Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ozmanguday
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 27-12-2018
.....here we go:

• Nanostylez
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-02 20:53
Update zojuist geïnstalleerd. Heb ook de beta gedraaid. Daarin feedback naar Nokia gestuurd over dubbele icons in de camera app, blijkt dit ook in de final release nog gewoon te zitten... Jammer dit. Het is inderdaad de beta versie geworden zonder feedback app zover ik kan zien.

• Frappuccino
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 06:07
Iemand een idee hoe je de klok linksboven in de balk wegkrijgt?
Ik heb al een klok widget dus 2 keer de tijd op het scherm hoeft voor mij niet.

• LeStef
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20-02 22:30
Niet, zit zo in Pie gebakken.

Ik heb geen enkele dubnele iconen, hoe zie dat er eigenlijk uit?

• Frappuccino
Oh, mooi k*t dan.

Die dubbele iconen heb ik ook nog niet gezien.

• Roger Beurskens
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:58
Hier ook op 2 telefoons de Android 9 update geïnstalleerd zojuist..
Nokia kennende zal het wel goed zitten 😉

I5 6600K @4.9Ghz :D

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20-02 13:05
Ik heb hem nu ook geïnstalleerd staan. Tot nu toe vind ik het eerder een achteruitgang dan vooruitgang. Ik vind het vooral wat kleuterig er uit zien met al die afgeronde hoekjes en verschillende kleurtjes in het instellingenscherm. Ook zag ik vooral in het instellingenscherm wat overdreven animaties. De toggles in het notificatiegedeelte zien er ook totaal niet zo mooi en strak uit als bij Android 8. Veel te donker allemaal. Het zou fijn zijn om zelf een kleur te kunnen instellen. Het liefste had ik de rondjes om de iconen er weer om weg.

De taskmanager horizontaal vind ik veel onhandiger werken dan vertikaal.

Als ik mijn volume bedien van bijvoorbeeld de beltoon kan ik niet snel de volumebediening uitklappen om ook het volume van media, etc. Ate bedienen. Nu moet je via het tandwiel-icoon naar de volume-instellingen in de algemene instellingen.

De tijd links boven vind ik irritant. Ik had graag een optie gezien om te kunnen kiezen of je hem links of rechts wilt hebben.

Tijdens het opstarten viel mij ook op dat de opstarttune veranderd is. Ook die klinkt veel kleuterachtiger nu.

Wat mij ook opvalt is dat bij meerdere icoontjes niet de hele notificatiebalk wordt gebruikt, maar al vrij snel een punt wordt weergeven. Alsof Android denkt dat er een notch zit. Kan dit aangepast worden middels een instelling? Ik meen er ooit iets over gelezen te hebben dat dat wel zou kunnen.
Update: Ja het kan via de ontwikkelaarsopties worden ingesteld via "Een beeldscherm met een cutout simuleren", maar dat staat al op "geen" (uit). :/
Android 9 op Nokia 8: niet hele notificatiebalk gebruikt voor alle meldingen
Overigens vind ik de iconen ook onnodig ver uit elkaar staan.

Wat ik wel positief vind zijn de directe extra opties na het maken van een screenshot en dat het maken vab een screenshot ook kan vanuit het menu als je de aan/uit knop ingedrukt houd.
Ook vind ik de popup notificaties oo een mooie manier geanimeerd.

Joen wijzigde deze reactie 21-12-2018 17:56 (7%)

• LeStef
Animaties kan je verminder of uit zetten in de "ontwikkelaars menu".
Donker vind ik eigenlijk wel leuker staan, maar je kan dit veranderen in de weergave menu "Apparaat thema".
Iconen kan je ook veranderen in je Launcher setting "vorm van pictogram".
Taskmanager vind ik persoonlijk veel beter, swipe naar boven om een app of blad te verwijderen voelt veel natuurlijker aan, was ik al gewoon van de pixel, geef het een tijdje, dat komt goed.
Voor volume moet je niet altijd het tandwieltje selecteren, je kan ook bijvoorbeeld dat belletje net er boven op klikken, om hem op stil of vibreren of niet storen te zetten.
De tijd links boven is inderdaad wat irritant, maar dit ligt niet aan Nokia maar aan Android, is momenteel zo ingebakken en zelfs de pixels hebben dit.
Geen problemen met de notificaties hier, dit kan je allemaal aanpassen bij weergave/geavanceerd "weergave grootte" voor de icons en lay-out en "tekengrootte" voor de rest.
Is me ook opgevallen dat er veel meer melodietjes zijn dan op Oero ( al is dit eigenlijk niet belangrijk).

Hopelijk heb je hier iets aan :)

Ik zou ook een totale reset doen (via boot mode menu), heb ik ook gedaan.

PS: iemand die weet hoe ik een Wipe cache partition kan doen? Ik zie die optie niet meer.

Heb mijn uurwerk widget ook weg gedaan door die linkse klok
https://i.imgur.com/tS9NAb6.png

LeStef wijzigde deze reactie 21-12-2018 18:14 (3%)

• Joen
Dat lichte thema is wel prettiger voor die toggles, maar op veel andere plekken niet. Ik probeer wel aan het donkere thema te wennen.

Over dat volume: het gaat mij echt om de verschillende volumes en niet om geluidsprofielen. De overlast is voor mij maar klein, maar het was vooral een gemak die ik nu mis.

Het aanpassen van de groottes past alles relatief aan en dus blijft de afstand tussen de iconen in de notificatiebalk nog steeds groot.

Verder nog een paar bugs in de notificaties ontdekt: na hrt minimaliseren van een melding kan de melding niet neet gemaxinaliseerd worden en blijft het icoontje dus weg uit de notificatiebalk.

Apps met de instelling "stille meldingen" worden al vrij snel helemaal niet meer weergeven in de uitgetrokken notificatiebalk.

Een best wel positief punt dat ik gevonden heb is dat je het oplaadgeluid nu kunt uitschakelen. :)

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:47
Inmiddels een paar uur verder. Het uiterlijk is in mijn mening vooral kleuterachtiger geworden. Het is fijn dat de notificatie knoppen groter zijn geworden, maar ze zijn er qua uiterlijk wel flink op achter uit gegaan.

Een grote ergenis voor mij is de aangepaste volume controle. Verbaas mij dat dit zo gedaan is. Eerder had je gewoon volledige volume controle zonder het huidige scherm te verlaten waar je nu het scherm moet verlaten.

Overal voelt de Pie update aan als een downgrade in plaats van een upgrade.

• surfing john
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20-02 19:13
Ergens iets te vinden in Pie hoe volume van Whatsapp en Gmail in te stellen is? of valt dat allemaal onder mediavolume?
voorheen ook nooit kunnen vinden, hoopte dat in Pie daar een aanpassing voor zou zijn.

• Joen
surfing john schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:21:
Ergens iets te vinden in Pie hoe volume van Whatsapp en Gmail in te stellen is? of valt dat allemaal onder mediavolume?
voorheen ook nooit kunnen vinden, hoopte dat in Pie daar een aanpassing voor zou zijn.
Wat voor volume bedoel je? GMail is geen mediaspeler oid. Als het om notificaties gaat: dat is alleen algemeen geregeld onder "beltoon" toch?

• Nanostylez
LeStef schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:19:
Niet, zit zo in Pie gebakken.

Ik heb geen enkele dubnele iconen, hoe zie dat er eigenlijk uit?
Dat ziet er zo uit:

Heb al van alles geprobeerd, maar heb tot nu toe geen fix gevonden. Wat me wel opvalt is, dat mensen die aangeven dit probleem niet te hebben een andere model hebben als ik. Ik heb zelf de TA-1012.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Reboot
  • Hard reset
  • Cache verwijderen
  • App gegevens verwijderen
  • Geen update mogelijk voor de camera (vanuit Playstore)

• Eentje
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-02 19:57

Eentje

houd van de vijver

Na update valt het me op dat tijdens het opladen het glance scherm zichtbaar blijft. Kan me dit niet herrineren van 8.1 daarbij had ik wel dat er soort van witte gloed op scherm zat tijdens het opladen. Aangezien ik de telefoon. Naar me bed oplaad en hem als wekker gebruik vind ik het niet echt prettig

There eent no place like home

• Bathing Aap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 07:34
Nanostylez schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:19:
[...]

Dat ziet er zo uit:
[Afbeelding]

Heb al van alles geprobeerd, maar heb tot nu toe geen fix gevonden. Wat me wel opvalt is, dat mensen die aangeven dit probleem niet te hebben een andere model hebben als ik. Ik heb zelf de TA-1012.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Reboot
  • Hard reset
  • Cache verwijderen
  • App gegevens verwijderen
  • Geen update mogelijk voor de camera (vanuit Playstore)
Ik heb jouw model ook met Android 9 terwijl de app er wel goed uit ziet. Nog nooit een beta gebruikt maar misschien zie je een verschil in de volgende versienummers?

Camera app zelf:

Apparaat firmware:

• eric27
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20-02 22:09
Wanneer ik bluetooth in schakel krijg ik in de notificatiebalk geen melding dat deze is ingeschakeld.
Iemand enig idee hoe dat weer te voorschijnt te krijgen is?

Eric.

• Nanostylez
Bathing Aap schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:11:
[...]

Ik heb jouw model ook met Android 9 terwijl de app er wel goed uit ziet. Nog nooit een beta gebruikt maar misschien zie je een verschil in de volgende versienummers?

Camera app zelf:
[Afbeelding]

Apparaat firmware:
[Afbeelding]
Ik heb exact dezelfde versies, dat is het dus helaas niet. Ben nou wel heel benieuwd wat het veroorzaakt en wat het verhelpt.

• PROGNOSTICATOR
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23-12-2018
"Call recording" zou niet meer werken onder Android Pie
Zou iemand alsjeblieft kunnen testen of apps die telefoongesprekken kunnen opnemen inderdaad niet meer functioneren onder Android Pie?
Zoals bijvoorbeeld "Boldbeast Recorder"

• SiameseDwerg
  • Niet online
Zojuist de update gedaan, nu kan ik een ei bakken op mijn Nokia 8. Temperaturen van boven de 55 graden, ook heb ik geen mobiel netwerk meer.

Wifi werkt wel, Nokia support heb je niks aan. Die willen dat je de telefoon opstuurt. Voor de rest nog niks gedaan. Geen idee of een factory reset gaat helpen, zal eerst maar een back up moeten draaien :(

• Eentje
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-02 19:57

Eentje

houd van de vijver

SiameseDwerg schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 01:02:
Zojuist de update gedaan, nu kan ik een ei bakken op mijn Nokia 8. Temperaturen van boven de 55 graden, ook heb ik geen mobiel netwerk meer.

Wifi werkt wel, Nokia support heb je niks aan. Die willen dat je de telefoon opstuurt. Voor de rest nog niks gedaan. Geen idee of een factory reset gaat helpen, zal eerst maar een back up moeten draaien :(
Neem aan dat je reboot al hebt geprobeerd. Zet hem anders eens uit laten afkoelen en dan weer aan. Wellicht dat door de warmte het mobiel netwerk moeite heeft. Anders zit er niet veel op dan factory reset proberen. Hoop dat die de oplossing is voor je en hem niet hoeft op te sturen. Voordeel van factory reset na tijd is wel dat je telefoon weer helemaal vers is.

There eent no place like home

• SiameseDwerg
  • Niet online
Eentje schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 01:19:
[...]

Neem aan dat je reboot al hebt geprobeerd. Zet hem anders eens uit laten afkoelen en dan weer aan. Wellicht dat door de warmte het mobiel netwerk moeite heeft. Anders zit er niet veel op dan factory reset proberen. Hoop dat die de oplossing is voor je en hem niet hoeft op te sturen. Voordeel van factory reset na tijd is wel dat je telefoon weer helemaal vers is.
Batterij leeg en nu gaat de telefoon niet meer aan, ik vrees dat ik hem op moet sturen :(

• Magure
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-02 20:47

Magure

Bla....

eric27 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:27:
Wanneer ik bluetooth in schakel krijg ik in de notificatiebalk geen melding dat deze is ingeschakeld.

Eric.
Hier bij mij is hij ook niet zichtbaar als hij geen verbinding heeft, zodra ik in de auto stap en hij verbinding heeft met de carkit is hij wel zichtbaar.

• surfing john
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20-02 19:13
Joen schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:01:
[...]

Wat voor volume bedoel je? GMail is geen mediaspeler oid. Als het om notificaties gaat: dat is alleen algemeen geregeld onder "beltoon" toch?
Ik bedoelde meldingen van Apps: zoals Whatsapp, Buienradar en Mail, deze zijn gelijk in volume met de beltoon en niet apart in te stellen, dus komen net zo hard als de ingestelde volume van de beltoonvolume.
Ik wil deze dus zachter zetten dan de beltoonvolume.

• Frieda
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Hier loopt de installatie na updaten steeds vast, hij zeurt dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de store, terwijl deze gewoon apps aan het updaten is.. heb het nu maar overgeslagen maar wel irritant zo. Mijn keyboard feedback is ook luidruchtig geworden trouwens, stond op trillen maar nu is de keystroke ook echt hoorbaar geworden!

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:47
Weet iemand hoe je de klok op het vergrendel scherm weer groot krijgt? Hij is mij nu net iets te klein.
eric27 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:27:

Eric.
Bij mij wordt het Bluetooth icoon alleen weer gegeven als er daadwerkelijk een Bluetooth verbinding actief is :(

• DarkChylde
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-02 10:43
Pie is here. Krijg net de update binnen

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08:08

Shabbaman

Got love?

Ik krijg na de update mijn Garmin niet meer gekoppeld.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• grommel
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 31-12-2018
Na installatie van de Pie update ondersteunt de Nokia 8 ook (weer) aptX met Bluetooth devices die dit ook ondersteunen. In de developer settings kun je nu ook de codec aanpassen met direct effect. Bij Oreo was dit een "dummy" instelling, deed niks.

Lumia 2520 - MotoG - Nexus9+5x - Nokia 5

• Thyzz
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-02 20:52

Thyzz

-=leeg=-

Shabbaman schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:14:
Ik krijg na de update mijn Garmin niet meer gekoppeld.
Even terug zoeken. Ik had al een link gepost. En iemand anders had het op een andere manier opgelost

• LeStef
Heren, het beste wat jullie kunnen doen na de Pie update is in boot menu een whipe & hard reset doen. Anders bestaat de kans dat de phone raar doet. Als je terug aan het instellen bent, stel die dan in als een nieuw toestel en dus geen herstel van settings en apps. Zo heb ik het gedaan en ondervind geen enkel probleem.

Voor die dubbele camera buttons kan je misschien in apps , stoppen en uitschakelen, dan rebooten, de app starten, rebooten en dan gaan kijken in playstore voor de update van de cam app. Anders gewoon de apk ergens proberen te bemachtigen.
Hopelijk helpt dit.

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08:08

Shabbaman

Got love?

Thyzz schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:11:
[...]

Even terug zoeken. Ik had al een link gepost. En iemand anders had het op een andere manier opgelost
Dat werkt niet. Ik heb het idee dat de BT-machtiging anders geregeld is. Voor de rest werkt BT prima met andere devices. Verder ook nog geen issues ontdekt.

Edit: werkend gekregen

Shabbaman wijzigde deze reactie 22-12-2018 17:22 (3%)

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Nanostylez
LeStef schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:13:
Voor die dubbele camera buttons kan je misschien in apps , stoppen en uitschakelen, dan rebooten, de app starten, rebooten en dan gaan kijken in playstore voor de update van de cam app. Anders gewoon de apk ergens proberen te bemachtigen.
Hopelijk helpt dit.
Alles behalve de apk ergens anders vandaan halen heb ik al geprobeerd. De camera gebruik ik toch amper, dus het is geen groot probleem voor mij. Maar dit hoort niet voor te moeten komen in een final release, zeker niet als er al feedback op is gegeven in de beta.

• LeStef
Klopt dit hoort zo niet.

• bresjt
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20-02 21:07
Zowel ik als mijn vriendin hebben beiden de N8 TA-1012. Na de upgrade had ik het probleem met de camera (dubbele iconen) en zij niet, dus had ik besloten om toch een factory reset te doen.

Na de factory reset had ik nog steeds de dubbele iconen.. Ik heb wel een SD kaart zitten in mijn toestel dus heb ik ook de SD kaart geformatteerd en dan nogmaals een factory reset en dan was het opgelost.

Edit: foutieve aanname, dubbele iconen komen en verdwijnen met de instelling "Display" -> "display size" -> small

bresjt wijzigde deze reactie 23-12-2018 14:33 (13%)

• Magure

Magure

Bla....

Als ik bij mij bij de camera app kijk staat er dat deze niet compatibel is met deze android versie... Zit nu ook op Pie en heb ook dubbele iconen. Schijnt toch ergens is misgegaan te zijn met de update ...

Camera app versie : 86.9.1130.21
Firmware :V100.0096.03 en V020.0071.03
TA-1012

Ga later als ik zin heb wel reset doen zoals hier al geschreven staat echter heb ik geen SD kaart in mijn telefoon, dus vraag me af of het dan wel opgelost is...

Magure wijzigde deze reactie 23-12-2018 09:20 (38%)

• Berpie74
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20-02 20:39
Magure schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:14:
Als ik bij mij bij de camera app kijk staat er dat deze niet compatibel is met deze android versie... Zit nu ook op Pie en heb ook dubbele iconen. Schijnt toch ergens is misgegaan te zijn met de update ...

TA-1012

Ga later als ik zin heb wel reset doen zoals hier al geschreven staat echter heb ik geen SD kaart in mijn telefoon, dus vraag me af of het dan wel opgelost is...
Ik heb dezelfde versie van de Camera app, zelfde firmware en zelfde model en geen last van de dubbele icoontjes. Dat is toch raar.

• Magure

Magure

Bla....

Berpie74 schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:27:
[...]

Ik heb dezelfde versie van de Camera app, zelfde firmware en zelfde model en geen last van de dubbele icoontjes. Dat is toch raar.
Ik gebruik wel Microsoft Launcher...en had de CStark camera app geïnstalleerd, wellicht heeft dit er mee te maken

• Baserk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16-02 12:12
TA-1012
Zelfde software en model, Microsoft launcher en SD kaart (maar geen sideloaded camera apk) en Pie geïnstalleerd.
Geen dubbele iconen.
Alleen was de Nokia tune bij het opstarten een paar keer even 3 tonen ipv 5.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• Magure

Magure

Bla....

Baserk schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:03:
[...]

Zelfde software en model, Microsoft launcher en SD kaart (maar geen sideloaded camera apk) en Pie geïnstalleerd.
Geen dubbele iconen.
Alleen was de Nokia tune bij het opstarten een paar keer even 3 tonen ipv 5.
Misschien dan toch dat de andere camera app het probleem is... Benieuwd naar de anderen die ook dit probleem hebben

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:25
Mensen die een andere camera app willen gebruiken kunnen toch gewoon Open Camera gebruiken? Voor zover ik weet 1 van de betere.

https://play.google.com/s...et.sourceforge.opencamera

• PROGNOSTICATOR
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23-12-2018
Nokia 8 TA-1012
Ik constateerde na de update naar Pie ook dubbele iconen in de Nokia Camera App.
Voor mij was de oplossing:
Telefooninstellingen~Toegankelijkheid~Weergavegrootte: terugzetten naar standaard.
Dan zijn de iconen in de Nokia Camera App weer normaal.

"Call Recording" werkt ook nog na de Pie update. oOo :Y

• Nanostylez
PROGNOSTICATOR schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:49:
Nokia 8 TA-1012
Ik constateerde na de update naar Pie ook dubbele iconen in de Nokia Camera App.
Voor mij was de oplossing:
Telefooninstellingen~Toegankelijkheid~Weergavegrootte: terugzetten naar standaard.
Dan zijn de iconen in de Nokia Camera App weer normaal.

"Call Recording" werkt ook nog na de Pie update. oOo :Y
Deze fixt werkt inderdaad! Zag hem ook net op het Nokia forum voorbij komen, bleek ook al in de beta te zitten.

• bresjt
Klopt inderdaad, de dubbele iconen in de camera app komen en verdwijnen met de instelling "Display" -> "display size" -> small/default.

Originele veronderstelling was dus nadat ik niet al mijn settings had teruggezet na de factory reset.

bresjt wijzigde deze reactie 23-12-2018 14:36 (3%)

• Magure

Magure

Bla....

Deze fix werkt hier ook idd, alleen ook al heb instellingen lettertype op klein en weergave grootte op standaard staan is de tekst mij toch nog even te groot. Had hem eerst op standaard en klein staan. Hopelijk gaan ze dat nog fixen, want met name website is de tekst nu te groot zonder dat het prettig leest... :/

• bresjt
Misschien iets waar ik over kijk, maar vroeger was het mogelijk via de wifi preferences verbinding te maken via WPS. Die optie lijkt ook verdwenen te zijn...

Edit: https://www.androidpolice...ps-may-deprecated-google/

bresjt wijzigde deze reactie 23-12-2018 17:43 (24%)

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

Thyzz schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:11:
Lekker hoor, kan ik voor de honderdmiljoenmiljardste keer die sms antwoorden en instellingen opnieuw doen. :F

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• wmuller
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 01:17
Nooit problemen gehad met mijn Nokia 8 (model TA-1012) sinds ik hem in september 2017 heb gekocht.
Nu na update naar Android 9 Pie, HALF-SCREEN-probleem en GEEN-SCHERM AT ALL- probleem.
1. Het scherm knippert tussen zwart en donkergrijs, geen afbeelding.
2. Als je gebeld wordt, kan het apparaat niet worden bereikt.
3. Soms is de linker helft van het scherm grijs met gekleurde stippen. Wordt langzaam zwakker knipperend totdat alles zwart is.
4. Als het scherm zwart is, verschijnt er ook geen beeld als je op de knop 'Uitschakelen' drukt.
5. De twee drukknoppen onder het scherm lichten tegelijkertijd op en knipperen soms.
6. De twee drukknoppen onder het scherm reageren niet op indrukken.
7. Nadat je lange tijd op de aan / uit-toets hebt gedrukt, wordt het apparaat opnieuw gestart / Nokia Tune.
8. Werkt dan even als je geluk hebt, maar al snel gaat het scherm aan / uit.
9. Als je snel bent, kun je een mail verzendend die klaar staat.
10. Als je het toestel een paar minuten niet aanraakt, is hij weer in 'slaapmodus'
11. Zwart scherm, slechts twee verlichte knoppen onder de zijkant van het apparaat.

Komt iemand dit bekend voor?
Software kwestie of opsturen voor garantie?

• Ski....
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08:39

Ski....

This is a Nokia fan!!

wmuller schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:54:
Nooit problemen gehad met mijn Nokia 8 (model TA-1012) sinds ik hem in september 2017 heb gekocht.
Nu na update naar Android 9 Pie, HALF-SCREEN-probleem en GEEN-SCHERM ALLEN - probleem.
3. Soms is de linker helft van het scherm grijs met gekleurde stippen. Wordt langzaam zwakker knipperend totdat alles zwart is.
4. Als het scherm zwart is, verschijnt er ook geen beeld als je op de knop 'Uitschakelen' drukt.
5. De twee drukknoppen onder het scherm lichten tegelijkertijd op en knipperen soms.
7. Nadat je lange tijd op de aan / uit-toets hebt gedrukt, wordt het apparaat opnieuw gestart / Nokia Tune.
10. Als je het toestel een paar minuten niet aanraakt, is hij weer in 'slaapmodus'
11. Zwart scherm, slechts twee verlichte knoppen onder de zijkant van het apparaat.

ik zou eens beginnen met het geven van een harde reset, dit zal denk ik al veel problemen oplossen (of waarschijnlijk alle problemen)

• wmuller
Quote: "ik zou eens beginnen met het geven van een harde reset, dit zal denk ik al veel problemen oplossen (of waarschijnlijk alle problemen)"

Harde reset gedaan en BU terug gezet. Aanvankelijk geen probleem meer maar na een paar uur weer zelfde verhaal, iets heviger.
Vanochtend opnieuw harde reset, geen BU teruggezet maar ook geen beeld meer, alleen zwart scherm en onderste toesten die soms oplichten.

wmuller wijzigde deze reactie 25-12-2018 14:34 (21%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

wmuller schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:54:
Nu na update naar Android 9 Pie, HALF-SCREEN-probleem en GEEN-SCHERM ALLEN - probleem.

Helpt het als je onder op je scherm even stevig drukt? Net boven je vinger afdruk sensor?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• wmuller
Heb overal gedrukt, geen verschil.

• Xfile
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08-02 18:18
Ski.... schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:24:
[...]

ik zou eens beginnen met het geven van een harde reset, dit zal denk ik al veel problemen oplossen (of waarschijnlijk alle problemen)
Dat doe ik altijd bij een Android update, via Recovery mode > Wipe data/factory reset.
Om in de Recovery mode te komen: YouTube: How to Enter and Use the Recovery Menu on Nokia 8, Nokia 8 Sirocco, ...

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

wmuller schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:40:
Heb overal gedrukt, geen verschil.
Dat is mooi, want anders was het de connector en terug voor garantie. :P

• wmuller
Xfile schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:29:
[...] Dat doe ik altijd bij een Android update, via Recovery mode > Wipe data/factory reset.
Om in de Recovery mode te komen: YouTube: How to Enter and Use the Recovery Menu on Nokia 8, Nokia 8 Sirocco, ...
Interessante video, dank. Ik heb via het menu gereset naar fabrieksinstellingen, het ding kwam zo ook in de volkomen lege fabrieks-nieuw-stand en begon meteen na het originele openingsscherm na enkele minuten weer met zwarte scherm en wilde nergens op reageren.

• wmuller

• Frieda
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Superirritant, heb na de update dat een aantal games niet meer soepel willen draaien. De hele tijd haperingen tijdens animaties. Hopelijk snel een nieuwe update.

• LeStef
Awel als ik eerlijk moet zijn voelt de N8 net wat log vergeleken met Oreo. Wel raar want de pixel 2 xl heeft bijna dezelfde hardware en die vliegt. Dus ergens heeft Nokia het niet helemaal voor elkaar gekregen denk ik.

• hbt68
  • Registratie: maart 2002
Met TA-1004, dual sim nergens last van met Pie

• Joarie
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online

Joarie

De gele of groene tussenjas

LeStef schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:01:
Awel als ik eerlijk moet zijn voelt de N8 net wat log vergeleken met Oreo. Wel raar want de pixel 2 xl heeft bijna dezelfde hardware en die vliegt. Dus ergens heeft Nokia het niet helemaal voor elkaar gekregen denk ik.
Animaties uitzetten in developer modus. Dat scheelt echt een hele hoop. Ik had het gevoel dat de animaties net een fractie langer waren dan bij Oreo

Without engineers science is just philosophy

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:37

Quad

Selectief doof

Pie werkt prima. Echter sinds de update start Flitsmeister 1 op 3 keren niet meer automatisch op. Best wel irritant soms. ;)

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Inflatable
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 20:17
Quad schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:12:
Pie werkt prima. Echter sinds de update start Flitsmeister 1 op 3 keren niet meer automatisch op. Best wel irritant soms. ;)
Vaag, ik zal er eens op letten.. Welke manier van automatische opstart gebruik je? Bluetooth of bewegen? FM start bij mij automatisch op zodra er bluetooth verbinding is met mijn auto, maar ik heb mijn Nokia 8 (met meteen de Android 9.0 update bij 1e opstart) pas sinds maandag en dus nog te weinig gebruikt om te weten of het altijd werkt..

Misschien de app gewoon ff verwijderen en opnieuw installeren?

• evilution
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
hbt68 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:55:
Met TA-1004, dual sim nergens last van met Pie
Same here. Toestel voelt zelfs wat sneller aan met Pie.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:49
evilution schreef op donderdag 27 december 2018 @ 07:51:
[...]

Same here. Toestel voelt zelfs wat sneller aan met Pie.

DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

• Stalensnuitje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:33
Quad schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:12:
Bij mij deed ie het helemaal niet meer automatisch, even de instelling auto-start uit en weer aanzetten en you're good to go.

Dat soort dingetjes (synchronisatie, automatische taken) heb ik meer gehad, even aan/uit werkte in vrijwel alle gevallen voor mij

• digilb
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:18
Ik heb sinds een paar dagen Pie draaien op mijn TA-1012. Als het spreekwoordelijke zonnetje (geen dubbele iconen), behalve dan dat Google Assistent (Assistant) niet meer reageert op "OK Google" of "Hey Google". Ik moet eerst op de microfoon tikken, en dan gaat het goed. Reboot helpt niet.
Herkennen anderen dit of ben ik de enige?

• ozmanguday
  • Registratie: november 2010
@digilb Heb het zelfde en snap het ook niet. Heb toestel in het engels gezet en geprobeerd, maar dit hielp ook niet..... Dus bij deze zijn we nu met z'n tweeën ...

• digilb
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:18
Wachten dus maar op de volgende build van Pie. Zal dan wel gefixed zijn.

• Joen
Bij mij wisselt dat. Soms reageert ie wel op "OK Google" en soms niet. Maar dit was ook al zo met Android 8 Oreo.

• DeathKnight24
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:40

DeathKnight24

$ondertitel

Iemand anders ook sinds de PIE update dat de back button een soort dubbele haptic feedback heeft? Super irritant.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Joen
DeathKnight24 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:10:
Iemand anders ook sinds de PIE update dat de back button een soort dubbele haptic feedback heeft? Super irritant.
Het is mij al wel opgevallen ja, maar ik erger mij er niet dusdanig aan dat het van mij direct terug naar het oude moet. Ik zou het echter wel waarderen als het in een volgende update naar een normale trilling terug gaat. :)

• Joarie
  • Nu online

Joarie

Ik merk zelf dat de dubbel-klik-aan/uit-knop om de camera op te starten nogal gevoelig is geworden met de update. Heb nu heel vaak dat een enkele klik (om gewoon het scherm uit te zetten) al resulteert in het opstarten van de camera.
Zojuist de functie maar eens uit/aan gezet. Kijken of dat verbetering geeft

• LeStef
Iemand ook last dat het toestel om de paar minuten vanzelf en random vibreert alsof er een berichtje binnenkomt maar niets te zien valt?

• Bliksem B
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-02 12:41

TA-1012

Ik ook, komt doordat je weergave op groot hebt staan. Blijkbaar zitten er dubbele iconen in de app, waarvan alleen 1 set iconen mee veranderd met de weergavegrootte. Terug zetten naar normale weergavegrootte fixt bij mij het probleem. En de pixelcamera app is ook een goede oplossing. Deze heeft ook betere kleuren en betere potraitmodus.

• Magure

Magure

Bla....

Bliksem B schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:18:
[...]

Ik ook, komt doordat je weergave op groot hebt staan. Blijkbaar zitten er dubbele iconen in de app, waarvan alleen 1 set iconen mee veranderd met de weergavegrootte. Terug zetten naar normale weergavegrootte fixt bij mij het probleem. En de pixelcamera app is ook een goede oplossing. Deze heeft ook betere kleuren en betere potraitmodus.
Had ik mijn geval weergave op klein staan. Maar de keren dat ik camera gebruik vind ik het niet zo spannend dat het dubbel staat, de app werkt verder wel gewoon. Neem aan dat dit met een update in de toekomst opgelost is. Heb wel het idee dat de camera nu beter werkt maar in het donker is het nog steeds. Te huilen...

• Joen
LeStef schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:02:
Iemand ook last dat het toestel om de paar minuten vanzelf en random vibreert alsof er een berichtje binnenkomt maar niets te zien valt?
Dat niet, maar ik heb wel een app die als een soort service constant actief staat als notificatie en anders nooit problemen gaf nu zo nu en dan "opnieuw actief" word en daar door dus opnieuw het bijbehorende notificatiegeluid afspeelt.

• LeStef
Weet je ook welke app het is?

• DeKever
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20-02 21:11
Random trillen herken ik. Althans, het ding trilt nu vaker dan vroeger ogenschijnlijk zonder aanleiding. Ik negeer het maar.

Even wat anders. Bij mij valt het laderstekkertje bij de minste beweging uit de telefoon. Ik heb het gevoel dat dit erger wordt. Is hier iets aan te doen?

De update werkt bij mij trouwens prima. Moet wel altijd wennen en ik voel me dan oud en incapabel. Confronterend moment, zo'n update.

DeKever wijzigde deze reactie 29-12-2018 14:27 (18%)

• Mr. Freeze
Kijk eens of je poort vervuild is? misschien zit er wel veel stof of andere rommel in.
DeKever schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:25:
Random trillen herken ik. Althans, het ding trilt nu vaker dan vroeger ogenschijnlijk zonder aanleiding. Ik negeer het maar.

Even wat anders. Bij mij valt het laderstekkertje bij de minste beweging uit de telefoon. Ik heb het gevoel dat dit erger wordt. Is hier iets aan te doen?

De update werkt bij mij trouwens prima. Moet wel altijd wennen en ik voel me dan oud en incapabel. Confronterend moment, zo'n update.

• Bakbeest
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 05:49

Bakbeest

Het beest is los!

De update naar Pie heeft mijn wifi op mijn TA-1012 zo goed als onbruikbaar gemaakt. Sommige applicaties doen het wel via wifi zoals Chrome en Whatsapp, maar Gmail, Netflix en vele anderen doen het niet met wifi. Pas als ik wifi uitschakel doen ze het probleemloos. Zelfs een aantal wifi netwerken kan hij niet vinden. Wifi reset en zelfs een hard reset via het recovery menu werken allemaal niet. Hopelijk komen ze snel met een fix.

• Joen
Quicksave for Instagram

Maar er zullen vast meer apps zijn met dit probleem. Het valt mij wel op dat Android 9 een beetje raar omspringt met de notificaties en achtergrondapps.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:37

Quad

Selectief doof

Oh een ergernis erbij.
Ik swipe regelmatig een notificatie weg, ipv hem te openen. Echter bij een bepaalde beweging opent hij in die notificatie de meldinginstelling van de betreffende app, wel irritant.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 06:16
Quad schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:10:
Oh een ergernis erbij.
Ik swipe regelmatig een notificatie weg, ipv hem te openen. Echter bij een bepaalde beweging opent hij in die notificatie de meldinginstelling van de betreffende app, wel irritant.
Dat is toch altijd zo geweest?
Even op de melding drukken en je krijgt de meldinginstelling opent.

• GerkeP
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 07:49

GerkeP

Vragen mag altijd........

DeKever schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:25:

Houten tandenstoker gebruiken en al het stof uit je aansluiting halen, is een bekend euvel met usb-c

GerkeP

• Stalensnuitje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:33
GerkeP schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:18:
[...]

Houten tandenstoker gebruiken en al het stof uit je aansluiting halen, is een bekend euvel met usb-c
Had micro-USB (A/B) toch net zo goed last van?

• Bootlooped
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19-02 23:59
Nu al een half jaartje plezier met mijn Nokia 8, krijg zo'n 8-9 uur SOT en het toestel is zeer rap. Sinds Android Pie ook geen spijt gehad van het feit dat er geen roms zijn.

Een klein vraagje; is het probleem waarbij het halve scherm niet meer werkt een veel voorkomend probleem?

• GerkeP

GerkeP

Stalensnuitje schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:50:
[...]

Had micro-USB (A/B) toch net zo goed last van?
Nooit meegemaakt met micro usb ;)

GerkeP

• DeKever
GerkeP schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:18:
[...]

Ik heb er wel wat weggehaald, maar het geeft geen verbetering. Is contactspray een idee?

• Frappuccino
De connector goed stofvrij maken. Contactspray zal eerder averechts werken omdat het stof dan die spray opneemt en zeker in de connector blijft kleven.

• GerkeP

GerkeP

DeKever schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:53:
[...]

Ik heb er wel wat weggehaald, maar het geeft geen verbetering. Is contactspray een idee?
Dan zit er nog steeds stof in, goed de hoekjes "krabben" met de stoker

GerkeP

• Joarie
  • Nu online

Joarie

Gebruik geen tandenstoker maar een rechtgebogen nietje. Je hebt echt iets kleins nodig om goed diep in het richeltje te pielen.
Daarmee heb ik zojuist ook mijn stekkerprobleem opgelost. Ik had de telefoon al in landscape-orientatie in de auto om ervoor te zorgen dat de stekker er niet uitviel bij het minste of geringste

• DeKever
Joarie schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:32:
Gebruik geen tandenstoker maar een rechtgebogen nietje. Je hebt echt iets kleins nodig om goed diep in het richeltje te pielen.
Daarmee heb ik zojuist ook mijn stekkerprobleem opgelost. Ik had de telefoon al in landscape-orientatie in de auto om ervoor te zorgen dat de stekker er niet uitviel bij het minste of geringste
Het nietje geeft verbetering!

Morgen nog maar eens 10 minuten investeren. Ik vind de situatie nog maar matig.

Edit: ik kan weer even vooruit. De volgende keer maar een tandenstoker als ik de reacties hieronder zo lees...

DeKever wijzigde deze reactie 02-01-2019 11:57 (9%)

• Frappuccino
Ik zou persoonlijk voor iets niet-geleidends gaan als ik in die connector moest gaan zitten peuteren.

• Mr. Freeze
Een echte tandenstoker moet lukken, dus geen cocktailprikker, die zijn een stuk dikker maar een tandenstoker is echt wel dun genoeg.

• GerkeP

GerkeP

8)7

Een nietje???????

Electronica, kortsluiting, metaal op metaal. De manier om de boel kapot te maken.

GerkeP

• Joarie
  • Nu online

Joarie

I took a calculated risk

but man, i suck at math :+

• Frappuccino
Ik ook door deelname aan de Oudejaarsloterij. Resultaat: 20 euro in de min.

• watdoethetertoe
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-01 15:00
Oh wat heb ik een spijt.
Het toestel is gewoon onbruikbaar.
Als ik na wat geluk en toeval weer contact krijg met mijn simkaart en per ongeluk de telefoon uitzet of google begint te kutten met hun waardeloze updates dan kan ik dus helemaal niks meer want dan verliest de telefoon weer kontakt met de simkaart

Uren gechat met nokia support, heeft niks opgeleverd dan de opmerking 'stuur maar op voor reparatie'.
Heb ik gedaan en ze konden niks vinden.
De telefoon heeft, na iets wat ze bij nokia gedaan hebben, gewerkt totdat ik de telefoon weer uitzette.

Nu kreeg ik laatst dus die update naar android pie of hoe die quatsch ook heten mag.
En wederom is mijn telefoon onbruikbaar.

Wat moet ik hiermee. 400€ down the drain en misschien dat ie na wederom een update van google het weer gaat doen tot een volgende update.

Gedrag:
Als de telefoon de simkaart ziet. Alles normaal
Als de telefoon de simkaart niet ziet dan kan het zijn dat ik wifi heb maar dat is geen garantie.
Na herstarten kan het zijn dat ik een leeg zender symbooltje krijg en dan kan het zijn dat de zenders wel aan gaan. en heb ik wifi
Als de telefoon niet door heeft dat er een simkaart inzit dan blijven alle zenders uit en is het een veredelde baksteen.

3 Verschillende simkaarten (wel allemaal van KPN) 3x een onbruikbare telefoon.
Soms doet ie het.

Ik wil terug naar android 7.1 want toen had ik dit gezeik niet!

• Magure

Magure

Bla....

Zijn er meer mensen die problemen hebben na de Pie update dat streamen met Chromecast raar doet. Dwz als ik bijvoorbeeld stream met YouTube dan gaat het eerst prima maar dan geeft hij op notificatiescherm aan dat verbinding verbroken is en kan ik niets meer bedienen via de app al speelt hij nog wel keurig af op tv, echter komt er soms wel een andere balk onder dat een apparaat aan het streamen is en ik hem daar wel mee kan bedienen (beperkt). Had ik hier voor nooit. Moet dan eerst alle verbindingen verbreken en apps afsluiten voordat alles weer werkt. Heb twee chromecasts thuis en op allebei het probleem... :(

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20-02 22:02
Frappuccino schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:21:
Ik ook door deelname aan de Oudejaarsloterij. Resultaat: 20 euro in de min.
Hier hetzelfde. Verleden jaar ook al :(
Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True