.....here we go:

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
[ Voor 7% gewijzigd door Joen op 21-12-2018 17:56 ]
[ Voor 3% gewijzigd door LeStef op 21-12-2018 18:14 ]
Wat voor volume bedoel je? GMail is geen mediaspeler oid. Als het om notificaties gaat: dat is alleen algemeen geregeld onder "beltoon" toch?surfing john schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:21:
Ergens iets te vinden in Pie hoe volume van Whatsapp en Gmail in te stellen is? of valt dat allemaal onder mediavolume?
voorheen ook nooit kunnen vinden, hoopte dat in Pie daar een aanpassing voor zou zijn.
Dat ziet er zo uit:LeStef schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:19:
Niet, zit zo in Pie gebakken.
Ik heb geen enkele dubnele iconen, hoe zie dat er eigenlijk uit?
There eent no place like home
Ik heb jouw model ook met Android 9 terwijl de app er wel goed uit ziet. Nog nooit een beta gebruikt maar misschien zie je een verschil in de volgende versienummers?init schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:19:
[...]
Dat ziet er zo uit:
[Afbeelding]
Heb al van alles geprobeerd, maar heb tot nu toe geen fix gevonden. Wat me wel opvalt is, dat mensen die aangeven dit probleem niet te hebben een andere model hebben als ik. Ik heb zelf de TA-1012.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Reboot
- Hard reset
- Cache verwijderen
- App gegevens verwijderen
- Geen update mogelijk voor de camera (vanuit Playstore)
Ik heb exact dezelfde versies, dat is het dus helaas niet. Ben nou wel heel benieuwd wat het veroorzaakt en wat het verhelpt.Bathing Aap schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:11:
[...]
Ik heb jouw model ook met Android 9 terwijl de app er wel goed uit ziet. Nog nooit een beta gebruikt maar misschien zie je een verschil in de volgende versienummers?
Camera app zelf:
[Afbeelding]
Apparaat firmware:
[Afbeelding]
Verwijderd
Neem aan dat je reboot al hebt geprobeerd. Zet hem anders eens uit laten afkoelen en dan weer aan. Wellicht dat door de warmte het mobiel netwerk moeite heeft. Anders zit er niet veel op dan factory reset proberen. Hoop dat die de oplossing is voor je en hem niet hoeft op te sturen. Voordeel van factory reset na tijd is wel dat je telefoon weer helemaal vers is.SiameseDwerg schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 01:02:
Zojuist de update gedaan, nu kan ik een ei bakken op mijn Nokia 8. Temperaturen van boven de 55 graden, ook heb ik geen mobiel netwerk meer.
Wifi werkt wel, Nokia support heb je niks aan. Die willen dat je de telefoon opstuurt. Voor de rest nog niks gedaan. Geen idee of een factory reset gaat helpen, zal eerst maar een back up moeten draaien
There eent no place like home
Batterij leeg en nu gaat de telefoon niet meer aan, ik vrees dat ik hem op moet sturenEentje schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 01:19:
[...]
Neem aan dat je reboot al hebt geprobeerd. Zet hem anders eens uit laten afkoelen en dan weer aan. Wellicht dat door de warmte het mobiel netwerk moeite heeft. Anders zit er niet veel op dan factory reset proberen. Hoop dat die de oplossing is voor je en hem niet hoeft op te sturen. Voordeel van factory reset na tijd is wel dat je telefoon weer helemaal vers is.
Hier bij mij is hij ook niet zichtbaar als hij geen verbinding heeft, zodra ik in de auto stap en hij verbinding heeft met de carkit is hij wel zichtbaar.eric27 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:27:
Wanneer ik bluetooth in schakel krijg ik in de notificatiebalk geen melding dat deze is ingeschakeld.
Iemand enig idee hoe dat weer te voorschijnt te krijgen is?
Eric.
Ik bedoelde meldingen van Apps: zoals Whatsapp, Buienradar en Mail, deze zijn gelijk in volume met de beltoon en niet apart in te stellen, dus komen net zo hard als de ingestelde volume van de beltoonvolume.Joen schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:01:
[...]
Wat voor volume bedoel je? GMail is geen mediaspeler oid. Als het om notificaties gaat: dat is alleen algemeen geregeld onder "beltoon" toch?
Bij mij wordt het Bluetooth icoon alleen weer gegeven als er daadwerkelijk een Bluetooth verbinding actief iseric27 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:27:
Wanneer ik bluetooth in schakel krijg ik in de notificatiebalk geen melding dat deze is ingeschakeld.
Iemand enig idee hoe dat weer te voorschijnt te krijgen is?
Eric.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
T480 - Sony XA2 (SailfishOS) - Fairphone 3 - Nokia 8
Even terug zoeken. Ik had al een link gepost. En iemand anders had het op een andere manier opgelostShabbaman schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:14:
Ik krijg na de update mijn Garmin niet meer gekoppeld.
Dat werkt niet. Ik heb het idee dat de BT-machtiging anders geregeld is. Voor de rest werkt BT prima met andere devices. Verder ook nog geen issues ontdekt.Thyzz schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:11:
[...]
Even terug zoeken. Ik had al een link gepost. En iemand anders had het op een andere manier opgelost
[ Voor 3% gewijzigd door Shabbaman op 22-12-2018 17:22 ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Alles behalve de apk ergens anders vandaan halen heb ik al geprobeerd. De camera gebruik ik toch amper, dus het is geen groot probleem voor mij. Maar dit hoort niet voor te moeten komen in een final release, zeker niet als er al feedback op is gegeven in de beta.LeStef schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:13:
Voor die dubbele camera buttons kan je misschien in apps , stoppen en uitschakelen, dan rebooten, de app starten, rebooten en dan gaan kijken in playstore voor de update van de cam app. Anders gewoon de apk ergens proberen te bemachtigen.
Hopelijk helpt dit.
[ Voor 13% gewijzigd door bresjt op 23-12-2018 14:33 ]
[ Voor 38% gewijzigd door Magure op 23-12-2018 09:20 ]
Ik heb dezelfde versie van de Camera app, zelfde firmware en zelfde model en geen last van de dubbele icoontjes. Dat is toch raar.Magure schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:14:
Als ik bij mij bij de camera app kijk staat er dat deze niet compatibel is met deze android versie... Zit nu ook op Pie en heb ook dubbele iconen. Schijnt toch ergens is misgegaan te zijn met de update ...
Camera app versie : 86.9.1130.21
Firmware :V100.0096.03 en V020.0071.03
TA-1012
Ga later als ik zin heb wel reset doen zoals hier al geschreven staat echter heb ik geen SD kaart in mijn telefoon, dus vraag me af of het dan wel opgelost is...
Ik gebruik wel Microsoft Launcher...en had de CStark camera app geïnstalleerd, wellicht heeft dit er mee te makenBerpie74 schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:27:
[...]
Ik heb dezelfde versie van de Camera app, zelfde firmware en zelfde model en geen last van de dubbele icoontjes. Dat is toch raar.
Zelfde software en model, Microsoft launcher en SD kaart (maar geen sideloaded camera apk) en Pie geïnstalleerd.Magure schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:14:
TA-1012
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Misschien dan toch dat de andere camera app het probleem is... Benieuwd naar de anderen die ook dit probleem hebbenBaserk schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:03:
[...]
Zelfde software en model, Microsoft launcher en SD kaart (maar geen sideloaded camera apk) en Pie geïnstalleerd.
Geen dubbele iconen.
Alleen was de Nokia tune bij het opstarten een paar keer even 3 tonen ipv 5.
XBL gamertag StayingPow3r
Verwijderd
Deze fixt werkt inderdaad! Zag hem ook net op het Nokia forum voorbij komen, bleek ook al in de beta te zitten.Verwijderd schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:49:
Nokia 8 TA-1012
Ik constateerde na de update naar Pie ook dubbele iconen in de Nokia Camera App.
Voor mij was de oplossing:
Telefooninstellingen~Toegankelijkheid~Weergavegrootte: terugzetten naar standaard.
Dan zijn de iconen in de Nokia Camera App weer normaal.
"Call Recording" werkt ook nog na de Pie update.![]()
[ Voor 3% gewijzigd door bresjt op 23-12-2018 14:36 ]
[ Voor 24% gewijzigd door bresjt op 23-12-2018 17:43 ]
Lekker hoor, kan ik voor de honderdmiljoenmiljardste keer die sms antwoorden en instellingen opnieuw doen.Thyzz schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:11:
Even terug zoeken. Ik had al een link gepost. En iemand anders had het op een andere manier opgelost
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
ik zou eens beginnen met het geven van een harde reset, dit zal denk ik al veel problemen oplossen (of waarschijnlijk alle problemen)wmuller schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:54:
Nooit problemen gehad met mijn Nokia 8 (model TA-1012) sinds ik hem in september 2017 heb gekocht.
Nu na update naar Android 9 Pie, HALF-SCREEN-probleem en GEEN-SCHERM ALLEN - probleem.
1. Het scherm knippert tussen zwart en donkergrijs, geen afbeelding.
2. Als je gebeld wordt, kan het apparaat niet worden bereikt.
3. Soms is de linker helft van het scherm grijs met gekleurde stippen. Wordt langzaam zwakker knipperend totdat alles zwart is.
4. Als het scherm zwart is, verschijnt er ook geen beeld als je op de knop 'Uitschakelen' drukt.
5. De twee drukknoppen onder het scherm lichten tegelijkertijd op en knipperen soms.
6. De twee drukknoppen onder het scherm reageren niet op indrukken.
7. Nadat je lange tijd op de aan / uit-toets hebt gedrukt, wordt het apparaat opnieuw gestart / Nokia Tune.
8. Werkt dan even als je geluk hebt, maar al snel gaat het scherm aan / uit.
9. Als je snel bent, kun je een mail verzendend die klaar staat.
10. Als je het toestel een paar minuten niet aanraakt, is hij weer in 'slaapmodus'
11. Zwart scherm, slechts twee verlichte knoppen onder de zijkant van het apparaat.
Komt iemand dit bekend voor?
Software kwestie of opsturen voor garantie?
[ Voor 21% gewijzigd door wmuller op 25-12-2018 14:34 ]
Helpt het als je onder op je scherm even stevig drukt? Net boven je vinger afdruk sensor?wmuller schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:54:
Nooit problemen gehad met mijn Nokia 8 (model TA-1012) sinds ik hem in september 2017 heb gekocht.
Nu na update naar Android 9 Pie, HALF-SCREEN-probleem en GEEN-SCHERM ALLEN - probleem.
1. Het scherm knippert tussen zwart en donkergrijs, geen afbeelding.
2. Als je gebeld wordt, kan het apparaat niet worden bereikt.
3. Soms is de linker helft van het scherm grijs met gekleurde stippen. Wordt langzaam zwakker knipperend totdat alles zwart is.
4. Als het scherm zwart is, verschijnt er ook geen beeld als je op de knop 'Uitschakelen' drukt.
5. De twee drukknoppen onder het scherm lichten tegelijkertijd op en knipperen soms.
6. De twee drukknoppen onder het scherm reageren niet op indrukken.
7. Nadat je lange tijd op de aan / uit-toets hebt gedrukt, wordt het apparaat opnieuw gestart / Nokia Tune.
8. Werkt dan even als je geluk hebt, maar al snel gaat het scherm aan / uit.
9. Als je snel bent, kun je een mail verzendend die klaar staat.
10. Als je het toestel een paar minuten niet aanraakt, is hij weer in 'slaapmodus'
11. Zwart scherm, slechts twee verlichte knoppen onder de zijkant van het apparaat.
Komt iemand dit bekend voor?
Software kwestie of opsturen voor garantie?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat doe ik altijd bij een Android update, via Recovery mode > Wipe data/factory reset.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:24:
[...]
ik zou eens beginnen met het geven van een harde reset, dit zal denk ik al veel problemen oplossen (of waarschijnlijk alle problemen)
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Dat is mooi, want anders was het de connector en terug voor garantie.wmuller schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:40:
Heb overal gedrukt, geen verschil.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Interessante video, dank. Ik heb via het menu gereset naar fabrieksinstellingen, het ding kwam zo ook in de volkomen lege fabrieks-nieuw-stand en begon meteen na het originele openingsscherm na enkele minuten weer met zwarte scherm en wilde nergens op reageren.Xfile schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:29:
[...] Dat doe ik altijd bij een Android update, via Recovery mode > Wipe data/factory reset.
Om in de Recovery mode te komen: YouTube: How to Enter and Use the Recovery Menu on Nokia 8, Nokia 8 Sirocco, ...
[ Voor 50% gewijzigd door wmuller op 25-12-2018 16:26 . Reden: aanvullende link gevonden ]
Animaties uitzetten in developer modus. Dat scheelt echt een hele hoop. Ik had het gevoel dat de animaties net een fractie langer waren dan bij OreoLeStef schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:01:
Awel als ik eerlijk moet zijn voelt de N8 net wat log vergeleken met Oreo. Wel raar want de pixel 2 xl heeft bijna dezelfde hardware en die vliegt. Dus ergens heeft Nokia het niet helemaal voor elkaar gekregen denk ik.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Vaag, ik zal er eens op letten.. Welke manier van automatische opstart gebruik je? Bluetooth of bewegen? FM start bij mij automatisch op zodra er bluetooth verbinding is met mijn auto, maar ik heb mijn Nokia 8 (met meteen de Android 9.0 update bij 1e opstart) pas sinds maandag en dus nog te weinig gebruikt om te weten of het altijd werkt..Quad schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:12:
Pie werkt prima. Echter sinds de update start Flitsmeister 1 op 3 keren niet meer automatisch op. Best wel irritant soms.
Same here. Toestel voelt zelfs wat sneller aan met Pie.hbt68 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:55:
Met TA-1004, dual sim nergens last van met Pie
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
evilution schreef op donderdag 27 december 2018 @ 07:51:
[...]
Same here. Toestel voelt zelfs wat sneller aan met Pie.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Bij mij deed ie het helemaal niet meer automatisch, even de instelling auto-start uit en weer aanzetten en you're good to go.Quad schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:12:
Pie werkt prima. Echter sinds de update start Flitsmeister 1 op 3 keren niet meer automatisch op. Best wel irritant soms.
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Het is mij al wel opgevallen ja, maar ik erger mij er niet dusdanig aan dat het van mij direct terug naar het oude moet. Ik zou het echter wel waarderen als het in een volgende update naar een normale trilling terug gaat.DeathKnight24 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:10:
Iemand anders ook sinds de PIE update dat de back button een soort dubbele haptic feedback heeft? Super irritant.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Ik ook, komt doordat je weergave op groot hebt staan. Blijkbaar zitten er dubbele iconen in de app, waarvan alleen 1 set iconen mee veranderd met de weergavegrootte. Terug zetten naar normale weergavegrootte fixt bij mij het probleem. En de pixelcamera app is ook een goede oplossing. Deze heeft ook betere kleuren en betere potraitmodus.Magure schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:14:
Als ik bij mij bij de camera app kijk staat er dat deze niet compatibel is met deze android versie... Zit nu ook op Pie en heb ook dubbele iconen. Schijnt toch ergens is misgegaan te zijn met de update ...
TA-1012
Ga later als ik zin heb wel reset doen zoals hier al geschreven staat echter heb ik geen SD kaart in mijn telefoon, dus vraag me af of het dan wel opgelost is...
Had ik mijn geval weergave op klein staan. Maar de keren dat ik camera gebruik vind ik het niet zo spannend dat het dubbel staat, de app werkt verder wel gewoon. Neem aan dat dit met een update in de toekomst opgelost is. Heb wel het idee dat de camera nu beter werkt maar in het donker is het nog steeds. Te huilen...Bliksem B schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:18:
[...]
Ik ook, komt doordat je weergave op groot hebt staan. Blijkbaar zitten er dubbele iconen in de app, waarvan alleen 1 set iconen mee veranderd met de weergavegrootte. Terug zetten naar normale weergavegrootte fixt bij mij het probleem. En de pixelcamera app is ook een goede oplossing. Deze heeft ook betere kleuren en betere potraitmodus.
Dat niet, maar ik heb wel een app die als een soort service constant actief staat als notificatie en anders nooit problemen gaf nu zo nu en dan "opnieuw actief" word en daar door dus opnieuw het bijbehorende notificatiegeluid afspeelt.LeStef schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:02:
Iemand ook last dat het toestel om de paar minuten vanzelf en random vibreert alsof er een berichtje binnenkomt maar niets te zien valt?
[ Voor 18% gewijzigd door DeKever op 29-12-2018 14:27 ]
DeKever schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:25:
Random trillen herken ik. Althans, het ding trilt nu vaker dan vroeger ogenschijnlijk zonder aanleiding. Ik negeer het maar.
Even wat anders. Bij mij valt het laderstekkertje bij de minste beweging uit de telefoon. Ik heb het gevoel dat dit erger wordt. Is hier iets aan te doen?
De update werkt bij mij trouwens prima. Moet wel altijd wennen en ik voel me dan oud en incapabel. Confronterend moment, zo'n update.
Quicksave for InstagramLeStef schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:10:
Weet je ook welke app het is?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat is toch altijd zo geweest?Quad schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:10:
Oh een ergernis erbij.
Ik swipe regelmatig een notificatie weg, ipv hem te openen. Echter bij een bepaalde beweging opent hij in die notificatie de meldinginstelling van de betreffende app, wel irritant.
Houten tandenstoker gebruiken en al het stof uit je aansluiting halen, is een bekend euvel met usb-cDeKever schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:25:
Even wat anders. Bij mij valt het laderstekkertje bij de minste beweging uit de telefoon. Ik heb het gevoel dat dit erger wordt. Is hier iets aan te doen?
GerkeP
Had micro-USB (A/B) toch net zo goed last van?GerkeP schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:18:
[...]
Houten tandenstoker gebruiken en al het stof uit je aansluiting halen, is een bekend euvel met usb-c
Nooit meegemaakt met micro usbStalensnuitje schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:50:
[...]
Had micro-USB (A/B) toch net zo goed last van?
GerkeP
Ik heb er wel wat weggehaald, maar het geeft geen verbetering. Is contactspray een idee?GerkeP schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:18:
[...]
Houten tandenstoker gebruiken en al het stof uit je aansluiting halen, is een bekend euvel met usb-c
Dan zit er nog steeds stof in, goed de hoekjes "krabben" met de stokerDeKever schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:53:
[...]
Ik heb er wel wat weggehaald, maar het geeft geen verbetering. Is contactspray een idee?
GerkeP
Het nietje geeft verbetering!Joarie schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:32:
Gebruik geen tandenstoker maar een rechtgebogen nietje. Je hebt echt iets kleins nodig om goed diep in het richeltje te pielen.
Daarmee heb ik zojuist ook mijn stekkerprobleem opgelost. Ik had de telefoon al in landscape-orientatie in de auto om ervoor te zorgen dat de stekker er niet uitviel bij het minste of geringste
[ Voor 9% gewijzigd door DeKever op 02-01-2019 11:57 ]
GerkeP
Hier hetzelfde. Verleden jaar ook alFrappuccino schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:21:
Ik ook door deelname aan de Oudejaarsloterij. Resultaat: 20 euro in de min.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq