Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
De mei update heet 2019-054...waarom die 4 er nou achter staat is mij een raadsel. Zal wel een typo zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
Ik heb mijn Nokia 8 afgelopen weekend maar opgestuurd ter garantie...
Ik had last van de volgende problemen:
- Witte vlek in display onderaan (werd groter en groter)
- Image retention (werd ook erger en erger)
- Gare usb poort, laad soms niet op

Ben benieuwd of ik hem beter terug ga krijgen dan ik hem opstuurde....

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Shivan_20 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:36:
De mei update heet 2019-054...waarom die 4 er nou achter staat is mij een raadsel. Zal wel een typo zijn :+
Vierde revisie/build? Al zou dat wel heel weinig zijn }:O
MrDucky schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:49:
Ik heb mijn Nokia 8 afgelopen weekend maar opgestuurd ter garantie...
Ik had last van de volgende problemen:
- Witte vlek in display onderaan (werd groter en groter)
- Image retention (werd ook erger en erger)

Ben benieuwd of ik hem beter terug ga krijgen dan ik hem opstuurde....
Die problemen heb ik ook. Alhoewel ik de USB poort vaak kan fixen door het stof eruit te vissen. De witte/lichte vlek onderaan het scherm groeit niet, maar is wel aanwezig, en image retention wordt steeds merkbaarder.

[ Voor 54% gewijzigd door Caayn op 22-05-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Ja ik ben ook benieuwd hoe ze deze problemen afhandelen, ik hoop op nieuw device of nog liever geld terug zodat ik een ander device kan kopen. Ik acht de kans op beide echter heel erg klein. ik verwacht men eigen device weer terug met een nieuw printplaatje en nieuw lcd.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08 11:06

Magure

Bla....

Shivan_20 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:36:
Sinds deze update gaat accu wel erg snel leeg, kon normaal makkelijk dag doen en s avonds rond 22:30 nog 40% , maar nu al sinds update rond deze tijd 15% over... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Magure schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:34:
[...]

Sinds deze update gaat accu wel erg snel leeg, kon normaal makkelijk dag doen en s avonds rond 22:30 nog 40% , maar nu al sinds update rond deze tijd 15% over... :/
Beetje open deur wellicht, maar welke app(s) zorgen daarvoor?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

PinokkioTV schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:59:
[...]

Beetje open deur wellicht, maar welke app(s) zorgen daarvoor?
Heb net even gekeken, maar sinds laatste oplading heeft Google play services 7,5 uur gebruik staan, samen met 3,5 Spotify welke ik vandaag niet heb gebruikt en app ook echt had afgesloten. Vaag dus... Verder de normale apps van een paar % gebruik ; WA, Outlook, Agenda. Dus boos doener lijkt de play services, heb telefoon helemaal uitgezet en weer aan en gaan het morgen mee maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
MrDucky schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:49:
Dit probleem hoor ik toch wel heel vaak bij HMD toestellen, dat de USB-C poorten stoppen met werken of van slechte kwaliteit zijn, toch wel zorgwekkend omdat het bij meerdere toestellen schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Oh, daar heb ik nog niks over gelezen :o Heb je bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
In ieder geval hier op tweakers wordt het in mijn beleving veel genoemd bij de 7+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

gws24

Thinking is hard!

En ik heb ook een gare usb poort :( . Ik sluit de kabel aan om te laden en het toestel geeft aan dat die gaat laden maar een paar seconden later stopt deze met laden. Moet het dus een paar keer opnieuw proberen elke keer weer, erg irritant, en het wordt erger. (Heb verschillende usb c kabels geprobeerd)

Schijnt inderdaad een aardig probleem te zijn met meerdere Nokia typen:

https://community.phones....-6-1-plus-charging-issues

Lijkt er op dat HMD gewoon slechte usb poorten in zijn telefoons stopt die te veel speling toelaten. Een comment bij de eerste link die ik gaf:
and they informed me that it is a manufacturing defect and that there's a problem with the sub-port
Maandag maar eens aanmelden voor garantie, jammer want de telefoon is voor de rest goed.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2023
Je kunt ook draadloos laden op je Nokia 8 zetten. Ik heb het op de N7+ gehad en nu op de N8.1. En het werkt echt goed. Kijk maar even bij de topic van Nokia 7+ op één van de laatste pagina's. Daar heb ik twee links neergezet voor de draadloze lader en hoesje.

Op deze manier heb je geen schade meer aan je USB ingang.

Het klopt dat de Nokia 7+ ook veel van deze problemen heeft. De USB poorten zijn erg gammel van Nokia. Daarom heb ik ook draadloos laden op mijn Nokia 8.1 gezet. De ellende van iedere keer terugsturen wil ik niet meemaken.

[ Voor 27% gewijzigd door Edwin Snoek op 24-05-2019 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Hier heb je draadloze lader.

https://www.smartphonehoe...ontvanger-usb-type-c.html

Wel even de App Accubattery ernaast gebruiken, want dan kun je in de App de laadstroomgegevens zien. Dan weet je dat hij goed op de lader ligt.

[ Voor 39% gewijzigd door Edwin Snoek op 24-05-2019 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 00:12

gws24

Thinking is hard!

@Edwin Snoek Bedankt voor je tip maar het is een adapter waarbij je alsnog de usb poort gebruikt voor laden en de usb poort is nou juist het probleem. Bij mij is het elke keer weer afwachten of het laden wel door gaat ongeacht hoe vast je de usb aansluiting aandrukt omdat er gewoon te veel speling is, ben dus ook bang dat het met deze adapter niet anders gaat zijn. Wat ik wel lees her en der is dat die speling pas na een tijdje komt, en dat klopt met mijn ervaring, en dat als je jouw oplossing vanaf het begin gebruikt het probleem waarschijnlijk voorkomt.

Komt nog bij dat ik nooit hoesjes gebruik en ook niet wil gebruiken dus voor mij valt deze oplossing af. Toch bedankt voor het meedenken.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Ik dacht misschien als je verdere slijtage wil voorkomen, dat een draadloze lader misschien nog net op tijd zou zijn. Ik heb inderdaad de draadloze lader vanaf de allereerste dag gebruik. Dus de ingang blijft dan geheel onbeschadigd. Wat dat betreft heb ik geleerd van de Nokia 7+ en ik dacht, dat gaat me bij de Nokia 8.1 niet gebeuren. Dan maar een hoesje.😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
gws24 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:05:
En ik heb ook een gare usb poort :( . Ik sluit de kabel aan om te laden en het toestel geeft aan dat die gaat laden maar een paar seconden later stopt deze met laden. Moet het dus een paar keer opnieuw proberen elke keer weer, erg irritant, en het wordt erger. (Heb verschillende usb c kabels geprobeerd)

Schijnt inderdaad een aardig probleem te zijn met meerdere Nokia typen:

https://community.phones....-6-1-plus-charging-issues
Ik heb dit dus ook met mijn nokia 8 gehad, na een jaar moest ik met beleid en geduld de telefoon aan de lader hangen en er voor zorgen dat niets en niemand aan de kabel of telefoon zat. Nou gooide recentelijk mijn dochter de telefoon stuk, dus kon ik nieuwe telefoon gaan halen. Maar die USB poort was echt rete-irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:58
Edwin Snoek schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:26:
Hier heb je draadloze lader.

https://www.smartphonehoe...ontvanger-usb-type-c.html

Wel even de App Accubattery ernaast gebruiken, want dan kun je in de App de laadstroomgegevens zien. Dan weet je dat hij goed op de lader ligt.
Bedankt voor de tip, hoe dik is dat plaatje? Een hoesje heb ik toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Stalensnuitje schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:01:
[...]

Bedankt voor de tip, hoe dik is dat plaatje? Een hoesje heb ik toch al.
Het plaatje is ongeveer twee milimeter dik. Er zit een kleine plakker achterop, waarmee je het plaatje achterop de telefoon kan plakken.

Een 10 watt draadloze lader kun je voor €15 bij de Kruidvat kopen. Dat is een heel klein plat schijfje met een blauwe led erin. En die sluit je aan op een USB adapter. Hij ziet er mooi uit en de combinatie werkt heel goed. Je laadt dan ongeveer 1 Ampère per uur. Wel even de App Accubatterry gebruiken, zodat je meteen de laadstroom kan zien als je de telefoon op de lader legt. Als hij rond de 800 MAh ligt, dan weet je dat de telefoon goed op de lader ligt.

Ik ben er echt heel tevreden mee en heb geen versleten USB ingang meer en kan altijd meerdere keren per dag kort bijladen, zonder slijtage. Dat is echt wel prettig.😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Mogelijk dat een magnetische kabel ook een optie is? Connector zit in je telefoon en mbv een magneet wordt kabel en connector weer met elkaar verbonden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Quad schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:34:
Mogelijk dat een magnetische kabel ook een optie is? Connector zit in je telefoon en mbv een magneet wordt kabel en connector weer met elkaar verbonden.
De magnetische kabel heb ik ook geprobeerd, maar dat werkte bij mijn Nokia 7+ niet. Hij weigerde om op te laden. Bij mijn Galaxy S8+ werkte de magnetische lader wel weer goed. Misschien werkt het op de Nokia 8 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Worden die issues met de usb poort niet gewoon veroorzaakt door stof? Ik had ook last van slecht laden en een connector die niet lekker meer leek te passen maar na zorgvuldig uitkrabbelen van de usb poort met een tandartshaakje is de boel weer als nieuw.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Ik denk dat het beiden is. Sommige USB ingangen zitten vol met stof, waardoor je de stekker er niet meer helemaal in kunt steken. Dat verhelp je vrij eenvoudig met een naald. En de andere kant is, dat ik vaak hoor en zie op YouTube dat er zoveel speling (links/rechts) op zit, dat de stekker daarom geen goed contact kan maken. Maar in ieder geval altijd eerst kijken of er geen stof in zit. Dat kun je alleen maar goed zien als je er met een naald of iets anders dun in gaat zitten pulken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Ik heb 'm ook al meerdere malen schoongemaakt, maar ik merk dat als de kabel idd snel loslaat. Naast m'n bed op het nachtkastje laadt de telefoon prima op, maar als ik 'm pak om nog even wat te bekijken heb je grote kans dat ie na het terugleggen geen contact meer maakt.

Eerst voor 2 euro maar eens een magnetische lader van Ali proberen, als dat niet wil kan draadloos altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tariko
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 23:27
Dat probleem met het opladen heb ik ook, maar alleen bij de origineel geleverde lader. In de auto of met een andere oplader heb ik dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 22:11
Hallo allemaal. Ik heb een vraagje, weet alleen niet helemaal of deze hier hoort, maar goed. Ik heb een Nokia 8, ben er heel tevreden over qua telefoon. Ik kom van een W10 telefoon af, dus Android is wat wennen, zeker qua data verzameling, maar dat is niet een discussie voor nu.
Waar ik nu mee zit is dat Android maar blijft zeuren over iets wat geen probleem (meer) is.
Wat is er gebeurd:

Ik heb HereGo geinstalleerd staan met off-line kaarten. Deze hadden een upgrade nodig, dus netjes aangezet via mijn WIFI thuis. Nu moest ik plots weg, maar de download was nog niet helemaal klaar. Naar mijn inschatting moest er nog een paar honderd MB gedownload worden. Dus ik had HereGo, tijdelijk, toestemming gegeven om via 4G de rest te downloaden. Maar wel in de gaten gehouden hoeveel HereGo aan het downloaden was.
Ik bleek gelijk te hebben en na zo'n 300MB (Nog ruim binnen mijn bundel, dus geen probleem )was de download klaar, daarna HereGo weer op WIFI-only gezet voor het downloaden van kaarten.
Android kwam wel met de melding dat HereGo ineens heel veel data verbruikt. Dat klopt, dus ik heb de melding weg geveegd. Maar nu komt het, die melding komt elke dag weer terug, terwijl mijn data niet noemenswaardig omhoog meer gaat. Dit heb ik ook gechecked on-line op de site van mijn provider. Als ik dan op de melding klik kom ik bij mijn data verbruik terecht in de Android instellingen. Weet iemand hoe ik deze irritante melding permanent weg kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:17
HereGo verwijderen en opnieuw installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
Vuikie schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:51:

Weet iemand hoe ik deze irritante melding permanent weg kan krijgen?
Long-press op de melding zelf om de instellingen van deze melding op te roepen en de melding te kunnen blokkeren?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 22:11
Joarie schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 19:57:
[...]

Long-press op de melding zelf om de instellingen van deze melding op te roepen en de melding te kunnen blokkeren?
Dit zal ik de volgende keer dat de melding er staat proberen.
Maar zal je altijd zien, nu geeft ie de melding niet meer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
MrDucky schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:42:
Ja ik ben ook benieuwd hoe ze deze problemen afhandelen, ik hoop op nieuw device of nog liever geld terug zodat ik een ander device kan kopen. Ik acht de kans op beide echter heel erg klein. ik verwacht men eigen device weer terug met een nieuw printplaatje en nieuw lcd.
Telefoon ligt sinds de 21e bij Nokia, nog geen melding gehad of ze hem gaan fixen of iets anders... Hoop toch binnenkort wat te horen. Gebruik nu mijn oude Samsung note 3 maar die batterij houdt het beduidend minder lang vol....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ook hier, hopelijk tijdelijk, terug naar mijn Samsung Note 3. Wat lijkt die ineens sterk verouderd zeg :)

Mijn Nokia 8 heeft last van "white noise" via de microfoon als ik bel. Dat wil zeggen ik de beller goed versta maar de beller mij totaal niet. Toen dit de eerste keer optrad heb ik het weten te verhelpen met een factory reset maar die bood de afgelopen week geen solaas.

Heb dik anderhalf uur met Nokia Support in de chat gehangen. Die hebben me van alles laten doen (Veilige mode, etc.) maar helaas zonder succes.

Het vreemde is dat de microfoon prima werkt tijdens Whatsapp, Skype, WeChat. Aannemende dat het toestel daar allemaal een en dezelfde microfoon voor gebruikt zou je denken aan een softwareprobleem. Dat idee wordt versterkt doordat het die ruis nu twee keer na een maandelijkse update is ontstaan.

Helaas werken alle resets niet en gaat het toestel aanstaande maandag op transport naar Hongarije. Volgens support 5 - 7 werkdagen en dan terug. Maar als ik dat hierboven lees .....

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
KuuKe schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:08:
Ook hier, hopelijk tijdelijk, terug naar mijn Samsung Note 3. Wat lijkt die ineens sterk verouderd zeg :)

Mijn Nokia 8 heeft last van "white noise" via de microfoon als ik bel. Dat wil zeggen ik de beller goed versta maar de beller mij totaal niet. Toen dit de eerste keer optrad heb ik het weten te verhelpen met een factory reset maar die bood de afgelopen week geen solaas.

Heb dik anderhalf uur met Nokia Support in de chat gehangen. Die hebben me van alles laten doen (Veilige mode, etc.) maar helaas zonder succes.

Het vreemde is dat de microfoon prima werkt tijdens Whatsapp, Skype, WeChat. Aannemende dat het toestel daar allemaal een en dezelfde microfoon voor gebruikt zou je denken aan een softwareprobleem. Dat idee wordt versterkt doordat het die ruis nu twee keer na een maandelijkse update is ontstaan.

Helaas werken alle resets niet en gaat het toestel aanstaande maandag op transport naar Hongarije. Volgens support 5 - 7 werkdagen en dan terug. Maar als ik dat hierboven lees .....
Ik had dat ook, de mijne was met een week weer gerepareerd terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakbeest
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

Bakbeest

Het beest is los!

Mijn Nokia 8 net terug gekregen vanuit Hongarije. Is precies één weekje weggeweest.
Ook ik had een witte vlek onder het scherm en deze is vervangen door een volledig nieuw toestel met 128GB i.p.v. 64GB(en blauw i.p.v. grijs)! Dit door een te kort aan reserve onderdelen. Super goede service van Nokia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Zo, dat is zeker netjes inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:04
Bakbeest schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:25:
Mijn Nokia 8 net terug gekregen vanuit Hongarije. Is precies één weekje weggeweest.
Ook ik had een witte vlek onder het scherm en deze is vervangen door een volledig nieuw toestel met 128GB i.p.v. 64GB(en blauw i.p.v. grijs)! Dit door een te kort aan reserve onderdelen. Super goede service van Nokia!
Hoe ben je te werk gegaan?

Pixel 7a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakbeest
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

Bakbeest

Het beest is los!

jdan schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:26:
[...]

Hoe ben je te werk gegaan?
Ik heb de telefoon aangemeld via deze link: https://nokia.ebuilder.com/nl_NL/repair
Dan krijg je een verzendlabel en opsturen maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik heb zelf een 7+ Via Nokia opgestuurd, niet vervangen maar wel prima gefikst, ook binnen een week. Niet dat gezeik wat je wel eens hoort als je reparaties via de verkoper doet (kuch Dynafix) :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Inderdaad: maandagochtend opgehaald en vrijdagnamiddag weer afgeleverd.

Petje af voor Nokia Support en overigens ook DHL die tegen hun eigen regels in het pakje toch ergens bij de buren hebben afgegeven zodat ik niet aanstaande dinsdag pas mijn telefoon terug kreeg. DHL had de afleverdatum al namelijk op dinsdag gezet dus toen ik vrijdag een link kreeg dat de zending onderweg was kon ik de bezorgtijd niet meer aanpassen naar later op de dag.

Volgens de reparatiebon is er geen hardware vervangen maar is er een software update uitgevoerd. Toen ik het toestel aanzette kreeg ik direct weer een update van 1,5 Gb voorgeschoteld die niet was te omzeilen. Die moest ik eerst accepteren alvorens ik verder kon gaan.

Toestel heeft altijd alle updates gehad die werden aangeboden dus ik heb even geen idee wat ze precies hebben gedaan. Probleem is in ieder geval wel verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 09:31
Toch zonde hoe Nokia een telefoon heeft gemaakt die in de basis heel goed is, maar een paar vervelende issues heeft.

Ik heb ook het probleem gehad dat @KuuKe beschrijft en een usb-poort die aftakelt. Teruggegaan naar de winkel, die alles heeft laten fiksen. Enkele maanden later begon het gezeik met de usb-poort weer. Ik heb maar op AliExpress twee nieuwe dochterbordjes gekocht, zodat ik die zelf kan gaan vervangen.

Nu heb ik sinds gisteravond het maffe probleem dat de 'fysieke' knoppen onder het scherm het niet geweldig doen. Soms doen ze het een tijdje niet en de vingerafdrukscanner doet er nu heel lang over om de telefoon te unlocken. Heel maf.

En dan heb je ook nog eens het aanhoudende probleem dat de camera er soms eeuwen over doet om eindelijk eens te focussen.

[ Voor 8% gewijzigd door faraga op 12-06-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
faraga schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:14:
Nu heb ik sinds gisteravond het maffe probleem dat de 'fysieke' knoppen onder het scherm het niet geweldig doen. Soms doen ze het een tijdje niet en de vingerafdrukscanner doet er nu heel lang over om de telefoon te unlocken. Heel maf.
Bevriest je telefoon dan ook? Ik heb (voor m'n gevoel sinds de laatste update) zo nu en dan gewoon een totaal niet reagerende telefoon, geen reactie op knoppen of vingerafdrukscanner. Na een paar tellen doet ie het dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
Stalensnuitje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:18:
[...]

Bevriest je telefoon dan ook? Ik heb (voor m'n gevoel sinds de laatste update) zo nu en dan gewoon een totaal niet reagerende telefoon, geen reactie op knoppen of vingerafdrukscanner. Na een paar tellen doet ie het dan weer.
Nee, alles wat ik op het scherm zelf doe, werkt wel gewoon. Het lijkt trouwens ook minder erg te worden. Als hij eenmaal 'geopend' is, doet hij het verder prima. Ik kan me nu in de meer dan een jaar dat ik dat ding heb, verder maar één keer herinneren dat hij even vervelend en traag was, maar verder is hij altijd gewoon vlot en fijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:29

winnie

de poes...

[...]

Dit herken ik ook. Even helemaal zwart scherm, niets reageert. En daarna werkt de telefoon weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

[...]

Heb ik ook sinds de laatste update

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 10:36

Knal127

Een raar geval...

Mijn vrouw heeft deze telefoon ook sinds ruim een jaar en tot nu toe heel tevreden. Nu heeft ze sinds enkele weken al dat na een telefoongesprek het scherm op zwart blijft. Er is geen mogelijkheid om het scherm weer aan te laten gaan totdat de er aan de kant opgehangen wordt, pas dan komt het scherm weer terug (software probleem dus). Hebben andere mensen hier daar ook ervaring mee en misschien ook een oplossing hiervoor?

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Okay, de vreugde over de snelle reparatie was dus van korte duur :(

Afgelopen weekend backups terug gezet en alle apps bijgewerkt.Daarna functioneerde alles nog steeds perfect. Blijdschap alom.

Tot vandaag: de luide ruis uit de microfoon is weer terug als ik iemand bel. Persoon op de speaker zetten of een headset inprikken laat de luide ruis verdwijnen. Nokia Support heeft alvast weer een dikke mail ontvangen. Afwachten hoe dit weer af gaat lopen.

Toestel aangeschaft toen die nog rond de 600 euro kostte. Had gehoopt er toch de nodige jaren mee te kunnen doen. Kan domme pech zijn dat een toestel al na anderhalf jaar begint te bokken maar jammer is het wel. Toestel oogt degelijk en bevalt me eigenlijk prima maar toch zou dit wel eens de eerste en de laatste Nokia kunnen zijn .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:16
Meer mensen er last van dat sinds de laatste security update de vingerafdruksensor vreemd doet?

Als in; zodra het toestel een keer is uit geweest zijn de vingerafdrukken 'vergeten', maar je zodra je dan vingers probeert in te scannen die je daarvoor had ingesteld krijg ik een foutmelding... doe je een vinger die je normaal niet gebruikt gaat het wel.

Dit is op te lossen door de vingerafdrukscanner uit te schakelen onder beveiliging, de cache van de app te legen en een restart... daarna kan ik weer eerder gescande vingers instellen. Maar zodra het toestel een keer is uit geweest begint het verhaal weer van voren af aan.

Erg vervelend... enige wat ik er verder over heb kunnen vinden is een totale reset van het toestel, maar daar heb ik vanzelfsprekend niet gelijk zin in als het mogelijk met een volgende update wordt opgelost of ik een tip kan vinden hoe dit permanent te fixen.

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 16-06-2019 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@MicGlou ik merk hier niks van. Zit op security update van Mei 2019.
Ik vind wel dat de accuduur de laatste weken sterk verminderd is, maar dat komt denk ik ook doordat de scherm helderheid nu stukken hoger is dan in de wintermaanden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:16
Quad schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:14:
@MicGlou ik merk hier niks van. Zit op security update van Mei 2019.
Ik vind wel dat de accuduur de laatste weken sterk verminderd is, maar dat komt denk ik ook doordat de scherm helderheid nu stukken hoger is dan in de wintermaanden.
Ik zit ook op Mei 2019... er is ook niet veel over te vinden, wat oudere threads over andere toestellen, het lijkt erop dat het een Android bugje is wat af en toe voor kan komen en blijkbaar alleen volledig is op te lossen met een volledige reset.

Heb overigens geen sterk verminderde accuduur in deze tijden van het jaar, wel ietsje minder wat uiteraard vanzelfsprekend is omdat het scherm hogere helderheid heeft met langer licht, maar bij mij is het 'vrij minimaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Geen last van met de Nokia 8, wel met een Nokia 6.
Lijkt dus een Android bug te zijn en niet zozeer een toestel issue.
Beiden hebben de Mei patch

[ Voor 10% gewijzigd door GerkeP op 17-06-2019 07:55 ]

GerkeP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

Juni OTA is beschikbaar.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappy-b
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-02-2024
Mijn Nokia 8 ook maar aangeboden voor reparatie. Laadkabels werden nu helemaal niet meer herkend, ook niet na stevig aandrukken. Toestel werd wel opgeladen maar dit duurde veel langer dan normaal.
Gister eind van de middag is het toestel opgehaald en vanmiddag kreeg ik al een melding van HMD dat ie in het service center is ontvangen.

Heb stiekem de hoop dat ze behalve de USB poort ook de batterij gaan vervangen maar dat zal er waarschijnlijk niet inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
Nou, ik heb de juni 2019-update geïnstalleerd en het plaatje is weer helemaal compleet en zoals hij was voordat ik hem bijna een jaar geleden voor reparatie terugbracht: de ruis op de microfoon tijdens het bellen is terug. Workaround is op speaker bellen of oortjes erin prikken, maar het is wel erg vervelend dat het weer terug is.

En die usb-poort is uiteraard nog steeds brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
faraga schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:55:
Nou, ik heb de juni 2019-update geïnstalleerd en het plaatje is weer helemaal compleet en zoals hij was voordat ik hem bijna een jaar geleden voor reparatie terugbracht: de ruis op de microfoon tijdens het bellen is terug. Workaround is op speaker bellen of oortjes erin prikken, maar het is wel erg vervelend dat het weer terug is.

En die usb-poort is uiteraard nog steeds brak.
Of het dan toch een combinatie van SW en HW is ofzo. Bij mij kwam het microfoonissue spontaan en ook nu na de update geen probleem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• faraga
Update van mijn Nokia 8:

Vandaag mijn telefoon uit elkaar gehaald omdat ik geen zin had om hem weer terug te brengen naar de MediaMarkt voor garantie en hem dan een tijdje kwijt te zijn. Ik had een nieuw dochterbordje en dubbelzijdige tape van AliExpress gehaald zodat ik de usb-poort kon repareren. Föhn van een buurmeisje geleend om hem open te maken en het dochterbordje losgeschroefd. Ik leg hem naast die van AliExpress en... ik zie dat die van Ali geen microfoon heeft en een bepaalde chip lijkt ook te ontbreken. Jammer.

Ik kan nu wel de usb-poort wat beter van dichtbij bekijken. En wat blijkt: flinke dotten stof. Toch maar aan het peuteren geslagen en na soms best wel stevig wroeten heb ik er van alles uitgekregen. Toen geprobeerd of ik er weer een kabeltje in kon prikken en jawel: klik!

Alles weer in elkaar gezet en daarbij ook maar even de connector van mijn haperende menutoetsen stevig aangedrukt en nu werkt alles weer perfect. De ruis op de microfoon is een tijdje terug ook weer opgehouden.

Dus, mijn telefoon werkt weer als nieuw en ik kan hopelijk weer een tijdje vooruit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 06:45
Ik heb me Nokia 8 alweer bijna 2 jaar. Ik kom van een Lumia 950 af en dit leek me de perfecte vervanger, maar had eerst problemen met me microfoon, is daarvoor gemaakt. Me tril moter ging kapot en is ook weer gemaakt en nu geeft de helft van me display beeld. Hij zal vast wel weer gemaakt worden, maar zijn er ook Tweakers die ondertussen een ander toestel hebben? Ik wil deze eigenlijk als spare gebruiken en een ander toestel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Mijn intern geheugen is vrijwel vol maar ik kan niet achterhalen waardoor. wat is een goede bestansbeheer app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

PaoloK schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:45:
Mijn intern geheugen is vrijwel vol maar ik kan niet achterhalen waardoor. wat is een goede bestansbeheer app?
Gewoon instellingen - opslag ;-)
Dan kun je doorklikken

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

murdock01 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:37:
Ik heb me Nokia 8 alweer bijna 2 jaar. Ik kom van een Lumia 950 af en dit leek me de perfecte vervanger, maar had eerst problemen met me microfoon, is daarvoor gemaakt. Me tril moter ging kapot en is ook weer gemaakt en nu geeft de helft van me display beeld. Hij zal vast wel weer gemaakt worden, maar zijn er ook Tweakers die ondertussen een ander toestel hebben? Ik wil deze eigenlijk als spare gebruiken en een ander toestel kopen.
Ben na bijna 2 jaar overgestapt op de Pixel 3. Zeer fijn en mooi apparaat; met name de slimme camera. Het batterijverbruik is wel veel slechter dan de Nokia 8. Nooit problemen met de N8 gehad, maar was er een beetje op uitgekeken en vond de camera ondermaats.
PaoloK schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:45:
Ik vind Files by Google wel een handige app om bestanden en media per categorie te verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
GerkeP schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:15:
[...]

Gewoon instellingen - opslag ;-)
Dan kun je doorklikken
Dank, even gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Laatst online: 10-09 13:38
Sinds een week of 4 is de ontvangst van mijn telefoon flink teruggelopen. Ik heb het vermoeden dat 1 van de 2 antennes niet meer functioneel is. Iemand enig idee hoe ik dit (softwarematig) kan controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

VerrekteZakStro schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:00:
Sinds een week of 4 is de ontvangst van mijn telefoon flink teruggelopen. Ik heb het vermoeden dat 1 van de 2 antennes niet meer functioneel is. Iemand enig idee hoe ik dit (softwarematig) kan controleren?
Via de My Phone app van Nokia zelf ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 22:50

SebasFM

BOFH

VerrekteZakStro schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:00:
Met netmonster kan je de ontvngstwaardes zien in dBm en zien welke 4G bandcombinaties (frequenties) je telefoon pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Kies *#*#372733#*#* op je telefoon en je komt in een servicemenuutje waarin je allerhande testen kan doen.
Ik heb het destijds gebruikt om het probleem met de microfoons te lokaliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
De juli update is wat groter dan de reguliere beveiligingsupdates:
Melding
- Software-update - Android 9 Pie (V5.15d)

Nieuwe functies
- Verbeterde systeemstabiliteit
- Verbetering van de gebruikersinterface
- Google-beveiligingspatch 2019-07
Ben benieuwd wat de bovenste 2 nieuwe functies daadwerkelijk inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Laatst online: 10-09 13:38
Bedankt voor de tips mannen. Alleen de winnende tip zit er volgens mij nog niet bij. Ik begreep dat er 2 antenne's op de telefoon zitten, graag zou ik op een of andere manier willen achterhalen of ze beiden nog functioneel zijn. De tests die ik kan doen zeggen alleen iets over de signaalsterkte (gevormd door beiden antennes samen?)

Erg robuust is deze telefoon niet; 1x kapot scherm (waarschijnlijk kapotte connector naar het scherm), USB poort van de 2 exemplaren die ik heb gehad ook aan de gammele kant en nu ook vermindert ontvangst erbij (waarvan ik uit ga dat het een hardware probleem is). En het is niet dat ik mijn telefoon maandelijks laat vallen ofzo, laat staan dagelijks.

[ Voor 34% gewijzigd door VerrekteZakStro op 30-07-2019 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Edit, was iemand me al voor geweest dat er een update beschikbaar was :)

[ Voor 90% gewijzigd door Magure op 31-07-2019 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
Sinds een paar maanden duurt het telkens een tijdje vooraleer Android Auto opstart op mijn auto-scherm, nadat ik m'n Nokia 8 aansluit..

Aangezien dit bij mijn vrouw (een Honor-toestel) niet het geval is, vermoed ik dat het aan m'n Nokia 8 ligt, meer bepaald één van de updates van Nokia waarbij er strenger werd omgegaan met het batterijmanagement.

Iemand gelijke ervaringen, en vooral: een mogelijke oplossing zodat Android Auto op mijn auto-scherm onmiddellijk opstart wanneer ik het aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:01
kontroll schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:39:
Sinds een paar maanden duurt het telkens een tijdje vooraleer Android Auto opstart op mijn auto-scherm, nadat ik m'n Nokia 8 aansluit..

Aangezien dit bij mijn vrouw (een Honor-toestel) niet het geval is, vermoed ik dat het aan m'n Nokia 8 ligt, meer bepaald één van de updates van Nokia waarbij er strenger werd omgegaan met het batterijmanagement.

Iemand gelijke ervaringen, en vooral: een mogelijke oplossing zodat Android Auto op mijn auto-scherm onmiddellijk opstart wanneer ik het aansluit?
Ah, dacht dat het aan mij lag, maar dit heb ik dus ook!

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

En gebruik je bij beide toestellen ook dezelfde kabel?
Met mijn Nokia 9 had ik dat ook doordat de kabel klem gezeten had. Nu een Anker armored kabel in gebruik en het start weer direct.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
GerkeP schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:00:
En gebruik je bij beide toestellen ook dezelfde kabel?
Met mijn Nokia 9 had ik dat ook doordat de kabel klem gezeten had. Nu een Anker armored kabel in gebruik en het start weer direct.
Brengt helaas geen zoden aan de dijk.
Gisteren even geprobeerd met andere kabel, ook alle accubesparing opnieuw afgezet voor AA...
Geen beterschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Nou, ik heb geen AA en daar dus geen problemen mee, maar ik merk sinds de laatste update wel significant vaker een complete freeze. In een app, of gewoon op het lockscreen, als ik een USB-kabel verbind of zo uit het niets. Soms helpt een minuutje wachten, soms een forced reboot. Niet echt "improved stability" iig, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb sinds een paar weken dat hij elk uur om 14 over 2x kort achter elkaar vibreert, alsof je een mailtje krijgt.

Alleen krijg ik geen mail, en ook geen melding te zien, dus is het gissen wat 't veroorzaakt.

Irritant? Af en toe. Maar niet zo vervelend dat ik 'm wil resetten.

PVOutput☀️

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
Security updates tot en met oktober 2020.

https://community.phones....p-to-date-android-promise

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik blijf het een kwalijk iets vinden dat updates tot een periode van 2 à 3 jaar beperkt worden terwijl telefoons veel langer mee kunnen gaan. Je wordt min of meer verplicht een nieuwe telefoon aan te schaffen om met iets rond te lopen dat up-to-date blijft. Zonde van mijn geld en zonde voor het milieu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
software update 2019-08 komt net binnenrollen,
updategrootte 86 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 20:27
murata schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:01:
updategrootte 86 MB
Bedankt net controle op updates gedaan en is aan het binnenrollen hier ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Laatst online: 12-09 10:03
Weet iemand hoe ik de optie kan uitschakelen waarbij de camera app opent als je 2x achter elkaar de powerknop indrukt?
Op een of andere manier is sinds kort de powerknop heel gevoelig waardoor geregeld de camera opent als ik gewoon voor mijn gevoel een keer druk om het scherm te ontgrendelen.

Helaas heb ik nergens kunnen vinden waar en of ik dit ergens kan uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@paul99, binnen de instellingen > systeem > gebaren > naar camera schakelen (of zoiets)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbroeder
  • Laatst online: 07-09 19:59
paul99 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:11:
Weet iemand hoe ik de optie kan uitschakelen waarbij de camera app opent als je 2x achter elkaar de powerknop indrukt?
Op een of andere manier is sinds kort de powerknop heel gevoelig waardoor geregeld de camera opent als ik gewoon voor mijn gevoel een keer druk om het scherm te ontgrendelen.

Ik had er ook last van. Maar je kan binnen je instellingen ook zoeken, als je dan zoekt op camera kom je de optie tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
paul99 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:11:

Gewoon even in het zoekveld van Instellingen "camera" intoetsen en de eerste hit is al hetgene dat je zoekt.

Maar ik heb hier ook last van sinds de update naar Android 9. Beetje jammer want ik vind de functie zelf heerlijk (vooral met kleine kinderen die je soms even snel wilt vastleggen).

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
Bedankt voor de antwoorden. Dat was makkelijk :) vreemd dat het in de reguliere instellingen niet te vinden is (of ergens verborgen waar ik het niet terug kon vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Ik heb geen last van onbedoeld openen, maar toch even nieuwsgierig: wat doen jullie dan met de powerknop? Vanwege de fingerprint scanner druk ik eigenlijk nooit meer op die powerknop, behalve om de camera te openen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
Stalensnuitje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:07:
Ik heb geen last van onbedoeld openen, maar toch even nieuwsgierig: wat doen jullie dan met de powerknop? Vanwege de fingerprint scanner druk ik eigenlijk nooit meer op die powerknop, behalve om de camera te openen :P
Even snel checken of er nieuwe berichten of mail is. Of kijken hoe laat het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

paul99 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:16:
Bedankt voor de antwoorden. Dat was makkelijk :) vreemd dat het in de reguliere instellingen niet te vinden is (of ergens verborgen waar ik het niet terug kon vinden).
Wat ik als route aangaf klopt dan niet op de Nokia 8? Dat het middels zoeken op "camera" ook tevoorschijn komt is juist, maar zo onvindbaar is het nu toch ook niet? Zoeken is natuurlijk wel de meest logische stap.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Stalensnuitje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:07:
Screenshot maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
hardware-lover schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

Wat ik als route aangaf klopt dan niet op de Nokia 8? Dat het middels zoeken op "camera" ook tevoorschijn komt is juist, maar zo onvindbaar is het nu toch ook niet? Zoeken is natuurlijk wel de meest logische stap.
Klopt, zo is het ook te vinden had ik even over het hoofd gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
paul99 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:11:
[...]

Even snel checken of er nieuwe berichten of mail is. Of kijken hoe laat het is :)
Zo zie je maar weer: andere user case, ik gebruik voor beiden m'n horloge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:55

Trygve

Redacteur
murata schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:01:
updategrootte 86 MB
Kijk, dat geeft gezien de patch toch een iets relaxter gevoel wanneer ik op de WiFi zit:)
nieuws: Qualcomm Snapdragon-socs zijn kwetsbaar voor wifiaanval

[ Voor 4% gewijzigd door Trygve op 21-08-2019 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdan
Wie een probleem heeft met (de instellingen van) de camera, kijk even in mijn handleiding van de Nokia 8-camera. De oplossing vind je in 1 - Foto's nemen. Misschien vind je er meer dan je zoekt ...😎

https://mijnnokia.wordpress.com/2019/01/29/fotos-tips/

Pixel 7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Quad schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:26:
Ik heb sinds een paar weken dat hij elk uur om 14 over 2x kort achter elkaar vibreert, alsof je een mailtje krijgt.

Alleen krijg ik geen mail, en ook geen melding te zien, dus is het gissen wat 't veroorzaakt.

Irritant? Af en toe. Maar niet zo vervelend dat ik 'm wil resetten.
Na de recente update vibreert hij nu 1x om xu32m en 2x om xu38m.

Begint wel irritanter te worden. :D

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdan
"Na de recente update vibreert hij nu 1x om xu32m en 2x om xu38m."

Even proberen:

Om te kijken welke melding het precies is ga je naar
Instellingen > Apps en meldingen > Meldingen > Recent verzonden

Tik op de app die de meldingen aflevert (en in het volgende scherm nogmaals) en daarna op Opslagruimte en ten slotte op Cache wissen.
Herstart nu je toestel.

Lukt dat niet Opslag wissen. Lukt dat niet de app verwijderen en herinstalleren.
(zie ook:
https://support.google.co...5?hl=nl&ref_topic=7340498)

Pixel 7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@jdan Dank voor input.
Ik had hier al naar gekeken, echter is mij niet bekend welke app dit doet, aangezien ik enkel een vibratie krijg en geen melding.
Als ik sorteer op 'vaakst' dan staat whatsapp bovenaan met 125x maar dat klopt ook wel.

Het is dus niet zo dat er een melding wordt gemaakt maar dat deze niet wordt weergeven.

Ik heb al reeds alle machtigingen gereset, idem voor alle cache.
Het blijft gewoon vaag.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdan
Al geprobeerd om te kijken of het ook gebeurt in veilige modus? Je herstart dan je gsm en enkel de apps die op het toestel zaten bij aankoop worden geladen: gedetailleerd stappenplan op https://support.google.com/pixelphone/answer/2852139

Pixel 7a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:40
Quad schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:57:
@jdan Dank voor input.
Ik had hier al naar gekeken, echter is mij niet bekend welke app dit doet, aangezien ik enkel een vibratie krijg en geen melding.
Als ik sorteer op 'vaakst' dan staat whatsapp bovenaan met 125x maar dat klopt ook wel.

Het is dus niet zo dat er een melding wordt gemaakt maar dat deze niet wordt weergeven.

Ik heb al reeds alle machtigingen gereset, idem voor alle cache.
Het blijft gewoon vaag.
Ik heb exact hetzelfde!
Ik kan ook niet ontdekken welke app/process het is.
Echt mega irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Voxxie gelukkig, een lotgenoot. :)

Ik ben inmiddels bezig om wat apps te verwijderen die ik zeker al een tijdje niet meer aangeraakt heb. Benieuwd of daar wat mee te verhelpen is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Installeer Glimp notifications, zodat je scherm aangaat en een pop up melding komt.
Misschien zie je dan welke app de boosdoener is

Nokia 8 krijgt geen update naar Android 10
https://www.androidplanet.nl/nieuws/nokia-android-10-update/

[ Voor 31% gewijzigd door murata op 04-09-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Quad schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:10:
@Voxxie gelukkig, een lotgenoot. :)

Ik ben inmiddels bezig om wat apps te verwijderen die ik zeker al een tijdje niet meer aangeraakt heb. Benieuwd of daar wat mee te verhelpen is.
Hier ook last van. Best wel irri aangezien ik normaal meldingen op mijn smartwatch zie. Want ik voel mijn telefoon trillen in mijn broek maar zie geen melding op de watch, haal je als nog je telefoon uit je zak om te kijken of je niks gemist hebt. Verder begint de witte vlek op het scherm steeds groter te worden. Hangt de telefoon regelmatig als ik van app wissel, soms wil telefoon uit standby komen en loopt de camera 9/10 vast en kan ik niets beginnen. Begin er dus beetje klaar mee te worden en denk dat telefoon zsm de deur uit gaat en er iets anders voor terug komt, maar wat is nog even de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:11

nFo

murata schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:15:
Installeer Glimp notifications, zodat je scherm aangaat en een pop up melding komt.
Misschien zie je dan welke app de boosdoener is

Nokia 8 krijgt geen update naar Android 10
https://www.androidplanet.nl/nieuws/nokia-android-10-update/
Zat te kijken naar custom roms op xda forums, maar kan er geen een vinden ?
Wil graag naar Android 10, maar zo te zien komt er geen custom rom anytime soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
Magure schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:48:
[...]

Hier ook last van. Best wel irri aangezien ik normaal meldingen op mijn smartwatch zie. Want ik voel mijn telefoon trillen in mijn broek maar zie geen melding op de watch, haal je als nog je telefoon uit je zak om te kijken of je niks gemist hebt. Verder begint de witte vlek op het scherm steeds groter te worden. Hangt de telefoon regelmatig als ik van app wissel, soms wil telefoon uit standby komen en loopt de camera 9/10 vast en kan ik niets beginnen. Begin er dus beetje klaar mee te worden en denk dat telefoon zsm de deur uit gaat en er iets anders voor terug komt, maar wat is nog even de vraag...
Trillen in je broekzak kan komen door Fingerprintfunctie, ik heb dat heel af en toe ook
als telefoon denkt dat je probeert te ontgrendelen maar vinger wordt niet herkent, dan gaat het trillen
probeer eens uit met een vinger die niet geregistreerd is, om te kijken of het zelfde tril effect heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

murata schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:39:
[...]

Trillen in je broekzak kan komen door Fingerprintfunctie, ik heb dat heel af en toe ook
als telefoon denkt dat je probeert te ontgrendelen maar vinger wordt niet herkent, dan gaat het trillen
probeer eens uit met een vinger die niet geregistreerd is, om te kijken of het zelfde tril effect heeft
Het is dezelfde tril als je bijv een WA bericht binnen krijgt, dus heeft in mijn geval niets te maken met fingerprint ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:32

Videopac

Rommelt wat aan.

nFo schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:53:
[...]

Zat te kijken naar aangepaste roms op xda forums, maar kan er geen een vinden?
Wil graag naar Android 10, maar zo te zien komt er voorlopig geen aangepaste rom.
Wat is het voordeel van zo snel mogelijk naar Android 10 migreren? Android 10 komt t.z.t. wel officieel naar de Nokia 8 (toch?).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Pagina: 1 ... 30 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie