Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

r100 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:18:
Ik heb sinds dit weekend last van een flinke battery drain, heeft iemand anders dat ook? Het high performance cluster blijft bij mij hangen op volle kloksnelheid (4x 2361 MHz constant in CPU-Z). Allerlei caches verwijderd maar dat maakt geen verschil. Telefoon wordt ook warm terwijl dat normaal bijna nooit zo is.
phone uit en weer aanzetten? of begint de drain dan weer opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:31
Hmm, ik kan het volgende niet vinden of het een bug of een feature is:
Met de huidige stand van de zon in de middag zie ik dat de automatische helderheid van het scherm niet echt geleidelijk overgaat van de ene stand naar de andere stand. Het zijn nogal ad-hoc step-changes. Op zich geen probleem maar in de auto leidt het af. Wil niet elke keer handmatig voordat ik ga rijden de helderheid fixeren. Is er een setting die ik over het hoofd zie waarbij dit gelijkmatiger verandert? Automatische helderheid staat gewoon aan, maar er zijn niet meer settings te ontdekken.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:12
Anoniem: 1067133 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 08:08:
Wat is eigenlijk de beste camera-app voor de Nokia 8 (mag ook betaald, liefst onder de €25)? De camera van de Nokia 8 was toch wat minder vergeleken met de Samsung S8. Daarom wil ik toch kijken of de camera van de Nokia 8 softwarematig wat verbeterd kan worden.
Al een kijkje genomen op mijn handleiding met tips voor de standaard camera-app?
https://mijnnokia.wordpress.com/2019/01/29/fotos-tips/
Enkel in echt slechte lichtomstandigheden ben je beter af met gcam. Ik gebruik Tolyan's 1.4.

Pixel 7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:34

Trygve

Redacteur
Anoniem: 127014 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:55:
[...]

phone uit en weer aanzetten? of begint de drain dan weer opnieuw?
Al meerdere malen geprobeerd, werkt helaas niet. De cpu-kloksnelheid komt kort na het opstarten wel goed naar idle toe, maar na een tiental seconden gaat ie naar de max en blijft daar. Het zal vast een of andere service zijn die met een recente update moeilijk doet. Ik wacht nog even een volgende update af, anders moet het toestel maar een factory reset krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 19:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Vast een rotte app die dwars ligt

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-04 15:26
r100 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 07:25:
[...]

Al meerdere malen geprobeerd, werkt helaas niet. De cpu-kloksnelheid komt kort na het opstarten wel goed naar idle toe, maar na een tiental seconden gaat ie naar de max en blijft daar. Het zal vast een of andere service zijn die met een recente update moeilijk doet. Ik wacht nog even een volgende update af, anders moet het toestel maar een factory reset krijgen.
Welke app gebruikt het meeste je batterij volgens Batterijgebruik? Dit kan je vinden onder instellingen -> Batterij en dan de 3 puntjes rechtsboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 12:49
nieuwe update:

Android 9 Pie (V5.140) plus februari beveiligingsupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
badluckboy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:00:
nieuwe update:

Hiermee is het dubbele iconen probleem in de camera app ook gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-05 13:01
badluckboy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:00:
nieuwe update:

In ieder geval voor de beta deelnemers een grote update (+/- 1.5GB).
Wel nu dezelfde Pie features als de Nokia 7+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:22

IkWilbert

Het is mij!

Shivan_20 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:08:
[...]

In ieder geval voor de beta deelnemers een grote update (+/- 1.5GB).
Ook voor de niet beta gebruikers (ik) was de update zo rond de 1.5GB.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Hey grappig, in de patchnotes voor die update staat zowaar "Aanpasbare en geoptimaliseerde helderheidsniveaus". Zou daarmee mijn step-change-ergernis opgelost zijn?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:11
Shivan_20 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:08:
[...]

Even voor mijn beeldvorming: welke features misten er dan op de 8 tov de 7+ nog? Maw wat is er nu bij gekomen?

Edit: Never mind, staat natuurlijk gewoon in het menu :X

[ Voor 9% gewijzigd door Stalensnuitje op 21-02-2019 07:33 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:05

Quad

Doof

Hopelijk issues met Flitsmeister en GPS die niet automatisch op achtergrond functioneert hiermee ook gefixt.
Met het uitzetten van batterijoptimalisatie voor FM startte hij wel weer automatisch op, echter bleef de GPS vaak steken bij je startadres, waardoor flitspalen, file en andere info niet doorgeseind werden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-04 12:55
Gelukkig heeft iemand een screendump gedaan, ik druk lopend in de supermarkt op "herstart" en lees niet eens wat de vernieuwingen zijn.... oeps

https://us.v-cdn.net/6031...ditor/9p/rtmkm7kui6ua.png

[ Voor 66% gewijzigd door LessRam op 21-02-2019 13:23 ]

Don't rely on their truth alone

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 13:12
LessRam schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:21:
Gelukkig heeft iemand een screendump gedaan, ik druk lopend in de supermarkt op "herstart" en lees niet eens wat de vernieuwingen zijn.... oeps

https://us.v-cdn.net/6031...ditor/9p/rtmkm7kui6ua.png
Nederlands:

Melding
- Software-upgrade - Android 9 Pie (V5.140)

Nieuwe functies
- Nieuwe systeemnavigatie, instellingenmenu en meldingen
- Aanpasbare acculadingsprioritering voor de apps en services die door de gebruiker het meest worden gebruikt
- Aanpasbare en geoptimaliseerde helderheidsniveaus
- Voorspellende app-acties
- Digital Wellbeing helpt u zich te richten op wat voor u het belangrijkst is
- Google-beveiligingspatch 2019-02

Anoniem: 1067133

Stalensnuitje schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 07:27:
[...]

Even voor mijn beeldvorming: welke features misten er dan op de 8 tov de 7+ nog? Maw wat is er nu bij gekomen?

Edit: Never mind, staat natuurlijk gewoon in het menu :X
Digital Wellbeing en dergelijk. Overigens Digital Wellbeing gelijk uitgeschakeld. Heb ik niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Na update heeft Flitsmeister mij nog geen enkele keer in de steek gelaten. Tot dusver is 't weer als vanouds, prima!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Ook Sleep as Android werkt zonder de experimentele "elke 9 minuten scherm aan om de app killer te omzeilen" functie. De ontwikkelaar was verbaasd en ik was de enige die het had gemeld. Na wat bewijzen aanvoeren, een soortgelijke melding van een andere gebruiker en het zelf hebben ontvangen van deze Android 9 update op zijn eigen Nokia 6.1 duikt hij er dieper op in.
Het lijkt er op dat HMD / Evenwell geluisterd heeft en de gewraakte app killer flink heeft aangepast. :)

• CTX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:29

CTX

Ik ben sowieso wel blij met deze Pie-update. Bij de eerste Pie versie heb ik 2 weken ruzie gehad met de Adaptive Brightness, die mij maar niet leek te begrijpen. Toen maar uitgezet. Na deze update het weer geprobeerd en nu zijn Adaptive Brightness en ik weer vriendjes, terug op het Oreo 8.1 niveau 8)

Nu nog de verticale app-switcher terug en de notch weg op een notch-loze telefoon... ;)

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
CTX schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 00:42:
Nu nog de verticale app-switcher terug en de notch weg op een notch-loze telefoon... ;)
De verticale app-switcher is een groot gemis en waarom de telefoon denkt dat er een notch is zelfs als dit volledig uitstaat in de developer settings is mij een raadsel 8)7

Ah fijn, Android Pie kent helaas wel meer vreemde keuzes en stappen terug tegenover Android Oreo.

• LessRam
Is er iemand die een poging heeft gedaan om 2x SIM én Geheugenkaart aktief te krijgen (op een Dual Sim versie van de Nokia 8 ) met behulp van een "Dual Sim Hybrid Adapter"
Werkt dit?

[ Voor 5% gewijzigd door LessRam op 28-02-2019 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
r100 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:18:
Ik heb sinds dit weekend last van een flinke battery drain, heeft iemand anders dat ook? Het high performance cluster blijft bij mij hangen op volle kloksnelheid (4x 2361 MHz constant in CPU-Z). Allerlei caches verwijderd maar dat maakt geen verschil. Telefoon wordt ook warm terwijl dat normaal bijna nooit zo is.
Hier ook last van een veel sneller leeglopende batterij dan normaal. Telefoon wordt niet warm verder. Maar gaat echt sneller leeg, ook bij niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
michellep77 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:03:
[...]

Hier ook last van een veel sneller leeglopende batterij dan normaal. Telefoon wordt niet warm verder. Maar gaat echt sneller leeg, ook bij niets doen.
Ik heb de nieuwste update afgewacht, battery drain bleef bij mij. Na een complete reset van de Nokia 8 doet ie het weer perfect, dus ik heb afgezien van het ongemak alles even te moeten herstellen niks meer te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

r100 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:17:
[...]

Ik heb de nieuwste update afgewacht, battery drain bleef bij mij. Na een complete reset van de Nokia 8 doet ie het weer perfect, dus ik heb afgezien van het ongemak alles even te moeten herstellen niks meer te klagen :)
Hoe kom jij in de recovery mode? wil een wipe van de Cache Partition doen maar kom met geen enkele van de manieren die ik op internet vind meer in de recovery mode (Met kabel & volume down, Volume up & Power, Volume down & Power).

Weet niet 100% zeker of het een relatie met de februari patch heeft maar heb nu soms dat, ondanks goed bereik, mijn telefoon niet over gaat (krijg enkel een voicemail sms) waarbij het voor de beller lijkt alsof mijn telefoon uit staat/geen bereik heeft en sommige gesprekken heb ik geen geluid, zowel ikzelf als de beller horen niets van elkaar.

Gaat om een Dual Sim 4GB variant overigens (waar 1 sim + SD kaart in zitten)

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 01-03-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
LessRam schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:33:
Is er iemand die een poging heeft gedaan om 2x SIM én Geheugenkaart aktief te krijgen (op een Dual Sim versie van de Nokia 8 ) met behulp van een "Dual Sim Hybrid Adapter"
Werkt dit?
Voorheen bij m'n OPX getwijfeld om de simkaart op de SD-kaart te lijmen, maar nooit echt aangedurfd. Nu gebruik ik sinds een maand nog maar één nummer zakelijk en privé, dus ik zoek juist een goede camera app die m'n foto's op de SD-kaart laat zetten (GCam kan dat niet) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LessRam
Ik heb de Dual Sim Hybrid Adapter ontvangen. Had er 5 besteld via AliExpress bij verschillende verkopers, maar bleek niet nodig. De eerste werkte meteen, binnen een minuut geïnstalleerd en werkte meteen. Ideaal ding, blijft prima zitten achter mijn (ook aliExpress) cover. Super nu 2 actieve sims, en werkende geheugenkaart. Superbe!!! En dat voor nog heen 80 cent (per stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Stalensnuitje schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:16:
[...]

Voorheen bij m'n OPX getwijfeld om de simkaart op de SD-kaart te lijmen, maar nooit echt aangedurfd. Nu gebruik ik sinds een maand nog maar één nummer zakelijk en privé, dus ik zoek juist een goede camera app die m'n foto's op de SD-kaart laat zetten (GCam kan dat niet) ;)
Ik meen dat Open Camera dat wel kan. Althans het is mij daar wel mee gelukt om de doelmap te kunnen wijzigen, wellicht dat hij ook dan naar de SD-kaart kan schrijven. Was wel even zoeken in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 16:34
Ik ben na een herstart mijn vingerafdrukken kwijt sinds de laatste update, hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door GerkeP op 25-03-2019 10:32 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 16:34
De laatste update bij mij is een beveiligingspatch van 1 februari 2019. Android-versie is 9.

Er is geen nieuwe update momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

rroetenberg schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:34:
De laatste update bij mij is een beveiligingspatch van 1 februari 2019. Android-versie is 9.

Geen last van gehad, alles nog aanwezig
Niet een of andere vage app geinstalleerd?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Nou, opeens is de linkerkant van m'n scherm kapot. Allemaal dode pixels lijkt het wel. Hopelijk valt dit onder de garantie. Net even snel gegoogled en lijkt een bekend probleem. Zijn er mensen op dit forum die dit ook hebben gehad? En hoe is dit bij jullie opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 374460 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:16:
Nou, opeens is de linkerkant van m'n scherm kapot. Allemaal dode pixels lijkt het wel. Hopelijk valt dit onder de garantie. Net even snel gegoogled en lijkt een bekend probleem. Zijn er mensen op dit forum die dit ook hebben gehad? En hoe is dit bij jullie opgelost?
hardware-lover in "[Nokia 8] Ervaringen & Discussie"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
Er zijn twee euvels.
Met Pie word ik opeens bestookt met advertenties die oppoppen na een ruststand. Hoe krijg ik die uit?
De accu gaat nu opeens erg snel. Wat veroorzaakt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
PaoloK schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:52:
Er zijn twee euvels.
Met Pie word ik opeens bestookt met advertenties die oppoppen na een ruststand. Hoe krijg ik die uit?
De accu gaat nu opeens erg snel. Wat veroorzaakt dat?
Is het een notificatie? Dan de melding ingedrukt houden > (i)
Dan kom je rechtstreeks in de App-info terecht van de app die het veroorzaakt.

Is het een fullscreen advertentie? Dan zou ik naar het multitask-menu gaan (van de 3 toetsen het vierkantje) en dan van de app die direct in beeld staat op het icoon midden boven drukken. Vervolgens op "App info" drukken. Allicht dat je er dan op die manier achter kan komen waar het door veroorzaakt wordt.

Ik heb er geen last van met Android 9 Pie op mijn Nokia 8. Het komt dus ongetwijfeld van 1 van de apps op je toestel die je al had geïnstalleerd. Mogelijk dat die app Android 9 als vereiste aanhield om je die advertenties te laten zien.

En voor het batterijverbruik: kijk eens bij Instellingen > Batterij. Als er een app is die veel verbruikt wordt dit bovenaan bij "[aantal] app(s) beperken" en kun je dus er voor kiezen om die app niet meer op de achtergrond te laten draaien.
Verder kun je vanuit dat scherm naar het overflow-menu (3 puntjes boven elkaar in de rechter bovenhoek) en dan "Baterijgebruik" gaan om een beeld te krijgen welke apps hoeveel batterijstroom gebruiken.
Tot slot kan een app als AccuBattery na een poosje meten je een overzicht geven welke apps hoeveel stroom verbruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Joen op 25-03-2019 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaoloK
Dank voor de uitgebreide uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Laatst online: 06-05 16:08
Ik heb dit toestel sinds het weekend (dual SIM, 6GB, 128GB :) ), met de Microsoft Launcher geïnstalleerd. Nu kan de launcher bepaalde accentkleuren van de interface veranderen, maar volgens mij worden de kleuren van het dropdown menu (notification bar) nog door Android bepaald. Kan ik de highlight kleur van die items ook aanpassen? Die zijn nu blauw, maar rood zou beter bij de wallpaper passen :P

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
[.
Tot slot kan een app als AccuBattery na een poosje meten je een overzicht geven welke apps hoeveel stroom verbruiken.
[/quote]

Ook hiervoor dank Jeroen. Een slurpende app heet Quickstep. Het laat zich niet zo maar verwijderen en de bron is ook niet te vinden. Wat doet deze app dat iemand weet en hoe verwijder je 'm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
PaoloK schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:18:
[.
[/quote]

Ook hiervoor dank Jeroen. Een slurpende app heet Quickstep. Het laat zich niet zo maar verwijderen en de bron is ook niet te vinden. Wat doet deze app dat iemand weet en hoe verwijder je 'm?
Quickstep is de naam van de default launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 22:36

Magure

Bla....

rroetenberg schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:34:

Ja hier ook gehad, zijn meerdere mensen die het hebben. Oude vinger afdrukken verwijderen en opnieuw aanmaken en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40

winnie

de poes...

Heeft iemand de maart update gehad? Mijn laatste update is de februari update en ik ben gewend halverwege de maand de update te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:24
Terechte vraag deze keer. Nee nog niet gehad, gaat dit de eerste keer worden dat Nokia zijn afspraak over securitypatches niet nakomt?

[ Voor 5% gewijzigd door Frappuccino op 31-03-2019 08:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:21
winnie schreef op zondag 31 maart 2019 @ 07:31:
Heeft iemand de maart update gehad? Mijn laatste update is de februari update en ik ben gewend halverwege de maand de update te krijgen.
De Security Patch voor maart is voor de Nokia 8 nog niet uit.
Zie https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates

Ik heb de Nokia 9 Pureview en voor deze Nokia is de laatste Security Patch ook voor februari 2019.
Ik maak me daar niet druk om.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Is het trouwens bij iedereen, of beperkte toestellen, dat sinds de Pie update het kompas en Google Assistant niet meer werken?

Kompas 180 graden gedraaid/random
Google Assistant reageert sporadisch op "Ok Google"

Genoeg klachten op de Nokia Community, maar ik vraag me af hoe dat hier zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:33
Kompas is bij mij ook 180 graden gedraaid, super irritant. Navigatie is hierdoor pas werkbaar zodra je in beweging komt.
Google Assistant gebruik ik niet.

Ook nog geen maart update gehad. Misschien duurt het deze keer wat langer omdat de zeer lang beloofde gehoopte grote camera app update er in zit??

[ Voor 33% gewijzigd door digilb op 01-04-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Veneficus schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:09:
Is het trouwens bij iedereen, of beperkte toestellen, dat sinds de Pie update het kompas en Google Assistant niet meer werken?

Kompas 180 graden gedraaid/random
Google Assistant reageert sporadisch op "Ok Google"

Genoeg klachten op de Nokia Community, maar ik vraag me af hoe dat hier zit.
Blijkbaar werken op locatie gebaseerde apps voldoende goed, want tot nu toe heb ik nog niet echt iets gemerkt van een incorrecte kompas. Maar nu je er over begint heb ik het even gecontroleerd en die van mij staat met de magnetische noordpool ongeveer 45 graden tegen de klok in ten opzichte van de daadwerkelijke magnetische noordpool.

"OK Google" doet het bij mij al geruime tijd volledig niet meer. Bij mij staat de Google Assistant tweetalig op Nederlands en Engels ingesteld. Ik houd altijd maar de home-knop lang ingedrukt als ik wat tegen de Google Assistant wil zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Joen schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:10:
[...]

Blijkbaar werken op locatie gebaseerde apps voldoende goed, want tot nu toe heb ik nog niet echt iets gemerkt van een incorrecte kompas.
De meeste locatie-apps gebruiken het kompas ook nauwelijks, maar voor astro-applicaties is het vrij vervelend als de noord-zuid-as een random afwijking heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Veneficus schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:17:
[...]

De meeste locatie-apps gebruiken het kompas ook nauwelijks, maar voor astro-applicaties is het vrij vervelend als de noord-zuid-as een random afwijking heeft :P
Dan kan ik mij de ergenis goed voorstellen ja. Hopelijk is het spoedig verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Ik heb de Nokia 8 in bezit gehad. Wat ik bij de Nokia 8 heb ondervonden, is dat het kompas en ook de gps niet goed werkten. Bijvoorbeeld bij Google maps was mijn eigen locatie soms niet te vinden, ook al stond ik buiten in de open lucht.
Nu heb ik de Nokia 9 Pureview. Deze telefoon traceert moeiteloos mijn locatie, ook bevind ik me binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
kompas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Xfile schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:28:
Ik heb de Nokia 8 in bezit gehad. Wat ik bij de Nokia 8 heb ondervonden, is dat het kompas en ook de gps niet goed werkten. Bijvoorbeeld bij Google maps was mijn eigen locatie soms niet te vinden, ook al stond ik buiten in de open lucht.
Nu heb ik de Nokia 9 Pureview. Deze telefoon traceert moeiteloos mijn locatie, ook bevind ik me binnenshuis.
Nu je dit schrijft ben ik even na gaan denken of ik echt weinig problemen heb gehad met de kompas, maar er zijn mij wel 2 dingen opgevallen:

1) Na een tijdje geen navigatie te hebben gebruikt had ik Google Maps navigatie even nodig. Hij kon mijn locatie niet bepalen. Ik had een offline kaart in Google Maps waar ik mij wel redde (ik was bijrijder en dus was de telefoon bedienen geen probleem). Het viel mij op dat er haast geen enkele GPS-satelliet gevonden werd (kon ik zien in de app "GPS toolbox"). Een kompas probleem was mij toen nog niet opgevallen.
Eenmaal thuis gegoogled op het probleem. Ik kwam uiteindelijk op een forumtopic uit waar een telefooncode instond om in een testmenu te komen. De GPS test daar in slaagde niet volledig, maar daarna is mijn GPS het wel weer normaal gaan doen.

2) De BuienAlarm app blijft in de grafiekweergave ontzettend lang op laden staan en daarom sla ik die meestal maar over om naar de radarweergave te gaan. Op 1 dag had ik 1 à 2 keer dat de kaart ineens versprong naar midden op de oceaan of zo. Geen idee of dit alles met de GPS en/of kompas te maken heeft, maar opvallend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Ik dacht al dat ik iets gemist had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalpe
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-03-2022
Hier geen problemen met gps. Ik heb hem tot voor kort, altijd met maps/Waze gebruikt en hij werkte altijd direct.
Google assistant gebruik ik niet, kan ik niks van zeggen.

Ik zir ook op de februari update. De camera update zit er denk ik niet aan te komen hoor.

Mijn telefoon laadt niet altijd. Toen ik hem vorig jaar maart 2 dagen had, laadde hij niet en heb ik, na veel gedoe, dynafix die bij het herstellen van de usbc een barst in het scherm had gemaakt etc, vorig jaar mei uiteindelijk een nieuw toestel gehad, en die laadt dus ook niet altijd, na minder dan een jaar. Zwakke plek precies. Nog bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
ligt het niet aan je lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Stof in je USB-C aansluiting?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappy-b
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-02-2024
Metalpe schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:21:
Hier geen problemen met gps. Ik heb hem tot voor kort, altijd met maps/Waze gebruikt en hij werkte altijd direct.
Google assistant gebruik ik niet, kan ik niks van zeggen.

Ik zir ook op de februari update. De camera update zit er denk ik niet aan te komen hoor.

Mijn telefoon laadt niet altijd. Toen ik hem vorig jaar maart 2 dagen had, laadde hij niet en heb ik, na veel gedoe, dynafix die bij het herstellen van de usbc een barst in het scherm had gemaakt etc, vorig jaar mei uiteindelijk een nieuw toestel gehad, en die laadt dus ook niet altijd, na minder dan een jaar. Zwakke plek precies. Nog bij iemand?
Soort van het zelfde issue hier.
Mijn Nokia 8 laad ook niet meer goed op, heb de usbc al eerder schoongemaakt met een tandenstoker maar het lijkt er op dat de connector niet goed meer pakt. Moet elke keer wanneer ik wil laden de kabel er meerdere keren in doen, soms geeft ie dan in het batterij icoontje in de taskbar wel aan dat ie oplaad maar het enige wat ie dan doet is het batterij percentage gelijk houden, Ik moet mijn telefoon echt op het lockscreen zetten om te zien of er wordt opgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 12:49
jappy-b schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:28:
[...]

Soort van het zelfde issue hier.
Mijn Nokia 8 laad ook niet meer goed op, heb de usbc al eerder schoongemaakt met een tandenstoker maar het lijkt er op dat de connector niet goed meer pakt. Moet elke keer wanneer ik wil laden de kabel er meerdere keren in doen, soms geeft ie dan in het batterij icoontje in de taskbar wel aan dat ie oplaad maar het enige wat ie dan doet is het batterij percentage gelijk houden, Ik moet mijn telefoon echt op het lockscreen zetten om te zien of er wordt opgeladen.
Ik ga altijd naar de Mediamarkt service afdeling en zij maken hem dan schoon. Wss zit er veel stof in die je met een tandenstoker er niet goed uitkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Gebruiken jullie ook hoesjes? Ik heb een MOFI van AliE, maar toen die stuk viel (werkte dus toch goed ;-)) had ik tijdelijk een dikkere TPU-variant. Daarvan was de opening maar net aan groot genoeg voor de connector, dus maakte hij vaak moeizaam contact.

Neemt niet weg dat ik inderdaad vind dat de kabel er relatief eenvoudig uit komt. Regelmatig met perslucht aan de gang dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Frappuccino schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:04:
[...]

Denk dat je inderdaad iets gemist hebt.
In de voorgaande reacties ging het over het kompas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Ik kwam dit tegen op Reddit (r/Nokia8):
The reason why Nokia devices did not receive the Mar update is probably due to the recent change announced by Foxconn ([link](https://asia.nikkei.com/S...es-staff-as-orders-dry-up)).
Both, the software and the hardware for Nokia phones are manufactured and maintained by Foxconn International Holdings ([source](https://www.mobileworldli...ms-feature-phone-retreat/)) and they recently announced that they are drying up their mobile division and reallocating staff and resources to automotive projects instead.
So crap has hit the ceiling and I'm guessing the folks at HMD are trying to come up with solutions on finding a partner to take up the task. Until they come up with one, we are probably out of luck.
Ik hoop zelf dat HMD nu dit in eigen beheer gaat nemen ipv dit weer uit te besteden.

[ Voor 3% gewijzigd door init op 10-04-2019 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Xfile schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:01:
[...]

Denk dat je inderdaad iets gemist hebt.
In de voorgaande reacties ging het over het kompas.
Oh.

Er is dus geen native kompasapp op de 8 en je moet een 3rd party app installeren. Dat vertelde men er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Frappuccino schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:26:
[...]

Oh.

Er is dus geen native kompasapp op de 8 en je moet een 3rd party app installeren. Dat vertelde men er niet bij.
Misschien omdat het een kale versie van Android is.
Geen idee hoe het bij andere merken is gesteld. Ik ben de laatste 3 jaar aan de Nokia.
Daarvoor de OnePlus 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Frappuccino schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:04:
[...]
Nee, geen kompas app per sé. Google Maps gebruikt het kompas ook om je kijkrichting te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
init schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:12:
Ik kwam dit tegen op Reddit (r/Nokia8):

[...]

Ik hoop zelf dat HMD nu dit in eigen beheer gaat nemen ipv dit weer uit te besteden.
Ik snap niet dat Nokia dit zelf niet communiceerd naar hun gebruikers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• init
  • Niet online
De security patch van maart is iets vertraagd. Als het goed is krijgen we deze binnen 1 week:
Hi all,

I want to give a quick update concerning the March SP:

There was a one-time issue in rolling out March security update for Nokia 8, Nokia 6, Nokia 5 and Nokia 2 due to the addition of new test cases and together with Google, we decided to take extra time to review before releasing the update. The four impacted product will receive March security patch in the coming week.

Best regards,
Laura
Bron: https://community.phones....mment/99868#Comment_99868

[ Voor 8% gewijzigd door init op 12-04-2019 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

En inmiddels rolt 't hier binnen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 13:50
Maart update loopt nu net binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Ik heb het microfoonprobleem dat hier al vaker beschreven is (de andere kant hoort alleen enorme ruis als ik bel), dus ik moet de mijne helaas opsturen voor reparatie. Zal nog ff de maart update installeren voor die tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Helaas alleen een security update. Had gehoopt dat problemen zoals de kompas issues etc. werden opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Ze hadden die van maart en april inmiddels wel op een hoop kunnen vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
init schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:20:
Helaas alleen een security update. Had gehoopt dat problemen zoals de kompas issues etc. werden opgelost.
Jep kompas is hier na de update ook nog steeds de weg kwijt en in het beste geval exact 180 graden andersom gekalibreerd. Fijn hoor, dat Nokia zoveel prioriteit geeft aan softwarefouten bij hun high end modellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Stalensnuitje schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:03:
Ik heb het microfoonprobleem dat hier al vaker beschreven is (de andere kant hoort alleen enorme ruis als ik bel), dus ik moet de mijne helaas opsturen voor reparatie. Zal nog ff de maart update installeren voor die tijd ;)
Dat probleem had ik laatst ook. Bij mij hielp een factory reset. Was wel even bezig om daarna alles te herstellen want de backup bleek bepaalde dingen niet te hebben meegenomen maar dat was uiteraard wel sneller dan opsturen en weken wachten .....

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-05 15:07
Ik heb de microfoon met een lage druk circa 1.5 a 2 bar door geblazen met de compressor.
Het probleem is verdwenen. Dit staat ook ergens op het internet.

Eric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Heb 'm net in de doos gedaan :X Zal vanavond nog ff testen of dat iets uithaalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
WiFi Hotspot doet het niet. Nu ik hem voor het eerst sinds Android 9 tracht in te schakelen, reageert het schuifje niet. Is er iets anders dat ik niet door heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

PaoloK schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:37:
WiFi Hotspot doet het niet. Nu ik hem voor het eerst sinds Android 9 tracht in te schakelen, reageert het schuifje niet. Is er iets anders dat ik niet door heb?
Update geinstalleerd. Toestel nogmaals herstarten lost het op

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heeft iemand anders ook problemen dat er niet altijd een locatie wordt toegevoegd als je een foto maakt met de officiële camera app?

Ik maak geregeld wat foto's echter krijg ik geen locatie toegevoegd. Op enkele fotos staat wel een locatie...

De camera heeft toegang tot de locatie van de telefoon, in de instellingen van de camera app staat geolocatiemarkering aan. Wat doe ik hier fout ?

Dit heb ik o.a gelezen.

https://www.wikihow.tech/...-Google-Photos-on-Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:12
In de instellingen van de camera de standaardinstellingen herstellen.

Pixel 7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-01 01:18
Ik heb dat probleem met de ontbrekende locatie bij foto's ook.

Het is met name het geval als ik ergens in een gebouw ben, buiten overkomt het me minder vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Zojuist hebben de knoppen onder het scherm het begeven :( De lichten achter de knoppen werken nog wel (bijvoorbeeld als ik de aan/uit knop in druk of het scherm aanraak) maar de knoppen zelf reageren nergens meer op.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Caayn schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:53:
Zojuist hebben de knoppen onder het scherm het begeven :( De lichten achter de knoppen werken nog wel (bijvoorbeeld als ik de aan/uit knop in druk of het scherm aanraak) maar de knoppen zelf reageren nergens meer op.

Iemand tips?
did you turn it off and on again?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
GerkeP schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:10:
[...]

did you turn it off and on again?
Al geprobeerd maar het heeft helaas geen effect. Heb het toestel ookal meerdere minuten uit gehad en daarna weer aangezet maar ook dat hielp niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Caayn RMA aanmelden bij verkoper?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Die optie hou ik achter de hand.

Morgen ga ik een week weg en zonder toestel zolang van huis is best lastig. Het toestel zelf werkt gewoon, alhoewel navigeren vrijwel onmogelijk is gezien je niet terug kan naar het home screen :/ Navigeer nu via de notificaties :+

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 26-04-2019 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Caayn schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:47:
[...]
Die optie hou ik achter de hand.

Morgen ga ik een week weg en zonder toestel zolang van huis is best lastig. Het toestel zelf werkt gewoon, alhoewel navigeren vrijwel onmogelijk is gezien je niet terug kan naar het home screen :/ Navigeer nu via de notificaties :+
Installeer de app Softkeys ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:52:
[...]

Installeer de app Softkeys ;)
Bedankt voor de tip. Ik kan weer navigeren *O*

Dankzij die app moet het wel te rekken zijn totdat ik tijd heb om een RMA te doen. Het verbaasd mij eerlijk gezegd dat ik een dergelijke functionaliteit niet kon vinden in de toegankelijkheids- en ontwikkelaarsinstellingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Ik zie op het Nokia dat er een nieuwe build beschikbaar is.
https://community.phones....update-android-pie-v5-150

Zal één dezer dagen hier ook wel beschikbaar komen via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
IkWilbert schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:43:
Ik zie op het Nokia dat er een nieuwe build beschikbaar is.
https://community.phones....update-android-pie-v5-150

Zal één dezer dagen hier ook wel beschikbaar komen via OTA.
En blijkbaar (N=1) ook een fix voor het kompas en Google Assistant. Kan ik eindelijk weer fatsoenlijk de navigatie en muziek in de auto bedienen. Cortana is daar toch echt niet geschikt voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Veneficus schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:02:
[...]

En blijkbaar (N=1) ook een fix voor het kompas en Google Assistant. Kan ik eindelijk weer fatsoenlijk de navigatie en muziek in de auto bedienen. Cortana is daar toch echt niet geschikt voor...
Hoezo? Heb je de update al binnen of zo?
Dat de Google Asisstant niet goed werkt is voor mij best wel een ergernisje. De kompas levert voor mij niet echt overlast op. Van beiden is het fijn als de problemen verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Joen schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:18:
[...]

Hoezo? Heb je de update al binnen of zo?
Dat de Google Asisstant niet goed werkt is voor mij best wel een ergernisje. De kompas levert voor mij niet echt overlast op. Van beiden is het fijn als de problemen verholpen zijn.
Nee, op de Nokia 8 community wel iemand die 'm al binnen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
Veneficus schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:22:
[...]

Nee, op de Nokia 8 community wel iemand die 'm al binnen heeft.
Rolt hier nu ook binnen (TA-1004), ben benieuwd of die fixes er daadwerkelijk inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Mocht je de update nog niet via OTA binnen krijgen, deze oplossing werkt ook:
1. Go to Settings > Apps and notifications > App info > Google Play services > Storage > Clear data and Clear cache
2. Settings > Security and location > Location Off
3. Soft reset: Press and hold at the same time Power key and Volume Up for Only 10 sec, until short phone vibration and Powered by Android message. Your phone will restart, without deleting your data.
4. Please remove the phone SIM card. (Also you can try it with SIM card from another operator)
5. After that, please check for the update availability via Wi-Fi network: Settings > System > System update > Check for update

Bron: https://community.phones....-recent-update-history/p2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

April update en nieuwe pie build is beschikbaar via OTA (TA-1012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Yes, kompas werkt weer goed met de nieuwste update! Moest nog wel even m'n telefoon flink laten draaien/schudden om het kompas 'los' te krijgen ofzo, maar nu werkt het accuraat zowel in Maps als GPS Test Plus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Doet Google Assistant het nu ook weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
r100 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:40:
Yes, kompas werkt weer goed met de nieuwste update! Moest nog wel even m'n telefoon flink laten draaien/schudden om het kompas 'los' te krijgen ofzo, maar nu werkt het accuraat zowel in Maps als GPS Test Plus :)
Hier inderdaad dezelfde ervaring. Het 'los krijgen' is overigens het 'kalibreren' van het kompas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Na de update moest ik het kompas nog wel even calibreren (8-beweging gemaakt), maar nu werkt het kompas weer correct. :)
En ook "OK Google" werkt weer! 8)

Update:
Bij nader inzien had ik toch nog mijn twijfels over de kompas:
- Portraitmode normaal: in orde
- Landscape met volumeknoppen boven: Noorden plm. 30 graden naar links tov wat het moet zijn
- Portrait op de kop: Noorden plm. 30 graden naar links tov wat het moet zijn.
- Landscape met volumeknoppen beneden: in orde.
Allen getest met de achterkant plat op mijn bureau.

Maar terwijl ik dit tik en mijn telefoon rondjes laat draaien op mijn bureau komt ie al dichter in de buurt van wat het moet zijn. :P

[ Voor 63% gewijzigd door Joen op 06-05-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Iemand hier die weet of Android Q ook naar de 8 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Frappuccino schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:25:
Iemand hier die weet of Android Q ook naar de 8 komt?
Vermoed van niet, de Nokia 8 heeft twee android updates gehad.

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie