06
Op mijn telefoon van het werk die ik af en toe in het weekend niet gebruik krijg ik wel eens de melding dat na 24u niet ontgrendelen de PIN nodig is. Op mijn nokia 8 heb ik dat nog nooit gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:41
De pincode is een backup voor als je natte vingers of beschadigde vingers hebt (wat ik door mijn werk veel heb). Dan kun je toch inloggen. Voor zover ik weet heeft elke telefoon een pincode of wachtwoord als backup. Als bij de Nokia 8 de vingerafdruk 5 keer niet werkt moet je de pin invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als ik bij toestel in standby via geregistreerde vinger wil unlocken dan komt er vaak onderin al een slotje in beeld, waardoor ik gedwongen met pincode MOET ontgrendelen. Mogelijk is mijn gekozen vinger niet lekker geregistreerd, ik zal eens een paar andere proberen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secretaris
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-09 21:21
O88088 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:39:
[...]

Een harde reset kan helpen maar ik denk dat het eerder een hardwareprobleem is. Misschien zit er wel ergens een connectortje niet helemaal goed en maakt hij de ene keer wel contact en de andere keer niet.
Bedankt. Op onverklaarbare wijze heeft het probleem zich inmiddels een paar dagen niet meer laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:25
hardware-lover schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:32:
Als ik bij toestel in standby via geregistreerde vinger wil unlocken dan komt er vaak onderin al een slotje in beeld, waardoor ik gedwongen met pincode MOET ontgrendelen. Mogelijk is mijn gekozen vinger niet lekker geregistreerd, ik zal eens een paar andere proberen.
Heel af en toe komt dat bij mij ook voor, maar meestal doe ik dan met pincode ontgrendelen en is het daarna opgelost. Het komt bij mij echter ook alleen voor als ik in de ochtend de telefoon probeer te ontgrendelen. Maar heb het gevoel dat het iets met Smart Lock te maken heeft (heb een aantal vertrouwde plaatsen opgegeven).

Bij mij komt het in ieder geval niet heel vaak voor, en is het eigenlijk sinds Oreo ook een stuk minder dan daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lincor schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:21:
[...]
Heel af en toe komt dat bij mij ook voor, maar meestal doe ik dan met pincode ontgrendelen en is het daarna opgelost. Het komt bij mij echter ook alleen voor als ik in de ochtend de telefoon probeer te ontgrendelen. Maar heb het gevoel dat het iets met Smart Lock te maken heeft (heb een aantal vertrouwde plaatsen opgegeven).

Bij mij komt het in ieder geval niet heel vaak voor, en is het eigenlijk sinds Oreo ook een stuk minder dan daarvoor.
Ik heb geen vergelijking met pre Oreo, vanaf dag 1 dat ik het toestel in gebruik genomen heb staat er Oreo al op ;)

Ik zal eens bij Smart Lock gaan kijken en proberen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heb jij niet iets van exchange integratie die aanvullende beveiliging afdwingt? Dat soort meuk kan ook nog wel eens roet in het eten gooien.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:50
Mijn Nokia 8 met Oreo ligt vaak op een centrale plaats in huis, waardoor de beltoon zo hard mogelijk staat ingesteld. Ik heb onregelmatig een heel zachte beltoon, terwijl volgens de Android "volumeschuifjes" de beltoon zo luid mogelijk is ingesteld. Na reboot van de gehele telefoon is de beltoon weer hard.
Ik heb diverse app- en android instellingen gecontroleerd die bovenstaande eventueel kunnen veroorzaken (bijv. op bepaalde tijdstippen geluid dempen), maar ik kan geen oorzaak vinden. Heeft iemand nog een idee of soortgelijke ervaringen?

[ Voor 6% gewijzigd door Amersfoort op 05-01-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gonadan schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:05:
Heb jij niet iets van exchange integratie die aanvullende beveiliging afdwingt? Dat soort meuk kan ook nog wel eens roet in het eten gooien.
Nope. En dan zou je verwachten dat iedere keer om een pincode gevraagd zou worden en niet "random"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hardware-lover schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Nope. En dan zou je verwachten dat iedere keer om een pincode gevraagd zou worden en niet "random"?
Klopt. Als het echt willekeurig is dan zou ik inderdaad ook meer aan smartlock denken.
Kan het zijn dat je al per ongeluk een aantal keer dat ding hebt geraakt waardoor hij vindt dat je het te vaak geprobeerd hebt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gonadan schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:55:
[...]
Klopt. Als het echt willekeurig is dan zou ik inderdaad ook meer aan smartlock denken.
Kan het zijn dat je al per ongeluk een aantal keer dat ding hebt geraakt waardoor hij vindt dat je het te vaak geprobeerd hebt?
Telefoon trilt als ik deze via fingerprint wil ontgrendelen. Het komt niet op mij over dat ik het te vaak per ongeluk probeer. Toch maar even bewust een niet geregistreerde vinger gekozen, daarna met een bekende vinger. Dat ging meteen goed zonder pincode.

Ik vind het overigens geen probleem hoor, ik vroeg mij enkel af waardoor het systeem bij mij zo inconsistent is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik vroeg het mij af omdat ik die tekst wel eens heb langs zien komen zonder dat ik echt met de scanner bezig was geweest. De telefoon kwam net uit m'n broekzak en de tekst was zo kort in beeld dat ik het pas na een latere keer echt kon lezen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

hardware-lover schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:03:
[...]

Telefoon trilt als ik deze via fingerprint wil ontgrendelen. Het komt niet op mij over dat ik het te vaak per ongeluk probeer. Toch maar even bewust een niet geregistreerde vinger gekozen, daarna met een bekende vinger. Dat ging meteen goed zonder pincode.

Ik vind het overigens geen probleem hoor, ik vroeg mij enkel af waardoor het systeem bij mij zo inconsistent is?
Bij mij trilt hij bij vingerafdruk ontgrendel ook dus dit hoort zo heb ik het vermoeden

There eent no place like home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Eentje schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:14:
[...]
Bij mij trilt hij bij vingerafdruk ontgrendel ook dus dit hoort zo heb ik het vermoeden
Het was een reactie op;

"Kan het zijn dat je al per ongeluk een aantal keer dat ding hebt geraakt waardoor hij vindt dat je het te vaak geprobeerd hebt?"

Omdat ie trilt bij aanraken kan ik het niet per ongeluk gedaan hebben zonder te merken, dat bedoelde ik.

Edit: het lijkt erop dat afsluiten via een dubbele tik op het scherm ervoor zorgt dat ik met pincode in moet loggen. Kies ik afsluiten via de schakelaar aan de zijkant dan lukt vinger inloggen keer op keer. Sluit ik af met de double tap op het scherm dan is inloggen met pincode een noodzaak op mijn toestel.

Die double tap om af te sluiten lijkt een onderdeel te zijn van de Microsoft Launcher. Double tap to wake zit wel standaard in Oreo en daarmee (mits afgesloten aan de zijkant), krijg ik de optie wel om met vinger te ontgrendelen.

Ik ben er uit ;)

Edit2: ik zie dat specifiek dit "probleem" al meerdere keren is gemeld bij Microsoft.

[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 05-01-2018 19:40 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-08 22:59
Hallo ....

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Nokia 8

Ik ben tot nu toe zeer ontevreden met het toestel...terwijl hij juist voor mij geschikt was waar ik de meeste waarde aan hecht....snel...kale android....goeie batterij...

Het geen waar ik tegen aanloop is, is dat het scherm op drukgevoeligheid slecht reageerde...bij de vingerafdruk scanner...flitsende beelden vooraf voordat hij unlocked .....en apps zoals Facebook en nu.nl bijna 3 van de 4 keer openen me er uitgooid ivm foutmeldingen.

Ik heb gelijk bij het openen van het pakketje de update Oreo gehad...

Het lijkt me niet dat dit kan voor een goed nieuws toestel ? En de meest nieuwe software van Google die er is....ik weet niet of er meerdere zijn met dit probleem? Maar hoe kan ik dit verhelpen ?

Alle hulp of antwoorden zijn welkom.

BTW wat is de speaker ontzettend slecht zeg voor een toestel wat een high end nummertje met zich meedraagt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Denman87 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 08:47:
Hallo ....

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Nokia 8

Ik ben tot nu toe zeer ontevreden met het toestel...terwijl hij juist voor mij geschikt was waar ik de meeste waarde aan hecht....snel...kale android....goeie batterij...

Het geen waar ik tegen aanloop is, is dat het scherm op drukgevoeligheid slecht reageerde...bij de vingerafdruk scanner...flitsende beelden vooraf voordat hij unlocked .....en apps zoals Facebook en nu.nl bijna 3 van de 4 keer openen me er uitgooid ivm foutmeldingen.

Ik heb gelijk bij het openen van het pakketje de update Oreo gehad...

Het lijkt me niet dat dit kan voor een goed nieuws toestel ? En de meest nieuwe software van Google die er is....ik weet niet of er meerdere zijn met dit probleem? Maar hoe kan ik dit verhelpen ?

Alle hulp of antwoorden zijn welkom.

BTW wat is de speaker ontzettend slecht zeg voor een toestel wat een high end nummertje met zich meedraagt.....
Drukgevoeligheid weet ik niet wat je bedoeld.
Vingerafdrukscan is te verbeteren door meerdere malen dezelfde vinger in een andere hoek toe te voegen, of opnieuw te laten scannen. Overigens is deze scanner ietsje kritischer dan die in mijn vorige Nexus, maar doordat hij voorop zit vind ik hem een stuk praktischer in gebruik.
Flitsen bij unlock komt naar mijn ervaring door Glance. Die is niet geheel foutloos gemaakt en zorgt voor wat vreemde bij-effecten na unlocken.
Foutmeldingen heb ik werkelijk nog nooit gehad. Kan het zijn dat je een (Google) backup van je oude telefoon hebt terug gezet, waarbij er nog allerhande meuk-apps bij zitten?
Speaker kritiek kan ik me niet in vinden, is beter dan de andere telefoons die ik gehad heb.

Samengevat: het flikkeren en de vingerafdruk is te verhelpen/verbeteren. De rest heb ik geen last van of geen idee wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman87
EddoH schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 08:58:
[...]

Drukgevoeligheid weet ik niet wat je bedoeld.
Vingerafdrukscan is te verbeteren door meerdere malen dezelfde vinger in een andere hoek toe te voegen, of opnieuw te laten scannen. Overigens is deze scanner ietsje kritischer dan die in mijn vorige Nexus, maar doordat hij voorop zit vind ik hem een stuk praktischer in gebruik.
Flitsen bij unlock komt naar mijn ervaring door Glance. Die is niet geheel foutloos gemaakt en zorgt voor wat vreemde bij-effecten na unlocken.
Foutmeldingen heb ik werkelijk nog nooit gehad. Kan het zijn dat je een (Google) backup van je oude telefoon hebt terug gezet, waarbij er nog allerhande meuk-apps bij zitten?
Speaker kritiek kan ik me niet in vinden, is beter dan de andere telefoons die ik gehad heb.

Samengevat: het flikkeren en de vingerafdruk is te verhelpen/verbeteren. De rest heb ik geen last van of geen idee wat je bedoeld.
Ik bedoel met drukgevoelig...dat de apps soms niet reageren als er op geklikt wordt.....dan openen ze ook niet (apart)

De vingerafdruk scanner werkt wel...maar bij het unlocken flikkert en schittert het beeld eerst voordat het opent...heb meerdere vingerafdrukken toegevoegd...maar je zei al deze is niet geheel foutloos gemaakt...dus is dit maar te accepteren

Bij het installeren van het toestel heb ik geen gebruikt account gebruikt ...maar een volledig opnieuw geïnstalleerd systeem....en nieuwe apps...

En de foutmeldingen ja apart nog nooit gehad ook eerder....kom net van een Honor 9 af....nooit geen problemen mee gehad...

Ik denk dat ik het maar moet accepteren zoals mijn toestel nu is...en eventueel een nieuwe update van hmd moet afwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Denman87 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 09:09:
[...]

Ik bedoel met drukgevoelig...dat de apps soms niet reageren als er op geklikt wordt.....dan openen ze ook niet (apart)
Nog nooit gezien, en klinkt ook niet normaal. Bij mij worden alle apps instant gestart.
De vingerafdruk scanner werkt wel...maar bij het unlocken flikkert en schittert het beeld eerst voordat het opent...heb meerdere vingerafdrukken toegevoegd...maar je zei al deze is niet geheel foutloos gemaakt...dus is dit maar te accepteren
Nee, ik zei dat Glance niet foutloos was, de vingerafdrukscanner is prima. Glance is het zwart wit beeld wat je ziet als de telefoon gelocked is, en is software van Nokia. Glance kun je uitzetten in de settings.
Bij het installeren van het toestel heb ik geen gebruikt account gebruikt ...maar een volledig opnieuw geïnstalleerd systeem....en nieuwe apps...

En de foutmeldingen ja apart nog nooit gehad ook eerder....kom net van een Honor 9 af....nooit geen problemen mee gehad...

Ik denk dat ik het maar moet accepteren zoals mijn toestel nu is...en eventueel een nieuwe update van hmd moet afwachten
Ik denk dat je niets maar moet 'accepteren', maar moet uitzoeken wat het probleem is. Je hoort geen foutmeldingen te hebben. Ik gok op een brakke app die op de achtergrond draait of dergelijke.

Aan de telefoon ligt het (naar mijn ervaring) in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 23:08
Ik zou haast zeggen doe eens een factory reset en begin eens opnieuw.
Heb het ook wel eens gehad dat iets niet goed werkte en na het opnieuw beginnen alles als een zonnetje.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman87
Ad de Jong schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 09:35:
Ik zou haast zeggen doe eens een factory reset en begin eens opnieuw.
Heb het ook wel eens gehad dat iets niet goed werkte en na het opnieuw beginnen alles als een zonnetje.
ga hem nu resetten ben benieuwd :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman87
Hij reageerd stukken beter na de reset ....wel ff wat werk maar de moeite waard...

Blijft toch apart dat het apparaat nu wel goed werkt......

Maar nogmaals bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman87
zijn er meerdere waarvan het aan/uit knopje voor het gevoel een beetje los zit ? ( voor het gevoel) een beetje los in de behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Denman87 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:36:
zijn er meerdere waarvan het aan/uit knopje voor het gevoel een beetje los zit ? ( voor het gevoel) een beetje los in de behuizing?
Hello, nee totaal niet.

Wat is jullie ervaring met de videokwaliteit? Gisteren een vlog opgenomen met de telefoon om de kwaliteit te testen, maar ik schrok ervan na het exporteren vanuit première pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Angermanagement schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:21:
[...]

Hello, nee totaal niet.

Wat is jullie ervaring met de videokwaliteit? Gisteren een vlog opgenomen met de telefoon om de kwaliteit te testen, maar ik schrok ervan na het exporteren vanuit première pro.
Als je een Chromecast hebt zou je eens rechtstreeks vanaf het toestel naar je tv kunnen streamen om te kijken of het er dan wel goed/beter uit ziet.
Ik kan me haast niet voorstellen dat het zo'n slechte kwaliteit zou zijn of er staat een instelling niet goed. Dat je niet op de maximale kwaliteit aan het filmen bent maar (een stuk?) lager.
Heb dat ook ooit gehad en is nu 1 van de eerste dingen die ik controleer zodra ik een nieuw toestel heb of na een factory reset.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Angermanagement schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:21:
[...]

Hello, nee totaal niet.

staan de beide camera's voor-achter op hd 1080p zoja probeer eens 4k wellicht dat je hierdoor veel beter krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil sommige niet belangkrijke apps opslaan om mijn 64 GB SD card.
Ik mis de optie om de apps te verplaatsen.

Ik heb mijn SD card wel geformatteerd. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:43:
Ik wil sommige niet belangkrijke apps opslaan om mijn 64 GB SD card.
Ik mis de optie om de apps te verplaatsen.

Ik heb mijn SD card wel geformatteerd. Kan iemand mij helpen?
Dit is bij de 8 helaas niet mogelijk... 3,5,6 kunnen het wel (geheugen uitbreiden met een SD kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Hier een interessant stukje waarin de audio van de video is getest tegen een aantal klassiekers (Nokia 808, Lumia 950 XL) en een huidige topper (Google Pixel 2 XL). Daar komt de Nokia 8 toch erg goed uit naar voren:

http://www.allaboutsymbia...martphone_audio_captu.php

Over de beeldkwaliteit van de video's ben ik nog niet echt heel enthousiast dus heb nog steeds hoop op een goede update van de camera door Nokia zelf. Vooral autofocus is niet al te best als licht minder aanwezig is.

Verder vind ik de kwaliteit van de foto's met de Google HDR app wel beduidend beter dan de standaard app van Nokia zelf. Voor meer info zie ook deze thread op XDA:

https://forum.xda-develop...mera-hdr-nokia-8-t3713411

V.w.b. portrait mode/live bokeh: die vind ik wel weer echt heel goed van Nokia zelf. Ik heb die van Google nog niet uitgetest: nieuws: Portretfotomodus Google Pixel 2 komt via port naar sommige Android 8-...

Iemand ervaringen mee voor de frontcamera en portraitmode?

[ Voor 3% gewijzigd door unknowndb op 07-01-2018 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik ben nu op korte termijn op zoek naar een nieuwe telefoon aangezien mijn HTC M8 aan het afsterven is. Ik heb serieuze interesse in de Nokia 8 maar de berichten over de camera wordt ik niet vrolijk van. Hoewel het er op lijkt dat het vooral een softwareprobleem is (geldt dat ook voor de focusproblemen?) vind ik het wel verontrustend dat niets er op wijst dat er een update komt dit op te lossen. Is hier enig zicht op?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 22:09
sinds de update heb ik een probleem met het geluid van mijn muziek.
Soms is het geluid erg zacht ongeveer de helft van wat het kan terwijl het geluid wel vol aan staat.
Als ik de telefoon uit zet gaat de muziek weer hard aan tijdens het uitschakelen.
Na de restart werkt het weer een tijdje normaal, zeer irritant dus.
Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:50
Amersfoort schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:19:
Mijn Nokia 8 met Oreo ligt vaak op een centrale plaats in huis, waardoor de beltoon zo hard mogelijk staat ingesteld. Ik heb onregelmatig een heel zachte beltoon, terwijl volgens de Android "volumeschuifjes" de beltoon zo luid mogelijk is ingesteld. Na reboot van de gehele telefoon is de beltoon weer hard.
Ik heb diverse app- en android instellingen gecontroleerd die bovenstaande eventueel kunnen veroorzaken (bijv. op bepaalde tijdstippen geluid dempen), maar ik kan geen oorzaak vinden. Heeft iemand nog een idee of soortgelijke ervaringen?
Ik heb een vergelijkbaar issue met het volume; zie mijn bericht van 5 januari (quote hierboven). Tot nu toe heb ik nog geen oplossing. Tevens heb ik tot nu toe ook geen regelmaat kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
evilution schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:24:
Ik ben nu op korte termijn op zoek naar een nieuwe telefoon aangezien mijn HTC M8 aan het afsterven is. Ik heb serieuze interesse in de Nokia 8 maar de berichten over de camera wordt ik niet vrolijk van. Hoewel het er op lijkt dat het vooral een softwareprobleem is (geldt dat ook voor de focusproblemen?) vind ik het wel verontrustend dat niets er op wijst dat er een update komt dit op te lossen. Is hier enig zicht op?
Volgens Juho Sarvikas wel: http://nokiamob.net/2017/...or-nokia-android-devices/ Maar inmiddels zijn we al weer een paar maandjes verder en nog geen update. Ik heb er wel vertrouwen in dat dat komt.

In de tussentijd volstaat voor foto's (exclusief Live Bokeh/Portrait Mode) de Google Camera App meer dan voldoende in low-light situaties. Ik vraag me zelfs af of Nokia dat beter gaat krijgen dan de software van Google. Wel een nadeel van die Google Camera App, flitser werkt niet goed.

V.w.b. video (waar ik autofocus wat minder vind): ik gebruik alleen de standaard Nokia app. Dit i.v.m. het goede opnamegeluid van Nokia zelf. Autofocus is soms gewoon wat traag en zoekende. Ik vind dat niet echt een probleem, maar het is soms wel irritant. Overdag lijkt het probleem veel minder aanwezig.

Wellicht een idee om gewoon eens naar een Mediamarkt te gaan en daar te gaan testen? Dan zie je de verschillen in kwaliteit. Voor de rest is het gewoon een toptoestel met een klein minpuntje (mijn mening), maar wat wellicht nog wordt verbeterd.

[ Voor 8% gewijzigd door unknowndb op 10-01-2018 10:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

evilution schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:24:
Ik heb de telefoon nu een maand en de slechte berichten zijn behoorlijk overdreven. Oke, het kan vast beter en daar komt met de verbeterde software ook wel veranderingen in maar voor dagelijks gebruik is de camera prima, ik heb er in ieder geval geen moeite mee. Natuurlijk zullen er puriteinen zijn die vinden dat het allemaal veel beter kan maar dan moet je een gewoon een SLR kopen en daar lekker kiekjes mee gaan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Steffy schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:57:
[...]

Ik heb de telefoon nu een maand en de slechte berichten zijn behoorlijk overdreven. Oke, het kan vast beter en daar komt met de verbeterde software ook wel veranderingen in maar voor dagelijks gebruik is de camera prima, ik heb er in ieder geval geen moeite mee. Natuurlijk zullen er puriteinen zijn die vinden dat het allemaal veel beter kan maar dan moet je een gewoon een SLR kopen en daar lekker kiekjes mee gaan schieten.
Ik vind dat je van een flagship van Nokia (ook al is het HMD) wel een betere kwaliteit mag verwachten en blijkbaar is de potentie er ook gewoon. Misschien ben ik gewoon ook wel wat verwend met in het verleden een Lumia 1020 en 950.

Bekende discussie, maar een SLR heb je natuurlijk niet altijd op zak. Zeker met jonge en opgroeiende kinderen is een goede camera op je telefoon erg fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Steffy schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:57:
[...]

Ik denk dat het ook een gevalletje referentiekader is. Wanneer je van een S7 of bijvoorbeeld Nexus 5X/6P komt is het qua camera wel een achteruitgang. Wanneer je een toestel koopt wil je (ik in ieder geval) toch wel graag dat je nieuwe toestel in alle opzichten beter is. Ik heb momenteel een Nexus 6P die het in low light voor zijn leeftijd van 2,5 jaar beter doet dan de Nokia 8. Daarnaast heb ik een full frame spiegelreflex camera met een aantal f/2.8 lenzen maar toch hecht ik ook belang aan fatsoenlijke foto's in het donker. Ondanks dat ik hem vaak mee heb zijn er genoeg omstandigheden dat ik op mijn telefoon moet kunnen "vertrouwen". Het is gewoon een zwak punt van de Nokia 8, of je nu wilt of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

unknowndb schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:50:
[...]

Volgens Juho Sarvikas wel: http://nokiamob.net/2017/...or-nokia-android-devices/ Maar inmiddels zijn we al weer een paar maandjes verder en nog geen update. Ik heb er wel vertrouwen in dat dat komt.
Volgens mij gaat dat artikel vooral over de update voor de UI, niet zozeer over de kwaliteit van de opnames.
Naar waar is jouw vertrouwen precies op gebaseerd? Want juist die stilte vanuit Nokia zelf geeft mij weinig vertrouwen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
evilution schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:56:
[...]

Volgens mij gaat dat artikel vooral over de update voor de UI, niet zozeer over de kwaliteit van de opnames.
Naar waar is jouw vertrouwen precies op gebaseerd? Want juist die stilte vanuit Nokia zelf geeft mij weinig vertrouwen.
Update beleid vooralsnog is goed, update naar Oreo was snel. Ik meen ergens gelezen te hebben in een Tweet dat die update er komt. Ik ga er vanuit dat als ze een update voor de app doen, dit niet alleen puur cosmetisch zal zijn en ook een verbetering van de kwaliteit van de foto's met zich mee brengt. De Google App laat gewoon zien dat er voldoende potentie in de lens zit om ook bij low-light fatsoenlijke foto's te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door unknowndb op 10-01-2018 19:51 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeroBandit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-03 09:14
Dag medetweakers,

hier ook een nieuwe Nokia 8 gebruiker, na jaren een tevreden WP gebruiker te zijn nu toch naar Android moeten gaan. Ik kom van een Lumia 830, wat voor mezelf (persoonlijke mening dus) de beste smartphone ooit is geweest in mijn eigen bezit.

Eerste ervaringen zijn gemengd, scherm is prima, batterijduur ook goed, met de meegeleverde lader gaat het laden erg vlot, met mijn anker 5poort lader gaat het laden ook vlot, wat er nu sneller is, nog niet getimed, want nog maar 3x geladen sinds ontvangst (maandag) en telkens maar voor een deeltje bijgeladen. Android daartegenin is echter verschrikkelijk als je van WP komt. Het ding gaat hem een beetje moeien met het verkeer in mijn buurt, vraagt naar reviews van een winkel waar ik geweest ben, ... allemaal dingen die ik niet wil en gelukkig al uitgeschakeld heb gekregen.

Ik heb wel nog twee irritaties waar ik niet direct een oplossing voor vind, of toch niet onmiddellijk iets wat ik durf proberen zonder risico.

Ik schets kort de situatie:

Zelf heb ik eigen hosting, met een mailadres, deze zit er dus in als imap account, ik heb ook een adres aangemaakt als in google@mijnhosting.extensie deze dan bij google geactiveerd als google account, zodat ik op eigen mail minder last heb van google. Ik ben ook een office 365 gebruiker en mijn vrouw heeft haar eigen Google account, waarmee ik ook verbonden ben, om de agenda van ons privé te delen. Daar is er nu een ernstig probleem mee.
Op mijn Lumia kon ik bij accounts haar Google account toevoegen, en kon ik kiezen wat ik wou delen, email, contacten en agenda. Ik zette enkel agenda aan en kreeg ook enkel de agenda erbij.
Bij de Nokia dit ook geprobeerd, ook enkel agende op synchronisatie aan gezet, maar toch zitten al haar contacten, haar mails, haar whatsapp contacten, mailadressen, er bij mij bij. Stel ik een mail op en begin ik een adres te typen, kan ik uit haar lijst ook suggesties krijgen, zelfde bij Whatsapp, contacten, ...

Ik vind ergens wel de optie om Google services te verwijderen (zoals Gmail), maar als ik dat doe, verdwijnt deze mail dan gewoon uit mijn telefoon, of gaat haar email effectief opgezegd zijn?

Ter referentie wat ik kon vroeger:
https://ibb.co/ieE9NR

Wat ik nu gedaan heb:
https://ibb.co/keq5wm

En hier wat ik zie over services verwijderen: https://ibb.co/f805wm

Tweede irritatie is dat Android telkens mijn kaartje weer bij mijn notificaties zet, ik weet zelf ook wel dat ik er een geheugen in zitten heb, hoe zet ik deze melding uit? https://ibb.co/dPq5wm

Google music is ook een klote app om lokale muziek mee te spelen, groove was daarin veel beter en kon ik lokale muziek ook mee streamen naar een Sony X88, groove geeft telkens een fout dat ik deze muziek enkel via google music kan overzetten naar deze speaker, maar als ik dan op afspelen duw, speelt de telefoon en niet de speaker.
Pairen via NFC met mijn Bose Soundsport ging trouwens ook niet, hij vroeg wel om te koppelen maar gaf dan telkens een error dat koppelen niet ging, manueel via BT kon ik wel direct verbinding maken. De Lumia kon dit wel via NFC. Ook is er dan een ruis waarneembaar als er geen audio speelt, terwijl de lumia dit niet deed, zelfs nog eens opnieuw getest. Android is dus nog niet de vriend die ik wou...
Moest iemand mij al helpen hoe ik de vrouw haar mail/contacten uit mijn telefoon krijg, zou ik al blijer zijn.

Alvast bedankt!

Btw, het is de Nokia 8 versie 128Gb met 6Gb ram. Na de eerste opstart direct 4 update's gehad, waarbij ook de update naar Android 8.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Groeten is hier niet nodig, maar nu ik er toch op reageer: Ook goedendag! :)
[...]
Het ding gaat hem een beetje moeien met het verkeer in mijn buurt, vraagt naar reviews van een winkel waar ik geweest ben, ... allemaal dingen die ik niet wil en gelukkig al uitgeschakeld heb gekregen.
Ik heb geen idee wat je bedoeld met deze rare zin...
[...]

Zelf heb ik eigen hosting, met een mailadres, deze zit er dus in als imap account, ik heb ook een adres aangemaakt als in google@mijnhosting.extensie deze dan bij google geactiveerd als google account, zodat ik op eigen mail minder last heb van google. Ik ben ook een office 365 gebruiker en mijn vrouw heeft haar eigen Google account, waarmee ik ook verbonden ben, om de agenda van ons privé te delen. Daar is er nu een ernstig probleem mee.
Op mijn Lumia kon ik bij accounts haar Google account toevoegen, en kon ik kiezen wat ik wou delen, email, contacten en agenda. Ik zette enkel agenda aan en kreeg ook enkel de agenda erbij.
Bij de Nokia dit ook geprobeerd, ook enkel agende op synchronisatie aan gezet, maar toch zitten al haar contacten, haar mails, haar whatsapp contacten, mailadressen, er bij mij bij. Stel ik een mail op en begin ik een adres te typen, kan ik uit haar lijst ook suggesties krijgen, zelfde bij Whatsapp, contacten, ...

Ik vind ergens wel de optie om Google services te verwijderen (zoals Gmail), maar als ik dat doe, verdwijnt deze mail dan gewoon uit mijn telefoon, of gaat haar email effectief opgezegd zijn?

Wat ik nu gedaan heb:
Wat voor apps gebruik je dan? Veel apps kunnen (eventueel gecombineerd met systemeinstellingen van Android) je accounts prima gescheiden en georganiseerd houden.

Ik heb zelf mijn eigen GMail-account, een GMail-account van een stichting waar voor ik webmaster ben, diverse eigen IMAP mailaccounts, een agenda die alleen met Outlook moet synchroniseren (dus niet via de cloud) en contacten die ook alleen met Outlook moeten synchroniseren (dus ook niet via de cloud).

Dit is globaal hoe ik het aangepakt heb:
  • App MyLocalAccount geïnstalleerd om contacten alleen lokaal op de telefoon op te slaan en niet te synchroniseren met welke cloud dan ook.
  • Bij de accountsynchronisatie voor Google alleen App-gegevens en Persoonsgegevens op Aan. Ik heb een hekel aan automatische synchronisatie. Meldingen van nieuwe mail? Ik check zelf wel wanneer er een nieuwe mail is op een moment dat het mij uit komt. :)
  • De app MyPhoneExplorer voor het synchroniseren van contacten en agenda tussen mijn telefoon en Outlook. Hier in heb ik dan ook aparte agenda aangemaakt die niet met de cloud wordt gesynchroniseerd.
  • De app DigiCal+ voor de agenda. Deze zo ingesteld dat alle agenda's worden verborgen met uitzondering van de handmatig aangemaakte in MyPhoneExplorer.
  • De standaard Agenda app van Google zo ingesteld dat deze geen enkele agenda weergeeft en geen enkele melding mag geven over agenda items. Anders krijg ik de agenda meldingen dubbel van de Agenda app van Google en van DigiCal+.
  • De Contacten-app van Google ingesteld op het gebruiken van de contacten uit de lijst van MyLocalAccount (via het hamburgermenu bovenaan). Bij de instellingen heb ik ingesteld dat MyLocalAccount de standaard Contactenlijst is.
  • Ik gebruik de app Agua Mail Pro voor alle andere mailaddressen dan mijn GMail-account. Hier onder dus diverse IMAP accounts en het GMail-account van een stichting waar voor ik webmaster ben. Dit laatste had ik aanvankelijk niet zo, maar ik werd er toe genoodzaakt toen ik er achter kwam dat een beveilingsprogramma steeds op het verkeerde GMail-account zich aanmelde. Aqua Mail heeft een alternatieve aanmeldwijze voor GMail-account zodat dit 2e GMail-account niet tussen de accounts in Android staat.
Je hebt een Google-account nodig om je telefoon optimaal te kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld de Play Store en automatische backups van telefooninstellingen, maar dat kun je aanmaken met je eigen mailadres. Als je bij andere mail wilt komen, maar daar van niet de contacten en agenda-items wilt ontvangen raad ik je aan om een mail-app te gebruiken die niet werkt met de accounts ondersteuning van Android zelf. Ik heb zoals je hier boven kunt lezen gekozen om dat op te lossen met Aqua Mail pro.
Nog nooit uitgeprobeerd, maar ik zou daar zelf lekker van af blijven. Ik zou mijn GMail nog wel aan mijn Googl-eaccount willen houden namelijk.
Tweede irritatie is dat Android telkens mijn kaartje weer bij mijn notificaties zet, ik weet zelf ook wel dat ik er een geheugen in zitten heb, hoe zet ik deze melding uit? https://ibb.co/dPq5wm
Melding lang ingedrukt houden > Alle categorieën > Opslag
En dan daar wat spelen met de instellingen?

Ik zelf krijg hem alleen maar als ik mijn telefoon opnieuw opgestart heb. Dan swipe je hem uit beeld en blijft ie ook uit beeld totdat ik de telefoon weer opnieuw opgestart heb.
Google music is ook een klote app om lokale muziek mee te spelen, groove was daarin veel beter
Ook niet mijn favoriet. Toen ik begon met Android heb ik ook veel moeite gedaan om een goede standalone muziekspeler-app te vinden, maar nog nooit echt gevonden.
Tegenwoordig beluister ik mijn muziek toch altijd met Spotify en heb ik nauwelijks nog losse MP3-tjes om af te spelen. Losse muziekbestanden speel ik nu meestal af met MX Speler of VLC.
en kon ik lokale muziek ook mee streamen naar een Sony X88, groove geeft telkens een fout dat ik deze muziek enkel via google music kan overzetten naar deze speaker, maar als ik dan op afspelen duw, speelt de telefoon en niet de speaker.
Dit komt bij mij soms wel eens voor. Soms is even pauzeren en weer afspelen de oplossing en andere keren moet ik de verbinding met de bluetooth speaker verbreken weer opnieuw maken.
Pairen via NFC met mijn Bose Soundsport ging trouwens ook niet, hij vroeg wel om te koppelen maar gaf dan telkens een error dat koppelen niet ging, manueel via BT kon ik wel direct verbinding maken. De Lumia kon dit wel via NFC.
Ik heb geen apparaten die een dergelijke NFC-tag hebben, maar ik heb wel een NFC-sticker handmatig zo gemaakt en die werkt gewoon prima.
Ook is er dan een ruis waarneembaar als er geen audio speelt, terwijl de lumia dit niet deed, zelfs nog eens opnieuw getest.
Via een 3,5 mm jack kabel, bluetooth of beide? Het is mij nog nooit echt opgevallen in ieder geval.
Android is dus nog niet de vriend die ik wou...
Moest iemand mij al helpen hoe ik de vrouw haar mail/contacten uit mijn telefoon krijg, zou ik al blijer zijn.
Zie hier boven hoe ik het voor mij zelf heb aangepakt. Misschien bied het je voldoende aanwijzingen om te bedenken hoe je het zelf wilt hebben en hoe je dat dan moet uitvoeren.
Alvast bedankt!

Btw, het is de Nokia 8 versie 128Gb met 6Gb ram. Na de eerste opstart direct 4 update's gehad, waarbij ook de update naar Android 8.0
Best wel jaloers op je. Ik heb de 64GB opslag en 4GB geheugen versie. Wel met 128 GB SD-kaartje er in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDucky
AeroBandit schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:04:
Ik heb wel nog twee irritaties waar ik niet direct een oplossing voor vind, of toch niet onmiddellijk iets wat ik durf proberen zonder risico.

Ik schets kort de situatie:

Wat ik nu gedaan heb:

Waarom zo moeilijk doen? Je kan je google agenda gewoon delen met andere google accounts waarmee hij als subagenda in je eigen agenda komt. Naast dat dit de manier is hoe google agenda sharing in gedachte heeft is het ook nog is veiliger gezien je niet het WW van je vrouw nodig hebt of andersom. Ik gebruik dit zelf ook voor het sharen van mijn agenda met mijn vriendin bijvoorbeeld.
Hier heb ik zelf geen oplossing voor wel komt bij mij dit enkel voor na een reboot, de melding wegswipen en ik heb er geen last van tot de volgende reboot.
Google music is ook een klote app om lokale muziek mee te spelen, groove was daarin veel beter en kon ik lokale muziek ook mee streamen naar een Sony X88, groove geeft telkens een fout dat ik deze muziek enkel via google music kan overzetten naar deze speaker, maar als ik dan op afspelen duw, speelt de telefoon en niet de speaker.
Zelf gebruik ik spotify en voor lokale muziek google music wat bij mij geen enkele problemen oplevert, hier kan ik je helaas niet mee helpen.
Pairen via NFC met mijn Bose Soundsport ging trouwens ook niet, hij vroeg wel om te koppelen maar gaf dan telkens een error dat koppelen niet ging, manueel via BT kon ik wel direct verbinding maken. De Lumia kon dit wel via NFC. Ook is er dan een ruis waarneembaar als er geen audio speelt, terwijl de lumia dit niet deed, zelfs nog eens opnieuw getest. Android is dus nog niet de vriend die ik wou...
Zelf heb ik ook een NFC speaker en bij mij gaat het pairen direct. Ook hier kan ik je niet mee helpen.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroBandit
Ok, dat van die agenda delen via agenda sharing ga ik deze avond eens proberen als ik thuis ben, want ik heb haar wachtwoord niet, ik liet het haar gewoon intypen op mijn telefoon.

Het ruisen met de Bose Soundsport is via Bluetooth, sluit ik hem aan op de Lumia of een Windows pc, dan is het muisstil als er geen audio weergegeven wordt, maar op de Nokia 8 is er een constante ruis aanwezig. Ook koppelen via NFC doet hij niet, ik heb nog wel enkele NFC apparaten in huis waarmee ik het eens ga testen.

De Sony speaker is via het netwerk trouwens, niet via BT, waarom dat is weet ik nog niet, vermoedelijk wil hij ook de Sony app, terwijl de Windows telefoon er zelfs geen support voor had en het toch gewoon deelde over het netwerk, lokale mp3's op mijn toestel.

Ik heb nog geen ervaring met Spotify, ik heb een grote collectie lokale muziek op mijn telefoon, omdat ik vaak enkele uren uit ben gaan sporten, icm Runtastic op WP ging dat prima, ware het niet dat op Runtastic op Android ook een draak van een app is ivm de WP variant.

Een nieuwe autohouder ga ik ook mogen zoeken, want diegene die ik nu zitten heb, is niet stevig genoeg, de telefoon is wat zwaardere dan mijn vorige en kantelt steeds naar voor.

De gmail app is gewoon ruk, ik wil wel van zodra ik een nieuwe mail krijg een geluidje horen, de kortste sync tijd is 15min, maar ik heb vaak dat zolang ik de telefoon niet wakker maak, meldingen gewoon uit blijven tot ik hem zelf ontgrendel (vingerafdruk werkt prima bij mij trouwens prima). Ook met deze screenprotector erop.

Ja ik ben direct voor de grootste versie gegaan, prijzen in mijn land België waren dezelfde voor de 64Gb, dan bij Amazon voor de 128Gb. Ik vernieuw toch niet zo vaak van telefoon en daar Android een nogal vreter is, direct iets meer marge.
Over de snelheid waarmee apps starten en ermee gesurft op internet kan worden, ben ik wel positief verrast. Websites laden zelfs sneller dan op mijn desktop ;)

Ik ga me inderdaad nog wat in apps moeten verdiepen, al is het gewoon "zielig" voor Google dat zo'n OS toch met zo'n droevige software komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Tja wat is "zielig".
Vaak is het dat mensen iets niet kennen al meteen beginnen te zeiken ipv eerst eens leren hoe iets nieuws werkt.

Zo heb ik de WP van mijn zus heel wat verrot gescholden omdat het gewoon compleet waardeloos werkte volgens mij.... Lag niet aan het OS maar gewoon omdat ik iets anders gewend was.
(al is mijn zus inmiddels ook over op Android en wil niet meer terug naar haar WP).

Werkt Gmail ruk?
Geen idee, ik zie het wel als ik mail heb. Is dat meteen? Geen idee ik heb ook nog een leven buiten dat om.
Je zou dan misschien "Inbox" eens kunnen proberen. (ook van Google). Draait gewoon langs Gmail zodat je beide kan proberen.
Ik heb daarbij het idee dat die wat sneller is maar nogmaals ik let daar eigenlijk nooit op.

Muziek speel ik gewoon af via GPM, gewoon omdat dat goed werkt.
Voorheen altijd mijn eigen muziek op de telefoon staan en in GPM gezet en dat ging gewoon goed.
Wat ik lokaal had heb ik geïmporteerd.
Inmiddels niets meer op het toestel staan en stream ik alles. Werkt een stuk fijner, minder goede mp3's die ik had in veel betere kwaliteit gevonden heb hebben de oude zooi vervangen. En een hoop ruimte over op mijn toestel (N5X met 32 GB en amper half vol). Ofwel ik ben goedkoper uit met aanschaf van het toestel.

Je zou het aloude maar nog steeds werkende Winamp eens kunnen proberen.
Die heb ik altijd gebruikt voordat ik overging op GPM.

Agenda delen kan een kind zo eenvoudig, zal dus geen probleem moeten zijn.
Niet meer kloten met wachtwoorden etc gewoon delen.

App tip: Lastpass....
Als je die eenmaal gewend bent wil je niet meer zonder.
(of een alternatief hiervan).

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeroBandit
Ad de Jong schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:31:
Tja wat is "zielig".
Vaak is het dat mensen iets niet kennen al meteen beginnen te zeiken ipv eerst eens leren hoe iets nieuws werkt.

Agenda delen kan een kind zo eenvoudig, zal dus geen probleem moeten zijn.
Niet meer kloten met wachtwoorden etc gewoon delen.
Tja ondanks dat ik enkel aangaf dat ik van die account enkel de agenda wil delen en hij dan toch al de rest ook meeneemt, dat vind ik zielig. Ik ontken niet dat Android een veel uitgebreider app systeem heeft, zo heb ik nu ondersteuning voor alle 4 mijn banken, terwijl dit op de WP maar 2 waren en kan ik nu ook parkeren via een app en hoeft het niet meer via SMS.
Ik ben al blij dat na het verwijderen van haar account all contacten en Whatsapp ook weer gewoon mijn gegevens bevat nu en alles van haar eruit is. Ik heb via mijn google account nu een verzoek tot haar agende ingediend, ik ben eens benieuwd. Ook Outlook opnieuw geïnstalleerd, deze app sluit meer aan bij hoe ik het gewoon was, en daar voel ik me het beste bij. En het grappige is dat "push" daarin wel werkt, als ik nu een mail krijg gaat hij af ook al is hij in standby. Ik ben een cateraar, de meeste verzoeken komen via mail, vele nieuwe klanten mailen wat rond en als je niet snel genoeg antwoord kan er al een andere met een interessante klant gaan lopen zijn. Ook aankoopacties zijn vaak al verlopen na enkele tientallen minuten, dus voor mijn geval is een snelle mail wel nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unknowndb
DxOMark test: https://www.dxomark.com/n...-return-high-end-segment/

Eigenlijk niks nieuws onder de zon. De score zelf zegt me niet zoveel tov andere telefoons. Bevindingen komen redelijk overeen met m'n eigen bevindingen. Desondanks helpt de Google camera app om een aantal van de minpunten te verhelpen. Ik vind prijs-kwaliteit als totaal van de telefoon nog steeds erg goed.

Hopelijk is de test een extra stimulans voor Nokia om een goede update te brengen.

[ Voor 9% gewijzigd door unknowndb op 11-01-2018 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

unknowndb schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:02:
DxOMark test: https://www.dxomark.com/n...-return-high-end-segment/

Eigenlijk niks nieuws onder de zon. De score zelf zegt me niet zoveel tov andere telefoons. Bevindingen komen redelijk overeen met m'n eigen bevindingen. Desondanks helpt de Google camera app om een aantal van de minpunten te verhelpen. Ik vind prijs-kwaliteit als totaal van de telefoon nog steeds erg goed.

Hopelijk is de test een extra stimulans voor Nokia om een goede update te brengen.
Het aantal geteste telefoons is tamelijk beperkt (of vrij selectief misschien?), en daarmee neem ik de resultaten van die site nooit 100% serieus. Waarmee ik niet wil beweren dat de score van de Nokia 8 niet in verhouding zou staan tot de overige modellen die wel getest zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
hardware-lover schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:25:
[...]

Het aantal geteste telefoons is tamelijk beperkt (of vrij selectief misschien?), en daarmee neem ik de resultaten van die site nooit 100% serieus. Waarmee ik niet wil beweren dat de score van de Nokia 8 niet in verhouding zou staan tot de overige modellen die wel getest zijn.
Eens. DxOMark staat de laatste tijd niet echt meer bekend om zijn onafhankelijkheid. Daarom kijk ik niet zozeer naar de score, maar wel concreet naar de bevindingen in vergelijking met eigen ervaringen. Maar ook hoe het zich verhoudt tot andere reviews. Desondanks vind ik de testen van DxOMark zeker wel interessant om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroBandit
Deze ochtend om 7u30 thuis gekomen met een batterij van 9% resterend, aan de lader gehangen tot ik weer vertrok om 8u20 en toen zat ik aan 77%, dit gedaan met de Anker 5 port lader en een ander kabeltje. De originele lader ligt in de andere zaak. Ondertussen ontdekt dat ik op meldingen kan swipen ook en deze dan kan uitzetten. Want dat er x aantal apps een update hebben gekregenis prima, maar dat hoef ik echt niet te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:15
tonber schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 06:43:
Contacten app geeft contact personen juist weer.
Maar telefoon app geeft 3 contacten weer, dus contacten, whatsapp account, en outlook.account.
Als ik outlook en/of whatsapp account uitschakel zijn de extra contactpersonen weg in de telefoon app..

Zijn 3 dezelfde contacten normaal in de telefoon app?
Worden deze contacten niet samen gevoegd?
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, en ben ook op zoek naar een oplossing.

Heb jij al iets gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@Verwijderd @kontroll Kijken jullie niet per ongeluk op het tabblad "Favorieten" (met de ster) ipv het tabblad "Contacten" (met de 2 poppetjes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Joen schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 23:16:
@Verwijderd @kontroll Kijken jullie niet per ongeluk op het tabblad "Favorieten" (met de ster) ipv het tabblad "Contacten" (met de 2 poppetjes)?
Nee hoor het probleem zit in de telefoonapp. Google en Whatsapp geven elkaar de schuld.
Kijk maar eens op de internationale forums.

Hier een oplossing;
Hello, below worked for my Nokia 8 w/Oreo 1- Go to contact app - settings - accounts 2- Click WhatsApp account then turn off auto-sync 3- Go back to accounts page and turn off auto-sync for all accounts. You'll recieve a warning, ignore it. 4- Remove WhatsApp account 5- Check duplicate names if they are gone 6- Go to contact app - settings - accounts again 7- Click plus sign to add new account and add WhatsApp 8- Turn on auto-sync which you turned off in step 3

Maar als je een contact veranderd zet whatsapp de dubbele contacten weer terug.
Oplossing weer als boven.
Nu maar wachten wie het probleem oplost. :( .

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ja okee. Nu snap ik het probleem beter en merk ik dat ook ik dubbele contacten in de telefoon app heb staan.
Ik vond de telefoon-app sowieso al niet intuïtief om een nummer in op te zoeken. Daarom bel ik vaak vanuit de Contacten app. Daar door viel mij het door jullie beschreven probleem ook niet zo op.
De Telefoon-app zou gewoon een functie moeten hebben om te kunnen kiezen uit welke Contacten lijsten de contacten weergegeven moeten worden. De Contacten app zelf heeft zo'n functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-07 16:55
Wesses schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:58:
Dag allen. Sinds eens week een Nokia 8. Mooi toestel, alleen loop ik tegen het volgende aan. Binnen 1 week ontstaan er al krassen in het beeldscherm. Nu is het zo dat de Galaxy s7 van mijn vriendin na een half jaar nog krasvrij is. Wat is jullie ervaring met krassen op het scherm?
Ik heb de Nokia 8 nu 3,5 mnd. Binnen een dag 1 lange, een onnatuurlijk rechte kras ontdekt, vanaf de rechter bovenzijde van de Home knop met een hoek ca. 45 grd naar de linker zijkant. Als je er een foto van maakt zie je nog veel meer kleine krasjes die je met het blote oog niets ziet. Maar die lange valt wel op.
Dus GorillaGlas krasvrij ? Lijkt er niet op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4H8BEU2aY0U6P1lmghBdZr9K/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:43
wmuller schreef op zondag 14 januari 2018 @ 08:51:
[...]

Ik heb de Nokia 8 nu 3,5 mnd. Binnen een dag 1 lange, een onnatuurlijk rechte kras ontdekt, vanaf de rechter bovenzijde van de Home knop met een hoek ca. 45 grd naar de linker zijkant. Als je er een foto van maakt zie je nog veel meer kleine krasjes die je met het blote oog niets ziet. Maar die lange valt wel op.
[afbeelding]
Simpele zandkorrels kunnen die krassen al maken. Totdat de productie van saffieren schermen op hoog niveau is zal je dit blijven houden. Maar saffier breekt weer sneller dan gewoon glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
@ O88088
Bedankt, dan zal ik toch maar een vliesje kopen om er overheen te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wmuller schreef op zondag 14 januari 2018 @ 08:51:
[...]
[afbeelding]
Gorillaglas is in al zijn gradaties nog nooit helemaal krasvrij geweest. Als je even YouTube opduikt (Jerry...), dan zul je zien dat menig telefoonscherm, ook dat van deze 8, nog tamelijk snel te bekrassen is. Enige voorzichtigheid blijft geboden dus, mits je je telefoon werkelijk netjes zou willen houden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Dubbele contacten kun je gewoon combineren, via website google persoonlijk account. Toen ik overstapte van WP naar Android had ik van sommkige mensen opeens 6 items, maar na combineren vi website is dat opgelost. (Eigenlijk hetzelfde als wat je ook in WP deed)

Muziek MP3 collectie is super te gebruiken met de app DoubleTwist.
Ik was gek van Groove, maar DoubleTwist is minstens net zo goed.

Voor het combineren van mijn en mijn vriendin's agenda gebruik ik gewoon de outlook agenda. En gaat daarmee exact zoals je gewend bent van Windows Mobile

Ik heb ook heel wat gestoeid met de Nokia 8, komende van een Lumia 950XL. Maar uiteindelijk is voor (bijna) alles een prima of betere vervangende app te vinden. Na een maand de Nokia 8 een keer de Lumia gebruiken en je merkt opeens hoe erg je al gewend bent aan Android, en vallen je opeens al die apps op die je niet had op Windows Mobile.

het enige dat ik echt mis, zijn de notificatie mogelijkheden op het Glance scherm.
Gemistte telefoontjes, Mails en SMS. Laat ie zien, maar Whatsapps/Skyps/Messenger is nog niet mogelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door LessRam op 14-01-2018 13:19 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
hardware-lover schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:03:
[...]

Gorillaglas is in al zijn gradaties nog nooit helemaal krasvrij geweest. Als je even YouTube opduikt (Jerry...), dan zul je zien dat menig telefoonscherm, ook dat van deze 8, nog tamelijk snel te bekrassen is. Enige voorzichtigheid blijft geboden dus, mits je je telefoon werkelijk netjes zou willen houden.
Bedankt, interessante filmpjes van Jerry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Laatst online: 10-09 23:30
Hee,

Heb een tijdje de Nokia 8. Bevalt vrij aardig, maar is op sommige punten ooit buggy.

Is bij jullie de wifi ook zo slecht?
Valt regelmatig weg en geeft altijd vrij laag bereik aan. Soms valt met de wifi aan niet te internetten.

Verder als ik wifi analyzer open knippert de grafiek van helemaal weg en dus geen wifi netwerken gevonden naar goed bereik.
Is dit bekend of zou hij rma moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
detim schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:30:
Hee,

Heb een tijdje de Nokia 8. Bevalt vrij aardig, maar is op sommige punten ooit buggy.

Valt regelmatig weg en geeft altijd vrij laag bereik aan. Soms valt met de wifi aan niet te internetten.

Verder als ik wifi analyzer open knippert de grafiek van helemaal weg en dus geen wifi netwerken gevonden naar goed bereik.
Hier geen issues met WiFi.
Wel met de batterijduur. Even gamen en hij is zo leeg. Echt bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trance-M
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Nadat ik de Nokia 8 (Oreo) op mijn W10 laptop had aangesloten op een USB3 poort met de originele USB kabel veranderde de taakbalk rechtsonder in een flipperkast en liet hij af en toe een CD-rom drive zien in de verkenner. Met een kortere USB kabel lijkt dit te zijn opgelost en kan ik bestanden overzetten via de verkenner.

Maar wat ik wil vragen is of iemand het gelukt is de telefoon op een Windows7 pc aan te sluiten via USB2? De pc op mijn werk met Windows7 doet namelijk helemaal niets zodra de telefoon aangesloten wordt op de USB2 aansluiting. Ook de telefoon laat ook niets zien, behalve dat hij opgeladen wordt. Ik heb al Nokia USB drivers geïnstalleerd, maar ook dat heeft geen effect. Ik las op XDA een gelijksoortig probleem bij de Nokia6, maar een oplossing wordt niet genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

unknowndb schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:35:
Desondanks vind ik de testen van DxOMark zeker wel interessant om te lezen.
Ga maar eens in het fotografiedeel van het forum neuzen, zo positief is men niet altijd over DxO mark. ;)
Met name als je vergelijkingen met verschillende sensoren wilt trekken krijg je vaak vreemde conclusies. Iets wat nu net vaak kan voorkomen bij mobiele telefoons. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
Trance-M schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:30:
Maar wat ik wil vragen is of iemand het gelukt is de telefoon op een Windows7 pc aan te sluiten via USB2? De pc op mijn werk met Windows7 doet namelijk helemaal niets zodra de telefoon aangesloten wordt op de USB2 aansluiting. Ook de telefoon laat ook niets zien, behalve dat hij opgeladen wordt. Ik heb al Nokia USB drivers geïnstalleerd, maar ook dat heeft geen effect. Ik las op XDA een gelijksoortig probleem bij de Nokia6, maar een oplossing wordt niet genoemd.
Heb net even getest op mijn werk met kabel van mijn Lumia 950XL op USB2 aansluiting op Windows 7 pc en wordt gewoon herkend. Selecteer je op telefoon wel bestanden overzetten? (Notificatie scherm naar beneden swipen en daar op notificatie tikken om verschillende opties te selecteren. Makkelijk over het hoofd te zien aangezien er geen notificatie melding komt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trance-M
Lincor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:30:
[...]Heb net even getest op mijn werk met kabel van mijn Lumia 950XL op USB2 aansluiting op Windows 7 pc en wordt gewoon herkend. Selecteer je op telefoon wel bestanden overzetten? (Notificatie scherm naar beneden swipen en daar op notificatie tikken om verschillende opties te selecteren. Makkelijk over het hoofd te zien aangezien er geen notificatie melding komt...)
Net een kabel van iemand anders geleend, die werkt wel, dus mijn nieuw 20cm extra stevig (zo'n gevlochten mantel) USB kabeltje werkt toevallig maar half. Gelukkig heb ik er meerdere gekocht. Het idee dat USB-C een stap vooruit is heeft bij mij nu wel een deukje opgelopen... Bedankt voor het uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Trance-M schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:59:
[...]

Net een kabel van iemand anders geleend, die werkt wel, dus mijn nieuw 20cm extra stevig (zo'n gevlochten mantel) USB kabeltje werkt toevallig maar half. Gelukkig heb ik er meerdere gekocht. Het idee dat USB-C een stap vooruit is heeft bij mij nu wel een deukje opgelopen... Bedankt voor het uitproberen!
Kabeltje van aliexpress :P? heb ook wel vaker gehad dat nieuwe usb kabels gewoon brak waren hoor. ook bij micro usb :+ Mooi dat het zo opgelost is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trance-M
MrDucky schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:42:
[...]
Kabeltje van aliexpress :P? heb ook wel vaker gehad dat nieuwe usb kabels gewoon brak waren hoor. ook bij micro usb :+ Mooi dat het zo opgelost is ;)
Nee, Bakeey 3A via Banggood, maar waarschijnlijk vergelijkbaar. Besteld bij een extra lader, BlitzWolf® BW-S9 18W (test op YT bekeken voor Quick Charge 3.0). Het is echt een super stevig kabeltje, maar goed, 2 op 6 waar iets mis mee is waaronder de originele. Gewoon pech gehad waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Januari update komt nu binnen op mijn Nokia 8.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Gonadan schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:33:
[...]

Ga maar eens in het fotografiedeel van het forum neuzen, zo positief is men niet altijd over DxO mark. ;)
Met name als je vergelijkingen met verschillende sensoren wilt trekken krijg je vaak vreemde conclusies. Iets wat nu net vaak kan voorkomen bij mobiele telefoons. :P
Kan ik me iets bij voorstellen. Daarom benoemde ik DxO ook als interessant en niet zozeer positief ;)

Ik probeer het altijd in perspectief te zien en te vergelijken met andere reviews. Camera is voor mij persoonlijk zeker wel een belangrijk onderdeel van m'n telefoon en één van de zaken waar ik graag naar kijk in een review.

Bij GSMArena bijvoorbeeld wordt de camera van de Nokia 8 wel goed beoordeeld en ik vind hen over het algemeen ook wel goede reviews maken. Low light komt dan toch iets te weinig aan bod. Allaboutwindowsphone vind ik ook erg interessant voor de camera, ondanks dat die wel erg Lumia minded is. Blijf nog steeds hoop houden op een goede update 8)

[ Voor 5% gewijzigd door unknowndb op 16-01-2018 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
detim schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:30:
Hee,

Ja! Ik zit letterlijk nog geen meter m'n router maar de N8 ziet hem niet of kan of wil niet verbinden. De laptop waar ik dit op typ heeft geen enkel probleem. Ik kwam hier eigenlijk op omdat ik niet meer met m'n Chromecast Audio kan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Laatst online: 10-09 23:30
O88088 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:22:
[...]

Ja! Ik zit letterlijk nog geen meter m'n router maar de N8 ziet hem niet of kan of wil niet verbinden. De laptop waar ik dit op typ heeft geen enkel probleem. Ik kwam hier eigenlijk op omdat ik niet meer met m'n Chromecast Audio kan verbinden.
Chromecasten is bij mij ook een drama..

Heb gisteren met Nokia gechat en wat dingen aangepast.
Tot nu toe werkt het goed.
Als het blijft werken zal ik even hier zetten wat je aan moet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
detim schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:33:
[...]

Chromecasten is bij mij ook een drama..

Heb gisteren met Nokia gechat en wat dingen aangepast.
Tot nu toe werkt het goed.
Als het blijft werken zal ik even hier zetten wat je aan moet passen.
Ik heb net ook even met Nokia gechat maar ik kom toch op iets anders uit. Eerst netwerkinstellingen gereset. Dat hielp niet. Toen in safe mode opgestart en getest, werkte ook niet. Nu werkt wifi nog niet. Ik ga zelf maar een factory reset proberen en als dat niet werkt bol.com maar inlichten.

Voor nu heeft de factory reset geholpen. Hopelijk blijft het zo.

[ Voor 5% gewijzigd door O88088 op 16-01-2018 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDucky
Ook hier de januari update geinstalleerd, tot nu toe erg tevreden over de snelle updates van HMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

De nieuwe update omvat wel wat meer dan de security update.
Zo wordt er gesproken over verbeteringen aan stabiliteit en verbetering aan user interface.

Update is 330MB groot.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Quad schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:32:
De nieuwe update omvat wel wat meer dan de security update.
Zo wordt er gesproken over verbeteringen aan stabiliteit en verbetering aan user interface.

Update is 330MB groot.
Deze update heb ik in December al ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

IkWilbert schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:34:
[...]

Deze update heb ik in December al ontvangen.
Ah, dan loop ik dus wat achter wellicht. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Ik denk inderdaad dat je wat achter loopt de laatste update was iets in de 90MB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn batterij is de laatste tijd wel erg snel leeg, normaal had ik aan het einde van de werkdag nog ruim 50% batterij over, sinds een paar dagen is dit nog maar 20%, terwijl ik m'n telefoon niet meer ben gaan gebruiken. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:16:
Mijn batterij is de laatste tijd wel erg snel leeg, normaal had ik aan het einde van de werkdag nog ruim 50% batterij over, sinds een paar dagen is dit nog maar 20%, terwijl ik m'n telefoon niet meer ben gaan gebruiken. Hebben meer mensen hier last van?
Is er iets vreemds te zien bij het accu verbruik? App geinstalleerd onlangs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:54
Trance-M schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:59:
[...]

Meer informatie over USB-C kabels: https://androidworld.nl/a...kan-telefoon-beschadigen/

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroBandit
Ik gebruik hier de Anker USB-C kabels, zowel die van 0,9 als die van 1,8meter werken bij mij zowel op een Anker 5 port lader als op verschillende computers.

Gisteren ook ontdekt dat ik via Netflix app niet kan casten naar de Chromecast... Mijn vrouw heeft een Nokia 6 en zij kan wel casten, maar nog niet naar 8.0 gegaan. Gisteren snel even gezocht, maar tijd om het te fixen heb ik nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:41
Voor diegene met problemen bij het Chromecasten: nieuws: Google brengt donderdag fix uit voor wifi-problemen Home-speakers en ...
Heb er zelf geen problemen mee, gebruik de Chromecast icm een Asus RT-AC66U.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08 11:06

Magure

Bla....

Vanavond update beschikbaar : 97,3 MB beveiligings update 2018-01 toestel met Vodafone. Helaas nog geen camera update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Trance-M schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:52:
[...]

Nee, Bakeey 3A via Banggood, maar waarschijnlijk vergelijkbaar. Besteld bij een extra lader, BlitzWolf® BW-S9 18W (test op YT bekeken voor Quick Charge 3.0). Het is echt een super stevig kabeltje, maar goed, 2 op 6 waar iets mis mee is waaronder de originele. Gewoon pech gehad waarschijnlijk.
gebruik zelf de blitswolf bw-s6 lader prima spul

heb zelf 3 van hun kabels ook een 1,8meter en 2,5 usb 2.0 speel maar wel type c puur voor het opladen en een 1,8m us. 3.1 naar type c voor data. (specs op ali en dergelijke kloppen niet altijd beste kun je op site van blitzwolf zelf kijken naar het typenummer wat je nodig hebt), anker is ook prima trouwens komen ook allen goed uit de test van een google enigineer die xx kabels getest heeft.

een stukke kabel geleverd krijgen kan altijd heb ik 1 keer gehad. korte usb a naar c van goed merk helaas nog nietmtegengekomem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Magure schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:09:
Vanavond update beschikbaar : 97,3 MB beveiligings update 2018-01 toestel met Vodafone. Helaas nog geen camera update..
Die kreeg ik vanochtend vroeg al binnen. Alleen beveiliging inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Berichten over kabels mogen in: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:12

winnie

de poes...

Heeft iemand ook last van ongewenste bediening van de telefoon in de trant van broekzak bellen? Vaak blijkt bij mij dat een app is geopend, zonder dat ik dat wil. de app drawer van het startscherm heb ik al leeg gemaakt. Maar dan nog gebeurt het vaak dat ik de telefoon uit mijn broekzak haal met een werkende app. Iemand een idee hoe ik hier een einde aan kan maken?

update: Het lijkt aan mijn nilkin bookcover te liggen. Ik heb nu alleen een backcover in gebruik en nergens meer last van.

[ Voor 13% gewijzigd door winnie op 14-02-2018 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:15
Eventueel eens 'double tap to wake up' afzetten en zien of het probleem verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik krab mij een beetje achter de oren v.w.b. een wat oudere Tweakers review en sommige test-resulaten die daarbij gepubliceerd zijn.

Met een NIET originele lader die 3A bij 5V afgeeft, krijg ik nogal wat betere resultaten dan schijnbaar het geval zal zijn met de originele meegeleverde versie? Daarmee wordt mijn toestel in 60 min. van 20% > 90% gebracht.
Ik heb de originele lader nog niet gebruikt, en waarom zou ik, gezien de resultaten met een lader van "derden"?
Nu zou ik zelf natuurlijk de meegeleverde lader kunnen gaan gebruiken om het e.e.a. zelf te kunnen vergelijken, maar als dat niet werkelijk wat extra zou gaan brengen dan laat ik deze liever ongebruikt in de verpakking zitten.

Duurt het laden met de origineel meegeleverde lader werkelijk zoveel langer, zoals tijdens die Tweakers test is vastgesteld, is jullie ervaring? Of heeft de Oreo update daar een positieve draai aangegeven misschien? (ik heb geen pre-Oreo ervaring met dit toestel)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
Ik heb geen verschil merkt bij laad tijd tussen pre-Oreo en met Oreo. Gebruik zowel de originele lader als mijn Lumia 950XL lader, en beide gaan snel. Hoe snel geen idee, let ik nooit zo op.

Maar als ik de review lees, dan staat daar dat hij in 30 minuten van 0 naar 45% laadt (althans, neem nu aan dat het van 0% is, want dat staat in de review niet vermeldt). Jij laadt in 60 minuten van 20 naar 90%, wat een verschil van 70% is. Dus 70% in een dubbele laadduur... Lijkt mij dus langzamer? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Wat jullie ook niet moeten vergeten is dat een accu niet lineair laadt. De bovenste en onderste x% gaat niet op volle snelheid om de levensduur van de accu te sparen. Bij 0% of bij 20% beginnen kan dus al een flink verschil betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Mijn ervaring met niet originele laders die heel snel laden is dat je accu ook binnen no time minder capaciteit heeft. Ik gebruik enkel de originele lader of een lader die dezelfde specificatie of minder heeft. Geen zin in een crap accu binnen 1 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lincor schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:57:
Ik heb geen verschil merkt bij laad tijd tussen pre-Oreo en met Oreo. Gebruik zowel de originele lader als mijn Lumia 950XL lader, en beide gaan snel. Hoe snel geen idee, let ik nooit zo op.

Maar als ik de review lees, dan staat daar dat hij in 30 minuten van 0 naar 45% laadt (althans, neem nu aan dat het van 0% is, want dat staat in de review niet vermeldt). Jij laadt in 60 minuten van 20 naar 90%, wat een verschil van 70% is. Dus 70% in een dubbele laadduur... Lijkt mij dus langzamer? Of mis ik iets?
Dat is informatie die ik ook mis, maar vanuit 0 (nul) zal het niet zijn verwacht ik. Niets is zo slecht voor een accu dan hem helemaal leeg te trekken, als ik dat goed begrepen heb, dus dat zal het start percentage niet zijn verwacht ik.

Er wordt idd niet lineair geladen als je gaat meten, maar dit geldt vooral voor het laatste gedeelte, vanaf zo'n 90%. Tot aan 90/95% gaat het vaak in vol galop.

@MrDucky De Nokia 8 ondersteund QC 3.0, daarbij mogen ook andere voltages en ampères worden gebruikt, zo ook 5V/3A. De accu kan daar prima tegen, of hoort er prima tegen te kunnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
hardware-lover schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:50:
[...]
@MrDucky De Nokia 8 ondersteund QC 3.0, daarbij mogen ook andere voltages en ampères worden gebruikt, zo ook 5V/3A. De accu kan daar prima tegen, of hoort er prima tegen te kunnen.
Klopt, maar hierboven had je het over 5V 3A, dat is volgens mij niet binnen de QC3.0 spec toch?

5V/2A, 9V/2A, 12V/1.67A, 20V/1A

Zijn de standaarden toch? Als ik het mis heb please correct me :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lincor
MrDucky schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:06:
[...]

Klopt, maar hierboven had je het over 5V 3A, dat is volgens mij niet binnen de QC3.0 spec toch?

5V/2A, 9V/2A, 12V/1.67A, 20V/1A

Zijn de standaarden toch? Als ik het mis heb please correct me :)
..."QC 3.0 allows them to charge at 3.6V-6.5V/3A, 6.5V-9V/2A, or 9V-12V/1.5A." ( source )
hardware-lover schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:50:
[...]

Er wordt idd niet lineair geladen als je gaat meten, maar dit geldt vooral voor het laatste gedeelte, vanaf zo'n 90%. Tot aan 90/95% gaat het vaak in vol gallop.
Dat ervaar ik met de meegeleverde lader ook. Het gaat eerst heel erg vlotjes, net die laatste procenten doen er wat langer over.

[ Voor 28% gewijzigd door Lincor op 19-01-2018 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWG1975
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-05 12:25
Eentje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:49:
[...]korte usb a naar c van goed merk helaas nog nietmtegengekomem
Baseus heeft 0.25m kabeltjes USB-A naar USB-C. Ideale lengte voor het laden aan een powerbank.
Pagina: 1 ... 15 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie