Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:37

Quad

Selectief doof

Magure schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 16:15:
Zijn er meer mensen die problemen hebben na de Pie update dat streamen met Chromecast raar doet. Dwz als ik bijvoorbeeld stream met YouTube dan gaat het eerst prima maar dan geeft hij op notificatiescherm aan dat verbinding verbroken is en kan ik niets meer bedienen via de app al speelt hij nog wel keurig af op tv, echter komt er soms wel een andere balk onder dat een apparaat aan het streamen is en ik hem daar wel mee kan bedienen (beperkt). Had ik hier voor nooit. Moet dan eerst alle verbindingen verbreken en apps afsluiten voordat alles weer werkt. Heb twee chromecasts thuis en op allebei het probleem... :(
Heb wel dat ik na enkele minuten de hetgeen ik cast niet meer kan bedienen vanaf de telefoon. Normaal staat in je meldingenoverzicht wat je aan het casten bent, maar dat verdwijnt en bijvoorbeeld een nieuw filmpje in YouTube wordt niet meer op TV maar op de telefoon afgespeeld.
Memory gebruik lijkt ook niet best te zijn, als ik van Chrome naar een andere app, en na 10 seconden weer terug naar Chrome ga, dan kan het zo zijn dat de browser de tab opnieuw moet laden.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

watdoethetertoe schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:31:
[knip]

Ik wil terug naar android 7.1 want toen had ik dit gezeik niet!
Ik heb nog wel een toestel voor je wat gegarandeerd niet verder gaat dan Android V7, zowat op hetzelfde moment op de markt gekomen dan deze Nokia 8 :+

A smile a day....

• Stalensnuitje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:33
Quad schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:48:
[...]

Heb wel dat ik na enkele minuten de hetgeen ik cast niet meer kan bedienen vanaf de telefoon. Normaal staat in je meldingenoverzicht wat je aan het casten bent, maar dat verdwijnt en bijvoorbeeld een nieuw filmpje in YouTube wordt niet meer op TV maar op de telefoon afgespeeld.
Dat herken ik wel idd, maar volgens mij had ik dat op Oreo ook al.

• Joarie
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10:39

Joarie

De gele of groene tussenjas

watdoethetertoe schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:31:
[begin]Heel verhaal door iemand die net registreert om zijn frustratie te uiten[/eind]

Ik wil terug naar android 7.1 want toen had ik dit gezeik niet!
Ik ben bang dat je root-cause-analyse nog niet helemaal perfect is. Android 7.1 dateert alweer van een tijdje terug en het is dus goed mogelijk dat je in de tussentijd hardware-falen hebt.

Gewoon je telefoon opsturen voor RMA. Dat er 400 euro door de wc gespoeld kan worden acht ik wel een klein beetje onwaarschijnlijk.

Without engineers science is just philosophy

• watdoethetertoe
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-01 15:00
Joarie schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:13:
[...]

Ik ben bang dat je root-cause-analyse nog niet helemaal perfect is. Android 7.1 dateert alweer van een tijdje terug en het is dus goed mogelijk dat je in de tussentijd hardware-falen hebt.

Gewoon je telefoon opsturen voor RMA. Dat er 400 euro door de wc gespoeld kan worden acht ik wel een klein beetje onwaarschijnlijk.
Je had ipv conclusies trekken ook kunnen lezen dat ie al terug geweest is voor RMA.
Daarna heeft ie ook weer gewerkt tot..........

Jazeker ik ben gefrustreerd. Ik ben die kaartenhuizen meer dan kotsziek./
Windows met z'n arrogantie Android met z'n arrogantie.
Het 'je slikt het maar' zit me heeeeel hoog.
Software is nog nooit zo hard achteruit gehobbeld als de laatste 10 jaar!
Genant is het

• Quad

Quad

Selectief doof

En wat als je het probleem wordt voorgelegd bij de verkoper van je telefoon? Heeft deze hem al eens ingenomen?
Daar zou ik dan eens mee beginnen, wellicht dat zij jou opties kunnen bieden naast RMA. Dat je toevallig een pech exemplaar hebt kan jij en zij niet veel aan doen.

• Joarie

Joarie

watdoethetertoe schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 23:53:
[...]

Je had ipv conclusies trekken ook kunnen lezen dat ie al terug geweest is voor RMA.

Genant is het
Mijn Nexus 5X is tweemaal voor RMA opgestuurd (gekocht bij Azerty). Duidelijke omschrijvingen van het probleem en de geprobeerde zaken erbij gedaan. Daarna kwam hij terug en liep hij als een zonnetje. Inmiddels is hij alweer aan zijn 4e jaar in gebruik begonnen.

Degenen die de telefoons moeten repareren, doen dat ook maar op basis van hun kennis en ervaring. Ook daarbij worden fouten gemaakt.

Moraal: indien hij niet werkt, gewoon opnieuw opsturen voor RMA.

• Pred
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
watdoethetertoe schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 23:53:
[...]

Genant is het
Erh... Bij mij werkt Nokia 8 met Android Pie prima (op wat onhandigheidjes na: beltoonvolume regelen 8)7 )

Door je frustratie en emotie op deze manier te uiten (roepen "alles is k*t") maak je het voor jezelf veel minder waarschijnlijk om geholpen te worden door je medetweakers.

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Magure schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 16:15:
Zijn er meer mensen die problemen hebben na de Pie update dat streamen met Chromecast raar doet. Dwz als ik bijvoorbeeld stream met YouTube dan gaat het eerst prima maar dan geeft hij op notificatiescherm aan dat verbinding verbroken is en kan ik niets meer bedienen via de app al speelt hij nog wel keurig af op tv, echter komt er soms wel een andere balk onder dat een apparaat aan het streamen is en ik hem daar wel mee kan bedienen (beperkt). Had ik hier voor nooit. Moet dan eerst alle verbindingen verbreken en apps afsluiten voordat alles weer werkt. Heb twee chromecasts thuis en op allebei het probleem... :(
Zelfde hier sinds Pie, ik merk sowieso dat apps sneller uit het geheugen worden gegooid. Ik ben niet zo tevreden met de update, het toestel was perfect op 8.1.
LeStef schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:02:
Iemand ook last dat het toestel om de paar minuten vanzelf en random vibreert alsof er een berichtje binnenkomt maar niets te zien valt?
Ook hier heb ik last van, ik merk het vooral bij Telegram.

Frietsaus wijzigde deze reactie 16-01-2019 21:47 (19%)

• MadRed
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 08:56
Iemand ook last dat het toestel om de paar minuten vanzelf en random vibreert alsof er een berichtje binnenkomt maar niets te zien valt?
Ja dat heb ik ook. Maar aangezien er geen icoontje of melding komt heb ik geen idee welke app dit veroorzaakt.........

Verder vind ik het scherm maar raar reageren. Soms kan ik niet swipen want aanraking wordt gelijk gezien als een "klik". Soms reageert het scherm geheel niet. Maar het vaakst werkt de bovenste 5mm niet en kan ik de dropdown met meldingen e.d. niet openen.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

That's quite an opportunity

MadRed schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:23:
[...]

Ja dat heb ik ook. Maar aangezien er geen icoontje of melding komt heb ik geen idee welke app dit veroorzaakt.........
Misschien Fantoom Vibratie Syndroom?

XWB wijzigde deze reactie 02-01-2019 13:39 (25%)

It takes two fools to argue.

• Joarie

Joarie

Frietsaus schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:24:
[...]

Zelfde hier sinds Pie, ik merk sowieso dat apps sneller uit het geheugen worden gegooid. Ik ben niet zo tevreden met de update, het toestel was perfect op 8.1.
Even stomme denkwijze: ik zie dat de batterijbesparing nu de functie heeft gekregen om apps geforceerd actief te houden (ipv andersom zoals het was bij 8.1 toch?)
Wellicht Youtube en andere chromecast-gebruikende-apps die functie activeren?

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Voor beide quotes: nee.

Ik weet ook 100% zeker dat de haptic feedback is aangepast naar 2 korte trillingen in plaats van 1 korte. Daarnaast zag ik het vanochtend ook voor mijn ogen gebeuren dat hij een notificatie gaf terwijl er niets binnen kwam.

• Bliksem B
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-02 12:41
Joarie schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 07:35:
[...]

Mijn Nexus 5X is tweemaal voor RMA opgestuurd (gekocht bij Azerty). Duidelijke omschrijvingen van het probleem en de geprobeerde zaken erbij gedaan. Daarna kwam hij terug en liep hij als een zonnetje. Inmiddels is hij alweer aan zijn 4e jaar in gebruik begonnen.

Degenen die de telefoons moeten repareren, doen dat ook maar op basis van hun kennis en ervaring. Ook daarbij worden fouten gemaakt.

Moraal: indien hij niet werkt, gewoon opnieuw opsturen voor RMA.
En bij de 3e keer RMA moeten ze je een nieuw toestel aanbieden of je geld teruggeven.

• nietorigineel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 06:59
MadRed schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:23:
[...]

Verder vind ik het scherm maar raar reageren. Soms kan ik niet swipen want aanraking wordt gelijk gezien als een "klik". Soms reageert het scherm geheel niet. Maar het vaakst werkt de bovenste 5mm niet en kan ik de dropdown met meldingen e.d. niet openen.
Ik heb dat ook soms, heb het idee dat het de vingerafdruksensor is die ten onrechte aangaat, en dan geen geldige vingerafdruk vindt, en daarom vibreert.

• Joarie

Joarie

nietorigineel schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:11:
[...]

Ik heb dat ook soms, heb het idee dat het de vingerafdruksensor is die ten onrechte aangaat, en dan geen geldige vingerafdruk vindt, en daarom vibreert.
Ik heb dat soms met zomerbroeken waarvan de stof, die voor de zakken gebruikt wordt, erg dun is. Dan opeens is er geleiding mogelijk tussen huid van mijn bovenbeen en de vingersensor. Ik merkt het meestal pas op als ik de telefoon pak en geforceerd wordt de andere inlogcode in te voeren omdat er te veel onsuccesvolle inlogpogingen zijn geweest. :+

• dejong7
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 11:23
Ik heb een ander probleem na de update.
Na het aan zetten van de telefoon blijft het scherm erg donker, ong. op 15%. Ik heb “aanpasbare helderheid” aanstaan en zet het scherm steeds weer op een helderder niveau.
De telefoon zou dus hiervan moeten leren dat ik het scherm lichter wil, maar blijkt nogal hardleers in dit opzicht. Hebben meer mensen hier last van, en weet iemand een oplossing? Alvast bedankt!

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 06:56
dejong7 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:49:
Na het aan zetten van de telefoon blijft het scherm erg donker, ong. op 15%. Ik heb “aanpasbare helderheid” aanstaan en zet het scherm steeds weer op een helderder niveau.
De telefoon zou dus hiervan moeten leren dat ik het scherm lichter wil, maar blijkt nogal hardleers in dit opzicht. Hebben meer mensen hier last van, en weet iemand een oplossing? Alvast bedankt!
Ik ervaar hetzelfde, na een paar keer stopt Pie met aanpassen, tot dat ik het scherm toch even op een wat lagere helderheid zet en dan begint het weer opnieuw. Ik heb de functie dus maar uitgezet....

Dit is wel het enige minpunt voor mij. Alle andere minpunten die genoemd zijn ervaar ik niet of Pie leert van mijn gebruik en past het aan. Accuduur wordt ook steeds beter.

• dejong7
Het is voor mij tot nu toe ook het enige minpunt. Zal die functie dan ook maar uitzetten...

• jdan
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 07:04
dejong7 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:49:
Dit al eens geprobeerd? 1 - 'Helderheid aanpassen' uitschakelen. 2 - het scherm op de gepaste helderheid instellen (50 % of minder). 3 - 'Helderheid aanpassen' weer inschakelen.
Lukt dit niet, na stapje 1 de telefoon herstarten.

• haanaf
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 04-01 18:00
De Nokia 8 is weer in prijs gedaald. Nu al voor minder dan 300 euro bij de Lidl te krijgen. Alleen in het koper of grijs-blauw.

https://www.lidl-shop.nl/NOKIA-Nokia-8/p100247330

Prima aanbieding lijkt mij (en waarschijnlijk nog met Oreo ;) )

haanaf wijzigde deze reactie 04-01-2019 18:00 (8%)

• Nitein-Repart
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 11:46
Ook in grijs te koop

• dejong7
jdan schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:20:
[...]

Dit al eens geprobeerd? 1 - 'Helderheid aanpassen' uitschakelen. 2 - het scherm op de gepaste helderheid instellen (50 % of minder). 3 - 'Helderheid aanpassen' weer inschakelen.
Lukt dit niet, na stapje 1 de telefoon herstarten.
Bedankt, maar helaas werken geen van beide methodes. Als ik "helderheid aanpassen" weer aanzet gaat het scherm direct weer naar 13%.
Werkt het bij andere mensen wel goed?
Misschien iemand nog een andere oplossing?

• eric27
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20-02 22:09
Ik was vandaag van plan om de nieuwste versie van Google Camera te installeren op mijn Nokia 8 maar helaas dat gaat niet lukken.
De app zegt dat mijn apparaat niet compartibel is met die versie.
Iemand enig idee wat dat nou is? Ik heb Pie.

Eric.

• Ski....
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08:39

Ski....

This is a Nokia fan!!

eric27 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:33:
Ik was vandaag van plan om de nieuwste versie van Google Camera te installeren op mijn Nokia 8 maar helaas dat gaat niet lukken.
De app zegt dat mijn apparaat niet compartibel is met die versie.
Iemand enig idee wat dat nou is? Ik heb Pie.

Eric.
Welke versie probeer je te installeren want er zijn er nog wel een paar....
Aanrader, MGC_6.1.021_BSG_Arnova-based_v.1.3d_TlnNeun_2.apk is een extreem goede.
pluk em van deze site... https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/

:)

• eric27
Ik bedoel deze camera app: Google Camera v.6.1.021
Deze schijnt zeer goed te zijn bij weinig licht.

Heb nu deze iets oudere Google camera app geiinstalleerd: Google Camera v.5.3.015
linken naar apk's verwijderd. Dat is niet toegestaan op dit forum
Deze doet het ook wel goed en veel mogelijkheden om eventueel te corrigeren.

Eric,

PaT wijzigde deze reactie 11-01-2019 21:59 (25%)

• Shivan_20
  • Laatst online: 10:26
eric27 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:39:
Ik bedoel deze camera app: Google Camera v.6.1.021.
Deze schijnt zeer goed te zijn bij weinig licht.

Heb nu deze iets oudere Google camera app geiinstalleerd: Google Camera v.5.3.015.
Deze doet het ook wel goed en veel mogelijkheden om eventueel te corrigeren.

Eric,
De eerste die je linkt laat bij de beschrijving zien dat 'ie voor de Redmi Note is...denk dat dat de reden is van de incompatibiliteit...

PaT wijzigde deze reactie 11-01-2019 21:59 (12%)

• Stalensnuitje
Ski.... schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:54:
[...]

Welke versie probeer je te installeren want er zijn er nog wel een paar....
Aanrader, MGC_6.1.021_BSG_Arnova-based_v.1.3d_TlnNeun_2.apk is een extreem goede.
pluk em van deze site... https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/

:)
"App not installed" zegt ie.

Ben ik trouwens de enige die last heeft van het feit dat de camera heel donker wordt als je begint te filmen?

• Ski....

Ski....

This is a Nokia fan!!

Vreemd.... deze google Camera app wordt op veel sites beschreven als DE camera app voor de Nokia 8....

• winnie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 05:49

winnie

de poes...

Ski.... schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:05:
[...]

Vreemd.... deze google Camera app wordt op veel sites beschreven als DE camera app voor de Nokia 8....
Ook ik krijg de melding app niet geïnstalleerd. Zou het door pie kunnen komen?

• Ski....

Ski....

This is a Nokia fan!!

winnie schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:06:
[...]

Ook ik krijg de melding app niet geïnstalleerd. Zou het door pie kunnen komen?
Ikzelf draai ook op Pie, en had geen probleem met het installeren... Misschien phone eens opnieuw opstarten en daarna installeren?
Of een andere camera app deinstalleren?

Ski.... wijzigde deze reactie 12-01-2019 15:35 (5%)
Reden: Toevoeging

• Stalensnuitje
Ski.... schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:34:
[...]

Ikzelf draai ook op Pie, en had geen probleem met het installeren... Misschien phone eens opnieuw opstarten en daarna installeren?
Of een andere camera app deinstalleren?
Ik heb nu de v1.2 ipv v1.3d, die doet 't wel.

• eric27
Ik heb ook de V1.2 geiinstalleerd en die werkt prima.
Daarna de V1.3d geprobeerd te installeren en die doet het nu ook.
Persoonlijk vind ik in donkere situaties de V1.2 beter.

• Stalensnuitje
eric27 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:00:
Ik heb ook de V1.2 geiinstalleerd en die werkt prima.
Daarna de V1.3d geprobeerd te installeren en die doet het nu ook.
Persoonlijk vind ik in donkere situaties de V1.2 beter.
Top, dan houd ik het bij v1.2

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20-02 13:05
Zijn er meer mensen die problemen hebben om hun achtergrond-apps zoals sleeptrackers, sportapps, muziekspelers, etc. actief te houden op hun Nokia 8 sinds Android 9 Pie?

Ik zelf ben enorm fan van de app Sleep as Android die er daadwerkelijk voor zorgt dat ik prettiger wakker word door mij te wekken in mijn lichte slaap. Om vast te stellen wanneer ik in mijn lichte slaap zit rond het ingestelde wekmoment moet de app mijn (lichte) bewegingen in mijn slaap bijhouden en dus moet er een achtergrondproces actief blijven daar voor.

Volgens ontwikkelaar Urbandroid Team heeft Nokia de aggresiefste achtergrondproces killer. Zelfs de whitelist wordt compleet genegeerd. Apps worden gewoon na 20 minuten afgesloten. Een oplossing hier voor eist acties die je niet van een normale gebruiker kan verlangen. Het zijn acties die ik zelfs als een wat meer ervaren gebruiker liever niet toepas.

Ik zelf heb last van de app killer op deze manier: tijdens de sleeptracking hoort het scherm na ongeveer een halve minuut te dimmen en gedimt te blijven totdat de wekker gaat. Op dit moment wordt het scherm echter na ongeveer 5 seconden al weer "gewekt". Daarna zal het scherm na een halve minuut weer dimmen, na 10 seconden weer actief worden en zo gaat het nog wel even door...

Ontwikkelaar Urbandroid Team is all die fabrikantspecifieke app killers, workarounds er voor vinden, geen reacties en oplossingen vanuit de fabrikanten krijgen en de klagende gebruikers wel zo zat dat ze nu een speciale website hebben opgericht: https://dontkillmyapp.com/
Op die website geven ze de fabrikanten die agressieve app killers op hun Android toestellen hebben staan een poep-score: hoe meer drollen hoe shit-er de app killer van die fabrikant is.

Ook hebben ze een Reddit-draadje gestart: https://www.reddit.com/r/...rippling_background_apps/

Ze hopen met deze acties wat aandacht van de betreffende fabrikanten te krijgen en dat de fabrikanten eindelijk eens de officiële Android implementatie gaan gebruiken ipv de eigen shitzooi van die fabrikanten.

Ik zelf was in de nacht van vrijdag op zaterdag genoodzaakt de standaard wekker-app van Android 9 te gebruiken, maar omdat die mijn slaap niet analyseert werd ik dus veel zwaarder wakker dan met Sleep as Android.

Ik ben nu al ongeveer een uur aan het testen met het scherm continu aan (en alleen een donker klokje op een zwarte achtergrond) en de melding van de app geminimaliseerd in de notificatieruimte te houden. Tot dusver lijkt de app nog actief te blijven. Niet ideaal (want scherm continu aan), maar ogenschijnlijk wel iets beter dan de app helemaal niet meer kunnen gebruiken.

Ik ben wel nieuwsgierig of meer mensen tegen vage energiebesparing-issues aanlopen door de agressieve app killer van Nokia.

• Quad

Quad

Selectief doof

@Joen, ja klopt. Hier met Chromecast, Flitsmeister, recente apps.
Soms ga ik van app A naar app B, switch ik terug naar A wordt deze opnieuw geladen.

Geheugenmanagement lijkt ruk te zijn.

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 06:56
Ik heb het idee dat als app's vaker gebruikt worden, deze minder snel afgesloten worden en niet opnieuw hoeven te laden sinds Pie. Een soort van lerend proces dus.

• bresjt
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20-02 21:07
Vroeger gebruikte ik ook Timely, zo kon ik mijn wekker op mijn tablet zetten en ging zowel mijn telefoon als mijn tablet (N7 2013) tegelijk af. Helaas sinds ik de nokia 8 heb, werkt dit niet meer. De wekker op de N8 gaat pas af als ik het scherm terug aanzet.

• Frappuccino
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 06:07
Je kunt per app toch de batterijoptimalisatie instellen. Helpt dat niet dan?

• Joen
Quad schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:20:
@Joen, ja klopt. Hier met Chromecast, Flitsmeister, recente apps.
Soms ga ik van app A naar app B, switch ik terug naar A wordt deze opnieuw geladen.

Geheugenmanagement lijkt ruk te zijn.
Het probleem wat ik omschrijf heeft niet zo zeer met het soort geheugenmanagement te maken wat jij omschrijft. Als ik de omschrijving van de problemen lees in die bronnen die ik noemde gaat het er om dat een draaiende app na 20 minuten gesloten wordt en ook niet bij de recente apps staat. Bij jou staat dat blijkbaar nog wel. Overigens kom ik het probleem dat je omschrijft zelf ook wel eens tegen ja, maar dat geeft mij wat minder overlast.
peptalk schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:44:
Ik heb het idee dat als app's vaker gebruikt worden, deze minder snel afgesloten worden en niet opnieuw hoeven te laden sinds Pie. Een soort van lerend proces dus.
Geen idee. Ik heb er nog niet helemaal een lijn in ontdekt. Ook niet zo heel erg mee bezig gehouden overigens.
bresjt schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:53:
Vroeger gebruikte ik ook Timely, zo kon ik mijn wekker op mijn tablet zetten en ging zowel mijn telefoon als mijn tablet (N7 2013) tegelijk af. Helaas sinds ik de nokia 8 heb, werkt dit niet meer. De wekker op de N8 gaat pas af als ik het scherm terug aanzet.
Dit is meer het soort problemen dat ik bedoelde. Het komt waarschijnlijk door dat het als achtergrondproces draaide en dus door de agressieve app killer werd gesloten of voorlopig geblokeerd.
Frappuccino schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:36:
Je kunt per app toch de batterijoptimalisatie instellen. Helpt dat niet dan?
Je hebt die van standaard Android er in zitten, maar ook nog een aparte lijst. Instellen op "Niet geoptimaliseerd" en in de andere lijst instellen dat de app niet bewaakt moet worden op aggressief accuverbruik helpen beiden niets. Het continu weer wakker worden van het scherm en niet kunnen meten van mijn slaapbewegingen blijft maar door gaan.

Ik heb nu afgelopen nacht wel een redelijke workaround gevonden. Ik kan Sleep as Android instellen om continu het scherm actief te houden met een zwarte achtergrond en donkergrijs klokje. Daarnaast heb ik de permanente notificatie "geminimaliseerd" (geen icoontje in de notificatiebalk, maar nog wel een melding in het notificatiemenu). Afgelopen nacht is het met die instellingen goed gegaan. Eigenlijk is het knap waardeloos dat je het dan op zo'n manier moet oplossen.

• Lincor
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 07-02 11:27
Weet niet of dit een andere issue is, maar heb zelf problemen met Spotify als ik aan het sporten ben. Na een 20 minuten houdt hij er gewoon mee op en moet ik de telefoon unlocken en Spotify openen, of ik moet via de lock screen eerst op volgend liedje drukken, dan op play/pauze, en dan nog een keer op volgend liedje, en mogelijk dat hij dan weer verder gaat. Hij reageert ook heel traag als ik het via lockscreen probeer. Weet niet of dit komt doordat het proces op de achtergrond gekilled (spelling?) wordt. Is een probleem die zich sinds Pie voordoet in ieder geval.

• Stalensnuitje
Ik merkte sinds de Pie update wat vaker spontane reboots. Ik weet dat eerst aan een grote(re) telefoon in m'n broekzak, waardoor ik misschien per ongeluk de powerknop ingedrukt hield. Afgelopen weekend viel het me ineens op dat het spontaan gebeurde terwijl de telefoon op de tafel lag. Meer mensen hier last van?

• Joen
Lincor schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:11:
Weet niet of dit een andere issue is, maar heb zelf problemen met Spotify als ik aan het sporten ben. Na een 20 minuten houdt hij er gewoon mee op en moet ik de telefoon unlocken en Spotify openen, of ik moet via de lock screen eerst op volgend liedje drukken, dan op play/pauze, en dan nog een keer op volgend liedje, en mogelijk dat hij dan weer verder gaat. Hij reageert ook heel traag als ik het via lockscreen probeer. Weet niet of dit komt doordat het proces op de achtergrond gekilled (spelling?) wordt. Is een probleem die zich sinds Pie voordoet in ieder geval.
Dit is precies het probleem waar ik en https://dontkillmyapp.com het over heeft. Spotify draait op de achtergrond en wordt dus gekild door die agressieve app-killer van Nokia. Of eigenlijk heeft het bedrijf Evenwell de app-killer gemaakt. Die website die ik noemde noemt ook specifiek het voorbeeld van sporters die na 20 minuten geen muziek meer van Spotify horen doordat de app gekild is.

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hoe vol loopt jullie RAM geheugen eigenlijk? Dit gedrag klinkt heel herkenbaar voor een android telefoon die tegen een vol Ram aan loopt.

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• EW93
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 19-02 15:49
Stalensnuitje schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:36:
Ik merkte sinds de Pie update wat vaker spontane reboots. Ik weet dat eerst aan een grote(re) telefoon in m'n broekzak, waardoor ik misschien per ongeluk de powerknop ingedrukt hield. Afgelopen weekend viel het me ineens op dat het spontaan gebeurde terwijl de telefoon op de tafel lag. Meer mensen hier last van?
Daar heb ik ook last van, maar niet alleen reboots ook dat hij helemaal uit valt en er niks mee te doen valt en ik 'm aan de oplader moet doen om 'm weer aan de praat te krijgen :/

• Lincor
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 07-02 11:27
@Joen Ah ok, dan ga ik eens proberen of ik dat uit kan zetten en of het dan ook inderdaad helpt.

@Stalensnuitje @EW93 Heb zelf niet last van reboots, maar wel dat de telefoon een korte tijd niet reageert. Dan moet ik een 5 tot 10 seconden wachten voor hij reageert.

• bresjt
Joen schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:34:
[...]

Dit is precies het probleem waar ik en https://dontkillmyapp.com het over heeft. Spotify draait op de achtergrond en wordt dus gekild door die agressieve app-killer van Nokia. Of eigenlijk heeft het bedrijf Evenwell de app-killer gemaakt. Die website die ik noemde noemt ook specifiek het voorbeeld van sporters die na 20 minuten geen muziek meer van Spotify horen doordat de app gekild is.
Ik heb zoals beschreven de app-killer gedeïnstalleerd. Vanmorgen werkte de timely terug. Voorlopig nog geen side effects gezien.

• Joen
bresjt schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:42:
[...]

Ik heb zoals beschreven de app-killer gedeïnstalleerd. Vanmorgen werkte de timely terug. Voorlopig nog geen side effects gezien.
Ik ben er wat huiverig voor om die zomaar te deïnstalleren. Vooral omdat als verwijdering er van toch problemen blijkt te geven je die app niet echt ergens terug kunt vinden om weer opnieuw te installeren.
Ik blijf wel graag op de hoogte van je ervaringen, maar je eerste ervaringen zijn dus al positief. :)

• Stalensnuitje
Joen schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 00:50:
[...]

Ik ben er wat huiverig voor om die zomaar te deïnstalleren. Vooral omdat als verwijdering er van toch problemen blijkt te geven je die app niet echt ergens terug kunt vinden om weer opnieuw te installeren.
Ik blijf wel graag op de hoogte van je ervaringen, maar je eerste ervaringen zijn dus al positief. :)
Doe je toch eerst een Force Close? Heb ik eergisteren ook gedaan en sindsdien ook niks afwijkends gemerkt.

• Quad

Quad

Selectief doof

Battery protection hier ook gekilled.
Flitsmeister blijft draaien in de achtergrond zodra mijn auto gestart wordt.
Vooralsnog positief effect.

• Joen
Stalensnuitje schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 07:55:
[...]

Doe je toch eerst een Force Close? Heb ik eergisteren ook gedaan en sindsdien ook niks afwijkends gemerkt.
Dat verhielp het probleem dat ik had niet.

• bresjt
Joen schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 00:50:
[...]

Vannacht heeft mijn telefoon aan de lader gehangen. Vanavond nog 51% over, wat in lijn ligt met voor het deïnstalleren. Ik zie ook niet direct een grotere battery drain.

• Joen
Even een update over het probleem dat ik had met het steeds actief worden van het scherm terwijl ik Sleep as Android gebruik:
Het bleek niet zo zeer een probleem van die app-killer te zijn, maar een bug in Sleep as Android in de workaround om te voorkomen dat die app-killer Sleep as Android afsluit. In een testversie die ik nu draai zit die specifieke bug niet meer. En nu maar afwachten of Sleep as Android een correcte slaapanalyse doet de komende nachten.
Hello Joen,

in the previous version on the Nokia hack we have been turning on the screen every ~30s which was a bug. In this version will only be turning it on every 9 minutes (regardless on the dim settings).. at the moment this is the only way we know about how to significantly increase the chance the app does not get killed by Nokia's Evenwell killerware..

Thank you very much.

Best regards,
Urbandroid Team

Update 17-01-2018 13:38:
De eerste nacht is in ieder geval al niet goed verlopen: een platte lijn in de bewegingsregistratie. Ik vermoed dat de app-killer hier nog steeds in de weg zit.

Joen wijzigde deze reactie 17-01-2019 13:39 (9%)

• Shivan_20
Gisteravond bij vrij lege accu (<10%) waren ineens al mijn geregistreerde vingerafdrukken verdwenen. Reboot wilde niet helpen. Opnieuw registreren van vingerafdrukken werkte niet vanwege de melding die aangaf een andere vinger te moeten registreren.

Vervolgens telefoon uit en even laten liggen. Na een tijdje ingeschakeld en daarna kon ik weer afdrukken registreren.
Bij de bank app (ABN) moest ik de vingerafdruk opnieuw activeren. Bij de KPN app ook, maar dat wil helaas niet lukken, al lijkt dat aan de app zelf te liggen.

Iemand anders dit al eens meegemaakt? Ook bij betrekkelijk lege accu?

• jdan
Gisteravond bij vrij lege accu (<10%)

Mag ik er even op wijzen dat je dit beter vermijdt?

https://mijnnokia.wordpre...g-leve-de-nokia-batterij/

• Frappuccino
Laten we het weer eens over de maandelijkse securitypatch hebben. :P

• Joen
jdan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:52:

Het is niet schadelijk, maar als je altijd expres wacht tot ie beneden de 10% is dan is dat ook erg onnodig inderdaad. Ik heb ooit begrepen dat tussen de 30% en 80% houden het beste is en het ook goed is in kleine periodes kleine beetjes op te laden.
Blijkbaar geeft dat artikel 40% tot 80% aan.

Ik persoonlijk laat de accu meestal tot zo'n 25% tot 30% leeg lopen. Ik doe het meer met een soort gedachte van "in noodgevallen zou dat nog afdoende moeten zijn om de belangrijkste zaken af te handelen".

• Shivan_20
jdan schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:52:

Gebeurt ook zelden tot nooit, maar soms is het niet anders.

• Stalensnuitje
Shivan_20 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:41:
Gisteravond bij vrij lege accu (<10%) waren ineens al mijn geregistreerde vingerafdrukken verdwenen. Reboot wilde niet helpen. Opnieuw registreren van vingerafdrukken werkte niet vanwege de melding die aangaf een andere vinger te moeten registreren.

Vervolgens telefoon uit en even laten liggen. Na een tijdje ingeschakeld en daarna kon ik weer afdrukken registreren.
Bij de bank app (ABN) moest ik de vingerafdruk opnieuw activeren. Bij de KPN app ook, maar dat wil helaas niet lukken, al lijkt dat aan de app zelf te liggen.

Iemand anders dit al eens meegemaakt? Ook bij betrekkelijk lege accu?
Idem hier, mijn scherm reageerde op een paar punten niet meer tijdens het browsen, wist niet of het aan de 8 lag of aan Opera, dus een reboot. Daarna waren de vingerafdrukken idd pleite. Zelfde verhaal dat in eerste instantie het opnieuw registreren niet lukte, later wel weer.

Overigens, voor zover ik me kan herinneren was mijn accu niet (bijna) leeg :? Was trouwens de eerste keer, hopelijk ook de laatste.

• Joen
Ik heb ook een tijdje terug op Android 8 Oreo meegemaakt dat mijn vingerafdrukken niet meer geregistreerd waren. Ik kan mij herinneren dat mijn accu niet bijna leeg was. Er was 1 app die door het euvel behoorlijk lastig opnieuw in te stellen was. Ik weet niet meer welke app dat dat was. Ik kreeg het uiteindelijk wel opgelost. Het is dus al weer een aantal maanden geleden en sindsdien nog niet weer voorgekomen.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
Is de januari patch voor sommigen al uitgerold? Op de Sirocco al een week binnen, een week na de Pie update... maar voor de 'normale' 8 nog steeds niet binnen. Ik vraag dit omdat ik de Beta versie op de telefoon heb staan en ik mij afvraag of dit de reden zou kunnen zijn.

MicGlou wijzigde deze reactie 23-01-2019 21:05 (26%)

• Stalensnuitje
Frappuccino schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:21:
Laten we het weer eens over de maandelijkse securitypatch hebben. :P
Gelukt :+

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:17

rens-br

Moderator Mobile & IN
Modbreak:Zojuist wat berichten richting de prullenbak verhuisd. Ben je het ergens niet mee eens of ben je iets zat. Maak dan even een TR aan. Wij kunnen dat beoordelen en eventueel op sturen, zonder dat het hele topic uit de hand loopt.

Aan de fanatieke updaters onder ons. Maandelijkse patches zijn natuurlijk fijn, maar het is niet nodig om elke maand individueel te melden dat je de update binnen hebt gehaald. (of hier om te vragen)

Komt een update voor langere tijd niet binnnen, mag daar een nieuw topic voor gestart worden.

rens-br wijzigde deze reactie 23-01-2019 15:48 (9%)

• oetgrunn
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-02 20:58
Allen,

Gisteren viel het me op dat er voor het homescreen dus een landscape mode bestaat, dit zag ik omdat ie daar een tijdje in bleef staan na het gebruiken van een app in landscape en het daarna afsluiten van alle apps nog steeds in landscape. Het homescreen bleef een tijdje in landscape staan, ik weet alleen niet precies hoelang maar zeker een minuut of zo. Ik heb dit nu weer geprobeerd maar dan staat ie nog heel even in landscape en draait dan terug naar portrait.
Omdat het nog steeds vrij snel gaat is het me helaas niet gelukt er een screenshot van te maken.
Ik heb dus opgezocht hoe dit aan te zetten zodat ie langer blijft staan, die optie moet er dus wel zijn maar waar ie normaal zou moeten zitten zit ie bij de 8 niet.

Gezien bovenstaande zou landscape dus wel mogelijk moeten zijn maar hebben ze dat aanzetten ergens verstopt (Oreo)?
Iemand die hier meer over weet of hoe dit wel aan te zetten?

• Stalensnuitje
oetgrunn schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:34:
Allen,

Gisteren viel het me op dat er voor het homescreen dus een landscape mode bestaat, dit zag ik omdat ie daar een tijdje in bleef staan na het gebruiken van een app in landscape en het daarna afsluiten van alle apps nog steeds in landscape. Het homescreen bleef een tijdje in landscape staan, ik weet alleen niet precies hoelang maar zeker een minuut of zo. Ik heb dit nu weer geprobeerd maar dan staat ie nog heel even in landscape en draait dan terug naar portrait.
Omdat het nog steeds vrij snel gaat is het me helaas niet gelukt er een screenshot van te maken.
Ik heb dus opgezocht hoe dit aan te zetten zodat ie langer blijft staan, die optie moet er dus wel zijn maar waar ie normaal zou moeten zitten zit ie bij de 8 niet.

Gezien bovenstaande zou landscape dus wel mogelijk moeten zijn maar hebben ze dat aanzetten ergens verstopt (Oreo)?
Iemand die hier meer over weet of hoe dit wel aan te zetten?
Standaard launcher neem ik aan? Dan weet ik het niet, ik gebruik Smart Launcher. Daarbij is het in elk geval een normale in- en uit te schakelen optie.

• oetgrunn
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-02 20:58
Stalensnuitje schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:18:
[...]

Standaard launcher neem ik aan? Dan weet ik het niet, ik gebruik Smart Launcher. Daarbij is het in elk geval een normale in- en uit te schakelen optie.
Sorry, ja inderdaad standaard launcher.

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:49
Nu Disa niet meer werkt: hoe beheren jullie de Whatapp berichten van beide SIM-kaarten?

DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:17

rens-br

Moderator Mobile & IN
Videopac schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:08:
Nu Disa niet meer werkt: hoe beheren jullie de Whatapp berichten van beide SIM-kaarten?
https://play.google.com/s...s?id=com.oasisfeng.island of https://play.google.com/s...?id=com.lbe.parallel.intl wordt vaak genoemd.

• Spiff
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11:26
Voor mijn privé sim Whatsapp en voor mijn zakelijke sim Whatsapp Business!

x

• Stalensnuitje
Ik gebruik Parallel Space Lite, werkt prima.

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:47
Ik gebruik Island zoals genoemd is door rens-br. Had in het begin Parallel spaces geprobeerd maar die nam allemaal dingen over zoals het vergrendelscherm tenzij je betaalde.

Island is een no-nonsense app die een werk profiel aanmaakt. Hierin heb ik alles wat met mijn werk te maken heeft opgeslagen. Zo heb ik ook mijn werkcontacten niet zichtbaar in mijn privé WhatsApp. Maar deze zijn wel weer zichtbaar in de telefoon en SMS apps (bijvoorbeeld).

• Stalensnuitje
Caayn schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:05:
[...]
Ik gebruik Island zoals genoemd is door rens-br. Had in het begin Parallel spaces geprobeerd maar die nam allemaal dingen over zoals het vergrendelscherm tenzij je betaalde.
Dat lijkt me sterk, is gewoon een optie die je aan of uit kunt zetten. Staat standaard zelfs uit als ik me niet heel erg vergis.

• eric27
Gisteren nam ik een telefoongesprek aan en wat bleek de gene die mij belde kon mij niet verstaan.
Alleen maar ruis en dergelijke. Zet ik de telefoon op handsfree dan is er geen probleem alles helder.

Ook als ik iemand bel exact hetzelfde de gene die ik bel kan mij niet horen alleen maar ruis en op handsfree is alles oké.

Iemand enig idee wat daarvan de oorzaak is en of dat simpel te verhelpen is?

Eric.

• Magure
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-02 20:47

Magure

Bla....

eric27 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:49:
Gisteren nam ik een telefoongesprek aan en wat bleek de gene die mij belde kon mij niet verstaan.
Alleen maar ruis en dergelijke. Zet ik de telefoon op handsfree dan is er geen probleem alles helder.

Ook als ik iemand bel exact hetzelfde de gene die ik bel kan mij niet horen alleen maar ruis en op handsfree is alles oké.

Iemand enig idee wat daarvan de oorzaak is en of dat simpel te verhelpen is?

Eric.
Jup , komt meer voor. Heb het ook al gehad, mijn microfoon was kapot. Had al hard reset etc alles geprobeerd maar niets hielp. Opgestuurd naar Nokia en nieuwe microfoon er in gekregen en tot nu toe niks geen problemen meer.

• Magure

Magure

Bla....

Security Patch Januari eindelijk online op VF, helaas nog geen fixes voor alle problemen... :(

• Ski....

Ski....

This is a Nokia fan!!

Magure schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:54:
Security Patch Januari eindelijk online op VF, helaas nog geen fixes voor alle problemen... :(
En nu nog maar afw8ten of degenen die de Pie Beta draaien (zoals ik) de security update wel gaan krijgen...

• Magure

Magure

Bla....

Ski.... schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:24:
[...]

En nu nog maar afw8ten of degenen die de Pie Beta draaien (zoals ik) de security update wel gaan krijgen...
Zijn jullie niet omgezet naar de officiële Final? Of hebben jullie nu het zelfde idee als Microsoft insiders...

• Ski....

Ski....

This is a Nokia fan!!

Magure schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:03:
[...]

Zijn jullie niet omgezet naar de officiële Final? Of hebben jullie nu het zelfde idee als Microsoft insiders...
Omgezet? om de officiele Pie te krijgen moet je eerst terug naar 8.1 (waarbij je alle data verliest) en dan maar hopen dat je de officiele Pie krijgt. En aangezien de beta Pie en officiele Pie exact hetzelfde zijn...…
we wachten het maar weer rustig af.... :)

• Magure

Magure

Bla....

Ski.... schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:45:
[...]

Omgezet? om de officiele Pie te krijgen moet je eerst terug naar 8.1 (waarbij je alle data verliest) en dan maar hopen dat je de officiele Pie krijgt. En aangezien de beta Pie en officiele Pie exact hetzelfde zijn...…
we wachten het maar weer rustig af.... :)
Mhmm wordt duimen dus..

• Frappuccino
Magure schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:54:
Een security patch is dan ook enkel voor security fixes, niet voor andere bug fixes.
Dan had het eerder een service pack geheten.

Frappuccino wijzigde deze reactie 29-01-2019 20:34 (44%)

• Magure

Magure

Bla....

Frappuccino schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:33:
[...]

Een security patch is dan ook enkel voor security fixes, niet voor andere bug fixes.
Dan had het eerder een service pack geheten.
Ja dat snap ik ook wel, had het misschien anders moeten formuleren, maar had dus buiten de security patch om een extra update verwacht met fixes...

• jdan
Iemand geïnteresseerd in een (korte) handleiding voor de standaard camera app (86.9.1130.21)?
https://mijnnokia.wordpress.com/2019/01/29/fotos-tips/

• murata
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:03
ben een Beta gebruiker van Pie en krijg net de Januari update binnen
updategrootte: 78.6 MB

na deze update zou volgens Nokia geen verschil meer moeten zijn tussen Beta en Final Pie

• Baserk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16-02 12:12
Ben geen beta gebruiker en krijg alsnog de Januari update aangeboden.
Ik meen me te herinneren dat deze al verwerkt zat in Pie omdat deze anders niet geïnstalleerd kon worden.
Meer standaard users die 'de januari update' weer ontvangen?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11:37

IkWilbert

Het is mij!

Baserk schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:54:
Ben geen beta gebruiker en krijg alsnog de Januari update aangeboden.
Ik meen me te herinneren dat deze al verwerkt zat in Pie omdat deze anders niet geïnstalleerd kon worden.
Meer standaard users die 'de januari update' weer ontvangen?
Pie is geleverd met de december update. Gisteren of eergisteren heb ik de januari update ontvangen.

I intend to live forever. So far, so good.

• Baserk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16-02 12:12
IkWilbert schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:30:
[...]

Pie is geleverd met de december update. Gisteren of eergisteren heb ik de januari update ontvangen.
OK, ik heb me even vergist.
Merci.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• winnie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 05:49

winnie

de poes...

Hier komt ook de januari update binnen op een non-beta pie telefoon. Laatste check was 29-01 en toen stond nog niets klaar. Nu dus wel.

• SebasFM
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:29
Als beta gebruiker krijg ik nu WEL de januari patch aangeboden van 78,6 MB. Staat as we speak te installeren, dus geen paniek mede beta testers. Hij zal dus vanzelf binnen druppelen. Kwestie van geduld. ;)

SebasFM wijzigde deze reactie 30-01-2019 21:24 (3%)

/dev/pc0: i5-6600 | Asus Z170 Pro Gaming | 16 GB Kingston HyperX | 512 GB Samsung SSD 950 Pro | Corsair Carbide 200R ]|[ /dev/pc1: Asus EeeBook F205TA

• murata
sinds de laatste januari update heb ik rechtsboven een alarm melding
heb geen alarm ingesteld, toch gaat het niet weg
heb al meerdere keren herstart geprobeerd zonder succes
ook al geforceerd de Klok gestopt en cache gewist.

alarm staat nu op vandaag 16.25, als ik nu een herstart doe, wordt het dinsdag, tijd van herstart.
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen

• Ski....

Ski....

This is a Nokia fan!!

murata schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:53:

alarm staat nu op vandaag 16.25, als ik nu een herstart doe, wordt het dinsdag, tijd van herstart.
Heb je je phone al een reset gegeven? (Fabrieksinstellingen) zeer waarschijnlijk dat dit het oplost...

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:47
murata schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:53:

Je kan eventueel proberen de klok te verwijderen (Play Store -> Zoeken naar "klok" -> Klok Google LLC -> verwijderen) en opnieuw te installeren.

• Frappuccino
Als ik wat langer de home button ingedrukt houd dan wordt spontaan de Google Assistant actief. Dit is pas sinds Pie. Weet iemand waar ik dit in zijn geheel uit kan zetten want ik heb helemaal (nog) geen behoefte om Google Assistant te gebruiken?

• r100
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 15:07
Frappuccino schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:10:
Als ik wat langer de home button ingedrukt houd dan wordt spontaan de Google Assistant actief. Dit is pas sinds Pie. Weet iemand waar ik dit in zijn geheel uit kan zetten want ik heb helemaal (nog) geen behoefte om Google Assistant te gebruiken?
Instellingen > Apps en Meldingen > Standaard Apps > Assistentie en spraakinvoer > App voor assistentie: Geen

• Frappuccino
r100 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:55:
[...]

Instellingen > Apps en Meldingen > Standaard Apps > Assistentie en spraakinvoer > App voor assistentie: Geen
Held! (y)

• murata
Caayn schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:04:
[...]
Je kan eventueel proberen de klok te verwijderen (Play Store -> Zoeken naar "klok" -> Klok Google LLC -> verwijderen) en opnieuw te installeren.
zonder iets te doen is het vanzelf verdwenen :)

• Pred
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Ik heb de laatste dagen wat issues met mijn vingerafdrukscanner. Vaak herkent hij mijn vinger niet, maar andere momenten unlockt ie gewoon.

Ik heb 'm gekocht in mei 2018. Ik las dat @SuperRembo (SuperRembo in "[Nokia 8] Ervaringen & Discussie") er ook last van heeft.

Herkennen mensen dit probleem? Is er een oplossing voor?

• SebasFM
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:29
Vingerafdrukken verwijderen en opnieuw registreren loste hier het probleem op.

/dev/pc0: i5-6600 | Asus Z170 Pro Gaming | 16 GB Kingston HyperX | 512 GB Samsung SSD 950 Pro | Corsair Carbide 200R ]|[ /dev/pc1: Asus EeeBook F205TA

• Nitein-Repart
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 11:46
Wat is eigenlijk de beste camera-app voor de Nokia 8 (mag ook betaald, liefst onder de €25)? De camera van de Nokia 8 was toch wat minder vergeleken met de Samsung S8. Daarom wil ik toch kijken of de camera van de Nokia 8 softwarematig wat verbeterd kan worden.

• r100
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 15:07
Ik heb sinds dit weekend last van een flinke battery drain, heeft iemand anders dat ook? Het high performance cluster blijft bij mij hangen op volle kloksnelheid (4x 2361 MHz constant in CPU-Z). Allerlei caches verwijderd maar dat maakt geen verschil. Telefoon wordt ook warm terwijl dat normaal bijna nooit zo is.

• Bootlooped
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19-02 23:59
Nitein-Repart schreef op zondag 17 februari 2019 @ 08:08:
Wat is eigenlijk de beste camera-app voor de Nokia 8 (mag ook betaald, liefst onder de €25)? De camera van de Nokia 8 was toch wat minder vergeleken met de Samsung S8. Daarom wil ik toch kijken of de camera van de Nokia 8 softwarematig wat verbeterd kan worden.
Een van de vele Google Camera apk's die je op XDA kan vinden.
Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True